דניאלה היקרה

haaretz13.11.13yediot13.11.13

isra13.11.13maariv13.11.13

12.11.13.indd


הכותרות הראשיות

באיחור של יום הצטרף גם ידיעות לחגיגת המסכות. בע' 10 הכותרת היא "נשף מסכות", ועל החתום אלכס פישמן.
פישמן כותב דברים מנוגדים למדי לאלו של עמיר רפפורט אתמול במעריב.

פישמן כותב שהאמירה של משרד הביטחון, שאזרחי ישראל לא מאוימים יותר ע"י נשק כימי מכל זירה שהיא מרחיקת לכת, ומחדדת את המסרים הכפולים שמקבל הציבור. מצד אחד מפחידים אותנו עם איום הזליגה של נשק ימי מסוריה ללבנון, ומהאפשרות שאל-קאעידה ישתלטו על הנשק בסוריה, "ואז כולנו ניצלה בגיהנם", ומצד שני מספרים לנו שהאיום הכימי התמסמס… מחד גיסא רה"מ ושר הביטחון לועגים להסדר שהאמריקאים השיגו בסוריה, ומאידך… על בסיס אותו הסדר, מכריזים על הסרת האיום… אז שיחליטו כבר… מתי כדאי לפחד ומתי לא.

בהמשך הוא כותב שעל אדמת סוריה יש עדיין אלף טון של חומרי לחימה כימיים, ושגם לאיראנים, למצרים ואולי גם לחיזבאללה יש נשק כזה. שורה תחתונה: הוא לא בטוח שהפסקה מוחלטת של ייצור ההגנה האקטיבית היא סיכון מחושב.

חדשות 2: 500 העובדים שמייצרים ערכות מגן אולי יצטרכו ללכת הביתה.

מדינת כל גזעניה (מסביב לעולם)

על הפרק: קווי אוטובוס נפרדים באריאל וסביבתה.

בניו זילנד החלו רשויות ההגירה להגביר את האכיפה ולגרש תרמילאים ישראלים מיד עם נחיתתם מחשש שהגיעו לעבוד באופן לא חוקי בעגלות המכירה בקניונים (ידיעות שער, איתמר אייכנר).

ליה נאידור מרמת גן, ששירתה כלוחמת ביחידת הכלבנים עוקץ ובגדוד קרקל, התקבלה לעבודה כמאבטחת בחברת כח עצמה ושירותי אבטחה המספקת שירותים לחברת חשמל. בניגוד לבקשתה שובצה כמאבטחת מתקנים ולא כמאבטחת ליווי של עובדי החברה היוצאים לבצע עבודות בשטחים ובאזורי סיכון. "אני לא מוכן שתחטפי מערבי כאפה" אמר לה הבוס. נאידור עזבה והגישה תביעה לביה"ד לעבודה. אתמול קבעה השופטת שנאידור תפוצה בסך 44 א' ש' ושהופלתה ביודעין רק משום שהיא אישה (תלם יהב, ידיעות).

מסעדנים: נפסיק להעסיק מבקשי מקלט בגלל ריבוי התלונות נגדנו.

מתקלקלים

עם סיום גביית המס משחרור רווחים כלואים לקופת המדינה היתוספו 1.4 מיליארד שקלים. האם ייצא לנו מזה משהו? אפשר בהחלט לפזר הצהרות פופולריות כמו הקלה בגזירות, כותרת ענק מרהיבה בידיעות (ע' 4) עם תמונה גדולה של השר הרלוונטי "באוצר בוחנים: הקלה במיסים".
מירב ארלוזורוב מסבירה למה בכל מקרה זו לא סיבה לחגיגה:

על פי אומדן של מבקר המדינה, סך המס שאמור היה להיות משולם בגין רווחים אלה הוא 21 מיליארד שקל. על פי אומדנים מקצועיים אחרים, המס היה יכול להגיע ל–17 מיליארד שקל. בכל מקרה, גבייה של 4.4 מיליארד שקל מתוך פוטנציאל מס של 17–21 מיליארד שקל, כלומר גבייה של 20%–25% בלבד מהפוטנציאל, אינה סיבה לחגיגה. זה נראה יותר כמו כישלון צורב, שהלקחים בגינו עדיין לא הופנמו דיים.

כ-30% מהשכירים מרוויחים פחות מהשכר הממוצע.

עלות מבצע החיסון נגד פוליו: 35 מיליון ש'.

משתכשכים בביצה

דרור אידר וישר"ה מחליפים את המדור אימפריית הרשע של נוני מוזס במדור חדש שהלוגו שלו הוא, שבו ותחזיקו חזק במושב: "עיתונות מגויסת". נשבעת. ישר"ה מייצר לוגו הנקרא "עיתונות מגויסת". אז אידר יוצא היום נגד מאמר המערכת של ניו יורק טיימס אתמול. לגרסתו זהו עיתון "שמעולם לא החמיץ הזדמנות להתכחש לעם היהודי ולגורלו".
ויש מאמרון נוסף: וושינגטון פוסט מול NYT.

לחם עבודה

קרן מרציאנו תגיש פעם בשבוע את מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2.
– סוכנות הידיעות תצפית, הפועלת בשטחים, מעסיקה 140 אנשים העובדים ללא שכר, כשמטרתם היא לתעד את המתרחש בשטחים.
– עיתונאים מעדיפים את טוויטר על פני פייסבוק.
– לידיעת ירון לונדון ("בתו האבודה של ירון לונדון", 10 ביוני): דניאלה לונדון-דקל היא כלת פרס דוש לקריקטורה. אשר על כן היא זוכה לשני שליש מכפולת האמצע, 18-19 של ידיעות וכן להפניה נכבדה בשער העיתון.
בהארץ אין דיווח על זוכי פרס דוש.

 צרות בכותרות

הפניה בשער ידיעות: "מחול שדים" (הוויכוח על ההנקה הפומבית ברשתות).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/TV

רנדי צוקרברג, אחות של, מציעה יום בשבוע בלי רשתות חברתיות.
אבל הנה היא זוכה לסיר שמן רותח על ראשה בגלל שהשתמשה ביום ותיקי הקרבות כדי לקדם את ספרה.
מה יקרה בשולחן השבת המשפחתי מחרתיים?

מדקה שבע – ראיון עם פרופ' רחל לב-ויזל, החוקרת מהמחקר שכותרתו טלטלה אתמול את ישראל: כמעט 50% מהילדים בישראל סובלים מהתעללות.
מוזמנים אתם לצפות ולשפוט, כי עינב שיף בידיעות נוזף בקירשנדונים, על שזלזלו בחוקרת לדעתו.
שימו לב: כמו שאתמול הפציץ המחקר הזה כותרות היסטריות, כך הוא ידעך, לדעתי הבלתי מלומדת, לתהום הנשייה של המחקר. וזאת, גם מאחר שדברי החוקרת מאוד כלליים: אולי ניתן לילדים לדבר, אולי נתייחס לתלונותיהם, אולי נהפוך לחברה פחות אלימה, אולי לא נהפוך את הילדים לאובייקטים אירוטיים בתוכניות ריאליטי. בקיצור, הצעתה קונקרטית מאוד: אולי נשנה את החברה. את המין האנושי. ואולי, אם נחזור לפיתרון הסופי שלי, ניתן רשיונות לאנשים להפוך להורים, ונקים משטרת הורות: סיירות יעשו בדיקות פתע להורים טריים כמו גם ותיקים. ואפרופו, מה מצב ההורים החשודים בפגיעה בתאומיהם?

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג.
מה המצב עם הירוקים? מסתדרים?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על דניאלה היקרה

  1. האמיר הגיב:

    פשוט: לפי החוק, כל עוד הכסף נשאר בארץ, אין עליו מס ואם מוציאים אותו, משלמים עליו מס. המחשבה היתה שהחברות ישקיעו אותו בארץ. זה לא עבד – החברות ניצלו את ההזדמנות שלא לשלם מס אבל חלק נכבד (כנראה שרוב) הסכום לא הושקע, הוא פשוט ישב בחשבונות הבנק. חלקו "פעפע" החוצה בכל מיני תרגילים, ספק חוקיים וספק לא.

    אז הציעו מבצע: לתקופת זמן מוגבלת אפשר לשחרר את הכסף בתשלום מס מופחת. המחשבה היתה שמי שלא היה מוכן לשלם מס גבוה יחסית כדי לשחרר את הכסף, יסכים לשלם מס נמוך יותר. חלק הסכימו וחלק עדיין העדיפו להשאיר אותו בבנק ולא לשלם כלום. למה? אולי חשבו שימצאו מה לעשות איתו בארץ, אולי חשבו שיבוא יום ויציעו להן לשלם מס עוד יותר נמוך, אולי כבר הצליחו להעביר את הכסף לחו"ל, לך תדע.

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    מירב ארלוזורוב מסבירה למה בכל מקרה זו לא סיבה לחגיגה:

    על פי אומדן של מבקר המדינה, סך המס שאמור היה להיות משולם בגין רווחים אלה הוא 21 מיליארד שקל. על פי אומדנים מקצועיים אחרים, המס היה יכול להגיע ל–17 מיליארד שקל. בכל מקרה, גבייה של 4.4 מיליארד שקל מתוך פוטנציאל מס של 17–21 מיליארד שקל, כלומר גבייה של 20%–25% בלבד מהפוטנציאל, אינה סיבה לחגיגה. זה נראה יותר כמו כישלון צורב, שהלקחים בגינו עדיין לא הופנמו דיים.

    מה פתאום? פוטנציאל המס על הרווחים הכלואים היה אפס. עובדה, לפני מבצע ההנחות הנ"ל, על אותם בסביבות 130 מיליארד, לא שילמו שקל אחד מס. מה לעשות, כשהרווחים האלו נוצרו, לפי החוק לא היו צריכים לשלם עליהם מס כל עוד הכסף לא מחולק כדיבידנד או יוצא מהארץ. זו המשמעות כל "רווחים כלואים": הרווחים כלואים בארץ כדי שלא ידרשו לשלם עליהם מס.

    או, בהחלט אפשר היה לעשות יחימוביץ' ולהעביר חוק חדש עם מיסוי רטרואקטיבי. רגע, אפשר בכלל להטיל מס באופן רטרואקטיבי מבחינה חוקית? כי אם כן, קחו בחשבון בפעם הבאה בה יעלו מס כלשהו שאתם משלמים, למשל מס הכנסה, יכולים להעלות גם אותו רטרואקטיבית. אבל אם זה אפשרי, פוטנציאל המס הוא הרבה יותר גבוה מ- 17 או 21 מיליארד. הרי למה להסתפק בהצעת יחימוביץ' ולגבות מס על הכסף כאילו הוא חולק כדיבידנד, למרות שהוא לא? אם כבר משנים את החוק רטרואקטיבית, למה לא לקבוע ששיעור המס על הרווחים האלו צריך להיות 50%? חצי ממאה ושלושים מיליארד זה 65 מיליארד, סוגר יופי את כל הגרעון ומשאיר עודף משמעותי. רגע, למה להסתפק ב- 50%? בואו נלך על 100%! או אם כבר, אז כבר: נגבה 150% מס על הרווחים האלו, כמעט 200 מיליארד!

    עוד צעד קטן לאדם – מי אמר שחייבים להגביל את החקיקה הרטרואקטיבית הזו רק לרווחים הכלואים? הרי חברות יכולות להגיב על עליה במיסוי עתידי ביציאה מהארץ או בהפסקת הפעילות, אבל אף אחד לא יכול לסגור את החברות באופן רטרואקטיבי כדי להתגונן מפני מיסוי רטרואקטיבי, אז בואו נעלה את המס ל- 150% החל מהקמת המדינה. למה לא? אם פוטנציאל מיסוי שכזה, אנחנו יכולים כבר לפנטז על הענקת סיוע כלכלי לארה"ב.

    בחזרה למציאות, בשיעור המס שהביא "לפוטנציאל" של 17-21 מיליארד, החברות יכלו לשלם אפס וזה בדיוק מה שבחרו לעשות. פוטנציאל זה דבר נחמד, אבל בכסף שבקופה אפשר ממש להשתמש. אז במקום אפס שקלים בקופה ופוטנציאל ענק שאי אפשר לממש אותו (לפחות לא בלי לעשות ונצואלה), בחרו להכניס לקופה 4.4 מיליארד. נשמע לי כמו עסקה נהדרת.

    אגב, הפוטנציאל עדיין שם, לפחות בחלקו: חלק מהחברות בחרו שלא לשחרר את הרווחים הכלואים שלהן גם עם שיעור המס המופחת.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      הסבר מאוד מעניין.
      תוכל להרחיב בבקשה, עבור דפ"רים כמוני שחסרים כל רקע, את הפסקה הלפני אחרונה?
      תודה

      אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    מעסיקה 140 אנשים העובדים ללא שכר

    בחירה מוזרה של מילים.
    קוראים לזה מתנדבים.
    כמה אנשים "העובדים ללא שכר" "מעסיקים" בצלם ושות'?

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    מדינת כל גזעניה
    קווי אוטובוס נפרדים

    איזה תזמון.
    אם זה גזענים שרוצחים vs גזענים שמפרידים, אני בוחר בצד של גזענים שמפרידים.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      הבנת את ולווט לא נכון, הגזענים הם הערבים שמטרידים את היהודים ומתנכלים להם בגלל יהדותם, ובכך מאלצים את הגורמים האחראים לכך להפעיל קווים נפרדים.

      אהבתי

  5. anima הגיב:

    טוויטר. ברור.
    F/B = אופיום להמונים.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    חשבון של אמריטוס:

    כ-30% מהשכירים מרוויחים פחות מהשכר הממוצע.

    הפוך גוטה, הפוך. צ"ל יותר ולא פחות.

    לקופת המדינה היתוספו 1.4 מיליארד שקלים

    לאן נעלמו 3 מיליארד?

    אהבתי

  7. HaAton הגיב:

    פרס דוש! קריקטוריסטית מרכזית בעיתון הנפוץ בישראל זכתה ב"פרס המחולק על ידי עיריית תל אביב-יפו אחת לשנתיים במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו ליוצרים מצטיינים בתחום הקריקטורה בכלל, וזו הפוליטית בפרט, בעיתונות הישראלית"! והיא אפילו ישראלית! מדהים! בין כל אלפי המועמדים הפוטנציאליים, דווקא המשלנו! למה רק שישית מהעמוד הראשי של העיתון? למה לא כותרת ראשית?

    אהבתי

  8. מפחידים אותנו מפני משבר ושוכחים להסביר שהממשל כלוא בין מחירי הנפט שבידי ארצות המפרץ והאהדה לישראל בציבור שלא יקנה גרם נוסף של deeply concerned מהצ'יף. נמשיך להתקיים בביטחון גם בלי ידידתנו הקרובה שלבשה חיג'אב בשם חופש הביטוי ומממנת ג'יהאדיסטים בשם הדמוקרטיה.

    הארץ מכנה את המסתננים מבקשי מקלט, ארגוני הסיוע מקבלים כסף 'לטיפול בבעיות' והעו"דינים מגיעים בסוף כמו להקת צבועים ומשלימים את האידיליה. חיפשתי, המילה התעלקות נעדרת מהכתבה.

    המתנדבים של תצפית עושים ציונות. חלוקת המצלמות של ארגוני הזיוע נועדה למטרה הפוכה-יצירת אזור נקי מיהודים. לא להתבלבל עם שלום ואחווה למרות שהסמלים והססמאות מבלבלים.

    אהבתי

כתיבת תגובה