אצבעות שחורות 23.8.13

כמה מוזר לחזור ולצבוע את אצבעותיי בשחור. אם תשאלו אותי אם התגעגעתי, התשובה היא שעוד לא. אולי בגלל שהייתי כל כך עסוקה מבוקר עד בוקר בחופשה מהבלוג. משונה להיחשף לאירועים שונים שעוררו סערה למשך יום יומיים, אולי יותר, וגוועו. מה המשמעות שלהם, מה חשיבותם למעט העובדה שלהטו ברגע נתון ונבלעו חיש מהר למכונת המציאות המאכלת כל דבר בשניות?

הפוסט הנוכחי יהיה יותר לקט, פאה ושכחה, מיני דברים ואירועים שהצלחתי להבין בתוך הבלה בלה. שהרי קשה לתפוס את השורה בקרניה, ולהבין מה היא רוצה ממך.

פסקול קריאה: Franz Ferdinand – Right Action


סוה"ש

אמריקה מתקרבת לסוריה * ארה"ב נערכת למתקפת כלי שיוט * פצועים והרוגים בשני פיצוצים בצפון לבנון * צלמת נאנסה על ידי חמישה גברים במומבאי.

איווט ליברמן וישראל היום

השבוע קרה דבר מה שהקפיץ לליברמן את האיווט. בראיון לרדיו ירושלים הוא פתח פה גדול על החינמון ישראל היום, שפרסם ידיעה שלפיה ראש העיר לשעבר, אורי לופוליאנסקי, איש יהדות התורה ומנאשמי תיק הולילנד, מתכוון לשוב ולהתמודד על התפקיד. ישראל היום אינו רק ביטאונו הפרטי של ראש הממשלה ומגן כבודה הרמוס של שרה נתניהו. העיתון תומך בראש העיר המכהן, ניר ברקת, באותה התלהבות דתית כמעט שהעיתון הגדול השני, ידיעות אחרונות, רתם את עמודיו לטובת אדון ליאון.
"אם לקחת בחשבון שזה התפרסם בעיתון ‘פראבדה ישראל היום’, אז ברור שזה ספין של מטה ברקת", קצף ליברמן. "הוא מייצג רק אינטרסים… זה עיתון פרסונלי, לא אידיאולוגי". קודם כל, יפה שליברמן מביע הסתייגות מכלי תקשורת שנוטים חסד לאיש זה או אחר, שבשבילם אתיקה היא שם של בית כלא ידוע בארצות הברית. בתקשורת הרוסית בישראל זוהי תופעה מאוד נדירה, כידוע. בכלל, ליברמן תמיד היה בעד אידיאולוגיה נטו ונגד פרסונליזציה. תלוי, כמובן, מהי האידיאולוגיה ומיהי הפרסונה.

מוסף הארץ

musafhaaretz

במעקב אחר בת החמש וחצי, אני נדהמת לגלות פעם אחר פעם את משחקי הבנות בגן, להבדיל ממשחקי הבנים (בנות משחקות במשפחה יום אחרי יום, עם משחקי תפקידים שונים ומגוונים: אמא, ילד, ילדה, תינוק. זו משפחה בעיניהן. נוכחתי גם שלאב/גבר אין תפקיד כלל. הוא נעדר במשחקיהן. אולי שמישהו יעשה על כך עבודה כלשהי? תפיסת המשפחה בעיני בנות חמש?).
אבל שיא השיאים היה כשליוויתי את הילדה למסיבת יומולדת של חברה. המסיבה הייתה מיועדת רק לבנות הגן (בנות חמש), והנושא היה נסיכות. כולן הגיעו בשמלותיהן הוורדרדות לבנבנות הטובות ביותר. הבנים כלל לא הוזמנו. מסיבה לבנות בלבד, בגן ילדים חילוני למהדרין בתל אביב. זו הייתה סיטואציה מטרידה מאוד מבחינתי.
למה עורכי הכתבה במוסף הארץ נתנו לכתבה על השתלטות הנסיכות הוורודות על הילדות הקטנות את הכותרת הלגלגנית "הפמיניסטיות בלחץ: טרנד הנסיכות הוורודות חוזר"? אני מתאפקת לא להצביע על החשוד המיידי במתן הכותרת הזו.

7 ימים

אתמול יצא קצפי על כתבת "הסוד" עם נדב אבקסיס ב-7 לילות. מתברר שזו הייתה תגובה חסרה, מאחר שבאותה עת לא פתחתי עדיין 7 ימים. אם הייתי פותחת את 7 ימים הייתי רואה שאבקסיס לא לבד! שגם אלון פרידמן יוצא מהארון פה, תחת הכותרת "הרבה שנים הרגשתי שאני חוטא". בכתבה, לרגל תפקיד חדש בתיאטרון גשר הוא מדבר על הנישואים לבן זוגו ועל העובדה שהוא רוצה להיות אבא. בקיצור, שני הומואים בסו"ש אחד יוצאים מהארון. האחד מזרחי מחצור הגלילית, מספר כמה זה היה נורא שם להיות הומו והשני אשכנזי מנהריה שלמד בקיבוץ כברי שגם הוא לדבריו לא ליקק דבש. אבל די, כמה עוד נוכל לשמוע על הילדים המיוסרים שהרגישו שהם אחרים? ומה עם סתם פריקים חריגים כמוני מעיר האורות פתח תקווה שהרגישו בדידות וניכור אינסופיים בלי ליהנות מהעדפה מינית שונה? מי ייתן לנו שערים בעיתונים?

באחרונה אני מתעניינת באופן חשוד בסיפורי סינדרלה. הנה עוד אחד כזה. ציפי שמילוביץ מראיינת את ענבר לביא שהתכלבה עשור בארה"ב עד שקיבלה תפקיד ראשי בסדרה, Gang Related.

נסיבות מותה, כלומר הרצח המחריד והביתור של אילונה דניס הביאו לכך ששלושה שבועות אחרי שגופתה התגלתה היא זוכה לכתבה (שוש מולא) במוסף אף שהיא לא יהודייה ולא ישראלית, סתם עובדת זרה.

מוספשבת/ מעריב

הערוץ הראשון ביטל את החוזה המיועד עם לאטמה. למה? לא ידוע. מהודרת השבט לא תשודר יותר באינטרנט. קרולין גליק מבטיחה:

נחדש בצורה רצינית את אתר האינטרנט שלנו, ונהפוך להיות פורטל ניתוח חדשות שכל אחד שרואה חדשות בקביעות יוכל למצוא בו מקום. נמשיך להיות מאוד אפקטיביים ולבטא את הצד שאוהב ומאמין במדינת ישראל. המהדורה שלנו ראתה את הצופים בגובה העיניים. הסאטירות בערוץ 2 מתייחסות לציבור כאילו הוא לא אינטליגנט, ואנחנו נמשיך לספק משהו אחר אצלנו באתר, כולל הפקות של תוכניות, אבל פחות גרנדיוזיות מהמהדורה שהייתה לנו עד עכשיו.

יש עורכים בבית?

המגלומניה הרומית החלה מוקדם וא"ש מתקן את התרגום:

א. קיקרו לא השפיע על "תרבותה המוקדמת של רומא" במאות הרביעית והשלישית לפני הספירה מאחר שהוא חי במאה הראשונה לפני הספירה, בשלהי תקופת הרפובליקה. במקור לא נכתב שתרבותה המוקדמת של רומא "גובשה" בידי השניים האלה, אלא שהם שימרו "דימוי" מסוים של התרבות הזאת.
ב. הקולוסיאום לא נבנה במאה הראשונה לפני הספירה אלא במאה הראשונה לספירה, בין השנים 70 ו-80. במקור נכתב A.D, כלומר אחרי הספירה ואותה טעות חוזרת כשהכתבה המתורגמת מציינת את שקיעתה של העיר גאביי במאות השנייה והשלישית לפני הספירה, כשבמקור נכתב "אחרי הספירה". המתרגם כנראה לא יודע מה זה A.D.

תוכן שיווקי

במסגרת (לכאורה) של טור דעה על נינט ויהודה מציע הרב אבי זרקי את מרכולתו במעריב כאחד הרוכלים בשוק.

ספרים

שמחתי לקרוא שליעל נאמן הנערצת יש ספר חדש. מחלוקות קשות בין המתגבבים על עורכים, מבקרים וספרים.

השד העדתי

עת עבדתי בקצה השני של כדור הארץ, התברר שהשד העדתי קיפץ פה על כל שולחן, בכל פינה ותחת כל סטטוס בפייסבוק. לא צפיתי באירוע הטלוויזיוני (הפקה של קסטינה תקשורת, בה מופק גם הסרט שלי), כך שאין לי בדיוק מה לומר, למעט משפט המחץ הפולני: אני סבלתי יותר.
אלישיב רייכנר, שמטפל בשד כבר שנים רבות, מדווח בסופשבוע של מעריב על הספר החדש של ד"ר אבי פיקאר, עולים במשורה:

פיקאר מתנגד לגישה הקיצונית, הטוענת שמדיניות הקליטה הושפעה אך ורק מההסתייגות מיהודי המזרח. הפרשנות המורכבת שהוא מציע מכונה בפיו "גישת הסולידריות המתנשאת".
לטענתו, היחס המתנשא כלפי העולים התקיים במקביל ליחס משלב ולקבלה שהייתה פרי האתוס הלאומי. "התמונה היא רב-ממדית, לא שטוחה כפי שמציגות הגישות הקיצוניות. במאזן בין סולידריות להתנשאות, מדינת ישראל בחרה בשילוב. אי אפשר להכחיש שההתנשאות על כל מי שאינו אירופי הייתה עמוקה ובעלת עבר של שנים, והיא חלק בסיסי מהתרבות המודרנית.
"להגיד שהיא לא הייתה קיימת זו עצימת עיניים, כי עשרות ציטוטים מוכיחים כמה התנשאות הייתה על המזרחים ועל המזרחיות. מנגד, להגיד שהבאתם של יהודי צפון אפריקה לישראל נבעה מהצורך בבשר תותחים ובידיים עובדות – גם זו התעלמות מהנתונים. הביאו 45 אלף יהודים מתימן, ו-16 אלף מהם אושפזו אחרי העלייה. אם אתה רוצה עלייה של ידיים עובדות, אתה לא מביא 16 אלף עולים כאלו.

בעמוד של אמנון לוי בפייסבוק תוכלו לקרוא את השתלשלות האירועים והחבטות בחברים.
פרק 1 של השד העדתי.
פרק 2.
פרק 3.
פרק 4.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ראיון עם הצלם מיכה ברעם.

אבטיפוס – בלוג האבהות של תומר ברנד, עורך במעריב.

במהלך חופשתי מהבלוג עשיתי ניסוי. פתחתי את הבלוג לתגובות לכל, ובאופן מודע לא הצצתי כמעט אף פעם לנעשה בו; התנתקות מלאה. לצערי היצור המעורער המטרלל פה חופשי לקח את חופש הביטוי למחוזות מופלאים: במקום להביע את דעותיו הפלגמטיות על שמאל וימין, על תקשורת או מה, כפי שטען שנמנע ממנו, חזר באובססיביות, יום אחרי יום, על שלל הכפשות, השמצות, שקרים ועלבונות נגדי. כמעט שבועיים שכב פה הזבל שלו והרקיב. חופש הביטוי בעיניו היה לעשות את צרכיו יום יום על השטיח ולהתפלש בהם. נכון, מדובר בעלוב נפש צמוק מוח אחד בלבד, אבל כרגיל, תפוח אחד מחבל בארגז. לכן, עד חיסולו הפיזי של התפלץ יישאר הבלוג סגור: למגיבים רשומים בלבד.

משתכשכים בביצה

תמר איש שלום בהריון * גאולה אבן בהריון * יונית לוי בהריון.
אני כבר הוזה שער משולש משותף, תחרות השמות המיוחדים (אם כי יש לי תחושה שכולם ידבקו בשמות רטרו כמו דויד, עמנואל או חוה), מי תחזור ראשונה למידות ולמרקע והילד של מי יהיה הכי מוצלח כשלכולן יש תשלובות גנטיות שלא מהעולם הזה.

לפני פיזור

שלל התחושות המעורבות מזמן יפן ועד עתה הותירוני מבולבלת והלומה קשות. כך שהתשובה לשאלה האם חזרתי היא: לא ממש.
אם פספסתם: ראיון אצל רינו צרור במה בוער, 22 באוגוסט.
בינתיים הוא תחת הקישור "תוכנית אחרונה, חלק ב'", דקה 23:50. אחרי התוכנית של מחר ירד הקישור לתאריך האמור.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

34 תגובות על אצבעות שחורות 23.8.13

  1. עופר הגיב:

    אלון פרידמן ממש לא יצא מהארון ב"7 ימים" – הוא כבר היה מחוצה לו זה זמן…. הנה כאן, למשל, ב"מוסף הארץ" בראשית השנה

    אהבתי

  2. נבואה, שוטים ותינוקות. רונבנישי מנבא את העבר:
    בכל מקרה, ישראל לא תסבול ירי כלשהו המפר את ריבונותה, אפילו אם לא ייגרם נזק.
    ד"ר עינת וילף הצטרפה בזמן שלגמת, לקונספירטורים מ- NGO Monitor.
    נבואת יונה 1: לפני תופעה של מודאגים הגאים בחרדתם הציונית.
    ראשון וראש החוששים מיסטר דיפלי קונסרנד עדיין גורף המונים הודות לנבואותיו:
    "ככל שהקיצוניים יבודדו ויורחקו מהקהילות המוסלמיות יהיה יותר בטוח."
    (נאום קהיר 2009). התמיכה באחים המוסלמים ובקבוצות הטרור הג'יהאדיסטי במגרב לא הטרידה את התקשורת הנאורה. שתיקה, כלום. אובמה כוכב, זוכה פרס נובל לשלום. מנהיג העולם החופשי שתקע לבראדלי מנינג המבולבל ללא וזלין בלי בלאו ובלי אבל.
    נבואת יונה 2: עם ידידים כאלה לא יישארו לנו ערבים.

    אהבתי

  3. shttutit הגיב:

    חבל שלא חסכת מאיתנו את השדונים העדתיים
    ואני "זכיתי" ששתי עוקבות אחרי שאחת בעלת תוכנית מאוד יוקרתית
    בשידור הציבורי בטלביזיה (מוצא מזרחי)
    והשניה היא ה- ה לא ניתן רמזים
    הפסיקו להגיב לי בגלל שהעזתי להביע דעתי בענין השדונים העדתיים
    שמתבקבקים להם בביקבוקים מחליאים. טוב גמני סבלתי ועדיין מקיפוח
    ובאמת שהגעתי יענו מהמקום הנכון מבחינת מוצא ומכל שאר ה"אלמנטים" הכזה כאילו הנכונים אז מה יש לי תוכנית בפריים טיים? נשאתי למורם מעם?
    מקסימום קיבלתי ירושונת קטנה מבחינה כלכלית וירושונת גדולה גנטית
    אז מה זה עוזר לי במשהו? כל מה שאני לא עושה בעשר אצבעות על המקלדת וקליק על המצלמה אף אחד לא עושה בשבילי.
    ואם לסגור את הנושא בטוויטער שלי אפשר לקרוא את שכתבתי על השדונים בשבועות האחרונים.
    ולנושא החשוב באמת ! הסרט שלך :
    מאוד מקווה שלמרות ש קסטינה תקשורת מפיקה אותך
    זה לא הולך לטלביזיה לא בלא רבתי
    הסרט שלך שכבר מעורר התרגשויות מיועד למסך הגדול
    וכבר יש לו שוק ביפן כמו בסקנדינביה ובישראל
    עוד צפויים גדולות ונצורות לדעתי !

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מניחה שיש לך גם רעיונות מי יממן את הסרט:)

      אהבתי

      • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

        אתמול, ברשת ב', בתוכנית על סרטים, הזכירו לפחות 2 מקרים שבהם במאים/יוצרים הצליחו לגייס כסף ליצירת סרטים. זה נעשה אינטרנטית וכנראה בסגנון של Crowd Funding ו/או Headstart.
        במקרה שלך ניתן לעשות זאת בלפחות 3 מדינות. עם מעט עזרה מהמדיה באותן מדינות.
        אין לי שמץ איך המכניקה עובדת וזו רק מחשבה.

        אהבתי

        • shttutit הגיב:

          נכון גמני שמעתי את התוכנית שמשודרת כל יום שישי
          ב-18.00
          כמו שבלילה אצל משה טימור בשישיאישי גם ברשת ב'
          התראיינה הבת של סילבה זלמנסון, ענת שנולדה בארץ
          ובו סיפרה על הסרט על אמא שלה שהיא עובדת עליו
          ועל אופן גיוס התקציב ומדובר על תרומות יש גם אתר בית
          ונסיעות לארה"ב ולרוסיה לאיסוף תרומות
          סיפרה גם שפנתה לקרנות שונים כאן בארץ שעוסקות בקולנוע
          כמו לקרנות שעשויות היו להיות רלוונטיות
          ולא הצליחה לגייס אגורה הנה אתר הסרט עם טריילר:
          Next Year in Jerusalem

          אהבתי

      • shttutit הגיב:

        מה עם לימור?
        🙂

        אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    מעניין למה חוה זה שם מסורתי בזמן שאדם זה שם הרבה יותר מודרני.
    דווקא חוה היא המודל לחיקוי ביהדות?

    אהבתי

    • japan הגיב:

      בגלל שאדם כמו דניאל זה שם בינלאומי. עדיף אדם על פני שון וניל.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לא שאלתי למה אדם מודרני אלא למה הוא לא מסורתי.

        אהבתי

        • japan הגיב:

          בגולה הרבה שמות יצאו מהאופנה. תראה אצל החרדים. עניין של אופנה. אדם חזר בגלל ההקשר הבינלאומי

          אהבתי

        • הברות גרוניות נתפסות כסממן לבנטי. לא מופיעים בסדרות באנגליזית מהדוד סם, בלאט.
          שווה לעקוב אחר שמות ילדים בהברות גרוניות בשוודיה או בריטניה.
          כולם רוצים שמות פשוטים,
          מוחמד חמד
          או חמייד.
          אז תנו.
          אז תנו.

          אהבתי

        • אלקטרון חופשי הגיב:

          למה אתה חושב שחוה הוא שם מסורתי? ניסיתי למצוא ביסוס לכך (או להיפך), ולא מצאתי. ממה שכן מצאתי נראה שמעמד חווה ביהדות הוא קצת מפוקפק, ולא נראה כזה שמעודד בחירתו לשם בחברה "מסורתית". אני חושד שהשם התחדש עם מגמת השמות המקראיים של ראשית הציונות. מצאתי גם סקירה של השמות הנפוצים בישראל לאורך השנים, אם זה עוזר במשהו (שם 'חוה' אמנם נחשב 'מסורתי', אבל גם אריאל, תמר ויעל).

          אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          אני לא יודע במדויק מה פתרון הקושיה שהעלאת, אבל אני מנחש: אולי זה קשור לכך שמדובר בשם שאלוהים – הוא ולא שרף – בחר (ספר בראשית) שנעשה בדמותו של אלוהים ואולי לא היה נוח לבריות מאמינות להתקרא בשם המפורש. כמו כן בתנ"ך יש מופעים מועטים מאוד לשם אדם כשם; ברוב המכריע של המופעים מדובר בצירופים כגון פרא אדם, בכור אדם, טומאת אדם, עצם אדם, בני אדם או סתם אדם באופן כללי, וכד'. תברר אצל חיליק, הוא לבטח מבין יותר.

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            שאלה טובה, אין לי ממש תשובה אליה.
            יש לציין ל׳אדם׳ מפורסם אחד, הלא הוא רבי אדם בעל שם, אך באמת השם הזה אינו נפוץ כל כך.
            המבי״ט כותב שמקפידים שלא לקרוא בשמות אנשים שחיו קודם אברהם אבינו, אבל דבריו תמוהים שהרי מצינו חוה ונח, חנוך וצילה וכהנה עוד. וצ״ע.

            כך או כך, מסתבר לומר שהתשובה היא כמאמרם ז״ל ״ הכל תלוי במזל, ואפילו ספר תורה שבהיכל״, ומדובר במקרה ותו לא.

            אהבתי

  5. reader הגיב:

    בקשר לפרק על העיתונאים, הייתי שמח אם התמונה שאמנון לוי היה מספק היתה פחות מגמתית, זה רק היה מחזק את הטענה שלו.

    כך, במקום להתייחס ללוח הטלוויזיה הנוכחי ולהגיד שאין מגישי חדשות מזרחיים, אולי היה כדאי להזכיר שבפריים טיים ישב פעם אחד, יעקב אילון, שהוא לגמרי מזרחי. מגיש אחד זה לא מחליש את הטענה שלו, אבל זה היה מקטין את התחושה שיש פה עריכה בעייתית.

    בנוסף, יש גם עורכת מזרחית אחת בעיתון כלכלי, עורכת לאשה היא מזרחית ועוד ועוד.

    בקיצור, התמונה השלמה, לא חלקים ממנה.

    אהבתי

  6. nurit הגיב:

    תופרת, איפה ראית שנכתב שהיא נאנסה בגלל היותה מ=צלמת? לא נכתב כדבר הזה בשום מקום. היותה צלמת הוא נועד רק לזיהוי מי האשה (כלומר לא מקומית כנראה וגם לא תיירת).

    דבורית, אל תתאפקי וספרי לי מי כתב את הכותבת המעצבנת בהארץ. יש לו בעיה כנראה וכדאי שנוציא אותו ממבוך שלו.

    היו במוסף הארץ (בניגוד לידיעות) כמה כתבות מאד מעניינות:
    גבריאל בוקובזה (מזרחי, הללויה) "סוף עידן הטסטוסטרון" מאמר על הגבריות החדשה שמחפשת כיוון. וכתבה מתורגמת מהניו יורק טיימס על ד"ר אדם גרנט פסיכולוג ארגוני שנותן ונותן ולא מתעייף.

    אהבתי

  7. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אני בספק גדול אם הנאנסת בהודו נאנסה בגלל שהיא צלמת.

    אהבתי

  8. bazinga הגיב:

    מסכים עם הקפטן – ידיעות הסופ"ש היה יותר לחלוטין.
    גיוון דל בנושאים לעומת הממוצע.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    ישראל היום אינו רק ביטאונו הפרטי של ראש הממשלה ומגן כבודה הרמוס של שרה נתניהו

    לא רק ישראל היום. יואב יצחק מדווח על עוד עוזרת בית שהתעמרה בשרה.

    אהבתי

    • japan הגיב:

      "בית ראש הממשלה אמור להיות מקום מוגן ומאובטח עבור בני הזוג נתניהו ועבור יתר בני המשפחה המתגוררים עימם. השאלה היא: כיצד הצליחה העוזרת, הנגועה בסיבוכים אישיים, להתקבל לעבודה בבית ראש הממשלה."

      יואב יצחק חתום על זה?

      אהבתי

  10. אחד שיודע הגיב:

    …ובינתיים בוויקיפדיה, צנזורה עצמית: נמחק הערך על "קפטן ג'ורג'".

    אהבתי

    • אתה משניא את סילברסטין ומסכן אנשים ומשפחות בתעלולים יחצניים בשנקל. נניח שאתה לא בן יונה שמקבל שכר מהדודה מסיאטל. זה בדיוק כמו השמוקים שמעלים תמונות עירום של החברות באינטרנט.
      נתעלם מצו האיסור, מחוק ומשפט מדינה כאדם, מה הערך המוסרי של סיכון מודע של חיי את האנשים ששומרים על חייך?

      אהבתי

  11. japan הגיב:

    כמה הומואים מזרחים לעומת אשכנזים הולכים עד הסוף ומתחתנים עם בני זוגם? הומואים היו ויהיו תמיד אבל תופעת היציאה מהארון והזהות הגאה האקסלוסיבית היא תופעה חדשה שנולדה בתרבות הנגד הליברטנית של שנות השישים. כמו תמיד האשכנזים הם הראשונים לאבד חוש מידה ולהיסחף בטרנדים. אפשר להיות הומו ולהתחתן. הומו׳היא ספקטרום ורובם יכולים להיות גם עם אישה.

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    הומואים שיוצאים מהארון: האחד קיבל שער, השני נקבר במעמקי המוסף. המודר, אשכנזי למהדרין, לא משך אחריו שובל של בכיינים על "הקיפוח". מישהו סופר את כל הפעמים שבהם מזרחים מקבלים את השמנת? כי אמנון לוי סופר רק את שאר המקרים.

    ידיעות: זרקו לי את העיתון לאוטו בתחנת הדלק, אז קראתי. השיממון המם אותי עד שנאלצתי לגרגר מי מלח.

    לחוזרים מארץ השמש העולה:

    חזרתי מיפן לפני יומיים או שלושה
    הכל שם בסדר
    היה כדאי לנסוע ליפן

    הנה פוגי! הנה פוגי!
    כמה זמן כבר לא ראינו
    היי פוגי! היי פוגי!
    כמה זמן כבר לא היינו
    מבקרים אצלו בבית
    מתארחים אצלו בבית
    מקווים שהוא בבית
    דפוק על הדלת ונראה

    הלו!
    מי שם?
    הלו, הלו!
    מי שם??
    הלו, פתח ת'דלת!
    פתח ת'דלת! פתח ת'דלת!
    פתח ת'דלת! פתח ת'דלת!
    פתח ת'דלת! פתח!
    פתח!

    היכנסו לחדר, תגידו שלום להורים
    שבו לכם בנוח, מה אתם מספרים?

    פוגי, פוגי רק עוד לא שמעת
    מה שהיה זה גם כן ההווה
    ממשיכים את כל מה שכיוונת
    מדיחים את מה שלא יפה

    כן, לזה ציפיתי, מה אפשר לעשות?
    להיות קצת אופטימיסטי, לשכוח מהשטויות.

    … עושים דברים בכוח
    ומתקנים אחרי שמאוחר
    אף אחד לא משתמש במוח
    אומרים הפוך נעשה במיושר

    עזבו את הידוע, עזבו את המוכר
    המערב תמיד פרוע, המזרח אינו ישר

    אם אתה עברת את המזרח, אז
    למה לא נדבר אל העניין?
    פוגי, רק עכשיו אתה חזרת,
    ספר מה שקרה ביפן

    חזרתי מיפן לפני יומיים או שלושה
    הכל שם בסדר, היה כדאי לנסוע ליפן
    יש שם אנשים ויש שם אניות
    יש בתי שימוש ויש גם מסעדות, ביפן

    יפן! …

    ג'ודו וקראטה, אוהבים לשתות תה
    אוהבים לעשות חיים, מתמחים בלבנות טרנזיסטורים ביפן
    מילה זו שם מילה, אם לא אז יש משפט
    עושים מה שצריכים ולא על רגל אחת ביפן

    יפן! …

    אין שם מריבות, כל אחד אומר הלו!
    אין שם רציחות, כל אחד הורג את עצמו ביפן

    יפן!

    פוגי מה אתה מספר?
    פוגי מה אתה מספר?
    למה לא ספר לנו?
    אוהו, אוהו, אוהו…

    חתמתי מסמכים וגם קיבלתי הצעות
    ביקרתי את הדודים וגם את שאר המחלקות
    שאלתי שאלות וגם היום שם דיונים
    שחיתי באמבטיה והתחלתי להשמין

    חתמת מסמכים וגם קיבלת הצעות
    ביקרת את הדודים (נכון, נכון, נכון, נכון)
    שאלת שאלות והיו שם דיונים
    התחלת להשמין.

    הסתפרתי במדריד והתקלחתי ביוון
    הייתי גם בסין, שיחקתי טניס שולחן
    הקאתי בפריז והחלמתי באיראן
    גדלתי ב… והתעטשתי בתימן

    הסתפרת במדריד, היית גם בסין, התקלחת ביוון
    הקאתי בפריז, התעטשת בתימן, החלמת באיראן

    גדלתי ושמעתי וראיתי את כולם
    נשקלתי ומכרתי וקניתי את …
    הכל נמצא, הכל כולל, הכל כולל הכל
    משהו לא בסדר כאן, אך קודם תנו לי סול

    אהבתי

כתיבת תגובה