היזהרו מנרות ריחניים

isra2.12.13yediot2.12.13
maariv2.12.13haaretz2.12.13

hamvaser2.12.13


תקציב הבתים של נתניהו from themarkertlv
או בפורמט ynet: דפי ההוצאות של הרה"מ.

הנתניהוז

דו"ח ההוצאות של נתניהו, אותו קיבלנו אתמול בזכות האגודהתנועה לחופש המידע הסעיר את המדינה. בעיקר בגלל כמה פרטים: המכבסה היקרה מכולנה, חשבון המים בסך 80 א' ש', הוצאות ניקיון 1.2 מ' ש', והעיקר העיקר, הנרות הריחניים בסך 6,000 ש'. כל הגורמים לא מתיישבים: מכבסים המון, מתרחצים ומקרצפים בלי הפסקה, ובסוף צריך נרות ריחניים? בשביל מה? כי האורחים לא עומדים בסטנדרטים ההיגייניים של המשפחה?
אגב, נרות ריחניים הם מוצר רעיל במיוחד. מפליא אותי שהשרה לא יודעת זאת.

מה עשו העיתונים עם הסופגניות החמות האלו?
ישר"ה בשער(התמונה הקטנה: הזוג נתניהו בהדלקת נרות ברומא): בתחתית העמוד, צד שמאל, ציטוט של השר גלעד "ארדן: נמאס מהרדיפה האישית אחרי נתניהו". השר פירון: "משהו כאן נראה לי חטטני" לשכת רה"מ: ההוצאה של 80 א' ש' למים – חשבונות של ארבע שנים". הידיעה עצמה בע' 5.
באותו עמוד מופיע עוד מאמרון שטנה של דרור אידר, שלוקח את תפקיד כתב החצר ברצינות תהומית, ואני ממליצה לו להקליל ("ריטואל עונתי של הסתה והסטה") המשמיץ את ידיעות, שתומך בחבורת פושעים, כך לדבריו, את ynet, שהביא תצלום  ממבט-על על הבית בקיסריה, וכן את הארץ, שתומך בממשל אובמה. איך כל זה קשור לנרות ריחניים? לא קשור, אבל כל הכבוד לאידר על ההמצאה. מי ייתן ויתוגמל בהתאם. באותו עמוד מספר שלמה צזנה "מצטטים את אריק", משפט שאמר המנוח לידיעות ב-1998, על שמתעללים ברה"מ

בראש הממשלה נתניהו נוהגים באי צדק נורא. מתעללים בו ואני פשוט מזועזע מעוצמת הזלזול והשנאה שמפגינים כלפיו. עד כמה אפשר למצוץ לו את הדם. עד לאן אפשר ללכת עם הכניסה לחדרי החדרים.

הארץ: אפילו אריק איינשטיין אמר.
בשער העיתון מופיעה הידיעה בתחתית, והיא לקוחה מתוך המארקר (צבי זרחיה).
"הוצאות נתניהו: 1.2 מ' ש' לניקיון, 80 א' למים".
במארקר יש הפניה במעלה השער, וכפולת 4-5.
שטוטית ליקטה את ההתייחסויות של גיא רולניק שלא מופיעות בעיתון אלא בציוציו.

במעריב יש צילום ענק במרכז השער של רה"מ והרעיה באיטליה. הכותרת היא "חריגה של 1.1 מ' ש' בתקציב בתי רה"מ". העיסוק בע' 2-3, ע"פ עמוד וחצי. אין כמעט שום התייחסות לכך ב-nrg. רק את הסיפור עם איינשטיין מצאתי, וגם הוא מגלובס. או שבאתר לא יודעים לתייג, או שמסתירים את הידיעות בנושא, או שלא יודעת מה.

בידיעות די מתלהבים. הידיעה מופיעה בתחתית השער, עם אותה תמונה כמו במעריב, של הזוג ברומא.
כפולה 4-5 עוסקת בכך, עם הכותרת הצינית "אוהב להיות בבית".
פה עשו כל מיני חישובים. למשל: "מים שמספיקים ל-27 משפחות". או למשל "ההוצאות של אולמרט: מחצית מעלויות נתניהו".
"לגבי הנרות הריחניים", כך בידיעה נוספת, "מומחים בתחום טוענים כי עלות שנתית של כ-6,000 ש' יכולה להספיק גם לבית מלון שמדליק נרות מסוג זה בכל יום".
ידיעות מכריז: "3.2 מ' ש' שילם הציבור ב-2012 על הוצאת הבתים של רה"מ ורעייתו".
ידיעות, שמתייחס גם לציטוט של איינשטיין על נתניהו (לפי ידיעות זה מראיון ב-97', לפי עיתונים אחרים מ-98'), מביא ציטוט אחר של איינשטיין מ-2011: "… זה לא שביבי וברק הם החוטאים היחידים בראוותנות… צריך להעניש אנשים כאלה בבחירות. אנשים שחיים בראוותנות, משהו חסר ביושרה שלהם. איך אפשר לחיות בצורה כזו, כשממול יש כל כך מעט? הרי אתה מאותו בית".

אבל אל דאגה. גם ע' 2 עוסק כולו באסונות של נתניהו: הידיעה העליונה: ביום שישי נחשף בידיעות שהתוכניות לבניית 24 אלף יחידות דיור בשטחים עדיין בתוקף, למרות שנתניהו הודיע על הקפאה. הפלסטינים איימו לפוצץ את המו"מ, האמריקאים זעמו ונתניהו נאלץ לפרסם שוב הודעת הרגעה (הידיעה התפרסמה אתמול בהארץ). הידיעה השנייה באותו עמוד: אולמרט יוצא במתקפה חריפה נגד נתניהו ומותח ביקורת על התנהלותו בנושא האיראני (בהרצאה שנשא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי). בוואלה יש גם את התשובה של רה"מ בהרחבה. בידיעות היא מצומצמת לסוף הידיעה.

ועוד מהמשפחה הלוחמת: כתב רביב דרוקר אתמול שמפלגת הבית היהודי רכשה 1,500 עותקים מספרו של חגי בן ארצי (דרך אחרת| סיפור משפחתי), אחיה של שרה נתניהו, אהובתו של נפתלי בנט, וחילקה אותם כשי באירוע מפלגתי.

הכותרות הראשיות

אין כותרת אחת דומה לשנייה.

– אחרי שאתמול הודרו הבדווים לעמודים הפנימיים של הארץ, למרות שזה העיתון שכותב הכי הרבה על האירועים בנגב, הבוקר הם חוזרים לכותרת הראשית, עם ציטוט ממלכתי: "משרד רה"מ: 80% מהבדואים מסכימים לפינוי". אבל אלו החדשות של אתמול בכלל:
דורון אלמוג כתב על כך אתמול במעריב. לדבריו ל-85% אין תביעות.
– במעריב, אדמו"רים אוסרים על התייצבות לצו ראשון.
ישר"ה, דריכות בחיל הים לקראת משט מעזה.

– ובידיעות הכותרת התמוהה מכולן: "חשיפה: הופעה נדירה לנשיא מול כינוס פסגה במפרץ"
"שיחה חשאית: פרס ו-29 מנהיגים ערבים".
עמוד 3 עוסק בידיעה, עם תמונת ענק של פרס מחייך בביקורו במקסיקו. האירוע, כך איתמר אייכנר, היה לפני שבועיים, בפסגת הביטחון של המפרץ הפרסי באבו דאבי. איך פרס הופיע? באמצעות שיחת ועידה שהוקרנה באולם, בעודו יושב בלשכתו בירושלים ומאחוריו דגל ישראל. טריה לארסן, עוזר מזכ"ל האו"ם ישב על הבמה וראיין את פרס. שרי החוץ של מדינות המפרץ לא פנו לפרס, כך סוכם מראש. "מארגני האירוע התנו את הזמנתו של הנשיא בכך שתוכן דבריו לא ידלוף".
איחוד האמירויות פנה לפרס לפתוח את הוועידה, "מה שמעיד על החשיבות שמייחסים לנשיא מדינת ישראל בעת הזו, ויותר מכך לקשר עם מדינת ישראל נוכח האויב המשותף – איראן", כך אייכנר.
את ההופעה חשף תום פרידמן מ-NYT, מוסיף הכתב הישראלי ונותן קרדיט לקולגה. הוא לא סיפר מה אמר פרס, אבל לידיעות יש מקורות: ישראל יכולה להיות גורם תורם במזה"ת, ויש הזדמנות לדיאלוג נוכח המטרה המשותפת, מאבק בקיצוניות האיסלאמית ובגרעין האיראני. פרס גם הציג את חזונו לשלום גלובלי. תודו שאמירות אלו לא היו עולות על בדל דעתכם הצולעת מעולם.
אוקיי, מה כל כך מוזר? ובכן: תומס פרידמן פרסם את הדברים בטורו ב-21 בנובמבר (פסקה שנייה, שורה 3). בפומבי, כן? התאריך היום הוא 2 בדצמבר.
מה קרה? איך הטור הזה מלפני שבועיים הפך לכותרת ראשית היום? האם בגלל כל ענייני הפרישה של פרס או דהירתו לפוליטיקה, כן או לא?
מעריב מתחבטים הבוקר אם פרס פורש או לא, אחרי הידיעה שפרסם זאב קם בעיתון ב-29.11 שפרס לא שוקל כלל להמשיך לנשיאות נוספת, אך לא פוסל אפשרות ללת לפוליטיקה. בניגוד לדבריו אלו, בראיון לישר"ה אתמול אמר שאין לו שום כוונה להמשיך לפוליטיקה].

ואולי בגלל הפוסט של רביב דרוקר אתמול, שהחל בכלל בסרט של נפתלי גליקסברג הסרט שמפחיד את בית הנשיא:

…מאז הפך גליקסברג לדמות לא אהודה בבית הנשיא והסרט שלו לסרט שהכי מפחיד את בית הנשיא. אנשי פרס מיררו לו לא פעם את החיים. פעם אחת זה הגיע אפילו להערמת קשיים כשאנשי הצוות רצו לאכול בבית הנשיא. זה לא חוקי. תאכלו בחוץ. לא פעם ניסו אנשי הנשיא להתחמק מימי צילום, אבל גליקסברג לא נרתע. הוא נסע כמה פעמים עם פרס לחו"ל, המשיך לבוא, לצלם. באחת הנסיעות לחו"ל ייתכן אפילו שהוא תפס שוט שמאוד מלחיץ את אנשי הנשיא. אם המצלמה אכן קלטה את זה ואם גליקסברג ישדר, אחד הדברים שידועים מאוד בברנז'ה, יהפכו פתאום לנחלת הכלל ואוי, זה הולך להיות מביך…

והמשיך ברחש בחש בטוקבקים? אחת התגובות לפוסט היא סיפור גדול (אם היא נכונה):

מקסים , 12:18 1/12/2013:
יש לי סיפור יותר מזעזע.
אני עובד כצלם פרילנסר ומקליט עבור רשתות שידור בינלאומיות.
אני גם מחזיק דרכון זר, וכשאני מגיע לצלם ולהקליט עבור רשת כמו CNN או רשת אירופית, אני לא מזדהה כישראלי, אלא משתמש בדרכון של מדינה אירופית ובתעודת עיתונאי של איחוד האירופי.
ב 6 נובמבר 2013 הייתי עם צוות צילום וצילמנו קטע בבית הנשיא עבור רשת שידור אירופית כלשהי. היינו 3 אנשים.
פרס והצוות שלו, חשב שאנחנו לא מדברים עברית.
לפרס הגיע הידיעה שאביגדור ליברמן זוכה פה אחד בבית המשפט.
הוא הראה סימנים של זעם וביקש מהעוזרת שלו להשיג לו את פרקליט המדינה משה לדור. השיגו לו.
פרס דיבר עם לדור בחופשיות, תוך שהוא חושב שהצוות שלנו אינו דובר עברית, ונאחנו לא מצלמים. המצלמה היתה למטה על הרצפה, אבל המיקרופון היה פתוח ומקליט.
פרס התחיל לגעור בלדור ואמר לו שהם עשו עבודה שטחית, וליברמן היה צריך להיות מורשע כדי לעוף מהמשחק הפוליטי. לא יודע מה לדור ענה לו, אבל פרס ביקש מלדור שיגיש ערעור לבית המשפט המחוזי והוא, פרס, מצפה שלא יתרשלו הפעם.

מיד קפצו דרוקר ורויטל חובל מהארץ, כתבו תגובות, השאירו מספרי טלפון וביקשו ממקסים להתקשר אליהם ולהביא הקלטות.
מקסים לא הגיב יותר, אבל אנשים הגיבו למקסים, חלק יעצו לו לא לשתף פעולה.
אני תוהה כמה חכם מקסים זה (אם הוא קיים ואם הסיפור נכון): הרי תאבד את עבודתך. רשתות זרות לא ירצו להעסיק אותך יותר, כנראה גם בארץ. למה לא יצרת קשר עם רביב, למשל או עם כל עיתונאי שמוצא חן בעיניך וסיפרת לו את הסיפור?

וכדי לסבך את הסיפור עוד קצת: על פי ידיעה מרשת ב' באותו יום:

נשיא המדינה שמעון פרס התקשר אל אביגדור ליברמן ובירך אותו על הזיכוי. הנשיא פרס הביע צער על הסבל שעבר ליברמן. חבר הכנסת ליברמן הודה לנשיא ואמר כי הם ישובו לשתף פעולה ולקיים את הפגישות השבועיות שלהם בין הנשיא לשר החוץ.

(צילומסך ליתר ביטחון)

peresraviv

 מתקלקלים

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, פורש אחרי ארבע שנים. על פי כלכליסט, מצנח הזהב שלו 2 מ' ש'. ע"פ הארץ/המארקר, 1.8 מ' ש'.

בעוד מצבה הכלכלי של המדינה מרקיע שחקים, דירוגים בינלאומיים עפים מפה ומשם, באוקטובר פוטרו 14,420 איש (ישר"ה). לידיעת שר האוצר המקשקש בקומקום.

המחקר היומי

"האדם נוצר מהכלאה של חזיר ושימפנזה" (דיילי מייל, ד"ר יוג'ין מקארת'י, אונ' ג'ורג'יה).
אם חושבים על זה שנייה בלי להיעלב, זה יכול להסביר די הרבה דו"חות ודברים.

לאן נעלמו הידיעות?

רואים את ההפניה הזו לוואלה? אבל הידיעה איננה. אתם מוזמנים לעזור לי למצוא אותה.
עדכון:
נמצאה האבידה
.
wallaner

בחדשות 2 התפרסמה אתמול במהדורה המרכזית ידיעה על ילד בן 13 שניסה להתאבד אחרי שסבל מחרם של הילדים בכיתה, אולם הידיעה הוסרה מהאוויר.
yeled
גורמים במאקו ימסרו: הידיעה מעולם לא עלתה לאוויר.
עומד ברהנו טגניה בחצר תה"ש (כך נראה), ומקריא פרטים על האירוע: הילדים לא הגיעו לבר המצווה של הנער, וזה שבר אותו. אומרת האמא: לא היו סימנים מקדימים. הוא ילד מפונם ורגיש (דא!). מוסיף הכתב שאחיו והוריו של הילד, המונשם והמורדם, שוהים ליד מיטתו.

בלוגלנד/ רשת /פייסבוק

טל לאור, בין היתר חברה בארגון העיתונאיות, על סגירת התיק של עמנואל רוזן.

הסאגה נמשכת: עומרי חיון דורש מאייל גולן 300 א' ש'.

הארץ במדור חדש (כמוהו יש בבלוג מזה זמן רב): הודעות לעיתונות בנוסחן המקורי, כפי שהגיעו למערכת.
אגב, אין להסיק מכך שידיעות אחרות/ חומרים שונים מגורמים אלו ואחרים המגיעות לכתבים לא מתפרסמות כלשונן.

מתי גולן כותב שהעיתונים כמעט לא נוגעים בשיר עיתונאי קטן שלי. לא יודעת מה זה כמעט, אבל לי נדמה שהתייחסו לכך בכל עיתון כמעט. ואיינשטיין עצמו מתייחס לכך במדורו הראשון והאחרון במעריב.

יש עורכים בבית?

בסוף הכתבה על מופע לזכרו של גבריאל בלחסן נפלו 2 טעויות במשפט אחד:
"בשנים שלאחר מכן הוציא בלחסן שלושה אלבומים נוספים – "השנים היפות של גבריאל" (2002), "בשדות" (2006), "עתיד" (2010) ו"גם כשעיניי פקוחות" (2011)".
1. מהמשפט עצמו רואים שהוא לא הוציא שלושה אלבומים (הכתב מונה ארבעה).
2. הוא הוציא חמישה – "מדרגות" – ביחד עם אחיו ידידיה.
(ישמעל זרח)

לפני פיזור

בית משפט השלום בת"א פסק תקדימית שאישה שגנבה זרע מגבר מחויבת לפצותו (ידיעות, 1.12). היא סיפרה לפרטנר שהיא עקרה, ולכן הוא נמנע מלהשתמש באמצעי מניעה. משהרתה פסק ביהמ"ש כי נהגה במרמה, וחייבה לשלם לו 110 א' ש' פיצויים.

צה"ל יפסיק לקרוא ליעדי אימונים בשמות של נשים. לא עוד לכבוש את דנה או לנוע לעבר גלית (ידיעות אחורי).

אם נניח איש ציבור הנושא בתפקיד רם לוקה בתפקודו הקוגניטיבי, מי אחראי ליידע את הציבור, לדאוג לכך שיועבר מתפקידו, משהו? איזה מנגנון מטפל בכך? כל זה בהנחה שהאדם לא יכול ואו רוצה להכריע בעניינו הפרטי, אולי אפילו לא מודע לו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

53 תגובות על היזהרו מנרות ריחניים

  1. roni הגיב:

    פרשת בזבוז המים שנחשפה עכשיו, מגלה קו קבוע בהתנהלותו של ראש הממשלה ורעייתו. קו של התקרבנוּת וקריאה "שואה, שואה!" לכך יש משמעות לא רק לבזבוז מים או בזבוז כללי של משפחתו, אלא קו מדיני שהוא מוליך ולא בטובתנו.
    התגובה הראשונה, שהוציאה לשכת ראש הממשלה, היתה ציטוט מדברים של אריק איינשטיין עד כמה מתעללים בראש הממשלה. אנשי הלשכה לא מסבירים כיצד נשפכו מים רבים כל כך, אלא צועקים: "פוגעים בי, מתנכלים לי".
    באותה דרך מנהל ראש הממשלה את מדיניותה: לא מסבירים, לא מנהלים משא ומתן, אלא צועקים ומפגינים קורבנוּת.
    😈

    אהבתי

  2. reader הגיב:

    לי יש תחושה עזה שאם יבדקו איך בעלי החנות שמכרה לנתניהו את הנרות הריחניים, ואיך המכבסה, קשורים אליו או לליכוד, אפשר למצוא שם פנינים. סביר שתורמים.

    זו הסיבה ששמות העסקים לא נחשפו ושעליהם באמת הגנו בלשכת ראש הממשלה בתירוץ של בטחון לאומי.

    אהבתי

  3. עו"ד הגיב:

    נפסקו לזכותו 75 אלף ש"ח בגין גניבת הזרע. (היתרה היא בגין עוולה אחרת של פגיעה בפרטיותו עקב מעשיה של האם). לכן, אם בצד הזכות במאזן הוא רושם 75,000, בצד החובה הוא ירשום לפחות 285,000 (דמי מזונות – מינימום – עד גיל 18, ובתוספת שליש בעבור חודשי השרות הצבאי, לא כולל הוצאות נוספות ורבות שבגינם יחויב להתחלק עם האם במהלך השנים הבאות, והכל על פי הערכים היום) המשמעות היא שקונדום היה חוסך לו לפחות 210,000 ש"ח ולמעשה הרבה יותר.

    בלי קשר, יהיה מעניין לראות מה יהיה בדו"ח של מבקר המדינה החדש בנוגע להוצאות המוטרפות של הנתניהויים שלא סופרים את האזרחים ממיקרומטר.

    אהבתי

  4. גלעד הגיב:

    שרה "אימלדה" נהנתיהו עושה סיבוב על חשבון משלם המיסים.

    סופם של שליטים נהנתיים בעידן תקשורת ההמונים מתועד לעילא ולעילא.

    אינני דואג, העם יאמר את דברו.

    אהבתי

  5. ZIKI הגיב:

    חזיר הוא חיה נקיה
    שרה וביביהו, מוכחים כי החזיר אינו חיה מלוכלכת. נכון כי חזיר הוא נשנשן, חמדן, תאוותן, רחרחן, חשדן ונהנתן. כל זה נכון, אבל הוא לא חיה מלוכלכת. יודעי דבר אומרים שחזירים הם חיות נבונות שבהחלט מעדיפות סביבה נקיה ורק רוע לבם של מגדלי החזירים נותן להם להתפלש בזוהמה.

    וכהוכחה חיה, הנה החזיר המלכותי ואשתו זוללים את החיים בכל פה אבל הם לא מלוכלכים! אדרבא, הם מוציאים הון תועפות על כביסה.

    ולא סתם כביסה אלא כביסה במלונות הכי הכי, באתרים דמיוניים, בטירות חלומיות ובעצם בכל מקום בו הם מאוים להם למשכן על חשבון העם היהודי/מדינת ישראל או הברון התורן. ואז תמיד יש סעיף נאה של הוצאות כביסה. תודו בעצמכם – אילו חזיר היה חיה מלוכלכת הוא לא היה מוציא גרוש על כביסה.


    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=1929738

    אהבתי

  6. מדינת כל גזעניה. נסיון ללינץ' בזוג עם תינוק.
    המשטרה בנוהל צעירים, יעני בקטנה. מכל המדינות בעולם, רק בישראל מנסים לרצוח יהודים, על בסיס גזע באופן יומי -והתקשורת שלנו? מקבלת את ההסבר של הזוג. מכילה ברגישות ומספקת אור לגויים. שימצאו את החולדות תאבות הבצע שמסתתרות במחילות ושלא ישאירו מהם זכר! אנטישמיות, מי היה אמין.

    אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    מקסים, יש פה חבילה עם חיבוקים ונשיקות בשבילך. מה לעשות איתן, לתרום ללב"י?

    אהבתי

    • שמוצניק הגיב:

      קפטן היקר, כמצביע עבודה ושמאל, האם היית אי פעם במחנה פרס? למה אתה מתכוון חיבוקים? אתה מופתע? אתה מגן על כבודו?

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        דעותי המדיניות אמנם שמאליות אך לדעתי מעולם לא הצבעתי עבודה.

        האם הייתי ב"מחנה פרס"? אתה שוחק איתי? בזמני הפנוי אני עם הילדים והגיברת, לא הולך לשום מחנות. הפעם האחרונה שלי היתה במחנה קיץ בכפר החורש, לא הרחק מ"מעלול".

        מפיתום להגן על פרס? שיגן על עצמו. זו היתה סה"כ הלצה ואין לייחס לה מאום מעבר לכך.

        אהבתי

        • שמוצניק הגיב:

          אבל כאשר הליכוד היה מצטט בתשדירי הבחירות שלו ממעלליו של פרס כפי שהופיעו בספריו של משה שרת, יצחק רבין ובן גוריון, הסיפורים יצאו לך מהאוזן השניה, כן? כל הציטוטים ההם היו נכונים אבל הם לא השפיעו על מחנה פרס בעבודה ובשמאל בכלל. כאילו מדבר בתעמולת סרק.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            "מחנה פרס" הוא אמנם ביטוי מהמאה שעברה, אך כיום הוא מצלצל כמשהו מימי הביניים. כל הנוגעים בדבר – למעט הגבורה עצמה – כבר אינם עימנו. גם ספרי הזכרונות של עוזריהם ומזכיריהם סולקו מהערימות האחוריות של חנויות הספרים בהיעדר עניין. בקיצור – ייתכן שאתה בין הבודדים שעדיין עוסקים* בכך.

            * "עוסק בזה" – איזה ביטוי שימון-פרסי חזק. ובמיוחד: "אינני עוסק בכך", כתרופת פלא להשתקת כל שאלה לא נעימה.
            מר פרס, האם זה נכון שאמש בילית עם שתי יצאניות בקהיר ושכחת בלשכתן מפה של הכור בדימונה?
            "הבייט, אינני עוסק בכך!"
            תודה לך.

            אהבתי

            • שמוצניק הגיב:

              אוקי, לגבי הותיקים שעדין כאן. למה סיפורי הנכלולים של פרס לא משפיעים על דמותו כיום? למה פולחן האישיות של המנהיג הצפון קוריאני הזה מתקבל באהבה? האיש הפך לסמל של ״ישראל הראשונה״ (עוד ביטוי ימי ביניימי) ולכן לא בודקים בציציות?

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                אנשים מחפשים את מי להעריץ ובפני מי להתבטל, מה חדש כאן? קח בחשבון שקמו מספר דורות שלא ידעו את השטיקים של פרס מפעם ובשבילם הוא רק האלדר סטייטמן, זקן השבט וסוג של "אבי האומה".

                אהבתי

  8. בתיה הגיב:

    בקשר לזוג הנהנתנים יש בעיה קלה. כל נהנתנות צריכה להיות מוקעת. הסיפור הראשון שלי בנושא היה עם לאה רבין. אחרי ההסכם עם ירדן, משפחה ירדנית קראה לבן שלה יצחק כדי לקבל הטבה מישראל. לאה רבין ״התרגשה מהסיפור״ וקנתה לילד עגלת תינוק. אחר כך נודע שאת הקבלה היא הגישה למדינה, ״לא חשבתי שאני צריכה לממן את העגלה״. מפאיניקית צינית.

    מאז אין לי שום ציפיות מהמנהיגים שלנו ורק חבל שאת טוהר המידות שומרים רק לנתינהוז. אם רוצים שהנושא יטופל אסור להונות את דעת הקהל. הביקורת צריכה להיות שווה לכל האגפים.

    אהבתי

  9. מירב הגיב:

    בועז כהן שערך את הריאיון עם אריק איינשטיין ב-1997 העלה אותה אמש לבלוג שלו.

    אהבתי

  10. חנוך הגיב:

    איפה פעילי "תנו לחיות לחיות" וצמחוטבעוניים רדיקליים שירימו תביעת דיבה והוצאת שם רע לשימפנזות ולחזירים?

    אהבתי

    • איש יקר אחד עם שפם גדול שעסק בההיסטוריה האנושית כתב עוד בשנות ה-40 של המאה הקודמת שהחזירים חדרו לגנום האנושי בעקבות אסון טבע שכפה בידוד גיאוגרפי וסיטואציה אכזרית שמשחקי הרעב הם פין נאטס לעומתה. לא מצחיק אבל משאיר לדמיון הפרוע את המלאכה. חומת פוליטיקלי קורקרט מבוצרת תמנע ממני להדליף פרטים נוספים. גם השימפנזות מאז אותו אירוע מבעית לא פוצות פה.

      אהבתי

  11. עוד.ד הגיב:

    מה לא אעשה בשבילך.
    http://news.walla.co.il/?w=/9/2699464

    אהבתי

  12. nurit הגיב:

    לגבי הפיצוי על גניבת זרע: יש לי רעיון. יש מיליוני נשים בעולם שנאנסו והרו כתוצאה מהאונס. יש מיליוני נשים כולל נשים נשואות שהגבר שבעל אותן אמר להן שהוא נזהר ולא נזהר – שיקר – והן הרו או לא איפשר להן להשתמש באמצעי מניעה. אולי הגיע זמן להגיש תביעות פיצויים נגד כל הגברים האלו? כמה תביעות תהיינה זו מול זה ולהיפך?

    יופי שיעדי אימונים לא יכונו בשמות של נשים. רק לפני כמה שנים הפסיקו לקרוא לסופות שונות בארה"ב ובעולם בשמות של נשים. בסוף (חלילה וחס) יהיה שוויון בכמה תחומים, איזוטריים אמנם, אבל גם את חומת סין לא בנו ביום אחד.

    סליחה שענין הנרות ובריכת השחיה לא מזיז לי – הם כבר הוציאו את הכסף אז מה זה יעזור להתרגז? הם גם ימשיכו להוציא כל עוד לא יוחלף הרה"מ המכהן בראש צנוע (הלוואי) יותר.

    הציניות מפעפעת בי, נכון.

    אהבתי

    • 6,000 ש"ח לנרות ריחניים יא נורית. איך איך לא נתרגז?
      תשופי על גרף הוצאות בית איל ראיס. תאגיד הנשיא הוציא מכיסנו 6,000,000 ש"ח יותר משנה שעברה. לא מצדיק כלום בכלום. אני בעד שהציבור יוכל לגשת למידע שיסביר לאן זורם הכסף שיוצא מהכיס שלו. ולא פחות, חשוב לי שהתקשורת תפסיק לצקת את המציאות לתבניות שהכינה מראש.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        המקורות שלך מדהימים כל פעם מחדש.
        מאיפה הגרף הזה? מה ומי עומד מאחוריו? על מה הוא מבוסס?
        תביא טבלאות, כמו שקיבלנו על רה"מ.

        אהבתי

          • מתוך פרוטוקול ישיבת מינהל וכספים בבית הנשיא – דוחות ביקורת של האגף לתפקידים מיוחדים במשרד מבקר המדינה (כסלו התשע"א – דצמבר 2010), עמ' 9.
            אפרת דובדבני מנכל"ית בית הנשיא מסבירה על האנלמשלם:

            אני אומרת לכם את האמת – יצאנו לטעימות, כמו שתמיד יוצאים לטעימות, כמו שכאשר יש חתונה יוצאים לטעימות וטועמים אם המנה הזאת טעימה, אם מנה אחרת לא טעימה, איך זה עובד. חייבים לטעום כדי לראות אם הדברים טובים וראויים, וזה מקובל לגמרי.

            אורית סטרוק על התקציב:

            אני פותחת אותו, והגרף מדבר בעד עצמו. אנחנו רואים זינוק שפתאום חל בשנת 2007 – זינוק בתקציב בית הנשיא, זינוק בכוח האדם של בית הנשיא ב-70%. זה בלתי מתקבל על הדעת ואני שואלת את עצמי מה בדיוק קרה ב-2007, וכולנו יודעים מה קרה ב-2007. אני חושבת שזה לא סביר.

            על שוויו הכלכלי של תאגיד ביתנסי:

            על בית הנשיא להמשיך ולהימנע מאירוח אירועים הממומנים על-ידי גורמים עסקיים הפוגעים במוסד הנשיאות.

            סטרוק למנכלית בית הנשיא בעניין התקציב:

            תסלחי לי רגע, גברתי המנכ"לית. את אומרת דבר הוא שערורייתי, כי את אומרת שהוועידה הזו כל כך חשובה למדינת ישראל. תקשיבי רגע, אני רוצה להגיד לך משהו: את יודעת איפה קובעים מה חשוב למדינת ישראל? פה, בבית הזה קובעים מה חשוב, מה חשוב יותר, מה חשוב פחות. בדיוק בזה אנחנו עוסקים ועל בזה אנחנו עוסקים ועל זה אנחנו הולכים להצביע עוד מעט בתקציב. פה זה נקבע, לא אתם תקבעו, בבית הנשיא, מה כל כך חשוב למדינת ישראל.

            דובדבני דופקת שליכט עם בדל סיגריה בזוית הפה:

            אסביר. היה מדובר על תקצוב בחסר של הנשיא קצב, כמו שאמרתי. מעבר לזה, מרגע שנכנס הנשיא פרס בית הנשיא תוקצב תקצוב מלא. אחד הסעיפים שהוביל לשינוי דרסטי משמעותי זה הנושא של השיפוץ. אני לא יודעת אם כולכם ראיתם את התמונות הנוראיות שהיו, אבל עם הגעתו של הנשיא פרס למשכן באיזשהו תזמון מופלא, גברת סטרוק, תזמון משמיים, ודרך החשמל בבית הנשיא חדרו מים, ממש דברים שסיכנו לא רק את הנשיא אלא את כל מי שבא לבית הנשיא. מדובר לא רק על דירת הנשיא אלא גם על האולם המרכזי ששם יש את קבלות הפנים, אולי שמכיל לפעמים מאות אנשים, וזה ומצמרר לחשוב מה חס ושלום היה עלול לקרות אם התקרה הזו היתה קורסת.

            סטרוק מוחה דמעת תן:
            וזה דבר שגיליתם ב-2007 ובגלל זה התקציב עלה?
            דובדבני מוסיפה בי ג'י בונד ויורקת פעמיים לשיפור הצמיגות:

            לא. אני מספרת על המרכיבים, אבל זה אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר והאקוטיים ביותר שהיו.

            ומערבבת שוב:

            דבר נוסף שעלה זה נושא הנסיעות של הנשיא לחו"ל.

            אבל סטרוק פותחת פערים:

            אז השאלה היא אם מדינת ישראל משלמת עבור פעילות מדינית שאזרחי ישראל הצביעו נגדה פעם אחר פעם.

            לדיון ממוקד בסעיפי התקציב לא הצליחו להגיע אבל סיפור יפה, נכון?

            אהבתי

  13. Imanuel הגיב:

    מצד אחד – גנב את ההצגה המקסים הזה, עם העברית החסרה ועם מכשיר ההקלטה.
    מצד שני – איך זה מסתדר עם דברים אחרים?

    ממש אניגמה

    אהבתי

  14. יובל הגיב:

    אני מנחש שלא תגלי לנו האם לפיסקת ה"לפני פיזור" האחרונה בפוסט יש קשר לסיפור של דרוקר שמופיע מספר פסקאות קודם…

    אהבתי

  15. לחם הגיב:

    ההוצאות של המשפחה הקיסרית הן חרפה ובושה אבל עיתונאים יודעים על אינספור דברים נוספים שמתרחשים בביתה של הקיסרית ולא כותבים דבר. רמז: מה בדיוק קורה בבית בקיסריה בסופי שבוע בהם שוהה שם הקיסרית? כמה אירוני, קיסריה, קיסרית. ויש עוד ועוד ועוד ועוד.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      בלי קשר לחשבון ההוצאות השערורייתי: "קיסריה, קיסרית" זה לא אירוניה.

      1. קודם כל, כי זה בכלל לא עונה להגדרה. אלא אם כן אתה רואה באלניס מוריסט אורים ותומים.
      2. בגלל שאתה הוא זה שמכנה את שרה נתניהו "קיסרית"; זהו הרי אינה תוארה הרשמי.
      3. קיסרה קרויה על שמו של אחד, קוראים אותו אוגוסטוס, שהיה אכן קיסר.

      אהבתי

  16. רועי הגיב:

    האמת שבהתחלה מאד התרגשתי מהמדור החדש של "הארץ" עם ההודעות לעיתונות. חשבתי שזה בדיוק מה שצריך לעשות. אבל הבחירה בהודעה של יח"צ אייל גולן די טפשית. חוץ מזה שיש בה את המלים "אייל גולן" אין בה שום דבר מעניין. תביאו את ההודעות שאפשר להכניס לגוגל ולמצוא את עקבותיהן בידיעות חדשותיות.

    אהבתי

כתיבת תגובה