על הצקצוק

yediot23.8.13haaretz23.8.13
maariv23.8.13isra23.8.13

הכותרות הראשיות

ידיעות: קטיושות בצפון ופרס הקורא "לעצור את הרוצח המטורף מדמשק". בישר"ה הוא מכונה "השטן מדמשק".
בע' 5 מברך העיתון את מובארק: "מברוק מובארק".
מעריב מתמקד בתמונת הזוועה של הילדים הסורים שהומתו בגז. זוהי השינה הגדולה. השינה ממנה לא מתעוררים. התמונה – נצא מנקודת הנחה שהיא אותנטית – מפעימת עורקים. הילדים המתים, הנראים כילדי פרסומות, נראים כישנים. אבל לא, הם מתים.

מעריב מתרעם נגד תגובתו המהוססת והמצקצקת של העולם. אמנון לורד קורא לישראל לפעול.
הארץ על הגבולות הנפיצים.
צבי בראל: המערב מבין שהוא צריך לפעול בסוריה אבל לא יודע איך ונגד מי. למה המערב לא מתייעץ עם חייל זקן?
האזעקות בצפון: ישר"ה.
ייקח לי עוד כמה ימים לחזור לעניינים ולהבין מה קורה פה, ובסביבה.

אני הומו

נדב אבקסיס חושף בראיון ל-7 לילות של ידיעות שהוא הומו. זה הסוד של חייו. זו הכותרת הדרמטית, כאילו אנחנו ב-1990: "הסוד". כמה שנים עוד נזכה לקרוא את המשפטים המזעזעים האלו בעיתונים ובתוכניות טלוויזיה: "אני הומו", "אני לסבית", כאילו מדובר ביצור אנוש שנולד עם זנב, עם מוח נוסף, עם איזו יכולת מדהימה לשלם משכנתה תוך יומיים. למה זה מעניין שאבקסיס או כל ישות אחרת הוא הומו? אז בגיל 41 הוא החליט לספר את הידיעה המרעישה, שלא משנה את דעתי עליו כהוא זה, לטוב ולרע, לעולם. ועוד דבר: למה אתה לא יכול להתחתן? זה מה שמענין אותך? תתחתן, אני לא אתנגד. עם מי שבא לך. אתה רוצה להקים משפחה? תקים משפחה. מישהו מפריע לך? משהו מפריע לך? מה הבעיה? מה המלודרמטיות הזו "מאז ומעולם ידעתי שלא אתחתן". למה ומדוע? הסיבה לכאורה: הוא נולד בשנות השבעים בחצור הגלילית. וכחייל, בלתי נתפס היה להיות הומו שם. אבל תודה לאל עברו כמה עשרות שנים, לא? אז כן, עברו, ולאבקסיס יש ילדה עם אישה שהוא מכיר עשרות בשנים. הכל נפתר, לא? אז בשביל מה הכותרת הדרמטית, "ידעתי שלא אתחתן"?
שיחקתי אתמול עם ילדה בת חמש וחצי. המשחק היה על ילד שיש לו שתי אמהות (יש בגן שלה ילדה כזו). הילדה קיבלה את הנתונים האלו בטבעיות גמורה. לא הרהרה בכך לרגע כדבר מה חריג: יש משפחות כאלו, יש משפחות כאלו. הכל אפשרי, הכל ישים, הכל קביל. אנחנו ב-2013. כך שמשפטים כמו אוי אוי אוי, אני הומו, אוי אוי אוי, ידעתי לשלעולם לא אתחתן, מגוחכים בכל קנה מידה. די, קדימה.
אוקיי, אני חוזרת בי: אבקסיס מקדם את העונה החדשה של מחוברים. כלומר, זוהי רק ההתחלה-לה-לה.
leiliot23.8.13

 מסביב לעולם

מה יקרה לצ'לסי מנינג בכלא?

Chelsea Manning-low res___
איור: דניאל מורגנשטרן

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

עיתון הארץ התבקש להמציא פרטי גולש, וסירב. הנה ההחלטה שהתקבלה בעניין.

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2013/08/sh-13-07-32145-11.pdf"%5D

משתכשכים בביצה

שוש מיימון מראיינת את לארי קינג.

אביב הורביץ במי נגד מי, המדור שיעזור לכם לפענח את השבוע החולף, שהוא כספר חתום בבלוג זה. והכי חשוב, בסוף המדור יש ברכות חמות לולווט-סאן! כיפאק היי.

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

לפני פיזור

אם אתם מתעניינים בסיפור נוריקו-סאן, בבקשה, ההמשך.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על על הצקצוק

  1. עטרה הגיב:

    אגב, שוב נעלם לי פה כפתור הלייק (זה קרה בעבר לכמה שבועות עד שחזר)

    אהבתי

  2. חייל זקן הגיב:

    למה המערב לא מתייעץ עם חייל זקן?

    לא מתייעץ אבל קורא את ולווט ושם היו איחולי הצלחה לשני הצדדים. זו העמדה, נכון להיום, של המערב.

    אהבתי

  3. Imanuel הגיב:

    1. מזל שחזרת
    2. עם כל כך הרבה ילדים מתים, הם באמת יכול לבחור את ילדי הפרסומות מביניהם
    3. ידיעות באמת מפספס עם יללות הגייז, אבל הוא גם מפספס עם עוד כל כך הרבה דברים נכונים-ללפני-שנתיים שבאיזה שלב אני שואל את עצמי – אולי הם לא מפספסים, אולי אלה אנחנו בחיים בבועה?
    (זו שאלה רטורית, ברור שזה המצב)

    אהבתי

  4. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    משהו מדגדג לי בתמונת הילדים במעריב, בעמוד 3.
    כל הילדים מסודרים היטב ואין אפילו אחד/ת שהמכנסיים/תחתון שלו/ה מלוכלכים.

    אהבתי

    • tamar הגיב:

      מה זה תחתון?

      אהבתי

    • עטרה הגיב:

      מקורבים ספקנים וידענים מוסרים לי שגופות של קורבנות גז תמיד מכווצות או מעוותות, בגלל פעולת הגז על העצבים, והבעת הפנים לעולם אינה שלווה, ולכן יש חשש לחשד לקונספירציה (רק אומרת)

      אהבתי

      • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

        אין לי, ולך, ול'מומחים', שום מושג על סוג הגז, אם היה.
        אולי זה גז שתחילה מביא להרדמות או לעלפון ורק לאחר מכן למוות. יתכן שההרדמות/עלפון הראשוני מונע נזק חיצוני מאוחר יותר.
        נכתב באיזה מקום שיש חשד שחלק מהקורבנות נקברו למרות שאולי היו עדיין בחיים אבל סימני החיות שלהם היו מעטים והאנשים שעשו סדר פשוט טעו, אולי גם בגלל הכמויות.

        *איזה נושא מסריח.

        אהבתי

  5. השימוש בנשק כימי נובע משטניותו של אסד. לפני שבוע, אלפי מפגינים נורו במצרים במהומות כי סיסי גנרל והרצח של מאות אנשי הפתח ברצועה היה אירוע נקודתי של החמאס. אין קשר בין האירועים. הכל נקודתי, אישי. החמאס והאחים המוסלמים מעולם לא שיתפו פעולה והג'יהאדיסטים של הנוסרה לא קורעים איברים מלוחמי החופש "המתונים" של סוריה בשם הקוראן.
    אובמה שוב, דיפלי קונסרנד. לאחרונה זכינו לחידוש מרענן. העורכים זנחו את טפטוף הטילים המטאורולוגי ועברו למטבע לשון שרברבית- זליגה. קצת רטיבות, מקסימום כתם. מקום להכלה, הזמן לתגובה מאופקת. תחבושת, גומיה, רק סדק קטן. אפשר לדלג כל המשמעות כל עוד יש לי חלום. עוד יגיע היום והפשע נגד האנושות המתקרא אקיבוש ייעלם. רבה חוכמתו של שליח הדיפלי קונסרנד אובמה. הזליג ואינדיק הטיל והזליגה. הוא כבר ינהל כאן מתן ומתן ויוכיח לכולם שערבים לא רוצים את היהודים בים. ואם קרה אז דיפלי ומדובר באירוע נקודתי.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      הצרה עם עיתונאים ועיתונים שהם חייבים להגיד משהו. אחרת איך יתפרנסו? ולחשוב שזה צריך לקרות שישה ימים בשבוע…. (פשוט סיוט וגם הפרנסה לא מה שהיה פעם)
      גם אובמה באותה בעיה וגם הוא צריך להגיד משהו כי אחרי הכל עוד יום עבר ואם שמו לא בכותרות הרי כאילו הוא לא קיים.
      לא לאובמה ולא לאחרים אין באמת מושג מה באמת קורה. ככה זה בכאוס. כולם נלחמים בכולם עד האחרון שבהם. אלא שאת ההפסקות שבין הפרסומות מישהו צריך למלא.
      האמת כולנו יודעים שמה קורה זה רע רע רע. כל מלכת יופי תגיד לך את זה. לזכותה יאמר שהיא לא חושבת שדעתה שווה משהו. לפחות יש לה פרופורציות.
      כל השאר מתיימרים להבין ולהשיא עצות תוך מיצג שווא של ידע, או אמירה מוסרית כל שהיא או בשירות האג'נדה שלנו.
      מה שקורה בעולם הערבי יגמר כשזה יגמר ושכבר לא יהיה את מי להרוג יותר וכמויות הדם יעברו את כמויות המים בים (רמז: מלחמת איראן עירק) ולא שנייה אחת קודם ואף זוכה פרס נובל או מטיף בשער לא יוכל לשנות את זה.
      הבערה תסתיים כשהדלק ייגמר ולא יהיה עוד מי שיוכל לערום את הגופות, ובינתיים יש עוד הרבה ממנו והרבה אנשים חיים שבקרוב ישנו מצב צבירה.
      לא חבל על הנייר?

      אהבתי

  6. rni22 הגיב:

    כבוד לשוש מיימון על ההישג לראיין את לארי קינג. בזמנו היתה לה דירה ביפו שהיא השכירה אותה כשהיא נסעה ללוס אנג'לס (בפעם השנייה). יכול להיות שהיא אפילו שכנה שלך דבורית.

    אהבתי

  7. rni22 הגיב:

    ובנוגע לנדב אבוקסיס – נו באמת…כולנו ידענו כבר לפני שנים.
    לפני כעשור הייתי מתאמן איתו באותו חדר כושר שהיה בכיכר דיזנגוף וכבר אז זה היה ברור…גם לא נראה לי שהוא עשה מאמץ מיוחד להסתיר שהוא הומו. מצד שני – מה לא עושים כדי להשיב לחיים קריירה גוססת?

    אהבתי

  8. rni22 הגיב:

    דבורית, ברוך שובך. מאד מעניין הסיפור עם נוריקו סאן. יש לי שאלה: במהלך הצילומים האם ניסת לשחזר את ההעמדה וזוויות הצילום של התמונות המקוריות? נראה לי שיכול להיות לזה אימפקט אדיר במובן של חלוף השנים ומה שהוא מעולל לגוף האדם.
    מעבר לזה, יש לך הערכה מתי יהיה ניתן לצפות בסרט המוגמר?

    אהבתי

כתיבת תגובה