אמת של מי?

yediot29.9.13maariv29.9.13
haaretz29.9.13isra29.9.13
28.09.13.inddmakor299.9

לישר"ה יש שתי כותרות הבוקר:
זו שלמעלה מופיעה בניוזלטר ובאתר.
זו שמתחתיה מופיעה בעיתון הפיזי. מצאו את ההבדלים והרהרו: למה ומדוע? מה קרה בדרך?
emet
IMG_0003

פסקול קריאה: טניטה טיקראם עם פיתלון בפכחוני (לא אני המצאתי, כך זה נקרא ברדיו אז, אך בבדיחות הדעת).
למה היום? קראו ותבינו.
תוס': בינתיים שלחו לי עוד שני שמות לשיר, כל אחד משוכנע בצדקו:
1. צל צלילות דעתי
2. עיוות בצלילות דעתי

הכותרות הראשיות

נתניהו טס לניו יורק לנהל מתקפת הסברה נגד איראן. כמו כן ינאם במליאת האו"ם.
"המטרה: לחשוף את ההונאה" עם תמונת הזוג המלכותי ממריא (ישר"ה).
בועז ביסמוט מסייע. "העובדות לא חשובות אלא רק הצלילים".

ו…..

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי "אי אפשר להיות נאיבי בנוגע לכוונות האיראנים. כמו נתניהו, גם אני לא מאמינה לרוחאני כשהוא אומר שתוכנית הגרעין היא למטרות שלום בלבד".

חמי שלו (ס) בפרשנותו כותב שאמריקה באופוריה, ושנתניהו ונבואות הזעם שלו לא יוכל לקלקל תחגיגה.
בידיעות מתמקדים בשער בשיחה ההיסטורית של אובמה ורוחאני. נתניהו וביקורו ונאומו רק בע' 6, והצילום המלווה הוא של נתניהו עם איור הפצצה שהפך זה מכבר למשל ולשנינה.
בישר"ה, הכותרת בשער היא "לחשוף את ההונאה", ובע' 2-3 – "לפזר את מסך העשן". הצילום המלווה: הזוג נתניהו מנופף מכבש המטוס. ביסמוט ומרגלית מעודדים.

אולמרט יעיד היום בתיק הולילנד. הפניות בשערי מעריב וישר"ה. ידיעות: תחתית ע' 18.
הידיעה בידיעות מסתיימת בדברי יועץ התקשורת שלו, שהטענות נגד אולמרט מופרכות מיסודן.
במעריב, ע' 14-15 מודגש שהוא "נאשם" שעולה על דוכן העדים. גם בישר"ה: "חוזר לספסל הנאשמים".
בידיעות הכותרת: "פתיחת עדותו של אולמרט". כותרת הגג: "משפט הולילנד".
גם בהארץ אין אזכור בשער והידיעה בתחתית ע' 6. כותרת הגג: "מואשם בקבלת שוחד מיזמי הפרויקט".

הארץ (ס): שב"כ חושף: כך מעביר חמאס כספים לסין.

שוקינג: פספסתי את התמונה הזו.
לא חדירה לפרטיות, פגיעה בצנעת הפרט?
haravyosef

מתקלקלים

תזכורת: עדיין אין נגיד לישראל.

יאיר לפיד יקדם הקמת חברה ממשלתית לדיור להשכרה בראשות אורי שני מקורבו.

שער ממון: חברת הדירוג הבינלאומית S&P אישרה לישראל דירוג A+. יחד עם תמונה של לפיד, והכותרת "אשראי גבוה". מה הקשר שלו לעניין? אפס מוחלט.
mamon29.9.13

עכשיו נחזור שנתיים אחורה ל-2011, אותה ידיעה בדיוק, בלי שום לפיד.
אז מה קרה עכשיו? אם קוראים בקפידה את הידיעה של גד ליאור, רואים שחברת האשראי "אישררה" את דירוג האשראי. אבל למה לנו לא לבלבל אתכם קצת ולזקוף את הקרדיט, ולו גם במובלע, ובמניפולציות תפיסתיות, לטובת שר האוצר הנוכחי.
בגלובס (בכותרת מופיעה המילה אשרור) גם מובא לפיד בשער, אבל פה לפחות מובאת כל התמונה. "סומכים על לפיד"? נו. פרשנות.
globes29.9

לחם עבודה

עופרה מזרחי, עורכת את ב-15 השנים האחרונות עוזבת את מעריב.
עופרה הייתה עורכת מוסף קליפ של חדשות ולאחר מכן עורכת בכירה בידיעות. משם עברה למעריב.
בקליפ הייתי סגניתה. לא סביר שאכתוב על מהותה של עופרה, אבל על פי מיטב שיפוטי, היא באלפיון העליון של העורכים בעיתונות הדפוס בישראל. כמובן שאינכם יודעים זאת.
הנה כתבה מקליפ של גל אוחובסקי על טניטה טיקראם מ-1988, שנולדה גם היא ב-12 באוגוסט.
העלה לפייסבוק: עמי ברנד. ושער של קליפ שגם אותו עמי העלה.
tanitaklipshaar

– שב"צ שוקל לסגור את מוסף הספורט של מעריב.

מדינת כל גזעניה

מדי פעם תוקפים את התגובות בבלוג גלי צונאמי עכורים מהרגיל שאני לא יכולה לסבול יותר: ביטויי אלימות, גזענות, הומופוביה, שנאת זרים, לאומנות (אוי ואבוי למי שחי בברלין כמה שנים, החצוף!), אייג'יזם, שוביניזם, מיזוגניה ומה לא. הנימוק לדעות המחליאות הללו הוא לרוב "אבל באיסלאם הכל יותר גרוע", שזה הנימוק שהכי מוציא אותי מדעתי. איך זוועות של X מכשירות את הזוועות של Y? איך?

וזה היום להביא חלק (שוב) מהכתבה במארקר, בה מתאר הסוציולוג ד"ר עידן ירון את התצפית בת שלוש השנים שלו בבית ספר תיכון.

תלמידת כיתה ט': "אשכנזים הם בדרך כלל שמאלנים, חכמים וחזקים בלימודים. המזרחים ימנים, פחות חכמים ויותר חלשים… יש לנו בכיתה קבוצה של מזרחיות וקבוצה של אשכנזיות, וזה לא מתערבב… אצל המזרחיות יש כמעט רק מזרחיות, חוץ מכמה אשכנזיות שהידרדרו עם השנים. בקבוצה של האשכנזיות יש גם ממוצא אשכנזי וגם ממוצא מזרחי".
מאז ומעולם ידעו בתי הספר התיכוניים קיטלוג חברתי. בעבר החלוקה היתה בין מקובלים ללא-מקובלים, חנונים ופריקים, ערסים וצפונים. אלא שכל ההבחנות האלה, גילה ירון, מתקיימות כיום בעיקר בקצוות. בפועל, רק חלוקה אחת שלטת קיימת כיום: אשכנזים מול מזרחים.
זה הפתיע אותך?
"הפתיע מאוד. כסוציולוג, מדברים איתי שנים על כור ההיתוך. יש כאן נישואים מעורבים, הולכים לצבא יחד ובתי הספר אינטגרטיביים. אנחנו חיים במידה רבה בהכחשה וחושבים שהתופעה נעלמת, אבל זה לא כך. התופעה קיימת באופן מחודד.
"בניגוד למה שידעתי, החלוקה הזאת לא בהכרח נוצרת בעקבות מוצא ההורים. מה שיותר חשוב הוא איזה תרבות אתה מאמץ. זה עניין שבמידה מסוימת הוא הישגי. מעבר מהקבוצה של המזרחים לקבוצת האשכנזים נראה כהתקדמות. מעבר מאשכנזים למזרחים נראה כנסיגה. רואים בנות בקבוצת האשכנזיות שאומרות 'אנחנו ממוצא מרוקאי, אבל אנחנו באשכנזיות כי המזרחיות לא שוות כלום ואין להן תרבות'".
במידה רבה, אומר ירון, הנערים מתייחסים לאשכנזיות ולמזרחיות כנתונות לבחירה תרבותית. כפי שסיפרה לו נערה בכיתה ט': "הבנות המזרחיות מדברות כמו אהבליות, עושות את עצמן מטומטמות, סתומות, צועקות, הולכות מכות, מעשנות, עושות מייק-אפ ובונות ציפורניים. גם אנחנו יכולות לשחק מטומטמות, להיות פרחות, זה לא קשה, זה עניין של בחירה".
דיון מסכם ב'סדנה נגד גזענות' בשכבה ט'…: "לפי דעתכם, איך אפשר למגר גזענות"? תשובה מיידית: "לדלל ערבים". תגובה נוספת: "להיות גזענים לגזענים". המנחה…: "אני רוצה שתצאו עם הידיעה שהתופעה קיימת, שתהיו ביקורתיים כלפי עצמכם ואולי כך תמנעו אותה". תלמיד: "…אם לא נהיה גזענים, אז נהיה שמאלנים". מנחה: "מה זה קשור לימין או שמאל"? תלמיד: "אני פשוט מביע את דעתי". תלמידה: "תשמע, צריך להעיף את הסודנים". מנחה, בנימה של ייאוש: "הייתי רוצה שתקחו לפחות משהו קטן מהסדנה הזאת". תלמידה: "שכל אחד צריך לחיות איך שהוא רוצה, שאם הוא חושב שהוא גזעני, שיחשוב איך שהוא רוצה וזהו"…

ועוד משהו מהמארקר: בישראל לא רוצים ללמוד ערבית. איש חינוך מציע לבטל את לימודי השפה (ולהותירם רק לקומץ המעוניינים), במקום למצוא דרך אחרת, יצירתית וחיונית ללמד אותה.
דו קיום? ניסיון להבין ולהתקרב לשכנים? למיליונים שחיים פה? מיותר. אנחנו, עם העברית המעולה שלנו ועם האנגלית המצוינת, לא צריכים לדעת ערבית. טפייי.

מאמר המערכת של הארץ (פ): אין משמעות ללימודי האזרחות

אלא אם הדבר נעשה על בסיס של שוויון זכויות בין כל האזרחים, שמירה על זכויות אזרח ואדם והגנה על מיעוטים. מכאן נובע גם הצורך בקידום החינוך לסובלנות בין המגזרים השונים בחברה. המשימה הזאת הופכת ליותר ויותר קשה בישראל, כאשר גורמים רבים טורחים לטפח את החשדנות וההסתגרות של הרוב היהודי מול המיעוט הערבי…

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אלי אשד הקים את האתר יקום תרבות, הזירה המקוונת לתרבות עברית.
אל תשאלו אותי מתי. שמתי לב שברוב האתרים/ בלוגים, ב"על אודות" לא נהוג לכתוב מתי יוסד המיזם. אין לי מושג למה. אולי כי היוצרים משוכנעים שאירוע כה מכונן נחרת בלב האנושות לנצח, והם לא צריכים לכתוב תאריך.

אורי משגב: "מסיתים, נמאסתם". גם לו יש את הצאצקעס שלו בתגובות, אבל הוא לא מתעצבן.
אני תוהה למה הארץ ממצב את הבלוגים שלו בתחתית של תחתית עמוד הבית, ולמה אין ולו קישורון מהסרגל, עם המילה "בלוגים".

לפני פיזור

שבתם? יופי.
הנה כל המטלות משמחתורה ועד אתמול.
בין פיוס לדאגה.
אצבעות שמחתורה.
תורת הסיכויים.
אצבעות שחורות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

65 תגובות על אמת של מי?

  1. אורן הגיב:

    מר ברנס, התופסן וה No-Hitter.
    (ניצח את החתול של קמרון כי בייסבול יותר פופולרי מחתולים באינטרנט, וחוץ מזה ג'פרי לוריא עושה לפיד).

    אהבתי

  2. avi הגיב:

    להלן מהלך העניינים בכל מה שקשור לאשרור דירוג האשראי של ישראל על מנת להקל על כולם ועל בעלת הבית. ניסיון אחרון לפני הרמת ידיים סופית ומוחלטת.
    כל הפרשנויות על אחריות המפרשן בלבד ושכל אחד יסיק את המסקנות שלו:

    בחודש מאי 2013 מורידה S&P את דירוג האשראי במטבע מקומי של ישראל. דירוג האשראי החיצוני (במטבע זר) של ישראל לא משתנה.

    (דירוג האשראי החיצוני הוא דירוג האשראי החשוב יותר אך שינוי בדירוג האשראי הפנימי מסמן תפנית במגמה ויכול להיות מדאיג ביותר. מטרתו לסמן עבור מקבלי ההחלטות על ידי המעריך את הצורך בשינוי כיוון והינו מעין אזהרה סמויה המסמנת על העתיד לבוא.)

    בתחילת חודש אוגוסט (זהו חודש אגב שבדרך כלל בחברות פיננסיות מסוגם של S@P אנליסטים ובעלי תפקידים אחרים ממעטים לנסוע ולערוך סיורים ,הערכות ולפגוש לקוחות אלא אם נוצר צורך חשוב)מגיע לישראל אנליסט S&P דר' אליוט הנטוב, מנהל שותף ואחראי על דירוג מדינות אירופה ומזרח התיכון – לא בדיוק משרת האנליסט הזוטרה בחברה. ככל הידוע הוא לא מגיע לפה על מנת לתפוס שמש או לדוג דגים אלא על מנת לערוך סדרת פגישות עם מה שקרוי בדרך כלל מקבלי החלטות בכירים וראשי המשק על מנת להעריך את מצב המשק הישראלי.
    סמיכות התאריכים שכזו אינה יכולה להיות מקרית . כל איש מקצוע בתחום אמור להבין מייד ויש להניח שגם במשרד האוצר הבחינו בכך לגבי מטרת הביקור. שלושה חודשים לאחר הורדת דירוג האשראי הפנימי פגישה שכזו מסמנת כי נבחנת ברצינות שינוי בדירוג החיצוני אך זו לא תיעשה קודם שייערך מעין "שימוע" שתכליתו הציג בפני האנליסט את הקייס החיובי לגבי כלכלת ישראל, זה שאינו מחייב הורדת דירוג.

    בסיור זה זו אומר הנטוב בהקשר של שמירת הדירוג של ישראל: "The weaknesses that still exist in the governance structure, the geopolitical and security situation, the budget balance and the national debt"….

    בניגוד לרושם שאולי אחדים יקבלו משפטים שכאלו נבחרים בקפידה.
    למילה BUDGET BALANCE, יש קשר ישיר ומיידי לתקציב המדינה הנוכחי ומשמעותי הוא כי מדינת ישראל נמדדת בטווח המיידי! או במילים אחרות יאיר לפיד ראה הוזהרת.
    geopolitical and security, מדבר על פעולות הממשלה בטווח הארוך ועל נסיבות מבניות של המשק הישראלי
    NATIONAL DEBT, כאן יותר חשוב הצפי לטווח הבינוני עם יכולת תמרון מסוימת בטווח הקצר אבל הוא נגזרת ישירה של היכולת של האוצר שר האוצר לקיים את BUDGET BALANCE.

    במיוחד בסעיף הראשון לפעולות של שר אוצר, כל שר אוצר השפעה מכרעת במיוחד בגלל שהיא זו אשר בסופו של דבר על המחויבות ארוכת הטווח של הממשלה ונציגיה לטפל בחוב הלאומי.

    ב27 לספטמבר מודיעה S&P, כחודש וחצי לאחר ביקורו של דר' הנטוב כי אושרר דירוג החוב החיצוני של ישראל והוא לא משתנה תוך כדי שהיא מציינת לחיוב את:"prosperous and resilient economy, strong institutions, ongoing fiscal consolidation, and robust external performance"

    שימו לב לשינוי בטון ובבחירת המילים בין הביקור בישראל לתוצאות אותו ביקור חודש אחרי. אולי הייתה זו השמש הישראלית שפעלה כאן אבל משהו עבד למרבה המזל.

    שני החלקים האחרונים במשפט הזה מתייחסים ישירות למושגים מביקורו של אנליסט S&P בישראל כשהתייחס לצורך ב BUDGET BALANCE ובשמירה על הNATIONAL DEBT
    הסעיף הראשון הוא באחריות ישירה של שר האוצר הנוכחי והשני שלו ושל שרי האוצר לדורותיהם.

    עכשיו שכל אחד יסיק את המסקנות שלו.
    להערכתי הצנועה לאוצר ולשר האוצר בהחלט היו סיבות לחשוש ובהחלט הם קיבלו איתותים שמהם אנשי מקצוע אחראיים אמורים להבין כי ישראל בבעיה והיא תחת זכוכית מגדלת וחובת ההוכחה עלינו.
    עשה מי שעשה עבודה טובה כנראה. יקראו לו איך שלא קוראים לו.
    מעניין מה היה קורה אם בסופו של דבר אכן היה מורד הדירוג, או אז העיתונות ועוד הרבה נשמות טובות היו שוחטים את האוצר ושר האוצר על זה שנרדמו בעמידה ולא הבינו הכתובת שהייתה על הקיר.
    אם יש דבר יותר גרוע מביקורת לא עניינית זה השמעת ביקורת במקום שמגיע שבח. כשזה המצב המבוקר מבין שחבל על המאמץ שלו, בכל מקרה התוצאה תהיה זהה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הו, זכרונם הקצר של המטקבקים:

      הלמ"ס שינה את שיטת החישוב – התמ"ג זינק
      בלי מסיבת עיתונאים ובלי הודעות לתקשורת, החליט הסטטיסטיקן הראשי בלמ"ס לבצע צעד מרחיק לכת ולשנות את שיטת חישוב התוצר המקומי הגולמי ■ התוצאה: התמ"ג זינק ב-63 מיליארד שקל ■ למרות שהנתונים לא מתייחסים לתקופת כהונתו מיהר השר לפיד לברך: "נמשיך לנהוג באחריות"

      ושאול אמסטרדמסקי מסביר:
      מדובר במשחק במספרים.

      הדרך הקלה להפחית את הגירעון בתקציב
      בזכות שינוי שיטת מדידה וכמה עסקאות חד־פעמיות הפך הגירעון באורח פלא לקטן יותר ממה שחשבנו. ההערכה החדשה כל כך טובה, ששר האוצר אפילו רמז שתיתכן הורדת מסים. הבעיה היא שמדובר בעיקר במשחק במספרים שלא מוסיף כסף ממשי לקופת המדינה

      אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    אורי משגב: “מסיתים, נמאסתם”. גם לו יש את הצאצקעס שלו בתגובות, אבל הוא לא מתעצבן.

    הוא לא התכוון לכתוב "מסיתים יהודונאצים פשיסטים, נמאסתם"? כי הדבשת והקורה, אתם יודעים.

    השימוש של משגב ש"שכל ישר" מעיד, לדעתי, על מחסור בשכל ישר מצידו. הרי רבים מאותם אפריקאים, לפי דבריהם שלהם, באו להרוויח כסף אותו יוכלו לשלוח למשפחתם. הם מהגרי עבודה. אם הם יוכלו למצוא עבודה בקלות, יגיעו עוד והגדר לא תעצור אותם. מה יש, אי אפשר לחפור מתחת? לטפס מעל? לחתוך? או אפילו להישאר ליד הגדר ולחכות שנפשות טובות יקראו להכנסתם ואפילו יעתרו לבג"צ בשמם?

    הרי מספר האפריקאים שהגיע בכל חודש ירד פלאים עוד לפני השלמת הגדר. חצי גדר לא עוצרת חצי מהמהגרים, חצי גדר לא עוצרת אף אחד. אז מה קרה? מה מנע מהם להגיע?

    טענת הגזענות שלו גם היא לא רצינית. הרי הוא מסביר מדוע קיבלו בארץ המוני רוסיים שאינם יהודים: כי היו להם סבא או סבתא יהודיים. זה החוק. באותה מידה, אם ימצא סודאני או אריתראי שלו סבא או סבתא יהודיים, גם הוא יוכל לעלות לארץ למסגרת חוק השבות. מצד שני, רוסי שיסתנן לארץ כדי לחפש עבודה יזכה ליחס דומה לאריתראי למרות צבע עורו הבהיר. בעצם, הוא יזכה ליחס גרוע יותר כיוון ששום גוף לא ימהר לסייע לו.

    את זה, אגב, אני אומר מידע אישי. עד לפני כמה שנים היה פגם כלשהו בדרכון שלי. מה? לא יודע, לא הסכימו לגלות לי. אבל כתוצאה מכך, בכל פעם שבה חזרתי מחו"ל, היו שולחים אותי להמתין חצי שעה במשטרת הגבולות ותמיד הייתי שם עם כמה סינים (חשודים כפועלי בניין) ואוקראיניות (חשודות כזונות), למרות שאף אחד מהם לא היה כהה עור.

    בעצם, הוא מביס בעצמו את הטענה שלו: יהדות אתיופיה. מדינת ישראל הוציאה סכום כסף ניכר וסיכנה חיי אזרחים כדי להעלות לארץ עשרות אלפי יהודים כהי עור מאתיופיה. המסקנה של משגב? נכון, זה מוכיח שישראל מדינה גזענית, כי הפלאשמורה, שאין להם לא סבא ולא סבתא יהודיים, היו צריכים להתעקש קצת כדי שבכל זאת יאפשרו להם לעלות במסגרת חוק השבות. אני מתאר לעצמי שגם לא אנסו אותם בדרך, אז זו כבר גזענות כפולה.

    אגב, הוא גם לא יודע מהי ההגדרה של "פוסט ציונות". למי שמתקשה:

    ציונות היא ההשקפה לפיה לעם יהודי יש זכות למדינה משלו בתחומי ארץ ישראל.

    פוסט ציונות היא ההשקפה לפיה לעם היהודי היתה זכות למדינה עצמאית משלו בתחומי ארץ ישראל, אבל היום אין יותר סיבה לקיים מדינה ללאום היהודי ויש להפכה למדינת כל אזרחיה בלבד.

    אנטי ציונות היא ההשקפה לפיה לעם היהודי אין זכות למדינה עצמאית משלו בתחומי ארץ ישראל.

    הן ציונות והן פוסט ציונות כלל לא מדברות על גבולותיה של המדינה, מה שאומר שטענות מהימין, לפיהן אלו שרוצים למסור שטחים אינם ציוניים, כלל אינן נכונות, או על המשטר שישרור במדינה, מה שאומר שטענתו של משגב, לפיה המתנגדים להתנתקות מרצועת עזה הם פו"צ מאחר שהם כופרים בסמכות המדינה ובשלטון החוק, גם היא אינה נכונה. שלא לדבר על כך שכשזה נוח לו, גם הוא כופר בסמכות המדינה ובשלטון החוק, למשל בנושא המהגרים האפריקאים.

    כלומר הרבה מילים, מעט תוכן. כרגיל.

    אהבתי

  4. roni הגיב:

    עוד ידיעה מבית היוצר של שר האוצר: "יאיר לפיד יקדם הקמת חברה ממשלתית לדיור להשכרה".
    בשביל זה קיימת חברת עמידר. הרבה שנים.
    מישהו זוכר שרן כהן העביר חוק בכנסת, שכספים שהממשלה תגבה ממכירת דירות עמידר יוקדשו להקמת דירות חדשות להשכרה. החוק מוסמך ומשרד האוצר לא העביר כספים לדירות חדשות להשכרה.
    אשרי המאמין שיאיר לפיד ("המבטיח") ישנה את המצב.
    😆

    אהבתי

    • כתבתי כבר על יכולת הביצוע של הממשלה וגודל הסכנה בהעדר יכולת משילות והנה שוב אנחנו משלמים כפול. המפתח לבעיות הדיור נמצא בידי ממ"י, ארגון ממשלתי שתוצריו קושי ובירוקרטיה ושירותי ארכיון. אין אדם שיכול להורות למנהל – שחררו 100 אלף דונם תוך שבוע. גם לפיד לא. בשלב הראשון ייתקל באלף שעות הסברים ונימוקים וגרפים. מלחמת התשה על הזכות לשרת את הציבור. משער שלכן פנה למסלול עוקף מנהל. בסוף נשלם על עוד מנגנון וג'ובים ושוב לא נבין שהפקידונים עולים לנו הרבה מעבר לעלות שכרם.
      שרון כראש ממשלה, פתר את מצוקת המים בצו חירום ודרך יצירתית. במשך שבוע סגר את הפקידונים על הסבריהם במלון כדי שימצאו דרך כיצד לאשר את התכנית. אני מהמר ששום פתרון מועיל לא יצמח מהמנהיגות הקיימת ומוכן לשתות מכבי חמה אם אראה בעיני רכבת תחתית בתל אביב.

      אהבתי

  5. אורן הגיב:

    שעשועים בעכבר:
    ברודצ'רץ המצויינת מגיעה להוט, אחמה, בעכבר קוראים לזה עונה שניה ומוסיפים פרודית "הנפילה" המוצגת כטריילר לעונה 2 (יקח עוד שנה לפחות עד שיקרה באמת).

    אהבתי

  6. avi הגיב:

    עופרה הייתה עורכת מוסף קליפ של חדשות ולאחר מכן עורכת בכירה בידיעות. משם עברה למעריב.
    בקליפ הייתי סגניתה. לא סביר שאכתוב על מהותה של עופרה, אבל על פי מיטב שיפוטי, היא באלפיון העליון של העורכים בעיתונות הדפוס בישראל. כמובן שאינכם יודעים זאת

    למה לא סביר שתכתבי?
    בהחלט היה יכול מעניין שכולנו נקרא עליה ונדע קצת יותר. מי יודע אולי מישהו שגם מחליט על משהו בעיתונות יקבל איזו תובנה.
    קליפ בעריכתה היה אחד מהמוספים המרעננים והטובים שזכורים לי בעיתונות בעשורים האחרונים, בוודאי ביחס לזמנו ובמיוחד על רקע הסביבה המקובעת שהייתה אז, ובהחלט מגיע קרדיט גדול למי שהגתה אותו וערכה אותו ולכל אלו שהיו שותפים בעשייתו.
    כמו שכתבתי כאן בעבר, אני בהחלט לא חושב שמגדר צריך להיות נייר הלקמוס שבאמצעותו בוחנים כשירות של אנשים לתפקידים כאלו או אחרים, אבל שווה לומר כאן משהו, גם עופרה מזרחי ואחרות (כמו גם אחרים) סובלות מבעיה נפוצה בעידן העיתונות של היום:אין קשר אמיתי בין כישרון וניסיון מקצועי עשיר ומוכח לבין איוש התפקידים, בפועל בד"כ להיפך. זה מזיק בד"כ גם לעיתונים עצמם, לאיכותם ובסופו של דבר גם לתפוצתם אבל המו"לים משום מה מסרבים להבין את זה. ישנה שורה של עורכות מעולות שפשוט התאדו בשנים האחרונות מהמקצוע או נדחקו לשוליו: ציפה קמפינסקי, אורית שוחט, תמי ליטני, אירס מור, תמר גלבץ ואחרות.
    עד כמה שאני מסוגל לראות אם יש בעיה מגדרית היא בעיקר במעריב החדש תחת בין צבי ובישראל היום. כנראה שזה קורה מבלי להתכוון, אבל בגלל הבחירות המודעות ליצור עיתונים מסוג מאוד מסוים, זו התוצאה.
    אורית שוחט אגב כבר ממזמן הייתה צריכה ויותר מראויה לערוך את הארץ . היא עולה על אלוף בן (וגם על עורכו הקודם של הארץ) והייתה עושה גם עבודה איכותית מקצועית מדויקת לאין שיעור ממנו אבל היא כנראה לא מסוגלת בו זמנית גם לערוך עיתון, גם לכתוב פרשנות ומאמרים פובליציסטיים, לנהל בלוג וגם לדאוג ליחסי הציבור של העיתון. מי שחושב שנשים טובות במולטיטסקינג לא פגש כנראה את בן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כתבתי כל מה שאני יכולה לכתוב בגבולות הטעם הטוב וההיגיון והגילוי הנאות.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        האם העזיבה שלה אומרת שאת בדרך או מועמד לסגירה או שיש סכנה ששב"ץ ברוח הזמן והמקום עוד יהפוך אותו ל"אתה"?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          עד כמה שאני מסוגל לראות אם יש בעיה מגדרית היא בעיקר במעריב החדש תחת בין צבי ובישראל היום.

          לא נכון. ידיעות והארץ בדיוק באותו מקום מבחינת עורכות בכירות. הראיתי את זה מיליון פעם.

          אהבתי

  7. יש כאן פרדוקס. מצד אחד V מסקרת באופן נייטרלי ויסודי ועל כן התכנסנו ושאפו גדול באמת, אבל לשיטתך הגזענות היהודית מנותקת מהסביבה והאשמה כולה בנו. כאילו אנחנו לא מוקפים בשנאת זרים. בעיני,
    הגזענות היא חלק מגילויי העוינות בין העמים והבחירה של V למקד את התופעה במיעוט שמתקיים במרחב עויין עומדת בסתירה לפועלה המבורך והנרחב בשאר התחומים.

    אין אחד שמפליט לידי חוכמות מסוג 'ערבי טובזה ערבי מת' ולא זוכה לשטיפה מיידית ופומבית. מי שמקבל גזענות בשתיקה שלא יבוא בטענות לעמים אחרים. מהאירופאים אין ציפיה שינהגו כך אבל ממך, שמנופפת בדגלי אזהרה מוסריים -יש. אם שנאת זרים וגזענות הם תרעלות מנטליות שצריך לצמצם אז תציירי את מפת הזיהום המלאה -כמה איפה ולמה- מי מממן את המעיינות ואיפה תלמידים לוגמים רעל ומי מרוויח מהענייין. בלי סינון ופילטור פוליטי. של אינטגריטי, זה הכל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, ברור, אין פה גזענות נגד מרוקאים, תימנים, עיראקים, רוסים, אתיופים וכנהלאה.
      זה עם מסוכסך עדתית: כל עדה במרכאות חושבת שהיא נעלה מהאחרת.
      כן כן, אנשים מתחתנים אחד עם השני. שמענו.
      הרי בשביל מה הבאתי ציטוט מהאיש שישב בתיכון שלוש שנים ושמע את כל הזבל העדתי מבני 15? כדי להראות ששום דבר לא השתנה.
      כותב חז"ן, והוא לא מתבדח, "אני שונא מרוקאים ואוהב מרוקאיות".
      איך זה קשור לעוינות בין עמים? איך?
      הרי היהודים בינם לבין עצמם מלאי שנאה.
      אה, כן, והשמאל הרעיל את מוח הילדים. והקרן החדשה לישראל. כמובן.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        תוספת: יש לי בעיה גם עם אמהות של מרוקאיות

        אהבתי

      • אף אחד לא טען שאין גזענות השאלה כמה היא מהותית ומייצגת בתרבות. גם הדור שלנו נהנה מהחלוקה לפריקים וערסים על בסיס סגנון מוסיקה ולבוש ועד היום זה נמשך. מצד שני, תראי איזה פלא. מסביבי רוב הזוגות מעורבים ויש אפילו זוגות חד מיניים ובין עמים עוינים טפי עליהם. את סתם מתממת עם חז"ן וחמותו השרמנטית ורוסים ותימניות.
        כמה פעמים עסקת בגזענות בין עדתית לעומת גזענות יהודית "ימנית"?
        כתבת פעם אחת על אנטישמיות בתרבות הערבית?
        את לא מכירה שנאה קשה ונפוצה יותר לאחר על בסיס גזע ודת וזה הפרדוקס. מתחילה להבין?

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        לפי אותן פסקאות שציטטת, זו לא ממש גזענות:

        בניגוד למה שידעתי, החלוקה הזאת לא בהכרח נוצרת בעקבות מוצא ההורים. מה שיותר חשוב הוא איזה תרבות אתה מאמץ. זה עניין שבמידה מסוימת הוא הישגי. מעבר מהקבוצה של המזרחים לקבוצת האשכנזים נראה כהתקדמות. מעבר מאשכנזים למזרחים נראה כנסיגה.

        גזע לא נתון לבחירה ולא ניתן לשינוי. אבל כאן, תלמיד יכול לבחור האם הוא "אשכנזי" או "מזרחי" – כלומר לא מדובר כאן על גזע אלא על בחירה תרבותית. אז למה קוראים לזה אשכנזי מול מזרחי? כי זה נוח. אם בקבוצה אחת יש בעיקר סוג X ובקבוצה שניה בעיקר סוג Y, נוח יותר להתייחס אליהן כ"סוג X" ו"סוג Y" מאשר כ"קבוצה שכוללת בעיקר סוג X אבל גם מיעוט של סוג Y שלהם מכנה משותף שבד"כ מיוחס לסוג X" ואין לי חשק לחזור שוב על כל הטררם הזה עבור קבוצה Y.

        אם היו קוראים לזה, נאמר, משכילים מול עממיים, זה היה בסדר? אותן קבוצות בדיוק אבל ללא שום איזכור למוצא.

        אהבתי

  8. עטרה הגיב:

    יקום תרבות קיים כשלוש שנים. מה שמעניין הוא שאת מדור השירה עורך גיורא לשם ז"ל, שנפטר במרץ 2011 אבל באתר אין לכך זכר והוא ממשיך כביכול להיות עורך השירה. הנה תגובית במדורו מראשית 2011 שהוא עדיין לא ענה עליה (וסיבותיו עמו):
    http://www.yekum.org/%D7%94%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%AA-%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%E2%80%93-%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%94/

    אהבתי

    • עטרה הגיב:

      עכשיו ראיתי שהאתר הודיע בתדהמה על מותו של לשם בזמן אמת, ובלשונית השירה מתברר שכיום עורך את המדור דניאל עוז, אבל ב"אודות" זה כלל לא מעודכן 😦

      אהבתי

  9. avi הגיב:

    שער ממון: חברת הדירוג הבינלאומית S&P אישרה לישראל דירוג A+. יחד עם תמונה של לפיד, והכותרת “אשראי גבוה”. מה הקשר שלו לעניין? אפס מוחלט.

    אז הבנו כאן אתמול והיום שבעניין גזענות לדוגמא את פטורה מכל הסבר מניח את הדעת, כולם גזענים וזהו זה, הדיון סגור. לא שווה להסביר אולי איך הגעת למסקנה שללפיד אין שום קשר לדירוג האשראי או בשפתך "אפס מוחלט". הביטחון שלך גם במה שאת לא יודעת ונדמה לך שאת מבינה בו הוא מרשים ביותר.
    מילא שאת חושבת שהוא שקרן ועוד כל מיני דברים אבל גם כשקורה משהו חיובי באמת לא מגיע לו שום קרדיט? ולו הקל ביותר?
    זו אומנם לא גזענות הומופוביה או מיזוגניה אבל בהחלט גל עכור מצדך של לפידופוביה. אל תתני לגל העכור של העובדות להפריע לך. חס וחלילה שזה יקרה.

    אהבתי

    • reader הגיב:

      ואגב, בהחלט יש לו קשר לדירוג, העלאת הגירעון בבירור היתה גורמת להורדת הדירוג של ישראל, כך שמדיניות המסים הכואבת והמוגזמת של לפיד אמנם ממש לא נעימה אבל בהחלט יש לו חלק בכך שהדירוג נשאר גבוה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מצטרף ומחדד.
        למדיניות הקפוצה של לפיד בהחלט יש חלק גדול בהותרת דירוג האשראי הגבוה.
        הבעייה עם שער ממון היא שהוא מטעה כאילו דירוג האשראי של ישראל הועלה בזכות לפיד, כשלמעשה הוא "רק" נותר כשהיה.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        הוא הוריד את הגירעון? היצאת מדעתך? על מה אתה מדבר? זה לא קשור אליו בכלל.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          אם זה לא קשור אליו אז למי זה קשור ?
          ליפהפייה הנרדמת? לרב עובדיה?
          בכל מה שקשור ליאיר לפיד את מתחילה להישמע כבר כמו טרול.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            אתה צודק.
            די מצחיק שמי שמאשים אותו בקיצוצים ובהעלאות מיסים בניגוד להבטחות הבחירות (בצדק) כעת טוען שהיציבות הפיננסית של המדינה (כמדינה, לא כפרטים) לא קשורה לפעולותיו.

            אהבתי

  10. Imanuel הגיב:

    שורה חמישית מהכותרות הראשיות –
    לקלקל תחגיגה, זה בכוונה? 🙂

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    אמת של המציאות.
    עדיין יש דבר כזה.
    אני אעשה לך את זה יותר קל:אנס עומד למשפט ויש הרבה מאוד ראיות כולל דנא. הטענה שלו היא שהוא לא אנס.
    הנאנסת אומרת לתקשורת לפני העדות שלה שהיא הולכת להגיד את האמת במשפט.
    האם גם אז תשאלי האמת של מי?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      נו, האנס יכול לטעון ליחסים בהסכמה. אפילו לבנות שרטורית ראויה אתה לא מסוגל.
      נתניהו עומד לדבר אמת, וזוכה לציטוט בכותרת בישראל היום. אדם נשך כלב.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אמרתי הרבה מאוד ראיות. בהתאם לאנלוגיה.
        תוסיף לזה מצלמות אבטחה שתיעדו את האונס האלים, בסדר?
        עדיין יש אמת של מי?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          כמובן שהבנתי, רק עשיתי לך "יום הולדת".
          מאחר וזכורה הופעתו המוצלחת של נתניהו בפני הקונגרס ב2002 (עירק מפתחת נשק גרעיני, רק פעולה קרקעית מסוגלת לעצור אותה, זה בשילוב "מלרוז פלייס" יטפל כבר בבעיה האיראנית), האמינות של נתניהו וה"עובדות" שלו מוטלות בספק מחוץ לחוגי "ישראל היום".
          מאחר והשגרירות קישרה ל"לינקדאין" של רוחאני כ"סוכן מכירות" מתבקש שנתניהו יוצג ככהן דת, ודוקטור למשפטים.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            והעובדות של IAEA?
            אבל אתה צודק.
            במקום נתניהו צריך לשלוח לאו"מ את זהבה גלאון.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אגב, זהבה טועה.
              הגרעין האיראני הוא אכן למטרות שלום. שלום על ישראל.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                א. אתה צודק, אבל צריך לבחור בה קודם.
                ב. אגב, צ'אק לורי התלהב מבבדיחה.
                ג. העובדות של IAEA לא זקוקות לשק הכביסה של שרה נתניהו בכדי לנסוע לניו יורק.
                (לא ברצינות, את העובדות שלה מעבירה ישראל באופן שוטף, השאלה היא של ניתוח ומסקנות).

                אהבתי

  12. reader הגיב:

    אנשים במדינה הזו מגיעים לכיתה ד' בלי לדעת קרוא וכתוב, ואת רוצה שילמדו ערבית?

    אהבתי

  13. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    דבר המומחה.

    אהבתי

  14. japan הגיב:

    ***
    —-
    V: הזהרתי אותך אתמול. עוד תגובה כזו ואתה נחסם.

    אהבתי

  15. ברטה הגיב:

    "רה"מ ורעייתו ממריאים שוב לארה"ב." כך צריך לקרא את הכותרת מתחת לתמונה. כתוב גם שהתמונה מהארכיון.

    אהבתי

  16. bazinga הגיב:

    בנושא לימודי הערבית יש חצי אמת במאמר :
    לא מעט אני שומע מאנשים שלמדו את השפה בתיכון שלימודי השפה
    העברית במערכת החינוך בישראל מיותרים.
    הסיבה היא שבמערכת החינוך מלמדים ערבית ספרותית ולא מדוברת.
    לא פעם אני נתקלתי באנשים שקיבלו ציונים גבוההים במקצוע אבל לא יכולים לחבר משפט בערבית מדוברת, שלא לדבר על לעקוב אחרי סרט/תוכנית/אל-ג'זירה וכ'ו.

    אהבתי

כתיבת תגובה