אצבעות שחורות 2.8.13

מהנעשה בסו"ש

תגלית האסטרולוג הייתה סתם סוכריות צבעוניות שפוזרו על העוגה. פרשת הנגיד שפרש תוך יום מנגידותו העתידית, פרופ' ליאו ליידרמן, לא תיאמן בכלל. אם יש לך שלדים בארון למה לא חשבת עליהם לפני שאמרת כן?
אבל אמיר אורן בכלל מאשים את נתניהו ולפיד באי יוצלחיות בבחירת נגיד.
עוד על הליידרמניזם בערוץ 10.
מה שעצוב, או לא עצוב, שמח, בסיכומי מוספי הסו"ש את הנגיד לשעתיד לשעבר, פרופ' יעקב פרנקל הוא שאת מי הוא מעניין הבוקר, שבת, כשיש לנו פרשייה עסיסית וחדשדשת עם הנגיד לשעתיד לשעבר החדש. תודו שלא משעמם פה לרגע, וכה חבל שמיטב עיתונאי ארצנו עסקו בטחינת מים כל המחצית השנייה של השבוע, כשדבריהם הפכו לפרפרים מעופפים בתוך שניונת. ויאיר לפיד לא מבדח אותי.

אולפן שישי (חדשות 2).

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=e1e5f268e5040410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=27e5f268e5040410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

אוהבים אתם לצפות בחדשות טלוויזיוניות פה כשאני מביאה לכם אותן על מגש של כסף, כלומר של וורדפרס?

7 לילות

אני ממש לא פמיניסטית. גבר זה גבר. אישה זו אישה. איך את יכולה להגיד לגבר שלך 'תשטוף את הבית' ואז להרגיש במיטה שהוא גבר? זה לא עובד ככה.  אפשר להביא מנקה. אישה מלקטת והגבר הוא הצייד, ככה זה מאז ומעולם. וכל מי שמנסה לשנות את זה יורה לעצמה ברגל. אין לי שום רצון ללבוש את המכנסיים בבית, בשביל זה צריך להיות מאוד-מאוד חזק, להיות מישהו עם חיים משלו וקודם כל שיהיה מעל גיל 40.

הקשיבי טוב, בוסקילה: את לא צריכה להגיד לגבר לשטוף את הבית. הוא, ברוב תבונתו, צריך להבין את זה לבד, כנאמר בפסוק "אני חייב לשטוף את הבית, כולו טינופת".
ואם הוא לא מסוגל להגיד משפטים כאלו ללא לחץ פיסי מתון שלא לומר לבצע זאת הלכה למעשה, בלי שתאמרי מילה, הוא לא גבר. הבנת, חמודית? יופי, אפ על הרגליים.

המראיינת, גבי בר-חיים, בכלל לא מתייחסת לאמירה הזו של המרואיינת הזו שלה ומפליגה הלאה בתוך הכפכפים.

נבו זיו מראיין את אילן דר. דר מתלונן על מצבנו הנורא. למשל

העם הזה גדל על טמטום. אנשים מקבלים מנת טמטום יומית מהאח הגדול והפכים לטמבלים, וטמבלים לא נלחמים טוב…
[…]
מספיק שתהיה בתוכנית ריאליטי ולמחרת אתה מקבל תוכנית בוקר. ראיתי את תוכנית הבוקר של הבהמה הזו, איך קוראים לה?
דנה רון?
נורא נורא. ראיתי אותה מראיינת מישהי על חיי המין שלה, למה עשתה, למה לא עשתה. אני הייתי נותן לה סטירה והולך. מה זה השאלות המטומטמות האלה? הטלוויזה משעממת למוות, אין מה לראות.

עכשיו מה? אם נניח דר היה אומר משהו כזה על קרן פלס או על שלמה ארצי או על רפי גינת חלילה? מה היה קורה? היינו מפרסמים זאת? ואם מרואיין קורא למישהו אחר בהמה, צריך להשאיר את הדברים כפי שהם? ואם הוא מציע לנהוג באלימות כלפי אדם מסוים? זה מותר בעיתון רק אם יש לו תוכנית בקשת?

Great Minds

לידיעת המוזיקאי גלעד כהנא, שרוצה לכתוב שיר בשם "צל הלב תקין" ומתפייט על כך בפתיח הראיון איתו (7 לילות), לאה שבת עשתה זאת ב-1997 בדיוק מאותה סיבה שאתה מתעניין במושג כעת. מעניין עד כמה הניסוח הרפואי הזה מסעיר מוזיקאים.

zelhalev

גלריה

ראיתם כבר את הפרויקט של גלריה מהשבוע, על 100 המשפיעים בתרבות?
קחו תעשירייה הפותחת. מה אני אומרת על הבחירות? שבתוך עשר דקות אפשר היה להרכיב רשימה אחרת לחלוטין. עוד מאייה שלא הייתה נופלת מזו הנוכחית. אבל נו, את דעתי על רשימות המאה כבר אמרתי אלף פעם. והנה חידוש: אני לא סופרת את הנשים ברשימה (משאירה לנורית לעשות משהו, בשביל מה היא מקבלת משכורת?) למרות שהתוצאה ברורה כנראה. אבל בחיי אלוהים שלא ספרתי.

משתכשכים בביצה

עורכת ווג האוסטרלי, קירסטי קלמנטס, פוטרה במאי שעבר בשערורייתיות. באפריל השנה הוציאה ספר על חייהן המסתוריים של הדוגמניות הדקיקות (אוכלות טישו). הנה ראיון איתה ב-mako. כלומר רוב הכתבה היא מכתבות ומראיונות קודמים, ובכ"ז התראיינה ל-m, כך כתוב, כן? מה העילה בדיוק? למה עכשיו? הספר יצא בעברית? לא. בקיצור, טיימינג תמוה, ותהיה על דלות הראיון הטלפוני.
המונח תקרת הזכוכית, אגב מתייחס (לרוב, לעתים מדובר על מיעוטים אחרים) לאי היכולת של נשים לפרוץ לתפקיד המאויש ע"י גברים, אבל לא זה היה המצב של קלמנטס. ולכן השימוש במונח לא מתאים.

צריך לזכור שבכללי, לנשים אין שום בעיה להתקדם בתעשיית עיתוני הנשים והאופנה והלייף סטייל, כלומר, להערכתי הבלתי זהירה: הרוב המכריע של תפקידי העריכה הבכירים של נשים בתקשורת הוא בעיתונות הנשים בהגדרתה הרחבה. לכן כמעט ולא היו עורכות לסופשבוע או ל-7 ימים (וכשהיו, הן היו עורכות-שותפות עם גבר נוסף), ובהארץ למשל, מוסף גלריה הוא מסורתית כבר לא מעט שנים בידי נשים, אבל את מוסף הארץ, ככל שידוע לי, מעולם לא ערכה אישה (תיקון: לפני 23 שנים [!!!] ערכה אותו אורית שוחט), וגם לא את מוסף ספרים. כך ש. גם ישר"ה עוד לא הפקיד שום מוסף בידי אישה עד היום. נו, אבל זה בטח כי השרה לא מרשה.
בכלכליסט/ידיעות, אני מזכירה, יש שתי עורכות דומיננטיות: גלית חמי היא עורכת כלכליסט ויעל דרומי עורכת את ממון.

למה מתפלאים בביצה על הכתבות והאזכורים המרובים של ד"ר מהמט אוז בישר"ה? הוא הרופא החביב על שלדון אדלסון, בדיוק כמו שרואה החשבון המפורסם שנהרג בהתרסקות המטוסצ'יק היה זכאי לידיעת שער בידיעות. כל עיתון ואג'נדותיו והאנשים החביבים עליו. קוקה קולה, שלמה ארצי, מה שתרצו. מה, למה מחויב ישר"ה? רוצה לכתוב על ד"ר אוז, יכתוב, בשביל מה אלדסון משקיע שנים בעיתון משל עצמו אם לא כדי שיוכל לכתוב על החברים והמקורבים?
ראו עד כמה גדול הוא ד"ר מהמט אוז בישראל. כלומר בישראל היום.
נניח אתם גם רוצים לקרוא או לצפות בווידיאו? הנה סידרתי לכם. פוגש את נתניהו. מבקר ביד ושם.
מה שלא הבנתי זה, אם הדוקטורי כל כך עשיר וזה, למה אדלסון צריך להזמין אותו על חשבונו לישראל? מה, הוא לא יכול לממן בעצמו?

droz3
droz2
droz1

רגע, שלא תחשבו, הוא באמת סלבק'ה. לפני שנה הייתה עליו כתבה ב-Xnet, וביוני 2012 כתבה עליו סמדר שיר ל-ynet, וכנראה גם לידיעות. וב-2010 הייתה עליו כתבה במנטה.

ובאותו עניין, בקטנה. ענת לב-אדלר היא עורכת ב-24 שעות, גם כותבת, עיתונאית ותיקה בידיעות.
ספרה החדש, כותבת מוחקת אהבה [ידיעות ספרים] מופיע במדור נחשק מאוד ב-7 לילות: "ספרים חדשים שכדאי לבדוק". סופרים מחכים שבועות להופיע במדורצ'יק הזה. בישראל יוצאים 20 ספרים ביום. כך שעשו את החישוב. בנוסף, טור של לב-אדלר על הספר התפרסם ב-ynet. לב-אדלר כתבה תשעה ספרים. זהו רומן הביכורים שלה.
מה ההבדל בין הסופרת העובדת בידיעות לבין הרופא החביב על אדלסון? הכל אותו דבר. כל אחד מקדם את מה שנוח לו. נכון שהכיסוי לו זכה הרופא המהמם מוגזם בטירוף. הדבר היחיד שחסר בדיווח הביקור הוא כמה פעמים ביום הוא מתרחץ. אולי בסיכום השבוע הבא, אבל גם לקרוא על מפעלות שלמה ארצי בשער האחורי של העיתון בכל יומיים זה לא שיא הכיף.

נרי ליבנה כותבת ספר.

צרות בכותרות

אבל זה לא הולך ככה: העובדה שאתה כותב על זה ומלגלג על עצמך, או ליתר דיוק על עורכיך, לא מכשירה את השרץ. הנה ראו איך מוצג מי נגד מי הבוקר בשער האתר: יש כאן הטעיה כפולה ומכופלת, מאחר שהניצול עלול להשתמע, לעין בלתי מאומנת, כניצול מיני. ומזאת, לפחות, נמנע בינתיים כותב המדור, אך מי יודע, אולי בפעם הבאה שנקבל פפרוץ של בר רפאלי בסאן טרופז, יהלך הכותב לצדה, אוחז בשקיקי הקניות החדשות.

dugmanitmefursemet

"גסטרוסכיזיס?" כותרת שער דיוקן של מקור ראשון. מכותרת המשנה של השער מתברר שזו מחלה, שהממסד הרפואי בישראל ממליץ על הפלה כשמתברר שהעובר לוקה בה.
השאלה היא כמה מהקוראים מכירים את המילה, יכולים להגות אותה בפעם הראשונה בלי להתבלבל, או מוצאים את המילה ראויה לכותרת ראשית, מקרבת וידידותית. אפס? אחד? מהכתבה מתברר שזהו שבוע המודעות הבינלאומי למחלה, שצוין ב-30 ביולי.
הכתבה מתפרסמת גם בסופשבוע של מעריב, ופה הכותרת שלה הרבה יותר סבירה: תחושת בטן.

שאלה היפותטית: אם לא היה נהרג הרו"ח המקורב לידיעות בתאונת מטוס, האם החקירה הפלילית של אשכנזי כן הייתה זוכה לכותרת ראשית, כמו במעריב וישר"ה, למשל, או שהיינו קוראים כותרת ראשית על הפוליו, ואשכנזי היה עדיין דחוק בתחתית השער?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לצערי אין תנועה ממי נגד מי (מנ"מ) לבלוג. או שמי שקורא מנ"מ לא נכנס לקישורים, או שקוראי מנ"מ כבר קראו את הדברים בבלוג. או שהם שונאים את ולווט ואוהבים את אביב, מה שבהחלט ייתכן, ואיני יכולה להאשימם!

מהו גיל הנישואים של ילדים וילדות על פי האיסלאם?

לפני פיזור

רוחות הקיץ הלוהטות הביאו למלחמות קשות (ועקרוניות, וצודקות) במערכת הטקבוק המפוארת פה. שימו לב למספרי התגובות. מלחמות, מתברר, ממש פורצות בקיץ.
במה הם עוסקים בדיוק? בשטח האש ובגירוש הפלסטינים. בינהיתר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

175 תגובות על אצבעות שחורות 2.8.13

  1. מישהי הגיב:

    הדיבורים על נשים בעיתונות החזירו אותי לפוסט הזה. שמתי לב שחסר שם ניתוח שאפילו שועלן לא עשה. בנוסף לפילוח של כמות הנשים לפי כלי תקשורת ולפי תפקיד מופיע שם גם פילוח לפי גיל. הפילוח הזה מופיע רק עבור מגישי חדשות ואקטואליה בטלוויזיה כי ניסו להראות העדפה של נשים צעירות ואדישות לגיל בקרב הגברים. גם הפילוח הוצג בצורה שמשקפת את זה: כמה מהגבריםנשים הם מעל גיל 45, כשהיה ניתן באותה מידה להציג כמה מהאנשים מעלמתחת גיל 45 הם גברים (או נשים, לא משנה). רק 13% מהנשים הן מעל 45 לעומת 61% מהגברים. אבל אם משלבים נתון זה בכמות הנשים מתוך כתבי הטלוויזיה מקבלים שמתוך האנשים מתחת לגיל 45 נשים מהוות יותר מ-57%. הכותבת מציגה את זה באופן חד משמעי כאפליה גילאית כאשר היא מתעלמת לחלוטין מהסבר סביר נוסף למספרים האלו. התפלגות הגברים-נשים בקרב אלו מעל גיל 45 מייצגת במידה רבה את המצב לפני 20-40 שנים והמצב היום נוטה הרבה יותר לשוויוניות מגדרית. נתונים של התפלגות הגיל בקרב כלי התקשורת האחרים עשויים לחזק או להחליש את ההסבר הזה, והניחוש שלי הוא לחזק, אבל הם לא מופיעים.

    אהבתי

  2. אטיוד הגיב:

    על פניו הרעיון נחמד ביותר, עד שיוצאת הקרן לישראל חד"שה מהחורים – מטאפורית.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    עוד אנחנו בשלנו ונצראללה הגיח אישית להופעה נדירה בדחייה.
    שם הכריז שהעניין הפלשתיני הוא בכלל לא ענינם של הפלשתינים
    הוא ענין איסלמי של כל הערבים והמוסלמים. כלומר לחנאן עשראווי
    ולעזמי בשארה הנוצרים אין בכלל בכלל ובפרט מה לומר בעניין
    פלשתין. אבל גם גברת זועבי ואדון טיבי שישתקו כי זה לא העסק שלהם.
    ובפלשתין? דומיה. לזכור, המדינה הפשלתינית חוסלה גם בכידוני הלגיון
    הערבי (בפיקוד ומימון בריטי ) וצבא מצרים. ישראל לא הפריעה להקים
    ממשלה זמנית בירושלים העתיקה, חברון שכם או עזה. וגם בישראל
    שקט. מחד אומר נצראללה בקול ברור למעשה אין עם ערבי פלשתיני
    ואם יש אני נצראללה אקבע אחריותו המדינית, סמכותו לנהל יחסי חוץ, גבולותיו, דתו, קשריו עם שכניו. מאידך כל הישראלים היועצים
    לרש"פ: תעשו כך ולא אחרת, קבלו הודעת סילוק. והתגובה? שקט.!!!
    רועם. גם ברמה יותר גבוה זה טרוף אידיאולוגי. הבעאת נוסדה כעניין
    ערבי בהחלט לא דתי, אפילו אנטי. גם ממציאי העם היהודי ערבי בברלין ניו-יורק ולונדון וקצת בת"א וחיפה ינקו תורתם מהבעאת. עכשיו בא מי שמדבר על מדינת הלכה מוסלמית ובשם האיסלם השיעי ושולח נערים לבנונים למות
    בסוריה למען שלטון הבעאת ותובע זכויות על פלשטין ושקט. בשם האנושיות השיוויונית האחת מטיפים לישראלי דרכי התנהגות. היכן ולו מילה, ציפצוף, דמעה על נערים לבנונים שנשלחו להרוג נשים ילדים וגברים מוסלמיים בסוריה. מילא, להרוג יהודים מצווה גדולה אבל מוסלמים? בשם ההתנגדות? זועבי צווחת על גיוס ערבים לצה"ל אין מילה על כל ההיפוך הסירוס וההזנייה של כל תורה מדינית שמתחולל בסוריה, שמאל, ימין, דת. רק מילה אחת? ב"הארץ" מופיעים מאמרים של מחברים פלשתינים, היכן המאמר שידון ברצח לשם רצח בסוריה ועירק? ואוהבי האדם כותבי העברית, איזו מילה על נצראללה פלשטין, חיזבאללה בסוריה, דייסת הדמים בעירק? איך נאמין לליצני המערב וצומסקי כמודל כשהם מטיפים לכל השומע על עקרונות אנושיים בסיסיים ואין בפיהם מילה על תורתו של נצראללה, כולל מקום האישה הנוצרי והיהודי בחברה ובחוק. וכן אחזור, אם לפי נצראללה (לא לפי רב יהודי זה או האחר) אין לפלשתינים בכלל זכות על פלשטין ואין איש שמוחה על כך, על מה אנחנו מדברים בכלל.

    אהבתי

    • יונה ביין הגיב:

      השפיות. שמח שאתה פה.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      יום ירושלים האיראני הוא יום שיצרו האיראנים לאחר המהפכה האסלאמית. היחידים ש"חוגגים" אותו הם האיראנים ושלוחיהם (כמו חזבאללה). אין שום קשר לערבים אחרים כמו פלסטינים וכו'.
      אני לא מבין למה אתה כ"כ מתפלא שיש חילוקי דיעות בין איראן/חזבאללה לפלסטינים ושאר הערבים.
      ואגב, גם לאש"פ (הישות מולה אנו מנהלים את המו"מ המדיני וחותמים על הסכמים בינ"ל) אין שום סמכויות לניהול יחסי חוץ וכו' – אש"פ כפוף להחלטות של הליגה הערבית. בובה על חוט.

      אהבתי

      • יונה ביין הגיב:

        -בראביסימו.
        אם המחלוקת כוללת את כל העולם המוסלמי או "רק" עם כל העולם הערבי, מדוע התקשורת מוכרת לציבור הישראלי את המו"מ עם רה"מ הפלסטיני לנוכח תפקידו, מעמדו ומידת ייצוגו כתהליך שלום?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה על התגובה. בגילי כבר לא מתפלא מכלום.
        אבל כל דורשי, מבקשי, זועקי, הזכויות של העם
        הפלשתיני העשוק. היכן הם כאשר מי שלמעשה מנהל
        את לבנון. מי שבפקודתו נרצחו, בטילים, סתם לשם
        הכף, רציחה לשם רציחה, ערביים ישראלים והאחרים
        קבלו הוראות להפוך שוב לפליטים, אותו אחד אומר
        את מה שאומרים הקיצוניים שביהודי ישראל שלערביי
        ארץ ישראל אין אפס קצה זנב זכות על שיבר אחד
        מהארץ הזו.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מה פתאום. הם לא אומרים שלערביי ישראל אין זכות על הארץ.
          הם אומרים שהזכות על הארץ היא של המוסלמים. יש חפיפה מאוד גדולה בין שתי הקבוצות.
          מה שהם הכי לא רוצים זה שמישהו יעז להתפשר עם היהודים על הזכויות.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            פתאום ניתן לנהל ויכוח קשה בלי גסות רוח
            כינויי גנאי והכפשת האחר. משונה.
            הזכות שלהם היא כמוסלמים, חלק מה"אומה". לפי
            נצראללה אין להם זכות לפי ההמצאה המערבית
            האימפריאליסטית (סייקס פיקו וכל זה) של עם,
            לאום וכ"ו. עצם הפרדיגמה האירופאית נדחה, אם
            צריך בדם ואש. ראה סוריה ואני לא בטוח בארדוואן.
            גם ביהדות ציונות וכ"ו עולה הבעייה. ראה בני פלד
            כנענים וכ"ו. אבל הניתוק בוצע ע"י הציונות כחלק
            מהיציאה מגטו וימי הביניים וקבלת הפרדיגמה
            האירופאית. הרי על זה הויכוח עם זנד ודומיו
            שמכחישים בכלל אפשרות זו.
            השיח, הרקע, המילון, המחשבה, אוצר המילים,
            התקדימים של החוק הבין לאומי שמפילים אותו
            עלינו השכם והערב הנם לפי ההמצאה המערבית
            הנ"ל. שריעה? חדית? קוראן? בהאג? רק כשזה
            נוגע בישראל. הייתי מצפה ממי שמדבר על זכויות
            העם הערבי הפלשתיני מול החוק הבין לאומי שיאמר
            חד וחלק כפי שאמרה הציונות מול אגודת ישראל
            מחד והבינלאומיים מאידך שנצראללה לא מייצג כלום
            ושחזון הבעאת ונאצר מת וכפי שאומר השמאל
            הישראלי יש עם פלשתיני כפי שיש עם צרפתי. אז
            יש על מה לדבר כשווים מול שווים. אבל כלום אפס
            שתיקה. אז על מה מדברים עכשיו בואשינגטון?
            שלא יצהירו על הכרה בעם יהודי. שיצהירו על ייחודו
            של עם פלשתין.
            ולא לשגות בי. לדעתי היציאה מעזה עם או בלי
            הסכם הייתה מעשה ציוני גדול. אנחנו פה והם שם.
            שום מפאיניק לא היה מקבל את ההסכם התנחלויות
            תמורת שחרור רוצחים שפוטים. להתנחל אפשר
            תמיד, עוד דונם עוד פרה. מי יחזיר את הכבוד
            לחוק ולמשפט הישראלי?
            תודה למנהלת עבור המקום ולכם עבור הזמן
            ושבוע טוב.

            אהבתי

        • הקיצוניים שביהודי ישראל שחושבים לערביי ישראל אין זכויות בארץ ישראל? נו באמת. כמה אלפי בודדים ללא ייצוג בכנסת, מחוץ למעגלי ההשפעה, מוקעים מהחברה היהודית ובני מוות בעיני התקשורת.
          מהצד השני רוב העולם הערבי רוצה שישראל כמדינה יהודית פשוט תתנדף. כולל ערביי ישראל וחלק מהשמאל היהודי.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            העובדות מוסכמות עלי ב 100%
            אבל מה עושים? צריך לדבר לעניין
            וגם לשתוק עוד יותר, כשצריך. לחשוב
            לזמן ארוך ולטפל ברוע לפי החוק
            ובחוכמה, שקטה, בטוחה איטית.
            והכי חשוב לעשות מה שפחות שטויות.
            הנה איזה מפקד מחיל הים פלט דברי
            הבל על צוללות וריגול ונמצאים בכל מקום
            בים התיכון, כזב, חרתא. הרגע, מזרחה
            לסיצליה נעה בשקט בשקט עמוק עמוק
            צוללת גרעינית של צי ארה"ב. יצאה הכי
            בגניבה שאפשר ולא עלתה במשך שבועות.
            האמאות לא כתבו לעיתונאים ולחברי כנסת
            ולמפקד ח"י. זה מה שפוטין יודע.השקט
            הבטוח הזה. נשיא בא והולך
            והם שם, מעורר קנאה, באמת.

            אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    אוף, זה ממש מעצבן להסכים ואפילו להנות מטקסט של משגב.

    אהבתי

  5. אני הגיב:

    מישהו יודע מה קרה ליהודה בלו?

    הבן אדם מצייץ בקושי. מבליח עם סטטוס משעמם ונעלם לשבועיים..

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    בהארץ שמעו את ביקורתך עליהם בנושא מינוי נשים, ומיהרו לפרסם טור דיעה בנושא. אותו כתב גבר. שתוקף אמצעי תקשורת אחרים כמובן.

    אהבתי

  7. אתון הגיב:

    כל הרעיון בכותרת השער של דיוקן היא ש"גסטרוסכיזיס" היא מילה שנשמעת זרה. זה כל הקטע – שלא מכירים אותה, שהיא משונה, שהיא מצחיקה, שהיא בעצם מהלכת אימים. לכן גם נוסף לה בכותרת סימן שאלה ענק. ברור שאילו המילה הייתה מוכרת לא הייתה נעשית כותרת: הרי לא היו כותבים בענק, ככותרת, "אנגינה". מוזר שהכותבת לא הבינה.

    אהבתי

  8. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אמנון סטרשנוב בטמקא:

    אין ספק בלבי שאנשים טובים, מוכשרים ורציניים יימנעו מלהצטרף לשירות הציבורי, ובצדק. מוטב להם שיישארו בתחום הפרטי, יעשו לביתם ולמשפחתם, ויימנעו מהתבזויות מיותרות.

    כבודו כושל מעט לוגית: אנשים טובים, מוכשרים ורציניים לא יתבזו אם הם אכן טובים מוכשרים ורציניים. אולם כן יתבזו אם יגלו, או כבר גילו, שאינם טובים, מוכשרים ורציניים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      א. אנשים טובים, מוכשרים ורציניים עלולים לשאת שלדים בארון שלא קשורים כלל לכמה שהם טובים, מוכשרים ורציניים, אבל יספיקו בשביל לצלוב אותם בכיכר העיר.
      ב. גם על אנשים טובים, מוכשרים ורציניים ללא שלדים ניתן להעליל כך שיעברו לינצ' תקשורתי ממושך, וזה גורם מרתיע מלקחת תפקיד שכזה (ואנחנו כנראה לעולם לא נדע אם פרנקל וליידרמן "אשמים" או חפים מפשע).

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        מוכשר או רציני, כן.
        טוב, לא. זו איכות מוסרית. לאדם שיש אותה אין מה לחשוש. בטח לא בשלבים אליהם הגיע הפורש האחרון.

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          גם האדם הצחור ביותר, שלא עשה עבירה אחת בחייו, לא ירצה להתמודד בגלל האפשרות להכפשת שמו בתחרות המלוכלכת הזו …

          כל הרעיון של ועדות נוצל למטרות ציניות של ניגוח והכפשה … עדיף את הדיקטטורה הישנה של הנחתה של הראשים וזהו !

          אהבתי

    • לוחמה אלקטרונית הגיב:

      ב-YNET מדווחים על התגובות בעולם לפארסת מינוי הנגיד, ואגב כך מזכירים הצעת חוק של האופוזיציה למינוי הנגיד הבא:

      ח"כ איציק שמולי ויו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אבישי ברוורמן מהעבודה כבר הניחו על שולחן הכנסת הצעה שגיבשו בסיוע כלכלנים, ולפיה תוקם ועדת איתור מיוחדת בראשות שופט בדימוס שתבחר את הנגידים הבאים.

      YNET גם מספקים קישור להצעת החוק, שלמרבית הצער נראה כמוביל למסמך פנימי של YNET על מדור "השבוע בעולם".

      האם וועדה כזו תמנע השנות קרקס מינויים? כפי שאני מבין, אם יש מישהו שרוצה לטרפד מינוי, ויש לו מידע "מפליל" על המועמד, כל מה שהוא צריך לעשות זה לחכות שהוועדה תסיים את הדיונים לפני שחרור החומר. יש פתרון? אולי להחליט שפגמים מסויימים הם בגדר הנסבל (לא בהכרח רלוונטי למקרים האחרונים). השאלה, כאמור, אם המועמדים יהיו מוכנים לשלם את מחיר הלינץ' התקשורתי.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      באיזה קריטריון עומד שטרסנוב?
      או לא עומד? והכי חשוב שאלו הגאונים המושלמים
      שנמנעו מלהיטב עם כולנו מיראת האספסוף
      באמת ישארו בצד ולא יתמחו במתיחת ביקורת
      שתסביר מדוע האספסוף מירא את המושלמים בעם
      בכליל שלמותם המוחלטת-מושלמת.

      אהבתי

  9. ניימן הגיב:

    מה שמדהים באילן דר זה שאתה שמתבטא ככה קורא לאחרים מטומטמים.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    מכיוון שאי אפשר להגיב אצל נעמה כרמי, אולי היא תשמע אותי פה.
    נעמה, האם קראת את (או לפחות רפרפרת ב) תגובת המדינה, או שהסתפקת רק בהס כמתווכת אמינה?
    האם לאחר עיון בתגובת המדינה את עדיין חושבת ש"הדגש בתשובה המעודכנת הוא על החיסכון בזמן ובכסף"?
    האם תתקני את הפוסט שלך אם תמצאי שהוטעית?

    אהבתי

    • יונה ביין הגיב:

      ועוד..
      האם כל המדינות מחוייבות ובמצעות את כל הדינים והמלצות המומחים ממוסדות המשפט הבינלאומיים?
      מה קרה למדינה X אחרי שלא עשתה Y ?
      המנדט הבריטי לא היה חוקי?
      להצהרת בלפור לא היה תוקף משפטי?

      אהבתי

      • יונה ביין הגיב:

        במילים אחרות נתקענו בתסמונת שטוקהולם. כשהחוק הבינלאומי מאפשר להכניס ליהודים בלי ווזלין אנחנו מתכופפים מרצון. כשהחוק מאפשר עמידה זקופה אנחנו נשארים מכופפים. התרגלנו לפוזה. אין אף אחד שיקום מול הבינלאומיים ויגיד תביאו סמל, דגל, המנון, מסמכים, שליטים, מיסים- משהו שמצביע שהיה כאן עם פלסטיני שדורש את כל המדינה לעצמו. אין אף אחד.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      שכחתי את הקישור לכרמי.

      אהבתי

  11. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    הישג מרשים למערכות PRISM, Xkeyscore, Echelon, ודומותיהן: שגרירויות ארה"ב בישראל ו-13 מדינות (מוסלמיות) נוספות ייסגרו ביום א', וייתכן שלמספר ימים.
    שתי מסקנות אפשריות:
    א. מערכות הביון האמריקאיות מספקות התראה ממוקדת ביותר.
    ב. האמריקאים וודאי לא גזענים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      יש לי ג', אבל תסביר קודם את ב'.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שמאל, ימין, סמאל, פשיסטים, קומוניסטים, הפטרדטייד,
      דו לומי, ניקוי אתני, ניקוי יבש, הזיזו, חפרו, בנו, סיפחו,
      נפרדו, סימנו, הקימו, קו כחול, קו ירוק, ציפי, משאל עם,
      משעל כנסת, בילין, שרון, בטח שכחתי חצי. לא יעזור;
      הנה אתם, אנחנו, נודבנו, צורפנו, הושתלנו, עוברנו,
      נרבענו, נפקדנו, נחדרנו. אנחנו !! על !! המפה !!
      "ארה"ב הורתה אתמול (יום ה') לסגור את השגרירות
      בישראל ביום ראשון הקרוב – יחד עם עוד כ-13מדינות
      מוסלמיות במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובדרום אסיה".
      מה זה ה"כ" מישהו יודע?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הנה הרשימה של השגרירותיות שנסגרו בהודעת משרד
      החוץ של ארה"ב. אלו ארצות בהן בד"כ השגרירות
      פתוחה ביום א'. כך אני מבין את ההודעה. בישראל ביום
      א' השגרירות סגורה. ישראל אינה ברשימה. אולי עוד
      דוגמה לתקשורת בעייתית. אנא בדקוני.
      תודה
      The following posts normally open on Sunday will be closed on Sunday, August 4.
      For further information, please click on the links below.

      U.S. Embassy Abu Dhabi, United Arab Emirates

      U.S. Embassy Algiers, Algeria

      U.S. Embassy Amman, Jordan

      U.S. Embassy Baghdad, Iraq

      U.S. Embassy Cairo, Egypt

      U.S. Consulate Dhahran, Saudi Arabia

      U.S. Embassy Djibouti, Djibouti

      U.S. Embassy Dhaka, Bangladesh

      U.S. Embassy Doha, Qatar

      U.S. Consulate Dubai, United Arab Emirates

      U.S. Consulate Erbil, Iraq

      U.S. Consulate Jeddah, Saudi Arabia

      U.S. Embassy Kabul, Afghanistan

      U.S. Embassy Khartoum, Sudan

      U.S. Embassy Kuwait City, Kuwait

      U.S. Embassy Manama, Bahrain

      U.S. Embassy Muscat, Oman

      U.S. Embassy Nouakchott, Mauritania

      U.S. Embassy Riyadh, Saudi Arabia

      U.S. Embassy Sana’a, Yemen

      U.S. Embassy Tripoli, Libya

      http://blogs.wsj.com/washwire/2013/08/02/list-of-u-s-embassies-closed-sunday/

      אהבתי

      • תכנס לאתר השגרירות האמריקאית בישראל. יש שם הודעה מסודרת.

        אהבתי

        • יונה ביין הגיב:

          מת על הודעות מסודרות.

          בידי הממשל האמריקני מידע שפעילים של אל-קאעידה עושים את ההכנות האחרונות לפיגוע נגד מטרות שאין יודעים כעת את טיבן. הם הוסיפו כי אנשי הארגון הגבירו את ההכנות לפעולה לקראת ליילת אל-קאדר ולקראת החג החותם את חודש רמדאן, עיד אלפיטר

          אם זה נמשה כמו ברווז והולך כמו ברווז אולי הגיע הזמן להצטייד במים.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          קודם היתי שם ואכן נכתב דבר על "סגירת השגרירות" בין יתר
          הקבוצה. בדקתי ואז העתקתי את מה שהבאתי למעלה. ישראל
          לא בקבוצה !. ראה האמירה שם על יום ראשון. כפי שנראה
          זה בדיוק בערך לא כל כך אותו דבר. שתי הרשימות לא
          תואמות + תירוץ (יום א). הנה מה שיש בבלוג של השגרירות
          http://israel.usembassy.gov/wm08022013.html

          אבל זה המצב בכל יום ראשון. כמו בהודעה הכללית שבפירוש לא
          מתייחסת לאלו שבד"כ סגורים ביום א'. כאן שני דברים נסגרים באמת בירושלים וחיפה. חוץ מזה נאמר שמי שלא צריך לבוא לשגרירות בת"א
          שלא יבוא. משום כך ביקשתי לעיל בדיקה. כמו דברים רבים שנוגעים
          במחלקת המדינה, ישראל, ירושלים וכ"ו זה מעורפל. ולא בדיוק
          מתאים או לא מתאים. אם ישאלו בסנט או בקונגרס ניתן לומר מה
          שצריך. כאן גמרתי בעניין זה.

          אהבתי

  12. קורא הארץ הגיב:

    אורית שוחט ערכה ב 90׳ את מוסף הארץ, לא?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      אכן ערכה את מוסף הארץ אבל למה להרוס תיאוריה טובה כשאפשר להסתפק ב"ככל הידוע לי…."

      אולי כדאי לתקן את הכתוב עכשיו שכבר ידוע?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לדעתי היא ערכה את חלק ב'.
      אבל נניח שכן. מה אתה רוצה להגיד בזה? שאישה אחת ערכה לפני 23 שנים את מוסף הארץ? וואוו. זה מדהים.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        דבורית תעשי לי טובה את זכאית לחשוב מה שאת רוצה ולהגיע למסקנות הנראות לך אבל דעתך אינה רלוונטית בכל מה שקשור לעובדות.

        מה זאת אומרת נניח שכן?? הלו???

        אורית שוחט ערכה את מוסף הארץ! זו עובדה מה חשובה כאן דעתך או דעתי.

        מה זאת אומרת "לדעתי היא ערכה את חלק ב" ?

        ואם היא ערכה גם את המוסף?

        המציאות לא מתאימה לתיאוריה אז משנים את המציאות??

        פשוט לא יאומן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          תגיד, אתה מקשיב לעצמך?
          חוזרת: לפני 23 שנים ערכה אורית שוחט את מוסף הארץ (לא יודעת לכמה זמן וכו'. נעזוב לרגע) ולא את חלק ב' כמו שטעיתי לחשוב (אותו ערכה תמי ליטני. נזכרתי). אתה לא שם לב שמשהו לא בסדר פה? לא? לא חשוב. כרגיל. הלאה.

          אהבתי

          • avi הגיב:

            מאוד יכול להיות שמשהו לא בסדר אבל קודם כל צריך לדייק בעובדות.
            השאלה הרלוונטית לדעתי, היא אם הייתה אישה מתאימה שנפסלה לתפקיד והועדף על פניה מועמד מתאים פחות.
            מכירה מקרה כזה או שהכל היום זה תחושות?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              ברור שלא הייתה. שנות דור לא הייתה עורכת בכירה אחת בהארץ שיכולה הייתה לעמוד במשימה המורכבת של לערוך מוסף בעיתון יומי.
              די נו, בדיוק כמו שעוד לא קמה אישה שיכולה להיות נגידה, וכו'
              עזוב, אין לי עניין בוויכוח הזה. נגמר השבוע. די.

              אהבתי

              • avi הגיב:

                נדמה לי שיש לך עניין ואפילו אישי. אולי שווה לבדוק מקרים ספציפיים שאחד מהם את מכירה אפילו מקרוב. מקרה מוכר מהעבר הלא כל כך קרוב ולא בהארץ של מבקרת קולנוע לשעבר שהייתה מועמדת מובילה לערוך מגזין שבועי. את חושבת שבמקרה ההוא הייתה בחירה על בסיס מגדרי?

                אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    לצערי אין תנועה ממי נגד מי (מנ”מ) לבלוג

    הרי את יודעת אחרי ניסיון של כך וכך שנים שאף אחד לא נכנס לקישורים.

    אהבתי

  14. נירית הגיב:

    הטקסט שעומרי חיון פרסם היום בפייסבוק:

    הרבה גולשים שאלו אותי כמה הוצאות כבר יש לפורטל שלי? החלטתי לפרט לכם מבלי לחסוך, בדיוק כמו שאני מאמין בלספר את האמת על עולם הבידור לא רואה בושה בחשיפת נתונים.

    שרת האתר – כ-2000 ש"ח בחודש
    תחזוקת האתר כ-1,000 ש"ח בחודש
    מאפרת לתכנית כ-3,000 ש"ח בחודש
    צוות תוכן באתר כ-6,000 ש"ח בחודש
    הפקת התכנית והצוות כ- 20 אלף ש"ח בחודש
    עיצוב האתר כ-10 אלף ש"ח

    וזה עוד לפני שדיברנו על משכורת אפשרית לצוות האתר.
    אני לא רואה בושה בלבקש את עזרתכם למען החזקת האתר. אחרי ארבע שנים אני חושב שראוי לשתף אתכם בזה.

    אני מזמין אתכם להצטרף למאבק ולהוביל יחד איתי את מהפכת צריכת התכנים ללא צנזורה, ללא רגולציות, ללא אינטרסים. ידיעות חמות הישר לעיני הקוראים בלי סינון ובלי עריכות מגמתיות.

    אני יודע שיש מי שמרים גבה ולא מבין מאיפה יש לי את "החצופה" הזאת לעלות קמפיין כזה… התוכן שלי הוא אולי לא מי רצח את מי ואיזו מדינה נגדו אבל הוא בחלט מצליח להשאיר אותנו בקו השפיות ולהבין שיש גם ישראל אחרת ישראל שיש לה תרבות וסיפורים מעניינים לא פחות מהריב הבא של ביבי. 🙂

    בחו"ל כבר התקדמו רוב התכנים נרכשים דרך האינטרנט כולל סדרות שלמות שמשודרות באינטרניט בלבד. זאת לא "תרומה" אני לא נזקק אני אתר חדשות בידור, כמה שמשלמים לידיעות אחרונות או לצפייה בתוכן ב"וואלה" או "מאקו".

    אין לי מטרה להפוך לעוד כתב אני אוהב את חופש הביטוי ומאמין בו וכאן בשביל לחשוף הכל מבלי אינטרסים כלכליים כלפי משקיעים או גופי טלוויזיה, מאמינים בזה גם? אתם מוזמנים הצטרף למהפכה.

    לגיוס כספים דרך העברה באמצעות חשבון בנק שלחו לנו מייל: omri.btv@gmail.com

    לגיוס כספים דרך חשבון פייפאל לחשבון בכתובת goodsdigital@gmail.com

    לגיוס כספים דרך אתר "מימונה" –
    http://www.mimoona.co.il/Projects/1161

    בהצלחה לכולנו ושבת שלום.

    ולווט, מה דעתך על המספרים שפירט למעלה? ועל המהלך בכללי?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      עומרי הוא אימפריה. אני עומדת עם כובע מחורר בקרן רחוב, כדי שתביני את ההבדלים ביני לבינו כלכלית.
      אני לא מדברת על כל השאר.
      לא נכנסת לחישוביו ולכיסו. לא יודעת מה להגיד בכלל.
      אבל אתן לך רמז:
      אני משלמת על מקום בשרת 59 ש' בחודש, וגם זה קשה לי מאוד.
      הוא משלם 2,000 ש'? על מה? קנה את מאדים ואת כל מקסיקו?

      אהבתי

      • אטיוד הגיב:

        בלתי ניתן להבנה.
        אם 59 ש' לחודש מוגדר כ"קשה לי מאוד" אז בשביל מה לעבור את כל הסבל הזה?
        מן הסתם תוכלי לייצר יותר הכנסה מתעסוקה כלשהי אחרת באותן שעות עבודה.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אולי תתפלאו לשמוע, אבל אתר כמו ynet מוציא על השרתים (כן, ברבים) שלו הרבה יותר מ- 59 ש"ח בחודש. גם הרבה יותר מ- 2,000 ש"ח. יודעים מה, גם 100,000 ש"ח יכול להיות קטן על אתר פופולרי ואת זה אני יודע באופן אישי.

        זו שאלה של נפח איכסון ורוחב פס. הבלוג "שלנו" משתמש בשירותי shared hosting, כלומר כמה (לרוב מאות עד אלפי) אתרים שונים על שרת אחד בודד. זה אפשרי כיוון שרוחב הפס ונפח האיכסון של כל אתר ואתר קטן בצורה משמעותית מהיכולת של השרת. אם חיון השתמש במונח הנכון, הוא לא משלם על shared hosting אלא על co-location – שרת פרטי משל עצמו שכל משאביו מוקדשים לאתר אחד בודד. שירות שכזה עולה הרבה יותר מאשר shared hosting וסכום של 2,000 ש"ח בחודש בהחלט נשמע הגיוני.

        רק מספר אחד נשמע מעט חשוד: עיצוב האתר. לא, לא העלות. מי שלא רוצה להשתמש בתבנית כמוה אפשר למצוא בעוד אלפי אתרים אחרים צריך לשלם למקצוען שיעצב לו תבנית משלו. אבל שאר הסכומים הם עלות חודשית והעיצוב לא משתנה מחודש לחודש, זו עלות חד-פעמית. שימו לב לכך שעל הסעיף האחרון לא מצויין שהיא "לחודש", בניגוד לשאר הסכומים. לציין עלות חד-פעמית ביחד עם עלויות חודשיות?

        אהבתי

  15. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    בהמשך לקלישאות הלשון שהובאו כאן מאת עמוס גורן. דוגמא קיצונית במיוחד מופיעה היום בצהריים במקרה מחריד:

    שי, פרמדיק מד"א שהוזעק לזירת האירוע, סיפר: "נקלענו לזירה בעקבות מציאה של אישה ללא רוח חיים. הגענו למקום והגופה עם סימני אלימות קשים. לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

    אהמ.

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      למה צריך תמיד לראיין פרמדיק? מה מעניין או חדש במה שיש לו לומר? פרמדיקים הם כמו שחקני כדורגל – טקסט קבוע ומשמים, אותה תשובה על כל שאלה

      אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    קטונתי מלשפוט במחלוקת הספונג'ה בין שתיים מאושיות התרבות החביבות עלי אבל אציע לאדון טירקל לבדוק את עמדתו של המועמד הבא לנגידות בעניין.

    אהבתי

  17. קרן הגיב:

    אוח. אביב הורוביץ לא רע אבל הלוואי שיקצר קצת, הוא מתיש אותי.

    אהבתי

  18. ברטה הגיב:

    במנ"מ יש התייחסות אליך בתגובות-

    לולול. היחיד שגורם לי לצחוק בקול, רק תמשיך ומצידי כל יום אפילו פעמיים ביום. למרות הדמיון לדף של דבורית, אין מה להשוות ואולי אם היתה נוהגת כמוך, לא היתה צריכה לצאת נגדך.
    * נטלי 02/08/13 | 15:14

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. למה את חושבת שלא קראתי?
      2. בשביל מה את מביאה את זה לפה? כדי לעצבן אותי?
      3. איזה קשר בדיוק יש בין סגנון הכתיבה שלי לזה של אביב?
      4. מתי בדיוק יצאתי נגד אביב? הוא קולגה מוערך שלי!
      5. מה זה המשפט האידיוטי וחסר הפשר "אין מה להשוות ואולי אם היתה נוהגת כמוך, לא היתה צריכה לצאת נגדך"?
      6. למה אני צריכה "לנהוג כמוהו"?
      7. מה זה "לנהוג כמוהו"?
      לא מבינה אותך. ממש לא.

      אהבתי

  19. מדינת כל גזעניה הגיב:

    אף אחד לא מדבר על מקור הפוליו.
    רומזים שזה בדרום ומסתפקים בכך.
    האמנם כולם מפחדים מולווט?

    אהבתי

    • שי הגיב:

      עיין במעטפת מקור ראשון של השבת. חשד שהפוליו הגיע למרכז הארץ דרך שפכי הרשות הפלשתינית.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        עכשיו תחשוב איזה כותרות היו בעולם אם שפכים ישראלים היו מביאים למגפת פוליו אצל הפלסטינים.

        אהבתי

        • mickey הגיב:

          חשבתי שזה בכלל מהדרום סודנים, צפון אתיופים או מערב אריתריאים

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          האמת שועלן, בניגוד להרגלי הקדשתי מחשבה לשאלה ההיפותטית. טוב שכך, הגעתי למסקנות אפטימיות.
          הכותרות בעולם היו עוסקות אולי במגיפה או מתעלמות. האשמות על בסיס לאומי היו נשארות במקומן הטבעי – השוליים הסהרוריים. למרות הכל יש פער עצום ורף מוסרי ברור המבדיל בין טוקבקים ואתרי שנאה לתוכן מערכתי.
          בסך הכל התגובה של מיקי מיצתה את הנושא.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            "העולם" כולל את התקשורת במדינות ערב, גזען.

            אהבתי

          • אטיוד הגיב:

            אורן, כהרגלו מימים ימימה, משקר בפה מלא קדאיף ומנסה לעשות ספין בתקווה שיקבלו אותו אבל מה לעשות? שקרן נשאר שקרן.
            בקטנה, בסיכום וכאילו כלאחר יד, הוא כותב שהפוליו הוא באשמת –

            התגובה של מיקי מיצתה את הנושא

            בעוד שהאמת שידועה לכולם היא שהפוליו מקורו מהמגזר לסוגיו. השקרן כבר מיצה את הנושא – נקסט!

            (אם הפוליו היה קרוב, ולו במעט, ליהודים, זה היה נכתב, באותיות קידוש לבנה מעוברת, בעתון אחד).

            אהבתי

        • לוחמה אלקטרונית הגיב:

          שועלן, מה לנו כי נתיימר להבין דבר וחצי דבר בתקשורת הערבית, שלא לדבר על הפרסית? הרי ממילא תמיד מתרגמים אותם בשגיאות גסות ; ואם לא שגיאה גסה, אז התרגום לעולם לא יוכל לקלוט את הניואנסים הדקים של השפה ; ואם קלט, הרי שכבני תרבות המערב לעולם לא נוכל להבין לאשורו את ההקשר התרבותי-דתי-אתני שבו נאמרו הדברים ; ואם הצלחנו להבין, הרי שהדברים בסה"כ נאמרו לצריכת פנים, ולא משקפים את עמדות הכותב.
          לא נותר לנו אלא לקבל את פסק דינם של האוראקלים הגדולים, אשר ממרום הגותם האולימפית חורצים את האמת הצרופה, היחידה שאין בלתה, ואוי לכופר בה.

          אהבתי

  20. nurit הגיב:

    ממש לא נעים לי שאני לא מצדיקה את השכר שאת משלמת לי. בעיקר על עבודה בשבת, החוק קובע שאלו שעות נוספות אז יש על מה לדבר?

    אני רואה שהענין של המשנה לנגיד לשעבר הד"ר פלוג עדיין מקומם מספר לא מועט של גברים גם בפוסט שלך קן הקוקיה וגם כאן ועכשיו. אז את יכולה לקזז משכרי אבל אני לא מתכוונת שוב להגיב על הנושא. כל אלו שיודעים כמה היא לא מתאימה לתפקיד כי היא לא בליגה של גברים בעלי שכר גבוה שמחזיקים היטב קוקטיל ביד אחת וסיגר בשניה, חברים של…..או סתם פרופסורים לא מי יודע מה (לפי דעת הוועד המוניטרית או המועצה המינהלית של בנק ישראל) והשלדים שלהם קצת רועשים בארון, שיהנו מהידע שלהם, שיתקיפו את כל "הפמניסיטיות המקצועיות" המתלוננת על קיפוח. העיקר שתוציאו את הכעס שלכם, אנחנו הנשים נשב בצד ונחכה בסבלנות.

    נשים נשים – רשימת 100 המשפיעים? אני ספרתי 13 רשימות כלומר 130 איש ואשה. מתוכן יש 45 נשים כאשר בשבע רשימות יש שתי נשים או גבר ואשה על אותה משבצת וברשימה אחת – טלויזיה – אין אף אשה.
    ברשימת האופנה יש 7 נשים(הכי הרבה) ברשימת הקולנוע אשה אחת (הכי מעט פרט כמובן לטלויזיה שם אין אף אשה כאמור לעיל).

    מתי התשלום? 😉

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      זה לא קשור למין המועמד זה קשור לכך שהיא לא מתאימה …
      אני באמת לא מבין איך אשר להתעלם מהפרט הכי חשוב ולמקד הכל בשובניזם !

      כאשר מנהל מחפש סגן הוא לא ימנה מישהו בעל מחשבה ששונה ממנו ב180 מעלות , הוא יחפש אחד שמאמין שדרכו של הבוס היא הדרך הנכונה ושאפשר לסמוך שיפעל בלב שלם כאשר הבוס יתן לו משימות !

      אבל … כנראה אני שובניסט !

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      התשלום פה הוא יותר בצורת טובות הנאה (בטובת הנאה אני מתכוון כמובן לאזכור שמך בפוסט או קישרור לתגובה שלך בפוסט הקודם).

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        קרדיט וקישור זה הכל. בילדותי "טובות הנאה" נשמע לי כגן עדן של תענוגות אסורים. משהו מעולמם של דן בן אמוץ ואריקה ג'ונג, במקום זה אתה מציע לי איין ראנד או השחף.
        לפחות איזה מתחם V.I.P לחתיכים?

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      או, לחליפין, הם יטענו שאולי היא מתאימה יותר מהאחרים ואולי מתאימה פחות מהאחרים, אבל הקביעה שהסיבה שבגללה לא בחרו בפלוג בגלל היותה אישה מטעמם של מי שמצהירים שאין להם שמץ של מושג מי מתאים ומי לא היא פשוט שוביניזם נשי, שהרי הדרישה לבחור באישה בגלל שהיא אישה היא שוביניזם בדיוק כפי שהדרישה לבחור בגבר בגלל שהוא גבר היא שוביניזם.

      הוזכרו בתקשורת עוד כמה מועמדים לתפקיד שגם הם לא נבחרו, למשל טרכטנברג, קנדל או בן בסט. למה הם לא נבחרו, האם גם בגלל שהם נשים? 🙄 איך מי שלא יודע למה השלושה האלו, למשל, לא עדיפים על פני פרנקל וליידרמן כן יודע איך פלוג עדיפה על פניהם?

      מי שחושבת שאם בחרו בגבר על פני אישה זה נובע בהכרח משוביניזם ולא מוכנה להכיר בכך שלפעמים מותר לחשוב שלתפקיד מסויים, גבר כלשהו יכול להיות עדיף על פני אישה כלשהי, היא מקופחת מקצועית – קיפוחה אומנותה. נכון, לפעמים בוחרים בגבר במקום באישה רק בגלל שהוא גבר והיא לא. לפעמים גם בוחרים באישה במקום בגבר רק בגלל שהיא אישה והוא לא. ולפעמים בוחרים בגבר או באישה כי לדעת הבוחר, הם באמת יותר מתאימים מהמועמדים האחרים. כדי לקבוע מי מהאפשרויות הוא הנכונה, צריך הוכחות.

      יכול להיות ממש משעשע לראות מה יעשו המקופחות הנ"ל אם יבחרו בגליה מאור, למשל, במקום בפלוג. איך יוכלו לטעון שפסלו את פלוג בגלל שהיא אישה אם אישה אחרת תיבחר לתפקיד? ואם אישה תיבחר לתפקיד בסופו של דבר, איך אפשר לטעון שפסלו את פלוג מלכתחילה בגלל שהיא אישה?

      אהבתי

    • לנורית הגיב:

      כמה מתוך המאה, בני 60 ומעלה משפיעים על חייכם?

      אהבתי

      • nurit הגיב:

        1. מה הקשר לגיל המשפיעים?
        2. המידע הזה לא נמסר.
        3. האם יש פואנטה בשאלתך?

        אהבתי

        • לנורית הגיב:

          אם סופרים נשים אפשר לעשות עוד סטטיסטיקות…כמו למשל כמה בני שישים,כמה מזרחיים,כמה מתלביב, על מי למשל זובין מהטה משפיע?או איזה שחקנית אלמונית, משנה את כל המצב ברמלה לוד…

          אהבתי

  21. קלקלי הגיב:

    ראיתם מה קרה ל"לילה כלכלי" שרק החליפו את ה"חשוד" בסוקניק?
    איזה הבדל!(והריטינג 9.8!).בול!
    תענוג.

    אהבתי

  22. מעלי הגיב:

    אם בחורה "קיבוצניקית(לשעבר),שבמקרה נמצאת בארץ" שלחה פקס לטירקל על מעללי הנגיד נגיד,(הטרדות מיניות בדויטשה בנק)מה זה שייך לעיתונאים ועיתונות?
    העיתונות יכולה לבדוק אם זה נכון או סתם עלילה, בטח שטירקל צריך לבדוק, אבל הנגיד נגיד כבר לא נגיד נגיד….
    תגידו: אם הוא הטריד מינית באמת, הוא מתאים לשאר התפקידים בפועלים למשל? או גנב התיקים בפרי שופ כן מתאים לכל התפקידים האחרים שלו?
    מחכה לראיון עם ה"קיבוצניקית"(כבר סיפרה איך הצליחה למצוא פקס בקיבוץ…).

    אהבתי

  23. mickey הגיב:

    גלעד כהנא אף פעם לא היה מקורי במיוחד

    אהבתי

  24. יונה ביין הגיב:

    פרשנות הגיל המותר בשילוב ההיתר לנישואי מוטעא הפכו את מחנות הפליטים בירדן לבזאר עצוב. לרוב, אם מתקיימים בנערה סימני נשיות, סימן שהיא אפויה ומוכנה.
    לנשים מוסלמיות מותר להנשא לגברים מוסלמים בלבד. לגברים גם נוצריות ויהודיות מותרות, לרוב כברירה אחרונה מול חיי רווקות. ערבי שהתחתן עם יהודיה צריך לבוא עם הסברים ממש ממש טובים למשפחה.

    אהבתי

  25. avi הגיב:

    למי שעוד נדמה לו שבפרשת ליידרמן, התקשורת מילאה תפקיד אובייקטיבי, הגיע הזמן שיתפכח.
    התקשורת עושה את המקסימום להרוויח את השנאה אליה והזלזול בה.
    כמעט מקצוע שלם הפך לאוסף של כתבי רכילות זולה שאפילו כתבי הרכילות עצמם עולים עליהם עשרות מונים (ראה אמיר אורן).

    שיתוף הפעולה של התקשורת בחיסול קריירות של אנשים על מנת לקדם אג'נדות חברתיות כאלו או אחרות ופרסום עצמי הוא לבדו מעילה בתפקיד, אבל מה כבר אפשר לצפות מציבור מקצועי שלם שכמעט רובו הפך לכתבי רכילות.

    אה ועוד דבר אחד. כתבי הרכילות דרג ז' בתקשורת הכלכלית עדיין ממשיכים לטעון שקרנית פלוג היא אחת המועמדות המרכזיות .
    על איזה מידע זה בדיוק מבוסס?
    משאלת לב? רצון אישי? תקווה כמוסה?
    כי מכל מה שלמדנו בשבועות האחרונים ההפך הוא הנכון.
    קודם כל מוסרים מידע שקרי על סמך משאלת לב ואחר כך יטענו ששוב מועמד ב/ג או ד הועדף על פניה.

    פלוג לא מועמדת לשום דבר. נתניהו לא רוצה בה. נקודה! אני חוזר נקודה!

    פלוג תמשיך כנגידה זמנית כמה זמן שייקח ובסופו של דבר בהזדמנות הראשונה תוחלף בנגיד קבוע גם אם זה יקח עוד חצי שנה.
    משום מה ככל שהעיתונות הופכת ליותר ויותר חלשה כלכלית ורדודה תכנית כך עולה הצדקנות והטהרנות מדרגה. מומלץ לכתבי הרכילות הכלכלית,לרכלן הביטחוני בהארץ ולאחראים על טוהר המידות והמוסר של האנושות מטעם עצמם, לקחת שיעורים אצל ליאורה בנוגע לתפיסת המציאות שלהם ולחשיבותם העצמית.
    לאורה מעולם לא עשתה 1/100 מהנזק שהרכלנים הללו גורמים לכולנו.

    אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      למה רכילות? נגיד בנק הוא אדם שהחלטותיו נוגעות בערך הכסף שלך. אתה רוצה בתפקיד כזה אדם שאינו ישר בכל הנוגע לכסף? מי שגונב כסף או שווה כסף יכול לקבל למשל החלטות איסטרומנטליות לא עניניות בנוגע לכסף שלך. אשר לבחור השני, אני לא רוצה שאדם שמתייעץ עם אסטרולוגים, אפילו בעניני היום האופטימלי להתפחת כריות הסלון שלו, יקבע מה לעשות עם הכסף שלי. מלחיץ אותי מה לעשות. ונניח שהטריד מינית ונזרק מדויטשה בנק, נראה לך שיתקבל בכבוד בקרב עמיתים ברחבי העולם? גם לזה תהיה השפעה ישירה על הכסף שלי (אני מתעלם מהשיקול המוסרי לצורך העניין)

      אהבתי

    • Mosh הגיב:

      מעולה !

      אלו שתומכים בה בעיקר בגלל שהיא אישה לא מבינים שתפיסתה הכלכלית שונה מנתניהו, שזה מותר כמובן – אבל נגיד בנק ישראל לא יכול לחשוב בשונה מראש הממשלה ושר האוצר , אחרת נכנסת המערכת לסחרור!

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        למה סחרור? דווקא איזונים ובלמים.
        אבל למה שראש ממשלה ושר אוצר שמאמינים בדרך X ימנו מישהו שמאמין בדרך Y?
        (ואני חושב שהשיוך של פלוג ל-Y עוד טעון הוכחה. אולי היא יותר X "רך").

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          איזונים ובלמים (שהם חשובים כשלעצמם ) הם בממשלה ובכנסת , שהם הנבחרים ומתווים את דרכה של המדינה .

          נגיד אמור לפעול בהתאם לדרכו של הממונה עליו ,ראש ממשלה ושר האוצר, הוא אולי צריך לבקר ולהתריע אך לא להוות בלם או מאזן של שולחיו .

          לגבי פלוג עצמה , גם אני חשבתי כמוך (עם כמה הסתייגויות) …עד שיחימוביץ' קראה לנתניהו למנות אותה, ברגע זה נחתם הגולל – טיפשי, אני יודע .

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            הנגיד אמור להיות עצמאי ולא כפוף לראש הממשלה ושר האוצר.
            בכל מקרה לא יתקבל סחרור, אלא מדיניות מאוזנת (הנגיד יאזן בדרכו שלו את פעולות הממשלה המנוגדות). לא אמרתי שאני בעד מצב שכזה שמוביל לקיפאון במקום לרפורמה.
            לגבי יחימוביץ' – לא מן הנמנע שהיא רואה בפלוג ברירת מחדל (הכי פחות "גרועה" מבחינתה). הרי גם פישר תומך בפלוג, ופישר ויחימוביץ' הם לא בדיוק מאותו צד של המפה הכלכלית.

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              האם שוחט את פרנקל לא ערער את יציבות המשק ?

              אני מאמין של איזונים אבל לא של אלו שמתפקדים כשליחים של הממשל, אם וכאשר הם בעלי תפיסה שונה משולחיהם – טוב לא יהיה

              אני מבין את תמיכתו של פישר – הוא עבד איתה שנים רבות אבל דברים שרואים משם …
              לגבי יחימוביץ' – התמיכה יכולה להיות בגלל שפלוג אישה או שהיא יותר קרובה לתפיסה שלה מאשר פרנקל/ליידרמן – כך מבחינתה שהיא הרע במיעוטו , או שהיא חושבת שאם פלוג לא מסכימה עם נתניהו אז היא בטוח בצד שלה …
              לדעתי התגובה שלה אתמול היה חיבוק דוב קלאסי

              אבל בבוטם ליין , פלוג לא באותו קו מחשבה של ראש הממשלה – למה לו למנות אותה ?
              אתה מסכים שלנגיד הבא צריך להיות קווי מחשבה משותפים עם ראש הממשלה מאשר הנושאים בהם אין בינהם הסכמה ?

              אהבתי

              • avi הגיב:

                חוק בנק ישראל קובע שהנגיד הוא גם היועץ הכלכלי לממשלה. למעשה בזכות נגידים כמו פרנקל ופישר ולאור חוק בנק ישראל החדש וגם לאור המצב הכלכלי הסבוך מאוד בעולם תפקיד הנגיד הפך להיות חשוב מאי פעם. יחימוביץ רוצה את פלוג בגלל שהיא אשה וגם בגלל שהיא נתפסת על ידה כ"חברתית". שתי תכונות שאינן רלוונטיות לנתניהו.

                הברברנים ימשיכו לברבר אבל כיום נגיד בנק ישראל וכחלק מרכזי בתפקידו הוא לשמש כנציג המדינה בפורומים כלכליים וברחבי העולם אפילו בקוקטיילים. אלו המזלזלים בכך פשוט לא מבינים את תפקיד הבנק והנגיד שעבר שינוי במהלך השנים. פישר שהה כמות רבה מאוד של פעמים בחו"ל והשפעתו הייתה הרבה מעבר להגדרות הצרות של התפקיד. יש מעט מאוד אנשים שמתאימים לכך ולמרבה הצער הם נפסלו במהלך הדרך. פלוג מוכשרת ככל שתהיה היא טיפוס אחר לחלוטין שצמחה מתוך מחלקת המחקר בבנק ובכך גם החוזק שלה. אלו לא התכונות שנתניהו מחפש במספר אחד בבנק ישראל אלא בנקאי בפרופיל גבוה. אגב האישה היחידה שמתאימה לפרופיל הזה מבין רשימת מועמדים פוטנציאליים היא גליה מאור שבגילה ספק אם הייתה רוצה את התפקיד וכנראה גם לא יוצע לה.

                הניסיון של גורמים מתוך הבנק ומהסביבה הקרובה לו לקבוע לממשלה את זהות הנגיד הוא מכוער והרסני הוא נעשה תוך הפעלת שורה של מניפולציות מכוערות. למרבה הצער עד כה הם מצליחים.

                אהבתי

          • האמיר הגיב:

            לדעתי יחימוביץ' קראה למינוייה של פלוג בגלל מינה ולא בגלל משנתה הכלכלית. בסה"כ מה כבר יודעת "אנחנו עובדים יותר זמן מאשר אנחנו צורכים ולכן מונופולים שגובים מחירים גבוהים ומשלמים שכר גבוה הם טובים" על כלכלה?

            אמנם לראות במה יחימוביץ' תומכת ואז לעשות את ההפך הוא כלל אצבע טוב, אבל זה לא חוק טבע: גם יחימוביץ' צודקת לפעמים, בלי להתכוון.

            ופלוג? לא יודע. יכול להיות שהיא באמת המועמדת האידאלית (לפחות מאלו שנשארו). מצד שני, לכו תדעו, אם היא תהיה מועמדת, עוד יתכן שיתברר שבכיתה יא תפסו אותה מעתיקה בבחינה בלשון.

            אהבתי

  26. לוחמה אלקטרונית הגיב:

    אם כבר מדברים על שלדים בארון, יש כאלה שזה קורה להם פשוטו כמשמעו.

    אהבתי

  27. אחד שיודע הגיב:

    …ומה עשו "הסוכנים הישראליים" השבוע אצל מוגאבה, ערב הבחירות בזימבאבווה?
    🙂
    (תקציר הפרקים הקודמים: א', ב')

    אהבתי

כתיבת תגובה