מיס אנדרסטנדינג

haaretz31.7.13yediot31.7.13

isra31.7.13maariv31.7.13

30.07.13 - .inddmakor31.7.13

פסקול קריאה (בחסות ע"א הפקות).
Zita Swoon – Thinking about you
(כן, עליך, אי שם, שלוש נקודות).

פוליו

ידיעות אוחז בתיק הפוליו המקומי. כל ידיעה על חיסון תעשה כותרת ראשית. או גגית. למשל היום. גם שאר העיתונים מדווחים על כך, למשל במעריב יש הפניית שער וידיעה בע' 14. הפניית שער וידיעה בהארץ, והמשך בע' 6. הפניה בולטת בשער ישר"ה וידיעה בע' 7. בישר"ה כבר מבהילים אותנו "בהלת פוליו". כידיעות לפני חודשים. רן רזניק חושב שזו החלטה קשה ונכונה.
רגע, לא גמרנו. בכל העיתונים אפשר לקרוא שמשרד הבריאות "נערך" לחיסון, שתוצאות הלוואי שלו יכולות להיות קשות. בכל העיתונים חוץ מאשר בידיעות. שם המילה "נערך" לא מופיעה בכותרת. בכותרת המשנה נכתב שמשרד הבריאות "מגבש החלטה". הסיפור משתרע ע"פ ע' 2-3, שהרי ידיעות, כידוע, הפך את הפוליו למגפה כבר מזמן. ועוד פעם הסברים מה זה פוליו, ועוד פעם התלבטות משרד הבריאות אם לחסן שוב 200 אלף מילדי הדרום.

עוד ראשיות

אז איך מספר אנשי הקבע תפח (הארץ)?

שחרור מחבלים תמורת הפשרת בנייה. זאת הקומבינה של נתניהו והבית היהודי (מעריב).

אושר קטן בידיעות: "פתיחה אופטימית" (אורלי אזולאי מדווחת מוושינגטון) עם תמונה הכפכוף ויעד: הסכם באביב. אה, הבנתי, קטסטרופת הפוליו אוזנה בטיפה שמחה.

הכל על השולחן, חוגגים גם בישר"ה.

פרנקל פרש

לא עקבתי אמש אחר שלל התוכניות שעסקו בפרנקל, רק צפיתי בסצינה בקירשנדון. מתן חודורוב סיפר איך במסיבת העיתונאים שערך פרנקל ערב קודם הוא קרא למתן הצדה, בסוף, ואמר לו: נכון נורא רצית לראות את המסמך? אז הנה הוא. פרנקל שלף מסמך עם לוגו בסינית, כתוב באנגלית, ובאמצעו הצביע על המילה misunderstanding. חודורוב לא יכול היה לקרוא את המסמך, או אפילו את המשפט בתוכו מופיעה המילה, כי פרנקל מיד החזיר אותו אליו. כך שמה ההקשר של המילה, לא ברור.
לאמיר אורן, איש הארץ שישב באולפן ואישר שהוא היה מחולל הפרשה בפנייתו לוועדה, היה סקופ: Miss Understanding, אמר, היא האישה שליוותה את פרנקל באותה חנות דיוטי פרי. בקיצור, היה ראיון מצחיק למדי, בו אורן מקרקס את פרנקל ומלגלג על שלל ההסברים שלו.
פרנקל, בכל מקרה, לא מראה את המסמך מההונג קונגים. וזה למה? ורגע, האם לא את המסמך הזה ניסתה ועדת טירקל לקבל בצינורות הדיפלומטיים החסומים? אם כך, למה לא סייע לה פרנקל?
אבל כן, כבר נאמר פה: די להתעלל בגוויה. מצד שני, הגוויה היא המתעללת בנו, וחושבת שכולנו מפגרים. חלקנו כן, אני לא אומרת שלא, אבל.
כמה עמודים ממש מוצלחים במארקר: הילה רז על מלחמת הגרסאות בשאלה למה פרש פרנקל. אגב, למה אשת המסתורין, מיס אנדרסטנדינג לא נחשפת? אני אומרת שתחקירני ישראל המסורים יכולים למצוא אותה: מוודאים באיזה כנס בדיוק היה פרנקל באותה עת, בודקים את שאר המשתתפים (אניח הנחה פרועה למדי שהיו בכנס מעט נשים כלכלניות, סליחה על השוביניזם) ופונים אליהן אחת אחת. ברור שגם אני יכולה לעשות זאת. אם רק היו לי שני עזרים פשוטים: מוטיבציה וזמן. עזבו כסף. איזה כסף בראש שלכם.
איתן אבריאל אף הוא הבריק הבוקר: פרנקל חלש מדי. בסוף הוא גם מסביר למה אין סיכוי שד"ר קרנית פלוג תיבחר. נו למה. כי היא לא שייכת למועדון של החבר'ה הטובים. כלומר היא לא גבר שיכול להתמנגל עם הבדיחות הנכונות.

בשער האחורי של מעריב כותבת כרמית ספיר-ויץ על קיצור תולדות המילה חליפון, שממש לא קשורה לאקדמיה. יש מצב שבזכות פרנקל היא תשתקע בחיינו, אם כי יש לה מתנגדים. לעתים המצאות מסוג זה מקורן בבתי עסק שצריכים שם מוצר לקטלוג. בדיוק כמו זה של ג'יי פיטרמן למשל.

יאיר לפיד והאלכוהול

זוכרים שלפיד אמר שהאלכוהול התייקר בגלל ההסכם עם ה-OECD ושהסכמים חייבים לקיים? בקיצור, מדובר בהזיה. הארגון הכחיש, לפיד התבקש להציג את המסמך ואמר שהוא סודי. מה יש לאנשים האלו, באמת!

בישיבת סיעת יש עתיד שהתכנסה באותו יום אמר לפיד כי כמו רבים בציבור גם הוא אינו אוהב את המס הזה, אבל הסביר כי "מדובר בהסכם שעשה שר האוצר הקודם יובל שטייניץ עם ארגון ה־OECD, והסכמים צריך לקיים".
ב־OECD, עם זאת, לא ממש שמעו על ההסכם הזה. "אנחנו לא כופים, ואף לא ממליצים, על כלל מסוים או מדיניות בתחום הזה", אומר סטפן ביידנס ממחלקת המסים של הארגון בתגובה לפניית "כלכליסט". "אין שום כלים מחייבים משפטית, ואף לא המלצות, בנוגע לתחום מיסוי האלכוהול בפרט ועל מסי צריכה בכלל".

מדינת כל טיפשיה

מה הסיפור של החרדים עם הרחצה באנדרטת ההנצחה בשאר ישוב? יש איזה רב שמאשר את זה?
ידיעות, העיתון החילוני ביותר, מביא את הצילום המעצבן ע"פ חצי מהשער. גם במעריב מופיעה התמונה, על פני שטח קטן בהרבה, עם נימוק של המתרחצים, מהנימוקים האידיוטיים ביותר שנשמעו בישראל, אחרי פרשת החליפון: "אנחנו משלמים מסים, נעשה מה שנרצה". וואלה. אוי ואבוי אם חלילה חילונים היו עורכים מסיבה בבית כנסת (היי, זה נראה לי סטארט אפ, אגב). קריאות שבר וזעקות לאל היו נשמעות מכאן ועד אחרונת הישיבות הנידחות בקצה ברוקלין.

breicha

ידיעה זעזערת בע' 20 של ידיעות: שר הביטחון הורה לדחות לדצמבר את גיוסם של כ-608 בני ישיבות שהיו אמורים להתגייס בחודשים אוגוסט-אוקטובר. אתם מבינים על מה המהומה? על מה הקמפיין המטורף של שוויון בנטל? הנה לכם. וכמה מתאמצת המדינה לממש אותו? 'וקשה 'וקשה. במעריב מדובר ב-680 (למי התהפכו הספרות?) לפי מעריב, אתמול הודיעה הפרקליטות לבג"צ על הדחייה, כדי לאפשר את המשך החקיקה בכנסת. וזה, בהמשך להודעת בוגי יעלון. העותרים אומרים שהוא מתחמק.

מדינת כל גזעניה

עשרות רופאים פלסטינים הפגינו בירושלים: רוצים לעבוד בישראל. הסיפור לא חדש. הנה ידיעה מסוף מאי בהארץ. הבוקר נכתב במעריב (אבי יופה) על ההפגנות שלהם מול משרד הבריאות ומול הדסה עין כרם.

מה אוכלים בשיחות השלום?

שימו לב לתמונה הזו. מה יש על השולחן? כוס מיץ תפוזים וקערת ענק עם תפוחים. שום בורקסים לא גרים פה.

whitehouse31.7.13

עוד צילום חביב באותו נושא בשער מעריב: ציפי לבני מתכפכפת עם סאיב עריקאת.

VTV

אלינור דוידוב, עורכת משנה בלונדון וקירשנבאום כתבה קטע מקומם מאוד לסלונה, על השתדלות אנשי המערכת להביא נשים שידברו בתוכנית, ועל כך שלמעשה הנשים אשמות כי הן יותר מהססות מגברים, צריכות לעבור במספרה ולא מוכנות לדבר על משהו שהן לא מבינות בו. דוידוב רק מתעלמת מהעובדה שבתוכנית שבה היא עובדת מופיעות הכי מעט נשים על המסך. איך זה יכול להיות? כולן רוצות להופיע בשאר התוכניות, רק לא בתוכנית הכי יוקרתית של ערוץ 10? הגבתי לאלינור בתחתית דבריה, אולם היא לא ענתה לי.

על חטאיי אני מתוודה: צפיתי בפרק הראשון של כתום הוא השחור החדש, כגילטי פלז'ר זה בסדר (והנה עלבונות), ואני צופה בחשאי, מבראשית, במד מן. בקרוב אצטרך לעמוד בפני הציבור ולהודות על כל פשעיי בנושא מד מן, על הזלזול המיותר שלי בסדרה. מצד שני, חשבו איזה כיף לי שאני רואה הכל מהתחלה. מצד שלישי אני רוצה לספר שהחיים ללא טלוויזיה כבר יותר מחודש ממש סבבה. כלומר לא חסר לי, ואם חסר, אני יודעת איפה להשלים. והכל בלי להוריד כלום.

סליחה שלא הבאתי קודם את הראיון שבו מראיינת ברשת פוקס שואלת מרואיין מוסלמי למה כתב ספר על ישו. נו, מדינת כל גזעניה זה לא רק פה, שלא תחשבו.

לחם עבודה

איפה עובדים הכי מעט שעות בשבוע?
יועץ של ח"כ אראל מרגלית התחזה לעיתונאי.
מי זומן לשימוע לפני פיטורים?
איזה משרות חדשות יש בלחם עבודה?
אתמול הצעתי למישהי להסתכל במשרות החדשות והיא כתבה לי בתגובה "לא משהו בלשון המעטה". אני מצטערת שעורך 7 ימים לא פרש עדיין, ויונית לוי עוד מגישה את חדשות 2. אבל מי יודע, עוד מעט היא יוצאת לחופשת לידה. אבל זה עורר אצלי את השאלה: איזה משרות בלחם עבודה הן כן משהו? מה בדיוק? טור אישי על הסבל הכרוך בחיים בתל אביב? מדור על לאקים חדשים? על קשיי האמהות? האירו את עיני. איזה משרות נחשקות בעיניכם? טוב, בעצם אולי אסקרר את הנושא.

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2013/07/4369_001.pdf"%5D

עברית

עמוס גורן נגד קלישאות לשון. למשל לכאורה, לכאורה.

הבלשן פרופ' גדעון גולדנברג הלך לעולמו.

לפני פיזור

נפתרו כל בעיות המחשבים. טפו טפו. שורה תחתונה, ואחרי שהשקעתי את הכסף שאין לי בטכנאי, מתברר שהכל באשמת הראוטר, אותו החלפתי אתמול (לפחות זה בחינם). חבל שהגאונים המקיפים אותי לא יכלו להעלות את האופציה המדהימה הזו.

להתראות ב-22:00, בסיכום החודש. לא, אין לי איזה משהו מהמם לספר, כך שאם יש לכם תוכניות סוערות, אל תכוונו את השעונים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

109 תגובות על מיס אנדרסטנדינג

  1. avi הגיב:

    יאיר לפיד והאלכוהול

    זוכרים שלפיד אמר שהאלכוהול התייקר בגלל ההסכם עם ה-OECD ושהסכמים חייבים לקיים? בקיצור, מדובר בהזיה. הארגון הכחיש, לפיד התבקש להציג את המסמך ואמר שהוא סודי. מה יש לאנשים האלו, באמת!

    צר לי אומנם לתקן את כבודה אבל למען הנושא אעשה זאת שוב כדי שאספסוף המקלדת הוירטואלי לא ישכפל שטויות ויציגם כעובדות .
    אני חוזר שוב על מה שכתבתי כאן שלשום. לא לכתב כלכליסט לא לעיתון וכרגע גם לא לך אין שום מושג על מה הם כותבים. פשוט הזיה שמשכפלת את עצמה שוב ושוב והפעם מצדך.

    לכל היותר יש כאן גרסאות סותרות לכאורה שמצריכות בירור והעמקה נוספים כדי לקבל תמונה יותר רחבה, אבל למי יש זמן לזה, הכתב וכלכליסט עברו כבר לנושא הבא ולנושאים חדשים. את המשך הבירור הכתב והעיתון היה צריך לעשות מול הWTO ולא רק הOECD , מול הנספחות הכלכלית של אחת מהשגריריות האירופאיות שאחד משריה טרח לשלוח ללפיד מכתב מאיים בנושא, מול הפקידות הבכירה בארץ שעסקה בנושא וגם לשאול את עצמו איך זה שישראל מכילה על עצמה את שיטת המיסוי הנהודה באירופה ורוב העולם שיוצרת בקלאש ציבורי נרחב ביותר ומתעקשת על כך למרות הנזק הפוליטי הכרוך בכך לשר האוצר ולממשלה, בשעה שאיזה פקיד אירופאי בשיחה לציטוט שיודע שכל מילה הסוטה מהפרוטוקול הרשמי היבש תשלח אותו הביתה, מכחיש כל קשר. האם ייתכן שהשר כה טיפש ומזיק לעצמו או שפשוט מכרו לכתב לוקש שעושה כותרת לשעה ועושה רושם על כמה קוראים פתיים הרעבים לסחורה המורעלת?

    אסתרון אמר פעם אחרי שחזר משליחות עיתונאית בארה"ב שהוא מקנא בעיתונות האמריקאית הרצינית בגלל יכולתה לתת לכתב שבועות על מנת למצות נושא ולחקור אותו עד תומו על מנת לרדת לשורשי הסיפור, משהו שלא נהוג לעשות בעיתונות הישראלית. מסתבר שהוא צדק והסיפור הזה ממחיש את זאת היטב.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ממה אתה מופתע? מכך שלפיד אמר משהו שאינו אמת? שטעה? זה קורה בפעם הראשונה?
      לא, הכתב לא שאל רק פקיד אחד.
      מה התשובה של משרד האוצר? שהמסמך סודי? לא, באמת, סודי? סודי כמו שמירת הסודיות של פרנקל?
      עכשיו, קח הקלה בהאשמה: לא מן הנמנע שלפיד בכלל לא יודע במה מדובר. אמרו לו להגיד, אז הוא אמר. לגמרי ייתכן שיועציו הטעו אותו.
      הרי לא הבאת שום מילה הסותרת את הנאמר בכתבה. מילה.
      "האם ייתכן שהשר…."? אתה שואל ברצינות?

      אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    מישהו יכול להסביר את הדיווח הבא (על שתיקת החכי"ם במחאה על חוק הגדלת אחוז החסימה):

    שי פירון, שתק גם הוא כמה שניות לאות הזדהות, אבל בהמשך הציג את הצעת החוק

    אהבתי

  3. עומר מן הגיב:

    דווח בחורים ברשת, נרג'י ועוד:

    אחרי סערת תמונת החרדים-שלא-נראים-חרדים שמשתשכים בבריכת האנדרטה, גיל טבת (ראש דסק החדשות בהארץ) פרסם תמונה של לא-חרדי-ולא-דתי-אולי-ערבי שעושה על האש על אנדרטת רגב וגולדווסר ופותח בקבוק בירה בעיטורי הברזל של האנדרטה.

    לדבריו הוא צילם בעצמו את התמונה ב11.6.2010. לטענת כמה מהמגיבים שהתמונה נראית מהויימת הוא ענה: "אני תמיד נוסע באוטו עם מנגל, שני שיפודים, צידנית, בחור עם מכנסיים קצרים וגולדסטאר ומחפש אנדרטאות להצטלם לידן".

    נתי טוקר כתב בתגובה לגיל טבת: "שתי התמונות דוחות. אבל חצי עמוד שער בידיעות זה איבוד פרופורציות, התססת יצרים בלי טיפת ערך עיתונאי". צודק.

    אתמול פורסם שבאשדוד יש בעיית התנהגות דומה באנדרטת חיל הים.

    גולשים שחפרו קצת בנושא מצאו דיווחים ישנים על מסורת חשובה ומיוחדת של בוגרי מדרשת שדה בוקר: קיום יחסי מין על קברו של בן-גוריון. "מסורת היא מסורת, וחייבים להמשיך אותה" טוענים בוגרי המדרשה.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      המגיבים לגיל טבת טענו כמובן שהתמונה מבויימת ולא מהויימת 😐

      אהבתי

    • בוגר מתמיד הגיב:

      לא הבנת את עניין המסורת. בעלי חיים הזדווגו במצוק נחל צין עוד בקרטיקון, זה שבן גוריון בחר להקבר שם לא צריך לקטוע את המסורת. כל ילד בתיכון הסביבתי יודע את זה.

      אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    על האוטומציה שבכתיבה / עריכה עיתונאית 2013:

    כשם שכל מרפסת עם עציצי גראס היא "מעבדת סמים מסוג הידרו", כך כל פעילות מינית היא "מעשים מגונים". כמו במעריב האוויל.

    לא שאני מצדיק את מה ש(אולי) קרה שם, אבל "מעשים מגונים" זה בוודאי לא. כולה ניסו להביא לקטנה אח/ות, כדרך הטבע.

    אחר כך הם מתפלאים למה לא קוראים אותם, למה הם קורסים ולמה הבאסטה נסגרת. מגיע לכם. תלמדו עיתונאות בסיסית, כתיבה והתנסחות.

    אהבתי

    • אטיוד הגיב:

      אולי שווה שקודם ילמדו במעריב עברית?

      מורפיקס מוכן לתת הסברים על: מפוחך, מפוכח, מפוקח ומפוחח אבל מעריב (בעמוד הראשון של הספורט בכותרת עילית) מתעקשים על מפוכך.

      בצילום גם שמות חלק מהאחראים על מצב העיתון.

      אהבתי

  5. מיקי הגיב:

    מישכו ידיכם מאלינור דוידוב, כי אישה קדושה היא

    אהבתי

  6. בזמן הקרוב צפויים שליחי הפלסטינים לשיחות לנאום לציבור הערבי. תרגום לאלה שמתקשים בפלסטינאית מדוברת:

    משעה שהתקבל במשפחת העמים העיקרון של מדינה לערביי השטחים, נעשו המושגים "פלסטין" ו–Palestine לבעלי משמעות כפולה: מצד אחד, הם מתייחסים למדינה הערבית שבדרך (אשר לגבי רבים היא כבר עובדה קיימת), ומצד שני הם ממשיכים לציין כמימים ימימה את הארץ כולה. כפילות זו נותנת לפלסטינים חופש תמרון נפלא: ברצותם הם מסבירים כי כאשר הם מדברים על "פלסטין המשוחררת" כוונתם היא לאותה מדינה בגדה וברצועה שתחיה בשלום לצדה של ישראל, וברצותם הם מייחסים את המושג לארץ כולה "מן הים עד הנהר". כל פלסטיני החפץ בכך יכול להביע את "תורת השלבים" באמצעות כפל לשון זה ללא כל צורך בדיבור נוסף.

    אם מילים יכולות להרוג מעניין מה שיבוש שמות יכול לעשות. על ההבדל בין פלשתינה לפלסטין.

    אהבתי

  7. עו"ד הגיב:

    אני רוצה לספר שהחיים ללא טלוויזיה כבר יותר מחודש ממש סבבה. כלומר לא חסר לי, ואם חסר, אני יודעת איפה להשלים. והכל בלי להוריד כלום.

    ברוך בואך לקלאב. אם את יודעת היכן למצוא, הנה ההמלצות שלי לערבי צפייה, חלק אני מבין שודר גם בארץ וחלק מהן לא.
    Dates – סדרה בריטית משעשעת להפליא על בליינד דייט'ס. חלק מהפרקים, למשל הפרק הראשון, מומלצים בכל לב. הסדרה הסתיימה באנגליה.
    Rectify – אנשים התלוננו שהיא איטית הסדרה הזו. אני צפיתי בעניין. גם זו הסתיימה.
    The killing – העונה השלישית עומדת לפני סיום בארה"ב. אני אוהב את הסדרה הקודרת הזו.
    להיט חדש זו under the doom – רייטינג גבוה, אחרי 6 פרקים כבר נודע שהיא תחודש לעונה נוספת. אני עוקב אחריה בעניין, מה זו הכיפה הזו לעזאזל.
    Dexter – עונה 8 ואחרונה כנראה. למכורים.
    The fall – שוב הפקה בריטית, 5 פרקים בסה"כ. מומלץ.
    בתחום המד"ב – continuum שהתחילה רע והפכה להיות מותחת בעונה השנייה שעומדת להסתיים בארה"ב, Defiance – העונה הסתיימה, סדרה מעניינת.

    אהבתי

  8. נאס"א שחררה הודעה למאמינים בנוגע למצבה של איריס (Interface Region Imaging Spectrograph)- כאן בידען.
    התקציב השנתי של NASA.
    מוצרים שבזכותם העולם מסתובב .
    מספר הנזירים שקיפחו את חייהם.
    בשקלול ההוצאות ההרוגים והתגליות מדובר במיזם דתי שהצליח לחדור לכל בית במסווה של בידור להמונים. זכינו לצפות בתיעוד אנשים שירדו למרתף וצילומים מהגשוש שריחף למרפסת של השכנה וכמובן פוסטרים מרהיבים של העיר. לגיטימי, לאנשים נמאס לראות כל יום כתבות על ילדים באפריקה שמתים מרעב, כמה אפשר.

    אהבתי

  9. עוד.ד הגיב:

    שמח בשבילך שהורדת את המסך על הטלויזיה. (הליניארית).

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    איך בעייה בראוטר גורמת לתגובה איטית בעכבר?
    נפלאות הן דרכי הגייטס.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מי אמר תגובה אטית בעכבר? שוב כתם עיוור? הסימפטומים [למי שחושב שחבריו החכמים יעזרו לו לפתור משהו, או שטכנאי מחשבים ירמזו לו שאולי הבעיה לא אצלם לפי שיגבו ממנו כסף], הם אלו:

      דפים לא עולים. רפרשתם, קיבלתם הודעת ניתוק. רפרשתם שוב, הצלחתם להתחבר. לעתים מתגלגל לו הגלגל דקות ארוכות, חוכך בדעתו אם להוביל אתכם לאתר כלשהו או לא. הולכים לשירותים, חוזרים, מצחצחים שיניים, וכנהלאה. העמוד עוד לא עלה. ואז פתאום יש אתרים שעולים בלי בעיות. אתם מתעצבנים ומקללים. בועטים במחשב. מקללים את מר גורלכם. הפוסט שאתם כותבים כבר שעתיים לא נשמר. אתם מתחילים מהתחלה. וכנהלאה.

      בקיצור, אחרי שעשיתם בדיקת מהירות וראיתם שהיא תקינה, לכו להחליף ת'ראוטר. תודה ושלום. חסכתי לכם כמה מאות שקלים.

      אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    מה הוריד את האורנגאוטן מהעץ?
    החוקרים, שהבחינו שהקופים, שנודעו בזכות יכולתם לחיות על צמרות עצים, שוהים יותר על הקרקע. הסיבה: כפי הנראה כריתת יערות

    אז מה היה לנו?
    עד היום כמעט ואין תיעוד של קופי אורנגאוטן מסתובבים על האדמה בטבע מכיוון שהם לא עושים זאת בסביבת בני אדם (כנראה רואים בנו טורפים מסוכנים, בצדק).
    אז שמו מצלמות חבויות ביער ומסתבר שהם דווקא כן יורדים מהעצים בסבבה.
    כמובן שמסקנת המחקר היא שהתשובה לשאלה "מה הוריד את האורנגאוטן מהעץ?" היא "כריתת יערות" כי אנחנו לא רוצים שיכרתו יערות.
    רק שהמסקנה האמיתית מהמחקר הזה היא תשובה לשאלה אחרת:
    "מה השאיר את האורנגאוטן על העץ? בני האדם".

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אגב, הכתבה נמצאת כרגע בהפניה הקבועה שבראש האתר ונראית כך:

      האורנגאוטן מצא דרך להילחם בסכנת ההכחדה

      כשהם רומזים שהאורנגאוטן החל לרדת מהעצים בגלל הכריתה, רק שהאמת היא שהדרך שלו להילחם בסכנת ההכחדה היא להשאר על העצים כשיש בני אדם שמסתובבים לידו.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תודה על ההפנייה לנושא. אם ביקורת אז ביקורת.
      הנה ההפניה שבעזרת הוצא התקציר למאמר.

      American Journal of Primatology, Brent Loken Stephanie Spehar,

      נראה מאמר מעניין, זהיר ושקול. עונה מראש על
      רוב הערותיך. לא מצאתי שם עיסוק רב באיסור
      כריתה. יש אמירה שהאיזור הופך לטבע מעורב,
      כלומר יער+ קרחות (מעובדות או לא איני יודע)
      ובקשה לחקור כיצד האורנגוטנגים וקופים שאינם
      קופי אדם מסתדרים. הנושא עבר לעיתון מדעי
      פופולרי (טוב) בריטי וממנו כנראה לסוכנויות
      ומשם לעברית. זה טלפון שבור וזה בין
      יתר הדברים שעליהם אומרים "חבל". בכל
      מקרה טוב לעסוק באלו מלחוות את משל הקופים
      של המועמד לנגיד. ככל שהקוף עולה יותר גבוה
      עכוזו נראה יותר טוב בכוונת.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        טוב, קראתי עכשיו את המחקר (פתוח!), ולא רק שהם לא מציינים שמדובר בהתאמה הישרדותית לכריתת יערות (כלומר פעילות האדם שינתה את טבע המין), הם אפילו מציינים שהממצא הזה יכול להעיד על כך שהם יותר מתאימים לסביבה מקוטעת מכפי שחשבנו לפני כן (כלומר, זה סה"כ בסדר לכרות קצת ביערות של אורנגוטנגים).
        כמובן שאח"כ יש משפט כסת"ח שדרוש מחקר נוסף ושאין להסתמך על מחקר זה בלבד בשביל לשנות את סביבת מחייתם.
        בקיצור, התקשורת לוקחת מידע מדעי, מעבדת אותו דרך הפילטרים הפשטניים שהיא מביאה מהבית, ובסוף הופכת סיבה ותוצאה.

        אהבתי

  12. עו"ד הגיב:

    מה לי פרנקל ומה לי פוליו. הידיעה החדשותית היחידה היום היא ש V. מאוהבת (ולא רק בעצמה).

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    אחד בשביל יון:
    בטמקא מדווחים על "שדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני", אבל השלט בוועדה אומר אחרת.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      אתמול במסע"ת של קרי-לבני-עריקאת היה משעשע לראות שהציבו את לבני על רקע דגל אש"פ ואת עריקאת על רקע דגל ישראל.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        טוב, אתה רואה שזה ממש לא נכון מה שאתה אומר.

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          זו התמונה הכי מקורבת שמצאתי. אתמול בטלוויזיה המצלמה היתה ב-90 מעלות מול קרי, וגם במיסגור צמוד, כך שלא היה ניתן לראות את כל שורת הדגלים.

          אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          צילומסך מתוך סרטון של המסע"ת. קצת יותר קרוב, לא?

          אהבתי

          • תמונה סרטון- מה זה משנה?
            אף כלי תקשורת לא מספר לציבור מי מנהל את השיחות.
            "המתווך" הוא יו"ר המועצה הבינלאומית של הקרן החדשה לישראל.
            האחראי רצה להחזיר את הגולן.
            והבעל בית מממן את האביב הערבי על מאות אלפי המתים.
            ומי התחנן לייצג מול כוחות הרשע את הציונים?
            אחת שהתרסקה בבחירות ומאז מנסה להוכיח שהיא לא חרצוף.
            אפשר לכתוב על זה בדיחה. הסוף יפתיע.

            אהבתי

            • לוחמה אלקטרונית הגיב:

              אני רוצה להאמין שאפשר לסמוך על אינדיק קצת יותר, על סמך נסיון העבר שלו. יש סיכוי שדווקא הוא יהיה המבוגר האחראי בשטח. בוא נקווה שנצא מזה בשלום (תרתי משמע).

              אהבתי

              • אם אתה מעוניין לדעת במקום להאמין כדאי שתקרא את עלילות הקרן לישראל חדשה. כדי לגזול מהיהודים את המדינה השקיעו הנבלות במשך עשורים מליוני$ בטיפוח רושם של מוסד מכובד.
                בוחרים באנשים 'מכובדים' בעלי שיקול דעת מכובד, אחריות מכובדת, תואר משפטי מכובד. לפעמים משקיעים ברקע הומאני. אמנם הומאניות לא קשורה לכבוד אבל בשביל להקים ולתחזק את כל ה- NGO,s הם חייבים ואין ברירה. בשביל כבוד צריך לעבוד ומכאן עשרות מליוני הדולרים שהלכו על כיבוד – המשרות והמלגות והפרסים והאירועים.
                כל מה שהקרן עושה מכוון מטרה והמטרה דורשת מראית עין.
                לא מפליא שאף עיתונאי מהשורה לא מזכיר את מעורבות הקרן בשיחות השלום?

                אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    אני לא מבין איך לכתברובוט הכלכלי של ערוץ 10 אין מצלמה מובנית בעין לצילום מסמכים מזדמנים. אולי בגרסא הבאה.

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    מה הסיפור של החרדים עם הרחצה באנדרטת ההנצחה בשאר ישוב

    נראה שהגברת מרפל מיצתה את כישוריה הפורנזיים בקופות הדיוטי פרי. בצילום אין אפילו בדל של חרדי. יתכן שמדובר בזן הידוע בציבור כמתחזקים, מהסוג שמתגלה תדיר בבתי המשפט.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תעבוד על הכישורים הפורזניים שלך, חבוב, או לפחות קרא את העדויות. קשקשן צמרת.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה שחייל אומר זה שלא כל ש"סניק הוא "חרדי".

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        קשקשן? כן. צמרת? אמנם גר בצפון תל אביב אבל לא בשיכון צמרת.
        כישורים פורנזיים? קבלי טיפ בפורנזיות של חרדים. ילדים חרדים צמודים לציציות שלהם כמו קופאיות סיניות לקוראי הברקוד שלהן.
        וטיפ נוסף מערוץ 10:

        ולא מוכנות לדבר על משהו שהן לא מבינות בו.

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          הבחור שצילם אותם אמר ברדיו שהם חרדים. הלבוש שלהם במים יותר מדי לא חרדי. ההתנהגות היא של ערסים מצויים, שייתכן שהם גם דתיים. נחילים של השחור-השחור המזוקן והבהריון הזה מציפים בעונה זו את הפריפריה, אבל איך שיגיע ל' באב או מקסימום א' באלול הם ישובו לקיניהם כאותם יבחושים עם בוא החורף.
          ושני דברים: אפשר לבנות בריכות שכשוך לערסים, כמו שבונים בריכות חורף מלאכותיות לחפרית ולטריטון.
          הארץ שלנו מלאה באנדרטאות. הרבה יותר מדי מהן. מה הפלא שמחללים אותן בלי הפסקה?
          ואנדרטה פני (חייל) זקן?

          אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כן, לא במקרה אלי ישי הוא זה שמגיב.
      אלה לא חרדים סטייל אגודה ודגל.
      מה שמזכיר לי שבאחד הטיולים האחרונים שלי בצפון עצרתי בתחנת דלק אליה הגיע אוטובוס מלא ילדים מהזן הנ"ל (כיפות שחורות, בגדי שבת), והמרגליות שפיהם הפיקו היו משהו מעולם אחר.

      אהבתי

  16. אני בשוק מהעורכים של הארץ. אתמול הועלתה לנענע כתבה עם סרטון (אמנם ערוך) שבו נראה חייל מילואים יהודי עם נשק מכה ערבים פועלים -ובאתר הנאור כלום. אין כותרת ענקית, אין גידון ואין עמירס. אולי מתכננים להפיק לכבוד האירוע גיליון מיוחד, מוזר.

    אהבתי

  17. קרן שלום הגיב:

    כתום הוא השחור החדש- צפיתי ב 13 הפרקים ואני חושבת ששווה להתאפק, הסדרה מתעבה והופכת לדיי טובה.

    אהבתי

  18. מבצעים הגיב:

    "התאילנדים קונים את כלל"
    ידעתי! זה היה ברור, הם התחילו בתור עובדי חממות, קוטפי ירקות ועכשיו…..
    אל תתפלאו אם בקרוב הסודנים יקנו את "מזרחי שפחות"….

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    המראיינת אכן עושה רושם של נוצריה חשוכה שלא מבינה מה זה מחקר ומדע, אבל ההיסטוריון הנחמד חשף בראיון הטיה פוליטית מסוג אחר:
    פעמיים הוא הדגיש שישו חי במקום שהרומאים קראו לו פלסטין, או "1st century Palestine".
    ובכן, בתקופת ישו הרומאים קראו למקום יהודה.
    רק 100 שנה אח"כ לאחר דיכוי מרד בר כוכבא הם שינו את שם המחוז לפלשתין, וזאת כנקמה ביהודים ומתוך רצון לקרוע אותם מאדמתם.
    מעניין אם בספרו הוא מכנה את ישו "פלסטיני" או "יהודי".

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      או, מסתבר שהוא בכלל לא היסטוריון.

      מאחר שלא ידעה את פרטי הביוגרפיה של המרואיין שלה, ככל הנראה, לא יכלה גרין להפריך את הנתונים שהציג לגבי התארים האקדמיים שלו. אכן, לאסלאן ארבעה תארים, תואר ראשון בלימודי דת, תואר שני בתיאולוגיה, תואר שני באומנויות ותואר דוקטור בסוציולוגיה. הוא גם מרצה ללימודי האיסלאם. עם זאת, הוא לא מחזיק בתואר ב"היסטוריה של הדתות" והוא אינו היסטוריון, כפי שהציג את עצמו.

      תיאולוג-סוציולוג. זה מסביר הרבה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        היא לא תקפה אותו בשל טיב תואריו אלא כי הוא מוסלמי.
        כאילו לבעלה של פאטמה צימרמן אסור לכתוב ספר על הנצרות.
        המראיינת הנוצרייה החמודה, ככתוב, כתבה על איסלאם בעברה.
        ובקיצור, WTF

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          א. לא קשור אליה. את דעתי עליה הבעתי למעלה.
          ב. דיברתי עליו. "היסטוריון" שאומר שישו חי בפלסטין במאה ה-1. אז מסתבר שהוא כלל לא היסטוריון ושהוא נפנף שוב ושוב ב-4 תארים לא רלוונטיים (פרט לתיאולוגיה, אבל זה לא היסטוריה).
          ג. הטענה (שאני לא מסכים איתה) של הנוצרים היא שלמוסלמי אין מה לגעת בקודש קודשי האתוס הנוצרי (ישו). לקחת מאמר שלה על החברה האסלאמית ולהגיד "את גם כתבת על אסלאם" זה טיעון קש. אם היתה כותבת מאמר "היסטורי" על מוחמד הפדופיל, השקרן והרוצח, כנראה שחייה היו בסכנה. בניגוד לחייו של כותב הספר על ישו. אז תעשו לי טובה.

          אהבתי

          • האמיר הגיב:

            לא צריך ללכת עד פדופיל וסיכון חיים. יש מדינות חשוכות שבהן ויכוח בין מוסלמים ונוצרים אודות דת יכול להביא להעמדה לדין של הנוצרים.

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            א. סוציולוגיה של הדת עוסקת בין השאר במהלך בין ראשית הדת להתמסדותה, על כן המחקר הוא היסטוריוני באופיו.
            ב. הטענה של לגבי פלסטיין מוזרה. כמו לטעון שאין להגיד אמריקה כשמדברים על ראשית האינקה.
            ג. אתה ההיפותטי להכעיס. כשפוקס יתלוננו על נוצרים הכותבים מחקרים על מוסלמים, נדבר.

            אהבתי

            • לוחמה אלקטרונית הגיב:

              באמת אורן, איזה שם בלתי-אנכרוניסטי אתה מציע ליבשת אמריקה הפרה-קולומביאנית?
              קראתי כמה ספרים על האימפריה הרומית, ועוד לא ראיתי סופר שכתב "צרפת" במקום "גאליה" או "יוגוסלביה" במקום איליריה. שימוש באנכרוניזמים לא מעיד על התייחסות רצינית לנושא. מה לעשות, ישו פעל בגליל וביהודה, ולא בפלסטיין, פלשתינה או פיליסיטין (בפ"א רפה).

              אהבתי

              • מימי הגיב:

                אני לא בקיאה בהסטוריה של הדתות, אבל השימוש במונח פלסטינה בכל הנוגע לאיזור שבו פעל ישו נפוץ בכל הספרות המחקרית שעוסקת בישו. לכן הטענה כנגד אסלאן מנסה להסיט את הדיון מהנושא העיקרי לסמטאות צדדיות וביזאריות (כנהוג באסכולה מסוימת מאד בויכוח הפוליטי הישראלי היום)

                אהבתי

                • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                  יודעת מה, פ'סדר.

                  אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  מימי ואורן – זה איך שהוא אמר את זה.
                  יכול להיות שאני גם קצת פרנואיד. יכול להיות.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    כמובן שהפרנויה שלי לא באה מהשמים.
                    הפלסטינים ותומכיהם (ובראשם ערפאת) טענו כבר מזמן שישו היה "פלסטיני" בדיוק כמוהם, כ"הוכחה" לקיומה של פלסטין טרם הכיבוש הישראלי.
                    זה רק נדבך אחד בגניבת הזהות שביצעו במודע ערביי א"י.

                    אהבתי

                    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                      יש תגובה רלוונטית ביותר של יון בהמשך.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אז קח עוד אחד.
                      אם הציטוטים שם נכונים, זה פשוט מדהים איך שטיפת המוח עבדה על אנשים שהחזיקו פעם בדעות מוצקות שזה שקר.
                      זה דבר אחד להיוולד לאחר שהומצא השקר ולהיות שטוף מח מינקות, ודבר אחר לראות את השקר נוצר, לצעוק כנגד זה, ובסוף לקבל אותו ועוד להטיף לטובתו.

                      אהבתי

                    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

                      הכל ידוע. הבעיה היא שהמונח "ארץ ישראל" מקובל רק בעברית (וב"הארץ" גם זה לא), ובד"כ בשפות לועזיות נהוג להשתמש במונח "פלשתינה", ובגלל זה אסלאן נהנה מחמת הספק. התרגיל של הרומאים הצליח מעל המשוער. צחוק הגורל הוא, שהשם פלשתינה מקורו בפלשת, כלומר ארץ הפולשים, שם שאותו אימצו דווקא מי הפלסטינים ביומרתם להציג עצמם כילידי הארץ, וראה דברי זחאלקה אתמול במליאה. מעניין גם, שאין ביכולתם להגות כראוי את שם ארצם.

                      אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    אתה בפינה ביזארית במדינה.

                    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    דוידוב רק מתעלמת מהעובדה שבתוכנית שבה היא עובדת מופיעות הכי מעט נשים על המסך

    אפשר קישור למחקר? מהי קבוצת ההשוואה?
    ומה הסברה שלך? שהמערכת של קירשנדון היא השוביניסטית מכל המערכות? שנעשים בה הכי פחות מאמצים לאתר נשים למרות שהיא סופגת הכי הרבה ביקורת בנושא?
    (מצטער אם כבר ענית על כך בסלונה, האתר לא מתפקד).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כתבנו על כך כמה פעמים פה, אני, נורית. לא מזמן הבאתי קישורים. לא יכולה להתפנות לכך עכשיו. זה לא "מחקר" שיעמוד בסטנדרטים של אונ' אריאל או אלקודס.
      אני לא יודעת איך עובדים שם. זה מצד אחד.
      מצד שני, ייתכן, רק ייתכן, שהצמד מהלך אימים על נשים.

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      מתוך הכתבה:

      אבל כמה מנחות, כתבות או מומחיות ממוצא אתיופי או ערבי ראיתן בטלוויזיה? כמה דתיות או חרדיות? כמה בדואיות, או רוסיות?

      אם לפני יומיים יצא לי להצר כאן על מיעוט הנשים במדעים המדוייקים ובהנדסה (והתברר שהתבדיתי, לפחות חלקית), הרי שכאן דוידוב, תסלחו לי, כותבת קצת שטויות. קודם כל יש כאן בלבול בין אנשים במקצועות הטלוויזיה (מנחים, כתבים, פרשנים), ובין אורחים שמוזמנים לתוכניות. בקטגוריה הראשונה, לא נראה לי שיש ייצוג חסר לנשים: נשים מגישות היום את מהדורות החדשות המרכזיות (יונית לוי, תמר איש-שלום), מגזינים שבועיים (דנה וייס, אושרת קוטלר, רינה מצליח), ויומני לילה (נס-לי ברדה, לינוי בר-גפן) וזו רק רשימה חלקית. בקטגוריה השניה הכותבת מודה שהיא מתקשרת להרבה מומחיות נשים ונתקלת בסירובים מסירובים שונים.
      לגבי הפילוח העדתי – כמה גברים בקטגוריות שצוינו (חרדים, אתיופים, בדואים, רוסים) מופיעים על המסך? קבוצת האנשים שמופיעים דרך קבע בטלוויזיה היא די מצומצמת, וככל שמדגם הוא מצומצם יותר, כך הוא מייצג פחות את האוכלוסיה הכללית – זו פשוט סטטיסטיקה. מעבר לזה, האנשים הללו הם פרי של השכלה וקריירה שפותחו ב-20 השנים האחרונות, בעוד שלפחות חלק מהמגזרים הנזכרים לעיל רק החלו את השתלבותם בחברה באותה תקופת זמן. עם הזמן יצמחו גם מתוכם כתבים ומנחים.

      אהבתי

  21. פנדה הגיב:

    "שאר ישוב" ולא "שאר יישוב". המושב נקרא על שם בנו של הנביא ישעיהו: וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל יְשַׁעְיָהוּ צֵא נָא לִקְרַאת אָחָז אַתָּה וּשְׁאָר יָשׁוּב בְּנֶךָ (ישעיהו ז ג).
    בי"ה דייקו, אולי גם בידיעות, היו"ד הנוספת היא "תיקון יתר".

    אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    מדינת כל גזעניה

    אני מבין שעכשיו זה כולל את בג"צ.
    כמו שכתוב בידיעה, הוצע לאוניברסיטה פתרון שיסדיר את העניין, אבל היא בחרה מסיבותיה (שאינן פוליטיות בכלל כמובן – כשאצלך כל מאבק פוליטי מוכתר "גזעני") לסרב לו.

    אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      כולם זה כולם כולל כולם…
      מעניין מה הפתרון שהוצע לאוניברסיטה. הבעייתיות מצד ישראל להכיר בה כאוניברסיטה זרה ברורה. מצד שני אם תוכר כמוסד ישראלי תהיה חשופה לחרם האירופי…

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כנראה לפצל את המוסד מבחינה מנהלית, כך שהחלק של הרפואה יוכר כזר (כי נמצא מחוץ לריבונות הישראלית).
        כמובן שבהארץ לא ירחיבו על הפתרון שהוצע וסורב.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      הידיעה מהיום היא מהעיתון השמאלני עוכר ישראל מעריב.
      מעניין, גם פה לא כתוב כלום על "הסדר".

      "לטענת המפגינים הם מחזיקים כיום רשיון לעבוד בבתי חולים בכל העולם, פרט למדינה שבה הם חיים. זאת, מכיוון שמשרד הבריאות לא מכיר באונ' שלהם כזרה, ומנגד היא גם לא מוגדרת כישראלית….
      […]
      מ' הבריאות: "אין מדובר בהחלטה שיכולה להינתן ע"י משרד הבריאות או שרת הבריאות, אלא בעמדה בחוק המל"ג שבאחריות מ' החינוך. פרק' המדינה בתיאום עם המש' הרלוונטיים מנסה למצוא פשרה תוך עמידה בעקרונות החוק".
      […]
      המל"ג: "בקשת אונ' אל קודס להכרה אקדמית נבחנת בימים אלה"

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מנסה למצוא פשרה תוך עמידה בעקרונות החוק

        פשרה = הסדר (כנראה בדומה למתווה שהוצע להם אז).
        תגובות משרד הבריאות מ-2 ידיעות בהארץ (האם הופיעה תגובה כעת במעריב?):

        תגובת משרד הבריאות: "בית המשפט המחוזי דחה את העתירה בעניין ואף בית המשפט העליון דחה את עתירת הרופאים בוגרי אוניברסיטת אל קודס. אוניברסיטת אל קודס פועלת במשולב הן בשטחי הרשות הפלסטינית והן בשטחי מדינת ישראל (ללא אישור המל"ג) ועל כן לא ניתן להכיר באוניברסיטה זו כאוניברסיטת חו"ל. להנהלת האוניברסיטה הוצע פתרון, אלא שככל הנראה לא טובת הסטודנטים עומדת בראש מעייניה של הנהלת האוניברסיטה, אלא אג'נדה אחרת. משרד הבריאות ממתין לתיאום בין הצדדים אשר יוביל ליישום הפתרון שיאפשר מתן דיפלומות לבוגרים".

        ולפני שנה וחצי:

        ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "העתירה הובאה לפתחו של בית המשפט ונדונה. בימים אלו ממתינים לפסק הדין. כפי שצוין בכתב התגובה לבית המשפט, אוניברסיטת אל-קודס יושבת באופן מעורב הן בשטחי ישראל והן בשטחי הרשות הפלסטינית. לא נוכל להכיר בבוגרי בית הספר לרפואה עד שהאוניברסיטה לא תשלים מהלך של פיצול בין שני המוסדות שנמצאים באמור כרגע במעורב בשטחי ישראל והרשות".

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        "לעבוד בבתי חולים בכל העולם" וללאה ! באמת?
        לי היה פעם בנעורי הפרההיסטוריים מסמך צבאי:
        "פטור מלהראות פטורים". לעבוד בכל העולם?
        בתור מה? יש בכלל מסמך שמתיר למישהו להיות
        משהו בכל העולם? כולל שפיצברגן, פיטקרן ופ"ת?
        ועוד בבית חולים. בתור אבצס, פרונקל, המרואיד
        קטטר או רופא? מי מכיר? מי יודע? מי שמע? עד
        שנראה את האישור ואל תמתינו לו בבקשה
        במכונית אטומה,שנו שם מקום בבקשה: "מדינת
        כל גזענייה המחרטטים".

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      פלשתינאים שלמדו רפואה באוניב' אל קודס מהווים גזע? כי לפי הידיעה, לפלשתינאים שלמדו רפואה באוניברסיטאות אחרות בשטחים אין בעיה.

      אז או שהם מהווים גזע נפרד, לפחות בעיני הגזענים שבמשרד הבריאות, או שזה בכלל לא קשור לענייני גזע ומתוייג תחת הקטגוריה הלא-נכונה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לפעמים אתה קורא את מה שכתבת
      בעצמך ופתאום נתפס לך שזה הכל
      גם מה שכתבת מטורף ועקום וחסר
      הגיון מכל בחינה.
      הנה מחר או מחרתיים יוצא מישראל
      שבתוך הקו הירוק אוטובוס של רופאים
      טובים ורופאות טובות עוד יותר לרפא
      את העם הפלסטיני האומלל. ואלו
      נלחמים על זכותם לרפא את הציונים?
      בכסף, בכסף. הלאה, אתה סתם אחד
      קורא את גידון ונשבר בוכה מרחמנות
      ויאוש על רוע הציונות והיהדות אתה
      ציוני בן ציוני רוצה משתוקק נכסף
      לקחת סטוטסקופ וחוקן ולרוץ לדרום
      יהודה לרפא לכל האומללים והמסכנים.
      מה החברה האלו לא קוראים את
      גידון ועמירה, זה העם שלהם? מה?
      עמירה וגדון ושוקן יותר פלסטינים מהם?
      הם לא שמעו על וועדות האו"ם ואל
      ג'זירה. רופאים משוודיה ותורכיה
      מתנדבים לשיפה בעזה ואלו לוחמים
      לעשות משמרת בהדסה? הלאה, כל
      שבוע מעבירים איזה סורי בחתיכות
      בשביל שיחברו אותו בישראל, גם ובייחוד
      רופאים ערביים. בירדן מקימים בתי
      חולים שדה ומחפשים רופאים ואלו רצים
      לבילינסון בפ"ת. כל העולם הוא משהו
      דפוק אבל השכם והערב מטיפים לנו על
      ערבים זקנים צולעים ומסכנים וערביות
      זקנות כנ"ל וזה נכון, תלכו לג'ישר
      זרקה ותראו מחלות שכבר אין באפריקה.
      בטח היום בסוריה ובגבול ירדן זה
      באמת גיהינום ואלו מפגינים? על מה
      ולמה? ואלו שתומכים בהם. ומי שבחו"ל
      תרמו המון כסף לבית הספר, בשביל
      לרפא את הציונים? מכל כיוון שתסתכל
      זה נראה יותר ויותר מטורף כולל הפתרון
      הביורוקראטי, מחלקים ארץ, מחלקים
      ירושלים, מחלקים אוניברסיטה, כמו לגו
      אבל הפוך. בלגו בונים כאן מפרקים.
      אבל זה באמת משוגע.

      אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    עד כמה שהבנתי, פרנקל אכן מסר את המסמך לוועדה/יועמ"ש.
    כנראה שהיועמ"ש לא הסתפק בזה, ורצה לראות את כל חומרי החקירה המקומיים.

    אהבתי

  24. אחד שיודע הגיב:

    היום בחירות בזימבאבווה – יש קשר ישראלי.

    אהבתי

כתיבת תגובה