חטטנות, מציצנות וניתוק מהמציאות

haaretz5.12.13yediot5.12.13
maariv5.12.13isra5.12.13

04.12.13.indd

ישראל מכחישה שהתנקשה בלקיס | גל גדות מכניסה את ההוליוודיות שלנו לכיס | רביב דרוקר מפשפש בניירת של אשת הרה"מ| ובח"לה משגר ליובל דיסקין דברי זעם | איילת שקד בצילום מהצופים | והקנאביס של אברי מעורר ב-ynet מלחמת אחים | עובדי מעריב לא רואים את האור בקצה החלון | ואל תשאלו מה עלה בגורל הדובון

כותרות שכאלו

ריצ'רד סילברסטיין קובע נחרצות: המוסד התנקש בחיי חסן לקיס (או אל-לקיס או א-לקיס), איש מפתח של חיזבאללה בביירות. המון ביטחון עצמי, מה יש לומר.
ידיעות, ע' 2 (והאחרים): "בצעד חריג, בניגוד לחיסולים בעבר שבהם ישראל שמרה על עמימות, דובר משרד החוץ יגאל פלמור הכחיש אתמול כל מעורבות ישראלית בחיסול: 'חיזבאללה מאשים אותנו באופן אוטומטי. זה כבר הפך לרפלקס פבלובי להאשים את ישראל בכל דבר. אין לנו קשר לדבר הזה".
בישר"ה זו הכותרת הראשית, ומאחר שאנחנו יודעים של מי העיתון הזה, לעזאזל, הכותרת הזו, "חיסול מסתורי", מעוררת חשד כבד.

נכון הבטחתי לכם שבעזרת השם דוברי כנס חגיגות העשור ליוזמת ז'נבה יגרפו כותרות? וזה למרות שגם החזון שלי על אירוע סלבי, גל גדות שנבחרה לתפקיד סופרוונדרוומן, התממש, וגם עוד פרק בהלכות הנתניהוז עם מסמכי שרה שנחשף בבלוג של רביב דרוקר ולאחר מכן בערוץ 10.
בידיעות יש דיווח בשער וכל ע' 6.
אגב, זוכרים את הידיעה הזו מ-2010, שמקורבי נתניהו אמרו לכאורה שאם דרוקר יעזוב את 10 הערוץ יינצל? והנה עוד דיווחים של דרוקר בענייני השרה: הלו"ז שלה, עוד פעם הנסיעות, תחקיר מיוחד.
רק מה, אי אפשר למצוא הבוקר בערוץ 10, כולל בגיגולים נמרצים  ובמנוע החיפוש הפנימי (תקנו אותי אם אני טועה) את הדיווח של דרוקר על הניירת הלוהטת. אפילו לא בכותרת המשנה של מהדורת החדשות המרכזית. הדיווח על הדיווח של דרוקר מתפרסם בכמה אתרים.
יצוין שרק ידיעות התייחס לכך מקרב העיתונים המודפסים (ככל שראיתי, בהחלט רצוי לתקן אותי), ועוד דבר שראוי לציין, כותב דרוקר עצמו בבלוג שלו: "מכתב נדיר שהעבירה שרה נתניהו, לפני שהזוג חזר למשרד ראש הממשלה".
אפשר להגיד כמובן שהיום זה לא ככה, ושהשרה לא יודעת כלום ולא מתערבת בכלום, אבל מסופקתני. מידת הפירוט והנוקדנות באשר להלכות הטקס, כלומר באיזה מלון, כמה ולמה, ומה צרך להיות המרחק בין השירותים למיטה, מעוררת חששות כבדים באשר לכפייתיות-מה ואף קונטרול-פריקיזם של האישיות הכותבת. כלומר, מה זה משנה, מה, את קונה דירה? כולה מדובר בלילה, שניים, עשרה! במלון כלשהו. מה הסיפור? ההתנהלות המלכותית, האדנותית, היא המטרידה. האין בשביל כל הפעולות הטכניות של הזמנת מלון ושינוע לשדה התעופה וממנו אנשים בלשכה שזהו תפקידם?
בכ"מ, כאמור, כל הסיפור לא קיים (או מוצנע מאוד. אני לא מצאתי) בערוץ 10. מישהו חושש ממשהו?

ולעניין: יובל דיסקין בכנס יוזמת ז'נבה: "מודאג מכמות המתנחלים" (צ"ל ממספר). חוץ מזה הוא רוצה שישראל "תהיה בית שאינו מחייב כיבוש של עם אחר".
במעריב זו כותרת סטריפ צרה בחלק העליון של השער: "שחרור המחבלים: עסקה פוליטית צינית ומבחילה שנועדת למנוע את הקפאת ההתנחלויות" | "מקורבי נתניהו: מנותק מהמציאות וחסר ראייה אסטרטגית" (ע' 2-3).
זו אמירה קשה, מנותק מהמציאות, לא?
בידיעות זו הכותרת הראשית: "עסקת האסירים צינית ומבחילה".
וגם בישר"ה זו כותרת: "האיום הפלשתיני מסוכן מהפצצה האיראנית", אבל הכותרת בעיתון המודפס, ע' 9 היא "מקורבי רה"מ: ראש השב"כ לשעבר 'מנותק מהמציאות'"
מעניין למה הוסטה הכותרת למקום אחר לגמרי בניוזלטר.
ובהארץ הפניית סטריפ בשער וע' 4: "לשכת נתניהו בהתקפה אישית חריפה נגד דיסקין: מתוסכל ומנותק מהמציאות"

תושב אשקלון כבן 40 נעצר אתמול אחר הצהריים אחרי שהתבצר במשך מספר שעות בדירה יחד עם אחייניתו בת הארבע.
נו, זו ידיעה שראויה לדיווח.

ב-ynet הועלה פרק ראשון בסדרה בהנחיית אברי גלעד, שאיפות גדולות, ללא מילת הסבר אחת.
היסטוריה? רקע? מתי החלה להינתן מריחואנה רפואית בישראל? מה הקריטריונים כיום לקבלת מרשם? על אף אחת מהשאלות הללו לא עונים ב-ynet. מתברר שבישיבת המערכת שלשום התנהל שם ויכוח חריף: לתת או לא לתת פרק שיסקור את היסטוריה של הקנאביס הרפואי בישראל.
כל זה, במהלך הדיונים על שיפור השירות לצורכי הקנאביס הרפואי. או שקופות החולים מסרבות להסמיך רופאים?

איילת שקד כמדריכת שכבה בשבט הנשיא של הצופים (תמונה) זוכה לשק נאצות על פרשת נקודות הזיכוי וההחלטה מי יצ'ופר על היותו הורה ומי לא.
כתב אלעד ברינדט שביט | צילמה איילענת אלחנני | הביא לידיעתי:  המייג'ור.

משתכשכים בביצה

חשבונות, תכתובות פנימיות ועדויות של יודעי סוד, שנאספו בבדיקת "ישראל היום", מעלים חשד כי יו"ר פורום הוועדים בטלוויזיה החינוכית, מאיר מוטיל, ניצל בשנים האחרונות את כספי הוועד למימון הוצאות משפטיות פרטיות בהיקף של יותר מ־100 אלף שקלים. הוא עשה זאת בכמה עתירות אישיות שהגיש לבית הדין לעבודה נגד ההנהלה (ישר"ה).

וואלה ב. טוען שהארץ והמארקר עומדים לקצץ 25 עובדים.

אלדד יניב יכתוב טור פוליטי בוואלה.

עיתונאי קול ישראל לא השתתפו אתמול בהכל דיבורים מאחר שההנהלה שוב העבירה את השידור והעריכה מת"א לירושלים. ההנהלה שוב הפקיעה את השידור מידי העורכות הקבועות ומפעילה אותו ע"י צוות שאינו עיתונאי.

למה עיתונאיות לא מתלוננות על הטרדה מינית.

מועצת העיתונות: חדשות 10 ומתן חודורוב עברו על כללי אתיקה.

מיקי חיימוביץ' בראיון מחר ל-7 ימים לילות לרגל תוכניתה החדשה ברשת, המערכת.

ובינתיים במעריב

מכתב ועד הפעולה של עובדי מעריב לעובדים (בקיצורים):

…התבשרנו … שהכסף שמגיע לנו מביטוח לאומי על חובות מעריב "הישן" יתחיל להיכנס לחשבונות שלנו עוד כחודש.

מאז שנכנס לתוקף הקיצוץ הזמני בשכר קיבלנו מספר פניות של עובדים שההנהלה קיצצה ממשכורתם סכומים גדולים מהמוסכם. מדובר בעיתונאים שמשכורותיהם נמוכות ממדרגות הקיצוץ השונות בשל היקף משרה קטן ממשרה מלאה, אלא שממשכורתם קוצצו סכומים גבוהים בטענה שאילו, תיאורטית, היו עובדים במשרה מלאה היו מגיעים למדרגות הקיצוץ… נאלצנו להגיש בקשה לבית הדין לעבודה כדי לחייב את ההנהלה לנהוג בהתאם להסכם הקיבוצי.

מתחילת נובמבר פגה חובת ההעסקה שקבע ההסכם הקיבוצי המקורי שלנו, וכן פגה התקופה שבה ניתן היה לפטר 25 עובדים במסגרת "פיטורי התייעלות" עם מתן מענק של חודשיים – וזאת מבלי שההנהלה מימשה את האפשרות הזאת במלואה. מעתה והלאה נכנס לתוקפו מנגנון פיקוח על פיטורים, במסגרתו אי אפשר לפטר יותר מחמישה עובדים ברבעון ללא הסכמה של הוועד (למעט פיטורים בשל בעיות משמעת)… אנחנו מזמינים וממליצים לעובדים שמקבלים זימון לשימוע … לפנות אלינו על מנת שנייצג אותם בהליך ונשמור על זכויותיהם.

נושא נוסף שמטריד אותנו כבר תקופה ארוכה הוא העברת התשלומים לקופות הפנסיה. עובדים רבים מדווחים לנו על קבלת מכתבי התרעה מקופות הפנסיה בשל אי-הפרשת כספים מצד החברה בחודשים האחרונים. אנחנו נמצאים בקשר שוטף סביב הנושא הזה עם ההנהלה, שמצידה מנסה להגיע להסדר פריסת חובות עם הקופות השונות. המחלקה המשפטית של ההסתדרות נמצאת בקשר ישיר עם חברות הביטוח, כדי לעזור לנו להבטיח ששום הסכם כזה לא יפגע בזכויות העובדים, וזאת במקביל להתעקשות על כך שהכספים יופרשו במלואם ובזמן לקופות. במקביל, עובדים מסוימים גילו חורים בקופות שלהם מתחילת השנה, ואנחנו מטפלים בבעיות האלה באופן ישיר. אנחנו ממליצים בחום לכל העובדים לעקוב אחרי דוחות הקופות שלהם כדי לוודא שאין חורים בהפרשות ושהזכויות הפנסיוניות והביטוחיות שלהם לא נפגעות.

שני שינויים מרכזיים בצורת העבודה שלנו הוצגו על ידי ההנהלה לאחרונה: הפסקת עבודה בשבת והופעת מהדורת הערב החדשה של מעריב. אנחנו מברכים על שתי ההתפתחויות האלה, בתקווה שיביאו לעובדים יותר מנוחה ויספקו לעיתון יותר קוראים והכנסות. עם זאת, אם יש עובדים שמרגישים שהם נדרשים לעשות יותר עבודה ללא תוספת תשלום הולם בשל מהדורת הערב, או אם יש עובדים שעדיין מופעלים בשבת ולא זוכים ליום מנוחה – חשוב לנו לדעת על כך כדי שנוכל לעזור להם.

…הסיבוב השני של המאבק המשפטי נגד פיטוריו של יו"ר הוועד, חגי מטר, נמצא לקראת סיום. לכל אורך השנה האחרונה ארגון העיתונאים ואנחנו טענו בבית הדין שפיטוריו של יו"ר הוועד הם חלק מניסיונות ההתנכלות להתארגנות העובדים מצד ההנהלה. עמדה זו התקבלה פעם אחת על ידי בית הדין, מה שהוביל את ההנהלה להציג בסיבוב הנוכחי עמדה חדשה, לפיה הפיטורים נובעים למעשה מ"התנהגות עבריינות" של חגי – ביטוי שמכוון לפעילותו ולדעותיו הפוליטיות. לפני כשבועיים, לאחר סיום שמיעת ההוכחות משני הצדדים, הגישה הנציבות לשוויון הזדמנויות בעבודה במשרד הכלכלה חוות דעת לבית הדין לעבודה שממנה עולה שגם הסיבה הזאת מהווה אפליה פסולה ואסורה לפיטורים. ביום ראשון הגיש ארגון העיתונאים את סיכומיו לבית הדין ובימים הקרובים אמורה ההנהלה הגיש את סיכומיה. מעט לאחר מכן נצפה לקבלת פסק דין.

הלך לעולמו

הצלם והמורה הנערץ לקולנוע אמיל קנבל (מילק).

לפני פיזור

לאאאאא. יש גבול לבשורות איוב בשבוע אחד: הדובון משתחרר מצה"ל.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

55 תגובות על חטטנות, מציצנות וניתוק מהמציאות

  1. הינשוף של מינרווה הגיב:

    לפני כמה ימים עלה השימוש במונח אירוניה. להלן הסבר על דרך הדוגמא. דגש שלי:

    בימים האחרונים נראה שהחברה הישראלית מצליחה יותר מתמיד לחשוף את פרצופה הגזעני והנלוז, והכול בגלל שתי לוויות ואף לא חתונה אחת…
    …מה יותר קל מאשר לדבר קצת גזענות ושנאה. והרי הקרקע כבר הוכנה להם על ידי הפארסה של משטרת ישראל בפרשת אייל גולן. קשרו את שמו של האמן המושמע ביותר והפופולרי ביותר לחשדות בבעילת קטינות ולהאשמות בעבירות מס. והכול ברצף. נראה כאילו מישהו אמר שאם לא ניתן לטפול עליו את נושא שערוריית המין, נעבור למשהו אחר.
    ואז הגיעה ההדרה, הגזענות והשנאה – גולן מול איינשטיין. הוא לא ישראלי, הוא הכי ישראלי, הוא זמר מזרחי, זה מייצג את ארץ ישראל הישנה והטובה, ואילו זה את התדרדרות הערכים בישראל. כמה גועל, כמה סחי, ומדוע? שהרי אריק, ינוח על משכבו בשלום, לא חיפש וכעת גם לא יחפש את הכבוד או הכתרים הללו. לאריק לא אכפת היה למי יקראו ישראלי. זה לא סיפור האב, הבן ומשרד האוצר.
    אז למה הם עושים זאת? הם קושרים לו כתרים לא משום שהם אוהבים את אריק או את שירתו. הם עושים זאת משום שהם שונאים את האחר יותר מאשר אוהבים כל דבר אחר. הם עושים זאת משום שהם רוצים להאדיר את עצמם, לנסות ולבסס את מקומם בהיסטוריה, הם עושים זאת משום שהם פחדנים. המיתוס של ארץ ישראל הישנה לא קיים יותר וספק אם היה קיים אי פעם – מה שיש הוא המהות והוא הווה, תשתלבו או שפשוט תשתקו.
    לאור כל אלו, אני הני זובידה, אוהד הפועל תל אביב קורא היום: יאללה בית"ר! הגיע הזמן שקצת תשתקו, געזנים, ותבינו שאותי, כמו רבים אחרים לא מניעה שנאה, אלא, בראש ובראשונה, אהבה – ומה יותר ראוי מהמילים הבאות: "יש בי אהבה והיא תנצח".

    אהבתי

  2. reader הגיב:

    גל גדות – וונדר וומן, לא סופר וומן. התבלבלת בין וונדר וומן לסופר גירל.

    אהבתי

  3. ריאליסט הגיב:

    אני לא מבין למה את טורחת ומביאה את עדכוניו ההזויים של סילברסטיין, הרי בינו לבין עיתונות אין כלום. מבחינת אמינות ושפיות אין כל הבדל בינו לבין עשרות אלפי אלופי הקונספירציות ההזויים ששורצים ברשת, שחלקם מאשימים את ישראל/המוסד/הציונים בכל דבר, מנפילת מגדלי התאומים, דרך רצח קנדי ועד לטבח המזוויע של ילדי ביה"ס בסנדי-הוק. שימשיך ליהנות בפינה האפילה והפרוניאידית שלו, אבל למקם אותו בראש פיסקה שכוללת את ידיעות וישראל היום מוריד את ערך העבודה העיתונאית האחראית יותר או פחות שנעשית באלה האחרונים ומעניק קרדיט לא ראוי להזיות "תיקון עולם".

    אהבתי

  4. קרן שלום הגיב:

    "עוד 20 שנה זה ייראה לנו מטורף" לאכול חיות מאת אייל מגד:

    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2182468

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    ומה צרך להיות המרחק בין השירותים למיטה

    גרמת לי לחשוב שממש כך.
    מה מסתבר?
    שרה ביקשה שכשמזמינים סוויטה במלון (סוויטה = חדר שינה + סלון + שירוקלחת), תהיה מיטה לילדים בסלון, ושמבנה הסוויטה יהיה כזה שהילדים לא יצטרכו לעבור דרך חדר השינה של ההורים כדי ללכת לשירותים.
    זה הכל.
    ביג פאקינג דיל.
    זה שופינג לגיטימי לגמרי כשמשווים אפשרויות (כמו שאני חורש שעות בטריפאדוויזור ושות' לפני שאני מזמין מלון).

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    סילברסטיין משמש שוב את הממסד הבטחוני הישראלי לזריעת דיסאניפורמציה – הפעם בנושא מקורות המידע.

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      אז אתה מניח שיש מי שבצד השני שלוקח את סילברסטיין ברצינות כמקור מידע? אני בספק. הח'ברה מחיזבאללה אולי פנאטיים אבל לא מטומטמים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ואתה למטה הבאת דיווח של הטלוויזיה הרשמית של איראן שטוען שהמוסד אחראי לטבח בסנדי הוק.
        מישהו לוקח את זה ברצינות?
        זה המשחק.

        אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    אם היה לי עוד ספק, הוא נעלם.
    אולמרט, דיסקין, דגן ושות' הם סוכנים אמריקאיים. לפחות הפכו לכאלה לאחר סיום תפקידם.
    המתקפה המתוזמרת הזאת על ביבי היא קונטרה אמריקאית למהלכים שביבי עושה שם בפוליטיקה הפנימית נגד ההסכם עם איראן.

    אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      אני משוכנע שנתניהו הוא אדם הזוי. אני משוכנע שאם לאירן תהיה פצצה גרעינית היא לא תופעל נגד ישראל. אני משוכנע שהאיום האמיתי על עתידה של ישראל הוא הימין הישראלי. אני דורש עכשיו דרכון אמריקאי בלי תנאים מוקדמים; מה קרה רק לאולמרט, דיסקין, דגן ושות' מגיע?

      אהבתי

  8. חנוך הגיב:

    צנזורה על המילה "סמרטוט", V ?

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    מועצת העיתונות: חדשות 10 ומתן חודורוב עברו על כללי אתיקה.

    איזה דיווח גרוע של גלובס.
    צריך לחפור בקישורים לאחור כדי להבין מהי בדיוק העבירה החמורה על כללי האתיקה שביצעו חדשות 10 וחודורוב.
    מה מתברר?
    הם לא ביקשו את תגובת קול ישראל (אלא רק את תגובת לשכת ראה"מ).
    אני חושב שלתת כותרת "חדשות 10 ומתן חודורוב עברו על כללי אתיקה" בלי לפרט את מהות העבירה זו עבירה אתית בפני עצמה.

    אהבתי

  10. ziki הגיב:

    טופולופומפו
    סתם ניצלו"ש אבל אבי אפרתי יורד במלוא המשקל על הטפולפומפול הזה, אל תחמיצו.
    (דוגמית: טופולופומפו היא מסעדת השף החלשה ביותר של קונפורטי עד היום. מקום שמגיש אוכל בינוני לגמרי במינונים מעליבים וגובה על כך הון עתק. כל זה ממוסך בפרזנטציה אגדית, גאונית בעליל; כזו שמאלחשת, ומקשה עד מאוד על הסועד הסביר לזהות את הפער הבלתי נסבל בין התמורה לאגרה.)

    אהבתי

  11. עו"ד הגיב:

    קראתי את כל הפוסט ואין לי מה להוסיף חוץ מזה שאם הייתי כותב עכשיו תסריט הייתי משתמש בכותרת כשם לסרט. "חטטנות, מציצנות וניתוק מהמציאות" – סיפורה של פלסטינית מבוגרת קשת יום שפיתחה אובססיה בלתי נשלטת כלפי שכנה, צעיר ימני בהתנחלות, שהודח מהשירות בשב"כ על רקע נפשי, ויחד הם יוצאים למסע ארוך שתכליתו לברר מי רצח את חסן לקיס. הסרט יוצג ,אי"ה, בפסטיבל טורונטו בתנאי שעמוס גיתאי יואיל בטובו לא להשתתף פעם אחת בפסטיבל.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      למה שלא תוסיף פסיכולוגית סקסית עם אובססיה לסוויטות מלכותיות?

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        כי אחר כך תבוא בטענות שגנבתי ממך רעיונות ולא תשתכנע מהסבריי עורכי הדין שלך שרעיונות אינם מוגנים בזכויות יוצרים, ואז תגיש נגדי בתביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בכרמי זיתים ג' כי תצא מתוך הנחה שאני לא אבוא לשם, מה שנכון, ואז תקבל פסק דין במעמד צד אחד על מלוא סכום התביעה ואז אני אצטרך להגיש לפעול לביטול פסק הדין, הוא כמובן יבוטל, ואז אתה תשכור עו"ד חדש – צעיר יוצא מכללה שיגיש בקשת רשות ערעור למחוזי בטענה שלא היה מקום לבטל את פסק הדין, הבקשה תדחה, ואז אתה תתלונן מאתיים פעמים אצל ולווט שאיימו עליך וירטואלית בבעיטה בראש. בקיצור, בלבול מוח אחד גדול. עזוב, אין סיכוי שתהיה בסרט פסיכולוגית סקסית.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          חבל, כבר חשבתי לקנות היי הילס, חצאית טוויד הדוקה ולהרשם ללימודי פסיכולוגיה. נו מילא, אאלץ להסתפק בתפקיד של טרול ולווטי.

          אהבתי

    • אורן הגיב:

      העייף, השחוק וכותרת השילוש.

      אהבתי

  12. ziffer הגיב:

    אמנון לוי שבראיון קורע לב ל״חדשות״ עליו השלום סיפר שעם אישתו התחתן רק בגלל שהיא אשכנזיה, מצא כעת עילה להתעמר בה. הבכיינות האשכנזית של רזי ברקאי. רזי ברקאי אשם שהוא נשא רגש נחיתות? האם הוא מודע למקור הפסיכולוגי של הקמפיין העדתי שלו? אסור להירתע מהצדקנות הסחטנית, אדם בוחר את גורלו. אמנון לוי בחר להתבייש במוצאו בבחרותו. את התיקון הוא לא ימצא בסתימת פיות.

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000899198#fromelement=hp_firstarticle

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    לאאאאא. יש גבול לבשורות איוב בשבוע אחד: הדובון משתחרר מצה”ל.

    קודם הוציאו את העוזי ועכשיו השלימו את המלאכה. נשאלת השאלה איך יצליחו הברטות לזהות אותנו?

    אהבתי

  14. קובי רייטר הגיב:

    הי V,
    עם כל הכבוד לתמונה של איילתוש, הפוסט ההוא מוציא לכאורה ח"כ לכאורה מהארון לכאורה. האם לכאורה החרשת בכוונה לכאורה?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      שאלה לי:
      האם כל הומו הופך אוטומטית ל"חבר בקהילה הגאה"?
      האם משלמים דמי חבר?
      האם אפשר לבחור לא להיות חבר או שזה מנדטורי?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        נו באמת, בנדיקט אנדרסון כבר ענה על זה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          במשפט אחד?

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אני עניתי לך במשפט אחד, אנדרסון כתב כמה ספרים. הכוונה היתה שתעשה שקלול עצמוני.

            אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            במשפט אחד: בוא נאוורר את מה שלמדנו במדע המדינה. האם כל הומו הופך אוטומטית לחבר בקהילה, ומה הקשר לבנדיקט. בוא נניח שאתה הומו לצורך העניין. מה הסיפור עם הקהילה? מה הסיפור עם כל הלאומיות שהיא? ראה, אתה לא מכיר את כל ההומואים. למעשה אתה לא יודע שום דבר על הרבה מאוד הומואים אבל אתה תופס אותם ואת עצמך בתודעה שלך כשייכים לאותה קהילה, ולמען הקהילה הזו אתה מוכן לעשות כל מיני דברים: להילחם, לצאת להפגנות, לשלם דמי חבר. הקהילה הזו, שלמעשה רק מצויה בתודעה שלך, היא קהילה מדומיינת אם תחשוב על זה לרגע, וזה הקשר לאנדרסון שטבע את המושג. כן, כל הומו הופך אוטומטית לחבר בקהילה. לא, הקהילה לא באמת קיימת, הקהילה היא מדומיינת אבל בתודעה שלך היא קיימת. מדומיינת כמו האיום האירני שלא קיים, אבל בשבילך הוא ממשי.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אני חושש שכבודו לא ירד לסוף דעתי.
              הטריגר היה הפוסט בפייסבוק שטוען (בין השאר) בפעם המי יודע כמה כנגד הח"כ "החבר בקהילה הגאה שממשיך לשדר את המסר שלהיות הומו זו בושה".
              ואני שואל – האם כל גבר שמעדיף גברים הוא אוטומטית "חבר בקהילה הגאה"? האם זה מנדטורי, כלומר הוא לא יכול להכריז (גם ללא הכרזה פומבית) שהוא לא חבר בקהילה זו ולא מזדהה עם ערכיה ומטרותיה הפוליטיות?
              בוודאי שאם אני ואחרים מדמיינים שאנחנו קהילה אנחנו קהילה.
              השאלה מה קורה במצב שאחרים כופים עלי להיות חלק מקהילתם (לפחות מבחינת דרישותיהם ממני) בגלל מאפיין דומה כלשהו.

              אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                החברות בקהילה היא מנדטורית, כמו במשפחה, להתכחש לעצם ההשתייכות אינך יכול, מצד שני ההכרזה שהמשפחה לא מוצאת חן בעיניך היא אפשרית אך בעלת השלכות מציאותיות. אנשים לא כופים עליך, כי אינם יכולים לכפות עליך, מצד שני אם לא תתיישר, תחשב לעקום בעיניהם.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אוקיי, אז איך בדיוק זה עובד?
                  אם מחר יקומו 100 איש בעלי עיניים כחולות, ויחליטו שהם מדברים בשם קהיליית בעלי העיניים הכחולות, ייצרו לעצמם תרבות ייחודית עם מקומות בילוי משלהם, ובעיקר יעשו הרבה רעש בתקשורת – האם כעת החברות בקהיליית בעלי העיניים הכחולות היא מנדטורית לכל בעלי העיניים הכחולות?
                  בשביל להכריז על ארגון עובדים יציג צריך לאגד לפחות 33% מהעובדים. כמה צריך בשביל ליצור קהילה?

                  אהבתי

                  • עו"ד הגיב:

                    אם בעל עיניים כחולות ירצה לראות כחול בעיניים ולא חום משעמם שעה שהוא מתכרבל מול האח המבוערת על פרוות נמרים סינתטית ורודה, הוא ירצה שהחבר שלו יהיה גם בעל עיניים כחולות. כדי להשיג חבר עם עיניים כחולות הוא יצטרך להופיע במקומות שמיועדים לגברים בעלי עיניים כחולות שאוהבים פרוות וורודות. אם מדובר בקהילה מדומיינת, אבל חזקה בתודעה, הוא ייאלץ לצאת כנגד איילת שקד אם הוא רוצה להתכרבל עם בעל עיניים כחולות. מה כל כך מסובך? תראה את אורן – למרות שברור לכל בר בי רב שלא מדובר בצירוף כבול, הוא מייד מיהר להיכנע כי הוא יודע היכן מרוחה החמאה.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      בטנגו האחרון בפריז.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      תראה מה עשית, הרמת לו להנחתה מושלמת.
                      אני לא מסכים עם הטענה שלך.
                      אף אחד לא אמר שבעל עיניים כחולות שחושק בבעל עיניים כחולות חייב להכיר אחד כזה דווקא במקום בילוי המזוהה עם קהיליית בעלי העיניים הכחולות (אותם 100 איש, כן?).
                      ואולי הוא בכלל לא אדם שיוצא למקומות כאלה? יש עוד דרכים להכיר בעלי עיניים כחולות.
                      ואתה מתחמק מהשאלה הקריטית שלי בדבר המסה הייצוגית.
                      ברור לי שאין פה תשובה חדה כמו בנושא התארגנות עובדים, מה שמעניין אותי זה אם אותם הוגים חשבו בכלל על נושא זה.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      העיניים הכחולות הסתובבו מושפלות. סובלות מדיכוי וביזוי. אך במחי היפותטיות מתחתית החבית של דעת השועלן, עולם חדש נבנה. ניצוץ עלה בעיני, הזדקפו עפפי, הקרנית נמתחה בגאווה.
                      המולת אישונים מילאה את אולמות התקשורת. שחר כחלחל כמעט הפציע.
                      אך אבוי, השגנו רק 30 אחוזים, שוב נדרס תחת המון סתמי.
                      (העיקר שדיוויד בואי שוב יוצא דו מיני).

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אני מבין שזה היה תורי להרים לך להנחתה.

                      אהבתי

                  • עו"ד הגיב:

                    מאז יצא הסרט הזה, בסוף כל ביטוי שמאזכר חמאה יושב מרלון ברנדו. מה עם צירופים נאים אחרים כגון מי שיש לו חמאה על הראש מוטב שלא ייצא לשמש? או ג'חנון עם חמאה זה רק לעשירון העליון? או עם חמאה לא מחליקים במכולת?

                    אהבתי

  15. חנוך הגיב:

    "כפייתיות-מה ואף קונטרול-פריקיזם של האישיות הכותבת"?

    R U kidding, V?

    לו היה רק לחלק מהנוכחים בסביבה שלה לאורך השנים אומץ לפתוח את הפה ולספר על מה שקורה בבתיו *** – היו מזדעזעים מוסדות הארץ הזו (למרות הציניות ששולטת כמעט בכולנו).
    אבל כדברי "הגשש החיוור": אף אחד לא קם.

    אהבתי

כתיבת תגובה