שבוע פיצוץ

yediot7.7.13maariv7.7.13

isra7.7.13haaretz7.7.13

Þmakor7.7.13

 
הכותרות הראשיות

כמה מוזר. לא מצאתי ב-nrg אזכורים לפיצוצים במחסני הנשק בלטקייה (או לטקיה, תלוי בעמוד) שבסוריה, שזו הכותרת הראשית בעיתון המודפס.
ynet, אחרי חצות. כותרת ראשונה בהארץ, אך לא מרכזית. ישר"ה: פיצוץ מסתורי.

קברים ריחניים בכרמל

צמחים נותני ריח התגלו בקברים בכרמל.
העדות המוקדמת ביותר לשימוש במצעי פרחים בקבורה, שראשיתה לפני 13,700 שנים, התגלתה במערת רקפת בכרמל,  בחפירות של אוניברסיטת חיפה. בארבעה קברים מהתקופה הנטופית נמצאו צמחים שונים מתחת לשלדי אדם.
זהו, כנראה, המקור לתחילת המנהג להניח פרחים ריחניים ויפים על קבר. "עדות להתפתחות תחושת היופי, לתהייה על מהות המוות, להכרת הטבע ולמודעות עצמית וסביבתית", כתב ודיווח עובר אורח.
ואגב, איך זה עובד? תלוי מתי מעבירים החוקרים מהשטח לאנשי היח"צ של האוניברסיטה או של המחלקה את החומרים, כמה זמן לוקח להם לכתוב אותם, ומתי מקבלים העיתונאים את ההודעה לעיתונות. כך שייתכן שנראה ונשמע על הכל גם בתקשורת ההמונים בקרוב, ואולי אף יותר מבקרוב לאחר שיקראו אייטמון זה.
הידען כתב על כך אתמול.

מצוקת נחום היימן

נחום היימן שפך את לבו במעריב במרץ 2012 עת סיפר על אומללותו ועוניו.

nahche

ביום שישי חזרו אליו באולפן שישי, עם תוספות: אם למשל ב-2012 מסופר על הכיכר שנחנכה על שמו במועצה מקומית בית אריה, בכתבה הנוכחית מתברר שהמועצה גם העניקה לו בית מגורים בחינם.
נו, סיפור אלון חסן חוזר.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=a1450be4910bf310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=e4450be4910bf310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

סי היימן התעצבנה (בעמוד הפייסבוק שלה, בשישי) על שדבר מהראיון איתה לא הוזכר בכתבה עליו בערוץ 2, ממנה עלול היה להשתמע שאביה לבד בעולם.

חברים יקרים, אני מזועזעת מערוץ 2 ומהכתבה שעשו על אבא בחדשות. לאחר שצילמו את אבא, ראיינו אותי ראיון מרגש של מעל שעה ולבסוף אפילו שמי לא הוזכר. אני אאבק ואדרוש תגובה. עם כל האהבה והכבוד לדברים בכתבה, יצא כאילו אבא לבד בעולם. כאילו אין לו משפחה אין ילדים או נכדים !!!! להשמיע את "כמו צמח בר" בפיה של לודה – עם כל האהבה אליה – ולא להזכיר ולו במילה את הימים כלילות שאני מעבירה על מאבק על רווחתו על הקלה למצבו של אבא היקר .. נעלבתי ואני פגועה קשות כאילו אין לו בת, כאילו איני קיימת כאילו אין אוכל במקרר שלו והרי אני יום ולילה שם ולא לבד, שכנים וחברים כולם באים מפרגנים ממלאים את לבו ואת מקררו !!!! כאשר הצטלמתי ביקשתי דבר אחד – שיצלצלו ויזמינו את הופעותיו ואת הופעותינו המשותפות, שיתנו למנגינה שלו להמשיך ומה קיבלתי? כתבה על איש בודד כאילו פשוט מחקו אותי ואת משפחתי מחייו בושה !

בזכות דבריה, ואולי גם בזכות התערבותו במרכאות של נתניהו, זכתה לסינק קצר במהדורת אמש, זה שנשאר על רצפת חדר העריכה בכתבה של גדעון אוקו משישי.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=02fbb384f05bf310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=4fe06603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=45fbb384f05bf310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

ובינתיים במעריב

לפי המארקר, שב"צ יציג היום בפני העובדים שתי אופציות: או סגירת העיתון ופיטורי 220 העובדים, או עוד צמצומים ואיחוד מוחלט עם מקור ראשון.

ישר"ה Vs ידיעות

noni7.7.13

אימפריית הרשע של נוני מוזס, כך לגרסת ישר"ה, שגם מדווח על כך כדרכו בשער, כאילו הייתה זו התפרצות הפוליו, היא גם שהובילה לפרשת הסטנדאפיסטית הבדווית גילה צימרמן החיה בגלות רמת גן, מסכנה.
תגובתה (לישר"ה?) מאמש: "הכל היה בהומור, תהיו קצת חייכנים ותיכנסו לפרופורציות".
בידיעות סירבו להגיב לפניית ישר"ה, תמה (טוב, לא תמה, סתם כותב) ערן סויסה.
וכך נראית הגלילה הראשונה של הניוזלטר של ישר"ה. שנאמר, סדרי עדיפויות.

israletter7.7.13

תוס': כתב יאיר בן-חור בעמוד הפייסבוק שלו

ב־2007 פורסמה עליה כתבה בידיעות אחרונות מאת סמדר שיר, וסמדר כתבה שם במפורש: "… ויש גם סוד קטן שנחשף ממש ממש בסוף ההופעה." (סמדר שיר, ידיעות אחרונות, 18/2/2007).

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2013/07/ydt20070218ar03900.pdf"%5D

צרות בכותרות

כך מוכר mako את טור ביקורת התקשורת מי נגד מי. זכותם, לא?

bionse7.7.

VTV/ רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד

מה מפריע לי במצב האומה? הצחוק המוקלט, שאין לו אפילו גוונים, אותן שתי שניות, או לא יודעת כמה זה, שחוזרות במונוטוניות. לא ברור למה דווקא פה זה נשמע כל כך מאולץ ומלאכותי. אולי כי זה מה שזה? מי המציא, אגב, את הרעיון לצחוקים המוקלטים?
מה עוד מפריע לי? הממשק הלא מוצלח של רשת VOD. אה, והפאנצ'ים.

ראיתם את העצומה הקוראת להתפטרותו של נתניהו? ארוכה הדרך ורבה היא.

לפני פיזור

עוד תרוצץ גולגולת הטרול. זו הבטחה.
המדובר במלחמת התשה. נראה מי יישבר ראשון.
[מחתרת הקטיפה]

גללו לאחור לקרוא את תנובת הסו"ש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

106 תגובות על שבוע פיצוץ

  1. האמיר הגיב:

    אני די בטוח שאני בימין. כלומר אני מצביע בבחירות באופן עקבי למפלגות ימין, הדעות המדיניות שלי הן פחות-או-יותר מה שנחשב ימין (ע"י רוב האוכלוסיה, בכל אופן, קיצונים מימין חושבים שאני שמאל קיצוני בוגדני, קיצונים משמאל חושבים שאני ימני קיצוני פאשיסטי), הדעות הכלכליות שלי הן יותר-או-יותר ימין. אף הודעה שלי עוד לא נמחקה כאן, טפו טפו טפו, כולל במקרים בהם בעלת הבית ממש ממש ממש לא הסכימה עם הדעות שלי וגם התווכחה איתי עליהן.

    נראה שהמציאות והתאוריה שלך לא מסתדרות זו עם זו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      התגובות של הומר והאמיר הן לקשקשת הטרול, שהודעותיו נמחקו ויימחקו עד אחרית הימים.
      המטרה: לגרום לתפלץ לנמק באצבעותיו המקלידות: הוא יכתוב, אני אמחק. אין הנאה גדולה מזו, לבטל דקות ושעות של הקלדה מצדו. לא הוא יחליט אם הבלוג יהיה פתוח או סגור לתגובות ללא הרשמה.

      אהבתי

  2. הומר סימפסון הגיב:

    אני מציע שנעיף את V ואתה תחליף אותה ככותב הבלוג ותיתן פתחון פה לכל דיכפין.

    אהבתי

  3. פטמאט הגיב:

    עודד ב6 ראיין את פאטמה ,כמובן שהראו את הצילום מידיעות, לא את הראיון בער' 2…

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    אני רציני. את יודעת מה? חבל. אבל עוד פעם
    תחסמי. לא נורא. השהידים בעזה מקריבים
    יותר וחוץ מזה העסק הזה עם 72 הבתולות
    רק יביא בזיון לישראל. אז גם על זה נוותר.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני גם רצינית, ואני באמת מתכוונת לסלק אותו מהעולם הזה בכל האמצעים המקובלים והלא מקובלים.
      אסור לישות הזו לחיות.

      אהבתי

  5. כבר יאסיף הגיב:

    "אימפרית הרשע של נוני מוזס" זה מדור יומי בישר"ה.
    הכי מעניינת תגובתו ה"חלבית" של מוישיק טימור, שהוא למעשה גידל את פטמה כשנתיים ברדיו,והראיון התקיים אצלו בבית!
    בשישי האחרון לא יצא לי לשמוע את ה"מדור" שלה(אצל טימור), מישהו?

    אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      טימור הוא מתחן ידוע כבר עשרות שנים, גדול אפילו מיודה ברקן בימיו הטובים. את זה אמור לדעת כל עיתונאי בתחום הבידור. ברגע שמושיק טימור מארגן משהו כבר צריכה להדלק נורה אדומה. ההסתמכות על טימור עושה את הבושה אפילו גדולה יותר.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ומה אתה חושב, שאני לא יודעת ש"אימפריית הרשע" זה מדור יומי? או שלא סיקרתי אותו מהיום הראשון? אם היית נכנס ללינק היית רואה.

      אהבתי

  6. טרילר הגיב:

    תביאו את מיקום הטרול, הייתר אנחנו נדאג: במיון לא ידעו לאן להפנות אותו… כאלה אנחנו.

    אהבתי

  7. צדיק הגיב:

    מי מהעיתונים שחשף את היודובדואית זה גלובס לא ישר"ה.
    סרט זהה על נחצ'ה היה בער' 1 כולל הזמרת הרוסיה.

    אהבתי

    • אלי מ הגיב:

      זה קצת מוגזם לדבר על "חשיפה", כשאחד מכל שלושה קוראים של הכתבה בידיעות יודע שמדובר בדמות פיקטיבית.

      אני בטוח שמהרגע שהכתבה התפרסמה, לא חלפו מספר דקות עד שחגגו עליה בפורומים השונים באינטרנט.

      אני גם בטוח שזה היה הרבה לפני שגלובס יצא עם הכתבה שלו.

      לא אתפלא אם אנשי גלובס קראו את זה באחד הפורומים, ואז הקדישו זמן נוסף כדי לקבל תגובות מהמעורבים.

      אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    וגם: מי יכול, לדעתכם, לכתוב משפט כזה:

    "הייתי העיתונאי הישראלי הראשון שכתב על "הסופרנוס" טרם עלייתה לשידור ב"הוט" בשנת 2000. יחסי עבודה טובים עם הכבלים והעובדה ש"סופשבוע" של "מעריב" היה המוסף השני הנקרא במדינה, הניבו קלטת עם שלושת הפרקים הראשונים של הסדרה לצפייה מוקדמת. בעיתונות האמריקאית קראתי על "הסופרנוס" דברי שבח מהללים בהיקף תקדימי, אבל מילים הן רק מילים שעה שהצפייה בסדרה הותירה אותי כמו קרפיון על שיש בנשימותיו הרדודות האחרונות."

    אהבתי

  9. captain beefheart הגיב:

    שתי תרועות להארץ:

    1. עמירה הס חושפת צד לא מחמיא של הצד הפלסטיני. בוודאי לא משהו שעולה בקנה אחד עם השקפתה. אז מה, ימשיכו לחבוט בה ולהציגה כבוגדת סדרתית.

    2. מורן שריר נוקט עמדה לא פופולרית ומחמיא לדנשי ומעגלותיו.

    ולגבי השריפה המביכה של 7 ימים. האם באדי כלום ישלם בראשו או שמא יסתפקו בראשו של הכתב? בכל מקרה, אם אני רון ירון, הבושה והכלימה מציפה אותי כיבוא בהיצף.

    אהבתי

  10. יון כחוק הגיב:

    בוואלה העלו לעמוד הראשי את נושא ההצתות הלאומניות לאחר שנים של חמימות ערבית. טעות סופרים:
    (ירושלים בלהבות: כרבע מהשריפות – הצתות מכוונות)
    מול – 75% באינפוגרפיקה ובגוף הכתבה.

    אהבתי

    • סתם מישהו הגיב:

      אני מסכים שזה מבלבל מעט אבל מתוך קריאה די ברור למה הכוונה.
      יש תתי קטגוריה של שריפות שנקראות "שריפות יער וקוצים", "שריפות יערות וחורש טבעי" ו-"שריפות גזם" שככל הנראה נקראות במשותף "שריפות בחיק הטבע".
      בתוך "שריפות בחיק הטבע" 75% הוא ככל הנראה הצתות.
      אם מסתכלים על המספרים זה יוצא משהו כמו 970 הצתות שזה בערך רבע מתוך סך השרפות (כ-4,100).

      גם מתחת לאינפוגרפיקה (לפחות באתר) מצוין כי "הנתונים מתייחסים לשריפות בחיק הטבע".

      בקיצור, הניסוח מבלבל אבל למי שקורא את התוכן ברור למה הכוונה.

      אהבתי

      • סתם מישהו הגיב:

        כמובן שטעיתי, התת-קטגוריה הראשונה צ"ל "שריפות שדה וקוצים".

        אהבתי

        • בטח שברור. הערבים מנסים לשרוף את הירוק שהיהודים הכניסו לארץ החול והטרשים והתקשורת היהודית לרוב ממאנת לדווח. כי, כי, כי …ככה קבעו העורכים. הדיווחים לא יעזרו לבניית אמון של יהודים בערבים -ומי יסכים למסור שטחים בלי אמון?

          אהבתי

          • סתם אחד הגיב:

            אני מתקשה להבין למה בדיוק אתה מתכוון.
            הכותרת מאוד מדויקת, מתוך כל השרפות בירושלים כרבע הן תוצאה של הצתות.

            האינפוגרפיקה מעט מבלבלת כי ההבהרה שאומרת שהיא מתייחסת שהכוונה רק לשריפות בחיק הטבע נמצאת תחתיה.

            בניגוד גמור למה שאמרת מה שכתוב בכתבה מסביר את הסתירה לכאורה.

            לפי צורת הכתיבה שלך אני יכול להניח שאולי בעיות מסוימות בהבנת הנקרא מונעות ממך להבין את הנאמר בכתבה.

            אהבתי

  11. הומר סימפסון הגיב:

    אני לא רואה שום בעיה בצחוקים מוקלטים במצב האומה כל עוד מדובר בתוכנית היחידה בעברית שבאמת מצחיקה ובאמת מספקת קצת סאטירה אמיתית ואחד גורי אלפי הגדול מכל.
    הבעיה היחידה היא ההתרכזות בפרובוקציה של אין אלוקים. זה נראה כמו קמפיין של ליאור שליין לזכות באהבת החילונים שזה בסדר אם זה היה לפחות קצת מצחיק.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      גורי עלפי? אחד היצורים הדוחים שקיימים בישראל, וחצי הכדור שלנו.
      לא שזאת שעלידו לא מתחרה אתו על התואר.

      אהבתי

    • מר סימספון,
      העלבת את שם הקדוש הצהוב. צחוקים מוקלטים טובים לקהל אמריקאי משנות ה-60, לא לישראלים שמעדיפים את האסלי. כדי להצחיק אנשים נדרש תזמון ואלמנט הפתעה. כשהמגניבים מקריאים מנייר דאחקות תפלות שמישהו כתב להם לפני -זה פשוט מביך אותי. אין לי מילה אחרת, מביך.
      במסיבות הסיום של התיכוניסטים הצליחו לכתוב ולשנן בע"פ ולהצחיק אלף הורים עד דמעות. כשבשובך חפצים בצחוק מעבירים לסרט הודי.

      אהבתי

  12. יון כחוק הגיב:

    משטרת ישראל צריכה אסטרטגיה לפיתוח ולשימור תמיכה ציבורית – שכרגע אינה זוכה לה”. כך קובע דו”ח חדש של תאגיד ראנד (RAND) – מכון מחקר מהגדולים בארה”ב וחברת ייעוץ אסטרטגי מהחשובות בעולם.

    במילים אחרות, הארץ מפציר במפכ"ל המשטרע לשכור יועצי תקשורת כדי לגייס תמיכה ציבורית במקום להתמקד בשיפור השירות. שלם יותר, שלם במזומן, שלם עכשיו.
    בטח חברתי, סוציאל מקורביזם.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      חיפוש קט על המכון
      http://www.energianews.com/article.php?id=12458

      "לגבי ישראל המכון ממליץ למנוע בכל דרך את האפשרות שישראל תפעל צבאית נגד איראן בגלל הפגיעה הקשה שתהיה לכך על מעמד ארה"ב בארצות הערביות בכלל ובאיראן בפרט. העולם המוסלמי יהיה בטוח כי ישראל תוקפת בהסכמה אמריקאית ורגשי הזעם יופנו בעיקר נגד ארה"ב.
      ההמלצות מפרטות את הדרכים למניעת תקיפה ישראלית באמצעות שימוש בחבילת תמריצים עם סנקציות וכן שימוש בצמרת הבטחונית הישראלית לפעול נגד האופציה הצבאית. "

      נכון אפשר להגיד שיש הבדל בין נושאי הסיקור , אך אם ישנה מפת דרכים כ"כ מובהקת האם זה לא משחיר את שאר הפרסומים שלו ?

      אהבתי

      • יון כחוק הגיב:

        -לא משחיר, רק מוסיף צבע לפרסומי דגן בנושא האיראני.

        המחקר מתייחס כמה פעמים למאיר דגן ראש המוסד לשעבר כבעל ברית חשוב לעמדות אלו.

        אהבתי

      • אלי מ הגיב:

        למיטב זכרוני זה אותו מכון שהמליץ לארה"ב להשמיד (!) את ברה"מ כשזו האחרונה שמה את ידה על טכנולוגיית פצצת האטום.

        לא שאני (חלילה) בעד להשמיד את איראן, אני פשוט חושב שזו צביעות מצד RAND להתבטא בנושא, ובטח שלהתנגד אפילו לתקיפה ישראלית כירורגית, כשהוא במקומנו היה עושה הרבה יותר מזה.

        אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    V, אני מקווה שלא ההצקות שלי הן הסיבה להעלמות הפסקול היומי. כמחוות כניעה קבלי את הקארה הכי מפואר שדרך על במה. ולא, זה לא גידי גוב.

    אהבתי

  14. עופר הגיב:

    זה הלינק הנכון, סליחה: http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Douglass

    אהבתי

  15. עופר הגיב:

    ממציא הצחוקים המוקלטים: מהנדס הקול האמריקאי צ'רלי דאגלס.
    עוד, כאן:

    אהבתי

  16. אחד שיודע הגיב:

    ריצ'רד סילברסטיין: ישראל תקפה רכיבי S-300 בלטקייה.

    אהבתי

  17. mehatsad הגיב:

    ובינתיים, בפייסבוק, התלקחות חדשה במלחמת העולם בין גורמים קיצוניים, תומכי הסטייק ומתנגדיהם. על המוקד (או על הבריקדות): אריאנה מלמד. תלמידי יורופסקי מקללים, מגדפים ומאחלים לה גורל גרוע יותר מזה של החיות הנטבחות.
    היסחפות מגעילה.

    אהבתי

  18. Mosh הגיב:

    *העצומה
    מאה אלף איש, לפי הבחירות האחרונות, שקולים ל-4 מנדטים (ואני לארג') גם אם ישיגו את הכמות הזו , האם שילטון המיעוט צריך לכפות את חוסר השלמה שלו על הרוב ? אני באמת חושב שמישהו פיספס את שיעורי האזרחות .

    והתמונה של האבירים … או שהם מתיימרים לייצג את מעמד הביניים (מה שלא נכון – האבירים היו נציגיהם של האצולה ודאגו להגן על האדמות שלהם) או שהם רוצים להחזיר אותנו לימי הביניים – נחכה ונראה !

    *בהארץ כמובן משתמשים באפקט ההשלכה מאירוע חמור – אך זניח בחשיבות הציבורית – כדי להשית את מסקנותיו על המדינה/אזרחיה/הכיבוש וכו …
    http://www.haaretz.co.il/mobile/.premium-1.2063812
    זה שילדים זבי חוטם שצריכים הענשה וחינוך מתנהגים כמו בהמות לא אומר שהם תוצר של מזרחיות פרימיטיבית שמחלחלת (אבוי… ) לכל מוסדות המדינה שקשה לה לקבל את האחר -אם זה ערבי או אשכנזי ממשוקף – כי הרי אוהדי בית"ר הם מזרחים נחותים חסרי השכלה ועניים.

    לא משנה העובדה שרוב אנשי ה"לה פמליה" הם ילדים בעלי יותר מידי זמן פנוי , לא ירושלמים ברובם , לא כולם מזרחים ולא כולם ילדי ממילא שחיים מהיד לפה !
    והכי חשוב , זה שיש ילדי שמנת אוהדי הפועל שיודעים איך לצייר צלב קרס בכזה דיוק (שמראה על IQ גבוה) כמובן לא משליך על האופי של צאצאי אירופה כולם – זוהי סתם אנומליה !

    אני מודה … לאחרונה אני מתמוגג מהכתבות האלו .
    לראות את אותה האליטיה הישנה – שקשה לה לראות שמישהו אחר לוקח אחריות על המדינה – מרימה את ראשה הגזעני ,אלים , חסר סובלנות, אנטי דמוקרטי ודמגוגי ופשוט מציגה את מי שהיא באמת ואת העולם הישן ששרר פה פעם – כשזרקו את אבותיי חוטבי העצים ושואבי המים לדיונות !

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אור לרגע זה חתמו על העצומה 356 אנשים. זהו, הלך על ביבי.

      מצד שני, בסוף דף החותמים הראשון אפשר למצוא את אשתורי הפרחי מת"א. מעניין איפה חתמו שדרות נורדאו… בהמשך חתומים גם נפתלי בנט ובנימין נתניהו, שכידוע רק מחכים ליום שבו הממשלה הנוכחית תיפול.

      לפחות שם אחד ראיתי שם שאני משוכנע שבאמת חתם: יש שם שם של מישהו שאני מכיר והוא חריג במיוחד, כך שלא נראה לי שמי שיפברק שם יגיע דווקא אליו. אז לכל היותר יש כרגע 353 חותמים. אז כנראה שבכל זאת אפשר להרגע.

      אז מה הולך כאן? אין בדיקה כלשהי של החותמים על העצומות? ניסיתי לחתום. התבקשתי לספק שלושה פרטים: שם, כתובת (לא חובה) ואימייל. סיפקתי, כשהאימייל הגיע מאתר שמספק כתובות לשימוש חד-פעמי. קיבלתי אישור שחתימתי נוספה וזאת בלי כל ניסיון לאמת את זהותי, אפלו לא ניסו לוודא שהאימייל שסיפקתי קיים. אבל לפחות שומרים עוגייה על הדפדפן כדי להקשות קצת על חתימות כפולות, נכון? אמממ, לא. ניסיתי פעם שניה, מאותו דפדפן באותה כתובת IP, אפילו באותו session. גם החתימה השניה שלי התקבלה. איש אחד, קול אחד! או יותר. ועכשיו תמצאו בין החותמים גם את חיים נחמן ביאליק, לא מישהו שאפשר לזלזל בו, וגם את חיים נחמן ביאליק האמיתי.

      מביך.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        וכך נולדים משתמשים (או חותמים ) פיקטיביים 😉

        הצחיק אותי שהמקסימום של האנשים שאפשר להחתים הוא מאה אלף ששקול ל-4 מנדטים … תרשמו כמה קולות דרוש להפלת ממשלה ואז תבינו עם מה יש לכם עסק .

        אתה יודע מה יכל להיות מעניין ? אם כל חותם היה צריך לשלם שקל אחד בודד ע"מ לחתום על העצומה , כמה היו מוכנים לשכפל (או לשלש) את ההצבעה שלהם ?

        ד"א 1
        אתה אומר שהוספת 2 (!!!) חתימות להדחת הממשלה ?!

        ד"א 2
        בגלל זה אני חושד ב"מסמך החתום ע"י 22 מיליון להדחת מורסי"
        כל מיני עצומות הן חסרות ביסוס אלא אם יש מעקב רציני (כמו שכתבת) אחרי כל מצביע ומצביע – שזה כמובן דבר בלתי אפשרי … אולי חוץ מ-מה היה לנו ב22 לינואר ?!

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          למה בלתי אפשרי? בהחלט אפשרי. קשה ויקר, אבל אפשרי.

          כן, הוספתי שני שמות. אבל נראה לך שמישהו יתייחס ברצינות לעצומה שחתום עליה "חיים נחמן ביאליק האמיתי" מתל אביב?

          אהבתי

  19. אלעד הגיב:

    אפרופו ביקורת התקשורת – עוד מישהו התפעל מהמקריות המטורפת, שבה כתבת 'תחקיר' על אלון חסן מנמל אשדוד, ש'חושפת' עניינים שהיו ידועים עוד מ 2011, מתפרסמת שבוע לפני שמכריזים על מיקום הנמל/ים החדש/ים שחסן התנגד להם בכל מאודו ואף הוביל נגדם את התנגדות העובדים? האם מישהו בערוץ 2 שיתף פעולה עם השלטון כדי להסיר מהדרך יריב רב עוצמה?

    פרויקט הנמל/ים החדש/ים יצא לדרך מזמן הרי. מישהו כתב את מסמכי המכרז וכיו"ב. מיקום הנמלים נשמר בסוד כמוס, עד כדי כך שהיו שמועות שהסלעים לשובר הגלים כבר מוכנים, ואינם משונעים למקומם מחשש לשביתה שתפרוץ בנמל הסמוך לו. והנה, ממש רגע לפני הפרסום לובש ערוץ 2 את הכפפות ומטפל באלון חסן בשביל כץ ובנט.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      כך היה גם עם גילה אדרעי .

      ההסתדרות מקריבה עולה לציבור לפעמים ע"מ שחמת העם לא תעלה עליהם ותדרוש הפיכה !

      אני לא רואה זאת כשיתוף פעולה עם השילטון , אלא יותר כסת"ח רציני של המוסד העתיק שידיו בכל .

      אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      כמעט כל תחקיר צומח בשל רקע של אינסטרסנט כלשהו.
      הבעיה במקרה דנן, היא חוסר התגובה לתחקיר של שרון שפורר בשנת 2010.
      בכל מקרה התוצאה מוצדקת והעלאת התחקיר משרתת את הציבור.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לעניות דעתי זה לא עבור כץ ובנט. גם הם בובות על חוט.
      ראה סיפור צים והפרטות אחרות. מישהו כבר הולך לבעול
      את הנמל. אח"כ יעבור לאנגליה. ראה סיפור הצי העברי
      הימאים וכ"ו. הנה, בזמן שצים הלכה ודלה. משפחת עופר
      הלכה והתעשרה. עכשיו זורקים את הפגר לציבור, גם לממשלה
      שמחזיקה בבעלות ונתנה להם לנהל.
      למשל חברת מארסק הדנית אחת מחברות האוניות הגדולות
      בעולם מפסידה בעסקי ספנות הובלה ומתקנת גם בעסקי קידוח.
      בזמן שצים גססה משפח' עופר הקימה עסקי קדוח נפרדים שלהם
      בלבד, מהיכן המימון? ויש עוד דוגמאות על מכירת כלי שייט
      ושכירת כלי שייט ובונוסים וכ"ו.
      עוד סתם לשם עניין איך אומרים מורינו ורבינו "כך זה באמריקה".
      אז נמל ל"א הנמל הכי חשוב בחוף מערב ארה"ב
      רוב מה שבא מסין ויפן וכ"ו עובר שם, ולזה השפעה כלכלית עולמית.
      זה נמל מאורגן משכורות סוורים פי שלוש ויותר ממהנדס שכיר.
      השמועה אומרת כרבע מיליון $ בשנה לסוור ותיק, ואמריקה
      מתקיימת. יש גם כמובן נמלים אחרים ומשכורות פחותות.
      ראה ההסתה המתמשכת נגד הנתבים. מה יודע שטרסלר על
      עבודת נתב? מה האחריות האישית הבלעדית הבלתי ניתנת לתיקון
      של נתב ומה היא של מנהל סניף בנק קטן? של רב עירוני?
      זה הכל תרגיל להעברת הנמלים לחברי השליטים. ואם בנמל
      אשדוד יעבדו סווארים סינים, אני ארוויח? מה קרה למחיר
      הדירות כשירדו הפועלים היהודיים חברי ההסתדרות מהפיגומים
      ובמקומם באו סינים? מה יצא לי מזה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מה אתה טוען? האחים עופר עשו בוננזה בצים? אולי גם בבטר פלייס?
        משכורת גבוהה לנתב עובד זה בהחלט ראוי, אבל למה לשלם משכורת לנתב שיושב בבית?

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תורנות? בבית? מי בכלל שמע דבר כזה בישראל.
          אין, לא היה ולא יהיה. רק הנתבים ימ"ש הנהיגו
          נוהל מוזר ולא יהודי זה. בז"ק? חברת חשמל?
          רופאים תורנים בכירים ? קציני מטכ"ל? מכבי אש?
          קציני משטרה? רשות שדות התעופה ? תורנים
          ברכבת ישראל? שכל קורא יוסיף מנסיונות ומידיעתו
          ונכתוב ספר על כל מי שישנים על מיטת שדה
          במשרד. לבד ! לבד!

          אהבתי

          • בזינגה הגיב:

            ידוע לי במד"א שיש להם כוננים לשעת חירום בבית.
            אם פרמדיק יבחר בכך הוא כול לקחת איתו פיבר לכל מקום ועל כך הוא יקבל תוספת שכר(אך גם ייתכן ויועזק במידת הצורך).

            אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            מי דיבר על תורנות? בכל משמרת משובצים שני נתבים אבל רק אחד עובד, השני בבית כך שכל נתב עובד בפועל חצי משרה. תורנות זה בנפרד.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אתה צודק במאה אחוז ואני טועה באותה
              מידה זאת בתנאי שנעסוק בסמנטיקה.
              אני בחוסר ראותי מתייחס לכלל התופעה של
              לשבת בבית לקבל משכורת 127%"כאילו"
              + 100% "ישראה בלוף". לא כל כך
              משנה לי השם והשיטה. למשל ניתן לעשות
              סמינר על ההבדל ההיסטורי בין "כונן" שיושב
              בבית לבין "מחליף" שיושב בבית לבין "תורן"
              כנ"ל. אבל כאמור אני מניח שהייתי צריך
              להקפיד על המינוח. תודה על הדיון העיניני
              וזמנך.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                אין לי בעיה עם ישראבלוף וגם לא עם שכר הנתבים שמבצעים עבודת מומחה עם אחריות גדולה. הבעיה היא שתחת דגל הסוציאליזם מלגזן שמעמיס מכולה במפעל מרוויח 6000 שקלים ואילו מלגזן שמעמיס את אותה מכולה בנמל מרוויח 40000 שקלים. היכן השוויון?
                ועוד נקודה. גם בחברת חשמל וגם בנמל יש עודף של כח אדם (חוץ מהמשכורות המנופחות) אבל חברת חשמל נותנת שרות מצויין ואילו הנמל שרות מחורבן.

                אהבתי

                • אלעד הגיב:

                  הנתב השני בכוננות בבית. רק שתדעו.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    למקרה שצריך להכניס שתי אוניות בו זמנית לנמל? שהנתב השני יחטוף שבץ?

                    אהבתי

                    • אלעד הגיב:

                      ממש לא. החל מעומסים בניתוב , תאונה ימית, ועד לחירומים כגון שריפה בנמל (שמחייבת העברת מספר אניות בו זמנית ממקום למקום – דבר שרק נתב יכול לעשות) פגעי מז"א וכו' וכו'. הוויכוח למעלה נתן את הכבוד הראוי לנתבים (עניין נדיר במחוזותינו), אל תחזיר אותנו להתלהמות ההמון שלא יודע נתבו מסוורו.

                      אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  הפלא ופלא חיל ותיק כמו שלי יחימ שואל " היכן שיויון" אני הייתי שואל את פרץ ומצנע. אין בישראל דגל סוציאליסטי הימין שולט כאן 230 שנה. הועד בנמל
                  אשדוד מצביע ימין ושס כוחו ההיסטורי במרכז הליכוד בעייתך ביחס לשכר היא גם בעייתי אך בקלפטוקרטיה הישראלית מי שיכול מרביץ.

                  אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          "עשו בוננזה" ? ביטוי לא טכני לביטויים מקבילים
          מעולם המשפט. הוציאו רווחים משכורות ובונוסים
          במשך שנים באלף ואחת דרכים. מה הלך במשך
          שנים בצים אני יודע קצת אישית מהשיפוליים עד
          ראש התורן. היתר מאנשים אמינים.
          בטר פלייס? אין לי מושג ויש לי דעה לא מבוססת
          היכן חולקו והתחלקו רווחים והפסדים.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לא הבנתי? האחים עופר נתנו לממשלה 115 מילעון דולר כדי שיוכלו לשלם לעצמם משכורות עתק? אין כאן שום שקשוקה. הדור השני של העופרים מבזבז את כספי הירושה. מי נותן לאיש פיננסים, פקיד ממשלתי בעברו וחסר כל נסיון עסקי לעמוד בראש חברת ספנות?

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אני משוכנע שאת הנכתב להלן אתה יודע טוב ממני. האחים לא "נתנו" הם "קנו" חלק מחברה שאותה ניהלו. אין לי מושג על התחשיבים הפנימיים של צי"ם. אבל בעולם סוחרים קונים חברה, נניח ב 100 מיליון הלוואה. אם תוך חמש שנים בדיוידנדים, משכורות, תכנוני מס, עמלות וסחר בשערי מטבעות + חכירה
              ומכירה חכמה של אוניות וזכויות להובלה הם העבירו לכיסם 600 מיליון והחזירו לבנק 200 של קרן וריבית. הם הרוויחו ברוטו 400 מיליון, אם הם מוכרים את החברה ב50 מיליון זה נראה גרוע מאוד אבל זה אומר שאחרי חמש שנים לקונה יש חברה ששוה 50 מיליון והם עשו 450 מיליון בחמש שנים. לפי הידוע לי הדור השני של משפחת עופר הנם אנשי עסקים לא רעים ואין לי מידע מספיק בכדי להעביר עליהם ביקורת. בייחוד כשאני מאמין בקפיטליזם במסגרת החוק. הביקורת היא על פקידי האוצר, חברי הכנסת והשרים שהפכו קפיטליזם לקלפטוקרטיה.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                הקומבינות שאתה מתאר היו אפשריות כאשר הממשלה היתה שותפה. מה שנעשה אחר כך לא מעניין.

                אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  מעניין את בעלי המניות ובעלי מניות הבנקים שמחזיקים אגחים והתחיבויות של צים. צריך לעניין את מבקר המדינה ביחס למערכת הפיקוח על ההון.

                  אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        גם אני שותף לחששותיך שהנמלים הפרטיים ינסו להעסיק בעיקר עובדים זרים, כפי שעשו האחים עופר בצים (ע"ע שיטת השקשוקה). אבל לא ברור לי איך נמל בארץ יכול לעבור לאנגליה – את הסחורות בכל זאת צריך לפרוק פה. גם פועלי הבניין הסינים לא החליפו פועלים עבריים, אלא בעיקר ערבים מהשטחים (אולי הם החליפו את היהודים, אבל את זה אני כבר צעיר מכדי לזכור).
        דאגה נוספת היא מההשלכות הסביבתיות של הנמלים החדשים – היכן יקימו עבורם את המתקנים, והאם לא יקצו עבורם מהמתקנים הקיימים?

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          הנמלים יהיו כאן כמו תנובה ובמידה רבה גם ישכ"ר. חלק
          ניכר מהניהול, החשבונאות, הכסף, המיסים והדיוידנדים
          יהיה שם בנכר וגם השיפוט כשבסוף אחרי שהפשיטו ובאים
          לדפיקה הסופית. עכשיו הנמלים זה 100% כאן.
          אם היה אפשר גם כאן בשלב ראשון היו מעסיקים ערבים
          מעזה-או משתלם יותר פועלים מצריים. אבל הזמנים
          השתנו וצריך להתחיל מסינים
          על הניכוס של חופי ישראל בידי מי שהכוח בידם. החל
          ב"חברה" של אור עקיבה, טירה, אשדוד, אשקלון,
          פלמחים, דור, נחשולים, מעגן מיכאל ושדות ים
          והמשכו במתנחלי שפיים ורשפון, צה"ל, משהב"ט,
          חברת חשמל, החברה לפיתוח קיסריה ניתן לכתוב ספר
          מדכא יותר ממגילת איכה. ל"סתם" אזרח כבר היום
          יש רק כמה מילימטרים חוף. ממי יקחו? ממעגן מיכאל?
          צה"ל?חברת חשמל? או ממך?

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            מה רע בזה?

            קח לדוגמה את נמל פיראוס ביוון. הפריטו חצי ממנו לחברה סינית. החברה הסינית מעסיקה בעיקר עובדים יוונים כי סין רחוקה וסינים שמדברים יוונית אין הרבה. אלא מה, הם משלמים להם שכר נמוך יותר ממה שממשלת יוון משלמת לעובדים בחצי הנמל שלהם והעובדים בחצי הסיני עובדים קשה יותר. תוסיף לזה גם השקעות גדולות של החברה הסינית במודרניזציה של הנמל, השקעות שלממשלת יוון לא היה אינטרס להשקיע (ממילא זה לא היה עוזר, מקסימום היו משלמים משכורת לאותה כמות של עובדים רק שחלק מהם היו מקבלים את המשכורת תמורת ישיבה בבית) ועכשיו גם אין לה את הכסף להשקיע. התוצאה: החצי הסיני הרבה יותר רווחי, הממשלה היוונית מקבלת ממנו יותר כסף, המשק היווני כולו מרוויח מעלויות ייצוא ויבוא נמוכות יותר וכולם מרוויחים, פרט לאותם יוונים שעבדו קודם באותו חצי נמל.

            מאחר שיש הרבה יותר יוונים שלא עובדים בנמל מכאלו שכן עובדים בנמל, בסה"כ נראה לי שהרווח עולה בהרבה על ההפסד. אז למה לא גם אצלנו?

            ובנוגע לצים, החברה הפסידה במשך שנים. המדינה ניסתה להפריט את החצי שלה במשך שנים. בסופו של דבר כשכבר יצא מכרז, אף אחד לא ניגש אליו פרט לאחים עופר, שכבר החזיקו בחצי השני של החברה. המדינה גם קיבלה יותר ממאה מיליון דולר וגם נפטרה המצורך לממן אתההפסדים של צים. ויש אנשים שחושבים שזה רע. נו טוף, יש אנשים שחושבים שלהפסיד כסף זה טוב יותר מלהרוויח. זכותם.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              תשובות קצרות

              מאחל לשונאי לעבוד כסוורים בחברה סינית. בשביל זה מקימים
              מדינה שונה מיון. בשביל זה יש יותר יונים באוסטרליה מביוון.
              מעניין איזה ישראלי ישאר כאן לעבוד כסוור בחברה סינית.
              ה"כולם" מרוויחים שלך חלקי ביותר בנמל יש יותר עובדים ממנהלים ביחס לתועלת לכיס האזרח היווני אנא בבקשה מספרים.הורדה בשכר רואים. טוב ל"כולם" סיפורים.
              זה ה"כולם" של הקלפטוקרטיה הישראלית. לא קונה. ראה סיפור פועלי הבניין ומחיר דירה בישראל סיפורך על צים מאשש את דברי בריבוע. מי ניהל את החברה
              לפני המכרז? מי גרם שאין לה קונים? מי מה"ממשלה" פיקח על ביצועי צים? היכן הוא עכשיו? איני יודע אבל יש תקדימים מה יהיה מצב כביש 6 לפני שינתן למדינה? ננחש? נתערב? קפיטליזם? כאן עכשיו ומיד. קלפטוקרטיה? לא.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                אתה לא יכול לכתוב בצורה שתהיה נוחה לקריאה?

                בכל מקרה, את סיפור נמל פיראוס כבר הבאתי, אפילו בתגובה לך, אם אני לא טועה (מתעצל לחפש ולבדוק). הנה מה שגוגל הביא בשניה וחצי:
                ניו יורק טיימס

                In a 2010 deal that put 500 million euros (₪2,363 million) into the coffers of Greece’s cash-starved government, Cosco leased half of the port of Piraeus and quickly converted a business that had languished as a Greek state-run enterprise into a hotbed of productivity.

                The other half of the port is still run by Greece. And the fact that its business lags behind Cosco’s is emblematic of the entrenched labor rules and relatively high wages — for those lucky enough to still have jobs — that have stifled the country’s economic growth.
                […]
                Besides the ₪2,363 million that put half of the port of Piraeus into Chinese hands, the Greek government is receiving more income from taxes as a result of the port’s pickup in business.

                Other than a handful of Chinese managers, moreover, Cosco’s operation is providing around 1,000 jobs to Greek workers — compared with the 800 or so who work the dock that is still under Greek management.

                On Cosco’s portion of the port, cargo traffic has more than doubled over the last year, to 1.05 million containers. And while profit margins are still razor thin — ₪24 million last year on sales of ₪344 million — that is mainly because the Chinese company is putting a lot of its money back into the port.

                Cosco is spending more than ₪1,417 million to modernize its dock to handle up to 3.7 million containers in the next year, which would make it one of the world’s 10 largest ports. Beyond that, workers are also laying the foundations for a second Cosco pier.

                משהו מתרגם לי את הדולרים לשקלים…

                העובדים בנמלים הם חלק מהקלפטוקרטיה שלך. הם לא התרופה, הם המחלה!

                אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  בשלב
                  זה של
                  שיחה
                  הקריאה
                  קשה
                  בכל מקרה

                  לא הגנתי
                  על ועד
                  נמל אשדוד
                  ומתעב
                  אותם
                  אם פשעו
                  שילכו
                  לכלא.
                  כדבריך הם
                  חלק
                  מהקליפטוקרטיה
                  יש נוספים

                  מישהוא משקיע
                  ביוון.
                  הממשלה
                  מקבלת מיסים
                  כרגע רובם
                  הולכים
                  לחובות חוץ.
                  לא
                  לעתיד
                  יוון
                  לא
                  לרמת חיים

                  תנאי
                  העבודה
                  בהשוואה
                  לחוק היווני
                  לא
                  כתובים

                  בישראל
                  עובדים
                  זרים
                  לא
                  עובדים
                  לפי חוקי
                  ישראל
                  שעות
                  עבודה
                  וכ"ו.

                  כבר נאמר
                  סין מיצאת
                  אבטלה
                  ותנאי
                  עבודה
                  סיניים

                  השקעות
                  זרות?
                  צריך
                  שתמיד
                  יהיו
                  תחת
                  חוקי
                  ישראל
                  ופיקוח
                  לא של
                  מי
                  שמחר
                  עובד
                  אצל
                  המשקיע

                  קפיטליזם
                  דוגמטי
                  כמו
                  סוציליזם
                  דוגמטי
                  הנו מתכון
                  לכשלון

                  אהבתי

                  • האמיר הגיב:

                    מזכיר לי את "שיר הרווח" של דן בן אמוץ:

                    לילה
                    חושך
                    רוח
                    סערה
                    ורק התן
                    מיילל
                    מיילל
                    מיילל…

                    * בעקבות ההחלטה לשלם למשוררים לפי שורה ולא לפי מילה.

                    ההודעה הקודמת שלך נערכה בצורה נוחה יותר לקריאה (ע"י בעלת הבית, אני מניח). מכאן שזה אפשרי. משום מה אתה מעדיף לעבוד קשה יותר וללחוץ על Enter כל מילה או שתיים וכך הופך את ההודעות שלך לקשות מאוד לקריאה. אשמח להגיב כשאפשר יהיה לקרוא אותן בלי להתאמץ, בינתיים אני מעניק לעצמי פטור.

                    אהבתי

      • האמיר הגיב:

        פועלי בניין סיניים מקבלים משכורת בכלל לא רעה.

        שוב, בפעם האני-לא-רוצה-לחשוב-כמה, אין שום קשר בין עלות בניית דירה למחיר שלה! העלות רק קובעת חסם תחתון למחיר. המחיר נקבע לפי כמה שאנשים מוכנים לשלם עבור הדירה. אם אנשים מוכנים לשלם עבור דירה 1.5 מיליון, זה יהיה המחיר שלה. אם הם מוכנים לשלם עבורה 1.7 מיליון, המחיר יקפוץ ב- 200 אלף. אם הם יסכימו לשלם 2 מיליון, המחיר יעלה בעוד 300 אלף.

        מה שמונע מהמחירים להגיע למקסימום שאנשים מוכנים לשלם היא התחרות. אתה אולי מוכן לשלם 2 מיליון, אבל למה לך, כששם יש מישהו משציע דירה למכירה ב- 1.2 מיליון?

        זה הכל ענייןם של ביקוש והיצע. אם ההיצע גדול יותר מהביקוש, מישהו שיש לו דירה אבל מעדיף כסף לא יצליח למכור את הדירה שלו, כי כל מי שרוצה דירה יקנה אחת אחרת. כדי למנוע מעצמו להגיע למצב הזה, הוא צריך למשוך את הקונים אליו, כדי שמישהו אחר יהיה זה שלא ימצא קונה. הדרך הכי פשוטה ויעילה לעשות זאת היא לא להיות הכי יקר. אבל אף אחד לא רוצה להיות הכי יקר, זה שנשאר בלי קונה, אז המחירים יורדים.

        ההפך קורה כשיש יותר ביקוש מהיצע. עכשיו כל המוכרים יכולים למכור את הדירות שלהם, אבל יהיה לפחות קונה אחד שרוצה דירה יותר משהוא רוצה כסף אבל לא יצליח לקנות כי כל הדירות למכירה יקנו על ידי קונין אחרים. איך מבטיחים שזה לא יקרה לך? מציעים יותר מההצעה הכי נמוכה. אבל אף אחד לא רוצה להיות זה שמוכן לשלם הכי מעט ונשאר בלי דירה, אז המחירים עולים.

        יש עכשיו יותר אנשים שרוצים לקנות דירות משיש דירות למכירה, אז המחירים עולים ועולים ועולים. אם אתה רוצה לשנות את זה, אתה יכול להקשות על קניית דירות כדי להוריד את הביקוש (וזה מה שבנק ישראל עושה עם הקשחת התנאים למשכנתאות) או להגדיל את היצע הדירות. להגדיל את ההיצע זה לא עסק פשוט, במיוחד כשישראל היא בין המדינות המובילות במערב בבירוקרטיה שדרושה כדי לבנות בניין, אבל כל ניסיון לפשט אותה נתקל בהתנגדות של אלו שמשוכנעים שזה הדבר היחיד שמונע מהטייקונים להשתלט על קרקעות המדינה ולהעלות את מחירי הדיור…

        אהבתי

  20. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    משרד החוץ האמריקאי נתפסו בשקר, לאחר שפרסמו הכחשה שמזכיר המדינה ג'ון קרי הפליג ביאכטה שלו בזמן ההפיכה במצרים, ונאלצו לחזור בהם. מפורסם באופן פחות מודגש גם ב-YNET.

    אהבתי

  21. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    הכתבה שהביא עובר אורח על מנהגי הקבורה הקדומים בכרמל מעניינת ביותר, ועל כך תודה. עם זאת, תת-פינה של מחלקת הגהה – תרגומים כושלים, או כפי שב. מיכאל נהג לכנות זאת – "מיני תרגימא":
    ב-science daily נכתב:

    In fours graves, researchers found plant impressions on a thin layer of mud veneer which was presumably spread like plaster inside the grave.

    ואילו בידען:

    בארבעה קברים מצאו החוקרים שרידי פרחים בשכבה דקה של בוץ שככל הנראה נפרסה כמו פלסטר בתוך הקבר.

    המילה plaster בהקשר זה היא טיח, ולא פלסטר, והוא נמרח ולא נפרש. התרגום הנכון היה צריך להיות: "שכבה דקה של בוץ שנמרחה כטיח בתוך הקבר".

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      עשית לי שליכטה בלב.

      אהבתי

    • מאבי בליזובסקי, עורך אתר הידען

      קודם כל תודה על ההתעניינות בכתבה – נראה מוזר אבל עד עכשיו מחלקת הדוברות של אוניברסיטת חיפה לא הוציאה את ההודעה, למרות שהדובר אמר לי שהיא תוצא היום בבוקר. לי זה לא משנה כי תרגמתי את המאמר ממקור באנגלית שאני ממילא עובר עליו כמעט כל יום, ואפילו נסיתי להשיג את החוקר אבל הוא נמצא בחפירות בארמניה ולא היה זמין, אבל בכל זאת, ידיעה כזו שלא תופיע בעיתונות הארצית? נראה מוזר.

      במחשבה שניה, זה לא כל כך מוזר, כי בעיניי עורכים של אתרי חדשות כלליים (לא מדבר כרגע על מה שנשאר מערוצי המדע, כולל זה שאני שותף תוכן שלו), מדע זה פויה, ואם המשאבים שלהם מוגבלים הם יעדיפו כתבת רכילות על פני ידיעה מדעית.

      וחוץ מזה תודה על תיקון התרגום.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        על לא דבר, לכבוד הוא לי. ואם כבר להיות נודניק מושלם, בהמשך אותה שורה המילים "ירוקים ופורחים" מופיעות פעמיים…

        אהבתי

        • תודה. זה שריד לתיקון קודם באבולוציה של הכתבה.
          מעבר לכך, אשמח לפתוח את הדיון על העלמות המדע מהתקשורת הכללית כי לכך וולווט התייחסה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אין ביקוש. מי שמתעניין יכול לקרוא את הידען.

            אהבתי

            • יניב מתל אביב הגיב:

              לא ידוע אם אין ביקוש, כי אין היצע.
              העיתונים ויתרו מזמן על הקהל שמתעניין בדברים שאינם קשורים לרכילות, או לידיעות יחצניות. אם מתוך עצלנות, ואם מתוך הנחת יסוד שזה לא מביא רייטינג.
              אם יחזרו כתבות בנושאי מדע לעיתונות נוכל לדעת אם יש ביקוש, או לא.

              אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        מה יש לומר מעבר למה שכבר אמרת? המדע כנראה לא מושך רייטינג (או כך לפחות חושבים פרנסי התקשורת), ועדיף ליצור עוד סדרת ריאליטי אליה ילוהקו "חכמים עממיים" שינפקו אמרות שפר, תוך ביצוע משימות מטופשות. למרבה הצער היום דווקא הטמטום מוכר.
        לפני שנים הייתי מנוי על "הארץ", ושם דווקא הוקדש חלק נרחב למדע. אינני יודע מה המצב שם היום. ערוץ 8, שבעבר הציג בעיקר תוכניות מדע, הפך לערוץ שעוסק בעיקר בתרבות, כולל פוליטיקה ותרבות צריכה. רשות השידור שבה שודרו בעבר תוכניות כמו "תצפית" ו"חידושים והמצאות" גם היא מועלת בתפקידה.
        בארה"ב כבר הבינו את העניין ושם תוכנית מדע פופולרי (אמנם עם הרבה פיצוצים) כמו מית'באסטרס קיבלה כבר מעמד איקוני. בחלומי אני רואה חברת הפקות מרימה את הכפפה, ומפיקה תוכנית בשם "מדען נולד", מעין מאסטר שף למדענים, שבו במקום לבשל מתכון ייצטרכו המתמודדים לשחזר ניסוי מדעי או לבנות איזה מתקן הנדסי. אולי זה יחזיר את העניין למדע.

        אהבתי

        • בזינגה הגיב:

          ל"א לידיעתך – בקרוב תעלה בארה"ב עונה חדשה לתוכנית "קוסמוס", שבעבר הונחתה על ידי קארל סייגן המנוח.
          העונה החדשה תעלה ברשת פוקס(!), בהנחיית המנהל של פלינטריום היידן והאסטרו-פיזיקאי הכי מוכר לציבור האמריקאי ניל דה-גראס טייסון(!) וכל זאת בזכות הפקה ומאבקים של ס'ט מקפארלין(! – היוצר של הסדרה המצויירת איש משפחה)

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        העלמות נושאים מדעיים והעדרות אורינות
        מדעית והנדסית בסיסית מהעיתונות הישראלית
        עוזרת למכור לאזרחים שקרים ושטויות
        הבלוג ידען (שלא ממנו נבע הידע שלי במקרה
        הזה) הנו תחליף מצוין אבל תחליף. ל"הארץ"
        היה כתב מדע מצוין שנעלם. המעטים האחרים
        פשוט מעתיקים ולא מבינים מה הם מעתיקים.

        אהבתי

        • זו גם ההזדמנות לומר שוב תודה למתנדבים העוזרים לי להפיק אתר כזה חשוב באפס תקציב, כי לא רק העורכים חושבים שזה מיותר, גם המפרסמים (בהסתייגות אחת, כשמדובר באירועים המוניים שיש להם תקציבי עתק הם דורשים שהמידע הזה יתפרסם באתר הידען…. בחינם).

          אגב נתוני גוגל אנליטיקס מדברים על 100 אלף גולשים ייחודיים בחודש, כך שזו בעיה להגדיר את האתר כבלוג.
          אבי

          אהבתי

  22. לסי היימן ונחצה בבקשה שבוע בלי פיצוץ רק מוזיקה טובה כי א- אנחנו בעולם תעשיתי שש בבוקר…
    ב- מלחמות אנחנו לא אוהבים בקיץ כי חם
    ואנחנו לא רוצים גיבורים מפלסטיק.
    ואניטה וחואן רוצים רק אהבה!
    לדבורית משמואל! 🙂

    אהבתי

  23. אלי מ הגיב:

    אם את חושבת שישראל היום הגזים בנושא של פאטמה / גילה צימרמן, אז כנראה שלא קראת את הכתבה בשבעה ימים.

    אני חושב שישראל היום אפילו יצא פראייר, אני במקומם הייתי חוגג על זה אפילו יותר, כי מדובר לא סתם בפדיחה העיתונאית הגדולה ביותר בהיסטוריה של המדינה, אלא בפאשלה בסדר גודל עולמי. כן; לא פחות.

    הסטאנדאפיסטית המוכרת והפופולרית, מסיימת את רוב הופעותיה בחשיפת זהותה האמיתית, למרות שחלק ניכר מהצופים מבינים את זה עוד קודם לכן. מאות אלפי ישראלים יודעים שפאטמה זו בכלל גילה צימרמן.

    והנה, מאות אלפי ישראלים פותחים ביום ששי את העיתון, ובעמודי האמצע של המוסף הנפוץ ביותר במדינה, הם מוצאים כתבת צבע ארוכה ומפורטת על פאטמה, כשהכתב בכלל לא יודע שזו דמות בדיונית.

    לפחות אחד מכל שלושה (כך על פי סקר קצר בין מכריי) הבין מיד את גודל הפאדיחה, אך אותם המוני קוראים המשיכו הלאה בהנחה שבהמשך הכתבה יופיע הטוויסט ובו יגלה הכתב להמונים הנבערים שמדובר בדמות פיקטיבית.

    אבל לא טוויסט ולא נעליים, ובינתיים מולעטים הקוראים במאות עובדות ונתונים שכולם מצוצים מהאצבע. הבדרנית המצחיקה רואה שהולך לה, ומתחילה לשכנע את הכתב גם באמיתות פרטים שכל צופה אידיוט במופע שלה יודע שאין להם קשר למציאות: שהיא אחת מארבע נשים של אותו גבר, שיש לה 17 ילדים ולאחת מארבע האחרות יש אפילו יותר, שבעלה ישן עם הכבשים, והבדותות הולכות ונעשות מוגזמות ואפילו פרוורטיות, והכתב לא מריח בכלל שעובדים עליו בעיניים.

    וזה לא רק הכתב; מה שמאות אלפי ישראלים יודעים, לא יודע הכתב, לא יודע הצלם, לא יודע העורך, ולא יודעים עוד אינספור אנשים שדרכם עוברת הכתבה. במקום עבודה אחר, שלא קשור לעיתונות, זה אולי לא פשע שמערכת שלמה לא יודעת פרט כל כך אלמנטרי, אבל בעיתון של המדינה זו בושה בסדרי גודל מפחידים. מזל שבצאלים ב' לא היה כשל מערכתי כזה, אחרת היתה נהרגת שם כל סיירת מטכ"ל במקום רק חמישה.

    אבל נניח שמדובר רק בעיתון הגרוע ביותר בעולם, ושאסור לכעוס עליהם על כך שהם בורים ועמי ארצות ולא יודעים פרטים כל כך אלמנטריים כי מה לעשות – הם נולדו כאלה, ושלמרות שאסור להם לערוך אפילו עיתון בי"ס יסודי – בואו ניתן להם את הקרדיט ואולי הם יתקנו את עצמם; כל זה עדיין לא מסביר את התמיהה הבאה:

    צוות שלם עמל על כתבת סוף שבוע מרכזית ארוכה ומפורטת, ולא טורח להקדיש אפילו 20 שניות לגגל את כוכבת הכתבה?!

    והדבר ההזוי מכל הוא שחרפה כזאת יוצאת להם מהידיים כשהם דווקא מתאמצים לכתוב את האמת, ואפילו אז מצליחים לרדת לאשפתות שאפילו עיתון נחשל בעולם השלישי לא חולם בסיוטים הגרועים ביותר שלו. אבל כל זה עוד כלום לעומת השטויות שהם כותבים כשהם מנסים להכתיב לנו מה לחשוב ע"י המצאת סיפורים מכוונת וזדונית.

    אני לא קורא של ישראל היום (מלבד נסיעות ברכבת שבהן דוחפים לי אותו לידיים ולפעמים אין משהו פחות גרוע לקרוא). אך לזכותו ייאמר שלמרות שהסחורה שהוא מספק הרבה פחות גרועה מהסחורה של ידיעות, הוא לא גובה על כך כסף. אני חושב שכל קורא עיתונים שמכבד את עצמו, היה מדיר את עיניו מידיעות אחרונות, אפילו אם היו משלמים לו על כך; אילו לפחות עוד היו עוטפים דגים בעיתון או שהיינו חיים בצ'ילה והיה חסר לנו נייר טואלט, היתה עוד הצדקה כלשהי להחזיק בבית את האשפה הזאת, אבל גם התירוצים האלו כבר לא משחקים.

    אהבתי

    • אלי מ הגיב:

      נ.ב. לשאלתך: מי שהמציא את הרעיון לצחוקים המוקלטים היה צ'רלס דוגלאס בערך בשנת 1950.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הפדיחה של ידיעות כבודה במקומו מונח, ומגיע להם בהחלט חבטות על כך. שהרי כבר הובאו פה הדברים (גם פה) ביום שישי. צילומי מסך פלוס קישור לכתבה עצמה במלואה. איך הסקת שלא קראתי אותה בדיוק?
      הפדיחה של ישר"ה היא שבשבתו עם הררי חמאה על ראשו הוא לא מתבייש לצלוף בידיעות, בשער, במסגרת המלחמה העקובה מדם שהוא מנהל נגדו.

      אהבתי

      • אלי מ הגיב:

        ראשית מגיעה לך התנצלות; דווקא קראתי את "אצבעות שחורות" של ה-5.7.13, אך לא הבחנתי שהיה פוסט נוסף באותו היום ("הלב") ובכך שהכתבה הוזכרה שם.

        ולגבי הררי החמאה שהזכרת: ככל שהם חמורים, הם בטלים בשישים לעומת כמות הביוב המיוצרת ע"י המתחרה מרחוב מוזס. לך מותר לבקר את כולם, גם בזכות האופן הכשרוני שאת עושה את זה, וגם בזכות הנדיבות שלך לחלוק את זה עם כל העולם (בניגוד למשל לידיעות אחרונות שגובה 14 ש"ח על הזכות לקרוא את הכתבה ההיא), ואני לא יכול לבוא אלייך בתלונות, אלא רק בתודות.

        אך כשישראל היום מוזכר בידיעות אחרונות בכינוי מבזה (מה שקורה לא מעט במדורי הדעות), אני נזכר מיד בפתגם:

        אם אמר לו "טול קיסם מבין שיניך", אמור לו "טול קורה מבין עיניך".

        אהבתי

        • אלי מ הגיב:

          ועכשיו אני מגלה לתדהמתי שהכתבה של ידיעות אחרונות דווקא זמינה לכל דכפין דרך הלינק שלך (אני ראיתי אותה בעיתון הנייר, שמגיע אליי לפעמים הביתה בטעות למרות שאינני מנוי; העיתון נכנס איתי לשרותים, ולא חשבתי שהוא גם ייצא משם, אך הכתבה הקפיצה אותי עד כדי כך שבסוף יצאתי עם העיתון החוצה כדי להראות לכל בני הבית כמה טוב שאנחנו לא מנויים של העיתון הזה).

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          אוקיי, רק לעדכון: בכל יום יש פוסט.
          הפוסט של שישי נקרא "הלב" ובו הובא הסיפור בקצרצרה עם תמונות מסך.
          הפוסט של שבת נקרא תמיד "אצבעות שחורות" עם התאריך בו יצאו העיתונים לאור, שזה שישי, 5.7 ולא שבת. אכן, זה עלול להיות מבלבל, כפי שכבר נוכחתי, אבל זו המסורת from day one.
          ועוד דבר: אף אחד מהעיתונים לא ראוי לשבחים על התנהלותו מול האחר.

          תודה על צ'ארלס דאגלס והצחוק המלאכותי. לא היה לי זמן לחפש בבוקר. ועכשיו הקישור.

          אהבתי

    • Mosh הגיב:

      כל הכבוד … הרגשתי חייב להוסיף על הלייק הסימלי !

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      כשההודעה שלי לא הופיעה, הייתי בטוח שזה הפילטר של הבלוג, שמסנן הודעות עם מילים מפוקפקות עד לאישור הבוסית. אבל כשזה קרה לי בעבר, אחרי חצי שעה עד שעתיים הן היו מופיעות וזו עדיין בחזקת נעדרת. יכול להיות ששכחתי ללחוץ על שליחה?

      אז ליתר ביטחון, הנה ההודעה שוב, בתיקון שגיאת הקלדה אחת. אם תקבלו הודעה כפולה – מצטער, לא התכוונתי.

      לדעתי כבר היו פאדיחות גדולות יותר. שאלתי פעם כאן מה לדעתכם היתה ההצלחה הגדולה ביותר של העיתונות המקומית ומה היתה הפשלה הגדולה ביותר וההשתתפות לא ממש הרקיעה שחקים (כלומר אף אחד לא הציע מועמדים פרט אלי…), אבל מה שהצעתי אז כפאדיחה הגדולה ביותר מגמדת את הבושה הנוכחית של ידיעות בקלות:

      בשנת 1989 יצא העיתון "מעריב" במהדורה מיוחדת, כשכל כותרת העיתון מוקדשת לסיפור אחד: עריקתו של מיג 23 סורי לישראל. רק בעיה קטנה אחת היתה בידיעה הזו: פרט לעובדה שמיג 23 סורי באמת ערק לישראל, לא היתה בה מילה אחת של אמת. הכתב, שכנראה לא הצליח להשיג מידע ממקורות יודעי דבר (לא מפתיע במיוחד, בהתחשב בכך שאף אחד בחיל האוויר לא שם לב למטוס מיג שנחת במסלול למטוסי ריסוס ליד מגידו), החליט למלא את החסר על סמך מה שלא היה לו ספק שקרה.

      הרי לא יתכן שמיג סורי יטוס בשמי הארץ בלי שחיל האוויר יגלה אותו ויזניק לעברו מטוסי יירוט. וכשהטייס יבהיר שהוא מתכוון לערוק, ברור שיורו לו לנחות בבסיס במרכז הארץ. אין ספק שאחרי טיסה ארוכה ומסוכנת, הטייס התשוש יזדקק לשתיה ומזון ושמיד אח"כ הוא יילקח לתחקור. וכך הופיעה מהדורה מיוחדת שמוקדשת לאירוע חשוב במיוחד שכמעט כולה בדויה ממוחו של הכתב ושכמעט ואין בה מילה אחת של אמת.

      חושב שסטנדאפיסטית בדואית עולה על הסיפור הזה?

      סליחה על כל שגיאות ההקלדה שבטח פספסתי, לפני כמה דקות נפלה לי על הראש דלת של ארון (איי!) והציפורים עדיין עפות לי מסביב לראש.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        עוד פעם:
        אני לא מבלה 24 שעות מול המחשב. מותר לי להתנתק בימים מסוימים משמונה בערב עד לפנות בוקר.
        אני לא בודקת כל שעתיים אם יש הודעות שנתקעו איפשהו.
        אפשר לוותר על גישת הפסיב-אגרסיב ולכתוב לי מייל, או פה בתגובה, שיש הודעה תקועה. אין לי על כך התרעות.

        אהבתי

כתיבת תגובה