מזוודה

yediot7.8.13isra7.8.13

maariv7.8.13haaretz7.8.13

Þmakor7.8.13

הכותרות הראשיות

הכותרות הראשיות של הארץ ושל ידיעות דומות הבוקר:
"הלמ"ס: בעוד שש שנים רק כ-40% מהתלמידים יהיו בחינוך הממלכתי" (הארץ).
"רק חצי מדינה בחינוך ממלכתי" (ידיעות).
אפשר לחשוב, אגב, מה טוב בדיוק בחינוך הממלכתי שכולם שואפים אליו?
ידיעות מייצג פתאום את "מקימי המדינה כשהנהיגו חינוך ממלכתי להנחלת ערכי הציונות והדמוקרטיה". ממה מתחלחלים שם? ובכן לא תאמינו, מכך שבשנת הלימודים הקרובה "יתקרב מספר התלמידים החרדים והערבים בישראל למספר התלמידים בחינוך הממלכתי". אוי ויי. זו דמוקרטיה ואלו הם פניה. מקימי המדינה לא יאהבו, בחיי אלוהים. זה מה שכתוב.
ואז יש קינות, למשל, של פרופ' דן בן דוד, מנהל מרכז טאוב וכלכלן, שאומר

בקרב הילדים החרדים… כלל לא לומדים לימודי ליב"ה אחרי כיתה ח'…. איך החרדים של היום יצמיחו את הרמב"ם של מחר, שהיה רופא? או את הרבי מלובביץ', שהיה מהנדס?

עכשיו מילא, בכך אפשר להאשים את החרדים המקצינים, אבל במה או במי נאשים את בורותם הפושעת של הערבים? או את העובדה שהם לא ציונים? ובכלל, במי נתלה את בורותם הכללית של תלמידי ישראל, אם כבר מדברים?
יש פתרון קסם:

כדי לטפל בבעיה, צריך לחזור וללמד את הדברים הבסיסיים ביותר בכל חלקי מערכת החינוך; להציב תנאי קבלה מחמירים ביותר למכללות להוראה ולהכריע בשאלות תקציביות עד (על? V) סדרי עדיפויות בחינוך.

אתם הבנתם? יופי, כי אני לא ממש.

בהארץ יש הרחבה של דבריו:

“אלה מגמות שהופכות את ישראל למקום לא בר קיימא. אנחנו יכולים לתת לילדים חינוך מצוין. אבל הילדים הערבים מקבלים חינוך ברמה נמוכה לעומת הקבוצות האחרות. החרדים בכלל לא לומדים את החומר”.
לדברי בן דוד, מלבד החרדים והערבים, יש אוכלוסיות נוספות בישראל שמקבלות חינוך בעייתי. “מדובר בסוגיה של ביטחון לאומי, היכולת להחזיק משק מודרני, ואם אין לנו את זה, לא נוכל להיות כאן. האסימון צריך ליפול עכשיו, כשיש לנו את חלון ההזדמנויות לעשות מהפכה של ממש בתחום החינוך ולהגיע לילדים האלה”.
לדבריו, “אנחנו מתמקדים בשאלה אם החרדים יילכו לצבא או לא, אבל צריך להתמקד בחינוך שיקבלו. היום כ-20% מהילדים הם ילדים חרדים, הם חייבים לקבל חינוך טוב כדי שיוכלו לצאת ולעבוד, כי בעתיד הם יהיו גם 20% מהמבוגרים. הירידה בתעסוקה בקרב גברים חרדים זהה לירידה בתעסוקה בקרב גברים לא משכילים. הכלים שהם מקבלים בבתי הספר לא מתאימים למשק מודרני”.

בישר"ה יש סתם דיווח על המספרים, ללא שום מחשבה או משמעות.

הנושא כלל לא מוזכר במעריב. באף ידיעה בעיתון.
נו, בטח גם כתב החינוך פרש השבוע.
במקום זה הכותרת הראשית היא: "מחקר פנימי של הכנסת: הגירה שלילית מהפריפריה לעומת הגירה חיובית ליו"ש.

ידיעות חושף את תמלול הקלטות של עד המדינה וחגי פליסיאן. מה זה חושף? קיבל אותן מהמשטרה או מפרקליטו החרוץ של העד. מן הסתם באישור של שני הגורמים האלו. אוקיי, נשבח את ידיעות ובמיוחד את יורם ירקוני ואדוה כהן על קשריהם המצוינים עם המערכת.

אולי היום יוסר צו איסור הפרסום בעניין הגופה במזוודה. תודה לאל לא הגיעוני שום תמונות זוועה של הגופה המבותרת. אבל מה השאלה מי הפיץ אותן? אותם גורמים רשמיים שהגיעו למקום: המשטרה, זק"א, מז"פ, נו, אתם יודעים את מי צריך לחקור. ואם את התמונות הפיץ סתם עובר אורח, נו, מה תעשו לו? בטח גנבו לו את הסלולרי או הפיצו ללא ידיעתו, בדיוק כמו שלהבדיל עשו לחיילות המסכנות שרק התערטלו להנאתן ופתאום מצאו את עצמן מדגמנות בפלייבוק.

משתכשכים בביצה

התחביב החדש של עשירי ארה"ב: עיתונים במצוקה. הכתבה מהניו יורק טיימס מופיעה גם בשער הארץ. כלומר מתורגמת.

בן-דרור ימיני נקט אתמול בגישה משונה בפרשת הנגיד: התקשורת, העיתונאים המרושעים, לכל אחד יש כתם, בלה בלה.
תוס': 14:36:
אז מה אמרו בהונג קונג על הנגיד נגיד?
פרנקל

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מתקפת הפוליו התקשורתית מזוויות שונות. קבוצת ההורים בפייסבוק נגד החיסון, וד"ר קרן לנדסמן המסבירה (להידען) את הצד (צדדים) הנוספים.

יהונתן דחוח הלוי דיווח בבלוג שלו על הסתה נגד יהודים בטורונטו, דיווח שהוביל לתלונה במשטרה.

רן רהב עבר לביקורת תקשורת שוטפת, אני יכולה לפרוש בשקט. הוא ממש אוהב לקרוא עיתונים.
הוסיפו לכך את המכתב ששלח השבוע ליועמ"ש ושיגר לכל העולם ואישתו, והנה לכם גם עיתונאי. או פעיל חברתי. טעיתם בו.

05-08-13 (37)

האם קמפיין הבחירות הטלפוני של רון חולדאי הוא לא חוקי (פה שם)? לדעתי ממש כן.

מוניקה לוינסקי
מפלרטטת עם קלינטון.

43% מבני ה-65 ומעלה גולשים ברשתות חברתיות. אז אם נדמה לכם שאתם הכי לוהטים עם הלייקים שלכם, טעיתם. הסבים שלכם נמצאים שם יחד איתכם.

הלך לעולמו

נשיא האקדמיה ללשון לשעבר, פרופ' זאב בן-חיים.

הקציצה המהונדסת

מנקודת מבטה של צמחונית שלא אוכלת בשר או דגה מכל הסיבות שבעולם כבר עשרות שנים: לא יעלה על דעתי לאכול את המשובטת. הרי אני שונאת את טעם הבשר, את מרקמו, את כל מה שכרוך בו. שלא לומר את הרעיון בכללותו. לאכול יצור אחר (כן, מי אמר לי שלמלפפון אין חיים?). כך שמה בכלל הוויכוח, מישהו יכול להסביר לי? למה צמחונים וטבעונים מתווכחים על כך? מה, אתם כמהים לבשר? אז יאללה, לכו תאכלו, למה לכם להיאבק ביצר? כשלעצמי כאמור, ביג נו נו.

לפני פיזור

מדי פעם יש מצטרפים חדשים לדיונים בתגובות. לרוב מדובר באנשים נחמדים ונעימים ובעלי תרבות דיון. שלא לומר מחוננים. אלא מה, לא רבים הם השורדים לאורך זמן. טענות לא מעטות נשמעות על הלך הרוח האלים או הפוגעני בתגובות. ואני לא מתכוונת לדיון רעוע נוסח מקללי האתרים הגדולים, אלא למשהו אחר. אתם יודעים למה אני מתכוונת. יש אנשים שלא ישנים בלילה (חוץ ממני) בגלל דברים שנכתבו להם.
אני מנסה לבקש, שוב, חשבו על האחר שאתם כותבים לו, גם אם לדעתכם הוא אוויל מוחלט באשר הוא לא מסכים לדעתכם הבלתי שנויה במחלוקת (ע"י אמא שלכם כמובן). בקיצור, נשמו עמוק לפני המשלוח. מילים, הנה הפתעה, יכולות לפגוע. בדיוק כמו אבן על מכונית ביו"ש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

130 תגובות על מזוודה

  1. שועלן הגיב:

    מי מראיין כעת באופן בלעדי בערוץ 2 את העד שהתלונן על הטרדות מיניות של הרב מוטי אלון?
    מתן חצרוני.
    קואינסידנס?

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      הראש הקונספירטיבי שלי לא פעיל כ"כ היום …
      מהו לדעתך גורם האי מקריות ?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אתה רואה מה קורה בלי לימודי ליבה?

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          בתור בן של מורה שנעוריו נעו בין שיעורי אזרחות וטסט על טרקטור … אני לא חושד שיש לי מחסור בליבה כלשהי

          סתם יום ארוך … 😉

          אהבתי

          • לא ינום ולא ישן השמאל בישראל.
            האיש שהתפרץ על הרב אלון ששיעוריו מועברים בשידור חי בכל יום בשעה קבועה. נחום פצ'ניק, איש "ארץ שלום".

            צירוף מקרים, זה הכל.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              מתנחלים שרוצים דו קיום עם הערבים סטייל פרומן ללא פינוי התנחלויות זה שמאל אצלך?
              מה בימין? רק נוער הגבעות ותג מחיר?

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                מה שיפה ב"התפלמסות" היהודית הוא שלא משנה מה קורה, מי עשה ולמה – תמיד אפשר לעסות את מוח המאזינים וללוש אותו כך שכולם יצאו מרוצים.

                הנה למשל אדם שהורשע ע"י בית משפט בביצוע מעשים מגונים בכוח בקטין, שבא אליו באמונה שיקבל תמיכה רוחנית ובמקום זה פישפשו לו בביצים. ההרשעה היתה בבוקר, ובערב הוא כבר מזמר:

                "יש מתנה גדולה יותר ממה שקיבלתי היום מהקב"ה? עכשיו קיבלת את המתנה הזאת. נכון, אני לא הייתי מתכנון את זה ככה, אבל קיבלת את המתנה הזאת. אני אומר: ריבונו של עולם, אתה רוצה שאני אעמוד במתנה הזאת? אנא אדוני הצליחה נא, תן לי יד, תראה לי איך אני צולח את זה. והוא אומר 'הולכים על זה'. אלוהים בעצם אומר שאני יכול לעלות עוד קומה. ואם הוא חושב ככה אתה מתווכח איתו? צריך להיות אדיוט גמור בשביל לא להסכים ולהגיד לו לא".

                אתם מבינים? לא פורקן מיני נקלה באמצעות קטין חסר ישע היה לנו כאן אלא "נסיון של הקב"ה". "אלוהים רוצה להעלות אותי עוד קומה" וכיוצ"ב. המאזינים מאושרים, כי מאכילים אותם בכל מיני "איפכא מסתברא", "העולם הוא גשר צר מאוד" ושאר מאחזי שכל, הגורמים להם להרגיש שותפים ל"שיעור חוכמה" שנאמר בנחת, ע"י איש חכם עם זקן ומשקפיים שהשכינה עצמה מדברת אליו.

                איזה דביל דניאל מעוז. מדוע הוא לא יודע לדבר יפה כמו מוטי אלון. ומה, אותו הקב"ה לא מעלה קומה ושולח לו מתנות?

                אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              ברצינות – יש לך איזו טראומת ילדות עם שמאלני שביצע בך מעשה מגונה? אולי משהו שקרה בשירותים של "צוותא" בשנות השבעים או איזה רפתן גברתן שנגע בך בסמינר אפעל? שאחרת איך מסבירים את הפיקסציה שלך עם אסמול כאם כל חטאת? (למשל מישהו שגר בגוש עציון)

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                האמת שהקשר יותר אוטאירוטי, היה איש שמאל בעברו. כמו נגמלים מעישון שלא ירשו לסיגריה להתקרב ת"ק פרסה אל גופם. במקום שבעלי תשובה עומדים – שומר נפשו יעדיף להתאבד.

                אהבתי

  2. עו"ד הגיב:

    סטנוגרמה.
    יעקב פרנקל לא טרח להודיע לועדת טיקל שהוגש נגדו כתב אישום באשמת גניבה בהונג קונג ב 2006. לאחר שהפרשה נחשפה באמצעות מידע שמסר מאן דהו הוא ניסה לגמד את העניין, הסתבך בשקרים, מועמדותו הוסרה ועושה רושם שהפרשה מתחסלת. הוא לא יהיה נגיד כמובן, והיתר מבחינתי זו רכילות. פרשת סנודן לעומת זאת מסתבכת ומסתעפת. לא עובר יום בלי עוד כותרות בנושא. לא צריך לחכות לבחירת איש השנה כדי לדעת מיהו איש השנה. הכותרות האחרונות: ההתפתחות האחרונה – אובמה ביטל פגישה עם פוטין. ההכרזה הזו נפלה על הפרשנים בהפתעה גמורה כי ההערכה המאוחדת היתה שאובמה לא יבטל את הפגישה. אז הוא ביטל. הסנטור הדמוקרטי שומר מיהר לתמוך בביטול וכינה את פוטין בריון, מה שגרם למגיבים האמריקאיים לכתבה בניו יורק טיימס להגיב בלגלוג על ההכרזה. אם לשפוט על פי התגובות באתרים השונים שאני קורא אפשר לראות כיצד איך לאט אבל בטוח דעת הקהל האמריקאית מתחילה לנוע לכיוון תמיכה בסנודן ןנגד הממשל. עוד כותרות: ראש ה NSA לשעבר בנאום פומבי העלה אפשרויות היפותטיות בשאלה מה יקרה אם ארה"ב תחטוף את סנודן, וגם כי הערך בויקיפדיה שונה כך שהוא יוצג כבוגד על ידי מחשב שמצוי בבנין הסנאט. בנתיים הוא שם אי-שם ברוסיה, קיבל עבודה, לומד את השפה ואת הלינקים חפשו לבד.

    אהבתי

  3. שי פירון מכין יונה לפרס.
    אנסטסיה בחימום לקראת המקצה (נראה כמו בהאנטיגנטון).
    האופטימיים יטעו לחשוב שלזילות צדדים חיוביים.

    אהבתי

  4. Mosh הגיב:

    קראתי את שכתבו קודמיי והרגשתי במקום …
    הכתבה על "אובדן הבכורה של החינוך הממלכתי" היא עוד חולייה בשרשרת הבכי והנהי של אלו שלא מקבלים שהם הכוח העיקרי בחברה שלנו ובמקום לקבל את הזרמים השונים הם עושים מעשי מפא"י ומנסים להבהיל את הקוראים מפני החורבן הקרב ובא במקום להסיק מסקנות חשובות מהמידע ואולי אפילו להוביל אותו למסלול מקבל מאשר מקטלג!

    אבל … מחקרים הראו שכישורי האוריינית של יוצאי החינוך החרדי גבוהים לאין שיעור מה"חילוני" ואם אני לא טועה הרמב"ם לא למד ליב"ה.

    עוד דבר מעניין שעולה מהניתוח, אבל כמובן שלא ידגישו אותו (ושעולה פה ושם ומנסים להשקיט), הפריון של המגזר הערבי יורד בעוד זה של היהודי עולה … אבל זה רק הגזען שבי שתמיד הפחידו אותו מהפיכתו למיעוט שמתמקד בנתון הזה.

    ועוד משהו … כנראה גם אובמה סרבן שלום

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      עוד אחד עם הרמב"ם.
      תגיד לי, כמה חרדים היום הופכים לרופאים? מדענים?

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        הרמב"ם בגלל הטור המהולל בידיעות
        כמה הופכים לרופאים או מדענים ? לא מספיק …

        אבל האם זה בגלל חוסר ידע (עקב חינוך קלוקל) או שזוהי תקרת זכוכית שכאשר רואה מישהו שונה מסתגרת ולא יודעת לקבלו כחלק מהמארג ?!

        אהבתי

        • אזרח במיל' הגיב:

          כן, כל כך הרבה חרדים מתחילים תארים במדעים ורפואה ואז בועטים אותם כי הם שונים. 😥

          אהבתי

          • Mosh הגיב:

            המעטים שיש הם היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל

            למה להם להתחיל אם הם יודעים שאין עתיד שם, שהיחס שיקבלו הוא לא שיוויוני ?
            כמו בגיוס לצבא שאחוזיו עלה עם השנים(עד שכמובן הגיעה חבורת "יש עתיד" והרסה הכל), צריך דירבון כלשהו ותמיכה – כמו כן גם במגזר הערבי כמובן.

            אהבתי

  5. captain beefheart הגיב:

    לגבי הדרך ארץ בבלוג:

    היחיד כאן שאין לי ספק באשר להיותו דיליטאנט מדופלם הוא CB.

    מה שכן, אני מתקשה להבין את מכניזם הירידות והעקיצות של קבועים כאן זה על זה. סה"כ הרי לאיש אין מושג מיהו האחר. מה, יש לכם כל כך הרבה עודף זמן פנוי?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בגלל זה זה יותר קל.
      בפנים זה הרבה יותר קשה.
      כולנו (או לפחות רובנו) דיליטנטים מדופלמים, כולל הינשוף כשאינו עוסק ספציפית בקאנט או הגל.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      במסגרת הגל הנוסטלגי לילדותי הסמיפיקטיבית בחדרה, מספר אבחנות מצערות. זו פרובינציה שאפילו אוקסימורונים מסרבים לפקוד.
      לא זכורים לי משם דיליטאנטים מדופלמים, האמת גם לא דילטאנטים שרק נשארה להם עבודה להגיש להשלמת התואר.
      מצידי, לאחר שגורשתי משני גנים, קיבלתי תואר חוליגן מדופלם, ונבעטתי לבית הספר. שקלתי אפשרות לנסות לפנות לשפר דרכי, אך גיל ההתבגרות התערב באמצע.
      אז אני תת דילטאנט צנוע שאפילו אירוניה מתקשה להבין, אך לפחות, כפי שנכתב כאן היום, האמת הצרופה תמיד בסביבתי הקרובה.

      אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    פינת הנוסטלגיה:
    בעידן אחר, בטרם גבר השרגליזם על הוולווטיזם, כתבתי כאן בפוסטורח על כך שהסכנה הפקיסטנית לישראל גדולה מזו האירנית. היה זה קול קורא במדבר, אך הנה היום נמצא לכך תנא דמסייע במאמר בהיר ומפורט פרי עטו של עיתונאי קנדי ממוצא פקיסטני המתפרסם באתר מידה.

    אהבתי

  7. הומר J סימפסון הגיב:

    שתי הערות קצרות:

    א.אני מעדיף לא לשמוע/לראות תמלולי הקלטות מהמשטרה כל עוד אני לא יודע איך מתקבל התשלום. כלומר, איפה הכתבים של ידיעות יפנקו אותנו בכתבת ליקוק למדליף הכוללת נתונים ידידותיים למשטרה.
    ב. האם נדב אייל חושב שהוא עופר שלח (כלומר יודע כל) או שמא התגלה האדם אשר חושב שהוא יודע יותר מעופר שלח?

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    אמיר אורן השיג את הבוננזה – תגובת משרד המשפטים ההונג קונגי.
    א. מה קרה שפתאום הם ענו? הרי הם דרשו כתב ויתור על סודיות של של פרנקל.
    ב. מהמכתב עולה שהגרסא של פרנקל לאירוע קונסיסטנטית מהיום הראשון.
    ג. החטא הגדול – הניסיון להמעיט ערך בהליך המשפטי המזורז שהוא עבר (עד לביטול האישום), והטענה שהם התנצלו (טענה שאכן נשמעת מצוצה מהאצבע, אבל לכו תדעו אם אדם כלשהו לא התנצל בפניו בעת שחרורו).
    ד. בקיצור, מבחינה מוסרית, אין שום חדש בתגובת הונג קונג. אפילו להיפך, המכתב רק מחזק את גרסתו של פרנקל לאירוע באותו יום. העניין פה הוא יותר ברמה המשפטית – האם אכן היה עליו לדווח על התקרית לוועדת טירקל (ונשאלת השאלה – אם היה מדווח – מה הוועדה היתה עושה עם הדיווח הזה).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראשית, יש עדכון בפוסט.
      שנית, למה הם ענו רק עכשיו? נו, זו קונספירציה של התקשורת בישראל, בעיקר של אורן, שאמר להם, תתאפקו עם התגובה.
      ויתור הסודיות היה בכלל בישראל, על עניינים שונים.
      פרנקל אמר שיש לו התנצלות בכתב, נפנף במכתב ההתנצלות לכאורה מול עיניו הכלות של מתן חודורוב אהובך, ולא יסף.
      חוץ מזה, לא שמת לב שהוא "לא מצא את החבר"?
      מעניין אם ההונגקונגים מצאו אותו. או אותה, כפי שנאמר לנו.
      שועלן, מה קרה לכל יכולתך האנליטית בשנייה זו?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        עדכון בפוסט – כתבנו בו-זמנית. את יכולה לשער שלקח לי כמה דקות לכתוב את התגובה.
        למה רק עכשיו? – גם אמיר אורן והארץ מופתעים מהתשובה שהגיעה פתאום. תמהתי על השלטונות ההונגקונגים, לא על התקשורת בארץ שעשתה את עבודתה סופר נאמנה!
        ויתור הסודיות היה בכלל בישראל – לא, ויתור הסודיות של פרנקל נדרש על ידי שלטונות הונג קונג על מנת להעביר לויינשטיין את כלל מסמכי החקירה. מכתב מעין זו הרי הם יכלו לספק לויינשטיין כבר מזמן (ואולי אכן סיפקו?).
        פרנקל אמר שיש לו התנצלות בכתב, נפנף במכתב ההתנצלות לכאורה מול עיניו הכלות של מתן חודורוב – צפיתי שוב בקירשנדון ההוא, חודורוב לא אומר "מכתב התנצלות" אלא מכתב שמוכיח את חפותו ושמדובר באי הבנה. בסופו של דבר אכן האישומים נגדו בוטלו.
        מה המשמעות לדעתך של "לא מצא את החבר/ה"? שהוא/היא לא קיים/ת בכלל? אם כך, למה אורן חוזר ומדגיש שמדובר בידידה?
        לפעמים המחוננים צריכים את עזרתם את פשוטי האדם כדי להבין דברים שהם פשוטים מדי.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא קשור למה שאמר מתן. פרנקל אמר שהתנצלו בפניו.
          האם ראית במכתב ההונגקוגי את גיברת מיס אנדרסטנדינג? כי אני לא.
          באשר לשאלה מיהו מחונן, נשאיר אותה פתוחה.
          מאחר שלא יהיה סרט (שלי) עליה, לא תדע את התשובה.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            את כתבת "נפנף במכתב ההתנצלות לכאורה מול עיניו הכלות של מתן חודורוב" ולא כך. הוא לא טען שזה מכתב התנצלות, אלא מכתב שמנקה אותו מאשמה (וסביר שאכן יש לו נייר כזה, שמעיד על ביטול ההליכים נגדו).
            מה שכן נכון, זה שהוא טען שהתנצלו בפניו וכו'. לפי דיווח קודם של אורן, עורכת דינו כתבה זאת בנייר שהוגש לטירקל. קצת קשה לי להאמין שעורכת הדין תשקר בנייר רשמי.
            בכלכליסט נכתב בעבר:

            מתברר כי במכתב רשמי של הרשויות בהונג קונג לעו"ד סר אין התנצלות כזו, אלא משפט שבו פרקליט המדינה מהונג קונג מניח שלא תהיה תביעה מצדו של פרנקל. ההתנצלות היא למעשה פרשנות של סר, ואולי דברים שנאמרו לה בעל פה.

            אם אכן יש נייר כזה, וכנראה שיש, טענת ההתנצלות + אי תביעה היא לא פרשנות מרחיקת לכת (למה שפרקליט המדינה יכתוב כזה דבר? יש לזה משקל).
            אם ב"גב' מיס אנדרסטנדינג" את מתייחסת לאי הבנה ולא לידיד/ה (שכן מופיע/ה במכתב), אז לא, המילה הזו לא כתובה בנייר שהגיע להארץ, אבל כן כתוב שהאישום נמשך (בלי לציין למה). סביר שלפרנקל יש נייר רשמי שמפרט את ביטול האישום ושם מופיעה ה"גברת".
            מחונן זו המצאה, ומחונן הוא מי שהוגדר מחונן. מעבר לזה אין לזה הרבה משמעות.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לגבי מחוננות, בשנות השישים שבעים רווחה בגלים בארה"ב התרמית הבאה. ילדים היו עוברים מבחני ע"י חברה לטיפוח מחוננים. ההורים היו מוזמנים לשיחה, שם נאמר להם שילדם בעל רמת I.Q אינפלציונית (נאמר 157, לעולם לא מספר עגול). בכדי לא לבזבז את הכישרון היו ממליצים על קורסים מיוחדים בתשלום. שנים אחר כך, ניתן היה למצוא בכתבות על שחקנים וכו' את רמת ה I.Q הגבוהה שלהם (תמיד לא במספר עגול).

              אהבתי

    • אורן הגיב:

      א. מדובר בסיכום כללי, ולא נחשפו עדויות ותצהירים,
      ב. לא ברור למה אתה מתכוון, הגרסא של פרנקל לפני שבע שנים לידיעות, הדברים שמסר לטירקל. אתה בוודאי מתכוון לנסיבות שנמצא עם חפץ שלא שילם. לא ברור מהתגובה שזו הגירסא שמסר שעוכב, התצהיר של ידידתו נמסר לאחר שידעה על ההסתבכות.
      ג. טען לא רק שהתנצלו אלא גם שהודו שלא תבע פיצוים (ניסוח דושבגי מקובל). שזה נסיון לתת פרשנות אחרת לדעת השלטונות לארועים.
      ד. מבחינה מוסרית כבר הוכחת שאתה הוא הסטודנט להנדסה שיתכנן כתרגיל צינור להולכת אלפי קוב דם. תחליף את רהב בהגנה על בכירים. יש כאלה שמתקשים להגמל מחיתול, אחרים ממוצץ, אתה מתקשה להפטר מ"רק מחזק". באמת אולי פרנקל מצטער שבחר לוותר ולא לחכות לתגובה המחזקת.
      אתה צודק שאתה מפריד את הרמה המשפטית, אלו רק כללים ללא משמעות ערכית. כמו בטאקי, הוא שכח להכריז אחרון ונאלץ לקחת קלפים חדשים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אורן בעצמו מסביר את הגרסא שמסר לפני שבע שנים לידיעות (התיק היה פתוח). מה שחשוב זה שמה שהוא אמר לרשויות בהונג קונג בזמנו זה גם מה שהוא טוען כעת. אתה צודק שזו לאו דווקא גרסת החקירה הראשונית (שאיננו יודעים מהי), אלא טענה מגובשת שהגיעה מאוחר יותר באמצעות עורכת דינו, וכללה את תצהיר הידידה ו"חומרים נוספים" (כרטיסי טיסה של הידידה מאותו יום?). עם זאת, אם טענה זו לא היתה מסתדרת עם טענתו בחקירה הראשונית, למה כתב האישום נמשך? (שוחד?).
        מסכים לגבי הדושבגיות. היא של עורכת דינו כמובן. ספין קלאסי.
        קודם כל מעניין אותי מבחינה מוסרית הלך שם. גנב? לא גנב? כל הדבר הזה סופר מוזר.
        לגבי הפורמליות – אני לא חושב שעל כזה דבר נגיד צריך ליפול. גם אם יש לו נטיות קלפטומניות קלות (שילך לטיפול).
        ובאמת מעניין אותי מה היה קורה פורמלית אם היה מצהיר לועדת טירקל על האירוע.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          העובדה שכתב האישום נגד פרנקל הוסר לא תזיז כאן לאף אחד.
          פרנקל אומנם לא אשם אבל הוא בטח אשם במשהו….
          אם יצא זכאי אז בטח שיקר.
          ואם בוטל האישום אז ודאי השתמש בפרוטקציה ואולי שוחד ובטח מישהו שיקר בשבילו, מה לא???
          וגם אם טעה או התבלבל אז זה בטח במזיד ובכלל הרי הייתה לו עורכת דין שידוע שכל אדם המיוצג על ידי עורך דין הינו אשם אלא אם הוכיח אחרת.
          ובכלל הסינים זיכו אותו אבל אצלנו הוא עדיין אשם, אשם, אשם.חוץ מזה הוא גם לא נתן יד חופשית לכתב של ערוץ 10 מה שעושה אותו כמובן אשם. גם ההתנצלות שקיבל היא הרי מדומיינת לחלוטין.
          אומנם בדרך כלל מקובל בעולם שכתבי אישום חסרי בסיס פשוט מוסרים ולא נשלחים מכתבי התנצלות אבל בארץ היהודים זה ודאי לא מספיק.
          גם חודורוב עצמו אומנם אמר שההתנצלות הינה מרשויות התעופה אבל הן שכחו כנראה גם לשלוח את ההתנצלות בפני מתן חודורוב ולשלוח לו העתק ואחרי הכל זה מה שבאמת חשוב.

          איך איך עבד עלינו הנגיד הזה… שתי כהונות כנגיד ופרס ישראל שלקח מאיתנו בגניבה ואנחנו בכלל לא ידענו שהוא כזה….

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            כנראה שיצא המרצע מהשק.
            הבעייה העיקרית היא שפרנקל עבר שם תהליך משפטי רציני יותר ממה שטען, שעליו הוא היה מחוייב לדווח לטירקל.
            עכשיו נשאלת השאלה למה לא דיווח על מקרה שבו לא דבק בו רבב?
            אולי בגלל שהוא אכן סובל מבעייה מביכה שלא רצה שתתגלה?
            או שאולי זה סיפור הידידה?
            מקווה שתהיה פרשנות מה היה קורה לו היה מדווח לטירקל.

            אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    נמצאה עוד קהילה מבודדת הומוגנית גנטית.
    כנראה בגלל הנפוטיזם.

    אהבתי

  10. תומר הגיב:

    אני מסכים עם מה שכתב כאן קפטיין ביפהארט אתמול (ואסימוב בספריו לפני ששים שנה או משהו כזה): עוד ככה וככה שנים יהיה הבשר המהונדס לסטנדרט, הבשר האורגינלי יהיה מוצר פרימיום אקסקלוסיבי ויקר.

    זה לא יקרה משיקולים הומאניים אלא בגלל שכמות המשאבים בייצור קלוריה מבשר גבוהה בכשני סדרי גודל מזו הנדרשת לייצור קלוריה צמחית והתשלום הסיבתי עבור כל הבשר הזה הוא פשוט גבוה מדי.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      התשלום הסביבתי

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הסיבה העיקרית תהיה שעלות הייצור של בשר במעבדה תהיה פחותה משמעותית מעלות הייצור של בשר טבעי.
      תחשוב כמה זה פשוט לשים כמה נוטריינטים באינקובטור לעומת לתחזק רפת.

      אהבתי

      • אני לא בטוח שהחומרים והטכנולוגיה הנדרשים לקציצקובטור יהיו זולים, בריאים ונקיים יותר מתחזוקת רפת. לא הייתי מתנדב לבדוק השפעות ארוכות טווח ואפשר לנחש שהמחקרים יקבעו פה אחד שאין שום ממצאים שמעידים על סכנה.

        אהבתי

        • האמיר הגיב:

          למה שתהיה סכנה? זה בשר. אם כבר, הוא יותר בטוח מבשר שגדל בתוך פרה – אין טפילים, אין חיידקים, אין שאריות אנטיביוטיקה.

          אהבתי

          • אזרח במיל' הגיב:

            בלי לדעת כלום על הקציצה, בהרבה תרביות תאים מוסיפים אנטיביוטיקה כדי מה שיגדל בצלחת פטרי יהיה התאים שאתה צריך ולא כל מיני כולירה מהאויר…

            בכלל זה נראה כמו תרגיל למתקדמים בהנדסת רקמות ויחסי ציבור, יותר מאשר פריצת דרך בכיוון של מזון מעבדתי.

            אהבתי

  11. תומר הגיב:

    החינוך הערבי אינו ממלכתי? זה חדש לי

    לי נראית הכותרת הזו יותר כמו "אויויוי, אנחנו מיעוט"

    אהבתי

  12. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    לבכות או לצחוק?
    ואולי להשלים עם הפוליטיקה ה'חדשה'/ישנה מושחתת?

    אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      ראיתי אתמול בחדשות וניסיתי לדמיין לעצמי יקום מקביל שבו ראש הממשלה חוזר מהביקור בסין עם חוזה חתום.

      נדב אייל היה צועק עד לב השמיים על השחיתות ומקומות העבודה שיאבדו. עיתונאים אחרים יפזרו חשדות על מנהל לא תקין ורווח אישי של מקורבים.
      בהארץ יפרסמו מאמרים של ארכיטקטים שיסבירו למה זה רע שילוו במאמר מערכת נשכני.
      וח"כ יחימוביץ תדרוש משאל עם או שלפחות המלט יגיע רק ממפעל נשר.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בדיוק

        אהבתי

        • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

          כלומר, לא חשוב מה עושים, בכל מקרה הפוליטיקאים לא בסדר.
          והתוצאה? מחירי הדיור ימשיכו לעלות עד הפיצוץ הבלתי נמנע.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            א. כן, בחוגים מסויימים ובולטים, לא חשוב מה עושים, בכל מקרה הפוליטיקאים לא בסדר.
            ב. גם ירידה דרסטית במחירי הדיור תיצור פיצוץ בלתי נמנע.
            ג. לא ראיתי בתחשיב של נדב איל כמה עולה בניה סינית לעומת כמה עולה בניה ישראלית. הוא סתם זורק שם "נניח שהקרקע שווה 400 אלף" ויוצא לו סה"כ 800 אלף לדירה.
            ד. מי אמר שהבעייה היא בכלל בתפוקת הבניה של הקבלנים המקומיים?
            ה. אני בעד תחרות חופשית, כולל מגורמים זרים. אבל שהמדינה תיתן 50% מנפח הפעילות בשוק לשחקן אחד ענק? זה אנטי-תזה של שוק חופשי.

            אהבתי

            • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

              ב. אז השאלה היא באילו תנאים עדיף למשק שיהיה אותו פיצוץ בלתי נמנע.
              האם כשיש מחסור אדיר בדירות או כשיש רוויה מסויימת בדירות.
              ג. תחשיב הקרקע לא מבוסס על כלום. למדינה יש מספיק קרקעות לתת בחינם והמחיר של 100,000 דולר ליחידת דיור נקבע כאקסיומה שמכסה מעל ומעבר את עלויות הפיתוח המיידי והסביבתי. גם הבעל של ג'ודי נמש מוזס אמר פעם שהמדינה תתן (עכשיו) אדמות לבנייה בחינם והאזרחים ישלמו בערך 150,000 דולר עבור הבנייה ובנוסף ישלמו במשך השנים כ-100,000 דולר עבור האדמה.
              ד. אין שום בעייה בתפוקה המקומית אבל כל הקבלנים הישראלים טרודים הרבה יותר ברווח שלהם (בספקולציות בעצם) על האדמה ולאו דווקא בבנייה מעשית.
              ה. להבנתי אותם סינים גם היו מוכנים להתחיל בקטן יותר, ובאותם תנאים כלליים, כדי להוכיח את רצונם/יכולתם. פעולה כזאת היתה מן הסתם עשוייה לעודד גם קבלנים ישראלים למצוא את הנישה עבורם בתנאים דומים.

              זכור לי שבנו תחנת כח בתוך מפעלי ים המלח לפני שנים וכל השטח היה מורכב מאזרחים זרים פלוס מעט עובדים ישראלים (זה החלק שבעצם הסינים כבר עושים כיום). גם האמריקאים בנו כך מחנות בנגב לאחר פינוי סיני.

              אהבתי

          • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

            והמסקנה שלי היא שאם לא חשוב מה הפוליטיקאים עושים שכן בכל מקרה יתנפלו עליהם בהאשמות כאלה או אחרות, אז אולי אותם פוליטיקאים צריכים להיות יותר מדינאים/מנהיגים ולקבל החלטה שלדעתם נכונה יותר למען העם כולו (או רובו) ולא למען סקטור כזה או אחר.

            מי יודע, אולי פה היהיר החמיץ הזדמנות פז לעשות ולא לדבר, להתנהל כמנהיג ולא כפוליטיקאי מחושב.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              להיפך.
              פוליטיקאי פופוליסט היה הולך על זה.
              מי לא רוצה להיות הכחלון של הדיור?
              מה ההשלכות המקרו כלכליות של מהלך כזה? לא מעניין.

              אהבתי

              • avi הגיב:

                למרבה הצער ההצעה הסינית אינה רלוונטית לאופן בו פועל השוק הישראלי או כל שוק נדלן מערבי חופשי. אף ממשלה לא תבטיח לאף קבלן פרוייקטים בכאלו סדרי גודל. זה היה ניתן לעשות רק אם הממשלה בעצמה הייתה מחליטה שהיא הופכת להיות השחקן הגדול ביותר בשוק הנדל"ן ואז היא הייתה מבטיחה לסינים באופן ישיר את כמות הקרקע שהם רוצים.
                נדב איל אולי מבין גדול ביחסי חוץ אבל מבין קטן מאוד בכלכלה ונדל"ן.
                גם היום לסינים אין שום בעיה לבנות בארץ. הם לא צריכים בשביל זה את לפיד. עקרונית אין להם שום מניעה לפתוח פה משרד ולהתחיל לקנות קרקעות לבנייה כמו כל יזם ישראלי אחר לבנות ולמכור לציבור ישירות אם הם חושבים שזה כזה כדאי. זה לא מה שהם רוצים לעשות.
                הם רוצים שהממשלה תיתן להם קרקע שהם יבנו עליה ולאחר מכן שמישהו אחר כנראה ידאג גם לשווק אותה.

                זה עובד כנראה טוב באפריקה שם לחברה הסינית נוכחות חזקה אבל לא מתאים לישראל שבה הבנייה אינה צנטרליסטית והשוק הוא חופשי.

                מעבר לכך ובניגוד למה שכתב אייל אין שום בעיה בישראל של מימון פרויקטים לנדל"ן בהנחה שהפרויקט מציג רווחיות סבירה. לא צריך את הסינים בשביל זה.
                בעיית היסוד היא בירוקרטיה ומחסור אמיתי בקרקעות ואת זה אף סיני לא יפתור.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  הסינים אמנם לא מבינים במחסור בקרקעות, אבל בבירוקרטיה הם מעולים!

                  אהבתי

                • אריק שרון קלט מליון רוסים בכלום זמן. הביצוע (סיני או ישראלי) בכלל לא פקטור, רק שאלה של החלטה. מסכים עם אמיר לגבי הסכנות מפיצוץ בועה- אם בכלל אפשר לקרוא למצב הנוכחי בועה.

                  אהבתי

                  • avi הגיב:

                    איזה בועה ואיזה נעליים. לא יתפוצץ כאן כלום. המחיר בשנתיים הקרובות יעלו עוד יותר. אנשים מחפשים פתרונות קסם שאין.
                    מה שעשה אריק שרון לא רלוונטי כיום. בין השאר כי שרון בנה באזורי פריפריה בעיקר שהם אינם אזורי הביקוש כיום(בתים שעמדו ריקים ואלו אגב עלו למדינה ממון רב.)
                    חרטטני המקלדת מספרים לעם ישראל סיפורי סבתא שנים רבות ואלו לא מבינים וגם לא יבינו וגם לא רוצים להבין למה המחירים עולים.
                    בישראל יש בעיה קשה. באיזורי הביקוש פשוט אין קרקע ובהתאם לכך ומה שיש עולה יקר ויתייקר עוד. ביננו כמעט כל מי שאני מכיר מחפש לגור באותה בלטה בגוש דן- בין רחובות לחולון. מאותה סיבה אגב בארה"ב המחירים בניו יורק ומנהטן גם בשיא המשבר ירדו שיעורים נמוכים בהרבה בהשוואה לרוב ארה"ב וזה גם גם בשיאו של משבר הסאב פריים. מספרים לנו שרק צריך להפשיר קרקעות אבל רוב הקרקעות שהמדינה יכולה להפשיר אינם נמצאים באיזורי הביקוש לכן המחיר יאמיר ויאמיר ו…יאמיר עוד. קרקע היא לא דבר שאפשר לייצר, מה לעשות מה שיש זה מה שיש. תוסיף לזה שגם עם מה שיש עושים מעט מאוד -בירוקרטיה שערורייתית ובנוסף פישר והיום אף משנתו המהוללת שחתומים על ריבית ריאלית שלילית שעושה רושם שמי שלא יבוא במקומה לא הולך לעשות שינויים דרמטיים בנושא הזה ויש לך סיבה למסיבה.
                    שום דבר לא ישתנה, מה שהיה הוא שיהיה… עם כל הצער שבדבר…

                    אהבתי

        • אורן הגיב:

          מה זה "בדיוק", נעשית מומחה הבלוג להערכת היפותטיות. אלמלא נדרשנו לדרך ארצנו, הייתי כבר מבקש ממך לחשב את מסלול השמש סביב כדור הארץ.

          אהבתי

      • האמיר הגיב:

        גרוע עוד יותר: לפי נדב איל, החברה הסינית היתה מורידה בבת אחת את מחירי הדירות בצורה משמעותית בארץ. לפני לא יותר מידי שנים היתה ירידה מהירה במחירי הדירות במדינה אחרת שאנחנו מכירים והתוצאה לא היתה, איך לומר בעדינות, ידידותית למשתמש. הוא באמת רוצה שידור חוזר של אותו תסריט, הפעם ברמה המקומית?

        אולי, רק אולי, הממשלה בעצם לא רוצה באף צעד מהותי להורדת מחירי הדיור; היא רוצה קיפאון, ירידה אטית של כמה אחוזים על פני שנים. היא פוחדת. היא רוצה לתקוע את הראש בחול.

        למה אולי? זה בדיוק מה שהממשלה רוצה וזה בדיוק הדבר הנכון. הדרך לטפל בבועת מחירים היא להוציא ממנה את האוויר לאט-לאט, לא לפוצץ אותה בבת אחת.

        אגב, איפה בדיוק יבנו את הדירות האלו? ישנם המוני מגרשים פנויים באזורי הביקוש שכל הויה דלורוזה הבירוקרטית הדרושה להשגת אישורי בניה עליהם כבר הסתיימה ושרק מחכים לחברה סינית שתתחיל לבנות עליהם?

        אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    אין קשר לכך שהם לא לומדים בחינוך ממלכתי.
    הבכי הוא "הלכה לנו המדינה" גזעני.
    החינוך זה רק תירוץ.

    אהבתי

  14. bazinga הגיב:

    ודרך אגב – למישהו יצא לקרוא בעיתונות הספורט ובעיתונות הכללית על
    האולימפיאדה ברוסיה?
    מישהו בישראל כבר שם לב שארגוני ותומכי
    הלהט"ב בחו"ל בכלל מתחילים לעמוד על הרגליים נגד הוועד האולימפי עקב החקיקה הרוסית האחרונה?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      האמת ידיעות על כך הופיעו במגוון כלי תקשורת. אולימפיאדת החורף לא מעניינת את רוב הציבור, אך בהחלט יש דיבור על חרם הוודקה. יש ויכוח אם סטולי' היא לטבית או רוסית.

      אהבתי

      • ניימן הגיב:

        חרם הוודקה?!?!

        פרט, הדגם ונמק במטותא.

        אהבתי

          • ניימן הגיב:

            😀

            אדיר (וטיפשי להחריד. אבל אדיר)

            אהבתי

            • החוק שהמחרימים יוצאים נגדו אסר על קיום קמפיין של קהילת בעלי הממ"י לקטינים. חשוב להבין שחופש הניצול חשוב מחופש הביטוי.

              אהבתי

              • ניימן הגיב:

                ממ"י?

                לא הבנתי. אתה תומך בחוק הרוסי?

                אהבתי

                • אני תומך בשיקול דעת.
                  לשכנע קטינים לעבור צד -מבחינתי קו אדום.

                  אהבתי

                  • ניימן הגיב:

                    תראה, אני לא מתכוון להתחיל עכשיו לעשות מחקר על ההיסטוריה של החוק. אבל דיברתי עם מספיק רוסים – אמיתיים כאלה – שטענו שזה פשוט חוק נגד גייז. ואני מאמין להם, אפילו אם הסוו אותו כאיזה חוק הגנה על קטינים.

                    בתכל'ס, רוסיה זו מדינה בה בשם הגנה על הדת עוצרים בחורות ששרות נגד הממשל.

                    אהבתי

                    • ממ"י = משיכה מינית ייחודית.
                      תאמין או לא, אני פריק גדול חופש בחירה. בעלי הממ"ים צריכים וזכאים לקבל שיוויון זכויות מלא וחופש ביטוי ועיסוק ותנועה ואפילו לאכול המבורגר פטרי וכו'- ובכל מדינה על פני כדור הארץ. כל עוד מדובר במבוגרים, זה עניין שלהם. לא דיברתי עם רוסים אבל ממה שקראתי הבנתי שהחוק מכוון נגד שטיפת המוח שמכוונת לקטינים -הוותיקן יודע למה. גם אם הנוער מבולבל זה לא נותן לאף אחד זכות לנסות ולהשפיע עליו. חופש הבחירה, עניין קדוש.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      1. למה אתה חושב שאפשר להשפיע על בנאדם (נערה, נערה) לשנות את ההעדפה המינית שלו? זה נראה לך הגיוני?
                      2. נניח שנער/ה רוצים להתנסות בכל מיני אופציות, בעודם מבולבלים, לא בטוחים בעצמם. מה אכפת לך?
                      3. אתה רוצה לקבוע גיל שבו מותר לנוער להתנסות במין כלשהו? לחשוב עליו?
                      4. טוב, מצד שני, שנוער לא מושפע מכלום, שאנחנו מגדלים אותו בבועה בלי תרבות צריכה מכל סוג שהוא, בלי דעות שונות.
                      5. ובמילים אחרות, הרעיון שלך, שהזאבים הרעים "משפיעים לרעה" על הנוער שמה לו ולמין בכלל, על נערים שרוצים לשכב עם נערות, ומכריחים אותם, או מציעים להם, לשכב עם גברים במקום, מגוחך.

                      אהבתי

      • bazinga הגיב:

        כן, אבל הכוונה שלי היא שאין עניין אצל הישראלים.
        תודה.

        אהבתי

  15. bazinga הגיב:

    זו דמוקרטיה ואלו הם פניה. מקימי המדינה לא יאהבו, בחיי אלוהים. זה מה שכתוב.

    זה מאוד מזכיר לי את הידיעות/דעות לאחר פרסום של דו"צ שמעל 50% מבוגרי מחזור מסויים של קורס קצינים היה "חובשי כיפות".

    ולפעמים הארץ פשוט מחמיאים לנפטלי בנת בצורה מביכה.

    אהבתי

  16. avi הגיב:

    משונה משונה הימיני הזה, איך הוא לא מעז להצטרף למקהלת החנטריש המרוצה מעצמה. כח משחית והשילוב בין עיתונות חלשה בעלת צדקנות בלתי נשלטת לתאוות הכח והשפעה בלתי מרוסנת שלה השחית אותה לגמרי ראה סטלה קורין ליבר. הבלוגוספירה על גרורותיה הסרטניות לא הרבה יותר טובה. מסדר התליינים הזה שהתקשורת מטפחת עוד יאכל פה את כולנו.ככה זה עם סרטן.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      עוד לא פגשתי חולה סרטן שדימה את מחלתו להתקפה תקשורתית. יש דמיון בהשוואה שלך למכתב של רן רהב המאשים את העדפתו של הציבור למחירי תקשורת נמוכים, בכך שגרם להחלשת הבורסה.

      אהבתי

  17. mickey הגיב:

    אני חושב שראוי שטירוני הבלוג יקראו אותו מעט ויכירו את המתגבבים העיקריים ואת סגנונם. זה לא קשה. אוהבים פה להקניט זה את זה, לעתים בשפה חריפה ומושחזת – אני דווקא מחבב את זה…
    רגישות ופגיעות אינן בגדר יתרון ברשת. עור של פיל – בהחלט כן

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא בטוח שהבלוג צריך להיות פלוגה רובאית בחי"ר. מזכיר לי שבערך בתגובה השניה של הודיעו לי שאני בור, ומאז אני מגיב מדי פעם. סוג של חינוך חדרתי מגיל שש. אתה לא יורד בוכה מהמגרש אם קצת כיסחו אותך.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      איך החרדים של היום יצמיחו את הרמב”ם של מחר, שהיה רופא? או את הרבי מלובביץ’, שהיה מהנדס?

      מסתבר שהפתרון לבעייתו של פרופסור דן בן דוד נמצא כאן בבלוג.
      ביקורת התבונה הטהורה של קאנט, אנתרופולוגיה והיסטוריה של אירלנד, גנטיקה של בדווים ואפידמיולוגיה של נוודים וסוחרים. כל אלו הם תחומי ידע שעד אתמול לא ידעתי עליהם דבר למרות שאני בוגר של לימודי ליבה. והנה למדתי כאן בבלוג שאפשר להגיע למעלת ידען ופוסק בתחומי ידע אלה ואחרים בלי שום לימוד ושקידה. וכיצד נעביר את הידע האינסופי הזה למוחותיהם האטומים של החרדים? לעזרתנו בא המדע המודרני המסוקר בבלוג באופן מעמיק. כל שנדרש הוא לשבט את שריר ההקלדה של אדמו"ר הבלוג ולייצר מהחומר המשובט קציצות מהדרין. בקציצות אלו נאביס את ילדי החיידר ובא לציון גואל.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אין אדם חייב להודיע בפומבי כי משעורים אלה ואחרים הוא נעדר. אם העדיף אדם בצעירותו את חוף הים על שעורי ליבה בתחומים טריוויאליים שהזכיר, אין לו אלא להלין על עצמו ולבחון נקודות חן חשודות מידי שנה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        לא יודע למה לפקפק במומחיותו של הינשוף בקאנט. האמת שאת "ביקורת" לומדים בחדרה בכיתה ו' ההורמונלית, אך עדיין לדעתי המוסחת הינשוף ספץ בחומר. כמו שועלן שהשכילני בנוגע לשריריות הבשר.
        ההמלצה האישית שלי לחז"ן, מירמור זה לא סקסי, עוד תהפוך לתופרת.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        לא הרמב״ם ולא הרבי מלובביץ׳ למדו לימודי ליב״ה.
        מר דוקטור צריך לחשוב על הוכחה אחרת.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הרבי מלובביץ' למד "ליבה" בגיל 17 ומשם המשיך ללימודים מתקדמים, הרמב"ם כן התעניין מגיל צעיר גם בלימודי "חול".

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            גיל 17. התעניין.

            מה הקשר ללימוד ליבה בגיל בית הספר היסודי?
            רוצה לומר: 12 שנות לימוד של ילד אפשר להשלים בשנת לימוד רצינית אחת בגיל בוגר יותר.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              כמה חרדים עושים בגרויות בגיל 17-18? או אח"כ?
              לגבי הרמב"ם – קצת קשה להשוות את הלימודים של אז ללימודים היום, כי הם היו יותר עצמאיים (אין "מערכת חינוך"). העניין הוא שלצד לימודי הקודש הוא למד לימודי חול.
              אז למה לא להשלים 12 שנות לימוד תורה בשנת לימוד רצינית אחת בגיל בוגר יותר?

              אהבתי

              • bazinga הגיב:

                מסכים.
                אצל החילונים זה נקרא "מכינה".
                בנוסף, זכור לי שבזמנו בבר אילן היה מסלול שכזה מיוחד לקהילה
                החרדית.

                אהבתי

              • חיליק הגיב:

                מי אמר שלא?
                בגיל 18 איש הישר בעיני יעשה, רבים משלימים בגרויות או עוברים ׳מכינה קדם אקדמית׳, אבל להשליט בכח תוכנית לימודית מסויימת מכיתה א׳ (ליב״ה)…

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  אני הבנתי ששועלן העלה אפשרות הפוכה, שילמדו לימודי חול, ואת לימודי הקודש יבצעו בשנה מרוכזת במידה ורוצים להמשיך לישיבה גבוהה.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    כחצי הלצה.
                    אני בעד חופש בחירה, הבעייה שאין כזה במגזר החרדי.
                    מצד שני הם יגידו שגם אצלנו אין.

                    אהבתי

                    • חיליק הגיב:

                      שאלה המראה על חוסר הבנה בסיסי.
                      לימוד תורה לא נועד על מנת לדעתה בלבד, אלא הינו ערך בפני עצמו. ולכן לעולם לא מפסיקים ללמוד.

                      אהבתי

                    • mickey הגיב:

                      אתה מכיר נושא שכן מפסיקים ללמוד אותו? אם אתה מתעניין בתחום מסוים אתה תלמד אותו לאורך כל חייך (היסטוריה? ביולוגיה? מוזיקה?). על כן אין שום רבותא בלימוד תורה, למרות שלי זה נראה מיותר ומגוחך להשקיע את כל החיים שלך בחבר דמיוני. כן, אין לי מושג ירקרק על מה אני מדבר, כרגיל 😐

                      אהבתי

  18. ATGardner הגיב:

    מאחר שכל צמחוני וטבעוני בחר בכך מסיבות שונות, זה שאת שונאת את הטעם, המרקם וכל מה שקשור בבשר, לא רלוונטי לזה שיש אנשים אחרים שאוהבים אותם, ובכל זאת בחרו לא לאכול בשר.
    מבחינתי, הסיבה היחידה שיש לי כן לאכול בשר היא הטעם. וכשהפכתי לצמחוני, זה היה בשביל לא להרוג בעלי חיים. ולכן אני "נאבק ביצר".
    לכן, אם יציעו לי קציצה טעימה שלא גרמה להרג בעלי חיים, אני בהחלט אשמח לאכול אותה.

    אהבתי

כתיבת תגובה