חצי-חצי

yediot10.7.13haaretz10.7.13

maariv10.7.13isra10.7.13

makor10.7.13Þ

 
הכותרות הראשיות

חיפשתי לקרוא בהמבשר על החרדים שהיכו חייל חרדי. לא מצאתי מילה. מה שלא יודעים לא כואב. כמעט לינץ' במאה שערים? "תקיפה בזויה" היא הכותרת של ישר"ה? או "צפו בחילוץ" בראש ynet? אין זכר אצלנו. רק על תינוק שטבע בגיגית אפשר לכתוב.

אגב, נראה לכם שהשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', באמת שיקר כשאמר "אין במדינת ישראל אסירים עלומים?" או שהוא פשוט לא ידע, או שתגיע פרשנות חדשה למילה "עלומים". אבל לשקר? פה לא משקרים.
ראש ועדת חוץ וביטחון, אביגדור ליברמן, אמר שמדינת ישראל מכבדת את החוק. וגם מקפידים על קוצו של יוד. תודו שצחוקים פה.

בינתיים במעריב

העלילה מסתבכת. עובדי מעריב, בלי יוצא מן הכלל, לא קיבלו משכורות.
ועד העיתונאים בפייסבוק

עדכון: אנחנו כבר שעה יושבים ומחכים להנהלה לפגישת מו"מ על ההסכם ותוכנית ההתייעלות – פגישה שנקבעה לשעה עשר. בתוך כך המשכורות עדיין לא שולמו, ובהנהלה אומרים שישולמו רק אם ייחתם הסכם. זהו תנאי שערורייתי, בלתי חוקי, שוב אקדח לרקה, וועד הדפוס הודיע שיפסיק את המו"מ כל עוד אין משכורות. דסק החדשות כרגע לא עובד, וגם במנהלה הופסקה חלקית העבודה עד שלא ישולמו משכורות. נמשיך לעדכן.
[מעדכנים]
…בעקבות פניותיהם של העובדים שהודיעו שלא יעבדו כל עוד שאין משכורות נבהיר שאנחנו ממליצים לעבוד כרגיל. אנחנו רוצים להוציא את העיתון של מחר. כאמור, בשל אי-תשלום המשכורות זכותו של כל עובד להימנע מעבודה לפי חוק, אבל אנחנו מנסים לעבוד גם בתנאים הבלתי אפשריים הקיימים שנכפים עלינו.

עוד זה יצא וזה בא: היח"צ של ההנהלה שיגר את המייל המופרך הבא:

הנהלת מעריב שלחה הבוקר (ד') מכתב לעובדי העיתון בו היא הציגה את עמדתה מול ועד העובדים וההסתדרות.
במכתב נכתב כי "ביום ראשון בבוקר הודענו לוועדים ולהסתדרות כי עד השעה 15:00 נדרש אישורם העקרוני לתכנית התייעלות שהצגנו בפניהם, על מנת שנוכל להתקדם באישור להזרמת כספים מהבעלים לתשלום משכורות והמשך פעילותה של החברה".
"השתלשלות הדברים מאותה פגישה הייתה כזו בה ההסתדרות והוועדים פעלו כל העת לטרפוד, עיכוב וסיכול בחירתכם, העובדים, החד משמעית, ברוב מוחלט לאישור התוכנית. במקום לקיים מו"מ מזורז, ההסתדרות גררה אתמול בבוקר את ההנהלה לבתי המשפט, ועדות בכנסת ודיונים עקרים מתוכן תוך התחמקות ברורה ורשמית מקידום אישור התוכנית. מבחינת ההנהלה ניתן היה לחתום על ההסכם כבר ביום שני ולהתקדם בתוכנית."
"עשינו כל שביכולתנו לקדם חתימה על ההסכם עוד בטרם יום שלישי מועד תשלום השכר. לצערנו, ההסתדרות הוציאה הבוקר הודעה כי המו"מ מוקפא ולא ימשיכו לשבת עם ההנהלה. התרשמותנו היא כי ההסתדרות נוקטת בסחבת מכוונת ביודעין, במטרה להביא לחוסר יכולת לאישור ההסכם, כאשר המשמעויות הישירות לכך הינן חוסר יכולת לקבל הזרמת כספים להמשך קיום החברה, סגירת 2 עיתונים ופגיעה בפרנסתם של מעל 400 משפחות. אנו עדיין מקווים שהוועד וההסתדרות יתעשתו ויאשר עמנו את ההסכם במידית."

תגידו, אתם נורמלים? מה זה לעצור משכורות? אין לכם כסף לשלם? יאללה תכריזו על פשיטת רגל סופית. נמאס.
תוס': עקבו אחר ועד עיתונאי מעריב בפייסבוק.

תוס' 18:12, הודעה מטעם ההנהלה:

הנהלת מעריב שלחה מכתב עדכון לעובדי העיתון באשר לפגישתם של מו"ל ועורך 'מעריב', שלמה בן צבי, ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני. במכתב דווח כי "השניים סיכמו על סיום המו"מ מחר בבוקר מתוך הבנה הדדית כי ניתן לגשר על הפערים עוד באותו היום."
עוד נכתב כי "כפי שהודענו לכם בימים האחרונים, אישור הסכם זה הוא תנאי מרכזי לאישור בעלי המניות להמשך מידי של הזרמת הכספים הנדרשים לחברה. כמובן שהסכום הראשוני שייכנס יופנה לתשלום המשכורות. אנו מודים לכולם על המאמץ ומקווים שנוכל לצאת לדרך חדשה".

אני לא מאמינה שיש מי שמאמינים במילים האלו. איזה דרך חדשה? על מה אתם מדברים? הרי עוד חודש שוב לא יהיה כסף למשכורות (ולא שהמשכורות של החודש שעבר כבר שולמו חלילה).
כל מי שמאמין שלעיתון הזה יש אופק כלכלי שוגה בהזיות קשות. כל מי שמשתף פעולה הוא טרוריסט הנושא על גופו מטען נפץ. חבל לראות אנשים מתעוורים מיום ליום, ממציאים לעצמם ולאחרים צידוקים שונים ומשונים. זוועה.

ישר"ה VS ידיעות

noni10.7.13

לדעתי היום נשבר שיא במדור אימפריית הרשע של נוני מוזס, אבל כל יום נשבר שיא, כך שהאמירה הזו איבדה מתוקפה.
"חרפה והפקרות" היא כותרת הקטע, שטענתו העיקרית היא למה הארץ וידיעות פרסמו את המידע על האסיר X2. להארץ סולח גינת כי שם יש ממילא גויים ומופקרים גמורים, אבל לידיעות לא, כי הוא היה פעם "העיתון של המדינה". נו, אז תשוש ותשמח בזה שעכשיו ישר"ה הוא "היעתון של המדינה", לא? והנה ההסברים:

על עיתון "הארץ" אין טעם להקשות. על העיתון הזה אמר פעם מנחם בגין ז"ל שהוא היה עיתון פרו־ממשלתי – עד 48'. בימים האחרונים היה מי שהסביר שם שישראל אכזרית כלפי הערבים יותר מאשר מדינות ערב השכנות. סוריה, למשל. אז בסדר, ככה זה ב"הארץ". אבל "ידיעות אחרונות"? הם הרי היו פעם "העיתון של המדינה". הם לא אמורים לדעת מה הישראלים חשים כאשר מישהו חושף את הסודות הקיומיים הכי רגישים? הם לא מבינים שאם האמריקנים מוכנים לחיות עם פריצות לדואר האלקטרוני ועם האזנות לטלפונים – ייתכן שהישראלים יהיו מוכנים ליותר?

עכשיו מה, אני לא מאמינה לגינת שאם לעיתונו היה את הסיפור אתמול, הוא לא היה מפרסם אותו אתמול. הנה עכשיו, משהפך הדבר לסוד גלוי הוא מפרסם אותו כמו שאר העיתונים. למה? אה, כי כולם יודעים. עכשיו נשאלת השאלה מה מותר לספר ומה לא. נניח, סיפורו של האסיר X בן זיגר הוא כן בר-פרסום? והפשלות והפדיחות של שב"ס, שב"כ, מוסד, מי שתרצו?

לפני פיזור

ליידיס אנד ג'נטס – ראו בפוסט זה חצי פוסט. אפילו רבע. בגלל אירועי הסרט ושלל הטלפונים וכל השאר אני מתקשה הן לעבוד והן להתרכז. עוד אפצה אתכם בבירה ובמחולות.

איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן? בקצת גבוה של יאיר ניצני בערוץ 10. דקה 6:32 (קישור למי שסובל מתקיעת האמבד).

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

וגם אצל גיא פינס, דקה 30:57, שנייה לפני משמושי התחת של השר גדעון סער את רעייתו החוקית למשעי גאולה אבן בשורטס. לא כוחות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

42 תגובות על חצי-חצי

  1. mickey הגיב:

    ולווט, את שולחת ידך בסרטים תיעודיים נוסטלגיים? שאפו.
    חבר שלי שיוצר סרטים כאלה בממלכה המאוחדת אמר לי כבר מזמן: טאפ אינטו נוסטלגיה, זה תמיד עובד.
    ואם זה כולל גם כמה נסיעות ללפלנד, ארץ האורומבאיה, יפן וקמצ'טקה, על אחת כמה וכמה

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    ואיך *את* מגדירה את המילה עלום?
    האם כשכל הסובבים אותו והעו"ד שלו יודעים זה "עלום"?
    האם לא ברור לך מה הכוונה ב"עלום" בהקשר הזה?

    אהבתי

  3. יקיר אביב הגיב:

    אכן, קרב הענקים בין ידיעות לישראל היום שובר היום שיא (שלילי) חדש. כבר מזמן ידוע לכל שמדובר בשני עתונים-מטעם, לקקני-ישבן עם אג'נדה פוליטית ברורה, שאינם מהססים להקריב את עקרונות האתיקה העתונאית על מזבח הנאמנות לאדוניהם (ידיעות: אולמרט, הירשזון, רמון – ועוד כמה מושחתים – וישר"ה: ביבי נתניהו, שרה נתניהו וכל מה שמתחרז עם נתניהו). יכולנו לחיות עם כל זה בשלום, אלמלא חושף בפנינו היום ה"עתונאי" גונן גינת (שאין לי מושג, אגב, איך אחד כמוהו נהיה "עתונאי" או "פובלציסט", שהרי סגנון כתיבתו עילג, צולע, פיסח, מקרטע ובעיקר בלתי קוהרנטי בעליל) פן נוסף שלא הכרנו עד היום: עובדת היות עתונו בולשביקי.
    במציאות אפוקליפטית שבה לא היו קיימים העתונים "הארץ" ו"ידיעות", ורק ישר"ה היה יוצא לאור, לא הינו יודעים עד יומנו האחרון על קיומם של אסירים "עלומים" דוגמת בן זיגייר והאיקס הנוסף – וכל זאת בשם הדאגה הקדושה ל"בטחון המדינה".
    תחת כסות "הדאגה לבטחון המדינה" אפשר היה גם להעלים לא רק אסירים בטחוניים אלא גם שאר ידיעות מערערות-מוראל כגון הפגנת האוהלים מלפני שנתיים בשדרות רוטשילד, או הירידה בכוחו האלקטורלי של ביבי בבחירות האחרונות, או אפילו עליית מחיר הערק שכידוע גורמת לדמורליזציה חסרת תקנה בקרב חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים.
    במקום כל אלה הינו זוכים לקרוא כל יום אך ורק ידיעות חיוביות כגון מחר תהיה ירידה בלחות.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      צודק … .

      איזה הזויים אלו שבשלטון – כל הרעיון של "בטחון המדינה" הוא פשוט בלוף , רק כדי לסמא את עיניי הנתינים שלהם .
      למה שהמדינה לא תדווח בדיוק מי נחקר ומה הוא אמר ? … כך השולחים שלו ידעו עד כמה ישראל עלתה עליהם ויוכלו לחשוב על דרכים אחרות – כולנו בעד רענון פה ושם .

      לגבי העיתונים …
      הארץ כולו אמת ונטול פניות
      http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1848141

      ובידיעות אולמרט עדיין רשום כזכאי (ושוכחים לכתוב שבסעיף מסוים ,ודי חשוב , הוא נמצא אשם )

      לכל עיתונאי יש פניות , גם לישר"ה , הארץ וידיעות (ואין מקום בעולם שמישהו פועל ללא אג'נדה מסויימת ) והמחשבה שהמידע שאתה מקבל בשאר העיתנים הוא אובייקטיבי – הוא או ילדותי או עיוור מרצון.

      תן לי לנחש … אתה מאלו שחשב שההצפה שהייתה באיילון הייתה מכוונת כדי שצעדת המחאה שתוכננה באותו הזמן לא תצא לפעול (נשבע שראיתי מישהו שכתב זאת 😯 )

      אהבתי

  4. ziki הגיב:

    [לטרול]
    למה שלא תקפוץ מהגג?

    אהבתי

  5. ziki הגיב:

    שלש הערות:
    חשבתי למה הקרסו הזה מעצבן אותי ופתאום תפסתי שזה בגלל שהוא מזכיר את ניר גלבוע שאוכל בכל מני מסעדות.
    הערה לניצני – העולם לא התחיל כשהוא נולד, גם מי שגדל בשנות החמישים קרא ואהב את אלה קארי
    ולולווט – את לא רק כותבת יפה.

    אהבתי

  6. דעה בע"מ הגיב:

    רגע. הולד יור הורסס! את מאריכה או שסתם?

    אהבתי

  7. לונג סאן הגיב:

    אל ג'אזירה עושים הארץ:

    בהצהרות לכלי התקשורת חשפה נביל את האופן שבו התנהלו שידורי אל-ג'זירה מאחורי הקלעים בימי המחאה: "היו הנחיות ברורות למגישי הפאנלים בערוץ לצדד באחים המוסלמים בלי קשר למציאות

    אהבתי

  8. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    עטרה, גם אצלי. מצאתי לינק.

    אהבתי

  9. יניב מתל אביב הגיב:

    הכתבה מגיא פינס הצליחה לרגש אותי. באמת.
    מתי יוצא הסרט ואיפה אפשר היה לראות אותו.

    ואגב האשה שהתרוששה,
    גם אלה קארי לא קיבלה גרוש
    על היותה כוכבת ספר ילדים

    אהבתי

  10. יניב מתל אביב הגיב:

    ההערה המרושעת על הפטריוטיות של "הארץ" היתה של גולדה, שאמרה שהממשלה האחרונה ש"הארץ" תמך בה היתה ממשלת המנדט.
    אבל ישר"ה הוא ביטאון לשכת רה"מ, אז למה לא לסובב את האמירה ולייחס אותה לבגין..

    אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      גולדה כמובן טעתה, הארץ ברוב ממשלות העולם הערבי
      היום הארץ, ובעיקר גדעון לוי, תומכים בממשלת החמאס, אבל את זה אפילו גולדה לא יכלה לצפות

      אהבתי

      • yaniv of tel-aviv הגיב:

        הדיון הוא לא על גולדה או על "הארץ", אלא על ביטאון לשכת רוה"מ, המכונה לעתים עיתון, ישראל היום.

        אהבתי

        • נחום שחף הגיב:

          הדיון הוא על מה שאתה אני הוא בוחרים לדבר עליו, כל אחד עפ"י טעמו האישי, בחרת להתיחס לגולדה המרשעת ולגדעון לוי עם שאר חברי מערכת הארץ צדיקי הדור, הלכתי אתך, מה הבעיה?

          באשר לישר"ה הם תומכים בביבי בדיוק כפי שהארץ תומכים בחמאס או ידיעות באולמרט או מעריב שבבחירות 99 תמך בגלוי בברק וכולם ביחד תומכים בפרס.
          למה מה ש"מותר" לעיתונות המיין סטרים הוותיקה אסור לישראל היום החדשה?
          בישראל היום בניגוד להארץ לדוגמא (שם יושבים כעלי תאנה עתונאי אחד דתי ואחד מהימין) חלק לא מבוטל מהכותבים שם הם אנשי שמאל מובהקים כגון ראשי תנועת מרץ ביילין וזהבה גלאון.

          את החטוטרת אנחנו רואים על גבו של האחר.

          אהבתי

  11. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    ברכות על ההופעות בטלוויזיה, ובהצלחה בנסיעה ליפן! האם הצלחת לשכנע את דירק/ג'ק לטפס על הפנס בשיחזור?

    אהבתי

  12. לונג סאן הגיב:

    קולהכבוד, מרואיינת ממולחת שכמותך.
    הרבה בהצלחה!
    יש נתוני מכירות או הדפסות של סדרת הספרים בארץ או בחו"ל?

    אהבתי

  13. עטרה הגיב:

    הסרטון של יאיר ניצני נתקע על ההתחלה. פעמיים 😦

    אהבתי

  14. אחד שיודע הגיב:

    פרשה ביטחונית הותרה היום לפרסום חלקי. את שאר הפרטים מספק ערוץ הטלוויזיה החברתית.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      איזה פרטים נוספים בדיוק הוא מספק? רק ממחזר פרשיות עבר בליווי האשמות לא מבוססות והשמצות כלפי ישראל.

      אהבתי

      • לונג סאן הגיב:

        במהדורת שישי בערוץ 2 הפרשן לעניינו (כפי שמתסלבטים עליו במגזר) התייחס למפוקפקותו של הסילברסטיין. את החדשות הבטחוניות-הבלעדיות -עוקפות הצנזורה הוא מביא באיחור לעומת אתרים אחרים. אממה- נתפס במגזר שונאי ישראל כגיבור שמסכן את נפשו ויוצא נגד הממסד הציוני.

        אהבתי

      • בזינגה הגיב:

        השמצות?
        אני מוצא בו כמפריח שקרים בכך שהוא מזכיר לכל טועני המצור
        שיש מעבר פעיל בין עזה למצרים ומשבח את השלום החם ושיתוף הפעולה האזורי ההדוק בין ישראל לבין שכנתה הדרומית. 8)

        אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      סילברסטין חייב לשים ספה מאחוריו, להישכב ולהמתין לפסיכולוג שלו לפני שהוא מתחיל לדבר.
      ההיעלבות שלו בשם המצרים והתדהמה שמצרים מאפשרים, שומו שמיים, לספקטרה, סליחה למוסד, לפעול בשיטחם היא עניין למדעי הנפש.
      חוץ מזה אני מתקשה להבין דבר אחד פשוט- יש לסילברסטין מקור
      שמעביר לו את המידע ולכן הוא כנראה תומך ברעיונותיו של סילברסטין.
      אם זה נכון מדוע אותו אדם מתרברב בשם המוסד, הוא אמור להתבייש במעשי המוסד.

      אהבתי

כתיבת תגובה