שקט וסולידי

yediot8.8.1313isra8.8.13

maariv8.813haaretz8.8.13

07.08.13 - .inddmakor8.8.13


הכותרות הראשיות

יום מצוין לעיתונות: פרשת מוטי אלון, פרשת הנגיד נגיד פרנקל. ידיעות חוגג עם סיפור פרנקל, תוך מתן קרדיט להארץ על פרסום המכתב. הכותרת בכפולת 2-3 של ידיעות: "עכשיו זה רשמי: 'נחשד בגניבה'".
תגובת עו"דו אלי זהר

יכול להיות שאצלם קוראים לזה מעצר והעמדה לדין. מדובר בהליך מעצר מאוד ראשוני, כמו שעוצרים נער שלכאורה גנב מכונית ולמחרת משחררים אותו. לאורך כל הדרך מסר פרנקל גרסה אחת, והציגה במלואה לפני הוועדה. הוא אף הציג מכתב של עוזר פרקליט המדינה בהונג-קונג, שבו הוא מודיע לו כי הוחלט לסגור את התיק.

אבל זה לא נגמר. עכשיו מה, מעריב מביא גרסה הפוכה לחלוטין, וממשיך את גרסתו תומכת הנגיד נגיד. הכותרת בתחתית שער מעריב:
"התביעה בהונג קונג לפרנקל: אל תתבע". הרי זוהי דרמה, לא?
כצ'ופר על תמיכתו של בן-דרור ימיני, כנראה, מנפקים לנו בכפולת 2-3, תחת הכותרת "מכתב ההגנה של פרנקל" (מפי כתבנו בן-דרור ימיני, הפלה-ופלה) את המשך הטלנובלה. זו הידיעה מאתמול, כשעוד לא נמצא מי שיחתום עליה. המכתב הזה צץ, כמובן, כחמש שעות אחרי שאמיר אורן הביא את מכתבו שלו. איפה היה המכתב הזה בשבועות האחרונים?
frankel2פרנקל

ואמנון לורד דורש להתנצל בפני פרנקל.
מה שיש לנו כאן זה שיעור בפרשנות ובניתוח טקסטים.
הנה למשל ימיני מתרגם ומנתח בו"ז להנאתו את המשפט הזה

it is assumed, in this circumstances, that there will be no application for costs on behalf of the defendant.

"אנו מניחים, בנסיבות הנוכחיות, שלא תגישו בשם הנאשם תביעה לפיצויים". זה התרגום שלו, והנה פרשנותו הנאורה: "מעין בקשה מנומסת... אנא אל תגישו בשמו תביעת פיצויים".

המצאות נחמדות, מה אומר.
והנה גם לורד מתנסה בתורת הפרשנות:

ולמען הסר ספק, למקרה שמישהו ינסה לפרש את הביטוי "בנסיבות הנוכחיות" באופן מעוות, הרי שבפסקה הקודמת כתב סגן התובע בפירוש: "לאחר שהעניין נבחן בדקדקנות ונדון עם התובע, הוחלט שצריך להיענות לבקשה לביטול האישום". הדגש הוא על המילים "צריך להיענות" ("BE ACCEDED TO SHOULD") – לא "החלטנו לעשות לך טובה ולהיענות לבקשתך", אלא החלטנו, לאחר שלמדנו את המקרה לעומק, שצריך להיענות לבקשתך לבטל את האישום. בז'רגון המשפטי זהו הבדל משמעותי ביותר.

תוס', 13:18, תגובת עו"ד אלעד מן:

בכל הכבוד לפרשנים, application for costs זה לא תביעת פיצויים אלא בקשה להוצאות. יש הבדל מהותי בין השתיים. הוצאות הן למשל בשל היום הנוסף במלון או האיחור בטיסה או ארוחת הערב וכו'. תביעת פיצויים זאת אופרה אחרת לגמרי. שם מדובר על נזקים משמעותיים יותר שנגרמו (מעבר למונית לשדה ובחזרה למלון).

אתמול בלילה פרסם אורן בהארץ תגובה למסמך זה.

עד אתמול נחשפה רק מעורבותה של סר, בעלת הקשרים המעולים בקהילה היהודית בהונג קונג (שבראשה עמדה) ובממסד המשפטי שם גם יחד. בעקבות פרסום תגובתו של משרד המשפטים בהונג קונג, אתמול, הטיל מחנה פרנקל לאוויר מסמך המגלה כי במאמץ לחילוץ פרנקל השתתף משפטן עתיר קשרים נוסף, קלייב גרוסמן. "אחד מעורכי־הדין היקרים ביותר באזור אסיה והאוקיינוס השקט", תואר גרוסמן לאחר שטיפל בשערוריית כספים בסינגפור. סר וגרוסמן, אין ספק, הם יהודים טובים, שלא חסכו ממרצם כדי לסייע למדינת ישראל ולאחד מאזרחיה המיוחסים שמעד אל מחוץ לחנות.
[…]
את המגעים על מציאת נוסחה לסגירת תיק פרנקל ניהל גרוסמן עם מי שכיהן אחריו באותו תפקיד, סגן ראש התביעה – ג'ון רדינג. פרנקל לא מסר לפרסום את שרשרת המסמכים המתעדים את מגעי "קלייב היקר" עם רדינג, שני מכתבים מה–14 וה–15 בדצמבר 2006 וזיכרון־דברים משיחתם ב–20 בחודש, אלא תלש ממנה מכתב אחד, מ–22 בדצמבר 2006. המכתב, עם העתק לסר, מנוסח בלשון חברית, כיאה למכרים ותיקים, ומסתיים, באווירת העונה, בברכות לחג המולד ולראש השנה האזרחית.

בישר"ה מתייחסים רק למכתב הראשון, שאורן קיבל. כך גם דברי חזי שטרנליכט. כלומר, העיתון מתנער מפרנקל?
גם בידיעות, אגב, אין התייחסות למכתב זה.

ובכן, דרוש עו"ד כדי לעזור לי לעזור לכולנו. נמצא. עיינו לעיל.

—–

תאומי המריבה מתעניינים באמת, אבל לכל אחד יש אמת אחרת. ידיעות מדבר על "כל האמת" בפרשת יענקלה פרנקל, ואילו ישר"ה ברמיזה סקסואלית ובחוות דעת בלתי משוחדת על טיבם של יחסים הומוסקסואליים, בהתייחסות להרשעתו של הרב מוטקה אלון: "האמת כואבת".

הכותרת השנייה של הבוקר משותפת להארץ ולמעריב: המדינה תתקצב הפרדה בין בנים לבנות בחינוך הממלכתי-דתי כבר מכיתה ד'.

איידן דמירהן, החשוד ברצח חברתו אילונה דניס וביתור גופתה נחשב אדם שקט וסולידי.

עוד אמא מפגרת בשכלה (הנה, לא מדובר באבות, זו כבר האם השנייה באחרונה) השאירה את תאומותיה בנות השנה וקצת במכונית ויצאה לסידורים. קחו ממנה את הילדות.

כל הכבוד לנחום פצ'ניק שבא לזעוק את זעקתו נגד הרב מרדכי אלון המתקרבן. והנה הוא מתחזק גם בפייסבוק.
בחושבי על כך, השלט "הרב, מגדל מאחוריך" ישמחו את הרב מאוד. והנה יש לי חושומור כמו של ישר"ה.
migdal
(צילום: אביהו שפירא, ynet)

בהמבשר לא תמצאו דיווח על מעללי הרב אלון. כמובן.

ישר"ה VS ידיעות

מדורנו אימפריית הרשע חזר!

noni8.8.13

גונן גינת תוהה למה ידיעות מצניע דיווחים על חקירת גבי אשכנזי.
הכוונה לדיווח של ישר"ה אתמול על הקמת צוות החקירה. לא היה דיווח גם במעריב. בחדשות 2 הייתה ידיעה (אבל איש לא מתעניין בה ב-mako), והנה אחת בוואלה. ובהארץ.

ashenaziinvest

גינת מזכיר גם את דיווח הקלטות של עמוס הראל בהארץ ביום ראשון

אולם, אפשר לשער שההקלטות החדשות יוסיפו פרטים הנוגעים להיבט אחר של המתיחות – עתידו הפוליטי האפשרי של אשכנזי. מעימות ישיר עם השר הממונה, הופך הסיפור לחיכוך נרחב בהרבה עם הדרג המדיני הבכיר. כבר באותה תקופה הוצג אשכנזי כתקווה הלבנה הגדולה של גוש המרכז-שמאל, מועמד שיוכל להביס בעתיד את ראש הממשלה המכהן. כפי הנראה, העניין הזה קשור גם במלחמות העיתונים. "ידיעות אחרונות" נגד "ישראל היום" ובהתאם, ידיעות נגד ביבי. עוצמת הרגשות בעניין הזה לא קהתה עם השנים. גם בעת האחרונה, נתניהו מדבר על מו"ל ידיעות נוני מוזס במונחים שהוא שומר בדרך כלל לאיום האיראני.

ההדגשה שלי, כמובן.

מוסף כלכליסט

לפני שבועיים כתב ארי ליבסקר על מסעו בעקבות גופו ובריאותו. סבבה, נהניתי ואף היללתי. כל אחד והתחביבים שלו, מה תעשו לי. היום כותרת המשנה בשער המוסף היא "ארי ליבסקר במסע להצדקת בחירתו: גם ילד אחד זאת משפחה, ואפילו מאושרת". אז אני מבינה שפסיכותרפיה או פסיכואנליזה זה עניין יקר מאוד בימים אלו, ולמה לא לעשות זאת על חשבון העיתון בלי לבזבז שקל, ואפילו לקבל כמה, אבל די, זה נראה כמו אין לעיתון זה אף כתב נוסף, ושחייו של ליבסקר ומעשיו הם הדבר המעניין ביקום. תוכנית הריאליטי של החיים של ליבסקר בחסות כלכליסט. כך מההפניה בשער. בכתבה עצמה מתברר שהוא בדק עוד כמה אנשים: למשל הבן היחיד עוזי בלומר, שעובד איתו במערכת, וסופרת שכתבה את One and Only (פחחח, לתרגם לעברית? מי יקרא אותו בישראל? שלושה משוגעים שיש להם ילד אחד [וגם זה זמני?] הרי זו מדינת קבלו כסף על כל ילד שתלדו) וראיונות עם כמה מומחים. כלומר, ההפניה בשער קצת חוטאת למציאות והופכת את ליבסקר למגלומן בעל כורחו. לתשומת לב העורכים.

משתכשכים בביצה

ביום שבת, באצבעות שחורות, כתבתי את הקטע הזה:

ובאותו עניין, בקטנה. ענת לב-אדלר היא עורכת ב-24 שעות, גם כותבת, עיתונאית ותיקה בידיעות. ספרה החדש, כותבת ומוחקת אהבה [ידיעות ספרים] מופיע במדור נחשק מאוד ב-7 לילות: “ספרים חדשים שכדאי לבדוק”. סופרים מחכים שבועות להופיע במדורצ’יק הזה. בישראל יוצאים 20 ספרים ביום. כך שעשו את החישוב. בנוסף, טור של לב-אדלר על הספר התפרסם ב-ynet. לב-אדלר כתבה תשעה ספרים. זהו רומן הביכורים שלה. מה ההבדל בין הסופרת העובדת בידיעות לבין הרופא החביב על אדלסון? הכל אותו דבר. כל אחד מקדם את מה שנוח לו. נכון שהכיסוי לו זכה הרופא המהמם מוגזם בטירוף. הדבר היחיד שחסר בדיווח הביקור הוא כמה פעמים ביום הוא מתרחץ. אולי בסיכום השבוע הבא, אבל גם לקרוא על מפעלות שלמה ארצי בשער האחורי של העיתון בכל יומיים זה לא שיא הכיף.

למקרה שחשבתם שביקורת התקשורת עוזרת במשהו הנה צפצוף ארוך ועז המבשר לי: לכי חפשי את החברים שלך, קרצייה נודניקית וקנאית (מדובר עלי, כן?).
ראיון עם לב-אדלר פורסם אתמול בזמנים מודרניים. במוסף יש שתי כתבות מגזין בלבד. אחת מהן עוסקת בדוגמנית תהילה ריץ' מסוכנות ADD הידיעותית, והשנייה, ראיון עם לב-אדלר. יש פה אפילו גילוי נאות זריז: נכתב שלב-אדלר היא עורכת לייף-סטייל בידיעות, ושהיא גם "העורכת של כותבת שורות אלה, שיר-לי גולן".
אסיים בציטוט מהספר של לב-אדלר, המופיע בכתבה:

זוגיות זה כמו ריבה. צריך כל הזמן לבחוש, אחרת זה  נשרף

שיהיה בהצלחה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

פייסבוק חושפת את המנגנון המדהים שלפיו עובד הפיד. וואוו. מאז פיצוח האטום לא למדתם כל כך הרבה על הדרך בה בחורה יפה שכותבת "יום נפלא" מקבל 89 לייקים, וכנהלאה. אז יצאתי בתחרות נגדה וניצחתי.

אורן ממליץ:
סיפורים לא קלים מרחבי העולם.
א. "חניבעל לקטר" השוודי.
ב. על תקיפות וניצול מיני בקהילה מנוניטית בבוליביה.
ג. חקר מוח ואתיקה, על מחקר מתמשך בבית יתומים רומני.
ד. עוד אתיקה – הושגה הסכמה עם צאצאיה של הנרייטה לאקס, גיבורת הספר "חיי הנצח של הנרייטה לאקס", שתאיה קידמו את חקר הסרטן. זו כתבה על הפרשה שפורסמה בהארץ בעניין.

צרות בכותרות

turki

(ynet) ואיך העובדה שהוא טורקי קשורה לרצח? אם היה פולני היה כתוב "פולני רצח את חברתו"?
אגב כותרות: מאחר שלא מדובר ביהודים ובישראלים, המעשה הנורא נדחק לעמודים האחוריים בידיעות, במעריב אין לו זכר, בישר"ה בע' 11, ובהארץ בע' 6.

תוס': יש עורכים בבית?

grafi

אין עורכים בבית. חוץ מזה כותבים "תיאור גרפי", לא משפט גרפי.

לפני פיזור

– לידיעת המתגבססים: לא אמרתי שאם תגובה נתקעת בפילטר אין טעם לשלוח אותה שוב עשר פעמים?

– לידיעת מפעילי התנורים: סניף טיב טעם ייפתח בקרוב בתחילת שד' ירושלים ביפו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

79 תגובות על שקט וסולידי

  1. tamir114 הגיב:

    בכל הכבוד לעו"ד אלעד מן, וגם לכותבת הבלוג היקרה: Application of Costs (שהוא מתרגם בצדק כ"בקשה להוצאות") זה גם עוד פרט קטן שעו"ד מן "שכח" להזכיר – עלות הייצוג המשפטי. על פי מה שטוען אמיר אורן בהארץ, אגב, פרנקל לקח עורכי דין מהיקרים ביותר בהונג קונג – כך שהתביעה הפוטנציאלית שאליה מתייחס סגן התובע במכתבו יכלה להגיע לסכום של עשרות אלפי דולרים.

    מפרנקל דרשתם את כל האמת, לא? סתם טיפ קטן, אתם יודעים, לפעם הבאה שאתם "מתנסים בתורת הפרשנות"…

    אהבתי

  2. אלקטרון חופשי הגיב:

    למגיבי הבלוג שלום. בחודשים האחרונים נהגתי להגיב כאן בכינוי "לוחמה אלקטרונית". כאמור, החלטתי להפסיק להגיב, לפחות לזמן מה, וזאת מכמה סיבות. ראשית, אמנם נפגעתי מסדרה של תגובות כלפי שלתחושתי לא היו בגדר ביקורת עניינית חריפה או עקיצה ברוח טובה, אלא מתקפה אישית בוטה. שנית, מצאתי את עצמי נגרר אחר תגובות אלו לאותו סגנון דיון, ועל כך אני מצטער. שלישית, חשתי שלאחרונה פרסמתי תגובות בכמות מוגזמת, באופן שאולי הפריע לחלק מהקוראים כאן. רביעית, גיליתי שפרסום התגובות בבלוג גוזל ממני זמן ומרץ יקרים, ושלהיות כאן מגיב "רציני" זה לפחות חצי-משרה.
    אם מי ממגיבי או קוראי הבלוג נפגע מאחדות מתגובותי, עימו הסליחה (כן, זה כולל גם אותך, אורן).
    לעת עתה אמשיך להשקיף מהצד – יש כאן הרבה מגיבים אינטליגנטיים מכל הגוונים שתמיד מעניין לקרוא. בינתיים יצאתי להתארגן על תאי גזע לגדל מהם עור של פיל.
    תודה ל-V שהעלתה את נושא תרבות הדיון בפוסט הקודם ועל הבמה לתגובות, ובתקווה שלא יומטרו אדומים כאן למטה.

    אהבתי

  3. עו"ד הגיב:

    ולפרשת פרנקל. אני חושב שמן הראוי להניח לפרשה הזו.

    אני אלך שלב אחר שלב כדי להסביר מדוע לא רציתי להתייחס לפרשה זו.

    כפי שכתבתי כאן בעבר, וועדת טירקל אמורה לבחון את המועמד שמוצע ע"י ראש הממשלה ושר האוצר בשם הממשלה כולה. שיקול הדעת של הוועדה הוא רחב ביותר. כשהממשלה החליטה להקים את הוועדה ב 2006 היא קבעה שתפקיד הוועדה הוא לבדוק, בין היתר, את טוהר המידות של המועמד. לאחר מכן נדרש בג"ץ לדון בעניין, בעתירה שהוגשה ע"י תנועת אומץ ואח' בשנת 2007, ובג"ץ קבע שיש לתת לביטוי "טוהר המידות" פרשנות מרחיבה מאוד, כך שהוועדה אמורה לבדוק את טוהר המידות של המועמד ושל אלה שממנים אותו בכל היבט אפשרי של טוהר המידות – משפטי ולא משפטי. לוועדה כפי שאנו רואים ע"י הפסיקה, שיקול דעת רחב מאוד בעניין הזה.

    עכשיו נגיע לפרנקל.

    יעקב פרנקל הוא כלכלן מוערך מאוד ורב פעלים, מקושר לשועי עולם ומידת התאמתו לתפקיד מההיבט המקצועי אינה מוטלת בספק. דא עקא שוועדת טירקל לא בודקת רק זאת. פרנקל ידע או לפחות הובהר לו שהוועדה יכולה להידרש לכל עניין גדול כקטן הקשור בו, במעשיו, במוסריותו, בהתאמתו לתפקיד וכד'. שהרי טוהר המידות הוא ביטוי רחב מאין כמותו. פרנקל גם ידע שהוא הובא לפני 7 שנים לבית משפט שלום בהונג קונג והוגש נגדו כתב אישום באשמת של גניבה מהדיוטי פרי. אבל פרנקל גם ידע שכתב האישום בוטל ומעבר לכך לא ננקטו נגדו כל צעדים שהם. פרנקל עמד כאן בפני בעיה: לדווח או לא לדווח על העניין הזה, שאני לגמרי מאמין כי הוא ראה בו עניין שולי, אולי אפילו טעות בשיקול הדעת של הרשויות שם. פרנקל לדעתי לקח כאן סיכון מחושב, שהרי הסיכוי שמישהו ידע על כך וידווח על כך הוא נמוך ביותר. אני עשיתי ניסוי קטן ונכנסתי לעיתונים באנגלית (כי סינית היא סינית לגביי) שיוצאים בהונג קונג וחיפשתי מידע על הפרשה. מה שמצאתי זה רק דיווח עכשווי מעיתון הארץ, שום דבר מהעבר על מה שארע לפני 7 שנים. משמע: מי זוכר את האירוע הזה בכלל. אין לי ספק שהוא היה לגמרי בטוח שהעניין הזה מאחוריו. אולם כמו בסרט רע העניין התגלה. פרנקל עשה את הדבר הנכון והסיר את מועמדתו.

    כאן אני עצרתי את העניין שלי בפרשה. נגיד בנק ישראל הוא לא יהיה, אז מה רודפים אחריו עוד? אני למשל מבין היטב מדוע הסתיר את העניין, אני גם מבין שהוא חשב שאין בכך דבר עם התאמתו לתפקיד. פרנקל הבין שאם ידווח על כתב האישום הסיכוי שלו לקבל את התפקיד יהיה נמוך מאוד והנזק הציבורי רב, ואין לי ספק שחשב שאין בפרשה שום דבר עם התאמתו לתפקיד. כולנו חכמים בדיעבד, במבט רטרוספקטיבי הוא היה צריך לדווח, אבל הוא חשב לעצמו, מה לי עכשיו להעיר דובים ממקום רבצם הנוח, ואני גם משער שרבים היו חושבים כך, שהרי היכן הגבול? אם אני נהגתי בארה"ב למשל, ונעצרתי על עבירת תנועה והמשטרה החליטה לשגר אותי לדרכי כי אני נושא דרכון זר, אז עלי לדווח כן או לא? (כמובן שהעניין אינו זהה, שכאן היה מדובר בכתב אישום, אולם לשיטתו הוא הוגש בטעות והטעות תוקנה והיכן הגבול – מעצר על ידי המשטרה זה נושא לדיווח כן או לא?)

    אבל הפרשה לא גוועה בעיתונות, למגינת ליבו. כאן עשה פרנקל טעות נוספת וניסה להמעיט בעניין ככל יכולתו ("לא נרדמתי המפקד רק הרהרתי בעיניים עצומות"). הארץ עשה את המינימום הנדרש ופנה לרשויות בהונג קונג שישפכו קצת אור על הפרשה ואז התברר שהיה כתב אישום שאכן בוטל בלחץ פרקליטיו של פרנקל, יש להניח שאחרי שפרקליטיו הבהירו לרשויות שם מיהו ומהו פרנקל, ובהתחשב בשוליות הפרשה (ואני משוכנע שאינו קלפטומן ולא סובל מכל הפרעה אחרת) ובהתחשב בראיות שהוגשו, היה ברור להם שמבחינתם אין צורך להמשיך בהליכים. ואז קרה שמי שמסנגר עליו עשה לו שירות דב. פרנקל רוצה להניח לעניין, והדבר האחרון שמעניין אותו זה להמשיך לדוש בסיפור, אבל דווקא מגניו ממשיכים להבעיר את האש. יצא ששני עיתונאים במעריב, אחד מהם אומנם משפטן בהשכלתו אבל יש להניח שכבר מזמן אינו מסוגל לנהל תיק בבית משפט, התגייסו לעזרתו וכפי שנאמר עשו לו שירות דב. הם הסתבכו עם פרשנות משפטית לכאורה, לביטויים פשוטים, שאפילו חבל להתייחס אליהם (אפליקשן זו תביעה? כל מי שמעט שולט בשפה יודע שזו בקשה). מה שהרשויות כתבו לפרקליטו זה בעברית קלה ובפרשנות שלי – לאחר שיקולים והתייעצויות החלטנו לבטל את כתב האישום, אבל אל תחשוב בכלל על הרעיון שאנו נחזיר לך הוצאות שנגרמו לך: הוצאות השהיה בבית המלון (הוא נתקע לעוד 24 שעות שם בגלל הפרשה) שכ"ט פרקליטים וכד' ובהערת אגב, אחד מפרקליטיו ואני לא מתכוון דווקא לפרקליטה, הוא פרקליט יקרן מאין כמוהו. אומנם ביטלנו את כתב האישום אבל השיקולים שלנו לא היו בהכרח משפטיים טהורים, אלא בעיקר שיקולי מדיניות, אבל מכך אין ללמוד שהנאשם היה זך כשלג, אלא לכל היותר שהיתה זו פרשה שולית מבחינת הרשויות בהונג קונג.

    רוצה לומר: די. אם תשאלו את פרנקל הוא יאמר לכם שהוא מעדיף שתעזבו אותו לנפשו, הוא לא יישא במשרה הציבורית הרמה, הנזק שנגרם לו עצום ורב, אומנם חלקו הגדול באשמתו, אבל מספיק. הוא לא דיווח, נכון, אבל בניגוד לוועדת טירקל אנו לא אמורים לבדוק עכשיו את מוסריותו של האדם. די מהבחינה הציבורית שאינו מועמד לתפקיד, ולגבי דידי די בכך. כמובן שיהיו כאלה שיחלקו עלי (בכל זאת אני לא מתיימר לכתוב כאן מאמר מנומק להפליא שהגיתי בו משך שבועיים, אלא רק תגובה בבלוג שנכתבה תוך עשר דקות) וזו דעתי. סיימתי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      פרנקל לדעתי לקח כאן סיכון מחושב, שהרי הסיכוי שמישהו ידע על כך וידווח על כך הוא נמוך ביותר.

      מופרך. האירוע (בעקמומיות מה) התפרסם בידיעות בזמן אמת.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      פרנקל הבין שאם ידווח על כתב האישום הסיכוי שלו לקבל את התפקיד יהיה נמוך מאוד

      למה כתב אישום שבוטל מהווה כתם מוסרי שימנע ממנו את התפקיד?
      אם נניח הפרקליטות הגישה נגדך כתב אישום, ובסוף הסתבר שמדובר בטעות אחת גדולה והיא ביטלה את כתב האישום, האם לא תוכל יותר לממש את חלומך ולהתמנות ליועץ המשפטי לממשלה, והכל בגלל טעות של הרשויות?

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        ראה, דעתי אינה כדעתך, אף אם אנו שותפים לאותה מסקנה סופית. אני איני חושב שהתנהגותו היתה מעשה של מה בכך. אני כן חושב שהוא חושב כך, ואני מבין את שיקוליו, אבל אין זאת אומרת שאני תומך בהם. הבנה אינה שוות ערך לתמיכה. עם זאת, אני חושב שברגע שהסיר את מועמדתו, מבחינתי הפרשה מחוסלת. אני איני עיתון שצריך למכור עיתונים שלא לומר שאני מכיר הרבה מאוד שקרנים. אני מוטרד הרבה יותר מהמוסריות של אנשים מכהנים מאשר אלה שאינם מכהנים, למשל, כמו ראש הממשלה שלך. ואם זה לא מספיק: שיקול הדעת של הוועדה רחב ביותר. כמו שכתבתי אפילו משתרע להיבטים של טוהר המידות שאינם משפטיים. להערכתי, בג"ץ לא יתערב בשיקול דעתם של חבריה, אלא במקרים קיצוניים מאוד. משמע הוא היה יכול להניח במידה רבה של סבירות שברגע שהוגש כתב אישום על גניבה ואפילו בוטל, מועמדתו תיפסל כי נסיבות הפרשה מעלות סימן שאלה לגבי התנהגותו ובית המשפט לא ישנה את ההחלטה. כתב האישום הזה לא בוטל עקב אי אשמה, ואיש לא מסר שם שהוא הוגש בטעות. כתבתי, ואני חוזר, שהביטול נעשה לדעתי משיקולי מדיניות וחוסר תוחלת של הליכים פליליים במדינה זרה לגבי אזרח זר שאין מחלוקת שהוא אדם נכבד, בעבירה לגבי חפץ שערכו נמוך מאוד. אבל מבחינת וועדת טירקל המקומית הוא הסתבך בעניין שאדם מן הישוב לא מסתבך בו על כן יש להניח שמועמדתו תיפסל ובית המשפט לא יתערב בכך לאחר שהוא עצמו העניק שיקול דעת רחב ביותר לוועדה. אם הרשויות בהונג קונג היו מוסרים בידו מסמך ובו הם מודיעים שהם חוזרים בהם מן האישום כי בטעות הוגש – לא הייתי חושב שהוועדה היתה פוסלת אותו. כמו כן הם – התביעה שם – גם הודיעו לו שלמרות החזרה מכתב האישום הם לא מתכוונים להשיב לו את הוצאותיו ויש בכך יותר מרמז. סיימתי, מצטער איך אומרים הפוליטיקאים אצלנו – אני לא עוסק בזה יותר.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הבנתי ומקבל את חוו"ד העו"ד.
          זה גם מסביר למה היה לו כ"כ חשוב לטעון שהתנצלו וביקשו שלא יתבע פיצויים.

          אהבתי

        • avi הגיב:

          אבל מבחינת וועדת טירקל המקומית הוא הסתבך בעניין שאדם מן הישוב לא מסתבך בו על כן יש להניח שמועמדתו תיפסל ובית המשפט לא יתערב בכך לאחר שהוא עצמו העניק שיקול דעת רחב ביותר לוועדה

          קודם אתה מניח הנחה שאינה נכונה וגם אין לה תימוכין ואחר כך גם מגיעה למסקנה הנוחה לך. אני מניח שככה מנהלים בהצלחה משפטים אבל זה לא עושה את נכון. וועדת טירקל כידוע לא קבעה כלום בעניין טירקל וככל הידוע לנו מדיווחים בתקשורת היא דווקא כן התכוונה למנותו בסופו של דבר, אלא שבשל התנהלות והכפשות התקשורת פרנקל החליט לפרוש בסופו של דבר.

          טירקל בסופהשבוע בהתייחסות בלתי ישירה: רמת האמינות של העיתונאים שווה בעיני כקליפת השום

          אני חושב שאנשים נקיים מרבב, חוץ מהציבור הישראלי החולני שנגוע בנטייה להשמיץ אנשים
          גילה פינקלשטיין חברת הוועדה:"נעשה כאן מאמץ מכוון וזדוני למנוע את המינוי… הלב נחמץ שכך מעוללים לאישיות כה מכובדת"

          פרנקל ככל הנראה היה עובר גם את וועדת טירקל, לגבי העיתונות וחלקים גדולים בציבור הישראלי זה כמובן סיפור אחר לגמרי.

          אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    פרנקל והשופליפטינג שהיה או לא ב-HK: יש טיעון חוזר מצד המסנגרים, לפיו "מה פתאום שוע משופע במזומנים ידפוק משהו בחאווה מהדיוטי?" לאלה נזכיר כי קליפטומניה (ונגזרותיה) מכוונת כדי ליצור ריגוש אצל הקליפטומן ולאו דווקא כדי לשפר את מצבו הכלכלי. לו הייתי פסיכולוג בוודאי הייתי מצביע על האדרנלין, תחושת הסיכון וכו' – אינני כזה. עם זאת, ידוע לי על מקרים רבים שבהם השופליפטר היה בעל בעמו ולא רש. אם פרנקל אכן לוקה באותה תסמונת, קרוב לוודאי שברוב חייו הבוגרים הוא התמודד עימה בהצלחה ויכל ליצר. ב-HK זה התפלק לו.

    לגבי אהרש"ן (אימפריית הרשע של נוני), הרשו לי להציע זווית אחרת על העניין. אני דפקא רואה כאן מהלך חכם מצד פרבדיאל היום: להחליט שנכנסים במוזס בכל הכוח, כל יום וכל היום, בלי לקחת שבויים ובלי להתחייב לאמת-שממת. הרי ידוע שאם אתה תוקף מישהו ומטיח בו האשמות באופן קונסיסטנטי (ובוודאי אם הוא אינו מתגונן) – משהו מזה יתפוס. אין לי ספק כי הדמוניזציה בה נוקט ישראל איום הכניסה לאלפי אנשים לראש את האמונה שנוני=שטן (והנה צילום של לשכתו שהודלף לי) ומכאן שגם עיתונו הוא כזה.

    מגעיל, מחפיר, דוחה, פתטי (מצד דייר הבית מזכוכית, שידיו נקיות כשל אחמ"ש השפד"ן) – אבל כאסטרטגיה זה מעורר הערכה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      השאלה המעניינת היא אם יש מניעה כלשהי למנות נגיד קלפטומן.
      מה הוא יגנוב? מטילי זהב מהמחסן?

      לגבי אסטרטגיית הדמוניזציה – רבים וטובים כבר חשבו על האסטרטגיה הזו קודם.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        נכון, מה הבעיה למנות קלפטומן?
        או גנב בזוקות? או פדופיל? מה אכפת?
        או אנס? את מי הוא יאנוס כבר, את ד"ר קרנית פלוג? ממילא לא שווה בתור נגידה, אז מה אכפת?
        אבל אני מבינה שמטרתך לעצבן ולקנטר, אז סבבה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אני מבין שאת גרה ביפו ליד פארק המדרון החלקלק.
          קלפטומניה זו הפרעה נפשית קלה, בה לאדם אין שום כוונה להרע לאדם אחר.
          יש שיטות לטפל בבעייה.
          עכשיו, נגיד היה בא פרנקל ואומר מלכתחילה "יש לי בעייה קטנה שנמצאת בטיפול ובשליטה מלאה מזה זמן רב, ובכל מקרה היא לא פוגמת בתפקודי המקצועי" – אני חושב שהיית מעריכה אותו על הכנות והשקיפות ולא חושבת שאין למנות אותו.

          אהבתי

        • avi הגיב:

          הנה עכשיו כשהתפרסמו שמות המועמדים החדשים תוכלי את ואחרים להתלונן שוב, בסופו של דבר למה לא מינו את מיכל עבדי למרות שזו הייתה מועמדת. שוב פסחו על אישה… איזה שוק…

          ברגעים אלו אנו חוזים בתוצאת ההתקפה הבלתי מרוסנת של ערפדי המקלדות. אם מקודם היו לנו שני נגידים מתאימים עכשיו יש לנו ארבעה מועמדים שאף אחד מהם לא ממש מתאים ואפילו נקבה לקישוט לקשט את הרשימה, שמא רשימה כל זכרית תוגדר לא לגיטימית כבר בעודה רשימה. כל מי שהתאים נפסל, חוסל, הושמד או הפריש את עצמו ועכשיו תור חבורת מה קשור: מה אשמה מיכל עבדי המוכשרת שהיא צריכה לקשט כזו רשימה?
          גם היא יודעת שאנחנו יודעים שהיא יודעת שנגידה היא לא תהיה והמרחק ממנה לנגידות הוא כמו המרחק בין יפו לניו-יורק אבל שיהיה, רשימה בלי אישה היא לא רשימה, מה לעשות שגם שלושת האחרים מנוסים יותר אומנם עדיין לא מתאימים: בלכר לא קשור ולא מכאן. אקשטיין עוד כשנבחר למשנה לנגיד נבחר פחות בגלל כישוריו ויותר בגלל הנטיות החברתיות שלו.
          גם מינוי של ויקטור מדינה רחוק מלהיות אידאלי (הוא הרי היה מנכ"ל בנק טפו טפו טפו) אבל ככה לפחות המזרחים יהיו מרוצים וגם הנשים המזרחיות בוודאי ירשמו לביבי נקודת זכות על על המינוי מלא הדמיון והתעוזה. את האשכנזיות ממילא ביבי לא סופר והן לא סופרות אותו אז זה כבר לא ממש משנה…
          אספסוף טורפני משולח רסן ביחד עם חבורת עיתונאים בלוגרים וטוקבקיסטים צמאי דם הניזונים מנבלות אדם ידאגו שרק אנשים "ראויים" יכהנו בתפקיד.
          התוצאה תהיה כמובן קטסטרופה בסופו של דבר, רק תנו לזה זמן.
          הנגיד שהולך להיבחר כאן יהיה הנגיד החלש ביותר שנבחר בעשורים האחרונים. אף אחד הרי באמת לא רצה אותו או האמין בו וגם הנגיד הנבחר ידע את זה – אבל זו התוצאה ואם זה נחיה וגם נמות.

          לגבי כל השאר: ריביות, דולרים, מדיניות מוניטרית וכו וכו באמת הכל שטויות אפילו שר האוצר וראש הממשלה כבר לא באמת מתעניינים בזה כנראה, שלא לדבר על מה שקרוי כאן בטעות עיתונות.
          אף אחד הרי לא באמת מבין בזה שום דבר וכך בחירות לנגיד בישראל נראות כמו הגרסה המופרעת לאח הגדול.
          ככה מי שלקח תיק בטעות מבלי לשלם מסיים כמועמד פוטנציאלי להיות בשורה אחת עם פדופילים ואנסים, לא באמת אומנם אבל אף פעם הרי אי אפשר להיות בטוחים שלא….

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      משווה ומעלה:
      במשך הזמן ניתן למצוא אצל הפרנקל נטיה לריסון תשוקת הליפטינג. הנה למשל, בעברו הרחוק הובילה אותו נטייתו לפנסיה ליפטינג. עם השנים, תודות למאמצי הריפוי, עבר לחליפונים. בקדנציה הבאה של הנגיד יוכל להתייצב כשהוא זך ונקי.

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      נשמע הגיוני, אבל אני לא חושב שזה יעבוד כנגד נוני מוזס, שההתמחות שלו בקטגוריה הזו היתה אחת מהסיבות העיקריות לכך שישר"ה קיים בכלל.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    ואיך העובדה שהוא טורקי קשורה לרצח? אם היה פולני היה כתוב “פולני רצח את חברתו”?

    כן, לדעתי כן.
    אם היה מדובר באזרח זר פולני, ולא "פולני" במשמעות של ישראלי בעל שורשים פולניים.
    זה מקל על הציבור לדעת שאדם כזה הוא לא חלק מהחברה הישראלית, למרות שגם השנה היו כבר מקרים דומים.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    איידן דמירהן, החשוד ברצח חברתו אילונה דניס וביתור גופתה נחשב אדם שקט וסולידי.

    גם מאוד רגיש.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    יסלח לי המומחה להיפותטיות של הבלוג, אבל אפשר לדמיין מה היתה תגובת העולם (כולל אובמה) לדבר כזה מצד ישראל (כשברקע אין שום פעולה מהצד השני, אלא רק טענות מודיעיניות ל"הכנות").
    בכלל, למה אובמה לא פותח במו"מ עם אל קאעידה?
    שיישב איתם, יקשיב מה הם רוצים, ייענה לרוב דרישותיהם, ויזכה בשקט. מה, זה לא עובד כך?

    אהבתי

  8. שועלן הגיב:

    על פמיניזם ואנטישמיות.

    אהבתי

  9. כל הכבוד לנחום פצ’ניק שבא לזעוק את זעקתו נגד הרב מרדכי אלון

    .

    לפני עשרים שנה (מחמיא לעצמי) בשעת לילה מאוחרת נכנס לאוהל מדברי גאון שהתלהב משרירי וישבני המוצק. 'משכיח כשרות' מצחין ומשועמם עם זקן מצהיב, מניקוטין. חיבק בלבביות מאחור בדיוק כשרכנתי לדלות שאריות מהפינג'ן. חשב לנצל את המעמד. השמנמן ריחף 3 מטר לאחור ונמרח על הכיריים. לקפה הוא לא הפריע. ברור לי ולמי שהכיר שמדובר באירוע דרדלה. אני גבוה ממנו בראש והאיש לא בדיוק צ'אק נוריס.
    התקשורת שנכספת לאמת הנכונה היתה מתארת אותי כ"קורבן שניצל בעור שיניו מאלימות מינית שיטתית מצד דמות רוחנית נערצת שניצלה את מעמדה". היפותטיקה.

    בעיני מוזר שנוסע נחום פצ’ניק למגדל מגוש עציון כדי להשמיע את זעקתו כלפי מישהו שלא פגש מעולם, אחרי 20 שנה מתקיפתו בדיוק כשמשדרים שיעור של הרב אלון. התזמון בעיני קצת יוצא דופן. לא מצדיק ולא פוסל אף אחד (השמאל ימין כנראה לא קשור). יכול להיות שכאב עצום ופצע פתוח או רצון לגונן על הדורות הבאים שימשו מניע.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      יש לי הערות הרבה על הטקסט אבל אסתפק רק בשתיים: א. מסתבר שהקפטן לא טעה בהרבה אתמול בלילה. ב. אם אתה גבוה ממנו בראש, לא ראוי היה להגדיר אותו כגמד?

      אהבתי

      • הקפטן טעה ויטעה, לא נורא. למיטב ידיעתי הוא לא מייעץ לאנשים בעניינים משפטיים רחנא ליצלן. ואם האגו עוד לא התאושש- קבל עוד טיפ.
        יש כמה סוגים של כבוד ואנשים נוטים להתבלבל בינהם. מצד שני אנשים בדרך אינטואיטיבית כלשהי מזהים אנשים קטנים מקילומטר. כמו מנהיגות טבעית, אין לזה הסבר מדעי. אבל לי יש הסבר מאוד מדוייק. בהזדמנות.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מצד אחד אתה תומך בחוק הרוסי שנועד להגן על צעירים מבעלי הממי, מצד שני אתה מגן על בעל ממי (כלשהו) שניצל צעירים.

      אהבתי

      • תומך בחוק הרוסי, כן.
        ועכשיו פרסומות.
        יצרני מזון מחוייבים להציג מידע הנוגע לתוכן האריזה. בתקשורת נהוג לוותר על העקרון ומכניסים לאריזות רכיבים שמקורם בשיקולים זרים. לא חידשתי כלום.
        שיתפתי תהיה (עדיין לגיטימית ובועטת) לגבי האירוע התקשורתי התזמון והדרך שבה הוצג. לא כתבתי מילה או משפט אחד שממנו אפשר לפרש שאני שתומך במעשיו או מגן איכשהו על האלון. מעלה שאלות, לפני שהעדר בולע. גם לגבי החליפ ושאר התיקים על הנגידים עולות תהיות וגם מינוי גנץ ועוד. לא חסר. אפילו מבג"ץ עולה מדי פעם תחושה שפסקי דין מושפעים מדינמיקת הלייקים.

        ביקורת או שאלה הם לא תמיד מנוף להלבנת הצד שמנגד. תמיכה בחוק הרוסי אינה מהווה תמיכה בפוטין או שיר הלל להומופוביה.

        אהבתי

  10. דפי קודיש-ויכרט הגיב:

    צרות בכותרות:
    ישר"ה על מינויו של דן חלוץ להנהלת איגוד הכדורסל ובחירתו הצפויה ליו"ר: "מכה קלה לענף"

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    אהבתם את הסטנדאפיסטית הבדוואית הראשונה?
    קבלו את את הסטנדאפיסטית הצפון קוריאנית האחרונה.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    מאיפה לאמיר אורן יש גישה לכל המסמכים שבין עורכי דינו של פרנקל לרשויות בהונג קונג?
    אם פרנקל הגיש אותם לועדת טירקל, צריך לחקור שם מי מדליף.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    מעניין למה דווקא מעריב בצד של פרנקל לאורך כל הדרך.

    אהבתי

  14. roni הגיב:

    אני לא מחדש, אבל פרנקל נתפס כשקרן. הידידה הנעלמת, המכתבים שלא היו עד שנחשפו, ההסברים שלא היו להם רגליים. טוב שהוא לא נגיד בנק ישראל.
    אפשר להוסיף, שבעד כסף עורך דין טוב יזכה אותך גם מרצח וגם בהונג קונג יש עורכי דין יקרים.
    אשר לפרסומת של ידיעות לספר של ענת לב-אדלר – מה חדש? דבורית, את לא יודעת שבידיעות אחרונות מקדישים מקום לכל ספר שכתב אחד העתונאים בעתון. זה מנהג רב שנים.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הידידה הנעלמת – מה השקר? יש תצהיר שלה.
      המכתבים שלא היו עד שנחשפו – מה זאת אומרת "לא היו עד שנחשפו", ומה השקר.
      חצאי שקרים וייפויי מציאות אחרים דווקא כן היו. אבל השורה התחתונה היתה אמת לאמיתה (ההאשמות נגדו בוטלו).

      לגבי ידיעות, הם לא לבד.

      אהבתי

      • bokovsky הגיב:

        שועלן – אתה טועה. העובדה שההאשמות נגדו בוטלו היא לא השורה התחתונה. ביטול ההאשמות לא היה שנוי במחלוקת מעולם. לא זה היה הקייס.
        השורה התחתונה היא שפרנקל שיקר.
        השורה שמתחת לשורה התחתונה היא שפרנקל לא סיפר לוועדת טירקל שהוא נעצר.
        השורה שמתחת לשורה שמתחת לשורה התחתונה היא שפרנקל לא סיפר לועדת טירקל שהוא הובא בפני שופט.
        השורה שמתחת לכל השורות הללו היא שפרנקל הוא אדם שקרן, תחמן, מניפולטור, ובנוסף לכל טיפש – כי הוא חשב שאפשר לעבוד בעיניים על התקשורת ועל העם ועל וועדת טירקל, ולצאת מזה בשלום.
        ולכן הוא לא ראוי לשמש בתפקיד הנגיד.
        וזאת השורה הכי תחתונה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          שאר הבכירים בארץ הצבי הם כמובן דוברי אמת יישרי דרך שדבר שקר לא עלה מעולם על שפתותיהם.

          אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אם פרנקל היה מדווח לטירקל על התקרית השטותית הזאת, היית תומך במינויו?
          הרי זהו חטאו היחיד לשיטתך.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            ב n-1 יש לפרנקל סיכוים טובים להתמנות לנגיד הבא, כולן אופציות אלטרנטיביות ראויות. אכן לא ראוי שנעריך אותו על בסיס המקרה הבודד שקרה במציאות.
            איך אמרה הח"כית לשעבר טטרמן, "לו רק היתי כותבת".

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              צודק.
              עזוב את פרנקל. הוא מת.
              מחר נתניהו ולפיד הולכים להודיע על מינויו של טרנקל.
              טרנקל, איש ישר והגון, מודיע לטירקל שב-2003 היתה לו איזו תקרית בכניסה לסינגפור, כאשר תפסו בתיקו 2 פאקטים של מסטיקים. כמובן שמדובר בפשע חמור שעשוי היה להביא אותו לשנת מאסר בכלא המקומי.
              טרנקל נעצר, נחקר, והובא לפני שופט שקבע תאריך למשפטו.
              בינתיים, טרנקל נעזר בעורכי דין מקומיים, והסביר להם שהוא סובל מבעייה רפואית בבלוטות הרוק שמחייבת אותו ללעוס מסטיקים בתדירות גבוהה, אחרת הפה שלו מתייבש לחלוטין.
              עורכי הדין השיגו את תיקו הרפואי מישראל, תירגמו אותו בעזרת נוטריון (אל תשאל איזה קשה זה היה להשיג נוטריון שיודע לתרגם מעברית למלאית, אבל זה כבר סיפור אחר), ובחילופי דברים עם התובע המקומי, החליט האחרון לבטל את כתב האישום נגדו ולשחררו לאלתר.

              מה לדעתך יקרה בועדת טירקל? מה משמעות המקרה? האם אתה תומך במינויושל טרנקל?
              כל זאת ועוד בפרק הבא.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                לפחות פרנקל לא בזבז זמן וכסף על תרגום לקנטונזית. אבל אכן ריאלי שהמועמד הבא לא ידע שאנגלית מספיקה בסינגפור. אגב, אם היית אומר לי שהעתקת את הטקסט מהפייס של לפיד, הייתי מאמין. יש לך לפידומטור פנימי.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אני יודע שאנגלית שפה רשמית שם (באותה דרך בה שבה אני יודע שגם מלאית – נחש). זה היה מצרכים פרוזאים.
                  זה לא קל להיות מואר.
                  נדרשת הרבה מאוד עבודה קשה כדי להתחבר ללפידומטור הפנימי שלך.

                  אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    מעניין אם הייצור "BE ACCEDED TO SHOULD" נוצר כתוצאה מחיתוך שורה או מעילגות. בכל מקרה מישהו היה צריך לעלות על זה.

    אהבתי

  16. nurit הגיב:

    אני תוהה אם פרשת פרנקל היא כתוצאה מעונת המלפפונים ביולי-אוגוסט.
    משום מה תחושתי שאינה מסתמכת על דבר מוצק היא שפשוט לא התחשק לאדון לעמוד בתור כמו כל העמך (אני אגב שונאת לעמוד בתור ארוך גם כן, לכן אני מוותרת על קניות אם הן לא הכרחיות) זרק לאותה ידידה עלומה משפט כגון: תשלמי את כי אני יוצא, ומכאן הכל הסתבך. מהומה רבה על שום דבר. גנב? סחב? מי יודע, לדעתי סתם חשב שהוא מורם מעם.

    אשר לנושא ילדים יחידים, אני בת יחידה ולכן המאמר של ליבסקר מאד סקרן אותי. לפחות אני יודעת עכשיו שאני מתאימה להגדרה "עולים על הממוצע באינטליגנציה ובהישגים אקדמיים, ושיעור גבוה יותר מהם מסיים קולג' ותארים מתקדמים". זה מספיק לא? 😆

    אהבתי

    • mickey הגיב:

      גם אני חושב שפרשת פרנקל היא סערה בכוס גזוז.
      לצערי טרם השתכנעתי שהישגים אקדמיים קשורים לאינטליגנציה 😥

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הנה עוד משהו שלא דובר עליו.
      צריך שיהיו יחסים ממש קרובים כדי לבקש ממישהי שרק הייתה איתך באיזה כנס לשלם עבורך ותחזיר בהזדמנות.
      ואני לא טוחנת שוב את הלהעביר את הברקוד וזה. כן, הוא תלש. שמענו.

      אהבתי

      • ממש קרובים? לפעמים תפקיד או חבר משותף מספיקים לסגור עניינים של מאות $. הרי דמות ציבורית לא תסתכן בפאדיחה בגלל זוטות. זתומרת, תנסה שלא. גם לי נראה שמדובר בצליבה מיותרת בלי להכנס לכישוריו המקצועים או קשריו במזרח הרחוק.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בהמשך לדיון הפורנזי שלנו, משווה ומעלה:
        אפשר לתלוש את הברקוד אבל התג למניעת גניבות (זה שגורם לצפצוף ביציאה מהחנות) הוא יותר עקשן.

        אהבתי

  17. אחד שיודע הגיב:

    "השועל" (שים לב, שועלן…) או "הקונסיליירי" – מי יהיה ראש השב"כ הבא?

    אהבתי

  18. mickey הגיב:

    העיקר שהכל יקר ויוקרתי אצל פרנקל, כולל עו"דים שמוציאים אותו צח כשלג

    אהבתי

  19. עו"ד הגיב:

    ובכן, דרוש עו”ד כדי לעזור לי לעזור לכולנו.

    בשביל זה אני כאן. פרשת פרנקל היא פרשה חשובה. ובכן, כך:

    Daft Punk הם מגה-להיט בארצות הים. הם היו אמורים להופיע אצל סטיבן קולבר, אבל קרה מה שקרה והם תקעו לו ברגע האחרון, כמו שמגדיר את זה אבן שושו – התקן קבוע לשם פתיחת זרם נוזלים או הפסקתו. אבל לא אחד כקולבר ייבאס את צופיו בהבעת צער מיוסרת ויעבור הלאה.
    ווידאו הראשון: הוא מסביר מה קרה.
    ווידאו השני, הוא נותן תשובה הולמת, העולה על המקור פי מאה, ואפילו מעניק תשורה בת כמה שניות ל V. עד כדי כך.

    זה מה שהיה לי לומר על פרשת פרנקל. תודה.

    אהבתי

כתיבת תגובה