קטן וחכם :)

haaretz11.7.13yediot11.7.13

maariv11.7.13isra11.7.13

makor11.7.13Þ


הכותרות הראשיות

זהו נושא למחקר פסיכולוגי, הד.נ.א הכל כך דומה של שני היריבים, ישר"ה וידיעות. לא ספרתי, כי אני עצלנית ורעה במספרים, אבל אתם יודעים כמה פעמים בשבוע הכותרות הראשיות של שני העיתונים דומות עד זהות?
אגב, המדור שהפך לחביב עלי ביותר מכל המדורים בכל העיתונים, אימפריית הרשע של נוני מוזס, בחופשה היום. נשנס מותניים לקראת מחר!

מעריב: מקורות בוושינגטון: נתניהו מוכן לשחרור רוצחים בלי התחייבות לחידוש המו"מ. כן, רוצחים, לא פחות. בידיעה עצמה נכתב שאלו "אסירים עם דם על הידיים לטענת ארגון אלמגור". בידיעה אין שום תגובה מנתניהו ומלשכתו.
אבל יש טור של עמיחי אתאלי על אחיו שנרצח. חלילה לא מזלזלת בכאב העצום, אבל אתאלי מזעיק את המנוח לדגל בכל פעם שצריך.

מצד שני, בע' 2-3: ירידה חדה ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה באיו"ש. בזכות הצבא החכם והעוד לא כל כך קטן.

בידיעות אלכס פישמן מתמוגג מהרמטכ"ל גנץ: "זהו מהלך נועז ומהפכני", הוא כותב באושר על תוכנית הקיצוצים. גם אחיקם משה דוד מתפעל במעריב: "מדובר, למעשה, במהפכה מקצועית ומבנית חסרת תקדים". לילך שובל בישר"ה דווקא ממש מאופקת: "מהלך מתחייב" היא קוראת לזה.

אני מקווה שזה ישתלב עם התוכניות לגיוס החרדים, ועם כל המערך שיצטרך להיבנות לדבר הזה. אבל כן, צבא קטן וחכם, זה מה שיהיה לנו פה. רמזים לכך כבר ראינו השבוע, כשגנץ עסק במשיית המטוס המתרסק. כל חייל, כמו המפקד הבכיר, יוכל לעשות כמה תפקידים. בסוף יהיה פה צבא של חמישה אנשים, אבל איכותיים. אה, והחרדים.

הנער שנפל מרב קומות בבני ברק שלשום הוא, לא ייאמן, אחיו הקטן של חגי פליסיאן, אור, בן ה-15.
פליסיאן מואשם כזכור ברצח בבר נוער. לא ברור אם (ולא עם, ככתוב במעריב) ישוחרר ממעצרו כדי להשתתף בהלוויה.

איזה קטע מדהים: גם נתניהו לא ישן בלילה (ראשית הארץ), גם אלעד טנא, ראו בוועדת העבודה של הכנסת, וגם אני. אממממ. אולי נעשה משהו ביחד, שלושתנו?

קצה האצבעות

מחר יתפרסם בידיעות ראיון עם ד"ר מינה צמח. ראיון אישי במיוחד.
את הראיון הזה צריך לקרוא עם הצצות לראיון עם אבינועם ברוג. שגם אותו צריך לקרוא בספקנות, אבל מה לא.

בן כספית מתראיין לטיים אאוט לכבוד ספרו על אהוד ברק, חמקן, ומלכלך על ניר חפץ.

מח' הגהה

hashkama

(טיים אאוט)

ובינתיים במעריב

בליל אמש כתבתי את הפוסט הזה: סגרו את מעריב (מייל מעובד מעריב: את כתבת את הפוסט המרושע הזה? תתביישי לך). לאחר מכן התקבלה ההודעה הבאה מארגון העיתונים. לקרוא ולהתפוצץ מזעם. כמה כביסה אתם יכולים לעשות למילים מצחינות כמו "מתווה משופר"? די, נו. מי יעיר אתכם?

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי מעריב כינסו הערב את עיתונאי מעריב לאסיפה במערכת העיתון והציגו בפניהם מתווה משופר לתוכנית ההתייעלות של הנהלת עיתון מעריב לפיו:
קיצוץ מדורג בשכר של 5%-15% החל משכר של 7,500 בש"ח (במקום 6,500 ₪ במתווה המקורי).
אש"ל קבוע של 300 ₪ (במקום ביטול האש"ל במתווה המקורי).
פיטורים של עד 25 עובדים במערכת העיתון.
מעבר לירושלים – במעבר זה יתאפשר לעובדים חודש ניסיון.
לאחר מכן, אם ירצו, יוכלו לפרוש מרצון בתנאי הפרישה מרצון מהמשכורת המקורית ( ללא הקיצוץ שיחול בשכרם).
ביטחון תעסוקתי לעובדים – לפי ההסכם הקיבוצי הוא היה אמור להיות 18 חודשים, כעת יעמוד של 12 חודשים.
יש לציין כי לסעיף זה נדרש אישורה של השופטת ורדה אלשיך.
באסיפה העלו עובדים רבים את נושא הלנת השכר וציינו שמדובר במעשה שלא יעשה. העובדים הביעו מחאתם כלפי צעדי ההנהלה לפיהם נמנע מהם השכר בעוד מתנהל משא ומתן עם ארגון העיתונאים וועד העיתונאים בעיתון.
לאחר הצגת המתווה נערכה הצבעה חשאית בקרב העיתונאים שתוצאתה הייתה אישור המתווה.
99 עיתונאי מעריב הצביעו, מתוכם 56 בעד ו 43 נגד.
מחר תתקיים פגישת משא ומתן בין מו"ל העיתון, שלמה בן צבי, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ארגון העיתונאים וועד עיתונאים במעריב לסיכום פרטים אחרונים במתווה.

קוראי מעריב לא יכולים לקרוא מילה על מצב העיתון בגלובס הבוקר, המצורף אליו (כשכתוב באוזן המוסף "מהדורה מיוחדת לקוראי מעריב", יש לכך, בהקשר זה, משמעות-על). מדהים איך כל העיתונאים מצטטים בלי למצמץ את השיחדש "מתווה משופר", "תוכנית התייעלות", "הבראה". כמה פעמים המילים האלו הושמעו מהיום ששב"צ קנה את מעריב? כמה? מישהו ספר? מישהו רוצה לספור? כי אני לא.
האם הוא הזמין דוח כדאיות כלכלית לפני כן? אם כן, מה היה כתוב בו? האם המשפחה לא עמדה על הכנת דו"ח כזה? ואם נכתב דו"ח כזה, האם הייתה בו המלצה כלשהי, ולו ברמז, לרכוש את הנכס?

ועוד פגז מהעבר: בזמן שחדשות נסגר הייתה תפוצתו 15 אלף גליונות ביום. זה היה לפני 20 שנה בדיוק.
היום יש למעריב 18 אלף מנויים, ואני לא יודעת להעריך מהן המכירות בדוכנים, שגם שם התפוצה, אפילו טכנית, הולכת ומתמעטת (כי חברת ההפצה לא מגיעה לכל אזור ולכל יישוב). עכשיו צאו וחשבו את הכדאיות הכלכלית ומה הסיכויים של שב"צ להביא את מעריב ל"איזון".

משתכשכים בביצה/ לחם עבודה

ערן סורוקה, עורך הספורט של מעריב עוזב.
זכות הדיבור:

אכן, אני עוזב. בהמשך החודש אצא לדרך חדשה. התוכניות העתידיות של מעריב, בדגש על המעבר לירושלים, לא עלו בקנה אחד עם התוכניות שלי. החל מגיל 15, מעריב היה עבורי בית מדהים. גדלתי והתפתחתי בו, למדתי בו המון, ואני גאה מאוד בעשייה ובתהליכים להם הייתי שותף, ושאת חלקם הובלתי. ברצוני להודות לראשי העיתון, ובעיקר ליואב גולן, ולנבחרת המופלאה והאהובה שמרכיבה את מדור הספורט הטוב בישראל. צירוף המלים "ספורט מעריב" גדול הרבה יותר מכל אדם שאי פעם עבד במדור, כמובן כולל אותי. אין לי ספק שגם בלעדיי, המדור ימשיך לחיות ולבעוט.

ענת סרגוסטי עוזבת את אג'נדה, שיתאחד עם ארגון השדרה.

יש עורכים בבית?

ידיעות פרסם תמונה של אדם מת, הארכיאולוג אהוד נצר, במקום של אדם חי. נו, טוב שלא להפך. בעצם לא בטוח, כי זו סגולה לאריכות ימים.
יעל נצר, בתו של המנוח, הופתעה ונעצבה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

דוד אסף: כך הסרתי את חרפת ורוצלב.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: ש, ש, א, ע, א, ד.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

56 תגובות על קטן וחכם :)

  1. שועלן הגיב:

    למה הסמיילי?

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    רק עכשיו התפניתי לראות את הראיון על הסרט מאתמול, ומהמעט קטעים ששידרו מהסרט, רציתי רק להגיד לך שאת אחלה כוסית.

    אהבתי

  3. yaeln הגיב:

    בעניין אהוד נצר – לזכות ידיעות אחרונות — התקשרו להתנצל ואמרו שהטעות התגלתה לפני שכל העיתון הופץ כך שברוב העותקים, כנראה, התמונה איננה (ואכן כך בעיתון הבאר שבעי שבידי).

    אהבתי

  4. hadas הגיב:

    בשעה 18:36 עלתה באתר הארץ כתבה של אמיר אורן שכותרתה : בין שתיקה להסתרה בפרשת האסיר x.
    כעבור שעה לערך הכתבה הוסרה מהאתר.
    אמיר אורן סיפר בכתבה על ״צ׳ילה״ שם בדוי,אם וסבתא באזור המרכז שפעם בכמה זמן נוסעת לבקר את בעלה,האסיר x,ומקווה שהתנהגותו הטובה והימנעותה מתגובה יסייעו להביא לכך שמאסרו יקוצר.
    בכתבה אמיר אורן רמז על חקירה ממושכת של הפרשה בידי ראש אגף החקירות של השב״כ ועל האסיר x כמי שכנראה פעל תקופה ארוכה בארץ אויב עם זהות בדויה.
    כהרגלו אמיר אורן שירבב שלל שמות בדויים ואמיתיים,כוכבת קולנוע מן העבר,כמה משחקי מילים,דברי שבח לקצין משטרה בכיר וביקורת לא סמויה כלל על אביגדור ליברמן.

    אהבתי

  5. גלי צה"ל בחרו בפעיל מרצ ככתב לענייני שטחים. בטח שמותר להם.
    שוב תושבי עמונה יוצאים קטני אמונה. הרי ידוע שגל"צ מדווחים מהשטח הנאור ונטול הפניות. תמונה של הכתב והאג'נדה מהפייס. גידון, מאחוריך.

    אהבתי

  6. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אם רוצים להיות ציניים, אני מניח שהקיצוצים בצבא ישתלבו יופי עם גיוס החרדים, מכיוון שממילא הם לא יתגייסו.
    וביתר רצינות: מחזורי הגיוס גם כך מאד גדולים, וגם הם משקפים רק כמחצית האוכלוסיה בגיל גיוס, כאשר החצי השני משתמט / מקבל פטור. אולי באמת הגיע הזמן לשנות את המודל לצבא חצי-מקצועי, כלומר: קיצור שרות החובה באופן דרסטי לסביבות השנה, ולאחר מכן צבא קבע לפי בחירה. אני יכו לחשוב על כמה יתרונות למודל כזה: מצבת כח האדם הלא-הכרחית תצטמצם ; תקציבים יתפנו לבניין כח ותגמול של יחידות חשובות באמת ; אחוזי הגיוס ישתפרו (יותר קל לנדב שנה מהחיים מאשר שלוש) ; וצבא מילואים רחב יחסית עדיין יעמוד בעת הצורך.

    אהבתי

    • אני מסכים שצבא מקצועי חכם וקטן נשמע נכון אבל מה שקובע היא מידת האפקטיביות של המערכת והשאלה אם הצבא יכול לספק ביטחון והגנה או לא. צמצום כוח אדם והעלאת אחוז המשרתים בקבע על חשבון הסדיר לאו דווקא ישפר אפקטיביות. לי אין כלים או יכולת להעריך מה התקציב והגודל הראוי, מה התכניות העתידיות של צה"ל והאיומים. אני משער שגם מבחינת העיתונאים והפרשנים הבטחוניים מדובר בססמאות לא מבוססות. נשארנו שוב עם האמונה ברצון טוב ושכל ישר מצד מקבלי ההחלטות.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אתה רציני? לא שירתת בצה"ל?
      הבעיה העיקרית של צה"ל היא מפקדות מנופחות שאוכלות את רוב התקציב השיקלי והתפקוד שלהן יורד בהתאמה מלאה לקצב שהן מתנפחות. אין לזה קשר למודל הגיוס, הדבר נובע מהרמה הירודה של הפיקוד הבכיר ומחוסר פיקוח של המערכת האזרחית. יעלון וגנץ ממשיכים את מה שעשו בהצלחה מרובה לפני מלחמת לבנון כאשר כיהנו כרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה. הרס כושר הלחימה של צה"ל. לחירטוט הטכנולוגי אין שחר. מערכות הלחימה העיקריות בצה"ל (ובכל צבא מערבי אחר) משמשות לפחות 50 שנה. כל שנה רוכשים מערכות חדשות ומוציאים מהשימוש מערכות ישנות. העירבוב הזה של ישן וחדש יתקיים גם בכל נקודת זמן בעתיד. טנק המג"ח שנחשב למיושן מכיל מערכות תצפית, בקרת אש ותחמושת חדישים שנותנים לו כושר טרף קרוב לזה של טנק חדיש. יעלון וגנץ משולים למנהלי חברה שיש לה בעיה של תזרים מזומנים שבמקום לקצץ בתקורות מחליטים לפגום במוצר.

      אהבתי

      • המפקדות מנופחות ועדיין, קיצוץ באלפי קצינים בכירים ואנשי קבע יגרור תשלום פיצויים אסטרונומי שיביא לצמצום אימונים ופעילות. החלטה לא פשוטה.

        אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        ידעתי שיהיה לך מה להגיד בנושא… ודאי ששירתתי בצה"ל, כנראה לא בדור ובחיל שלך. לא חשבתי לרגע שהקיצוצים של גנץ הם במתווה שהצעתי. גם אני שותף לחששות שלך בקשר לפגימה של הקיצוצים בכשירות המבצעית. ולא אמרתי מילה על טכנולוגיות.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          שמע סיפור. בקיצוץ הקודם של יעלון, כאשר היה רמטכ"ל, הייתי עדיין מילואימניק פעיל. באותה תקופה היה לכל חטיבת מילואים סגל קבע שכלל סמח"ט ב, רל"שית (קצינה) של הסמח"ט קצין תחזוקה ומספר נגדים מקצועיים. סמח"ט ב אינו סמח"ט כלל ותפקידו העיקרי, מלבד הטרדת פקידות הלשכה, הוא להפריע לקצין התחזוקה לבצע את תפקידו. כאשר נחתה חרב הקיצוצים על הימ"ח פוטרו הנגד שאחראי על התחמושת והנגד שאחראי על הרכבים הרכים. הסמח"ט המיותר והרל"שית שלו המשיכו לבטח בדרכם לפנסיה התקציבית. והימ"ח? למי אכפת? העיקר הפנסיות של הקצינים.

          אהבתי

  7. גדעון לוי שוב משכנע לקוחות להצטרף למנויי הארץ.
    התוצאה של אמירותיו גדושות ההגיון עושה לציונים שרות נפלא. הפטריוטים חייב לאיש היקר הזה אלפי קולות. דמויות כמו הגידון והגלון שמקננות כל יום בדמעות תנין על הכיבוש והיגון אך מתים להפטר (קינוח בתרועה ועוד אחת קטנה) מה'ערבים האלה' -לטובת מדינה נקיה מפלסטינים הם אחלה נכס. כמו שלט מהבהב של תקוות אבודות.

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      אוי זה מזכיר לי שרציתי לראות ACT OF VALOR.
      למי שלא מכיר – צבא ארה"ב עושה סרטי גיוס פנימיים אשר לרוב לא יוצאים מחוץ למרכזי גיוס. שנה שעברה – בעקבות חגיגות חיסול בן-לאדן – החליטו בצעד יוצא דופן להוציא את אחד מהסרטים האלה לקולנוע.

      אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    רמזים לכך כבר ראינו השבוע, כשגנץ עסק במשיית המטוס המתרסק. כל חייל, כמו המפקד הבכיר, יוכל לעשות כמה תפקידים. בסוף יהיה פה צבא של חמישה אנשים, אבל איכותיים. אה, והחרדים.

    V, האם במסגרת מלחמתך בטרול החדש החלטת לייתר גם את הטרול הוותיק?

    אהבתי

  9. אני הגיב:

    ברגע שאפשר לעשות חיפוש הפוך לפי תמונה אין משמעות ל"חשיפה"

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    כל כך עצוב, מכמיר ומדכא לקרוא בלוגרית של תקשורת קוראת לסגירת עיתון. הפוסט הזה לא יעלה ולא יוריד דבר, אבל המחשבה שיש אדם אחד במדינה שחושב שסגירת עיתון היא מעשה רצוי מעוררת מחשבות קשות מאוד, שלא לדבר על פרנסתן של מאות משפחות. סולידריות היא דבר שהולך ונבנה בימים אלה בתקשורת, כנראה יעברו הרבה שנים עד שתשרור סולידריות אמיתית (הפגנות של בלוגרים, למשל, נגד הסגירה, וכו' וכו' וכו' וכו').

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה כל כך מצחיק עם ה"מכמיר" הטיפשי והרפטטיבי שלך.
      שב"צ אמר את הדברים הבאים (העין ה-7):

      בן-צבי רכש את "מעריב" כדי לנצל את המותג הוותיק למשיכת מפרסמים וכדי לזכות ברשימת מנויים, ולא כדי לשמור על העיתון בחיים – כך עולה מדברים שאמר העורך הראשי לעובדי העיתון השני שבראשו הוא עומד, "מקור ראשון". בן-צבי, המנהל את שני העיתונים עבור בעל השליטה בהם, אבי רעייתו קונרד מוריס, כינס את עשרות עובדי "מקור ראשון" השבוע (8.7.13) לשיחה שבה מסר להם עדכון על המשא-ומתן המורכב שמנהלים הוא ואנשיו עם ועד עיתונאי "מעריב" והנחה אותם כיצד לנהוג בתקופה הרגישה שאליה נקלעו.

      מעריב מעניין לו את קצת התחת!

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אבל מה אתה רוצה? נגד מי להפגין?

      העיתון מפסיד כסף. היא מוציא כל יום סכום מסויים ומכניס כל יום סכום קטן יותר. מי אתה רוצה שיכסה את הפער? אתה מתנדב?

      אהבתי

  11. אחד שיודע הגיב:

    אתם-בטח-יודעים-מי חשף היום את זהותו של "הקצין המתחזה" מהפייסבוק…
    😉

    אהבתי

כתיבת תגובה