רגל פה ורגל שם

yediot2.9.13haaretz2.9.13

isra2.9.13maariv2.9.13

Þmakor2.9.13

הכותרות הראשיות

אובמה עדכן את נתניהו בחשאי שהתקיפה תידחה (הארץ).

בידיעות לא מתרגשים מהאירועים ופונים לקידומים: הכותרת הראשית מפנה בכלל לכתבת ערב החג, על בית חולים לפצועים סורים ברמת הגולן.

המומה מהטיפול של ישר"ה בצילום של ברק אובמה (שהבית הלבן הפיץ, כן?) עם העיגול והטקטס הטיפשי.
במקום לתמוה על המסרים המפוקפקים העולים ממנו: "כמה פעמים אמרתי לך לא לשים רגליים על השולחן?" הם מתייחסים ליד ימין שלו, העושה תנועה ירי. זה, מאחר ששכחו שאובמה הוא שמאלי בכלל. ואם היה יורה, היה עושה זאת בשמאלו, בה הוא מחזיק את האפרכסת. הרגל על השולחן, אגב, היא תנועת מתיחה, שהרי הוא ישב שעות ליד מכתבתו, וקם כרגע. ברם אולם, בושה היא וחרפה להניח רגל וגם נעל, גם אם מצוחצחה, על המהגוני. שהרי, מי יודע איפה דרכה נעל זו קודם.
אלא שמנהגו של אובמה לזרוק את רגליו הארוכות והדקיקות על שולחנות, הוא מימים ימימה.

barakisra2.9

הקו של ישר"ה, גם היום, ללגלג על אובמה ההססן. נתניהו רצה שיתקוף. רצונו לא נענה, כך שהמגמה היא להמשיך לחבוט בו.
נכון שאתמול כתבתי על שאובמה נתקף בקדחת אחרי החגים ומתכונן לארוחת ראה"ש בבית הלבן, אבל לא הבנתי את הפתיח של הידיעה בישר"ה, ואת הכותרת. מי נערך לארוחה? החיילים של כיפת ברזל? אובמה? נתניהו? או כולם?

aruhat

במעריב מופיעה תמונת הנעל בשער המגזין. הכתבה של אריק בנדר: אובמה הוא מנהיג חלש והססן. גם פה מתייחסים לתנוחת יד ימין עם הכותרת "מי כאן השריף?".
hamagazin2.9.13

בידיעות כל סיפור אובמה נדחה לעמוד 6. פה יש את כל הפריים [למעשה גם בטקסט של דן מרגלית בישר"ה] פלוס טענות: אובמה עם הרגל וכו', ובצד ימין של התמונה, בקצה השולחן, סגן הנשיא ביידן, אוחז בסנטרו, מהורהר, די מפנה עורף לאובמה (תמונתית). הכותרת פה: "בית הקלפים". הטקסט של אורלי אזולאי אוהד: "טען את האקדח מול ראשו של אסד, אבל לא לחץ על ההדק. הוא השליך את הכדור למגרש של הקונגרס האמריקאי… אם הקונגרס יאמר לו לא – אובמה השיג את מטרתו: למנוע מלחמה". בהמשך מזכירה אזולאי שמהרגע הראשון לא רצה אובמה מלחמה ושאם ההצבעה בבית הנבחרים הייתה נערכת היום, לא היה מקבל רוח גבית לפעולה צבאית.

בהארץ לא מופיעה התמונה המופלאה (טוב, גם לא במקור ראשון).

רצח בדבורייה

בשיר נג'אר רצח את גרושתו, שתי בנותיו, אדם נוסף והתאבד.
הרצח מופיע בחלק התחתון השמאלי של שער ידיעות (וכפולת האמצע) ומעריב (ע' 8) וישר"ה (עם הכותרת המקוממת 30 דקות של טירוף). בהארץ הוא בחלק העליון של השער. האשמה: המשטרה, שהמליצה לסגור את התיק למרות תלונת הגרושה.

החדשה הרעה

הולכת ופוחתת כמות הפרסומים המדעיים בישראל.

פוסט מורטם

מאחר שהראיון עם פרופ' ירמיהו יובל עורר פה עניין מה, הנה שוב:

…כמו קאנט, אני חושב ששאלות שאין עליהן תשובות הן לפעמים השאלות הכי עמוקות וחשובות שיכולות להיות, ושהמתח המתמיד בין השאלות והיעדר התשובות צריך להחזיר אותנו מהשאלה אל עצמנו, ולהראות לנו שאנחנו סופיים. ואז אנחנו מגלים שלא רק שהרציונליות שלנו היא סופית, אלא גם הסופיות היא רציונלית – אנחנו לא סופיים באותו אופן שקוֹף או שעץ תוּת הוא סופי, אנחנו סופיים כמו שבני אדם הם סופיים, כלומר בתבונה שלנו.
… אני מבקר אותו על זה שהוא לא היה ביקורתי עד הסוף. כשהוא דיבר על הסופיות של התבונה האנושית, הוא ייחס לה יותר ממה שמגיע לה. פעם אמרתי בצחוק שאם סטודנט ירצה לכתוב דיסרטציה בנושא מה קאנט ידע על הבלתי ידוע, יהיה לו הרבה מאוד חומר. במובן הזה, אני מקבל חלק מהביקורת של ניטשה עליו. כי אם התבונה היא באמת סופית, זה אומר שהיא גם לא מוחלטת אפילו בתחום שבו יש לה תוקף – רעיון שהיה מפחיד את קאנט עד מוות.
אני סבור שחלק מהסופיות שלנו הוא חוסר היכולת להגיע לתשובות מוחלטות… כל הציוויליזציה האנושית היא ארעית. אתה נמצא על איזה כוכב עלוב במרחבי הקוסמוס באיזשהו מקום… ואחר כך היא נהרסת ונבנית אחת אחרת. אז מה, אין ערך לציוויליזציות שבנית? אין ערך לחיים בתוכה, לתפקוד בתוכה, למאבקים בתוכה? אתה בונה עיר ויודע שהיא תיהרס, שכדור הארץ יימס, או שתהיה מלחמה אטומית, אתה יודע שכל דבר יחלוף, כולל ניו יורק, או חס ושלום פריז, אז מה, אין ערך לבניין העיר ולזה שיש לה רחובות וסדרים ואתיקה מסוימת של התנהגות בתוכה? אני חושב שיש. בנוסף, הדרכים שבהן אנחנו בונים את העולם באמצעות התפיסה והסובייקטיביות שלנו הן הרבה יותר מגוונות ופתוחות לשינוי מכפי שקאנט חשב…

ספרים

על הגברים בחייה של לאה גולדברג. על ספרה של שרה בן-ראובן כותבת אילת נגב.

לחם עבודה

מיכה פרידמן ביקש לסיים את עבודתו בגל"צ אחרי 30 שנה ולצאת לגימלאות.

הודעת עמוס שוקן לעובדיו:

סמי פרץ, שערך עד עכשיו את מהדורת הדפוס, יהיה העורך הראשי של המרקר, דיגיטל ופרינט, מבחינה מקצועית וניהולית, שינוי שמתבקש גם בשל נסיעתו של גיא רולניק ללימודים בארצות-הברית, אף שגיא ימשיך לכתוב בעיתון ולהיות מעורב בו… איתן אבריאל, שערך עד עכשיו את מהדורת הדיגיטל, ימשיך כעורך המגזין וככותב ופרשן בפלטפורמות השונות…

סכנה גדולה ומיידית, מאיימים עלינו בממון:
mamaon2.9.13

הפיתרון די פשוט:
יומן קטן בעשרה שקלים. אולי אני כל כך חכמה בגלל שה-BB שלי לא כל כך סמארט, ולכן אני לא נפרדת מהיומן, ולא צריכה להיזהר מכלום בהקשר זה.
123_big_a

משתכשכים בביצה

דניאל עוז יוצא נגד הראיון שערך איתו אלעד זרט ב-7 לילות:

…בתחילת השבוע, הודפס בידיעות הטיזר הפסיכוטי "הבן של עמוס עוז מדבר על פרשת הפדופיליה". מיד התקשרתי לאלעד ואמרתי לו שאני מעוניין שהראיון לא יפורסם. הוא אמר "זה כבר ירד לדפוס". הזכרתי לו שזו עדיין תחילת השבוע ושהוא התחייב לי שזה לא יפורסם אם לא ארצה בכך. הוא אמר: "התחייבתי אז, אבל אז זה אז ועכשיו זה עכשיו". אתמול בבוקר התפרסם הראיון וחשכו עיני: ראשית, הבחור הפר את נדריו בצורה הקיצונית ביותר שבאפשר, כך שכל הטקסט מכל הכותרות שלו ("משפחה לא בוחרים", ובעמוד הראשי גרוע מזה) ועד סופו עוסק אך ורק בנושאי הרכיל שנדר שאינם לרקורד, מכפיש אותי כ-"פרובוקטור" ואין אפילו מילה אחת על הספר…

באשר לעובדות: זה לא נכון שאין אף מילה על הספר בראיון.

תגובת ידיעות למי נגד מי:

הראיון עם דניאל עוז נערך באופן המקצועי והרגיש ביותר. קשה להתווכח עם מרואיין שמחליט להתראיין, ואחרי שהוא קורא את הראיון הוא מצטער שאמר את הדברים. בטח כאשר מדובר בדניאל עוז שבזמן האחרון נראה שבכל פעם שהוא מתבטא… הוא מתלונן על כך ש'לא הובן כראוי', ש'הוציאו דברים מהקשרם'…
אלעד זרט הוא כתב צעיר ומבטיח… אלעד ועורכיו עמדו בכל הסיכומים. אגב, הראיון עם דניאל עוז הוקלט. חזרנו ושמענו את ההקלטה ואנחנו יכולים לומר בכל האחריות כי הטענות שלו מופרכות ומשוללות כל יסוד. מדובר בהוצאת לשון הרע כלפי הכתב וכלפי העיתון ולכן גם עוז וגם מי שחוזר על דבריו מסתכן בתביעה.

יאיר לפיד

גם בוואלה התפרסם אתמול (אחרי שהלנתי בפוסט שלי שלא נכתב דבר?) על אודות הראיון של יאיר לפיד והפרכתו. לידיעה צורפה גם הדקה בה שאל אותו ינון מגל אם עישן פעם. הוא מכחיש בכבדות. בגלובס הזדרזו לפרסם את הדברים רק אתמול בצהריים.
היי, יש לי יש לי יש לי רעיון איך יפריך לפיד את הטענה ששיקר: הוא יגיד שבגימנסיה לא עישן, וייתכן שזה אפילו מדויק, אבל כשבגר הבין שמותר.

חיכיתי לראות מה יכתוב לפיד בפייסבוק לאור האירועים.
אחרי יומיים שלא כתב מילה, העלה אתמול בערב סטטוס רחמני על ניצולי השואה. זה כמו להסתתר מתחת לסינר של אמא, לא?

אהבתי את התגובה הזו בבלוג של אורי משגב

לפיד אינו משקר | גיל
כפי שאני רואה זאת, לפיד אינו משקר. הוא אינו יכול לשקר כיוון שהוא מראש לא מנסה למסור עובדות. כשלפיד מדבר או כותב הוא בונה, מביים ומשחק בתמונה או סצינה בסרט. להתלונן על חוסר דיוק או אי קונסיסטנטיות בדבריו זה כמו להתלונן על שגיאות בסרט. הוא פשוט שכח את הכתובית "מבוסס על סיפור אמיתי".

ותגובה מעניינת נוספת

יניב מויאל
לאחר פרסום המכתב הפתוח של הגברת סופיה טורטוש שלחתי קישור למכתב וביקשתי תגובת יש עתיד למכתב. בתגובה התקבלה ההודעה שמחזק. את עמדת היהירות והלך המחשבה של האיש והארגון כולו. והינה היא לפניכם:
״Nir Yesh Atid Oren אם לפיד, בתור ידוען שנישאים אליו עיניים של מליוני ילדים, יתחיל לדבר על ג'וינטים שעישן, זה יתן לגיטימציה לבני נוער לעשן. אני לא יודע אם לפיד עישן ג'וינטים, אבל גם אם כן – זה יהיה חסר אחריות מצידו להודות בכך. יותר חשוב לי שהוא אומר את האמת בנושא של השוויון בנטל, הרפורמה בדיור, גודל הממשלה, השמירה על מעמד הביניים, שמירה על הכלכלה וכו'״ (סוף ציטוט)
מאוחר יותר ניר אורן מ״יש עתיד״ הסביר לי שהשאלה שלי הייתה קנטרנית.
רק יאיר לפיד יכול לתת לגיטימציה לקטינים לעשן! כמובן שנדהמתי מהתשובה והמשכתי ללחוץ ולהבין מה פשר חובת השקר עליו בגלל מעמדו הרם!
מיותר לציין שלאחר מספר דקות הפוסט נמחק ואני נחסמתי מעמוד הפייסבוק של יאיר לפיד- שר האוצר. אבל לא לפני שהעתקתי את הציטוט המדויק של התגובה שהיא לא פחות מהודאה ותירוץ מדוע השקר הוא חיוני במקרה הזה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בעקבות הבשורה הטובה מאתמול, שרשות השידור לא תגבה אגרה ממי שאינם מחוברים לממירי הוט, יס או עידן, שאלתי שאלה פשוטה אחת בלבד את קוראיי המחוננים פלוס: "מה זה ממיר בתוך מסך"?
בתשובה קיבלתי המון תשובות, שהביאו למחלוקות קשות בין גדולי התורה של הבלוג. בין היתר הסבירו לי (למה? איך הבנתם שלא הבנתי?) שמי שאינם מחוברים לממירים, לא תיגבה מהם אגרה. אבל הרי זה מה שסיפרתי מלכתחילה, לא?
שורה תחתונה: אחרי מאות מילים לא הבנתי מה זה "ממיר בתוך מסך".
מממ. במי אפשר לתלות את האשם ואיך הצלחתם להתקוטט גם על השאלה הפשוטה הזאת?
אלו שאלות שראוי לחפש את התשובות עליהן בספר זן ואמנות אחזקת האופנוע.

הלל גרשוני משכתב לאובמה את הנאום.

לפני פיזור

מאחר שהבלוג פתוח רק לתגובות אנשים רשומים, מגיע אלי הספאם גם ל"צרו קשר". הנה הודעה חביבה:

The next time I read a blog, I hope that it doesnt disappoint me asmuch as this one. I mean, I know it was my choice to read, but Iactually thought youd have something interesting to say. All I hear isa bunch of whining about something that you could fix if you werenttoo busy looking for attention.

ותודה רבה לתומכי הבלוג, מא' ועד ת'.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

43 תגובות על רגל פה ורגל שם

  1. rp הגיב:

    על שום מה ולמה הכותרת "30 דקות של טירוף" מקוממת אותך?

    אהבתי

  2. shttutit הגיב:

    רולניק התגרש סופית משוקן או שזה עדיין לא ברור?!

    וסמי פרץ אכן עורך המארקר שנים רבות
    למי שהזכיר "חברתי" עד כמה שידוע לי הוא מדימונה.

    אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    ממירים: שמא ולווט יש לך עדיין טלוויזיה כמו פעם? שמנה כזו בתצורת קופסה? יכול להיות שזה מקור הפער הטכנולוגי העמוק שמונע ממך להבין את ההסברים. פכולמקרה אנסה לתת הסבר גם למאותגרת שכמוך: מי שקונה מסך דק (יעני פלזמה או LCD) ויש שם חיבור (כלומר שקע בגב או צד המסך) לאנטנה וליד החיבור כתוב DVB-T – אותו יהודי יש לו "ממיר בתוך המסך". מבחינת רשות השידור, זה הרגע שבו המכשיר הופך מ"מסך" ל"טלוויזיה", המחייבו בתשלום אגרע.

    יאיר ("תעביר את הלפיד") השקרן: הנה לך מוצא של כבוד מהסבך. רשאי להשתמש בו, ואל תשכח לתת לי קרדיט!

    יעל שטרנהל: מיי פייבוריט. מוכן לשמוע אותה גם מקריאה את פסוקו של יום.

    סמי פרץ: לא מכיר אותו אבל שמו מצלצל, איך נאמר זאת בעדינות, "חברתי". אל תגלו לאמנון לוי.

    אהבתי

  4. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אם אפשר לבקר, אפשר גם להחמיא:
    לדעתי הכתבה על פרופ' יובל והתרגום החדש מצוינת. ולא רק לאור ההשוואה המתבקשת לטור שפרסם אירי ריקין בנושא (מעניין מה חושבת על כך נועה לימונה, הכתבת, שהייתה אסיסטנטית של פרופ' יובל).
    כל הכבוד.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    התחייבתי אז, אבל אז זה אז ועכשיו זה עכשיו

    הכתב מושפע יותר מדי מפרסומות שובניסטיות וגזעניות.

    אהבתי

    • יש מספר מוצרים שאנחנו מחרימים בגלל הפרסומות. הלוטו, עם הנקמנים הקטנים שבאים לעזרת החלשים שנדפקים (קהל היעד) הצטרף לא מזמן לרשימת המוצרים המוקצים. גם גביעי יופלה לא נכנסו למקרר שלנו מעולם בגלל החשיפה הבלתי נסבלת של הקמפיין הראשון ויש עוד. הארץ בגללה, הפרסומת לא הזיזה לשמאלנית המקסימה.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      לשועלן אני מציע אופציה נוספת להדגמת המשפט.
      זה בעצם "אתה חי בעבר" , מתאים לנושא ממיר המסך שהוא כל כך הפוסט שלאתמול.
      נערי המים, אגב, הם נצחיים.

      אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    לא יודע אם יעל שטרנהל הפציעה על מסכינו כפרשנית מומחית לארה"ב בעקבות הרשימה שהפיצו תא העיתונאית, אבל רציתי רק לומר שהיא מצויינת. כמובן שעברה הטלוויזיוני עוזר לה מאוד לעבור מסך.
    רק הערה קטנה – ההופעה שלה מאוד "גברית". זה משהו שפמיניסטיות מתקדמות יוצאות נגדו (בטענה שנשים מצליחות לחדור לעולם הגברי רק אם הן מאמצות את קודי ההתנהגות שלהם).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שום קשר. היא אורחת קבועה בטלוויזיות ושובחה רבות בכל מקום.
      גברית? בעיני המתבונן, ואני נגד קטלוגים שכאלו, בעיקרון.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה לא שזו הפעם הראשונה שאני רואה אותה, אבל פתאום ראיתי אותה הרבה, ואני חושב שביותר מערוץ אחד (אבל יכול להיות שאני טועה).
        את נגד, אחרות בעד (יותר נכון גם נגד).

        אהבתי

    • IC הגיב:

      זה כמובן לא תירוץ, אבל באופן כללי העובדה שהיא אשה יפה (מאוד) כנראה מפריעה בתחום שלה, ולכן היא נאלצת (בתת מודע) להתנהגות שתיארת, כמובן שזה עדיין סוג של מכשול, אבל זה משהו שישתנה עם הזמן והמודעות

      אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    בתשובה קיבלתי המון תשובות, שהביאו למחלוקות קשות בין גדולי התורה של הבלוג.

    כמי שעוסק בכך שנים רבות, כמעט תמיד ללא הצלחה, ולא לומד לקח אני לוקח על עצמי את האחריות. להגנתי אומר שזו בעיה לא פתירה גם בתוככי חברות הייטק, בעיקר כשאנשי מו"פ מנסים להסביר סעיפי תקציב עלומי פשר לאנשי כספים. וכדי להרבות את ששונך אתוודה כאן שגם אני מתקשה עם הוראות הרכבה של איקאה.

    אהבתי

  8. מיצבשת הגיב:

    לגבי ממיר בתוך מסך – אין פלא שאת לא מבינה מה זה מדובר בפיצ'ר (תכונה) שיש בכל טלוויזיה חדשה שיוצרה בשנים האחרונות. עורכי הדין שכתבו את הביטוי "ממיר במסך" בכוונה ערפלו כדי שאפשר יהיה לגבות אגרה מכל טלוויזיה גם בלי לבדוק אם יש או אין ממיר כבלים/יס/עידן המחובר לטלוויזיה. הבעיה שתוקנה היתה שרשות השידור ביקשה אגרה גם מעסקים שהיה להם טלוויזיות במעגל סגור לצרכי פרסום או לצרכי מעקב.
    ולכן ברור גם למה פתאום "נעשה צדק" העיתונות כמובן מציגה את זה אחרת אבל בפועל שיחק כאן כסף גדול האזרח הפשוט ימשיך לשלם אגרה בגדול עבור אחזקת עובדים במשכורות מנופחות.

    אהבתי

  9. נראה שהאובמה מרים רגל על השולחן כדי לסמן טריטוריה.

    מפריח הקומולונימבוסים, קלונו והחגיגה המטופשת. כולם משקרים ויש מיליון סוגי שקרים. הקווים האדומים, היכולת והמניע הם הדברים החשובים במנהיג, לפחות בעיני.

    …כי אם התבונה היא באמת סופית, זה אומר שהיא גם לא מוחלטת אפילו בתחום שבו יש לה תוקף – רעיון שהיה מפחיד את קאנט עד מוות.

    -אלא, אם היה לומד מראמספלד.

    אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      אולי משהוא הסביר לו שאסד הוא ממש זהב טהור למול גדודי אלקעידה שנלחמים בו. ככל הנראה הוא מחפש לעשות פעולה כואבת אך לא כזו שתפגע אישית באסד או תמוטט את שלטונו.
      לישראל עדיף שעל הגבול בגולן ישב משטר אסד שכבר ארבעים שנה שומר על שקט בחזית זו.

      אהבתי

      • אלקטרון חופשי הגיב:

        בין אם ההחלטה הנכונה היא לתקוף בסוריה או להמנע ממנה, נראה שאובמה נוקט בדרך העקלקלה והפתלתלה ביותר כדי להגיע אליה, ותוך כדי כך מקרין הססנות וחולשה. אם ברצונו להמנע מתקיפה, עדיף שהיה נושא את הנאום שגרשוני חיבר. אם ברצונו לתקוף, עדיף היה שיודיע על כך. אם ברצונו לאשר את התקיפה בקונגרס היה עדיף שהיה מתחיל בכך את המהלך, לפני שהחל לגייס את הקואליציה ושיגר את קרי עם ההוכחות לטלוויזיה (ובוודאי לפני שבבריטניה הפרלמנט משך את השטיח מתחת לרגליו של קמרון. אחרי זה ההליכה של אובמה לקונגרס נראית ממש כהיגררות). פרשנות מ-NRG מטעם פרופ' איתן גלבוע, מומחה לארה"ב וראש בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן:

        לדברי פרופ' גלבוע, הוא מעולם לא ראה נשיא אמריקאי שמייחצן [צ"ל: מחצין?] כך את התלבטויותיו. "הוא מתייעץ ומתחבט לפני המצלמות, עד שזה ברור שאין לו כלל חשק לצאת לתקיפה בסוריה… הוא יוצר לעצמו דימוי רופס שפוגע מאוד בדימוי של ארה"ב ומצמצם מאוד את יכולת הפעולה האמיתית שלה.
        "בלתי אפשרי ולא מתקבל על הדעת שנשיא אמריקאי ישרטט קווים אדומים לגבי שימוש בנשק כימי ואחר כך יתקפל", מוסיף גלבוע. "בלתי אפשרי שהנשיא ישלח את שר החוץ שלו לבנות את הקייס למתקפה בסוריה ואחר כך יאמר שטרם החליט. כל ההתנהלות שלו וגם עצם הפנייה לקונגרס מעידות על חולשה.

        אהבתי

  10. עו"ד הגיב:

    ואם כבר הזן והאופנוע, אז אני מציע למאותגרי הממיר המובנה, לעיין בפרק העוסק בפחד מטכנולוגיה.

    אהבתי

  11. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    לפני פיזור מקסים היום.

    אהבתי

  12. הומר J סימפסון הגיב:

    ממיר בתוך מסך הטלוויזיה מאפשר חיבור של הטלוויזיה לשקע של הוט/יס וצפייה בתכנים של הוט/יס ללא צורך בממיר חיצוני של הוט/יס.
    פשוט וקל.

    אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      זה נכון רק במקומות שיש שידור אנלוגי למשל באזור תל אביב במקומות אחרים לא ניתן להנות חינם מתשתית כבלים/יס

      אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      אני אנסה את כוחי בהסבר בעניין הממיר המובנה, בתקווה שלא אוסיף לבלבול. נתחיל בשורה התחתונה: הכוונה בממיר מובנה היא להתקן בתוך הטלוויזיה שמסוגל לקלוט את שידורי עידן פלוס (לגלול למטה לחלק "טלוויזיה עם ממיר מובנה"), אשר מייתר את הצורך בקניית ממיר עידן פלוס חיצוני (מידע נוסף מ-NRG).

      הסבר טכני (יחזור על חלק מהדברים שנאמרו כאן אתמול):

      שידור וידאו מורכב מאות וידאו המאופנן על גל נושא. הגל הנושא הוא תדר השידור (למשל 460 מגה-הרץ, תדר בתחום ה-UHF). מקלט הטלוויזיה מסיר את הגל הנושא ע"י אלמנט הנקרא טיונר, המאפשר ברירה בין גלים נושאים, וע"י כך בין ערוצים שונים.

      בעבר, שידורי וידאו היו בפורמט אנלוגי (בארץ – בשיטת PAL). בפורמט האנלוגי אות הוידאו עצמו הוא אות רציף. כמעט כל הטלוויזיות שיוצרו אי פעם מסוגלות לפענח אות וידאו אנלוגי. השידורים האנלוגיים באוויר הופסקו בארץ, ולכן לא נדרש עוד לפרק את הטיונר האנלוגי מהטלוויזיה כדי להמנע מתשלום האגרה. בכבלים ובלוויין עדיין משדרים חלק מהערוצים באופן אנלוגי, ולכן עדיין ניתן לקלוט אותן בטלוויזיות ישנות ללא צורך בממיר חיצוני (חיבור לכניסת RF של הטלוויזיה).

      בשידורי הוידאו הדיגיטלי, אות הוידאו מורכב בעצם מסדרה של מספרים. ישנם מספר פורמטים של שידור הנהוגים בארץ, כולם ממשפחת DVB – Digital Video Broadcasting:
      DVB-C – מלשון Cable, משמש את חברת HOT לשידור בכבלים
      DVB-S – מלשון Satellite – משמש את חברת YES לשידור בלוויין.
      DVB-T – מלשון Terrestrial – משמש את עידן+ לשידורים ממשדרים קרקעיים.
      כל אחד מהפורמטים האלה דורש ממיר (או מפענח) משל עצמו. הממיר יכול להיות מכשיר חיצוני, כדוגמת אלו המסופקים ע"י HOT ו-YES, או שאפשר לשלב אותו פנימית בטלוויזיה. בארץ נמכרות טלוויזיות עם ממיר לשידורי DVB-T, כלומר עידן+, והכוונה בעניין האגרה היא אליהן. עם זאת, על אף שבחיפוש ב-ZAP לא ראיתי שמופיעה אפשרות לרכוש טלוויזיות עם ממירי DVB-C או DVB-S פנימיים, אבל בהחלט ייתכן שקיימות כאלו.
      מקווה שהצלחתי להבהיר מעט, ואם טעיתי במשהו אשמח לתיקון.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בטיונר האנלוגי שאתה מדבר עליו אפשר לצפות רק בשידורים האנלוגים של הכבלים. אין שום אפשרות לראות יס דרך טיונר מובנה בטלוויזיה.
      גם אם היו בטלוויזיות טיונרים דיגיטלים המתאימים לשידורים של יס/הוט, עדיין היה צריך גם כרטיס מקודד שמספקות החברות.
      בכל מקרה, הנושא כעת אינו הטיונר האנלוגי (זה היה הנושא עד השינוי האחרון), אלא ממיר "עידן" מובנה.

      אהבתי

  13. אחד שיודע הגיב:

    הידעתם? "עמוס 4" ששוגר במוצ"ש, כמו שאר הלוויינים מסידרת "עמוס", הוא לוויין ריגול!

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      הלווין, בנו אותו מגרגרי חומוס או זרעי סומסום?

      אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      "אחד שיודע" – מה פירוש? אחד שיודע להקיש את כתובת האתר של סילברסטיין המגוחך ולתרגם את השטויות שלו? לפחות תפעיל קצת שיקול דעת.
      א. אני מכיר, מאוד מקרוב, את חברת חלל ולוויני עמוס. זה לווין תקשורת, אין בו מצלמות ואין לו כל יכולת לבצע איסוף מודיעין מכל סוג.
      ב. לוויני ריגול חגים בד"כ או במסלול סביב כדוה"א, או בנקודה מדויקת מעל איזור האיכון. לווין עמוס 4 נמצא במסלול גיאו-סינכורני בנקודה מעל מזרח אסיה. גם אם היה מורכב עליו ציוד הצילום החזק ביותר שנמצר, לא היה ניתן להפיק ממנו כל תועלת.
      ג. גם בידיעה המצוטטת מחדשות 2 ברור שהעורך עשה עבודה שטחית וחיבר בכותרת בטעות, ללא קשר לכוונת נכתב המדווח, בין הדיווח על לווין התקשורת עמוס 4 בפיסקה הראשונה, לבין תיאור לוויני הריגול אופק בחלק השני בכתבה.
      אז תחסוך מאיתנו את ההבלים של סילברסטיין, ותשנה את השם שלך ל"אחד שלא יודע לקרוא"

      אהבתי

      • -המרענן הרשמי של הקיץ.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נו, כרגיל אין לו מושג על מה הוא מדבר.
        מה שכן, אכן נראה שצונזרה/הוסרה מהידיעה המקורית פסקה בדבר שימוש שעושה משרד הבטחון בלוויני עמוס לצרכים מבצעיים (כלווין תקשורת כמובן).
        הכותרת המקורית השגויה של חדשות 2:

        הלוויין "עמוס 4" ישוגר לחלל – יאסוף מודיעין על סוריה ואירן

        שאין שום קשר בינה ובין המציאות הפילה אותו כרגיל. כנראה שכתב אותה עורך תורן צעיר שאין לו מושג.
        שורה תחתונה – לוויני עמוס הם לוויני תקשורת ותו לא. כמובן שבתקשורת אפשר לעשות גם שימוש מבצעי, אבל אין קשר לריגול, בטח שלא לצילום. לוויני הריגול הישראלים הם מסדרת אופק וקיומם אינו סודי.
        ולכתוב כזאת פסקה על שימוש "לא לפי ספר החוקים" בסיגינט אחרי סנואדן זה פשוט פרודיה:

        This means that the original trusted members of the intelligence alliance–the U.S., Canada, New Zealand, Australia and the UK–decided to open their ranks to Israel, a nation not known particularly to play by the rules when it comes to intelligence matters.

        אהבתי

      • אלקטרון חופשי הגיב:

        מי צריך לווייני ריגול כשיש לנו עופות ריגול ציוניים™?

        [120 אלף חסידות עברו מעל ישראל בשבועיים האחרונים. אם הצלחנו לגייס רק עשירית פרומיל, עדיין מדובר ב-11 חסידות מרגלות שלא נתפסו. לא רע.]

        אהבתי

כתיבת תגובה