ברנע מקרטע

haaretz9.9.13yediot9.9.13
maariv9.9.13isra9.9.13
Þmakor9.9.13

הכותרות הראשיות

http://cnettv.cnet.com/av/video/cbsnews/atlantis2/cbsnews_player_embed.swf
אסד מכחיש לצ'רלי רוז ב-CBS שהוא עומד מאחורי המתקפה הכימית.

חוצפתו של נחום ברנע מפתיעה שוב. מאין יש לו העוז, מאין? הבוקר, בכותרת הראשית, של ידיעות תחת "העכבר הוליד הר", הוא כותב: "הנשיא אובמה לא התכוון להתערב צבאית במלחמת האזרחים בסוריה". ובהמשך, במדור בעמודי הדעות, שמשומה הפך לכותרת ראשית הבוקר, הוא כותב: "עם זאת, הוא ביקש להוכיח שלבו איננו אטום לחלוטין לסבלה של האוכלוסיה. כך נולד הקו האדום הכימי. זה היה מס שפתיים, לא תוכנית פעולה".

פאקינג חסר בושה האיש שנתן לקוראיו לו"ז מפורט של התקיפה:
ב-28 באוגוסט כתב שהמתקפה תהיה בין סופהשבוע ליום שני מאחר שביום שלישי הקרוב יגיע אובמה לסנט פטרסבורג שברוסיה לכנס של ראשי המדינות המתועשות, “ובשלב זה ההתקפה ככל הנראה כבר תהיה מאחוריו”.

ב-1 בספטמבר, שוב, בלי למצמץ, כתב:

ערוצי הטלוויזיה בישראל מלאים בשבוע האחרון בנאומים מתלהמים של פרשנים ששים אלי-הדק… כולם רוצים להיות קלינט איסטווד… גם אלה שבקושי סיימו שירות בגל”צ. מזל שבאמריקה, כמו בישראל, שולטים בינתיים פוליטיקאים, לא עיתונאים. אצבעותיהם של עיתונאים קלות מדי על ההדק.

מה ערך יש לדבריו של הפרשן/ עיתונאי/ כתב מספר אחת של ידיעות? דבריו לא מחזיקים מעמד 24 שעות. הרי זה לא ייאמן, מה טיב עבודתו של האיש?
"תפסיק לחפור", היא הכותרת למאמר הדעה שלו, והוא מתכוון לאובמה.
ובכן, מר ברנע, עצה לי אליך: תפסיק לחפור גם אתה.

ישר"ה: אובמה יתראיין היום בשישה ערוצים וינסה לשכנע את אזרחיו בדבר נחיצות התקיפה בסוריה.
ג'ון קרי מגמגם קלות. דן מרגלית במסר פשטני: אם אסד לא ייענש, תיסלל דרכה של איראן להשתלטות על המזה"ת.
כה אמר נתניהו: "בשעה שמסביב ייהום הסער, אנחנו שומרים על ישראל, אי של שלווה ושקט וביטחון. הדבר הזה הוא תוצאה גם של מדיניות שקולה ואחראית".
וגם בוגי יעלון אמר: המשיכו בענייניכם ובהכנותיכם לחגים.

במעריב (כותרת ראשית: "ארה"ב תתקוף בסוריה רק לאחר החגים") מתברר שיעלון ממש אימץ את התיאוריה שלי, תיאוריית אחרי החגים הישראלית המפורסמת, שרק בזכותה שורד עם ישראל באדמתו רוויית הדם, הפחם והאמלגם כבר 65 שנות קוממיות.
זה מה שכתבתי ב-1 בספטמבר:

דומה שגם אובמה נדבק במחלה הישראלית הנקראת “אחרי החגים”. חכו חכו, ה”בעוד עשרה ימים” ייגרר עד סוף ספטמבר. אובמה, שאוהב לחגוג את ליל הסדר בגלל הסטאף בבית הלבן כמובן, לא יוותר, כך נראה לי, על ארוחות ראש השנה הממשמש, ועם בטן מלאה מכל מה שהוא עומד להעמיס שם הוא לא יוכל לצאת למלחמה.

מי אמר שאני לא יכולה לקבל את תיק הביטחון. גם.

אחרי פרסום כתבת השער של מוסף הארץ על הטיסה הממלכתית של חיל האוויר הישראלי בשמי אושוויץ, נכתב מאמר מערכת המבקר אותה קלות. לא את הכתבה, רק קצת את הטיסה. חבל שהכותב/ת לא נקט במילים ברורות: המטס הזה היה הפגנת כוח מיותרת, יקרה ומביכה. נקודה. ולמה זו הייתה כתבת השער של המוסף? אני לא יודעת.
ועוד על הכתבה:

אשר יזרעאל: בכל פעם ששבים ומעלים את הטענה המופרכת שאפשר היה להפציץ את אושוויץ ולהפסיק כך את הרצח שם אני חש חלחלה, במיוחד כשהיא מועלית כדי לגרוף רווחים מדיניים.

בהארץ, עמוס הראל יענה היום על כל השאלות (פתוח לכל) בענייני התקיפה העתידית, בשעה שתיים. גם לאורקל מדלפי היה קהל מאמינים גדול, אז למה לא לפרשנינו.
הכותרת הראשית: איראן ורוסיה מקדמות פשרה שנועדה למנוע מתקפה.

זו התמונה המרכזית בשער הארץ, ג'ון קרי וחברי הליגה הערבית, הנראים כחבורת עורבים שמוטי כנף. עכשיו תגידו לי שהתמונה לא באה להגחיכם. צילום מצוין שבמצוינים, אגב.
liga

כיתוב התמונה הזערורי (ידיעות, ישר"ה) על שמערכת כיפת ברזל שונעה (או בלשון ידיעות, "קופלה", כולל המרכאות) מגושנו לירושלים, ולא, לא קשור למצב בסוריה, הוא הכותרת הראשית בהמבשר.

בע' 14 בידיעות נתקלתי בתמונה של הזוג נתניהו מחייך, יחד עם הזוג גלובוס (מה איזה. יורם ולאה). תמהתי, נתניהו באירוע, מחייך, בידיעות? אך לא, מיד קראתי. מתברר שחגיגות השבעים ליורם גלובוס נחגגו במסעדת בני הדייג בגבעת אולגה, הפועלת ללא רישיון. רה"מ הואשם בכך שקפץ להגיד מז"ט. וזה למה? כי ע"פ כתבי ידיעות המרובים שהועסקו במחדל, כשאנשי היחידה לאבטחת אישים ערכו שם סיור לפני כמה ימים מסרו להם כוחות השיטור שלמסעדה אין רישיון. בני הדייג אומר שיש לו רישיון. ועל טענת הגבעתאולגאים שסגרו להם את החוף לרגל האירוע והביקור המלכותי השיב שב"כ באמצעות הלשכה שנסגר רק קטע חוף קטן, ורק סמוך להגעת רה"מ. ידיעה זו יש להוסיף לקטגוריית "ידיעות שליליות על רה"מ בידיעות". למי שסופר.
בישר"ה הידיעה מופיעה בראש מדור הרכילות ללא תמונה וללא מילים רעות.

תחת כותרת הגג "מצביעים ברגליים" כותב עמיחי אתאלי במעריב: "לראשונה זה 20 שנה: סימון שבילי טיולים ביו"ש".
וגם על זינוק במחירי הדירות שם. איזה פינוי, מה פינוי. פחפחת מצויה.

מדינת כל גזעניה

אזרח פולין מוחזק שבוע בנתב"ג.

אווקה מנגיסטו, 27, מתמודד על ראשות עיריית קריית מלאכי. "אנשים עדיין מופתעים כשהם שומעים שצעיר אתיופי מתמודד לראשות העיר", הוא אומר למתן צורי בידיעות, וזו גם הכותרת לידיעה בע' 24.

נוחי דנקנר

רשות ניירות ערך מצאה תשתית ראייתית להעמדת נוחי דנקנר לדין.

ד"ר יובל קרניאל בחוו"ד על חרם המודעות של נוחי דנקנר על עיתון הארץ.
[gview file="https://velvetunderground.co.il/wp-content/uploads/2013/09/חוות-דעת-דו-צדדי.pdf"%5D

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מיילבק מע"א
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=8f39ba6c23df0410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=2f1e6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=c349ba6c23df0410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

הכתבה הזו, על מצב הארמית, על אף שנבעה מכוונה טובה, רצופה באי דיוקים (או בניסוח עדין יותר, שטויות). ישנם עוד חצי מליון דוברי ארמית ילידיים ברחבי העולם, ולא נכון לומר כי האומללים במעלולה הם האחרונים והבודדים. די לחפש ביוטיוב את המילים Assyrian Jesus כדי לראות סרטים מדובבים לארמית חדשה, וכן שירים, שלא לדבר על תחנת הרדיו ABN שמשדרת על טהרת הארמית. האומללים במעלולה הם אכן האחרונים שדוברים את הארמית המערבית, אך גם בעניין זה יש חדשות משמחות, כי הנוצרים המרונים החלו בהחייאת הארמית הסורית שבה התפללו, בניסיון להפוך אותה לשפה חיה. מלבד זאת, הארמית של מעלולה אינה "הארמית של ישו", שהייתה דיאלקט אחד מיני רבים של הארמית המערבית המאוחרת במאות הראשונות לספירה. אומנם הניב של מעלולה הוא ניב מערבי, אך האלמנטים הערביים שבו מרובים. לא ניתן לצפות ששפה מדוברת תקפא ולא תשתנה במשך אלפיים שנה, בייחוד אם סביבה נמצאת שפה דומיננטית כמו הערבית. אזכור ההגדה הוא שגיאה לשונית נוספת, שוב, מכיוון שמדובר בלהגים שונים ובתקופות שונות. אין צורך להיות בלשן כדי להיות בקיאים בעניין. מספיק לקרוא את הערכים המצוינים בויקיפדיה לפני שיוצאים בכותרות דרמטיות.

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

מפנקסו המטויט של מייג'ור טום:


רביב דרוקר: מה משמעות הזזת ראובן קוגן, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, בין השאר לנושא דיור, מתפקידו, על ידי שר האוצר?

לפני פיזור

אני מכריזה על פרויקט כתיבה מרגש. קוראינו ומגיבינו מוזמנים לכתוב: איפה הייתי ומה עשיתי במלחמת יום הכיפורים. חלק ניכר מקוראינו היה עדיין בגדר תוכנית חומש, אם בכלל, אבל מי שכן היו במצב צבירה שבו כל חושיהם פעלו, מוזמנים לשגר כמאה מילים. אם נתקלתם בפוסטים שנכתבו איפשהו על הנושא, שגררום. אם זה יצליח, אעלה פוסט לרגל ארבעים שנות. ואם לא, תמשיכו לקטר.
vlvtunderground@gmail.com

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

79 תגובות על ברנע מקרטע

  1. nirit הגיב:

    הוכתר הזוכה בתואר "העיתונאי המעצבן ביותר בעיתונות המודפסת":
    גדעון לוי
    באגודה מציינים כי גדעון לוי ועמירה הס, הובילו לסירוגין לכל אורך הסקר.
    🙂

    אהבתי

  2. avi הגיב:

    לא מבין אותך דבורית מה את רוצה מברנע, אז היום הוא כותב כך, מחר הוא יכתוב הפוך ומחרתיים משהו אחר וזה עוד לא הסוף כנראה… בהמשך הדרך עוד ימתין לנו טוויסט בעלילה מן הסתם.
    העורך הזמין כך וכך אינצ'ים שצריך למלא והעובד ברנע יצא למשימתו.
    זה פועל לעניין. חנה זמר הייתה גאה בו כנראה.
    כמו עיתונו ברנע בודק את מצב הרוח היומי וכותב בהתאם. חכו חכו עוד נתגעגע אליו. לברנע לפחות יש עבר כך שלפחות אפשר להתגעגע למשהו.
    נדמה לי שהתגלית הקשה מכל היא המחשבה ששנים משום מה החזקנו מהאנשים הללו. ברנע בגילו כנראה כבר לא זוכר כנראה מה הוא כתב אתמול. אפילו לו עצמו ולאלו המתקראים עורכיו (אלק עורכים, חבורה של נגרים הייתה עושה כנראה עבודה יותר טובה) זה כנראה לא באמת חשוב.
    הגיע הזמן שיצוותו לברנע בידיעות נערת תסריט. אם ממילא הכל בדיוני אז לפחות כדאי שתהיה מישהי שתקפיד על המשכיות סבירה , לא ככה??

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    אורי משגב איתר את ספר המחזור של לפיד.
    התוצאה צפויה.

    אהבתי

  4. nirit הגיב:

    מה משרד התקשורת מבקש להסתיר? את דו”ח הביקורת של מבקר משרד התקשורת. מה כ”כ מעניין בדו”ח הזה? ובכן, היו לו השלכות לפרישה המהירה הן של היועצת המשפטית הקודמת (שפרישתה מהמשרד נידונה כעת בבג”צ) והן של שר התקשורת הקודם משה כחלון מהחיים הפוליטיים.
    בחשיפה הבלעדית ניתן לראות כי “היחידה הממשלתית לחופש המידע” מצאה שתלונת אזרח כנגד הטיוח – מוצדקת. משרד התקשורת התבקש לענות והמאבק בעיצומו…

    אהבתי

  5. bazinga הגיב:

    בטח שיהיו קופצים על בתים ביו"ש – היצע וביקוש.

    אהבתי

  6. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    ברנע, כמו הרבה עתונאים טובים, מכסה את כל האפשרויות.
    בסופו של תהליך הוא תמיד יוכל להגיד: "כפי שנכתב בטור זה של עבדכם הנאמן".
    הבן אדם גאון, לא פחות.

    ועוד גאון אחד…
    מה תגידו על נתוני הכלכלה הישראלית המשתפרת, הרבה יותר מהר ממה שחשבו, כולל כמובן בדיעבד.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    Hipster Runoff לא התלהב מליזי גרנט, הוא חשב שהיא מזוייפת, ראה אותה הולכת מדחי לדחי. לאחר הצחלתה כמובן בגדה ל.ד.ר בעקרונותיה, והספיקה עוד דחי.
    על כן אני מניח שהסיקור של אובמה ב"ישראל היום" הוא גם תרגיל באירוניה.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    מי אמר שאני לא יכולה לקבל את תיק הביטחון.

    מי צריך חיילים זקנים כשיש חיילות קארה חטובות ושנונות. הקץ לנחומיזם

    אהבתי

  9. Mosh הגיב:

    *
    מה הפקס של עמותת "זוכרות" ?!

    האמת … הגילוי הזה ריגש אותי – בעיקר המיקום של המטבעות והמדליון, שהראה על הטמנה בחיפזון – מראה כמה פעמים העם שלנו עמד מול כיליון וגירוש, כמה פעמים הוא נאלץ להתמודד מול אלו שעקרו אותם מאדמתם ולקחו את רכושם (ואוו… נשמע מוכר ) בפתאומיות ללא כל אזהרה והתראה

    *עם כל הכבוד ליוצא השואה שמתנגד לרעיון הפצצת הגטאות – הוא מדבר שטויות !
    "הברחה של בני אדם" ? "תעמולה" ? "הפעלת סוכנים" ?
    על מה הוא מדבר ?!
    אולי הוא שכח איך נגמרה המלחמה וכמה בני אדם נרצחו בשיטתיות רק עד שאלו שהאמינו בדיפלומטיה הוחלפו באלו שהבינו שעת דיברים ועת מעשים.
    אז בגלל שהגרמנים היו מעולים בתיקון מסילות לא נשמיד אותם שוב ושוב ? כמה השפיע הפסד התחמושת ביום לנורמדי בימים הקריטיים במלחמה ?!

    זה עצוב ומזעזע שמתוך אלו שראו את ההשמדה ואכזריות האדם יוצאים אלו שמוכנים להתעלם מהעבר ולדבר על "תעמולה" מול השטן התורן – היגיון יש כאשר שני הצדדים אנושיים !

    אלוהים ישמור … אנשים פה יורדים מהפסים (לא במכוון – יצא ככה )

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      בארץ בה כל אחד הוא פרשן, גם ניצול שואה הופך לפרשן צבאי.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      קצת פרופורציות… כולה מאמר שולי למדי, שנכתב ע"י אדם שאינו גנרל ואינו חוקר בתחום, ואינו מתיימר להיות כזה. על מה פרץ הרגשות הזה?

      אהבתי

      • לא הבנתי איך קישרת את יריב אופנהיימר לסיפור.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אני לוקח את זה כך בגלל המשמעות שיודעים עורכי "הארץ" של ניצולי שואה בארץ.
        הם בלי בושה משתמשים במישהו שחזר מהתופת כדי להצדיק את העמדה שלהם וזה מגעיל אותי …ללא קשר לעמדה שאותה הוא מביע.

        אם עיתון לאנשים חכמים מצדיקים אי תקיפה של איראן ע"י טיעון של "כשהפציצו את המסילות, הגרמנים היעילים בנו אותן מחדש תוך יום" ומדמיינים שאפשר היה להציל יהודים ע"י תעמולה והברחה אני פשוט כועס … כי זה זילות הזיכרון של העם שלי, זה מינוף היסטוריה כואבת בשביל פוליטיקה יבשה והכי מגעיל – זה שימוש בשמו של אדם שעבר כ"כ הרבה כקרדום לחפור בו (כמובן שמותר לו לחשוב כך, אבל שמו את טורו למען מטרה ספציפית).

        זה התחיל ביודו-נאצים, המשיך במכתבי ניצולי שואה מה השלב הבא ?

        פשוט נמאס לי !

        אהבתי

  10. ShulamiD הגיב:

    "מה ערך יש לדבריו של הפרשן/ עיתונאי/ כתב מספר אחת של ידיעות? דבריו לא מחזיקים מעמד 24 שעות. הרי זה לא ייאמן, מה טיב עבודתו של האיש"

    תשובה לאלה המלינים על עיתונות האינטרנט הפוגעת בעיתונות ה"רצינית".

    אהבתי

  11. אלקטרון חופשי הגיב:

    תמימות דעים מימין ומשמאל: השתדלנות של איפא"ק למען תקיפה בסוריה מסבכת את ישראל שלא לצורך בסכסוך בסוריה ועל כן מיותרת ומזיקה: ישר"ה (יוסי ביילין), מעריב (שלום ירושלמי), וגם ערוץ 7 באנגלית.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לפי ישר"ה, השתדלנות של איפא"ק היא בעקבות שתדלנות של אובמה.
      ואם איפא"ק היו שמים בולבול על הנשיא ואומרים לו שהם לא יעזרו לו להעביר את התקיפה בקונגרס, אותם פרשנים היו אומרים שזה היה מזיק ליחסי אובמה-ישראל.

      אהבתי

      • אלקטרון חופשי הגיב:

        אובמה ככל הנראה נואש לגייס תמיכה בקונגרס לתקיפה, ונדרש לגייס לשם כך גם יועצים מממשל בוש. בחדשות הבוקר שמעתי שהוא גייס גם את נתניהו ללחוץ על איפא"ק להשתדל אצל הקונגרס. אין לי מושג אם יש פה איזשהו תן-וקח מאחורי הקלעים בעניין אחר, אבל נראה שאובמה גורר את ישראל לתוך סכסוך שהיא ניסתה עד כה להתרחק ממנו.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          זה לא היה מחנה אובמה שהתלונן שישראל מתערבת בפוליטיקה הפנימית של ארה"ב בזמן הבחירות?

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            שועלן התבלבלת הנושא הוא תקיפה בעקבות שימוש בנשק כימי בסוריה. למרות שמכלי תקשורת ישראלים* אפשר להבין שמדובר בסקר דעה על אובמה.
            *ביחוד זה שזה שבעקרנותיו כתוב "לזכור שאנחנו רפובליקנים"

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              זה אולי הסקר הכי נרחב שאובמה עומד מולו … זהו הסקר שייקבע האם יוכל לכהן כנשיא חזק או כברווז צולע שאפילו מפלגתו לא מאמינה למילה שלו (אחרי שהתמודד כסנטור שמתנגד למהלכים צבאיים מחוץ למדינה)

              בכל כהונתו הוא לא עמד מול האומה וביקש את אישורה למהלך שהוא התחייב אליו מראש ושחיי אדם נוגעים לו (אפשר להגיד שחוק הבריאות זהה בחשיבותו – אבל המשקל הוא שונה)

              בגלל זה הדחיפות במהלכיו ומעשיו הנואשים !

              אהבתי

            • שועלן הגיב:

              הבנתי.
              אסור למדינה להתערב במערכת בחירות של מדינה אחרת, אבל כן רצוי שהיא תתערב לה בפוליטיקה הפנימית ותוציא אותה למלחמה בצד השני של העולם כנגד דעת הקהל.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                סליחה, הנושא הוא שימוש בנשק כימי בידי שליט מדינה שכנה. אי אפשר מצד אחד להתייחס לכך כחיוני לעצירת הגרעין האירני, ואז לחשוש לפעול מפחד הפסד בקונגרס.
                איפא"ק מוכיח שהוא טוב להשגת חתימות באוטומט על מכתבים וקבלת חוקים הצהרתיים חסרי משמעות.
                ההישג הבולט שלו הוא בהעברת השגרירות לירושלים.
                ישראל אולי יותר חשובה לחברי הקונגרס מילדים סורים המתים בתקיפה כימית, אף פחות מהצורך לתקוע אצבע בעין של אובמה.

                אהבתי

              • שועלן הגיב:

                עזוב.
                יותר טוב.
                אני בטוח שאני אמצא ביקורת על נתניהו/איפא"ק על כך שהם פועלים להוציא את אובמה למלחמה באיראן.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  כל הנושא של שימוש בנשק כימי על אזרחים עובר לך מעל הראש. מקסימום מותר לנצל את זה כטיעון להשגת מטרות אחרות.

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    מה הקשר שימוש בנשק כימי?
                    הנושא שאני מעלה הוא התערבות מדינה אחת בפוליטיקה פנימית של מדינה אחרת, ועוד בנושאים כמו יציאה למלחמה.
                    או שפתאום המטרה מקדשת את האמצעים?

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מילא אם במדינה האחרת היית מתכוון לסוריה (גם לא), הרי לא מדובר בחוק הבריאות. איפא"ק פועל בסמכות חוקית לקידום אינטרסים של מדינת ישראל בקונגרס. הנשיא לא מבקש לפעול בשל האינטרסים הישירים של ארה"ב, אלא בשם קו אדום הומאני.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      א. אתה לא עונה לטיעון שלי, רק מזבל מסביב.
                      ב. מה הקשר בין קו אדום הומאני לאינטרסים של מדינת ישראל בקונגרס?

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      לא יודע, מאחר והעלו את איראן, והיו שאף הזכירו את אושוויץ, אז יש אפשרות לאינטרס ישראלי. הרי אינטרס ישיר אין גם לאמריקאים.
                      אני מבין שלשיטתך ילדים סורים זה זבל מסביב, את דעתך הזאת לא אשנה.
                      אך הנושא הוא בין לאומי, ובהחלט לא פנימי אמריקאי.
                      מלבד כמובן בחלק שעוסק במעמדו האישי של אובמה, אבל בזה מסתבר ישראלים שמחים להביע דעה.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      טוב, מכיוון שאנחנו לא על אותו גל, אני מרים ידיים וצולל.

                      אהבתי

        • Mosh הגיב:


          התמורה לישראל – קרי פונה לאיחוד ל"דחות" את החרם

          אני מניח שכך התגלגלו הדברים :
          אובמה צריך לעמוד במילתו ומנסה בכל דרך לקבל הכשר למהלך (כדי שלא יפילו רק עליו את האשמה) -> בדיונים מועלה הקלף הכי חזק בפוליטיקה האמריקאית -ביטחון ישראל , נושא שחוצה מפלגות -> למרות שישראל לא רצתה להצטייר כדוחפת למהלך (בגלוי לפחות) אובמה דורש תמיכה כאישורור לקלף שהועלה בדיונים -> נתניהו יודע שאובמה בפינה ולא יכול להסתמך על הטבות שיקבל כחלק משיחות השלום דורש מזומן כאן ועכשיו

          אובמה יצא בזול … היה אפשר לקבל את אלסקה !

          אהבתי

  12. ziki הגיב:

    שני דברים
    הראשון – האם מותר לבקש איזה תקצירון מושכל ליובל קרניאל הזה
    השני – לאן בדיוק לשלוח את חוויות יום הכיפורים שלי, האם תסתפקי בלינק?
    על געגועי למלחמה הגדולה, היפה והטובה ההיא

    http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2608625&r=1

    אהבתי

  13. יפה, מגייסים ניצול שואה כדי להצדיק את טענת 'אי הנוחות' וחוסר ההגיון הצבאי שבהפצצת מסילות רכבת ומחנות השמדה. חבל שלא שלא שאלו לדעת אחרים. אלה שנפרדו מהמשפחות פוצצו קווי תקשורת והרימו מסילות באוויר. היו מגיעים למסקנה שהנאצים הנאיבים והמבולבלים האמינו שזה מאוד לא נוח. עובדה שרדפו אחריהם קציני SS במשך די הרבה חודשים. קלרה היפה ז"ל זרקה את עצמה לגלגלים כדי לא לגלות מידע על מבצע שכזה. הארץ פשוט מבחיל.

    לפי ההגיון הצבאי הקדוש היעיל וחסר הפניות, ישראל צריכה להעלות את ערי איראן השמיימה. ויפה שעה אחת קודם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      "מגייסים"? למה מגייסים? הרי הכתבה התפרסמה בשער מוסף הארץ. למה העיתון צריך לגייס? רבים מתדפקים על הדלתות להביע דעותיהם.
      מה נשמע לך מוזר שמישהו, שדעתו שונה מדעתך, והוא גם ניצול שואה, פדיחה, ביקש להביע את דעתו?

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        כי האם הם יביאו ניצול שואה שיכתוב "אסור שיקרה שנית" ?!

        כולם מכירים את הכתבים שלהם, אז להביא מישהו חיצוני שעברו מהווה משקל ריגשי על כולם כדי להצדיק את הקו בלי טור דעה נגדי – זה פשוט כלי מלוכלך .

        אם עיתון מתיימר להראות אוביקטיביות – אז עד הסוף !

        אהבתי

      • מתנדבים יש מכל הצדדים תפקיד העורכים לבחור את מי לגייס. הם בוחרים ניצול שואה לטובת נראטיב הלא נוח למעצמות, דוברי עמותות לטובת נראטיב הצבא הלא מוסרי, משפטנים לטובת נראטיב הפליטות, גבעוליים לטובת נראטיב בעלות ערבית על הנדל"ן והרשימה ארוכה.

        חופש ביטוי ודיעה קדושים בעיני לא פחות ואולי יותר. מהיכן זה צץ? הכהנים עירבבו למבולבלים ביקורת ראויה עם דה-לגיטימציה וקוראים לסלט המנטלי נכס דמוקרטי, זה לא.

        מובן לי שקשה לך ולאחרים להעלות על הדעת שעיתון ישראלי יהיה נגוע באנטישמיות אבל באמת שאני לא מוצא לקו המערכתי שם תואר אחר. עיתון שעורכיו מגייסים רוק מכל עבר כדי להטיח בכל היקר לציוני ויהודי עסיסיות גרמנית מרעננת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          זה שאתה לא מוצא, זאת לא ממש הוכחה, מגוון הסופרלטיבים שלך בינארי.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא ייאמן שזה מה שאתה חושב, אבל באמת. איפה מגדלים כזו תפיסת עולם? הרי הכתבה של ארי שביט, שלא הייתה בה טיפת ביקורתיות על התהליך המטופש והאידיוטי של המטס מעל אושוויץ התפרסמה בשער מוסף החג, ולא סתם חג, אלא ראש השנה, של הארץ, אז איך זה עיתון אנטישמי? אתה מקשיב למה שאתה אומר?
          ההוא מהראש בקיר עייף. וגם אני. מאוד מאוד.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            פעם ימני -תמיד נרדף.

            אהבתי

          • היון ימני קוצוני, אל תאמיני למילה. במקומך הייתי סופר עמדות בעד ונגד בנושאים הרגישים ומעריך בעזרת הציוד שהאל בנדיבותו החכיר לנו, במה הדברים אמורים. ההפנמה אולי תהייה קשה, אבל מקרבת לגאולה. כמובן שלא רק את והטרול מעלייך מבולבלים מהסלט הנאור ומראית העין, אם זה מנחם.

            והדוגמא, נובאמת. הרי הכתבה של שביט היא טיפה בשיצפון שמזרים הארץ כלפי כל מה שמשקה את ארץ ישראל והיהדות -ואפילו בדוגמא הציונית שולבו יונים, כיבוש ושאר אלמנטים נאורים. ממתינות לך שלל דוגמאות זמינות שיגלו לך את שם התואר הנכון לקו המערכתי של הארץ.

            אהבתי

  14. mickey הגיב:

    תרגיל בלוגיקה אמריקאית: אם היו מפציצים את אושוויץ במלחמת העולם השנייה היהודים היו נהרגים מנשק קונוונציונלי ולא מנשק כימי – ואז לא היתה סיבה להפציץ את אושוויץ.
    יש לי רעיון פרודוקטיבי: צה"ל יכול להפציץ את אושוויץ כעת. למה להסתפק בסתם טיסה מעל האתר? גיורא – עד עשרה דרי לא תבזי ארמאה באפיה, או בקיצור – שלא יעשו את זה כשהמשלחות לפולין מטיילות שם, זה הכל 😐

    אהבתי

  15. mickey הגיב:

    אני חושש שאם תבדקי את איכות ה"פרשנות" של רבים מאלה המכונים פרשנים במדיה תגיעי לתוצאות דומות לחרטוטי ברנע. הם לא יודעים יותר ממני וממך וניזונים פעמים רבות מאותם מקורות. איך אומרים בארמית? בשוק סמייא צווחין לעווירא סגי נהור

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין חולק

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אין ספק שבדיעבד אתם יודעים יותר מהערכות המוקדמות של הפרשנים. מה לעשות העתיד מהימן מהמקור האיכותי ביתר, ולכן טענה שלפרשנים אין מקורות טובים יותר מלכם היא בנאלית, עלובה ודיבתית ברוב המקרים*.
        אין ספק שהידיעה על תקיפה בטווח של עד 48 שעות הגיעו לכל כלי התקשורת ממקורות מהימנים, אבל דברים קורים בדרך.
        מה שנכון, טבלאוידים מגזימים בכותרות פסקניות לגבי העתיד, כאשר המקור או המעריך נדחקים לאותיות הקטנות. בידיעות בכלל כל איום על פי מקור בכיר מוגזם בראשית, "נו זה הוא אמר, אנחנו רק מצטטים".

        *חוץ ממיקי בעל התצפית לעתיד המין האנושי בגיגית ישובו.

        אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    עכשיו אנחנו גזענים נגד פולנים?
    הוא לא "מוחזק", הוא בוחר להישאר שם כדי להילחם משפטית על כניסתו לארץ. הוא יכול לעזוב מתי שהוא רוצה.

    אהבתי

כתיבת תגובה