אתה לא תפריע לי

haaretz9.7.13yediot9.7.13
maariv9.7.13isra9.7.13

מקור9.7.13Þ


הכותרות הראשיות

הכותרת הראשית של ידיעות היא "אסיר חשאי נוסף בכלא איילון". "מסמכים שהגיעו לידיעות אחרונות והותרו לפרסום ע"י ביהמ"ש…" אבל מה, המסמכים לא הגיעו רק לידי ידיעות. למעשה מי שביקש את חשיפתם זה הארץ, וידיעה על כך מתפרסמת בשער, וכן בראש עמוד הבית הבוקר. יצוין שבידיעה עצמה (צח שפיצן), בע' 2-3, מוזכרים חומרים שפורסמו בשבוע שעבר בהארץ.
החומרים המתפרסמים (בהרחבה, יותר מהארץ) מקוממים במיוחד, והם חלק ממדינת החלטורה הבלתי נתפסת הזו. המצלמות היו מקולקלות או מאיכות ירודה. נורת האינפרא אדום הייתה מיושנת ולא יעילה. הסוהר היה עייף כי ביקש לעבוד שתי משמרות רצוף "מסיבות אישיות". אמא של בן זיגר שלחה ביום ההתאבדות אימייל לעו"ד משה מזור, העלתה את החשש שהוא יתאבד וביקשה שהעו"ד ישוחח איתו ויתריע על כך. הוא אכן התקשר לכלא ושוחח עם זיגר במשך שעה. זה האחרון ניסה להרגיע אותו. מזור ביקש מהסוהר שיפקח עין, כי זיגר בלחץ. הסוהר לא דיווח על כך לאנשי מרכז השליטה בכלא.
nrg מפרסם את הידיעה עם קרדיט לגל"צ מהבוקר, בעוד שני עיתונים פרסמו, כאמור את הדברים.

הרצח בבר נוער

קרוב משפחתו של חגי פליסיאן החשוד ברצח אומר ל(?)מאיר תורג'מן בידיעות

בחיים בולבול לא נגע בי ואם היה נוגע בי ישר היה נחתך הבולבול. ישנתי טוב במעצר. זה כמו שיבואו ויגידו לי, רצחת את רבין. מה אני צריך לפחד? החוקרים כל הזמן ניסו להשפיל אותי ולשבור אותי כדי שאודה במשהו שלא עשיתי. צעקו לי, אתה הומו, צעקו עכשיו כל המדינה יודעת שאנסו אותך ושאתה הומו. ישבתי מולם וצחקתי. אין אף אחד בעולם שמסוגל לאנוס אותי… מעולם לא אנסו אותי ושאול גנון הוא שקרן. התחננתי לימ"ר שיעשו לי עימות מולו.

אלופים, חרדים ופלילים

עוד טיפה מהדיווחים של אתמול. ראשית, ידיעות וישר"ה התאומים השונאים, הבריקו באותה כותרת, "חילוץ בלב ים".
שנית, בעוד גילי כהן בהארץ כתבה שמפקד חיל הים והרמטכ"ל והפמליה היו בסיור אבטחה באסדת הקידוח תמר, כתב אחיקם משה דוד במעריב שהם היו בבסיס חיל הים בחיפה "והשניים לקחו פיקוד על ניהול פעולות החילוץ וההצלה". בידיעות כתב מישהו ש"היו בהפלגה". בישר"ה כתבה לילך שובל שהם היו "בסיור באזור".

העיתונות החרדית על חוק הגיוס (ערוץ 7).

ליורם ירקוני, הפליליסט של ידיעות, יש סיפור מעולה ורב רבדים ומוסר השכל אותו העביר לו עו"ד אורי בר-משה, שגם זוכה לתמונה נאה באייטם. כי ככה זה עובד. אלו הנוהלים. בקיצור, קטינה בת 14 וחצי האשימה מישהו באונס. הוא הכחיש, ואמר שהכל היה בהסכמה ושלא ידע את גילה. שנה וחצי היה תלוי נגדו כתב אישום על אונס. קרוב לחודשיים היה בכלא, וכחצי שנה במעצר בית עם אזיק אלקטרוני. הפרקליט ביצע חקירה משלו, שלף סמס מהקטינה מהסלולרי של הנאשם, שהיה בידי המשטרה, ממנו עלה שהנאשם צודק. כ"כ מצא הפרקליט נהגת שסייעה לנאשם להתניע את המכונית עם כבלים, בעת שהיה עם הקטינה. מדוע נכשלו המשטרה והפרליטות בחקירת המקרה?

אדוארד סנוודן מתראיין לדר שפיגל.

לימור לבנת VS משה בוקר

ספורטידיעות9.7.13ספורטמעריב9.7.13
לא שאני מבינה את הסיפור, אבל אתמול שרת התרבות והספורט סילקה את עיתונאי הארץ משה בוקר ממסיבת עיתונאים.
הנה ברדיו 103. אני שומעת שהם דוברי עברית, פה ושם אני מבינה את המילים "מרכז הליכוד", אבל חוץ מזה – כלום.
הנה האירוע.

והרמיקס של נוי אלוש.

בוקר כתב על כך בהארץ, אבל רק בעיתון המודפס. דוד בן-שימול כתב על לבנת ואבי לוזון בספורט ידיעות, ואבי רצון במעריב. שרון קינן בישר"ה. אני מבינה שיש איזו שחיתות כלשהי? בהתאחדות לכדורגל? הפלסטינית? מה? ועדת זליכה? אה לא? טוב.

ישר"ה Vs ידיעות

noni9.7.13

יאייי, המדור החביב, "אימפריית הרשע של נוני מוזס" חזר! לשער!
הטענה המרכזית של גונן גינת היא למה ידיעות לא מתנצל בפני קוראיו על טעויות שלו. האם גינת מתנצל על כל הטעויות שלו? לא.
בהקשר של הסטנדאפיסטית הבדווית – וכמובן איני מפחיתה מעומק הפדיחה – השערתי היא שעמוד הסבר/ התנצלות/ משהו יתפרסם בגיליון הקרוב של 7 ימים.
reevim1reevim2
טעות של גינת מספטמבר 2012.

ובינתיים במעריב

אחרי טרטור של שמונים אלף הודעות מכל הצדדים, מעריב יצא הבוקר לאור (נטול גלובס). בכל הכנות, ועם הערכתי הרבה לכל העובדים, המאבק שלכם, שאני מבינה שהוא מאבק על לחם בלי חמאה, הוא נואש ואבסורדי. שב"צ לא יכול להחזיק את מעריב בחיים כעסק נושם. הוא לא יכול לנהל אותו. וזה לא אישי. אף אחד לא יכול. זו משימה בלתי אפשרית. לא ייתכן שהאיש ימשיך ללכת עם הראש בקיר כשור מועד. דרושה התערבות. מעריב הוא שכיב מרע כאותו ראש ממשלה המונשם כבר שמונה שנים כמעט. בכל כמה חודשים עד שנה צץ רופא אליל תורן החושב שהוא יכול להחזיר אותו לחיים (כלכלית). זה לא יקרה. למה אתם מתקשים להבין? למה? בשבל מה לגרור את ייסורי המערכת, להתעלל באנשים שלא מקבלים את שכרם בזמן, ועוד ועוד?

הודעה לעיתונות

בדיון בביה"ד האזורי לעבודה בת"א נמסרה הצהרה משותפת של הנהלה וארגון העתונאים עם ועד העיתונאים במעריב: אמש התקיימה ישיבה עד שעות הלילה המאוחרות בה סוכם כי הצדדים ימשיכו במו"מ אינטנסיבי ומרתוני תוך שקיפות, ענייניות ובתום לב. בנסיבות העניין, הצדדים יודיעו לביה"ד על תוצאות המשא ומתן מחר ב-9:00 בבוקר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ TV

מתברר שיש כל מיני קרבות מטופשים בין טבעונים, צמחונים ואריאנה מלמד בפייסבוק. ברשותכם אני נמנעת מלהעיף מבט אפילו.

ביקורת ממש מצוינת של אלקנה שור על המשטרה ועל ערוץ 2.

כבר כתבנו, אני ואחרים, כמה פעמים, אבל זו נראית לי הדרך הכי זולה והכי יעילה לא לשכוח תינוק במכונית. לשים חפצים חשובים שאי אפשר בלעדיהם לידו (רק רצוי שהתיקים יהיו פחות מכוערים).

babybag

קליף ריצ'רד נחת בארץ. לפני חמישים שנה הופיע בקולנוע תל אביב.  לידיעת אתם יודעים מי.

מח' הגהה צוחקת

אפילו לא הייתי קוראת לזה טעות הגהה, אלא המצאה של מילה חדשה: משחקר = משחזר ומשקר. לא מקסים?

mesahker

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: י, ר, א, י, נ, י.

קול קורא לבעלי האתרים והבלוגים. יש לי טרול במתנה לתת לכם, יד ראשונה מרוקחת. ארוז ומהודק. קחו אותו ממני בבקשה. הוא מגרד לי נורא. אני מוכנה לשלם 8.47 ש' + מע"מ (חודש בחודשו) למי שייתן לו לכתוב עשר תגובות ביום על מצב הימין בתקשורת השמאלנית. בבקשה. קחו אותו ממני. אני רוצה לישון בלילות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

80 תגובות על אתה לא תפריע לי

  1. שועלן הגיב:

    דוד צור מדבר על חשפניות בשער מעריב, וצ'ייני מקבל טור בשער ישראל היום.

    אהבתי

  2. גיזמו 941 הגיב:

    אני כזה דפוק.

    אהבתי

  3. גיזמו 94 הגיב:

    **********************************

    V: תקשיב לי טוב: אם אתה לא מתנדף מכאן, אתה תמצא את עצמך בקרוב בחדר מעצר עם צו הרחקה. אפס דוחה שכמוך.

    אהבתי

  4. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    לחובבי הארכיאולוגיה בבלוג: שבר של ספינקס מצרי התגלה בתל חצור. הארץ ; מעריב.

    אהבתי

  5. אלה קארי הגיב:

    "אתה לא תפריע לי"?,נראה שאף אחד לא יפריע לך!
    כולנו נאכל את הכובע: על ה"נסיעות הסודיות " לח"ול…סרט….
    ונוריד את הכובע!
    תראו את יאיר ניצני בערב, ותבינו אם מי יש לנו עסק פה…כל זה בזמן כתיבת בלוג יום יום?!
    ברכות!!!!

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    עולם מטורף לחלוטין

    רוסיה העבירה לאו"ם הוכחות שהמורדים באסאד
    השתמשו בטילים טעוני גז סרין.
    https://now.mmedia.me/lb/en/nowsyrialatestnews/russia-hands-over-chemical-attack-evidence-to-un

    ההוכחות נאספו על ידי מומחים רוסיים לעניין. סוריה סרבה להכניס משקיפים ניוטראלים. כלומר הם מודים שבארץ בחסותם שסיפקו לה מידע צבאי נרחב אנשים טענו אחסנו השניעו גז מרעיל ומשמומחים שלהם לעינינים אלו הסתובבו שם ושבכלל העיסוק בסרין בסוריה הוא רגיל וידוע משהו כמו חומוס
    ומג'דרה.

    אהבתי

  7. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    האדון סנאודן נראה מרגע לרגע פחות כמתריע בשער (whistleblower) ויותר כבוגד מהזן המוכר. הדבר היה צריך להיות די ברור מהרגע שהודה בראיון לעיתון סיני שמראש חיפש עבודה אצל ה-NSA (בקבלנות משנה) על מנת לגנוב משם מידע על פעילויות המודיעין של הסוכנות. מאז שסיים לחשוף את הריגול לכאורה של ה-NSA אחר גולשי האינטרנט האמריקאיים, הוא עבר לחשיפת סודות הנוגעים לריגול ברחבי העולם, שת"פ מודיעיני עם סוכנויות זרות, שיטות ואמצעים. בראיון לדר שפיגל הוא גם מספר שהוירוס Stuxnet שחיבל בתוכנית הגרעין האיראנית הוא פרי שת"פ של ישראל וה-NSA. כלומר, לא אכפת לו לחבל במאמצי המערב למנוע פצצת גרעין מאיראן. כל הפעילויות הנ"ל בהחלט מזכות אותו בתואר בוגד, אלא שזה ככל הנראה יצא מהאופנה. לגבי המדינות אצלן הוא מבקש מקלט לא נותר אלא לומר "אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה": סין ורוסיה, שמדכאות כל גורם אופוזיציוני, ויודעות היטב לטפל במדליפים מסוגו של סנאודן (למשל מקרה ליטוויננקו) או הרפובליקות החופשיות למחצה וונצואלה, ניקרגואה ואקוודור, שאף אחת מהן אינה מופת לחופש עיתונות או אינטרנט.

    אהבתי

    • יפה. אני כמוך, חושב שהמילה בוגד מאז הילולת רבין עברה קבורת חמור. בישראל לא נשארו בוגדים, רק נאורים יותר. אנחנו פחות.

      אהבתי

    • Mosh הגיב:

      הוא איבד אותי ב"הונג קונג היא אי של חופש"

      ועוד יש עדר של ,אין לי מילה אחרת לתאר אותם אלא כשוטים – שמאמינים לשטויות האידיאולוגיות שלו ומתעלמים ממשפט כזה הזוי שמראה איזה שכיר חרב נחות הוא .

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      יש לך נטיה להיסחף עם ההשוואות. סנודן אינו בוגד, הוא לא עבד עבור מעצמה זרה כמו בלייק וגם לא חשף שום דבר חדש. טוב שהוא שם את הNSA מול העין הציבורית. רק אנשים כמוהו יכולים להביא לריסון אירגונים ממשלתיים בעלי כח מופרז. מקווה שגם אצלנו יתגלה מדי פעם סנאודן כזה.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        א. יש לך רף גבוה למדי לעבירות בטחוניות. מספיקה גניבת החומר ופרסומו ברבים כדי לגרום נזק רב, גם אם לא עבד באופן ישיר עבור מעצמה זרה. למען השם, הבחור הודה שנכנס לארגון כדי לגנוב סודות, מה עוד צריך?
        ב. מניין לך שלא עבד עבור מדינה זרה? ולמה אתה חושב שכל המדינות שנזכרו האנטי-אמריקאיות שנזכרו לעיל שמחות לארח אותו לזמן קצר או ארוך – מטוב ליבן? ולבסוף, ממה אתה חושב שיתפרנס בעתידו המובטח בוונצואלה? הסחורה הטובה ביותר שיש לו למכור היא סודות.
        ג. על עבירות פחותות שילמו אחרים ביוקר, ודי להיזכר בפולארד – שבכירים בממסד הבטחוני האמריקאי כבר הודו שעונשו מופרז ביחס לעבירותיו, ונובע מנקמנות גרידא.
        ד. לא חושב שלישראל יש את הלוקסוס הבטחוני להרשות לעצמה סנאודנים למיניהם.

        ועוד מילה ליון: תודה על התמיכה, אבל למה לשרבב את רבין לנושא? אם כבר מי שאשם בזילות המילה "בוגד" הוא אותו ימין קיצוני שצעק זאת אז כנגדו במלוא גרון.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          מנין לי? אין לי שום מידע בנושא אבל יש לי חשד בסיסי עמוק בכל הקשור בראשי אירגונים חשאיים יותר ופחות (ומנין לך?). אם כבר הזכרת את רבין כדאי להזכיר שתמונתו במדי אס אס היתה מתוצרת הפוטושופ של השב"כ.
          ככל שיירבו סנאודנים בישראל כך ייטב מצבה הביטחוני. אלמלא ענת קם לא היינו יודעים שאלוף פיקוד מרכז לא יודע להפעיל מחשב ולפקידות הלשכה שלו יש גישה חופשית לכל התוכניות המבצעיות של הפיקוד ולפרוטוקולים של המטכ"ל. בזכות רודפי הסנאודנים הלכה הפקידה לכלא והאלוף הכושל קודם לסגן הרמטכ"ל

          אהבתי

          • לוחמה אלקטרונית הגיב:

            אין לי מושג בעבור מי סנאודן עובד, אבל גניבה מסיבית של מסמכים סודיים בכוונה תחילה, ומתוך מטרה לפרסם אותם ברבים לשם גרימת נזק היא מעילה באמון, כלומר בגידה. הימלטותו למדינות בלתי-נאורות בעליל רק מוסיפה לחשד. הזכרת את ענת קם שעשתה מעשה דומה, ונענשה בצדק. לה לפחות היה האומץ לתת את הדין על מעשיה (מה שלא ניתן לומר על שותפה, אורי בלאו).

            אהבתי

        • רבין לא העניין אלא הטאבו שהוקם בזריזות על ידי הצד הנאור על השימוש בכל המילים שקשורות לשורש ב.ג.ד . חומת הטאבו נתמכת מאז בדוגמא אחת ויחידה-הקמפיין נגד רבין או יותר, נכון ההפגנה עם הארון וביבי בירושלים. כי זאת הסתה לרצח.

          לאחר התבססות הטאבו דומה שהמילה נמחקה מהמילונים ועתידה בקרוב להעלם אף מזכרונם של הציונים. ברנש מקבל משכורת מיישות מדינית בשם X, קורא להזיק ליישות ופועל במשותף עם אויביה המעוניינים להשמידה. בתקשורת שלנו חל איסור לציין אפילו ברמז את האפשרות שמעשים מסוג זה שהפכו נפוצים בזכות אותה חומת טאבו, מזכירים באופן מוזר את פירוש הנפוץ והמקובל למילה בגידה. כמובן שרק ימנים קיצוניים משתמשים עדיין בנגזרות השורש ב.ג.ד וזה קשור לעובדה שחופש הדיבור בעיניהם חסר כל ערך. לראיה אפשר להביא שלל ביטויים שהעלימו מהשיח התקשורתי והכלל ציוני.

          אהבתי

  8. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    אני כל כך דפוק, שאני חושב שהבלוג הזה שייך לי, או שאני מנהל בו בחירות דמוקרטיות איך לנהל אותו
    אני לא מצליח לדחוס למוח הקטן שלי שהבלוג הזה לא שייך לי. שמישהו יעזור לי להבין את זה. אולי עם פטיש זה יעבוד.

    אהבתי

  9. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    מה יהיה איתי? מה עם אשפוז מרצון?
    כדאי?

    אהבתי

  10. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    אני מודה, אני אהבל.

    אהבתי

  11. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    במקום ללכת לים אני יושב פה ומחרטט שטויות, כאילו לא ימחקו לי אותן בעוד רגע. נו, אהבל.

    אהבתי

  12. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    משומה אני חושב שיש לי זכויות פה, ושאני אעשה פה מה שבא לי.
    אני כל כך סתום, שאני לא מבין מה זה רכוש של אדם. בעלות. פרטיות. לפי דעתי זה הסלון שלי ואני יכול לשבת בו ולגרבץ חופשי.

    אהבתי

  13. התיקון הראשון לחוקה הגיב:

    חזרתי מהעבודה והחלטתי לחרבש לכם את אחר הצהריים. כי זה מה שאני, טרול, נאג'ס, נודניק.

    אהבתי

  14. מס"עת הגיב:

    אין בישראל עיתונאי ספורט!
    כל הכתבים והפרשנים מעורבבים כל אחד בדרכו :עם לוזון,נגד קופל,בעד מאמן,בעד שחקן… כולם! (חוץ מאמיר פלג ומליניאק)מחוברים לאיזה שהוא גורם ,אתה רואה למשל את היצורים שנקראים ארבל ונויימן, ושואל לא למה הם שם? לאיזה כנופיה הם שייכים. מאמן ממונה? מאיזה קליקה הוא?ככה שופטים,ככה פרשנים, ככה כל העיתונאים!!!
    טוב אולי רסקין גם.
    אתמול מהדורה מיוחדת של היציע, ראיתם?שם יושב ראש המאפיה שלמה שרף, שזה חתיכת בור ועמארץ! ושם אני ממש לא שואל למה הוא שם,כולם מכירים את הארוחות בבית שלו,שעדיף פי מאה על החומוסיה של ארבל.
    כולם יודעים מה אלי אוחנה ואבי נימני עושים שם ובאיזה צד שלוזון הם….כסף קוראים לזה…
    מזבלה קוראים לזה.

    אהבתי

  15. האמיר הגיב:

    קרוב משפחתו של חגי פליסיאן החשוד ברצח אומר ל(?)מאיר תורג’מן בידיעות

    בחיים בולבול לא נגע בי ואם היה נוגע בי ישר היה נחתך הבולבול. ישנתי טוב במעצר. זה כמו שיבואו ויגידו לי, רצחת את רבין. מה אני צריך לפחד? החוקרים כל הזמן ניסו להשפיל אותי ולשבור אותי כדי שאודה במשהו שלא עשיתי. צעקו לי, אתה הומו, צעקו עכשיו כל המדינה יודעת שאנסו אותך ושאתה הומו. ישבתי מולם וצחקתי. אין אף אחד בעולם שמסוגל לאנוס אותי… מעולם לא אנסו אותי ושאול גנון הוא שקרן. התחננתי לימ”ר שיעשו לי עימות מולו.

    ערס סטנדרטי. הדבר החשוב שיותר הוא להימנע מפגיעה בכבוד, שום דבר לא חשוב יותר מזה. אפילו רמיזה לנטיה הומוסקסואלית היא עלבון חמור לגבריותו ולהוסיף לזה את הטענה שאילצו אותו לקיים מגע מיני, מה, הוא לא מבספיק גברי כדי להגן על עצמו?

    ערסים כבד דקרו אנשים על עלבונות פחותים מזה. יכול להיות שהמניע לא היה האונס, שהיה או לא היה, אלא הרצון לנקות את עצמו מההאשמה שנאנס, מהפגיעה בכבודו. על פגיעה בכבוד משלמים בדם.

    אהבתי

  16. קרן שלום הגיב:

    דעה מנומקת היטב ("הבערות היהירה של ירון לונדון") של עמוס נוי בהארץ:
    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2066387

    אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      איך מנומקת? סתם לגופו של לונדון. בדיוק מה שעשה אתמול רועי חסן. לא מבין בשביל מה לפרסם יום אחרי יום מאמרי דיעה זהים כמעט לגמרי. מילא אם היה מביא עובדות סותרות לאלה שהביא לונדון אלא שהוא לא מוסיף כלום.

      אהבתי

      • עמרם הגיב:

        מה זאת אומרת "עובדות"? המאמר היה על לונדון ומה מאפשר אותו, לא על "עובדות", כי לונדון לא הביא עובדות. המאמר של נוי יה רק על דבר אחד – מה מאפשר לאדם שלא מבין בתחום לעשות קריירה מחלוקת ציונים לאנשים אחרים שמבינים טוב ממנו. זה הכל. לונדון, לפיד, הכל אותה שיטה. על ה"עובדות" שקשורות לפרשה שלונדון נפנף בבורותו עליה יש דיונים מעמיקים במקומות אחרים (וגם ד"ר רותי אמיר כתבה יומיים אחר כך). לונדון לא העלה שום נושא הראוי לדיון "עובדתי", חוץ מהאגו שלו. לכן המאמר הוא עליו, לא אליו

        אהבתי

  17. האמיר הגיב:

    מדוע נכשלו המשטרה והפרליטות בחקירת המקרה?

    בלי לדעת כלום על המקרה (אין לי גישה לידיעות ואאין לי שום כוונה לקנות עותק) אני יכול לדעת מה היו הסיבות:

    עצלנות.

    לחץ, יותר מידי תיקים על פחות מידי חוקרים/פרקליטים.

    שכנוע שהחשוד אשם ולכן אין טעם לחפש אחר ראיות שעשויות לזכות אותו.

    אין אחריות – אף אחד לא נענש על שגיאות שמביאות לכך שחפים מפשע יושבים במעצר ממושך.

    נטיה טבעית להאמין למתלוננת בעבירות מין.

    החוק והנהלים לפיהם בעברות מין, רף ההוכחות נמוך בצורה משמעותית מאשר בכל עבירה פלילית אחרת, כך שלמעשה הנאשם צריך להוכיח את חפותו מעל ספק סביר במקום שהפרקליטות תוכיח את אשמתו מעל לספק סביר.

    אהבתי

  18. האמיר הגיב:

    מה זאת אומרת, עוד אסיר X? זה כבר השלישי (לפחות) וזה מבלבל!

    מה קרה, נגמרו האותיות באנגלית? מה רע באסיר Y או האסיר Z? לחליפין, אם זה חייב להיות X (כי X זה סקסי), אפשר לקרוא להם האסיר X1, האסיר X2 וכך הלאה.

    זה כמעט גרוע כמו מה שהיה עם ה"אלף"יות של קצב. קצת התחשבות, בחייכם.

    אהבתי

  19. אור הגיב:

    בעניין הקישור שפירסמת על הטעות של גונן גינת,לי מה שמשך את העין הוא הכותרת הראשית שצועקת בענק: "אלה 50 הימים הגורליים ביותר".
    עבור מאז 9 חודשים (!) ומעל 270 (!) ימים. אני לא רואה שום שינוי מאז,והכותרת מפחידה ותו לו. הכותרת בידיעה עצמה לא פחות מקוממת,אם כי אין הרבה שינוי במשמעות מהכותרת הראשית:"אלו 50 הימים הגורליים ביותר בתולדות ישראל". בראיה לאחור לא נותר אלא לגחך. "ישראל היום" מרגיש לי כבר כקריקטורה לעיתון מוטה באופן יותר מדי בוטה. בעניין "איפריית הרשע של נוני מוזס",יש לי דבר אחד להגיד ל"ישראל היום",עשו בדק בית מקיף ביותר לפני שאתם מתקיפים עיתונים אחרים (אין ספק שיש לבקר את "ידיעות",אבל בישר"ה הם כבר המאיסו את זה,בכל אופן,עליי). המדור היום לא חידש כלום ורק מיחזר את הטענות הקודמות של ישר"ה. אותי הכי מקומם שלעיתים די תכופות מופיעה ידיעה על מפעלות הפטרון אדלסון. למי אכפת שהוא תרם כסף ל"תגלית"? עם כל הכבוד,יש דברים יותר חשובים לתרום להם מאשר לפנק בני עשירים מארה"ב. היתה גם ידיעה על זכייתו של אדלסון באות "יקיר ירושלים",מה התרומה של הידיעה הזו לסיקור מאוזן של המציאות? התרומה היחידה היא ליקוק לפטרון. גם ב"ידיעות" יש קידום של מפעלות "ידיעות",אבל לא זכורה לי ידיעה על המו"ל מוזס. חשוב שיהיה סיקור מאוזן,חשוב שיהיה עיתון ימני,חבל שהוא עסוק רק בניגוח היריבים במקום להראות למה הוא טוב יותר. דרוש תוכן איכותי ולא ביקורת תקשורת (יותר נכון ביקורת "ידיעות").לשם ביקורת תקשורת איכותית,יש את דבורית.

    אהבתי

  20. אחד הגיב:

    Don't feed the trolls. כל פעם שאת אומרת כמה רע לך ממנו, את מתדלקת אותו. לא להתייחס – למחוק ולשתוק.

    אהבתי

  21. הומר סימפסון הגיב:

    הביטוי "את אחלה כוסית" לא עובר בשום הקשר, לשום בחורה ובשום מצב.
    אלא אם הציטוט אינו מדויק אפשר לקבוע בוודאות שהשמן עלה לגבי אשכנזי לראש.

    אהבתי

    • בחייאת הומר איזה בחורה?- מדובר באשת תקשורת מוכרת ומכובדת. ווקשה, חמישה מצבים שבהם המשפט "את אחלה כוסית" לא יזכה אפילו להרמת גבה:
      1- בת משפחה חודש לאחר לידה.
      2- כנס מחזור מהתיכון.
      3- אחרי דיאטה אפקטיבית.
      4- פגישה מקרית עם האקס.
      5- עידוד לקולגה שמתרגשת לפני הרצאה חשובה (וואלה).

      אולי לשכנות כושיות בג'וגינג זה פחות מתאים. לא בטוח.

      אהבתי

      • דפי הגיב:

        לא, בשום מצב לא אקבל כמחמאה הגדרה שלי כאיבר מין מהלך. יש בי יותר מכך, בכל מצב.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          זה לא משנה מה את או אני כל אדם ספציפי אחר תופסים כעלבון או כמחמאה, מה שמשנה זה מה מקובל חברתית. לצערי השימוש במילה הזאת כמחמאה לגיטימית הוא די נפוץ וכך גם קבלתה ככזאת.

          אהבתי

          • הומר סימפסון הגיב:

            אני מקבל שבמקרים מאוד יחודיים ניתן למצוא את הביטוי "כוסית" כביטוי לגיטימי. אגב, חבל שהביטוי "מוסית" אותה טבעה מיכל ניב ז"ל לא תפס את מקומו.
            ואולם השילוב של "אחלה כוסית" נשמע כמו ביטוי שטירון בגולני היה מעוניין לומר לפקידה הפלוגתית, אבל מבין שזה לא סביר.

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              בכלל לא "מאד יחודיים". אני חושבת שהמילה מגעילה והייתי מעדיפה שלא תחשב ללגיטימית ושלא ישתמשו בה או בפראפראזות עליה. בפועל המצב הוא כזה שלא סביר להחשיב את עצם השימוש בה לפסול. המבחן הוא באמת באיך שזה נשמע ,אנשים אבל אנחנו לא יודעים איך זה נשמע, לא היינו שם.

              אהבתי

            • שוב, לא הייתי שם ויתכן שהקונטקסט שגיאמרוז תאר בכתבה מדוייק ואשכנזי באמת התעלה על חרצופו. אבל במדינתנו גם מנכ"ל ארגון מוביל יכול להיות להתבטא בישיבה מרובת צוות בסלנג עממי לתפארת, כזה שמקבילו האמריקאי לעולם לא יעז להשתמש בו. לכן, היבבה הקורבטית על השימוש בביטוי אחלה כוסית, בטח שמגיעה מצד הגיאמרוז שאשכרה מתפרנס מהמשבצת של העיתונאי הלא נחמד טיפל'ה צבועה.
              *מסכים לגבי מוסית של מיכל ניב ז"ל.

              אהבתי

        • דפי, יש זרם בלתי פוסק-ליתר דיוק, מאות מיליארדי $ שנשים מוציאות רק בגלל שמפרסמים הבטיחו להם שהמוצר ישפר את המשיכה המינית אליהם. את בטוחה ש"אחלה כוסית" של אשכנזי יצר את הנחשול הזה?
          את לא מכירה אף אחת שרוכשת מוצרים שיהפכו אותה לנחשקת יותר?

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          נכון מאוד, דפי. זה כל הסיפור.

          אהבתי

          • V מה לך ולקטנוניות צדקנית לעת ליל? אם במקום 'אחלה כוסית' הדיג הבולגרי היה לוחש את 'אחלה פצצה' זה לא היה משנה את פרסום האירוע וחלוקת העמדות האוטומטית.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אתה לא מבין מה שדפי+הומר אומרים. אחזור שוב:
              להפוך אישה לאיבר מין מהלך, לקרוא לה ע"ש מילת רחוב לאיברה זו השפלה, זו החפצה, זה מה שתרצה. לא משנה מי אומר אתה זה! מוזר שאתה לא מבין את זה. זה לא כמו לקרוא לה: "יפהפייה" "מהממת", וכו'.
              זה בדיוק כמו לקרוא לגברים "חתיכת זין הורס אתה" (אבל נו, ודאי תראה בזה מחמאה).
              ואגב, מה קשור מוצאו של אשכנזי לפה? מה???????

              אהבתי

              • מילת רחוב שצמחה מהמפשעה, הכל נכון. אבל כמו שמישהי טענהמה שחשוב הוא הכלל. הנורמה קובעת ולא הפרשנות. מילים מהרחוב בהחלט עלולות להשתבלל לתוך שפתנו האוקספורדית ולאו דווקא בכוונות זדון. כן וכוסית היא לא מילה חביבה. גן חתיכת זין הורס אתה נשמע לא משהו. מעניין מאיפה צצה המחמאה אתה גדול!

                אהבתי

  22. חייל זקן הגיב:

    השניים לקחו פיקוד על ניהול פעולות החילוץ וההצלה.

    מפקד הצבא ומפקד חיל הים סבורים שמפקד יחידת הצלה של חיל האוויר ומפקד שייטת בחיל הים אינם מסוגלים לנהל מבצע חילוץ של צוות מטוס ושברי מטוס. כמובן שגם המפקדים שמעליהם הם חבורה של חידלי אישים ורק הקודקודים הבכירים יודעים את המלאכה. כך בונים צבא של מפקדים חסרי חוט שידרה ויוזמה שמצטיינים בגילגול אחריות כלפי מעלה ובהטלת אשמה כלפי מטה. אין מתאים מגנץ לעמוד בראש צבא כזה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לדעתי זו הצגה ליחסי ציבור ולא הייתי ממהר לשפוט
      על סמך הצגה זו את כל צה"ל מרמטכ"ל ומטה. לא
      מבין כלום בארגון צבאות. מבין קצת בים ושברי אוניות.
      אני מניח (מקווה) שיש לח"י תו"ל מסודר על שת"פ
      עם ח"א לטיפול בצוות ושברי אוירון שנפל או ננטש לים.
      היסטורית מספר לא מבוטל של מטוסי ח"א אבדו בים
      והחיפוש אחרי שרידי מנוע וגוף ולו עצם אחת או קרע
      מדים צ"ל מקצועי מאוד והחל מרגע הידיעה הוא
      ממושך ארוך ויקר. גם מטוסי אויב הורמו מהים. אכן
      הצילום המראה רמטכל שם כתף הוא חיובי מורלית,
      אך המראה מאוד לא מקצועי. נקודות הקשירה והלחץ
      בהרמה הנראיית משאירות סימנים ועיוותים שניתן
      למנעם בהרמה מקצועית (בעזרת אלו שרוצים
      להפריטם, אך זה סיפור אחר). אם אין תו"ל כזה זה
      רע. נ.ב. הסיפור על הפלגה מחיפה למקום השברים
      בלתי סביר לחלוטין והנו עדות לטמטום גדול או ענק
      של העושה או המספר.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין פסול בתמונה על הסיפון, אבל ההודעה "לקחו פיקוד" נעוצה עמוק בתרבות של הפיקוד הבכיר של צה"ל. שמע סיפור. לפני שנים בזמן תעסוקה בבקעת הירדן נדלקה נורית גדר. לצה"ל יש תרגולת שמוכרת לכל מי שעשה אי פעם תעסוקה על גדר הגבול. על פי התרגולת חפ"ק של מ"פ הגיזרה חובר לסיור שבגזרתו נדלקה הנורה וביחד הם מבצעים בדיקה. על פי שיקול דעתו של המ"פ מקפיצים כוחות נוספים. מפקד פיקוד מרכז באותה תקופה, האלוף נחמיה תמרי, שמע בקשר את הדיווחים על הנורה והחליט, כמו גיבורנו גנץ, לקחת פיקוד ולהגיע עם מסוקו לנקודה. לרוע מזלו זה היה יום חורפי עם ראות לקויה והמסוק התנגש באנטנה והתרסק.
        מה גרם לנורה להדלק? סתם תקלה טכנית.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה וגם על נסיבות מותו של תמרי
          בינתיים קבלתי הודעה שקבלו בתקופון
          טוב מאמר שלי ושל שותפי בארכיאולוגיה
          של כלי נשק. אולי היה מעניין אותך
          וחבל שאיני יכול לתת לך עותק.

          אהבתי

          • אלעד הגיב:

            בואו נדייק בעובדות לפחות, ותסיקו איזו מסקנה שאתם רוצים. אני מניח הנחה מבוססת, שאם מח״י והרמטכ״ל מפליגים לאנשהוא, מפליגים איתם גם מפקד הבסיס (אל״מ), מפקד יחידת כלי הבט״ש (סא״ל) ואחד מסגניו (סרן). כלומר, על סיפון אותה ספינה נמצאים גם דרגי הניהול וגם דרגי העבודה.

            קורה אירוע חריג בבט״ש, אי אפשר שהכוחות בבט״ש יתעסקו רק בו, הוא לא בלתי מורכב, יש כוחות חבירים, יש את כל העולם שמתעניין במה שקורה,זה רצוי ואפילו מומלץ שיהיה שם מישהו בדרג קצת יותר גבוה ממפקד ספינת הבט״ש, מישהו שיכול לתת אישורים אונליין, לפחות סגן מפקד יחידת הבט״ש או מפקדה.

            מה לעשות וזה ים, ואי אפשר להוריד את האורחים הנכבדים ולרוץ לאירוע, כי זה ים, ואז הספינה עם דרגי העבודה ועם האורחים הנכבדים רצה למקום. מבסיס חיפה – ממש לא נראה לי סביר ואני מסכים עם מה שנכתב למעלה בעניין הזה.

            מטוס שמתרסק בים זה לא נגיעה בגדר. עניינים כאלה של בטש יש בחיל הים עשרות מדי לילה ואף אלוף לא מתייצב. זה עניין שיכול להתפתח לאירוע מאד מורכב.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              לאלעד תודה על התגובה, למדתי.
              עכשיו הערות קצת ציניות. כל כך
              הרבה פליז (ברס) על הספינה
              אפשר לקבל הרעלת נחושת.
              באשר לביטוי "דרגי עבודה".
              לפני שנים רבות הייתי קשור
              למרכז בינוי, למי שיודע.
              ואז קטסטרופה, מטבח שהיה
              אמור להבנות מזמן לא קיים,
              והנה ביקור רמטכ"ל ביחידה.
              וכך עלו על המכוניות המפקד,
              סגנו, השליש, האחראי על
              תכנון מטבחים, נציג מרכז
              מזון, נציג חת"ק, המקבילים
              ממשב"ט,עוזרים, ועוד כמה
              פקידות, המונח כוסיות טרם
              נולד. אני, שתמיד הייתי אני,
              אמרתי לסגן עתודאי:
              "כשתבואו לשם יהיו שמונה
              מכוניות שמונה נהגים, עשרה קצינים
              חמישה נציגי משב"ט ושני ערבים של
              הקבלן. כל שצריך זה פחות קצינים
              ויותר ערבים". משחזרו אמר הסגן:
              "כרגיל אתה לא יודע על מה אתה
              מדבר,היו עשר מכוניות, 12 קצינים
              המון נציגי משהב"ט הקבלן, המתכנן,
              הפרויקטור ורק ערבי אחד. השני הלך
              להשתין ולא חזר". לפי האיוש שלך
              (אלעד) שאכן אמין עלי לחלוטין והצילום
              שלפני גם שם הערבי הלך להשתין,
              משהו חסר ב"דרג העבודה".
              הלכתי לישון, שנשמע ונראה רק טוב.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                מעולם לא ראיתי תאור יותר קולע של מערכת הביטחון. איפה אמרת אפשר להשיג את המאמר שלך?

                אהבתי

                • אלעד הגיב:

                  תגיד, חז"ן, נשיא אינטל מבקר בק.גת, במדור ג' במחלקה ד' שבאגף ז'. הוא יסתובב שם סתם כך? לבד, על אזרחי? או שאולי יתלוו אליו ראש המדור, ראש המחלקה, ראש האגף ומנהל המפעל? אני לא מתנגד לביקורת על צה"ל ויש לי משלי לא מעט, אבל זו התנהגות אנושית שהיא לא מיוחדת לו בכלל.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אתה מפספס את הנקודה. איני רואה שום בעיה בכך שהרמטכ"ל יסתובב ביחידות שלו ביחד עם פמליה. הבעיה היא כאשר הוא מגיע בזמן ארוע מבצעי ואז הוא מאלץ את מפקד המשימה, המפל"ג או המג"ד, להתעסק איתו במקום עם המשימה. בכל צבא ראוי יש רק מפקד אחד למשימה ודרגתו נגזרת מגודל הכח שמוקצה למשימה.

                    אהבתי

  23. עובר אורח הגיב:

    נכתב לעיל:"בעבודה כבר התחילו עריפות הראשים העתידיים".
    זה יכול גם להיות גורלם של זהבה גלאון ובנימין נתניהו. זה לא
    יקרה לאביגדור ליברמן, יאיר לפיד ובמידה מסויימת אריה דרעי.
    נלמד משלושת אלו. נמאס כבר מהבלגן הזה, בזבוז הכסף והזמן
    וגזילת שעות שידור מתכניות הריאלטי, שלא לדבר הצפת
    הסביבה במודעות ובזבוז הנייר על פתקי בחירות והשיעמום
    החוזר על עצמו. הנה כאן בסביבה השכנים מחפשים בדם ואש
    דרכים פוליטיות מענינות יותר, צבעוניות יותר, אנרגטיות יותר
    ובכלל מביאות עבודה לצלמים וקברנים. נלמד מהשלושה "שלנו"
    כולנו אביגדור-יאיר-לפיד-ליברמן, הקץ לשיעמום הטרחני.

    אהבתי

  24. אשכנזי פספס בהערכת ההשפעה של דבריו על הוילנאית המסמיקה ובעיקר את התגובה הנקניקית (והצפויה) של הגימרוז. אני לא מצדיק את הבולגרי בכלום- רק טוען שהסיפור של גיא מתואר מזוית מעלת חלסטרה. בנסיבות ובנימה הנכונה כולנו נקבל 'כוסית' או 'כוסון' כמחמאה לגיטימית לנו או לבןת הזוג.

    כולם מסכימים שלבנת טועה גם כשהיא צודקת אבל החשיפה והפופולריות שמקבלות יצירות הוידיאו מיקס של הנויאלוש. -למה?

    אסיר חשאי נוסף- יו! כל כך מרגיז שעיתונאי ירמוז שבישראל ישלחו אדם למעצר או בידוד רק בגלל שככה מתחשק למישהו בשירותי המודיעין הציוניים. יש נהלים ושרשרת פיקוד שנבחרה לקבל החלטות בהתאם לנסיבות. מי שצריך לדעת יודע. מי שבונה ציפיה שארגון ביון ציוני יתנהל בשקיפות צריך לצאת לנופש בסיני לבוש בחולצת כהנא חי.

    בעקבות הגילויים מהאגף השמור, תאגיד ראנד יכול לייעץ לשב"ס להחזיק כוננים שיפקחו מהבית לפי דרישה. הטכנולוגיה המדהימה תאזן את התדמית של הארגון המופלא הזה. מליון$ על חכמה גדולה, כסף קטן.

    אהבתי

  25. הינשוף של מינרווה הגיב:

    2X ולפחות עוד 3Y זה תרגיל קשה לסוהר עייף.
    צריך להעביר מישהו בין האגפים.

    אהבתי

  26. לחם הגיב:

    לכל הרוקדים משמחה ושמחים לאידו של בן צבי ושל מעריב: עיתון חלש אחד הוא סכנה לא רק לדמוקרטיה אלא לעתיד המקצוע כולו. מה חשבתם, שנוני מוזס ועמוס שוקן לא יחגגו ויורידו משכורות לכולם? עולם שבו ישראל היום הוא העיתון המוביל הוא עולם רע, מנוכר, אכזרי, קשה ולא דמוקרטי. זה עולם שבו צפון קוריאה שולטת, שבו הקיסרית מולכת ובעלה מעמיד פנים של ראש ממשלה לרעת כולנו. אל תיתנו לזה לקרות!!!!

    אהבתי

  27. Mosh הגיב:

    *הטבעונים שוב מוכיחים שאולי הם סובלנים לבשר שעל הצלחת, אבל לבני אדם אין להם סנטימנטים

    *לבנת העלתה נושא מעניין שהוא שהעורך של הכתב היה דובר ההתאחדות, במקום לשאול שאלות על המסקנות הוא העדיף לנגח את אלו שאירגנו את מסיבת העיתונאים, כמובן שאף עיתון לא השאיר את הנושא לאורך זמן… כבר עברו למיקס של נוי אלוש כדי להגחיך את הסיטואציה, חו"ח שיחשבו שעיתונאים יכולים להיות בעלי אינטרסים
    ומה הקשר למרכז ליכוד?!

    *לפני 7 שנים פיצוץ הדאחייה היה סימן לתחילת המלחמה… לא חושב שכעת זה יהיה אחרת, הלבנונים לא יקבלו זאת בכזו שאננות – או שחיזבאללה יוקע או שהוא יקבל רוח גבית

    *בעבודה כבר התחילו עריפות הראשים העתידיים, עם הערת ה"כוסית" של הבכיר שחשב להתמודד בעתיד – יש שיגידו שאני קונספירטור… אבל זוהי דרכה של שלי להוקיע יריבים – להציגם כשובניסטים צרי אופקים

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ווי, לא הבנתי מילה ממה שגם אתה כתבת.

      ומה הקשר למרכז ליכוד?!

      זו שאלה שמופנית אלי? אם כן, אז תקשיב לראיון של קופמן עם בוקר, זה שלא הבנתי ממנו כלום למעט הידיעה שהוא נערך בעברית.

      אהבתי

      • דודי הגיב:

        הוא פשוט ציין את העובדה שעורך הספורט לשעבר בעיתון הארץ, שלומי ברזל, שהיה גם העורך של משה בוקר, הוא כיום דובר ההתאחדות.
        ואם לבנת נגד ההתאחדות אז למשה בוקר יש סיבה לתקוף את לבנת.

        בגדול: הכול אישי.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        כשקופמן תופס שוונג (בערך במשפט השלישי שלו), הוא הופך קשה להבנה. מצד שני, לדעתי לעיתים רחוקות הוא אומר דברי טעם, כך שסביר להניח שלא הפסדת הרבה.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        לא כוון אלייך , השאלה כוונה אל הכתב הדגול ..

        אהבתי

  28. velvet הגיב:

    אני רוצה חודש חופש לבלוג:
    trolls-free zone

    אהבתי

  29. אלברט הגיב:

    לי יש טרול שכותב על מצב השמאל בתקשורת הימנית. נחליף?

    אהבתי

כתיבת תגובה