ברור, נו, נגיב בעוצמה

yediot28.8.13isra28.8.13

maariv28.8.13haaretz28.8.13

Þmakor28.8.13

הכותרות הראשיות

תאומי המריבה בעוד כותרת זהה וייחודית, "הספירה לאחור".
השניים מביאים בראש השער גם את המסר הזהה מקודקודינו: "נגיב בעוצמה".
נראה לי שדרוש פה בירור מתחום הפסיכולוגיה (בהנחה שלא מדובר בהדלפות, זה הרי מגוחך), איך שני העיתונים הנצים הללו מתואמים כל כך הרבה פעמים, עד כדי מבוכה ממש, בכותרותיהם הראשיות ובמסר העולה מהן.
גם בכותרת הראשית של מעריב אפשר לקרוא את המסר "נגיב בעוצמה".
בכותרת של הארץ מובאים דברי שר הביטחון: "מי שיעז לבחון אותנו ייתקל בעוצמתו של צה"ל".

השאלה המרכזית הבוקר היא לא האם אלא מתי. נחום ברנע בידיעות אומר שהמתקפה תהיה בין סופהשבוע ליום שני מאחר שביום שלישי הקרוב יגיע אובמה לסנט פטרסבורג שברוסיה לכנס של ראשי המדינות המתועשות, "ובשלב זה ההתקפה ככל הנראה כבר תהיה מאחוריו".
ברנע משוכנע שאין לישראל מה לדאוג

אם הפעולה תסתכם בירי מוגבל של כמה עשרות טילים, סביר להניח שהאיראנים והרוסים לא יניחו לאסד להתאבד באיזושהי התקפה נגד ישראל. הם הרי לא יודעים איך ישראל תגיב, אבל הם יודעים שבחודשים האחרונים נפגעו על אדמת סוריה כל מיני מטרות מהאוויר… גם החיזבאללה לא ישגר ולו רקטה אחת לישראל בלי אישור מהאיראנים, ולאיראנים כבר יש מספיק צרות… אם הסורים יתעקשו להגיב, ייתכן שנראה ירי רקטות קצרות טווח ברמת הגולן…

סמדר פרי כותבת שראשי השלטון בדמשק נמנעים מלאיים ישירות על ישראל, אבל חבר הפרלמנט הסורי, שאריף שחאדה, אמר שישראל תשלם על כל הרפתקה. לדבריו הצטרפו גם דוברי השלטון בטהרן.

במעריב כותב צח יוקד על המשך ההיערכות האמריקאית:

ארצות הברית ממשיכה בהכנותיה לקראת מתקפה צבאית בסוריה, שלפי ההערכות עשויה לצאת לפועל כבר מחר (יום חמישי). ההערכות הן כי המתקפה תחל בשעת לילה מאוחרת, תימשך שלושה ימים ותכוון נגד עשרות מטרות צבאיות. לפחות לפי גורם אחד בממשל, ההתקפה עשויה להתחיל בלילה שבין חמישי לשישי ולהימשך שלושה ימים.

ד"ר עודד ערן, חוקר בכיר במכון לחקרי ביטחון לאומי ושגריר לשעבר בירדן ואיחוד האירופי כותב במעריב שאובמה היה רוצה לאמץ את המודל הישראלי, לפיו על פי פרסומים זרים כמובן, אסד מקבל פלאסק קצר בכל פעם שהוא חוצה איזשהו קו אדום.

אסד ומשפחתו נחתו באיראן, כה טען כלי תקשורת המקורב לחיזבאלה אתמול בלילה.
הפרסום: בניוזלטר המתעדכן של ישר"ה. אין אישורים נוספים.
ישר"ה מדווח על התגברות האיומים על ישראל מצד דמשק.
רה"מ מודיע בכפולת 2-3: "אם נותקף, נגיב בעוצמה".

ג'קי חורי מביא בהארץ את עדותו של תושב פרבר בדמשק על המתקפה הכימית.
ארה"ב זוכה לתמיכה בינלאומית גורפת בעד המלחמה.
לייב בלוגינג של הארץ.

עשרות אזרחים רוסים התפנו מעיר החוף לטקיה בחשש מפני התקיפה העתידית.

חם בדרום

300 איש הפגינו אמש מול משרדי מחוז יפתח של המשטרה ברחוב סלמה (ולא מחוז ת"א ככתוב, אבל לא משנה) על רקע אלימות המשטרה.

ארבעה צעירים מדרום תל רביב חשודים בתקיפת "מסתננים מאפריקה" (ידיעות).

פוליו

פרסמתי אתמול את מסמך הפוליו של פרופ' ג'וני גרשוני ופרופ' ערן בכרך ותהיתי אם גם פה מסתתר אינטרס כלשהו.
מדור הדעות של ynet פרסם גם הוא את המסמך לאחר מכן, עם מענה לשאלתי ברגלית הטור.

פרופ' ג'וני גרשוני, מומחה לתורת החיסון, ופרופ' ערן בכרך, מומחה לחקר נגיפים, מהמחלקה לחקר התא ולאימונולוגיה באוניברסיטת תל אביב. הם אינם ממומנים על ידי חברה מסחרית כלשהי. המסמך נכתב על פי הבנת החוקרים וללא תיאום עם משרד הבריאות. מטרת המסמך היא לסייע לציבור הרחב בהבנת הצורך המיידי במסע החיסון נגד נגיף הפוליו.

זה מעניין, כי הרוב המכריע של דעות המומחים בערוץ בהחלט ממומנות ובכ"ז הם מצאו לנכון לפרסם זאת.

מפת ההתחסנות ברחבי הארץ.

אם הבנתי נכון את דברי רוית הכט, הרי שלטענתה, התנגדות הציבור (ציבור מסוים) לחסן את ילדיו היא עונש למדינה, מאחר שעקרון הסולידריות נעלם מישראל.

הראיון עם נינט

zmanimninet
בזמנים מודרניים של ידיעות מופיע הראיון עם נינט טייב (סמדר שיר). שמונה עמודים. שער. בראיון, שנערך לפני שיצא שמעה של הפרידה לעולם, אין שום רמז לפרידה, בניגוד לאופן בו ניסו להציג את הראיון בפרומואים בידיעות במהלך השבוע שחלף. אפילו היום מנסה העיתון ליצור מצג שווא בהפניית השער עם הכותרת וכותרת המשנה: "מה עבר על נינט | מדברת על השנה הסוערת בחייה".
בראיון ישנה בוקסית שכותרתה "טרם הספיקותי | דברים שנינט לא עשתה השנה"
במסגרת הבוקסית מופיע למשל המשפט "…קיבלתי הצעה, אמרתי 'כן', הודענו שאנחנו מתחתנים ומעבר לכך הכל אישי ופרטי. שנינו רוצים לשמור את הזוגיות שלנו לעצמנו…"
הראיון מקודם גם בעמודי החדשות, עם כותרת המשנה הכוללת את המילים "הראיון עם נינט התקיים וירד לדפוס לפני הפרידה מיהודה, אולם יש בו סימנים שבישרו אותה".
אז לא, אין סימנים, למעט משפט חווייתי שמוסיפה פה שיר: "כשנפרדנו, הייתה לי הרגשה שראיינתי את הבחורה המאורסת הכי עגמומית שפגשתי בחיי".
אבל בתחילת אותה ידיעה מספרת שיר על הראיון הראשון עם נינט לאחר הזכייה בכוכב נולד, וש"נדמה לי שזו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שבה עלה חיוך על שפתיה. חיוך אמיתי, מהלב".
בקיצור, לא ידעתם. ייתכן, אולי סיכויים רבים, שגם נינט לא ידעה על הפרידה. לפחות לא באופן מודע. אין פה שום מחדל עיתונאי על ראיון שלא ניבא את העתיד, ולכן אין שום סיבה לכופף את המציאות ולהציג סימנים שלא קיימים.

בלוגלנד/ רשת' פייסבוק

הריני לבשר באושר: hoops, אתרו של מנחם לס, באוויר.

שוב חדשה ישנה, אך אני מתעדכנת לאט לאט: האדריכל דן איתן פרסם באתרו את צילומי המבנים בקמ"ג בדימונה. התקשורת רעשה אף שהיו אלו חדשות ישנות ושהצנזורה אישרה את פרסום התצלומים כבר לפני שנים רבות. אתמול ראיינה קשת רוזנבלום את איתן.

תרבות

טהוניה רובל זכתה בגמר האח הגדול חצי שנה אחרי שיטאייש אייאנו זכתה בפברואר בתואר מלכת היופי יוצאת אתיופיה הראשונה. בין פברואר לאוגוסט, באפריל, נרצחה זהבה צ'קול והושלכה מחלון בית מלון בחיפה נתניה.
הקבוצה האחרונה של עולים מאתיופיה תנחת היום בישראל, ובכך יסתיים מבצע כנפי יונה שהחל לפני שלוש שנים ובמהלכו העלתה הממשלה ארצה כ-7,000 עולים. בטיסה של היום יגיעו 450 עולים.

תוכנית התרבות של ערוץ 10, קצת גבוה עם יאיר ניצני יורדת מהאוויר. באסה. מאוד חיבבתי את הכתבה על אודות הסרט שלי, ששודרה בה. אהה, היה זה בתחילת יולי, ימי התום שלפני הנסיעה ליפן ולפני מציאתה של נוריקו-סאן.
דקה 6:40
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

משתכשכים בביצה

מי נגד מי, עכשיו מדי יום. בקרוב אני יוצאת לפנסיה.

מחקר: 60% מהמידע המתפרסם בעיתונות מקורו בשיחות טלפון.

האקרים פרצו לאתר האינטרנט של NYT.
הנה הדיווח בעמוד הפייסבוק.

ידיעה נושנה מימי יפן, שיש לי אליה נגיעה אישית: טל לוין מונתה לעורכת עכבר העיר און ליין. את טל קיבלתי לעבודה עת ערכתי את תפוז, וסגולותיה הייחודיות בלטו לאין שיעור. היא נטשה את תפוז לטובת הטלוויזיה אחרי חודשים ספורים.

אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, פרסם שלשום סטטוס עצבני המתייחס לידיעה על אודותיו בעניין סיום עבודתו לכאורה.

האם נתי טוקר, כתב התקשורת של "דה-מרקר" עומד לסיים כבר בשבוע הבא את עבודתו? לא בטוח, אבל תודו שזה פתיח נהדר לידיעה. אני משוכנע שטוקר מסכים אתי, שכן הוא עצמו פתח השבוע באופן דומה ידיעה שפרסם, בכתבו: "האם כהונתו של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, תסתיים כבר בשבוע הבא? במשרד התקשורת אמרו אתמול כי הם יבחנו את פנייתה של תנועת אומ"ץ, שבה נטען כי כהונתו של גילת אמורה להסתיים בסוף אוגוסט".
ובכן, התשובה היא לא… די היה בבדיקה קצרה כדי שטוקר וחבריו האחרים שפרסמו את האייטם לא יפלו בפח שמישהו ניסה לטמון להם.
זה החל במכתב של תנועת אומץ למבקר המדינה, בו נכתב:
"לתנועת אומ"ץ נודע כי יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת מתכוון להמשיך את תקופת כהונתו בתפקיד זה למרות שהקדנציה שלו מסתיימת בסוף חודש זה (גילת התמנה לתפקידו באוגוסט 2010).
ההסבר הדחוק שנותן גילת לכוונתו להמשך בתפקידו חצי שנה נוספת היא שהוא מחשב את תקופת הכהונה מחודש מרץ 2010, מועד כינון מליאת רשות השידור.
אומ"ץ מבקשת את התערבותך לכיבוד כללי המינהל התקין ולהביא לסיום תפקידו לאלתר.
בסוגריים אנו מבקשים להעיר כי גילת הוא היו"ר הראשון שמכהן בשכר מלא עפ"י חישוב של משכורת סגן שר ואין תימא אפוא שיש לו רצון להשתכר תקופה נוספת את משכורתו הגבוהה".
כעבור שעה קלה כבר מצא המכתב דרכו לתקשורת, שהיתה הנמען האמיתי לתלונה. רוב העתונאים לא טרחו לבדוק לעומק (טוקר דווקא ביקש לבדוק את הענין, אך גם הבדיקה לא מנעה ממנו לפרסם את תוכן המכתב). אילו היו עושים העתונאים בדיקה אמיתית ולא מסתמכים רק על המכתב של אומץ, הם היו מגלים את האמת:
ב-18.7.10 מוניתי ע"י הממשלה (החלטה 2096) לתפקיד יו"ר רשות השידור, לאחר שנשיא המדינה בהמלצת הממשלה מינה אותי כחבר המליאה. הנשיא פרס העניק לי את כתב המינוי בלשכתו. (ההוכחה המצולמת למטה)
במרץ 2011 כוננה מליאה חדשה. זו המליאה הנוכחית של רשות השידור. יחד עם 30 חבריי למליאה קבלנו ב-17.3.11 כתב מינוי עפ"י חוק רשות השידור, והמשמעות: מיום זה החלו שלוש שנות הכהונה של חברי המליאה. (ראו תמונה למטה)
ב-3.4.11 החליטה הממשלה (החלטה 3092) למנות אותי כיו"ר רשות השידור. (ראו תמונה למטה) ולמען הסר ספק, אציין שבאותה החלטה נכתב במפורש שכיהנתי כיו"ר היוצא של הרשות והמליאה. הכל ברור, הכל ידוע.
*כיצד אפוא נודע לתנועת אומץ שאני שהקדנציה שלי מסתיימת בסוף חודש זה, כשכתב המינוי- עיניכם הרואות- הוא ממרץ 2011? (לשלוש שנים)
*כיצד החליטה אומץ שהתמניתי באוגוסט 2010, כשבפועל מוניתי ל ביולי 2010? לשיטתם, כבר הייתי אמור לסיים את הקדנציה בחודש שעבר…
מהו "ההסבר הדחוק" עליו כותבת אומץ במכתבה? עד לרגע זה לא פנה אלי שום גורם בבקשה להסבר, ולכן ממילא גם לא נתתי לאיש שום הסבר…
במכתב יש אי דיוקים נוספים, אך דבר לא מנע מהעתונאים לקחת אותו כמו שהוא, ולהפוך אותו לאייטם, שעה שבדיקה פשוטה של העובדות היתה מפריכה את תוכנו לחלוטין.
בתגובה למכתבה של אומ"ץ מסרתי לתקשורת: "מדובר בגיבוב של דברים חסרי שחר שניתן להפריכם בקלות, בין היתר באמצעות כתב המינוי שניתן ליו"ר הרשות מנשיא המדינה".
הגדיל לעשות אחד העתונאים שגם לאחר שקיבל את התגובה, ציין בסוף הידיעה שלו: "אולם בניגוד לנאמר, מינויו של גילת לתפקיד יושב-ראש רשות השידור אושר בממשלה ב-18 ביולי. 2010 אישור הממשלה הגיע לאחר ששלושה ימים קודם אישרר נשיא המדינה שמעון פרס את המינוי והעניק לגילת כתב מינוי. עתונאי זה התעלם לחלוטין מכתב המינוי ומהחלטת הממשלה.
טוב, למה לתת לעובדות לקלקל סיפור טוב?

(הסטטוס זקוק לעריכה, אבל נו, אין לי כוונות).
ענה לו נתי טוקר מעל אותה במה:

…ראשית, תרשה לי לבקשך להבהיר את כוונתך מאחורי משחק המילים המבריק. מהי אותה אי-תונות לא-חמת? זו אותה עיתונות שמנסה להוריד את המסך מעל גוף ציבורי שמתנהל במחשכים? זו אותה עיתונות שמנסה לחשוף את המנגנונים המעוותים, את ההטבות למקורבים ואת כשלי הניהול החריפים? זו אותה עיתונות שנאלצת להתמודד עם הנהלה ויו"ר שעושים יד אחת כדי למנוע מהציבור מידע בסיסי על הגוף הציבורי שממומן מכיסם? זו אי-תונות? האם אתה תרמת תרומה כלשהי כדי שאותה אי-תונות תצליח במשימתה לבער את החוליים של הרשות?
ובנוגע לעניין המאוד-מאוד אישי שלך שבגינו זכיתי לככב כאן.
מכתבה של תנועת אומ"ץ היה ראוי לסיקור, שכן עלתה בו שאלה משפטית האם המינוי שלך אכן היה מיולי 2010 לקדנציה אחת, או שמא מונית מחדש במרץ 2011. עמדתך ברורה, והיא הובאה לידי ביטוי בצורה מלאה בכתבה. גם עמדתה של תנועת אומ"ץ ברורה, והיא סותרת את עמדתך. הם טוענים כי המינוי היה לשלוש שנים בלבד מיולי (אוגוסט). במקרה כזה, הכתובת היא הגורם הממונה – משרד התקשורת (הפעם זה לא משרד ראש הממשלה). ומה אמרו במשרד התקשורת? שמדובר בסוגיה משפטית שצריכה להיבחן.
אני מבין את הרצון הטבעי שלך למנוע כל אזכור לטענה שכהונתך אמורה להיות מופסקת. אף אדם בתפקיד רב מעש ותועלת לא היה מוכן שבאבחת חרב יעצרו את מפעל חייו האדיר. אבל למרבה הצער, כל כלי התקשורת בחרו לפרסם אותה, אולי כי היא מעניינת? אולי כי עצם הדרישה להפסיק את כהונתך – אולי גם בלי הצדקה משפטית כזו או אחרת – ראויה לסיקור?
אגב, הידיעה שלי עלתה לאתר באיחור רק משום שרציתי לבדוק את העניין הן מולך אישית והן מול משרד התקשורת. לטעמי כל העמדות שהוצגו בפניי באות לידי ביטוי בצורה הוגנת בכתבה, כולל צורת הניסוח של הכותרת.
ועוד הערה קטנה: גם אם בסופו של דבר יתברר שהצדק איתך אני מניח שגם אתה מבין מדוע אתה והרשות זוכים לסיקור ביקורתי מאוד בכל סוגיה שעולה על הפרק. אם הייתי העוזר התשיעי שלך הייתי מייעץ לך לא לבוא בטענות ותואנות על כותרת אחת, אלא לדאוג שכל הכותרות הבאות יהיו קצת יותר חיוביות. יש סיכוי שזה יקרה?

לפני פיזור

בשל פיזור דעת ונחיתה אטית לא הודיתי לשלל תומכי הבלוג של חודש אוגוסט.
אז אתם שם, שלא שכחתם אותי גם בזמן החופשה מהבלוג, תודה רבה רבה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

111 תגובות על ברור, נו, נגיב בעוצמה

  1. שועלן הגיב:

    גם משגב מלהיט את דיון השד העדתי, רק באופן בלתי מודע.

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      הפוסט שלו נכתב בעקבות מגיב(ים) שהציעו לשחק כדורגל בראשי ילדיו ואיחולים שיזכה לגרד את שרידי בנו בשפכטל (נכון לעכשיו התגובות עדיין מתנוססות באתר הארץ). וכן, הדוגמאות שהעלה הן של טובי בנינו מעדת האכלולי. מעניין מה יגיד אמנון לוי.

      אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      אבישי עברי מגיב.

      אהבתי

  2. עו"ד הגיב:

    עכשיו תקראו מה שתקראו כאן מחר בבוקר: הארץ נחסם לתעלול המובייל.

    אהבתי

  3. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אתמול כתבתי פה, בין השאר, בעניין הפוליו:

    פוליו. מרוב מילים אני עדיין לא יודעת מה באמת צריך לעשות. בכלליות אפשר להגיד שרשויות הבריאות של המדינה הצליחו ליצור פה נס בריאותי לא קטן בשישים ומשהו השנים האחרונות כך שיתכן שבסופו של יום הם כן יודעים מה הם עושים.

    היום קיבלתי חיזוק מסויים בעניין הנס הבריאותי המתחולל בישראל כבר עשרות שנים.

    אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      אם הכוונה ליחס בין ההישגים – תוחלת חיים ויעילות המערכת, לבין האמצעים – מספר רופאים, אחיות, מיטות ומיכשור רפואי ביחס לגודל האוכלוסיה כפי שמפורט בכתבה, אז בהחלט מדובר בסוג של נס.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        היחס הנמדד הוא בין תוחלת החיים להוצאה לנפש על בריאות. לא נבדקו פרמטרים אחרים. ככל שההוצאה נמוכה יותר הציון טוב יותר. לישראל יש כמובן הוצאות נמוכות על בריאות יחסית למדינות כמו בריטניה שבדיה וארצות הברית. מה שקצת מפתיע הוא שלפי ווינט הנתונים כוללים גם את ההוצאה הפרטית על שירותי בריאות ועדיין ההוצאה בישראל נמוכה.

        אהבתי

  4. סגן שר החוץ הסורי עושה יונה (מתחת לצרור הקישורים לאחר התמונות):
    1- ארה"ב צרפת ואנגליה מימנו את הקבוצות שהשתמשו בנשק הכימי.
    2- הקבוצות ישתמשו בסופו של דבר בנשק הכימי כנגד אירופה.
    3- לפקחים הוצגו ראיות שהטרוריסטים עומדים מאחורי התקיפה.

    נסכים שמדובר במשטר רצחני מושחת איום ונורא.
    1- מדוע בשאר העדיף להפגיז בנשק כימי את האוכולוסיה בעיר ראשית במקום בריכוז מורדים רחוק בהרים?
    2- מדוע בשאר בוחר לדבוק בתירוץ (שנשמע קונספירטיבי) שקיצוניים מחו"ל עומדים מאחורי הקזת הדם? התפקיד שלו במחזה הוא השליט האכזר ולא שוטה הכפר.
    3- איפה הסיקור של ראשי הארגונים החילוניים, הקודקודים המוסריים שעומדים בראש צבא סוריה החופשית?

    אהבתי

  5. גדעון סער עושה אובמה- מודיע שאחרי החגים יועברו מסתננים למדינה שלישית, בהמוניהם.

    1- לדעתי זו פעם ראשונה שהעיתון הנאור משתמש במילה מהגרים. מעניין מה קרה לפליטים.
    2- לארגוני הזיוע יהיה זמן להתגב"ץ, לחקור ולהשמיץ את מדינת היעד שהסכימה עבור חופן דולארים לפתור ליהודים. בעיה ששכרה בצידה. מחפש את ההגיון לפרסום ואת העיתוי.
    3- מיכל רוזין (מרצ) בלחץ וכבר רוצה בשם האמנה הבינלאומית והשקיפות והמוסר הנאור שמיד יספרו כמה שילמו ולאן יעבירו. הדדיות, כי הקרן לישראל חדשה ייבאה את הסחורה בשקיפות מלאה.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    לא מבין את הזלזול בכותרת הפוסט.
    רק לסורים מותר לאיים עלינו?
    את חושבת שאם הסורים יירו טילים על ישראל, ישראל לא "תגיב בעוצמה"?

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    הייתי מצפה ממך להצרית את הכותרת "בחירתו של אובמה" למאמר של ברנע.

    אהבתי

  8. shttutit הגיב:

    טהרן מכחישה שאסד ומשפחתו מתארחים אצלם עפ"י ערן זינגר ברשת ב'.
    ~~~~
    סקוּפּוּן:
    היום בתוכנית "הכל דיבורים" בהנחייתו של עודד שחר
    דיברה מירי קרימולבסקי על השימוש הנלוז ביצירות אמנות
    בלוח השנה החדש של בזק בינלאומי
    כמו כן התראיין דר' יריב בן-אליעזר, נכדו של בן-גוריון, דיבר על השימוש
    הלא ראוי ביצירות אמנות אלמותיות בלוח השנה הנ"ל כמו שסיפר
    שביטל את המנוי לעיתון "הארץ" לאחר פירסום הקליפ הסקסיסטי והדוחה.
    https://velvetunderground.co.il/?p=46871

    אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      אפשר להאזין כאן, החל מדקה 1:39:00 בערך (מופיע שזו התוכנית עם נועה ברק, אבל זו טעות). מתחיל עם מירי קרימולובסקי, ויריב בן אליעזר מצטרף אחרי שתי דקות וחצי.

      אהבתי

      • shttutit הגיב:

        סליחה האייטם הופיע לראשונה בהכל דיבורים היום האייטם הכמעט אחרון לפני 12.00

        אהבתי

        • אלקטרון חופשי הגיב:

          כל האינפורמציה שמסרת בסדר גמור, וגם הקישור הוא לתוכנית של היום – פשוט באתר של רשת ב' מופיע כאילו התוכנית היא עם נועה ברק, למרות שהיא עם עודד שחר.

          אהבתי

          • shttutit הגיב:

            הבעיה עם שם מגיש התוכנית מאז עזיבתו של ירון דקל,
            חוץ מיום חמישי, בו "הכל דיבורים" משודרת עם אילה חסון
            שנים על גבי שנים, הם עדיין לא סגורים מי יגיש את "הכל דיבורים"ואפילו שמעתי יש ריבים. אז יש לנו את יוסי הדר,נועה ברק ועודד שחר
            ו…כולם רבים רוצים לנגוס בצלחת תוכנית הדגל.

            אהבתי

  9. בעוון יבוא תרבות הסלבס האמריקאית הייתי גוזר אלף שעות צפיה כפויה באח הגדול על כל אחד מהמנהלים והבעלים שאחראים על פיגוע התופת החברתי.
    החדירו לפריים טיים היהודי שלל מחלות מנטליות כגון הטמטמטת המצויה, מציצנות, בוטות, תככנות, גסות רוח, אנוכיות והכל במסווה הקידמה המערבית המתקדמת והליברלית. אם אסי הומו וטהוניה שחורה יש חסינות ואפשר לזבל. הנאורים בתקשורת לא יבקרו לעולם זבל נאור. העניין סגור המוחות פעורים. ארה"ב ענקית ויכולה להכיל מסה מסויימת של סוגי אינטרטיימינט שיהודים לא אמורים לצרוך. בארץ האינדיאנים לשעבר הטמטמטת הצרכנית והבידורית נולדה מחוסר משמעות ועוגנים תרבותיים ולכן הכרחית לממשל. שעמום המונים באחד מהכרכים -מתכון להתמוטטות הסדר הציבורי. אצלנו, בלי עין הרע לא צריך את הלשלשת הליברלית.הרי לא משעמם לרגע והבסיס התרבותי עשיר ועתיק.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הבסיס התרבותי שלנו עשיר ועתיק, וכולל בעיקר הפניות צפויות לטיוב.

      אהבתי

      • אני לא מכיר נערים אמריקאים שמתנדבים לשנת שירות מתוך מודעות חברתית או תופעה שבה ילדים משחקים בגנים ללא השגחה או דאגה. בעיניך התרבות האמריקאית עדיפה?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ברור ששלנו עדיפה פי עשרות אם לא מאות מונים.
          לכן מוזר שאתה כל הזמן מרפרר לתרבות הקלוקלת הזאת בקישוריך הרבים.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          נו יון, אתה לא מכיר, כי אתה לא יודע.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          בפייס קור נערים אמריקאים התנדבו לשנת שירות ויותר.
          בהרבה כנסיות בייחוד בכנסיה המורמונית מתנדבים למה
          שהם קוראים שירות חברתי. בכלל יש המון התנדבות
          בארה"ב, ראה הלובי היהודי, ראה ארגון הדסה.
          מי בדיוק מעשירי ישראל תורם למטרות חברתיות
          חלקים משמעותיים מהונו, כמו ביל גייטס למשל.
          בנושא של משחקים בגנים אתה כנראה צודק.
          אין דבר כזה בכלל "תרבות אמריקאית". מה הקשר בין נער
          מקסיקני ב LA שהוריו לא יודעים אנגלית והוא יודע אותה
          בקושי ועובד בסופר מרקט עבור פרוטות,לבחור ישיבה יהודי
          בניו-יורק. או בין שניהם לאחד השכנים של ליס בדרום קרולינה
          שבחודש יורה יותר תחמושת מאחד או יותר מעשרת הרובים
          שלו מאשר חיל בצה"ל בשנה וכל שנה עושה שבוע שבועיים
          בשטח בצייד. גם השפה היומית שלהם שונה מאוד. חלקים
          שונים מדייסה תרבותית זו מושכים אנשים לא אמריקאים
          מסיבות שונות.

          אהבתי

    • אורן הגיב:

      רגע המקור לאח הולנדי (במסורת השקיפות הכפויה), הפריצה לעולם דרך בריטניה . בארה"בה נוכחותו מתונה בהרבה.
      וכמו שאומרים, למי שיש בעיה עם המערב הליברלי המתקדם יש לו מספיק מדינות באיזורנו לעבור אליהן. בסך הכל צפיה באח לא נכפית על אף אחד.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין שום הכרח או חובה לצפות בערוץ 2 אם כבר צופים בטלוויזיה. הציבור לא מסומם. יש לפחות עשרה ערוצים אחרים.
      זה שהוא מותנה ללחוץ 2 זו בעיה שלו.
      מה גם שלא חובה לצפות בטלוויזיה כלל. יש מיליון פעילויות אחרות שאפשר לעשות.
      וכמו שכבר נאמר, מה קשור האח לאמריקה מה.

      אהבתי

      • התניה היא שאלה של מודעות וכמות האנרגיה הנדרשת לאלטרנטיבה אבל שידור ציבורי הוא לא חנות בוטיק ולא מועדון חברים סגור. הציבור יצפה בפריים טיים גם בהאבקות בוץ לנשים. ואם לסבית והומו ינחו או יהיו בין המתמודדים על מיליון שוב הנאורים יתעלמו מהריח. מדוע הארץ או גופים אחרים 'שוחרי קידמה ותרבות' לא הקימו עצומות והפגנות נגד התופעה?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          כמה אנרגיה דרושה להעביר ערוץ בשלט? תהיה רציני.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          קשת משדרת בערוץ מסחרי בזיכיון ולא בשידור ציבורי.

          מדוע הארץ או גופים אחרים ‘שוחרי קידמה ותרבות’ לא הקימו עצומות והפגנות נגד התופעה?

          מאותה סיבה שהם לא מפגינים להשבת של "סמי וסוסו".
          למה כל אלה שדמות של לסבית והומו לא מהוות שוחד בעבורם לא מקיימים עצומות וחותמים על הפגנות?
          כי לא בא להם לגחך את עצמם.
          אפשר להעביר ערוץ, לקרוא ספר, לשחק בקנדי קראש או לדמיין פעילות ספורטיבית.
          אפשר גם לצפות, לא נורא, מקסימום סובלים ממוות מוחי, המוח הוא אובררייטד.

          אהבתי

          • אתה מתייחס לסוג רשיון השידור כאילו רלוונטי להגדרת ציבור הצופים ומשוכנע שיש לך מטען עודף על הצוואר. אם אסי עזר לא שוחד, אתה מוזמן להסביר את נוכחותו בפריים טיים או במה הוא טוב מאחרים מלבד היותו בעל ממ"י?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              הוא לא טוב יותר או פחות מאלה שזהותם המינית לא כואבת לך בעיניים, או גורמת למצוקות נשימה וכאבים בחזה.
              נסה לנשוף לשקית בכל פעם שמופיע לא סטרייט על המרקע, או פשוט יותר, עבור לרוסיה.

              אהבתי

      • עניתי לך. תבדקי במרתף אולי מאחורי ערימת הטרולים.

        אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    בזמן שייפנת, הבלוג המעולה של אורי כץ (דעת מיעוט) הצטרף אף הוא לבלוגיה של הארץ.
    אני יודע שהטענות נגד שוקן הן שהוא קפיטליסט ימני-כלכלי, אבל חוץ משטרסלר שמבליח פעם ב- עם טור דיעה, כל העיתון (ובמיוחד המרקר) שבר חזק שמאלה גם כלכלית, כך שמדובר בתוספת מרעננת לדיון הציבורי באתר.

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      איך אתה מסביר את השבירה שמאלה בתחום הכלכלי של הארץ. אני, למשל, שברתי, חזק, שמאלה (בתחום הכלכלי) לאחר שהתנסיתי במאבק כנגד פיטורים ונדרשתי להגנה של ארגון עובדים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה בא בד בבד עם ההקצנה הפוליטית.
        אם בשמאל המתון ניתן למצוא תומכי שוק חופשי (קרי – העשירונים העליונים שמוכנים לוותר קצת לפלסטינים בשביל שיהיה פה שקט והעסקים שלהם ישגשגו), בשמאל הרדיקלי זה כבר אידיאולוגיה נטו, והעמדות המדיניות והכלכליות בלתי ניתנות להפרדה כי הן חלק מהשקפת עולם אחת כוללת.
        כמובן שאחד הקטליזטורים העיקריים להקצנה הכלכלית היתה המחאה החברתית, בעקבותיה המרקר שינה לחלוטין את פניו, אם מסיבות אידיאולוגיות ואם מסיבות פופוליסטיות.

        אהבתי

        • japan הגיב:

          מה מחבר את השמאל הרדיקלי לארץ? צ׳יקי ארד בהארץ מספר שכל מנהיגי ופעילי המחאה החברתית מלפני שנתיים נמצאים בברלין.

          מי זה אותו מעמד שמשגע אותנו? אלה אנשים שלמדו תואר ראשון או אומנות כדי להתפרנס בלי לעבוד קשה ואחר מתפלאים שזה לא עובד ככה. ללמוד וידאו ארט זה לא במקום לקום לעבודה בשש בבוקר. יש בארץ מעמד שלם של אנשים כאלה. אלה שהקימו את המדינה רצו לראות פה מדינת פועלים. מתי זה נעלם? כשהביאו את העולים להיות חוטבי עצים ושואבי מים?

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            מתי זה נעלם?

            כשנולדו הילדים שלהם, גג הנכדים.

            אהבתי

            • japan הגיב:

              לחשוב שהוריהם שיגעו את המדינה עם הפנקס האדום האימתני. אגב בגרמניה מקפידים על צימצום של לומדי השכלה גבהה. רב הגרמנים מופנים לעבודה אמיתית. רק אצל יהודים המציאו את המושג הזה שאוניברסיטה משחררת מעבודה קשה.

              אהבתי

          • japan הגיב:

            ציטוט
            שנתיים אחרי שיא המחאה, פעילים רבים כבר לא בישראל
            רועי צ'יקי ארד
            13/08/2013 | 13:39
            רבים מאלה שיצאו לרחובות בקיץ 2011 התייאשו מהמצב בישראל ובחרו לנסות את מזלם במקומות אחרים. חרף התסכול, הם מאמינים שעוד ישובו לכאן

            יותם ישי, שפתח אוהל ברוטשילד כבר ביום הראשון והיה ממייסדי "בית העם", מתגורר היום בברלין. המשורר והאקטיביסט מתי שמואלוף, ידידי ושותפי לעריכת "שירון המהפכה" ו"גרילה תרבות", למד גרמנית והוא בדרך לברלין, בתקווה לקבל ויזת סטודנט ("אני מרגיש שאחרי המחאה, בנט ולפיד סגרו את האפשרות לשינוי בזמן הקרוב. אני מיואש פוליטית"). ליאורה יוקלה, שתרמה כמעט לכל פעילות, כמו למשל העדלאידע החברתית, כבר בדרכה לניו יורק, שם תלמד עיצוב לחדשנות חברתית ("אני מקווה לחזור לפה עוד שנתיים עם הרבה ידע"). פעילים אחרים במאבק, כמו שיר אלוני, לומדים גרמנית עם מחשבה לנסות את ברלין מתישהו.

            מעין יונגמן הקימה אוהל ברוטשילד ב-14 ביולי 2011, עם תקוות גדולות. באביב 2012 כבר עברה לברלין: "האגרסיביות ואווירת ההישרדות בארץ קשות לי, אף שהחיים שלי בתל אביב היו יפים מאוד. במחאה, בפעם הראשונה היתה תחושה מרגשת של ניסיון לייצר שינוי". כיום יונגמן עובדת על קיר פסיפס ענק סמוך לבית הקברות היהודי בברלין. "השקענו, התאמצנו, נתנו כל כך הרבה, והאבן זזה רק בחצי סנטימטר", היא אומרת. "היה ברגע הזה משהו כל כך נדיר, שכולם פועלים למען מטרה בארץ הזו, שכבר התרגלה לקושי וכאב שיוצר קהות ואדישות. פתאום היה ניצוץ. כבר לא נשארה לי הרבה תקווה. זה מרפה ידיים כמו לעמוד מאחורי אדם חירש לצעוק בקול, להתחנן ולשיר ואין תגובה". את יותם ישי, שותפה למחאה, היא לא פוגשת הרבה בברלין. "יצא לנו לדבר פעם אחת על המחאה, זו היתה חוויה מטלטלת", היא מספרת.

            אהבתי

        • ShulamiD הגיב:

          כי זה מוכר יותר עיתונים?

          אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    השאלה המרכזית הבוקר היא לא האם אלא מתי. נחום ברנע בידיעות אומר…

    לרוע מזלו של אובמה עופר שלח הוא עכשיו ח"כ מהקואליציה, סטטוס המונע ממנו לשלוח לאובמה את תוכנית התקיפה שעליו לבצע. לפחות נחום ברנע נותר עומד על המשמרת.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    באח הגדול היו כבר כמה וכמה מתמודדות סוציומטיות, צעקניות ומקופחות מקצועיות. הן נדחו בבוז ע"י הקהל/ההפקה. היתה להן בעיה אחת: הן היו סתם מזרחיות, ולא נסיכות אקזוטיות.

    אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      מה ההיפך ממדינת כל גזעניה?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כלפי המזרחיות זו לא גזענות?
        מה שמוזר זה שאני נוטה להאמין שרוב המסמסים הם מזרחיים.
        זה דורש מחקר סוציולוגי.

        אהבתי

        • אלקטרון חופשי הגיב:

          טוב, הגבתי לא ממש במקום הנכון (פשוט לא רציתי לפתוח שרשור חדש בנושא). התכוונתי רק לעובדה שבתוכנית מציאות פופולרית הקהל הרחב מצא לנכון לבחור באתיופית, שסבלה מהטרדות גזעניות מצד משתתפים אחרים בתוכנית.

          אהבתי

          • japan הגיב:

            הקהל הרחב או רק התגייסות עדתית על רקע גזעי? צריך לבדוק את זה. העין השבעית כבר חקרה את בלוף הרייטינג של האח הגדול.

            קשה לי להאמין שהמזרחים הצביעו לטהוניה. בחוש הריח שלהם הם הריחו שאלה שדוחפים אותה בכזאת בוטות אלה אותם אנשים שהדירו ילדים מזרחים מהפרסומת של ״ילדי קסטרו״. אותה גזענות.

            אהבתי

        • japan הגיב:

          המזרחים לא הצביעו לטהוניה. להצביע בעד טהוניה זה להצביע בעד השיטה.

          אהבתי

        • japan הגיב:

          יש מחקרים סוציולוגים למה השמאל (שהמציא והחריף את הסכסוך עם הערבים) מעדיף את הפלסטינים על פני המזרחים. עכשיו הם ״אוהבים״ אתיופים. הרגע הגזעני אמש היתה הפרסומת המיוחדת של קסטרו.

          אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      אני לא יודעת אם צפית באח הגדול או שאתה ניזון ממה שקראת אך טהוניה אינה סוציומטית למרות שאי אפשר לתארה כאחת שמגשימה את הציווי הקטגורי: " היי יפה ותשתקי" . לא תמיד אהבתי את תגובותיה אך מי אוהב הכל אצל כולם. בעיקר "סופרים, לה את הקשיחות כלפי איתי תכול העיניים שלדבריו בא " לעזור לטהוניה ולהבין אותה". האמירה המתחסדת והפטרנליסטית ( אולי גם גזענית, בהפוך, על הפוך) קנתה את לב כולם ואפילו אני שהתנהגותו נראתה לי חשודה בהתחזות , כעסתי על אביו של יניב שתיאר את איתי כנוכל. הסתבר שהוא צדק. אתה רואה , אני ממש מתמצאת. עקבתי בעניין רב מפני שאהדתי את טהוניה. רק הפריע לי שהיא כל הזמן בישלה להם וניקתה את המטבח למרות היחס המגעיל של חלק מהדיירים אליה. האמן לי. אני ממש מומחית לעונה 5 של האח הגדול . אמנם ראיתי את המפעל ליצירת הכנסות של כל הנוגעים בדבר אך מכיוון שקיבלתי הכל בחינם ( מאקו) אין לי טענות על כך. גם לא סימסתי וכיוצ"ב. אני ממש משקיפה אוביקטיבית 😛

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ממקור ראשון.
        איתי לא רלוונטי לדעה על טהוניה. היא היתה טהוניה הרבה לפני שהוא נכנס.
        איך עוד ניתן להגדיר אדם שיוצא נגד החברה בה הוא חי, רב עם כולם אחד-אחד, מתבודד, מסרב לשתף פעולה במשימות בהן לכולם יש אינטרס משותף להצליח?
        אז בסדר, היא בישלה וניקתה. זה נובע יותר מצורך פנימי שלה מאשר דאגה לזולת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אני לא יכול מטעמים אתים להתייחס לעובדות. אך מה זה צורך פנימי לבשל ולנקות? האם יכול להיות גם צורך פנימי לריב עם כולם?
          והמקור הראשון, מה זה, האם לאח הגדול יש אח יותר גדול.
          בכל מקרה שעשעת אותי (בטוב, כמובן).
          חבל שנזכרת עכשיו, היית צריך לשתף בא"גיגיך בזמן אמת.

          אהבתי

        • ShulamiD הגיב:

          אני חושבת שאפשר לקרוא לו נונקונפורמיסט, אינדבידואליסט, בעל דעה עצמאית, מרדן, מהפכן, חדשן, לא הולך בתלם ועוד. אודה שדי הופתעתי מפרוט התכונות השליליות שמנית. אגב, להזכירך, היו גם אנשים שהיו חברים שלה עד כמה שאפשר להיות חבר של מישהו שאתה מתחרה בו כדי לזכות במיליון ₪. אודה שלא אהבתי לראותה מבשלת לאחרים ומנקה אך הייתי מוכנה לסלוח לה על כך כי חשבתי שאולי היא נהנית לבשל וזה מעביר לה את הזמן.
          האם מי שמשתתף ב"האח הגדול" עושה זאת כדי לדאוג לאחרים. שיתוף הפעולה ב" האח הגדול, הינו לצורך השגת תקציב לאוכל ולא כדי להציל את העולם. לפי דבריך אפשר לחשוב ש" האח הגדול, מכנס תחת כנפיו ל"ו צדיקים. 😀

          אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      טהוניה פשוט מקסימה, מעניינת ומורכבת. בבחינת " אתיופית לא מה שחשבתם".

      אהבתי

  13. אורן הגיב:

    משרדי מחוז תל אביב ומרחב יפתח חולקים אותה כתובת בסלמה.

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    למה דווקא הורביץ מוציא אותך לפנסיה, ולא נניח, העין השביעית?
    הרייטינג? העובדה שזה אדם אחד?

    אהבתי

  15. bazinga הגיב:

    מישהו בכלל בישראל מדווח על הדיון "בשביל מה אנחנו צריכים את כל זה?" שמתרחש עכשיו בארה"ב בכל הקשת הפוליטית שלו?
    משמאל אני שמעתי את מייקל מור(המצטט מהמדורה האנגלית של "הארץ" לעיתים) מעלה טענות בנוגע לאמינות של המתקפה עקב זכרונותיו מההכנות הפוליטיות ערב המלחמה השנייה בעירק ומימין השמרנים טוענים שזו בכלל לא מלחמה אמריקאית ושרק בגלל שארה"ב יכולה לא אומר שהיא צריכה, במיוחד כששני הצדדים הם לא אוהבי ארה"ב גדולים(תומכי מדיניות הבידול).

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אכן.
      במיוחד אם לא תוקפים את הנשק הכימי.
      מה ייצא מזה?
      מחלישים את הצבא של אסד, ובסוף המורדים ישתלטו על המאגרים הכימים.
      הדבר היחיד שכן אפשר להצדיק בשלב זה זה תקיפת טילים (טק"ק, טק"א, טח"י), שפחות משפיעים במלחמה נגד המורדים, ויותר מסוכנים לאזור.

      אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      ד"ר גיא בכור בפייסבוק:

      נפולאון נהג לומר: "אני לעולם לא מפריע לאוייבים שלי לתלות את עצמם". אז למה אובמה מפריע להם? גם אסד וגם המורדים האלה, מהמסוכנים שבסלפים, הם אוייבים של ארצות הברית ושל ישראל.
      תקיפה אמריקנית בסוריה תהיה טעות קשה, אפילו אם היא לא תשנה את מאזני הכוחות בין אסד למורדים נגדו. שנתיים וחצי אנחנו מצליחים להתרחק מן הסערה הסורית. למה אובמה מקרב אותנו אליה?? יש לקוות שהתקיפה הנלהבת הזו לא תתקיים. היא מעידה שאובמה והצוות שלו ירוקים וחסרי הבנה.

      אובמה הכניס את עצמו לפינה: מצד אחד, אין לו עניין לסבך את ארה"ב במלחמה הזו ; מצד שני, אם לא יתקוף יצטייר כחלש לאחר נאום "הקוים האדומים".

      אהבתי

      • אובמה ביטל את ברית הדיקטטורים וריסק את הבובות שהמערב המליך על ארצות ערב. 'התקומה החילונית' שהביאה לתהליך שנקרא האביב הערבי, גם אם אותנטית (יש לי ספק) נבלעה במהירות בידי כוח הכבידה האסלאמי שאומץ ונתמך ע"י ממשל אובמה על חשבון הדיקטטורים.
        אובמה כמו טהוניה, אנדרדוג תרבותי חסין מביקורת העביר את תמיכת הממשל לאופוזיציה האסאלמית שהובילה במשך שנים את ההתנגדות כנגד שלטון הדיקטטורים. בנאום קהיר הצהיר במפורש:
        So let there be no doubt: Islam is a part of America.
        הממשל והתקשורת ציירו לנו תקומה חילונית אבל לא מדובר בוודי אלנים אתיאסטים ליברליים. כולם מוסלמים דתיים (במידת הדיקות שונה) שיצאו כנגד ברית הדיקטטורים. העולם הערבי לא יכל להכיל יותר את השלטון המפא"יניקי וכך התחיל העצב המתוק . לסדק השלטוני נכנסו הג'אהדיסטים, חיות אדם שהמתונים צבינהם מוכנים לירות בתינוקות יהודים במקום לבצע פיגוע התאבדות. אני משער שבהתחלה לפחות למנהיגי 'התקומה החילונית' הובטח סיוע נגד הדיקטטורים דרך אותם NGO (שהושלכו לכלבים לאחר שהשלימו את משימתם) אחרת לא הגיוני שהיו מסכנים את חייהם רק כדי להמליך עליהם משטר חשוך בהרבה. אדיוטים שימושיים, כאילו. בהמשך הוענק סיוע צבאי לג'יאהדיסטים. זה קרה בטוניס, אלגי'ר, מצרים וסוריה. הדיקטטורים במצוקה. אל קעידה והנוסרה ושאר השמות -כולם חסרי משמעות ומסתירים את העובדה שיוני השובך צריכים להבין: מדובר בפעילות צבאית במימון כסף מערבי שהמשיכה עד לאחרונה, כשהתחילו לצוץ דיווחים מפורטים על מעשיהם. קונספירציה? הרי "המורדים" בכל המדינות שהפילו את הדיקטטורים מתגאים בנשק שקיבלו מהמערב.

        אובמה לא נכנס לפינה. הוא מכניס אחרים לפינה כדי שלכלכלה האמריקאית יפתחו אופקים מסחריים חדשים. המעצמות יתפרנסו ומתפרנסות מעימותים. נשק, נפט, תשתיות אזרחיות, תעסוקה. שום דבר חדש.

        אהבתי

  16. japan הגיב:

    הנאורים לא חשוב מאיזה עידה ששולטים על השיבר של ההון התרבותי והקומוניקציה תפרו לאתיופית את המיליון. אולי באמת מגיע לה אבל זה שדחפו אותה בכח מעורר מיאוס ברחבי הרשת.

    אביב הורביץ סיפר השבוע על עוד נאור שאוהב אתיופים אבל לא בבית ספרו

    ״התקרית שהזכיר דרעי היא לא הפעם הראשונה שבה שיפר מתבטא באופן מעורר מחלוקת בהקשר עדתי. לפני תשע שנים התראיין ראש מועצת מבשרת ציון דאז, כרמי גילון, למהדורת החדשות המקומיות בכבלים, והתלונן על מרכז הקליטה של העולים האתיופיים ביישובו שמוריד את ערך הדירות. למחרת עלה גילון לשידור בקול ישראל והתנצל על דבריו. שיפר, אז תושב מבשרת ציון, עלה לשידור אחרי גילון ומחה על התנצלותו של ראש המועצה. "אין לגילון על מה להתנצל", אמר אז. "לא צריך להיות פוליטיקלי קורקט. אני רואה אותם מסתובבים בקניון, מחטטים בערימות אשפה. ליד חנויות למשקאות חריפים. לא עושים שום דבר. מלכלכים ומטנפים את הרחובות. אני מצפה מהרשויות ומהמדינה לטפל בזה".

    למה הצביעות?

    אהבתי

    • ShulamiD הגיב:

      אני חושבת שטהוניה זכתה בזכות עצמה. היא הייתה דיירת מעניינת שלא שיחקה את הדימוי של האתיופי השקט, הסובל ומפנים. דימוי שקרי, לדעתי, לפחות בכל מה שמדובר בצעירים. ולעניין הנאורים שאוהבים את השחורים אצל אחרים. איני יודעת באיזה שיפר מדובר אך מפני שאני גרה בשכונה חלשה שלתוכה דחסו 2 מרכזי קליטה לעולים מאתיופיה וגם משת"פים כי ה"שיפרים" לסוגיהם, כולל "שיפרים" מזרחיים חושבים שדיירי השכונות החלשות כבר עניים בכל מקרה ואין ערך לאיכות חייהם ואין ערך לרכושם. גם זה ממש לא חשוב שדוחפים את העולים החדשים לאזורים שישי בהם עבריינות כי לדעת ה"שיפרים", מכל העדות, זה מה שמגיע לעולים מאתיופיה. ולמנהגי העדה הצעירים הכועסים בצדק על האפליה , הייתי אומרת שיעזרו בקליטת העולים החדשים וידריכו את אלה שלא מכירים את "הנכון והלא נכון". אגב. עניין החיטוט בפחים נכון . אני יודעת כי אני גרה מול פחי זבל ולא אחת רואה ילדים נכסים לתוך הפחים לחפש מציאות וגם מבוגרים מחטטים באשפה. אמנם הם מגשימים בכך את האידאולוגיה של המחזור שמקודמת בקרה נאורים רבים ואף נכבו על כך ספרים שהפיקו מיליונים של דולרים אך כשעושה את זה לבן מסיבת אידאולוגיות זה נתפס יפה אך כשעושה את זה אדם שחור ועני או ילד שחור ועני יוצא סטיגמה שלילית שמושלכת על כל העדה. חבל שזה כך אך זו המציאות. התקינות הפוליטית שבסופו של דבר מגינה , בעיקר על האליטות והנאורים מטעם עצמם מונעת טיול של תופעות חברתיות שאפר היה לשנותן.

      אהבתי

      • japan הגיב:

        טהוניה יכלה להסתדר לבד אבל ההפקה לא ויתרה ודאגה שהיא תקבל את המיליון. היא לא עמדה בכל המשימות ועשתה מה שהיא רוצה. את זה ראו רק בערוץ 20. אבל בשידור המרכזי ראינו דמות אחרת לגמרי.

        ברור שדמות האתיופי השקט הוא שיקרי. מקרי הרצח הרבים בתוך המשפחה אצל האתיוםים מספרים סיפור אחר שנוח לכולם להצעלם ממנו.

        אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        מצטערת על שגיאות הדפוס. איבדתי הרבה אותיות בדרך.

        אהבתי

  17. leoded הגיב:

    החגיגה הסורית בצד, שורו ימינה, מה נינט עונדת תחת צמד ענקיה?? גליון חגיגי ענק, והסרט האדמדם, בסגנון הלבשה תחתונה אדמדמה.

    אהבתי

כתיבת תגובה