לילה לבן

yediot27.10.13isra27.10.13
maariv27.10.13haaretz27.10.13

26.10.13.indd

הכותרות הראשיות

כל אחד מהעיתונים מדגיש אחרת את השחרור בכותרת הראשית שלו: מעריב מזכיר שמדובר במחבלים. ידיעות מציין שמדובר באסירים. בישר"ה שומרים על עמימות: השחרור והמחלוקת.
בהארץ עניין אחר לגמרי: החרמת השימוע במועצה לזכויות אדם.

היום הקראת כתב האישום נגד שלומי לחיאני.

טום ג'ונס

אם לא הייתם בהופעה של ריהאנה, אולי בזו של טום ג'ונס?
התלהבות במעריב, ואפילו בוואלה יש ביקורת.
גיוס כללי מקרב קשישי הדור נערך בעיתונים למען כתיבת הביקורת הזו.
לחיי כל מי שרקדו סלואו בכיתה ח' עם דליילה.

תל אביב ברלין

רון מיברג על הגירה וקצת על יאיר לפיד.

אף שהסיפור הוא אישי, הוא גם ציבורי. כמונו היו מאות אלפי ישראלים אחרים שלא עשו רע לאיש חוץ מאשר ללכת בעקבות חלומם, רובם אחרי ששילמו את חובם המלא לחברה. ישראל העכשווית – ואלה דברים שאני מוכן לכתוב רק בעברית – אינה זקוקה לאנשים כמוני.
מה שכה מרגיז הוא העובדה שישראל החזקה, המהלכת אימים על אויביה המתמעטים ומסרבת להתפשר עם הפלסטינים בגלל חשש תהומי-קיומי מהאופן שבו ייראו החיים ללא התירוץ השגור להסתתר מאחוריו, ממשיכה עדיין לקפוץ כמו תיש ולהתגולל על המהגרים ממנה. העולם מלא להתפקע באקספטים (אקס-פטריוטים) שעזבו את אמריקה כדי לכתוב בפרובנס. אירים שהיגרו למיין כדי לצייר, צרפתים שמעדיפים את נתניה על פני פריז, ורוסים שמתגעגעים לקומוניזם ונמלטו מידו הקשה של פוטין.
כאשר כתבתי לפני שמונה שנים שאינני רוצה לחיות במדינה שיאיר לפיד השתלט על מוקדי הכוח התקשורתיים שלה, צחקו ממני. כעת מוצג לפיד כאחת הרעות החולות של המדינה.
[…]
גם זאת תפיסת עולם שהגיע הזמן לנעול במרתף. הגישה הגורסת שמהגרים ישראלים מנועים מוסרית מלהביע את דעתם בנושאים ישראליים ואם הם מתעקשים לכתוב שיכתבו על אמריקה. לתומי נדמה לי ש-50 שנות ישראליות הקנו לי את הזכות להמשיך להביע את דעתי. מן הסתם דעתי אינה פופולרית במדינה שמשכה ימינה ולמטה וזנחה אידיאולוגיה קיומית כמשוריינים החלודים בשער הגיא. מעולם לא התרשמתי ממה שחשבו או כתבו עלי ואינני מתכוון להתחיל עכשיו.

משתכשכים בביצה

מדורנו האהוב, אימפריית הרשע של נוני מוזס חזר הבוקר (מה, מ-10 בספטמבר לא היה מדור?).
והפעם, ד"ר חיים שין: למה ידיעות מנסה לשכנע אנשים לרדת מהארץ.
[המדור, שיש לו כרגיל הפניה בשער, עומד בישורת אחת עם ידיעת שער נוספת על שחמישה יהודים הותקפו באוסטרליה על רקע אנטישמי. האומנם?]
אתם מבינים? אין לכם מדינה אחרת, וכולם אנטישמים. אל תזוזו מפה.
הסיבה לטור של שיין, כפי שציינתי אתמול, הראיונות עם נתן זך ודודו זר. אולי אבקש משלדלסון לממן לי את הבלוג? אני ממש לא צריכה הרבה כסף כדי לחיות. בחיי.
למדור יש מבנה קבוע: מתחיל באובדן ההגמוניה של ידיעות

"ידיעות אחרונות", כבר כמה שנים, לא מצליח להתאושש מאובדן ההגמוניה על סדר היום הציבורי. ברוב מצוקתו הפך העיתון להיות מדריך לדיכאון ישראלי ובכל יום מפרסם מנת ייאוש יומית. כותרות ענק מנסות לשכנע כי המדיניות קורסת, ישראל מבודדת וכלכלתה בועה מתנפצת. הכל שחור משחור…

ונגמר ב-

אחרי ראיונות שכאלה מתפלאים ב"ידיעות" שציבור הקוראים נוטש אותו בהמוניו. סביר להניח שבנסיבות אלה שוב ינסו בעלי העיתון להפעיל חברי כנסת ביוזמות חקיקה אנטי דמוקרטיות, נגד "ישראל היום". כפי שכבר ניסו בעבר, ונכשלו.

תומר ברנד מבקר במעריב את המאמר חמש ילדות מתות של גדעון לוי. טענתו המרכזית: איך זה שללוי אין טיפת ביקורת על ההורים/ המשפחה.
לוי הבוקר: בשבחי סנודן וענת קם.

דרור אידר נגד הנאורות של א.ב. יהושע.

שי להב לא מתרגש מכך שמערכת מעריב עזבה את הבניין. אז אולי אל תכתוב, למשל?

לחם עבודה

עמיחי אתאלי, כתב ההתנחלויות של מעריב, עוזב לעסקי עסקים. צודק.
הרשו לי לנחש: שום כתב חדש לא יגויס למלא את התפקיד, שיפול על כתבים אחרים במערכת מעריב ראשון.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הארץ קורא לטוקבקיסטים שלו ללמוד לכתוב תגובה מדרור ינון, שהגיב לכתבות של יונתן הירשפלד על פוקו.
מה? כן.

מח' הגהה

ziteta

לפני פיזור

תירוצים תירוצים: בגלל שעון החורף כנראה, לא הצליחו מחלקי העיתונים להסתנכרן, כך שבקושי נזרקו על סף דלתי, וצריכה הייתי כבר לצאת מהבית. גם לרשת לא הועלו כל השערים הרלוונטיים עד שעת השין. כך ש.
סיכומי הסו"ש:
חמש ילדות מתות.
צרות בכותרות מסביב לעולם.
אצבעות שחורות.

תדהמה בסקריר (משמאל):
43% מהמשיבים ענו שאינם מכורים לקנדי קראש.
30% מהמשיבים בכלל לא יודעים מה זה.
מסקנות?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

94 תגובות על לילה לבן

  1. mickey הגיב:

    קשה להודות שאתה מכור, ובמיוחד למשחק מחשב מטופש

    אהבתי

  2. חנוך הגיב:

    מה קרה לרון מיברג, שאפילו הוא נאחז בנימוק של "רובם אחרי ששילמו את חובם המלא לחברה." כהצדקה ל"זכות" להגר?
    מדינה נועדה לשרת את אזרחיה ולא להיפך (אלא אם כן זו מדינה פשיסטית) – בעיקר בהיבט החברתי.
    אם כך – מה ההבדל בין מדינה לבין חברה?
    האם על האזרחים להתנדב אינסוף לעמותות חברתיות המחליפות את חובותיה על פי חוק של המדינה?
    כמה צריך "לתרום" (המילה הכי נדושה כאן אחרי "מניאק") כדי לרכוש את הזכות להגר מישראל, או כדי להגר לישראל?
    מישהו המציא כבר את "מדיד התשלום לחברה"?

    אהבתי

    • עמי החלד התייחסו כלפי האירים הצרפתים והרוסים בצורה קצת שונה מאשר ליהודים. מדינת ישראל לא היתה קמה לולא הרדיפות ולא בטוח שהעם הזה היה קיים כעם לולא הזכירו לו את העובדה שהוא 'שונה'. זה הרקע לטענות (הצודקות) שהעלית שצריך לזכור. לציבור אין בעיה עם מישהו שהיגר או התבולל כולנו מכירים כאלה, אבל לשבח ולהלל או להציג את ההגירה כפתרון לבעיות של הפרט עם המדינה- אירופה מוסרית יותר? ארה"ב דמוקרטית יותר? זה מגוחך. מחפשים נוחות, לגיטימי.
      למה להציג את העניין כאידיאל או עניין עקרוני כשזה הפוך.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      מדינה נועדה לשרת את אזרחיה ולא להיפך

      גם זו עמדה חד-צדדית.

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      "מדינה נועדה לשרת את אזרחיה"? "חובותיה על פי חוק"? פשוט לא נכון. אלא אם כן זאת מדינה קומוניסטית כמובן. לשמחתנו ישראל אינה קומוניסטית. גם לשמחת אותם אנשים שלדעתם זה מצער.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אני סבור אמנם שאנחנו באותו צד, אולם לדעתי יש מקום לתיקון:
        מדינה נועדה לשרת את אזרחיה = ליברליזם.
        אזרחים נועדים לשרת את המדינה = קומוניזם. רק בזו אפשר להעיר באמצע הלילה "אזרחים", ולשלוח אותם, בלא ציוד מגן, לצקת בטון על ליבה דולפת של כור גרעיני.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        לא. בהכללה גסה:
        מדינה נועדה לשרת את אזרחיה = קומוניזם
        אזרחים נועדים לשרת את המדינה = פשיזם
        המדינה שומרת על חופש האזרחים ומגבילה עצמה לפונקציה זו = ליברליזם

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        סליחה, אבל לא ולא.
        ליברליזם, בצורתו הקלאסית, כפי שמופיע אצל לוק הוא תגובה כנגד התפיסה שהמלך מושל בנתינים חסרי הזכויות.
        The Soviet conception of human rights was different from conceptions prevalent in the West. According to Western legal theory, "it is the individual who is the beneficiary of human rights which are to be asserted against the government", whereas Soviet theory states that society as a whole is the beneficiary.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        התפיסה שלאזרחים יש זכויות בסיס נפרדת מהתפיסה שהמדינה צריכה לשרת את האזרח. למשל העמדה שזכותו של אדם להיות בעל רכוש היא לא העמדה שהמדינה צריכה לספק את הרכוש לאזרח. שמירה על זכויות הבסיס היא אמנם שירות, אבל מוגבל.

        בנוגע למה שכתבת על קומוניזם, אני לא יודעת מאיפה זה לקוח, אבל בכל מקרה "חברה" זה יותר קרוב ל"אזרחים" מאשר ל"מדינה". בייחוד כשמקפידים על שוויון בין כל הפרטים.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        לשרת את האזרח: לשמור על זכויותיו (שלמענן לחמו במהפכה הצרפתית). התפיסה כי על המדינה לתת לאזרח זכויות סוציאליות וכדומה (ולהרחיב בכך את "סל הזכויות"), היא די חדשה.

        אם הבנתי נכון, הדיון נסוב סביב הקשר מדינה-אזרח. לפיכך ישנם שני קצוות, שעליהם אנו דנים: באחד האזרח במרכז והמדינה משרתת אותו, ובאחר – להפך. בקצה השני, שמציב את המדינה במרכז, נכללים פשיזם, קומוניזם וגם שלטון מלוכני יחיד (שהרי לואי ה-14 הוא המדינה).

        הפסקה האחרונה גם תסביר מדוע לא הייתי צריך להיות כה חד-משמעי בתגובה הקודמת. עמך הסליחה.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        הקומוניזם כאידיאל שייך לקצה השני. מסיבות מעשיות הניסיון לממש אותו דומה יותר לפאשיזם.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        ברור שביסוד התפיסה "כל אחד לפי יכולתו ולכל אחד לפי צרכיו" מדובר בחירות (חופש לאזרח). אולם בקומוניזם הדגש הוא על הקולקטיב ולא על הפרט.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        חוץ מזה, בקשר לפסקה הראשונה שלך, כשמישהו קובע בימינו ש"מדינה נועדה לשרת את אזרחיה" סביר להניח שהוא מתכוון לאותם זכויות סוציאליות חדשות. בייחוד כשהוא מוסיף "בעיקר מההיבט החברתי".

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        בוודאי. ולאור גישה זו יוצא כנגד הטענה של מיברג. אולם זו עמדה חד-צדדית.

        אהבתי

      • יון ויאנג הגיב:

        שאלת ביצה ותרנגולת בלי קשר לליברליזם או קומוניזם. מדובר ביחסי גומלין. המדינה היא ארגון שלא יכול להתקיים בלי הפרטים ולהיפך. הצדדים מקבלים ונותנים ותלויים אחד בשני. בארה"ב לא יעירו אזרחים משנתם לטפל בכור דולף אבל גם לא יספקו מקלטים ציבוריים מפני התקפות טילים. גישת 'המגיע לי' ופולחן האגואיזם מחליש את הארגון. לשמחתי מדובר בגישה חוקית -אבל הגלימה המוסרית של מי שעוזב את הארגון בשם האכפתיות חסרת הגיון. מי שרוצה לשנות מוזמן לתרום מזמנו במקום לקטר מבחוץ.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        הוא אשר אמרתי: חד-צדדי.

        אהבתי

      • bazinga הגיב:

        בארה”ב לא יעירו אזרחים משנתם לטפל בכור דולף אבל גם לא יספקו מקלטים ציבוריים מפני התקפות טילים.

        מוזר, אני זוכר כשטיילתי בניו-יורק ראיתי לא פעם באיזו פינת רחוב
        שלטים מצהיבים המעידים על המצאות מקלט אטומי בבניין.
        לקריאה נוספת

        אהבתי

      • מן המפורסמות שהממשל האמריקאי דאג לנבחרים במקום להגן על הציבור. אז הועיל להציב שלטים שמעידים על מקומות תת קרקעיים שיגנו מפני נשורת -בראבו. שכחתי, גם חילק הנחיות התגוננות ממתקפה גרעינית ברוח "בהשמע בום זחל מתחת לשולחן הקרוב". רק העשירים חפרו מקלט בחצר. אצלנו, הממשל הציוני בנה אלפי מקלטים ציבוריים ומחייב את הקבלנים לבנות מקלט או ממ"ד מבטון "ב-300", כולל דלתות וחלונות חסיני-הדף נגד התקפת גזים וטילים קונבנציונליים. גם במקרה הזה רמת המחוייבות של המדינה כלפי האזרחים עומדת בסתירה לטענות הברלינאים.

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מדינה נועדה לשרת את אזרחיה – נכון ומדוייק. האדם נולד למשפחתו. העובדה שהוא גם נולד במדינה נכפית עליו.

      ובעניין "יורדים" – תנו דעתכם על היורדים בנפשם שחיים בינינו, אלה שמעניקים לילדיהם שמות כמו "דין" ו"שון" כדי שיוכלו להסתדר בחו"ל בעתיד והשם לא יסגיר חלילא את ישראליותם. בזוי מזה אין.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ומדברים עם הפעוטות באנגלית, מבלי שזו שפת האם שלהם עצמם.

        אהבתי

      • בקרוב, ביקוש לגננות דוברות גרמנית. מצד שני, הגברים יתחילו לאסוף ילדים מהגנים ובא לציון גואל.

        אהבתי

      • מתנשאים אנונימים הגיב:

        אך כן נכפה עליהם הפיכתם למטרת ההתנשאות של הקפטן ושועלן. השונים והדינים הם מחאה רפה על המציאות הישראלית בה כל בינוני תופס תחת כאילו הוא היורש הישיר של מאגר החוכמה האנושית.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מצטער, אני פשוט לא יכול לשמוע הורים ישראלים מדברים בעלגית עם הילדים שלהם.
        מה ייצא מזה שגם הילד ידבר עלגית?

        אהבתי

      • מ"מ הגיב:

        אורן מנסה לעלות על משהו. האם אתה אומר שזאת הדרך של ישראל הערסית לעקוף את ההתנשאות המערבית של ישראל הראשונה?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        טעותי היתה בכך שלא הבאתי בחשבון כי ייתכן ואף סביר שבמשפחתם של מי מקוראי הבלוג יש "שונים ודינים" והם ייעלבו באופן אישי, ובצדק.

        לא נהגתי בחוכמה (שאותה לא ירשתי משום מאגר).

        אהבתי

      • קיצור תולדות הגאונות של אורן הגיב:

        מלבד רבבות השונים והאנות במשפחתי, השכלתי גם מחוכמה שהצטברה בתחתית הבאנג.
        סקרנות והשכלה הם תכונות חיוביות, אך יש להתמיד בהן. אין לעצור במדרגת ההתנשאות אלא להמשיך בטיפוס.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מגבלות הכתיבה הצינית והמתחכמת: לא מבינים אותך.

        אהבתי

      • מ"מ הגיב:

        קפטן, יש משהו במה שאורן אומר. אנחנו שוכחים שהאשכנזים במקור הם לא מערביים. הם הפכו כאלה רק אחרי פרויקט זהות אינטנסיבי . ההיסטוריה של השד העדתי השכיחה את זה, אבל לא רק שהאשכנזים הם לא מערביים במקור גם למזרחים היסטוריה של שאיפה להיות מערביים. פעם בלבנט היה להם הרבה ג׳ורג׳ט וצ׳רלי, אז היום זה שון ודין. בעצם כמו שאורן אומר זה מחאה רפה

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        נכון. ויוסי גיספן הוא בוב דילן העכשווי.

        אהבתי

      • מ"מ הגיב:

        השונים והדינים שאני מכיר הם טיפוסים בתימים

        אהבתי

      • חנוך הגיב:

        הביטויים "יורדים" ו"עולים" אף פעם לא היו מציאותיים.
        יש "מהגרים מ…" ו"מהגרים אל…".

        אהבתי

      • נו, כמו אנטישמיות. יש ששונאים אותנו בגלל מוחמד וכאלה ששונאים בגלל ישו ויש ששונאים אותנו בגלל שמגיע לנו. מה פתאום להדביק לשנאה נטיות גזעניות כשהוכח שהיהודים אינם גזע. זה מציאותי זה?

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        גם המשפחה נכפית על אדם. גם היכולות שכליות שלו. גם הם נועדו לשרת אותו? אתה באמת מסיק חובה לשרת מהכפיה האיומה של השיוך האזרחי?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        את האדם הרו הוריו, לא המדינה. ואידך זיל גמור.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        א. במדינה עם עידוד ילודה כמו בישראל ניתן לומר שגם לה חלק בהריה.
        ב. אם הורים הרים ילד הם לא נכפים עליו? הם לא כופים עליו באותה הזדמנות אחים וסבים ודודים וכו? למשך ילדותו גם השכנים והסביבה הם כפויים. השכנים אמורים לשרת את הילד?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ההתפתלות משרתת רק את ההתרחקות מהעיקר. מדינה היא מנגנון מלאכותי בן כמה מאות שנים בלבד. מדינה שאינה משרתת את אזרחיה היא בהכרח מנגנון שמשרת דברים אחרים (השליט, הבירוקרטיה, מדינות/ארגונים חיצוניים) ומכאן שהיא רעה ביי דפנישן.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        ההתפתלות נועדה להבהיר לך כשל בטיעון שלך. אתה חושב שהמדינה נועדה לשרת את האזרחים? זכותך. לא רק זה, אתה בהחלט מוזמן להביע את דעתך. זה לא הופך אותה לנכונה. אתה גם יכול לנמק ולחזק את דעתך. עניין הכפייה לא מתאים לפעולה המבוקשת.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ואנו ממשיכים להתרחק. כעת הנושא הוא האם מותר לי להביע את דעתי או לא, ומישהי – בנדיבותה – מסבירה לנו שכן.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אנחנו כלל לא מתרחקים. הנושא מהתגובה הראשונה שלי אליך בשרשור הזה עד התגובה הנוכחית הוא שאתה לא מבין.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        א. מדינה היא מנגנון שקיים אלפי שנים.
        ב. יש רבים וטובים שסבורים שהמדינה טבעית לאדם, ממש כמו משפחתו.
        ג. גם במשפחה ההורים לפעמים דואגים לתועלת של המשפחה, גם אם זו באה על חשבון היחיד. זה לא הופך את המשפחה לרעה ביי דפנישן.

        אהבתי

  3. mickey הגיב:

    שי להב כותב יפה, קצר ולעניין

    אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    אם לא הייתם בהופעה של ריהאנה, אולי בזו של טום ג’ונס?

    V, אם את רוצה להציב זמרת בשורה אחת עם אדמו"ר תחתוני הנשים הביאי כושית שמנה וראויה ולא דוגמנית לנז'רי שמופיעה עם פלייבק.

    אהבתי

  5. מ"מ הגיב:

    <>

    תמיד אהבתי את רון מוברג (קפטן לא יסכים איתי) אבל אחרי פרק הבכורה של אקס פקטור אתמול, התחדדה בי ההבנה שצריך שידוד רציני של התרבות הישראלית. עדר נלעג שלא רק שר באינגליזית אלא גם מציג את עצמו ככזה. אחת מציגה את עצמה כ״עדי סי, לשעבר כהן, כי אני אינגליש.״ *** גם רון מיברג אשם במפלצת הזאת. אז כדאי שהיורדים

    אהבתי

  6. הינשוף של מינרווה הגיב:

    מוטב לרושפלד לעבור לכתוב על אלון עידן.

    אגב, לדעתי את הביקורת על רושפלד היו כמובן צריכים לתת לשגיא כהן.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    מצד שני, הקריאה ששאגו השמאלנים־האשכנזים בכיכר ההיא מול רבין המנצח בבחירות ההן "רק לא ש"ס" היא הכל חוץ מגזענות, נכון?

    האם קובי ניב מתבלבל בין שם הכיכר לשם ראה"מ לו קראו את הסיסמא?

    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    מילא אני ושועלן לא שמים קצוץ, אבל את המודעת?
    הניק שבחרתי היה נבואה מגשימה.

    אהבתי

  9. shttutit הגיב:

    לו ריד נפטר

    הודיעו לא מזמן כולי רועדת


    אהבתי

  10. captain beefheart הגיב:

    בד"ה – לו ריד. תנחומים לולווט.

    אהבתי

  11. עו"ד הגיב:

    מעניין כמה זמן יקח לאמצעי התקשורת בישראל לפרסם את הסיפור החם החדש.

    אהבתי

    • אלקטרון חופשי הגיב:

      דווח כבר לפני יומיים.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        שחקת אותה. שני דברים התמיהו אותי: הראשון, היה נדמה לי שזה לא פורסם כאן כלל, והשני איך הגעתי פתאום לאמצע הערימה כאשר הכוונה היתה להגיע לתחתית.

        אהבתי

      • אלקטרון חופשי הגיב:

        תודה. בעצם ראיתי את הפרסום על כך ב-NRG הבוקר, וכשראיתי את התגובה שלך אמרתי לעצמי שכדאי לבדוק גם בגוגל ניוז. בכל מקרה, בשבוע שעבר פורסם שארה"ב צותתה ל-70 מיליון שיחות בצרפת, וממה שנכתב בידיעה לגבי המוסד זה יותר נשמע לי כמו ניסיון של האמריקאים לגלגל את האחריות לישראל.
        אין לי מושג למה התגובה שלך הגיעה לאמצע הערימה. אולי זה קשור לבלאגן שנשאר פה אחרי שנמחקו 15 תגובות (למרות שתגובות אחרות כן הופיעו למטה).

        אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s