פלוג נפסלה כי היא אישה?

yediot1.8.13haaretz1.8.13

isra1.8.13maariv1.8.13

31.07.13 - .inddmakor1.8.13

פסקול קריאה – Julee CruiseFalling

הנגיד החדש

אז פרופ' ליאו ליידרמן הוא הנגיד. בעבר אמר שהוא נגד העלאת המע"מ. נראה מתי ישנה את דעתו ואיך יסביר זאת. אדוה כהן בידיעות מספרת שהוא גם יו"ר ועד הבית שלו, ועוד לא מעל בכספי עובד הניקיון של הבניין (זה לא כתוב בעיתון, אני מוסיפה). שמעו. זה משהו.
לאור הבחירה, הודיעה ד"ר קרנית פלוג שתפרוש מבנק ישראל אחרי 25 שנים. אני שמחה שפלוג אמרה, יאללה, חפשו תחברים שלכם והלכה הביתה. כל הכבוד. מזדהה.

למה לא נבחרה? אנחנו משוכנעים שזה לא קשור להיותה אישה? משוכנעים?
הנה תזכורת למה שכתב אתמול איתן אבריאל:

לאחר הפרישה המפתיעה של יעקב פרנקל, נגידות בנק ישראל היתה אמורה ליפול כפרי בשל בחיקה של המשנה לנגיד, ד"ר קרנית פלוג. היא מנוסה, היא זוכה לתמיכתו המלאה של סטנלי פישר, היא מכירה טוב מכל מועמד אחר את עבודת הבנק המרכזי, היא עצמאית ומנותקת מקבוצות הלחץ וממועדון ההון־שלטון, והיא אפילו כבר צריכה לדעת איך לעבוד בתוך סיר הלחץ הציבורי הישראלי. ובכל זאת, גם לאחר פרשת פרנקל, נתניהו לא רוצה אותה. הוא עדיין רוצה בראש בנק ישראל גבר עם חליפה ועניבה שמדבר אנגלית טובה, שיודע לעמוד בקוקטיילים בכנסים בחו"ל עם שרים, נגידים ובנקאים בכירים, להחליף בדיחה, להיות חלק מהמועדון, ללחוש מסרים פרטיים באוזניים של אנשים חשובים. הוא רואה ביכולת הזו נכס חשוב, הוא יודע שהוא יוכל להתחבר לאדם כזה – והוא רואה בהיעדרן של יכולות כאלה חיסרון. הוא לא רוצה לראות בתפקיד אאוטסיידרים, ביישנים או ציפורים מוזרות.

חשוב לזכור את המילים האלו. וגם את מירב ארלוזורוב:

פלוג, כידוע, משמשת כמשנה לנגיד בנק ישראל כבר שנתיים וחצי, וקודם לכן עמדה בראש המחלקה הכלכלית של הבנק. פלוג מכירה את בנק ישראל מלפני ומלפנים, ומכירה היטב את המדיניות המוניטרית של בנק ישראל. יש לה את הניסיון ואת הידע המתאימים. יש לה גם המלצות מצוינות – סטנלי פישר המנוסה סבר שהיא המועמדת המתאימה ביותר לתפקיד. אז נכון, אולי פלוג אינה המועמדת האולטימטיבית, אבל הזמן למועמדים אולטימטיביים לנגיד חלף בלאו הכי. זה הזמן לסגור עניין, ולמנות את פלוג.

וגם סבר פלוצקר, 30 ביולי (ידיעות, ע' 2)

אין שום צורך בהתייעצויות נוספות: כבר הבוקר יכולים רה"מ ושר האוצר להודיע על פלוג כמועמדת מוסכמת לנגידת בנק ישראל. זו תהה הבחירה הנכונה, כפי שכתבתי כבר כאן לפני חודשיים. גם פרופ' פרנקל ממליץ עליה. אין מקום לניסוי נוסף: פלוג היא הנגידה האידיאלית לבנק ישראל ב-2013.

ומה הוא כותב היום?

… פלוג מילאה פעמים רבות את מקומו של הנגיד, והיא מכירה היטב את המערכת הבנקאית הישראלית ואת בנק ישראל, מקובלת ואהודה על עובדיו. היא לא צריכה להיכנס לתפקיד: היא כבר בתפקיד. מתנגדיה – למעשה מתנגד אחד, רה"מ נתניהו – טען כי לד"ר פלוג אין את הכישורים ואת הקשרים הדרושים לייצג את ישראל בפורומים כלכליים עולמיים. היא לא מספיק "ייצוגית", לא כמו סטנלי פישר. זו טענת סרק מקוממת… ד"ר פלוג מוערכת מאוד בקהיליה הכלכלית המקצועית, ועם מינוי לנגידה הייתה מביאה לישראל כבוד גדול. בראש קרן המטבע הבינלאומית עומדת אישה, וקרוב לוודאי שאישה (פרופ' ז'נט יילן, שפרופיל הקריירה שלה דומה לזה של קרנית פלוג) תמונה ע"י הנשיא אובמה ליו"ר של הבנק המרכזי הפדרלי, לאחר פרישתו של בן שלום ברננקי. אלא שעל מינויה של פלוג הוטל וטו. וטו לא הוגן ולא מבוסס… לרה"מ הזכות הטבעית להתערב ולהשפיע… אך אין לו זכות למילה אחרונה… קשה להימנע מהרושם שמישהו מאוד-מאוד לא רצה אישה בתפקיד זה.

לילך ויסמן (גלובס):

מי שמסתמנת כמועמדת מובילה לתפקיד היא ד"ר קרנית פלוג, המשנה לנגיד היוצא ומי שמכהנת כעת כנגידה בפועל. אולם, נתניהו מתנגד למינויה וסבור כי אינה מתאימה לתפקיד. מקורב לרה"מ אמר היום ל"גלובס", כי "פלוג לא ממש מועמדת". […] מבקריה… מתארים אותה כפקידה אפורה, שלא ידעה לדפוק על השולחן ברגעים קריטיים, וכמי שידעה "לשבת על הגדר" ולהימנע מקבלת החלטות קשות. כמו כן, פלוג אינה זוכה להערכה במגזר הפרטי-פיננסי, שרואה בה ובלפיד הנהגה בלתי מנוסה.

אז זוכה או לא זוכה להערכה? נו, תלוי את מי שואלים, כרגיל. עכשיו, אני לא תמימה. בהחלט יכולהיות שהתנהל קמפיין פלוג בימים האחרונים, ושלא מדובר בנאורותם של הכותבים בלבד. אבל מה, האם אפשר לחשוד שאבריאל, ארלוזורוב ופלוצקר לא באמת רוצים בה?
אגב באותו יום כבר אפשר היה לקרוא את גד ליאור מחמיץ פנים נגדה:  "פלוג לא מפתיעה: הריבית ללא שינוי". היום מספר ליאור שלפני שבועות אחדים שלח סטנלי פישר את פלוג לישיבת הממשלה המכרעת לאישור התקציב כדי שתציג את עמדת הבנק במקומו.

פלוג השמיעה ביקורת על חלק מהתוכנית הכלכלית והביעה דאגה רבה מהגידול בגירעון בתקציב. רה"מ מאוד לא אהב את הביקורת הזאת, ובעוד ששרים אחדים אמרו כי הופעתה הייתה אמיצה, היו אנשי כלכלה ופוליטיקאים שטענו כי בכך היא סתמה את הגולל על סיכוייה להתמנות לנגידת בנק ישראל. העובדה שפישר שלח את פלוג לישיבה כה מכרעת… הייתה רמז עבה לכך שהוא מבקש להכשיר אותה לרשת את כיסאו…

בישר"ה יש פתחון פה מסוים לביקורת על כך שפלוג לא נבחרה. בע' 2 הכותרת היא ציטוט מדברי ח"כ גילה גמליאל: "החמצנו הזדמנות למנות אישה ראשונה לתפקיד" (ע' 2).

כותרת ראשית

הכותרת הראשית של הארץ הבוקר תעצבן את מגיבי הבלוג, תם יודעים מאיזו עדה.

המדינה: יש לפנות 1,300 תושבי שמונה כפרים – כדי לחסוך זמן נסיעה לחיילים
עמירה הס
הכפרים הפלסטיניים שוכנים בשטח אש 918 בדרום הר חברון. המדינה: "ביטול שטח האש יגרום לאובדן זמן אימונים יקר ולעלויות כספיות גבוהות"

מעריב: סוף עידן המפלגות הקטנות.

קצה האצבעות

בטיים אאוט יש מדריך לטיפוסים תל אביביים. אציין בסיפוק שלא הצלחתי להשתחל לשום אבטיפוס, לשמחתי או לעצבונכם. אפילו ביפו, תת נישה של תת נישה אין לי מקום של כבוד. או של אי כבוד.

yafoz

האמת, זה אפילו לא בגלל שאני כל כך מיוחדת אלא בגלל שאתם לא מכירים את אוכלוסיות יפו השונות ולכן לא יודעים למפותן. זוהי עבודת דסק גימיקית. במקוֹמוֹנוּת תחילת הניינטיז התאמצנו קצת יותר.

משתכשכים בביצה

בית הספר סמי עופר לתקשורת של המרכז הבינתחומי בהרצליה הוציא מדריך לתקשורת, המסביר מה המשמעות של כל מקצוע בביצה. אם אתם מחפשים עבודה תוכלו לעשות את זה דרך האתר רק אם אתם בוגרי ביה"ס או סטודנטים שם.
ניסיתי להבין את ההיגיון מאחורי האתר. מתברר שבכל מקצוע נבחר אדם אחד (ולא, למשל, כל העורכים הבכירים/ כתבים/ צלמים העובדים היום איפשהו), המספר על עבודתו. אז בחרתי בבלוגרית הנמצאת  תחת הקטגוריה של "תפקיד התחלתי" ברשת. לאן בדיוק רוצים להתקדם הבלוגרים? ומה עם בלוגרים שעשו את המהלך בכיוון ההפוך, מהעיתונות לבלוגוספירה? אה, אין דברים כאלו. בכל מקרה, זהו הראיון עם טל שניידר. אם נניח תרצו לדעת מה שם הבלוג שלה, או לראות אותו, או לזכות לקישור אליו – את זה אין במדריך לתקשורת. כדאי לעבוד על האלמנטים המאוד משמעותיים האלו במדריך, שלא לומר האלמנטריים והקלים לביצוע, באתר שנראה שהושקע בו לא מעט כסף, ותודה לסמי עופר.
– התבקשתי להצטלם למדריך.
תיקון, 5 באוגוסט, 13:05: יוצרי המדריך מעדכנים: דווקא יש הפניה לבלוג של שניידר. היא מופיעה תחת "קישורים", ואז חפשו את הפלוג. זו הדרך לדעת הבלבתים, אך לא לדעתי.
ועל מהלך בלוגרים/עיתונאים:

כתבנו: בשנים האחרונות, עיתונאים רבים עוברים מהעיתונות המסורתית – לניהול של בלוג עצמאי. בלוגרים רבי השפעה מהווים מושא חיזור של מפרסמים שרוצים להיות 'נותני החסות' על הבלוג, למרות שהמודל הכלכלי הרווח הוא מימון על ידי הגולשים בקונספט 'שלם כראות עינך' לכל פוסט ובאנרים .."
שקלנו היכן להציג את התפקיד- יש בלוגרים בהיררכיות שונות – בחרנו התחלתי כי חשבנו שהעובדה שאין "שומר שער" מאפשרת לכל אחד שרוצה להתחיל בכך.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אל תשאלו מה קורה בעולמם של חרדים. למיטיבי בלבד.

אורן ממליץ

א. ניוזוויק על עורכת הניו יורק טיימס ג'יל אברמסון.
ב. אריאל לוי על תפקיד הרשת בפרשת סטובנוויל.
ג. על רקע שרשרת מקרי שוד התכשיטים ברביירה, וגל חילוצי האסירים בשווייץ, כתבה קודמת המנסה למצוא את שורשי כנופיית "הפנתרים הוורודים".

אוכל

רחל טל-שיר בסל מלא שבחים לרפי גינת ולכלבוטק על תחקיריו. עכשיו מה, כפי שכבר ראינו פה בבלוג, הציבור לא ממש מעוניין היה לצפוות בכל התוכנית שגיבבה לו אלפי פרטים על הטחינות וערפלה את חושיו ואת דעתו. הוא רוצה לדעת שורה תחתונה: מה לקנות ומה לא. וגם בעניין זה אני לא הכי משוכנעת: כמה זמן יחזיק העניין מעמד? האם תהיה עלייה במכירת הטחינות הנחשקות וירידה במכירת הלא ראויות לכאורה או למעשה? היחול מהפך בעולם הטחינה? החל שינוי בעולם החומוס והקוליפורמים? היסולקו נגידי הטחינה מתפקידיהם?

לפני פיזור

אמש: סיכום יולי.
כן, צריך לשווק את הבלוג, אפילו קוקה קולה משווקת את עצמה, אבל מה לי ולשיווק.
טוב, לפחות בשיווק הסרט אני עובדת ככל האפשר. כך שיש לי עתיד כלשהו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

194 תגובות על פלוג נפסלה כי היא אישה?

  1. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    יום חג הוא לנו: הצדיק הקדוש, ר' אדוארד סנאודן, השתחרר בשעה טובה משביו בשדה"ת במוסקבה ומצא מקלט מדיני.
    ובנוסף, המנהיג הדגול, האריה הסורי בשאר אל-אסד חוגג באינסטגרם את הניצחון המהולל של צבאו המפואר בחומס.
    נגילה ונשמחה!

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אנחנו באמת לא יודעים כלום על סיפור הסנודון
      ומישהו בחריצות וחכמה בוחש ומבלבל בוחש ומבלבל.
      כללית הספור דפוק. מי שולט בארה"ב? ידוע בקושי.
      פוטין יוצא הקג"ב שולט ברוסיה. הסנודון הזה בא
      מהצנטר של המרכז של המוקד של הלב של המודעין
      האמריקאי. הוא לא יודע מה שהוא יודע. בעוד חמש
      שנים יראו לו צילום והוא יגיד כן זה XY שהכרתי
      YZ. זה נראה סביר לבן אדם סביר שרוסיה תשלח
      אחד כזה לברזיל? או קובה? הנה היום הוא גילה עוד
      רשת. זה הכל כל כך לא הגיוני לא סביר לא מתקבל
      עד שבאמת זה יכול להיות. אבל לא. כתבתי אתה זה
      לפני כחודש כאן שרוסיה לעולם לא תתן לו לצאת.
      האם ייתכן שהוא עבד בשביל רוסיה קודם וזו הייתה
      הדרך הכי טובה להוציא אותו עם התמיכה של כל
      השוטים המועילים? אנחנו באמת לא יודעים כלום
      על הסיפור הזה וזה מה שצריך לומר פעם אחר
      פעם, העיתונאים? 25 בשקל .

      אהבתי

  2. טחינת שכל הגיב:

    1,הביקורת שלי(למעלה) היא לא נגד הבלוג,היא נגד המגיבים!
    2,"היחול מהפך בעולם הטחינה? החל שינוי בעולם החומוס והקוליפורמים? היסולקו נגידי הטחינה מתפקידיהם"?
    בטחינה לא יקרה כלום, כי התכנית הייתה לא ברורה, ממוקדת וקלה להבנה, עודף אינפו!
    ה"אזרח" רוצה לדעת 1,זאת לא לגעת 2,זאת הכי טובה.כל היתר : באיזה מעבדות,מי נסע לאיטליה,….סתם בשביל למלא תכנית.
    בחומוס היתה השפעה ענקית! מייד אחרי התכנית,חומוסיות הוחרמו כמעט לגמרי, וטובות (איפה שאני אוכל) עד היום מזכירים את רפי ואוכלים את פירות התכנית.
    גם הרייטינג של כלבוטק,והחדשנות של "מחקר"כזה, אז, הייתה אחרת לגמרי מהיום,גינת ואלוהים היו באותו גובה.

    אהבתי

  3. פלוג? פלג! הגיב:

    מה הדיון על "נשים ממונות" שייך לבלוג ביקורת על תקשורת? חוץ מלמשל: סטטיסטיקה: מי כתב למען הפלוגית ומי נגדה,מה האינטרסים של התומכות בה, לעומת המתנגדים לה?
    איזה עיתון תומך?
    איזה עיתון מתנגד ולמה?…
    מה זה פה קואליצית נשים? אופוזיצית גברים?

    אבל מה שבאמת רציתי להגיד לכם, זה: שאם יש עיתונאי אחד בארץ זה עמיר פלג בידיעות!
    קראתם?(פלג בחמישי) מתאים גם ל"מופלות" לא רק לבנים.
    עיתונאי בלי חשבון,בלי אלוהים! תענוג!
    אין כאלה.

    אהבתי

  4. תומר הגיב:

    מירב ארלוזורוב:

    …פלוג מכירה את בנק ישראל מלפני ומלפנים…

    אין דבר כזה מלפני ומלפני, הביטוי הנכון הוא לִפְנַי ולִפְנְים כלומר הכי לעומק שאפשר (במקור: קודש הקדשים)

    אהבתי

  5. קורא הגיב:

    יום יבוא ואפרוש מעבודתי כעיתונאי ואז אכתוב על האינטרסים הכלכליים של כל עיתון ועיתון. נתחיל בזה שלדה מרקר אי אפשר להאמין למילה כשמדברים על בנק ישראל מאחר והוא היה אחד מהמדליפים הגדולים של העיתון, ככה שהתמיכה בסטנלי ובקרנית היא רק מתבקשת.

    אהבתי

  6. עו"ד הגיב:

    ויינט מביא היום סיפור ריגול חמור ביותר. אחד, מנטורי קרתא, החליט שהוא רוצה לרגל עבור אירן בישראל. בדרך כלל הבעיה היא להוציא מהמוח אל הפועל תוכניות ריגול ואכן זה שבר את הראש איך הוא יוצר קשר עם אירן. הפך והפך בדעתו עד שהחליט שהמגע החם והאנושי הוא הטוב ביותר. הגיוני. חיפש ומצא שיש לאירן שגרירות בברלין. קנה כרטיס וטס לשם. עד כאן סיפור רגיל. הגיע בשעה 1 בצהריים, מציינת הידיעה, ובום, מה שלא קורה בסרטים קורה במציאות – השגרירות היתה סגורה בצהריים. למחרת השכים קום ובעשר הידפק על שערי השגרירות והוכנס לפגישה עם ראשי הביון האירני שמן הסתם היו אלה תת מזכיר שלישי בשגרירות שכינה עצמו האג'י באבא ושני עוזריו כנראה עלי באבא ועוד אחד. סיפר להם על תוכניתו הגרנדיוזית, ואפילו נזף בהם על שישראל מצליחה לחסל אי אילו איראנים מידי פעם. שוב הגיוני. ראשי הביון הנגדי כמובן התפעלו מהמרגל האמיץ, וציידו אותו בכתובת מייל ביאהו שנראית כמו כתובת מייל של טרול באינטרנט – tadeus2011@yahoo.com ואמרו לו שיקבל שם הוראות, ואפילו מס' טלפון של השגרירות שאפשר למצוא במדריך הטלפונים בברלין, מסרו לו. ג'יימס בונד הישראלי חזר לישראל ומה שמצוין בכתבה זה שהוא התקשר מטלפונים ציבוריים פעמיים לשגרירות, כאילו השיחות לשגרירות אירן לא מנוטרות תדיר, ושוד ושבר – פעם אחת לא היתה תשובה ופעם שנייה אמרו לו שהאג'י באבא לא בבית בכלל. מן הסתם הבינו שבונד הישראלי לא יצליח להבהיר להם איך נעצרות הצנטריפוגות. זהו. כנראה שגם המייל נשאר מיותם כמו ערער בערבה. חלפו שנתיים ועוד בום: כתב אישום – מגע עם סוכן זר וניסיון לסייע לאויב במלחמה. לא פחות. מן הסתם מכסת האשפוזים בירושלים היתה מלאה. איך הוא נחשף, לא נאמר. למה חלפו שנתיים, לא נמסר – בטח הוא כתב מכתב למערכת והודה בכל. עורך דינו ציין ביובש ששום נזק לא נגרם לישראל בפועל, אבל למי אכפת. מרגל עז פנים נחשף, הידד. הוריי. אח"כ מגיע תור המגיבים בפייסבוק: משה מעיין, עם תמונה, מציע בעדינות אופיינית להפוך אותו לסבון. דניאל כהן, בטח עם תמונה, מציע עונש מוות, דור יחזקאל המתון נוהג כמבוגר האחראי ומציין כי המעשה חמור מאוד אבל לא צריך ישר לקפוץ למוות (מאה שנים בפנים זה בסדר?) שהרי צריך לתת לבית המשפט לומר את דברו. ואני אומר אלה טיפוסיך ישראל. אין למדינה הזו שום סיכוי.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4412556,00.html

    אהבתי

  7. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    נראה שבעולמם של חרדים לא מכירים בקיומם של סימני פיסוק (מתועבות הגויים). ניסיתי לקרוא ונגמר לי האוויר באמצע.

    אהבתי

  8. כמה היא בכתה 2. המפלגות הערביות מייצגות את הפלסטינים שאינם תושבי ישראל ומכאן הפער בין גודלם באוכלוסיה למספרם בכנסת. מפליא, אבל סיפורי אחיו הנאנקים תחת הקיבוש לא מעניינים את אחמד מאום אל פאחם מעבר לששון הנלווה להעצמת הגזענות כלפי יהודים. בבחירות הבאות, כדי לגייס מספיק קולות, יצטרכו נציגי המגזר לפנות לליבם של ערבים ישראלים כדי לקבל את קולם. ממש כאילו כזה לייצג את הציבור. לעסוק בבעיות ערביות להציע פתרונות ודרכי ניהול, להאבק בשחיתות, לקדם רעיונות חברתיים. כמו שהיהודים עושים.

    מכיוון שמדובר באתגר שמעולם לא עסקו בו עולה חשש שאחינו הערבים הישראלים שמיטיבם לתפוס את מהות נציגיהם פשוט יתפוצצו מצחוק מגודל היומרה. המחנה שמסרסר באדמה יהודית יצטמצם והחכ"ים שמייצגים את פלסטין יעברו עם הדגל לרשות.

    אהבתי

  9. Mosh הגיב:

    אני יודע שאחטוף על כך … אבל זה שווה את הסיכון!
    אתמול שמת כתבה למה נשים לא נמצאות במרכז העשייה הציבורית
    וזו הסיבה.
    נותנים כ"כ הרבה סיבות מקצועיות למה לא למנות את פלוג לנגידה הבאה והחוג הנשי קובע שזה "בגלל שהיא אישה"
    כאשר הנחיתו את אשכנזי כראש המטכ"ל לא באו בטענות על הקרבה שלו לשר הביטחון באותה עת … תמיד הודגש שהמצב לא משהו ואין תחליף רציני מתוך המערכת .
    ורק פה בגלל שמעורבת אישה, צצים קולות השובניזם …
    וזה מה שתוקע אתכן ציבור הנשים – נכון, יש מקרי שובניזם ויש אפליה ,אבל לצבוע כל מינוי וכל מילה בשובניזם רק מעכב את ההתקדמות האמיתית של החברה .

    זה מזכיר לי כתבה שעשתה טל שניידר לפני הקמת הממשלה ובה שאלה את הח"כיות הטריות האם חייב לשים אישה בתפקידים כבדים אפילו כאלו שדורשים ניסיון מוכח , רובן אמרו שגם אם אין ניסיון חייבים למנות אישה ורק אחת מהן אמרה שצריך למנות בהתאם לכישורים – ברגע שיהיו עוד מאותה אחת … אז נשים באמת יגיעו לעמדות מפתח .
    (אנחנו רואים כעת כמה חוסר ניסיון מוביל לעברי פי פחת )

    לגבי עדי קול – שוב , מנסים לצבוע בצבעי השובניזם משהו שהוא פרלמטרי נטו …
    ישנו דבר שנקרא משמעת סיעתית ואם ראש המפלגה קבע שכולם יצביעו בעד אז כולם מחוייבים להצביע בעד .
    העונש אולי חמור , אבל צודק יאיר כשהעמיד אותה במקומה – יש עתיד רצה על הטיקט של שינוי שיטת הממשל ועדי קול אולי לא הייתה בכנסת אם לא היה את אותו מצע… אז ליאיר אסור להונות את ציבור מצביעיו ולעדי כן ?

    וה -4% … פאשיסטים אנו!
    הייתי רוצה לשמוע מישהו מהמתנגדים שיסכים להוריד את החסם ל1% וכך אריה אלדד היה חוזר לכנסת , למה 2% זה בסדר אבל 1% לא ?
    ואם אחמד טיבי היה ח"כ בכל אחת מ-3 המפלגות , אולי אין כזה הבדל בינהן 8) ?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מי "נתן סיבות מקצועיות"? שני שוביניסטים מיזוגנים בבלוג ומקורב מוכה שחין?
      איזה סיבות? שהיא "הייתה אאוטסיידרית"? אתה לא רציני, נכון?
      אה, אתה כן, את הגברים ימ"ש, מה זה רציניים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תעשי ריסטרט.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני מקווה שמוכה שחין יועד עבורי. מיזוגן כבר לא נחשב בצמרת עקב שימוש יתר.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        שוב את עונה לדיון מקצועי בתוענה שמי שנתן טיעון נגד הוא שובניסט
        גם אני חושב שפולג לא מתאימה, האם גם אותי תשימי בחלקת ה"שונאי נשים" ?
        למה אם אני חושב שמישהו לא מתאים אז צריך לסתור את הטענה שלי בנוגע למינו של המועמד ?

        אם אכתוב על מועמד ערבי שהוא לא מתאים לתפקיד כלשהו כי הוא לא מתאים מבחינה מקצועית ישר יאשימו אותי בגזענות בעוד שלא אני העלתי את האיפיון הגזעי, אלא הצד השני …. ומי יוצא פה הגזען ?!

        ובאותו משקל … מי השובניסט האמיתי פה ?!

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מה לך ולה? מאיפה אתה מכיר אותה? עקבת אחר עבודתה? מאיפה החוצפה? אתה יודע אם היא יותר מתאימה מהליידרמן ההוא? למה? לא, לי אין יכולת לדעת. מאיפה לך יש?

          אהבתי

          • אם אין לך יכולת לדעת למה בחרת את השוביניזם כסיבה?
            גם לי אין יכולת לדעת. מעריך שבמקרה הזה כל הצדדים צודקים.

            אהבתי

          • Mosh הגיב:

            מאיפה החוצפה ?!
            החוצפה שלי באה ממקום שמאמין שצריך רענון ומחשבה חיצונית של מישהו שלא היה בתוך המערכת (להזכירך פישר לא היה בסיסטם והיה ייבוא חיצוני של שר אוצר די מוכר )

            ולמה אם מישהו טוען ומבקר אותה על חוסר החלטיות שלה ( "לא יכולה לדפוק על השולחן" ), את מתעלמת מביקורת זו ? האם תגידי גם עליו שהוא שובניסט ?

            כמעט בכל פוסט שני את דואגת להשתלח בלפיד בגלל חוסר ההחלטיות שלו והעירבוב שהוא עושה , מאיפה החוצפה ?!
            ושיירשם, אני ממבקריו של לפיד וחושב שהוא לא יודע כלום במה שהוא עושה… אבל אם מותר לבקר אותו אז מותר לבקר גם את מי שמתיימרים למנות כנגידה הבאה !
            למה ביקורת על יאיר לפיד זה בסדר אבל על פלוג בטלה בשישים ? אולי יש דברים בגו ?

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              יכול להיות שחשבו שפלוג מצויינת ובהחלט יכולה להיות נגידת בנק ישראל, אבל באותה מידה חשבו שליידרמן עוד יוצר טוב. מה לעשות, there can be only one.

              לא בכל פעם שמעדיפים גבר/יהודי/אשכנזי על פני אשה/ערבי/מזרחי זה נובע ממניעים פסולים. הבעיה היא שמקופחים מקצועיים לא רק שהפכו את הגזענות/שוביניזם גברי להנחת היסוד, הם הפכו אותם לאקסיומה: לא רק שהממנה צריך להוכיח שהחלטתו נעשתה משיקולים ענייניים בלבד, הוא לא יכול לעשות זאת כיוון ששום דבר לא יכול לשכנע את המקופחים תמיד.

              ככה זה, כשכל מה שיש לך זה פטיש, כל בעיה נראית כמו סיבה טובה לדפוק לאנשים פטיש בראש. בד"כ זה עובד יופי.

              אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אני לא רואה שום סיבה שיהיה בכלל אחוז חסימה.
      אם כבר אז אפילו להיפך.
      לבטל לחלוטין את מוסד המפלגות, ושכל ח"כ יתמודד עצמאית.
      תתקבל דינמיקה פוליטית הרבה יותר פלואידית ואדפטיבית.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אני חושב ששילוב בין השניים יהיה יותר אפקטיבי
        כל מפלגה תקצה רשימת מועמדים איזורית שמספר הקולות למועמד יהווה את חלקו במכסת הנציגים האיזורית לכנסת.
        אבל אז צריך להתעסק במשקל של כל איזור , כמה נציגים הוא יכול לשלוח ואיכשהו נגיע שוב לדיון של "פאשיסטים גזענים" בגלל שאיזור המשולש לא יקבל את אותה המכסה כמו גוש דן וכו'

        העלאת אחוז החסימה היא הפתרון העדיף ביותר וקל לישום מבין האופציות האפשריות , לא הטוב ביותר .

        אהבתי

        • אחוז החסימה גבוה או נמוך לא יפתור את הבעיות. הנבחרים לא מקיימים את ההבטחות, לא יכולים לקיים את ההבטחות, אין דבר כזה מצע והרוב מצביע באין ברירה. אחוז חסימה לא ישנה דבר מלבד במגזר הערבי שנבחריו גם כך אינם מייצגים את אזרחי המדינה.

          אהבתי

          • Mosh הגיב:

            עניין האמינות הוא משהו שלא קשור לשיטת ממשל, לצערי
            גם בדמוקרטיה הצודקת ביותר יהיו מושחתים ושקרנים .

            אם אנו רוצים לקחת את כוחם של הפוליטיקאים מהידיים אז נצטרך לעבור לדמוקרטיה שבה כל חוק משמעותי עובר למשאל עם ותפקידם של הנציגים הוא לקבוע אג'נדה ולא ליישמה …אני לא חושב שהמדינה שלנו יכולה לעמוד בזה .

            לצערי למגזר הערבי אין נציגים אמיתיים שדואגים להם, יותר חשוב להם לתלות דגלים של אש"ף מאשר לתקן את העיריות שקורסות ואת נקודת המוצא הנמוכה שמהם הם מתחילים
            אם כבר יש מגזר שמנהיגיו מעדיפים שישאר בתחתית ולא יתפתח זהו זה !
            אולי העלאת אחוז החסימה ייצור איחוד וניקוי הרשימות מדמגוגים והשמת אנשי עשייה שבאמת ישפרו את המגזר …אני מקווה

            אהבתי

            • נשבע שלא התייחסתי לאמינות. לגבי השאר, כמעט מסכים.

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                שמח לשמוע !
                לצערי , סחטנות תמיד תיהיה בדמוקרטיה פרלמנטרית … לפחות אנחנו לא כמו בארה"ב – שם המצב הרבה יותר גרוע .

                אהבתי

            • מעלי הגיב:

              ערבים לא מצביעים אידאולוגית(90%),הערבים מצביעים לפי "מה יוצא לי מזה" או מה אתם נותנים לנו?
              מאות ערבים הצביעו למפלגות כמו קדימה ש"ס… תמורת הרבה מאוד שהובטח להם, וקויים.
              שאר הערבים מצביעים לפי הוראת ראש החמולה,ולמפלגות דתיות איסלמיות (לפי הוראת שיח ראאד). בדרום (הבדואים)מצביעים אחרת מתושבי נצרת או כפר יאסיף למשל…

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                תסתכל על המפלגות של המגזר , מה הן מביאות לכנסת ? אילו חוקים הם קידמו ?
                אני מאמין שיש שינוי … זה מתחיל בדיבורים על שירות לאומי ועל הוקעת נציגים כזועבי (זה זרם חלש אבל כך מתחיל הסכר לקרוס)
                רק צריך שלא יגוננו עליהם יותר מידי ויעדיפו אותם במקום הנוח של הנכשלים … יש סקטור שפשוט לא מנוצל ויכול להוות חלק עיקרי וחשוב במדינה

                אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                "מה יוצא לי מזה” או מה אתם נותנים לנו?"
                זו אידיאולוגיה כמו כל אידיאולוגיה אחרת. לא
                פחות ולא יותר, בכלום.

                אהבתי

          • עייף כל כך הגיב:

            נו, מה אתם מציאים. ועדה ציונית שתמיין את המועמדים הערבים. ככלל אחוז המצביעים למפלגות לא יהודיות רק עולה בקרב הערבים, חייבים לשנות את השיטה,כדי שהערבים ידעו מה טוב בשבילם (ציוני רוכב על הגב).

            אהבתי

        • האמיר הגיב:

          הבעיה בממשל שלנו לא קשורה בכלל לשיטת הבחירות לדעתי. שיטת הבחירות היא האדרת, שינוי שלה יביא לכל היותר לשינוי מזערי לטובה, במקרה הטוב, ובמקרה הרע (ע"ע בחירה ישירה) יכול לגרום להרבה נזק.

          הבעיה היא העם, המצביעים. כל עוד רובם מפולגים בין שני גושים פוליטיים גדולים שלאף אחד מהם אין רוב של יותר מ- 50% מסך המצביעים, הפוליטיקה שלנו תמשיך להראות כפי שהיא כיום ולא משנה איך בדיוק נבחר את נציגינו בכנסת.

          אז למישהו יש עם חלופי עבורנו?

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שועלן בחיי שאני לא נגדך ובכלל מסכים
        אם הרבה דברים שאתה אומר. אבל
        כשאתה מרים להנחתה והמטקה שלי
        בדיוק בדיוק במקום קשה להתאפק ואני
        מבקש סליחה מראש.

        "דינמיקה פוליטית הרבה יותר פלואידית
        ואדפטיבית".

        זה באמת חרא של פוליטיקה
        כמו מה שהפרות משאירות בשדה.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אני לא יודעת כמה ההצעה שלך רצינית, אבל אני חשבתי עליה ברצינות ואני לא מסכימה. השיטה הזאת עשויה לגרום לפגיעה גדולה הרבה יותר בייצוגיות מהעלאת אחוז החסימה. נניח ש-55% מהבוחרים הם אנשי ימין מדיני ו-45% שמאל, אבל בימין מגיעים לרשימת ה-120 רק 40 כי ההצבעה בשמאל מפולגת יותר. מכה אנושה לייצוגיות היחסית. האפשרות היחידה שהצלחתי לחשוב עליה שאולי עשויה לתקן את ההטייה הזאת (וכלל לא בטוח שזה המצב) היא לתת לכל בוחר 120 קולות אותם הוא יכול לחלק כרצונו. דבר זה יוצר כמובן הצבעה מסובכת מדי מכדי להיות ישימה כרגע. דבר נוסף, ביטול מוסד המפלגות בשיטת הממשל הנוכחית יהפוך את הקמת הקואליציה לבלתי אפשרית. הקואליציה הנוכחית מונה 4 רשימות ובקושי הוקמה. קואליציה שחייבת למנות לפחות 60 גופים נפרדים היא בלתי סבירה. ניתן תיאורטית לשמור על מוסד המפלגות, לתת לכל מפלגה להציג רשימה, ולאפשר לבוחר לבחור את הנציגים ישירות ללא שינוי ההתנהלות המפלגתית. אבל גם במקרה הזה החלק הראשון של ההתנגדות שלי עדיין תקף.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ברור שאם הבחירות הן אישיות, זה לא רק קול 1 לכל בוחר.
          אבל זה גם לא צריך להיות 120 קולות.
          אפשר למשל 10. או 20.
          קיימות שיטות נוספות לפתור את הבעייה שהעלית (שהיא טכנית ולא מהותית), כמו בחירות אזוריות + בחירות ארציות.
          לגבי קואליציה – כמובן שהח"כים יהיו מאוגדים בצורות כלשהן מאחורי הקלעים, אם זה על בסיס המפלגות, או על בסיס "שדולות" שיקומו סביב נושאים מסויימים שעל סדר היום.
          אני כלל לא חושב שצריך יותר את מוסד ה"קואליציה" כפי שהוא כיום.
          ראש הממשלה יבחר בבחירות אישיות, וכל עוד הוא לא מופל ע"י רוב מיוחס בכנסת, הוא נשאר בתפקיד.
          למה צריך קואליציה?
          ראש הממשלה יוכל להעביר חוקים בכנסת בהתאם לעמדות האמיתיות של הח"כים (פעם ח"כ X מתנגד ופעם ח"כ X תומך, בהתאם לאידיאולוגיה שלו ולרצון בוחריו, ולא בהתאם להסכמים קואליציונים אליהם הוא מחוייב).
          (נראה לי שבלי כוונה יצא לי סוג של משטר נשיאותי כמו בארה"ב).

          אהבתי

          • מישהי הגיב:

            כשאמרתי 120 התכוונתי שהבוחר יכול לתת יותר מקול אחד עבור מועמד מסוים לפי החשיבות שלו בעיניו. אני מניחה שזאת שיטה לא טובה, אבל יכול להיות שמודל כזה דווקא יוצר תמונה מאוזנת יותר. אם ניקח מודל של 20 קולות לבוחר, אחד לכל מועמד, שוב יש בעיית ייצוגיות קשה. מצב אפשרי הוא שלכל מפלגה בינונית (או קבוצה של אנשים בעלי אידיאולוגיה דומה שאינם מאוגדים) יהיו כשלושה עשר מועמדים מובהקים שייזכו ברוב המוחלט של קולות המצביעים המתאימים, ושאר המועמדים ידשדשו עם אחוזי הצבעה נמוכים, וכך ייכנסו לכנסת מספר דומה של אנשי אידיאולוגיית מרצ ואנשי אידיאולוגיית ליכוד למרות שמצביעי אידיאולוגיית ליכוד הם פי 5 במספרם. בחירות אזוריות הן בעייתיות מאוד ובהכרח יוצרות חוסר איזון. האינטרסים השונים של ציבור המצביעים בארץ תואמים למגזר הרבה יותר מאשר לאזור. אתה מציע בחירות לפי מגזר? כי זה בור שלדעתי אי אפשר לצאת ממנו.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              מגזר מקבל ביטוי ברמה הארצית. וגם הרבה פעמים ברמה האזורית (ומספיק להסתכל על מפת ההצבעות הארצית כדי לראות איך הארץ מחולקת יפה גיאו-פוליטית).
              פתרון טכני נוסף לי עבורך – הסכמי עודפים בין מועמדים, כאשר "עודף" מוגדר כל קול שלא היה דרוש בסופו של דבר כדי להיכנס לכנסת (כך למועמד במקום הראשון הרבה מאוד עודפים, ולמועמד במקום האחרון אין כלל עודפים).
              העודפים עוברים בשרשרת ללא הגבלה (X מוסר ל-Y שמוסר מה שנשאר ל-Z וכו').
              כמובן שרק מועמדים בעלי עמדות דומות יחסית יחתמו על הסכמי עודפים (שיהיו שקופים לציבור).

              אהבתי

              • מישהי הגיב:

                אז בבחירות אזוריות אתה עשוי להקטין את הייצוג של מגזר, אותה בעייה שבגללה מתנגדים להעלאת אחוז החסימה.

                נראה לי שגם בהסכם עודפים תהיה בעיה של חוסר ייצוג. נניח שיש קבוצה מקושרת בהסכם עודפים כזה שמקבלת מספר קולות שווי ערך לארבעה מנדטים, גם אם יש בה מועמד שמקבל את מקסימום הקולות האלו הוא עדיין לא מגיע לסף של ה-120 העליונים. המצב בו רק הקבוצות בעלות קהל מצביעים הכי גדול נכנסות הוא עדיין סביר. למרות שיחסי הכוחות בין הקבוצות הגדולות משתנים.

                אהבתי

            • מישהי הגיב:

              לדעתי הכי סביר במקרה כזה שכל קבוצה מבין ששת הקבוצות הגדולות ביותר תכניס לכנסת 20 נציגים בלי קשר ליחס המצביעים לקבוצות. אני מנחשת שבשיטה הזאת היינו מקבלים בבחירות האחרונות כנסת של כמויות שוות של הליכוד, ישראל ביתנו (שהיו מריצים רשימה נפרדת), הבית היהודי, יש עתיד, החרדים (שהיו מריצים רשימה משותפת) והעבודה.

              אהבתי

  10. קצת זום זה מה שחסר. מי שיוזם את העתירות שבקודש הם פעילי שמאל ולא התושבים. האידיוטים השימושיים כותבים על העתירות בתקשורת ונעשה מאמץ אדיר מצד הקרן שפעילים ישפטו בעניין. אותם לוחדי צמק יצלמו קונטיינרים ציוניים שהוצבו בשטח וימהרו לדווח על הקמת מאחז-יהודי-ימני קיצוני-אלים ומטורף של מתנחלים ובצדקנות יטענו כי בשם החוק והסדר הציבורי. החוק ברור ומכובד, לרוב לא תמיד. כשערבים משתלטים על שטח ביהודה ושומרון או בישראל מדובר באוכלוסיה מוחלשת.
    האוטומציה של זמנים מודרניים בצבעי כחול לבן- חבורת גבעוליים רצים על הגבעות אחרי רועי עיזים אנאלפבתים ומטיחים להם כסף או אישורים מהג'יש הישראילי אם יסכימו שיקדחו להם בראש על הנישול מול המצלמות. עניין של כמה שעות הם מפצירים דרך המתורגמן.

    מעניין שהאדיוטים השימושיים לא מספרים לנשים ששותקות עם הזבובים הכבשים והילדים בחדר האחורי על שוויון זכויות ומעמד האישה. הנישואין בכפיה בגיל 15 והמכות שהם חוטפות לא תורמות להשחרת צה"ל. הקפה מר. נעצים אתכם בהמשך, עניין של כמה דורות. הנינה אולי תצמח למשנה לנגיד. בטח.

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    את תמיד מתלוננת על דיווחים מהעורף שהם כאילו מהשטח.
    את לא היחידה.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    נמצאה תרופה להומוסקסואליות. עובדה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      וזהו חתן פרס הנובל שהמציא את התרופה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עד לאחרונה יאיר ואן-דה רור (20) שימש ראש סניף של תנועת בני עקיבא באוטרכט שבהולנד, אך השבוע בחר להתאסלם, לשנות את שמו ל"אדיל" והחל להתפלל במסגד של "האחים המוסלמים". ואן-דה רור: "מבחינה אתנית אני יהודי, אך הדת שלי היא האיסלאם"

      היהודים ההולנדים בסדר. היה כבר יהודי הולנדי אחת שהתחיל לשחק משחקים מסוג זה, אמנם לא הגיע להתאסלמות אבל הגיע רחוק ואח"כ
      עוד יותר רחוק, בסוף אפילו רחוק מאוד ביותר.

      אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    האג'י באבא זה הבעל של הוצ'י מאמא?

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    אתר הארץ תחת מתקפת האקרים?
    עוד פעם הם יתנצלו אח"כ?

    אהבתי

  15. חנוך הגיב:

    למה מתנפלים על הסמרטוט (Aka רוה"מ) בעניין ד"ר קרנית פלוג?
    ממש לא מתאימה לו לחיצה נוספת של אשכיו ע"י זוגתו שתחייה אם ימנה למשהו (באמת שלא חשוב למה) אישה.
    סמרטוט כבר אמרנו?

    אהבתי

  16. הינשוף של מינרווה הגיב:

    ח"כ מירב מיכאלי (עבודה) תקפה גם היא: "מה שנעשה לחברת הכנסת עדי קול הוא שיא הכוחנות, ולא בכדי זה התנהל מול חברת כנסת ולא חבר כנסת. מדובר במופעים כוחניים המזיקים לציבור הישראלי".

    והסיבה שיש הרוגים בצומת היא משום שמינו זכר.

    אהבתי

  17. שבוע עצוב למדינת ישראל על הבורות המסוכנת.
    מצד אחד שמחים על החזרה למו"ם עם הפלסטינים.
    אבל רבים מידי לא חושבים שזה טוב!
    מדברים על משאל עם והעלאת אחוז החסימה מבלי שמבינים
    את ההשלכות!
    עוקפים את בעית שיטת הבחירות.
    מה שאצל אחד דמוקראטי אצל השני לא דמוקראטי.
    קריסת מערכות כמו הבריאות.
    ובטח שכחתי משהו… 😳

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    הכותרת הראשית של הארץ הבוקר תעצבן את מגיבי הבלוג, אתם יודעים מאיזו עדה.

    מדובר בידיעת מופת כרגיל מבית היוצר של הארץ/הס.
    אני מציע לכולם לקרוא את תגובתה המלאה של המדינה לעתירה, או לפחות לרפרף.
    בקצרה, המדינה עושה חוכא ואיטלולא מטענות העותרים, ומוכיחה איך כבר משנת 80' כשהוכרז שטח האש הוא היה ריק מתושבים.
    היא גם מוכיחה איך העותרים משקרים שוב ושוב במשך שנים, ומעלימים מעתירתם תוצאות של עתירות קודמות, חלקן של אותם העותרים! (שנדחו).
    מה שהיה זה שהמדינה הרחמנית שלנו הגיעה איתם בעבר להסדר שהם יוכלו להשתמש בשטח בסופי שבוע ובעונות מסויימות, וכמובן מה שקרה זה שנתנו להם אצבע, והם לקחו את כל היד והקימו מבני קבע תוך הפרת צווי בית משפט, וכעת טוענים שהיו שם מאז ומתמיד.

    לגבי "רוצים לפנות אנשים כדי לחסוך לחיילים זמן נסיעה לחיילים".
    עיוות הארצי קלאסי.
    אחת הטענות של העותרים היא שצה"ל לא באמת צריך את השטח אש הזה, ושכל מטרתו היא הפקעת אדמות.
    המדינה כמובן צריכה להשיב לכל טענה וטענה של העותרים, ולכן מסבירה מדוע שטח האש הזה כן הכרחי בסעיפים 99-111. עניין הזמן והיעילות הוא רק אחד מהם, ועמירה הס פשוט לוקחת תת טיעון נגדי והופכת אותו לחזות הכל.

    השורה התחתונה היא שזה לא שרוצים לפנות פלסטינים בשביל לחסוך לצה"ל זמן. רוצים לפנות פלסטינים שפלשו במודע ותוך הפרת הסכמים וצווי משפט לשטח אש שסגור משנת 80' (מה שהפך את השטח לשטח אש ללא אש – כי צה"ל לא יכול לסכן את חיי הפולשים).
    התנחלויות לא חוקיות זה לא רק אצל יהודים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      גם לטענת המדינה הם ישבו בשטח באופן קבוע במשך חמישה חודשים ומטרתה היתה לסלקם, אז טבעי שיקימו בתי קבע בכדי למנוע אבדן פרנסה.
      למה למדינה להתעקש לנשל אנשים מאזור שבכל מקרה לא נכלל בגושי ההתישבות. חלם.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        משווה ומעלה:
        שטח אש שיש בו ערבים עולה לאין שיעור באיכותו על שטח אש ריק מאדם. הכי טוב שטח אש עם ערבים בני 5.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לא, לטענת המדינה המגורים היו עונתיים, לא קבע. זו בדיוק הפואנטה, וחשוב לעשות את הההבחנה (העותרים טוענים למגורי קבע).

        טבעי שיקימו בתי קבע בכדי למנוע אבדן פרנסה

        טבעי כמו שהאורנגוטנים יורדים מהעץ בגלל כריתת היערות.
        וכמובן ש"טבעי" זה רק אצל ערבים.

        אבל עזוב אותך משטויות.
        מה דעתך על העבודה העיתונאית של הארץ/הס בסיקור תגובת המדינה?

        אהבתי

    • bazinga הגיב:

      טוב היום בהחלט הוא אניפורמטיבי.
      לא ידעתי ש TIME OUT פתוח קריאה בחינם אבל בכתובת הקישור קיים "דגל" מצחיק.

      IsNetscape=1

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      הארץ;הס = הארס? או ההרס?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בתור ימני שפוט
      "היא" זו בתולת בת ישראל ראה יחזקאל הנביא העירקי פרק 23 על יהודה וישראל.
      עכשיו הציטוט:
      "היא גם מוכיחה איך העותרים משקרים שוב ושוב במשך שנים, ומעלימים מעתירתם תוצאות של עתירות קודמות, חלקן של אותם העותרים! (שנדחו).
      מה שהיה זה שהמדינה הרחמנית שלנו הגיעה איתם בעבר להסדר שהם יוכלו להשתמש בשטח בסופי שבוע ובעונות מסויימות, וכמובן מה שקרה זה שנתנו להם אצבע, והם לקחו את כל היד והקימו מבני קבע תוך הפרת צווי בית משפט, וכעת טוענים שהיו שם מאז ומתמיד"

      תגיד זה מה שגדעון אומר אתה יודע על מי? כלומר זה גם על משהו בסביבות
      חברון או מין דבר כזה. צריך להזהר כשמתלהמים, היה לי פעם דוד והיה לו חמור שרכב עליו ואז החמור ראה אתון והתלהם, איזה מטר של התלהמות…. טוב, נמשיך בפעם אחרת כשהדודה תסע למערת המכפלה
      היא שונאת את הסיפור.

      אהבתי

  19. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    מדינת כל גזעניה: "היינו פה לפניכם, ונהיה גם אחריכם". מי אמר למי ובאילו נסיבות? פרט, נמק והדגם.

    ומדינת כל ליצניה: למה הח"כים המכובדים חושבים שהכנסת היא קרקס, או לכל הפחות מיצג לאומנות מודרנית (גרועה)? שופכים מים (טיבי), קורעים ניירות (זחאלקה), אוזקים עצמם (פורוש), מדביקים סלוטייפ על הפה (שוב זחאלקה), ובוכים בדמעות שליש ותנין (גלאון). מה זה פה, רפובליקת בננות?

    אהבתי

  20. ZIKI הגיב:

    קרנית פלוג צריכה להתחתן עם רונן פלוט וז יקראו לה קרנית פלוג פלוט או קרנית פלוט פלוג והכל יהיה בסדר.
    ואת כל שאר הדברים שיש לי להגיד על קרניות תוכלו לקרוא ממש ממש כאן
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2537717

    אהבתי

    • פנדה הגיב:

      לחילופין, היא יכולה להתחתן עם אדריאן פילוט, ואז יהיו להם תחומי עניין משותפים… הם יהיו גדעון סער וגאולה אבן של עולם הכלכלה.
      ולאחר קריאה בבלוג, האם שלוש נקודות יהיו פלוגפלוגפלוג?

      אהבתי

  21. שועלן הגיב:

    אני הייתי מדגיש אצל אבריאל דווקא את המשפט:

    הוא לא רוצה לראות בתפקיד אאוטסיידרים, ביישנים או ציפורים מוזרות

    אפשר לקרוא את הדברים האלה גם בין השורות של רוב שאר הכותבים.
    אבל הכי חשוב כמובן זה למנות אישה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה היית מדגיש את מה שאתה היית מדגיש בבלוג שלך. בבלוג שלי כותבת דבורית ולא שועלן. ככה יצא, במקרה.
      עכשיו עזוב את השטויות שלך: כמה "ציפור מוזרה" או "אאוטסיידרית" יכולה להיות אישה שעובדת 25 שנים בבנק ישראל, אה? כמה? מה, היא לא שמה לק כחול, פתחה בלוג לביקורת תקשורת, עושה סרטים דוקומנטריים מוזרים, ולא מצ'פחת את הגברים מהסיירת שם? גם אתה צריך ללמוד לקרוא בין השורות.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בבלוג שלך כותבת דבורית ומגיב שועלן. זה הדיל לא?
        יש אנשים מקצועיים שיכולים להיות מעולים בתפקידם, אבל לא יכולים לעשות עבודה טובה בתור ראש המערכת. יש תפקידים שפשוט דורשים יכולות חברתיות גבוהות וכן, גם קשרים.
        אין קשר להיותה אישה.
        אם במקום פלוג זו היתה גליה מאור למשל, היא כן היתה ממונה.
        מה שנכון זה שלנשים יש פחות את התכונות האלה מלגברים.
        אבל גם לא חסרים גברים משוללי התכונות הנ"ל.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יש קשר וחצי להיותה אישה, ++. אה, גליה מאור, כן.
          הביקורת שלך הייתה "למה לא הדגשת את". ככה השתמע מהניסוח. ואם לא הבנתי אותך נכון, אני מתנצלת.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לא כתבתי “למה לא הדגשת את”, אלא "אני הייתי מדגיש".
            אמרתי לך שהפגם בעין משותף לכל היונקים.
            לא צריך להתנצל.

            אהבתי

          • שועלן הגיב:

            ובואי נניח רגע שהיא אכן אאוטסיידרית, ביישנית, ציפור מוזרה, אפורה, שלא ידעה לדפוק על השולחן ברגעים קריטיים, וכמי שידעה “לשבת על הגדר” ולהימנע מקבלת החלטות קשות.
            צריך למנות אותה או לא צריך למנות אותה?
            או שעצם זה שהיא לא מצ'פחת את הגברים זו סיבה מספקת למינויה?

            אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    השערים של מעריב והארץ לא לחיצים.

    אהבתי

  23. דעה בע"מ הגיב:

    יפה שטרחת להביא הרבה ציטוטים על קרנית פלוג (או קרניז אישתון), אבל עד שלא אראה תמונה שלה לא אוכל לדעת לאן דעתי נוטה. היא כוסית-על כמו רקפת רוסק עמינח?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם זה פרודיה על – סבבה.
      אם אתה עדיין רוצה לצפות בה, למה שלא תרים את הראש ותסתכל על שער ידיעות למשל? הכל נמצא פה. צריך רק להתבונן טיפה.

      אהבתי

      • דעה בע"מ הגיב:

        תודה. עיינתי בתמונות ולהלן מסקנתי:
        אם היא תעשה את השינוי שעשו רקפת רוסק עמינח, ציפי לבני, ושלי יחימוביץ, דעתי תיטה לכיוונה. כי אני רואה שם פוטנציאל גדול. הרבה יותר מציפי ושלי, וקרוב יותר לרקפת. אבל שיהיה ברור – כמו רקפת אין ולא יהיה!

        אהבתי

  24. אחד שיודע הגיב:

    שמעתם על ה"חפרפרת" שהכשילה את התקיפה הישראלית בלטקייה?
    😉

    אהבתי

  25. nurit הגיב:

    אז כתבתי לכל חברות הכנסת ולשדולת הנשים ושאלתי אותן איפה אתן בענין של קרנית פלוג, לא השמעתן מילה למענה. מדוע? בינתיים אף אחת לא ענתה. אני חושבת שד"ר פלוג לא התקבלה מעצם היותה אשה – בלי עניבה, בלי חוש הומור שוביניסטי שמתאים לכנסים בהם רוב המשתתפים גברים כלומר היא לא אחת מה-old boys network. פקידה אפורה? לא מנוסה? 25 שנים בבנק זה לא נסיון? נו באמת. אכן הצעד שהיא עשתה הוא מתבקש. מה שמצער אותי שנשים בעלות השפעה לא למדו לתמוך בנשים אלא לעיתים רחוקות בלבד. עדיף להן לשבת על הגדר או להטיל את האשמה על הנשים במקום על הגברים כי זה לא מסכן אותן ואת מעמדן.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      ביבי לא שוכח ולא סולח.

      אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      חושש שאת צודקת, ובכלל כל הכותבים ש-V הביאה סיכמו יפה את שלל הגורמים לאי-מינויה, ובפרט "עצמאית ומנותקת מקבוצות הלחץ וממועדון ההון־שלטון", ואולי יש גם מרכיב אישי בינה לבין נתניהו כפי שהוסיפה ברטה.
      בכלל, המנהג להצניח לראש הפירמידה מי שלא צמח במערכת הוא לרוב בעייתי (לא שאין יוצאים מהכלל).

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ליידרמן לא צמח במערכת?
        חוץ מזה, עדיף מישהו שיש לו ניסיון מגוון, ולא מי שהתחפר כל חייו במקום אחד.

        אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          סליחה, אכן טעות (על ליידרמן מויקיפדיה):

          עבד בבנק ישראל כ-10 שנים. בשנים 1991-1995 היה יועץ בכיר לנגיד ולמחלקה המוניטרית בבנק. בשנים 1996-2000 היה מנהל מחלקת המחקר בבנק ישראל תחת הנגיד יעקב פרנקל

          .

          אז "חצי הצנחה", מישהו שבכ"ז יצא מהמערכת לפני 13 שנים.
          כוונתי הייתה שכאשר מביאים מישהו מבחוץ עלולים לגרום לדמורליזציה במערכת, מכיוון שעובדים המצפים לקידום מקבלים מסר שעבודתם הקשה לא בהכרח משתלמת. לפעמים יש לזה צידוק, כאשר מדובר בכוכב-על או יש צורך להבריא מערכת לקויה.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עצמאית ומנותקת מקבוצות הלחץ וממועדון ההון־שלטון

        ספרן שמרוויח 70000 בחודש זה לא הון שילטון, זה צדק חברתי.

        אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      פקידה אפורה? לא מנוסה? 25 שנים בבנק זה לא נסיון?

      צודקת, אין כמו עבודה כל החיים כפקידה ממשלתית כדי להכיר את הכלכלה האמיתית, להעיד על נכונות לקחת סיכונים ועל יכולת לייצר ערך. ואם הרזומה קצת פגום תמיד ניתן לפתור זאת על ידי תחיבת טמפון.

      אהבתי

      • Nurit הגיב:

        תחיבת טמפון? זה מה שהצלחת לגרד מהארסנל שלך ? מדהים. איזו נאורות, איזה עושר לשוני. אני חושבת שאתה ראוי לקבל אות מצטיין הבלוג.

        אהבתי

כתיבת תגובה