אצבעות שחורות 22.11.13

אפשר להשיב כמה תשובות
[poll id="108"]

מהנעשה בסו"ש

NYT מפרסם את פרטי ההסכם עם איראן.
הלך לעולמו דב לאוטמן.

נמאס לקרוא/ לצפות/ לשמוע

– עיתונאיות נוגות המספרות על נעוריהן כמעריצות עתירות אייליינר הנוהות אחרי רוקרים.
– עיתונאיות אמהות המוטרדות מה יגידו לבנותיהן מגיל 12 והלאה.
– עיתונאיות אמהות שלא מוטרדות ממה יגידו לבנותיהן.
– עיתונאים אבות שלא יודעים מה יעשו עם בתם הקטנה לכשתגיע לפרקה לפי דעתה.
– מקוננים מקצועיים על גורל האומה, השחיתות המוסרית, אובדן הערכים המגולמים כולם בפרשת גולן.
– מבקרי תקשורת השואלים למה אנחנו מדברים וכותבים ומשדרים על הפרשה הרבה יותר מהנדרש.
(ותוך כדי מחפשים את הראיון הבא עם הקטינה העילגת שעוד לא דיברה).
– נועצי החצים בתוכניות הריאליטי, אף שהתופעות המתרחשות היום קיימות כבר עשורים.
– מחרחרי ריב מקצועיים המאווררים את השד העדתי וגורסים שהכל בגלל שההוא כזה וכזה.
– עיתונאי פלילים בעלי מקורות בחדרי החקירות המקבלים הדלפות חלקיות.
– מתפלפלי צו איסור פרסום בעד או נגד. נגד, ברור, מה.
ולקינוח, בתחרות הראיון האווילי ביותר זוכה זה הרדיופוני של גבי גזית עם שימי תבורי.
אזהרה: הנגן נפתח שם אוטומטית. אז שקלו את צעדיכם.

 7 ימים

7days

שרון גל כותב בעצמו את כתבת הסיום על החקירה בה היה מעורב ועל עזיבת ערוץ 10, לאחר שתיקו נסגר. שישה עמודים כולל היומן שלו, בהם מתועדים קורות חייו לפרטי פרטים. כל נסיונותיו הכלכליים, כל תחנות הביניים שלו בדרך לתהילה בערוץ 10 עם לילה כלכלי, הילדים, שיחות איתם, חייהם, וכנהלאה. מאלפי המילים עולה משפט אחד בלבד: איש צדיק תמים היה בדורותיו, ושמו שרון גל.
על האירוע, שיחת הצ'ט הסתמית שלא היה בה כלום, הוא כותב כמה שורות. בסוף הוא מספר שקיבל הודעה שהתיק נסגר ובכה מהתרגשות בפינת העישון בנתב"ג. האם הייתה סיבה לפרסם את המונולוג הזה של גל על עצמו? לא. האם לא עדיף היה ראיון עם שאלות ממשיות? כן.
ואם הציב גל תנאי לידיעות: או שאני כותב בעצמי או שאתם לא מקבלים כלום. מה צריך היה עורך 7 ימים לעשות? לוותר?
אולי. אבל אז הייתה יכולה לעלות טענה נוספת: מרחה התקשורת כותרות ענק על גל הנחקר. מה עם כותרות ענק משנסגר התיק?

אבל בהמשך לדבריו של ליבסקינד במעריב (בלווית שובל טוקבקים מטורללים), ושל רועי פלד בתגובות: מעניין מה יקרה עכשיו עם עמנואל רוזן. האם ידבר ואיפה ומה ומתי? או שמא כל זה ייראה בסרט הדוקומנטרי שלו על עצמו?

סופהשבוע

רון מיברג משווה בין שתי טראומות נובמבר: רצח קנדי ורצח רבין (הטור מתחילת החודש).
ובכלל, השתדרג החיפוש באתר. נניח תכתבו בגוגל מיברג+סופהשבוע, תגיעו לטור של כל הטורים.

המוסף לשבת/ידיעות

שום דבר טוב לא יכול לצוץ מטור שנפתח כך

אני לא פמיניסט. החיים גררו אותי לשם בעל כורחי. אישה שעושה תורנויות כרופאה ושלושה ילדים דעתניים לא משאירים יותר מדי מקום למעמד הגבר. התנועה הפמיניסטית הצליחה בגדול, לפחות אצלי בבית.

זוהי הפתיחה לחלק מהטור של יועז הנדל. בהמשך יש לו טענה אחת כללית: השיח הפמיניסטי של ארגוני הנשים בישראל, בחסות קואליציית ארגוני הנשים 1325 (ע"ש החלטת האו"ם שעסקה במניעת אלימות נגד נשים ובשילובן בתהליכי קבלת החלטות בנושאי שלום וביטחון), הוא שיח של השמאל הקיצוני בלבד: "שימוש בזכויות נשים כדי לתקוף את ישראל הפך לכלי יעיל בשמאל הקיצוני". כמו כן טוען הנדל שצה"ל מקדם נשים ומשלב אותן, בעוד שככל הידוע, כל הקידומים והשילובים הם בשוליים וכקישוטי דברור ויח"צ בלבד.
אגב, אם תגגלו "קואליציית ארגוני הנשים 1325" לא תגיעו לשום קואליציה, אלא לערב רב של כתבות וארגונים ועניינים.

נחום ברנע לא מזכיר את שלי יחימוביץ' אפילו פעם אחת.

גלריה

במקרה נתקלתי בביקורת המסעדה טופולופומפו (שגיא כהן), המדבר על בשרים במשקלי אימתניים, על טלה, על לקרוע את האוכל, ועוד.
ביקורת מסעדות זה לא משהו שנכתב עבורי, אין מה לומר, אבל איך מתמודדים הצמחונים/ טבעונים/ טבחונים החדשים, האלו שמנהלים קרבות פייסבוק מרים, שמפגינים מול מסעדות ועוד על התאכזרות לבעלי חיים, על תיאורי פורנו בשרים כזה? האם עדיין לגיטימי לכתוב על נעיצת שיניים בבעלי חיים? תוהה בקול.

מוסף הארץ

אווה אילוז בניתוח יפה של מדינת כל גזעניה.

כשהגעתי לישראל לאחר השלמת הדוקטורט, עדיין הייתי דתייה ואורתודוקסית… היהדות היתה מכל עברַי, ובכל מקום היא היתה בכפייה: הייתי חייבת לאכול כשר בקפטריית האוניברסיטה; הייתי חייבת לקנות יין כשר ובשר כשר בסופרמרקט; הייתי חייבת שלא להשתמש במכונית ביום כיפור; הייתי חייבת ללכת למקווה לפני החתונה; הייתי חייבת שרב ישיא אותי; עריכת קניות בשבת היתה משימה לא פשוטה. כל הפעולות והבחירות הרבות האלה שהפכו את הדת לעניין של מצפון פרטי, נכפו באופן טבעי וכמעט בלתי מורגש, מנטרלות את מעשה הבחירה הפרטי והופכות את הדתיות לשלוחה ישירה של המדינה. ישראל החזירה אותי לדתיות בכפיית המדינה, דתיות שדחו הורַי, כיהודים, כשהיגרו ממרוקו לצרפת.
תמיהה זאת, במשך שנים ארוכות, לגבי אופיה היהודי של מדינת ישראל, הסתיימה באורח פתאומי ביום שבו נרצח ראש הממשלה יצחק רבין בידי אדם דתי שהגן על ארץ ישראל, בשם תורה והלכה שלא ידעתי עליהן. באותו ערב, ארבעה בנובמבר 95’, היתה לי התגלות חילונית ‏(גם חילונים זוכים להתגלות‏): הבנתי שבצרפת ובארצות הברית היתה הדתיות שלי דרך לממש ערכים של חירות ואינדיבידואליות; הבנתי שזכויות אדם ואמונה באוניברסליות של הקיום האנושי תמיד יקבלו קדימות על האמונות הדתיות שלי; הבנתי שמה שחיבר בין דתיות ואוניברסליות עבורי עד כה, היה העובדה שצרפת וארצות הברית הבטיחו אזרחות שווה למיעוטים דתיים כמו היהודים.
היתה לי תובנה נוספת: בגלל שהתפיסה האוניברסליסטית של המדינה, שהיתה עבורי מובנת מאליה, לא עמדה בבסיס המוסר הקולקטיבי של ישראל, לא יכולתי להסכים למסגרת של “ליהודים בלבד”. ברגע אחד הפסקתי להיות דתייה. מה שהיה עבורי חוויה עזה ורבת משמעות במשך עשרות שנים, התרוקן באחת. משום שהיתה מחוברת בעבותות שכאלה לאינטרסים של המדינה, איבדה היהדות את קדושתה.

משתכשכים בביצה

ואכן, יהונתן גפן הפציע בעמודי הדעות של הארץ, כפי שפוענח כאן ב-29 באוקטובר.
קראו את התגובות. משעשעות במיוחד, מכל הכיוונים ומכל הזרמים. אולי המדור שמרכז במקרה היום בקליפת אגוז את מגיבני הארץ לדורותיהם.

מה עם ג. יפית וערוץ 10? חגי עמית במארקר שוטח את כל התמונה. עם כל הקישורים לנתניהו, והרעיון על פרידה מרפי גינת, לא הצלחתי להבין מאיפה הכסף ואיך תעמיד את הערוץ על הרגליים.
תוס', 14:18: n, פצחן הצפנים, העלה השערה מעניינת: אלי עזור.

ראיון סופהשבוע של אייס (נעמה תורן) עם נורית קנטי, עורכת מה בוער. חבל שהראיון לא ממש ערוך. חבל שקנטי משתדלת מאוד ללכת בין הטיפות ולא לייצר אמירה נחרצת על משהו. ייתכן מאוד שזה בלתי אפשרי, ושזו הדרך היחידה בה איש תקשורת יכול להתראיין היום. בקיצור, חבל.

ליאור דיין בטור פרידה אותנטי ממעריב.

גיל משעלי יכתוב על בידור ב-mako.
סיון קלינגבייל תגיש בחינוכית.
יוני שיינפלד פורש מעריכת במחנה. מהן הנסיבות?
רותי זוטא עוזבת את עריכת אתר הארץ באנגלית. בפרספקטיבה פתחו בקבוק.
אייל גיבלי, עורך ראש אחד, יהיה סגן עורך פנאי פלוס. סוגרים או לא?
אייל אופנהיים עוזב את ערוץ 24.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הסטטוס של רוני ערן על נעמי פולני בפייסבוק. זה שעורר את התקשורת לשאול איך חיים מ-2,000 ש' בחודש.

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון מצחיק גם השבוע. עמנואל, בוז'י, שלי, אייל, מצגר.

בהארץ הקשיבו לי והעלו את הראיון של דון קישוט למקום מרכזי, וכך יכלו המעריצים להגיע.

מיילבק

מגנוס קרלסן זכה באליפות העולם בשח. ynet מדווח על כך במקום בולט, שזה יפה, אבל משהו קטן חורק. הכותרת: "אלוף עולם חדש בשחמט: דוגמן נורבגי בן 23". ובכן, הוא שחמטאי, אשר כמו שכל ספורטאי מוצלח בתחומו נבחר לשמש כפרזנטור של חברה זו או אחרת. שאם היה להפך, קרי – דוגמן שמשחק שח, באמת שהדבר היה ראוי לציון (נכון גם לגבי דוגמנית/שחקנית/שחקנית/דוגמנית).
מתוך הערך שלו בויקיפדיה

Carlsen modelled for G-Star Raw's Autumn/Winter 2010 advertising campaign with actress Liv Tyler. Noted Dutch personality Anton Corbijn was the photographer.[166] The campaign was coordinated with the RAW World Chess Challenge in New York, an event where Carlsen played an online team of global chess players who voted on moves suggested by three GMs: Maxime Vachier-Lagrave, Hikaru Nakamura, and Judit Polgár. Carlsen, playing White, won in 43 moves.[167] Film director J. J. Abrams offered Carlsen a role in the movie Star Trek Into Darkness as "a chess player from the future", but he had to decline, unable to get a US work permit in time for shooting.

ובכל זאת, הוא לא רק שחקן השח שמדורג ראשון בעולם, וכעת גם אלוף העולם בשח: Carlsen was selected as one of the "sexiest men of 2013" by Cosmopolitan.
(הינשוף של מינרווה)

יש עורכים בבית?

איילנולד
"אייל נולד קורא לך", הארץ
(תודה לאיריס גנור)

לאחר מתקפת החיוכים של הנשיא פרנסואה הולנד, מתפנה השגריר הצרפתי החדש בישראל להסביר בראיון מיוחד למה בדיוק התכוון הבוס שלו בעניין ההתנחלויות, איך יכול להיות שהם איגפו את ארצות הברית ומדוע היהודים לא צריכים לדאוג על אף האנטישמיות הגואה

(כותרת משנה, סופשבוע מוספשבת, מעריב). נו, מה חסר? שם השגריר כמובן. פטריק מזונאב.

צרות בכותרות

"אייל גולן ולהקת הטרף" (שער המוסף לשבת, ידיעות)

"שי ובועט" (כתבה על שי ניצן, שם, שם).

לפני פיזור

ברגעי הפיכחון והצלילות, כשאני מבינה מיהם חלק מהמגיבים, אני יודעת שאין עתיד ואין תכלית.
למשל ski, זה שמירר את חיינו כאן שבועות בכתבי שטנה נגד הישראלים שחיים בברלין, או בעלי דרכונים זרים, מתעלק עכשיו על הזמר הים תיכוני הקלוקל לפי דעתו, תוך שהוא משנה את מינו וטוען שהוא "אישה מזרחית". אותו ski, שנחסם אתמול, המשיך כמובן לשלוח תגובות נאצה. טענתו המפגרת והלא תיאמן:

את באמת חושבת כאשכנזית את יותר חכמה ופרענקית לא מסוגלת לענות לך? גזענית עלובה.

אני בהלם מגילויי הגזענות פה בתגובות, מה שמוכיח את טענתי: מדינת כל גזעניה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

47 תגובות על אצבעות שחורות 22.11.13

  1. bazinga הגיב:

    מודה – הצבעתי בסקריר ידיעות מסיבה פשוטה =
    זה העיתון שמחלקים בסופר.

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    אורן מנצל את מעמדו בהנהלת ריאל, וממליץ להשיב ליונה את הכסף שהשקיע ברכישת רונאלדו.

    אהבתי

  3. ריאל מול אלמריה. חדירה פצוע ורונאלדו שהבקיע לרשת תוך 3 דקות של אלמריה יוצא בדקה ה 50 בשל ציפורן חודרנית. הרגע הגדול הגיע, יום המבחן לתיאוריה שהיונה נושא לבד על גבו השברירי.
    יעקובי והשגיא ממלמלים את הקונספציה בסטריאו. בוודאי, ללא ספק -ריאל בבעיה! הנה אלמריה חוזרת למשחק, ריאל תיסוג לאחור ואנצ'לוטי יפעיל את הלסת ב 350 RPM. רונאלדו הלך והפער מול ברסה יגדל- זה עניין של דקות, האליפות אבודה.
    ליונה היה ברור כשמש מה עומד לקרות. מקבוצה של עשרה שחקנים ומחריב התקפות ריאל קיבלה שחקן בונוס ובעל בית שמייצר מצבים ללא הפסקה. בלי חדירה ובלי רונאלדו כבשה 4 שערים בחצי שעה. ניחא השערים- גשם של מצבים ובהילוך שני.
    היונה מניח את התיק ופורש כנף.

    אהבתי

  4. לירון הגיב:

    מעבר לקשקשת הרגילה של אילוז, המלווה באובר מודעות עצמית עם ניפוח פומפוזי של זוטות (ע"ע התגלות), אותי הרבה יותר מעניין מדוע בשמאל, שנהיה יותר ויותר קיצוני, בישראל, רצח רבין מהווה איזושהי נקודת מפנה שלאחריה הציבור הדתי לאומי הוכתם לנצח, הרי בסופו של דבר, ברצח רבין אלה היו שוליים סהרוריים ביותר, שקיימים בכל מגזר.

    מה שעבר ללא התייחסות הולמת וכאן היה אמור להיות השבר האמיתי, הוא התנתקות. לא האמנתי כשחיילים מהזרם הכי מרכזי דיברו ברצינות במדינה דמוקרטית האם להקשיב לרב או למפקד. זה השבר הגדול וזה לא תוקן.

    בכל מקרה, לאחרונה יש כאן טרנד של הוכחת מדינת כל גזעניה על בסיס אירועים בודדים. מה שנקרא מדינת כל סטטיסטיק(א)יה

    אהבתי

    • barur הגיב:

      מה אפיין את הספרדי התורן בימי מפא"י? הוא התחנף וניסה לחקות את פטרוניו ב"דעותיו", והם בזו לו בלבם. ואני, בלשון משתלחת ואמיתית אומר לך: את ספרדי תורן של ימינו: מנסה לעקוף את השמאל מהסמול, בציפיה לזכות במבט מלטף מהאשכנזים.

      אהבתי

    • anima הגיב:

      השמאל נהיה יותר ויותר קיצוני? הלוואי. אתה מוכן בבקשה להביא דוגמאות קונקרטיות עכשוויות לקיצוניות של השמאל ולהשפעתו על מהלך החיים התקין של ישראל בכל המישורים (פוליטי, מדיני, כלכלי, חברתי), ולהשוותן אחד לאחד לתרומה העצומה של הימין הקיצוני שכובש והורס כל חלקה טובה וסיכוי ותקווה שעוד נותרו כאן, ומוביל אותנו בביטחה אל מעבר להררי החושך?

      רצח רבין מהווה נקודת מפנה שלאחריה מדינת ישראל, כולה, לא רק הציבור הדתי לאומי, הוכתמה לנצח. הנסיון לכרוך יחד את הרצח וההתנתקות, שמהווה צעד ראשון ומבורך לפתרון האולטימטיבי, שתי מדינות לשני עמים, הוא זה שמכתים את הציבור הדתי לאומי. באיזה מקום בעשרת הדיברות ממוקם "לא תתנתק"?

      המאמר של אווה אילוז מרתק, משכיל, אמיץ, ויותר מכל מייאש. היא משרטטת, מתוך החוויה האישית שלה, תמונת מצב עדכנית כואבת ומדויקת להפליא של מדינת היהודים, לא הישראלים, שהפכה למדינה מתבדלת, כוחנית, ימנית קיצונית וגזענית, שנשלטת על ידי חבורה הזויה של חוטובלים, פייגלינים, שקדים, בנטים ודומיהם.

      ההגדרה המצומצמת מדינת כל גזעניה כבר מזמן קטנה עליה.

      אהבתי

  5. ziki הגיב:

    זה בהחלט סביר ולגיטימי
    לכתוב על מסעדות, זה בלתי סביר ואולי גם לא לגיטימי לקרוא להן טופולומפו או מה שזה לא יהיה.

    אהבתי

    • עיינתי בדברי השגיא ולמרות שאני שמח לפגוש בצלחת ערימות בשר כבש לא התעורר בי חשק לפקוד את המקום ואפילו לא לטעום. לגבי המחירים וההשקעה- מדובר בתעלול שיווקי (כולל הטוקבקים) שנועד למשוך קהל יעד שמרגיש צורך לספר בפייסבוק שאכל בטופושמוקופו -"ותאמין לי אתה חייב לפחות פעם אחת, פשוט מ ה מ ם". מעולם לא יצאתי ממסעדת יוקרה בישראל בתחושה שהיה שווה כל שקל ורוב המנות שזכורות לטובה עלו הרבה פחות. כבשים מקוריאה. בחייאת.

      אהבתי

      • ziki הגיב:

        יש כאן מקרה מעניין. כל קורא מבין מיד שני דברים:
        1. שגיא הגיע לשם כתוצאה מזימון של יחצן במסגרת מהלכי פתיחת המסעדה (ולא כמבקר מסעדות שרוצה לספק מידע סביר לקוראים)

        2. האוכל לא ממש מצא חן בעיניו ובטח ובטח שלא גרם לו לשום התפעלות מיוחדת הראויה למחיר המזעזע ולמסעדה כל כך יקרה ומושקעת.

        ובניגוד למקרים רבים בהם כוהן, לעס, ירק ורמס מסעדות שלא נראו לו על כל הקשור בה, במקרה הזה הוא החליט להתאפק וטעמיו עמו.

        אני מעריך (ואכתוב זאת בעדינות) שהוא לא משתוקק להסתכסך עם אנשים שמשקיעים 12 מיליון דולר במסעדה.

        אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    אחד מעמיתי, אמריטוס באוקספורד, זכה גם הוא בהתגלות חילונית ובה נמסר לו שהאינטליגנציה של האשה עומדת ביחס ישר לגודל ישבנה. כן, כן, ג'יי לו היא החכמה בנשים

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    אני בהלם מגילויי הגזענות פה בתגובות

    בהלם? כנראה שלא זכית לזה:

    היתה לי התגלות חילונית

    אהבתי

  8. rni22 הגיב:

    במונולוג של שרון גל קיימת סתירה מהותית. הוא טוען בתוקף שהוא אוהב נשים, אם כך מה בדיוק חיפש בצ'ט של אטרף לגייז???

    ובנוגע ליוני שיינפלד והסיבה האמיתית לפרישתו – גגלו ותגלו.

    אהבתי

  9. reader הגיב:

    לא נעים, אבל שרון גל פשוט כותב גרוע, ללא קשר לתוכן, כמו ילד מיתמם.

    היה עדיף שמישהו היה מראיין אותו כי ככה זה מביך, ברמת הכתיבה.

    אהבתי

  10. הקאמבק של מונטי פייתון עושה גלים. קאבר לסצינת ה- Peoples Front of Judea המדוייקת והמופלאה שוחזר ע"י קבוצות מורדים בסוריה:
    The Syrian Islamic Front

    המורדים התאחדו להקמת מדינה אסלאמית ברחבי סוריה על חשבון ה-FSA. מזל שמדובר במערכון, אפשר לחזור ולדון על הגולן ועל בעילה בהסכמה.

    אהבתי

  11. black הגיב:

    את פשוט מתאבססת על המגיבים ומחליטה שיש לך את כל המידע עליהם. למה זה צריך לעניין אותך מי אני? אותי הרגיז שכמזרחית יש לי בטן מלאה ואת מגרשת אותי בטעמה לגזענות! איך אני יכולה להיות גזענית? זה הרי החיים שלי? מישהו מטורלל פה. לא הכררתי בלוג דומה והבעיה היא שאת מפתחת יחסים וירטואליים דימיונים עם הכותביפ פה. 😕

    אהבתי

  12. black הגיב:

    אני באמת אישה מזרחית (סקי)

    אהבתי

  13. roni הגיב:

    עתנונאיות אמהות כותבות על… ועתונאיות אמהות כותבות על… אז איפה איגוד העתונאיות? אחרי שלכלכו את עמנואל רוזן וצלבו אותו על כל קיר ויצאו בחמת זעם נגד כל איש תקשורת חשוד, נעלמו פתאום כשבאורווה נמצא אייל אחד. הן כנראה יודעות, שהטינופת שפיזרו לכל עבר, נעלמו אחרי שהעניינים נבדקו למעשה.
    ואולי אין איגוד עתונאיות בכלל, אלא אגדה היה.
    נ. ב. יאיר לפיד מוכיח שעתונאים הם עם לא רציני. גם עתונאיות.

    אהבתי

כתיבת תגובה