אצבעות שחורות 11.10.13

 תופינים לשבת/ דודו טופז

ידידי-ידידנו עומר לוי נזכר במערכון מוכר העיתונים של דודו טופז ומצא אותו.
המערכון הוא מ-1987 לערך, כלומר בן 26. לא תאמינו.

(תוקן, 16:37)

בניגוד להמלצתי הכה נבונה, nrg לא מדווח לקוראיו שהאתר שובת חדשותית בשבת, והכתבות שמועלות הן ממגזיני הסו"ש, כלומר מתוזמנות מראש. נו, מה לעשות. אני את שלי אמרתי, עכשיו תעשו מה שאתם רוצים.
ואם כבר: משכורות ספטמבר של עובדי מעריב נכנסו ב-10 בחודש, אבל התאריך המופיע בבנק הוא התשעה. כך היה גם בחודש שעבר.

שלי יחימוביץ' במייל השבועי ששלחה אתמול לפעיליה:

… אני מניחה שאז (לפני כשנה, כשהכחישה, V) השבתי כך מתוך חשש איך תתקבל תשובה אחרת, וזו היתה כמובן טעות, טעות שלשמחתי היתה לי הזדמנות לתקן השבוע. אני מזמינה גם פוליטיקאים אחרים לעשות את התיקון הזה

נתניהו ב-NYT

מתברר שהעיתון בחר לשלב רק מעט מדבריו של רה"מ בכתבה עליו.
האם נזכה כעת למכתב סטייל רוג'ר ווטרס לידיעות?

המוסף לשבת/ ידיעות

אחרי שהתברר לי שמבקר המדינה קורא את ולווט, מה לי לשוש שוב מכך שמבקר המדינה השני, נחום ברנע, קורא אף הוא את הבלוג.

אשר על כן, מתברר, נדרש הוא לסוגיה אותה כבר הזכרתי השבוע, מדוע לא התכוננה המשטרה להלווית הרב עובדיה, ואז השתמש בנימוק המובן מאליו שלי, הרי הלכות הלנת המת בעיר צריכות היו להיות ידועות למשטרה (שלא לומר לכל בעל השכלה עממית החי בירושלים, למשל). ציטוט מפוסט 8 באוקטובר:

ידיעה משונה בידיעות (ירון דורון): משטרת ירושלים לא הספיקה להיערך להלוויה. למה, למשטרה אין חבצלות? למשטרת ירושלים? מה, אתם לא יודעים שום דבר בהלכות הלנת המת בעיר?

ברנע מביא כל מיני הסברים די מטופשים של המשטרה.
הכי הרסו אותי פעילויות המודיעין שלה: היא שלחה (רק בסמוך למותו של כבוד הרב. למה?) בלשים בלבוש אזרחי לבית הקברות סנהדריה, "כדי לאתר את חלקת הקבר המיועדת, בצמוד לקברה של מרגלית יוסף".
לא נכון! שלחתם בלשים? על שיחת טלפון לבית הקברות, שבה היו אומרים לכם את מספר החלקה, הגוש והקבר לא שמעתם? אלליי. זו משטרת ישראל, וזה העיתונאי המביא את נימוקיה בכובד ראש.

וקטע מצחיק: בניגוד לדברי אריה דרעי לנחמה דואק, שכאשר באו אליו קציני משטרה בעוד הרב מורדם ומונשם, וביקשו לתאם את סידורי ההלוויה והוא צעק עליהם ובכה, קציני המשטרה שהיו שם טוענים בפני ברנע שלא היו שום בכי וצעקות. אולי דרעי התפרץ בלב.

נכון, צחקנו רבות על נתניהו שלא יודע שבאיראן לובשים ג'ינס. ובכן לובשים, בעיקר בטהראן, אבל זה לא בדיוק ככה. גם אורלי אזולאי, שטסה לשם כדי למשש את הדופק, ומספרת על אורחותיהם המערביים של התושבים, מספרת על הנערות מאיראן שבמטוס מפריז, זמן מה לפני הנחיתה, עטו על עצמן את המאנטו, הבגד הארוך שנשות איראן לובשות. כן, באחת השכונות הצפוניות של העיר יש סלון לנשים בלבד, שכשהן נכנסות אליו הן מעיפות את המאנטו הזה, ונשארות במיטב בגדי המעצבים. מאחר שאסור להן לחשוף את גופן, הן מטפחות מאוד את פניהן. הלו, זה לא נקרא חופש. זה לא נקרא שיש באיראן הכל. זה מצב מחריד ונורא, כשהג'ינס נמצא מתחת למעטה שנשים נאלצות לעטות על עצמן, כדי לא לעורר שום יצרים. בישראל כמו באיראן.

מוספשבת/ מעריב

בשנת 2000 ראיין אדם ברוך את עובדיה יוסף. נראה לי שבזה מיציתי את התייחסותי לרב.

סופשבוע

אה, וגם הכתבה על הרבנית יהודית יוסף, הבוחשת בקדירת המרן הבא. למי שמעוניין.
[שנייה, מגיעה עדות מגן עדן].

אחרי ההצלחה המסחררת של ליאור דיין ברמאללה בפברואר האחרון, נסע לשם אסף גבור לפסטיבל בירה.
מאז הכתבה במעריב, שלא עוררה הדים רבים לכאורה, כך לפחות חשבתי, התראיין וסיפר על כך דיין כמיליון פעם, כולל כמובן הפרק המפורסם במחוברים+.

מוצש

גיל קופטש חוזר "אחרי שנים של שתיקה" (דמיינו שלושה סימני שאלה).
גיל קופטש חוזר, 2001.
גיל קופטש חוזר, 2008.
גיל קופטש חוזר, 2009.
גיל קופטש חוזר, 2010.
גיל קופטש חוזר, 2011.
גיל קופטש חוזר, 2012.
גיל קופטש חוזר, 2013.
טוב, אני מקווה שהעיקרון ברור. תודה.

7 ימים

שיר

ידיעות
מקדם את מפעלות עובדיו. זה יפה, חברי ונאה. נו, מה, מי יקדם?
וכך ספרה החדש של סמדר שיר (אמא, תחייכי!) בהוצאת ידיעות ספרים זוכה גם הוא לקידום, ולראיון איתה. שיר מספרת על השנה הקשה בחייה, בה עולמה, כפי שהכירה אותו, מתמוטט. היה לכך קד"מ במהלך כל השבוע.
הכל טוב ויפה, אבל מה קרה? מהו האסון? זאת לא נדע לעולם. חרדתי כל השבוע שמא לקתה במחלה קשה, ומי יודע, ומה. אבל לא. וטוב שכך. אני באמת שמחה.
מה כן? אינני יודעת. שיר, כותבת ותיקה מאוד בעיתון, זוכה לחיסיון, ואין לוחצין עליה לספר מה אירע לה. אבל דומה ששלושה שבועות בהודו סידרו לה את הראש, וגם את הספר החדש.
אין אני רוצה ללגלג על שיר חלילה. ממש-ממש לא. אבל אי אפשר לנהוג איפה ואיפה. לא רוצה לספר מה קרה? אז לא, אפשר לתת פרק מהספר (בסדר, השלמתי עם הקידום מבית ועם מפעלות ידיעות החשובים) ולסגור עניין. אבל ככה להשאיר אותנו מוטרדים חיים שלמים עכשיו?
האם שיר הייתה מאפשרת למרואיין/ת שלה לתת ראיון מחורר כזה?

מיד לאחר הראיון עם שיר יש סיפור גנוז של מאיר אריאל, שמקדם את הביוגרפיה שלו, אותה כותב נסים קלדרון עם עודד זהבי. יקרוא לה "ארול אחד" והיא תצא בזמורה ביתן.

מדינת ישראל חוסכת על אזרחיה בבדיקות MRI. מעניין איך זה בברלין.

מוסף כלכליסט

מבט אחר על העוני בהודו.

שישבת/ ישר"ה

יום במקלט לנשים חרדיות מוכות (אמילי עמרוסי). כן כן, זה קורה אצל כולם, הכוונה, ללא הבדלי מוצא, מעמד ומידת האמונה באל.
אין מה לא להאמין ואו להתפלא.

למה עוד ראיון עם פרופ' רפי קרסו, המתוקשר ברופאים?
כי מהשבוע הבא הוא יתיישב בכיסא ראש החוג לפסיכולוגיה במסלול האקדמי של המכללה למנהל.

מוסף הארץ

הזכרתי כבר את הידיעה על האלכוהול והקפה, על הכותרת הבלתי נסלחת שניתנה לה.
במדור הקצה יש כתבה המתייחסת בדיוק לעניין זה ולמחקר האמור וליכולתם הדלה של בני האדם להסיק מסקנות.
על טלומרים קצרים וארוכים, אלכוהול וקפה, והדמיון המדהים שלנו לשמרים, בלי להעליב (סמדר רייספלד).

האם הדיון הנרחב במקור המילה אלוף הוא מחווה לעורך העיתון?

קירה רדינסקי, גאונה בת 27. חובה לקרוא את הטוקבקים. מחקר מאלף בפני עצמו.
מה שכן, זו לא החשיפה הראשונה שלה, והיא כבר זכתה למלאן התייחסויות.

מארקרוויק

גיא רולניק מסכם את גל אלפי התגובות וההתייחסויות לדברי יאיר לפיד ועוזי דיין על המהגרים מישראל.
זאב אברהמי במדור דעות: למה עברנו לברלין.
אבל עכשיו אני מבולבלת.

על פי אומדנים, כ–30 אלף ישראלים חיים היום בברלין (היהודים הפוסט־ישראלים, אני קורא לנו). 30 אלף ישראלים החליטו החלטה אמיצה, קורעת לב, תולשת משפחות. 30 אלף זרים, תלושים במידה כזאת או אחרת. דיין היה יכול להראות גם קצת אמפתיה כלפי הישראלים הללו. התגובה שלו היא תמונת פוסטר של ערלות לב.

הרי ממש פה נכתב באותו יום ממש שמדובר ב

504 אלף זרים מתגוררים באופן רשמי בברלין, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המקומית. מדובר באזרחים בעלי דרכון זמני שנרשמו בעירייה. הספירה לא כוללת זרים בעלי דרכון גרמני. מתוכם, 102 אלף טורקים, 45 אלף פולנים, 18 אלף איטלקים, 7,000 לבנונים, 3,300 ישראלים ו-200 פלסטינים. הרוב המכריע של הישרלים בשכבת הגיל של 45-15, אם כי גם 307 ישראלים בני 75 ויותר נרשמו בעירייה כתושבים.

אז כמה ישראלים חיים בברלין? שלושים אלף או שלושת אלפים ומשהו?

Mako מגזין

קוראים לזה "דיכאון הפייסבוק" ­– מושג שנכנס בשלוש השנים האחרונות למאגר של ארגון רופאי הילדים האמריקני, אחרי שרופאים התריעו ששימוש מוגזם ברשת מפתח בקרב הפציינטים שלהם תסמינים של דיכאון קלאסי: בין היתר, התבודדות חברתית, שגרה מינית לא מוגנת או אגרסיות והתנהגות של הרס עצמי. את פייסבוק, אגב, אפשר להחליף במקרה הזה גם באינסטגרם, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת שגורמת לכם להתכווצות קלה בחזה בזמן שאתם סורקים את הפיד.

מאוקטובר השתנה הקרדיט של מי נגד מי, ומתחת לכותרת המשנה כתוב "בהשתתפות אסתי אהרונוביץ", וזה, כמה שבועות אחרי שאביב הורביץ ציין שהיא נוטלת חלק במדור.

מדינת כל גזעניה

מתברר שפער השכר בין אשכנזים למזרחים ירד. הידיעה היא מסוף החודש שעבר, והיום יש כתבה נרחבת בגלובס, אבל היא עוד לא ברשת.

האנטישמיות החדשה

בדרך כלל אני לא משתמשת בתיאור הזה, ומלגלגת על העושים בו שימוש על כל צעד ושעל. אלא שאתמול קרה משהו. אלקטרון הביא קישור אליו, ובלילה קיבלתי את הפוסט/ מכתב הפתוח ממכרים שלי החיים באזורים המדוברים בפוסט. חן מציג (או מזיג?), איש מרצ, חמש שנים בצה"ל, מספר על האנטישמיות החדשה, המופנית כלפי ישראל, ועל הדיסאינפורמציה על ישראל ששמע בעת הרצאותיו.

אותם מכרים ששלחו לי את הפוסט, כתבו את הפתיח הבא:

…חזרנו מביקור אצל הבת בטקסס. טוב היה לראותה ולבלות בחברתה, אך הביקור השאיר טעם מר בפי. תארי לעצמך שהבת (שנולדה בארה"ב) לא רוצה שאגיד למכריה שאני מישראל, בכדי שלא ידעו שהיא ממוצא יהודי. היא אמרה לנו שאם ייוודע הדבר יחרימו אותה המכרים והשכנים. היא גרה בקהילה של אנשים מעל גיל 50, קהילה שכולה בתים פרטיים ויש בה מועדון גדול אליו משתייכים התושבים. מקום נחמד, אלמלא סוג האוכלוסייה.

לפני פיזור

הסקריר המאה של ולווט אינטרנשיונל בע"מ יצא לדרך בשישי.
עד כמה משקפת טבלת השכר שהתפרסמה בגלובס (עיינו בפוסט של אתמול או בלחם עבודה). הסקריר מופיע בטור השמאלי, לנוחות המאזינים.
ותגובה שהתקבלה מהשטח, בהארץ:

במודפסת, מעורך בכיר (כולל) ומעלה – המספרים אינם מייצגים. כל השאר נראה סביר.
באינטרנט, עד עורך בכיר (כולל) מייצג לחלוטין. משם ומעלה חלומות בהקיץ.

בגלובס מתפרסמת גם טבלת שכר בהייטק. מאחר שיש פה רבים משם, הם מוזמנים להביע דעתם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

78 תגובות על אצבעות שחורות 11.10.13

  1. ברטה הגיב:

    איזה קטע- שקע ותקע

    אהבתי

  2. shttutit הגיב:

    שיהייה שבוע מצויין

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    תגידו, אני היחיד ששם לב שהשחקן מהפרסומת של המדינה לתעודת הזהות הביומטרית למד משחק אצל ג'ואי טריביאני?
    (בקשר לסוף הפרסומת)

    אהבתי

  4. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    קירה רדינסקי אולי גאונה, אבל מייצגת לטעמי את החזון האורווליאני בצורתו המבעיתה ביותר וגם מפזרת הבלים. את דבריה הבאים קראתי אחוזת פלצות:

    אני חושבת שאם הייתי באה לגוגל ואומרת להם “אנחנו רוצים לשנות את העולם, אנחנו רוצים למנוע פשע בכל העולם ויש לכם את כל המידע שיכול לעזור לנו”, הם לא היו יכולים לעשות כלום, דווקא כי הם מוגבלים בסוגיות של פרטיות. אם היו מורידים את המגבלות עליהם, זה היה עוזר. אני מכירה מחקר שנעשה במיקרוסופט לא מזמן. הם לקחו חיפושים של אנשים וניסו לזהות התקפים פסיכוטיים. התברר שכשאנשים שידוע שהם חולים במחלת נפש שוכחים לקחת את התרופה שלהם, החיפוש שלהם משתנה. למשל, הם מתחילים לחפש כל מיני דברים עם אופי מיני. באותה נקודה אפשר ליידע את הרופא שהדברים מתחילים להשתבש. 👿

    אהבתי

    • avi הגיב:

      הבעיה דליה שמציגה מערכת שכזו היא למי תהיה הזכות להשתמש בה, ולאיזה חלק במערכות שכאלו תהיה לו גישה. אני מניח שמתי שהוא בעתיד יהי דיון ציבורי נרחב בנושא אבל אסור לדוגמא שלממשלה תהיה גישה בלתי מוגבלת לכל היכולות של מערכת עתידית שכזו וגם שתחוקק חוקים שיאפשרו לה להשתמש ללא מגבלה ביכולות המערכת על מנת לחזק את שליטתה בפרט. זה בהחלט עשוי להוות בעיה. מצד שני אם לרופא שלך נניח תהיה גישה חלקית למערכת שעשויה להתריע בפניו על בעיה שהיית מעוניינת שתהיה תחת בקרה אזי מדובר בדבר אחר לגמרי.
      גם היום מערכות מחשוב מסוימות כמו אלו שתחת שליטת הnsa יודעות כמעט כל דבר על כל דבר כולל מילות החיפוש שאת מקלידה בגוגל.
      השאלה שתהיה רלוונטית תמיד היא מה עושים עם כל המידע הזה ומה מידת הבקרה הציבורית על כל זה.
      אני מניח שבעתיד ככל שהחשיפה הציבורית תהיה גדולה יותר למערכות שכאלו כמו גם השימוש בהן הדרישה לפיקוח ובקרה תגבר.
      כמו הרבה דברים בחיים שלנו זה יכול להיות טוב ויכול להיות רע, הבחירה נתונה לנו ולכיוונים שהחברה שלנו צועדת.

      אהבתי

  5. אורן הגיב:

    חן מזיג היה שליח של ארגון ההסברה StandWithUs העוסק בתעמולה פרו ישראלית (אולי הוא גם "לא הצבעתי ביבי", "לא הצבעתי לפיד" "איש מרצ" כמקובל בטוקבקים, אך לא רלוונטי כמוהם).
    הבלוג לא מכיר אותו מאתמול, אלקטרון קישר אליו כבר לפני שמונה חודשים. כלומר את אותם דעות הוא הביע כבר בתחילת שליחותו, ואין ליפול לתרגיל התעמולתי השקרי של "חוויה אישית". ולחשוב שיש משהו אותנטי בקריאה שלו לנידוי יהודים שלא מסכימים לדעתו (הוא קרוב יותר ל"אם תרצו", הרי בטוויטר הוא כותב גם נגד ג'י סטריט את "שוברים שתיקה" הוא מכנה משתפי פעולה עם הנאצים, אכן איש מרצ קלאסי).
    אז זה בסך הכל סיפור של תעמולה שקרית על "אנטישמיות חדשה", שבעזרת מקשרים אובססיבים להסברה ישראלית כמו אלקטרון חוזרת לשיח הפוליטי הפנים הישראלי.
    כרגיל הוכחה להצלחת ההסברה הישראלית בעולם לשכנע את המשוכנעים והתמימים בתוך ישראל.

    אהבתי

    • אתה שוב עושה שמאלני ושולל דיעות ועדויות של אחרים על בסיס השתייכות פוליטית במקום להתמודד. מעניין מה תגיד על זה– גם פינקלשטיין הצטרף למערך ההסברה הציוני של Stand with us?

      אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      כל אחד והאובססיות שלו. כן, חן מזיג אשם בפשע הנורא של "הפצת תעמולה פרו-ישראלית", ואף ציינתי זאת בתגובתי אתמול. הוא מעיד על עצמו שהוא היה פעיל במרצ, ודבריו עולים בקנה אחד עם דיווחים אחרים ממקומות כמו אוניברסיטת ברקלי. אבל מכיוון שמבחינתך כל דבריו הם שקר מהתחלה ועד הסוף, אולי כדאי שתפנה את ההאשמות ישירות אליו. תמצא את עצמך שם בחברה טובה עם מיודענו ר.ס. מסיאטל.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, הצגת אותו אתמול כחבר מרצ, ולא כשליח StandWithUs. בכך הצטרפת למסע הטישטוש ראה למשל את התגובה של אבי למעלה. באם אתה מתכוון להמשיך בקישורים תעמולתיים לפחות דייק בעובדות, ואל תבלבל את המגיבים הנוטים להאמין בקלות.
        ראה למשל את האמיר המתווכח עם "דעות" אנונימיות שמזיג הביא לצרכי מאמרו. אני לא דופק את הראש בקיר כי התרגלתי לגיחוך.

        אהבתי

  6. Mosh הגיב:


    תודה לאל על מיילי !

    מי מוכן להתערב שהיא לא יודעת להצביע על ישראל במפה ?!

    אהבתי

  7. black הגיב:

    "אז כמה ישראלים חיים בברלין? שלושים אלף או שלושת אלפים ומשהו?"

    שלושת אלפים בעלי דרכון ישראלי (מזרחים, ישראלים ותיקים ורוסים). שלושים אלף סך כל הישראלים שרובם ירשו את הדרכון מסבא ניצול השואה.

    למי ששואל איפה הכבוד, רב שארית הפליטה שהועלתה לישראל אחרי המלחמה, היו חסרי ערכים ומתבוססים בשוק השחור ובהלשנה כבר אז. זאת הסיבה שמפא״י לא מסרה את נישמתה להציל עוד מהיהודים האלה. הישרדותם נחשבה לסלקציה שלילית בעם היהודי. שרדו אלה שבגדו או השאירו את העבודות הקשות לאחרים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאיפה הבאת את הפרשנות המשונה הזו לישראלים, שאין בה טיפת היגיון?
      יש פה שני נתונים שלא מתקרבים אפילו אחד לשני, אלא אם למישהו נשמט אפס אחד.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        הנתון של 3000 ישראלים מתייחס רק למי שנרשם עם הדרכון בעירייה.
        יחד עם זאת, נתון של 30.000 ישראלים נשמע מופרך ומדומיין.

        אהבתי

        • black הגיב:

          לא מדויק. אם ישראלי נרשם בעיריה עם דרכון פולני, גרמני או איחוד אירופי אחר הוא נרשם לפי הלאום של הדרכון ולכן הוא זכאי לכל הזכויות כמו דמי אבטלה ודמי הכנסה. רב הישראלים שם הם חסרי אמצעים ומתקיימים מהקיצבאות האלה, לכן זה הגיוני שרובם (להוציא את אלו שנכנסו בויזת אומן או סטודנט) הם בעלי פספורט אירופי. לשיטתך הם עדיין ישראלים אבל לבירוקרטיה הגרמנית יש חישובים שלה.

          אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    קירה רדינסקי, גאונה בת 27. חובה לקרוא את הטוקבקים. מחקר מאלף בפני עצמו.

    V, אם את נזקקת לתחזית על העתיד, עדיף לך להשתמש בשירותי השכנה שלך סנא קומא. מחפשת גאונה? לכי לעדה יונת.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא נזקקת לכלום (רק לקצת כסף), ואני לא מחפשת שום גאונות.
      אני מספיקה לעצמי;)

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        תחזית המבוססת על אלגוריתם של חיילים זקנים: הבלוג של וללווט יתקיים הרבה אחרי שחברת סיילספרדיקט תיעלם.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          יותר משהתגובות על קירה רדינסקי מעידות על עליה. הם מעידות על המגיבים. כמעט כולם מתפלשים בבורותם ומשום מה עוד גאים בזה.
          למעשה כמעט לכולם אין בכלל מושג איך הדבר הזה בכלל עובד וגם אם וכאשר יסבירו להם זה כנראה לא יעזור.

          מדובר על פי התרשמותי בבחורה שהיא פשוט עילוי נדיר, גם ברמה האינטלקטואלית וגם ברמה האתיקה האישית לא פחות מזה, בוודאי לגילה, ושעשתה ועושה דבר שרוב המגיבים לא מסוגלים בכלל להתחיל להבין אותו עדיין. רק העתיד כנראה יוכיח את זה.

          מכיוון שאני מכיר באופן כללי מערכת בעלת עקרונות דומים שמפותחת כרגע בעולם, מדובר בסוג של מערכת שאם תעבוד באופן מוצלח, אפילו יחסית, מצריכה יכולות מצד המפתח שאפילו ברמה הקונספטואלית נדיר בכלל שקיימות בבן אדם אחד, כך שמדובר בסטארט אפ שהוא פשוט נדיר בסוגו כמו גם מי שעומדת מאחוריו.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            יש כבר אפליקציה לחיזוי עתידות כמו של הגברת וקוראים לה בזוקה. גאון זה כינוי ראוי למי שמייצר(ת) דבר בעל ערך באמצעות שכלו (זה לא חל על יחסי ציבור). גאון מדעי הולך לעשות פוסטדוק ולא מקים חברת CRM.

            אהבתי

            • avi הגיב:

              ועל פי מה קבעת שמדובר ביחסי ציבור ולא במשהו בעל ערך?

              תחושת בטן? ניחוש מושכל?

              דווקא אתה שמכיר ביכולתו של אדם שנוי במחלוקת כמו עמנואל ולד שהיה גדול אינטלקטואלית בכמה דרגות מסביבתו ולא זכה להכרה שהיה ראוי לה, בטח לא בזמן אמת, אמור לדעת קצת יותר טוב.

              קודם כל אתה מניח הנחה שגויה שמבוססת על מחסור באינפורמציה או חוסר הבנה ולאחר מכן אתה קובע שמדובר ביחסי ציבור. זה לא רציני.

              לכל היותר טענותיה טעונות הוכחה וביסוס וזה ייקח בערך עוד 10 עד שנוכל להסיק מסקנות חותכות לגבי יעילות המערכת שלה ותקפות התוצאות שלהן. בוודאי יהיו גם כשלונות בדרך.

              לא צריך אגב להתרשם יותר מדי מהכותרות בנוסח גילוי העתידות. אלו נועדו בסך הכל כדי לקרב את הנושא לקהל הרחב. גם היא לא באמת רואה את נושא באופן הפשטני שבו הסביבה מתייחסת לזה בדרך כלל.

              החכמה במערכת שכזו היא היכולת מתוך מאגר אדיר של נתונים (שחלק גדול מהגאונות היא היכולת לבנות אותו ולעשות לו אינטגרציה ולהבין איזה נתונים צריכים להיות נכללים בו) לזהות תבנית ( למעשה מדובר לעיתים בעשרות תתי תבניות שהמערכת יכולה לזהות) שתאפשר לך בסבירות גבוהה ככל האפשר לעשות אקסטרפולציה לגבי העתיד.

              זה לא מדע בדיוני. מדובר בשלב הבא ביכולת השימוש שלנו במחשבים (כשבמושגים היסטוריים המחשב הוא בסך הכל המצאה חדשה יחסית בסך הכל וכך גם יעלות השימוש בו)אשר עד כה בתחומים לא מעטים כמו ניהול מדיניות ציבורית, כלכלה ואפילו ביטחון הוא דיי מפגר ופרימיטיבי בסך הכל ואנחנו לא ממש מודעים לכך. צריך לתת לזה זמן להתפתח. ההיסטוריה האנושית מלאה באנשים, פיתוחים והמצאות שבתחילת דרכם כלל לא היו נחשבים לאפשריים והיום מתייחסים לזה כמובנים מאליהם.

              זה לא שלא צריך סקפטיים אלא שגם את הסקפטיות יש לצרוך עם יותר מקורטוב של מלח.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                אתה מאוהב?
                אמנם אני שייך לאילו שהמפגש הראשון שלהם עם מחשב היה באמצעות מכונת ניקוב כרטיסים אבל אפילו מחשבאי בלאי כמוני יודעים שאי אפשר להתחיל לבנות בניין מהגג. לעיניינו, קודם כל על הגאונים להמציא מחשב שיודע לנבא את העבר ואחר כך נתקדם.

                אהבתי

  9. tamar הגיב:

    וולווט יקרה, הצצתי בסרט על דודו טופז. לדעתי אין זה הסרט הגנוז של דורון צברי, אלא סרט שנעשה סמוך לאירועי התקיפות ושודר לפני כמה שנים.

    אהבתי

  10. tamar הגיב:

    בעניין יחימוביץ – מודה ועוזב וגו'. אפשר להבין שהתקילו אותה בוואלה בשאלה, ולא היתה לה שהות להרהר בדבר. היא לא הכבירה במילים על התנגדותה מאז ומעולם לסמים קלים. אמרה "לא", וכעת מודה ששיקרה. אני, לפחות בעניין הנ"ל, מוחלת.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      היא צריכה להרהר האם כדאי לומר את האמת או לשקר?

      אהמ.

      חימוביץ' טענה בראיון שאין לה מה להסתיר, לדבריה, בניגוד לשר האוצר יאיר לפיד ש"בכל פעם מגלה איזה פרט בעברו שהוא שכח".

      […]

      "אני יודעת שיש אצלנו איזה מנהג להתחמק, או לשקר, כשהשאלה הזאת נשאלת, אבל זה נראה לי מיותר וחוץ מזה אני נוהגת לומר אמת", כתבה יחימוביץ' לאחר מכן בעמוד הפייסבוק שלה, "כל אופציה אחרת נראית לי מסובכת מדי".

      זה מקרה קלאסי של מישהי שמשליכה אבנים עם חמאה על הראש בבית זכוכית בשמש. היא עשתה בדיוק רת מה שהיא מאשימה בו את לפיד.

      הודתה ששיקרה? היא אפילו לא מודה שהכחישה עישון, היא רק "מניחה". טוב, מה עוד היא יכולה היתה לעשות, כשההכחשה שלה צולמה ושודרה? לו מישהו היה מראה הקלטה של לפיד מעשן, גם הוא היה מגמגם איזו הבהרה כזו, כרגע זו מילה כנגד מילה אז הוא לא צריך.

      אהבתי

  11. לירון הגיב:

    היכן התגוררת?

    אהבתי

  12. ברטה הגיב:

    האנטישמיות החדשה מכוונת כלפי מדיניות אקיבוש. אין קשר ליהודי בעל האף מהדער שטירמר. דובר רבות שזה מה שיקרה, היו שהזהירו היו שקיוו , אם זה מה שיזיז משהו במדיניות הבטון הימני -גז"ל.

    אהבתי

    • מבקר המדינה הגיב:

      מי שמחרבן מול המאוורר

      אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      צודקת לגמרי. באמת מצטער לקלקל את החגיגה, אבל מניסיוני הפרטי אני לא נתקלתי בארה"ב באנטישמיות במובנה הקלאסי, אלא שנאה לישראל עקב מדיניותה. בעיני זה תהליך בלתי נמנע – כל עוד תשלוט כאן ממשלה ימנית קיצונית, תהיה שנאה לישראל. הישראלים שמשלשלים פתק לקלפי צריכים להפנים זאת – לכל פעולה יש מחיר, גם אם באותו רגע הם לא חושבים כל כך רחוק. אני לא הסתרתי מעולם את העובדה שאני מישראל, ואף אחד לא שנא אותי בגלל ליל הסדר, אני משוכנע, אלא בגלל מה שהימנים המקצועיים כאן, אם יורשה לי לאחזר את המונח המוצלח שטבע מישהו כאן, מכנים בלעג "הקיבוש". כן, הכיבוש, כלומר מדיניות ישראל. עוד תופעה מעניינת היא להפריד בין העם לממשל בארה"ב. בעוד שברחוב יש שנאה לישראל, הס מלהזכיר זאת במרחב השלטוני – שומר נפשו (או יותר נכון עבודתו) לא יעז למתוח ביקורת (אלא לכל היותר מרוככת מאוד) על ישראל. דבר אחד מוזר בעיני, הפער בין התמיכה בישראל בסקרים שמפרסמים שם מידי פעם, לבין הניסיון הפרטי שלי. בסקרים התמיכה בישראל היא ברורה ובולטת, ברחוב – נו, על פי ניסיוני הצר כעולם נמלה – לא ממש. ועוד הערה: גם מתעבי מדיניות ישראל הגדולים ביותר ("האנטישמים החדשים") התרככו כגזרים ששכבו במקרר חצי שנה לפחות, לאחר ששמעו מה לי יש לומר על הממשלה בישראל ועל מדיניותה. אנטישמיות? היא קיימת, כך שמעתי, לפגוש אותה בגודל טבעי, לא יצא לי משום, מה ואיכשהו אני התגוררתי שם ללא הפרשנות של הפרשנים ברשת.

      אהבתי

      • תמיד תוכל להאשים את הימין באנטישמיות -והמתנחלים כמובן. גם אחרי שנחזיר את השטחים ונקלוט 6 מיליון "פליטים" פלסטינים יהיו כאלה שיגידו שבגלל שיש שבתון ביום כיפור האנטישמיות ממשיכה להתקיים. מעניין איזה ויתור יגרום לך להרים מבט ולהחליף דיסקט.

        אהבתי

      • Mosh הגיב:

        חזרתי מהמחשכים כדי להגיב במיוחד לעו"ד
        תמיד כשאלו מהמחנה שלך מעלים את הטיעון הזה אני שואל אותם שאלה קטנה – מה היה מצבה הדיפלומטי של מדינת ישראל לפני הכיבוש ?
        האם היא התקבלה בשטיחים אדומים ? האם נתמכה ע"י אימפריות העולם ?

        אני מזמין אותך לשיחה עם הורי הוריי לשמוע את סיפורי הפרעות שחוו בעירק , מרוקו ולוב ברגע שהוקמה מדינת ישראל (כשהכיבוש היה עוד "כיבוש 48" ) , איך שכיניהם קמו עליהם ערב אחד , בזזו ורצחו בהם ללא סיבה .
        אני מסתכן פה בגודווין , אבל…
        הטיעון שלך ששונאים יהודים/ישראלים בגלל משהו הוא כמו הטיעון שהשמדת העם היהודי התרחשה בגלל מעשי העם בגרמניה שהעלו את חמתו של הצורר .
        או שגירוש ספרד יצא לפועל בגלל שהשלטון לא יכול היה לסבול עוד את היהודים שהשתלטו על כל חלקה במדינה .
        לתת סיבה לשנאה זה אולי הדבר המסוכן ביותר, בגלל שהיא עושה אותה אנושית, פרופורציונלית … ואין שום דבר אנושי בלשנוא אדם רק בגלל שהוא נולד לדת שהיא לא שלך !
        כמובן שאפשר להמשיך ולטמון את הראש בחול ולהגיד ש"שונאים אותנו בגלל הכיבוש/השתלטות על מוקדי כוח/גזילת כספי האזרחים" או שתגיע להארה ותבין – אלו ששונאים אותך , לא צריכים סיבה, הם שונאים אותך בגלל מי שאתה בגלל הוריך וסביך – ושום נייר של הכרה ושלום לא יעלים את ההרגשות האלו כלפי העם שלך …. אני יודע, זה מבאס ממש .
        תזכור – ברגע שיעלם ה"טיעון" לשנאה ימצאו טיעון חדש כדי להצדיק את הרוע (רובם של השונאים מחפשים הקשר מוכח בשביל להרגיש טוב עם הגזענות שלהם ) .
        אחלה שבת !

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          "לפני הכיבוש" זה לפני 46 שנה. העולם של 2013 אינו העולם של 1967 (רענן את זכרונך באמצעות ויקי על התמורות העצומות שחלו בכל המימדים).

          תיאוריה שמבוססת על טיעון כזה אינה מחזיקה מים. כשם שאיראן אינה גרמניה הנאצית, אובמה אינו צ'מברליין וביבי אינו צ'רצ'יל. "ההיסטוריה חוזרת על עצמה" הוא ביטוי פופוליסטי ושגוי. מבט אמיתי על ההיסטוריה מגלה שההיפך הוא הנכון.

          מדינאי אמיתי רואה את ההווה והעתיד בלבד.

          ולגבי "שנאת ישראל" בעולם, יהיו סיבותיה אשר יהיו: הגיע הזמן לשים קץ להתקרבנות. בכל העולם יש אנשים ממורמרים, אנרגיות של שנאה וטינה לשונה, תסכולים וקסנופוביה. הקצף יוצא על כולם: שונאים ומלכלכים על אמריקנים, על היספנים, על רוסים, על ערבים, על סינים, על מוסלמים, על גרמנים, על טורקים, על כל העולם ואשתו וכן – גם על יהודים וישראלים.

          אהבתי

          • עוד מבט אמיתי לגבי ההיסטוריה.

            ליהודים הון עתק המעניק להם עוצמה רבה שהם מנצלים למטרות זדון.

            נכתב ב 1872 ע"י ההיסטוריון יקוב בורקהארדט.
            מתוך עלייתן ושקיעתן של ציבילזציות, שלום סלומון ואלד.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              ואו, איך החמצתי את זה 😯

              אתה יודע מה, זה משנה את כל התמונה. הציטוט בן 140 השנה מוכיח מעל לכל ספק שטענתי הנ"ל שגויה מיסודה. הנה – יקוב אמר. וזה גם מופיע בספר. וגם קראת אותו!

              סליחה ומחילה, לא אעשה את זה יותר (ומכוח האינרציה גם הולך לעשות פאנלים בבית של דני דנון ואח"כ נוטע עץ ע"ש ארז תדמור).

              אהבתי

              • על סמך אתה מבסס את הקביעה שהעולם השתנה בהיבט האנטישמי? הבאתי דוגמא לתפיסה פופוליסטית מפי היסטוריון מכובד ומלומד. זה לא בור כפרי או סתם אדם. את אותן אמירות הזויות ומרושעות כלפי אותו מיעוט תוכל לשמוע ב 2013 בכל אוניברסיטה מערבית וערבית. הפרוטוקולים של זקני ציון נמכרים כמו לחמניות. אם אתה לא יודע לנמק כיצד התמורות השפיעו על האנטישמיות אולי כדאי שתמשיך עם הפאנלים.

                אהבתי

          • Mosh הגיב:

            לצערי … ההיסטוריה חוזרת על עצמה
            תמיד תיהיה לך מדינה עם תסביכי גדלות של מעצמה שיודעת לסובב את המנהיגים עם פשרונות ביד אחת ואגרוף ברזל בשניה .

            תמיד יהיו שוחרי השלום שמפחד לקורבן האולטימטיבי (מלחמה) יהיו מוכנים להבליג על פשעי עבר אם יתחייבו להם שלא יחזרו עליהם (מה שכמובן מחליש אותם ) מתוך מחשבה שאין רוע בעולם שבכל אחד יש טוב כפי שהנצרות לימדה אותם.

            תמיד יהיו את האזרחים הנואשים לעזרה של מעצמות שמנהלות את גורלם על גבי שולחנות משא ומתן כאילו היו קלפים חסרי חשיבות .

            תמיד לועגים לאלו שמעלים את מלחמת העולם השנייה וחוזרים על המשפט "היום זה לא יכול היה לקרות" .
            מה עשה צ'מברלין כשירד מכבש המטוס עם ההסכם בידיו בחתימת היטלר שמאפשר סיפוח תמורת אי לחימה ? מה הוא אמר ? האם זה לא נשמע לך מוכר מימינו אנו ?

            העולם לא השתנה … לצערי .

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              לצערנו, ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה. הכל היה הרבה יותר פשוט וקל אם ההיסטוריה היתה מתנהגת כמו ניסוי במעבדה, וכל מה שצריך הוא לחזור על הפרוטוקול ולקבל תוצאות זהות.

              מה שאתה עושה זו אינטרפולציה פשטנית. לוקח אירוע נבחר (אחד מתוך אלפים), כזה שהלקח שלו נברר לפי צרכיך העכשוויים, ומנפנף בו כאילו המולך בשמיים מעמיד אותנו בפני אותו מצב בדיוק, ומה שהיה הוא שיהיה.

              מכיוון שאינני מבקש להיכנס כאן לדיוק מעמיק על דטרמניזם היסטורי וכאלה, אסתפק במשהו קטן שיהיה לך כחומר למחשבה: בשנת 1985 התמנה לתפקיד נשיא ברה"מ מיכאל גורבצ'וב. הטלטלה שהעניק האיש האחד הזה להיסטוריה העולמית מנוגדת לכל תפיסה של "ההיסטוריה חוזרת על עצמה". הוא עשה את הדברים הכי לא צפויים, הדהים את כל ה"סובייטולוגים" במערב, שבר כל פרדיגמה צפויה לגביו ולגבי ברה"מ ובמו ידיו העביר הוריד מהבמה את ה"גוש הקומוניסטי", שבמשך עשורים נראה נצחי ובלתי שביר.

              אהבתי

              • אזרח במיל' הגיב:

                מה שאתה עושה זו אינטרפולציה פשטנית. לוקח אירוע נבחר (אחד מתוך אלפים), כזה שהלקח שלו נברר לפי צרכיך העכשוויים, ומנפנף בו. 😯

                אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ממש גילוי אמריקה. עכשיו אנחנו יודעים שגם האמריקאים לא אוהבים עורכי דין

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לעו"ד
        1. אומרים אקיבוש.
        2. גזרים אורגניים מתרככים אחרי יומיים.
        3. הבאתי דוגמה אישית, לא מפולטרת, של אדם חי וקיים שאני מכירה, שכתב לי אישית. התגובה לא מפורסמת בשום מקום אחר ברשת.
        אז אתה לא חיית בטקסס כנראה אלא במנהטן. או באל.איי. או בבוסטון. אני לא יודעת. נו, יחי ההבדל.

        אהבתי

        • ברטה הגיב:

          -אז את עומדת לשבור לי את המקלדת.

          -שקיות חטיפי גזר גמדי ( שהם גזר בוגר שגומד בעזרת מחדד) מתרככים כבר על המדף במרכול.

          אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          קודם כל את מעצבנת כשאת צודקת, אמרו לך פעם? נכון, אקיבוש ולא הקיבוש. לא יודע מה נפל עלי. לא תחזור הטעות הזו. הלאה. גזרים אורגניים מתרככים אחרי יומיים? רילי? תחליפי את קופסת הקרח שיש לך מזה שלושה עשורים. הנה הלכתי לפרטי שלי והוצאתי את השקית של הגזרים של יבולי בר. השקית מול העיניים שלי עכשיו. מחיר לק"ג 8.99 משקל 1.066 סה"כ לתשלום 9.60. שבוע הם במקרר, אני ממשמש אותם כדי להיות בטוח, והם וקשים כמו…בדיוק כמוהו. ולגבי המכר: המכר טוען שהבת שלו טוענת שיחרימו אותה אם ידעו שהיא יהודיה בטקסס. תרשי לי לא לפעור את הלוע ולהתחיל להטיל ספקות אם זו כל התמונה, או רק חלקה, ואם זה מאוד נקודתי או שמפושט לטקסס כולה. לא בא לי להתווכח עכשיו. באמת הגיע הזמן למיץ גזר.

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          ולווט אני לא מבין את ההקשר של הפתיח של מכרייך מטקסס לדעה בהקשר לקמפוסים בצפון מערב ארה"ב. על כן עו"ד בהקשר הנכון יותר מעודכן מהם. בכלל טקסס גדולה, האם מדובר בשכונה של פרופסורים מאוסטין או פרבר בו יהודי נתפס כליברל חילוני מערי החוף.
          בגזרים רכים אני שומר על ניטרליות.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            האם עו"ד הזכיר את המילה קמפוס בדבריו ולא הבנתי? לא ראיתי?
            מה עניין עדכונו של עו"ד?
            זו חוויה פרטית וזו חוויה פרטית. אין לי מושג איפה הוא הסתובב, בהנחה שעו"ד הוא לא לפיד המשוטט בעולם ומפריח בועות סבון.
            מכריי שלחו לי מייל המספר על חייהם עכשיו.
            סיפרו על הבת, צירפו את המכתב של מציג או מזיג או מה.
            סיפרתי גם אני לכם.
            איפה בדיוק בטקסס, ברשותך, לא אפרט.
            מוצא חן בעיניך ובעיני עו"ד החוויה שלהם או לא, זה לא רלוונטי.
            זה מה שקרה להם. כשלעצמי הופתעתי מאוד, ואם הייתי שומעת על כך מאנשים אנונימיים כלשהם המצוטטים באיזה אתר קלוקל החובב עדויות אנונימיות, או על ידי שליח מטעם, הייתי מטילה ספק. לא במקרה זה.
            לא נראה לך רלוונטי לכלום, אז לא. מה לעשות.
            בעניין הגזרים, איך אפשר להיות ניטרלי כשאני משליכה אותם הפחה לדאבוני.

            אהבתי

      • חיליק הגיב:

        ועוד הערה: גם מתעבי מדיניות ישראל הגדולים ביותר (“האנטישמים החדשים”) התרככו כגזרים ששכבו במקרר חצי שנה לפחות, לאחר ששמעו מה לי יש לומר על הממשלה בישראל ועל מדיניותה.

        אז אולי הבעיה היא בהצגת המדיניות הישראלית (מה שנהוג לקרות 'ההסברה', ולא במדיניות עצמה?

        אהבתי

    • האמיר הגיב:

      באמת?

      At a BDS event in Portland, a professor from a Seattle university told the assembled crowd that the Jews of Israel have no national rights and should be forced out of the country. When I asked, “Where do you want them to go?” she calmly answered, “I don’t care. I don’t care if they don’t have any place else to go. They should not be there.” When I responded that she was calling for ethnic cleansing, both she and her supporters denied it.

      שימי לב: לא היהודים בשטחים הם אלו שאין להם זכויות בשטח וצריכים לחזור לישראל אל היהודים בישראל הם אלו שאין להם זכויות לאומיות בארץ בכלל וצריכים לעזוב.

      איך זה קשור ל- 67? מדברים כאן על 47.

      אהבתי

  13. האנטישמיות החדשה על במת האינדי-וולווט, יפה. בקרוב תקליט ומסע הופעות. תודה לאל שאת הדברים השמיע איש מרצ. כנראה שחן מזיג יחטוף וינודה. שאפו על האומץ לקרוא לדברים בשמם ולהעלות שאלות:
    A question that we, as a Jewish community must ask ourselves, is whether it is ever appropriate to include and accept Jews who support BDS and directly or indirectly advocate the ultimate elimination of the Jewish State of Israel.

    אתמול במחצית השניה סוף סוף ראינו את שחקני נבחרת ישראל משחקים בלי השבב. ויתרו על היהודי המתגונן שמאשים את חבריו ונבהל מהצל של עצמו. משומר עובר את הקיר של ריאל (אף אחד לא עובר את פפה) ייני מבטל את רונלאדו ובן הרוש לא דופק לנאני חשבון. שמחה בשפת הגוף וכישרון לא חסר. התוצאה משנית. נבחרת שהשתחררה מהפחד. אם גוטמן יועיל לוותר על זהבי ונאתכו יש סיכוי שנראה כאן כדורגל שמח ואפילו מפתיע.

    אהבתי

  14. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    מדינת כל גזעניה, וולווט בולטת ביניהם.

    הלו, זה לא נקרא חופש. זה לא נקרא שיש באיראן הכל. זה מצב מחריד ונורא, כשהג’ינס נמצא מתחת למעטה שנשים נאלצות לעטות על עצמן, כדי לא לעורר שום יצרים. בישראל כמו באיראן.

    בישראל כמו באיראן

    בתור אחת שמועסקת כבר שנים רבות במשטרת מוסר האופנה, ביחידה לבדיקת סוג/עובי הדנים של בנות ישראל האמורות להיות חסודות, לא נותר לי אלא להסכים עם הכותבת.

    ובבנין ציון וירושלים ננוחם.

    אהבתי

  15. מבקר המדינה הגיב:

    חדשות טובות. פער השכר בין מזרחים ואשכנזים הצטמצם. אפשר היה לחזות את זה כבר בזמן ימי המחאה החברתית ושלמה מעוז המושמץ התייחס לזה כגורם ישיר ליציאה לרחובות

    אהבתי

    • מבקר המדינה הגיב:

      דבריו הנבונים של הכלכלן המושמץ

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4174368,00.html

      שלמה מעוז: "מי הפגין ברוטשילד? האשכנזים"
      הכלכלן שלמה מעוז מכנה את בנק לאומי "בנק של לבנים" ואת בג"ץ "מוסד אשכנזים". לדבריו, "המחאה הונהגה על ידי בני האליטה האשכנזית שמתוסכלים מכך שהם צריכים להתחרות כשווים בין שווים". בית ההשקעות שלו, אקסלנס נשואה, תוקף: "התבטאות גסה ואומללה. ננקוט צעדים חריפים"

      עוד טען מעוז, כי התפרצות המחאה נובעת מכך שילדי האליטות הישנות מתקשים להתחרות ביוצאי ברה"מ לשעבר ובבני עדות המזרח: "מי הפגין בשדרות רוטשילד? הסטודנטים שמשלמים 12 אלף שקל בשנה. זה הוגן שבמכללות משלמים 40 אלף שקל בשנה? לסטודנטים במכללות לא היה זמן להפגין כי הם הלכו לעבוד. זה לא צדק חברתי.

      "אבותיהם של המפגינים הם אותה אוכלוסיה (האשכנזים, ynet). בחברה הקפיטליסטית שנכנסנו אליה, היתרון היחסי המסוים של האוכלוסיה הוותיקה הלך ונשחק. פתאום יש מכללות ואנשים רוכשים דעת. לא חשוב מה המוצא שלהם – גם אם לא היו שכנים שלהם בווילנה, היכולת מדברת".

      "נקודה שנייה היא העלייה הרוסית. פתאום באו רוסים חצופים, כמעט מיליון, התחילו ללכת ולהתקדם. התחלנו לרוץ אחריהם והם לא שיחקו את המשחק של האליטה הישנה והשאירו את הבנים שלה מאחור".

      אהבתי

כתיבת תגובה