לו יהי

haaretz28.10.13yediot28.10.13
maariv28.10.13isra28.10.13
27.10.13.inddmakor28.10.13

הכותרות הראשיות

האם הכותרת הראשית של ידיעות הבוקר, "נתניהו שבר אותנו" (ציטוט מ"המשפחות". לא מצאתי אותו) היא בסך הכל נקמה בגלל שובו של מדור אימפריית הרשע מאתמול? או שסתם סימה קדמון בחופשה?
מצד אחד ידיעות מיתמם: זה לא אנחנו שאמרנו, זה העם. מצד שני, אף עיתון אחר לא עושה זו פרסונליזציה בכותרת הראשית שלו לקרב על שחרור האסירים.

[אגב, ידיעות רוצה להראות שהוא ממש לא מעודד ירידה, ובשער יש הפניה למאמר דעה של נח קליגר "על סערת נתן זך" עם הכותרת "אנחנו נשארים בארץ". הוא מצטער על שזך לא נשאר באימפריה הבריטית.
אתם לא תאמינו. לא, אתם לא. מה כתבתי ביום שבת? שנפתלי בנט ואיילת שקד יקראו להוציא אותו מתוכנית הלימודים.
ומה אני קוראת בידיעות? שח"כ שמעון אוחיון מהליכוד קורא להוציא את שיריו מתוכנית הלימודים. אחחח, אחחח.
כותב עקיבא נוביק שדברי זך "עוררו תרעומת בקרב קוראים רבים". נו, אתם מסודרים עם מכתבים למערכת ב-7 ימים לשבוע הבא.]

ישר"ה: "אישור בלב כבד", כותרת שמתכתבת במובן מסוים, אולי אפילו עונה, ל- ועם  ידיעות.
דן מרגלית: הכל יחסי ציבור.
מעריב: "השרים אישרו שחרור 26 אסירים שריצו מאסר של 19 שנים לפחות".
הארץ: "סדקים בקואליציה: הממשלה אישרה את שחרור האסירים לאחר עימות חריף".
יוסי ורטר במתקפה חזיתית על נפתלי בנט. ערמומי ומסוכן.

יום אתמול (ראשון) יירשם כציון דרך בתולדות ממשלת נתניהו השלישית, מכמה סיבות: 1. לשרי הליכוד נפל האסימון לגבי ה"שותף" מהבית היהודי, נפתלי בנט. הם הבינו כי הוא הרבה יותר ערמומי, ציניקן, מסוכן וחסר מעצורים מקודמיו בראשות המפד"ל. הוא לא בא לעבוד לצד הליכוד בממשלה, אלא לחתור תחת הליכוד במטרה לרשת אותו בהנהגת הימין ולשם כך, הכל כשר. גם מה שלא כשר, כמו להביך את ממשלת ישראל בעולם.

עקיבא נוביק בידיעות (24 שעות) וקלמן ליבסקינד במעריב (ע' 2-3) על זיוף הבחירות בבית שמש.
אז מה יהיה עכשיו?

מהומה בחיפה: עשרות חיפאים אימצו חזירי בר המשוטטים בכרמל. פששש.
(יונתן הללי, מעריב אחורי).
ועוד ידיעה חיפאית: מתקפת האקרים משביתה את מנהרות הכרמל, דיווחה סוכנות אי.פי. משרד התחבורה מכחיש (ישר"ה).
מעניין אם יש קשר.

אישה דרסה את בתה ושני ילדים נוספים.

חופשת לידה תוענק גם לגברים. הייתי בטוחה שזה המצב כבר מזמן.
הצעת חוק של ח"כ תמר זנדברג ממרצ, שכותבת לישר"ה. פשש.
חה. המתנגד היחיד הוא יאיר לפיד.

אנטישמיות באוסטרליה?

היהודים בסידני לא מתכוונים לשנות את אורחותיהם.
בועז ביסמוט, בעמודי הדעות של ישר"ה מעלה את האופציה הלא בלתי סבירה, שמדובר בחבורת שיכורים אלימים.

עם צאת השבת שוחחתי עם חבריי המתגוררים ממש בסמוך. אחד מהם הסביר לי כי השלטונות הגדירו את המעשה כאקט אנטישמי, אלא שהוא רואה את זה יותר כפעולה של בורות מצד צעירים שיכורים, וכאלה לא חסרים בשעות הלילה במקום. אלא שרוב חבריי, כולל אלה במלבורן ואפילו בפרת' הממוקמת מהצד השני במערב אוסטרליה, הזדעזעו מהמקרה.
זהות המתקיפים סיקרנה אותי. האם אלה מוסלמים המתגוררים בכמה שכונות בעיר שבה ביקרתי, שייבאו את הסכסוך המזרח־תיכוני כמו באירופה עד ל־DOWNUNDER? ממש לא. מדובר בצעירים מקומיים, נאמר לי. וזה אולי הדבר המסוכן ביותר: בזמן שאנחנו חוששים מייבוא הסכסוך למדינות שונות בעולם מצד קהילות מוסלמיות, כמו בצרפת במהלך האינתיפאדה השנייה, צומח לו הימין הקיצוני והתזות האנטישמיות משגשגות.

פוסט מורטם

כמו שסיפרתי אתמול, יצאתי מהבית בשבע בבוקר, והעיתונים עוד לא הגיעו. התבלבלו המחלקים לחלוטים עם שעון החורף, כנראה.
לכן ראיתי את הסיפור הזה בידיעות, על שלדון אדלסון וברק אובמה, רק בערב
בארה"ב נכתב על כך ברביעי. וגם ב-iranian.com
בישר"ה כתבו על כך שאדלסון משמיץ את אובמה ביום שישי.
הנה קטע הווידיאו שהעלה הבלוגר שהשתתף באירוע:

בידיעות פרסומו אתמול, כאמור, למרות האיחור הניכר, על פני רוב ע' 14, לצד ביקורת הטלוויזיה. על הידיעה חתומות "סוכנויות הידיעות", והתצלום היחיד הוא של אובמה אהובנו.
הפאנל התקיים באוניברסיטה היוקרתית ישיבה יוניברסיטי, וכותרתו "האם היהודים ימשיכו להתקיים".
אמר אדלסון "זו טקטיקת המו"מ הגרועה ביותר שאני יכול להעלות על הדעת ושראיתי בחיי".
על הפלסטינים אמר: "לא קיים עם פלסטיני. הם הוליכו את העולם שולל בהצלחה רבה… להסכים לקיומה של מדינה פלסטינית זה כמו לשחק רולטה רוסית".
בתגובה לערוץ 10 בחמישי האחרון אמר נציגו של אדלסון שהוא "לא דיבר ברוח מילולית, הוא דיבר ממרום נסיונו כאיש עסקים…".

ע"א דיווח (שוב, אתמול):

ה-26 באוקטובר הוא יום הנשים הנוהגות בערב הסעודית. הרשת געשה בעניין, ועשרות או מאות נשים התחילו כבר אתמול (שלשום) לנהוג במכוניות לבדן, או בחברת נשים אחרות (ללא גברים!). בערב הסעודית, חברת הכבוד של המועצה לזכויות אדם באו"ם, אין לאישה זכות לנהוג אלא אם יושב לידה גבר, בין אם הוא בנה בן ה-13, אחיה, בעלה או אביה. וזוכרים את פרשת השחלות והנהיגה?

סחתיין להישאם פאגי.

לחם עבודה

הודעה לעיתונות

בית הדין האזורי לעבודה החליט: יש להשיב את אור זילברמן, ממובילי ההתארגנות ב-ONE, מיידית לעבודתו.
שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, קרן כהן, החליטה כי פיטוריו של זילברמן, שאירעו ימים ספורים אחרי ההודעה על יציגות מטעם ארגון העיתונאים, אינם תקפים עוד.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

תתלבשו יפה. זה יהיה היום החזק של הבלוג בגוגל. כל מי שיגגל ולווט אנדרגראונד יגיע לבלוג באחת התוצאות הראשונות, אם לא הראשונה. נו, מה ייצא מזה בעתיד? כמה קוראים יצטרפו? לא יודעת.

עמוס ידלין על איראן והפצצה בפתיחות יוצאת דופן לניו ריפבליק (פה שם מדווח):

ידלין, בשפה שלוטשה היטב בעת שירותו בארה"ב, יודע כטייס מנוסה גם לחמוק. אבל עד כה לא הוצגה עמדה מנומקת בהרחבה דומה כלפי סוגיית הגרעין האירני. הוא מעריך – ואפשר להניח שאף יותר מזה – כי המועד הנכון להתקפה ישראלית על יעדי הגרעין באירן, אם יתברר ההכרח בכך, יהיה אי-שם בשנה הבאה. על שאלות מראיין חריף, אמריקאי תושב ישראל, אמר שיש לתת למו"מ הבינלאומי עם טהרן את מידת הזמן הראויה, אך תחם את גבולותיה.
המראיין מתאר את המארח פונה למטבח בביתו ומביא דף נייר שעליו שרטט במארקר עקומת סיכויי הצלחה ב-2014. היא נעה למטה מ-95 אחוזים לעבר 60 ו-50 בהתאם להתקדמות מתקני הגרעין האירניים ונסיבות אחרות. מוקדם מדיי יהיה בעוד שיחות לגיטימיות מראות הישג. העקומה ממריאה לשיאה אם וכאשר השיחות ייתקעו או יתארכו, ארה"ב תלך ותשתכנע שהמהלך שלה אינו נושא פרי, וישראל מצדה תעריך כי מיזם הגרעין מתפתח באורח מסוכן. תנאי מזג האוויר אינם מטרידים את ידלין…

הבלוג הולך רכיל על המחמאות על התחקיר הגנוז של מקור ראשון.
אומנם הכתבה נגנזה אך הנה דומה בהארץ.

עופר גדנקן מאתגר את נפתלי בנט בענייני נישואין.

בנט, הנה המבחן הגדול באמת שלך. היום. אחרי שעבר בוועדת השרים לחקיקה, בקריאה ראשונה ובוועדה, היום יעלה להצבעה בכנסת לקריאה שנייה ושלישית "חוק צהר" – המאפשר רישום פתוח לנישואין בכל עיר. כל זוג יוכל לבחור באיזו רבנות להירשם לנישואין. למה זה חשוב? כי יש רבני ערים שאינם מכירים בגיורים צבאיים. יש רבנים שמערימים קשיים על זוגות שהוריהם לא נישאו בארץ או שהם עצמם לא נולדו בארץ. יש מועצות דתיות שדורשות 7 מפגשים עם מדריכת כלות. בקיצור – יש רבני עיר ומועצות דתיות שהפכו את המגע של הציבור בכלל והציבור החילוני בפרט עם הדת לסיוט לא מוצדק ולא הלכתי […]. המשך בקישור.

לפני פיזור

thedoor
(קישור לתמונה).

הלך לעולמו מיטיבנו, מהמוזיקאים הגדולים של המחצית השנייה של המאה העשרים, לו ריד.
בקישור, אבינו, לו ריד, מת, הפוסט מאתמול בלילה, שמרכז כמה מעבודותיו. אני הכי אוהבת את ברלין.
דיוויד בואי ולו ריד בתמונה משותפת.
David Bowie said of his old friend: He was a master.
העמוד של לו ריד בפייסבוק.
יוסי פיין הופיע איתו. גל אוחובסקי אכל איתו ארוחת ערב. שרון מולדאבי תרגם את ברית המילה של הארי.
בן שלו מסכם את חייו ויצירתו. עשר היצירות הגדולות שלו לדעת משה קוטנר. עוד רשימה: שי סגל, וואלה. מה אומרים עליו ברחבי הרשת. נעם רותם על קשר אישי איתו.
הארץ מפנה בשער לסיכום של שלו. מעריב מפנה בשער לכפולת האמצע של רז ישראלי. ישר"ה ליואב קוטנר. ידיעות הוא העיתון היחיד (טוב, גם המבשר) שלא מזכיר בשער את האירוע, אבל ע' 14 הוא הספד, וערן צור כותב כמה מילים. לדעתו האלבום "קסם ואובדן" הוא האלבום הכי טוב.

ראיון מ-The Globe & Mail משנת 2000.
– איך יאיר לפיד עוד לא כתב אף מילה על לו ריד?
– האם תיערך לו הלוויה יהודית?
האתר של לו ריד.
– מה לורי אנדרסון אומרת?

RIP- Lou Reed-Velvet Underground-for Velvet
ולווט אנדרגראונד, איור דניאל מורגנשטרן.

פרפקט דיי עם אלביס קוסטלו.


ועוד ראיון, 14 באוגוסט 1974, סידני אוסטרליה.
תודה רבה לסול סלבה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על לו יהי

  1. פינגבאק: נגנז בגנזך מהדורת ה – 31.10.2013 | ניימן 3.0

  2. shttutit הגיב:

    הגעתי עם כפכפים וסוודר נייוי-בלו ששמע ימים טובים יותר
    לא ידעתי שצריך להתלבש יפה.

    https://www.youtube.com/watch?v=FjjDmX9Tkss

    אהבתי

  3. חייל זקן הגיב:

    יום הנשים הנוהגות בערב הסעודית
    אישה דרסה את בתה ושני ילדים נוספים.

    יבוטל הרוורס לאלתר…

    אהבתי

  4. תמיד יימצא הנאור שימהר להכריז שאין אנטישמיות באוסטרליהשוודיהאנטארטיקה והמקרה נקודתי, מדובר בצירוף מקרים, בורות, בריונות שגרתית, אי הבנה וכו'. ההכחשה משרתת את התוקפים. יהודונים, מה כבר יעשו. יתפללו שייגמר מהר.
    אין הבדל משמעותי בין רגימת האבנים היומית שחווים אזרחים יהודים בכבישי ירושלים. היהודים יכחישו, יכילו, יעשו סיבוב או שימתינו עד שוך הזעם. יפחדו להגיב בגלל המשטרע. המדינה לא תגן עליך כאזרח אבל תטגן אותך אם תגיב כלפי הפורע או הפורץ. מדינה שמשחררת רוצחים תמורת הזכות לדבר בשם השלום ותקשורת שמכנה אותם אסירים. בתל אביב מאמינים שההכלה אינסופית. אני מעריך אחרת.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      תמיד יימצא הגלותון שיראה את הכל דרך החור שבפוגרום. העובדה ששיכורים ובריונים מתאנים לשחורים/לבנים/נוצרים/יהודים/מוסלמים/הודים/פקיסטנים/טורקים/הומואים/סתם מי שעבר בסביבה – העובדה הזו לא משחקת אצלם בלירה.

      לפני שבועיים תקפו צעירים שיכורים עובר אורח (אולי הומלס) בת"א. גם הוא יהודי. תסביר לי בבקשה – ללא שום התחכמות – איפה זה נופל בסקאלה שלך.

      אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        מסכים עם שניכם. אין להקיש ממקרה אחד על הכלל ולהיפך, ייתכן שזו אלימות מקרית וייתכן שזו תקיפה אנטישמית גרידא (וסוכנויות הידיעות דווקא מצטטות עדויות מקומיות התומכות באפשות השנייה). אבל זכורה לי היטב שיחה עם איש עסקים אוסטרלי יהודי שהכרתי במסגרת עבודתי. האיש, חילוני, ידוע מאוד בתחומו, עשיר, מעורה היטב גם בקהילה היהודית וגם בקהילה העסקית של סידני, שפך מונולוג ארוך על האנטישמיות החבויה באוסטרליה, כולל בקהילה העסקית של מדינה עשירה זו. סיפר על עקיצות ורמיזות טיפוסיות רבות שבהן הוא אישית נתקל, ועל התרבות התנכלויות ליהודים בסידני ומלבורן, אירועים אשר בד"כ מושתקים ואינם זוכים לפרסום. ואגב, בית הכנסת הגדול של סידני מאובטח היום באבטחה המזכירה את זו של שגרירויות ישראל.

        אהבתי

      • אין כאן שאלה של סקאלה. היהודים חוטפים כי הם לא מזהים אנטישמיות ולא מחזירים. למה הם לא מזהים? כי כל הזמן הם שומעים לחשנים שמסבירים להם את המציאות בהסבר אוטומטי וחד כיווני. זה היהודון שבך שמנסה להסביר או למצוא ממצאים שיצבע את האירוע באור אחר. כולנו נולדנו עם אחד כזה, אתה לא לבד. אנחנו אפילו לא יכולים ללכת במדינה שלנו עם כיפה על הראש בכל מקום וזה נראה לנו טבעי.

        אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          ראשית, רוצה לומר שאני לא מאמין בדיאלוג בין השמאל לימין ברמה הטוקבקיסטית. בזבוז זמן מוחלט. לא אשכנע ולא אשתכנע. זה ברור לי לגמרי ונדיר שאני מבזבז את זמני על הויכוחים הטיפשיים האלה. כמובן שלכל כלל, דורשת הקלישאה, מתקיים היוצא מהכלל. אז היום, לרגע, אני אבזבז את זמני.

          בסוף השבוע בהארץ התפרסמה כתבה ארוכה ומפורטת של יובל נח הררי על המדיטציה ועל התודעה. (כדאי לקרוא, זה מעניין). בין היתר הוא כותב שם שהמדע מתקשה בחקר התודעה שלא ניתן לראות אותה במיקרוסקופ או בכלים שנועדו לסריקת המוח אשר במקסימום מסוגלים לזהות פעילות חשמלית במוח אבל לא נותנים מענה לשאלה מה בדיוק האדם חווה. למעשה, הוא מציין, יש רק תודעה אחת שאדם יכול לחוות אותה באמת והיא התודעה הפרטית שלו. התודעה של האחרים אינה ידיעה אמיתית של התודעה כי מתבססת על הדיווחים של האחרים, ודיווחים אלה לוקים בכל מיני הטיות ועיוותים. גם המשפט (אני מוסיף) מבדיל בין ההתרשמות האישית לבין התרשמויות מכלי שני, ואותם הוא פוסל כעדות "מפי השמועה"). נכון שמחקרים מתבססים על סטטיסטיקות ודיווחים רבים, אבל עד גבול מסוים. יש רגע שצריך, כך הוא מציין למיטב זכרוני, התבוננות ישירה פרטית שלך. הוא נותן שם דוגמה מתחום האנתרופולוגיה למשל: אם חוקר רוצה להבין את תרבותם של קבוצת אנשים שמתגוררים באי מרוחק מהבחינה המחקרית, הוא יכול להתבסס על דיווחים של אנשים שנסעו לשם לטייל אבל ברגע מסוים הוא יהיה חייב לנסוע לשם בעצמו, כי האנשים שנסעו לשם לטייל אינם חוקרים וההתרשמויות שלהם אינן סדורות ואינן עונות על המקובל במחקר מדעי, הן אקראיות ולא אובייקטיביות. גם ההתרשמות של החוקר עצמו אינה חפה מבעיות כמובן והוא מתייחס לכך. בקיצור, כדאי לקרוא שם כי הוא מתייחס לעניינים האלה באופן מפורט.
          גם האנטישמיות (שאנשי הימין מתייחסים אליה כאלו היתה נשק גרעיני שעומד ליפול על ראשם – שונאים אותך, ביג פאקינג דיל, הרי אתה שונא מוסלמים באופן ברור מובהק ומובנה, ואתה רשאי להכחיש זאת עד שהגיהינום יקפא, שונאים אותך אתה שונא אותם. תיקו) נכנסת לדעתי בגדר התופעות שמחייבות תצפית ישירה. אי פעם א ת ה נתקלת באנטישמיות? אני למשל מעולם לא, בשום מקום שבו הייתי בעולם. למה? או שהיא כבר לא ממש קיימת, או שלא יצא לי. פעם אחת חשבתי שנתקלתי במפלצת הספגטי הזו דווקא באמסטרדם. אני יושב עם עוד חברים בקופישופ והבעלים – להערכתי פקיסטני – עושה לנו פרצופים כאילו אנו חייבים לו כסף. אני מחפש צרות מקצועי לכן נגשתי אליו ושאלתי מה הסיפור שלו. אתם ישראלים? הוא מתריס. כן, אז מה הסיפור שלך? לא סובל ישראלים הוא אומר לי. גם אני לא, אני מרגיע אותו, אבל למה? הישראלים, הוא אומר לי, נכנסים לפה ומתנהגים כאילו הם בעלי המקום, הם מדברים בקול רם, מעשנים כמו מטורפים ומתפוצצים מצחוק רם כאילו הם לבד בבית, לא סובל אותם. בסדר, לגיטימי, אז הוא אנטישמי? הרי אני שמעתי כאן בתל אביב דברים פי מאה יותר גרועים על הצרפתים היהודים שממלאים את ת"א בקיץ. כולם אנטישמיים?
          כשאתה תתקל בזה אישית, ותוכיח לי במתודה סדורה שלא מדובר באיזו התרשמות אקראית וחסרת כל סיבה, נמשיך להתקשקש על האנטישמיות. עד אז תניח כבר לבלבול המוח הזה שמעסיק אותך ברמה האובססיבית.

          (האמת, רציתי בכלל לכתוב את דעתי על הרצון העז שלך לאייד את האוייב בנשק גרעיני, אבל כבר הבנתי שהישראלים, עד שלא יקבלו איזה טיל גרעיני על גג ביתם, יחשבו שמדובר באיזה משחק מחשב, לכן נטפלתי דווקא לאנטישמיות).

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            האנטימיות הפושהלאחרונה באנטארטיקה הזכירה לי את ספרו של ברנרד מלמוד "חסד אלוהים" בו הגיבור נתקל באנטישמיות בקרב הקופים.
            האנטישמיות טמונה בגנים של משפחת הקופים מיליוני שנים לפני שבנט הקים את הבית היהודי. שנאה לטנטית שהמתינה לצמיחתו של היהודי.
            על כן תמימות לחשוב שבית לאומי יפתור את הבעיה, מאחר והשריד האבולציוני קיים גם בקרב היהודים עצמם, ומלאה הארץ אנטישמים הזוממים לפגוע בהגדרתה היהודית של המדינה.

            אהבתי

            • עו"ד הגיב:

              לא קראתי. זה דומה לעלילות קופיקו בנפאל?

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                קופיקו בנפאל החמצתי, אך הידעת שבנפאל ציירו צלבי קרס מאות שנים לפני שפגשו ביהודים או בקופיקו.
                הוכחה לתזה שהאנטישמיות הקדימה בהרבה את היהדות והקופישופ.

                אהבתי

                • עו"ד הגיב:

                  אם היתה מצליחה המזימה של הימין בהולנד הקופישופ היה באמת הופך אנטישמי כי הישראלים ושאר התיירים היו רק יכולים להביט מבחוץ. אבל ראש עיריית אמסטרדם כבר הודיע שעל גופתו המתה הוא ייתן לאנטישמיות לעבור, ולכן הפקיסטני יכול להמשיך להיות אנטישמי והעמים השמיים יכולים להמשיך לעשן, ובנתיים הכל בסדר.

                  אהבתי

          • ריאליסט הגיב:

            אתה רציני?

            אהבתי

          • הבאת מאמר על תודעה וציפיתי שתבין את הפואנטה אבל אז חזרת לסורך:

            תוכיח לי במתודה סדורה שלא מדובר באיזו התרשמות אקראית וחסרת כל סיבה, נמשיך להתקשקש על האנטישמיות

            א. נתקלתי באנטישמיות ויותר מפעם אחת.
            ב. אתה בטוח שאני שונא מוסלמים וערבים או במילים אחרות, גזען. תהייה בטוח שלהלוויה שלי יבואו מוסלמים וערבים ולא אחד ולא חמישה. גם לשמחות שלי הם מוזמנים ויש הדדיות.
            ג. הצלחת להבין שהרצון שלי הוא לאייד בני אנוש. טעות, אני רוצה להרתיע את החוכמולוגים האנטישמים שיוולדו בעתיד באופן שייזכר לעולמי עולמים. בשבילי הלא עוד הוא יותר מסיסמה.
            ד. אנטישמיות היא לא מפלצת ספגטי ולא מפלצת החושך ולא איידס ולא אטום. אתה ואחרים נחרדים מהשימוש במילה כמו ילדות קטנות. הפחד משגשג הודות לבורות אבל הפחד לא מגדיר. זה מה שזה. שנאת יהודים על בסיס גזע. אם זה נורא או איום ונורא או סתם ליקוי מנטלי תלוי איך רואים את זה. יש שנאת שחורים ושנאת צוענים ושנאת נשים. אפשר להתמודד עם התופעות האלה במקום להשתיק או להתכחש אליהם.

            אהבתי

            • עו"ד הגיב:

              א. וואלה? היכן, באיזה נסיבות? מה קרה? ספר אל תתבייש.

              אהבתי

              • אל תשכח שאני ימני וישראלי ששואג בקול אחרי שאכטות ויש לי הרבה דוגמאות מחו"ל אבל המקרה שהכי רלוונטי לדיון התרחש דווקא בבית של חבר ערבי ממש כאן, בארץ הקודש.
                הילד הקטן שישב עלי התעטש והסבתא בירכה אותו.
                קיבלתי תרגום:
                שיעבור על היהודים. (הצינון והנזלת)
                מצחיק לשמוע את זה מאישה שהגישה לי אוכל יותר מפעם. גם השפם של האנטישמית החביבה הוסיף לאפקט ומדובר באישה חרוצה ונדיבה עם ידי זהב וממולאים של פעם בחיים.
                רואה? אנטישמיות. זה לא מפחיד כשמבינים.

                אהבתי

                • עו"ד הגיב:

                  מזכיר לי, משום מה, את הטוב (או הכשר) בגויים הרוג, ברוך שלא עשני גוי ושאר האמירות האלה. לגבי האמירות האלה ישנן פרשנויות לרוב שבשורה התחתונה – אין להבין את האמירה כפשוטה, למשל ההיתר להרוג גויים זה עניין של דיני מלחמה ולא היתר כללי. אם נעבור למקרה האנטישמי שהזכרת, אז אני מתחייב שהמואזין החביב עליך יפרש זאת: שיעבור על היהודים כי להם רפואה מתקדמת, שבוע והם כמו חדשים, אצלנו, שיט, זה היה לוקח 7 ימים ופול וביצה קשה ואי אפשר להשוות כידוע.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    נובמת הסבר צולע. ברור שהכוונה לחסלו בחיידקים, וז להגיע בהמוניהם לחלוק כבוד אחרון ליון. כמו עשרות הפמניסטיות המקוננות עת יניח חז"ן את חרבו. השיירה האווירית של אמני הווידאו מברלין לחלקת קברו של מ"מ. הקריעה של שרה על ז'וס. אבדן הריכוז של מישהי למשמע הידיעה על קיצו של שועלן. ההספד הנרגש על ולווט בעין השביעית.
                    רק אני לא אצליח לקבץ רבע מניין של מלווים בריבית.

                    אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      אתה תצליח. אתה לא אמור לחפש מלווים בריבית עם אף סולד אלא עם ארוך, כמו כושים, סליחה אפרו אמריקאים בני 70, שינהלו את המוזיקה בטקס האשכבה שלך.

                      אהבתי

                  • היית חוסך לעצמך 400 מילה אם רק היית מקשיב:

                    תמיד יימצא הנאור שימהר להכריז שאין אנטישמיות … והמקרה נקודתי, מדובר בצירוף מקרים, בורות, בריונות שגרתית, אי הבנה וכו’.

                    אהבתי

                • velvet הגיב:

                  אני לא מאמינה.
                  אתה רציני? באמת מאמין בזה?
                  ומה זה "עבודה ערבית"?
                  "ערבי טוב זה ערבי מת"?
                  השטות הזאת היא אנטישמיות?
                  שמעת פעם יהודים מדברים על ערבים? את השנאה, את התיעוב?
                  כמה יהודים אתה מכיר שמשכירים את הדירה שלהם לערבים?
                  דייי.
                  הלדרב"ק.

                  אהבתי

                  • עו"ד הגיב:

                    זה – הלאה הדרבוקות? האומנם לא דפקתי ראש בקיר? ה' לא דיבר, בקושי קרקר?

                    מה זו השפה הזו?

                    אהבתי

                  • השטות הזאת היא אנטישמיות?

                    זה בדיוק הטענה שאני מתעקש להסביר כאן.
                    אנטישמיות היא לא בהכרח השד הנורא והכל יכול שאת ושאר המתחלחלים מהמושג מייחסים לה. השנאה הישראלית לערבים קיימת אבל שונה מהותית, היסטורית ומקומה במיינסטרים ובתרבות שולי. אוהדי בית"ר לא עורכים עיתונים.

                    אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      קודם הבטתי במשפט ""אתה ואחרים נחרדים מהשימוש במילה כמו ילדות קטנות" ושאלתי עצמי האם הבלוג נמצא באזור הדמדומים. מאחר שאני יודע שכן, אפילו לא טרחתי לענות. אבל אתה שוב חוזר על זה (אומנם למחתרת הקטיפה, אבל בא לי פתאום להתערב) אז בוא ונבהיר: אתה מכיר את מזג האוויר בנפאל? הוא מעניין אותי הרבה יותר מכל האנטישמיות הקיימת והמדומיינת במוחו של הימין הישראלי. אבל מגיע לך בכל זאת פרס: הצלחת להצחיק אותי עם ההבחנה שלך בנוגע לגזענות הטמונה ב דנ"א של הישראלים ששונה כמובן מאלה של האחרים. אין ספק שונה מהותית.

                      (וכן, עורכי עיתונים בחו"ל הם אנטישמיים ידועים. הם יורדים בערב ומחפשים יהודים להרביץ להם, זה ידוע)
                      ג'יזס שעל הר סיני, אני לא מאמין שנגררתי לבלבול המוח הזה.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      שא"כ לא יגידו לי שאמרתי שאינה קיימת כי זה לא מה שנכתב. הכוונה: האנטישמיות הקיימת או המדומיינת במוחו של הימין הישראלי. כלומר קיימת בחלקה ובחלקה מומצאת. (מתחו ביקורת על ישראל? אה, אנטישמים וגו')

                      אהבתי

                • ברטה הגיב:

                  רבים מחברי הם ערבים.
                  רבים מחברי הם יהודים.
                  רבים מחברי הם חרדים.
                  רבים מחברי הם חילונים.
                  רבים מחברי הם הומוסקסואלים.
                  רבים מחברי הם ימנים.
                  רבים מחברי אוהבים אוכל ערבי של נשים משופמות.

                  אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          תגובתו של "ריאליסט" מקובלת עלי כמעט במלואה. היא כוללת את האפשרות שהצעתי, מבלי לשלול את האפשרות שבמקרה הזה האירוע היה אכן ממוקד יהודים.

          אינני טוען שאין אנטישמיות בעולם. אתה טוען שהכל אנטישמיות. זה בדיוק ההבדל.

          אהבתי

  5. אורן הגיב:

    הכותרת בידיעות מעלה אפשרות להחלפת שיריו של נתן זך בספרי הלימוד באלה של הופה היי.
    ולצורך העניין, ובאופן מוחלט, הכותרת "אנחנו פאקינג נשארים בארץ" נאה יותר.

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    אם שמעון אוחיון היה עובד בפדקס כל השליחים היו כבר מתים מזמן

    אהבתי

  7. bazinga הגיב:

    אז חוזרים לחיות עם הפצצה?
    וגם זה לא יוריד את מחיר הדיור בישראל.

    אהבתי

    • המעשים וכוונת המשטר האיראני נעדרים מהניתוח המלומד. לא מובן כיצד הוא מתעלם מהמליארדים שאיראן הוציאה על ארגוני טרור הכרזות ההנהגה על דינה וטיבה של מדינת היהודים. בדיחה.

      אהבתי

      • bazinga הגיב:

        מסכים לחלוטין.
        בנוסף הוא חושב על "מלחמת מנע" במושגים של האלף הקודמת.

        אהבתי

        • נקודה נוספת שלא זוכה להתייחסות אקדמית או תקשורתית היא תגובת הממשלה במקרה שהאיראנים יפעילו נגדנו נשק גרעיני.

          אהבתי

          • bazinga הגיב:

            אני מסכים איתך.
            כל המאמרים שראיתי שקיימים עסקו במהלכים לאחר השגת הנשק הגרעיני ולא לאחר הפעלתו.

            אהבתי

            • אפשר לטעון שדיון ציבורי כזה לא יכול להתקיים כי ישראל הרשמית לא מודה שיש לה נשק גרעיני והעמימות עדיפה על איום גלוי. מצד שני, לאור הצהרות האיראנים והלו"ז הנזיל החוזה הבלתי כתוב בין השלטון לכובש היהודי (never again) משווע לאמירה ממלכתית ברורה. הביבי או הבוגי יכולים להצהיר מה תהייה התגובה הישראלית ועדיין לשמור על עמימות. למנהיגי הפרסים האיומים לא יזיזו אבל עבור הציבור היהודי החוזה נכתב בדם. הייתי שמח לדעת שהממשלה תתעלם מהקולות שיקראו להכיל את האסון (באלף נימוקים והסברים) ופשוט תאייד את האוייב, אדמתו וחמותו.

              אהבתי

  8. מ"מ הגיב:

    הכללה של סופר בתכנית הלימודים זאת פריבלגיה שיש בצידה המון כסף. דווקא נראה לי הגיוני למנוע ממנו את זה. אם השירה שלו מספיק טובה הוא ימשיך למכור ספרים, והמעוניינים ימשיכו לקנות אותו. אבל לא כלל תלמידי ישראל.

    בלי קשר לעובדה שנתן זך צודק ומדינת ישראל צריכה לחזור לרעיון הציוני המקורי ולנפות את היהודים שחיים פה. לא הרבה מודעים אבל רק הקטסטרופה באירופה שינתה את הערך הציוני הזה (ראה המיליון השביעי של תום שגב)

    אהבתי

  9. ברטה הגיב:

    כרגיל טוב איור של בידרמן מאלף מלים.

    אהבתי

כתיבת תגובה