בדד אלך

haaretz2.10.12yediot2.10.13

maariv2.10.13isra2.10.13

hamevaser2.10.13makor2.9

פסקול קריאה: בדד, זוהר ארגוב.


הכותרות הראשיות

מה ומי אומרים על נאום נתניהו?

ארי שביט: חסר הברקות, חסר גימיקים, חסר ריגושים.
ברק רביד: מייגע, טרחני, משעמם.
עמירה הס מרגיעה את נתניהו ("ביבי") שאין לו מה לדאוג. ארה"ב לא עומדת ללחוץ עליו.
וואלה: בוושינגטון לא מתרגשים (אה? נטשה מוזגוביה ילדה לפני דקה, מה קורה?).
אורלי אזולאי ועדי גולד (ידיעות): כנ"ל.
NYTynet: נתניהו מחבל במאמצי אובמה.
רון בן-ישי: פרגמטי, כמעט נטול רגשנות ובלי טריקים ושטיקים.
שלום ירושלמי, מעריב: חושף שיניים חדות.
סימה קדמון, ידיעות: היו בנאומו כנות, רצינות, עומק. הוא נשמע אמין. אותי הוא שכנע.
מי יוכל לומר היום שידיעות יוצא נגד נתניהו?
ובישר"ה? לא חוכמה. עד ע' 14 עוסקים בנאום, כולם מחבקים, מנשקים ומלטפים ומחמיאים. ממש אורגייה.
בועז ביסמוט: נאום שהעולם חייב לשמוע.

הלפיד

יאיר לפיד נואם בהונגריה נגד אנטישמיות.

לפיד עורר את זעם הגולשים כשהשמיץ את הישראלים בברלין (דיווח במעריב בשער ובידיעות במעמקי הידיעה על הנאום בע' 18).
רק פה יש לאנשי ציבור ולא רק, הרהב לצאת נגד מי שבחרו לא לחיות פה. זה לא עניינכם. אלו החלטות אישיות של אנשים. ומי שלא יכולים לשרוד פה כלכלית בזכות מדיניות ממשלות אלו ואחרות – זכותם אף חובתם למצוא מקום טוב יותר.

מילה לכל אלה ש"נמאס להם" והם "עוזבים לאירופה". אתם תופסים אותי במקרה בבודפשט. באתי לכאן לנאום בפרלמנט נגד האנטישמיות ולהזכיר להם איך ניסו לרצוח כאן את אבא שלי רק מפני שליהודים לא היתה מדינה משלהם, איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז, איך הרעיבו את הדודים, איך ניצלה סבתא ברגע האחרון מצעדת המוות. אז תסלחו אם אני קצת חסר סבלנות לאנשים שמוכנים לזרוק לפח את הארץ היחידה שיש ליהודים כי בברלין נוח יותר.

מצחיק, איך הוא שכח את ההרפתקה האמריקאית שלו.
למה שיועציו לא יכינו לו רשימה עם תחנות התרבות ונ.צ בביוגרפיה שלו, שלא יתפדח בפומבי?

לפידלא

הרוצחת

בידיעות מתפרסמת תמונה של קרינה בריל, האם שרצחה את שני ילדיה, כשהיא אזוקה לכיסא בית החולים.

חדשות Cofix

יש דברים שקורים בישראל במהירות האור. למשל, אם צריך לשלוף מרגל איראני מפרפר מהמחילה שלו, כדי להציגו לאמריקאים ולהגיד, "הנה מרגל איראני שצילם את החלונות של שגרירותכם היקרה בת"א!" בדיוק בדקה שנתניהו נוחת בניו יורק כדי לחרב את חגיגת רוחאני, זה אפשרי.
אם מקימים פה רשת של קפה ומאפה בחמישה שקלים האייטם, החגיגה תימשך 12 שעות בלבד. לאחר ההילולות יתחילו כבר לפשפש בציציותיו. כמה שבועות, סליחה, ימים של חסד? בחלומות.

– הדיווח החי של ynet ממקום האירוע: ישראלים עומדים בתור לאוכל (בעיקרון לא אעמוד דקה בתור לשום אוכל. אם יש לקח שהפקתי מהמחנות, זהו הלקח) כבר לא באוויר. כלומר לא שימרו אותו למען הדורות הבאים. חבל, זה תמיד חומר לוהט: ישראלים עומדים בתור לערכות מגן ומרביצים אחד לשני, אחרי ששנים התחננו אליהם בואו לקחת, ישראלים עומדים בתור בתחנות דלק, כי מעלים את מחירו ב-2 אג' לליטר, ישראלים עומדים בתור (סליחה, מתגוששים) בפתיחת H&M ועוד ועוד.

לאור טרנד החמשקל נשלחו כתבי ynet החוצה מהבניין, למצוא פריטי מזון רחוב בחמישה שקלים.
הערה לכתבים ולמתדרכיהם: זו לא חוכמה לגשת לדוכן ולהגיד "ביקשו ממני במערכת". מה אתם, בני חמש?
בידיעות נשלח עינב שיף, מבקר הטלוויזיה לבדוק את הקפה. למה? איפה שושנה חן ואיריס ליפשיץ-קליגר?
שיף כותב: קפה בסדר, סנדוויץ' "מחופף ברמה של מטבח צבאי". מדובר בטוסט מגובנ"צ.
או. את ליפשיץ-קליגר מצאתי בממון. מתברר שגם אותה שלחו לשם. בעל הקופי, אבי כץ, דיווח לידיעות שאתמול עד שבע בערב פקדו אותו 800 לקוחות. כשהכתבת הגיעה, בשלוש אחר הצהריים (שיף היה בערב), היה שם תור של ארבעים צמאים. בינתיים, היא מדווחת, כמה בתי קפה בקניון ברחובות הורידו מחירים, וגם בהם אפשר לרכוש קפה בחמישה ש'. סליחה, זה קצת אידיוטי. מה, הרחובותים יסעו לת"א כדי לקנות קפה בחמשקל? אוי, היהודים, אלוהים ישמור. נו, כמו חלם, הגשר והביתחולים.
(מה לא הבנתם? סיפרתי את הבדיחה לפני כמה ימים: בחלם היה גשר שכל מי שעלה עליו נפצע. חכמי העיר התכנסו ומצאו פתרון: הם בנו בי"ח למרגלותיו).

הנה בדיקה במצלמה נסתרת של נענע10.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

והנה עמית נויפלד, מנהל אתר תנועת ההאטה אומר שזה לא יחזיק מעמד לאורך זמן, בגלל תוכנית עסקית גרידית והתפשטות לא אפשרית.

בעלי רשת COFIX מתכננים לבקש כ-100,000–200,000 שקלים בעבור הזיכיון עצמו (בחישוב פשוט של עלות הקמת סניף בין 50,000-100,000 שקלים בלבד), ולא נותר אלא לתמוה מהו הערך המוסף שאותו הם מספקים ומעלים על נס.
…זכייני COFIX… עלולים לקנות במיטב כספם את הזכות למכור שלוש עגבניות שרי ומלפפון בחמישה שקלים חדשים, לפני מס, או במלים אחרות, האג'נדה החברתית שמשמשת כעת לבליץ היחצ"ני של הרשת, היא אותה אג'נדה העומדת בעוכריה – בניגוד לרשתות הגדולות המוכרות נוחות ואיכות מעושה, ובניגוד לבתי הקפה הפרטיים המוכרים אינטימיות ואותנטיות כהלכה – רשת COFIX אינה מעניקה שום יתרון לזכיין הממוצע, לפחות לא כזה שאינו קיים בקיוסק הוותיק ברחוב קינג ג'ורג', שבו אני קונה לעתים סנדוויצ’ים מושקעים וטריים בדרכי לעבודה (15 שקלים ללחמניית בגט עמוסה בכל טוב). למעשה, ההבדל היחיד ביניהם, הוא שהזוג החביב המנהל את אותו קיוסק לא נאלץ לשלם 200,000 שקלים בעבור הזיכיון.

וגם, שם, שם, תגובה של Oren Haas

כבעלים של שני אספרסו ברים כיום, אך בעיקר כעובד בתעשיית הקפה בארץ למעלה מעשור, הנושא של 'קופיקס' מרתק אותי במיוחד. הטענה הידועה על עלות הקפה ככזו הנעה בין 2.30-2.10… ידועה גם לי… זו אחת הסיבות מדוע אנשים מתפתים לפתוח עסקים בתחום הקפה, בשעה שבתי הקפה ידועים כעסקים אשר קשה לחזות אותם…ו… מוגדרים במשק כשירותים 'בעלי סיכון גבוה'.
רוב בתי הקפה הקטנים נסגרים אחרי זמן קצר, ונכשלים ביצירת רווח אפילו כאשר הם נוהגים על פי המסורת בתחום וגובים מחר יחסית גבוה עבור הקפה (מכפלת רווח של פי 4 או פי 5, עלות של 2.2 ומכירה בין 9-13). הסיבה היא שבניגוד למוצר מדף אשר ניתן לייצרו באופן מסחרי וליהנות ממכפלת הרווח שבו – הקפה ספוג בעלויות נוספות אשר מכבידות עליו, זמן ההכנה, ההכשרה היקרה והמתמדת על איכות המוצר בשביל להביא מוצר איכותי ועוד.
על מנת לדעת האם קונספט כזה יוצר רווח עבור הזכיינים לאורך זמן מוכרחים לנסות ולהפעילו לאורך תקופת זמן של חודשים מספר לפחות בטרם מסיקים מסקנות על יכולתו לייצר רווח בתנאים מורכבים או 'נחותים' אל מול השוק.
לטעמי יהיה קשה לנהל עסק ברמת 'traffic' גבוהה מספיק בשביל לייצר רווח בלי לחרוג מהתכנית המוצהרת של קופיקס להחזיק 1-2 עובדים בעמדה.האם עסק כזה יוכל להשאיר רווח בסופו של דבר? תלוי ברמת הניהול, הליווי, המקצועיות שיפגינו מנהליו, אם יהיו עסוקים רק ביצירת אימפריה מהירה יש מאין עשויים הם להיתקל במציאות אשר בה ישנו היגיון 'שוק' הקובע את המחירים ולא רק החמדנות הכללית של בעלי העסקים לעשות רווח מהיר.
למזלנו, בעלי העסקים בתחום הקפה, כוס הקפה ממהותו הוא דבר רומנטי בהרבה מסתם מוצר אותו ניתן וצריך לצרוך במקום הזול ביותר. קפה תמיד יהיה עניין של טעם, אווירה ומהות ובכך ייאלץ את בעלי העסקים המצליחים להיות ייחודיים, קפדנים.

בבקשה, בעל בית קפה שגם יודע לכתוב. בעת מצוקה יוכל להיות עיתונאי.

משתכשכים בביצה

ידיעות איחוד

בידיעות הוקמו צוותי חשיבה (היושבים בבית ידיעות) שיתכננו את איחוד המערכות בין ידיעות ל-ynet ולשאר חלקי הקבוצה. הפגישה הראשונה הייתה אתמול. מדובר על איחוד מושלם (נניח צלמים), איחוד חלקי (נניח כתבים), והמשך בידול (נניח דסק החדשות). זה יקרה בתוך כשנתיים. כלומר ב-2015.
מערכות הספורט התאחדו כבר לפני שנתיים ורבע.
דיווח על כינוס שלוש המערכות, ידיעות, ynet וכלכליסט, לבניין אחד בראשל"צ, פורסם ביולי 2012. בבניין יתכנסו גם המקומונים והמגזינים (לאשה, מנטה, פנאי פלוס, שכחתי משהו?).

עו"ד שלמה נס מבקש ממעריב שכ"ט של חמישה מ' ש' בחודש. כיפאק לכולם.

עיתונאי מוכר נחקר בחשד להטרדות מיניות. לאחר מכן עודכנה הידיעה ונוסף שמו.
והשם: שרון גל.

מי נגד מי: אחרי שוואלה ברנז'ה העלה אייטם על סילוק סיפור על רעייתו של הרב פינטו מכתבה של ynet, הוצנעה גם הידיעה של וואלה. מצחיק ביותר. או כמו שאומרים ינון מגל ואילן ישועה: ברוב רוב רוב רוב המקרים אין התערבות בעבודת המערכת.

רז שכניק (ידיעות, 12) מדווח על שינויים בהרגלי מדידת הרייטינג שיוזם שר התקשורת גלעד ארדן.
ועדת המדרוג תחויב לפרסם את הרייטינג הרשמי לפי מספר הצופים בתוכנית, כמקובל בעולם, ולא לפי אחוזי צפייה למשקי בית במגזר היהודי, הנתון הרשמי המפורסם היום.
זהו אתר ועדת המדרוג, שלו לכם את הנתונים שתחפצו בהם. הכל מתפרסם שם.

מכתב לעובדי מעריב ומקור ראשון והמגזינים:

שלום לכולם
במסגרת מעבר החברה לבית רובינשטיין אנו מפנים ציוד רב.
ציוד זה עומדת לרשותכם למכירה במחירים סמליים.
תמי 4 שולחני / עומד משומשים במצב טוב
ריהוט משרדי
תמונות
סודה סטרים
ריהוט גן
מחשבים נייחים ומסכים – המחשבים אינם מפורמטים ויש לפרמט אותם באופן פרטי.
כל עובד שמעוניין לרכוש מוזמן לפנות אל חיים בטלפון מס' 5632394 -03- או במייל haimb@makorrishon.co.il
חיים ייתן לכם את מחיר המוצר ופרטים נדרשים.
את הוצאת הציוד מהחברה ניתן לעשות רק לאחר אישור ותשלום במחלקת תפעול.
בברכה,
משאבי אנוש ותפעול

לחם עבודה

דורית בן-ארי החביבה (כן, נפוטיזם) תערוך את את במקום עופרה מזרחי שעוזבת את מעריב.
ליאור קודנר יהיה סמנכ"ל דיגיטל של הארץ.

מרינה שיפרין מתפטרת.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג: א, וו, פ, ר, ע, מ, ת, י, ג, ע, ת, מ, י, ל, נ, ג, ג, י, י, ג, א, ע, י, ב, ב.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

130 תגובות על בדד אלך

  1. אלקטרון חופשי הגיב:

    בהמשך לפסקול, מפגש המלכים: כשאלוויס פגש את זוהר.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    הזמנים של יורק החדשה מפגרים.
    זה כל כך שקוף שביבי ואובמה עושים לאיראנים בד קאפ גוד קאפ.

    אהבתי

  3. חיליק הגיב:

    http://news.walla.co.il/mahadura/?w=//2682402

    הנה משהו שעיצבן אותי. ממש עיצבן אותי.

    טוב, אז בקצרה כי זמני ממש קצר:

    א. השאלות האלו אפילו לא פשוטות, מדובר באמת בא"ב של יהדות. משהו שאם נקביל אותו למתמטיקה יהיה כמו כפל וחילוק מתחת למאה.
    הכתב הבור והעם הארץ יקי אדמקר שמודה שאינו יכול להשיב על שאלות בסיסיות, פונה כאילו לתלמידי ישיבה, אך על המסך נראים שני יצורים מוזרים שכל קשר ביניהם לתלמידי ישיבה חרדים מקרי בהחלט.
    זו דמגוגיה זולה, מסוגו של אמנון יצחק. העיקר בתמונה המפנה לכתבה נראים חסידים מסולסלי פאות…

    אדגיש שוב, מדובר בשאלות בסיסיות ביותר, משהו שבהחלט מצופה לדעת מאדם בתהליך גיור.

    ב. יש לחלק בין יהודי מלידה, בנה של אם יהודיה, לבין מי שמבקש להצטרף לעם היהודי, גר-צדק. בדיוק כשם שארה"ב מחלקת בין ילידי ארה"ב וילדיהם, לבין המבקשים להצטרף ולקבל את אזרחותה.
    גר חייב בקבלת מצוות כדי להפוך ליהודי, יהודי מלידה, לא.
    גר חייב במילה וטבילה כדי להפוך ליהודי, יהודי מלידה, לא. וכן כיו"ב.

    ג. אציין רק, כי הליך הגיור הממשלתי הינו צחוק מעבודה וליצנות של ממש. בעיקר הליך הגיור הצהל"י, שעושה חוכא ואיטלולא מכל המושג הזה.

    זהו בינתיים, שיחררתי קיטור.

    אהבתי

    • יוס הגיב:

      הנה משהו שממש עיצבן אותי:
      התגובה שלך.

      איזו התנשאות, איזה חרפות וגידופים ישר מהמותן.
      האם באזרחות אתה מוכר יותר כח"כ משה גפני?

      כאחד שידע את התשובות לשאלות, אני חייב לומר שהם לא כאלה פשוטות. אין הרבה אנשים שיודעים בע"פ יג עיקרים, נטע רבעי עלול לבלבל הרבה אחרים עם מושגים אחרים מהפרשת תומ"ע.
      לא מדובר פה ב"שאלות בסיסיות ביותר", אלא בשאלות שהרבה אנשים יודעים-
      והרבה אחרים לא.
      מלבד זאת (אני מעורב קצת בתחום הגיור- לא באופן ישיר),
      קביעתך הנחרצת לגבי מסלול הגיור הממשלתי מעידה על אי הבנתך בנושא.
      רוצה לשחרר קיטור? תדקלם את הקלישאות של יתד נאמן במקום אחר.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אני מצטער שעיצבנתי אותך, לך לשתות תה לבנדר וחזור אלי.

        עכשיו לעניין:
        אתה רואה איפשהוא חירופים וגידופים בתגובה שלי? האר את עיני.
        באזרחות אני מוכר כחיליק, לא שיניתי את שמי.

        השאלות האלו מאוד פשוטות –
        לא חשבתי שכולם צריכים לזכור מהם י"ג העיקרים, אלא מה משמעותם. וזה דבר בסיסי מאוד.
        נטע רבעי הוא מושג בסיסי גם כן, שקשור להלכות ערלה, ולא לתרומות ומעשרות. לך לרענן את הידע שלך.

        וכן, אלו שאלות בסיסיות ביהדות. שאני בהחלט מבין את הצורך ללמד אותם בעת הליך הגיור, ומשוכנע עד עמקי נשמתי שכל חרדי 'נורמלי', ידע להשיב עליהם.

        אני משתדל מאוד לא לקרוא יתד נאמן, ואפילו שלא לגעת בו בידי, עיתון מאוס שאינו ראוי אפי' לצור ע"פ צלוחית. וע"כ איני יכול לדקלם את קלישאותיו.

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          נחמד להתחיל שרשור בהודעה לציבור על העצבים שלך אבל לשלוח את מי שמתעצבן גם, ללכת לשתות תה לבנדר. יכול להיות שמעט מים רותחים על חליטת רוזמרין היו מייתרים את השיחה כולה?

          לעניין, אם יש משהו שבאמת צורם הוא הזהות המשתמעת מדבריך בין היות יהודי והיות חרדי.

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            היכן רמזתי על זהות כזו? אלה וואלה שעשו זאת…

            יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה, או שנתגייר כהלכה.

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              כאן

              וכן, אלו שאלות בסיסיות ביהדות. שאני בהחלט מבין את הצורך ללמד אותם בעת הליך הגיור, ומשוכנע עד עמקי נשמתי שכל חרדי ‘נורמלי’, ידע להשיב עליהם.

              אהבתי

              • חיליק הגיב:

                כאמור, וואלה עשו את הזהות הזו, והלכו לשאול חרדים את השאלות האלו. (שאלות ביהדות, לא קשורות לחרדים בדווקא, כן?!).

                אני סך הכל ניסיתי לכתוב שוואלה נהגו שלא כהוגן כשפנו ליצורים מטורללים והציגו אותם כחרדים סטנדרטים.

                אהבתי

  4. נאורות מעשית ממערכת ווואלה, הכתב נשאר אנונימי. כמות השטויות מדהימה.

    ידיעה שלא תגיע למיינסטרים. מוחמד, יונס והאוצר האבוד.

    מתחת למדף ב- HP בטמקא השאירו מקום קטן לסוגיה מהותית.

    כל ילד ישראלי לומד על פרעות קישינב, אך מי שמע על הפרהוד בעיראק?

    עבר בקריאה טרומית, שאפו.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה לא נאורות, זה ליברליות קלאסית.
      מה זה משנה מי כתב, מצויין מחקר ומי ערך אותו.

      מכון בעל נטייה ימנית-כלכלית-ליברלית

      לא זכור לי שאי פעם מחקר של מכון אדווה למשל זכה לתיוג שכזה.

      אהבתי

      • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

        מכון בעל נטייה ימנית-כלכלית-ליברלית

        נסיון לתת יותר נפח חשיבותי לידיעה מצד אחד ולהראות את ההזיות של ה"ימין" מצד שני.

        אהבתי

      • נאורות קלאסית-שים לב: אין התייחסות להשפעות על פריון בעבודה, תאונות דרכים, תאונות אימונים, תאונות עבודה ומבלי להכנס לנזקים לטווח הבינוני והארוך (הרחבת אברבנל ודומיו). הנה עוד סקריר ימני:
        נניח שממשלת ישראל אישרה את השימוש במריחואנה והמוצר נמכר בפיצוציות.
        האם כבעל עסק בעל תפישת עולם ליברלית תספק לעובדיך ג'וינטים?
        האם כאב תיתן לילדיך המתבגרים לעשןן?

        ולגבי הוזלת מחירים, בטח. תאגידים בשוק החופשי רק מחפשים להוזיל מחירים. לדוגמא- מריחואנה רפואית (במרשם). בנוסף למחיר לעשב המתוק שמגיע מגולגל גובים 250 ש"ח על משלוח והדרכת המטופל.

        ויש עוד מהנאורות בכתבה. מה לגבי מינון, ראש או עלים, למי מוכרים, איך אוכפים.

        המצחיק שרותמים את המריחואנה הרפואית לקמפיין הלגיטמציה. למה לעצור במריחואנה, אפשר גם מורפיום ואופיום ובעצם את כל הסמים והתרופות שבעולם. הציבור מספיק בוגר.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          למה לעצור במריחואנה? אפשר להוציא מהחוק גם אלכוהול וכדורי שינה.

          אהבתי

        • האמיר הגיב:

          בלי להביע דעה בנושא (כי אין לי. בכל מקרה אני לא מעשן, לא שותה, לא משחק סנוקר), מריחואנה חוקית תהיה זולה יותר ממריחואנה לא חוקית.

          למה? ראשית, עלויות נמוכות יותר. לא צריך להסתיר את הגידולים, לא צריך להבריח אותם, לא צריך לשלם שוחד, לא מאבדים משלוחים שנתפסים ע"י הרשויות.

          עלויות נמוכות יותר מאפשרות הורדת מחירים אבל לא מבטיחות הורדת מחירים. זה מביא אותנו לנימוק השני: תחרות. אם המריחואנה תהיה חוקית, יותר גורמים יכנסו לתחום. בסה"כ לא קשה מידי לגדל וזה שוק רווחי, למה לא? ברגע שההיצע ישתווה לביקוש, "מריחואנה חיים" יצטרך לשכנע את הלקוחות לקנות דווקא ממנו ולא מ"קנביס שמעון" או "חשיש אבו חמיד", כי אי אפשר להרוויח על מה שלא מוכרים, והדרך הבטוחה לשכנע לקוחות לקנות דווקא ממך היא להיות זול יותר – ראה קופיקס.

          התאגידים לא מורידים מחירים כי הם רוצים – הם לא רוצים. הם מורידים מחירים כי אין להם ברירה, הם רוצים למכור. אתה יכול לראות את זה גם בשוק הסלולאר או בשוק שיחות הטלפון לחו"ל: ברגע שנכנסים עוד מתחרים לשוק, המחיר לצרכן יורד.

          אפשר למנוע את זה כמובן: רגולציה ממשלתית יכולה להעלות את המחיר למגדל עד כדי כך שהוא לא יוכל להוריד מחירים או שתמנע בכלל ממי שחושב לגדל להיכנס לתחום. במקרה הספציפי של מריחואנה, יתכן גם המצב שקיים בסיגריות טבק, כשאנשים מעדיפים את, אמממ, טעמו של מותג מסויים וקונים משהו אחר רק בלית ברירה.

          אהבתי

          • יודע חקלאי פיקח, מי שמרוויח מצמחים הם לא המגדלים אלא הסוחרים. המחיר נקבע גם לפי היצע וביקוש. המחיר מבחינתי הוא לא שיקול רלוונטי. כל אחד יכול לקנות היום וגם מחר.

            אהבתי

            • האמיר הגיב:

              אה, אז המגדלים עובדים בשביל התענוג? בחייך.

              היצע וביקוש לא עובד בלי תחרות. בכל מקרה, ההיצע היום נמוך בגלל אי החוקיות.

              אהבתי

              • לא עובדים בחינם, עובדים בסיכון. קח גידול כלשהו, תבדוק כמה משלם צרכן הקצה ומה קיבל החקלאי. זה נשמע הגיוני שהמחיר ללקוח ירד, אבל אם מסתכלים על שרשרת האספקה והתקינה מקבלים תמונה שונה.
                מדי פעם אני קונה חלב עיזים ישירות ממגדלים בסחר חליפין (בערך שקל לליטר כולל חוג העשרה לצאצאים). האריזה והפיסטור עלי. תשווה למחיר ליטר חלב עיזים מתאגיד מרושע ותמצא שהוא יקר במאות אחוזים.

                אהבתי

              • תומר הגיב:

                המגדלים לא עובדים בשביל התענוג, הם עובדים כי חלק משמעותי מהתשומות שלהם כבר שולם למעשה ומשכך, עבודה בשדה משתלמת יותר מאי-עבודה או מעבודה מזדמנת אף שאפשר שאינה רווחית.

                אהבתי

  5. avi הגיב:

    פינת לפיד היומית (פרק 7256….)

    (אולי הפעם מישהו ישתכנע מבידוי "העובדות")
    מיומנה של בעלת הבית :

    רק פה יש לאנשי ציבור ולא רק, הרהב לצאת נגד מי שבחרו לא לחיות פה. זה לא עניינכם. אלו החלטות אישיות של אנשים. ומי שלא יכולים לשרוד פה כלכלית בזכות מדיניות ממשלות אלו ואחרות – זכותם אף חובתם למצוא מקום טוב יותר

    בהחלט שזכותם , לגבי חובתם זה בהחלט עניין של סולם ערכים אישי, אבל לא בדיוק נכון שרק פה יש לאנשי ציבור הרהב… רק לפני מספר חודשים התבטא ראש ממשלת צרפת פומבית נגד ז'ראר דפרדייה שאיים לעזוב את צרפת בגלל שיעור המיסוי שם
    אבל ראש ממשלת צרפת זה הרי לא ממש נחשב… נו מילא.

    מצחיק, איך הוא שכח את ההרפתקה האמריקאית שלו.
    למה שיועציו לא יכינו לו רשימה עם תחנות התרבות ונ.צ בביוגרפיה שלו, שלא יתפדח בפומבי?

    לפיד כזכור וכפי שעולה מהלינק לגלובס מעולם לא טען ש"נמאס לו", בא בטענות למישהו או למדינת ישראל וכי הוא עוזב/ יורד או הולך מכאן. ההשוואה משוללת כל יסוד ומרושעת.
    ללפיד הוצעה עבודה בחו"ל או משהו בדומה לזה. מעולם לא דובר או הוזכר כי הוא עוזב את הארץ והוא גם מעולם לא אמר דבר כזה.

    לפיד דיבר על תופעה שבה אנשים מחליטים לעזוב את ישראל באורח קבוע וכחלק מתפיסת חיים, בוודאי לא אלו שמסיבות עסקיות או כחלק ממהלך קריירה קיבלו על עצמם עבודה למספר כזה או אחר של שנים בחו"ל.

    אני לא בטוח מי כאן מתפדח פומבית, אבל נו טוב נראה שלא תהיה ברירה ונצטרך לחכות לפרק 7257 בסדרה היומית "השקרים של לפיד". מי יודע בסוף משהו הרי חייב להידבק.

    אהבתי

  6. japan הגיב:

    ניימן, זה לא עניין אישי. מה אכפת לי מי סבא שלך. אתה דיברת באופן כללי על הישראלים שנלחמים על הדרכון של הסבא הניצול כאל ״מלחמה על זכויות שנגזלו״. ואני העליתי את ההכחשה ההיסטורית לגבי הנסיבות האמיתיות למה שקרה אז.

    בעצם מדינת ישראל אוכלת את התבשיל שהיא הקדיחה. לא מספרים מה הרקע האמיתי לגירוש מאירופה פלא שבאים ישראלים חדשים ומדברים בשם ערכים וזכויות הומאניות?

    אהבתי

  7. מישהי הגיב:

    תרגיל גוגל קטן. חיפוש בפוסטים של לפיד על המילה "במילא" הניב כ-117 תוצאות. מתוך עשר התוצאות הראשונות 6 הן "במילא" של לפיד. חיפוש דומה על "ממילא" הניב כ-487 תוצאות. מתוך הארבעים הראשונות (שיהיה פרופורציוני) 0 "ממילא" הן של לפיד.

    אהבתי

  8. roni הגיב:

    יאיר לפיד נואם בהונגריה נגד היורדים.
    הוא נואם באנגלית להונגרים, שאנגלית היא שפת אמם…
    שר האוצר שלנו, אולי תדבר עברית? בין כה וכה מתרגמים אותך.

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      סביר להניח שבפרלמנט המקומי לא מועסק מתורגמן לעברית, בניגוד לאנגלית, וכשרמת המתורגמנים הזמינים לא ברורה, עדיף לנאום באנגלית (שסביר להניח שחלק גדול מהנוכחים מבין אותה מספיק כדי לא להיזקק לשירותי תרגום)

      אהבתי

  9. בניגוד לרשתות הגדולות המוכרות נוחות ואיכות מעושה, ובניגוד לבתי הקפה הפרטיים המוכרים אינטימיות ואותנטיות כהלכה

    ברשתות הגדולות לא מוכרים איכות, מוכרים מהירות ואי נוחות על חשבון הלקוח. בתי הקפה הקטנים מנסים לרוב לשרוד, במקרה הטוב מתגלגלים. ובכלל, לא ברורה הטענה כנגד הזיכיונות כאילו "רשתות מוכרות" הם לא סוג של פירמידה. לא מבין איך אידיולוגיית ההאטה קשורה לסיפור. ויש עוד בדיחות:

    בעלי רשת COFIX מתכננים לבקש כ-100,000–200,000 שקלים בעבור הזיכיון עצמו (בחישוב פשוט של עלות הקמת סניף בין 50,000-100,000 שקלים בלבד)

    אם הוא יודע על דרך לפתוח בית קפה ב- 100,000 בישראל, הגאון פספס קריירה.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      cofix הוא לא בית קפה. טעות רווחת שחוזרת על עצמה.
      מדובר ברמה העקרונית בדוכן קפה מוגדל. לכן ההוצאות יהיו בהתאם.
      ולכן ניתן לפתוח דוכן קפה ב100,000 שקל.

      לגבי הרווחים היזם את שלו כבר עשה. בעל הרשת – היזם, כלל לא צריך להרוויח מהקפה כי הוא בכלל לא מוכר קפה. אני חוזר הבעלים של רשת cofix כלל לא מוכר קפה ולמען הדיוק גם לא סנדוויצ'ים ושום דבר בסגנון.

      cofix הוא עסק שמטרתו למכור זיכיונות לדוכני קפה.
      בהתחשב במספר של 2000 פניות עד כה ואפילו אם זה הרבה פחות
      אכן מדובר בגאון וזה אפילו בלי להשקיע בפרסום ויחסי ציבור. הכל בחינם ובאדיבות התקשורת וקהל הצרכנים שעושים את העבודה בהצלחה וביסודיות על פי התוכנית המוקדמת של היזם.

      לפי מה שהבנתי (ויכול להיות שהמידע שלי מוטעה) בעל רשת דווקא לא מתכוון לגבות כסף עבור הזיכיונות אלא לקחת אחוזים מהמכירות בלבד.

      לגבי בעלי הדוכנים הפוטנציאליים: המפסידים הגדולים הם הפיצוציות שמכרו קפה לקחת בזול ובתי קפה אחרים המבוססים בעיקר על לקוחות מזדמנים שלוקחים קפה לדרך. לאלו עדיף לסגור את העסק עוד היום. מעשית העסק שלהם גמור. כל השאר ישרדו גם אם ההישרדות תהיה מהיום קצת יותר קשה.

      התחרות האמיתית תהיה דווקא בין הזכיינים של cofix לעצמם וזו תהיה למי תהיה דריסת רגל ראשונה במיקומים אטרקטיביים. מודל שכזה יעבוד בהצלחה גדולה במקומות שבם תנועת הולכי רגל של עוברי אורח מזדמנים ברחוב היא גדולה כמו במרכז ת"א. מי שגרה בפרברים תמשיך לשלם 15 שקל על כוס הלאטה שלה בדרכה לעבודה.

      לגבי המחיר האטרקטיבי. להערכתי לא כדאי להתרגל לזה יותר מידי. ברגע שכמות הזכיינים תגיע לאותו סף שהייזם הגדיר לעצמו, המחיר יעלה.
      לא דרמטי אבל יעלה למשהו בין 6-7 שקל להערכתי, תלוי במוצר.

      בסופו של יום אחרי שגם היזם יעשה קופה, וגם הצרכנים ישתו את כל הקפוצ'ינו שאדם יכול לשתות הזכיינים גם ירצו להרוויח משהו.

      והערה אחרונה, מי שבונה על זה שמדובר בתופעה חולפת כדאי שיישתה משהו ויתעורר.

      אהבתי

  10. yaniv of tel-aviv הגיב:

    V, נראה לי שהקלת קצת על "ישראל היום".
    הגיליון של היום גורם לפראבדה להיראות כמו תקשורת חופשית וליברלית.
    עכשיו רק חסר להקים פסלים של המנהיג הנערץ בכל כיכרות ערינו.

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      וואו, הזכרת את ישראל היום ופראבדה באותו משפט. סחתיין על המקוריות.
      חו"ח לתת רוח גבית למנהיג, בייחוד בתקופה כזו. עוד עלולים להיחשד כציוניים רחמנא ליצלן.

      אהבתי

      • yaniv of tel-aviv הגיב:

        אני קראתי לישראל היום "פראבדה" הרבה לפני שח"כ ליברמן עשה את זה. אין לי סימוכין, אבל זו האמת.
        באשר לך, ריאליסט, אם להזדנב אחרי השלטון זה ריאליזם, אז הכינוי שלך מתאים לך.
        באשר לרה"מ נתניהו – הוא לא מנהיג, אלא מונהג. כמעט בכל התחומים הוא מובל אחרי מקורביו/יועציו/מממניו וגורמי לחץ חיצוניים שמכוונים אותו.
        ואשר ל"ישראל היום", מה שהם עשו היום זו חציית קווים מכל בחינה עתונאית. זה לא רוח גבית ולא הבעת תמיכה, אלא מפגן פטישיסטי של הערצה עיוורת בסגנון סובייטי, סורי או צפון קוריאני.
        במציאות תקשורתית שפויה, כל עתונאי בעל מינימום של אינטגריטי היה אורז את החפצים והולך למקום אחר. לצערנו המציאות היא כזו שאין להם לאן ללכת והם סותמים את האף ונשארים.

        אהבתי

        • Toferet Ani Vetoferet הגיב:

          נו באמת…
          גם ידיעות הוא פראבדה, מהסוג הגרוע ביותר, בעניינים שיש להם לגביהם אינטרס או אג'נדה.
          אותו דבר העתון לאנשים שחושבים סמול.
          בעניין המנהיג המונהג. האם יש בתבל, כולל במדינות הכי טוטאליטריות מצד אחד ובדמוקרטיות הכי נאורות (יש כזה דבר בכלל?) מצד שני, מנהיגים שמחליטים (מנהיגים) הכל לבד ללא יועצים/מקורבים/גורמי לחץ וכו'? הקשקוש שלך הוא דמגוגיה מהסוג הנקלה ביותר. גם אתה מונהג ע"י אחרים ששכנעו אותך שאתה חושב כך.
          חציית קווים? תזכיר לי מי היו האתרוגיסטים הגדולים ביותר במדיה לפני כמה שנים קטנות?
          קשקשן.

          אהבתי

    • velvet הגיב:

      ליניב: איך הקלתי?

      ובישר”ה? לא חוכמה. עד ע’ 14 עוסקים בנאום, כולם מחבקים, מנשקים ומלטפים ומחמיאים. ממש אורגייה.

      ואכן, ההשוואה לפראבדה לא ממש חביבה עלי, ובעיקר שחוקה.

      אהבתי

      • yaniv of tel-aviv הגיב:

        לריאליסט בעיני עצמו: כמו שכתבה בעלת הבלוג, עוול אחד לא מצדיק עוול אחר, ועתונות ירודה של האחד לא מצדיקה את של האחר. אידיוט אחרונות הוא צהובון רקוב שמשרת את אוליגרכיית הכסף הישראלית. תמך בשרון, תומך באולמרט ובלפיד, אבל לתהומות של ישראל איום הוא עוד לא ירד.
        ולהבלים הפוסט מודרניסטיים שלך (אתה חושב מה שהשפיעו עליך לחשוב בלה בלה בלה) אני כבר לא אתייחס.

        לוולווט: בעיניי השורה הזו קצת חלבית, אבל זה כנראה עניין של סגנון.
        פראבדה לא מוצא חן בעינייך? אפשר תִשרין (בטאון מפלגת הבעת' בסוריה), או כל עיתון אחר שעסוק בפולחן אישיות של ראש מדינה.

        אהבתי

        • אני לא אוהב את ביבי, מעולם לא הצבעתי לו וחושב שמקומו במשרד החוץ.
          מעולם לא ראיתי את ביבי בלי חולצה עם רובה לצד גוויה של שועל או שווה ערך. אתה שונא אותו וזה בסדר מבחינתי, לא צריך למצוא הסברים הזויים.

          אהבתי

          • yaniv of tel-aviv הגיב:

            אני ממש לא שונא אותו. אני לא מכיר אותו אישית ואין לי כלום אתו. אני פשוט חושב שהוא ראש ממשלה גרוע והמדיניות שלו היא אסון: גם מדיניות החוץ-ביטחון וגם המדיניות הכלכלית.
            הביקורת שלי היא על העתון-מטעם שאדלסון מחזיק עבורו, שפשוט ירד היום מהפסים.

            אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אורגיה חלבית?
          אני מבין שבאורגיות התל אביביות החליפו את תאוות הבשר בסייטן.

          אהבתי

  11. ריאליסט הגיב:

    התוכחה הלפידית נובעת לא מעצם העזיבה אלא מההתבכיינות הבלתי נסבלת של כמה מהיורדים, בעיקר כאלו שהיגרו לברלין, שמרגישים צורך ללוות את אריזת החפצים שלהם בפמפלטים מתייסרים מלאים בהאשמות כנגד המדינה שזנחה, איכזבה, נטשה אותם וכו'. מי שיורק לבאר ממנה שתה וניזון כל חייו שלא יתפלא כשהוא נתקל בתגובות נגד אגרסיביות.
    מי שרוצה לעזוב ולהגר שיעשה זאת, ולטעמי חוויה של מגורים בארץ אחרת היא כמעט בגדר חובה לכל אדם צעיר עם סקרנות ורצון להרחבת אופקים. אבל לעטוף החלטה כלכלית אישית בהאשמות כלליות על כמה רע פה היא התנהגות בזויה ומאוסה.

    אהבתי

  12. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    קטנות.

    – לא הוגן להשוות את ההרפתקה האמריקאית של היהיר לירידה מעשית מהמדינה של אנשים.
    – קופיקס. מה אידיוטי בזה שברחובות כמה מקומות הורידו את מחיר הקפה? לרחובותים לא מגיע?
    – שלמה נס לא מבקש כלום ממעריב. בקשתו/דרישתו מופנית לבית המשפט שהוא שאמור לאשר לו שכר טרחה הזוי. עוד דוגמה לחזירות (ועוד חזירות מוכפלת עשרות מונים מהמקובל שהוא חזירות בפני עצמו) של כמה מקורבים למלכות שחושבים שהכל מגיע להם. הנימוק שלו הוא שהוא הצליח לגייס כספים מעבר לחובות של אותו עסק שאותו פירק אבל הוא שוכח, כמובן, לציין שרווחים עודפים אמורים לעבור לחברת האם כדי לכסות הפסדי חברות אחיות.
    – כמה עולה מחשב נייח, לא מפורמט (מי יודע איזה סודות יש עליו?) ממעריב?
    – לפני פיזור. תודה לך.

    אהבתי

  13. ניימן הגיב:

    אדיר לפיד. בחיים לא ראיתי מישהו משתמש בחוק גודווין כדי להפסיד יותר מהר בוויכוח.

    😆

    אהבתי

    • japan הגיב:

      ניימן, אותך משום מה אני תופס אחרת מה״אמנים״ שנוהרים לברלין. לא יעזור יש משהו צורם בפריטת השואה לכסף ורדיפה אחרי הדרכון של הסבא ניצול השואה. תמיד נראה לי חשוד ההתאבלות הממושכת אבל עכשיו באה ההוכחה שאין דבר כזה דור שני ודור שלישי הכל טובות הנאה וסחטנות ריגשית.

      שילכו לניו יורק, שילכו לפאריס אבל ברלין? אז למה שיגעו אותנו אם השואה ומחנות, וה״אין מה להשוות״?

      אהבתי

      • ניימן הגיב:

        תודה על המחמאה (באמת), אבל גם אתה הפסדת עכשיו ע"פ חוק גודווין..

        אהבתי

        • japan הגיב:

          זה מה שכתב גרמני ליברלי פילושמי ומצביע ה״ירוקים״ שהתחנך כל חייו על רגש אשמה:

          ״I heard the protests in israel were rather inspired by the arab revolutions. That the israelis adapt something from the arabs is an interesting development. but it would be even funnier if israelis are now longing to emigrate to germany of all countries. irony of history. ״

          גודווין או לא, אני התביישתי. זה משפיל ומביך

          אהבתי

          • ניימן הגיב:

            אתה מכיר אותו? כי אם לא, אז היכולת של זרים להשפיל ולהביך אותך קלה בצורה מדאיגה..

            (וכן, חוק גודווין וכו'. אני מציע חוק ניימן: הראשון שכותב הודעה על ישראליים בברלין בלי להזכיר שואה – מנצח 🙂 )

            אהבתי

            • japan הגיב:

              במקרה כן מכיר. הישראלים שם בכלל מודעים לגיחוך שהם מעוררים? נראה לי שזה בכלל לא עובר להם בראש. אותה מנטליות גרידית של חטוף ככל יכולתך.

              אהבתי

              • ניימן הגיב:

                ראשית, קטונתי מלדבר בשם הישראליים.

                שנית, איזה גיחוך? כי מישהו שאני ואתה לא מכירים כתב משהו? אתה מניח הנחה, הופך אותה לעובדה ואז רץ איתה..

                אהבתי

              • ניימן הגיב:

                אה, סליחה. פספסתי את זה שאתה מכיר אותו. טעות שלי.

                בכל מקרה, אני לא מכיר אותו. וגם אם כן הייתי מכיר אותו, אז באמת שדעה אישית של מישהו על קבוצה של אנשים לא מעניינת אותי. אני רואה בזה סגולה לבריאות הנפשית שלי 🙂

                אהבתי

                • japan הגיב:

                  אתה ממש חי בעולם מקביל. מה אמור להרגיש גרמני משכיל שכל חייו היו למד להתבייש בלאומיותו ולחוש רגש אשמה ניצחי מול הקורבנות כאשר הוא פתאום רואה את *** הישראלית בשכונה שלו? הוא בטח אומר על מה חונכתי? תפקח את העיניים ובהצלחה בלימודים.

                  שוב, הכוונה לא אישית אליך.

                  אהבתי

                • יפן טוען שמשהו מאוד צורם בתופעה והוא לא לבד. להבדיל אלף הבדלות, אפשר לדמיין את הביקורת שהיתה עולה במגזר אם בני פליטים פלסטינים מצרפת שינקו את הנכבה וסיפורי המופתח יהגרו לישראל בזכות חיי הלילה.
                  המתכון שלך לבריאות נפשית מקובל, אין לאף אחד זכות לשפוט מישהו שבחר לרדת מהארץ. אלף סיבות ומדינה חופשית ועדיין, כתופעה הדבר מעלה שאלות חשובות.

                  אהבתי

                  • ניימן הגיב:

                    מה אני אגיד לך – אפשר לראות כל דבר בשני דרכים. דרך אחת היא לאמר 'צורם שאנשים לוקחים דרכון של ארץ שגירשה את סבא שלהם'. דרך אחרת היא לאמר 'כל הכבוד לאנשים שנלחמים כדי לקבל זכויות שנגזלו מסבא שלהם!'.

                    אישית? אני רואה הוצאת דרכון נוסף כמשהו טכני גרידא ולא מייחס לו יותר מדי משמעות מעבר..

                    אהבתי

                    • לא ראיתי שמישהו הפנה אליך טענות באופן אישי, בטח לא אני. אבל נלחמים על זכויות שנגזלו? בחייך. כשאשמע על אלפי קשישים נאצים נופלים "במקרה" מהחלונות אולי אקבל שהמילה נלחמים שייכת לדיון. סליחה הגזמתי, נעשה רוחאני. נתפשר על כך שאנטישמים גרמנים יחטפו מכות מהיורדים בכל פעם שהם אומרים מדינת אפרטהייד או מדברים על טבח.

                      אהבתי

                    • japan הגיב:

                      ״כל הכבוד לאנשים שנלחמים על זכויות שנגזלו מסבא שלהם״. חוסר בושה טוטאלי. גירשו את סבא שלך אתה חוזר דרך החלון. זה מה שאומרים.

                      איזה זכויות היו לסבא שלך? רב היהודים שהיטלר גירש מגרמניה היו מסתננים מפולין בלאו הכי. אבל בשביל לדעת מה עשו המסתננים האלה בזמן האינפלציה צריך ללמוד היסטוריה. וזה טאבו.

                      אהבתי

                    • ניימן הגיב:

                      יפן, זו הבעיה בלתקוף לגופו של אדם ולא לגופו של טיעון. בעיקר של אדם שאתה לא מכיר שאתה מניח עליו כל מיני הנחות (שגויות):

                      את סבא שלי, ברוך השם, לא גירשו משום מקום 🙂

                      אהבתי

                • Imanuel הגיב:

                  אתה נתפס בדוגמא אחת בקול, ומתעקש לקרוא לה בודדת.
                  הציטוט שהובא הוא דוגמא – כמותית היא אחת. אי אפשר לספור עוד.

                  אבל היא כתובה והיא פומבית. כמו בהרבה מקרים אחרים, אחת פומבית כתובה רומזת שאולי קיימות עוד כמה שקטות.

                  אפשר לבחור להתעלם מהגיחוך בדבר, אפשר להגיד "אין קשר"
                  אפשר להתייחס לזה באלף ואחת דרכים.

                  גם לטעמי יש בזה משהו פתטי, וגם אני, מכיר אישית כמה גרמנים (אף אחד מהם לא כתב את הציטוט מלמעלה, היה בטוח)
                  שמסתכלים על התופעה בספקטרום רגשות שנע בין פליאה ורחמים, לתיעוב חדש, קצת כמו התיעוב בו מסתכלים על החבר'ה ממדינת הקבאב.

                  ואמנם דיעה של אדם זר היא דרך די לא מוצלחת כדי לבחור צורת התנהלות, אבל הפרטים האלה כבר לא כל כך בודדים, והאירוניה כבר מזמן לא דקה, היא פשוט מדגימה היטב את הנכונות לזרוק סמלים וקידושים לטובת טובה אישית.

                  אהבתי

                  • ניימן הגיב:

                    מתי קראתי לדוגמא בודדת?

                    אהבתי

                    • Imanuel הגיב:

                      "מכיר אותו"
                      "דיעה של מישהו"

                      >> התייחסות בודדת

                      אהבתי

                    • ניימן הגיב:

                      >> לשון יחיד. זה המונח המקובל בעברית.

                      היה ממש מוזר אם הייתי משתמש בלשון רבים בדיבור על דוגמה אחת. בשום מקום לא אמרתי שהיא דוגמה בודדת.

                      בחייאת, אל תכניס לי מילים לפה 🙂

                      אגב, עכשיו אני אהיה מעצבן לרגע (וסליחה מראש) – אבל "התייחסות בודדת" אומר שמישהו התייחס למשהו רק פעם אחת (=פעם בודדת).

                      אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    אז מה אם יש גרמנים ש"מסתכלים"? שיסתכלו!
                    למי אכפת?
                    ולכל ה"לא מבינים"
                    מומלץ לצפות ב"הדירה" של ארנון גולדפינגר

                    אהבתי

                    • Imanuel הגיב:

                      צודקת, שייסתכלו,
                      למי באמת אכפת.
                      באותו אופן, השיקולים שאמורים להנחות פרט בבואו לבחור בחירות בחייו אמורים להיות מוטים כלפיו באופן מובהק, לא?

                      אם לקחת את זה צעד אחד נוסף לכיוון –
                      יכלנו לצפות שבין מדינות תהיה תחרות בריאה שתתחרה על משאביו של הפרט לחיות בהן, הרי מכלול השיקולים שמנחה אותו מכיל את הצרכים המידיים שלו בלבד.
                      ערכים כמו לאום, פטריוטיות, השתייכות לחברה, מכנים משותפים, קונצנזוס, סולידריות – מתרוקנים באותו אופן ממשמעות.

                      לו זה היה קורה במקביל לכולם, זה אולי היה נתפס כמוצא לגיטימי, אבל מסתבר שיש מקומות בהם הערכים האלה נתפסים כיותר מקוריוז ישן, ובאותם מקומות (מסתבר, גם פה זה פתוח לפירושים סובייקטיביים) יש כאלה שרואים בזה אקט מגוחך (מבזהמיואשחסר-אוניםתלותיעצובנוגע-ללב) בו פרטים שהורי הוריהם גורשו מאיזה מדינה חוזרים אליה באיזה כמיהה, ועוד ממדינה בה הורי-הוריהם או לפחות הוריהם התיימרו להציג איזה חלופה מרשימה או פתרון מדהים לבעיותיהם.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      צפה בסרט וחזור אלי לשיעורי השלמה. אתה באמת לא מבין כלום שבכלום.

                      אהבתי

                    • גVברת,רני מקבל את טיעון "למי אכפת?" .ראוי ובוגר. ראוי שהתקשורת תאמץ באופן גורף גם לגבי טענות הגויים על יהודה ושומרון, המסתננים, הנכבה ושאר אמנות ונורמות זרות שיהודים ממהרים לאמץ כאילו אין אנטישמיות בעולם.

                      אהבתי

                  • japan הגיב:

                    אהבתי את הביטוי ״החבר׳ה ממדינת הקבב. ״

                    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      הטענה שקיום מדינת ישראל חשוב כי שואות עשויות לקרות היא עניינית, שואות קרו. גם הטענה שצריך להתחשב בטענה מס' 1 לפני שמפנים למדינה עורף. נראה לי שהגרסה שלך לחוק גודווין הופכת את יום השואה לרצף הפסדים שמצרים יכולה להתגאות בו.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        הטענה ראויה כאשר את משתמשת בה להסבר תפיסתך. היא הופכת לגודווינית כאשר את תוקפת בעזרתה הכרעות של אדם אחר.

        אהבתי

      • אלקטרון חופשי הגיב:

        גם אני רציתי להעיר לגבי השימוש הלא נכון בחוק גודווין, מעבר לעובדה שלפיד פונה כאן גם לרגש והזכרון ההיסטורי, ולערכים כמו ערבות הדדית (שכנראה לדעת רבים אבד עליהם הכלח).
        לגבי הטיעון "רק בישראל", מעניין שבדיוק לאחרונה גם באירלנד נמתחת כעת ביקורת על התבטאות (רכה יותר) של שר האוצר האירי בנושא "יורדים" מאירלנד, לאחר שהתייחס לסיבת העזיבה כ-"Lifestyle Choice", שזה להבנתי הביטוי האירופי המנומס לפינוק.
        ומה קורה במדינות שבירותיהן, ברלין ולונדון, הן יעד כה נחשק לישראלים? מסתבר שגם גרמניה וגם בריטניה סובלות מהגירה שלילית חריפה של מאות אלפים בשנה, אם כי לא מצאתי התבטאויות של פוליטיקאים בנושא.

        אהבתי

      • ניימן הגיב:

        חוק גודווין חוק גודווין חוק גודווין.

        אין בעיה לעשות דיון ענייני שכולל שואות. הבעיה היא כשמדברים על *ה*שואה.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          *ה*שואה היא הדוגמה ההגיונית ביותר לשואה. מוזר לדבר באופן כללי על שואות שעבר העם היהודי בלי להזכיר במפורש את *ה*שואה בגלל איזה גודווין שאמר משהו פעם.

          לפיד היה נופל על החוק הזה אם היה אומר משהו כמו "היורדים מהארץ זה כמו מה שהנאצים עשו בפולין. הוא גם היה נופל באמירה כזאת כי זה בכלל לא דומה.

          אהבתי

          • ניימן הגיב:

            אם הבנתי נכון, אז את אומרת ש: א. לפיד לא נפל על חוק גודווין. ו – ב. חוק גודווין לא רלוונטי בדיון כזה בכל אופן?

            אז בקשר לא': לפיד הזכיר את הנאצים בלי להשתמש במילה 'נאצים'. נגיד, כשהוא אמר 'איך הרגו את סבא שלי במחנה הריכוז'. מי הרג? הנאצים כמובן. נכון שאין פה השוואה ישירה לנאצים, אולם ע"פ ויקיפדיה "אנשים רבים הרחיבו את משמעותו של חוק גודווין כך שכל שימוש בנאצים כטקטיקת ויכוח (בכל ויכוח שאינו קשור ישירות למלחמת העולם השנייה או לשואה), גורם להפסד מיידי ואוטומטי בוויכוח". אני אחד מאותם 'אנשים רבים' 🙂

            אבל האמת היא שהערת חוק גודווין שלי נאמרה בהומור שכזה ולא ממש משנה לי אם הוא נפל בה באמת או בכאילו או לפי איזה הגדרה.

            בקשר לשימוש בשואה? העם היהודי עבר המון פרעות. המוווווון. אם יש נקודה אמיתית להעביר אז אפשר להשתמש באחת מאלו שלא פורטות על כל נימי הנשמה שלנו. להן אפשר להגיב בענייניות ולנהל דיון. אבל אם אין טיעון עמוק להעביר? אז משתמשים בשואה.

            אהבתי

            • japan הגיב:

              עזוב גודווין, מדברים על רגש הבושה אצל יהודים והשימחה לאיד אצל הגרמנים. אתה נעול.

              אהבתי

            • מישהי הגיב:

              אני טוענת רק את א'. לדעתי השואות וגם *ה*שואה באופן ספציפי קשורות באופן ישיר לחשיבות קיום המדינה. אני לא מפרידה בין "נאצים ל"*ה*שואה".

              שני דברים שלא ניתן להפריד ביניהם בשואה הספציפית: א. היא הכי פורטת על כל נימי הנשמה שלנו, ב. היא הכי מוחשית לנו. א' הופך אותה לפחות ראויה לשימוש ו-ב' ליותר. במקרה של לפיד ממילא (לפיד מעדיף במילא) המהות שלו היא לפרוט על נימי הנשמה שלנו. הוא מראה עקביות מרשימה בהעדפה של כתיבה הפונה לרגש על כתיבה עניינית.

              אהבתי

        • japan הגיב:

          השואה ברקע גם אצל הגרמנים. לא תתחמק מזה. הם רואים ישראלים הם חושבים על ״האירוניה של ההיסטוריה״. בעצם זה הטענה הישראלית רק מהצד השני של המתרס.

          הנה שוב דברי הגרמני שאתה לא מכיר. שנן אותו בליבך.

          but it would be even funnier if israelis are now longing to emigrate to germany of all countries. irony of history.

          אהבתי

  14. shttutit הגיב:

    אופס, הבוקר שתיתי קפה בבית-הקפה שלי בעכו
    ב-6 ש"ח,
    טעות, טעות להבא אקח רכבת תלבּיבּה כדי לשתות קפה
    ב חמשקל

    יאללה הזמן קצר והמלאכה מרובה.

    נ.ב. הנאום של נתניהו היה טוב חן חן למכפישים בטוויטר ובכלל
    להזכירכם הנ"ל שהוא במקרה ראש-ממשלת ישראל ולכן ראש-הממשלה של כולנו. וכן אורן לא הצבעתי עבורו.
    הנ"ל,נתניהו מתנהל טוב בטחונית במזרח-תיכון שברירי במיוחד,
    אם לא ידעתם.
    ברק רביד ברשת ב' לפני ימים מספר גם אמר זאת
    השניידר לא משתגעת אחריו. מאידך כששואלים אותה למה הוא פופולרי
    ענתה בגלל שיש כאן שקט שלוש שנים.
    אז למי שלא מוצא חן זב"שו.
    כבר צייצתי לי אין ילדים ובכל רגע נתון אני יכולה לקחת את עצמי ו-2 דרכוניי ולהסתלק מכאן.
    כמו שצייצתי: מצדי הוא יכול לזרוק את הפצצה ושוב אין לי ילדים אין לי אף אחד, אני אשרוד כי אני תמיד שורדתי-יש לי נשמה של ג'וק=תיקן:))
    אופס המלאכה מרובה והיום קצר
    צ'או

    אהבתי

כתיבת תגובה