שכח להיות יהודי

haaretz30.6.13yediot30.6.13

maariv30.6.13isra30.6.13
untitledmakor30.6.13


פסקול קריאה – Red Hot Chili Peppers – Californication

הכותרות הראשיות

ישראל היום וידיעות עם "להדיח את מורסי" ו"מצרים נגד מורסי", בהתאמה.
22 מיליון חתמו על עצומה להדחת מורסי.
המונים יפגינו היום (הארץ).

אנדרו פוכטר, סטודנט אמריקאי, נדקר למוות בהפגנות באלכסנדריה. כל האירוע לא ברור עדיין, מתוקף הנסיבות.
פוכטר לא יהודי, ולא ראה את עצמו ככזה (רק אביו יהודי, אמו לא). בידיעות, בע' 2, הוא גם מוגדר כיהודי. גם בהארץ. במעריב רק בכיתמונה ובכותרת המשנה בע' 5 שכחו לתקן. בידיעה, המתורגמת מסאנדיי טיימס נכתב שלפני שנדקר נשאל אם הוא אמריקאי.
אבל זה לא מפריע לאתרים הרלוונטים לכשכש בכלב ולצעוק "צעיר יהודי נרצח".
כיכר השבת, Kr8, ערוץ 7, בחדרי חרדים. הרי אם היה מגיע לארץ ומכריז על עצמו כיהודי הייתם אתם, בני דת משה וישראל עושים לו תמוות.

אז כמה פלסטינים יש בגדה? מיליון וחצי או 2.6?

כפולת האמצע במעריב בודקת מה המצב בדרום במלאת חצי שנה להקמת הגדר. רעיון טוב וכך גם הביצוע.
יובל גורן: הגדר סבבה, אבל המצב על סף רתיחה. סוחרי הנשים ספגו מהלומה (אבי אשכנזי). מערכת הביטחון מדווחת על תחושת הקלה (אחיקם משה דוד).
בשער האחורי מדווח אלכס דורון על שת"פ בין האו"ם לאיקאה, שיוביל לבניית בתי מגורים לפליטים. תוך ארבע שעות יוקם בית ללא כלי עבודה. המחיר כעת הוא 8,000 דולר, ויירד ל-500. או-אז גם אני אקנה בית אחרי שאקח משכנתה. העניין הוא שעם הוראות ההתקנה של איקאה, נו, אתם יודעים לאן נגיע.

בע' 6-7 בידיעות יש נתונים מתוך דו"ח של "מדור מחקר וסטטיסטיקה" של המשטרה, שבדק את הנתוני הפשיעה של 2011 בהשוואה ל-2012. למה המשטרה לא מעלה את הדו"ח לאתר (החדש!) שלה?
120 איש נרצחו בישראל בשנה שעברה. 62 מקרים פוענחו. 13 נשים נרצחו ב-2012 לעומת 20 ב-2011. נו, השתפרנו, לא?

בני שטיינמץ, ידיעות והמארקר

המשך הפרקים הקודמים:
בשורות מרנינות! אחרי שהתחקיר של אשר שכטר שנדחה ממוספי הסו"ש שבועיים התפרסם ביום שישי באתר המארקר, אפשר למצוא אותו היום בעיתון המודפס. ייאיי!
ועוד משהו קטן: שכטר הגיב אתמול לאחת התגובות פה, שלגלגה על התחקיר שלו.

יאיר לפיד

מה הוא חושב עליכם, אתם שם עם המגאפון (אורי משגב)?

מסביב לעולם

מדוע רה"מ האוסטרלית, ג'וליה גילרד, נאלצה להתפטר? עיתונאית אוסטרלית, אן סאמרס, בטיעון מוכר: איך החבר'ה דופקים אישה שהיא ראש ממשלה. השרות גם לא התייצבו לצידה.
http://www.smh.com.au/action/externalEmbeddedPlayer?id=d-2oxs0

מכתבים למערכת

כותב שלמה גזית להארץ

עסקה כדאית
בתגובה על “שטחי ההתנחלויות גדלו בשנה שעברה ב-8,000 דונם” מאת חיים לוינסון
 (הארץ, 27.5)
אל: השר לביטחון פנים,
אני אופנוען, המתפרנס משוד סניפי בנקים במרכזי הערים. אני משתדל לבצע שוד כזה אחת לחודש בממוצע. ה”יבול” שלי אינו גבוה במיוחד: בין 15 ל-20 אלף שקל בחודש.
בעקבות פרשת בתי האולפנה, משקראתי על העסקה שנחתמה עם המתיישבים, ולפיה המדינה תפצה כל משפחה על פינוי אחד מחמשת הבתים שייהרסו בבניית 60 בתים חדשים (יוקמו 300 בתים חדשים במקום 5 הבתים שיפונו), אני מציע לשר עסקה דומה, אף כי צנועה בהרבה: אני מוכן להתחייב לא לשדוד בנקים, תמורת פיצוי חודשי מהמדינה של 150 אלף שקל. אני בטוח כי ביטול הצורך, הן של סניפי הבנקים והן של גורמי אכיפת החוק, להיערך ולהתמודד עם מעשי השוד יהפוך את העסקה לכדאית ביותר למדינה.
ברור שלא אוכל לפרסם את שמי, כל עוד אין נכונות ללכת לקראתי ברוח הצעה זו.
הביא לדפוס:
אלוף (מיל’) שלמה גזית, כפר סבא

אבל למה לקח לגזית חודש לכתוב את המכתב?

משתכשכים בביצה

noni30.6
גם היום יש מדור של גונן גינת על "אימפריית הרשע של נוני מוזס" בישר"ה, וגם היום, הידיעה המעניינת את ישבניהם של שלושה מיליון קוראי ישר"ה מופיעה בראש הניוזלטר כולל הפניית שער. על פי טענת גינת, "כולם" שכחו שנתניהו כן אחראי למהפכת הסלולר, ולגביית מיליונים מהטייקונים מתמלוגי הגז, ושהסיבה שבני שטיינמץ קיבל שער בידיעות בסו"ש היא שהוא מקורב לאולמרט, שמקורב למוזס. אמממ. למה, לא היית רוצה אתה, גינת, שראיון עם שטיינמץ יופיע בישר"ה? ואם לא, למה? הרי זה מה שכל עיתון היה רוצה בימים אלו, לא?
מצד שני, גינת לא תיקן את עצמו על שכתב במדור שעבר שעד לפני כמה חודשים אי אפשר היה למצוא בידיעות את לוח השידורים של ערוץ 10.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בעוד אלף שנים, כשבני אנוש מהונדסים יסתכלו על התמונה הזו הם ינסו לפענח במה עוסקות ההולכות על שתיים שבה. אישה אחת מושיטה את ידה הימנית קדימה, כנראה אוחזת במכשיר כלשהו, מכשיר קטן, ועושה איתו משהו, כשמאחוריה עוד כמה נשים המסתכלות לכיוון המכשיר, בעוד כולן עומדות על שפת הים, ענק טבע נשגב, מקסים ונאדר, עם ריח מלח באוויר. מהו הטקס הפרימיטיבי הזה, ישאלו את עצמם הצופים בעוד אלף שנים, למי הן סוגדות?
medina

VTV

מדור ממש מצוין של אביעד פוהורילס הבוקר על חדשות שישי. מהציוץ של רביב דרוקר שגדעון סער אולי יפרוש (זה דווקא מעניין בעקבות הקולות ששאלו, למה שגאולה אבן תפרוש? יפרוש במחילה סער!) ועד הצקצוק על הנשים הבודדות באולפנים. נו, למדו משהו הגברים.

בגלל פיגור עמוק, ובגלל שהייתי קשורה ל-yes ב-13 השנים האחרונות (נפרדנו לפני שבוע), התוודעתי רק עכשיו לקליפורניקיישן. אומנם רק דגמתי, אבל נסערתי. חייבת לעשות השלמות עצומות במיידי.
הבלש המזמר פינת ברטון פינק?

צרות בכותרות

אין שום קשר בין הטור של נדב פרי בגלובס, המסכם את 100 הימים הראשונים של הממשלה הנוכחית, לבין הכותרת.
בגלובס הכותרת היא "ורק לפיד הבטיח גן עדן" ובמעריב עוד יותר גרועה: "מה נשאר מההבטחות של יאיר לפיד?". כדאי שהעורכים יקראו את הטקסטים לפני שהם נותנים להם כותרות.

יש עורכים בבית?

הידיעה הזו, על הזוג הסיני שנפל מהחלון ומת זעזעה אותי. אבל רק אותי. שאר העולם מתפוצץ מצחוק. נו, הסינים האלו. רק תארו לעצמכם שזה היה קורה ברחוב בוגרשוב בתל אביב, או, לא עלינו, במעלות תרשיחא.
למשל בוואלה מתבדחים. בישר"ה נותנים מאות אנשים לייקים.
finish out
אגב, איך יודעים שהם אחזו ידיים "בעדינות" בעת הנפילה?

877

כותב רם גלבוע מידיעות בביקורת הטלוויזיה שלו על הסדרה שטיסל שיש בה "ממתק" כמו:
"אלמנה היא כמו שניצל, הקפיאו אותו ואז הפשירו, הקפיאו, הפשירו – ועכשיו מחממים לך אותו במיקרוגל".
ושלוש שורות לאחר מכן:
"שטיסל היא ניסיון ללכוד את החרדים בזמנים שבהם הם לא מעליבים נשים…"
I beg to differ.

מח' הגהה

אגב, למה סהר? מה קרה? מה שמוזר זה שבעיתון המודפס כתוב "סער". התבלבלתי לגמרי. בסוף תיקנו והסער חזר לכנו.

Sahar

לפני פיזור

ולמי שהיו עסוקים במעשים אחרים בסו"ש, ומתעצלים לרדת טיפה למטה:
בחורה מורכבת.
אצבעות שחורות.

הערב ב-21:30, סיכום יוני.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

87 תגובות על שכח להיות יהודי

  1. Chavit הגיב:

    בשישי היה במעריב מוסף רכב.
    בעמ' 36-37-38 היה מעין מבחן השוואתי בין 5 'מכוניות מיני במבחן העלויות'.
    לכל רכב תמונה מכובדת, כמה מאות מילים וטבלת נתונים.
    מה שמשך את עיני היתה העובדה שבכל התמונות דאגו לטשטש, כנראה בעזרת פוטושופ (לא הוציאו את הפוטושופ מחוץ לחוק?), את המספר על גבי לוחית הזיהוי הצהובה המוכרת לכולנו. האמת שאין לי מושג למה זה נעשה.
    כשהתחלתי לחשוב על סיבות לטשטוש, החל מא' דרך ב' וג' וכלה בד' ראיתי פתאום שבעמודים 34-35 יש תמונה גדולה גדולה של 5 המכוניות ביחד ופתיח לכתבה כולה.
    בתמונה הגדולה מופיעות בדיוק אותן מכוניות שבעמודים הבאים: רכב רכב וצבעו, רכב רכב ולוגואו ורכב רכב ומספר הזיהוי שלו על גבי לוחית הזיהוי הצהובה (המוכרת לכולנו) גלוייה לחלוטין לעיני כל דורשי רעת המכוניות.
    נפלאים הדברים בעיני. פלאי העולם.
    *המוסף כולו הוא כנראה מסחרי/שיווקי/פרסומי.

    אהבתי

    • רוב היצרניות מציעות מוצר זהה למתחרים בניואנסים דקים ושוליים והמבחנים מיותרים ומוטים. אילולא הלוגו מי יכול להבדיל בין זמדה ליונדאי או סובארו. רק הצרפתיות מתעקשות להתגלגל במבטא. ההבדלים הגדולים שראוי להתעמק בהם נמצאים בגזרת הג'יפים והאופנועים אבל לכתבי הרכב אין את האפשרות (והביצים) לשרת את הציבור כמו באמריקע. בקישור מבחן שעורר הדים ובצדק.

      אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    אז כמה פלסטינים יש בגדה? מיליון וחצי או 2.6?

    ב"הארץ" ממש ממש רוצים שישראל תהיה מדינת אפרטהייד. ניסינו קודם בעקבות אותו סקר מפורסם וזה לא הצליח? לא נורא, מי שלא מנסה, לא נכשל. צריך לנסות שוב:

    כך שיוצא שיש 5.8 מיליון ערבים ו-6.2 מיליון יהודים. "תוסיף לזה 60 אלף מסתננים, 120 אלף תיירים כביכול שנשארו בישראל, 300 אלף פלסטינים שנכנסו מאז 67' וחיים בישראל, עובדים זרים, ויוצא שנכון להיום אנחנו 49% בין הירדן לים".

    באותו מאמר ישנה הפניה לניסיון הקודם של "הארץ" להוכיח מספרית שאנחנו מדינת אפרטהייד:

    ממשלת ישראל מאשרת, שבין הים לירדן אין יותר רוב יהודי. במלים אחרות, בטריטוריה הנתונה למרותה של ישראל מתקיימת מציאות של אפרטהייד. מיעוט יהודי שולט ברוב ערבי.

    רק שאז זו היתה קריאה יצירתית במיוחד של עקיבא אלדר את הנתונים, שבכלל לא התיחסו לישראל. הפעם פרופ' סופר עושה בנתונים מעשים מגונים. כך, למשל, הופכים 180 אלף שוהים לא חוקיים שאינם ערבים בכלל ועוד מספר שלא צויין של עובדים זרים לפלשתינאים לשם כבוד והכל על מנת להוכיח שאנחנו בדיוק הפכנו למיעוט בארץ. מעניין מה יהיה לסופר לומר כשישתמשו בטענה שלו כנימוק לגירוש "הפליטים", הרי אנחנו לא רוצים להיות מדינת אפרטהייד…

    ניר חסון פותח באחד מהתרגילים הכי ותיקים בספר: את הטענות שתואמות להשקפת העולם שלו הוא מציג כעובדות בדוקות, את הטענות שלא מתאימות הוא מציג כטענה חסרת ביסוס שנובעת ממניעים פוליטיים:

    בימין אומרים כי בגדה חיים מיליון וחצי פלסטינים, אך הנתונים מספרים סיפור אחר

    וההוכחה שאי אפשר לערער עליה היא, כמובן, מסמך חסר הקשר של המנהל האזרחי לפיו במאי 2012 היו ביו"ש 2,657,029 פלשתינאים! אף אחד לא יכול לומר שבמנהל האזרחי עובדים שרלטנים. המספר הזה מדוייק: 2,657,029. לא 2,657,028 או 2,657,030, ב-ד-י-ו-ק 2,657,029. איך הם יודעים? מה זאת אומרת, ספרו אותם בכל שנה.

    אז זהו, שלא. איך הם יודעים? קיבלו את המספרים האלו מהלמ"ס. ואיך בלמ"ס יודעים? שם קיבלו את המספרים מהלמ"ס של הרש"פ. וראו איזה פלא, המספרים של המנהל האזרחי תואמים בדיוק לאלו של הלמ"ס הפלשתינאי. מה זה אם לא הוכחה נחרצת לכך שהם נכונים?

    לצוות של אטינגר יש טענות שנשמעות משכנעות. לפרופ' סופר יש תשובות לטענות שלהם וחלקן, לפחות לאוזני, גם נשמעות משכנעות. אבל חסון לא מנסה לעמת את אטינגר עם הטענות של סופר או את סופר עם הטענות של אטינגר, למה לטרוח? הרי למה לתת לאנשים לחשוב אם אפשר לעשות את זה בשבילם.

    דווקא במסמך התגובה של סופר, למרות הלשון הלא אקדמית ופה ושם מחסור בנתונים, יש תשובות לא רעות. אבל במאמר של חסון כמעט ואין להן זכר, להפך. סופר אומר:

    חברי הצוות גם מספרים שבכל שנה עוזבים בין 60 ל-80 אלף איש את הארץ. אז אם תהיה לנו סבלנות, עוד כמה שנים הערבי האחרון יכבה את האור. תאמין לי, הייתי בכל המעברים, אין דבר כזה. זה בלבול מוח.

    הוא צודק, אין דבר כזה. כי מעולם לא עלתה טענה כזו… והוא יודע את זה. הרי גם במסמך התגובה שלו הוא לא טוען שהצוות של אטינגר מדבר על הגירה שלילית של 60-80 אלף בשנה אלא על הגירה שלילית של 10,000 בלבד. כלומר הוא מעלה טענה שהצד השני לא טוען ואז מפריח אותה על סמך… הייתי ולא ראיתי אז אין. האמת היא שגם בתגובה שלו לא היתה הפרכה רצינית לטענה הזו, הוא הסתפק בכך שלא היתה לה אסמכתה רצינית. לא היה שווה לשאול את אטינגר מהו המקור למספר הזה, אם כבר פונים אליו?

    "קח, למשל, את נושא התמותה", אומר סופר. "היהודים שייכים לעם נורמלי שיש לו הרבה זקנים, באוכלוסייה הערבית אין הרבה מבוגרים ולא מתים שם הרבה. בתוך ישראל, על כל 1,000 איש יש כשישה מתים בשנה, אצל הערבים – 2.5".

    אאאאה, מה? אם אני מבין נכון, הטענה כאן היא שקצב הריבוי הטבעי של הפלשתינאים גבוה כל כך, שרוב האוכלוסיה צעירה ולכן שיעור התמותה נמוך במיוחד. נראה שזה מצריך ריבוי טבעי מאוד גבוה, האם הנתונים תומכים בו? אי אפשר לדעת כיוון שחסון מעדיף להמעיט בנתונים. מספיק לספק לקוראים שכל האנשים האינטיליגנטיים חושבים כך ולכן מומלץ בחום שגם אתם תעשו כן, הרי

    "ה'עובדות' עליהן מבוססת האסטרטגיה של הימין האידיאולוגי משוללות יסוד. אנשי הימין שוכחים ששקר שחוזרים עליו ללא הרף לא הופך לאמת. סיפוח השטחים פירושו מדינה דו-לאומית. אפשר לתמוך בזה ואפשר להתנגד לזה, אבל אי אפשר להכחיש את זה".

    אבל לצפות לדיון רציני בשאלה, מה"עיתון לאנשים חושבים"? אל תגזימו.

    עדיף לקוות שדווקא אטינגר צודק וסופר טועה, כיוון שהאחרון חוזה שבעתיד הקרוב נצטרך לוותר גם על הנגב והגליל.

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    120 איש נרצחו בישראל בשנה שעברה. 62 מקרים פוענחו. 13 נשים נרצחו ב-2012 לעומת 20 ב-2011. נו, השתפרנו, לא?

    שיפור? החמרה!

    בשנה שחלפה, למרות שהנשים מהוות מעט יותר מחצי מהאוכלוסיה, הן היו רק מעט פחות מ- 11% מקורבנות הרצח. השוביניזם הגברי מגיע לכל מקום! לא הגיע הזמן לאפילה מתקנת, לפחות עד להשגת השיוויון המיוחל (ואולי אפילו רוב לנשים, כנהוג במקרי אפליה מתקנת, לצורך פיצוי על השנים הארוכות שבהן הופלו לרעה)?

    😈

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    להגיד על קליפורנקיישן- הבלש המזמר פינת בארטון פינק- זה ולווט פוגשת את אדפטיישן.
    אעצור כאן.

    אהבתי

  5. Chavit הגיב:

    תחקירון קטן וכמובן לא מושלם.
    אנדרו נרצח בידי טרוריסט מהמליציה של האחים המוסלמים לאחר שהוא עמד וצילם אותם בזמן ההפגנה השקטה. הם (חברי המיליצה) עמדו בצד, חמושים בנשק ובסכינים, ומפעם לפעם הראו את נחת ידם. היו שם גם עוד פצועים, כולל מירי (אולי גם עוד הרוגים 'רגילים') והרבה תוקפנות מול המפגינים ה"רגילים" שהפגינו נגד מורסי. יש להניח שידעו שהוא זר ולא מקומי ויש בזה הוכחה שהוא כן נטל חלק (כלשהו) בהפגנה כולל נטילת צד. אין שום הוכחה שידעו שהוא יהודי. אחד מחבריו באלכסנדריה, לא מקומי, שיחד עימו עסק בלימוד אנגלית למקומיים, טוען שלא ידע על יהדותו על לאחר המקרה. אנדרו לא נופף בה.

    בעניין יהדותו, יש עדויות של יהודים מאזור וושינגטון הבירה (אזור מגוריו עד לסיום התיכון) על פעילות שלו בארגונים יהודיים בנוסף לפעילותיו (היותר מאוחרות) בהקשר המזרח תיכוני.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    V, אף מילה על מכת הרטרו העוברת עלינו? הנה, ביבי החזיר את פרנקל, הקפטן את כוורת וערוץ 2 את דן שילון והמעגל. האם אין זה מן הראוי שאורן יחזיר את עובר אורח?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. עו"ח לא כותב בגלל חובת הרישום.
      2. אורן ועו"ח ברחו ביחד. אורן מימש את איומו הישן.
      3. לא כל מי שצריך היה להתקמבק עשה זאת.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        חיים יבין ודליה מזור לערוץ 1?

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          אפשר תקציר הפרקים הקודמים, או לפחות תרגום לצופינו בעברית?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לפני מספר ימים ראיתי פרומו בערוץ 2 שמודיע על חזרתה של תוכנית המעגל בהנחייתו של דן שילון. זוהי תוכנית מהימים שערוץ 2 נוסד. ישר עזבתי הכל ורצתי לחפש את האנטי מחיקון שלי בבוידעם. בוודאי אתה וחבריך לדור תרצו לדעת מה זה אנטי מחיקון. קבל פרק בטכנו היסטוריה.
            לפני שנים רבות שלטה בארץ מפלגה בשם מפא"י שידעה יותר טוב מהאזרחים מה טוב להם. כדי להגן על האזרחים הבורים מהקפיטליזם החזירי של האמריקאים המציאו המדענים של המפלגה מכונה שמוחקת את הצבע מהטלוויזיות של האזרחים. מהנדס צעיר בשם מולי אדן, לימים בכיר באינטל, המציא מכשיר שדופק את המכונה של הממשלה וצובע מחדש את הטלוויזיות. למכשיר קראו אנטי מחיקון וכך נולדה אומת הסטארט-אפ.

            אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    קצת על הטרמינולוגיה הקלוקלת של ערוץ 10, החושפת את הפופוליזם המובנה שזורם בדם העורכים שם.

    מראים סרטון המציג קוסם בריטי שכאילו תלוי באוויר לצד אוטובוס נוסע וכיו"ב. טריקים כאלה יש בשפע ומספיק מעט הגיון כדי לחשוב איך עשו אותם. ואם הגיון אינו הצד החזק שלך, יש ברשת שפע של הדגמות.

    אבל לערוץ 10 זה לא מספיק. הכתובית שרצה למטה קובעת "התרמית נחשפת". שו בידאק? איזו תרמית? מי ניסה לרמות? רוב ה"קוסמים" כיום לא טוענים שיש להם כוחות קסם אלא מצהירים שמה שהם עושים הוא בידור ואילוזיה. אבל בשביל ערוץ 10 זו כמובן "תרמית" ולצופים מובטחת "חשיפה".

    הפוסל במומו פוסל (וד"ש לילדה שנחטפה בדיסני)

    אהבתי

  8. Tzvika הגיב:

    דבורית, תסלחי לי שאני משתמש בפלטפורמה שלך לקדם ארוע במוצ"ש, מול בית ראש הממשלה.
    https://www.facebook.com/events/409441215838711/

    שבוע טוב!

    אהבתי

  9. חיליק הגיב:

    אולי תושבי השומרון צריכים להתאסלם, ואז במקום היתר לבניית בתים על חשבונם, הם יקבלו פיצויים שמנים ונתחי קרקע ניכרים. כמקובל בנגב.

    אהבתי

  10. Chavit הגיב:

    בצד השני של העולם, צדק מתגלגל.

    אהבתי

  11. bazinga הגיב:

    אני הייתי מסתייג מבית תוצרת איקאה:
    אני מסתכל על רהיטי איקאה בני שנה ואני מתחלחל מלחשוב על בית תוצרת איקאה לאחר חודש.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    פסקול קריאה – Red Hot Chili Peppers – Californication

    שיפור ניכר לעומת כוורת, אבל שוב, כמו ביארצייט של נעמי שמר, החמצת את אורע התרבות החשוב במקומותינו. בסוף השבוע הופיע בארץ הקודש ג'ון לי הוקר (הקטן). כל האומללים שמענים אותנו עם זימזום המגפיים של ברוך מוזמנים לקבל בראש בום בום של חייל רוק זקן ואמיתי, האבא של התייר בציון.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      סלק ידיך מסנדרסון! ובהופעה של ג'וני וינטר בבארבי היית? כי סנדרסון יוצק מים על ידיו!

      ג'וני לי הוקר ובום בום באמת אחלה. ממליץ לצפות בגירסה המורחבת של הבלוז בראדרז ב-DVD כדי לראות את הסצינה השלמה ברחוב, עם הירידות ההדדיות בסוף. ברוב הוצאות הסרט הסצנה הזו ערוכה קצר יותר.

      לגבי רד הוט צ'ילי פפרס – אני היחיד שחושב שהם מנגנים את אותו שיר ב-300 ואריאציות? כאילו, אף אחד לא יכול ללמד את המתופף המעפן צ'אד סמית (שדומה שתי טיפות אדוויל לוויל פארל) עוד מהלך חוץ מהסנר-סנר-סנר-קיק-סנר?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני לא מבין את האובססיה הכוורתית שלך. הרי מדובר בעיוות היסטורי שבו גבר סליירי (ד.ס.) על מוצארט (י.ר.). מסכים אתך שהרד הוט חדגוניים אבל הנסיון לעשות ביץ' בויז פולני בעברית לא מתגבש למשהו ששווה יציאה מהבית.

        אהבתי

  13. דעה בע"מ הגיב:

    שוב הקביעות שלך (שאנדרו לא יהודי) מסגירות את עמדתך בסוגיה הקונקרטית (שאנחנו ממהרים לשכשך בזנב), אפילו על חשבון תפיסתך הליברלית שיהודי זה לא בהכרח על פי הגדרה דתית של אם-יהודיה. ותקני אותי אם אני טועה בעניין תפיסתך הליברלית.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תפיסתי היא שאתם צועקים "געוואלד, אידען" כשנוח לכם.

      אהבתי

      • דעה בע"מ הגיב:

        וה"לכם" זה, הדוסים אידען?
        נניח שהדוסים יוצאים בקריאות געוואלד על שרצחו יהודי. האם הדבר אסור עליהם כי הוא לא יהודי על פי ההלכה? האם דוסים הם רק דוסים או שהם עלולים להיות גם בני אדם שיש להם רגשות לקבוצה חברתית קרובה אליהם, מבחינה לאומית, למשל.

        והביקורת שלי היתה על כך שאת לפתע פתאום משנה את עמדתך הליברלית וממהרת לקבוע כי אנדרו אינו יהודי, וזה רק כדי לעשות נה בעין לדוסים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          טעית שוב. לא אכפת לי מיהו יהודי ומצדי מי שרוצה שיקרא לעצמו יהודי. ממש לא מעניין אותי. גם חתולת הרחוב המצורעת שהשתכנה מול דלתי היא יהודייה בעיני, וגם ברק אובמה כי קוראים לו ברק והוא עורך כל שנה לילסדר. אין לי שום רגשי עליונות, או תחושות אחרות לדת. זה אתם שעושים מזה צימעס, כאילו מי ישמע. יהודי! הצילו!

          אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        אוקיי, יכול להיות שנפלנו בפח של דיווחים מוקדמים. אבל בכל זאת, עובדת היותו יהודי או לא היתה יכולה להיות רלוונטית להבנת האירוע. אין ספק שבמצריים יש גם זעם ושנאה שמופנים כלפי המערב בכלל (למשל מקרה הכתבת לארה לוגן שהותקפה מינית – אגב גם כלפיה קרא ההמון שהיה יהודיה ואף ישראלית, מה שכמובן אינו נכון). חוץ מזה, לא צריכה להפתיע העובדה שבמדינת היהודים רצח של יהודי מעורר הזדהות רבה יותר. אין כאן עניין של עליונות, אלא של קרבה, כפי שאדם מרגיש קרוב יותר לבני משפחתו הגרעינית או המורחבת.

        אהבתי

  14. Chavit הגיב:

    בעניין יהדותו (או לא) של אנדרו. אולי שווה ליצור קשר עם אנשים שכותבים בפייסבוק שהכירו אותו ולקבל את דעתם. התשובות תהיינה בהכרח סובייקטיביות.
    בכ"א, בקישור לטמק"א שהבאת (בלינק "לא יהודי") כתוב שהוא היה "ממנהיגי ארגון הסטודנטים היהודים "הלל"." בקולג' בו למד. מהקצת שאני מכירה את ארגון הלל משנים עברו, פעילים בו, כמעט תמיד, יהודים או יהודים למחצה (לאו דווקא בהכשר דתי) ופה ושם גם אוהדי ישראל לא יהודים, ומה שדי מאחד את כולם זו האהבה לישראל, לציון.
    אז כנראה שאנדרו לא היה יהודי "כשר", אולי הוא גם לא הלך עם שלט שהוא יהודי, אבל לי לפחות אין ספק שהכיר ב"יהדותו", כנראה העדיף אותה על דבר אחר ומן הסתם גם היה גא בפעילותו ה"יהודית". לא נראה לי שהיה פעיל גם באיזה בית אחוה מורמוני בו בעת.
    כיוון שהאינטראקציה שלו במצרים היתה (גם) מול אנשים בני גילו המיודעים להלכות המערב הרי מספיק ציון חברותו (ומנהיגותו) בארגון כמו הלל כדי לתת לו צביון יהודי "כשר" (ומסוכן לאנדרו) בעיני מוסלמי מצרי.

    אהבתי

    • אגב, בוואלה וטמקא ציינו אתמול שאנדרו נהרג כתוצאה מדקירה בחזה. ניסוח שמצניע את יחסו של האספסוף הערבי מוסלמי כלפי מערביים ויהודיים בפרט. נאורות שכזאת.
      בקרוב יפרסמו דילים לתיירות מהפיכות בעולם הערבי. מבצע בחאלב! סיור במבנים מופצצים וקברי אחים כולל מלון 4 כוכבים +ארוחת בוקר במבצע לסופשבוע הקרוב. 330$ כולל מיסי נמל והעברות במשוריין. מחיר פיצוץ!

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אה, האספסוף ידע שהוא יהודי, לפי תפיסתכם העדכנית, כמובן, ולכן דקר אותו בחזה. כי אם היה האספסוף חושב שהוא הינדי היה דוקר אותו בזרת, נכון?
        אולי גם אספסוף יודע שדוקרים מישהו בחזה כשרוצים להרוג אותו?
        ואולי בכלל המוסלמים מעדיפים לשסף ליהודים את הצוואר? לא? עכשיו זה בחזה? מעניין מאוד.
        פשוט לא ייאמן מה שאני קוראת כאן.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        שמתי לב שאתה נחרד סדרתי מהעובדה שהערבים אינם "נאורים". בוקר טוב אליהו. מישהו חושב שהם כן? מה, אתה חושב שבאנו לכאן כדי לשחק ב"כל ישראל חברים" עם האויב? בבסיס תפישת העולם של ה"שמאל המתון" נמצאת ההנחה שאלה הם שכנינו, לגבולם נגזר עלינו לחיות ולכן כל מה שנעשה יהיה לפי מה שטוב לנו. לא אחוות עמים, לא משחקי חברה ולא דוקים. הגיע הזמן להפסיק "להוכיח" שבצד השני יש בבונים כי אנחנו יודעים את זה. אנחנו גם יודעים שהם מבינים את שפת הכח ולכן איננו עוסקים בהצטבעות. אנחנו רוצים ישראל חזקה, יהודית (במובן שהלאום השולט בה הוא יהודי) ובעלת גבולות מוכרים וכמובן ברי הגנה. את ההשוואות התרבותיות נשאיר לאירוויזיון.

        בן גוריון אמר "לא משנה מה יאמרו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים". הוא התכוון לאו"ם (שמו"ם) ואני מרחיב זאת לכלל העולם, בדגש על הערבים. מה זה משנה מה הם אומרים, איך הם מתנהגים ומהו קוד הלבוש שלהם? כבר הבנו שמה שקובע זה העובדות בשטח. לא רוצה לחנך אותם ומצדי שיעלו באש את ככר תחריר, טאקסים ומה שבא להם. לי יש תחת אחד לדאוג לו והוא זה שלי. כל השאר כלאם פאדי.

        אהבתי

        • Chavit הגיב:

          תיזהר, או בשפתם דיר באלאק.

          אהבתי

        • עם ערבים אין לי בעיה, תתפלא. הבעיה עם היבטים בתרבות ונורמות מושרשות שכאדם בעל מחשבה עצמאית וחופש ביטוי לעולם לא אקבל בשתיקה. גם אם שכנינו היו שוודים. הנאורים בתקשורת מצניעים את ההיבטים האיומים של התרבות הסובבת אותנו כדי הציבור יתמוך בהעברת עוד שטחים לערבים בסבב השלישי של הניסוי המוכר כנוסחת שלום תמורת שטחים. לכן העמידה על הרגליים האחוריות. כשהדמגוגיה העיוורת למציאות תפסק אשמח לנוח על כיסא בחוף. ישראל לא נמצאת בעמדה שמאפשרת רק להתבונן פנימה. וזו בדיוק הבעיה של השמאל המתון כפי שאתה קורא לו. מרוב התבוננות פנימה (וזמזום מנטרת די לקיבוץ) איבדתם את התמונה והמציאות הכוללת. אפילו בגזענות של השמאל המתון אתם לא מבחינים.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            לא איבדנו שום תמונה ושום כוללת. אתה (ודומיך) מנסים להדביק לנו תווית של קלולסים ולא כך היא. אנחנו מפוכחים לא פחות מכם. לא עשו אותנו באצבע וגם אנחנו יודעים לגדוע את היד שבאה לכלותנו. אין שום דמגוגיה עיוורת למציאות וגם "שטחים תמורת שלום" אינה דגל. את מה שתפסו מנחם בגין (יורשו וממשיכו של ז'בוטינסקי), אריאל שרון (מצביא הימין, אידאולוג א"י השלמה ואדריכל ההתנחלויות), אהוד אולמרט (הבית"ריסט מינקות ועד רה"מות), ציפי לבני (מנסיכות אצ"ל) וצחי הנגבי (שחזרתו לליכוד אינה מבטלת את השינוי באידאולוגיה שלו) – אתה מסרב לקלוט. מדוע?

            אהבתי

            • mickey הגיב:

              כי הוא ימין מתון, קפטן. הם תמיד חושבים שהם יודעים הכל

              אהבתי

            • השורשים שלי נטועים עמוק במחנה שלך. גדלתי על פרס ופעלתי למען ביילין. המציאות הביאה אותי ורבים אחרים לתפוס את הדמגוגיה 'השלומית' כשלומיאליות מסוכנת (במקרה הטוב). אם שטחים תמורת שלום אינה מנטרה קדושה והייתם ציבור מפוכח לגלאון ודומיה לא היו בכנסת. המציאות היתה משתקפת אחרת בתקשורת והטרור היה מצטמצם משמעותית אם לא לגמרי. מצטער, הקלולוליזם שלכם נוסק ידידי. כל התזרח המיכון משתנה לנגד עינינו והמחנה הנאור עדיין רוצה למסור את יהודה ושומרון ואפילו את הגולן. עצם השימוש במונחים הקדושים שטחי הכיבוש והחזרת שטחים מונע ממכם לחשוב כהלכה.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                הנה יוצא המרצע מן השק. יש לך בעיה עם ההיסטוריה הפרטית שלך ואתה סה"כ מורד מצוי. גדלת על פרס, פעלת למען ביילין… יופי לך. עכשיו אתה מנסח לעצמך אידאולוגיה לעומתית בגרוש.

                אני לא גדלתי בשום "מחנה" ואין לי שורשים נטועים. יש לי עיניים וקצת שכל ואני מנסה להשתמש בהם ככל שניתן. לא רוצה מדינה דו לאומית, לא רוצה לשלוט במיליוני ערבים בכוח, ולא אכפת לי לפנות שטחים (במגבלות הבטחוניות. על כך ניתן להתווכח) לשם כך.

                מציע לך לבחון שוב את השקפת עולמך. אולי בכולזות תסכים קצת עם דרכם של בגין, שרון, הנגבי והאחרים שציינתי…

                אהבתי

                • יש לך עיניים ושכל אין ספק.
                  תוכיח לי את ההגיון ההיסטורי של שטחים תמורת שלום. תסביר את הרצון להחזיר את רמת הגולן בימים אלה ממש. תביא עדות לקיומו של עם פלסטיני לפני שהיהודים עשו קאמבק. להשקפות שלי הגעתי במשך שנים ארוכות בעזרת ערבים עם נרגילה. לא בדיק חובבי ציונות, אבל גברים עם עמוד שידרה. ואתה בדקת לאחרונה את סט האמונות שלך?

                  אהבתי

                  • captain beefheart הגיב:

                    א.

                    ב. בדיוק זה מה שכתבתי.

                    ג. את השקפותי אני קובע על סמך התבוננות מעמיקה במציאות ולא על סמך פגישות עם ערבים עם נרגילה, NOR יהודים עם ציציות.

                    אהבתי

                    • סעיף א' מצויין כדוגמא. יועיל כבודו להתבונן בהסכם השלום עם מצרים ויסביר את הפער. ארבעה עשורים ל"נירמול היחסים" ואין תיירות, אין שיתוף פעולה עסקי -ומצד שני קיבלנו הברחות אמל"ח לרצועה ומסתננים, וזכינו לאנטישמיות משכבת האקדמיה, עולם התרבות ועכשיו השלטונות. אתה חושב שמישהו מהמאמינים שיער ש'השלום' יהפוך לדרעק שקיבלנו?

                      אפשר להתווכח אם המחיר שווה אי לוחמה. שלום ויחסים נורמלים שתמורתם מסרנו את סיני, לא קיבלנו.

                      אהבתי

                    • מהטיוטא של קרטר, אדריכל הנוף:
                      I'm seeking to lay the basis for a stable and peaceful middle east

                      אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  ועוד אוסיף ואומר:

                  הויכוח על המגבלות הבטחוניות הוא עמוק, סבוך ואינו נהנה ממטריית צדק מוחלטת של איש מהצדדים. לית מאן דפליג שאם היינו מתפנים מרמה"ג בעשור הקודם, היתה עלולה* להיווצר לנו בעייה בטחונית קשה כיום.

                  אין לי אלא לקוות שמנהיגי ישראל, בבוא השעה לבצע "ויתורים טריטוריאלים" כאלה ואחרים, יעשו את הדבר הנכון מבחינה בטחונית.

                  אהבתי

        • דן הגיב:

          "שמתי לב שאתה נחרד סדרתי מהעובדה שהערבים אינם “נאורים”. בוקר טוב אליהו. מישהו חושב שהם כן?"

          הם בני אדם, הם יכולים להיות. הם יכולים להעריך חיי אדם כמו שאר העולם. להתרשמותי אתה מפזר פה רמיזות ("הגיע הזמן להפסיק “להוכיח” שבצד השני יש בבונים כי אנחנו יודעים את זה") לטענה שערבים לא מעריכים חיי אדם מתוקף 'טבעם'. להשקפתי זו טענה מאוד גזענית. ערבים הם אנשים, בדיוק כמוך, עלינו להחזיק אותם לאותם סטנדרטים מוסריים וערכים כשאר העולם ולא לעבור לסדר היום על אלימות ערבית כאיזשהוא "אסון טבע".

          אהבתי

          • קבל לייק על הבאת ההיבט השמאלני המקורי האורגינלי האמיתי והשפוי שנעלם מעיני הציבור הישראלי ולא נודע מקום קבורתו עד עצם היום הזה.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              יופי!!! הוכחתם ש"אסמולנים" הם בעצם גדולי הגזענים בתחפושת. ועכשיו אפשר להרוס את אל אקצה ולקרוא לפייגלין עם התוכניות והטופס 4 לביה"מק החדש.

              אהבתי

              • קפטן אל תהפול לי לדמגוג. תסתכל לטענה שהעלה דן בעיניים.
                המחנה השמאלני רוצה למסור שטחים כי הוא סולד ממתן אזרחות לערבים. אם זה לא גזעני-מה כן?

                אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  נובמת, הצטרפת לזה שמאגף את שנינו משמאל רק כדי "להראות לי"?

                  ואת מה שכתבתי חייבים לפרק קצת טרמינולוגית: "המחנה", "השמאלני", למסור", "סולד"… נוח בארבע שגיאות בינתיים.

                  אתה קורא להתכנסות לגבולות שיחזיקו מדינה יהודית בשם "סלידה ממתן אזרחות לערבים" ולא נתת עינך בכוס טרם כתיבת השטות הזו? על אותו משקל אני "סולד ממתן חופש לפדופילים ולכן רוצה למסור את אלה שנתפסו לידי החוק שישימו אותם מאחורי סורג ובריח". קולט את ההגיון העקום שבדבריך?

                  אני לא "סולד" ממתן אזרחות לערבים (תושבי יו"ש כמובן). רק מתפלץ מהמחשבה שרה"מ ישראל-רבתי יהיה מרואן ברגותי.

                  אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אני לא מנסה לשאת חן בעיני איש. בשלב הזה של ההיסטוריה האנושית, הערבים והאיסלאם עדיין מייצגים גישה אלימה וחסרת הערכה לחיי אדם. אני תקווה שנכדי ירקדו דבקה בחתונות שלהם, בשלב זה אני מסתפק בשכנות יציבה איתם.

            אהבתי

            • דן הגיב:

              אני חושב שהגישה שלך לא נכונה. אם נמשיך לשמור את הביקורת על הפתולוגיה האלימה הטבועה בחברה הערבית והאיסלמית לעצמנו ולא נדון בה בפתיחות לא תהיה שכנות.

              אני מעריך שאם נמשיך להיות גזענים ולתפוס את הערבים כ'אלימים מטבעם' שצריך פשוט להיות איתם בשכנות אילמת מעבר לגדר כזו או אחרת… סביר להניח שלא נתקדם לריקודים בחתונות.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                ומה יעזור לי למתוח ביקורת על "התנהגותם"? שאעמוד על פודיום בבניין שעל האיסט ריבר ואוכיח מיליארד וחצי מוסלמים שהם "לא נחמדים"? אתה בטח איש נחמד אז קבל את המשפט הבא כביטוי כללי וממש לא אישי: עזוב אותי באמשך.

                אהבתי

                • אתה לא צריך להוכיח לאחרים אלא למחנה שלך. מה הניע את המחנה הנאור למתוח במשך דור ביקורת על האיך קוראים לזה…נו ברח לי, הכי הכי הכיבוש? ההבנה שהדה-לגיטימציה תזרז את הסכמת הציבור היהודי למסירת שטחי מולדת. אל תתמם ותוריד חזרה את הגבות.

                  אהבתי

                • דן הגיב:

                  "ומה יעזור לי למתוח ביקורת"
                  יעזור הרבה יותר מלמסור להם שטח (שהם דורשים שיהיה נקי מיהודים, אגב, לפני שבכלל יסכימו להחיל עליו ריבונות – רמז רמז), מדיאלוג אין לך מה להפסיד. מאידך, אם אתה מוסר שטח אתה מפסיד בענק.
                  אם אתה חושב שהיתרון במסירת שטח הוא "גבולות מוכרים וכמובן ברי הגנה" אז אני לא מבין את ההגיון שלך.
                  הרי לטענתך בצד השני יש "בבונים" ש"עדיין מייצגים גישה אלימה וחסרת הערכה לחיי אדם"; עצם העובדה שהם דורשים את יו"ש כיודנריין מאותת לנו על יחסם כלפי יהודים… הגבול הרי לא יועיל לבטחון שכן בצד השני יש אמצעים וכוונה (ע"ע עזה). אז מה בעצם יש לנו להרוויח ממסירת שטחים?

                  אהבתי

    • Chavit הגיב:

      סרטון עם אנדרו נוטל חלק ב: Israeli-Palestinian Slam Poem

      משפט הפתיחה שלו הוא:
      Bar
      uch Hashem
      For my mother, father, sisters and brothers of the chosen people

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        זה נראה כמו משחק תפקידים בו אנדרו פוכטר משחק את הישראלי, ושותפתו את הפלסטינאית. שניהם מקריאים מהכתב. לא נראה לי שזו עדות האם פוכטר הגדיר עצמו כיהודי או לא.

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      המצרים, גם בקרב תומכי מורסי וגם בקרב מתנגדיו, לא ממש אוהבים אמריקאים. יכול להיות שרצחו אותו בגלל אמריקאיותו ולא בגלל (חצי) יהדותו.

      אהבתי

כתיבת תגובה