חיכו למותו

haaretz8.10.13yediot8.10.13
maariv8.10.13isra8.10.13

âmakor8.10.13


הרב עובדיה

המסקנה מהתנהלות התקשורת בעניינו של הרב עובדיה יוסף היא שישראל היא מדינת דת. אין שום הבדל בין ההתייחסות למותו של האפיפיור בקרב הקתולים לבין התייחסות התקשורת המקומית שהשתטחה לרגלי הרב המנוח הבוקר. ואתמול כמובן. וזה עוד לא נגמר.
לא אלאה בעניין ההבדל במספרי המשתתפים בהלוויה, או מאות הנפגעים. וגם לא אזכיר שלא רואים נשים בקרב המלווים. הכל מאוס, לעוס, נאמר.

כמה כמה

(לא כולל עמודי מודעות בין לבין).
ישר"ה: 11 עמודים (מגיעים עד ע' 21 של העיתון). כותרות נבחרות: "אבידה גדולה לעם"; יתומים מרב; מהפכה בהלכה.
מעריב: 8 עמודים (עד ע' 10 מתוך 24 עמודי החדשות).
ידיעות: 12 עמודים (עד ע' 24 מתוך 40).
הארץ: רק הידיעה העליונה בשער וע' 3, 4. הכי פרופורציות.
העמודים העוסקים ברב, בידיעות ובישר"ה מוסגרו בפס שחור עבה כמודעות אבל (כן, השניים ממסגרים עמודים פותחים ואחרים במסגרת שחורה עבה או תכולה, אבל היום זה אחרת).

ממתי עיתונאים עסוקים בהספדים ובתיאור יחסיהם עם מנוח כלשהו? מעכשיו.
שחר אילן מסביר למה הוא היה כל כך גדול.
תומר פרסיקו על רשת החינוך של ש"ס ועוד: מפעלו הגדול היה איחוד ההלכה.
יאיר אטינגר על היורש.

סיון רהב-מאיר על התקשורת החרדית.

ואיפה באמת הנשים בדיווחים על הרב עובדיה? ומה עשה למען נשים? והאם להלוויה הגיעו נשים בכלל? ולאן דחקו אותן?
או. למעריב יש את שרי מקובר-בליקוב, המשבחת אותו שבחים משונים. קראו ומצאו את הסתירות הרבות. למשל, אשתו המנוחה מרגלית, הציעה לו פעם, ברגע של ייאוש, כמה מעות כדי שיישב כמה שעות עם ילדיו הקטנים וילמד גם אותם דבר תורה. או, שהוא ישב ובכה בכי תמרורים כשנשים קשות יום סיפרו לו על מצוקותיהן. נו ו? מה עשה?
ויש גם תיקון לדבריה על אמירת קדיש בטוקבק.

לידיעות יש אישה-אישה: בתו עדינה בר-שלום (המספרת שבשבעה על אמה התעקש שבנותיו יישבו לידו ולא בנפרד) וגם סימה קדמון ("חבל שפספסנו אותו" – לדעתי קדמון עברה איזושהי סדנת ריכוך: גם מאמינה לנתניהו, גם מתאבלת על הרב) וגם מרב בטיטו, הדן מרגלית של ידיעות. בטיטו עמדה בקרב הנשים שבמסע ההלוויה, אבל עדיין אין לי מושג כמה היו. מה שהיא כן כותבת זה שהן שרו בקול גדול אל מלא רחמים.

לערוץ 2 יש את סיון רהב-מאיר. איך מכנה אותה אסף גולן במעריב? "מולטי טאלנט לענייני חרדים".
מיה סלע על מבוכת התקשורת החילונית בטלוויזיה, כמוה גם גולן.
עינב שיף בידיעות מספר בביקורת הטלוויזיה שעפר חדד, כתב ערוץ 2 אמר את המילה "קריטי" בין מיליון למיליארד פעמים, ושהמבזקים המיוחדים גרסו, אלוהים ישמור, "מחכים למותו".
אבל התמה שלו היא שהמהפכה הושלמה, ושהתקשורת החילונית שמאלנית אשכנזית פינתה מקומה לגברים מזוקנים לבושי שחורים, שהחליפו את "החילונים האקדמאים" המאכלסים את מסכינו לרוב, ושהלגלוגין על אמירות הרב הוחלפו בהתייחסות מכבדת ומעריכה.
ידיעה משונה בידיעות (ירון דורון): משטרת ירושלים לא הספיקה להיערך להלוויה. למה, למשטרה אין חבצלות? למשטרת ירושלים? מה, אתם לא יודעים שום דבר בהלכות הלנת המת בעיר?

באופן חריג במיוחד מדווח ידיעות על הטעות של וואלה, זו שדווחה פה אתמול. זהו כיתוב תמונה בע' 24, החותם את הדיווחים על הרב. גם על התקלה המפורסמת של ynet דווח בשעתו בידיעות?

halah

מה חדש בפסגות?

כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מעצר שני אחים חשודים באל-בירה.
כלומר, הם היו שניים, כשלו (תודה לאל ולכוחות צה"ל האמיצים והעירניים בפסגות) בפגיעה קטלנית בילדה בת תשע ונמלטו מצעקתה? כמה מוצלחים הם יכולים להיות?
במעריב ובמקור ראשון מדווח על כשל במערכת ההתרעה של הגדר. עובדה שהמפגע הספיק להגיע לאחד הבתים:

….העובדה שבין הגדר ההיקפית לבתי היישוב אין שום מכשול הקלה על המחבל להגיע במהירות לבתים. לאור הכשל במערכת ההתרעה של הגדר, מועד החדירה המדויק ליישוב נותר לא ידוע בשלב זה. הוא יתברר רק כאשר תסתיים בחינת המערכת על ידי החברה שהתקינה אותה והקימה את הגדר ההיקפית של פסגות.

האם לא מדובר בחלם? ברור שכן.
בכותרת בשער מקור ראשון מציינים את השבחים לכיתת הכוננות.

יוסי יהושוע מדווח בידיעות שהאתר פלסטין 24 כותב שהעצורים הם מאג'ד ועלא עדאווי שנעצרו בשכונת סתח-מחרבא שבאל-בירה. עוד הוא מוסיף שבאזור הפיגוע נמצא סכין ועליו דם הילדה, חוזר על דיווח מאתמול על המצת שנחשד כאקדח ומזכיר את שלוש היריות. האם הבנתי מה קרה בזירת האירוע? מה-זה לא.

ישראלים בחו"ל

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר שעזיבת הארץ לתקופה קצרה היא חוויה מפרה, כל עוד זוכרים לחזור.
אני מציעה למדינה לקצוב את זמנם של הישראלים בחו"ל:
חייל משוחרר: היתר יציאה לשנה.
מגיל 22-30 – היתר יציאה לחצי שנה.
מגיל 30-60 – לשלושה חודשים בלבד.
מגיל 60 ועד בכלל – יאללה, צאו ואל תחזרו, ממילא אתם מהווים נטל.

BTW

פלסטיני תושב טול כרם שהיה נשוי ליהודייה מדימונה ובנו שירת כלוחם בצה"ל יקבל מעמד של תושב קבע בישראל. תודה לגדעון סער.

צרות בכותרות

בכותרת, בכיר אל קעדה שנלכד הוא מכרה זהב מודיעיני. בטקסט הוא רק עשוי להיות כזה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מצאתי בפייסבוק:

"גאון"? "הותיר חלל גדול"?
אל מול ים הסופרלטיבים, שנשפכים מצד כל הפוליטיקאים החילוניים, כולל מהצד השמאלני, חילוני וליברלי, חשוב לנסות ולהזכיר:
* "מי שחושב מחשבות אוון על בחורי הישיבות וקורא אותם פרזיטים, הוא מנוול, אפיקורוס… מותר להרוג אותו"
* "אלו קוראים את עצמם בית משפט עליון? לא שווים. בבית משפט תחתון צריך לשים אותם. הם, בשבילם ברא את כל הייסורים שבעולם. כל מה שישראל סובלים, רק בשביל הרשעים האלה. ריקים ופוחזים. שיפחה כי תירש גבירתה.. מי אמר שהעם רוצה כאלה שופטים רשעים כאלה. כולם סוררים ומורים. אין להם לא דת ולא דין. כולם בועלי נידות. כולם מחללי שבת. אלה יהיו השופטים שלנו? עבדים משלו בנו"
* "הנה בעוונותינו הרבים אלפי בחורים של צה"ל נהרגו במערכה של מלחמת יום הכיפורים האחרונה, הי"ד, ומי יודע אם לא בעוון החמור הזה [לבישת חצאיות קצרות על ידי בנות]"
* "ששת המיליונים שנהרגו בשואה הם גלגול נשמות של אנשים שחטאו בגלגול הקודם"
* "…. שכל הדן בערכאות שלהם [בתי המשפט של המדינה] הרי זה רשע …"
* "אסונות הטבע [סופת קטרינה] שפקדו באחרונה את ארה"ב הם תוצאה ישירה של התמיכה בתוכנית ההתנתקות"
* "אוי לנו שיש לנו בית משפט מעוות כזה. אין להם לא דת, לא דין, לא מאמינים בשום דבר"
* על שולמית אלוני: "צריך לעשות משתה ביום שתמות"
* על יוסי שריד: " "ארור המן, ארור יוסי שריד"
* על אריק שרון: ש"יקבל באנה בראש יפול ולא יקום"
* בהתייחס לחללי מלחמת לבנון השנייה: "כשחיילים מאמינים ומתפללים, הקדוש ברוך הוא עוזר להם במלחמה. הם לא נהרגים".
ובמה התבטאה גאונותו ההלכתית?
* התיר לאשה ללכת בלי גרביים ברשות הרבים
* התיר לשמוע שירת אשה דרך מכשיר רדיו או תקליט וכדומה, כשהשומע אינו מכיר את הזמרת
* התיר בשעת הדחק ללמד בנים ובנות יחד, עד גיל תשע.
* התיר לאשה נשואה לגלות משערות ראשה כאצבע אחת או שתיים
* התיר לרווקות ללכת בשערות סתורות
* התיר לנשים אלמנות וגרושות ללבוש פאה נכרית ככיסוי הראש
* הנחה את בעלי המקוואות להתעלם מטיפוח ציפורניים של הטובלות במקווה.
* איפשר עלייה לתורה של מי שמתגלח בתער
* התיר עגונות? אם לא היו כופים עלינו את מערכת האישות הדתית, סוגיית העגונות היתה נותרת נחלתם של מעטים.

טקסט מיותר לגמרי בפרספקטיבה (חנן עמיאור) על ההבדלים בין מת לנפטר. ויכוח ישן נושן, עוד מימי כמגיהה. והסיבה: למה כולם כתבו שהרב עובדיה נפטר, ובהארץ כתבו שמת. "מת במובן התפגר". באיזה עוד מובן אפשר למות? לסיכום, חפירה עיקשת, מיותרת וארוכה, שגם בהארץ כבר נכתב עליה ב-2008, כפי שמציין הכותב עצמו.
איילת מריה מיטש, שהייתה עורכת לשון בדסק הארץ מגיבה שם.

פוסט מעניין במיוחד של ורד לי על "שלי", העומדת מאחורי העמותה למיסוד הזנות ועל גופי התקשורת שנתנו לה במה בלי לפשפש בציציותיה.
וכל זה, באמצעות הכתבה של יפעת גליק בערוץ הראשון.

אתר חדש לצלם הוותיק אלי דסה.

עמוד בית חדש ל-mako. עורך חדש, עמוד בית חדש. ככה זה לרוב.
בכללי וממבט ראשון, אכן העמוד נראה טוב יותר: פחות מקושקש, יותר ברור לניווט, ו-כן כן, משמאל הוצב טור נכבד ובריא בשר, בדיוק כמו שעשו בנידח שבבלוגים בחודש שעבר.

טוב שאני מנויה על הניוזלטר של מכבי שירותי בריאות. הנה הבוקר הגיע מאמרון על מהותו (הדלה!) של האוכל המנחם.

נעמה כרמי: בזכות הפלורליזם.

racevet
והשאלה לבגרות במתמטיקה: מתי תצא הרכבת האחרונה?

האם יכולהיות פיחות של הריאל ב-180%?

b7rb5

על פי הגרדיאן זו טעות.

The award for wrong numbers this time goes to Moisés Naím, who writes in the Financial Times that "during Hugo Chávez's presidency, the bolivar has been devalued by 992%."
Fans of arithmetic will note immediately that this is impossible. The most that a currency could be devalued is 100%, at which point it would exchange for zero dollars. Apparently, a very wide range of exaggeration is permissible when writing about Venezuela, so long as it is negative.

מח' הגהה

mako

photomakko

המבשר מזוהה עם סיעת שלומי אמונים שבתוך אגודת ישראל החסידית (ולא דגל התורה הליטאית)
תודה לחיליק.

לפני פיזור

אפשר להשיב יותר מתשובה אחת.
[poll id="99"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

55 תגובות על חיכו למותו

  1. אורן הגיב:

    רוזאן עושה שועלן?
    הרי היא וצ'אק ביחד לא שווים שתיים וחצי בדיחות טובות.

    אהבתי

  2. קרן שלום הגיב:

    מדינת דת בהחלט. תכנית הבוקר של שי ודרור בוטלה ובמקומה דרור שידר שירים עצובים (לדברו).

    אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    חידה-על מי נכתבו הדברים הבאים היום בגלריה

    "במחשבה שנייה, *** בכל זאת הכניס עדכונים קטנים בהופעתו. השזירה של חוטי הזהב בגלימותיו הכהות, בגוון הכחול־העמוק של מצנפתו ובאודם המסוים מאוד שבזגוגיות משקפיו, אינם בבחינת הערות שוליים צבעוניות לדמותו. אפשר לזהות בהם קורטוב מהתעוזה והחשיבה העצמאית שאיפיינו את הכרעותיו ההלכתיות במשך חייו, בדיוק כשם שהזקן המטופח, בגדיו הצחים שלעולם אינם מאבדים מבוהק גוונם – אוסף גלימותיו זוכה לרענון מעת לעת כשדגם חדש מוזמן על פי רוב מטורקיה – מעידים על חוש אסתטי מפותח. "

    אהבתי

  4. אלקטרון חופשי הגיב:

    חולה, גוסס, מת. מכיוון שגם הכותב בהארץ מודה שהמילה "נפטר" אינה מבדילה בין יהודי לשאינו יהודי, ושניתן להשתמש בה לציון מותו של כל אדם, אני תמה על הבחירה להשתמש במילה הקצרה והבוטה יותר "מת". מעבר לעניין הנימוס, שעליו עמד הכותב בפרספקטיבה, ישנו גם עניין רידוד השפה. המילים "נפטר" ו"מת" אינן חופפות מבחינת משמעותן. האדם, החרק והצמח, כולם מתים בשלב זה או אחר, אבל רק האדם נפטר. בנוסף, כפי שהמילה "נהרג" מציינת מי שמת בנסיבות אלימות (תאונה, מלחמה או פשע), המילה "נפטר" מציינת בד"כ מי שמת בנסיבות טבעיות או ממחלה, ללא התערבות אדם. לבסוף, "נפטר" מבטאת אירוע רגעי של שינוי מצב – עזיבת עולם החיים, ואילו "מת" הוא גם מצב קבוע, מרגע המוות ועד עולם (או תחיית המתים, מה שיבוא קודם).

    אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    סימה קדמון גם מאמינה לנתניהו וגם מתאבלת על עובדיה יוסף?
    Pod person! Pod person!

    אהבתי

  6. האמיר הגיב:

    פוסט מעניין במיוחד של ורד לי על “שלי”, העומדת מאחורי העמותה למיסוד הזנות ועל גופי התקשורת שנתנו לה במה בלי לפשפש בציציותיה.

    לא ממש מעניין. אז שלי היא בעלת בית זונות ולכן יש לה אינטרס! וואו. גם לזונות שעובדות אצלה יש אינטרס, כך שבכל מקרה גם לו היא היתה זונה היא היתה פסולה לעדות לפי לי.

    מה שהיא לא מבינה (אעלק לא מבינה. סביר יותר שמתעלמת כי זה פוגע בתזה) הוא שיש שלושה סוגים שונים של זונות:

    ישנן נשים שמאולצות לעסוק בזנות כנגד רצונן. למשל נשים משמוברחות לארץ בתואנות שווא וכאן כולאים אותן בדירה, מכים ואונסים אותן.

    ישנן נשים שנאלצות לעסוק בזנות לצרכי פרנסה, לרוב כדי לממן התמכרות לסמים, כשללא ההכנסה מזנות אין להן כל דרך להשיגם.

    וישנן נשים, קרוב לוודאי מיעוט מבוטל, שבוחרות לעסוק בזנות כי זה נוח ומאפשר הכנסה גבוהה בזמן קצר.

    לקבוצה השלישית לא צריך לעזור. לנסות לכפות עליהן לא לעסוק בזנות? בסדר, אבל אם לאישה אין זכות על גופה שלה ואסור לה להחליט עם מי היא מקיימת יחסי מין ובאיזה תנאי, זה ממוטט אחד מהעיקרים החשובים ביותר של התנועה הפמיניסטית.

    גם הזונות מהקבוצה השניה בחרו לעסוק בזנות. נכון, זו בחירה בין דבר לחולירע, אבל זו עדיין בחירה. אני חושב שזו הבחירה השגוייה מבחינתן – לדעתי עדיף לנסות להיגמל מאשר למצוא עיסוק שיאפשר את המשך ההתמכרות – אבל אני לא חושב שיש לי זכות מוסרית לקבוע עבור אדם אחר מהן הבחירות שעליו לעשות בחייו. כי אם מותר לי לבחור במקרה הזה, למה לא במקרה אחר? רוצה להפיל? תשכחי מזה, אני לא מרשה לך לבחור באפשרות הזו.

    מה יקרה אם יצליחו לצמצם את מספר הלקוחות שמגיעים לזונות שכאלו? ההכנסה שלהן תקטן והן לא יוכלו לממן את ההתמכרות. ואז מה? לו היו להן הרצון והיכולת להיגמל, סביר שהן כבר היו עושות את זה. לו הן היו חושבות שיש להן דרך טובה יותר להשיג את הכסף לרכישת הסמים, הן היו בוחרות בה. כלומר אנחנו לוקחים מהן את האופציה הפחות גרועה לדעתן. אז סביר שנראה עליה משמעותית בתקיפה ושוד של קשישים, הרי את הכסף למנה הבאה צריך להשיג ממקום כלשהו. נו, לפחות אז אפשר יהיה לעצור אותן.

    הזונות בקבוצה הראשונה הן היחידות שלא בחרו בכך. לא חסרים סעיפים בחוק שנועדו לטפל במקרים כאלו – כליאת שווא, אינוס, תקיפה, סחר בבני אדם ואני בטוח שבעלי השכלה משפטית ימצאו עוד כמה. הטיעון בזכות הפללת לקוחות הוא שאם נקטין את מספר הלקוחות, ההכנסה מזנות תקטן ואז הכדאיות של העיסוק בזנות (או במקרה הזה, הכדאיות של כפיית העיסוק בזנות) תרד. עבור הקבוצה הזו, זה בהחלט משכנע. אלא מה, איך בדיוק אמורים לבצע את ההפללה הזו? תצפית על הבית שבו הן כלואות ומעצר של כל מי שיוצא ממנו? ראשית, איך מוכיחים שהוא לקוח ולא, נאמר, האינסטלטור שבא לתקן סתימה? וגרוע יותר, אם יודעי שבמקום מסויים מוחזקות נשים כנגד רצונן ונאנסות שוב ושוב, איך אפשר לאפשר את המשך ההתנהגות הזו רק כדי לתפוס עוד כמה לקוחות?

    בכל פשיטה על אתר שכזה אפשר יהיה לתפוס רק את הלקוחות ששוהים בו באותו רגע, מספר קטן יחסית. זה לא אמור להוריד במידה משמעותית את מספר הלקוחות.

    בכלל, הפללת הלקוחות בלבד היא צעד תמוה. הרי זה דומה להפללת מי שקונה רכוש גנוב בלי להפליל את מי שמוכר אותו או הפללת מי ששוכר רוצח ללא הפללת הרוצח השכיר עצמו. כדי לאפשר את הזנות שני הצדדים צריכים להתקיים, גם הלקוח וגם הזונה, כדי ךהילחם בתופעה צריך לתקוף אותה משני הצדדים. זה גם יעיל יותר, שהרי מספר הזונות קטן בהרבה ממספר הלקוחות שלהן.

    אז צריך לאסור הן על העיסוק בזנות והן על צריכת זנות. מי שיתפס הן בזה והן בזה צריך להיענש. אפשר, אם חושבים שזה יעודד נשים לצאת מהתחום, לאפשר מחיקת תיק פלילי למי שתעזוב את "המקצוע". ומי שלא תרצה או תוכל להפסיק? טוב, כשהיא תשב בכלא היא לא תוכל לפגוש בלקוחות שלה. במקביל, צריך לעודד גמילה מסמים (אין לי מושג מה כבר נעשה בתחום) ואולי לדאוג לקצבה כלשהי בזמן הגמילה, כדי שהזונות לשעבר יוכלו לקיים את עצמן עד למציאת עבודה (שוב, יתכן שזה כבר נעשה, לא יודע). אבל בצג הגזר, צריך להיות מקל.

    הסדרה? לא יודע. אני לא מתלהב מזה. אבל אם הסדרה, אז רק לזונות מהסוג השלישי. מאחר שמדובר כאן על חלק קטן מאוד מאוכלוסיית הזונות, זה עדיין יחייב טיפול בכל השאר, כך שגם אלו שמצדדים בהסדרה לא יכולים לטעון שבכך תיפטר הבעיה.

    אהבתי

  7. האמיר הגיב:

    כלי התקשורת הפלסטינים דיווחו על מעצר שני אחים חשודים באל-בירה.
    כלומר, הם היו שניים, כשלו (תודה לאל ולכוחות צה”ל האמיצים והעירניים בפסגות) בפגיעה קטלנית בילדה בת תשע ונמלטו מצעקתה? כמה מוצלחים הם יכולים להיות?

    נעצרו שני חשודים במעורבות בפיגוע. לא בהכרח שניהם חדרו דרך פרצה בגדר, יתכן שאחד חדר והשני אירגן את הנשק, יתכן אפילו שאף אחד משניהם לא חשוד בחדירה אלא רק בסיוע לה.

    מוצלחים? בהחלט לא וטוב שכך.

    אהבתי

  8. דף הבית החדש עד לגלילה ואחרי הגלילה- הבדל של שמים וארץ. לא התלהבתי בכלל.

    אהבתי

  9. ziki הגיב:

    הצער לא רב והיגון לא קודר
    איש זקן הלך לו לעולמו, שבע ימים והשגים.
    היו לו פנים רבות, ברובן מכוערות למדי מאידך יזקף לזכותו ההיתר לגרביים 10 דנייר בימות החמה.

    אהבתי

  10. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    אתמול בידיעות, עמוד 27 בראשי, חדשות חוץ, כתבה בשם "אריות באפריקה" על 2 פעולות קומנדו אמריקאיות, בלוב ובסומליה.

    בחלק העליון צילום/איור עם רקע של מפת אפריקה כשלוב וסומליה מובהרות ו-2 תמונות נוספות, באחת כיתוב בגדול/אדום של נכשל על הפעולה בלוב (תמונה של לוחמי קומנדו אמריקאים) ובשניה כיתוב בגדול/אדום של נלכד על הפעולה בסומליה (תמונה של האיש שנלכד).

    אמממה, בכותרת המשנה של הכתבה כתוב שבלוב נעצר בכיר באל-קעידה ובסומליה נאלצו הכוחות לסגת.

    מה קרה לקשר העין בין הכתבה לבין כיתובי התמונות? מי בילבל את התמונות או את המילים המוצמדות להן?

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    עכשיו כל כשל טכני הוא חלם?
    את מרדדת את השפה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אין לי מידע על מה שהיה בפסגות אבל הנסיון מלמד שחלם הוא ביטוי הולם. כל ספק יודע שצה"ל הוא הלקוח הכי פראייער בשכונה. איך זה עובד? הטכנאי של קבלן הגדרות שאמור לתחזק את הגדר מגיע לש.ג. ומחתים את השומר הצה"לי על טופס ביקורת. לחברה יש אסמכתא וכסף, לטכנאי יש יום חופש, הש.ג. שבר את השיעמום וכולם מרוצים.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ש: גם בחלם היה כשל טכני עם הגשר. בנו לידו בי"ח.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בדיוק.
        המעשה החלמאי היה בניית בית החולים ליד במקום תיקון הכשל הטכני בגשר.
        מה המעשה החלמאי במקרה שלנו?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          בדיוק מה שכותב חז"ן:

          אם אין כח מיירט שיכול להגיע לפירצה בגדר בזמן שלוקח להגיע מהגדר לבתים הגדר חסרת תועלת.

          אני לא בטוחה שהגדר כשלה. מי שכושלים אלו האנשים הרי.
          זאת ועוד: אתם הגנרלים יודעים מה קרה שם? יריות? דקירה? מה?
          כי אני הרב"טית שלא התקבלה למוסד, לא יודעת.
          ודבר שלישי שאיש עוד לא נתן עליו את הדעת: האם ילדה בת תשע צריכה לחזור הביתה לבדה ב-21:00, ועוד ביישוב שתפריו הפרומים זועקים השמיימה?

          אהבתי

  12. black הגיב:

    מישהו יכול להמליץ על כותבי סטאטוסים סוחפים בפייסבוק? עקבתי אחרי התגובות ממדינת תל אביב. נרי ליבנה כתבה:

    בלי קשר ל כלום ,סתם כך,בשעות האחרונות הולכת ומתפתחת אצלי חיבה לעדה האשכנזית

    ונענתה במטח קללות

    Gal Idan לא מבינה מניין הגחת לי לרשימת החברים. בימים האחרונים נתקלת בסטטוסים היהירים עד ממש ממש מתנשאים שלך. רוצה רק לומר שמהצד הזה של המסך, לא ממש ברור על מה זה נשען. ובאשר לחברות בינינו -אטפל בכך מיד. שאי ברכה ושלא נתראה שוב. אמן!

    היו עוד מריבות כאלה?

    אהבתי

    • shttutit הגיב:

      אין לי מריבות אבל כמה ציוצים מהטוויטר במהלך ההלוייה:

      רונן ‏@ronenbergen
      יוצא לחמש דקות הפסקה מהמושגים אשכנזי-ספרדי. תיכף אשוב
      ספרדי שמיילל או נכון יותר מתמרמר:
      Yehuda Nuriel ‏@yehudanuriel
      סוכות האבלים של מתאבדי החמאס לא זכו בכאלה בדיחות כמו היום. מהאשכנזים שהביאו לכם את מרצ הלבנה ואהוד "רק לא ש"ס" ברק, קבלו עוד שיעור בגזענות
      אשכנזיה שמטיפה:
      shttutit ‏@shttutit
      @yehudanuriel @batiag בוא נדייק אלה אשכנזים: חסרי נשמה, מחוסרי כבוד ופוסט ציוניים. (אשכנזיה)

      אהבתי

  13. rni22 הגיב:

    היחס שלי ליוסי שריד, החל מאתמול, הוא אמביוולנטי. ביום שישי הוא פירסם ב"הארץ" מאמר נאצה כנגד הרב עובדיה. אתמול כשכבר נודע שהרב נפטר התראיין ל-103, לרשת ב' ולערוץ 2 ובו המשיך בקו המנאץ את הרב עובדיה. אז מצד אחד, אני מעריך את שריד על דבקותו באמת שלו כנגד כל העולם, איש אמיץ בהחלט, מצד שני קצת טאקט עוד לא הרג אף אחד. בכל זאת מת יהודי בן 93, חייבים לחשוף את ערוותו ברבים דווקא ביום קבורתו? אז יש שיאמרו ששריד הוא אדם מרושע, ויש שיטענו ששריד אדם אמיץ וחסר גבולות. אני, כאמור, אמביוולנטי.

    אהבתי

    • shttutit הגיב:

      יוסי שריד דובר עברית משובחה אולי אחרון המקפידים והמדקדקים
      בשפה נכונה. גם ירון לונדון.
      בנוסף יוסי שריד מאוהב בעצמו תמיד- גם בתכונה זו הוא עקבי.

      בהחלט יש בו שמץ רשעות.

      אהבתי

      • מעבר לרשעות, מדובר בפרקטיקה נפוצה של אנשי ציבור לגבש ולחזק את התודעה הקבוצתית של הקהל הקדוש ע"י ליבוי שינאה לציבור אחר.

        אהבתי

        • anima הגיב:

          "מדובר בפרקטיקה נפוצה של אנשי ציבור לגבש ולחזק את התודעה הקבוצתית של הקהל הקדוש ע”י ליבוי שינאה לציבור אחר".

          איזה קשקוש. יוסי שריד אמר את מה שהוא ורוב הציבור הישראלי, כולל מנהיגיו, חושבים, רק לא נעים להם לומר בגלל הפחד שהשרישו בנו מגיל אפס שלא מדברים סרה במת. במיוחד אם המת הוא מנהיגה הרוחאני של קבוצה בעלת כוח אלקטורלי לא מבוטל.

          הרב עובדיה אמר דברים הרבה יותר חמורים בחייו וליבה שנאה לקבוצות וציבורים רבים ושונים (כולל 6 מלין יהודים שנספו בשואה). ראה רשימה חלקית שהביאה ולווט מהפייסבוק.

          שינוח בשלום על משכבו ושיעזבו אותנו בשקט עם הפסטיבל התקשורתי המוגזם (והצבוע) סביב מותו.

          אהבתי

          • רוב הציבור הישראלי, מי חותם על זה? רוב הציבור 'החילוני' שאני ואתה משתייכים אליו אולי. שריד ועובדיה נבנו מבדלנות וטינת האחר כמו לפיד האב ורבים וטובים חיים ומתים. הדמיון בין המחנות רב על שוני בהיבט הזה. איזה מנהיגים פוליטיים ניסו לאחד במקום לפצל אותנו לעדרים בצבעים שונים?

            אהבתי

            • anima הגיב:

              בדיוק מי שחותם על "פרקטיקה נפוצה של אנשי ציבור" ו"הקהל הקדוש".
              אתה טועה. הרב עובדיה נבנה מבדלנות וטינת האחר כי כך מצווה תורת ישראל (שפוך חמתך על הגויים וכיו"ב פנינים). הוא אף הגדיל והרחיב את המושג "שפוך חמתך" לקבוצות נוספות כפי שכולנו יודעים. יוסי שריד, לעומת זאת, ניסה לגרום לרב עובדיה ושכמותו לקבל את האחר ולהכיר בזכות הקיום שלו, בין אם הוא פלסטיני, הומו, או חבר קונגרס אמריקני-פרוטסטנטי.

              אהבתי

              • אם הבנת שתורת ישראל מסתכמת בשפוך חמתך על הגויים נראה שיוסי שריד הצליח כשר חינוך מעבר למצופה. להבדיל, אני מכיר גם את התורה וגם את מעיינות החמלה של המחנה הצודק.

                בין השנים 1936–1939 תמכה הפק"פ במרד הערבי הגדול (שכונה ביישוב בשם מאורעות תרצ"ו-תרצ"ט). פק"פ התנגדה לאלימות כנגד היהודים, אך טענה שהמאבק בכללו צודק.

                אהבתי

    • ברטה הגיב:

      יוסי שריד אומר את אשר על ליבו וראוי להערכה על יושרתו. ו לי אישית חסר סעיף פתוח בסקר הציני. זה מה שאמר עליו מרן:
      "על יוסי שריד[עריכה]
      "נכנסו ביום אחד מנוול אחד מאלה, הרשעים האלה, המחבלים האלה. אולי זה יוסי שריד וכוש שלו." ~ 7 בדצמבר 1999
      "לתלות אותו על עץ גבוה חמישים אמה."
      "רשע ומרושע, כזה שקרן ומבזה אותנו."
      "הוא סיטרא אחרא. שטן. יימח שמו. ויש למחות את זכרו כזכר עמלק. בקריאת המגילה בשעה שתגידו ארור המן, תגידו גם ארור יוסי שריד… השם ישים דמו בראשו וייתן בו נקמות שנעשו בהמן… כך כל הנקמות שעשו בהמן יעשו גם ביוסי שריד."
      "ארור יוסי שריד, צריך לעקור אותו מהעולם."

      אהבתי

  14. shttutit הגיב:

    כשמפרסמים סקריר כזה שזה בסדר
    אבל לפחות אחת השאלות כל כך מפתה
    אבל כל כך

    אז מה הפלא?

    :mrgreen:

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    מה זאת אומרת "על פי הגרדיאן זו טעות"?
    זו טעות נקודה.
    נובע מזה שאנשים לא מבינים שאחוזים לא עובדים אותו דבר לשני הכיוונים (אם משהו אחד שווה 200% לעומת משהו שני, השני שווה 50% לעומת הראשון, ולא "200% פחות").

    אהבתי

כתיבת תגובה