נזיפות

yediot15.10.13isra15.10.13

maariv15.10.13haaretz16.10.13

hamvaser15.10.13makor16.10

הכותרות הראשיות

הלחץ על טבע לצמצם פיטורים מככב בידיעות ובישר"ה.
ידיעות החליט שאסונות זו דרך נאותה לקרב ולמשוך את הקוראים.
וכך, אתמול למשל, הייתה ידיעה על שני ילדים קטנים שחלו והבוקר זו תינוקת. כנראה הנקודה הרכה הזו, צד ימין למטה היא אגן ניקוז בלוטת הדמעות של קוראי עיתוני הנייר.
בידיעות לא מסתפקים בתינוקת שנלחמת על חייה בנקודה האמורה. משמאל: "המשפחה שנלחמת על אבא".
המוטיב החוזר: מלחמה.
אם בצד ימין המלחמה היא גזירת הגורל הנורא, בצד שמאל המלחמה היא בכוחות הרשע של מדינת ישראל הרוצים לגרש את קרים, שחי עם איילת ומגדל עמה את בנם המשותף.
הסיפור של קרים ואיילת מורכב (תלם יהב, מטפל: עו"ד ידין עילם):  השניים טוענים שהם חיים ביחד ומגדלים ילד. המדינה טוענת שזהו מצג שווא כי פקחי ההגירה מצאו את קרים לן אצל חבר באזור התחנה המרכזית. קרים טען שזה היה באופן חד פעמי, המדינה טוענת שהיו שם מחשב ובגדים שלו. קרים טוען: לא נכון. המדינה טוענת: הוא לא ידע למסור את כתובת המגורים המשותפים שלו עם איילת. תגובת המדינה: ילד אינו מקנה מעמד בישראל להורה. מדובר בנתין גינאי שהסתנן לישראל פעמיים.

גורמי הביטחון פרצו לפני כעשור לארכיון לוי אשכול, גילה אתמול גנז המדינה בדיון בכנסת. למה? הם הוציאו מארכיון אשכול מסמכים סודיים שעל פי חוק מקומם בגנזך המדינה ולא "באיזה שהוא חדר במשרד ממשלתי" (מעריב, אריק בנדר). עמוד וחצי (כפולת האמצע) מקדיש מעריב לידיעה וכמעט רבע מהשער, אבל מזמן לא קראתי ידיעה כה סתומה, ר"ל אניגמטית. מוזר שאיש לא כתב על כך מילה בשומקום, מאחר שהדברים נאמרו בדיון בכנסת. לא איזה מסמך עלום שהגיע לידי מישהו.

הרי לכם תגלית: המאמצים למציאות רון ארד פסקו כמעט לגמרי. זו חדשה.

שלי יחימוביץ' מאשימה את יאיר לפיד בבורות (גם בישר"ה ובמארקר). בשער מעריב נלכד לפיד ע"י צלם פלאש 90 במבט הלום והמום. זה לא דומה למה שעשו לנתניהו, ועדיין.

…שר האוצר…: "מחקר שבוצע במשרד האוצר העריך כי עיכוב הגז בחצי שנה בלבד יעלה למשק הישראלי ב-6,000 מקומות עבודה פוטנציאליים. אתם שלחתם 6,000 איש הביתה", קרא לאופוזיציה. "אתם פיטרתם במו ידיכם 6,000 אנשים, פי 5 אנשים על מה שאמרו על טבע ובז"ן ביחד. עיירה שלמה של מובטלים שיצרתם במו ידיכם".
יחימוביץ' בתגובה הסבירה "הרי אין שום קשר בין הבג"ץ על ההליכים שהביאו להחלטה על ייצוא הגז לבין מפעל קניאל והזרמת הגז אליו או כל מפעל אחר – מדובר בשני דברים שונים שלא קשורים זה לזה".
יו"ר האופוזיציה הוסיפה "אתה יכול למשוך את צינור הגז הזה, הוא לא קשור לבג"ץ. שמישהו יסביר לך. לא נעים לי. אתה עולה על הדוכן, אתה לא יודע על מה אתה מדבר". יחימוביץ' פנתה ללפיד ושאלה, "300 מיליארד שקל הם שווי ההטבה שנתת לנובל ולתשובה. אתה יודע כמה מפעלים היה אפשר להציל בזה?".
יו״ר מרצ, זהבה גלאון, לא נשארה חייבת ותקפה גם היא את לפיד. ״נראה שלפיד שוב התבלבל בין עברו העיתונאי להיותו שר אוצר, ומאשים את האופוזיציה במדיניות הכלכלית הכושלת וההרסנית שלו. במקום להודיע שיעצור את הפיטורים ב׳טבע׳ ויפסיק את ההטבות המופלגות שהוא נותן לחברות ענק ולטייקונים, הוא בוחר להאשים את האופוזיציה בסגירת מפעלים״.

בידיעות מוזכר רק שיחימוביץ' תקפה את נתניהו. לא את השרוצר. תקנו אותי אם טעיתי.

המחקר היומי

חוקר מצא מין חדש של קרציה בתוך אפו. בפעם הבאה שאמא ואבא ישאלו אתכם אם אתם מחפשים שם אוצרות, אמרו: כן!

מחקר חדש מעלה את האפשרות שתימצא תרופה נגד אלצהיימר. מה זה תופעות לוואי קשות. שטויות.

כמה אנשים היו בהלווית הרב עובדיה? שתי גרסאות. ידידיה מאיר. אורי משגב.

צרות בכותרות

כמו שכבר אמרתי, בישראל, פעם אלוף, תמיד אלוף.
וכך הכותרת בידיעות (16): "האלוף צ'ייני עוכב בלונדון". אליעזר מרום הוא היום איש עסקים ואלוף במיל. צ'ייני מיהר לדווח על כך למשנה ליועץ המשפטי במשרד המשפטים, אולם התברר שלעיכובצ'יק אין קשר לעברו. אולי היה זה ארגון החשפניות הלונדוניות שרצה למשש דופק ולבחון אפשרות לשת"פ.
מממ. קראו את הדיווח על המקרה בישר"ה. לא רוצה לספר, אה?

מתקלקלים

ארומה: בקרוב נוזיל את מחיר הקפה. וגם במארקר. אופס, רק לפני חמישה ימים בדיוק אמרו בעלי בתי הקפה, באותו מקום בדיוק, שאף אחד לא הולך להוריד מחירים. פחחחח.

לחם עבודה

הודעות לעיתונות

אתמול התקיים דיון בעתירת ארגון העיתונאים וההסתדרות לעניין פיטוריו של יו"ר ועד עיתונאי מעריב, חגי מטר.
ארגון העיתונאים ביקש לצרף את הנציבות לשיוויון הזדמנויות בעבודה מן הטעם לפיו מבקשת הנהלת מעריב (מתוך הבקשה): "להלבין את פיטוריו של חגי מטר בכובעו כיו"ר ועד תוך פגיעה בו ורמיסת זכות ההתארגנות בתירוץ שהוא חטא נוסף מבית מדרשה של המשיבה: המדובר באפליה כדי לכסות מעשיה הבלתי חוקיים באופן של פגיעה בהתארגנות…"
בתשובותיה הנהלת מעריב השתמשה במילים כגון: "התנהגות קיצונית מעבר להתנהגות חוקית, לגיטימית ומקובלת במדינה מתוקנת", "מעשיו הבלתי חוקיים, ועוד בהתייחס לפיטוריה את מטר. כל זאת בניגוד להוראות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה תוך כינוי מטר במילים כמו "עבריין" וזאת היא עושה ללא כל הוכחה.
בדיון נכחה נציגה מטעם נציבות לשיוויון הזדמנויות בעבודה. השופט אורן שגב קיבל את בקשת ארגון העיתונאים לצרף את הנציבות לבקשת ארגון העיתונאים ואמר בדיון כי: "ככל שנציבות תראה לנכון היא תוכל להגיש עמדה".
דיון נוסף יתקיים ביום ד', 30.10 בשעה 13:00 בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. בדיון תערך חקירתו של מנהל המערכת, אסף גלבוע.

——————-

לאחר יותר משנה וחצי של מאבק, קבע היום בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כי ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג בקרב עיתונאי ynet וחייב את ההנהלה להכיר בוועד ולשבת איתו למשא ומתן קיבוצי בנוגע לתנאי העסקתם של העיתונאים וההשלכות של שינויים מבניים צפויים. התארגנותם של עיתונאי ynet ידעה קשיים רבים, לאחר שיצאה לדרך בינואר שנה שעברה, ומיד פוטרו שלושה ממובילי ההתארגנות. אחד מהם, תני גולדשטיין, הוחזר לעבודה בצו בית הדין לעבודה, לאחר שהוכח כי מדובר בפגיעה בהתארגנות. כעבור שלושה חודשים הצליח ארגון העיתונאים להשיג את השליש המיוחל והכריז על יציגות. אולם ההנהלה סירבה להכיר בוועד.

TV

ניתוקי מהטלוויזיה (לא רק הניתוק מ-yes, שהריני לא מחוברת לשום מקור, וצופה אינטרנטית במה שאפשר) מחמת עיסוקיי, הביא לכך שלא ידעתי שהשעשועון החביב עלי, מונית הכסף, חזר. מה אוהבת? את האופן בו מתייחס עידו רוזנבלום לנוסעיו. לא משפיל, לא מתבטל, לא צוחק על. בזה כשרונו. אם תשימו לב ליחסיי מרואיינים-מראיינים, או משתתפים אלו ואחרים בטלוויזיון, תבחינו שאין יחסים שוויוניים ביניהם. היחסים נעים בין חוסר קשב מובהק, עד כדי חשש מהפרעות אורגניות, לבין הסתלבטות, אם מדובר בתוכניות אירוח משועשעות או ריאליטי, או מה.
ואופס, אני רואה שאלקנה שור במעריב ואנוכי חושבים עליו דברים דומים.

שטוטית, אחמ"שית הערוץ הראשון מפנה את תשומתם לבנו ללא תשקוט הארץ. הסכיתו ללוחות השידורים.
עינב שיף כותב בידיעות שלא משנה מה רמת הסדרה (כלומר המיני), תזמונה לא אפשרי.

טלי סיני-ריקליס נוקמת באמנון לוי (מי נגד מי).

אורן ממליץ

א. הניו יורק טיימס משיק את הגרסה הבינלאומית החדשה, שתחליף את ההארלד טריביון הוותיק. האינטרנייט יושק גם בתל אביב בשישי. לרגל האירוע אתר הטיימס פתוח ללא הגבלה כל השבוע.
ב. ההיסטוריה של שם המותג ההיסטורי: מהמינגווי דרך גודאר.
ג. לרגל הנובל, פרסום מחדש לסיפור של אליס מונרו בניו יורקר.

אם תתלונן על הגהת הפוסט לא אגיה את ההמלצות שלך.
אתה מוזמן להשוות גרסאות.

סקריר לעם

תוצאות מפתיעות של סקריר ולווט (לא מאוחר, הסקריר פתוח והיד רושמת):

40% מעשנים סמים בנסיבות אלו ואחרות.
34% לא נגעו בחיים.
השאר ניסו ונטשו.
מסקנות, מישהו?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מעריב וישר"ה סירבו לפרסם מודעה של הרב טאו (ישי פרידמן).

…המודעה פורסמה בעיתון 'הארץ' ולא בכדי. לא שבהר המור מעוניינים לפרנס את שוקן וגדעון לוי אלא מסיבה אחרת. שאר העיתונים סרבו לפרסם את המודעה שהועברה אליהם למרות שבהר המור ביקשו לשלם אף יותר. מפרסמי המודעה פנו לעיתון "מעריב" ו"ישראל היום" שיפרסמו את הדברים אך הראשונים סרבו בתוקף. התירוץ הרשמי היה חשש מתביעה משפטית. אנשי הר המור ניסו לומר שהם עומדים מאחורי הדברים ואם תהיה תביעה היא תופנה אליהם ולא אל בעלי העיתון. גם ב'הארץ' חשבו כך ונהנו מהתשלום של אנשי הר המור ומבאזז תקשורתי שרץ ברשת.

ליבסקינד מחמיא לתקשורת (בענייני הרב עובדיה).

סחתיין לקריקטורה של הארץ.
shelic
(עמוס בידרמן, 13.10)

לפני פיזור

התרגלתם להשכמה המוקדמת? יופי.
כפי שבטח תשימו לב, אם לא ממש שמתם, בעת זו אני לא ממש עוקבת אחר המתרחש במדינה או בעולם במהלך הימים, מלאחר כתיבת הפוסט ועד הבוקר שלמחרת. כך שאם קורה משהו דרמטי, מתבקשים תורני המשמר להסב את תשומת לבי.

לפיכך למשל קראתי רק הבוקר את התגובות, וברצף, ואני מודה שצחקתי בקול לא פעם, למגינת המתהפכים על משכבם בצפון יפו. התעליתם, גם מאחר שיש ימים בהם אני בוכה בקוראי, וגם כי לא נאלצתי לדפוק תראש בקיר.
סלחו לי אם לא אתגבב, למגינת לב הטרול ימ"ש, שאצבעותיו הבצקיות נותרו ללא מעש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

53 תגובות על נזיפות

  1. מפירות הקמפיין: אחרי היאיר והשלי והמשאל המעושן קנאביס באישור רופא משפחה.

    אהבתי

  2. גרמניה האחרת: נקלוט מסכנים יהודים ואתם מסכנים אפריקאים.
    מליוני פליטים מהמלחמה מסוריה מתחננים לוולווט להשאיל את הקיר והעולם שותק.

    אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    אורי משגב מחזק את מה שחשתי מאז ומתמיד על עוזי דיין (מחשבות שהחלו להתגבש רק אחרי שפגשתי אותו באופן אישי לאחד-על-אחד של שעתיים). והוא עוד עושה עימו חסד ונוקט במילים מנומסות.

    בראי השנים אני נזכר באותן שעתיים הזויות ונחרד מעוצמת הקשקשת שניתכה מפיו אל אוזני. כנראה שגם אני, בזמן אמת, סוגסטי ע"י המושגים "דיין", "אלוף" ו"סיירת מטכ"ל".

    הלול הצה"לי גידל עוד עוף מסוג זה (אם כי לא בליגה של עוזי). עמי איילון שמו. לפחות הוא עשה עימנו חסד ואישפז את עצמו במקום רחוק מהעין הציבורית.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      נו דביל, אתה לא רואה את הטעות הלוגית במשפט? צ"ל:

      מה שחשתי מזה זמן רב על עוזי דיין (מחשבות שהחלו להתגבש רק אחרי שפגשתי אותו באופן אישי לאחד-על-אחד של שעתיים)

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה שאותי מבדר זה איך כל אלה שמסבירים לנו למה ה"יורדים" הם סה"כ מהגרים שמחפשים איפה יוכלו לחיות כי במדינת ישראל זה בלתי אפשרי מבחינה כלכלית, אלה אותם אנשים שמסבירים לנו למה המסתננים מאפריקה אינם מהגרים שמחפשים שיפור חיים כלכלי.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מה הקשר בין קדחת לשחת?

        מי אמר לך שאלה אותם אנשים?

        מדוע להתלות דבר בדבר, רק כדי לחזק טיעון שלישי?

        העובדה שמדינת ישראל נוגשת באזרחיה (העובדים) אינה זקוקה עוד להוכחה. יוקר המחיה כאן הוא מטורף, וכל מי שיצא לו להכיר את המצב במדינות המערב יודע זאת. במיוחד למשפחות עם ילדים.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          ככה זה במדינה סוציאליסטית שאין בה עדיין תחרות אמיתית בתחומים רבים וכמה פוליטיקאים בולשביקים וועדים גדולים שהם ארגוני פשע לכל דבר עושים ככל העולה על רוחם ומרסקים כל ניסיון לרפורמות חיוביות במשק. למרות התלונות על "השיטה" שהפכו להיות נפוצות לאחרונה בפועל הסוציאליזים והנפוטיזים כאן הורס כל חלקה טובה בחסות דוברים כמו עפר עייני ושלי "פיגוע חברתי" יחימוביץ. כולם עבדים של כולם וזה רק הולך להיות גרוע. מצבינו בינתיים אגב יחסית טוב מתברר בלא מעט תחומים.
          החיים כאן אומנם יקרים לפעמים אפילו מאוד, אבל לרובינו עדיין יש עבודה. זה לא חייב להיות ככה, זה יכול גם להשתנות לדוגמא ביום ששלי יחימוביץ תחליט כאן למי מותר לפטר ולמי לא. אז תדע שבאמת הגיע הסוף.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            א. "הוועדים הגדולים" הם בהחלט חלק גדול מהבעייה.

            ב. הנתונים שמציגה מירב ארלוזורוב נכונים, אבל המשוואה שלה שגויה. מה שקורה בישראל הוא Zero-Sum-Game. המשק יציב יותר ומספר העובדים עולה, אך התמורה (הריאלית) יורדת. ה"כסף הפנוי" שנותר בידי העובד בסוף החודש קטן לאין שיעור מזה שהיה בשנות ה-70-80, ובוודאי מזה שנותר בידי העובד המקביל במדינות המערב האחרות. כושר ההפרשה לפנסיה נשחק וגם הפנסיה עצמה – לאחר שהיא מופרשת – נשחקת. מוצרי היסוד עולים כאן הון וכמובן אלוף האלופים – מספר המשכורות שנדרשות כדי רכישת דירה.

            אהבתי

            • avi הגיב:

              אם זה היה באמת זירו סאם גיים אזי הצמיחה הריאלית לנפש הייתה 0 וזה לא המצב. זה נכון אבל שהצמיחה לא מתפזרת בצורה שווה ולכן בחלקים נרחבים של המשק עבור העובדים לא מורגשת הצמיחה, כמו בעיתונות לדוגמא וזה נכון לענפים נוספים.

              אם הינך מתקנא במדינות המערב האחרות, לא רחוק היום בו תהיה מופתע מאוד מופתע. בצרפת לדוגמא מתכננת הממשלה להלאים את פג'ו בקרוב על מנת שלא יפטרו עובדים. אין ספק שהציבור יריע לממשלה. מצד שני מה שכמעט ולא ידוע הוא שבמסדרונות המוסדות ששם נקבעים הדברים מתכננים בעתיד לקנוס כל חשבון בנק באיחוד האירופאי ב10% ולא באופן וולונטרי. חכה שזה יקרה ואז תגיד אם אתה מקנא בהם. מערכת הפנסיה שם שבורה ואת המחיר כולם שם ישלמו בקרוב, ירצו או לא ירצו. באמת שאין מה לקנא ברוב ארצות המערב. את מה שנותנים שם הממשלות הם נותנים בכסף שאין להם וגם ייקחו בסוף בריבית דריבית. השלב שאחרי זה יהיה כבר לקחת ישירות מהפנסיה של כולם אבל זה ייקח עוד זמן כנראה אבל גם יגיע בסוף.
              לגבי שוק הנדל"ן שלנו הינה לך דוגמא לשוק הסוציאליסטי והריכוזי ביותר. פלא שמחירי הנדל"ן לא עלו עוד אם תשאל אותי…

              אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              מספרים?
              המספרים שאני מכיר לא מתיישבים עם טענותיך. השכר הריאלי עלה עם השנים וכח הקנייה עלה אף יותר, חוץ מהדיור.

              אהבתי

        • שועלן הגיב:

          נו, אם מדינת ישראל נוגשת עבדים, תחשוב מה המצב בסודן ואריתראה.

          אהבתי

          • לטענתו אין הבדל:

            ישראל 2013 היא לא מקום שעזיבתו משולה לירידה. מדובר בהגירה. ניסיון לשיפור תנאים. יש שיאמרו בריחה. מילוט.

            אהבתי

            • אלקטרון חופשי הגיב:

              במשפט שציטטת משלים אורי משגב את מהלך הג'ודו בנושא הירידה מהארץ: בתחילה הסבירו לנו שירידה היא בחירה אישית או לפחות כורח בל-יגונה. בהמשך, נמחקו המונחים עליה וירידה והוחלפו במונח הנייטרלי לכאורה, הגירה. ואת הגראנד פינאלה משלימים משגב והכותבת ליש לי אבנר ב-ynet, שאז ברלין כבר הופכת ליעד העליה. אז זהו, שלא. המונחים עליה וירידה אינם משקפים יחס לתנאים השוררים בארץ, ואפילו הם אובייקטיביים. אלו מילים יוצרות תודעה ולא משקפות מציאות. יהודים עלו לארץ (וירדו ממנה) גם כשזו היתה פרובינציה שוממה תחת שלטון ממלוכי או עותומני. יתר על כן, בכל ימי המדינה, המצב הכלכלי בארצות הים היה תמיד טוב יותר, ואני חושב שסביר לומר שדווקא בימינו הפער ברמת החיים בין ישראל למערב הוא הקטן ביותר אי פעם.
              הירידה מהארץ היא אמנם בחירה אישית, שחזקה על היורד ששקל אותה היטב, וכל אדם רשאי לחפש את אושרו. אבל לא ניתן להתעלם מכך שיש לירידה גם מימד ערכי: העוזבים לוקחים איתם את כישוריהם, מרצם, והשירותים או המוצרים שהם מספקים, שלא לדבר על המיסים שנגרעים מקופת המדינה. לכן, קצת מצחיק בעיני שחלק מהעוזבים מדברים בשמו של איזשהו צדק חברתי, כאשר הם משתייכים לאותה שכבה שבעצם עזיבתה מרחיקה את מימושו.
              עם זאת, הטפות מוסר ערכיות, בפרט כאשר הן באות על דרך השלילה, אינן מועילות ומשכנעות בעיקר את המשוכנעים. כמובן שהטיפול הטוב ביותר הוא בגורמי היסוד הכלכליים, אבל זה לא קל, ובעיקר לוקח זמן. היורדים הם לא נפולת של נמושות, וירידה היא אולי לא בושה גדולה, אבל גם לא כבוד כל כך גדול.

              אהבתי

              • חבל שבלמת בירידה. תרשה לי להמשיך את התנופה לתהום וקצת מעבר- מי שמצדיק ירידה מהארץ פוגע בלכידות החברתית, בציונות ובסיכוי של מעמד הביניים להתאושש. היורדים הם לא בהכרח נמושות וזכותם כמו שלמבקרים יש זכות לבקר.אבל למצדדים מגיע טיגון ציבורי. הבעיה שהמחנה שמחזיק את המפתח לסולידאריות חברתית חושב שהציונות היא מילה גסה וציון היא אתר פגאני לחרדים המשתרע מסביב למסגד אל אקסה הקדוש.

                אהבתי

      • אורן הגיב:

        שועלן הציג את ההוכחה המוחצת שלאומנות היא שער לכסילות. כלומר אם קימת בעולם הגירה מסיבות כלכליות אז זה שולל את אפשרות קיומה של הפליטות.

        אהבתי

    • התחלתי לקורא ונטשתי באמצע. משגב מנסה להצדיק את דיעותיו ע"י דה לגיטימציה של אחרים. הנימוק מבטון יצוק: 'הוא לא העיפרון החד ביותר'. כל מה שעוזי דיין תרם למדינה ראוי לשכחה והתעלמות כי המניאק לא ראוי להביע את עמדתו. כמה נאור.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אבל הוא צודק. עוזי דיין אהבל!

        ו"תרומתו למדינה" נעשתה בעבור ממון רב ומתוך בחירה בקריירה. ומה, אני לא נתתי ארבע שנים מגיל 18 ועוד חודשים ארוכים במילואים עד לא מכבר? ואלפי חברי האזרחים שהלכו לקבע, וקרובי משפחתי שעושים מילואים כמג"דים בהתנדבות אמיתית על חשבון משפחת והקריירה שלהם? חלאס כבר עם האלהת הקצינים הזו.

        אהבתי

        • אז נסכים שקיימת חבורה שקובעת מי רשאי להתבטא ובאיזה נושאים. תרומתו למדינה עומדת ביחס הפוך לתרומתו של העיתונאי. לגבי הממון הרב, תרשה לי לגחך. שום סכום לא היה גורם לי לחתום בקבע בגילאי העשרים ולוותר על הדברים שיקרים לליבי. תקשיב לטיעונים שלך- אני מכיר אותו, הוא טמבל ולכן משגב צודק.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            שלילי נסכים, משום שלא כתבתי דבר כזה. "רשאי להתבטא"? – מישהו בכלל ערער על זכותו להתבטא או יצא נגדה? מדינה חופשית, כל אחד רשאי להגיד מה שהוא רוצה. "חבורה"? – התייחסתי לאדם אחד בלבד. אל תשים מילים בפי ועוד תתווכח איתן אחר כך. הדבר ממש מרגיז.

            עוזי דיין רשאי להתבטא, ואני רשאי לחשוב שהוא אהבל. זה הכל.

            הלינק שהבאת מבצר את טיעוני הבסיסי (הדומה מאוד לזה של משגב) ואתה מוזמן להעמיד זאת במבחן:

            כמבוא נזכיר כי ערך אישי בויקי, כמעט תמיד, יהיה אוהד לאדם שבו הוא עוסק. בוודאי אם מדובר באדם חי, שאינו נחשב לאויב הציבור. במקרים רבים האדם עצמו כותב (או משפצר) את הערך על עצמו. כך שברור שאפשר לייחס לתוכן הערך מהימנות, ואם יש סטיה – היא בדרך כלל תטה לטובת הסובייקט.

            ההיסטוריה של ע"ד – לפי ויקי – מתחלקת בבירור לשניים. בחלק הראשון הוא איש צבא, שצעד במשעול השבלוני של קריירה מסוג זה. פלוגה פה, מבצע שם, סיירת וגם פציעה. הכל כרגיל. אמנם הגיע גבוה מאוד בסולם הדרגות, אבל לא הטביע חותם מיוחד בשום תחנה, לא נגע בהירואיקה יוצאת דופן, בוודאי לא הרים תרומה נוספת על מה שהתבקש מתפקידו… בדיוק כפי שכתבתי בהודעה המקורית: קצין בכיר בצה"ל, כמו רבים אחרים (ותמורת ממון רב, כמקובל).

            בפרק השני הוא כבר ממש בדיחה: "היה מבין מנסחי אמנת… חתם עליה ביחד עם שורה של… יזם במסגרת הפורום לאחריות לאומית את הקמת ועדת (המלצות הוועדה לא יושמו)… הכריז על הפיכתה של תנועתו למפלגה… התמודד בבחירות לכנסת… (ולא עבר את אחוז החסימה) הודיע שתפנית מתמזגת עם מפלגת… התארח בכנסים ותכניות אירוח שונות, ביניהם הנחה פאנל בנושא… משמש כנשיא כנס… הקים גוף בשם 'מועצת ה…'. ולקינוח: התמנה ליו"ר דירקטוריון מפעל הפיס".

            בדוק אותי. לא השתמטתי דבר!

            וכבר שנו רבותנו: אם זה הולך כמו עסקן, נשמע כמו עסקן ומריח כמו עסקן – כנראה שלפניך עסקן. אני מתקשה להאמין שאינך מצליח לראות זאת. זה לא עסקן רגיל – זה מלך העסקנים במימדים קישוניים.

            התרומה שהרים תפוזי דיין למדינת ישראל בפרק ב' של חייו נמוכה בהרבה מזו של ס' – עוזרת הבית של אחד משכני, שהיא ובעלה אימצו ילד זנוח בן שנה למרות שלא חסרים להם ילדים.

            ודבר אחרון: הסכומים. מה רלבנטיות האספירציות האישיות שלך בחיים והדרך שבחרת לטענה (הנכונה עובדתית) שמדובר בסכומי עתק? כל אקטואר יראה לך שקריירה של קצין בצה"ל, עם דגש חזק על הטיפוס בסולם הדרגות והוותק – היא בוננזה כלכלית. קצין בדרגת אלוף משתחרר מצבאנו עם "מצנח הזהב" מהחלומות.

            אהבתי

            • אני האחרון שחושב שדרגה מעידה על גאונות, גם במקרה של אלוף. מכאן ועד לכנות את האיש טמבל כדי לשלול את דעתו המרחק רב. דעתך לגבי טיבו לא רלוונטית לגבי תוקף העמדות שהשמיע. לגבי עסקנותו, אתה מתבסס על תפקידו האחרון. אני לא בטוח שעסקנות היא הגדרה קולעת ולא מבין את הזלזול באנשים שמסכנים את חייהם בשירות המדינה גם אם מקבלים שכר עבור עבודתם.

              אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    שער הארץ למי שזה חסר לו.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    פרס* מובטח למי שיצליח להסביר לי את הטבלה הבאה מתוך הכתבה הזאת.
    * אלא אם כן יתברר שמדובר סתם במצבים היפותטים ולא בנתונים המתארים את המצב בפועל.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      הטבלה אכן כלל אינה ברורה. כל ניסיון לפצח אותה יעלה בתוהו. העורך היחיד שבדק אותה כנראה היה העורך הגרפי…

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני חושב שמדובר בטבלה תיאורטית, שמחשבת כמה מרוויחה הרשת מהזכיינים, בהתאם לפידיון שלהם ולכמות הסניפים ברשת.
        לדעתי יש שם טעות והפידיון הממוצע הוא חודשי ולא שנתי (ואז המספרים יותר מתאימים להיגיון ולנתונים בכתבה, וכך יוצא שסה"כ הרשת מקבלת באזור ה-5% מהפידיון של הסניפים).

        אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      לפי האינפוגרפיקה השנייה בכתבה, בעלי זיכיון משלמים 6-6.5% מהפדיון שלהם לבעלי הרשת. אם לוקחים 6.5% כמספר אצבע, המספרים בטבלה הראשונה משקפים בקירוב את הסכום השנתי במיליוני ש"ח שמקבלים בעלי רשתות של 30, 50, 80 או 100 סניפים מכלל הזכיינים שלהם, תחת ההנחה שהפדיון השנתי לסניף נע בין 2.5 ל-4.0 מיליון ש"ח: 6.5% X מס' הסניפים X פדיון לסניף.
      לפי זה, המספרים בראש הטבלה שמבטאים את הפדיון השנתי שגויים בפקטור 10 (צ"ל 2.5 עד 4.0 במקום 0.25 עד 0.4). כמו כן, הערך 6.5% לא נשמר בכל הנתונים, ומגיע אפילו עד 7%.
      פרס אין, כי אכן מדובר בהיפותיזות (רמת הפדיון לסניף), ולא ברשתות אמיתיות (שמות הרשתות מופיעים רק כדוגמה לרשתות באותו סדר גודל).

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אוקיי, אחרי שכתבתי לאבי אני רואה את התגובה שלך.
        הפקטור 10 זה פשוט טעות בכותרת – מדובר בפידיון חודשי ולא שנתי.

        אהבתי

        • אלקטרון חופשי הגיב:

          ייתכן וזו הטעות, אך אז גובה התשלום של הזכיין לבעל הרשת יורד לכ-5.5%, וזה לא כל כך מסתדר עם כוס הקפה למטה לפיה משולמים 5% על המכירות ועוד 1-1.5% על פרסום.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            הטבלה היא של דמי הזיכיון. הפרסום זה סעיף נפרד שלא נכנס לטבלה.
            בכל מקרה בכתבה מצויינים סכומי הכנסות חודשיים של הסניפים באזור המאות אלפי שקלים, כך שהמספרים בטבלה חייבים להיות חודשיים.

            אהבתי

  6. לא תשקוט הארץ היא סידרה פופוליסטית שמדקלמת את העיוות התקשורתי לגבי המלחמה. הציעו לנו שלום וסירבנו ביהירות ואז אכלנו אותה כי אנחנו חבורת אפסים. פס הקול המוסיקלי נלקח מטלנובלה פורטוגלית להעצמת הכאב הקדוש לליווי מראות הפצועים.

    מצג הפאניקה ואובדן העשתונות שאחזה בצמרת הביטחונית וההנהגה כדוגמא.

    כשמכרו ניצחונות לא קניתי וכשמוכרים לי תבוסות אני עדיין לא קונה. מי שרוצה לדעת צריך להתנזר מהסחורה שמחלקים בסניף החדש של מוזיאון אוקטובר מקהיר שפתחו ברוממה. פתיחת הפרוטוקולים מאפשרת לכל בר דעת להבין את התמונה- והיא מאוד שונה.

    הסאבטקסט למי שתהה על התזמון:
    חלשים צריכים להתפשר במשא ומתן כי אחרת יכאב שוב.

    אהבתי

    • מהברושוריה של רוממה:
      "לא תשקוט הארץ", עוסקת באותה שנה מעצבת, 1973, באביב השאננות ובקיץ האשליות, בסתיו ההלם ובחורף הדמעות.

      – יש מלחין בקהל?

      אהבתי

      • shttutit הגיב:

        שנאה תעביר אתכם על דעתכם.
        דמיין לעצמך שאתה רואה סרט טוב על מלחמת עולם שנייה
        שהופק ע"י ה-BBC

        היית כותב אחרת

        שנאה לערוץ ה-1 זה מה שיש כאן בתגובות

        אהבתי

        • את פסטיבל האוי והשבר מקדמים אלה שהפכו את רבין לקדוש פציפיסטי, את הפליטים למהגרים ואת המוסר האירופאי הכפול לאמת מידה מוסרית.
          היו טעויות, אבל המלחמה הסתיימה כשהאוייב הזעיק את המעצמות כדי לעצור את היהודים לפנ שיגיעו לדמשק וקהיר. המלחמה החלה ביתרון ערבי בגלל שהיהודים הקשיבו להמלצת הידידה הגדולה. מי שמטאטא את האמת מתחת לשטיח ומציג תמונה מעוותת לא זכאי לקבל ממני תשלום, נקודה.

          אהבתי

  7. אורן הגיב:

    חה, ההיסטוריה של ההיסטורי, איזה כשל היסטרי. חנחנים על הפניה בדיו סתרים, אבמה, לפחות האקרוסטיכון נשמר.
    מישהו יסיק שהציבור מפולג בנושא הסמים, מישהי כבר תעקם את הנתונים לכיוון סחי.

    אהבתי

  8. אחד שיודע הגיב:

    "פרש" נגד ריצ'רד סילברסטיין: החל סיבוב שני.

    8)

    אהבתי

    • Cyrus הגיב:

      זה אפילו לא כוחות. יש פה צד אחד שמקומו בבית משוגעים…

      אהבתי

    • Cyrus הגיב:

      בתגובה שפרסם Fang, אחד האדמינים בפרש,נכתב:

      " ה. נוצר דיון באתר שלו עם סירפד אשר הייתם עדים לו כשבמקביל עוד באותו היום המקור שלח אליו את החלק השלישי אשר טרם פורסם, אנו מניחים שסילברסטיין כבר נזהר יותר בעקבות מה שקורה באשכול הזה (אם יפרסם חפשו את המילים: אזרבייג'ן, הרמס 450, קרון שליטה וקישור לכתבה שהופיעה באתר איראני)"

      האיש מסיאטל פרסם בדיוק את זה

      אהבתי

כתיבת תגובה