אלופים בעורף האויב

haaretz8.7.13yediot8.7.13

maariv8.7.13isra8.7.13

hamvaser8.7.13makor8.7.13

status quo – In the army now – פסקול קריאה

הכותרות הראשיות

סרטון החילוץ של 669 את שני הטייסים שקפצו מהסופה. טוב, קשה לומר שהראות חדה במיוחד.

ומה הקטע המעצבן? שקודקודי צה"ל ה(לא) רלוונטיים לא החמיצו את הפוטו אופ, וזכו לתמונות ענק בשערי ידיעות ומעריב וישר"ה וקצת פחות במקור ראשון.
הו, לא ייאמן פשוט. רא"ל בני גנץ ומפקד חיל הים רם רוטברג לא ישכחו את האירוע. איך מספרת גילי כהן בהארץ (שגם שם מופיע הצילום, אך בקטן, בע' 5)? שני האלופים והתא"ל (דו"צ) שהו באסדת הקידוח תמר כדי לבדוק את נוהלי האבטחה במקום, אך מששמעו על האירוע שינו כיוון ומיהרו להגיע כדי למשות את חלקי המטוס ולזכות בקצת תהילה בתחילת עוד שבוע עגמומי בחיינו.

IMG_0005

סיפור אישי על מפקד חיל הים: לפני שנתיים, טרם נכנס לתפקידו, השתתף באירוע השנתי של משפחות נופלי חיל הים באשדוד (בקישור, צילום האירוע משנה שעברה). מיוזמתם ניגשו רוטברג ושלישו לאמא שלי, הציגו את עצמם ושאלו מה סיפורה. היא סיפרה על אחיה הנופל ועל הסרט שלי, ועל התלאות שמעביר אותי צה"ל. השליש נתן לה את מספר הטלפון שלו והציע להתקשר ע"מ לקבוע פגישה עם המפקד הנכנס כדי שינסה לסייע. ובכן התקשרתי. השליש נדהם מכך שבאמת התקשרתי, ומאז סינן את שיחותיי. מובן ששום פגישה לא התקיימה. אז רציתי להודות אישית למפקד חיל הים על שהשתתף במבצע החילוץ הנ"ל.

ובינתיים במעריב

משאל לעובדי מעריב על גורל העיתון.
את המייל עם טופס ההצבעה קיבלו העובדים מאסף גלבוע (מנהל המערכת), והוא מדבר בו על הצבעה דמוקרטית. איך בדיוק "דמוקרטית" אם ההנהלה תדע מי הצביע מה? הרי זו הנהלה המפטרת אדם (חגי מטר) כי הוא לא מספיק ציוני לטעמה?
16:30 עדכון ממשרד היח"צ של הנהלת מעריב בעניין תוצאות הסקר:

מתוך 417 נשאלים, השיבו על השאלון 302 עובדים. מתוכם היו 298 שהשיבו כי הם תומכים בתוכנית ההתייעלות של ההנלה ו-4 התנגדו.
במקביל החלה יוזמה של עובדים שחותמים על עזיבתם מההסתדרות ושל הועד הנוכחי. על העניין חתמו כבל למעלה מ90% מעובדי "מקור ראשון" ולמעלה מ50% מעובדי מעריב לשעבר (הוצאת מודיעין לשעבר).

ועל כך הרשו לי לפחפח. פחחחחח.

עדכון, 13:22 – הודעה לעיתונות של ועד עובדי מעריב:

ההנהלה בראשות שלמה בן צבי הודיעה הבוקר על אי-הדפסת העיתון ואי-תשלום משכורות חודש יוני. במקביל, ובעקבות האסיפה החשובה שלנו מאתמול, התחילה ההנהלה הבוקר בקמפיין הסתה מכוער ורווי שקרים, שכל מטרתו להפיל את האחריות על קריסת החברה על העובדים, או לחלופין לפרק את התארגנות העובדים במעריב ולפגוע באופן חד צדדי בכל הזכויות המוקנות לנו…[…]

18:42 עדכון ממשרד היח"צ של הוועד:

בניגוד להודעת הנהלת מעריב למערכת העיתון כי לא יצא מחר עיתון, הורה ועד העובדים לעובדי המערכת להמשיך בעבודתם כרגיל על מנת לאפשר את יציאתו של העיתון מחר. זאת מאחר והעיתון חשוב לעובדים.

18:52 עדכון ממשרד היח"צ של הוועד:

במקביל להודעה על המשא ומתן הורה סגן העורך, יואב גולן, לעובדי הדסק שלא להוציא עיתון מחר, וניסתה שוב לתלות את האשם בוועדים, בארגון העיתונאים ובהסתדרות. עם זאת, בהוראת הוועד עובדים אנשי הדסק בשעות אלה על העיתון של מחר בשיטת "השבתה הפוכה" – לא ניתן להנהלה להשבית הערב את העיתון. עמדה זו של העיתונאים מתואמת גם עם עובדי הדפוס. העיתון שלנו יודפס הלילה.

גלובס תובע ממעריב 1.4 מ' ש' על שלא שילם על מוסף גלובס הבוקר.
רוכש בית הדפוס של מעריב עוד לא שילם למעריב את 32 מ' הש'.

וזה מה שאמר אתמול שב"צ לעובדיו.

התוכנית כוללת פרישה של לפחות 25 עובדים, קיצוץ של עד 15% בשכר העובדים ומעבר לירושלים. "רק בהתקיים כל סעיפי התוכנית נוכל לקבל את אישור הבעלים להמשך פעילות החברה", נכתב בפנייה לעובדים. בפנייה לעובדים נטען כי "שילוב מספר גורמים: מצב ענף הפרסום בכלל, סכום הכסף המשמעותי שעדיין נדרש להביא את החברה לעצמאות כלכלית וההתעסקות האין-סופית של ההנהלה עם ההסתדרות בכל מהלכי החברה הביא לכך כי המשך קיומה מוטל בספק גדול"

כתב אתמול קלמן ליבסקינד בפייסבוק (קראו את הדיון של העובדים בהמשך לדבריו. פתוח לכל ומעניין):

הערב נפל דבר ב"מעריב". ועד העובדים כינס את כולנו והודיע שהגיעה העת לקבל "החלטות קריטיות". על השולחן עמדה תכנית ההנהלה להבראת העיתון. בדסק החדשות נאספו המוני עיתונאים שהגיעו בקושי רב מכל רחבי הארץ.
אני לא נכנס כאן לשאלה אם מדובר בתכנית מצוינת או תכנית איומה. כל דעה לגיטימית. כל דעה ראויה להישמע. דעתי שלי אינה שווה יותר משל מי שחושב אחרת ממני.
אחרי שעה ארוכה של דיונים היה ברור לכל מי שנכחו באסיפה שרוב עצום תומך בתכנית הקיצוצים של ההנהלה. הוועד, שפחד להפסיד, החליט בצעד שערורייתי לפזר את העובדים ללא הצבעה וכעבור שעה קלה הודיע שאין לו צורך להביא את העניין להצבעה משום שהוא מוסמך להחליט.
ההתנהלות הזו היא שבירה של כל הכלים. מי שמדברים איתנו על סולידריות ועל אחוות עובדים הוליכו את כולנו בכחש וברמייה ומובילים את "מעריב", את "מקור ראשון" ואת כולנו בדרך לסגירה ולפיטורים של 425 מפרנסים, בלי הגינות מינימלית ובלי לשאול אותנו מה אנחנו רוצים. מביש.

אבל זה לא הכל. ליבסקינד שלח לכל עיתונאי מעריב את המייל הבא וביקש מכל מי שמסכים איתו לחתום ולהחזיר לו. כלומר, ליבסקינד מבקש לפרק את הוועד.

עבור
הסתדרות העובדים הכללית
ארגון העיתונאים
שלום רב,
אתמול בערב נערכה אסיפת עובדים בסוגיית תכנית הנהלת "מעריב" להבראת העיתון. עם סיום הדיון, משנראה היה כי יש רוב עצום התומך בתכנית, בחרו חברי ועד העובדים שלא להביא את הנושא להצבעה ותחת זאת קבעו כי הם מוסמכים להחליט עבור העובדים. אנו החתומים מטה תומכים בתכנית ההנהלה ומבקשים להודיע כי נוכח התנהלותו של הוועד איננו רואים בו עוד כמי שמייצג אותנו.
בברכה,

ולסיכום, גבי גולדמן, חברת הוועד

לילה של יום מפרך. אנשי מעריב, היה לנו יום מתוח, קשה וארוך, ועמדנו בו – כולנו – בכבוד. בתקווה שמחר יהיה קל יותר, כדאי שנזכור – כולנו באותו צד. אנחנו בעד: בעד העיתון ובעד העובדים. לילה טוב

הסטנדאפיסטית הבדווית הראשונה

גם אתמול הייתה התפתחות בפרשה, כשהתברר שכתבונת על הסטנדאפיסטית הבדווית התפרסמה על ידי סמדר שיר בידיעות ב-2007, כולל ציון העובדה (תוס': במשתמע) שמדובר בגילה צימרמן. זה אומר שהכתב/ עורך וכו' צריכים היו לבדוק רק בארכיון ידיעות, מה שנהוג לעשות בדרך קבע. הכשל לחלוטין אינו רק של הכתב, אלא של כל שרשרת החיול, כלומר כל האנשים שמאשרים טקסטים ונושאים לפרסום ומטפלים בהם (עורכים וכו').
[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2013/07/ydt20070218ar03900.pdf"%5D

זה מצחיק, לאור תגובת ידיעות בעמוד הפייסבוק של העיתון, משבת

הגברת המתראיינת בכתבה אכן הציגה את עצמה כסטנדאפיסטית בדואית. מעבר לכך, מזה 8 שנים, יש לה פינה קבועה בתוכנית הרדיו של מושיק טימור בקול ישראל. מדי שבוע היא מופיעה ברדיו כסטנדאפיסטית בדואית ומעולם איש לא הטיל ספק בכך.
יש להדגיש כי במהלך הכנת הכתבה סיפר טימור לכתבנו כי הוא אף נפגש עם מוכתר הכפר של הגברת ואף שיכנע אותו לאשר לה להופיע ברדיו.
בשיחה עם ידיעות אחרונות אישר טימור את הדברים גם אתמול.
בנוסף, הוועד למען החייל הזמין לפני כמה שבועות את הגברת להופיע בפני משפחות שכולות של צה"ל. כתב העיתון היה בהופעה.
אנשי הוועד למען החייל הציגו אותה כבדואית וכך היא עצמה עשתה במשך כל ההופעה, כולל בסיומה.
יש לציין כי הגברת הופיעה אתמול בתוכנית הבוקר של רשת ורואיינה בידי המנחים אברי גלעד והילה קורח כבדואית. במהלך כל השידור גלעד ורוקח לא העלו ספק כלשהו במהימנותה של הגברת.
ידיעות אחרונות, כעיתון אמין וזהיר, יבדוק את הפרטים שהתבררו אתמול. אם אכן הוטעינו, אנו מתנצלים בפני קוראינו ומבטיחים להסיק את המסקנות המתבקשות.

אני מאמינה שבסופשבוע יתפרסם עמוד הבהרה, או איזושהי הבהרה ב-7 ימים. מעניין אם, בכפוף למנהג של עיתונים שונים לנפנף בצילומים מכתבות עבר שלהם בהקשרים הרלוונטיים, יובא גם צילום מהכתבונת של שיר.

תזכורת לפרשת מינכ(האוז)ן מ-2008.

17.8.2008
בשישי התפרסמה ידיעה גדולה בע` 11 בידיעות, שנשאה את הכותרת "ניצל במינכן – ומת בחוסר כל"
בידיעה של נאוה צוריאל מסופר על אילן לביא, מרים משקולות שמת בגיל 59, מאחר שמעולם לא התאושש מטראומת אולימפיאדת מינכן. צוטטו בה ילדיו, שסיפרו על התכנסותו בעצמו מאז האירוע וכן הלאה. עוד נכתב כי אשתו נפטרה לפני כחודש, ומאז מצבו התדרדר.
סיפור מרגש וכואב, נכון?
אלא שהבוקר מתפרסמת בידיעות התנצלות:
"בידיעה שהופיעה בעיתון ביום שישי, שכותרתה ניצל במינכן ומת בחוסר כל, נפלה טעות מצערת. אילן לביא ז"ל, שנפטר בשבוע שעבר לא היה בסגל הספורטאים הישראלי לאולימפיאדת מינכן. ידיעות אחרונות מתנצל בפני טוביה סוקולסקי ומשפחתו ובפני כל מי שנפגע מהפרסום".
מיהו טוביה סוקולסקי?
מאמן מרימי המשקולות, אחד מחברי המשלחת הישראלית שהצליח להימלט.
ולמה מתנצלים בפניו? מאחר ששמו טוביה (בידיעות כתוב היה יעקב), ובעיקר, כמו שאמר לעין השביעית על לביא המנוח, "…הוא כלל לא היה במינכן בעת האירוע. כך, לפחות, עולה מבירור קצר עם טוביה סוקולסקי, מאמן המשקולות לשעבר ואחד הניצולים הבודדים של הטבח. סוקולסקי אמר… כי כלל אינו מכיר את האיש ולא זיהה את האדם שהופיע בתצלום לצד הידיעה כאילן לביא, אך סירב להרחיב בעניין, מפאת כבוד המת".
ומאיפה לקוח המידע על לביא, למעט משיחות עם ילדיו? מכתבה של שרי מקובר מ-2002 במעריב, שמשפט ממנה מצוטט בכתבה של צוריאל.
כמה ניצולים היו במינכן? חמישה, כך לפי ynet.
אחד מהם הוא דן אלון . השני, גד צברי.

הלכו לעולמם

הציירת רות שלוס.

אורי ויסלר, בנו של פוצ'ו (ישראל ויסלר). התמונה האחרונה מציר הזמן שלו בפייסבוק.
תעשוחיים

הטור של יגאל סרנה על מות אמו.

אוף-אוף: הידיעה על הפרחים והקברים מופיעה היום גם בשער האחורי של מעריב "למרות שהתפרסמה פה", ובלי שום קשר, מוסרים לי.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לאטמה במצוקה כלכלית ורוצה לגייס כסף מהציבור. 220 א' ש' מדי חודש. מי שעשתה את גיוס הכספים עד כה מ"יהודים טובים" היא קרולין גליק, שגם התראיינה באחרונה. מה שמעצבן בקמפיין של לאטמה ברשת ובפוסטים שכותבים חבריה ומאמיניה הוא התיאור של שאר העולם כעולם של עוול ורשע, שבו "האחרים" רק באים לכלות את אנשי לאטמה המסכנים והציונים. כל השאר, אנשי השמאל באו לקפד את המדינה, שתינצל רק בזכות הסאטירה של לאטמה. וזה מה שמקומם. אין שום סיבה לרמוס את האחר בבואכם ליצור משהו משלכם.

לוגוגל: 66 שנה לתקרית רוזוול. לא סתם דודל, אלא גם סרטון שהוא משחק.

logoogle8.7.13

לפני פיזור

המאבק נמשך.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

123 תגובות על אלופים בעורף האויב

  1. "הטרול" הגיב:

    *****************8888
    V: שקרן שקרן שקרן.
    תתחפף מפה עם חופש הביטוי שלך.
    אתה היחיד שלא תתבטא פה. כל שאר העולם כן ואתה לא.
    הבנת? ברור שלא. אני לא רוצה אותך פה. לא לא לא.

    אהבתי

  2. "הטרול" הגיב:

    חברים
    הרשו לי לסכם את הוויכוח פה בבקשה
    כמו שאתם רואים יש לי עכשיו מדבררת. אני פיתום. או היא פיתום. אני כבר לא יודע. ככה זה שמזריקים לך 80 נקודות IQ למקלדת בבת אחת. אני מתחרפן, אני כבר לא יודע מה נעשה איתי. נו, לפחות אני לא כותב בשגיאות יותר. אולי היא עוד תצליח להכניס קצת בינה בקודקודי.

    אהבתי

  3. לפעמים הגיב:

    חיפשתי בגוגל פרטים על אורי ויסלר.
    תוצאת החיפוש השלישית היא הערך "אורי וייסלר" בויקיפדיה –
    מפקד מחלקה בפלוגת סיור בצה"ל בששת הימים שנהרג ב8.7.1967.

    אהבתי

  4. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    לידיעת הקורא חז"ן – הערב ב-21.30 בערוץ הראשון הופעה חיה של קווין עם פרדי מרקיורי בהונגריה מ-1986. וד"ש לגידי.

    אהבתי

  5. השרוף הגיב:

    אולי אפתח בלוג בעצמי? למה לא? מה רע? מה אני צריך להיות תלוי באחרים.
    ואפרופו תלוי, אולי זה הפיתרון. מה שטוב לדודו טופז טוב גם לי.

    אהבתי

  6. השרוף הגיב:

    למעשה, חברים, הכל סובלימציות. האובססיה שלי לכתוב בבלוג הזה, שאני כל כך שונא, והסיבה שאני מעדיף לכתוב פה ולא אצל אביב הורביץ אהובי, ולא ברוטר, שם חולקים איתי השקפת עולם, היא, אתם יודעים מה. אני לא צריך לפרט, נכון?
    אז אני מבקש קצת רחמים.

    אהבתי

  7. השרוף הגיב:

    וגם אפס לא קטן.

    אהבתי

  8. השרוף הגיב:

    אני סתום ברמות.

    אהבתי

  9. השרוף הגיב:

    אני קצת מוגבל בשכלי וסובל מהפרעות אלו ואחרות. סלחו לי.

    אהבתי

  10. השרוף הגיב:

    האמת שאני רוצה לסיים את חיי. אולי תעזרו לי?

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      תן לי שם וכתובת.
      אני לא מבטיח שתסיים את חייך, אך לבטח תתחיל אותם מחדש. שונה לחלוטין ממה שהכרת עד היום.

      אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    הכותרת הראשית כרגע באתר הארץ:

    צבא מצרים על הרג 51 המפגינים: כל צבא אחר בעולם היה נוהג באותו אופן
    לפי דובר הכוחות המזוינים, המפגינים השליכו אבנים ובקבוקי תבערה

    למסגר ולשבור בשעת חרום.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    ברכותי לבן צבי.
    אחוזים כאלה לא נראו במחוזותינו מאז שמוחמד בועזיזי הצית את עצמו.

    אהבתי

  13. השרוף הגיב:

    שלום אני הוא “הטרול”
    אני משתתף פה בבלוג כשנה
    בכל פעם שהיתי כותב פה הגברת היתה מוחקת או חוסמת את ההודעות שלי לפי המצב רוח שלה,היא לא אוהבת הודעות של אנשי ימין פה
    אחרי שחסמה אותי מספר פעמים והתעללה בי נמאס לי ,החסימה נעשת באמצעות זה שהוסיפה מערכת רישום לפני הוספת תגובות
    אז הודעתי לה אם את מעונינת בבלוג שאפשר להוסיף בו תגובות ללא רישום עליך לגלות סובלנות ולא למחוק הודעות של אנשי ימין “כי בא לך”
    פשוט ביקשתי התחיבות לא למחוק הודעות שלא מתאימות לה פוליטית
    הגברת סירבה
    אני מאמין שעזרה כספית לגברת רק תחמיר את מצבה

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    כשקראתי את השורות הראשונות הייתי בטוח שזו פרודיה ושעוד רגע יגיע הטוויסט, אבל לא, הוא לא הגיע.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      "סוף-סוף הפוליטיקה ממלאת אותי קצת שמחה במקום תחושות המיאוס מהפוליטיקה הישראלית המשעממת. "

      מי מתנדב לקפוץ מגגות ?!

      אהבתי

  15. captain beefheart הגיב:

    אחת, שתיים, שלושה. ב-YNET צריכים רענון זכר/נקבה של כיתה גימ"ל?

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    רותם סלע, כתב הכלכלה שמצא את עצמו מחוץ למעריב לאחר הרכישה של בן צבי, כותב לעובדי מעריב להיפטר מהוועד ולתת לבן צבי לנסות לשפר את המצב.

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    סגן עורך אתר הארץ (שהוא גם פסיכולוג כמתברר) על המתפרסים באוטובוסים.
    כשעברתי קצת על הקבוצה ההיא, מה שחשבתי זה למה נשים כ"כ רגישות למגע גופני עם גברים וגברים לא?

    אהבתי

  18. Mosh הגיב:

    כל הרעש על הנושא הביומטרי מזכיר את תרבות הדיון על הגז ואלו אותם אנשים ואותם מובילים …

    אם אני תומך ביצוא גז = חבר של הטייקונים = מקבל שכר תמורת תגובות תמיכה .
    אם אני חושב שמאגר ביומטרי יכול לשפר את איכות חיי ולא חושב שאני מסתכן במידע = חבר של HP = פאשיסט שרוצה משטרת מחשבות .

    לא משנה שכמה מדינות 'קטנות' מערביות ישנה דרישה בסיסית לתת חתימה ביומטרית כדי להכנס לגבולותיהן – הן לא יודעות מה הן עושות וגם … ישראל היא מדינת חפ"לפ שהיום מרוב הדלפות אפשר להיות בטוחים שתקפנו את סוריה/חיסלנו את מורנייה ועוד …

    מחר אני הולך להוציא דרכון ביומטרי חדש … אם אני נעלם , תקדישו פוסט לשמי 😉 !

    אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      מהכרות אישית עם חלק מהנפשות הפועלות אני חייב לציין שטעות בידך.
      למען הסדר הטוב אני חייב לציין שאני בעד מאגר שכזה אבל לא באופן שמיושם כעת.
      יש שפע עדויות על הפרט'ציוט של הפרוייקט הזה – החל מהבעיות אבטחה ועד לשאלה ה"פרטיות"
      (כאילו היא קיימת בתקופה בה רבים מאיתנו מעדכנים 5 פעמים ביום את מצבנו ומיקומנו בפייסבוק,
      משוויצים איפו אנחנו בפור-סקוואר, וחולקים את ארוחת הצהריים שלנו באינסטגרם).
      הבעיה העיקרית ולדעתי הלגיטימת המועלה היא אבטחת מאגר שכזה: ריכוז כזה מידע במקום אחד, יחד עם הדו"ח האחרון לגבי החורים באבטחה שלו, מהווה
      פרצה הקוראת לגנב. וכפי שהגששים אמרו "גנב שקוראים לו, בא".
      במיוחד אם זו פרצה שתאפשר לך לזהות במיידי כל ישראלי שעובר לך בנמל תעופה
      או ברחוב.

      אני חייב לציין גם שגם מימין למפה הפוליטית יש מתנגדים למאגר,
      לדומא ח"כ לשעבר מיכאל איתן מהליכוד- ממובילי השקיפות הממשלית(עד כדי כך שהוא פרסם גם את תלוש המשכורת
      המודפס שלו) אומר שזה טעות.

      הערה: עובדה שלא כולם זוכרים אותה – כשאתה מחדש רשיון נהיגה מצלמים אותך במצלמה דיגיטלית.
      ניתן לעשות שימוש בתמונה זו למען זיהוי ויזואלי מתמונות וידאו ורגילות.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        זה מה שמצחיק … אלו שיוצאים בכל מקום בריש גלי נגד הפרוייקט משתמשים בפייסבוק בכל שנייה ועוד מעזים לשאול "הייתם רוצים שידעו כל פרט עליכם ?"

        לגבי מיכאל איתן… אם הוא נגד , לפי ההיסטוריה שלו , אני מניח שהדעה שלו לא גובשה מהסיבות הכי נקיות – בגלל זה כינו אותו הנסיך של הליכוד שהפאשיסטים זרקו … לא סתם הוא לא נבחר בפריימריז

        טביעות אצבע ישנן כבר מהגיוס (אם אני לא טועה , הן אינן מושמדות ) , צילום דיגיטלי יש ברישיון וגם דואגים להפרדת מידע לנתונים ביומטרים .

        נכון יש חשש , אבל המהומת אלוהים שעושים פה פשוט גורמת לי לחשוב שזה לא מהמניעים הכי טהורים

        אהבתי

        • בזינגה הגיב:

          טביעות האצבעות מהצבא הן שטויות ומיושמות רק לזיהוי גופות.
          אפילו למ.צ לא מעבירים אותם.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            שלא לדבר על זה שהן לא דיגיטליות.

            אהבתי

          • Mosh הגיב:

            השאלה שלי יותר גדולה …
            האם מישהו יצא נגד המאגר הזה ?
            האם מישהו ניסה לבטל את הסריקה שנעשית בגיוס בטענה שזה עלול לדלוף ?

            אני שואל מתוך סקרנות כמובן …

            אהבתי

            • באבא הגיב:

              בל נשכח שרבים מאזרחי ישראל לא עוברים את שרשרת החיול, כך שהמאגר הצהלי אינו כולל את כולם.
              אבל, כשחושבים על זה, אולי מן הראוי להנחות את צה"ל לגרוע מהמאגר את כל מי שמשתחרר מכוחות המילואים. אז נישאר, חוששני, עם מאגר קטן, אפילו זעיר. זה לא יקרה, כמובן, מה עוד שנעזרים במאגר הצה"לי גם לזיהוי גופות שנהרגו באזרחות (כגון בפיגוע).

              ובאשר להערתך קודם לחלוקת ימין שמאל, אני חושב שגם רבים מאנשי הימין חרדים לזכויות הפרט ולא מתלהבים מהמאגר. די בידיעה שמאיר שטרית הוא הסנדק של המאגר כדי לעורר אנטגוניזם, לא?

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                אז יש שימוש במאגר הצבאי , גם לאלו שמשתחררים .
                הוא עדיין קיים ולא שמעתי על מישהו שדרש לגרוע את המשוחררים או לבטל לחלוטין , כי אחרת הוא לא היה זוכה לבמה נרחבת כזו .

                האם המאגר הצה"לי מוגן במאת האחוזים ? מישהו חקר את זה ?
                אם לא שאלו את השאלות הללו , אז זו דו פרצופיות … כי הטענה המרכזית של המתנגדים היא נגד "האח הגדול" שכבר קיים בכל מדינה ובצבא במשך שנים.

                אני לא עשיתי חלוקה של ימין שמאל , פשוט הדוגמא של מיכאל איתן היא של אדם שאני לא כ"כ סומך על דיעותיו

                נכון – יש אנשי ימין שיוצאים נגד (אני מניח שפחות מהצד השני של המתרס ), אבל אלו שתומכים (ואני בתוכם ) יודעים שבעולם שלנו אין הגנה מושלמת מהרוע ,אנשים תמיד ינסו לפגוע בך וכדאי לעשות ככל האפשר למנוע פגיעה בנפש והתמורה לכך היא בחופש האישי שלך .

                אהבתי

                • בזינגה הגיב:

                  כן..היום כל מה שצריך לעשות זה לשנות קצת את הלחן ולעדכן את המילים
                  והשיר "דינה ברזילי" נשמע כמו שיח של חבורת סוטים שמבצעים מעקב על חיילת שהם נתקלו בתיק שלה.
                  (V – הצעה לפסקול למחר! יצא לי בפוקס)
                  אבל בחזרה לנושא – בזמנו פורסם שאחרי הרבה מאוד שנים בהם כל שליש היה יכול לחטט בתיק של כל חייל בצה"ל הוקמו מנגנוני בקרה להגנה על התיקים הממוחשבים של ידוענים בצה"ל.
                  איני יודע האם יש מנגנונים לבקרה יותר הדוקה על גישה לא מורשת "סתם".

                  אהבתי

                • באבא הגיב:

                  להערכתי בצה"ל יש סיכון קטן בהרבה של דליפה. הנתונים נלקחים ומוזנים למערכת בנקודה אחת בלבד, בבקו"ם, ואחר כך אין הרבה שאילתות שמופנות אל המאגר. כשיש מעט מאד גורמים שעוסקים במאגר, יש הרבה פחות סיכוי שאיפושהו בשרשרת תהיה למישהו הזדמנות להעתיק נתונים, כמו שנעשה למשל ב"אגרון" של משרד הפנים. המאגר ההוא שנחשף לכל כך הרבה אנשים מורשים, שהספיק תפוח אחד רקוב כדי לגנוב את הפרטים של כולנו.

                  אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    האם שתי הידיעות האלה עלו ללא קשר אחת לשנייה?
    אחת מקומית, השנייה מהנ"י טיימס.
    שתיהן קיבלו הפניות מעמוד הבית בו-זמנית, אך ללא שום קשר ביניהן.
    אולי בעיתון המודפס לפחות הן ביחד?

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    עובר אורח, אני רוצה לראות שתהיה שחיתות בנמל סיני שיוקם בארץ.

    אהבתי

  21. שועלן הגיב:

    חדר 404 הכניס להארץ את תרבות ה"עודכן", חבל רק שהם לא כותבים מה עודכן – אני אמור פשוט לקרוא את הכל שוב?

    אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    דורון גלעזר עונה לאלוף בן בקשר ללפיד.
    הוא טוען שהקמפיין של לפיד היה שקרי, ומקשר לסרטון "פצצת המיסים".
    עכשיו, אם מישהו צריך לכעוס על לפיד, זה דווקא הימין הכלכלי שבעד הורדת מיסים (כפי שלפיד דרש בקמפיין ועשה הפוך בפועל), ולא השמאל הכלכלי שבעד העלאת מיסים בתמורה לתוספת שירותים.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      אם יש משהו טוב בתקופת לפיד כשר אוצר … זה שהקונספט של "ברגע שניקח את השליטה מהחרדים יהיה הרבה יותר טוב" קורס מול עיניהם של האנטי !

      אני לא חרדי ,יותר מסורתי לייט שמאמין בקפיטליזם אבל חושב שמפלגות סוציאליות הן חשובות לבלמים ובדיקת אמיתות של נושאים ופרוייקטים (כמובן לא דמגוגיות כיחימוביץ שפשוט לא מבינה כלום ממה שהיא אומרת )

      השנאה שעיוורה אנשים ,שיצרה שד דמוני שגוזל מהאנשים התמימים את כספם בלי לבחון את האמת – חזרה אליהם ונושכת אותם בעכוז !

      וכמובן שהסוציאליסטים של היום לא יגידו שאם הם היו בשילטון הם היו עושים את אותו הדבר … הזעקות של "הון-שילטון" נשמעות יותר סקסיות !

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני לא מתלהב מהעליהום על החרדים, אבל לפיד עוד לא עשה שום צעד בקשר אליהם, כך שאי אפשר להגיד כלום על זה.
        כמו שאי אפשר ישר לרוץ ולגייס את כולם, אי אפשר לרוץ ולנתק את כולם בבת אחת משדי המדינה.
        אם אתה קפיטליסט, אתה גם צריך לשנוא את המצב הזה של חיי עוני בחסות המדינה.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          הוא לא עשה צעד כי אני מאמין שאין הרבה מה לעשות שם …יש רפורמות שצריך לעשות (שאני מאמין שלפיד לא יכול/יודע לבצע אותן) אך הרבה אנשים לא מודעים לכמה המדינה מסבסדת אותם יותר מאשר החרדים הרשעים – פשוט הרעל שהוזרק למוח חילחל ונותן את אותות השנאה הטהורה שלו.

          לדוגמא :
          איש מאלו שדיברתי איתם לא ידע שבממוצע המדינה משקיעה בכל סטודנט 24 אלף שקל בשנה (כמובן אם הוא לומד במוסד מוכר )
          דברים כאלו , שמעלימים מידע ומאשימים את האחר … זה מה שמרגיז

          גם גיוס כולל לא בריא למדינה כלכלית … אבל הדווקא הזה עוד יקבור את כולנו .

          כמובן שמדינה שמעודדת עוני ע"י צ'ופרים , לא תצמח ולא תתקן את עצמה – אבל את הדברים הבסיסים של מענק ילדים והשלמת הכנסה אני לא שולל , מה גם שאותה אוכלוסיה חרדית אינה בעלת אותן שאיפות של האדם החילוני/מסורתי וזה מה שקשה לאנשים לעכל .

          אהבתי

    • האמיר הגיב:

      חלק נכבד מאלו שבעד העלאת מיסים שנועדו לממן שירותים ממשלתיים הם בעד העלאת מיסים שמשלמים אנשים אחרים, נו, אלו שצריכים לשלם יותר אבל מתחמקים (ולא משנה אם ההכנסה שלהם נמוכה בהרבה משלנו או שהם כבר משלמים פי כמה מאיתנו – הם צריכים לשלם יותר בכל מקרה), אנחנו גם ככה משלמים יותר מידי.

      אהבתי

  23. עובר אורח הגיב:

    מי קילל? מי כישף? מי עשה "שחור"?

    BOSTON (AP) — Teresa Heinz Kerry, the wife of U.S. Secretary of State John Kerry and heir to a ketchup company fortune, was hospitalized in critical but stable condition Monday, a day after showing symptoms consistent with a seizure, a person in close contact with the family said.

    אהבתי

  24. shulala הגיב:

    ובל נשכח. גם השרוף הוא מבית 'ידיעות אחרונות'. העיתון הזהיר במדינה

    אהבתי

  25. אסף שגיב הגיב:

    בנוגע ללאטמה (שאני מחבב עד מאד) : נדמה לי שבעלת הבלוג נוקטת מדיניות סלקטיבית משהו, כשהיא מתקוממת כנגד תחושות רדיפה רק כאשר הן מושמעות על ידי נציגי הצד הימני של המפה הפוליטית. מן הראוי לגנות את הגישה הבכיינית באשר היא, מבלי לשייך אותה למחנה כזה או אחר. למרבה הצער, כ-ו-ל-ם נוטלים חלק בפסטיבל ההתקרבנות (אפילו בעלת הבלוג, אללי).

    אהבתי

  26. אחד שיודע הגיב:

    מקור ישראלי מספר על התקיפה בלטקייה, סוריה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      די נו, זה ברור שתקפנו, וברור למה הסורים שותקים לאחר שאמרו אחרי התקיפה הקודמת שבפעם הבאה הם לא יבליגו.

      אהבתי

  27. rni22 הגיב:

    המאמר של יגאל סרנה "מות אמי" הוא מאמר שובר לב, מחריד ומפחיד כל אדם שחי במדינה הזאת.
    כל מי שהזדמן לאחד מאותם בתי אבות לקשישים בחסות המדינה יודע שאין מה לפחד מהגיהנום אחרי המוות – הגיהנום הוא דווקא לפני המוות. "המוות הטבעי מת, הוחלף בחיי נצח מחותלים, תופתיים", כואב סרנה. במאמר הוא כותב על גסות הרוח של המטפלים הרוחצים את הקשיש עם צינור, על צחנת הפירה והשתן, על חוסר האונים וההדרדרות האיטית כמו סיוט שלא נגמר.
    היה לו שכל ואומץ להתנגד בשלב החיבור לצינורות והעדיף לתת לה למות בביתו, מהר אך אנושי.
    אתמול בראיון ליעל דן בגלי צה"ל המליץ סרנה לכל אזרח להצטייד בכדור ציאניד שיהיה תמיד צמוד אליו רק לא להגיע לאחד מאותם בתי מטבחיים הקרויים "בתי אבות". נראה לי שזו המלצה מצילת חיים.

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      הבעיה במאמר של סרנה הוא הנימה הפוליטית האגבית.
      סרנה מתארך את תקופת הרשע לימים של ביבי ועד לימינו אנו מתוך מחשבה שמישהו יחשוב שבימיו של רבין היה אחרת לחלוטין.

      אהבתי

  28. נילי הגיב:

    מי יודע אלי, מי בעצם עומד כיום בראש הוועד של מעריב? ❓

    אהבתי

  29. שועלן הגיב:

    למען הדיוק, סמדר שיר לא אומרת במפורש שפאטמה זו גילה צימרמן, אבל הרמז ברור.

    אהבתי

  30. שועלן הגיב:

    לא הבנתי – ויסלר העלה בעצמו את האיור והכיתוב?
    אני רואה בטיימליין שהוא עבר טיפולי כימו.
    האם הוא לקח שליטה על גורלו?

    אהבתי

  31. ים של דמעות הגיב:

    "תזכורת לפרשת מינכ(האוז)ן מ-…200" YYYY איזה זכרונות….והתגובות…. 😥

    אהבתי

  32. שועלן הגיב:

    איזה שליש מפגר.
    מי נותן את הטלפון האמיתי?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נראה לי שלא הבנת: לא ביקשו ממנו את הטלפון ולא כלום.
      הוא הציע. הוא נתן. הוא אמר תתקשרו.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בסדר גמור, אבל הוא לא באמת רצה שיתקשרו, אז למה לתת טלפון אמיתי?
        היה נותן טלפון לא נכון, ואז היית חושבת שאמא שלך סתם רשמה לא נכון וזהו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          בקיצור, בעעעעע.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לא עושים בעעע על איליין.
            על כריסטין מותר.
            על סלינה אני גם לא מרשה.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              זה לא היה עליהן אלא על השליש או הרל"ש או הע', או איך קוראים לו, לא משנה. ממילא בטח כבר התחלפו חמישה מאז.

              אהבתי

              • אלעד הגיב:

                מההיכרות שיש לי עם מפקד החיל *הזה*, אני בהחלט חושב שהפניה משקפת אותו יותר מאשר התנהגות השליש או הרל"ש, ושההתייחסות שלך אליו דרך השליש עושה לו עוול. נסי אולי שוב.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  אני לא יכולה לנסות שוב. במשך חודשיים התקשרתי עשר פעמים, והשליש התעלם ממני.

                  מאחר שזה האיש שעובד לצד מפקד חיל הים, מן הסתם יש להאשים גם את מי שבחר בו לתפקיד.

                  מאחר ששניהם היו באירוע, קשה לי להאמין שמפקד חיל הים אמר לו, "תדאג שהן יגיעו אלי" והשליש שם זין.

                  מפתיע אותי שאתה מנער מיד אחריות מהמפקד. הוא אחראי לכך שזה השליש שלו (נצא מנקודת ההנחה שרוטברג באמת משתוקק לפגוש אותנו), שמתנהג כך. בדיוק כמו שהורים אחראים על הילדים שלהם, מורים על התלמידים שלהם, ומנהל מפעל על העובדים שלו.

                  אבל זהו צה"ל ואלו אנשיו. הם לא היחידים שהתנהגותם מתחת לכל ביקורת בפרשה זו.

                  אהבתי

                  • אלעד הגיב:

                    לא מנער, הביקורת על צה״ל לרוב מגיעה לו, פשוט את המפקד הזה אני מכיר מכמה פעמים שנתקלתי בו והוא גילה נורמות חריגות לצה״ל בהיבט של אנושיות ודאגה לפרט. אחי הקטן היה קצין בחיל כשחבריו נהרגו בתאונת הדרכים המזוויעה בכביש החוף שנה שעברה. כבחור בן 25, הוא הופקד על זיהוי החללים והקשר עם משפחתו של אחד ההרוגים. הוא נהג לקבל שיחות על בסיס כמעט יומי באותה תקופה מהאלוף רוטברג, שתמך בו ובדק כל הזמן אם ניתן לעזור לו או למשפחה. אני חושב שזה יפה.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      זה בהחלט יפה אך מתברר שזה לא מעיד על כלום.
                      מאחר שזה חיל כל כך קטן עם כל כך מעט הרוגים (יחסית, יחסית, כל חייל יקר וכו') לאורך כל שנות קיומו של צה"ל, מן הסתם כל חלל זוכה לטיפול אישי. קל וחומר צריך היה רוטברג להתייחס לסיפור כל כך חריג כמו זה של דוד שלי, שככל הידוע לי הוא יחיד במינו בחיל. בטח ובטח בהקשר של כל הנסיבות שחברו יחדיו.

                      אהבתי

  33. סביר להניח שאורי ויסלר הוא גם אחיו של גיטריסט להקת הבילויים ימי ויסלר…

    אהבתי

  34. ים של דמעות הגיב:

    כל כלי שייט שנמצא בסביבה, חייב להגיע לעזור לאסוף חלקי מטוס ולעזור בחילוץ. אפילו שהוא לא מתייחס יפה ל"אזרחית מיפו".
    צילומים? בשער? דו"צ שלח, והעיתונים?….

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בחייאת זומזום. אל תצחיק.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        מה עדיף? שלא היו יוצאים לחילוץ, ואז כבר היה נמצא מי שיכתוב "הרמטכ"ל ומפקד חיל הים נמצאו בסמוך לאירוע, אך לא מצאו לנכון לצאת ולהושיט עזרה"? ואם היו נפגעים אז בכלל היו מנפחים את זה למימדי צאלים ג'. בנוסף, בימינו גם דימויים קובעים, ודימוי של מפקד בכיר שנחלץ לסייע לחייל מהשורה מציב דוגמא אישית. חוץ מזה, נדמה לי שצוות של דו"צ מלווה את הרמטכ"ל לא מעט, כך שאולי כבר היה איתם ממילא. שימוש ציני באירוע? אולי, אבל אם כבר שימוש ציני אז שיהיה כזה – בבחינת "מתוך שלא לשמה בא לשמה".

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יוצאים לחילוץ? לא, באמת, הרמטכ"ל יוצא לחילוץ? מה עוד?

          אהבתי

        • אלעד הגיב:

          כתבתי תגובה ואני לא רואה אותה עוד. אתם מתעלמים מכך שבספינה, יחד עם שני ה'ירוקים', גנץ ודו"צ, היו גם מפקד החיל ומפקד הזירה. אני (כמפקד מיל' של כ"ש כמו זה שהם שהו עליו כבר איזה 15 שנים) לא מכיר מצב שקורה אירוע כזה חריג של מטוס שצולל למים ושמפקד הזירה (לפחות) לא יגיע למקום כדי לנהל את חיפוש החלקים, פינוי הנפגעים, אבטחת החילוץ, מה שזה לא יהיה. כך שהספינה היתה מגיעה למקום האירוע כך או אחרת עם גנץ או בלעדיו. היא ממש לא הגיעה לצרכי פוטו אופ.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לעזור לכלי שייט, אחרי קריאת עזרה בסימנים מוסכמים.
      באשר ליתר. מי, מתי, היכן קבע "כל " זה? סימוכין בבקשה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        טייס עם חגורת הצלה לא נחשב לכלי שייט? האם אתה מצפה ש669 יבצעו את תפקידם ללא סיוע והנחיה צמודה ממי שהצטיין כל כך בחילוץ של מדחאת יוסף?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כל בני האדם שוגים מעצם היותם כאלו.
        גם בעינינים של חיי אדם. חוץ, כמובן,
        מחלק מהמגיבים כאן.
        בימי קדם לחפשי"ם הייתה שאלה אחרי
        כל שולחן החול ושאר ההצגות: "מי יפרוק
        את המשאית?". כאן רואים רמטכ"ל פורק
        משאית. יש עדיין אנשים מעטים, טפשים,
        לא נאורים, לא מחונכים ובכלל אפילו
        הצביעו בשביל לפיד (פעם ראשונה) שחושבים
        שזו תמונה בסדר. כמה טוב שס"ה
        הם זן נכחד.

        אהבתי

        • אלעד הגיב:

          הדיון שלכם מחמיץ משהו חשוב. על הספינה היו מפקד חיל הים ומפקד הבסיס והזירה, עם כל הכבוד לשני הירוקים הנספחים שעליה (הרמטכ"ל ודו"צ). כשקורה דבר כזה בכל זירה של חיל הים (התרסקות של מטוס למים) סמוך על מפקד הזירה לפחות, אם לא למעלה מכךשיגיע למקום האירוע בשלב זה או אחר כדי לפקח ולנהל מקרוב את מאמצי החילוץ. לא בטוח שזה נדרש אבל זו מין נורמה פיקודית כזו, שלא קשורה בכלום לרמטכ"ל וליח"ץ שלו. אני מניח שמפקד הבסיס והחיל היו בגשר או במרכז ידיעות הקרב, איפה שאפשר לנהל את האירוע (ויש מה לנהל, יש כלים בים ובאוויר) והרמטכ"ל החליט לבחון את הדברים מקרוב בסיפון יחד עם צוות דו"צ. לא נורא, לפחות בעיני.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            "לא נורא" זה אומר צילום ענק בשערי ארבעה עיתונים, עלק הרמטכ"ל הצטלם עם הדג הגדול שדחפו לו ליד?

            אהבתי

            • אלעד הגיב:

              לא נורא זה אומר שהם לא הגיעו לשם בשביל הפוטו אופ כפי שהפוסט מרמז, אלא הגיעו כי צריך היה להגיע, וניצלו פוטו אופ. נראה לי שיש הבדל. אגב כמפקד ספינה לא הייתי נותן למישהו לא אורגני להרים משהו כבד מהים, זה לא פשוט וקצת מסוכן, מצד שני, כרמטכ״ל, הוא לא שואל אותי.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                לא נורא? אחת המחלות של צה"ל זו שתיית הסמכויות כלפי מעלה. כאשר יש מפקד למשימה אין שום צורך בנוכחות של מפקד בכיר יותר. מילא פוטו אופ של גנץ שממצה את סגנון הפיקוד שלו אבל גם במרמרה למשל, ניפחו ללא צורך את שרשרת הפיקוד ותרמו בכך תרומה נכבדה לכשלון.

                אהבתי

                • אלעד הגיב:

                  אבל אין מפקד למשימה. יש באזור כוחות שעושים בט״ש. חילוץ מטוס שנפל הוא לא חלק מהמשימה שלהם, למעט מענה ראשוני. אני לא מזירת אשדוד, ואני לא יודע איפה האסדה עומדת ביחס להגדרות הזירה, אבל לכל משימה בחיל הים מוגדר ״מפקד בכיר בים״ שהוא הדרג העליון שנמצא באתה עת בזירה עצמה, על כלי שייט. כך שסביר מאד להניח שמח״י ואולי אפילו הרמטכ״ל אשכרה הוגדרו כחלק אורגני לחלוטין משרשרת הפיקוד של המשימות המבוצעות בים.

                  כאן למרבה המזל הדברים היו די פשוטים. כמי שהיה בים בזמן התרסקות המסוק הימי ב 1996 אני יכול לומר לך שמשימה של חיפוש כלי טייס שהתרסק היא עסק מסובך מאד, שדורש כלים רבים, הרחק מעבר למוטת השליטה של מפקד משימת הבט״ש שבים, קצין בדרגת סגן-סרן.

                  מה שאני אומר בכל זה שהטענה כאילו הם לקחו ספינה והגיעו רק לשם הפוטו אופ היא לא נכונה.

                  אהבתי

                  • אלעד הגיב:

                    ואני מוסיף משהו : כמקובל בכל צה״ל, כך גם בחיל הים, משעה שהרמטכ״ל עולה על ספינה כדי לראות משהו, מח״י יעלה איתו; משעה שמח״י עולה, המב״ס יבוא איתו; המב״ס – המפל״ג – מפקד יחידת הבט״ש. יוצא שעל הספינה הזו התרכזו כנראה גם גורמי הפיקוד הלא כל כך בכיר של בסיס אשדוד. דרגי עבודה. נוכחותם באירוע נדרשה וודאי. אי אפשר להוריד את הרמטכ״ל ומח״י מהספינה עד לגמר האירוע. יש ים מסביב. זה לא הירוקים פה 🙂

                    אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    איש לא אמר "לקחו ספינה". נכתב: שינו מסלול. אין לי עיתון מודפס, וזה לא כתוב באתר, אבל נדמה לי שגילי כהן ציינה אתמול את מספר הקילומטרים מהאסדה למקום האירוע.

                    אהבתי

                    • א הגיב:

                      לפעמים שכל ישר עולה על כל פלפול ומדידת קילומטרים. והכוונה בשכל ישר במקרה זה, היא להערתו הצודקת של לוחמה אלקטרונית.
                      המדינה המטורללת הזאת בוחנת במיליוני עיניים כל פיפס שמתרחש בזמן תאונה או אסון. צאלים וקבר יוסף הם רק מהדוגמאות הבולטות לכתם שדבק ברמטכ"לים על תפקודם בשטח. יש בנוסף גם מי שרודפים עד היום אחר מפקד הבסיס שהיה אחראי בעיניהם לאסון המסוקים ויש הורים שרודפים עד היום את הטייס מאסון הכבל.
                      במדינה מטורללת כזו, אך נכון וצודק שדובר צה"ל פרסם בראש חוצות את הגעתם לשטח של המפקדים.
                      רק תארו מצב שבו חלילה הטייסים היו נהרגים ואיזה עיתונאי צדיק היה גם מגלה שרמטכ"ל ומפקד חיל היו באותה שעה במרחק X מאזור האסון, אבל המשיכו בעיסוקם ולא הגיעו למקום.

                      אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אין מפקד למשימה? אם כך המצב בחיל הים גרוע מאשר בצבא (מליציה) הירוק. על פי דבריך חיפוש כלי טייס הוא משימה למקצוענים ואין שום צורך בתוספת של קצין כושל וצלמיו. הקצאת כוחות ומשימות נעשית במפקדה ועל ספינה אין צורך באיש מלבד הצוות האורגני שלה.

                    אהבתי

                    • אלעד הגיב:

                      ברמטכ"ל ודאי שאין צורך למשימה הזו אלא שבניגוד למיליציות, אי אפשר להוריד אותו בחפ"ק ולרוץ למקום האירוע, כי אין חפ"ק, יש רק קילומטרים על קילומטרים של הכחול הנוזלי הזה שאתם רואים במשקפות.

                      זה לא אומר שמפקד ספינה בדרגת סגן שצריך לנהל משימת בט"ש צריך גם במהלכה לנהל אירוע חריג בכל קנה מידה עם פוטנציאל להתפתח לממדים עצומים. את המסוק הימי חיפשו בעת ובעונה אחת מעל עשרים כלי שייט וכמה מטוסים. זה לא פשוט לנהל את זה ולנהל את הספינה שלך במקביל ועוד לשמור לך על הגבול הימי. כדאי שיהיה איתך דרג בכיר יותר שינהל את המסביב בזמן שאתה מנהל את הספינה ואת הבט"ש.

                      גם הדרג הזה לא חייב להיות הרמטכ"ל ואפילו לא מח"י. אבל כפי שתראה בתגובתי הקודמת או בתגובתי החדשה בפוסט החדש – אני מניח שהמפל"ג (סא"ל, מקביל למג"ד בשפתכם) או המס"ר (סרן, נאמר סמג"ד), היו גם הם על הספינה של הבכירים, ונוכחותם באירוע ודאי נדרשה.

                      אהבתי

  35. תמימי הגיב:

    למה לאטמה עדיין לא בטלוויזיה? מי שולט שם?

    אהבתי

  36. מעלי הגיב:

    בלי ספק אחד "ה" קטעים של ה"מטחרטת" חבל שיאיר אסף את שומר הסף, הכל כבר מאחוריו….
    כשלון ובזבוז מקום בכנסת!

    אהבתי

  37. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אח, הארץ, הארץ:
    מתה הציירת רות שלוס… שלוס נולדה בנירנברג שבגרמניה ב-1922 והיגרה לפלשתינה בעודה בת 13.
    פעם היו אומרים – "הלכה לעולמה" וגם "עלתה לארץ ישראל".

    אהבתי

  38. הומר סימפסון הגיב:

    מה עם שומר הסף המהולל שמתקשה למצוא שקר כלשהו במהלך שידור:

    אהבתי

כתיבת תגובה