טילטולים

haaretz14.7.13yediot14.7.13

maariv14.7.13isra14.7.13

Þmakor14.7.13


הכותרות הראשיות

במעריב, ידיעות וישר"ה, אלו הכותרות הראשיות, תקיפת ישראל בסוריה, לכאורה או לא לכאורה.
עיתוני ישראל נזקקים הבוקר לכל התותחים:
גורמים אמריקאיים, CNN, הסאנדיי טיימס, כדי לספר שהם אומרים שישראל היא זו שתקפה בסוריה. מבחינת הקורא הסביר זה ממש לא משנה מי אמר. השר, הרה"מ, המקור האמריקאי, רשת השידור: זה "כתוב בעיתון", או "אמרו ברדיו", או "ראו בטלוויזיה". כך שהכסתו"ח הישראלי הוא רק מטעמי צנזורה וכיו"בים.

ביומן הבוקר בגלצ אמר אפי טריגר על עוזי מחניימי מהסנדיי טיימס שהוא "עיתונאי שאמינותו מוטלת בספק", כאשר ציטט את הדיווח שלו. חצי שעה לאחר מכן טריגר התנצל.

המחאה חזרה לרחובות?

כפולת האמצע של מעריב, ע' 12-13 עוסקת בהפגנות אמש. "יאיר, שיקרת לנו בבחירות", נפתחת כותרת המשנה. אלפי בני אדם יצאו לרחובות, טוען הטקסט. אלפים (מיד בהתחלה כתוב שתקפו את נתניהו ואת לפיד), נכתב גם בהארץ (חצי מע' 6). צ'יקי ארד גורס 4,000.
זהו סיכום של אשר שכטר מהמארקר, שגם כתב ספר על המחאה, מסופהשבוע. לפני ההפגנות אמש.
לייב בלוגינג במארקר עם סרטון שנפתח באטומט. רררררר.
בישר"ה קוראים להפגנה "צעדה". גם פה, בין 3,000-4,000 איש השתתפו בה. אין הפניה בשער, הידיעה מופיעה בע' 15 ומוזכר בה במשפט שנשמעו קריאות בעיקר נגד לפיד ונתניהו.
בידיעות הפניית השער מצומצמת, ופה המספר הוא 2,500 מפגינים. ע' 8 כולו עוסק בהפגנות. יש שלוש תמונות, ובאחת מפגין עם פרצופו של יאיר לפיד. "זוכרים ומוחים" היא הכותרת. שמו של לפיד לא מופיע בה או בכותרת המשנה, ורק מוזכר בציטוט מדברי דפני ליף, כמי שרכב על המחאה כל הדרך לכנסת. הטקסט קצרצר.

איפה סתיו שפיר? לא השתתפה? לא צייצה? מתאפרת בלשכה?

האסיר X

שלמה גזית הפיץ אתמול טור ובו כתב שגם בשנות השבעים היה לישראל אסיר X. מה שלא הצלחתי להבין זה איפה הפיץ את הטור, וגם לא מצאתי את מקורו. אלא אם עשה זאת בתפוצת המייל שלו לכמה מאות או עשרות או אלפים.

הילד הפלסטיני שעוכב

רביב דרוקר כתב לבן-דרור ימיני מכתב על הטור שלו, שאמר שלא נורא מה שנעשה לילד. ימיני ענה לו. בהרחבה באתר, בקיצור בעיתון המודפס.
זה המכתב של דרוקר לימיני, וגם הוא לא נמצא ברשת, ואו בבלוג שלו. אולי אמר את הדברים בתוכנית שישי. אותו פרסם בפייסבוק.
bendrortitnazel

פוסט מורטם

אני מבינה שהראיון עם מינה צמח בידיעות היה חלק ממטח: גם בחדשות 2 היא דיברה.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=0723019ef39df310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=e194019ef39df310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

פרופ' עומר מואב VS פרופ' ירון זליכה

אחרי שהזכרתי אתמול את התגובה של מואב לראיון עם זליכה במוסף הארץ, התעורר דיון בתגובות.

לאחר מכן הגיעה תגובת פרופ' מואב

…מה שעוד יותר מעניין מהכותרת "מנסה להפריך" זה שבמהדורה המודפסת כן הופיעה הכותרת "הפוך, זליכה, הפוך". כלומר, זה העורך של המהדורה המקוונת שהחליט לפקפק בהפרכה של דברי זליכה.

הטוקבקים באמת מדהימים אותי, גם בבלוג שלך והרבה יותר במהדורה המקוונת של הארץ. המטרה של הטור הייתה לחשוף בפני הציבור את דעתי על זליכה: שהוא ממציא נתונים ולא מבין כלכלה. רוב הטענות שעלו על ידי הטוקבקיסטים פשוט לא רלוונטיות. למשל שאני רק מבקר ולא מציע תוכנית חלופית. זו לא מטרת הטור הזה. בהזדמנויות רבות אחרות אני בהחלט כן מציע מדיניות. ויותר מכך, לא רלוונטית הטענה שיש אסכולות שונות בכלכלה, שהרי הנתונים אינם קשורים לאסכולה כזו או אחרת, וגם אין אסכולה (מקובלת) לפרש לא נכון מחקרים קיימים. יותר מזה, בשונה מזליכה, לא המצאתי נתונים, וכל מי שמטיל ספק יכול בקלות לבדוק, או לפנות לבלוג המצוין של אורי כץ, דעת מיעוט, ששם מופיעים הנתונים והמקור להם בצורה מפורטת.

עם דבר אחד שהמגיבים טוענים, ואני מרגיש לא נוח עם הטענות, זו העובדה שלא נתתי קרדיט לאורי כץ (שבבלוג שלו עשה סקירה הרבה יותר יסודית של הביקורת על זליכה). האמת היא שפעלנו בשיתוף פעולה ובמקור כתבתי בתחילת הטור שאת הנתונים המלאים וביקורת מפורטת אפשר למצוא בבלוג, אבל היועצת המשפטית של הארץ הסירה את ההפניה לבלוג, ואפשרה רק הפניה עקיפה לראיון עם פרופ' יוסי זעירא.

ובינתיים במעריב

לידיעתכם, ולידיעת כל מי שעדיין לא מבינים את הסיטואציה: מו"ל ועורך העיתון, שלמה בן צבי, עדיין לא שילם את משכורות יוני לעובדיו (נכון לשעת העלאת הפוסט). היום התאריך הוא 14 בחודש. חשבו על כל כרטיסי האשראי שהקניות דרכם ירדו בתחילת החודש, על שכר הדירה שהיו צריכים לשלם, על המשכנתה. כל הסכומים האדירים הללו נגרעו ממשיכת היתר ההולכת ומעמיקה של עובדי מעריב. שב"צ אמר לעובדיו מפורשות: אם לא תחתמו על "תוכנית ההבראה", על "המתווה החדש" (טפו טפו וטפו), לא תקבלו את שכרכם. כן, באלו המילים. אז הם חתמו. והמשכורות עדיין לא נכנסו. נראה לי שאיש לא מבין את גודל השערוריה ומעשה הפשע הטרוריסטי שנעשה פה.
אני מזכירה זאת לכל מי שהזדעזעו מהפוסט שלי, לסגור את מעריב. ולמי שזכרונם הכה קצר וקלוש השכיח מהם את שלל המאבקים, הלנות השכר (זה לא הכל) והעימותים של שב"צ עם עובדיו המרוטים כתרנגולות אחרי שחיטה.
המשכורות ייכנסו בתחילת השבוע, כתב הוועד ביום שישי. מה זה תחילת השבוע בדיוק?

משתכשכים בביצה

אורית נבון כתבה נגד הוראות הסקס של הרב אבינרי אבינר, וזכתה לתגובות מעורבות, בין היתר על כך שאי אפשר להסתמך על דבריו של רב אחד. והנה, מתברר שלפני חודש כתב צביקה קליין ב-nrg יהדות על מבול ספרי הדרכת לענייני תשמיש המיועד למגזר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

pcworld עובר לדיגיטל.
אחרי 30 שנה בדפוס, PCWorld נכנע לשוק המאופיין בעדכונים שוטפים בבלוגים טכנולוגיים, ועובר לגרסה דיגיטלית בלבד. מקראקן ממגזין TIME: "תור הזהב של מגזיני המחשבים היה מפואר, אבל תור הזהב של העיתונאות הטכנולוגית הוא עכשיו". Telecom.News.

אתמול הבאתי קטע די הורס: תחנת טלוויזיה שכשלה בדיווח על שמות הטייסים בטיסה של אסיאנה שהתרסקה. השמות היו מעשה לצון, לגלוג על המבטא האסיאתי באנגלית של הטייסים לכאורה. זה היה קטע וידיאו של 37 שניות, והסברתי בשורה מה זה. לתדהמתי התברר לי שלפחות תשעה מהמגיבים (שהם לוחצי הלייק ואו הכותבים, תזכורת: המגיבים+מלייקיקים הם הרבה הרבה פחות מאחוז מהקוראים) התעלמו מהווידיאו עד שעו"ד לא כתב על כך בתגובות. ואני שואלת: כמה קטעי וידיאו אני מביאה פר פוסט? ולמה דווקא התגובה של עו"ד שכנעה אותם ללחוץ על הנגן? האם אני צריכה ללעוס כל דבר, ללעוס ולדחוף, ללעוס ולפטם, לספר להם מה בדיוק יראו בסרטונצ'יק, שאורכו כחצי דקה? ייאוש.
אגב, כשהעליתי את הקטע לפוסט היו לו אלף צפיות, אולי פחות. הבוקר יש כבר קרוב לארבעה מיליון. כיפאק לי.

כנ"ל בקשר למהדורה המודפסת של הארץ. הוספתי אותה לא מזמן לטור הימני, וגם הסברתי שהיא מיועדת למנויי הדיגיטל. ושוב נשאלתי אתמול בתדהמה מה לי ולמהדורה המודפסת (אחרי שהפסקתי את המנוי).

רביב דרוקר: עד כמה תחקיר עיתונאי משפיע על המציאות? ישראל היום, תיירות מרפא בשניידר, הרב אברהם יוסף (השפיע!).

מכירים את הבלוג של מרינה גולדשטיין, שגיאות, בלוג של דיסלקטית? אז הנה הראיון איתה.

הלכו לעולמם

כוכב גלי, קורי מונטיית, מת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על טילטולים

  1. עומר מן הגיב:

    יצחק בן-חורין, כתב YNET בוושינגטון מוכיח חוסר בקיאות קיצוני:

    בעיני שחורים רבים זהו המשך סיפור הריגתו של רודני קינג בידי שוטרים בלוס אנג'לס ב-1991.

    (הנה תמונה).

    כמה שעות לאחר פרסום הכתבה ועדיין הערתו של מגיב מס' 4 לא עוררה את עורכי האתר לתקן:

    אף אחד לא הרג את רודני קינג….
    פשוט צילמו 4 שוטרים מרביצים לו וזה הוביל למהומות המטורפות
    חשבת לפתוח ויקיפדיה, או סתם לשאול מישהו מעל גיל 21?

    חוץ מזה:

    האם חבר מושבעים בארה"ב קובע רק "אשם" או "לא אשם", או שיש לו גם אפשרות לקביעה "חף מפשע"?. אני לא יודע, אבל נראה לי שלא. המשפט הזה של בן חורין נראה לי גם הוא לא מדויק:

    אך המושבעות לא קבעו שזימרמן "חף מפשע" אלא רק שהוא "אינו אשם".

    אולי הוא מושפע מכותרות של מאמרי דעה שהופיעו בתקשורת האמריקאית (כמו זה).

    אהבתי

  2. סיימון הגיב:

    לרב קוראים שלמה אבינר, לא אבינרי

    אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    קראתי בעניין את ההתנצלות של 7 ימים על הפאדיחה. מעבר למחשבה שלגמור את זה עם ראשו של הכתב בלבד זה לא רציני, קיננה בי מאז מקרא הדברים עוד הרגשה סתומה לגבי מה שמוזר בנוסח הודעת ההתנצלות.

    זה דגר כמה ימים אך לבסוף הבשיל. המטמון נמצא במשפט הבא: "לאחר פירסום הראיון התברר כי הגברת הציגה בפני כתב העיתון מצג שוא…"

    מילת הקסם היא כמובן "הגברת". אותו ביטוי פולני המשמש להטלת דופי במישהי מאחורי גבה. לעולם ייאמר בנימה קנטרנית זולה ומתנצחת, ופרצוף האומר יביע הסתייגות ושאט נפש. והמהדרין יטעימו – "הגיברת!" ולא סתם "הגברת", כדי להעצים את הכוונה והאפקט.

    מתי בפעם האחרונה כינה ידיעות מישהי, בדיווח עיתונאי רגיל, בשם התואר "הגברת"? הוא לא. השימוש נשמר למקרים כגון תגובות, שגם אותן יש לומר בפה מלא לענה, כמי שכפאם שד ובאינטונציה ירחמאלית.

    אז מה היה לנו כאן? "גיברת" אחת, שבחוצפתה רימתה את הכתב והכשילה אותו. מה אתם רוצים מאיתנו? אתכם לא דפק פעם איזה נוכל בפינת הרחוב? קורה לכולם. תעזבו אותנו מגוגל, הצלבות מידע וכאלה…

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה צודק, אכן התייחסתי לתלונה משונה זו של ידיעות בשישי.
      מי שעוד קורא למישהי "הגברת" הוא בן כספית לאתה יודע מי.

      אהבתי

  4. אני טרול דוחה וסתום הגיב:

    V: סופך קרוב.

    אהבתי

  5. מונט ונטו הגיב:

    כריס פרום!!!!ענק!!!
    אז מה זה שייך לפה?
    או,אז היחיד מכל הפרשנים, וקראתי הרבה, לפני הטור! שפרסם מאמר בידיעות, והימר על פרום, ללא כחל וסרק, היה הקשיש נח קליגר! אז עוד לא ידעתי כלום על פרום.
    שאפו!(היום מותר, קטורז…)

    אהבתי

  6. Mosh הגיב:

    הנאור רוצה חרם
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000861696

    הנאור חושב שמה שעבד בדרום אפריקה (שבה לשחור נאסר אפילו לשתות מאותה הברזיה) יעבוד במדינה שגם המגזר הערבי-ישראלי וגם הפלסתינאי (כן כן ) משתתפים בכלכלה של המדינה

    הנאור ,שלא יודע מילה בערבית, שוכח שלאותם הפלסתינאים אין עבודה ברשות לא בגלל הכיבוש … אלא בגלל שהרשות כ"כ מושחתת ורקובה שהבני דודים מוכנים לוותר על ההרעלה מבית ועובדים אצל הכובש הרצחני

    הנאור לא מבין ששלום (איזו מילה חסרת חן אחרי מה שהיא עברה ) לא עובר דרך מסמכים שנחתמו ע"י אנשים שאמינותם נתונה בספק , שלום מתחיל וממשיך בקשר שבין אדם לשכינו – בלי שאיזשהו שילטון "יכריח" את הצדדים להתפייס ולשכוח מהכל

    יהיה מעניין איך יגיבו הראשים לחרם שיווצר על "הארץ" ע"י אנשי השמאל החושבים שמפריע להם התנהלות המדינה אך חרם על המדינה הוא מבחינתם קו אדום …

    אהבתי

    • צריך להפסיק לקטר.
      הפתרון לתופעה נמצא בידיים שלנו, הציונים והפטריוטים.
      אנחנו מקבלים תופעות מסויימות בשם הדמוקרטיה וערכו של חופש הביטוי גם כשמדובר באנטישמיות ברורה וניסיון מכוון להחריב את המדינה החופשית וההומאנית ביותר בשכונה.
      הגיע הזמן שנפסיק לחשוש מה יגידו אחינו המצקצקים ולקרוא לדברים בשמם -בלי למצמץ ובלי להצטדק. בכל מקרה יאשימו את המחנה הציוני בלאומנות, קיפוח, גזענות ושאיפה להשליט דיקטטורה על הצד הנאור. פאק דם! גדעון לוי הוא לא פרשן ולא הוגה דיעות ואינו פילוסוף או איש רוח ובטח שלא עיתונאי בהגדרה הקלאסית.
      בהגדרה, מדובר בבוגד. לא כאילו, לא משתמע מדבריו ולא בערך. הגיע הזמן שנפסיק לשקר לעצמנו.

      אהבתי

      • לצורך הבהרה ומתוך הכרת נפש המאדימים וגם בגלל שצריך, מעבר לכיסתוח- אני לא קורא לנקוט נגד גידעון לוי וחבריו באלימות.
        ישנם כלים ואמצעים חוקיים שמאפשרים לציבור להביע את דעתו. אפשר להפגין, לא לשלם עבור הארץ ובעיקר להפסיק את הפוליטיקלי קורבט ולהתחיל לקרוא לדבר הזה בשם המפורש. הפחד שיתק אותנו.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אני שואל איך ?!

        איך תוכל למנוע מאדם להביע דעה ,שהיא כלל לא לגיטימית (כי הרי היא שוללת את זכותה של המדינה להתקיים כלכלית ) בתוך האווירה המאוד מגוננת על חופש הביטוי ?

        אני אהיה בין הראשונים לעשות את הצעד … צריך לחשוב על הנשק משנה המשחק במלחמה המאוד לא שיוויונית הזו
        בין אם זה לפנות למפרסמים שב"הארץ" או לבקש לשלול את תעודת העיתונאי של הנאור !

        אהבתי

        • ההתחלה פשוטה, צריך לקרוא לדברים בשמם ולהתעקש ולתקן את מי שצריך. את כהנא הוציאו מחוץ לחוק ולתקשורת לא הפריעה הפגיעה בחופש הביטוי. אבל אדם שקורא לפגוע במדינה, מעודד פיגועים ומהומות מקבל במה מרכזית. דוברי החמאס והחיזבאללה מקבלים יותר זמן אוויר ממתנחלים. אפשר להשחיר כל אחד מהשמוקים הצבועים בתחקירים ופרסומים שהושתקו עד היום. מהיכרות עם חלק מהדמויות, יש פער גדול בין הדימוי הציבורי המצוחצח של כהני הנאורות להתנהלותם. בכל אורותודקסיה יש עניינים עם כסף, מין וכוח. הפגנות רק יעצימו את "המחיר האישי" שהם משלמים. מקור פרנסתם יש לציין.

          אהבתי

          • Mosh הגיב:

            למר לוי יש שק של כתבות מצוצות מהאצבע , כך שלהראות שהאדם לא מחובר לאמת זו לא הבעיה – הבעיה האמיתית היא להציף , להעלות לפני השטח את כל הרפש שמסתובב

            איך תוכל לעשות זאת אם טור של כתבת שתומך בזריקת אבנים עושה רעש יום- יומיים ואח"כ נעלם … איך תוכל להשאיר את המילים הבזויות באוויר ?

            האיתרוג לא התחיל ונגמר בשרון …

            בשביל זה צריך לארגן את כל הארגונים הציוניים , ימין ושמאל , תחת קמפיין אחד שפשוט מתנגד לאנשים שקוראים לאינתיפדה/חרם/פגיעה בבני אדם/השתמטות – כי זה ביטול זכות קיומה של מדינת ישראל … אני לא חושב שזה כזה קל, כל צד בא עם משקעים כ"כ עמוקים !

            אהבתי

      • fox הגיב:

        אכן הפתרון לתופעה באמתחתנו כבר שנתיים וקצת- .

        אהבתי

    • bazinga הגיב:

      1אז הוא מציע שהוא אתחיל לשלוח מיילים ל"מובילי דעות" בחו"ל להתחיל את החרם באמצעות חרם על עיתון ה"ארץ"?

      אהבתי

  7. חVיה הגיב:

    מאתמול באצבעות: "הנה מסביר שירות גלובס על מה"..
    טוב, כמובןש"אף אחד פה לא פותח לינקים"….
    אבל בלינק (מעריב) כתוב שהנכישה הייתה ב"צופית" מה זה משנה לתלביבון מצוי: צופית או נופית?
    אה,אז אתמול נתתי את ה"בית פריפריה" שלי, שנמצא קרוב(מאוד) ל"מקום האירוע", ו30 התלביבונים (שחקנים,במאים,מפיקות…)כל הזמן שאלו אותי על מצב ה"נכשים" סביב הבית ובתוכו… ושראיתי את הידיעה אמרתי למפיק ש"יכבו ניידים עד הערב",סוף ההסרטה….
    לך תדע מאיפה זה מכיש אותך….
    ד"א השנה כבר הרגתי שם 1 צפע ו1 תלום הקשקשים….

    אהבתי

  8. אבי הגיב:

    למען הסדר הטוב יש לציין כי פרופ' בועז מואב הוא כלכלן מאסכולת שיקגו השמרנית או הניאו ליברלית הידועה לשמצה. אחרי כל המפולות הכלכליות של השנים האחרונות, הם קצת כמו הבורבונים בצרפת שעליהם נאמר: הם לא למדו כלום ולא שכחו כלום.

    אהבתי

    • omer_moav הגיב:

      אני מודה לך אבי על כך שאתה מספק דוגמה לסוג הטענות חסרות הרלוונטיות שאני מלין עליהן. האם האסכולה אליה אני שייך רלוונטית לגבי טענותיו של זליכה אותן אני מפריך? אין כאן בכלל ויכוח בין אסכולות. יש נתונים ויש מספרים חסרי בסיס. יש תאוריה כלכלית ויש פרשנות שגויה שלה. האם אתה יכול בצורה עניינית להראות שטענה מטענותיי שגויה או מוטה בגלל שייכות לאסכולה הניאו-ליברלית?
      בהערת אגב, הטענה שאני שייך לאסכולה הניאו-ליברלית גם היא חסרת בסיס, ובועז מואב זה מישהו אחר.

      אהבתי

  9. עטל הגיב:

    בפייסבוק… 🙂

    אהבתי

  10. עטל הגיב:

    בלי קשר: היום התפרסם באתרים כי ראש עיריית ר"ג צבי בר לא ירוץ בחירות לעיריית ר"ג. (חשד לפלילים וכאלו..)
    מה הניוז? ג'ודי של סטיב בישרה זאת לעמישראל כבר בשבוע שעבר, וכבר הודיעה במי היא תומכת…. 🙂

    אהבתי

  11. Mosh הגיב:

    ואוו…. דפני ליף השמינה, ככה לא ניראה אדם שחי במצב כלכלי קשה, זהו מראה של אדם שמשביע עצמו בארוחה דשנה לפחות פעמיים בשבוע

    עכשיו… יטענו המצקצקים ויאמרו שהמשפט הזה הוא בושה ומגעיל, למה?

    *כי דפני היא אדם פרטי, ולא ראוי ללעוג על מראהו החיצוני של אדם?
    -היא הפכה לדמות ציבורית בראיון הראשון ובכל טור שכתבה ועדיין כותבת.

    *וגם אם היא דמות ציבורית – ביטול טענותיה דרך המראה שלה מראה על רדידות מחשבתית ומחסור בטיעון לגטימי להצגת העמדה הנגדית?
    -שתי מילים… שרה נתניהו

    תודה שהשתתפתם בניסוי חברים!

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      דפני השמינה מתפ"א ולחם ואילו שרה מגלידה וסטייקים.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      הלוגיקה המשובחת שלך מפוצצת ראשים, אני מניח שגם ימניים.
      חבל שחובבי הניסויים המעיקים לא פתרו את בעייתם בשיעורי הכימיה. תערבב,תחמם, תתפוצץ. מה הערך בקיום מיותר.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        תודה אורן !

        אתה ההתגובה שחיפשתי …

        והלוגיקה שלי לא באה מראשי הקודח , מודה …

        הרבה תגובות מכפישות שלא נגעו לגופו של עניין אלא רק לגופה של המבוקרת גרמו לי להעלות את הבדיקה הזו … האם אנשים שהשכם וערב מעלים את משקלה של גב' נתניהו יקבלו בכזה אורך רוח טיעון על משקלה של דפני היקרה ומתברר שלא !

        כרגיל … אתה יכול לזרוק הכל על מי שמחוץ למחנה שלך , אבל ברגע שמשתמשים באותו המטבע על מישהו מהצד שלך – אז זו פשוט בורות ,טיפשות וכפי שכתבת "קיום מיותר"

        באמת – איך אתם יכלים לעשות כזו הבחנה ?! זה מרתק אותי

        וככל שתענה בתגובות מכפישות ולא בתגובות לגופו של עניין רק תצדיק את הדו"ח …

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          כשתמצא תגובה שלי על משקלה של נתניהו, אז תדבר. אני לא מחפש תרוצים בדעות של אחרים. אין צדדים יש סגנון. מי ששוחה במיץ של הזבל, לא מעורר בי חשק להצטרף אליו. אדם עם ראש לא זקוק לניסוי שלך.

          אהבתי

      • bazinga הגיב:

        הבעיה היא שזאת לא הלוגיקה שלו אלא של לא מעט אנשים שאני מכיר שיעלו בדיוק את הטענות שכנגדן הוא משיב.

        אהבתי

    • גלית א' הגיב:

      הגזרה של שרה נתניהו היא הקטנה בבעיותיה…
      דפני ליף תמיד הייתה מלאה. ואתה לא רציני בקישור בין מצבה הכלכלי לגזרתה, אני מקווה. במקרה היא התחילה את המהלך שלה בגלל מחירי הדיור, לא מחירי המזון. מה שלא משנה את העובדה שמחירי המזון בישראל מהגבוהים בעולם, כולל כאלה שמיוצרים בישראל ונמכרים בחו"ל במחירים נמוכים יותר מאשר כאן.
      יש בשמאל אנשים (כמוני, למשל, וכמו עוד כמה פמיניסטיות שעירות מרות נפש) שנמנעים עקרונית מלהתייחס למראה של שרה נתניהו, או של כל אישה אחרת, לצורך העניין. למרות שהזמנת את המצקצקים ו/או את מקהלת השמאל לתקוף אותך, תראה כמה מעט תגובות קיבלת.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אבל בדיסלייקים/לייקים … דבש !

        רציתי לראות כמה יצאו נגד ההתייחסות שלי למשקל של דפני ואני חושב שזה עבד – כי יש הרבה שאין להם בעיה להשמיץ את ההוא אבל אם ה"נציג" שלהם סופג עלבונות הם טוענים שזה לא יפה !

        וכמובן שלא התכוונתי למה שכתבתי עליה , כל אחד ומראהו ומשקלו וגובהו יחיה , אני מתדיין עם אנשים לנושא שלשמו התכנסנו בלבד !

        ואם את פמניסטית , אני חושב שתקיפת נתניהו דרך אישתו היא האקט הכי שובניסטי ומלוכלך שיש … רוצים לצאת נגד מדיניות של ראש הממשלה , תגידו למה ואיך עדיף אחרת – לא להאשים את אישתו שמונעת ממנו להיכנס הביתה בגלל משהו שהוא החליט בבוקר (שמעתי גם את זה )

        ועוד משהו קטן… ממליץ לכל אחד לראות את "הבית הלבן" שדמות אשת הנשיא די דומה (אם כי עודנה) לנשים שאיכלסו את המגורים בוושינגטון די.סי – אז תדברו איתי על שרה נתניהו !

        אהבתי

  12. רדיוט הגיב:

    לא יודע אם שמתם לב ,מחזור שלם של עורכים מפיקים… בגל"צ מתחלפים בימים אלה, ורדיוט תוהה האם משהו הולך להשתנות ב"קול השמולאביבים"? או ישאר אותו דבר כמו ה"שינוי" שמינו שם בובה בדמות ירון דקל?
    תארו לכם מה היה קורה אם נגיד היו מעבירים את התחנה מת"איפו לירושלים או לחיפה?
    כמו שחלמתי שיעבירו את מעריב לי"ם כמו שדובר….
    תארו לכם כלי תקשורת 1 שלא יהיה "מקומון-תלביבתון"…

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      האמת עם הצלחת האינטרנט אני עדיין מופתע למה מרכזי התקשורת
      עדיין נמצאים בתל-אביב כאשר אפשר בשקט לפעול מחוץ לתל-אביב כאשר הדוגמה הבולטת ביותר לי נמצאת דרומית למחלף קיבוץ גלויות וממש על האיילון – מערכת גלובס. פעם אחרונה שבדקתי הם עדיין פועלים מראשון מערב.

      אהבתי

  13. גיל הגיב:

    אם היו חסרות למישהו סיבות לסגרת מעריב הרי שטוריו המתועבים גל בן דרור ימיני (והניסיון הפתטי) להגן עליהם הם עילה טובה מספיק. בן דרור מקדש את חופש הטרחנות בסגנון שאפילו "שיפודים" כבר לא נוקט יותר מ-20 שנה.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      בעיניי ימיני הוא אחד הכותבים בעלי הראיה העצמאית והמפוכחת ביותר, וניתוח המצב שלו תמיד רציונלי ושקול. איש שמאל-מרכז שמסרב להתמכר לדמוניזציה של ישראל שהופכת לבון-טון בחוגים מסויימים. פרש כמעט בודד במערכה, שעושה עבודת קודש. הוא לא ממהר להצטרף לכל מיני מקהלות, ולכן הוא "מתועב" ו"טרחן" בעיניך.

      אהבתי

      • גיל הגיב:

        אכן דברים בסלע. אם איסלמופוביה וראייה קורבנית של הצד החזק (ישראל) הם כתיבה עצמאית אז אין ספק שלבן דרור מגיע פרס פוליצר מטעם מדינת המתנחלים. למיטב הכרתי אותם אפילו הם לא יתפתו לכך יען כי הם יודעיםכמה כתיבתו נבובה וצפויה.

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          הטחת עלבונות וסיסמאות על ימין ועל שמאל, ותוכן של ממש אין. ימיני רחוק מאהדה למפעל ההתנחלויות, ואינו נגוע באיסלמופוביה. לגבי מי הצד החזק, לא יודע מתי בפעם האחרונה פתחת את מפת המזרח התיכון. אבל חבל על הזמן שלי כאן.

          אהבתי

      • אורן הגיב:

        ידע כל נרצח בסוריה, כל ילד רעב בסומליה, שיש מי שזוכר אותם, ומשתמש בהם למטרות נעלות של מתקפות פוליטיות. מה שנראה למקהלת הימין כעבודת קודש, נתפס בעיניים חיצוניות כאס-הוליות ישראלית.

        אהבתי

  14. עטרה הגיב:

    איך מגיעים למהדורה הדיגיטלית היפה של הארץ מהאתר של הארץ? לא מצאתי, ואני רוצה לדפדף במהדורה של עיתון משבוע שעבר (לא קיבלתי את תרבות וספרות ביום שישי, למשל, ורוצה לראות מה היה שם). זה נראה כמו סיבה טובה לעבור סופסוף לגרסת הרשת (כי באתר אני תמיד בקושי מצליחה למצוא מה שאני מחפשת)

    אהבתי

  15. מתחשק לי להסביר לך ארוכות עד כמה הציפיה שלך לא רלוונטית אבל אני מוותר כי את עקשנית כמו מתבגרת. בקצרה:
    כותרות משנה משמשות כנקודות יציאה, דילוג או מיקוד כמו בחרב פיפיות.
    הגולשים במקרה שלך הם לא קהל שבוי קלאסי שאפשר לכוון או תעל לכל מטרה ומרחק.
    התלונות לא רלווניות. השאלה מה את יכולה לעשת בנדון.
    ורצוי שלא לאמבד וידיאו בצמוד לתמונה.

    וכן, לא תמיד אני קורא הכל.

    אהבתי

  16. מימי הגיב:

    עומר מואב כותב
    " מי שמכיר את פרופ’ שלמה יצחקי, שעמד בראש הלמ”ס עד לפני כמה חודשים, ועקב אחרי התהליך שבו ראש הממשלה שיחררוֹ מהתפקיד, מבין שלא ייתכן שיצחקי שיתף פעולה עם הממשלה בהולכת הציבור שולל. "
    אבל –
    מה אומר בן יצחק שתפקידו הסתיים בצורה חפוזה והסטורית?
    בדיוק ההפך מואב ההפך

    אהבתי

    • מימי הגיב:

      סליחה יצחקי.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      תסבירי איך זה בדיוק להיפך.
      יצחקי מסביר איך הוא נלחם בממשלה כדי לקבל נתונים ולפרסם מדדים אמינים בניגוד למדדי הממשלה האינטרסנטית.

      אהבתי

      • מימי הגיב:

        "…אם בא שר ואומר: 'תוריד את מספר העניים', ככלכלן אלך על המדיניות שתעלה הכי פחות ותוריד את מספר העניים. לדוגמה, מדיניות שתעזור להקפיץ את אלה שהם קרובים לקו העוני, מעל קו העוני. את רוב המס אטיל על העניים הכבדים, כי זה הכי פחות נטל עודף. אגב, זה נעשה בישראל אצל השרה אורה נמיר, שהקפיצה את קצבאות הזקנה בכ-10 שקלים והעלתה אנשים מעל קו העוני…".

        2)משרדי הממשלה משקרים הרבה יותר מאשר האזרחים. אני לא צוחק. משרדי הממשלה יותר מתוחכמים".

        3) לגבי פרסום מדד הדיור
        "..זה הבסיס הסטטיסטי המחויב לקביעת מדיניות. אבל אני לא יכול לספק אותו – כי משרד האוצר רוצה לפרסם דוח משלו…"
        4)"…במשך שנים הלמ"ס הוציאה נתונים לא נכונים, במובן הבא: נתנה נתונים חודשיים אף שבעצם המדידה שלנו הייתה תלת-חודשית. בשנות ה-90, אחרי לחץ, הלשכה הסכימה לתת נתוני מגמה, רק שהם היו לא נכונים מבחינה מקצועית. אז לקחנו את ההצטרפות ל-OECD כתירוץ, והכנסנו סקר חודשי שהמשמעות שלו הייתה הגדלת המדגם פי שלושה. כך קפץ אחוז האבטלה…"

        מה שהוא אומר מתיישב עם מה שזליכה אומר – מנסים לרמות אותנו כל הזמן ורק ילד הולנדי אחד עם אצבע בחומה עוצר את השטפון – והתוצאה היא שמפטרים אותו הביתה באי מייל הבתראה של יום ומביאים למערכת מישהו יותר נח.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          חה!
          אבל זה לא סותר את מה שמואב אמר עליו, להיפך!

          אהבתי

          • מימי הגיב:

            זה סותר את מה שמואב אמר, כשטען בשמו של יצחקי שהנתונים הסטטיסטיים מדוייקים.
            "…זליכה רומז שהממשלה, באמצעות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מפיצה שקרים מרושעים על יוקר הדיור, שיעור האבטלה והיקף המשרות החלקיות…."
            יצחקי מאשר שאכן הנתונים על יוקר הדיור האבטלה העוני וכו' עוותו.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              לא הנתונים שיוצאים מהלמ"ס.

              אהבתי

              • מימי הגיב:

                נווווו.
                תקרא לפני שאתה מתווכח.
                ""במשך שנים הלמ"ס הוציאה נתונים לא נכונים" שם
                "בכל פעם שרצית נתונים ממקור ממשלתי נפתחה מלחמה? "נכון. וכל מלחמה נמשכה שלוש שנים. …" שם
                "…- למה אתה לא יודע על שוק ההון?
                "בנק ישראל לא אוהב שאכנס לשם…" שם
                וכמובן ההסבר על היד הקפוצה של האוצר על התקציב של הלשכה והשימושים שנעשו בו.

                אהבתי

                • האמיר הגיב:

                  אפשר לא להאמין לנתוני הלמ"ס. אבל זליכה לא מספק מקור אחר לנתונים שלו: הוא אומר שזה ככה וזהו, תאמינו לו. זה בדיוק מה שנקרא "הוכחה בנפנופי ידיים".

                  אהבתי

                  • מימי הגיב:

                    אני טענתי שמואב טועה ומטעה. לא אמרתי שזליכה צודק.
                    מואב אומר שהנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדוייקים בניגוד לטנתו של זליכה. זו הטענה של מואב.
                    מואב מבסס את טענתו לדיוקם של הנתונים על אמינותו של יצחקי.
                    אם יצחקי אמין– צריך להקשיב למה שיצחקי אומר. יצחקי אומר שיש בעיה מהותית וקשה שמערערת על האמינות של הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. יצחקי מבסס את הטענה שלו עצמו ומציג במאמר שאליו קישרתי ובמקומות אחרים, ומסביר מהן הבעיות שפוגעות באמינות הלמ"ס.

                    אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  יש לי קצת מגבלות טכניות כרגע, אבל ממה שאני זוכר ממה שקראתי, הביקורת היחידה שלו על נתוני הלמ"ס היו בהקשר לאבטלה, אך את המדד הזה הוא כבר תיקן בעצמו לפני כמה שנים, לכן הטיעון הזה כיום אינו רלוונטי.

                  אהבתי

                • מישהי הגיב:

                  גם שם:

                  1. משרד החינוך, שבכל שנה נותן נתונים, אמר לי: 'לא נותנים לכם נתונים כי צריך אישור של השר'. אז כתבתי למנכ"לית שאם הנתונים לא יגיעו בזמן, נוציא הודעה שלא קיבלנו את הנתונים ממשרד החינוך, ובבושה כבר נתחלק שנינו. התוצאה היא שקיבלנו את הנתונים

                  2. אגף התקציבים רצה שאנחנו נפרסם את הנתונים, כי הם ידעו שאנחנו לא נשחק עם הנתונים

                  3.אנחנו מקבלים מהם נתונים … ובכלל אם לא היו נותנים לי הייתי עושה כזה רעש, אני יודע לפתוח את הפה

                  לפי הראיון שהבאת יצחקי יוצא נגד המניפולציות של גופים ממשלתיים אחרים ועומד מאחורי פרסומי הלמ"ס.

                  אהבתי

  17. אבי הגיב:

    מדוע אפי טריגר התנצל? בכל פעם שאני קורא "ידיעה" על ישראל ו/או המזה"ת שהמקור שלה הוא ה"סאנדיי טיימס", אני מגחך "עוזי מחניימי" ומדלג…

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    מכיוון שאת מאשימה אותי פעמיים בפוסט הזה:
    לגבי הסרטון – אני וכנראה כולם חוץ מיון ראינו את הסרטון ללא קשר לתגובה של עו"ד. הרבה פעמים אני משרשר את מחשובתיי כתגובה למי שהגיב באותו נושא למען הסדר הטוב. ללא קשר, יתכן שלא שיווקת מספיק טוב את הקטע הזה שהוא אחד הטובים בזמן האחרון, ולא כולם מפעילים כל סרטון בגלל שזה עושה רעש (עבודה וכו).
    לגבי המהדורה הדיגיטלית של הארץ – זה פעם ראשונה שניסיתי ללחוץ על הלינק (כי לא חשבתי שיעבוד לי) ולכן קיומה לא היה בתודעה שלי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. אני לא "מאשימה", אני מתלוננת.
      2. בשבת לא עובדים. הרוב. גם לא בעיתונים בצהריים. ואם עובדים, נמצאים לבד במערכת.
      3. הדבר היחיד שלא כתבתי ב"שיווק" זה מה נאמר.
      כאמור, לא ייתכן שאספר את הבדיחה ואז תיכנסו כדי לצחוק. זה מגוחך.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        1. אני די בטוח שבפולנית זו אותה המילה.
        2. גם בבית לפעמים לא רוצים לעשות רעש ולפעמים סתם לא בא להפעיל סרטון תוך כדי קריאה. בכל מקרה, אני לא יודע אם יש בכלל מישהו פרט ליון שרלוונטי לתלונות שלך. הספירה שלך חסרת ביסוס.
        3. שיווקת את הקטע המעולה הזה כ"בדיחה מזעזעת וגזענית". אנחנו צריכים לעבוד על יכולות השיווק שלך.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          פפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפפ. בסדר בסדר. תיקנתי. מזל שלא התחתנתי איתך. מזל.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            אני מציע סקר ראש בראש. מי מבינינו יותר פסול חיתון.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              זה לא קרב הוגן, דבורית פירסמה את תמונה ואתה אנונימי, לא חשפת את הצדדים הויזואלים בפסלות שלך, ועל כן יתרון לא מבוטל.
              בנוגע לטיימינג והתיקונים, החזקה זה תשעים אחוז מהחוק.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                האם היתרון שאתה מייחס לאי הניראות שלי הוא פרטני למקרה שלי, או שזה יתרון אוניברסלי?
                אתה למשל, יותר אטרטקטיבי עם תמונה או בלי תמונה?
                חוץ מזה, כבר סיכמנו על זה שבעלת הבית היא אחלה כ', לכן היתרון אמור להיות שלה.

                אהבתי

          • שועלן הגיב:

            תיקנתי

            שיעור מספר 1 בשיווק:
            טיימינג איז אווריתינג.

            אהבתי

    • אני וכנראה כולם חוץ מיון ראינו את הסרטון ללא קשר לתגובה של עו”ד

      לטענתך העו"ד קיבל לייקים מפני שהסביר את השוס של הסרטון ולא בגלל שהפנה את תשומת הלב לסרטון. שתיקה רועמת.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לדעתי זו פשוט היתה הדרך של אנשי האצבעות שכידוע הם נטולי מיתרי קול להביע את שביעות רצונם מהסרטון (במיוחד בניגוד לתיוגו כגזעני של בעלת הבית).

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          ההומור מזכיר את מתיחות הטלפון של בארט סימפסון או הסמסים לגרטל בלונדון. מסוגת הגבר האינפנטילי, קבוצה דומיננטית בקרב אנשי האצבעות הדביקות.

          אהבתי

          • הבנתך בהומור מצחיקה. המתיחות של בארט מצחיקות בגלל מו והקונטקס ובמקרה שלנו, הסיקור במהדורת החדשות. איש מחליק על בננה ברחוב, לא מצחיק. דמיין את ביבי בוועידת איפא"ק, כולו נפוח משביעות רצון עולה לבמה עם שרה בתשואות אדירות. ושניהם מחליקים על בננה. עכשיו תתרכז בפרצוף של ליאור שליין משדר את האירוע ב'מצב עגומה'. כן, אינפנטילי.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            ברור. זה מה שכ"כ מצחיק.
            אפילו מאט גרונינג לא חשב שבארט יכול לעבוד על מהדורת החדשות.

            אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        יכול להיות שהצופים חששו לצחוק מהסרטון בלי שיהיה להם קודם מכתב מעו"ד.

        אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    אני מאמין לחלוטין לעומר מואב בנושא שיתוף הפעולה עם כץ (וגם הנחתי אתמול שזהו המצב).
    מעניין מהי הטענה המשפטית שמונעת מתן קרדיט לבלוג?
    אולי זה סתם פוגע ביוקרת העיתון כמביא חומרים מיוחדים?

    אהבתי

    • אורי הגיב:

      אני ועומר אכן התכתבנו לגבי הראיון עם זליכה עוד לפני שפרסמתי את הרשומה בבלוג. במאמר בעיתון לא ניתן לפרט נתונים ומחקרים באותה הרמה כמו בבלוג, והרשומה אכן מציגה תשובות לרבים מאלו שהגיבו לעומר מואב.

      אהבתי

    • omer_moav הגיב:

      הנימוק המשפטי קשור בחשש לתביעת דיבה. הפניה לאתר כחלק מהטענות נגד זליכה חושפת את הארץ לתביעה גם על תוכן האתר שעליו אין לעיתון שליטה, זאת בשונה מציטוט האתר על ראיון ספציפי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תודה על ההבהרה, למרות שעדיין הטענה של הארץ נשמעת קצת מופרכת לאור העובדה שהם כן מזכירים בלוגים משמיצנים, למשל תיקון עולם.
        האם אזכור שם הבלוג והעובדה שפורסם בו פוסט כזה וכזה ללא קישור אקטיבי מהווה עילה מספקת לדיבה?
        (השאלה הזו לא מיועדת דווקא אליך).

        אהבתי

        • omer_moav הגיב:

          יש הבדל בין להזכיר בלוג לבין להגיד שהבלוג הוא נספח לטור. לדוגמה, אני יכול לכתוב בטור שזליכה כנראה טעה אבל אני מפנה את הקוראים לפרשנות מלאה יותר לבלוג ושם כתוב שהוא שרלטן, ואז, במידה רבה אני עומד מאחורי הטענה שהוא שרלטן והוא יכול לתבוע דיבה אותי ואת הארץ. לעומת זאת להזכיר בלוג שלא כנספח למאמר אלא כמקור לטיעון מסוים זה דבר אחר.

          אהבתי

כתיבת תגובה