שאלוהים יעזור

haaretz15.7.13yediot15.7.13

maariv15.7.13isra15.7.13

Þmakor15.7.13

כותרות ראשיות

הנה שתי דרכים להציג בכותרות את בג"צ ראשי הערים. הכותרת העליונה היא ממעריב, כותרת ראשית, והתחתונה מהארץ, ע' 3.
rasheiarim

"בישראל פועלים כ-6,800 יצואני נשק", זו הכותרת הראשית בעמוד הבית של הארץ הבוקר.
לא ממש מדויק. מדובר בכל מי שעובדים בתעשייה:

בישראל נמצאים 6,784 אישים שעוסקים בייצוא ביטחוני. מדובר בשמותיהם של העובדים בשיווק ובייצוא ביטחוני ב-1,006 חברות (כולל עובדים טכנולוגיים ואנשי הטמעה ואחזקה), וכן 312 עוסקים עצמאיים בתחום הייצוא הביטחוני. נכון לאותו מועד, אגף הפיקוח על הנשק העניק 1,900 רישיונות שיווק, ועוד 8,716 רישיונות ייצוא.

מעריב: ישראל כבר לא תתקוף באיראן. בשורה משמחת, לא?

בידיעות הכותרת הראשית היא המשך של שישי: הפלונטר הסיני מסתבך.
לדברי שמעון שיפר הפרסום בשישי עורר תגובות נזעמות בקונגרס, בוושינגטון ובארגונים היהודיים, והשגריר הישראלי מייקל אורן הוקפץ לישראל בסו"ש לדיון חירום שקיים נתניהו. הרקע: הבטחת ישראל שלא לאפשר לבכירים במערכת הביטחון להעיד נגד בנק אוף צ'יינה בתביעה שהוגשה לביהמ"ש הפדרלי בניו יורק ע"י שריל ויקותיאל וולץ מפלורידה, שבנם דניאל נהרג ב-2006 בפיגוע טרור בתל אביב. לפי התביעה, הכסף שאפשר לחמאס לבצע את הפיגוע הועבר במסגרת "הלבנה באמצעות סחר" שביצע חמאס דרך חשבונות בבנק אוף צ'יינה. ההלבנה כללה תנועת כספים בשווי כשישה מיליון דולר. אורן, כך לפי שיפר, הגיע לישראל כדי להגיד לנתניהו שהאמריקאים רותחים על שנכנע ללחץ הסיני, שלא לאפשר לבכירים להעיד. לדברי אורן, כלומר כך שיפר, נתניהו מכונה ע"י האמריקאים "מר טרור" בגלל שהטיף שנים לאי כניעה לטרור, ולכן כה התפלאו הם על כניעתו.
חוץ מזה יש עוד תביעה שגם אותה מרכזת עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר (והנה המקור לידיעה), שבמסגרתה 22 משפחות נפגעות טרור מנהלות נגד אותו בנק אוף צ'יינה הליכים משפטיים כבר חמש שנים.
מלשכת רה"מ לא נמסרה תגובה, כך בסוף הידיעה. את הכפולה האמורה מלווה תצלום מלבב של הזוג נתניהו בסין. חייכני ונופשני.
הידיעה אגב, התפרסמה ב-nrg בחמישי בעשר בלילה, והיא לקוחה ממקור ראשון של יום שישי, בו פורסמה בהרחבה בעמודי החדשות (ע' 8). אין הפניה בשער מקור אליה, לעומת ידיעות, שם היא הייתה הכותרת הראשית. כלומר, זהו לא סיפור בלעדי של ידיעות מלכתחילה, אלא הופיע בשני העיתונים במקביל.
ועדיין, ככל שראיתי, אין לו פולואו במקומות אחרים, לא?
noni15.7
אופס, רגע, ההתייחסות היחידה של ישר"ה לפרשה היא באמצעות מדורנו האהוב "אמפריית הרשע של נוני מוזס" והיא מתייחסת לכך שגלעד שרון כתב על הפרשה אתמול טור דעה.

אגב, בשישי האחרון התפרסם עמוד שלם על נתניהו כמדריך טיולים בישראל השבוע. בכתבה טעות חוזרת: Travel Channel הוא לא שם של תוכנית, אלא שם של ערוץ. שם התוכנית The Royal Tour.

תינוקת מתה (2)

לפני פחות משבועיים מתה תינוקת ברמת גן אחרי שנשכחה במכונית.
אתמול זה קרה שוב, הפעם בהתנחלות שילה. אז היום אנחנו כבר מתרגשים פחות? מה, שוב לשלוף את כל המומחים? שוב לשחזר את כל מה שנכתב, ואת כל התוכניות שהיו כדי לקדם את הזהירות? שוב לצקצק?
מאחר שמדובר בעוד ילדה ובעוד ילדה, אתחיל לחשוב שלסין היינו.
במעריב מות התינוקת הוא פס בשער: "אסון בשילה: פעוטה נפטרה לאחר שאביה שחזר ממשמרת לילה שכח אותה ברכב | ע' 8"
באותו עמוד שמונה מתואר המקרה, ועמיחי אתאלי חותם את הידיעה החדשותית שלו בהכרזה גורלית (או שאולי זה עורך/ת הידיעה? אולי אריה אפלטוני עצמו, עורך בדסק, שדבריו הלא ייאמנו מופיעים למטה?):

למרבה הצער, טרגדיות כאלה קורות להורים רבים. לפני כשבועיים נשכחה תינוקת ברכב ברמת גן למשך יום שלם, ונמצאה על ידי הוריה ללא רוח חיים.

מתחתיו יש טור "דעה" של אפלטוני הקובע: "זה לא מכיוון שאתה רשלן, זה משום שאלוהים התאכזר דווקא אליך".
חסר לי טור דעה של בן-דרור ימיני שיקבע, לא נורא, תמיד אפשר לעשות עוד ילד, זה אפילו מהנה.
אפילו  במאמר המערכת של המבשר לא כותבים דברים כמו של אפלטוני.
hamvaserehet

גם במקרה המוות הקודם, ברמת גן, לא ממש התרגשו במעריב. הידיעה כלל לא הופיעה בשער, ובעיתון עצמו, בצמצום. החידוש היום הוא הסטריפ השחור המובלע.

בידיעות, שבמקרה הקודם טיפל בהרחבה, יש הפניה גדולה יחסית בשער, כמעט רבע ממנו, עם הכותרת "שיכחה הורגת", וכל כפולה 4-5. כלומר, גם היום לא חוסכים מילים ומקום.
עו"ד רווית צמח ניסתה לקדם קמפיין הסברה עוד באפריל, אך מתברר שהמשרדים השונים מעבירים את הכדור ממשרד למשרד. למשל, אומרת שרת הבריאות יעל גרמן: "שרת הבריאות הסכימה להשתתף במימון יחד עם משרדי התחבורה והחינוך, למרות שהנושא קשור יותר למשרד התחבורה ולא למשרדה".
והנה מתוך דבריה של מרב בטיטו, באחד הטורים המלווים את הידיעה. מצטערת, אבל אני מסכימה עם כל מילה.

"השכחה היא מנגנון ההגנה הטוב ביותר של האדם", סח לי פעם איש חכם. אם כן, הקשיתי, מדובר בבחירה של המוח האנושי המעוניין להטיל בצד הדרך משא עודף? "כן, ממש כמו במחסנית של אקדח. הכדור שנורה החוצה, מפנה את מקומו לכדור הבא. שטח האחסון של הזיכרון שלנו מוגבל. הבחירה לירות החוצה מידע פחות חשוב לפעמים מודעת ולפעמים לא, אבל היא תמיד מוכיחה שיש פריט שבחרנו להיפטר ממנו, ופריט אחר שהעדפנו להחזיק בו…" דברים כאלו לא קורים לנו, אנו אלו שגורמים להם לקרות.

בישר"ה זו הכותרת המרכזית בשער, "7 שעות, לבד ברכב הלוהט" והקביעות חד משמעיות: האחריות היא על ההורים. וכמה עצות פשוטות, מסוג התיק וכו'. כבר לא אכפת לי אם הכותרת צהובה, מרכזית, וכו'. אם זו הכותרת שיראו הבוקר כמה מאות אלפים מול הפרצוף כשהם נוסעים באוטובוס או ברכבת, אולי זה יחלחל למוח.
וזו גם הכפולה הפותחת:
tinoketisra

"תינוקת מתה לאחר שנשכחה ברכב" זהו גם סטריפ קטון בשער הארץ. ידיעה קצרה בעניין בראש ע' 7, ללא תמונה.
שני ליטמן, הבוקר, גורסת שזה קורה יותר לגברים מאשר לנשים, כי אבות פחות רגילים לנוכחות של הילדים בחיים שלהם. נונו, מה שמחכה לה.

כמו שכבר אמרתי: אל תיקנו שום מכשיר, רק שימו את התיק המכוער שלכם או את הסלולרי הטיפשי שלכם ליד התינוק, ולא תשכחו אותו לעולם. גם לשים את תיק הגן/ חיתולים/ בקבוק של התינוק במושב הקדמי יכול לעזור. וגם תזכורת בנייד.
babybag

לחם עבודה

ח"כ גלעד ארדן אומר שיוביל להקמת שתי חברות חדשות חדשות, למען יושמעו הקולות המושתקים ותורחב מדורת השבט.
הנה חלק מדבריו

מה זה אומר? יותר עיתונות, יותר מגוון, יותר אפשרויות לצופה, יותר דמוקרטיה. אנחנו עם מיוחד ומגוון מאוד, עם המון קהלים ומגזרים, אבל בואו נודה: חלק גדול מהטלנטים בתקשורת, די דומים זה לזה. גם הטון המוביל הוא לעיתים קרובות מונוטוני. עם כניסתי למשרד התקשורת הבהרתי לאנשי משרדי שהרצון שלי הוא להגביר את התחרות ולהביא לשיח הציבורי קולות חדשים ודעות חדשות. אנחנו חיים במדינה שיש בה יותר מדי קהלים שמודרים מהשיח התקשורתי. כשר התקשורת חשוב לי לייצר יותר פלורליזם ויותר מגוון על המסך. עכשיו זה קורה ובעיני זה לא פחות מדרמטי: בכוונתי לאשר ליס ולכבלים להקים, כל אחת בנפרד, חברת חדשות.

האמת, צחקתי.

ובינתיים במעריב: ההנהלה הודיעה אתמול לעובדים ששכר יוני הועבר לבנקיהם, ושהוא ייראה בחשבונות היום.

המאגר הביומטרי והסלולרי

נערה אחת נתנה את הסלולרי שלה לתיקון בתחנת השירות של פלאפון ביגאל אלון. משהגיעה הביתה נוכחה שקיבלה מכשיר חלופי עם כרטיס סים של מישהו אחר, שדווקא התכתב עם ג'יבריל רג'וב, גבי אשכנזי, וגם עם גבי אופיר, המנכ"ל היוצא של המשרד להגנת העורף, שהמליץ על ח"כ עפר שלח כמי שיכול להשתדלן אצל יאיר לפיד בענייניו.
אומנם אמה של הנערה, ר', שכנראה היא שהביאה את הדברים לידיעת כתב מעריב יוסי אלי, סיפרה שהנערה הייתה משועשעת, אבל "עבורנו זה היה פחות מצחיק", אך מתברר שהמשפחה לא עשתה כלום עם הפחות מצחיק הזה, לא אצה רצה ליגאל אלון, ורק אחרי שבוע, משתוקן המקורי, הוחזר זה המשעשע לפלאפון, שהבטיחה שהנושא ייבדק.
וזו המדינה שתאבטח מאגר ביומטרי.

כלב נשך

kelevnashah
מי אמר שכלב נשך אדם זו לא ידיעה אבל אדם נשך כלב כן?
(המבשר)

יש עורכים בבית?

madmia
(וואלה!)

parisra
(ישר"ה מאבד כיוון)

davka
(ידיעות, ע' 2)

מסגד אל עקצה? מה עוד? מעריב, ע' 12, טור ראשון.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מתברר שרוב הציבור בעד החיילות המתפשטות, וחושב שזה ממש סבבה, או שהצבא אשם, בגלל קמפיין המתפשטות שלו ב-2007. נפלא.

מועדון תרבות

ראיון עם ריצ'רד לינקלייטר, אחד הבמאים האהובים עלי (אורי קליין, הארץ).

לפני פיזור

כלל לא היה אכפת לאיש שלא היה אתמול לפני פיזור. רבע תלונה לא התקבלה.
תודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על שאלוהים יעזור

  1. yaniv of tel-aviv הגיב:

    צריך להתחבר, לא צריך להתחבר, צריך להתחבר, לא צריך להתחבר….
    איזה שגעת!
    איפה צייד הטרולים כשצריך אותו??

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    וזו המדינה שתאבטח מאגר ביומטרי.

    לא ידעתי שאת אבטחת המאגר הביומטרי מסרו לחברת פלאפון.

    אהבתי

  3. ניקי הגיב:

    העיקר שאמרו לי לא להתלהם. אז אני לא מתלהמת. רק צורחת בתוך הראש מתסכול ומעצבים.

    *והסליחה עם מי שלא העמיק בויכוח ה"כן יכול או לא יכול לקרות לכולם" בעקבות מותה של התינוקת בשבוע שעבר, וסתם חושב שאני פסיכית. מה שלא בהכרח שגוי.

    אהבתי

  4. יובל הגיב:

    בהחלט "שאלוהים יעזור", וכל מלה נוספת מיותרת
    http://www.haaretz.co.il/news/local/1.2072072

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      די לא יאומן שזה קורה יום אחרי יום. היה אפשר לחשוב שהפרסום על ילדים שנשכחים ברכב יעורר מודעות לנושא, לפחות לטווח הקצר.

      אהבתי

  5. מיכאל הגיב:

    ד"ר איתי גל בידיעות ממליצ על איזה מכשיר שקר כלשהו חדש: צמיד שלפי ד"ר גל מחשב קצב לב, סופר אורגזמות, מצלם את האוכל שאנחנו אוכלים וגולת הכותרת, יודע את איכות השינה שלנו על ידי ספירת תנועות העיניים המהירות בשנת חלום. המכשיר לא עושה אף אחד מהדברים הללו. איך יודעים? מצורף לכתבה סרטון שד"ר גל לא טרח כנראה לצפות בו. בדקתי, ד"ר גל הוא רופא. הוא בטח נתקל במהלך לימודיו בשרטוט הזה
    ניתן לראות בנקל שהעיניים מצויות במרחק ניכר מפרק כף היד. זה לא עורר איזה חשד קל אצל ד"ר גל?

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אכן צמיד מופלא:

      הצמיד גם יכול לחוות את דעתו הדיגיטלית על חיי האהבה שלכם… מובן שבדרך זו, טוענים חלק מהמתנסים בצמיד, ניתן גם לגלות בגידות מצד בני הזוג.

      אהבתי

  6. יון חיובי הגיב:

    צצה לה פספוסית וחוגגת שיוויון זכויות. החליטה שמשתתפת בנטל והצהירה שאוהבת את המדינה, וואלה יופי. ומה, טועבי תסכים שפלסטינאית ישראלית ועוד מנצרת תשרת בצבא היהודי ותזכה להטבות של חיילים משוחררים? הרי הנאורים מאירופה שילמו כדי שמקרים כאלה לא יתרחשו. -פאדיחה.

    אהבתי

  7. שיפ הגיב:

    ניצנה דרשן-לייטנר (והנה המקור לידיעה), שבמסגרתה 22 משפחות נפגעות טרור מנהלות נגד אותו בנק אוף צ’יינה הליכים משפטיים כבר חמש שנים.
    מלשכת רה”מלא נמסרה תגובה, כך בסוף הידיעה.

    ובציטוט של אייכנר שורה לפני הסוף:

    שלחיתם לחו"ל

    אהבתי

  8. מיכאל הגיב:

    בישראל 150000 מנתחי מח (231 מנתחי מח רשומים. 5031 סייעות חדר ניתוח, 10000 מזכירות רפואיות, 13000 אחראי סניטציה, 20000 תלמידות בית ספר שעושות ביביסיטר כשהמנתח לוקח את אשתו לארוחת ערב…)
    אלוף בן צריך ללכת הביתה.

    אהבתי

    • יון חיובי הגיב:

      -ועוד, שים לב לכותרת.

      בישראל 6,784 יצואני נשק

      לעומת הנתון בכתבה:

      בישראל נמצאים 6,784 אישים שעוסקים בייצוא ביטחוני

      לא יודע להעריך באחוזים כמה מהעוסקים בייצוא הבטחוני מספקים מוצרים ושירותים בתחום ההגנה ואבטחה ולא במסחר בנשק. מהמר שמדובר ביותר משליש.

      ומדוע העותר, העו"ד, איתי מק מתעלם מסיכון האנשים ובני משפחותיהם?
      הוא לא טיפש-בניית מוניטין בקרב הקהל הקדוש על עמותותיו שממומנות מארות הקור תשתלם יותר. אם לא יקרה אסון הרי ישכחו את שמו. החו"ל מניוקי.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        גם את זה לא קראת בפוסט (כי אתה לא קורא הכל) ושמת לב במקרה בתגובות?
        נו, מה פלא ששכחת את הילד.

        אהבתי

        • יון חיובי הגיב:

          את מבהילה, פשוט פחד מוות. כל הערה כזאת אני רץ חסר נשימה לבדוק הטחו עיני מלקרוא ואצבעותי שוב מקלידות באוויר. למזלי (רגע, צריך לנשום) לא התייחסתי לנקודה שהעלית- המועסקים הנילווים מהמספר הכללי, אלא להבדל המהותי בין מסחר בנשק התקפי לאספקת שירותי אבטחה. בפעם הבאה אתבע אותך בעוון הזדקנות מהירה.

          אהבתי

  9. מאי הגיב:

    אני הייתי לגמרי במחנה של 'איך לכל הרוחות אפשר לשכוח ילד למשך שעות במכונית' עד שקראתי בסוף השבוע שעבר את הכתבה של ג'ין ויינגרטן בוושינגטון פוסט – נדמה לי שניתן לה קישור גם כאן במקרה הטרגי הקודם, אבל בכל אופן הנה הלינק: http://articles.washingtonpost.com/2009-03-08/news/36840402_1_courtroom-tissue-class-trip

    מה שהבנתי אחרי קריאת הכתבה זה שלא מדובר בהורה ששכח ילד ולא נזכר בו למשך שמונה שעות…מדובר בהורה ששכח להכניס את הילד למטפלת/מעון/גן/בייביסיטר, אבל בראש שלו הוא *כן* עשה את זה. אז למה שייזכר בילד? אם הוא נזכר בו, הוא חושב עליו כנמצא בידיים טובות…ויינגרטן מתעד כמה מקרים מזעזעים בהם הורים נסעו בסוף היום לאסוף את הילד בלי להרגיש בכלל שהגופה באוטו! רק שהגיעו למעון ואמרו להם שמה פתאום, הילד לא הגיע היום, הבינו מה קרה.

    אימא שלי, שעובדת בגן ילדים, אומרת שהיא בכלל לא מתפלאת – הורים מביאים את הילד ביד אחת עם טלפון צמוד לאוזן, אומרים 'שלום' חטוף ונעלמים. אם יש משהו שצריך לעבוד עליו זה לנטרל את 'האוטומטיות' בה מתפטרים מילדים. אני די בטוחה שהורה שרגיל להיכנס עם הילד לגן, לעזור לו להתמקם, לדרוש יפה בשלום הגננת ולהיפרד יפה מהילד, יתקשה יותר לשכוח את הילד באוטו מאשר הורה שרגיל לפזר את הילדים על אוטומט.

    אהבתי

    • א הגיב:

      אם יתברר שגם את התינוקת של היום שכח אבא, מומלץ לחוקק חוק איפסון אבות בקייטנות למשך ימות הקיץ ושאת התינוקות תשמורנה האמהות מכל משמר מפניהם.
      לשכוח תינוק כמעשה שבשגרה ועוד לצרף לכך הסברים פסבדו מדעיים. שאלוהים ישמור!

      אהבתי

      • מימי הגיב:

        אפשר לנסות לאפסן אותם לשעה שעתיים באוטו נעול בלי מזגן.
        לחייב אבות / אבות בפוטנציה לעבור התנסות כזו לפני מתן רשיון להורות

        אהבתי

        • א הגיב:

          בדיוק על זה חשבתי גם. כנראה הזעם מפנה אותי למחוזות רחוקים מדי. בתאכלס, אם קריירה וכסף הם הגורם הראשי, צריך לקנוס אותם במאות אלפי שקלים. אולי הכסף הוא מה שיזכיר להם את מה שכל חתולת אשפתות שיש לה גור כן זוכרת.

          אהבתי

      • יון חיובי הגיב:

        לא מצדיק או מתרץ אבל השיגרה הנוכחית בהחלט לא שגרתית. מעולם לא היינו עסוקים בשלל הפרעות מטמטם שכזה. נראה שהאבות מושפעים יותר מהסחות דעת, מזל שהנשים נשים.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, הקישור הובא פה, כולל היום (קישור בתוך קישור)
      אולי צריך להיות גם נוהל גננות, מאחר שההורים בלתי אחראים: אם עד 9 הילד לא מגיע, להתקשר להורים. לא שזו אחריותן כאמור, אבל אין מה לעשות, במצבים כאלו צריך לגייס את כל הסביבה.

      אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        הקנס והעונש לא יסייעו בכהוא זה. אדם שאיבד את היקר לו מכל נענש בדרך שאף אחד מאיתנו לא רוצה לדמיין.
        חייבים להכריח את קיומו של נוהל הגננות ולאמץ משהו מהפתרונות המוצעים.
        אני אגב פשוט משתדל לקחת את הילדים לגן ברגל וכך הסיכויים לשכוח דבר מה קטנים.
        אני מניח שאחת הבעיות שגורמות לשכחה היא קוצר הזמן של ההורים שיוצאים מאוחר מהבית וצריכים להוריד את הילדים בגן במהירות ואז ללכת לעבודה.
        לו היתה פאוזה קצרה בין שני הדברים, הסבירות לשכחה היתה כנראה יורדת.

        אהבתי

        • א הגיב:

          התכוונתי לעונש מעולם הערכים של אותם אנשים ספציפיים, שאצלם העבודה עומדת בסדר עדיפויות כזה שבגללה "שוכחים" תינוק.
          בסולם ערכים כזה, איום בכסף הוא אולי הפתרון היחיד. והדגש לא היה על העונש לאבא האומלל, אלא כאמצעי הרתעה לאבות אחרים.

          אהבתי

        • יון חיובי הגיב:

          באלף הקודם בתקופה די מטורפת המלכה ציוותה לפני שהתרסקה למיטה שבבוקר המכונף יבצע את הגיחה לבית הספר. בתקופה ההיא ביליתי בשובך בממוצע שש שעות כולל שינה. כמובן שהנהנתי באוטומט ושכחתי. תוך חצי שעה, בזכות אותה גננת מהוללת שהתקשרה לברר מדוע האוצר לא הגיע קיבלנו הפי-אנד לסיפור.
          אם אני חושב שיכול לקרות לכל אחד?
          לא יודע. -למלכה זה לא היה קורה.
          ושוב, אני אבא אחראי, נוכח ומעורב. הטרחן שמוודא ובודק יותר מההורים שמסביב ובכל זאת, תקלה.

          אהבתי

          • א הגיב:

            אתה מדבר על זה בנון שלאנטיות, משל שכחת להחליף חיתול בזמן.
            אלוהים אדירים!!! מדובר פה על החיים של היצור הכי יקר לך בעולם ושחייו תלויים רק בך ולא בגננת מהוללת כזו או אחרת.
            לעזאזל. מה קורה לכם? רק מלחמות אתם יודעים לעשות? מה זה הטרנד החדש הזה של לבשל תינוקות?

            אהבתי

            • יון חיובי הגיב:

              א. לא בישלתי הזנחתי כהלכה, במיטה.
              ב. צודקת צודקת צודקת.
              ג. צדקת.

              אהבתי

            • תומר הגיב:

              אני מתאר לעצמי שאם הייתי כותב, נניח: "רק לבשל ולבזבז כסף על בגדים אתן יודעות?" זה היה קצת מקפיץ אותך, נכון?

              או שאולי את באמת מאמינה שקנס כספי יכאב לגברים יותר מאשר אובדן ילד(ה) שאז פשוט יסתיים הדיאלוג בינינו, אני אלך לעשות מלחמה ואת תלכי לגהץ או משהו.

              אהבתי

              • א הגיב:

                מעולם לא טענתי שקנס יכאב יותר מאשר לאבד ילד! אני עצמי חיה בתוך החוויה המפוקפקת הזו, כך שאין כל צורך ללמד אותי דרגות של כאב בנושא הזה.
                אמרתי שאם סדר העדיפויות הוא כלכלי – אולי הפחד מלאבד את כל הנכסים הוא מה שיעורר מודעות ואחריות.

                אהבתי

                • הינשוף של מינרווה הגיב:

                  אם יורשה לי חדד את מה שמנסה תומר לטעון (שאותו אני מעריך):
                  האבות לא שכחו את הילדים בגלל סדר עדיפויות קלוקל, לפיו כסף חשוב מילד.
                  הם שכחו את הילדים בגלל שדעתם הוסחה.

                  אהבתי

                  • א הגיב:

                    הבנתי. אני גם נוטה להסכים עם טענתו של יון שמעולם דעת האבות לא הוסחה כמו בימנו אלה. כיון שכבר חטפתי על הראש, אניח להערה על המלחמות ואחזור לגורם המטריאליסטי.
                    דעת האבות מוסחת בגלל העבודה, דהיינו בגלל כסף – ואידך זיל גמור.
                    כך או אחרת, "נוהל גננת" שאורלי לוי-אבקסיס מנסה לחוקק הוא אחד הרעיונות הכי הזויים ששמעתי בחיי. מה בדיוק הרעיון? שאם הגננת תהיה עסוקה עם חמישה ילדים צווחים וחלילה תשכח לטלפן להורי הילד החסר היא תשב בבית סוהר?
                    לאבות מותר שדעתם תוסח ולגננות לא?

                    אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      דעת האבות מוסחת בגלל העבודה, דהיינו בגלל כסף

                      שוב, אם הסיבה היא היסח דעת, הרי שעבודה וכסף הם רק סיבה אחת, מני רבות. דעתה של הגננת שהזכרת, לדוגמא, יכולה להיות מוסחת בגלל שילד אחד מצווח בעוד שהאחר מבקש ללקק את הרצפה. וזה לא קשור לכסף. לדבריך:

                      אם הגננת תהיה עסוקה

                      אם זה חלק מהעבודה של הגננת, לדאוג שבשל עבודה (כסיבה יחידה) אבות לא ישכחו ילד במכונית, הרי שלא תתכן הסחת מצד הגננת.
                      אולם .

                      אהבתי

                    • יון חיובי הגיב:

                      אני חושב שאת שוב מפספסת. המטרה בחוק היא לצמצם אסונות ולא לצלוב גננות שבכל מקרה אמורות לוודא נוכחות. נטל האחריות וכאב הראש מטלפון או שניים כל בוקר עדיף מהאלטרנטיבה.

                      אהבתי

                  • א הגיב:

                    גננות אמורות לשמור על חיי הילדים כאשר הם ברשותן וזו ממילא אחריות הכי כבדה שניתן להטיל על מישהו זר. הן לא אמורות להגן על תינוקות מפני האבות פזורי הדעת שלהם. עוד לא שמעתי רעיון כזה הזוי של העברת אחריות לגננת על חיי ילד שאתם ילדתם ואתם מקור ההגנה הבלעדית שלו.
                    איזו גננת אמורה להגן למשל על תינוקות שזוחלים לבריכה וטובעים כאשר האבות שלהם עסוקים בהסחות הדעת שלהם?
                    או שפשוט נצמיד לכל אבא גננת פרטית 24/7
                    יש גבול!

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      לא חלילה העברת אחריות (לא בגרסה שאני הצעתי) לגננת, אלא תוספת, עוד מעגל בטיחות. כמו שהציעה עכשיו למשל הפסיכולוגית איריס רייצס: שההורה השני (אמממ, האם) יתקשר בזמן הסביר וי/תשאל "הילד בגן? בקייטנה? איך הייתה הפרידה?" וכנהלאה.
                      וgם הציבור התבקש להסתכל על מכוניות בחניות ליד מקומות עבודה, בחניונים וכזה.

                      אהבתי

                    • א', הצדק כולו איתך ועקרונית אני בעד רישיון שיינתן רק לאלה שסיימו בהצלחה קורס הורות בנפח מינימלי של 500 שעות פלוס ריענון דו שנתי. השאלה באיזו מטרה את ממוקדת- בחינוך אבות לטווח הארוך או בהצלת ילדות עכשיו. מצידי, שיחייבו רכישת מכשיר בטסט, שינדנדו לגננות בהליכים מייגעים ושיפזרו פלאיירים של איפה הילד. כל מה שאפשר.

                      אהבתי

                    • א הגיב:

                      V, כמובן שהתייחסתי להצעה מהכנסת להעביר בחוק את האחריות לגננת ולא למה שאת כתבת.

                      אהבתי

  10. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    מעריב: ישראל כבר לא תתקוף באיראן. בשורה משמחת, לא?

    בשורה משמחת יותר היתה שאיראן לא תתקוף בישראל. בכל מקרה זה מזכיר לי את הסיפור הבא:
    לאיכר סיני היתה רק סוסה אחת. יום אחד הסוסה ברחה. באו השכנים ואמרו: "בשורות רעות". אמר להם: "נראה".
    כעבור שבועיים הסוסה חזרה עם שני סוסי פרא אצילים. באו השכנים ואמרו: "בשורות טובות!". אמר להם: "נראה".
    רכב בנו של האיכר על אחד הסוסים, נפל ממנו וריסק את רגלו. באו השכנים ואמרו: "בשורות רעות". אמר להם: "נראה".
    באה מלחמה, וכל בחורי הכפר גויסו לצבא, מלבד בנו הנכה של האיכר. באו השכנים ואמרו: "בשורות טובות!". אמר להם: "נראה".

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      זו בשורה משמחת לאירנים…

      וגם למי שמשוכנע שאין לאירן תוכנית גרעינית צבאית או שיש לה תוכנית שכזו אבל היא לא יכולה לפגוע בישראל יותר משתקיפה ישראלית באירן יכולה לפגוע בה או שארה"ב תעשה את מה שנחוץ כדי למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני, תחת הנהגתו של הנשיא ברק "כל האופציות על השולחן (כולל האופציה של לא לעשות כלום)" אובמה.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        לגבי אובמה – רון בן ישי מסכם זאת יפה.

        אהבתי

        • ספרינג הגיב:

          בן ישי כותב בצד שההדלפות הפנימיות בארה"ב בוושינגטון כחלק ממאבקים פוליטיים "מעמידות את אזרחי ישראל בסכנה אמיתית ומוחשית" לקראת מלחמה.

          יש יגידו גם הדלפות ש גורמים בתוך ישראל על הפעילות של ישראל מעמידות את אזרחי ישראל בסכנה.
          אבל זו לא אירן, זו רק סוריה … הכל בסדר.

          אהבתי

      • יון חיובי הגיב:

        אני בדיעה שמשחקים בגורילות בערפל. אזרחים ועיתונאים מסוגלים לנחש, בטח שלא לראות את התמונה והמהלכים השונים. יכול להיות שהסנקציות כואבות לשלטון יותר מתקיפה ישראלית ויביאו להפלתו בתוך חודשים. נקווה שלא ישכחו אותנו באוטו.

        אהבתי

  11. אני הטרול הסתום הגיב:

    מחרטט לכם כדי שתקשיבו לי, אבל לא מסוגל.

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      יש לי תחושה שכתיבת מאמר קצת מורכב הופכת להיות משימה בלתי אפשרית ונופלת קורבן לצדקנות.
      בן דרור ימיני על אף נטייתו לרפטטיביות , מנסה להציג עמדה מעט מורכבת. כל מי שקורא אותו יודע שהוא יוצא באופן נחרץ כנגד עוולות הכיבוש מחד ומאידך כנגד אופן הצגת ההתנהלות הישראלית ביהודה ושומרון בצורה אנטישמית ומניפולטיבית.
      עיכוב הילד מעבר לדקות הראשונות היה די טיפשי לטעמי וברור לי שלא הייתי נוקט בפעולה זו. בן ימיני מנסה לטעון לא ניתן לראות בו כמעשה רשע אותו ניתן להשוות למה שקורה בסוריה/רוסיה/סין/מצרים ואפילו בארצות הברית (ראה מקרה זימרמן) וכי לאור העובדה שבצלם מצלמים הכל וזה בסך הכל מה שהם הצליחו להעלות בחכתם, מלמדת שהמצב לא כל כך רע.
      לטעמי, ההשוואה בין התייחסות בן ימיני למקרה זה לעניין התינוק בשילה היא פשוט מרושעת.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אני מקווה מאוד שהתכוונת לעצם העמדתו לדין של זימרמן ולא לזיכוי שלו.

        אהבתי

        • הומר סימפסון הגיב:

          עצם העמדתו של זימרמן לדין מוצדק בכל קנה מידה. המשטרה הורתה לו שלא להתקרב למקום והוא פעל בניגוד להוראות המשטרה למרות שלא נשקפה כל סכנה ברורה ומיידית לאזרח כלשהו, אלא אם נוכחות אדם שחור נחשבת לכזו.
          יתכן שבסופו של משפט הוכח כי הוא פעל כהלכה ואולם קשה להשתכנע בכך כאשר ממנים חמשי נשים לבנות לחבר המושבעים.

          אהבתי

          • דן הגיב:

            האמת שבמקרה זימרמן המלצת המשטרה היתה שלא להגיש כתב אישום; זה יצא ממשרד התובע לאחר לחץ ציבורי והחשיפה התקשורתית.

            לתביעה במשפט היה סיכוי אפסי להרשיע בלי שום קשר להרכב חבר המושבעים; החומר הראייתי פשוט מאוד לא היה שם. לא היתה לתביעה היכולת וייתכן שאף לא את האפשרות להוכיח שלא היה מדובר בהגנה עצמית.

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            זה הרושם שיצרו גורמים אינטרסנטים שמיהרו להאשים את זימרמן בגזענות ותקשורת סנסציונית.

            בפועל, זימרמן לא קיבל הוראה מהמשטרה שלא לעקוב אחרי מרטין, מוקדנית אמרה לו שהמשטרה לא צריכה שהוא יעקוב אחריו. אם אומרים לך שאתה לא חייב לעשות משהו, זה לא מקביל לאמירה שאתה חייב לא לעשות משהו. שלא לדבר על כך שבאופן חוקי, היא לא היתה יכולה לתת לו הוראה שכזו.

            מעדותו של זימרמן, עדותו של שכן שראה חלק מהעימות, הפציעות שזימרמן ספג והמסקנות של המומחים הפורנזיים של ההגנה והתביעה כאחד עולה שזימרמן ירה במרטין אחרי שמרטין היכה אותו קשות (סדק באף, פנסים בעיניים, חבלות באחורי הראש מהטחתו במדרכה. למרטין היו חבלות בפרקי האצבעות) כשהוא שוכב על הקרקע ומרטין עומד מעליו. המסקנה הסבירה היא הגנה עצמית.

            למרטין, אגב, העתה היסטוריה של עימותים אלימים. וגזענות? אין שום סיבה לחשוד של זימרמן יש משהו נגד שחורים. לעומת זאת, חברתו של מרטין העידה שכשמרטין אמר לה שהוא הולך להתעמת עם האדם שעקב אחריו, הוא השתמש בכינוי גזעני.

            אהבתי

    • shulala הגיב:

      נפלת על השכל, נכון? כוס מים קרים תמיד יכולה לסייע

      אהבתי

  12. עמנואל הגיב:

    "יבוא בן דרור ויציע שלא נורא ונעשה עוד ילד…"
    מצחיק איך אנשים מרשים לעצמם לחשוב אחרת*

    * קצת מבאס שלא הוזמנתי
    (לחגיגות המונופול על הצדקנות)

    אהבתי

  13. אורן הגיב:

    תבטלי את לפני הפיזור, עודף חשיבות עצמית שיצא מהאופנה.

    אהבתי

  14. נורית הגיב:

    אנחנו, קוראיך הנאמנים, לא מקטרים רק יושבים לבד בחושך ותוהים
    למה לא עשית פיזור. בטח, אהה, שוב שכחת את התינוק סליחה את הפיזור במכונית/על השולחן/במחשב. אנחנו לפחות אני סלחנית ובחום הזה אפילו מפרגנת לך על החריצות. עכשיו הכל בסדר?

    אהבתי

  15. mickey הגיב:

    אני מסכים שזה יכול לקרות לכולם, בקטע של כמה דקות הסחת דעת, שיכחה וכו'. אבל כמה שעות, זה ממש משונה

    אהבתי

כתיבת תגובה