אור בקצה

yediot14.10.13haaretz14.10.13
maariv14.10.13isra14.10.13

13.10.13-.indd makor14.10.13


הכותרות הראשיות+

בישר"ה מספרים חברי קיבוץ עין השלושה שבשבועות האחרונים שמעו קולות הלמות פטישים ורעשים של חפירות עומק מתחת לאדמתם. תושבת הקיבוץ המספרת זאת לכתב העיתון גדי גולן אומרת שהפנתה את תשומת לב האחראים לכך.
בידיעות אין לכך זכר. לא שמעו כלום ו"מרבית תושבי הקיבוץ כלל לא ידעו על כך שצה"ל איתר את המנהרה". גם במעריב מדובר על הודעה דרמטית אותה קיבלו חברי הקיבוץ שלא ידעו מאומה.
בהארץ מספרת חברת קיבוץ אחרת, כנראה, שהמנהרה עברה בכלל מתחת לשדות הקיבוץ, ושהיא מרוחקת יחסית.
בקיצור, מישהו הוזה איפשהו.

יובל גורן במעריב על תושב תל אביב בן 55, שהצית עצמו שלשום בלילה ברחוב ישראל מסלנט בשכונת שפירא. הוא מאושפז בתה"ש, נאבק על חייו. לא מצאתי אזכור במקומות אחרים למקרה.
תיקון: דיווח בזמן האמת בנענע10.

צרות בכותרות

הארץ מפנה בראש עמוד הבית לאג'נדה הטבעונית של נתניהו.
ברק רביד בכותרת הפוסט המסורבלת תוהה אם נתניהו בדרך להפוך לטבעוני. הקשר למציאות, רופף.

tivoni

משאל הסמים הגדול

גם nrg וגם ערוץ 10 ערכו משאל השתמשות בסמים בקרב הח"כים.
באתר מעריב התקשו להביא סיכומים. כמה כמה.
אך בעיתון המודפס דווקא סיכמו (אריק בנדר): 12 ח"כים הודו, 16 סירבו להשיב, היתר אמרו כי מעולם לא התנסו.
הנה התוצאות של ערוץ 10:
11 מתוך 120 ח"כים (או 12, בכותרת) הודו בשימוש בסמים מתישהו.
אוי, אלליי, גם בנענע10 מתפרצים הווידיאואים לחיים בלי שיתבקשו. מעוז השפיות האחרון באינטרנט הישראלי נעלם. איזה ייאוש.

אחרי שכלי התקשורת בדקו מי מהח"כים משתמש בסמים ומי משקר, אני מציעה את משאל התקשורת הגדול: כמה מאנשי התקשורת משתמשים בסמים קלים. מציעה ומבצעת. אחר כך נעשה פילוח נשים/ גברים, טלוויזיה/ רדיו/ פרינט/ אינטרנט, חרדים/ חילונים, קרליבך/ מוזס/ אבן גבירול/ בית הוורד/ השלושה ועוד ועוד.

[poll id="101"]

יאיר לפיד

במכתב לתומכיו, ניסה שר האוצר לרכך את המהלומה שהנחית על מי שעזבו את ישראל ובחרו לחיות במקומות אחרים.
שלא תגידו שאני לא מצ'פרת: זה מה שמצא לנכון השר לפייסבק ממסעו ברחבי ארצות הברית. פגישה עם סגן הנשיא ג'ו ביידן. שפת גוף בעייתית (הצלֵב-הצלב), נעליים לא נאות (במבצע לרפתנים).
ביידן

TV

עינב שיף בידיעות ואייל לוי במעריב די מרוצים מבני ערובה, אך יש להם פרשנויות שונות על מה שקורה איתה בארה"ב:

לוי: "עוד לפני שהסדרה יצאה למסכים היא נמכרה לרשת CBS, עלתה שם לשידור ב-23 בספטמבר וגם זכתה לביקורות טובות. שלושה מתוך ארבעה כוכבים בעיתון USA Today".

שיף: "… סובלת מרייטינג בעייתי ומביקורות חלשות וספק אם תשרוד את הסתיו".

שיר זיו בישר"ה התעלמה. האם זה קשור להצהרה של אלון בן דוד?

לילך וולך מוואלה כתבה ביקורת טלוויזיה קטלנית על התוכנית החדשה של שלום אסייג.
זה העלה דרך פייסבוק קישור להופעת סטנד אפ שלה. פרצה מלחמת עולם. אסייג מחק את הסטטוס. הכל במי נגד מי.

ובינתיים במעריב

הודעה לעיתונות (ההדגשות שלי), התקבלה בראשון, 9:51

משנה מקום: מעריב עובר למשכנו החדש – בצומת מעריב
לא רק שינוי מבני – גם שינוי מבנה.
העיתון מעריב "חוצה את הכביש" ועובר למשרדים חדשים במגדל רובינשטיין, בצומת מעריב ההיסטורי. בימים האחרונים נשלמות עבודות הבינוי במשרדים החדישים לשם יעברו בחודש הקרוב מחלקות הסחר, מוקד שירות הלקוחות, ומחלקת מנויים. שאר מחלקות העיתון ובו עיתונאים, עורכים ואנשי צוות העיתון וההנהלה הבכירה יעברו למשרדי החברה בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים במהלך החודש הקרוב.

מאז כניסתו של המו"ל שלמה בן צבי ל"מעריב" נעשו בו מהלכים דרמטיים להצלת העיתון שכללו סגירת מוסף "עסקים" וסינדיקציה עם גלובס, והעברת הדפוס וההפצה למיקור חוץ. כעת מגיע המהלך של המעבר למשרדים חדשים, שבעיתון מקווים שיסמן תחילתה של תקופה של צמיחה והתחדשות. ב"מעריב" הסבירו שלכבודו של מייסד העיתון, עזריאל קרליבך, ומתוך הוקרה והערכה לבית מעריב המיתולוגי שבו פעל העיתון במשך שנים רבות, בחרו במיקום סמוך כדי להישאר בצומת הרחובות קרליבך –לינקולן הצופה על גשר מעריב ובית מעריב הוותיק. "מצד אחד אנחנו מתחדשים ומסתכלים קדימה, אך כל העת מציצים מהחלון לרחוב קרליבך, המייסד, ולמיקום ההיסטורי, כדי לזכור את העבר המפואר והמסורת של העיתון", אמרו בעיתון.

מעבר המערכת העיתונאית לירושלים כבר החל להתבצע בשנה החולפת כשמערכת אתר NRG והמוספים "סופשבוע" ו"ערב שבת" עובדים מעיר הבירה.מעיתון מעריב נמסר: "צומת מעריב ועיתון מעריב שזורים זה בזה ויצרו אתוס בתל אביב. היה לנו חשוב להישאר בקרבת בית מעריב הנוסטלגי לזכר ימים עברו. שאר מחלקות מעריב נמצאות בתהליך של מעבר אל ירושלים, עיר הבירה של ישראל. אנו סבורים שראוי כי כלי תקשורת הדוגל באג'נדה ציונית יקבע את משכנו דווקא בעיר זו".

הכינוס החמישי לתקשורת המדע בישראל ייערך ב-4-3 בנובמבר בואניברסיטת תל אביב.
מנחה: רינו צרור.

לחם עבודה

לא ברור לי למה ההשתתפות בסקריר טבלת השכר כה נמוכה. אולי אנשים חוששים שהאח הגדול צופה בהם ושאני עלולה לדעת מי הם וכמה הם מרוויחים.
מצד אחד, ברור שלא. מצד שני, מה אכפת לי?
בכל מקרה, מתוך 74 משתתפים, 32% טוענים ששכרם נמוך מזה המופיע בטבלה של גלובס, ו-9% טוענים ששכרם גבוה יותר.

המחקר היומי

למרות שבשבת הבאתי את הקטע הזה בפעם השנייה, על המחקר וכותרותיו והסקת המסקנות בעניין קפאין ואלכוהול, הידיעה מככבת הבוקר גם בשער האחורי של ידיעות. דודי גולדמן מתעלם מכל שנכתב, וכותב "חוקרים… גילו כי קפאין ואלכוהול משפיעים על הזדקנות התאים, על יציבות הגנום ואפילו על הסיכוי לחלות במחלת הסרטן", ואז יש את הפירוט של כמה שורות, המתקצר לכאורה את המחקר. הכותרת היא "אספרסו מקצר". צרה? צרה.
תזכורת לשבת:

הזכרתי כבר את הידיעה על האלכוהול והקפה, על הכותרת הבלתי נסלחת שניתנה לה.
במדור הקצה יש כתבה המתייחסת בדיוק לעניין זה ולמחקר האמור וליכולתם הדלה של בני האדם להסיק מסקנות.
על טלומרים קצרים וארוכים, אלכוהול וקפה, והדמיון המדהים שלנו לשמרים, בלי להעליב (סמדר רייספלד).

בידוק עובדות

כתב מזכ"ל מרצ, דרור מורג

כל מי שמסרב לפתרון שתי מדינות לשני העמים, כל מי שנותן רוח גבית ל"תג מחיר", כל מי שמסית ומלבה את ההסתה נגד מגזרים שונים, יהודים ולא יהודים- לא מוזמן לקחת חלק בהנצחת רבין ומורשתו.

אבל רבין רצה רק ישות פלסטינית, לא מדינה.
(תודה לע"י).

מח' הגהה

urvot

נענע10
ואם נדמה לכם שמדובר בפליטת מקלדת, הרי שלא. פשוט לא יודעים שם איך כותבים אורווה.

urva
(תודה לברטה)

הכְתבות בכיתה ג' יכולות לעזור. כשאני הייתי ביסודי היו לנו הכתבות בכל יום שישי, והיינו צריכים להתכונן לקראתן. זמן ארוך חשבתי שאין יותר דברים כאלו, ושוועדי ההורים פנו בבקשות היסטריות לשרי החינוך לדורותיהם לבטל את המפגע, המפעיל לחץ קשה על ילדיהם הרכים והרגישים מדי לאותיות.
מה שמחתי להיווכח שאחייניתי בת השמונה, עד 120, הלומדת בעיר האורות הכבים, עוברת אותן הכתבות מדי שבוע. כך שמתברר שיש דברים כאלו עדיין. אולי אלו רק יוזמות פיראטיות וחתרניות של מורים מרושעים וחסרי בינה, שלא לומר לא מעודכנים, המתעקשים שהילדים ידעו לכתוב עברית, מי יודע, ואולי זוהי צוואתם של זרח ברנט ויואל מוישה סלומון.

לפני פיזור

זהו, נגמרו החיים הטובים, כל בוקר עליכם להתייצב פה ב-7:30 אחרי צחצוח שיניים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

54 תגובות על אור בקצה

  1. שועלן הגיב:

    מה יוצא להארץ מזה שהם מכריחים אותי לצרוך את התכנים שלהם במובייל דרך האפליקציה במקום דרך הדפדפן? כלומר, חוץ מלתסכל אותי, כי לזה בכל מקרה דואגים גם התכנים עצמם.

    אהבתי

  2. חיליק הגיב:

    הרב משה פיינשטיין נדרש לשאלה האם מותר לעשן סמים קלים, וכתב "פשוט שהוא אסור מכמה עיקרי דינים בתורה", עיי"ש בגוף התשובה אגרו"מ ח"ו ע' רסח.

    וע"כ חסרה תשובה בסקריר "הייתי מעשן אם היה מותר"…

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    כתב מזכ”ל מרצ, דרור מורג

    כל מי שמסרב לפתרון שתי מדינות לשני העמים, כל מי שנותן רוח גבית ל”תג מחיר”, כל מי שמסית ומלבה את ההסתה נגד מגזרים שונים, יהודים ולא יהודים- לא מוזמן לקחת חלק בהנצחת רבין ומורשתו.

    אבל רבין רצה רק ישות פלסטינית, לא מדינה.

    דווקא הלך יופי עם יאסר ערפאת ומחמוד עבאס. גם הם, כמו רבין המנוח, סירבו בתוקף לפתרון שתי מדינות לשני עמים וכמו רבין, הבעיה שלהם היתה עם המדינה לעם השני.

    אהבתי

  4. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    לפני פיזור.
    חובה לצחצח שיניים?
    לא מספיק להוציא אותן מהכוס ולשטוף?

    אהבתי

  5. A2Z הגיב:

    מי אתם אנשי ה"בחיים לא, טפו" ולמה אתם לא הולכים לאיכילוב שיוציאו לכם את המקל מהמקום שבו לא צומח הקנאביס.

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    ושאלה למי שהשיב על הסמים הקלים ב"כל יום":

    כמי שפעם פעם, לזמן קצר (ומגניב) היה כזה, אני מאוד סקרן לדעת עד כמה אתם עושים זאת מתוך בחירה והאם יש לכם נקיפות מצפון בנושא.

    ברור לי שלא אקבל תשובה ישירה כי השאלה מצריכה כנות עצומה, שגם הניק כאן אינו מהווה הגנה מפני חשיפתה. אבל אם בכל זאת יש מישהו אמיץ, אשמח לשמוע.

    (בהזדמנות זו גם אשיב בפומבי בעצמי ובגאווה: "פה ושם"!)

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      חזק מאוד להגיב לשאלה (באשר היא) באצבע אדומה. הדבר מחזק את אמונתי שמדובר במשחק אדיוטי שמאפשר לך – כן לך שם מול המסך! – להתעלם ממה שכתוב ולפנות במקום זה לכפתור שכל תכליתו לשחרר לחצים. זה מתייחס גם לכפתור הירוק ולכן אינני משתתף במשחק הזה וביקשתי להסירו.

      דבורית לא הסכימה לשחרר אותי מזה ולכן אני מבקש מכל הלב: אנא, לעולם אל תלחצו על כפתורים בתגובה להודעותי. יש לכם מה להגיב, סבבה.

      אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    אוי לתמימות: כלכליסט מחפש את הנובליסטים הבאים.

    תגידו שם בגליתחמיה: עוד לא שמתם לב שכל הנובליסטים במדעים, אבל כולם, מקבלים את הפרס על עבודתם במחקר תיאורטי? מי שעושה מדע יישומי יכול לשכוח מפגישה עם המלך השוודי.

    אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    לטענה "מבקר הוא אחד שבעצמו לא יודע לעשות" אין זכות קיום, גם כאשר היא נכונה (פה ושם). המבקר אינו מח"ט שעושה אודיט למג"ד על תקן "מי שכבר היה שם ויודע כיצד הדברים אמורים להיעשות". תפקידו להעביר ביקורת ולייצר מצב שבו מי שעושה – עומד בפני ביקורת.

    כל דבר ראוי לביקורת וטוב שיקבל ממנה: המדינה, תוכניות עסקיות ורעיונות טכנולוגים, מוצרים המוצעים לצרכן (מסבון ועד מסעדה) וכמובן – אמנות.

    הבעיה בביקורת טלויזיה היא שהיא פונה לתחום שהוא מעט מאוד אמנות, הרבה חירטוי-בירטוי והיא מוצר עתיר מייצבים ומתחלבים בהגדרה. לך תבקר מוצר טלויזיוני (שאינו מעשה קולנועי כגון "שובר שורות" או מעללי אריק קארטמן וידידו ליאופולד סטורץ') שבהגדרתו אינו דומה לכלום.

    על רוב המוצרים הטלויזיונים ניתן לומר רק "אהבתי" או "לא אהבתי", להוסיף עוד 300 גרם טקסט ולהעביר לעורך. רדו מהוולכית הזו, היא מראש בקרב אבוד.

    אהבתי

  9. avi הגיב:

    צודקת לגמרי לגבי מבקרי הטלוויזיה. היום וגם בכלל בפוסטים הקודמים שלך.

    התחום הזה הפך ללא רלוונטי בשנים האחרונות וכמו דברים אחרים בעיתונות הידרדר וסובל מתחלופה וכותבים שפשוט לא מתאימים למלאכתם. הימים שבהם היה שווה לפתוח את ידיעות מעריב או חדשות כדי לקרוא את הביקורות של כותבים כמו יובל נתן, מיברג או שניצר חלפו ואינם.

    לעיתים יותר מידי קרובות הקשר בין מבקרי הטלוויזיה לטלוויזיה הוא רק בגלל שגם להם יש אחת כזו, לכן גם אין מה לצפות מהם להתייחסויות מקצועיות יותר מדי או יכולת לשיפוט ערכי.
    רוב הזמן גם מדובר בחלטורה כי חייבים למלא את הבוקסה הזו בעיתון ולוקחים איזה כתב צעיר ומגניב כנראה כי הוא גם אמור להבין משהו. אחרי הכל הוא עיתונאי לא? ממתי אייל לוי הפך למבקר טלוויזיה למשל?
    עם כתיבה עבור מדור הספורט בלבד אי אפשר כנראה לגמור את החודש, שיהיה…
    בני ערובה לדוגמא זכתה לביקורות סבירות בארה"ב. לא יותר ולא פחות.
    וזה כמעט המקסימום שרשתות הברודקסט הוותיקות יכולות לשאוף אליו רוב הזמן.
    במושגים של HBO אם הם היו מקבלים ביקורות שכאלו היה מדובר בכמעט כישלון או לפחות אכזבה משמעותית. במושגים של cbs זה משהו שהם יכולים לחיות איתו, במיוחד אם יהיו לסדרה מספיק צופים מתחת לגילאי 50. על זה היא תקום או תיפול.
    אם לשניהם היה עורך שהיה מבין משהו בתחום היה בהחלט מקום לבקש מהם לפנות את הכיסא או לפחות לעבוד על האנגלית שלהם. השניים אולי יודעים לכתוב אבל הם בהחלט לא מחוברים למציאות.
    בגדול הסדרה סובלת משיבוץ בעייתי בלוח השידורים אל מול אחת הסדרות החזקות העונה. אם יועילו בטובם האחראים על הפרוגרמינג ב CBS למצוא לה סלוט חדש היא תזכה כנראה לחיות ואם לא אז לא.

    אהבתי

  10. אורן הגיב:

    בנושא חטופים, עינב שיף הוא הנמנע מלשאוף את החומר היחצני לריאות.
    בנושא מנהרה, קיבוצים זה לא מה שהיה פעם.
    בנושא הכתבות, כל הורה יהיה מאושר עד לב המושבה, כשבתו תדע לאיית אורווה כאשר תקבל את נאום הרב ליאור כהכתבה.
    בנושא סמים, אפשר בלי, ניתן להחליף בהגהה ולנסוע לפתח תקווה.
    (אגב פתח תקווה, גהה זה צומת בזכר או נקבה, או שאולי מחלף בחיריק או בשני).
    בנושא מחלקת הגהה, אני קם בבוקר רק בשבילה. מצאתי שתי טעויות בפוסט, אבל לפחות השורות ישרות.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ומה בנושא ההופעה הזואי-וונאבי של לילך?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        האמת שלא צפיתי, כמו שלא צפיתי באסייג. כללית תגובה כזאת לביקורת מראה את העליבות ודקות העור של המבוקר.
        (לא הבנתי למה היתם צריכים לקרוא לוולווט אפסית מאופסית, אך זכותכם לדעתכם, לדעתי היא נפילה בהגהה).
        פעם אמרו על מבקרים שהם יוצרים מתוסכלים, הבעיה שהיוצרים מתוסכלים לא פחות. בכלל כל העניין הזה של יצרה אוברייטד.

        אהבתי

  11. מיא עשת הגיב:

    אני לא ממעריצותיו של שלום אסייג ואת התוכנית לא ראיתי, אבל יש בעיה כללית עם מבקרים, שמפעלותיהם עלובים מאוד ואת לשונם המושחזת הם מפנים לביקורת ולא ליצירה. מסקרנות הצצתי ב'מופע' ה'סטנד אפ' ביו-טיוב של הוולאכית ואהמ… זה היה מצחיק באמת! כלומר מביך עד דמעות, ואני מה-זה בעד אסייג שתקע לה באופן רציני וללא משוא פנים כשהפנה אל הסרטון המביש הזה, כי אני בתור מבקרת חברתית למשל, או בתור מבקרת גברים, או בתור מבקרת זוגיות צולעת, או בתור מבקרת שקרנים, לא הייתי מעלה על דעתי להסתובב עם גברים עלובים, לקיים זוגיות צולעת, או לשקר, ואני חושבת שההקבלה ברורה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      יש כמה "אני" מיותרים בתגובה שלך, בכלל את מתמקדת בעצמך ולא במושא הביקורת. תמיד, אבל תמיד, נרקיסיזם אינו בסיס טוב לביקורת.
      ברור שאת לא מעלה על דעתך לשקר, את בהכחשה.

      אהבתי

      • מיא עשת הגיב:

        בגלל שאני במצברוח טוב היום והיו לי כמה חוויות מרגשות כבר מהבוקר ובעיקר בגלל שאני מגניבה כל כך ולא בא לי לחוות את דעתי המנומקת על הדיאגנוזה המוסמכת שלך בעניין הנרקיסיזם שאתה מסיק מתגובות ברשת תוך שאתה מתעלם כרגיל מהנושא הנדון, כלומר האם ראוי שמבקר ישתלח בעוסקים בתחום שהוא עצמו אפס מאופס בו – לא אכנה אותך עצמך אוויל.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          רוב המבקרים הם אפסים מאופסים בתחום הביקורת, אחרת היו עושים בעצמם במקום לבקר.
          עכשיו נשאלת השאלה – האם לכולם אסור לבקר או רק למי שחשף את קלונו ברבים?

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            לא. השאלה האמיתית האם עבודתו העלובה של מישהו תשתפר בפרומיל אם יגיב בהטחת עלבונות. יתכן וישפר את מצב רוחו, אך עדיין לא נוסף מיקרומילמטר לאיכות עבודתו.
            האם אם תקרא לוולווט אפסמאופס בעיתונות, זה ישפר את איכות עבודתו של אחד ממבוקריה.
            האם בכך שמיא באצילותה נמנעה מלקרוא לי אוויל, נפגעה במשהו גאונותה הנרקיסיסטית.

            אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            כאן תקף כמו תמיד הכלל שלא כדאי להשתין מהמקפצה

            אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    גלובס לא מאמין בטבע: טבע לא מתמודדת עם המציאות הקשה

    אהבתי

  13. אלקטרון חופשי הגיב:

    בעניין מורשתו הפוליטית של רבין, ראוי לזכור כי רבין מעולם לא היה מחסידי "השלום בכל מחיר", אלא דגל בחתירה עקבית לשלום תוך שמירה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. את חזון השלום של רבין אפשר לקרוא בנאומו בכנסת מ-5.10.95, חודש בלבד לפני הירצחו. לפי נאום זה, פתרון הקבע יכלול ישות פלסטינית שהיא פחות ממדינה, עם תיקוני גבול משמעותיים לטובת ישראל לעומת קוי יוני 67', וביניהם:

    גבול הביטחון להגנת מדינת ישראל יוצב בבקעת-הירדן, בפירוש הנרחב ביותר של המושג הזה.

    והנה מפרסם גדעון לוי בהארץ מאמר על רצח שריה עופר, שאמנם נזהר מאד מלהצדיק את הרצח, אבל כבר מכותרתו נרמז שבעצם הגיע לו:

    דין ברוש הבקעה כדין אש התורה, מעלה אפרים כמעלה אדומים, מחולה כעפרה. כולן התנחלויות, כולן מאחזים של הכיבוש הישראלי, כולן קולוניות.

    אומר לוי, ואני תוהה, לנוכח השתתפותו בכנס זוכרות ליישום "זכות השיבה", עד כמה הוא רחוק מלהאמין "שדין נצרים כדין תל אביב", כמאמרו של שרון, רק בהיפוך הכוונה. עד כאן על לוי ויחסו למורשת רבין.

    אהבתי

    • מבקר המדינה הגיב:

      מורשתו הפכה שקשוקה. רבין בהחלט היה פלמחניק שורשי שלא קנה שטויות. עד אוסלו. אוסלו שינתה אותו. בסוף ימיו הוא החל לדבר כמו פוסט ציוני מגילמן. הוא ״הומרץ״ לכן קשה לבנות על מה אמר או לא. כמה שבועות לפני שנרצח, הגברדיה הותיקה מהפלמח פירסמה מודעה בהארץ. הם הזכירו לרבין את שורשיו. אבל זה לא עזר. הוא כבר היה בפאזה אחרת של חייו. לכן הפוסט ציונים שמאמצים אותו ומדברים בשם מורשתו צודקים בדרכם. הוא שלהם. השאלה היא למה כלל ישראל נאחז במיקרה טראגי כזה של ורטיגו.

      אהבתי

  14. אחד שיודע הגיב:

    ישר"ה מדווח ש"הקצין המתחזה" מהפייסבוק – לא יקודם!

    אהבתי

  15. ברטה הגיב:

    מעניין יהיה לראות היום אם המצבה שהוצבה על קברו של הרב יוסף היא בסגנון גלימותיו או מכובדת ומשדרת פשטות איכותית.

    אהבתי

  16. דפי קודיש-ויכרט הגיב:

    בתי בכיתה ב׳ – הם/ן מתחילות/ים הכתבות השבוע. נותר רק להיפטר מהבדידים ואולי המערכת תשוב לשפיות יחסית 🙂

    אהבתי

  17. ברטה הגיב:

    ביבי פוזל לכוון בעלי החתולים

    אהבתי

כתיבת תגובה