איזה נרווים

yediot23.6.13maariv23.6.13

haaretz23.6.13isra23.6.13

hamvaser23.6.13makor23.6.13

הרצח בבר נוער

מתן חצרוני קיים אתמול ראיון שני, הפעם רק טלפוני, עם עד המדינה הנמלט.

באשר לראיון הראשון, בחמישי, זה המצולם, בערוץ 2 אומרים שבוצע לאחר הבריחה, רק שאין לכך שום ביטוי במהלכו, בכפוף לדעתה החולקת של דוברת הערוץ. במחשבה נוספת, אולי בחמישי בערב עדיין רצו לטשטש בערוץ 2 את העובדה שמדובר בראיון לאחר הבריחה, ורק בשישי שינו את הגישה (והוסיפו את הכתובית לווידיאו, למשל).

אבי אשכנזי במעריב מביא את גרסה המשטרה, שהתלוננה שנים על "צורך בכלים משמעותיים כדי להתמודד עם הפשיעה הקשה. גורמים במשטרה אמרו כי הם זקוקים לרשות חיצונית להגנת עדים שתספק את המטריה להגן על מי שמבקש לחצות את הקווים".

מאיר תורג'מן בידיעות תאר את שתי היממות של העד הבורח, ומהתיאור עולה תמונה של משטרה שלומיאלית שזה לא ייאמן. ואני אומרת שלומיאלית כדי לא לקלל. למשל, רק במקרה, כשכבר התכוונו לעזוב את הדירה פתח בלש את הארונית שמתחת לכיור. למשל, במלון בחיפה יצא העד מהלובי עם חבר שלו וחלף על פני בלשי המשטרה. למשל, דייר ברחוב יצחק שדה בת"א מספר על דפיקות חזקות על הדלת וצעקות "תפתחו משטרה". כשפתח את הדלת ראה המון אנשים עם כובעי משטרה על הראש שפרצו פנימה. אלוהים ישמור. באמת.
בעמוד נוסף מובאים דברי המפכ"ל יוחנן דנינו הנוזף בשוטריו המחוננים: "היעלמותו… לא הייתה צריכה לקרות". דברי המפכ"ל מובאים בהרחבה בישר"ה.

כותרות ראשיות

מעריב: "הממשלה בוחנת: דרוזים מסוריה יוכלו לשוב לכפרים ברמת הגולן".
הארץ: "נתניהו: מוכן לשבת עם עבאס עד שנשיג הסכם".

צרות בכותרות

"שביל הבריחה" (ידיעות, ע' 2-3).
בעמודים אלו פוקסלו הקעקועים שלו, המופיעים במלוא הדרם בשער, ונראו גם בלי להתבלבל בראיון הראשון שערך איתו מתן חצרוני.

"48 שעות של שכרון חושים", כך מתוארת הבריחה של עד המדינה בשער מעריב. איפה בדיוק שכרון החושים? המלון החיפאי? הדירה ביצחק שדה בת"א? תיאור שתי היממות האלו בידיעות שולל לחלוטין את התיאור הקים בייסינגרי.

ועוד כותרת בשער מעריב שהותירה אותי מבולבלת: מה זה "העפיל על ילדי תימן"?
heepil

מחאת הגז

בע' 31 בידיעות, ידיעונת עם תמונונת וכותרת "מאות הפגינו מול בית נתניהו" (כ-200 בני אדם).
בישר"ה מופיע דיווחון על ההפגנת תחת הכותרת "היום: הממשלה צפויה לאשר את ייצוא הגז" (ע' 23). מספר המפגינים זהה לזה הכתוב בידיעות. דיווחון קצרצר עוד יותר על ההפגנה, שתי שורות ותמונה, יש בהארץ, ע' 8.

יש עורכים בבית?

כותב בן-דרור ימיני על עוזי משולם (מעריב, ע' 14):

nogdanim

מה? איזה נוגדנים? מה במדינת ישראל? על מה אתם מדברים?

מה שנכון, נכון, הכביש נפתח לתאונה (מבזק ynet, תודה לי'+ר').

teuna21.6

yudastav
(mako)
יהודה סתיו הוא מבקר הקולנוע של ידיעות | דוד סתיו הוא הרב
(תודה לט+ח)

peresrubik
דווקא הקטע (דעות מעריב) של רוביק רוזנטל, מחבק העברית,  כושל.
– "קשה לחלוק ע ל כך".
– "לדפוק הופעה" סלנג בעייתי בהקשר זה ובמיקום הזה, בעיקר כי הסלנג הוא נטע זר במשלב הכללי של הקטע, ויכול גם להיות דו משמעי. למשל, פיטר מרפי דפק את ההופעה שלו בת"א.
– למה קשור המשפט על סרטוני היום ההולדת?
בסוף הטור הוא מספר שפרס המציא את עצמו מחדש בגיל שמונים, "… וגם ענה על צורך חצי מודע של הציבור… בעיקר אחרי חרפת קצב…".
אלא מה, חרפת קצב לא החלה לפני עשור.

חובבנות בערוץ 10 הבוקר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הארכיאולוג דן גזית על גירוש הבדווים מחבל הבשור:

…ובנושא נחלות הבדואים: מאחר ובנגב לא היה נהוג הסדר טאבו וקושאנים, שכן בעיריית באר שבע המנדטורית ארכיון מאורגן ובו כל הסדרי הבעלות והחזקות המוסכמים של הבדואים במחוז. לאחר כיבוש העיר במלחמת העצמאות הועבר הארכיון לגנזך המדינה ומשם אבדו עקבותיו (אגב – "תרגיל" דומה אירע גם לאחר ההשתלטות על יפו ב-13.5.1948). זאת היא אחת הסיבות שעד היום אין הסכמה על בעלותם של כ-800 אלף דונם בצפון הנגב…

משתכשכים בביצה/ אושרת קוטלר

הסרטון שמדינה שלמה חיכתה לו: אושרת קוטלר מתחרפנת, ומציגה זאת בעצמה בצינור לילה. הסרטון ערוך, בכ"ז, נו.

 

לפני פיזור

לפני מותו, בסעודה האחרונה שלו, שתה ג'יימס גנדולפיני שמונה משקאות אלכוהוליים ואכל שתי מנות גדולות של חסילונים מטוגנים וכן כבד אווז לרוב.
הגיע זמן הלכלוכים.
GQ: "הלילה בו נעלם טוני סופרנו".

תוספת: מחר (ב'), 10:00, מול בית מעריב, תתקיים הפגנת הפרילנסרים במחאה על שלא קיבלו את משכורת מרץ, ויש שלא קיבלו גם משכורות קודמות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

53 תגובות על איזה נרווים

  1. שועלן הגיב:

    בראשי כבר זנחתי את תאוריית הקונספירציה שלי, עד שהגיעה הידיעה הזו.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    לפי מקטע הטקסט הקטנטן שצירפת, היה צ"ל "האפיל".
    פדיחת על.

    אהבתי

  3. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    לא יודע איך לאכול את הבלוג של עידן לנדאו. אולי הוא לא רוצה שנמות טיפשים, אבל מה שהוא כותב שם מקצר לי את החיים (שאלה פילוסופית: מה עדיף, למות חכם או לחיות טיפש?). אז מה, נחזיר את הגולן לדרוזים, את הנגב לבדואים, את יו"ש לפלסטינים, את המפתחות לבריטים ונעמוד בתור לדרכון זר? או שפשוט נלמד לשחות? מבקש משועלן, יון, נחום שחף או כל מי שמוכן, לתת בבקשה תשובה ציונית הולמת.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    למה לא קוראים לזה פשע שנאה?

    אהבתי

    • כי כנראה שזה לא. אבל, תאר לעצמך את הכותרות במקרה שדתי היה דוקר מסתננים-כושים-הומואים. במיוחד אם היו קוראים לו ויקטור או אלירן. איזה קרנבל שנאת זרים היינו מקבלים, תענוג. האשמות וזיקוקים ועמירס וגידעונס וגלידות ויעלדן וכבודנשיא ומתפחים ומה לא. תוך שעתיים כולם היו מתייצבים במקום הפיגוע כדי להביע הזדהות ולצטער בשם העם היהודי. יא וואראדי, כמה חמלה שיש לנו בלב. אינעלינו על היהודים. ממש העם הנדקר.

      אהבתי

  5. Chavit הגיב:

    כאחת שלא מכירה ולא מבינה בעולם האדמו"רות היה לי מעניין לקרוא במוסף ערב שבת של מעריב על קורות האדמו"רות ממונקאטש. לצערי לא מצאתי ברשת את 2 הכתבות.

    בכתבה מוזכר סרט על חתונה של בת האדמו"ר (למי שיהיה בעצמו אדמו"ר) משנת 1933 במונקאטש. יש קישור לסרט באתר מוזיאון השואה בוושינגטון. החתונה עצמה היא מבערך דקה 1:50 עד 3:00 כשלפני זה רואים ושומעים את האדמו"ר מדבר על חשיבות שמירת השבת באמריקע. החתונה נערכה בתאריך 15.3.1933 ושאר קטעי הסרט כנראה מאותו זמן.

    צוות הצילום הגיע מארה"ב לתעד חיי יהודים בשטאטל. לאחר החתונה יש קטע שבו ילדים, כנראה בבי"ס ציוני, שרים את התקווה בעברית, לאו דווקא במילים המוכרות לנו. קטעים נוספים ובסיום ריקודי הורה.

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    עידו קינן והארץ – מכם מתבקש לדייק. "אזוטרי" ולא "איזוטרי".

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      ובאותו עניין – הבחנתי שבאייפד-שמייפד, המפות של גוגל נותנות לי רק את היישובים הישראלים בגדה. הפלסטינים נעלמו משם כלא היו. ספרו את זה לגפני ואלקין ואולי ירווח להם.

      אהבתי

      • ל 99% מהאנשים שאינם גרים ביהודה ושומרון זה לא מזיז, נכון. גם לפרוייקט הוותיק שמכסה את ישראל בשרידי "יישובים פלסטיניים" ב Google Earth אין חשיבות יתרה. אז מישהו תייג, ביג דיל. אם תדבק בעיקרון שלפיו לשמות שמשמשים גופים חיצוניים לזיהוי אין שום חשיבות, תגיע למסקנה שמעולם לא היה עם פלסטיני.
        משרד החוץ האימפוטנטי
        של היהודים היה צריך לשלוח להנהלת גוגל מייל בסגנון:
        חברים נכבדים,
        יש לכם 48 שעות לתקן את הגליץ' לפני סגירת המשרדים בישראל. לחילופין תוכלו להעביר את הפעילות לשטחים שהעברתם לבעלות ערבית. מה שנוח.
        בידידות,
        דוברות הכיבוש

        אהבתי

  7. התקשורת צריכה להעמיד את משטרת ישראל ומכבי האש על המוקד ולא להניח להם עד שנקבל רפורמה רחבה. לא עוד וועדה שתתעספק בעריפת ראשים ובניתוח העבר, אלא שינוי מהותי. אסור לקבל את רמת הביצועים והטמטמת כגזר דין משמים.

    הלפיד חותר לחידוש המשא ומתן או תהליך השלום או ההידברות או סיום הכיבוש…אנדצטרה אנדצטרה.
    הייתי מצפה ממנהיגי האספסוף הציוני לוותר על הכינויים הנאורים ולדבר דוגרי, כמו גברים. "נביא לכם את פינוי המניאקים הדתיים ונמסור שטחים מהספר המפוברק שלמדנו ביסודי. בלי כל החארטות.

    עוזי דיין, איש שכדאי לקרוא (ופחות להקשיב) לדבריו, על התזרח המיכון. פרס יעשה לו צ'ילבה.

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      סילבר, אחרי שראיתי את הסרט על שריפת הכרמל שבו שני כבאים מצלמים זה את זה באייפונים על רקע להבות בגובה 30 מטר שמתקרבות אליהם, אני כבר לא יודע איזו רפורמה תעזור שם. אולי רפורמה נגד טיפשות? השניים כבר לא איתנו, כמובן

      אהבתי

      • והתקשרת לאחרונה למוקד המשטרה? יותר גרוע מלדבר עם שירות לקוחות של YES. צריך לחבר את הארגונים האלה חזרה למציאות ולתפקידם הציבורי. הכשרה, מדידה, אכיפה. אפשר לשפר והרבה. מישהו יודע לתת ציון לביצועים המפוקפקים? אפשר לחכות לנצח אם יש לך גנב בבית.

        אהבתי

  8. mickey הגיב:

    1000 הרוגים בהודו, ויש אפילו 30 ישראלים שנתקעו שם (כאילו שזה מעניין מישהו). בשמונת הימים הקרובים צפויים עוד כ-1800 מ"מ בצ'רפונג'י, כך שאני מניח שהמונסון השנה הוא אחד המונסונים אם לא ה-. מעניין מה יש לאהובה אלפרון לומר על השתייה המופרזת של טוני סופרנו

    אהבתי

  9. achinach הגיב:

    יואב יצחק טוען שהמשטרה מאיימת על עדות (עיתונאיות) כדי שיפלילו את עמנואל רוזן.

    אהבתי

  10. mickey הגיב:

    מה אכפת למשטרה מעד המדינה? הרבה יותר דחוף להם להרביץ למפגינים בירושלים

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      אמנם אלו לא אותם שוטרים, ובכל זאת מישהו במשטרת ירושלים איבד את הראש.

      אהבתי

      • ממש כמו הפינוי מעמונה. עם האלות והסוסים והגז המדמיע.

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          לא מצוי בפרטי הפינוי מעמונה, אפשר שיש דמיון בהתנהלות השוטרים בשני המקרים אלא שיש הבדל בסיסי בין המקרים, בעוד בעמונה ביצעו השוטרים צו חוקי (לטעמם) ופינו אנשים שהפרו את אותו צו, הנה כאן (לכאורה וכו') מדובר באנשים שלא עברו על כל חוק אלא להיפך, קיבלו רישיון להפגנה ואף תיאמו הכל עם המשטרה.

          אהבתי

          • תראה, בעמונה פינו אנשים מהבתים שלהם. תמיד זה חוקי כשמדובר ביהודים -ועוד מתנחלים.

            .

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              הטיעונים שלי אינם פוליטיים ("פוליטיים" במובן "מפלגתיים") ונדמה לי שסיווגתי את ההבחנות שלי ברוח זו

              אהבתי

              • הבנתי מלכתחילה שהתכוונת לטעון שהעניין אינו פוליטי-מדיני אלא חברתי-כלכלי. לתפיסתי שימור הגז בארץ הקודש משני להשארות יהודים בארצם. באמת שאפו על שחטפתם והמטרה ראויה. הם חטפו יותר.

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  כנראה שלא הסברתי את עצמי היטב
                  הנושא אינו חברתי-כלכלי (כלומר עניין הגז משני כאן בהקשר המצומצם של תגובתי) אלא התוקפנות שבה המשטרה פועלת אל מול אזרחים שפועלים במסגרת החוקית שאושרה על ידי הממשלה.
                  גם אם השארת יהודים בארצם אמנם חשובה משימור הגז, אני חושב שזו סוגיה בעלת קשר רופף בלבד אם בכלל לטיעונים שהעליתי.

                  אהבתי

                  • אתה טוען שהיה רישיון להפגין, המפגינים פעלו בהתאם לרישיון ובכל זאת המשטרה החטיפה. על פניו, פשוט להוכיח את הטענה. תסביר מה רואים בוידיאו. לא ברור כל כך.

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      לא הייתי במקום ועל כן איני יכול להרחיב מעבר למה שניתן להבין מהקליפ.

                      מהסיפורים – בשלב מסוים אסרה המשטרה (קצין שנכח בשטח – אולי פקד) על המפגינים להתקדם, ציוותה על פיזור ובמתווכחים חבטה ואח"כ עצרה

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      לי זה נראה שהמשטרה מנסה למנוע מהם לחסום כביש.
                      האם הותר להם לחסום כבישים?
                      אם לא, איך המשטרה אמורה למנוע את זה מהם כשהם לא מוכנים לזוז?

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      אני לא יודע לענות לשתי השאלות שלך (אמנם משאלתך השנייה משתמע כאילו לכאורה ידועה לך כבר התשובה לראשונה)

                      אני אישית מתרשם שנעשה שם שימוש בכוח עודף אבל זה רק אני.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      מתי זה סתם "כח" ומתי זה "כח עודף"?
                      היו פצועים?

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      לא יודע, מניח שה"עודף" נמצא בעיני המשתמש.

                      היו חבוטים, לא חושב שמישהו פונה למיון.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      לפי הסרטון הלא כ"כ איכותי הזה, זה ברור שהכביש פתוח לתנועה (אוטובוסים עוברים ברקע), מכאן שההפגנה לא אושרה לחסום את הציר (אחרת השוטרים בעצמם היו סוגרים אותו).
                      כמו כן רואים שהשוטרים הודפים את המפגינים מהכביש החוצה.
                      אם אתה מפקד הכח במקום, מה אתה עושה אחרת?

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      אין לי מושג

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      עם זאת בוא נזכור שכל הויכוח הזה מבוסס על ההנחה שמה שהמשטרה עושה הוא מנסה למנוע מהמפגינים לחסוום כביש, אני לא בטוח שזה מה שהבנתי מהסרטון.

                      ממה ששמעתי המפגינים מילאו אחר הכללים כפי שאושרו.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      כמה פעמים שמעת אנשים אומרים שהגיע להם לחטוף מכות?
                      מהסרטון ברור לחלוטין שכל האירוע הזה מתרחש על הכביש, ושהשוטרים דוחפים אותם ממרכז הכביש לשוליים.

                      אהבתי

                    • שועלן, המנורה עדיין מתנדנדת ולירון לא נשבר.
                      להביא את הכבלים?

                      אהבתי

                    • תומר תומר, מתנצל. גם לי הוא החטיף.

                      אהבתי

  11. mickey הגיב:

    אני המיקי שהוכש על ידי נחש בכינרת… קשה פה בפריפריה

    אהבתי

כתיבת תגובה