חכם על קטנים

yediot12.7.13maariv12.7.13

haaretz12.7isra12.7.13

makor12.7.13


הכותרות הראשיות

מאחר שנגיף הפוליו צייץ גם בשרון, אני יודעת מה תהיה הכותרת הראשית בידיעות ביום ראשון. בינתיים הסיפור רק בע' 2 (כותרת ענק: "הפוליו הגיע למרכז"). גם בשאר האתרים מתייחסים אליו בכובד ראש, למרות שאין לכך שום משמעות מעשית או מלחיצה. אני מזכירה: אין שום חולה ושום חשוד בישראל, שהרי ממילא, רוב מי שלוקים בנגיף עוברים זאת כאילו כלום.

מה הקטע עם זמרים וידיעות. יש במוסף אחד שני זמרים הכותבים טורים. שלמה ארצי וקרן פלס. שבוע אחד (כלומר עשרה) ארצי מקודם בשער האחורי של ידיעות, ושבוע שני, למשל היום, קרן פלס. היא מגיחה עם אלבום רביעי, וידיעות מזמין את קוראיו לפעילות בהשראתו: "לצלם את הדברים שמשמחים אתכם ולשתף תמונה או סרטון וידיאו באינסטגרם עם התגית, סליחה, האשטאג, yedioth."
אבל גם ארצי לא מקופח חלילה. בפייסבוק.

בכותרת הראשית של ידיעות: הפלונטר הסיני. דבר נורא שקרה לנתניהו בסין: "הסינים איימו לבטל את הביקור אם ישראל תמשיך לפעול נגד בנק סיני שהלבין כספים לחמאס * רה"מ נלחץ והתקפל"

הראשית של ישר"ה: יעלון שוקל לבטל את הצווים שניתנו לתלמידי הישיבות לחודש הבא. רגע, תזכירו לי מה נשאר מהשוויון בנטל של ההוא?

הארץ ראשית: מי ימנע משוטרים לנצל לרעה את המאגר הביומטרי? ומי ימנע מכל אחד אחר, אני שואלת?

הכתבה הנעלמת של אמיר אורן, והדיווח של הדס.

קטן וחכם 🙂

פה ושם צצות ביקורות על התוכניות לקיצוצים בצה"ל. יוסי יהושוע: "עם כל הכבוד ליכולות המתקדמות, טכנולוגיות המודיעין לא חזו את האביב הערבי והסייבר לא יכול לכבוש את בינת-ג'ביל".
גם יהושוע וגם עמוס הראל בהארץ מזכירים שהחטיפה של חיזבאללה בדרום לבנון, זו שהובילה למלחמה ההיא, הייתה כשצה"ל היה בתקופת קיצוצים.

דו"צ זכה להמון חברים בעולם הערבי בזכות פייסבוק.

ישר"ה VS ידיעות

noni12.7.13

"אימפריית הרשע של נוני מוזס" שוב עימנו. ישר"ה משקיע בקרב הלא נגמר, ועורך סקר (מכון הגל החדש).

הישראלים, מתברר, הרבה יותר בוגרים ואחראים מאשר כמה מאלה שמתיימרים לדבר בשמם.
הם יודעים כי בניגוד מוחלט למסע שמוביל "ידיעות אחרונות" אין בישראל אסירי איקס. אין אנשים שהועלמו, אין מי שנכלאו בניגוד לחוק, אין מי שהוכנסו לתא מעצר או מאסר בלי בית משפט וללא עורכי דין שייצגו אותם, ואין מי שזכויותיהם הופרו – אלא אם כן ב"ידיעות" המציאו זכות יסוד חדשה: הזכות שיכתבו עליך בעיתון.  כי האיסור לכתוב על הנושא הוא המגבלה האחת והיחידה בפרשה המכונה איקס 2. אין שום זכות שנלקחה מאיקס 2. למעשה, היחס בישראל למקרים מסוגו של איקס 2 הרבה יותר אנושי מאשר בדמוקרטיות אחרות (אוי, במקרה גם דן מרגלית כותב זאת). אמריקנים או בריטים מסוגו של האיש שעליו מדובר יכולים רק לפנטז על הזכויות שמהן הוא נהנה.

תוס', שבת: ובכ"ז, למרות הכותרת, נתנו למרגלית להביע את עצמו ולחלוק על הקו המערכתי של עיתונו:

לא אעמיד פנים, אילו ערכתי עיתון והביאו לי את פרשת האסיר האלמוני איקס 2 עם היתר פרסום מהצנזורה, ובהיעדר התנגדות מאת היועץ המשפטי, הייתי מדפיס אותו בעמוד הראשון. זה תפקידי. אך העובדה שהפרסום הותר ללא התנגדותם מלמדת כי הם – רובם ככולם – התרשלו במילוי תפקידם. הוכו בסנוורים.

ובועז ביסמוט: זכות המדינה להגן על עצמה.

חיילים עיכבו לחקירה ילד בן חמש בחברון. אוקיי, חמש ועשרה חודשים. כן כן.

ידיעות: ע' 3 למטה.
מעריב, כל ע' 3. דבריו המזעזעים של בן-דרור ימיני לא ייאמנו. אז עצרו ילד בן חמש, מה הסיפור? יש מדינות שמיליונים נרצחים בהן כל שנייה! גועל.
מעניין שבעמודי החדשות של הארץ המודפס הסיפור איננו. אולי בגלל שהוא מאתמול בשלוש אחר הצהריים הסתפקו בדיגיטל. הידיעה מופיעה בתחתית ע' 13.
וכך נראית הידיעה בע' 3 בישר"ה, הנפתחת בתגובת צה"ל המשמיץ את בצלם.

ben5

הסטנדאפיסטית הבדווית הראשונה/ התנצלות

המודעונת הזו מתפרסמת בתחתית עמוד המכתבים של 7 ימים, ע' 14. כמו שחשבתי. כלומר, כל התלונות במהלך השבוע על "איך ידיעות לא מפרסם התנצלות" היו מופרכות. מותר לעיתון לקחת שבוע לבדיקה, ולפרסם התנצלות במוסף הרלוונטי.
מה שלא תיארתי לעצמי זה שההתנצלות תהיה כל כך קטנה, ותכלול האשמה כלפי המתחזה, גילה צימרמן. ובכל זאת החדשות הטובות הן "במהלך השבוע בדקנו באופן יסודי ומקיף את התהליך שהוביל לפרסום הכתבה והסקנו את המסקנות המתבקשות".
והן? ככל הידוע הוזמן הכתב, צחי כהן, לשימוע. והעורכים מה איתם? בשביל מה הם קיימים במערכת?

bedvit12

אבל הנה טעות חדשה מהיום, באותו 7 ימים.

IMG_0004

אליאור חן? באמת? אולי אליאור לוי? איך יפוצה לוי?

מקור ראשון/ תיקון

makortikun12.7

הזדרזתי לעיתון כדי לראות מה הסיפור. מתברר שמישהי שאינה כנרת בדיחי כתבה על דיון שנערך בקרב רווקים דתיים בכנס של ארגון ישפה. הדיון היה בנושא אינטימיות, נגיעה, ואיך מתמודדים עם שלל האיסורים ההלכתיים בחיי רווקות בוגרים. מה שאותי טלטל בעניין (בטיפשותי) זה שהרווקות היא מבחינת הדתיים כולם היא תקופת ביניים שכזו, ארוכה או קצרה, תלוי בנסיבות, שבה חיים בהמתנה לקראת החיים האמיתיים, שיתחילו רק אחרי הנישואים. וזה עצוב מאוד מאוד.
חוץ מזה בהחלט יש מי ששמה כנרת בדיחי, שכנראה מתפחדת ביותר היום.

משתכשכים בביצה

במי נגד מי טוען אביב הורביץ, למעשה, הקונספירטור, שהעובדה שגבי אשכנזי הודה בכך שהוא זה שאמר לאורלי וילנאי שהיא "אחלה כוסית", לא אומרת שהוא זה שבאמת אמר, ושיש לקרוא את הטור של גיא מרוז כטור עמוס ברמזים.
כמו כן הוא מזכיר טעויות נוספות בישר"ה, אפרופו השמחה לאיד על ידיעות.

למי יש כתבת שער דומה?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

כמדי יום שישי, גם היום הפרק החדש של קומדיאנטים במכוניות שותים קפה.
והפעם סת' מאיירס. שבוע הבא כריס רוק. עושה רושם ששרה סילברמן תהיה באמת האישה היחידה בשתי עונות. בושה.

צוות בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון, התקשה לצחוק השבוע, ובצדק. אל תחפשו בדיחה על שב"צ.

על פי נחום שחף, סרטון שבו תועדה ההפגנה שבמהלכה תקף לכאורה השוטר מפגין, נערך באופן מגמתי ונחתך ממנו קטע בו נראה המפגין פונה אל השוטר. לטענת השוטר, בקטע שנחתך מהסרטון הוא ספג יריקה מצד אותו מפגין. הסרטון הגיע לידי המחלקה לחקירות שוטרים. עירוב הועמד לדין בנוסף גם בבית הדין המשמעתי של המשטרה והחלטה בעניינו צפויה להתקבל בקרוב.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג. החדשים והוותיקים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

113 תגובות על חכם על קטנים

  1. Captain beefheart הגיב:

    יפה לכולכם שנשאבתם אל הצד השולי בפרשת הילד. הסיפור בכלל לא נמצא שם.
    כל מי שעשה, כחייל כמובן, במחיצת הפלסטינים, יודע שסיטואציות כאלו ומסובכות מהן (ככל שמעורבים בהן ילדים קטנים) – הן עניין שבשגרה. יש עשרות כאלו ביום. בעבר, כאשר ממש היינו במחנות הפליטים, היו מאות.
    בין אם אתה ימני או שמאלני, בעולמנו עם כבוש מתנהג בצורה כזו. ויידוי אבנים הוא חלק מרכזי ברפרטואר (כאילו שאנחנו לא היינו שם…)
    המסקנה היא שכדאי לפעול לכך שפשוט לא נהייה במקומות האלו. רוצים לשלוט בא״י השלמה? סבבה. זכרו שחלק מרכזי בעיסקה הוא יידוי אבנים. וכיום, בעידן יוטיוב, תמיד נצא מזה רע. בעניין הזה צדק ישעיהו ליבוביץ׳ (ומי ששלל את כל מפעלות ליבוביץ׳ על סמך העובדה שטעה בהערכתו לגבי שיגורי סדאם – יצא די פארש. מה בין עמדה חברתית בת עשרות שנים לניחוש בענייני צבא של טוראי קשיש?)

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      קפטן יקר, מה לעשות שבמשך למעלה מ-20 שנה לא נמצאה נוסחת הקסם שתאפשר לנו ולפלסטינים להשתחרר זה מזה? זה לא רק שלנו קשה לשחרר (מי מטעמי בטחון, ומי מטעמי אמונה בשלמות הארץ). לא פחות מכך הפלסטינים מתקשים להשתחרר. כל התודעה הלאומית שלהם מבוססת על התנגדות לכיבוש. קח את זה מהם, ולא יהיה להם שמץ של מושג לאן לפנות הלאה. הכיבוש מביא להנהגה הפלסטינית תשומת לב ויוקרה בינ"ל, ומזרים להם סיוע של מאות מיליוני דולרים בשנה – זו התמכרות שקשה מאד להיגמל ממנה. שים לב כיצד החמאס בעזה משקיע כל מאמץ כדי להחשיב את עזה כ"שטח כבוש", למרות שהישראלי האחרון יצא משם לפני שמונה שנים. זו סיבת קיומם, או אם יורשה לי ביסמוט קטן, ה- raison d'être שלהם. כדי שמה שאתה מציע יוכל להתממש הפלסטינים לא צריכים להחליף דיסקט אלא ממש לפרמט אותו.

      אהבתי

    • קפטן, זיקקתי בשנקל:
      1- יידוי האבנים בגלל הכיבוש.
      2- מסובך לנהל שטח עם אוכלוסיה עויינת.
      3- המצלמות ייעשו לנו חיים קשים.
      4- אז בואו נוותר ונמסור שטחים כי לייבוביץ' שתה תה עם סוכר אחד.

      הלאה:
      1- תפנים שגם ביפו לוד ורמלה חיים ערבים כבושים. כבושים לגמרי. הם לא זורקים אבנים.
      2- גם לסונים קשה עם השיעים ולנוצרים בכלל לא נשאר שיער.
      3- יידוי אבנים היא תופעה של יד רכה לשנאה אנטישמית.
      4- נו, ויתרנו וחזרנו. ואחרי הויתור יאהבו אותך- יקבלו אותך – יחיו איתך בשלום – לא ינסו לסלק ולהרוג? מה קיבלת תמורת הויתור? מאיפה צצה עזות המצח לשחק בפוקר המדיני אלוהים יודעת.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      אה, זה פשוט: מי שמנבא מה יקרה בעוד חודש וטועה בענק, איך אפשר לסמוך על נבואות שלו בנוגע להתרחשויות בעוד עשרות שנים?

      וזו לא סתם טעות – הוא נסמך על עובדות שהיו שגויות לחלוטין, למרות שהיו ידועות לכל מי שטרח להתעדכן מידי פעם בענייני אקטואליה. לעזאזל, הוא באמת חשב שעיראק כבשה את כווית כי כווית התקיפה את עיראק? נראה שהיתה לו מסקנה, אז הוא חיפש את העובדות שיתאימו לה, נכונות או לא.

      אבל רוצה לדבר על נבואות/עמדות חברתיות בנוגע להשפעת הכיבוש על ישראל? בבקשה. הפכנו כבר למדינת ש"ב או שארבעים ומשהו השנים שעברו מאז אותה נבואה לא הספיקו לזה?

      לא רוצה שנהיה שם? בסדר, אבל מה לעשות שכשאנחנו עוזבים, הם רודפים אחרינו?

      אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    העם! דורש! צדק בוהני!

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    למיקי – ידידך באחד הטורים המופרכים שלו אוור.

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    כאמור מישהו משתמש בכינוי שלי

    אהבתי

  5. אנתרופולוג חובב הגיב:

    איפה אני מוצא את הכתבה במקור ראשון?
    חיפושיי בכותרת( שסרוקה באתר שלהם) ובמוסף שבת העלו חרס

    אהבתי

  6. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    האווטאר החדש נותן גוון אחר לגמרי לתגובות שלך…
    הצעה למחקר: ניתוח תגובות עפ"י האווטאר של המגיבים.

    אהבתי

  7. נתקעות תגובות אנשים מאבדים עשתונות והיא מתעסקת עדיין עם הקארה. תמיד מקפחים את הימניים, תמיד.

    אהבתי

  8. יש עוד היבטים פעוטים לגבי הפעוט הקדוש:
    1- ספג חינוך אנטישמי.
    2- סובל מהזנחה הורית.
    3- מחוסן למשעי. אצלו בשכונה, אם יזרוק אבן על ילד הוא יחטוף מיד וחזק וגם אחר כך בשביל הספורט וגם מההורים על הפאדיחה אממה, -מהכוח המרתיע של צבא היהוד וקוד המוסר הבסיסי והאוניברסלי הוא כבר מחוסן. מעליהם.
    4- לאור הנסיבות אם מדובר היה בילד מעם אחר, כולם היו מסכימים שרוב הסיכויים שהילד יגדל כגזען אלים אבל פלסטינים וכל זה. האחריות והאשמה מהם והלאה.
    5- הניצול הפלסטיני של ילדיהם להשחרת הציונים ומנהגם לשלח אותם לרחוב ללא השגחה בזויים בעיני. כיחס.

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    מאיפה את יודעת מה קורה בהארץ המודפס?
    עשית מנוי סופ"ש בלבד?

    אהבתי

  10. Mosh הגיב:

    איך מזהים אידיאולוג ? הוא מוכן להקריב עצמו למען המטרה

    איך מזהים שכיר חרב ? הוא מוותר על אידיאולוגיה ברגע שמציעים לו דיל

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4404269,00.html

    אהבתי

  11. נחום שחף הגיב:

    בסרטון החייל נשמע שואל פעמים "איפה הוא גר?"
    תחילה בקשו מנער כבן 16 לערך שיעלה עם הילד על הגיפ כדי להסיע אותם אל בית ההורים (בסרטון החייל נשמע שואל פעמים "איפה הוא גר?").
    בשלב הבא הגיע מבוגר כנראה אחד מבני משפחתו שעלה אתו על הג'יפ. "העיכוב לחקירה" הוא ניסוח של בצלם.
    מה היה באמת אני לא יודע, אבל העיתונות הישראלית בהסתמך על בצלם יודעת…

    אהבתי

  12. נחום שחף הגיב:

    לוולוט לא הבנתי למה התגובות שלי (2 תגובות) לא מופיעות

    אהבתי

  13. נחום שחף הגיב:

    באימות האלים בין המשטרה למפגינים
    בקטע הווידאו שהועלה ליוטיוב חסר קטע קצר של כ-2 שנ', זאת לא דעה אלא עובדה, כפי שרואים בשני קטעי צילום הרצופים המוצגים במאמר בוואלה.
    כשבקשו מהגוף שהעלה את הסרט ליוטיוב לקבל את הסרט המקורי הם טענו שהוא לא קיים יותר. הם לא מצאו צורך לשמר קטע מקורי בן 20 שנ' בו אפשר באמצעות בדיקת הטים קוד לגלות אם הסרטון רציף או שחתכו ממנו קטע בו במפגין יורק על השוטר (לפי עדויות אנשי משטרה).
    בקטע אותו בחנתי רואים קפיצות בתמונה כפי שניתן לגלות בהשוואה בין שתי התמונות הרצופות (האחרונה לפני הקטע שנחתך, והראשונה לאחר הקטע שנחתך) המופיעות ביוטיוב:
    א – המפגין כשגבו אל השוטר בתמונה הראשונה מתגלה בתמונה הרציפה הבאה (הפרש של 4 מאיות השניה) כשפניו מופנות של השוטר
    ב – השוטר בכובע מצחיה המוקם לשמאלו של השוטר המכה מגיע לצידו הימני, כשפניו בכיוון ההפוך
    ג – הבחורה בשיער בלונדיני מתולתל כשפניה מופנות אל האימות, נראית בתמונה השנייה כשפניה וגופה פונים לימין ולאחר שזזה ימינה (נבחן ביחס לבחור שלפניה בחולצה ירוקה)

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    סקנדל בפסטיבל.
    מתי הסרט שלך יהיה גם מועמד?

    אהבתי

  15. לחם הגיב:

    משהו בסיסי עמוק מאוד פועל בצורה שגויה בחברה הישראלית אם עיתון כמו ישראל היום מצליח להידחק אל עולם העיתונות. הטענה של הביבים שאסור היה לפרסם את הפרשה על אסיר האיקס השני היא כל כך הזויה, מופרכת ועלובה שבמדינה רגילה היא הייתה עולה על ידי השוליים הסהרוריים וההזויים. כאן היא תופסת כותרות בעיתון שהפך לסוג של לגיטימי בעיני הקוראים. חברים, זה מסוכן, זה מזעזע. נחמה אחת בכל זאת: התמונה של הקיסרית מחייכת מתוך משמניה בסיור תיירותי עם בעלה היא העונש של הזוג הקיסרי בלי שהם יבינו שזה עונש. פסיכולוגית אמנם, אבל חסרת מודעות עצמית לחלוטין.

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      אנסה לפרק את התגובה שלך

      * דמוקרטיה היא ערך נעלה
      * אסור שעיתון עם עמדה שמאמינה ב"דמוקרטיה מתגוננת" יתקיים במדינה
      * אם עיתון כזה מתקיים משמע שאזרחי המדינה הינם סהרורים ולא כשאר בני האומות
      * שרה נתניהו שמנה
      *שרה נתניהו טיפשה

      לקרוא תגובות כאלו מחזיר אותי לימים שהתכוננתי לפסיכומטרי – נסו ילדים למצוא את הסתירה בין הטענות .
      🙄

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      בדיוק. יש להוקיע אנשים שמנים מהחברה כי הם חסרי מודעות עצמית.

      זהו עולמו ההומאני של לחם הדואג לזכויות עובדים, לעסק כושל שיש להחזיקו בחיים בכל מחיר, ועוד ועוד.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        אין שום קשר בין צורתה החיצונית של הקיסרית לבין מודעותה העצמית. היא חסרת מודעות עצמית לחלוטין, ואם יש לה מודעות עצמית היא לא נראית במעשיה. ובאשר לצורתה החיצונית, מאחר והאיפור והבגדים הם על חשבוננו, אני מתיר לעצמי להעיר הערות. כשאני משלם אני רשאי להביע דעה.
        ובאשר לעולמי ההומאני: אכן כואב הלב על פרנסתם של כמה מאות עובדים. אני לעולם לא הייתי יוצא בקריאה לסגור מקום עבודה כלשהו. יש המון המון פתרונות לפני סגירה. יכול להיות שאת דואגת לכיסו של המו"ל, וזה לגיטימי, את לא הראשונה וכנראה לא האחרונה שמעדיפה את רווחי הטייקון על פני פרנסת העובדים. אני רואה את הדברים אחרת, אני מאמין שאפשר לשקם עסקים כושלים. אני מכיר עשרות עסקים כושלים ששוקמו. גם בהארץ המו"ל בכה ובכה ואז אישתון חשף שהמשפחה דווקא משכה מיליוני שקלים בזמן שהעובדים קוצצו עד מוות. אבל כאמור כל אחד זכאי להחזיק בהשקפת עולמו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מחייכת מתוך משמניה

          זו לא הערה על איפור ובגדים. זו הערה מרושעת לגופו של אדם.

          אוי, עלית עלי. אני מעדיפה את רווחי הטייקון. נחשפתי.

          כל דבריך מעידים שאין לך טיפת מושג על המתרחש בבית מעריב. שזה בסדר, אבל חבל להעמיד פנים שאתה מבין בכלל במה מדובר.

          כן, אישתון "חשף שהמשפחה משכה מליוני שקלים". אכן, עובדות מוצקות ואמת לאמיתה. ככה נבנים מיתוסים.
          תמשיך, תמשיך.

          אהבתי

          • לחם הגיב:

            יכול להיות שאין לי מושג על כלום ועדיין הקריאה לסגור מקום עבודה שמפרנס מאות משפחות היא קריאה מרושעת. אם אני צריך לבחור בין הפסדי טייקון למשכורות לעובדים אני בוחר משכורות לעובדים. את כנראה מעדיפה שהטייקון יפסיק להפסיד כסף והעובדים ילכו לגורלם ועיתון חשוב ייסגר ונישאר עם ישראל היום ההזוי ועם ידיעות אחרונות שמייצר כתבות כמו הסטנדאפיסטית הבדואית. הבחירות שלי אחרות. מה שאני לא מבין זה למה את מתנפלת עלי באגרסיביות רק כי אני חושב אחרת ממך. אבל יאללה, שיהיה בכיף, כמו שאומרים הערסים.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אין לו כסף למשכורות לעובדים, המועסקים בתנאים מחפירים כששכרם יורד והולך. הזכויות שלהם מופרות כל יומיים, משכורותיהם תלויות בגחמות המשפחה של המו"ל המממנת את העיתון. כדאי שתקרא את הדוחות ותלמד את העובדות לפני שאתה מנפנף בססמאות כמו "פרנסה למאות משפחות".
              (עדכון, שבת, 13.7)

              אהבתי

              • לחם הגיב:

                איזה דוחות בדיוק את קראת? מעריב לא מונפק יותר בבורסה, מדובר בחברה פרטית שדוחותיה חסויים, אני מתקשה להאמין שאת קראת את הדוחות. ועדיין, למעט שלושה עיכובים העובדים דווקא קיבלו את המשכורות. השכר של העובדים, אם אני מבין נכון, לא ירד מחודש לחודש אלא קוצץ רק עכשו. דרך אגב, המשכורות של כל העיתונאים במדינה תלויות בגחמות משפחתיות. משפחת שוקן, משפחת מוזס, אליעזר פישמן, נבזלין, כל עיתונאי בעיתונות הכתובה תלוי בגחמות של המו"ל. קריאה לסגירת העיתון לא תסייע לעיתונאים ואף לא לעולם העיתונות. אף אדם סביר לא יקרא לסגור מפעלים בקרית שמונה. להיפך, הרצון הוא למצוא למפעלים האלה בעלים ראוי או לנסות לשקם אותם. קריאה לסגירת מפעל, כל מפעל, היא מנותקת מהמציאות הכלכלית, מרושעת ומעידה על חוסר הבנה כלכלית מוחלטת. העולם המערבי מנסה לעשות הכל כדי להגדיל את התעסוקה ולא כדי לצמצם אותה.

                אהבתי

            • האמיר הגיב:

              אבל איך אתה מתכנן להכריח את הטייקון, עלאק, לא לחתוך כדי להפסיק להפסיד?

              אהבתי

  16. אורן הגיב:

    דן מרגלית כותב בטורו שהיה מפרסם ידיעה על האסירX לו היה עורך עיתון. אך בפועל מרגלית מוצא את עצמו כותב טור בלא עיתון. כאשר בין אינטרסים טבלואידיות, כתבות מוסף סתמיות (כולל נפילות מביכות) ידיעות מחליט לעשות עבודה עיתונאית, על זה גינת מתרעם.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      איזה עבודה עיתונאית בדיוק עשה ידיעות? אלא אם כן בעיינך לאסוף ידיעות באינטרנט, וברדיו, והודעות יח"צ זאת עיתונות… לא מאמין שאתה קורא ידיעות בשנתיים האחרונות!

      אהבתי

  17. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    סיפור אישי: בין עיסוקיי, אני נוהג לטייל בארץ. לפני מספר שנים הזדמנתי לטיול בנחל קדרון בירושלים, עם קבוצת מטיילים. חשוב להדגיש שקבוצה זו לא היתה בעלת שיוך פוליטי כלשהו, איש מחבריה לא הפגין סממנים פוליטיים, לא היה לה ליווי צבאי או מאבטחים עם נשק. סתם קבוצה של ישראלים שטיילה בירושלים. המסלול בנחל קדרון הוא כזה, שמשני עבריו מתנשאות גבעות עליהן בנויים בתי השכונה סילוואן. מעלינו, בין הבתים, התרוצצו ילדים בני שמונה-תשע, להערכתי, שפשוט יידו עלינו אבנים ובקבוקי זכוכית. אחד הבקבוקים התנפץ ממש לרגלי אחת המטיילות. כשהרמנו מבט לעברם, הם צחקקו, והסתתרו בין הבתים עד לבקבוק הבא. לא הייתה לנו ברירה חוץ מלהאיץ את ההליכה ולצאת מהשכונה לפני שהבקבוק הבא יפגע בראשו של מי מהמטיילים. זהו – אין פואנטה.

    אהבתי

  18. שי הגיב:

    למה ש"בריחת המוחות" ילעג לשב"צ, כששער מקור ראשון מתייחס יפה כל כך לאירועים בעיתון במהלך השבוע? ההפניות למוספים עוסקות במלחמת אחים ובחורבן הבית; הכותרת הראשית עוסקת בעתיד תוכנית הייעול; משמאל יש ידיעה על הצלה ברגע האחרון; למטה ידיעה על כנופייה שסחטה כספים; אורי אליצור – דווקא הציטוט הזה מהטור שלו – יוצא נגד מי שחשב שיאיר לפיד יכול להציל את מערכת העיתון – סליחה, את תקציב המדינה – בחודשים ספורים; והשיא: סקר על בניית בית בירושלים. מה זה היה, 298 לעומת 4, 56 לעומת 43? התוצאות כאן אחרות, אבל ברור למה מתכוונים.

    אהבתי

  19. עו"ד הגיב:

    נניח שקיבלתי שיחת טלפון מימני אחד. לאחר הבלה בלה הרגיל, הימין הוא הרוב השמאל במיעוט ועובדה ששליש מהישראלים היו רוצים בית מקדש, הגענו לתכלס: ילד בן עשר זרק עליו אבן שפגעה באוטו שלו. נו ו…אני שואל, מה נו? הוא שואל, אבן זה כמו נשק אם זורקים אבן לא אכפת מי זה, חומסקי או אבו מאזן. זה מאוד אכפת לך אני מתקן אותו, היכן זה קרה? מה אכפת לי היכן? זה היה בפתח תקווה, ואני רוצה שיופעלו נגדו הליכים' הוא פי 2 מהגיל של הילד ההוא!

    אתה רוצה אבל זה לא ייצא.

    למה?

    כי גיל האחריות הפלילית בישראל הוא 12.

    לא יעשו לו כלום בישראל? הוא שואל בפלצות.

    הבנת, אני אומר לו, אין שום הליכים ולא עיכובים. אגב, עוכבת פעם? לא הוא עונה, מה זה בדיוק? לא מעצר אבל די דומה, אני מסביר לו, גם כמה שעות, זה עדיין נקרא עיכוב.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      מה לגבי המקרה הזה? אין לי שום סימפטיה לזורקי הבקת"ב מבת-עין, אבל 11 זה מתחת לגיל האחריות הפלילית, לא?
      או שאין דין זימון לחקירה כדין עיכוב?

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אתה ישר מגיע לתכלס, אה? בעיקרון עד גיל 12 אין אחריות פלילית, כלומר לא ניתן להעמיד את הילד לדין. האמת היא, שבעיקרון אפשר לעכב אותו אבל רק לצורך מסירת פרטים כלליים, אי אפשר לחקור אותו באזהרה. בפועל, במציאות מעבר לעיקרון, אני לא מכיר שום מקרה שעיכבו בישראל ילד בן 5. אחת הצרות בעיכוב היא שאין לך זכות ייעוץ עם עו"ד, כי לא נעצרת. הסיטואציה בכתבה קצת שונה: הזמינו את הקטינים לשיחה במשטרה ואני בטוח שאותו עו"ד חנון הודיע להורים המודאגים שלא משנה מה – כתב אישום לא יוגש נגד הילדודס.

        אהבתי

  20. מיכאל הגיב:

    דומני שלא הבנת את הטור של הורוביץ (או שאני לא מבין את ההומור הציני הדק שלך). הורוביץ לא טוען שלא אשכנזי הוא שאמר "כוסית" אלא שגיא מרוז כדי להעצים את הסקופ שלו שתל רמזים כוזבים כאילו מדובר בגנץ או ברק.

    אהבתי

    • גם אני הבנתי מלוחם הצדק שמדובר בברק או גנץ. לדעתי הרמזים הכוזבים בכתבה ניטעו כדי להעצים את הבאז סביב העניין. אפשרות נוספת שמדובר במעשה של חסד עם אשכנזי כדי להסוות את זהותו. רגע, יכול להיות שאורלי היא היא המדליפה לעיתון. הדהדה לכולם את גזרתה המשובחת על חשבון בעלה שיצא די שטינקר. והעיכוב המוזר מצד הזוג. אולי זה כן ברק והם ניסו לסחוט אותו. בגלל שהבולגרי יודע שברק שותק לגבי סודות אחרים, התנדב לצאת טמבל כדי לסגור איתו חשבון? ולמה גנץ שותק, למה?

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מסכים, רק שלדעתי הוא שתל רמזים מטעים בכוונה כדי להגן על אשכנזי, הרי הוא יהיה יו"ר המפלגה שלו בבחירות הבאות בהן יתמודד לכנסת.
      למה בכל זאת פרסם?
      א. כי לא יכל להתאפק להשוויץ באשתו הכוסית.
      ב. כי חשב שהוא יותר חכם מכולם ויצליח להסתיר את הזהות האמיתית.

      אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    חיילים עיכבו לחקירה ילד בן חמש בחברון. אוקיי, חמש ועשרה חודשים. כן כן.

    כן כן? שכחת לציין ששמו לו שק על הראש וטלטלו אותו באישור בג"ץ. רגע, אולי הושיבו אותו בצד כדי לא לסכן אותו בעימות עם השבאב? לא יכול להיות. בטח רצו לנצל אותו כדי לתפוס את אחותו ולאנוס אותה.

    אהבתי

    • ארט וואדליי הגיב:

      שחררו אותו כי יש עדיין 10 חודשים עד לפסח

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה מעצבן? אני אמרתי שפגעו בו? לא.
      אמרתי בדיוק מה שרואים בסרטון. שעיכבו אותו ל"חקירה".
      איזה חקירה בדיוק צריך לעבור ילד בן חמש?
      שמעת על ילד יהודי שעיכבו אותו פעם לחקירה? איבדתם את הצפון כולכם.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עיכבו אותו לחקירה? הילד בטח סיפר את זה בתצהיר שכתב והגיש לבצלם. עוללים כאלה הם תופעה נפוצה בהתפרעויות של גבעוליים. אם אחד מהם נפגע מרימון גז או כדור גומי זוהי הצלחה גדולה. הם מעוכבים לחקירה כי זו הדרך היחידה להתעמת עם הפורעים בלי לפגוע בעוללים. לפעמים אפשר לפקפק במה שכתוב בעיתון.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        "שמעת על ילד יהודי שעיכבו אותו פעם לחקירה? איבדתם את הצפון כולכם."

        זה מה שעושים לילדים שהמעשים שלהם פליליים אך אין לך יכולת להעניש אותם … אתה מפחיד אותם כך שלא יעשו זאת שוב

        האם זה בריא לילד ? לא בהכרח … אבל אם הוא זרק אבנים לעבר חיילים אני מניח שהוא לא נמצא באיזור שבו החינוך הוא הומני כמו שאנשים מציירים את אותם הילדים

        אם זה היה בארץ כבר היו כותרות שקוראות למשרד הרווחה להתערב להרחיק את הילד מהוריו … מה היית אומרת אז ? שהמדינה מונעת חינוך כראות עיניהם של ההורים (אז מה אם זה יכול להוביל להרג של אנשים ) ?

        אהבתי

        • גלית א' הגיב:

          בסדר, הוא זרק אבנים, ביצע עבירה פלילית, סיכן את חיי החיילים. נניח. אבל מה היה קורה אם החיילים היו פשוט מניחים לו לאחר שפרץ בבכי, ונמנעים מלדחוף אותו ואת אביו לג'יפ ולהסיעם לאן שלא הסיעו אותם? היה הכרחי לכבול ולקשור את עיניו של האב לעיני בנו? מה יצא למישהו מזה?
          עכשיו הוא לא יעיז יותר ליידות אבנים בחיילים? פחחח…

          חבורת חיילים חמושים מקיפה ילד בן חמש והוא פורץ בבכי מר. זה מה שהיה שם.

          אהבתי

          • Mosh הגיב:

            מודה … אני מתקשה לנהל דיאלוג עם אלו שרושמים "פחחח" בתגובות שלהם , לא משהו אישי

            אבל … ה"נניח" הזה עוד יותר מציק – האם על הילדים הטיפשים שמורעלים באיזה מנטור שקורא להם לעשות תג מחיר לא היית דורשת שיפעלו באיזה אקט מנהלתי ? שלא יקחו אותם לחקירה שתגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם מחזיקים ספריי צבע בידם ?
            או שאת טוענת כמו גב' עמירה הס שזריקת אבנים היא לגיטימית ?!

            ובואי נודה – ספריי על בתים/קברים הם פחות מסוכנים נפשית מזריקת אבנים על מכוניות , לא ?

            וכן … ילד בוכה משמעו ילד שלא ידע שלמעשיו יש השלכות , שאף אחד לא חשב להסביר לו שאם הוא זורק אבנים החיילים אולי יתפסו אותו , ולמה זה ? כי פוחדים לגעת בהם ואז הם גדלים להיות נערים שלא חושבים שיש משהו רע במעשיהם כי אף אחד לא עצר אותם ואמר להם !

            אהבתי

            • גלית א' הגיב:

              ילדי תג מחיר אינם בני חמש.

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                ואם היה "ילד תג מחיר" בן חמש , לא היית חושבת שצריך לעצור אותו ואת הוריו לבירור למה במקום ללכת לבית הספר/קייטנה הוא מרסס בתי עלמין/שורף עצי זית ?!

                עניתי ל-V מקודם , אם היו ילדים בת"א/אשדוד/חולון שעושים מעשה נפשע (וזריקת אבנים היא מעשה נפשע , שאסור להגיד עליהם "בסדר" ואי אפשר לזלזל בסכנה לחיי החיילים ) האם לא היו מופיעות כותרות ששואלות "איפה ההורים" והיו חכמים בכל פינה שדורשים להרחיק את הילד מהסביבה הרעילה שלו ?!

                האם את חושבת שילד שעובר עברה חמורה לא ראוי לחינוך ? כמה אפשר להבליג לילד על מעשיו בטענה ש"זה הגיל" ?!

                אהבתי

                • גלית א' הגיב:

                  החיילים לא עצרו אותו כדי לחנך אותו וזה לא תפקידם.
                  היה אפשר להניח לו בשלב שהוא פרץ בבכי. זה מספיק מפחיד.
                  אגב, הילד הספציפי הזה זרק אבנים על הגלגלים של מכונית של מתנחלים, הוא לא סיכן את החיים של אף אחד.

                  אהבתי

                  • chavit הגיב:

                    גלית מתעלמת, בנוחיות של הבית, מכמה דברים.
                    הילד, במידה ויצא ב'נזיפה' קצרה בלבד, יחשב כגיבור בעיני כולם מה שרק יעודד אותו לעשות יותר בפעם הבאה והוא כאמור מתחת לגיל ולכן מחוסן.
                    אבנים על גלגלים של מכוניות מסכנות חיים בדיוק כמו אבנים על שמשת הרכב. זה הרי לא שהילד עבר קורס צלפים בזריקת אבנים על גלגלים. הוא מכוון באופן סתמי כלפי הרכב ומה שיהיה יהיה. אבן במכה טובה על הגלגל עשוייה לגרום למכה קטנה בהגה כשבאותו הרגע הנהג או הנהגת – תחת לחץ זריקת האבנים – עשויים לעשות תנועה שתביא סכנת חיים על הנוסעים ברכב.
                    הרחמנות שלך כלפי העולל הקטן היא רק בגלל שזו לא את שנוהגת באותו רכב. מה תעשי אם יזרקו עלייך אבנים?

                    אהבתי

      • Imanuel הגיב:

        ציק ציק ציק ציק

        ממתי לחנך ילד נופל לקטגוריה של "לאבד את הצפון"?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          גם את הילדים שלך אתה מחנך בהולכתם לתחנת המשטרה הקרובה?
          (אה לא, הם לא זקוקים לחינוך; אה לא, אין לי ילדים)
          אני מקווה שלכשתרצה ילדים יישלל ממך הרישיון להתרבות. ומכל שאר האנשים פה, משוללי השכל הישר.
          במה זה יותר טוב מהאמירה המפגרת "אם לא תאכל יבוא שוטר?"
          כן? כך הילד בן החמש ילמד לא לזרוק אבנים? לא, הוא יפתח שנאה יוקדת לכל מה שישראלי. זהו עוטה חגורת הנפץ הבא.

          אהבתי

          • לוחמה אלקטרונית הגיב:

            אני מסכים שהם לא צריכים עזרה מאיתנו בפיתוח שנאה. הם עושים את זה די טוב בעצמם.

            אהבתי

          • Imanuel הגיב:

            רק אפנה את תשומת ליבך לנקודה הדקה הבאה:
            בילדים שלי אני לא אשתמש לצרכי מלחמה
            את הילדים שלי לא אשלח לזרוק אבנים, בידיעה שבצד השני יהיו מי שיזדעזע עמוקות מאיזו תוצאה שלא תהיה למהלך
            הילדים שלי יהיו מחונכים
            הילדים שלי לא יסתובבו לבד ברחובות שהם לא מכירים כשהם בני חמש

            אז אחרי שהתגברנו על המכשול הזה בענין ההתרבות שלי, נחזור לענין עצמו – לטעמי אין שום רע בחינוך, ואם זה אומר גבולות ואם זה אומר הרתעה – סו בי איט.

            אולי לשיטתך "אם לא תאכל יבוא שוטר" זה מטומטמם, אבל רשימה ארוכה של אנשים (כולל כאלה שאת מעריכה מאוד) כנראה שמעו איומים מסוג זה, וכנראה גם חטפו סטירה של ממש מידי פעם בפעם במשך שנות חינוכם, כשהאסכולות השולטות היו אחרות

            אהבתי

  22. מצחיק שהדודה בהרעלת אדרלנין.

    Only in Israel (and places like North Korea and Iran) can the security apparatus decide citizens may not know such things

    וואלה! – ידעתי שהשמועות על מוחבראת הירדני והסורי ואיראני והמצרי והטורקי והסודאני והרוסי והיבוסי ובכלל כל שירותי הביון שאנחנו מכירים, פשוט שקיות. שירותי ביון עושים הכל בשקיפות מלאה. אפילו שולחים לאנשים שהם מחסלים התראה במייל עם אפשרות הסרה. כי הספאם במיוחד בקנדה, אינו חוקי.

    אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    המקרה המוזר של הכתבה שהועלמה בשעת לילה.

    אהבתי

  24. HaAton הגיב:

    כשמנסים להרוג אותי באבן, לא אכפת לי אם זה היה ילד בן חמש, צעיר בן עשרים, אבו-מאזן, או נעם חומסקי בכבודו ובעצמו. אני רוצה שיתפסו את הזורק ויבדקו איתו טוב טוב מה קרה ואיך אפשר להפסיק את זה.
    אולי זה מפני שגם לזורקי האבנים לא אכפת אם אני תינוקת, בכרה, אתון או חמור חמורותיים. הם הורגים אותי כי אני נוערת בעברית.

    אהבתי

    • נו רבאק, כולה ילד בן חמש-אפילו לירות ברובה לא יכול. אין קיטנה והוא מתאמן. קצת קומנסנס והתחשבות. הגלון והגידון מוכנים לספוג אבנים מילדי חרדים.

      אהבתי

    • יקיר אביב הגיב:

      זה שורש הרע של הכיבוש: העובדה שאיבדנו צלם אנוש ואנחנו צריכים להתעסק עם ילדים בני חמש.
      ישעיהו ליבוביץ אמר את זה כבר ב- 1967 (שזה לפי חשבוני לפני 46 שנה): "הכיבוש משחית".
      אכן, הכיבוש לא רק משחית אלא גם מצמיח עשבים שוטים דוגמת בן-דרור ימיני. ערלי-לב שעדיין לא למדו את הפסוק: "נקמת ילד קטן לא ברא השטן".

      אהבתי

      • HaAton הגיב:

        מה שאקיבוש עושה לבנאדם. אויבינו שולחים ילדים בני חמש לרוצחנו – ויקיר אביב (יק-יק מרשת ג' של פעם?) ושאר מבולבלים מאשימים את אותנו על כך שהם עושים לנו את זה ועל כך שאנחנו "צריכים להתעסק איתם".
        מעניין מה היה אומר ביאליק אם היה שומע שלוקחים את מה שאמר על ילד שנרצח באכזריות בפוגרום, ומסבים אותו על ילד שניסה לרצוח, ואוי-יוי-יוי, חייל אחד אמר לו נו-נו-נו.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        כשהילד לא גומר מהצלחת מאיימים עליו שיבוא שוטר

        הוא צריך להבין שאם הוא זורק אבנים … החייל יבוא לביקור

        סתם שאלה … אם ילד ברחוב שאתה גר בו היה זורק על הבית שלך אבנים – מה היית עושה ? אני באמת רוצה לדעת , ואני אשמח אם תענה לי !

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אני מתנדב להשיב. אם זה קורה לי
          ואם זה בגבעת שמואל ושם המשפחה
          אלפרון אדפוק על דלת ההורים
          או אפגש ב"מקרה" עם אחד ההורים
          ואספר, יהיה בירור עניני והילד יחטוף.
          הנחת הבסיס תהיה שבנסיבות אלו אני דובר
          אמת והילד מוכר. אם זה בנווה עוז
          החדשה ובנו של דולרוביץ המנתח, צובט
          האחיות, מבלינסון עשה כך זה אבוד. דבר
          ראשון שם זכויות הילד תלויות על כל הקירות,
          ותמונת יחצק קדמן במקום נכבד. הילד
          מתחצף לאב, אם ומורה ומשקר בלי ניד
          עפעף. אם כבר אדפוק בדלת ואם זאת
          תפתח יעבירו אותי חקירות בסגנון גואנטנמו
          "בטח טעית" "לא יכול להיות" "סתם נטפל"
          "ואנשים כמוך…." לא שווה את המאמץ.

          אהבתי

          • לוחמה אלקטרונית הגיב:

            אלפרון? באמת? אתה איש אמיץ…

            אהבתי

          • נחום שחף הגיב:

            אצלך הילד היה חוטף, אצל הערבים הפלשתינאים הוא נחשב לגיבור.
            ועכשיו מה עושים ממתינים שהילד ילמד שנה אחר שנה לזרוק אבנים גדולות יותר, וכשיגיע לגיל האחריות הפלילית יזרוק אבנים שיפגעו נניח במתיישבת יהודיה בת שנתיים?
            לא זוכר מה הגיל המדויק של הילדה שנמצאת בקומה מספר חודשים, על חבר שלי תושב מודיעין שעבר באבו טור בדרכו לבית הקברות בהר הזיתים, זרקו לפני מספר חודשים אבן, הנער נתפס ולא הועמד לדין. נזק לרכב לא שווה התיחסות, המתישבים היהודים חווים זריקת אבנים ביום יום. לאמהות המסיעות את הילדים זה לא בדיוק עושה טוב.
            מצד שני מתנחלות, לא סיפור.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              לשחף. נשאלה שאלה ישירה. נידבתי תשובה לשאלה.הבאת עוד סיפור על סבל המנחלים ויידוי אבנים לא משנה. כאן במזה"ת התיכון מיידים אבנים המון זמן. כנראה מעל מיליון שנים. יש את האבנים מעובדיה וממעיין ברוך ערבים מיידים אבנים בציונים בודאי מאז חריש התלם הראשון בפ"ת ועד פסטיבל עכו האחרון. זה לא ייפסק בקרוב. ובכ"ז ראה היכן הם והיכן אנחנו. זעקת הגוואלד והנבואות על חינוך פלשטיני אינן מקדמות כלום. ראיתי גם ראיתי אב מכה ילד ערבי כי יידה בי אבן וגם סיפור זה אינו מוכיח דבר. אם שמיר לא הגיב לטילים מעירק בגין עתיד הציונות ראוי להתייחס כך ליידוי אבנים. רק שאני ורבים כמותי, חלק נכבד בעם זה, לא משוכנעים כי מנהיגינו עוסקים בעתיד זה ותלונות המתנחלים אינן תחליף, לא בעיני לפחות.

              אהבתי

          • ספרינג הגיב:

            בדיקה : אחת עשרה.

            אהבתי

        • אבא אבן הגיב:

          זה קרה לליברמן והוא החטיף לו… וגם כאן הסמולאביביות לא ישנו שבוע, ונאלצו לשתות טונות מקיאטו ברוטשילד….

          אהבתי

      • האמיר הגיב:

        היו לליבוביץ' עוד כמה נבואות שחלקן לא ממש התממשו, אתה יודע, אז אולי עדיף שלא תסתמך עליו.

        ב- 91, למשל, ממש לפני פתיחת מלחמת המפרץ הראשונה, הנביא חזה שסדאם חוסיין לא ישגר טילים על ישראל. כפי שיודע כל מי שהיה בארץ באותה תקופה, הנבואה הזו לא ממש התגשמה.

        הנימוק שלו לאותה תחזית מעיד על עומק מחשבתו של פרופ' ליבוביץ': סדאם, הוא הסביר, מעולם לא תקף מדינה אחרת, הוא רק התגונן. מאחר שישראל לא עומדת להתקיף את עיראק, ברור שעיראק לא תתקיף את ישראל.

        אתה מבין? מתברר שבניגוד למה שחשבנו, איראן היא זו שתקפה את עיראק בעיצומה של הפיכה שקרעה את הצבא שלה וניתקה אותה מספקי הנשק שלה ושמונה שנים מאוחר יותר, המעצמה האזורית כווית ניסתה לכבוש את עיראק הקטנה. סדאם לא תקף, הוא רק התגונן.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מזכיר לי את הופעתו של נתניהו בקונגרס ב2002. הוא הסביר שהדרך לעצור את תכנית הגרעין העירקית היא רק בהחלפת השלטון. משכנע ברהיטות שפעולה אווירית לא מספיקה.
          טוב, ביבי הוא רק ראש ממשלה ולא פרופסור.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            והוא צדק. עובדה – מאז החלפת השלטון בעיראק, אין שם שום תוכנית גרעין… מצד שני, הפעולה האווירית ב- 1981 אמנם חיסלה את הכור העיראקי אבל לא עצרה את תוכנית הגרעין של סדאם, רק עיכבה אותה.

            אבל כרגיל אתה מפספס את הנקודה. מתי בדיוק אני טענתי שנתניהו נביא? כמו תמיד אתה מנסה הוכיח שמה שבכלל לא טענתי אינו נכון.

            אהבתי

    • Mosh הגיב:

      התגובה של הילד … הבכי והלחץ ההיסטרי שלו דווקא הוכיחו מעל לכל ספק – שעשו טוב החיילים כשעצרו אותו !

      הילדים האלו לומדים שלזרוק אבנים על האויב זו המטרה הנעלה , דרך חיים – אבל ההורים הטובים לא אומרים שייתכן שיהיו השלכות למעשים שלהם .
      והבכי של הילד הראה זאת … הוא לא הבין מה הוא עשה רע , הוא לא שיער שמעשיו מסכנים חיי אדם .

      אם אין הורים שילמדו אותו , אז יגיע המבוגר האחראי (כן כן חייל צהל בן 20+/- ) ויפחיד אותו קצת …

      יבואו הנאורים ויגידו שבגלל זה הילדים הופכים להיות לוחמי חופש ואני אומר ההפך , אם לא מראים להם את התוצאות למעשיהם הם ימשיכו עד שזה יהיה נורמטיבי בשבילהם לזרוק אבנים על היהודים ולפגוע בילדה קטנה שרק עכשיו משתחררת מבית החולים

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אבל הילד לא ניסה להרוג אותך אז למה אתה סתם נוער, אתון. כל אחד הוא קורבן היפותטי בכיין, במציאות חיילים עיכבו ילד בן שש בוכה. האתון חושב שבגלל שהוא יהודי יללות הבכי שלו בטוקבק משכנעות יותר. אולי כדאי שתנגב את הדמעות, ותנסה לחשוב כאדם בוגר.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        אני מסכים.
        לשאלה מה היה צריך לעשות, לתפוס את הילד, ולדאוג שאחד ממהוריו יבוא לקחת אותו.

        אני בכלל לא מבין במה אשם האב שעצרו אותו. יש כאן הרבה סימני שאלה על לגביי התנהלות החיילים שלא פשעו אבל לקו בשיקול דעת באופן קיצוני.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          מה לדעתך קורה במדינה שלנו כאשר ילד מבצע עברה ?
          ההורים נלקחים לתשאול כי הם אחראים למעשיו !

          אהבתי

          • לוחמה אלקטרונית הגיב:

            גם לדעתי החלק הבעייתי בסיפור מתחיל אחרי שהסרט נגמר. הילד זרק אבנים על מכוניות, נתפס ע"י החיילים, והובל בליווי מבוגר (אולי קרוב משפחה) בחזרה להוריו. עד פה – לא בלתי סביר. העיכוב לחקירה לאחר מכן במשך שעתיים של הילד יחד עם אביו הוא החלק הבעייתי והמוזר. נניח שרצו לקחת את האב לתשאול – האם מותר לקחת יחד איתו את הילד, ולמה הוא היה צריך להמתין אזוק ומכוסה עיניים? לאחר מכן האב והילד הועברו לידי המשטרה הפלסטינית, והאב נקנס על ידה – מדוע? האם התגלה משהו בתשאול לגבי מעורבותו של האב באירוע (למשל – שלח את הילד כדי לייצר פרובוקציה)?

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              בגלל שיש כ"כ מעט פרטים , אני מאמין שיש משהו גדול מסתתר …

              כרגיל הארגונים שוחרי האדם והחופש מגלים הכל … כל עוד זה תואם לתמונה של דוד מול גוליית

              אהבתי

            • נחום שחף הגיב:

              ללוחמה אלקטרונית,
              אתה יודע מה היה שם? או שבצלם מהווה עבורך הוכחה?

              אהבתי

              • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                נחום, קראת את התגובה שלי? אני שואל על מה שלא מופיע בסרט. קודם כל, קשה להבין את הסרט המצורף בלי פרשנות – לא ברור מה הקונטקסט של הארוע ואי אפשר להבין כמעט מילה ממה שנאמר (בערבית או בעברית). כך שאני נעזר בכתבת ערוץ 10. להבנתי גם בצלם וגם צה"ל מסכימים כי: הילד זרק אבנים (לא נראה בסרטון), נתפס ע"י חיילי צה" והועלה לרכב בליווי מבוגר מקומי (נראה בסרטון), והובל לבית הוריו. לאחר מכן האב ובנו הובלו למחסום ועוכבו שם כשעתיים עד שנמסרו לידי המשטרה הפלסטינית ונקנסו על ידה. בסרטון אחר אפשר לראות את האב ממתין מכוסה עיניים ואזוק.
                אם החיילים היו מסתפקים בהחזרת הילד להוריו, לא היה ניתן לבוא אליהם בטענות, לדעתי. העיכוב המדובר מתייחס להחזקת הילד והאב במשך שעתיים במחסום.
                השאלות שהעליתי בתגובה הקודמת נוגעות בדיוק למה שלא נראה בסרטונים – מה הקונטקסט של האירועים האלו.

                אהבתי

              • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                ואגב, בפעם הקודמת התנצחנו על ענייני תג מחיר עצמיים.

                אהבתי

                • נחום שחף הגיב:

                  ללוחמה אלקטרונית.
                  יפה, הבאת הוכחה שאנשים בעלי אינטרסים יכולים לפברק אירוע ולהפיל אותו על אחרים (קונספירציה). במקרה זה יהודי.
                  האם תטען שרק יהודים מסוגלים לקונספירציה?

                  אהבתי

כתיבת תגובה