מה זה ראיון בלעדי?

haaretz1.11.13yediot1.11.13
isra1.11.13maariv.1.11.13
makor1.11.13

הכותרות הראשיות

עידו קצין החי"ר עקב הלילה אחר התקרית בדרום והדיווח עליה:

וואלה: "…לאחר שמטען הופעל לעבר כוח צה"ל שהיה באזור. כתוצאה מכך, פעיל חמאס נהרג ושניים נוספים נפצעו…"
ynet: "…ספג ככל הנראה אש מרגמות מכיוון רצועת עזה. הכוח השיב אש לעבר מקורות הירי…"
ספג או לא? ואם לא מרגמות אז מה כן?
ואח"כ שינו ל: "…בתחילה ההערכה הייתה כי הלוחמים נפגעו מאש מרגמות, אבל לא נשללה האפשרות שהכוח עלה על מטען…"
ב-nrg יש גירסה חד משמעית: מרגמות!
מרגמות/מטען צד – יש הבדל מהותי בין השניים:
אש מרגמות ניתן לירות ממרחק של כמה ק"מ (תלוי בקוטר), בעוד מטען צד יש להניח מבעוד מועד, דבר הדורש לא רק תכנון מדוקדק, אלא גם פעילות מתחת לאף של צה"ל.
יש הבדל עצום בין פיצוץ פגז מרגמה (פצמ"ר) לבין פיצוץ מטען צד.

רציתי לשאול את מעריב: האם נראה לכם הגיוני לפרסם את תמונת המחבל המת (אני כיסיתי את פניו)?
גם ב-ynet, אגב, יש ערטול מסוים של החיילים הפצועים.
mehabel

הצבא והתקציב

מעריב: "לפיד לגנץ: 'זה חוסר אחריות, אתם לא חיים פה? בסוף כל החיילים שלכם יהיו בברלין". זו הכותרת הראשית של העיתון. חיפשתי את דברי לפיד, כדי להבין מה הוא רוצה, ומצאתי את הציטוט הבא בע' 2, בטור של שלום ירושלמי, הלקוח מהטור המלא במוספשבת.

התפוצצתי עליהם… אז תקצצו במשכורות הגבוהות שלכם ואל תפטרו. המשכורת הממוצעת שלכם היא 12,600 ש'. איזה חוסר אחריות זה? אתם לא חיים פה? אתם לא רואים מה קורה? אם אני משלם לכם אני מעלה מסים. הציבור לא יעמוד בהעלאת מסים נוספת. יש לי משבר דיור על הראש. אם תוך שנה אני לא מצליח לטפל בזה אני קם והולך מפה, וכל החיילים שלכם יהיו בברלין.

רגע, זו הבטחה? ישששש.
ולמה הכוונה "כל החיילים שלכם יהיו בברלין?".
אני לא מצליחה להבין את האיש, אבל מציעה לו לנסות לא להזכיר את ברלין בשבועיים הקרובים.
"אני מלא הערכה, גאווה ואפילו אהבה לצה"ל, כתב.

אגב, סיפרה לי אישה אחת השבוע שבעלה בצבא קבע כבר חמש שנים, ומשכורתו היא 5,000 ש'. בחיי. כלומר בחייה. אני לא ראיתי תלוש.

פרשת הרפז (וישר"ה VS  ידיעות)

אוי לא. פרשת הרפז, שרוב אנשי התקשורת מודים שאינם מצליחים לעקוב אחר נפתוליה, חוזרת.
בישר"ה וב-מעריב/nrg מדווח שהערב בערוץ הראשון יספר בועז הרפז לאיילה חסון שהיה סטארט אפ להריץ את גבי אשכנזי לראשות הממשלה.
הידיעה בשני העיתונים (מה עם הארץ?) היא תשובה לראיון הרפז ל-7 ימים (אמירה לם). הראיון מוגדר בשער העיתון ובשער המוסף ובכותרת הכתבה ובכתבה עצמה (בסך הכל ארבע פעמים) כ"בלעדי". מהו בלעדי זה אם חסון מראיינת אותו הערב, כלומר ראיינה כבר והראיון ישודר הערב?
האם הכוונה "בלעדי" לרגע הפרסום? בלעדיות שהלכה למעשה הופרה כבר ממילא, ותוצג הערב?
המוטו של הרפז בראיון: "אולי אני לא צדיק, אבל אני ישר". הוא מתכוון לצאת עם סדרת הרצאות על גרסתו לאירועים. הוא, כזכור, חזר בו מהודאתו שכתב את מסמך הרפז, ומסביר את ההודאה בלחץ נפשי, ועוד.
כל המעורבים בפרשה, המגיבים בבוקסית נאה, מכחישים כל מה שרק אפשר. הם לא שמעו, לא ידעו, לא ראו, לא כתבו, לא מכירים, לא עשו כלום. כמו שאמרתי, אין לי מושג מה קורה שם.

עשרת ארגוני הפשע (וישר"ה VS ידיעות)

בידיעות מתפרסמת היום ידיעה קצרה בע' 7, הטוענת שרשימת ה-10 מאתמול הפכה לשיחת היום בקרב בכירי העולם התחתון ואנשי משטרה.
שוב, אני לא מבינה. אותה רשימה (בשינוי קטן) התפרסמה לפני חודשיים וזכתה לחשיפה לא קטנה: 160 אלף איש קראו אותה. אז מה הסערה?
עוד מוסיפים בידיעות הבוקר: "המשטרה הובכה אתמול מהפרסום ולכן הוציאה הכחשה. אולם ידיעות אחרונות עומד מאחורי הסיפור, שקיבל לפני הפרסום אישור ממקור בכיר מאוד במשטרה".

בישר"ה מתפרסמת ידיעה בשער ובע' 11 על הזעם במשטרה, המכחישה שיש מסמך כזה. "ידיעות המציאו כתבה מדמיונם", נכתב בשער.

7 לילות

leilot1.11.13

רענן שקד כותב שהראיון עם ספקטור וההופעה ב-X פקטור (וויי, חרוז) גרמו לו לא לחשוק בבר רפאלי יותר. פחות או יותר כי היא לא מספיק חכמה ולא יכולה לנהל אפילו שיחה במסעדה.
אוקיי, זה מאוד מרשים, אבל אני רוצה לחלוק: עוד לא נולד הגבר, לא משנה בן כמה הוא, מה טיב מראהו, איפה הוא חי ומהי השכלתו וגובה ה-IQ שלו כמו גם שכרו, שנפרד מבחורה/ אישה/ נערה כי היא לא מספיק חכמה או שנונה בשבילו. אין דברים כאלו במציאות. זוהי אגדת עם פרועה במיוחד.
בדיוק כמו שאין דבר כזה (לא קשור לכותב. אמירה כללית מפי ידוענים ופוליטיקאים) "אני ממש לא קורא/ת טוקבקים והם לא מזיזים לי".

גבריאל בהרליה צילם את רמי פורטיס רץ בשדה עם אווירון קטן הרודף אחריו, מחווה למזימות בינלאומיות של היצ'קוק. נחמד. בראיון לגבי בר-חיים, מעריצה, הוא מספר את מה שציפיתם לשמוע, וגם שיונה וולך הייתה הבייביסיטר שלו, שרה לו שירים מוזרים ופעם היו יחד בעליית גג.
והעמוד בפייסבוק.

נתן זך

כמו שהבטחתי לכם, כל מדור המכתבים של 7 ימים הוא תגובות לראיון עם נתן זך. בראש המדור מגיב זך עצמו

אני מבקש לחזור ולומר שאני עומד-יושב מאחורי הדברים שאמרתי בראיון שלי עם אלעד זרט (7 ימים, 25.10.13) – אבל אני חייב לדחות את הפירושים המסולפים שניתנו למקצת הדברים שאמרתי. מעולם לא הטפתי לירידה מהארץ, בפרט לא לגרמניה. לדעתי, כל אדם רשאי לחיות בארץ שבה הוא מבקש לחיות. אדרבה. המלצתי להגירה – אפילו לקמבודיה. בעולם חופשי, כל אדם רשאי לבחור את המקום שבו הוא מבקש לחיות, "לטובתו ולהנאתו" כדברי רש"י על הפסוק העוסק בהגירתו של אברהם אבינו. באשר לטענותיו של מר נח קליגר… הרי שהן מבוססות על סילוף דבריי. לא טענתי "אם גרמני כלשהו בוחר לפתוח עסק במרוקו", כי אם… "אם אנגלי כלשהו". סילוף דבריי שומט את הקרקע מתחת לכל טענותיו של מר קליגר.

משתכשכים בביצה

הסדרה של סוכנות ADD, פצועים בראש, נמכרה ל-HBO. ידיעה נרחבת בשער האחורי של ידיעות. העסקה בוצעה באמצעות מנהלת הפיתוח הדס מוזס-ליכטנשטיין.

כמו שכתבתי בשבוע שעבר, בני ברק, כתב ידיעות, פורש אחרי כמעט ארבעה עשורים.
אתמול היה יומו האחרון בעיתון והוא כתב לחבריו מכתוב ארוך. הנה כמה משפטים ממנו.

אנחנו כתבי הכלכלה היינו מגיעים אז לעיתון בשעת 5.30 בבוקר כדי להספיק לעבור על עיתוני הבוקר (רובם ז"ל) ולהספיק להכניס ידיעות שאולי פספסנו. שכן העתון היה אז "עתון צהריים" שיצא לדוכנים בסביבות השעה 10 בבוקר. הביתה היינו הולכים בשעות הערב המוקדמות ואז מכתיבים בטלפון לכתבניות ידיעות לעמודי החדשות. מאחר שלא לכולנו היה טלפון בבית וההמתנה לקו טלפון נמשכה שנים רצנו לשכנים ולבני משפחה לחפש מכשיר טלפון. הרבה זמן למשפחה – לא היה. אני פורש מהעתון בתקופה קשה לעיתונות הכתובה. מצבה הכלכלי רחוק מלהיות מזהיר – והמצב הזה מקרין למרבה הצער על כל חלקה טובה. ההתמסחרות שלה ומערכת יחסי העבודה אינם אלה שהייתי רוצה לראות. המצב היום רחוק ת"ק פרסה ממה שהיה כאשר הצטרפתי לעיתון. די לי לשמוע מקולגות רבים את המשפט "אנחנו מקנאים בך שאתה פורש עכשיו" כדי להבין את תחושתם. …כשהגעתי לידיעות אחרונות, אם מישהו היה מעז לחשוב על מעבר למעריב או לאחד העיתונים האחרים הוא היה מסתכן ב"שמיכה" של העובדים האחרים. היום המצב שונה: אנשים פוזלים כל העת לכל עבר כדי לשפר את מצבם הכלכלי ואולי להבטיח לעצמם ביטחון כלכלי. הנאמנות למקום העבודה הפכה משנית, אז אולי מרעננים את השורות אבל מפסידים ידע וניסיון…

לפני פיזור

יש גם מדינת כל גזעניה בעיתוני היום, אבל תמתינו למחר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

28 תגובות על מה זה ראיון בלעדי?

  1. roni הגיב:

    את מתרעמת שמעריב פרסם תמונה של מחבל הרוג. שכחת שיש אויבים למדינת ישראל. מחבלים הם אלה שצריך לשמור על זכויותיהם?
    דבורית, ירדת מהפסים.

    אהבתי

  2. shttutit הגיב:

    shttutit ‏@shttutit
    @AyalaHasson מדוע הופרה הבלעדיות או שמא הסטארט הפ האמתי של בועז הרפז זה לרוץ לספר לחבר'ה? https://velvetunderground.co.il/?p=50128

    https://twitter.com/shttutit/status/396315656833867776

    כדי להיות הוגנים רק אוסיף שאתמול ב"הכל-דיבורים"
    הושמעו 2 קטעים מהראיון הבלעדי שיהייה הערב ביומן

    אהבתי

  3. עו"ד הגיב:

    נעשה סדר:
    פגישה ראשונה עד שלישית – בהחלט אפשרית פרידה על רקע טיפשות.
    נישואים – אין מצב. אנשים נשואים כלל לא מדברים בניהם מעבר ל" תיקח את הילד לרופא, תחזיר את הילדה מהבלט" כך שאין להם שום אפשרות מעשית לזהות טיפשות. משנתו של אפלטון הופכת לפרסונה נון גרטה אחרי שמתחתנים.

    אהבתי

  4. עוד לא נולד הגבר, לא משנה בן כמה הוא, מה טיב מראהו, איפה הוא חי ומהי השכלתו וגובה ה-IQ שלו כמו גם שכרו, שנפרד מבחורה/ אישה/ נערה כי היא לא מספיק חכמה או שנונה בשבילו.

    מועמדת לתואר האמירה המוזרה של השנה. רוצה להסביר?

    אהבתי

  5. השלטון הנוכחי בישראלי הוא לא פחות מאשר האויב של שלטון החוק.

    השמאל טהור מאינטרסים, תאוות בצע ונפוטיזם וידוע שביבי רצח את הבל.

    אהבתי

  6. עו"ד הגיב:

    לפני קצת יותר משבוע עלתה לשידור ב – BBC TWO סדרה משעשעת להפליא בת 3 חלקים הנקראת AMBASSADORS העוסקת בעלילות צוות השגרירות הבריטית בארץ אסייתית דמיונית הנקראת טזבקיסטאן. (חדי עין אפילו יגלו שם שחקן ישראלי בשם יגאל נאור שמגלם את הנשיא באותה מדינה). נזכרתי באותה סדרה כאשר קראתי את הכתבה של גידי וייץ ורויטל חובל בסוף השבוע בהארץ על תיק ליברמן כפי שהובאו ע"י עו"ד אביה אלף עד לא מזמן מנהלת מחלקה בפרקליטות. זה לא סוד שאני משוכנע שישראל תופסת מקום מכובד בין המדינות המושחתות בעולם, מייד לאחר טזבקיסטן, אבל בכל זאת, לקרוא את הדברים בכתבה, ובמיוחד לקרוא בין השורות, ולהבין כיצד מתנהלים הדברים כאן ומדוע מתמנים אנשים מסוימים לתפקידם, מעלה הרהורים נוגים לגבי תמימותו של הציבור שאינו מבין כי השלטון הנוכחי בישראלי הוא לא פחות מאשר האויב של שלטון החוק.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אתה צריך להלל ולקלס את ישראל. ארץ מושחתת == ארץ עו"דינית.

      אהבתי

    • roni הגיב:

      אמנון אברמוביץ השתלח בליל שבת באביה אלף בצורה מזעזעת. דובר הפרקליטות הנרפית והיועץ המשפטי החלשלוש. אביה אלף היתה מנהלת מחלקה בכירה בפרקליטות ובראיון בהארץ מגלה את הסיאוב שנעשה שם. אברמוביץ מכנה אותה בכינויים, כאילו היא האשמה בכשלי הפרקליטות והתביעה. אמנון ירד לשפל.

      אהבתי

  7. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    במעריב ברשת ממשיכים לזלזל.
    היום במבזקים השאירו הבוקר עד שעה מאוד מאוחרת, לפחות עד 11:00, את המבזקים של אתמול.

    אהבתי

  8. sam-c הגיב:

    דם רע במערכת הפוליטית כדברי הפרשנים שמפרישים פרש 😳

    אהבתי

  9. Guess הגיב:

    אני לא מצליחה להבין את האיש, אבל מציעה לו לנסות לא להזכיר את ברלין בשבועיים הקרובים.

    גם את אל תזכירי את שמו יום אחד. לא נבין את האובססיה. זאת קינאה?

    אהבתי

  10. ניימן הגיב:

    "..הזעם במשטרה, המכחישה.."

    לא סובל את השימוש במילה 'זעם' בעיתונות.

    אהבתי

  11. rni22 הגיב:

    אני מת על התמונות של פורטיס באינסטגרם ובפייס שבהם הראש הקירח עם המשקפיים הענקיות שלו מציץ בשולי התמונות. חחחח…לא יודע מה רוצים מהבנאדם. התקופה השתנתה. אין יותר אומנות. אין מוסיקה. הכל כסף. פורטיס לא רוצה להיות הצדיק/הפרייר האחרון בסדום. את התפקיד הזה הוא משאיר לברי סחרוף…

    אהבתי

כתיבת תגובה