האחרון שראה אותו

yediot1.12.13haaretz1.12.13

isra1.12.13isra1.12pirsomet
משמאל, הפרסומת שמכסה הבוקר את כל שער ישר"ה. מימין, השער שצריך לחשוף.
maariv1.12.13hamvaser1.12.13

אריק איינשטיין

– הטור הראשון והאחרון של אריק איינשטיין במעריב.
– תודה רבה לד"ר משה חלק בהארץ, המסביר מהי מפרצת זאת באבי העורקים.

נותרו שנים ספורות/ השיר האחרון של איינשטיין.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=529aa1c4395a2410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=05986776635a2410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

האחרון שראה אותו/ החמישייה הקאמרית
והנה מצעד המראיינים עליו כתבתי.
(תודה לעדי רובינשטיין מישר"ה שהזכיר לי).

ואפרופו החמישייה: מראיין רז שכניק בידיעות את שי אביבי בעניין אחר, וכרגיל שואל אותו על קמאבק. אומר אביבי:

נפגשים פעם בשנה, אומרים שנורא כיף ושנעשה משהו, אבל נפרדים כידידים… צריכים להתחיל לגמרי מהתחלה. זה העניין הקשה פה.

הכותרות הראשיות

אני הראשונה שאעריך ושהערכתי את החשיפה של ידיעות על הגזעון שעברו החיילים הדרוזים בקמ"ג, כמו שעשיתי ביום שישי, כממציאת תת המדור הפופולרי בעולם כולו, "מדינת כל גזעניה". אבל מה, ידיעות, כרגיל, לא יודע את הגבול ומגזים. הבוקר זו הכותרת הראשית של העיתון. הרי אם זו לא הייתה חשיפה של העיתון, זו לא הייתה כותרת ראשית. אם הייתה זו ידיעה של מעריב שזוכה לתהודה, סיכויים גדולים שידיעות היה מתעלם ממנה כליל, לא רק שלא היה מביא אותה בכותרת הראשית. רוצה לומר, ההחלטות המערכתיות מה להאדיר ומה להביא לידיעת הציבור בהרחבה ובהדגשה תלויות בהרבה פרמטרים. בין היתר הפרמטר הזה.

שאר העיתונים עוסקים במחאת הבדווים אתמול.
"לא נסבול מהומות", הוא הציטוט של מישהו בכותרת המרכזית בישר"ה.
בתוך הידיעה המרכזית, ע' 2-3 (כותרת: "מהומות הבדואים"), מובא ציטוט של נתניהו (שרק דומה לכותרת המופיעה במרכאות, כלומר, דבריו עובדו)

נמצה את הדין עם מפירי החוק ולא נסבול התפרעויות שכאלה. אין ולא תהיה סובלנות כלפי מפירי חוק. הניסיונות של מיעוט קולני ואלים למנוע עתיד טוב יותר מאוכלוסייה גדולה ורחבה הוא חמור. נמשיך לקדם את החוק למען עתיד טוב יותר לכלל תושבי הנגב.

אבל כאמור, לפי הכותרת בשער אי אפשר לדעת מי הדובר, אלא אם מתייחסים לציטוט הזה כאל מטא-טקסט המובן לכל: אם בישר"ה מצוטט מישהו במרכאות בשער, אין אלא להניח שמדובר בראש הממשלה של מדינת ישראל, שיש לו עיתון משלו, המדברר אותו תמידית. שם העיתון הוא ישראל היום.

בשער וגם בהמשך, דרור אידר נגד תוכנית פראוור. המסר שלו: נותנים להם אצבע, ירצו את כל היד. ליום הזעם הוא קורא "מלאכותי".

חה. מצד שני, בידיעות, כותב בע' 2 סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח:

מתווה פראוור-בנין הוא מזימה אפלה נגד אוכלוסייה בעלת זכויות היסטוריות. זכותם של המועדים לגירוש להתנגד לתוכנית ולהפגין, וחובתו של כל מי שדוגל בערכים הומניים היא להושיט יד של אחווה במאבק המר נגד הניסיון המרושע לנשל את האדמה מתחת לרגליהם.

ידיעות מוסיף שהפגנות קטנות נגד המתווה נערכו אתמול בערים שונות באירופה.

גם במעריב ע' 2-3 עוסקים בבדווים. בצד ימין של הכפולה בן דרור ימיני חוזר על דבריו מיום שישי, ומשמאל, טור של דורון אלמוג (אלוף מיל.), ראש מטה היישום להתיישבות ופיתוח כלכלי של הבדווים בנגב במשרד רה"מ, ושל הגר שיזף. ז"א שני טורים נגד מחאת הבדווים, אחד בעד.
כותב אלמוג: "חשוב לזכור של-85% מהבדווים בכלל אין תביעות בעלות על קרקעות בנגב… כ-90 אלף בדווים חיים בתוך ערי עוני…רוב הבדווים תומכים בהסדרה… המדינה משקיעה בנושא הון עתק… במצב הנוכחי מי שמרוויח מהמצוקה… היא התנועה האיסלאמית".

בהארץ הכותרת הראשית היא בכלל רצונה של ממשלתנו לייהד את הגליל. ממש אין לי התנגדות.
תצלום מההפגנות מופיע בחלק העליון של השער, אך הידיעה די מינורית בעמוד 4.

דיסטורשן

מוסף ממון של ידיעות חוזר הבוקר עם שער מטעה ומקומם. הציון A עם תמונתו של שר האוצר הנראה ילד טוב רמת אביב.
בע' 2 שוב מופיעה תמונתו החביבה של השר עם הסבר לסיבות לדירוג החיובי, בצמוד לתמונה:
ניהול נכון של חובות המדינה/ הוצאות הממשלה הופחתו/ עלייה בגבייה בגלל הרווחים הכלואים/ ייצור הגז העלה את הצמיחה/ פחת הסיכוי למלחמה עם איראן.
על הכל אחראי מרן יאיר לפיד. הקטע המדהים הוא שבאותו עמוד גם סבר פלוצקר משבח בכלל את מדיניות יובל שטייניץ, וגם גד ליאור מזכיר את לפיד באגביות בציטוט זניח. כלומר, מי שהחליטו על הטעיה כל כך מסיבית של הקוראים הם העורכים, שמסגרו את הניתוחים והידיעות של השניים בלפידיות מקוממת.
ממון1.12.13כלכליסט1.12
marker1.12.13גלובס.1.12

גלית חמי, עורכת כלכליסט, מראיינת את השר, המככב בשער גם שם.
אני מודה, לא צלחתי אותו. אבל אולי אתם תיהנו מהמרגליות.

הכתבה על מצדה בסופשבוע של מעריב עצבנה כמה עמיתים בפייסבוק.

בכן, חברים ממעריב. אתם יודעים שאני בצד שלכם. אבל.
"חוקרים ישראלים מנפצים את אחד מסמליו המובהקים של האתוס הציוני וקובעים: סיפור ההתאבדות שקרי ונועד לגייס תרומות למימון החפירות".
אתם הרי יודעים שאת הסיפור כתב יוספוס פלאביוס, שלא חפר במצדה ולא היה זקוק לכסף לשם כך. אז מילא שאתם מביאים את הדעות השיפוטיות של החוקרים ("הסיקריים לא היו גיבורים, אלא רוצחים") כעובדות, אבל למה לכתוב שטויות, פשוט שטויות, כבר בכותרת המשנה?
פייר, התאכזבתי.
(נחום אבניאל)

בהמשך לפוסט שלי מאתמול על הניסיון לעשות ג'נוסייד להיסטוריה היהודית, הנה הכתבה ב"מעריב" על המאמץ לקעקע את סיפור מצדה. חבל רק שהכתבת בלעה את ההיסטוריונים החדשים כאמת מוחלטת.
(דוד מרחב)

תמר ברס טוענת שהיא גרה באוהל בהרי ירושלים (כדי לחסוך כסף), עם תנים ושועלים כשכנים, ולא כמטאפורה.
לא, ברצינות. איפה היא מתרחצת כל יום? ושירותים? ואוכל? ומה היא עושה שהיא מגיעה לשם בחושך (החושך יורד היום בארבע וחצי). יש לה חשמל? איך תתחמם כשהטמפרטורה תרד לאפס? ואיפה כל החפצים שלה? כמה שעות אפשר לשהות באוהל קטן שלא לשנת לילה? ומה עם נסיבות בטיחותיות?
בקיצור, תסבירו לי, איך?
ראיתי את הכתבה כשרק עלתה לאוויר, עם אפס תגובות, אבל בינתיים עוררה מאות להגיב. לא רק אני תוהה.

משתכשכים בביצה

מזמן לא ניג'סתי בעניין הכתבה על ועם ארנון מילצ'ן בעובדה.
957697milchan1
מתברר שבתקשורת האמריקאית רואים את הדברים בדומה לי, וראיינו את כותבי הספר אפרופו כתבה על מילצ'ן.
ב-NBC את ג'ו גלמן, וב-CBS את מאיר דורון וכן ברדיו ובעיתוני הדפוס.
בשתי כתבות הטלוויזיה הראו גם את עטיפת ספרם שכאמור מופץ כעת שוב בצומת ספרים.
אם יופיטר חש חובה מוסרית, קל וחומר צריך לחוש כך גם השור.

רביב דרוקר על הסרט הדוקומנטרי על בית הנשיא של נפתלי גליקסברג. מעניין מאוד.

ציוניוני הדרך

היום לפני 58 שנים:
ב-1 בדצמבר 1955, סירבה פארקס לפנות את כיסאה לאדם לבן. היא נאסרה, נשפטה והורשעה בהפרת הסדר הציבורי.

לפני פיזור

גבירותיי, אינני יודעת איך תתמודדו עם כל תנובת הסו"ש, אבל הנה היא. הלכתי לקרוס.
סוסי העץ רצים במעגל – הפוסט הנקרא ביותר בעת החדשה (חמישי).
לא שינינו שום דבר – (שישי).
20 שנה לסגירת חדשות – (שבת). הרהור נוסף בעניין חדשות: אלמלא היה מתבצע המחטף באישון ליל ובחשאיות לאין קץ, ואם זה היה קורה היום, חדשות לא היה נסגר. ע"ע מעריב+ערוץ10+החדשות המקומיות.
hadashot
מועצת גדולי הסאטירה של העיתון, מדור חשדות: קובי ניב, נעם נדב, יוחנן לקיצביץ' ואלעד דן.
מנצל"שת: סרט תדמית למעריב מלפני כעשוריים.
אצבעות שחורות – (שבת)
דו"ח נובמבר – (שבת)

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על האחרון שראה אותו

  1. jakobk הגיב:

    לא רוצה להסתבך עם מדינת כל גזעניה, אבל יש משהו שעומד ברקע של הדברים. פיצוץ האוכלוסין של הבדווים נגרם גם ממדיניות רשלנית של ממשלות ישראל לדורותיה. למה איפשרו לכל גבר בדווי לשאת 4 נשים ולעמיס עוד ועוד ילדים על הקופה הציבורית כאשר ברור שהוא בחיים לא יממן ויכלכל בעצמו את כל ילדיו? איפה במקום אחר במזרח התיכון נשמע כדבר הזה? בכמה מונים גדלה אוכלוסית בני המיעוטים במדינת ישראל מאז קום המדינה? למה יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה?

    אהבתי

  2. אורן הגיב:

    מה שיפה הוא איך שכל אחד מצליח למצוא בנפטר את הדברים שהוא אוהב בעצמו.

    אהבתי

    • kilim הגיב:

      זה היה כבר עם רבין. החברה האלה מתאבלים על עצמם. ממה שדליתי בימים האחרונים, יותר משאיינשטיין ״ענה לכל טרחן״ הוא בעצמו היה טרחן שישב כל היום על הטלפון וחשב למי להתקשר. הרבה סיפרו שקיבלו ממנו טלפונים לא צפויים. רצה לדבר עם מישהו. הזיקנה. נקווה שלא העלבתי אף אחד.

      אהבתי

  3. hadas tamar הגיב:

    רוזה פארקס זכתה בתהילה אבל קדמו לה נשים ונערות שהובילו לפניה את המאבק נגד ההפרדה בין לבנים לשחורים בתחבורה הציבורית במונטגומרי.אותן נשים ונערות נשכחו והושכחו וההרצאה המצויינת והתיאטרלית הזו מעלה אותן מתהום הנשייה ומבהירה שהיה להן חלק חשוב בהצלחת המאבק.

    אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    דורות רבים טענו המוסלמים כי היהודים הם בני קופים וחזירים. לפני שנים מספר קם מלומד גדול ומבריק, שלמה זנד שמו, וטען להד"ם, היהודים הם בני כוזרים. עם התקדמות המדע נוצרו כלים המאפשרים לקבוע איזו מן האסכולות גוברת. ובכן, הממצאים האחרונים מוכיחים כי, אוי לה לאותה בושה, דווקא המוסלמים צדקו ואילו האמריטוס הישראלי טעה. עובדה

    אהבתי

  5. הבאתי אתמול מפה. ב- 1880 לא היה שום יישוב עתיק בשם חירן, הכותרות כל כך מרתיחות. כמה שקרים אפשר להאכיל? דורון אלמוג על :

    מה שאנחנו מציעים לכ-90 אלף הבדואים שחיים בפזורה זה מגרש חינם, גם למי שחי היום באוהל או בצריף, בתוספת דמי מעבר שהסכום הנמוך בהם הוא 100 אלף שקל למשפחה, כשהמדינה לוקחת על עצמה את פיתוח התשתיות. זה הסדר הוגן לכל הדעות.

    משמעות כלכלית לזוג בדואי:
    דונם – חמש מאות אש"ח.
    פיתוח- מאה אלף אש"ח.
    מענק מעבר- מאה אלף אש"ח.
    תוסיפו את השנים שגרו על הקרקע מבלי לשלם.
    למי שיש עדר עיזים – תוסיפו מרעה בשטח פתוח מבלי לשלם.
    (עשרות אלפי ש"ח לשנה).
    חשבון פשוט? יפה. כתבה של הליידי עם האוהל בהרי ירושלים וכל הטוקבקיסטים הממומנים צורחים ביבי אשם, ביבי אשם. פאקינג טמבלים. המדינה לקחה מהכיס שלכם (שלנו) מליון ש"ח ונתנה אותם לבדואים- רק בגלל שהם בדואים ומצפצפים עליכם ועל החוק.
    תחשבו שמדובר במתנחלים יהודים. הבנתם עכשיו? יפה מצדכם. הנה למה כואב לכם בישיבה:
    המדינה שמוסרת משאבי טבע ורכוש ציבורי לידיים פרטיות- בחינם.
    הקרן לישראל חדשה שהתחילה וניצחה על המהלך.
    התנועה האסלאמית שמביאה זיקפה מוסלמית לבדואים.
    הימין שמנסה לייצר הון פוליטי ומוסר במו ידיו את האדמה.
    עדר השמאל שעדיין לא הבין מי הנדפק האמיתי מהסיפור ותמך באיוולת.
    העיתונאים הנחמדים. פתאום איבדו את היכולת לקשר בין העובדה שכל הארגונים שעסוקים באדמות הבדואים- כולם ממומנים ע"י הקרן לישראלח חדשה בעזרת כסף מחו"ל שוב נאבקים בציונות. האיחוד, סורוס וקרן פורד מעבירים אדמות מהמדינה לערבים. כי לערבים, אם תסתכלו במפות מסביב, אין בכלל בכלל אדמה- וליהודים יש מאלאן (והם בכלל לא מכאן.)

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      תחשוב שמדובר במתנחלים יהודים ולא יכאב לך. נסה פעם על עצמך, ותראה איך הסבל חולף.

      אהבתי

      • שב בצד. אתה לא ציוני ובכלל לא עניין שלך.

        אהבתי

      • anima הגיב:

        הוא צודק. כל האתוס הציוני בנוי על שקרים ומניפולציות. מיליון ש"ח שהמדינה לקחה מהכיס שלנו ונתנה לבדואים הם כאין וכאפס לעומת המיליארדים שהיא גוזלת מאיתנו ומשקיעה בהתנחלויות. תחשוב על זה כעל סיקוול: התנתקות, הגירסא הבדואית. תראה כמה כואב.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        מיליארדים? כמה? שמונים מיליארד בשנה? חמש מאות? שלום עכשיו אינו מקור אמין בנושא של עלות התנחלויות.

        אהבתי

      • שוב דמגוגיה מבית אורן. ביהודה ושומרון לאדמה בלי פיתוח כמעט ואין ערך מסחרי. לכן, כשהמדינה משכנת שם מתיישבים היא אמנם משלמת עבור הפיתוח אבל לא מפסידה את הערך הכספי של אדמה עוד לפני ההיוון. אתה קורא להם מתנחלים כי כך העדר החליט.
        הבדואים לעומת זאת מקבלים מהמדינה שטח כפול ולפעמים משולש או מרובע בעל ערך מסחרי, סכום פיצוי על המעבר (כאילו לא גנבו שימוש) ובנוסף עלות פיתוח המגרש. וזה בעיניך צודק. העדר שבהפגנות הצדק החברתי זעק נגד הקומבינות מדם ליבו, אי קרמבה מגעיל כמה שאתם צבועים. לגבי האתוס שקרי, צא ולמד מדוד גרוסמן (הפרופ') על בעלות אדמות בנגב בתקופה העותומאנית והתבונן במפות. מה תמצא מה?
        נאדה.

        אהבתי

      • אלעד הגיב:

        ברור – דונם בח'ורה פינת ג'הנם שווה הרבה יותר מדונם בפלמחים, או לחילופין באשתאול פינת מעלה קיצונין, 5 דקות מכפר סבא.

        ההשוואה להתנתקות מבריקה, לא פחות.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אשתאול דפקא בישראל הרשמית, ליד צומת שמשון. נראה לי שהתכוונת למעלה ירמליהו פינת גבעת אחזיקאל בואכה שבות-אתרוג

        אהבתי

      • אתה נתפס לקטנות, ביבי קונה נרות ריחניים.

        אהבתי

      • אלעד הגיב:

        אתה צודק. עם תושבי מושב אשתאול הסליחה. זה בעמק האלה איפשהו, הצומת שמשון הזו, נכון?

        אהבתי

      • צפונה מעמק האלה על ההר. מקום יפה ויקר.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        כפי שכתבתי – בדיוק על צומת שמשון (כביש 38 וההוא שיוצא לרמלה). מה שהיה נקרא פעם "סיבוב הרטוב" או "הסיבוב הגדול". אשתאול מושב נחמד אך מוצלח פחות משכנו מסילת ציון.

        אהבתי

      • שעה מתל אביב זה ג'הנם בשבילך. ציוני, כמו שצריך. מעבר לססמאות ולצפצוף על החוק אני לא מבין איך אתה חי עם הצביעות והגזענות. אתה כנראה חושב שחסרים ישראלים שישמחו לקבל דונם, תשתיות ומענק כדי לגור בנגב, אתה טועה.

        אהבתי

      • אלעד הגיב:

        מה שיפה באמת הוא, שאתה לא רואה את ההקבלה המושלמת. מבחינתך מאחז בלתי חוקי הוא כזה רק עם ערבים ימ"ש יושבים בו. אחרת הוא עניין רצוי וחוקי למהדרין שאינו כזה רק בגלל לחץ הגויים והקרן החדשה. פינוי תוך פיצוי נכבד הוא משוקץ רק אם הם ערבים. אחרת הפיצוי הנכבד לא מספיק והאדמה ביד בנימין היא תחליף עלוב לבתי ה 300 מ"ר על קו המים. בכי ונהי מצידם על הצבה מחדש במקום יפה ומכובד – שערוריה – על זה כל מילה מיותרת. כל אלה תחנות שעברה בהם גם אוכלוסיה הקרובה לליבך.

        אני מבחינתי רק עומד על קוהרנטיות בטענות ואחידות ביחס הממשל. אם מפנים – שיפצו. שיציבו מחדש. מה שחוקי חוקי גם לערבים וגם ליהודים. זה הכל. השאיפות שלי צנועות.

        אהבתי

      • לא שמעת אותי מעולם אומר על ערבים ימ"ש. עזוב, נחזור לעובדות. אתה משווה משום מה לפיצוי שקיבלו "ההם" מרצועת עזה אבל שכחת שהמדינה סבסדה אותם מתוך ציונות לשמה ובנוסף יחי ההבדל הקיים, "ההם" הקימו יישובים. אני לא יודע מתי יצא לך לבקר בנגב ולחזות בפזורה אבל השם מסביר הרבה. השוואה לא במקום. קרא כאן על קוהרנטיות ואחידות מצד הממשל.

        אהבתי

      • אלעד הגיב:

        הפיצוי הוא לא על מה שנחרב, אלא על כך שלמדינה יש אינטרס להזיז אותך בניגוד לרצונך, כמין תמריץ כדי שלא מאד תתנגד. לכן אם אתה עוזב ארמון על שפת הים שעלה 2,500 ש"ח לבנות על אדמה שנתנה לך המדינה או פחון בלי נוף שהקמת לבד מגיע פיצוי. אני בטוח שיש הבדל תהומי בשיעור הפיצויים. לא שמעתי שמישהו מתכוון להקים כפר למפוני הפזורה בפלמחים וכיוצ"ב.

        את הדוגמא הזו שהבאת אני מכיר, גם אם ברפרוף, יש שם עוד כל מיני עניינים, אני לא בטוח שהיא לגמרי משרתת את טענתך.

        אהבתי

      • דוגמאות ליישובים ערביים (אל עזי) ובדואים (חוסניה) שקיבלו הכרה ופיצוי מהמדינה. מדובר על יישובים ולא על מצב שבו כל דאלים הקים לעצמו חוות בודדים עם שלושים עיזים וארבע נשים או להיפך. לכן ההשוואה לטרנספר בעזה או לפלמחים לא ממש לעניין. אם המדינה היתה מעניקה דונם ומענק כספי לכל יהודי שיעבור להתגורר על שטח בבעלות ערבית היית מבכה את קץ הצדק הציוני. נחזור לאירופה שמממנת את הפעילות דרך הקרן לישראל החדשה. קרא מה קיבלו שם מהממשלה של אותם נאורים שתורמים לקרן מכספם הנוודים שבזו לעובדי אדמה.

        אהבתי

      • תודה אחשלו, אבל אני לא קורא את לנדו מהרבה סיבות. אמינות היא רק אחת מהן.

        אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        לא היה לי ספק, בן בנו של ספק, אחות לאיזשהו ספק ספיקא, שאינך קורא. זה בשביל האחרים.

        אהבתי

      • נפלת שוב, קראתי יותר מפעם אחת. אחרי שהסיר תגובות שעמדו בתקנון הסילברסטיני (שורת מהנהנים) והתביעה שכר על זמנו בכלא בשל מצפונו הבנתי שהוא לא שווה דקה נוספת מזמני. וזה גם בשביל האחרים.

        אהבתי

    • ziki הגיב:

      מה זה שייך?
      אום חירן הוא ישוב של בדואים שהוקם ב 1956 לאחר שהם כבר גורשו ממקום אחר ונצטוו להתמקם בחירן.
      היום שוב רוצים לגרש אותם ולתת את המקום ליישוב יהודי.
      יש לך הסבר לפשע הזה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        כל גיאוגרף דרומי יודע על החקלאות הבדווית המפותחת שהיתה שם. הם גידלו בעיקר מכסים של פתחי ביוב, טרנספורמטורים וכבלי חשמל וטלפון. הרי בכל תצ"א ישנה אפשר לראות קוליסים של טנדרי סובארו.

        אהבתי

      • ziki הגיב:

        במקום שאני גר לא צריך לגדל מכסי ביוב, העיריה מספקת אותם חינם.
        איך המצב בחירן? יש ביוב? יש חשמל? יש מים?

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בעיר שבה אני גר מקפידים שהבדווים והסודנים לא יחצו את הירקון

        אהבתי

      • ziki הגיב:

        אצלנו זה להפך, אנחנו שמחים אתם.
        הם מטאטאים לנו את הרחובות, שוטפים לנו את הכלים, רוחצים לנו את המכוניות, מנקים לנו את הבתים, מכוונים לנו את הפסנתרים, מקלפים עבורנו את החסילונים ומצחצחים לנו את הנעליים.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        שתי טענות שראיתי:

        ראשית, שבט אלקיעאן לא גורש לאום אל חיראן אלא ביקש לעבור מחשש לנקמת דם של שבט אחר.

        שנית, אף אחד לא מדבר על פינוי אום אל חיראן אלא על פינוי מבנים שהוקמו במרחק של קילומטר מהכפר, בשטח שיועד להקמת הישוב חירן – מבנים שהוקמו אחרי אישור תוכנית הישוב חירן.

        אהבתי

      • ziki הגיב:

        אני קראתי את הטענות שהוצגו בבגץ ואת מה שכתוב בעתון.
        הטענה היא שרוצים לגרש משם את כולם ולא רק את אלו שגרים באי אלו בתים שמחוץ לישוב.
        ואם אין מחלוקת על כך שהם מתגוררים שם כבר כמעט שישים שנה אני לא מבין למה אי אפשר לכלול אותם ביישוב החדש שמתכננים.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        הטענות שמי הציג בבג"צ? העותרים? נו, אם הם אומרים אז זה בטח נכון. שנחכה ונראה אם בג"צ יזרוק אותם מכל המדרגות או לא?

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        הלכתי לקרוא.

        נראה שרוצים לגרש את כולם, אבל רק חלק קטן מהם יושב בתחום שמיועד לחירן, כך שאי אפשר לטעון שמגרשים אותם על מנת להקים ישוב חדש. בהחלט אי אפשר לטעון שמגשים אותם על מנת להקים ישוב יהודי חדש, שהרי מאז פס"ד קעדאן אי אפשר יותר להקים ישובים ליהודים בלבד. לבדואים בלבד אפשר, אבל לא ליהודים בלבד.

        מהערעור שהגישו למחוזי, אחרי שהפסידו בשלום, אני למד שחלק גדול מהמערערים רכשו מגרשים בחורה וחלקם כבר עבר להתגורן בישוב. השאר לא ידעו שיש להם מגרש בחורה או שכחו או קנו אבל לא התכוונו לעבור לגור שם… גם בערעור הם הפסידו. בג"צ? לפי מה שראיתי זו עדיין בקשה להגשת ערעור על פסה"ד.

        אהבתי

      • רגע, בדיחה מראש מועצה בישראל:

        זה שנתיים מקיימת המועצה דיונים עם חברי גרעין הראל, במהלכם הוצעו להם מקומות להתיישבות, בהם ניצנה ויישובי המועצה, ואף באר-שבע, ירוחם ומצפה-רמון", אומר ראש המועצה האזורית רמת-הנגב, שמוליק ריפמן (רביבים). חברי הגרעין דחו את כל ההצעות והודיעו כי בכוונתם לעלות להתיישבות באזור הר אלדד, מקום רגיש מבחינה נופית ובעל ערכי מורשת מן המדרגה הראשונה, אשר אינם מאפשרים התיישבות שם בלי לפגוע בערכי הטבע והסביבה.

        אתה מבין? הרי כל שבוע עוברים בואדיות מאות בדואים כדי לנקות את הניילונים והפלסטיק והרכבים השרופים שהיהודים השליכו, מגרשים עדרים שאוכלים את הצמחיה הדלילה ובונים מתקני קומפוסט ענקיים. עוד בדיחה עצובה? יש רק ציבור אחד בישראל שיכול להקים בית שעובד על אנרגיה סולארית.

        אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    למה לייהד את הגליל זה לא במדינתכל?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אולי יעשה שועלן שועלן, ויבדוק את התכיפות בה הוא מפנה שאלות ישירות לרשויות הבלוג. במו זנבך הפכתה אישיות קלילה ככוכבנית בערוץ הילדים, לאישה קשת יום המדמיינת שמלאכים ירוקים עליה בבוז.

      אהבתי

  7. Imanuel הגיב:

    עובדה מעניינת – אם עושים זום אאוט על העמוד רואים שחלק ניכר מהתגובות צבועות בטינט אדום

    ולחשוב שכדי שזה יקרה היה צריך סקריר…

    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    היום היא לא רק כתבה את הפוסט, היא גם המבריקה במגיבים. כבוד.
    דבר אחר, ראש הממשלה הניח מעט להסכם מינכן, ועבר להתכופף מאחורי הארון של איינשטיין, קצת פחות כבוד.

    אהבתי

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s