חריג יהודי בחברון

isra23.9.13maariv23.9.13
yediot23.9.13haaretz23.9

פסקול קריאה – ערבב את הטיח אחמד/ אהוד בנאי

הכותרות הראשיות

כל הכותרות הראשיות בווריאציות על הרג החייל בחברון, סמ"ר גל קובי, מירי מדויק של צלף מקצועי בצווארו. כך הדיווחים.
היום ישר"ה מנצח במצעד הדרמה: "מצוד בחברון" בשער, ו"דם בעיר האבות" בכפולה הפותחת.
"מצוד אחרי הצלף" היא הכותרת בכפולה הפותחת של ידיעות. מזל שלא בשער.

ע"פ ידיעה בלעדית של ישר"ה, נידאל עמאר ניסה לפתות כמה עובדים נוספים במסעדה לבוא איתו לכפר כי קבור שם אוצר. הם סירבו. מכאן יכול להשתמע שתומר חזן כן התפתה.
אבל סיפור על אוצר? ברצינות?
אלו סיפורי ילדים הזכורים לי מחבורה המתחרה לחסמב"ה אותה הקמתי בפתח תקווה בשעתו.
אם זה נכון, אז אני וכן שאר העיתונים נצטרך לקחת את רמזינו בחזרה. הרמזים, אגב, לא נוצרו משמים, ונאמרו אוף רקורד בתדרוכים רשמיים שונים של כוחות הביטחון.
אשר על כן, גם תיאוריית הקונספירציה שלי על שלומי לחיאני וידיעות תתפוגג כבועת סבון.
אגב בשומקום לא מוזכר שהחייל עבר עבירה חמורה שעלתה לו בחייו בכך שנסע עם השב"ח לכפרו (חוץ מהכתבה בוואלה שהזכרתי אתמול). מה שכן, זעמם של תושבי בת ים, על בעל המסעדה שהעסיק אותו, או על הרוצח עצמו, מובא בהרחבה.
"משפחת צחי בשרים" סגרה את המסעדה לשבוע.
תושבי בת ים הבטיחו לעצמם שלא ילכו יותר לאבולעפיה וגם לא לאבו חסאן. יש. פחות תורים.
זעם מופנה בעיתונים נגד הגדר המפוקפקת דרכה חודרים שב"חים. בישר"ה יש דיווחון על חייל שניסה להבריח 22 שב"חים בסוואנה ונעצר.

נתניהו "הורה לפעול לאלתר לאכלוס בית המכפלה" (הארץ, פ).
מהו אותו חריג יהודי מהכותרת, אגב?
בסוכות מתקיים "חריג יהודי", שבמסגרתו סגורה מערת המכפלה למתפללים יהודים בלבד. לכן הגיעו אתמול אלפי יהודים לחברון. צה"ל נערך ותגבר את כוחותיו משמעותית.

 גדעון לוי נגד ההופעה של אהוד בנאי בסוסיא.

תושב סוסיא הפלסטינית, נאסר נוואג'עה, כתב לו בפייסבוק: "כשתופיע באתר, מר בנאי, הבט סביבך. תוכל עדיין לראות את שרידי הכפר. את המערות שבהן התגוררנו ואת בורות המים מהם שתינו"… אביו הקשיש, מוחמד… ניסה לבקר באתר, וסרט תיעודי הנציח את המעמד: הוא גורש ממנו בידי המתנחלים בבושת פנים…
בנאי ינעים בזמרתו את זמנם של המתנחלים. זאת, כמובן, זכותו. חובתו היתה להחרימם. האיש של "ערבב את הטיח, אחמד", היה צריך להופיע הערב במקום אחר. בחאלד מקהול בבקעת הירדן, למשל, במקום שבו נותרו עשרות תושבים ללא קורת גג לאחר שצה"ל הרס את כפרם… הוא היה יכול להופיע בסוסיא ולהזמין את מגורשיה – קירוב לבבות. אבל בנאי בחר להופיע בסוסיא, במקום שבו הכניסה אסורה למעשה לפלסטינים, כי הוא "מתנגד לחרמות". בנאי בחר להופיע בסוסיא, "למרות דעותיו", שאיש אינו יודע מהן (דווקא נכתב, אך הסטטוס נמחק, V). הייתי מכבדו יותר אילו הצהיר שהוא איש הימין – כי הוא לא רוג'ר ווטרס, כי אין לנו ולו רוג'ר ווטרס אחד…

הההופעה נערכה שם אתמול ב-19:00 בערב. נכון לזמן הכתיבה לא ראיתי בשום אתר/עיתון ישראלי ביקורת מופע עליה. מה, אף עמיחי אתאלי או בן שלו לא יכולים היו להגיע לשם? אף עיתונאי ישראלי לא יצא להופעה בסוסיא? אף עורך/ת לא חשב/ה על כך (או שאתם שומרים את ההפתעה לגליונות החג)? זה כי מחרימים את השטחים? כן, סוסיא זה לא הבארבי, אבל בכל זאת, מעניין היה לשמוע על האירוע ממבקרי המוזיקה הדעתנים ולא רק לקרוא את חוות דעתו המרוחקת של לוי, שבמחילה, יכול היה גם לבקר בהופעה, וגם לכתוב עליה בנוסף לדעתו. זה היה יותר מרשים.
מוזמנים אתם לחפש, ולהוכיח לי שטעיתי.
הנה, הוכיחו לי (16:25). חן ליברמן מנענע10 הייתה שם. דקה וחצי על המסך. טוב, אולי זו רק ההתחלה.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

גם בעמוד של אהוד בנאי בפייסבוק לא מוזכר ליל אמש.
טוב שהנוכחים בהופעה כתבו. למשל תאיר קופ: "הופעה מרגשת, מופלאה ומרוממת רוח".
דורינה דוידפור: "אהוד תודה רבה על הופעה מדהימה ומשמחת !! שמחים שבחרת לאחד ולקרב ולא לפלג, לא משנה מה דעותינו או שלך, יצאת מלך".

המשטרה תמליץ: כתב אישום נגד עמנואל רוזן (ידיעות, שער, ע' 20).
ע"פ ירון דורון המשטרה סיימה את החקירה והחוקרים קבעו שיש "תשתית ראייתית להעמידו לדין".
הידיעה מופיעה רק בידיעות.
וזה הזמן להתחזק (ולסמס בו"ז).
rebmano
שמחת בית השואבה, ויזניץ', ק"ק ב"ב, אמש

ניסיון להדחת ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, בעזרת האשמות שווא על הטרדות מיניות:
הארץ (פ) מדווח על ידיעות שדיווח בשבוע שעבר, ועל פולואו אמש בערוץ 10.

חדשות נתניהו

נחשו איפה התפרסמה הידיעה הבאה. הזוכה יקבל סכך לשארית החג.

לשכת רה"מ ביצעה בערב החג מחטף, והעבירה החלטת ממשלה המאשרת לבנימין נתניהו ולרעייתו שרה להוסיף לביתם שלושה עובדים במשרת אמון.

(עובד מטבח, יועץ תפעול, יועץ תפעול למעון. מה זה יועץ תפעול? גם אני רוצה אחד כזה).
הסיבה לכך, מוסרים "גורמים", היא שעובדי משרת אמון ניתן לפטר בקלות, הם נפלטים מהמערכת, וכך נמנעת האפשרות ש"ילכלכו" (המרכאות במקור) על הזוג ויפיצו דברי רכילות. שאת זה לא הבנתי: מה הבעיה לרכל אחרי שנזרקו?
לשכת רה"מ: "אלו טענות שווא".
ובכן, באיזה עיתון פורסמה הידיעה?
התשובה במהופך.
[תועידי]. אם פתרתם בלעדי (זוהי חידת אמון), צבעו, שלחו ותקבלו את הסכך בדואר חוזר. מהרו פן יהיה מאוחר מדי.

במדורון משאל עם שנערך בישר"ה הבוקר, בו השתתפו שני זוגות (ככה"נ), נשאלו הארבעה אם אפשר לסמוך על כנות כוונותיה של איראן, לנהל מו"מ על הגרעין.  כל הארבעה, כלומר העם, אמרו שאי אפשר לסמוך על האיראנים ועל אובמה.

דני אדינו אבבה (ידיעות) יצא לשוטט אתמול בדרום העיר, בעקבות פסילת בג"ץ את התיקון לחוק המאפשר לכלוא מסתננים לשלוש שנים ללא משפט. על פי תיאורו: אופוריה ברחוב פין, ואיברהים מדרום סודן אומר "אנחנו ניצחנו אתכם, אף סודני או אריתראי לא יעזוב את ישראל".

צוק החג הביא למשל לכתבה בכפולה המרכזית של ידיעות על האוליגרך ולרי קוגן שהקים בקיסריה ארמון על שטח של שבע וילות. הארמון מעוצב בסגנון הבית הלבן. בוושינגטון, לא בסביון. ולא שכחו בכותרת המשנה שהוא שכן של הנתניהוז. אה, בסוף כתוב שזהו חלק מפרויקט חג. הבנתי.

אמש בלונדון וקירשנבאום, דפנה בנאי מנשות מחסום ווטש, האחראית על אזור בקעת הירדן, ודוד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן, מתווכחים (דקה 31:48) על פרשת הדיפלומטית ובכלל על הנעשה בבקעה. מזמן לא שמעתי אנשים שמביעים עמדות כל כך שונות ולא מסכימים על מילה. מה האמת? מי צודק/ת? כל אחד מביא נתונים ועובדות אחרים.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

מה, לא קוראים מעריב בידיעות?

הקריקטורה הימנית התפרסמה בשער מעריב בערב סוכות.
ואילו זו השמאלית בידיעות, אתמול, ראשון.

תמונה 2תמונה 1

לחם עבודה

למדתי מושג חדש:

Padding the resume
תסמונת של אנשים (לרוב גברים) שחושבים שצריך להמציא את הרזומה כל פעם מחדש, לכוונן אותו, להטות אותו, להדגיש ניואנסים מסוימים וגם לשקר שקרים לבנים וחמודים. במקור התסמונת יוחדה לכאלה שרצו לרפד את הרזומה, לעבותו, אך כעת זה גם שם קוד לשינויים ולהתאמות אחרות.

קיבלתי את זה במייל הבוקר, ולא הבנתי איך בדיוק אני שכנה של תושבי שכונת המשתלה, הנמצאת באזור קריית שאול.
מה שכן, אני שכנה של תושבת יפו,  דפני ליף, המשתתפת בשעת סיפור שם.
Hamegasher-Sukot_Flayer_FB_02 (1)

מח' הגהה

חיטוט נעים. ערוץ 10, 19.9, חדשות החג.
(יש עוד טעויות בכתבה, אבל ברמת הרשלנות, לא אי ידיעת השפה. אז דילגתי).
yehatet
(תודה לאיילה)

 בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

הפסיכיאטר ירדן לוינסקי על רצח הילדים: מישהו צריך להיות אשם.

אני מתחננת: תפסיקו עם הווידיאואים הנפתחים מעצמם! נכון לעכשיו הזוועה קיימת בישר"ה, ynet, וואלה והנה, גם בנענע10. מה, אני היחידה שמתלוננת?

חומת התשלום בהארץ גבהה. אי אפשר יותר לקשר לכתבות בתשלום. אני, בכל אופן, לא יכולה לעשות זאת יותר. עדיין אפשר לקרוא כתבות דרך פייסבוק. בכל זאת אמשיך לקשר לכתבות שאני קוראת. מאחר שלא פעם הכתבות משתנות והופכות מפתוחות לסגורות, אני לא יכולה לעקוב אחר התהליך. בקיצור, מי שלא מנוי על האתר וחושש לבזבז שנייה על קריאת כמה שורות בלבד במקרה הרע, שלא ייכנס לקישורי הארץ.
קישור פתוח [אמת לשעתה] להארץ יסומן על ידי כך: (הארץ, פ).

יותר מחצי עמוד בגלובס (כולל במהדורת מעריב) מוקדש לציטוט תכתובת טוויטר בין איש פרסום ושני עיתונאים: אילן שילוח, אימי עירון ורותם שטרקמן. בעקבות הסטטוס כדאי ששילוח יעניש את עצמו. איזה עבודה קלה יש לעיתונאים היום.

רני רהב, המנהל בעמוד הפייסבוק שלו מדור ביקורת תקשורת, תוקף את גבי גזית על שבנו לא התגייס לצבא (הוא חי שם חמש שנים ולומד באוניברסיטה). אוי גוועלד.

הזוג המלכותי של בלוג הטכנולוגיה AllThingsD יעזוב את ניוז קורפ בסוף השנה. השניים מוערכים בכ-30 עד 40 מיליון דולרים. המותג יישאר ברשות הדאו ג'ונס/וול-סטריט ג'ורנל. מוסברג וסווישר יקימו בלוג טכנולוגי חדש (Tele.com).
אני, להבדיל, מוערכת בכ-30-40 ש'.

אפרופו מחוברים: ד"ש להורים התקשורתנים.

לפני פיזור

נתונים שאספתי מגוגל אנליטיקס:
– אחוז המשתמשים במובייל בבלוג זעום.
– הרוב המכריע ביותר קוראים ממחשב.
– לאחר מכן מטאבלט, אבל גם, מעט.
– זמן הקריאה של הבלוג במובייל הוא רבע (!) מזמן הקריאה במחשב.
ותודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

46 תגובות על חריג יהודי בחברון

  1. nirit הגיב:

    לגבי מצבו של עובדיה יוסף. כל העיתונים בטח ישתבחו לאדון. את זה נוטים לשכוח (או לפחות להצניע כעת):
    בין התבטאויותיו המחרידות: "מי שחושב מחשבות אוון על בחורי הישיבות וקורא אותם פרזיטים, הוא מנוול, אפיקורוס… מותר להרוג אותו".
    הוא קרא "לכרוך נשים רפורמיות בטלית ולקבור אותן".

    ההסבר שלו להוריקן קתרינה והצפת ניו אורלינס: "היה צונאמי ויש אסונות טבע נוראיים. כל זה ממיעוט התורה. איפה שיש תורה זה מקיים את העולם. שמה [בניו אורלינס] יש שם כושים. כושים ילמדו תורה? יאללה נביא להם צונאמי, נטביע אותם. מאות אלפים נשארו בלי קורת גג. עשרות אלפים הרוגים. כל זה כי אין להם הקדוש ברוך הוא". וחיילי צה"ל נהרגו במלחמת לבנון השנייה "כי לא שמרו מצוות".
    וזה רק *על קצה המזלג*.

    אהבתי

  2. אבל סיפור על אוצר? ברצינות?

    בטח שברצינות. בכפרים בגדה והגליל כולם מכירים סיפור על אוצר מקומי ואנשים שחופרים. סוג של לוטו עם קלשון. לרוב מדובר בחפירה לילית של קברים ומערות. המקצוענים קונים במשותף מפות אוצר ומביאים ציוד כבד. רוב המפות מהתקופה העותומאנית, הסכומים באלפים. מעדיפים זהב ופחות עתיקות. הכנופיה שהכרתי נעזרה בשייח שיעזור במיקום המדוייק וימלמל מ'קוברת השמש' שבועות להרגעת השדים כשאחד מהם זוחל לקברו של בר מינן ומחטט בחפציו. חופרים גם ביהודה ושומרון ובשטחי אש אם צריך. באזור שכם יש סיפור ידוע על חתיאר שהתעשר מכד מלא מטבעות זהב ומטה הרמס. שמעתי סיפורים ששווים הון.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    נידאל עמאר ניסה לפתות כמה עובדים נוספים במסעדה לבוא איתו לכפר כי קבור שם אוצר

    נידאל לא שיקר לגבי האוצר.
    יאללה, הגענו. תחפור פה.
    עוד קצת, עוד קצת, עוד קצת. יופי.
    *יריה*
    רואה? בדיוק פה הוא קבור.

    אהבתי

  4. avi הגיב:

    חומת התשלום בהארץ גבהה. אי אפשר יותר לקשר לכתבות בתשלום. אני, בכל אופן, לא יכולה לעשות זאת יותר. עדיין אפשר לקרוא כתבות דרך פייסבוק. בכל זאת אמשיך לקשר לכתבות שאני קוראת. מאחר שלא פעם הכתבות משתנות והופכות מפתוחות לסגורות, אני לא יכולה לעקוב אחר התהליך. בקיצור, מי שלא מנוי על האתר וחושש לבזבז שנייה על קריאת כמה שורות בלבד במקרה הרע, שלא ייכנס לקישורי הארץ.

    הוגבהה /הונמכה /הוגבהה/ שוכללה… מעריך אותך על הניסיון לעקוב.
    אולי מישהו מהארץ (רק שזה לא יהיה אלוף בן בבקשה מיכם) מוכן להסביר לכולנו מה לעזאזל הולך כאן?
    כל העניין הזה של אתרי חדשות מקוונים בתשלום מאוד חדש לי ואני לא מבין איך זה עובד. אומנם אני מנוי על כמה אתרים של גויים וגולש מידי פעם גם בכמה וכמה אחרים אבל המשותף לכולם שהם עובדים לפי מודל מובן אך מיושן ועתיק. אני בטוח שבהארץ ודאי חשבו כמה צעדים קדימה, כי הרי ידוע שמשוקן תצא תורה ,חוכמה, דעת ואף אור לגויים, אפילו גם לשאר היהודים פשוטי העם.
    האם יש פתרון לכתב החידה? שוקן האם שומע?

    אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      שאלה ל-V, אם יותר לי: האם המגבלה היא טכנית, משפטית או אחרת?

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        😯
        אתה רציני?
        היה פרד"ס פתוח. הקיפו בחומה. בנו שער. אמרו: רוצה לקטוף תפוזים? קילו עולה 4.9 ש'.
        אמרת: הנה, יש פרצה בגדר, אני יכול לקטוף תפוזים כמה שאני רוצה.
        נראה לך? זו גניבה.
        אז למשך יותר מדי זמן פסחתי על שתי הסעיפים, אבל זהו. נגמר. אין יותר חינם. רק כתבות שהם בוחרים.

        בנוסף, גם טכנית יש קשיים, אבל זה בשוליים.

        אהבתי

        • אלקטרון חופשי הגיב:

          מאה אחוז. פשוט מהמשפט שכתבת בפוסט:

          חומת התשלום בהארץ גבהה. אי אפשר יותר לקשר לכתבות בתשלום. אני, בכל אופן, לא יכולה לעשות זאת יותר.

          וכן מהעובדה שעד כה נמסרו קישורים, היה עשוי להשתמע שהמניע הוא טכני: החומה גבהה, אי אפשר לקשר. לחלופין דמיינתי שאולי קיבלת איזשהו מכתב או טלפון ממערכת הארץ שדורש ממך לחדול.
          תודה על ההבהרה, וח"ח על קביעת העקרונות.

          אהבתי

  5. ziki הגיב:

    קובי גל יכולת להמשיך לחיות

    אילו רק היית מסרב לשמור על יפעת השרמוטה ועל אמא של הפושע סטרוק
    את ההמשך תוכלו לקרוא כאן

    אהבתי

    • Imanuel הגיב:

      נשמע שאתה מצוער מאוד, שזה כבר כואב
      מצד שני, יש משהו ילדותי ומאוד לא מבין בהצעה שלך לחיילים לסרב לבצע את התפקיד שלהם – כי לא נראה להם
      או כי לא מתיישב להם עם תפיסת העולם.

      זו אחת הרעות החולות שפושות אצלינו בהרבה תחומים – הטשטוש הזה בין מקומות בהם אתה נדרש לשיקול דעת וביקורת באופן נרחב לבין מקומות בהן אתה צריך לצמצם את הביקורת ושיקול הדעת שלך למינימום ההכרחי.

      כחייל, אתה בהכרח נופל לקצה שקרוב יותר להגדרה השניה, אחרת אתה לא חייל, והמשוואה משתנה לגמרי.

      בחור נוסף שעשה טעות דומה היה רה"מ שלך, בקדנציה הקודמת שלו, כשבחר לשחרר איזה חייל צנום על חשבון האזרחים שלו. בהזדמנות הזו מי ששילם את המחיר הזה חייל ששילם בחייו שלשום, דווקא.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      במקום להיות פראייר קרבי יכולת לבחור להיות ג'ובניק, לעבוד עם ערבי מוחלש בשווארמה ולהצטרף אליו לחפירת אוצרות.

      אהבתי

      • ziki הגיב:

        יכולת גם להוולד לאבא שישכח אותך במכונית או לאמא שתטביע אותך באמבטיה.
        העובדה הברורה היא שאילו הוא היה מסרב לשרת בשטחים הכבושים הוא היה עדיין בחיים.
        ואם כולנו היינו מסרבים יכול להיות שכל המדינה היתה נראית אחרת.

        אהבתי

        • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

          ואם כולנו היינו מסרבים יכול להיות שכל המדינה היתה נראית אחרת.

          בארורררררררר

          השאלה איך היא היתה נראית?
          כמו עוד איזו פרימטיבה במדבר?

          חולים האנשים… חולים.

          אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    מתמודד חדש נכנס לזירת האגרוף.

    אהבתי

  7. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    לפני פיזור.
    יתכן שההסבר להבדלים הגדולים בזמן הקריאה נובעים בגלל שבמחשב אנשים משאירים את הדפדפן פתוח בעוד במובייל נהוג לסגור כדי להחליף.
    אולי זה גם קשור לעניין (נוחיות?) קריאת התגובות.

    אהבתי

  8. הומר J סימפסון הגיב:

    ראיתי את הראיון בקירשנדון ולמעט העובדה החיובית שהם הביאו אישה לשידור, האישה הספציפית הזאת ניגפה בפני ראש המועצה.
    ניכר היה שהוא שולט בחומר ומביא נתונים רלוונטיים בעוד הגב' בנאי פשוט לא מכירה את החומר.
    נקודה אחת משמעותית נעדרה מהדיון והיא קביעת בג"ץ שהורה על הפינוי.
    השמאל נוטה להלל את פסיקת בג"ץ כשהיא נוחה לו(לדוגמא- פינוי שכונת האולפנה וביטול החוק נגד מסתננים) ולהתעלם בזלזול כשהיא לא נוחה לו (לדוגמא בעניין פינוי אותו כפר).
    הימין כושל באותה צורה בדיוק.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איזה נתונים הוא הביא? הוא הביא נתונים אחרים משלה.
      מי צודק? מאיפה אתה יודע מה נכון?

      אהבתי

      • אדג הגיב:

        כמה דוגמאות:
        1. מחקר מאוניברסיטת בר-אילן (הציונית-דתית, רחמנא ליצלן!) אודות קידוחי המים בשטחי הרשות – מקיף וממצה. טענותיה של הגברת בנאי מוכחות שוב ושוב כבלתי מדוייקות.
        2. היא אומרת "אין מים. אדם קיבל 30 ליטר מים ליום במיכליות. המינימום של מרכז הבריאות העולמי זה מאה ליטר ביום". המינימום הוא

        Access to drinking water means that the source is less than 1 kilometer away from its place of use and that it is possible to reliably obtain at least 20 litres per member of a household per day

        (אה, ואין כזה דבר "מרכז הבריאות העולמי", יש "ארגון הבריאות העולמי". בקטנה).
        3. "יש המון מים בבקעה . . הם הולכים למתנחלים". הממ, לא. ממש לא. יש אמנם מים, והם גם הולכים למתנחלים, אבל הרבה פחות ממה שמגיע להם. עיין לעיל.
        4. "אתה בא לבקעה ואתה רואה את הצהוב של הפלסטינים ואתה רואה את הירוק של הישראלים". כן, קוראים לזה חקלאות מתקדמת VS. חקלאות פרמיטיבית. וזה לא רק בבקעה, זה פחות או יותר בכל מקום.

        והאמת היא שהיא לא בדתה בעצמה את השקרים והטעויות האלה. חלקם נשאבו ישירות מתוך אתר 'בצלם', על השקרים הקלאסיים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא קראתי את כל המאמר, רק רפרפתי מעט. יש כל מיני מניפולציות בחישובים, כולל כמה פלסטינים יש (לכל צד הערכות שונות).
          באשר למאה ליטר, אתה טועה:

          …לסיום נושא זה יש להבהיר שהצריכה הפלסטינית לנפש במגזר העירוני גבוהה יותר מהרמה המינימאלית הדרושה "לצרכים הומאניים" של מאה ליטר לנפש ליום היינו 36.5 מ"ק לנפש לשנה, המוגדרת על-ידי ארגון הבריאות העולמי. כמות זו גבוהה בוודאי מהכמות הדרושה "לשימור החיים" המוגדרת בגובה של חמישים ליטר לנפש ליום היינו כ-18 מ"ק לנפש לשנה.

          הכל התפלפלויות ומשחקים בחישובים ובמספרים. אל תביא את המחקר הזה כתורה מסיני. וגם את התורה מסיני אל תביא כתורה מסיני.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אף מילה על הטייסונית הצרפתיה? במה זכה הדני הגבעולי? תמוגר האפליה המגדרית

        אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        בתור התחלה, היא התעלמה לחלוטין מפסיקת בית המשפט אשר שוללת את טענותיה ביחס לכתובת האמיתית של מגורי הבדווים.
        בהמשך, היא לא הגיבה לנתונים שסיפק ראש המועצה בעוד הוא התייחס ספציפית לכל מה שהיא אמרה.

        אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      האישה הספציפית הזו היא גם אשתו השניה של גברי בנאי, מה שהופך אותה לדודתו של אהוד בנאי ע"י נישואים.
      ודאי תהיה להם שיחה מעניינת בארוחת החג הקרובה…

      אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    מי אמר על מי ובאיזה הקשר לאחר שפיטר אותו?

    התבטאויות מהסוג של X אינן מקובלות עלי. למשרד הפרסום יש חובת נאמנות כלפי לקוחותינו.
    חובה זו דורשת כללי התנהגות אתים ברורים, התבטאויות אלה חורגות מכללים אלה.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    אתמול ב"1973 – יומני המלחמה" אותו מקריין כמדומני האמריקנולוג הבכיר ג'ייק איילון נאמר שסאדאת הציע לעבור ממדינה של מלחמה למדינה של שלום.
    לקח לי כמה שניות לסדר את הקצר שזה עשה לי במוח.
    מי שרוצה להבין את המשפט הזה צריך לתרגמו לאנגלית ואז לתרגמו חזרה לעברית.

    ואני מסכים עם מה שיאיר אטינגר כותב. כרגיל, התקשורת הישראלית מאכילה אותנו בנראטיב של האויב, ובחגיגות ה-40 למלחמה נשמע רק נראטיב אחד – סאדאת היה סבאל'ה חמוד, ורק בגלל שגולדה לא רצתה לדבר איתו לא נותרה לו שום ברירה (כמובן) והוא נאלץ ממש בניגוד לרצונו לפתוח במלחמה כוללת עם ישראל (סליחה, לא מלחמה כוללת, מבצע מוגבל לתפיסת ראש גשר שהתרחב בטעות).

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    אני מבין שדפני ליף גם עוסקת כעת בריפוד הקו"ח.

    אהבתי

  12. rni22 הגיב:

    בנוגע לכתבות החסומות בהארץ – ניתן לעיתים לעבור את המחסום אם מקלידים את כותרת הכתבה בגוגל ואז כשנכנסים לקישור הכתבה מופיעה במלואה. לא תמיד זה עובד אבל לי זה הצליח כמה פעמים – באתר הארץ הכתבה חסומה ודרך הקישור בגוגל הכתבה מופיעה במלואה. אודה למי שיסביר לי את פשר התופעה המשונה הזו.

    אהבתי

    • אורנג'ר הגיב:

      גם אני תוסכלתי עקב האקראיות שבהצלחת פתיחת הכתבות במלואן דרך גוגל.
      ואז מצאתי שרפרוש אחד של עמוד הכתבה (לאחר שמגיעים אליה דרך גוגל כאמור) מציג אותה בשלמותה ב-100% מהמקרים.

      מתכונת קריאת "הארץ" אצלי היא, אם כן:
      copy של הכותרת > paste בגוגל > כניסה לכתבה > refresh > 8)

      אהבתי

      • אורנג'ר הגיב:

        ועכשיו בלי ניסיונות שילוב כושלים של אמוטיקונים:
        1. copy של הכותרת
        2. paste בגוגל
        3. כניסה לכתבה
        4. refresh
        5. זהו. אולי תפילה שהכתבה היתה שווה את הפרוצדורה הטרחנית.

        אהבתי

כתיבת תגובה