אצבעות שחורות 19.7.13

 סופהשבוע לח

מסכן ג'ון קרי. כמה קש וגבבה הוא צריך לאכול פה. העיקר שהמו"מ יחודש אחרי כמעט שלוש שנים.
ברק רביד משבח את קרי. אחרי שסיפר איך התיש את נתניהו ועבאס, הוא מדווח שכשנכנס למח' העסקים, בדרכו וושינגטונה, נעמדו עוזריו ויועציו ומחאו לו כפיים. מרגש. ויש אפילו כמה פסקאות מחמיאות לנתניהו. שמעו, אחרית הימים.

kerrymeavteah
איזה תמונה מעולה. איזה מאבטח מבטיח. לגמרי נראה בנאדם שאפשר לסמוך עליו: המשקפיים, הפרצוף, הפה, מנח הגוף, הדריכות, הנחישות. הכי טייפקסטינג מושלם. גם אני רוצה.

אה, אז זה לא בושם אלא תיק לנשיאת חליפות? אז מאיפה הבושם צץ בחיינו?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=19d5bcd79c7ff310VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=e9dcb2eb226bb110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=66cdbcd79c7ff310VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

הילד המעוכב

גדעון לוי ואלכס ליבק נסעו לבדוק מה שלום ודיע מסוודה בן החמש שעוכב ע"י צה"ל וצולם ע"י בצלם, שגונה ע"י צה"ל.
לוי משנה את הפועל "עוכב" ב"נעצר". מה ההבדל?
עו"ד מסביר: זה דומה. אגב, גיל האחריות הפלילית בישראל הוא 12. בדיוק אותו גיל כמו "במערכת המשפט הצבאית בשטחים".
גם היד של בן-דרור ימיני לא כאבה לו כשכתב "הילד לא הועבר לתאי גזים. הוא הועבר למשטרה הפלסטינית". נו, נקווה שגם בנו בן החמש רק "יועבר לידי המשטרה".

7 ימים

ועכשיו, אחרי שהתפניתי לקרוא את הראיון של אמירה לם עם ד"ר חגי בן-ארצי אני יכולה להתעצבן בשקט. כלומר בקול. אבל לא מהסיבות שישר"ה מתעצבן.
למשל

קשה להבין איך מאותו בית בקריית-עמל – באותם ימים שכונת פועלים אפרורית – צמחו ארבעה אחים כל כך שונים זה מזה.

זהו אחד המשפטים היותר אוויליים שנכתבו בסו"ש זה. לא קראתי את כולם, ייתכן שפספסתי כמה, אבל או שלם מיתממת, או שבאמת אין לה שמץ של מושג על משפחות, אחים, אחיות, המין האנושי, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, גנטיקה. מה מפתיע בכך שאחים ואחיות שונים אחד מהשני? הרי זה הדבר הבסיסי ביותר במשפחה: השוני בין הפרטים המרכיבים אותה.
להפך, מה שמפתיע, פעמים רבות, זה כשאחים פונים לאותם אפיקים (וגם אז, ללא ספק הם יהיו שונים מהותית אחד מהשני).

אני מניחה שבן ארצי חושב שבכ"ז דאג לא לכבס בחוץ את הכביסה המלוכלכת, למשל, כשלם שואלת אותו למה אביהם הוריש לשרה את הדירה שהייתה ברשותו, הוא עונה "יש לי תשובות. אני לא אשתף בהן את הציבור".
השאלה אם הבין, כשכתב את הספר ולאחר מכן, כשהתראיין, שאם הדבר החשוב לו ביותר בחיים זה הקשרים עם אחיו ואחותו, הרי שזה כבר לא יקרה לעולם. ואם רק רצה להנציח את עמדתו, הרי שניצח בגדול.

אגב, התפיסה שאחותו "הגיעה לגג המדינה", משונה. היא לא הגיעה לשומקום. זה בן זוגה שהגיע. היא לכל היותר הגיעה לשירות הפסיכולוגי של ירושלים, שם היא עובדת כפסיכולוגית. לא שאני מזלזלת חלילה. זו עבודתה, וכל הכבוד לה.
כל זה בהנחה שכל הסיפורים על היותה "מושכת בחוטים" מצוצים מהאצבע.

סמדר שיר הגיעה למשפחת פוצ'ו, כלומר ויסלר, כדי לשמוע על מותו של אורי ויסלר. ועל חייו. ועל המשפחה.

7 לילות

leilot19.7.13

רז שכניק ראיין את שי גבסו. וזו תגובת המרואיין בפייסבוק

…עשיתי הכל כדי להיעלם. והיום הבנתי למה.
מחיר הדמים שמבקשת התקשורת ממך הוא כל כך גס, שהבחירה להיעלם היא לא הקלה ביותר אבל לפחות האפשרית ביותר. ידיעות אחרונות מבקשים ממני כתבה כבר שישה חודשים, ולא רציתי. לא כי אני עכבר שיש עליו שמועות, אלא כי זו פלטפורמה שמגהצת את הפנים שלי, פלטפורמה שלא יודעת סיפורים עדינים כמו של ספר, הם יודעים רק גסות, כותרות מפוצצות שאי אפשר לקרוא להן שקר, אך הן מחוסרות כל חן , כל סוד, כל קדושה.
לא באתי לדבר על חיי אלא דרך שיר. דרך מילים שמביעות את הנסתר והנגלה ללב אדם. אפשר לבחור לא להתראיין , אבל עובדה היא כי מהרגע שבחרתי כבר לא שואלים אותי לאן נעלמתי, השירים שלי ברדיו… שירים ערומים כאלה, הם לא צריכים כתבות קרביים ואותם אני גם לא שומע במערכת שלי.
זה כמו לראות סדרה גרועה שכתובה לא טוב, זה כמו להבחין במישהו שהבין לא נכון סוגיית גמרא עדינה, זה כמו לטעום אוכל מתובל יתר על המידה. בא לי להקיא כשאני רואה שאני במרכז של סדרה שכתובה לא טוב, התמונות מאופרות מידיי, הטקסטים זולים מידי, אלוהים – האברח אלייך שוב מידי בני האדם, אני לא רוצה לברוח אלייך אני רוצה ללכת אלייך.
פאק יו רז שכניק פאק יו וואלה פאק יו כל גסי הרוח שממררים את חיי מאז שאני קטן. לא חזרתי בשאלה ולא הצטרפתי לאף קהילה. הציטוטים לא מדויקים ומשמיעים משהו אחר מהאמת. אתם מנסים לזהות אם זה שחור או לבן ואם זה לא אז ישר אתם מגדירים אותו צבעוני.
הנסתר הוא דבר יפה. זה צלם האנוש שבנו. תודה לכם על התגובות היפות כאן בעמוד הזה. אני זוכה להרגיש אתכם באמת. ואני מקווה שגם אתם אותי.
בבקשה אל תקראו את הכתבה הזאת, כתבה מטונפת, עם עיניים של נחש ולב של עכברוש.

קצת תמים גבסו זה. לא אתפלא אם מכירות ידיעות בסו"ש קפצו בעשרות אחוזים.
ובאשר לכתבה, קראתי אותה כדי להבין במה דברים אמורים, אף שאין לי בקילומטראז' שום דקת גבסו. לא בכוכב נולד, לא אחרי, לא במדורי הרכילות, לא בדיון על השמועות. כלום. אני רק יודעת להגיד: שי גבסו? השתתף בכוכב נולד כלשהו. אז קראתי את הכתבה ממש ללא משוא פנים, וללא מצאתי בה משהו לא בסדר, או לא תקין, או כזה שמוציא את גבסו רע, בכל מובן שהוא. אני מבינה שהוא ברגישות שיא, ואולי זה מה שהוביל לסטטוס הזה, אבל אם אני מסתכלת על הטקסט כמו שהוא, בהנחה שמה שכתוב גם נאמר, אני לא יכולה לשים את האצבע על מקומות בלתי הוגנים.
מצד שני, כמרואיינת, אני יודעת ומבינה את כמות הבאסה שיכולה לעלות מכל ראיון, שרק את, כמי שהייתה שם, יודעת אותה, אבל הצופים והמאזינים מבחוץ כלל לא יודעים על מה את מדברת, להם זה נשמע פיקס.

פתאום שמתי לב: שלוש כתבות המגזין של המוסף עוסקות בגברים במשבר ובקריסת מערכות: גבסו, קותי סבג, יורם טולדנו: זמר, כוכב ריאליטי ושחקן.

המוסף לשבת

שער המוסף לשבת מציג (הפניית שער לכתבה של עקיבא נוביק ממרקש) את "הרב ברלנד (מימין), השבוע במרוקו".
התצלום הוא לפחות בן שלושה חודשים וחצי, והנה הכתבה שהתפרסמה על מעלליו בוואלה!, פלאס אותה תמונה בדיוק, עליה חתום "ג'קי קדוש, הקהילה היהודית מרקש".

hamusafleshabat19.7.13berland

אבל בסדר, חוץ מהמעידה הזאת, כתבה מעניינת. אם לא לחזור על החשדות באונס נגד אליעזר ברלנד, המצב הוא כזה: במרקש שבמרוקו התאספה קהילת קבצנים יהודים, החיה מ"צדקה". יהודי המקום, החיים בטוב ובשקט, חוששים כעת ממוסלמים קנאים שיתנכלו להם כי

עשו מאיתנו עיר מקלט לפושעים ומלמשתמטים מהצבא. זה יכול להביא עלינו אסון. המוסלמים עוקבים אחריהם מקרוב. אנחנו מתחננים למשרד החוץ להתערב… אנחנו לא מבינים מה האינטרס להחזיק פה עבריינים… תכתוב שמשטרת ישראל צריכה לבוא לפה, ונגיד להם איפה בדיוק נמצא הרב… מה, המוסד לא יכול למצוא אותו? אין לנו עוד יכולת להחזיק פה קהילה של קבצנים. כשתתחילו לשמוע על היתקלויות מול מוסלמים, תזכרו שאנחנו התחננו שתעיפו אותם מפה…

מי שכנראה יטפל בקטסטרוף הוא סרג' ברדוגו מקזבלנקה, נשיא יהדות מרוקו שמתכוון לפנות למשרד הפנים ולבקש לאשר ויזות רק לישראלים שיוכח שאינם חסידי ברלנד. נו באמת. איך אפשר להוכיח דבר כזה? איך תוכיחו שאני לא חסידת ברלנד? מה, יש הטבעה גנטית?
אבל מה העניין? למה שמרוקו לא תגרש את כל העלוקות, שנמצאות שם ללא אישור שהייה: ישראלים מקבלים ויזה לשבועיים עם אופציה להארכה לשלושה חודשים. אחר כך הם בגדר שוהים לא חוקיים. אז יאללה, קדימה, שהמרוקאים יחפפו אותם משם, או יאסרו אותם.

סופשבוע

אייל לוי יצא לעשות כתבה על הרמדאן. רעיון טוב. כדאי שנדע משהו על מה שקורה מטר מאיתנו, אשכרה מטר. לוי נסע למכר באום אל פאחם. התוצאה מבאסת ביותר. למה? כי מתברר, ראשית, שכו-לם צמים והולכים למסגד. נו, כמו פה. אבל לא זה מה שביאס אותי, אלא העובדה שכל ימי הרמדאן מוקדשים למטרה אחת גשמית: לעבור את הצום, ובערב להתפרע עם אלפי קלוריות, משתים וסעודות ענק. אנשים מבלים עד אחרי אמצע הלילה, כדי שיוכלו לעבור את הלמחרת של הצום בקלות. נו, אז מה הועילו חכמים בדיוק? מה המשמעות הרוחנית יותר של הרמדאן, חוץ מאשר האיפטאר, הסעודה שבכל ערב?

לפני שש שנים כתב אלי בוהדנה, כתב מעריב לשעבר, ממפוני אלי סיני, על המעבר לאוסטרליה. זה היה שנה אחרי שעבר לשם.
בכתבה הנוכחית הוא חוזר על סיפור ההתנתקות ומספר לשרי מקובר-בליקוב על החיים הנוחים באוסטרליה. למה הם חוזרים? כי סוף סוף מתחילים לבנות את הבית שהובטח להם אחרי ההתנתקות. הסיבה היחידה שבוהדנה מעלה לחזרה היא "געגועים". אבל ברור שמיד הוא משתף בזוועות המקומיות. אלו שכולם פה מכירים. ועדיין לא ברור: למה חזרתם? מה רע בביקור חד שנתי אחרי שהתבססת במדינה כל כך נוחה?

מוסף הארץ

נרי ליבנה הפכה ליקירת הזונות המקומיות, והנה העמותה להסדרת הזנות זימנה אותה לראיון. יש לי ממש הרגשה שקראתי כתבה עם הזונות המאושרת ב-7 ימים מתישהו. אבל נו, אז מה.

צרות בכותרות

כל האמת? הלוואי. עדיין מחפשים אותה (הפניית mako למי נגד מי).
frankelkolhaemet

הלפידומטור

זה אמיתי. יאיר לפיד, חמישי.

המשימה הראשונה שלי בתפקיד היתה לסגור בור ענק. אוברדראפט לאומי של 35 מיליארד שקל איים להביא את ישראל לפשיטת רגל והיינו צריכים למנוע את זה. איך עשינו את זה? קודם כל לקחנו מאלה שלא נגעו בהם מעולם – העשירים, הישיבות, הועדים הגדולים, משרד הביטחון.
אחר כך שמנו על השולחן את כל האפשרויות, ואז – יחד עם הכנסת – חרשנו כל סעיף וסעיף בתקציב, כדי לראות איך אפשר לעזור למעמד הביניים. התוצאה שהתקבלה היום, כללה ביטול של המס על עקרות הבית והמס על משפרי הדיור, והקלה על משפחות עניות באמצעות שינוי מתווה מס הכנסה וקצבאות הילדים. התקציב שיגיע לכנסת, לא רק ישקם את הכלכלה שלנו, הוא גם יוציא אותה לדרך חדשה.
אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. בתוך שנה וחצי מצבו של מעמד הביניים יהיה טוב מאי פעם. למה? כי הפכנו את הקיצוץ הזה גם להזדמנות צמיחה: מחקנו סעיפים בזבזניים שהסתתרו שנים בתוך ספרי תקציב עבים, חתכנו מהמגזרים השמנים ביותר את הכספים שזרמו אליהם בלי הפרעה, שינינו את כללי המשחק מול חברות הענק, התחלנו בתהליך הוצאתם של עשרות אלפי חרדים לשוק העבודה בזכות חוק השוויון בנטל.
במקביל התחלנו לבצע שורה של רפורמות חסרות תקדים (נמלים, שמיים פתוחים, שוק המזון, חוק הריכוזיות ועוד) שיורידו את יוקר המחיה ויצרו מקומות עבודה.
באנו לשנות. עכשיו אנחנו משנים.
• פוסט זה לא נכתב באמצעות הלפידומטר

אוף, הוא לא מצליח לקלוט. לפידומטור.

סמי פרץ, המארקר: ההחלטה שיהיה כאן טוב בעוד שנתיים חסרת בסיס.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מחנה פליטים סורי, שנפתח בירדן לפני שנה (תודה לבזינגה).

הבלוגר הרוסי הידוע אלכסיי נבלני הורשע במעילה בחברה ממשלתית בסך חצי מיליון דולר. עונשו: חמש שנות מאסר.
לפני כמה חודשים הודיע שהוא מתכוון להתמודד מתישהו על נשיאות רוסיה. לא בטוח שזה יקרה.
לי אין שום תוכניות כאלו, לידיעה.

אורן פרנק על סיקור התקשורת האמריקאית את התרסקות טיסה 214 של אסיאנה, כולל, אתם יודעים מה.
הסרטון המקורי, אותו העליתי בשבוע שעבר, הוסר עקב תביעת זכויות יוצרים, אבל הנה אפשר לראות התייחסות פה.

חלם בבריכת גורדון. סיפור מקסים עם מוסר השכל. מיועד לישראלים בביקור מולדת ולתיירים.

שי איילון, חיילת משוחררת, על יום בחייה, בבלוג של סיון קלינגבייל. לא יכול להיות שמישהו לא יאהב.

נימוסים והליכות:
כתבה לי מישהי שיש לה מיזם פראי באינטרנט, ושהיא "מחפשת מישהו עם חכה… שיעזור לי להוציא אותו מהמים, לעולם הגדול. מה את אומרת? יכולה לעזור לי עם זה?"
עניתי לה (בלי לדעת כלום על המיזם, הביטחון העצמי שכנע אותי) שאין שום בעיה, ושברגע שהאתר יהיה באוויר אלנקק אליו.
כתבה לי בחזרה שהפרסום צריך להיות בבלוגים אמריקאיים.
עניתי שאני לא יכולה לפרסם בבלוגים אמריקאיים, או בשומקום אחר חוץ מהבלוג שלי (כי הוא שלי, נו) והזכרתי "זנב ארוך" ו"פרסום ויראלי".
כתבה לי הנערה הבקיאה בהלכות רשת: "אני רוצה לפרסם עם טנקים, לא עם חיילים".
זהו. תם הדיאלוג הפורה בעלבון הקטן הזה. לא ייאמן או לא ייאמן?

לחם עבודה

צחי כהן פוטר מידיעות בגלל פרשת פאטמה צימרמן. כמו שכבר כתבתי בזמן אמת: ומה עם העורכים? למה להם יש פטור? מה הם, בובות עריכה? לא, הם אלו שצריכים לשים את האצבע בסכר.

לפני פיזור

אחרי שחזרתם מהים וגמרתם לקרוא אצבעות שחורות ואת הפוסט של אתמול, אחותו, ונחתם ומרחתם קרם נגד כוויות (מהשמש), המלצת צפייה: שני הפרקים הראשונים של העונה הרביעית של עבודה ערבית. מי הביא למחאת האוהלים והקוטג', ואיך מסדרים כבלים, אינטרנט וחשמל בצ'יק במדינת ישראל.

מחר היום הגדול: איפה אלה קארי… (סינמטק, 14:30).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

75 תגובות על אצבעות שחורות 19.7.13

  1. yaniv of tel-aviv הגיב:

    שמעתי היום ברשת ב' את האייטם על הסרט שלך.
    היה מצוין, כולל ראיון עם דוקטורית שהסבירה על החשיבות העולמית (!) של סדרת הספרים, ראיון עם יהודה אטלס ועוד.
    הרבה הצלחה מחר.
    מקווה שאנשי קרנות המימון כבר דופקים בעוז על דלת הדירה הצנועה ביפו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תודה, כן, יש עכשיו תור מהבית שלי עד הים של אנשים שרוצים לתת לי כסף ואני עושה להם אודישנים. לא מקבלת כסף מכל אחד.
      היה בשדח"ז הראיון איתי? איזה מהם? עם איריס לביא או עם ליאת רגב?

      אהבתי

      • yaniv of tel-aviv הגיב:

        ליאת רגב. לא היה ראיון. היה אייטם ארוך למדי (בערך 10 דקות), והזכירו את שמך בסוף.
        לפחות זה מה ששמעתי. הייתי בין לבין.

        אהבתי

  2. HaAton הגיב:

    רחמייך כה נכמרים על הרוצח הקטן שעוכב/נעצר/ננזף, שהלב נשבר. עוד לא הבנתי מה את מציעה לעשות כשתוספים ילד שזורק אבנים. לתת לו להמשיך? או אולי, אם זה בסדר לזרוק אבנים עד גיל שש, ולא צריך להתערב, אז נעשה קיזוז, ולא נחשיב גם את הילדים עד גיל שש שנפצעים אנושות מזריקת אבנים, כגון אדל ביטון, או מתים ממנה, כגון יונתן פלמר?

    אהבתי

  3. ויסגלס העלה את חמתי כשהתייחס לסרטון בו דיבר בנט על כיבוש וטען ש'מדינה פלסטינית מעולם לא היתה כאן'. הויסגלס טען בתגובה משהו ברוח- הצדק לא רלוונטי והצדק לא מעניין.
    המהפיכות המאדימות מסביב, הנראטיב הפלסטיני, מלחמות ישראלת הקמת מדינת ישראל- בכולם הצדק לא שיחק תפקיד?
    פשוט שמוק.

    אהבתי

  4. הקדשתי בסופשבוע למעלה משעתיים בצפיה באקטואליה. מבעד לאדי האלכוהול שמתי לב שמשהו מציק לי למרות שהשולחן מלא והפאנל מבעבע. המראיינים הפרשנים והמרואיינים עסקו בתגובת הימין וחוסן הקואליציה והגיבוי מהאופוזיציה ואם ביבי מדבר על קווי 67 ומה על גושי ההתיישבות והלחץ האירופי ויד הנפץ קרי ואפילו ויסגלס העיז לחרטט. פאקינג ויסגלס בכבודו. הכל נקצץ ונטחן עד דק חוץ משאלה אחת הרת גורל. שאלה שעלולה לעניין כמה מחברי המיעוט הציוני במרחב המוסלמי.

    זיהיתי את מקור ההפרעה היום בתכנית של הסוקניק. מסתבר שאף אחד משלל הגאונים שהסכמתי לראות לא הטריח את עצמו לחשוב בקול רם לטובת הצופים הרדומים על שאלת התמורה. אף אחד.
    נניח שאוקיי, נוותר על אדמה ונפנה יישובים- ואז, מה נקבל?
    מה נקבל ריבונה של עולם!
    ככה מיד שולפים ארנקים. בלי לדעת מה מקבלים, בלי לראות ולמשש. מוזר הבאזר הזה.

    היה ממש מעניין לגלות עד כמה התמורה לא מעניינת.

    אהבתי

  5. Mosh הגיב:

    שאלה למומחים (או לאלו שיודעים יותר ממני)

    דטרויט היא מדינה שתלויה בשוק הרכב , האם ייתכן שחבל ההצלה שאובמה נתן לתעשייה במקום לתת לה לפשוט רגל היא הסיבה שכעת היא מודיעה על פשיטת רגל ?
    האם היה עדיף שהתעשייה תעבור הבראה מאשר לכסות על החוב בלי לתקן את מה שגרם לו ?

    אשמח לתשובה

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אני ממש לא מומחה, אבל אנסה להשיב על בסיס מה שקראתי באינטרנט: קודם כל, חשוב להבדיל בין העיר דטרויט לתעשיית המכוניות שלה. העיר דטרויט נמצאת בדעיכה מתמדת מאז 1950. אוכלוסייתה הצטמקה מ-1.8 מיליון ל-700 אלף בלבד. הדעיכה הזו מונעת בעיקר מכשלון תעשיית הרכב המקומית, ענף הכלכלה העיקרי, מול התחרות העולמית. גורם זה בתורו הניע בריחת אוכלוסיות חזקות, שצמצמה את הכנסות המסים של העירייה. כתוצאה חלו עלייה ברמות הפשע, התמוטטות של תשתיות, וירידה ברמת האוריינות. כל אלו הובילו לבקשת פשיטת הרגל שהגישה העירייה השבוע.
      ב-2008 אובמה הזרים 80 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס וקרייזלר, במטרה להנשים את תעשיית הרכב בדטרויט, ולמנוע קריסה בעקבותיה של תעשיית הרכב האמריקאית בכלל, שהייתה מלווה בפיטורים המוניים. הפעולה בוצעה באמצעות מנגנון בשם TARP, שמאפשר לנשיא להזרים כספים ללא אישור הקונגרס. מנגנון זה לא ניתן להפעלה כיום במקרה של עיריית דטרויט (למה?), ובכל מקרה אובמה לא רוצה ליצור תקדים ל-600 עיריות נוספות במצוקה כלכלית בארה"ב.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        האם ה80 מיליארד בעצם החמירו את הבעיה מכיוון שלא בוצעו תהליכי התייעלות בתעשיית הרכב (אם דרשו בכלל מהחברות כתנאי לקבלת הכסף) והאם ביצעו כאלו ?

        אם משנות ה50 צצו סימני עזיבה , למה לא בוצעו רפורמות בעיר ? האם מדינה יכולה להנחית על עיר ראש עיר משלה להבראתה (כמו שנעשה בארץ בירוחם למשל) ?

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          אלה שאלות שלי אין את היכולת לענות עליהם. אני כן יודע שדטרויט מנוהלת היום ע"י סוג של וועדה קרואה. נראה לי שאין קשר ישיר בין התמיכה בתעשיית הרכב לקריסה של העיר. התמיכה הצליחה להציל את התעשייה, אבל זה כנראה לא הספיק כדי להזרים מיסים לקופת העירייה. יש גם תגובה של האמיר למעלה שמוסיפה עוד מידע. אולי מומחה של ממש קורא ויכול לספק תשובות.

          אהבתי

  6. שוב חוזר הזמר הגיב:

    האזינו, שפטל על החרם נגד ההתיישבות: "זו הזדמנות להטיל חרם נגדי שיהיה הרבה יותר כואב"
    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=637978

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    ציטטה מלפיד על לפידומטור
    יאיר לפיד: "עשיתי עם הילדים תחרות שנגיד הם מכניסים את המילה חומוס, ואז אני כותב משהו ואז בודקים בלפידומטור אם זה דומה. זה מאוד משעשע את משפחת לפיד."
    בנערותי היו אומרים קרה לו "קלבן" קליפת בננה. כל הילדים? כולם?
    זה הוא שמכניס את הילדים היכן שצריך והיכן שלא.

    אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    משפט הקונקורדיה. וללה !! יש צדק באיטליה
    משפט מהיר והשין גימלים יצאו בזול. כולל
    האינדונזי שהחזיק את ההגה.
    http://www.aljazeera.com/news/europe/2013/07/201372095847755201.html

    אהבתי

  9. ירו ה הגיב:

    בעת הדיון ביומן ששי התמקדו בבקבוק הבושם והתירוצים של עורכי הדין. יאיר לפיד יצא מעורו להגן על הנגיד המיועד.
    מדוע הצוות שכח להעיר ולהזכיר מאות אלפי שקלים שיעקב פרנקל החזיר אחרי דו"ח מבקר המדינה? הסכום ענק, הנושא נבדק והעניין הציבורי מושתק.
    עתונאים, עשו את מלאכתכם ורדו מרכילות של בושם.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    הוא מדווח שכשנכנס למח’ העסקים, בדרכו וושינגטונה, נעמדו עוזריו ויועציו ומחאו לו כפיים. מרגש

    האדון קרי מתנייד ברחבי העולם כמו מנהל מפעל רכב מדטרויט. הרוצה לשקר ירחיק עדותו…

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      טוב שהזכרת לי. דטרויט. דטרויט היא אחת הערים המדכאות ביותר שיצא לי לראות מעודי בארה"ב. הדבר הראשון שאפשר לשים אליו לב בדאון טאון דטרויט זה שמחצית מכלל פנסי הרחוב בלילה לא פועלים. עיר מוזנחת שהייאוש ניכר בה בכל פינה, שיעורי פשע גבוהים, המוני בניינים נטושים, נורא. ביום חמישי האחרון נשבר עוד שיא שלילי בארה"ב – העיר הגישה בקשה לפשיטת רגל ובכך הפכה לעיר הגדולה ביותר בארה"ב שאי פעם פשטה את הרגל. לשם השוואה סטוקטון בקליפורניה פשטה רגל בשנה שעברה, עם חוב של כ 4 מיליארד דולר. החוב של דטרויט הוא נע בסביבות 18 מיליארד דולר. מי ישלם את עיקר המחיר? הנושים, קרי בעיקר הפנסיונרים של העירייה ועובדי הציבור. האנשים הקטנים.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        "ובכך הפכה לעיר הגדולה ביותר בארה”ב שאי פעם פשטה את הרגל" הכוונה שהגישה בקשה לפשיטת רגל.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה מה שקורה שפותחים את הרגליים, אופס.. סליחה
        את השוק הבין לאומי ליבוא חופשי, האנשים
        המוכשרים הולכים לשוק כספים במקום ללמוד הנדסה
        וחרטטים חסרי ניסיון יורדים הישר ממסך הטלויזיה
        לנהל את ארצם.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          אה, אז צריך למנוע מהאזרחים את האפשרות לקנות מוצרים זולים שהם רוצים לקנות בגלל שהם מיוצרים בחו"ל ולהכריח אותם לקנות מוצרים יקרים שהם לא רוצים בהם רק בגלל שהם מיוצרים במקום?

          כמובן שאם מדינות חו"ל יגיבו בצורה דומה, את המוצרים שלך יקנו רק אצלך כי שאר המדינות יסרבו שתמכור אצלם. רק טוב זה יעשה לעובדים אצלך…

          הסיבה העיקרית לפשיטת הרגל של דטרויט שונה. בעיר ובעיקר בעירייה שולטת העבודה המאורגנת. אי אפשר לפטר, אי אפשר לקצץ בשכר או בתנאים. השירותים העירוניים מדרדרים וההוצאות עליהם גדלות (כשליש מהחוב של העירייה הוא הטבות לפנסיונרים שלה!). אז מה עושים? מעלים את המיסים העירוניים על בעלי האמצעים (כי מהעניים אי אפשר לגבות כסף שאין להם והרי לא יעלה על הדעת לקצץ בהטבות שהם מקבלים). אלא מה, למה לבעלי האמצעים לשלם יותר תמורת שירותים עירוניים גרועים כשבמרחק מה יש עיר אחרת שנותנת שירותים טובם יותר וגובה עליהם פחות? אז הם עוזבים.

          כך, אוכלוסיית דטרויט הצטמצמה ביותר מ- 25% משנת 2000 ועד היום, כשאלו שעזבו הם בעיקר בעלי הכנסות גבוהות יחסית. ממי שלא גר בעיר, עיריית דטרויט לא יכולה לגבות מיסים עירוניים ולכן היא נאלצה להעלות את המס על אלו שנשארו כדי לפצות על האובדן, שהרי לפטר עובדים, לקצץ בשכרם או להוריד הטבות אי אפשר. אם העול על בעלי האמצעים שעוד נשארו מוכבד, הסבירות שגם הם יעזבו רק גדלה. ואז צריך להעלות עוד את המיסים… חד גדיא, חד גדיא.

          אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        מי ישלם את עיקר המחיר? הנושים, קרי בעיקר הפנסיונרים של העירייה ועובדי הציבור.

        בדיוק על הרקע הזה פסקה שופטת מחוזית בארה"ב שבקשת פשיטת הרגל של דטרויט מנוגדת לחוקת מדינת מישיגן, ולכן אינה מאשרת אותה. לאור החוב העצום של דטרויט, לא ברור מי כן ישלם את הפנסיות והמשכורות. למי שיש כח לקרוא על צרות של אחרים, הנה הזווית העוקצנית של מארק סטיין בנושא.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        איפה הכסף?

        אהבתי

      • bazinga הגיב:

        כמה אירוני שדווקא עכשיו מצלמים גרסה חדשה לסרט "רובוקופ".
        מעניין לחשוב כמה טעונה ואקטואלית הגירסה החדשה הייתה יכולה להיות אם לא היו מצלמים אותה מתוך כוונה לכוונה לגילאי 13 ומעלה.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      יידן. האהב רחמונס! יש לו אישה חולה בבית.

      אהבתי

  11. הלפידומטור הגיב:

    אהבתי

  12. מיקי הגיב:

    קרה לי משהו דומה בעקבות כתבה שפרסמתי. חשבתי שהיא היתה הוגנת, שקולה ומאוזנת, אבל מושאי הכתבה נעלבו נורא והחלו להשמיץ (בגלל שכתבתי בדיוק מה שאמרו לי). לאחר מספר שבועות הם התנצלו בפומבי… 🙄

    אהבתי

  13. "פרץ" דכאון הגיב:

    "שלוש כתבות המגזין של המוסף עוסקות בגברים(מזרחיים) במשבר"…
    זאת מטריצה: כל שבוע! נולד בבית מזרחי בלי…הלך שבי אחרי רודפי בצע מטלוויביה , זכה,איבד את עולמו,חזר בתשובה,התמוטט,הוציא דיסק, התראיין על הסמים,על עזבה אותי,דיכאון…עובד על דיסק.
    "לא ידעתי שככה נראה ראיון"….
    בשבוע הבא רץ למיליון ואוכל מלון.
    " " כוכב נולד נשאר לבד.
    " " לזוכה בפרס נמאס מהגראס.
    קוראים לזה :ה"תעשיה"….

    אהבתי

  14. אלון בילו הגיב:

    שי גבסו מדבר שטויות.הכתבה של רז שכניק מעולה

    אהבתי

  15. Mosh הגיב:

    אחרי מה שהמשתמש המהולל 'עו"ד' כתב אתמול הייתי לוקח כל דבר שלו בערבון מוגבל.
    אם בשבילו אדם שפשע (הפך לימני) וחזר בתשובה (שמאלני) לא ראוי להעמיד לדין – אז בואי נגיד שהחוק אצלו לא חקוק באבן הצדק.
    זה הזוי שיש אנשים בעלי שנאה כ"כ עזה לאלו שחושבים שונה מהם שמגדירים מעשי פשע כהפיכה לימני- מחלה חשוכת מרפא שצריכים להמנע ממנה כמו מאבעבועות שחורות !

    אחותו

    וכן …יש הבדל בין עיכוב לבין מעצר !
    ד"א
    נאמר שהילד כבר כמה פעמים נשלח לעיכוב – לא תמים כמו שחשבנו, אלא אם כן תגידי שאלו החיילים שעושים לו דווקא – לא האבא שלא מלמד (או לא רוצה ללמד) אותו להתנהג כמו בן אדם!

    לגבי האח של …
    יש כאלו שיוצאים מהארון במקרה כשהאלבום שלהם יוצא לשוק (דבר שלדעתי לא ראוי – ולא לא התכוונתי ליציאה עצמה, אלא לתזמון ה"מקרי") ויש כאלו שימכרו את האמא שלהם(או במקרה זה את אחותם) בשביל להזכיר שיש להם ספר חדש- וזה בלתי נסלח ,ללא קשר מי האחות או האח או מאיזו משפחה .
    כי אם אתה מגלה פרט חדש על עצמך- אתה נותן דין לעצמך בלבד ,אבל כשאתה מכפיש (לא משנה אם אמת או לא) מישהו אחר (בשביל רווח פרטי) … זה פשוט בזוי.
    כמובן שרבים מאלו שמהללים את הכתבה עושים זו כדי להחזיק אותה ולהגיד "הנה תראו מה אח של שרה אומר עליה" אבל אם זה היה קורה אצל משפחת רבין למשל, מה היו אומרים אותם אנשים ?

    כפי שאמר האוס הדגול "כולם משקרים" – במיוחד אם הם מתכננים להרוויח משהו מהמהלך (אחרת מי היה שומע על הספר החדש?) !

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      עוד לא ראיתי מישהו שהילל את הכתבה.
      הספר מעניין (את מי שהנושא בכללותו מעניין אותו) כי הוא מתאר את התפרקותה של משפחה, ועוד אחת שכולנו מכירים בדרך זו או אחרת.
      זו כמובן לא משפחת דיין, אבל עדיין, יש שם אלמנטים טלנובלאיים.
      זה ברור שיש סכסוך דמים בין כל הנפשות הפועלות שם, כך שכל אמירה של מישהו מהמשפחה על רעהו יש לקחת בערבון מוגבל. כך שזה כמובן לא "תראו מה אפילו אחיה אומר עליה"

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        את אולי לא, אבל בטוח שיש כאלו שישתמשו בכתבה כקרדום לחפור בו.
        אולי הספר מעולה, אבל זה שאני רואה בYNET ציטוט שקשור לשרה נתניהו , ועוד אחרי ההיסטוריה המכובדת של האתר בהכפשת המשפחה … אני מתייחס אל שתי הישויות (האח והאתר) בגועל.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          ושוב …זה לא קשור למי הצבעתי או למי אצביע , להשתמש כך במשפחה שלך בשביל לקדם ספר ועיתון שעושה זאת פשוט מוכיחים שלידיעות אין זכות להגדיר עצמו כעיתונאות רצינית ושהאדם הזה הוא פשוט מגעיל.

          אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אני לא מאמין שהילד "נשלף" פעמיים לבדו באישון לילה למעצר של שעות, אחרת האב ובנו כבר היו מספרים על זה לכתב ערוץ 10 בפעם הראשונה, ולא מחכים שבוע לביקורו של גדעון לוי. לחלופין, הילד היה צריך כבר להיות כל כך מבועת מהחיילים, שלא היה יוצא בפעם השלישית מהבית ליידות אבנים. לקחת ילד בן שש לבדו למעצר באמצע הלילה זה הרבה יותר חמור וטראומטי מאשר לאסוף אותו באמצע היום מהרחוב לבית הוריו, ואח"כ לעכב אותו יחד עם אביו למשך עוד שעתיים.

      אהבתי

      • הזכרת לי שיעור ניווט אנתרופולוגי מאלף מיבשת אחרת. בסוף למדנו שהמקומיים עונים בחיוב לכל שאלה וצריך להשתמש רק בשאלות פתוחות. לא קשה לדמיין את המוטיבציה של גידון שיצא בעצמו לשטח ועוד נאלץ להפגש עם ערבים. מסכנים, החוויה שעברו עם המדובב הנאור גרועה משבוע במרתפי השב"כ.

        אהבתי

  16. עובר אורח הגיב:

    היה משהו למעלה על נרי והזונות אז זה לעניין.
    מוסף הארץ מאמר (גירסה קצרה התפרסמה בדי צייט)
    עמ' 48 מדובר על מאה 16 17 באירופה.
    "מכיוון שבאותה תקופה ניתן היה לקיים יחסי מין רק
    בהתקיים סיכוי סביר שתישא את האשה לאחר מכך
    נאלץ דון חואן…". זה חלק מהטיעונים העיקריים
    במאמר. מאות 16 17 אירופה? אבל לשגל את
    השכל היה מותר תמיד ובכל התקופות, גם היום,
    ב"הארץ".

    אהבתי

    • מדברי האילוזיה:

      בל נטעה, המיניות בעת המודרנית מייצגת קידמה מוסרית בלתי הפיכה. היא מסירה את הסטיגמה מהומוסקסואליות…

      מיניות בעת המודרנית – סקס ועירום בפריים טיים לכל המשפחה
      קידמה מוסרית – הפצת ותיעוד נערות ללא ידיעתן
      בלתי הפיכה – האישה למעלה זה הכי
      הסטיגמה מהומוסקסואליות – כי אין קידמה ללא הגאווה הלהטב"ית

      עיתון לאנשים מפוכחים, אינדיד.

      אהבתי

  17. כמו פולניה שועטת ללא מעצורים בדרך לבדידות בחדר החשוך.
    גברת, אם מחר יום גדול למה לא תשימי שלט קטן בראש הפוסט?
    כבר אמר הקדוש מולא נאסר א-דין:
    "כשחוגגים- חוגגים בגדול!".

    אהבתי

  18. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    תגובות… ארוכות… תקועות…

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    מעניין איך מושיק טימור מרגיש עכשיו.

    אהבתי

  20. הינשוף של מינרווה הגיב:

    התגובה של שי גבסו מלאה פנינים כרימון. לפידומטר בזכות עצמה.
    אני בחרתי בזו:

    פאק יו כל גסי הרוח

    אהבתי

  21. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    צר לי, אבל אני מתקשה לקנות את הפסיכודרמה שמנסה גדעון למכור. לטענתו, הילד כבר נלקח מביתו פעמיים באישון לילה לבדו ע"י החיילים למשך כמה שעות – זה נשמע למישהו אמין? האב עצמו "צדיק" שבילה כבר "שבע שנים במצטבר" בבתי כלא ישראליים. לגבי התנהגותו של הילד, אני מציע לצפות בכתבה של ערוץ 10 על המקרה – למעט כמה צעקות כשהוא מועלה על הג'יפ – ע"י מבוגר מקומי, לא חייל! – הוא רגוע לחלוטין: כשהוא מתיישב בג'יפ, ממתין עם אביו "המעוכב", משחזר את המקרה לכתב, מספר בחצי חיוך ביישני שבכלל "זרק אבן על כלב", ואפילו כשהוא מופגש עם החיילים. אם להאמין לדברי לוי, זה הרגע שבו הילד היה אמור לברוח בצרחות, אבל הוא נראה די אדיש.

    את דברי ימיני היה צריך להביא בהקשרם, שכן הוא מאזכר את תאי הגזים בתגובה אד-אבסורדום לדברי עו"ד חוסיין אבו-חוסיין ממועצת בצלם, לפיה ישראל היא "מפלצת גרועה מהנאצים שיש לחסל", ושמטרת בצלם מבחינתו היא קודם ניגוח ישראל ורק אח"כ זכויות אדם אם בכלל.

    ולסיום, אם בני הקטן (שאין לי) היה מובא לביתי ע"י זוג שוטרים, שהיו מספרים לי שזרק אבנים, הייתי מודה להם ואומר שאדאג לחינוכו של הילד. מה שלא הייתי מצפה לו, הוא שאח"כ אמתין מכוסה עיניים ואזוק עד להגעת הגורם האחראי (במקרה של הפלסטינים – המשטרה הפלסטינית). לטעמי, אם יש חלק חמור באירוע שדורש תחקור זהו החלק. לבסוף, מדוע קנסה המשטרה הפלסטינית את האב? רק כדי שלא "יעשה צרות בעתיד"?

    בתקווה שלא הרגזתי יותר מדי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      דבריו של ימיני מובאים בהקשרם. יש קישור אליהם. מי שלא נכנס לקישור מסתכן בנפשו. אני נותנת קריאות כיוון.
      כנראה שאתה שווה נפש לכך ששוטרים יביאו לך את הילד הביתה לאחר שזרק אבנים כי אין לך ילד. ילדים בני חמש לא אמורים להסתובב לבד ברחובות, ולאחר מכן להילקח על ידי חיילים/ שוטרים לתחנת משטרה וכו'. יש חוק במדינה הזאת.

      אהבתי

      • לוחמה אלקטרונית הגיב:

        א. דבריו של ימיני מובאים אמנם בקישורם, אך לא בהקשרם. ימיני משתמש בגוזמה כדי לענות לגוזמה. לא יודע אם זה בטוב טעם, מה שבטוח – קדם לו, וברצינות גמורה – אורי משגב בהארץ.

        ב. זה שאין לי בן קטן לא אומר שאין לי ילדים בכלל, או שאני לא יכול לדמיין מקרה כזה. אני מניח שלו זה היה קורה לי, הייתי מאד נסער, אבל זה לא הופך את מעשה השוטרים לפסול (עדיין).

        ג. מה שאני מנסה לומר הוא, שכולם מתמקדים בהיבט הרגשני של הילד הבוכה, למרות שלא בטוח בכלל שזה החלק החמור מבחינה משפטית, ולדעתי גם לא מהבחינה המוסרית. החלק החמור משתי הבחינות הוא הכפיתה של האב לאחר מכן ועיכוב הילד יחד איתו. לזה עוד לא שמעתי שום הצדקה בהקשר של האירוע הזה, וגם לא לקנס שהושת עליהם.

        ובנושא אחר לגמרי: מאחל לך המון בהצלחה היום בסינמטק. הייתי שמח להגיע, אבל בכ"ז זה באמצע יום עבודה. ואם להיות לרגע עייצעס-גיבער: האם חשבת לגייס כסף דרך קיקסטארטר, הדסטארט ודומיהם?
        תפילי אותם מהרגליים!

        אהבתי

  22. בועז כהן הגיב:

    לבי עם צחי כהן.

    אהבתי

כתיבת תגובה