איך יקבלו הפרילנסרים של מעריב את שכרם?

אני כבר לא יודעת מה להגיד.
כלומר "המתווה" אושר, אחרי משבר השכר האחרון שנפתר רק בתחילת השבוע, מעריב ממשיך לצאת לאור, ועשרות אנשים לא מקבלים כסף על עבודתם. פשוט לא. איך זה קורה? ולמה? הנה מכתב מוועד העיתונאים לעובדים שיצא הערב.

חברות וחברים יקרים, פרילנסריות/ים במעריב,

בעקבות פניות רבות שקיבלנו על אי-תשלום חובות לפרילנסרים התארגנו – ארגון העיתונאים וועד עיתונאי מעריב – ובדקנו מה תהיה הדרך הטובה ביותר להשיג את הכסף שלכם. מכיוון שאינכם עובדים שכירים (ומי שטוען/ת שהוא/היא זכאי/ת למעמד של שכיר/ה – אנא הודיעו לנו בנפרד), דרך המלך לקבלת הכסף היא באמצעות תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות. מדובר בהליך מזורז, שנועד בדיוק להסדרת הטיפול בתביעות על סכומים קטנים.

כפי שתראו, למייל מצורף נוסח של כתב תביעה, כולל הפרטים של החברה הנתבעת (אתם צריכים לדעת או לבדוק אם מדובר ב"ביזנס", "תכלת" או "מקור ראשון"), שיש למלא בו את פרטי החוב ונסיבות היווצרותו, וכן מכתב ההתחייבות של בן צבי לפרילנסרים, שיכול לתמוך בתביעה.

לפני שאתם ממלאים את כתב התביעה, ובוודאי לפני הגשת התביעה, אנו ממליצים לכם לקרוא את ההסבר על ההליך, אולם הכנו עבורכם תקציר קצר על קצה המזלג.

הליך הגשת התביעה בבית המשפט לתביעות קטנות קצר ופשוט, ובמהלך הדיון התובע והנתבע מייצגים את עצמם, ללא עו"ד. כל אדם פרטי רשאי להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בסכום של עד 33,200 ש"ח. עלות תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות היא אגרה בסך 1% מסכום התביעה.

כדי להגיש את התביעה עליכם לנסח את כתב התביעה (לפי הדוגמה המצורפת למייל) ולצרף אליה העתקי מסמכים שעליהם מתבססת התביעה (חוזה, התכתבויות, סריקות של כתבות, קבלות, חשבוניות, תדפיסים וכיוצ"ב). ניתן לדרוש החזר הוצאות כגון: שכר טרחת עו"ד לצורך סיוע משפטי, נסיעה לביהמ"ש, תשלום אגרה לביהמ"ש. רצוי צרף תיעוד ההוצאות שעבורן נדרש החזר.

את כתב התביעה והנספחים אליו יש לצלם בשלושה עותקים ולגשת עמם למזכירות אחד מבתי המשפט לתביעות קטנות. כעיקרון, את התביעה יש להגיש בבית המשפט הממוקם בעיר שבא רשומה החברה הנתבעת או שבה שוכנת או שכנה המערכת (הנחיות היכן ניתן להגיש את התביעה ואת רשימת בתי המשפט ניתן למצוא בהסבר המקוון על ההליך).

לאחר הגשת התביעה יימסרו לתובע מועד הדיון ושם השופט הממונה על התיק (לעיתים פרטים אלו יימסרו לתובע בעת הגשת התביעה ולעיתים יישלחו בדואר תוך מספר ימים). מזכירות בית המשפט תשלח בדואר רשום עותק של כתב התביעה לנתבע, בצירוף הזמנה לדיון, שבה יוזמן הנתבע להגיש כתב הגנה בתוך 15 יום מיום קבלת ההזמנה, ולהתייצב לדיון בבית המשפט ביום ובשעה הקבועים בהזמנה.

לכל שאלה ובקשה אתם מוזמנים לפנות במייל לארגון העיתונאים בכתובת haitonaim@gmail.com (אל תשכחו להשאיר מספר טלפון כדי שנוכל לחזור אליכם) או אל חברי הוועד במעריב בכתובת irgun.maariv@gmail.com .

נשמח לשמוע מכם על מידת ההצלחה של ההליך בבית המשפט, כדי שנוכל להמשיך ולעזור לפרילנסרים במצבים דומים בעתיד.

בהצלחה!
ארגון העיתונאים בישראל
ועד עיתונאי מעריב

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הודעות לעיתונות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על איך יקבלו הפרילנסרים של מעריב את שכרם?

  1. דוד הגיב:

    לבן צבי יש כתובת פרטית, זה הכיוון

    אהבתי

  2. שיפ הגיב:

    מניסיון השופטים נוטים לדרוש פשרה וזה מפחית את השכר…:(
    צריך להתעקש על הסכומים המלאים ולקוות לטוב.

    אהבתי

  3. ronen הגיב:

    עצוב מאוד מאוד שזה המצב ופרילאנסרים נדפקים.
    תביעות קטנות אמורות ללכת בהליך מהיר כמו שקראתי פה http://www.tviaktana.com/%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94-%D7%94%D7%A7%D7%98%D7%A0%D7%94/
    אבל הבעיה היא אחרי לראות את הכסף מהוצאה לפועל.
    אי אפשר כל הזמן לעבוד עם תביעות.
    עצוב

    אהבתי

כתיבת תגובה