אריק איינשטיין VS שלמה ארצי

yediot25.11.13maariv25.11.13
haaretz25.11.13isra25.11.13

24.11.13.indd

כותרות וכאלה

שימו לב לכותרות המביעות עמדות בשערים.
בשביל מה הסקרים היקרים של העיתונים עם מכוני הסקרים? מה יוצא לכם מזה? לא, באמת, מה?
"76.4% לא מאמינים שאיראן תעצור את תוכנית הגרעין" (ישר"ה). נו, אז אתם לא מאמינים. מה לעשות?
כמויות ועוצמות ההיסטריה קצת בלתי נתפסות.

…ההשוואה הראויה היא לשתיקת המערב נוכח פלישתו של אדולף היטלר לחבל הריין ב־1936. אז יכול היה העולם הנאור לבלום את המשטר הנאצי ואולי גם למוטטו, אבל האובאמהים והקריים של שנות ה־30 רצו שקט ועיניהם טחו מראות… (דן מרגלית, ישר"ה).

במדינה שבה האנלוגיה ההיסטורית היחידה המוכרת היא מינכן, אין פלא שהשנה תמיד 1938 (יוסי גורביץ, פייסבוק).

בזמן שהמעצמות ואיראן חגגו את מה שהן כינו "הסכם היסטורי" בז'נבה, בישראל הגיבו בקול אחיד, בוטה ומאוכזב מחתימת הסכם הביניים, שבמרכזו – כך חוזרים ומבהירים בירושלים – ניצחון איראני (שלמה צזנה, ישר"ה).

גם בארה"ב, מחוקקים רבים, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, הביעו אתמול ביקורת וספקנות רבה מהסדר הביניים. נראה כי ביום שאחרי העיסקה עם האיראנים צפוי לבית הלבן קרב לא פשוט בניסיון למנוע מהקונגרס לאשר סנקציות נוספות (יוני הרש, ישר"ה).

ידיעות: מבוא לצביעות (גונן גינת, ישר"ה).

עד ע' 19 (!!!) עוסקים בישר"ה בהסכם, שכותרת השער שלו והלוגו המוביל בכל העמודים הוא "משחק מכור".
מה, התנגדות אקטיבית בעיתון תוביל לביטול ההסכם? שנצא כולנו לווושינגטון?


שיחת טלפון מתוחה התקיימה הערב (ראשון) בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה. במוקד השיחה עמד ההסכם שנחתם לפנות בוקר בז'נבה בין איראן לבין שש המעצמות (ברק רביד, הארץ).

נתניהו, לכל אורך הדרך, שגה בהערכותיו וטעה במדיניותו. צדקו מי שאמרו שלא יהיה לאיראן נשק גרעיני לפני 2014 ומי שחתרו למנוע את ההתגרענות הצבאית האיראנית באמצעים לא-מלחמתיים, תמהיל של הידברות ועיצומים. אילו צלחה תוכניתם של נתניהו וברק בין אביב 2010 לאביב 2011, היתה ישראל מטפלת עכשיו בפצעי מלחמת איראן הראשונה ונערכת לשנייה, בעוד המאמץ הגרעיני האיראני מתקרב להשלמת שיקומו (אמיר אורן, הארץ).

המרכיב החשוב ביותר לביטחון ישראל הוא קשריה המיוחדים עם הממשל האמריקאי, ובעיקר עם הארנק הנדיב שלו. כאשר ממשלת נתניהו יוצאת בקול צעקה גדולה נגד הסכם הביניים שחתם המערב בתיווכו הישיר של אובמה עם איראן – היא מציגה מול כל העולם את הקרע בינה לבין וושינגטון. במצב שבו ישראל ממילא מבודדת בעולם, זה רק מחליש את עוצמתה […] בשבת בלילה, קצת אחרי 22:30, התייצב הנשיא אובמה מול המצלמות בבית הלבן… הנשיא ניצל את פרק הזמן שנותר עד שהמזה"ת יתעורר… לפני שתחל הביקורת… הוא ביקש להסביר מה קרה ולקבוע את הטון […] (אורלי אזולאי, ידיעות)

מה שהושג אמש בז'נבה אינו הסכם היסטורי, זאת טעות היסטורית, אמר רה"מ, היום העולם הפך למקום הרבה יותר מסוכן… (איתמר אייכנר, ידיעות)

מהתגובות הראשונות של בכירים בישראל ניתן היה לחשוב שהאיראנים קיבלו בז'נבה אישור לפתח נשק גרעיני ושאנו בתחילת הספירה לאחור לחורבן בית שלישי, אבל חשוב להבין שההסכם שהושג הוא רק הסכם ראשוני וחלקי שתקף לשישה חודשים, שבמהלכם ינסו המעצמות ואיראן להגיע להסכם סופי וכולל… (עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, ידיעות)

ביום שאחרי חתימת ההסכם בין המעצמות לאירן, הפרשנויות ואפילו הכותרות בידיעות אחרונות ובישראל היום מוכתבות מהפוזיציה הבסיסית של שני העיתונים: הראשון יתקוף את בנימין נתניהו בכל מחיר, השני יחבק את בנימין נתניהו בכל מחיר. ולא משנה שמדובר בשאלה גורלית לעתידה של ישראל, ולא משנה שיש סוגיות כבדות ביותר על סדר היום, ולא משנה שמדובר בנושא מורכב מאין כמותו. המוזסים והאדלסונים קבעו מזמן את הקו, ולעזאזל עם עניינים שוליים כמו אתיקה, אמת ודיוק (איתמר לוין, News1)

בז'נבה הוכשר הגרעין האיראני |
בשעה 4:04 לפנות בוקר צייץ שר החוץ האיראני זריף בטוויטר: "יש הסכם" ובישר על תחילתה של מציאות חדשה בין טהרן למערב המאיימת על ישראל (כותרת וכותרת משנה ראשיות וקובעות עמדה במעריב)

או שישראל תתקוף או שתשלים עם פצצה איראנית (עמיר רפפורט, שער מעריב)

אייל גולן

אוקיי, הוסר מעצר הבית, החיים חוזרים לתיקנם, היום אייל גולן כבר יופיע בבר מצווה.
1. מה זה "לראשונה מאז נעצר", או "על הזמר הלאומי נגזרו ימי שתיקה ארוכים וכואבים" (ידיעות). איזה ארוכים?
ב-14 בנובמבר הופיע בפני השב"כ. היום 25 בנובמבר. ימים ארוכים?
2. אני מתקשה להבין את מרב בטיטו. לפני שבוע קראה לחשבון נפש בעניין עמנואל רוזן והיום היא קוראת לאייל גולן לחשבון נפש, והמקלדת שלה לא רועדת. מאיפה הידע המופלג והנחרצות? גם אני רוצה להיות יודעת כל.
3. רז שכניק בידיעות: ירידה של 20% בהשמעת שירי גולן בעשרה ימים האחרונים. אבל לא אלמן ישראל. כותב שכניק: זמן קצר לאחר ששוחרר אתמול ממעצר בית מיהר גולן לאולפן כדי להקליט שיר חדש. את השיר, להתפלל, כתב והלחין פאר טסי לפני זמן רב, אבל בסביבתו של גולן חשו שמילות השיר, שעיבד יעקב למאי, מתארות את מה שעובר על גולן לאחרונה.
חבל שלא הקליט אותו כבר בכותל, לא?
וגם כתבת שער ב-24 על כל הפרשיות בן מעורבים אנשי המוזיקה הים תיכונית באחרונה. בכותרת בשער: "החזית המזרחית". התמונה: אייל גולן. הכותרת בכתבה: שקיעה נוגה. התמונה הגדולה: אייל גולן.
24251113
בישר"ה יש הפניונת בשער והידיעה דורדרה לע' 25, כולל דיווח על השיר, אך בלי המילים, אותן יש באופן בלעדי רק לידיעות.
מה משותף לאביגדור ליברמן ולאייל גולן? שניהם אומרים שהכל דבש. גם אצלי, רק שתדעו.
במעריב אין מילה, ידיעונת בתחתית ע' 17, ובהארץ ידיעונת בשער הארץ ובגלריה, בעיקר על שמוקי מחליף אותו בהכוכב הבא.

מדינת כל שמרניה

טורקיה אוסרת על רווקים ורווקות לגור ביחד. חה! גם במדינת ישראל זה יהיה בלתי אפשרי (לא על פי חוק) לגור ביחד בבני ברק או בבית שמש או בשכונות מסוימות בירושלים, או במגזר הערבי, ועוד.

אנטי אנטישמיות

בני כת האמיש הגיעו לישראל לבקש סליחה: הפניה בשער מעריב ובשער האחורי.
אופס, הם היו כאן היום לפני שלוש שנים, ובדיוק לאותה מטרה. מה זה, חג היהדות של האמיש?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=07a1451bb748c210VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=9aa1451bb748c210VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

משתכשכים בביצה

עובדה לא חשפה בשום אופן ופנים את חייו החשאיים של ארנון מילצ'ן.
עובדה צילמה וראיינה אותו על כך, זאת האמת.

dayan

החשיפה הרשמית, המתועדת, הייתה בספר של מאיר דורון וג'וזף גלמן (“חשאי: חייו של ארנון מילצ’ן – סוכן סודי שהיה לטייקון הוליוודי”) שהדהד ממושכות בהוליווד לפני שנתיים וחצי.

milchan1
מספר אחד משני כותבי הספר מאיר דורון (מתוך הפוסט המלונקק):

למרבה הפרדוקס, אני הוא זה שחיבר את עובדה למילצ’ן וסיפקתי להם עצה ואינפורמציה. רואיינתי מספר פעמים ע”י אנשי עובדה, אך לא צולמתי. כמו כן נאמר לי ע”י אנשי התוכנית מספר פעמים שהספר מעולה, מצוין וכו’, ושיינתן לנו קרדיט בתוכנית. נראה.
מעניין שמילצ’ן בחר באילנה דיין ודחה כמה וכמה עיתונאים ומנחים ידועי-שם, שלפחות עם אחת מהן נפגש ארוכות, כולל מתחרים ישירים של אילנה בערוץ 2. הערוץ ניסה לפרסם את ‘החשיפה’ שלו בכל כלי התקשורת הבינלאומיים שבהם פורסמו בזמנו כתבות נרחבות על הספר. כך, למשל, הם עשו כל מאמץ להשיג כתבה בניו יורק טיימס. שם הסבירו להם שהסיפור שלהם כבר נחשף בניו יורק טיימס, שפרסם בזמנו את הכתבה הראשונה על הספר […]


המדור היומי של מי נגד מי (אביב הורביץ, mako) הוקפא. ב-12 בנובמבר פורסם הטור האחרון.

גיא רולניק, שאול אמסטרדמסקי, ברוך קרא (אופס, שכחתי) וגל גבאי זכו בפרס סוקולוב.
הפניה בשער הארץ, ידיעה בע' 14 במארקר.
ידיעה בשער כלכליסט.

ובינתיים במעריב

arik
א"א
. צילום: זיו קורן

מעריב בקונטרה לשלמה ארצי של ידיעות:
הודעה לעיתונות (בוואלה מתהדרים ב"פרסום ראשון". פרסום ראשון זה מהו? שקיבלו מהיח"צ את ההודעה לעיתונות רבע שעה לפני כולם. במקום בתשע וחצי, בתשע ורבע. או ועשרה. יאק):

שובר שתיקה: אריק איינשטיין יחל לכתוב ב"מעריב"
הזמר והשחקן הישראלי אריק איינשטיין מצטרף לכותבי מעריב, והחל מהשבת הקרובה יכתוב טור אישי קבוע במוסף "סופשבוע" של העיתון.
איינשטיין, המזוהה כאייקון בתרבות הישראלית שתק במשך שנים ארוכות וסירב להתראיין או להופיע בפומבי. מדובר בשבירת שתיקה תקשורתית ראשונה מזה שנים בה איינשטיין נחשף ציבורית.
אריק איינשטיין סיפר כי "הציעו לי במעריב לכתוב טור אישי בכל יום שישי, דווקא אמרתי כן. אני מקווה שאהנה מזה ושיהיה לי מה להגיד לא ממקום של הטפה או התרסה כי זה לא מעניין אותי. ושלא נשתעמם."
שלמה בן צבי, מו"ל ועורך ראשי של עיתון מעריב: "אני מברך על הצטרפותו של אריק איינשטיין, שהוא מעמודי התווך התרבותיים של המדינה, ואין מתאים ממנו למעריב, שהוא מעמודי התווך של העיתונות במדינה. זהו צעד נוסף בהתחזקות של מעריב אחרי מהדורת הערב המיוחדת שהתחלנו להוציא בשבוע שעבר".

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מיה שילון כותבת לשר שי פירון. פוסט אורח.

מיהו חומוסולוג בכיר?

נטע אלכסנדר מראייינת את יוני בלוך על הקליפ האינטראקטיבי לבוב דילן ולאבן המתגלגלת שלו.

על פי התרשמות כללית, לא בדיקה מדעית, מעריב מעלה פחות ופחות תכנים מהעיתון המודפס ל-nrg.

clueless

לחרדתי הרבה, אני נתקלת באחרונה בתקשורת בשמות שאין לי מושג מי הם: למשל אביבית בר זוהר. למשל, טום קשתי. למשל רון שחר, שעד הפרשייה עם שיר נוסצקי (מכירה!) לא ידעתי מיהו.
מה יהיה?

לפני פיזור

נורא לראות עיוורים היושבים בבית זכוכית, משליכים אבנים לכל עבר. מי יסיר מכשול מפניהם? מי יגרש את החושך?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על אריק איינשטיין VS שלמה ארצי

  1. ziki הגיב:

    הגדולה של אריק איינשטיין
    היא בכך שכשהוא שר נדמה לנו שאם רק היינו קצת מתאמצים היינו מצליחים לעשות בדיוק את אותו הדבר.

    ולא היא.

    אהבתי

  2. דניאל סנדערסהן הגיב:

    האם בר סופסוף מאבדת מיופיה? האם מישהו חושב שהיא יפה בתמונות האלה? אני לא רואה שום דבר מיוחד

    אהבתי

  3. roni הגיב:

    מירב בטיטו איננה my cup of tea

    אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    מצד אחד, אריק אינשטיין זה שיחוק גדול למעריב. בכל זאת מדובר בשם בעל משקל בבורסת השמות המקומית. מצד שני, כשהחומר יתחיל לזרום אני צופה שהוא יתגלה כרדוד, שטחי ומאולץ. הרי אינשטיין אינו מאיר שלו. אם יש להם שכל הם ישימו עליו עורך מעולה שיימטב את הטקסטים, יעלה אותם בדרגה ויארוז אותם עם ויזו'אל מנצח. סביר שמה שיקרה הוא ההיפך: מישהו יקבל את החומר מהארכי-טאלנט, יתייחס אליו בקדושה ויטפל בו רק ברמת השיכתוב הבסיסי.

    יהיה מעניין.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא. בגלל בעיות הראייה של איינשטיין אני משערת שיכתיב את החומר בסלפון, כך שהתסריט הראשון שלך כנראה יותר ריאלי.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        זה עניין טכני. השאלה היא האם ישימו עליו עורך שיפעיל אותו, ינווט אותו ויטפל בטקסטיו באופן עמוק (והאם בכלל נותר במעריב מישהו שמסוגל לעשות את זה).

        אהבתי

    • דניאל סנדערסהן הגיב:

      מודק. כאשר אריק התחיל לכתוב את הטקסטים של עצמו (בסוף שנות השמונים), הופתעתי כמה הם רדודים. אבל לפחות הוא גילה לנו את אברהם חלפי ושלום חנוך.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        יש לאינשטיין ולמעריב בעיה עוד יותר גדולה – אין לו שום דבר להגיד. הוא אמנם היה זמר גדול (מה זה גדול – עצום, נפלא ומופלא) וגם שחקן מדהים וקומיקאי דגול, אבל כאדם – תובנותיו נמוכות מהממוצע. זאת מידע אישי.

        אהבתי

  5. ואליד בן טלאל, נסיך סעודי דלפון וחסר חשיבות, עקף את פרס והפגין היסטריה ראויה לציון. הכריז שמדיניות אובמה יצרה ברית בין מדינת הוואהבים, שומרי המקומות הקדושים לאסלאם לבין המדינה היהודית ואפילו -תומך בקו שהוביל הביבי. ללא ספק מהפך:

    FSA (כסף אמריקאי ומערבי) נלחמים בברית הארגונים (מדינות מפרץ), הג'יהאד בסיני (כסף אמריקאי) והחמאס (איראני) חוטף ממצרים שהפנתה לאובמה אצבע משולשת והושיבה את ארדואן על הריצפה. ירדן בדרך להפוך למדינת אוהלים עם מליוני פליטים. אסאד הודיע שלא יקלוט פלסטינים שברחו מהמדינה לאחר הקרבות. מדינות המפרץ מדליפות על פגישות תיאום עם כוחות ההרס הציוניים.

    אבל לתקשורת הציונית אין זמן לזוטות. מפמפמת החזרת שטחים תחת שמות קוד שונים (הסכם מדיני, תהליך השלום, המשא ומתן, הפיוס, הפסקת אקיבוש, זכויות אדם) וצובעת את הביבי כאשם, גם בנושא האיראני.

    מתבאס עבור הורביץ ואיינשטיין.

    אהבתי

  6. אורן הגיב:

    שכחת את ברוך קרא, וברכות, שוב, לשועלן על הזכיה של גל גבאי.

    אהבתי

כתיבת תגובה