הפורום

yediot8.12.13isra8.12.13
maariv8.12.13haaretz8.12.13

07.12.13.indd

מי נסע לפורום סבן? מה אמר אובמה? מה קרה בין אראל סג"ל לגארי יורופסקי? מה יודעים הטוקבקיסטים על מריחואנה רפואית? ולמה נמאס לי לכתוב?

כותרות שכאלו

אני בהחלט בעד שקיפות כוללת, וכן, כל בעלי התפקידים הבכירים צריכים לחשוף הוצאות, וכך גם בבית הנשיא כמובן. אבל די כבר עם משאלי העם המגוחכים של ישר"ה. והבוקר: "82.4% מהציבור חושבים שגם הנשיא צריך לחשוף את הוצאותיו". למה רק 82.4 אחוז? אני בעד מאה אחוז.
לא נראה לי שיש מי שמתנגד לכך.

אחרי שגמרנו עם הכותרות מעשור ליוזמת ז'נבה, מה אמר דיסקין על נתניהו ומה ענה נתניהו לדיסקין, יש הבוקר כותרות חדשות. פורום סבן היוקרתי והחשאי. מה שלא חשאי זה הביקור של אובמה בפורום, לראשונה אם הבנתי נכון.
כרגיל, אני מציעה את השיחה עצמה, מבלי להזדקק לתיווך העיתונאים האג'נדיאליים.
http://static.c-spanvideo.org/assets/swf/CSPANPlayer.swf?pid=316685-1

"הרגיע או הדאיג", תוהה בישר"ה שליח העיתון לפורום, בועז ביסמוט (לא, אל תיכנסו לקישור בגלל הווידיאו המנג'ס).
שליח ידיעות לפורום הוא נחום ברנע: "מי שרצה להשתכנע השתכנע; מי שלא רצה להשתכנע קיבל חיזוקים נוספים לספקנותו".
ממעריב (ומערוץ 10) נסע נדב איל. "חקר את אובמה ביסודיות", מתאר איל את הראיון: "אובמה יאפשר לאיראן להיות מדינת סף גרעינית".
מהארץ מתארח בפורום חמי שלו: "נורות אזהרה בקרב מתנגדי ההסדר".
דווקא לשלו יש תיאור מעניין ליחסי סבן-אובמה:

…בניווטו האוהד של המיליארדר המארח חיים סבן – שיחסיו עם אובמה רק הולכים ומשתפרים מאז הטיל סבן את יהבו על יריבתו הדמוקרטית של אובמה ב-2008, הילרי קלינטון – הנשיא האמריקאי הציג את "הקייס" שלו לגבי הסכם הביניים עם איראן, דבר דבור על אופניו, בטון רגוע ודידקטי לפרקים. אם היה בדבריו חידוש, היה זה ביירוט הממוקד של עיקרי מחאותיהם של נתניהו ומבקרים ישראלים אחרים: לא, סנקציות נוספות לא היו עוזרות, אולי להיפך; לא, איראן לא היתה נכנעת לדרישה לשלול ממנה לחלוטין את הזכות להעשרת אורניום; וכן, פתרון שיושג במשא ומתן עדיף אלף מונים על הפתרון הצבאי שבישראל, כך רמז, כל כך מייחלים לו.

איזה כיף להיות מיליארדר. אתה יכול לראיין את מי שבא לך. גם את הנשיא אובמה.
שליחת ולווט דחתה את ההזמנה לפורום סבן מטעמי צניעות.

בעיות במשרד מבקר המדינה? ניגוד עניינים? רעידת אדמה? כמה אפשר.
ואגב, הכוונה למשכן המבקר, לא לבית פרטי.
mevaker

כתבה נוספת במעריב על ערביי ישראל, והפעם: תחבורה ציבורית. חבל שמעריב לא מלקט את כל הסדרה לכדי עמוד פרויקט ב-nrg. גם בדיעבד תיוג וחיבור שכזה יכולים לעזור.

כמה ח"כיות העלו הצעת חוק: שלטים במקומות ציבוריים יופיעו בלשון זכר ונקבה. ההצעה תידון היום בוועדת השרים לחקיקה (ידיעות אחורי, טובה צימוקי).

טבעונות לוחמת

עד היום לא צפיתי בהרצאה של גארי יורופסקי, ההרצאה הטובה בעולם, כך מכנים אותה,  מתוך רתיעה, כמו מכל דבר למעשה שמוגדר במיני סופרלטיבים. אני לא צריכה לשמוע תיאורים מפלצתיים ממנו על בשר זה רצח וזה. אני צמחונית, יותר קרובה לטבעונית, כבר עשרות שנים, בלי שום הרצאה, ובלי אלפי סטטוסים לוחמניים בפייסבוק, אלא מתוך רצון ומודעות שלי, גם אם היו שנים רבות בהן הייתי יחידה בסביבתי.
הבוקר, כשקראתי את התיאור של אראל סג"ל איך התנפל עליו יורופסקי, בחסות התוכנית של מיקי חיימוביץ', אליה זומן סג"ל להתראיין, והותקל שם מבלי שידע ביורופסקי, שדחף אותו מהכיסא (סג"ל עבר ניתוח מורכב לפני חודש), נחרדתי. יורופסקי לא מורשה להיכנס לאנגליה ולקנדה בגלל פעילות אלימה. איך הפעילות האלימה שלו מועילה לכך שאנשים יהפו לטבעונים, ואו לא יתעללו בבעלי חיים, אני לא מבינה. איך איש ממנו וממעריציו לא מבין שאלימות היא אלימות, ושפעילות אלימה לא מקדשת את הצדק המוחלט שלו?

הלכו לעולמם

הסופרת אסתר שטרייט-וורצל.
בשבילכם היא סופרת, עבורי היא המורה לספרות.
היא זוכה להפניות שער בידיעות ובהארץ, לעמוד שלם בידיעות (מרב בטיטו, סמדר שיר) עם הכותרת הצרתית "כולם היו בניה" וכן במעריב.
ובישר"ה.

הלך לעולמו עובד מעריב. השאלה העולה מהתיאור הזה היא איך לדווח על הסיפור, כשהמשפחה מתנגדת והאם אפשר להטיל את האשמה על מישהו. גם הקישור ׁׁ(בידיעה שבלינק) למקרה מוות קודם הקשור בעובד מעריב, שנסיבותיו התבררו רק אחרי שהתקשורת כבר חרצה את דינה, מקומם.
שתי השורות האחרונות שכתב בשעתו אביב הורביץ על סרגיי חליופין, עובד מעריב שהלך לעולמו לפני כחודשיים "…הועבר אליי עדכון רשמי ממשטרת מחוז תל אביב, ולפיו על פי תוצאות הנתיחה במכון לרפואה משפטית סרגיי חליופין, שהיה חולה בסוכרת, מת מוות טבעי", טבעו בים הדיווחים וההאשמות הקודם. מי זוכר אותן. מי שם לב.
אבל במעריב למדו לקח מהמקרה הקודם, ובע' 21 מתפרסמת הידיעה הזו על מות העובד, שנוסחה כך על פי בקשת המשפחה (למנוח הורים מבוגרים וילד קטן).
ovedmet8.12.13

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ירדן לוינסקי על הבורות שבקרב מתווכחי ליגליזציית המריחואנה הרפואית.

זה לא מעניין את הטוקבקיסיטים. מבחינתם אם אתה לא חלק ממקהלת המעודדים של הלגליזציה, הרי שאו שאתה מושחת ומקבל כסף מחברות התרופות המושחתות שרק רוצות לעשות כסף על החולים או שאתה טיפש ועצלן שלא מוכן ללמוד איך לעזור למטופלים שלך. זה לא מעניין אותם שהמציאות מורכבת הרבה יותר. לא מעניין אותם שמותר לך להחזיק בעמדה שחולקת (אפילו חלקית) על העמדה שלהם. זה לא דיון אמיתי אלא לינץ או קמפיין תקשורתי . לא מעניין אותם שגם הספקים והמגדלים לא באמת עושים את זה רק לשם שמיים. תעשיית המריחואנה בארה"ב היא תעשייה כלכלית מפותחת ואני מאחל למגדלים בארץ להרוויח המון כסף ולצחוק כל הדרך אל הבנק.

ואם יורשה לי להשליך על הבלוג, זה בדיוק כמו הוויכוח עם הבּוּר על תשלומים לבלוג, אם הם תרומה או לא, כשההוא, שלא קולט שיש הגדרה ברורה בחוק, בפקודת מס הכנסה, בכל מקום שהוא, למילה תרומה, טוען שאני "נבוכה" מכך שמשלמים לי # מהטוקבקים שגורמים לי לרצות להפסיק לכתוב (כי אני שואלת: למי ובשביל מה?).

לפני פיזור

תנובת הסו"ש:
עם אהבה כן קונים במכולת?
השראה
אצבעות שחורות

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

31 תגובות על הפורום

  1. שועלן הגיב:

    אחחח, לא בניתוח!

    אהבתי

  2. ziki הגיב:

    אסתר שטרייט וורצל
    אדם טוב, רחבת לב, סופרת אהובה, מורה לדורות.
    לא היה מזיק לאף אחד אם היתה מוסיפה לחיות עוד כמה שנים טובות ויפות

    אהבתי

  3. דניאל סנדערסהן הגיב:

    בעכבר העיר מאמר מפרגן ביותר להופעה אמש של אייל גולן בהיכל התרבות

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,607,209,74697,.aspx

    ישראל האחרת

    אייל גולן הוא הזמר הלאומי. לפני פחות משבועיים קברנו זמר לאומי אחר (שזכה למחווה במהלך ההופעה, כשגולן שר עם הקהל את הפזמון של "עוף גוזל"), ואיתו קברנו גם את ארץ ישראל הישנה והטובה. ישנה זה די בטוח, אבל בנוגע לטובה אפשר בהחלט להתווכח. שהרי ישראל היום אינה בהכרח טובה פחות או גרועה יותר – היא פשוט אחרת. הלאום הזה, שגולן הוא הזמר הלאומי שלו, הוא לאום שונה. יחד עם השינוי הדמוגרפי וההיטמעות הבלתי נמנעת בסביבה הגיאוגרפית שלו, הפך הלאום הזה למזרחי יותר. לא רק בכמות המזרחים בתוך האוכלוסייה, אלא באופי שלו. אנחנו, באופן הגיוני ומתבקש מאד, נעשים דומים יותר לעמים שיושבים בחלק הזה של העולם, ומתרחקים מהעמים שיושבים למערבנו. ישראל היום, וזה לא עניין מזרחי בלבד, היא דתית יותר, שמרנית יותר, עצבנית יותר וימנית יותר.

    שאלה לי למגיבים החכמים. מאז שאני זוכר את עצמי עולה בעיתונות הישראלית קול נהי על ההתמזרחות של ישראל. אבל הנה ציטוט (למטה) של חנה ארנדט בזמן הסיקור של משפט אייכמן בשנת 1963 מגדירה את הציבור ״מחוץ לדלתות״ (שברובו היה אשכנזי ניצול שואה, לא?) כציבור אסיאתי. אז מה קורה פה? מתי המדינה החלה להתמזרח או שכל אחד רואה התמזרחות באופן שונה? בשביל היהודיה הגרמניה האנינה כולם היו אסיאתים? בשביל הציבור המזרח אירופאי אוריינטליות פירושה תרבות יוצאי ארצות האיסלם בלבד?

    ומחוץ לדלתות, ההמון האוריינטלי, משל היינו באיסטנבול או בכל מדינה חצי אסיאתית אחרת. נוספים לאלה, ובולטים במיוחד בירושלים, היהודים בפיאות ובקפוטות, ההופכים את החיים לבלתי אפשריים עבור כל אדם הגיוני שחי כאן"

    חנה ארנדט, מתוך מכתב שנשלח לקארל יאספרס בזמן סיקורה את משפט אייכמן בירושלים עבור ה"ניו יורקר". מיום ה- 13/4/1961

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מאז שאני זוכר את עצמי לא עולה בעיתונות הישראלית קול נהי על ההתמזרחות של ישראל.

      כן מופיעה ביקורת על חלק מאוד ספציפי בספקטרום הרחב של המוזיקה המזרחית. כמו בכל סגנון, גם ב"מזרחי" יש מתחם זבל והוא ספג (בצדק לדעתי) הקנטות. אף אחד לא חסין מביקורת. גם לא התרבות המזרחית.

      אהבתי

      • דניאל סנדערסהן הגיב:

        יש איזה ניחוח פרחי באוויר
        "… עכשיו כנראה שזה לא צחוק. יאשה, וסילי, נטליה ו'גניה באים. עכשיו בואו נשים את הדברים על השולחן: אם כל זה יקרה תהיה פה רעידת אדמה דמוגרפית. לא, אני לא מדבר על ערבים לעומת יהודים. אני מדבר על מזרחים מול אשכנזים. המדינה שלנו, מה לעשות,המדינה שלנו גלשה, או אם אתם רוצים מילה פחות טעונה, פנתה בשני העשורים האחרונים לכיוון מזרחי לוונטיני. היו כאלה ששמחו על זה (אני לא), היו שהרגישו כי המדינה מתחלקת להם בין הידיים והיא לא מה שהכירו, לא מה שרצו[…] יש איזה ניחוח פרחי באוויר […]האם תשנה העלייה הגדולה מרוסיה את כל זה ? אתם יכולים להמר על זה בשקט[…] חצי מיליון או אולי יותר יהודים שאוהבים ללמוד ולקרוא, לראות תאטרון וללכת לקונצרטים, אנשים בעלי השכלה בתחומי ההנדסה והרפואה המחשבים והמוסיקה [..]והילדים שלהם, ילדים ממושמעים ומנומסים[…] חושו, חושו אחים,אנחנו זקוקים לכם נורא."

        אמנון דנקנר, 1.12.1989 ,מתוך הטור : "חושו, חושו אחים" שפורסם בעיתון חדשות .

        אהבתי

        • עברי אובד עצות הגיב:

          אהה, האירוניה…

          מבט קצר על סביבותינו יראה שאותם מליון סלאבים יפי בלורית ותכולי עיניים (ובעיקר צאצאים שנולדו בארץ) הסתגלו היטב ללבנטיניות. מיעוט קטן נשארו אירופאים אניני טעם (לדידו של דנקנר ז"ל).

          אם תורשה לי נימה אישית, מאד קשה לי עם כל פסטיבל עדות ישראל הלז. כמי שהוא קיבוץ גלויות בזעיר אנפין, אני אובד עצות ומתהפך על משכבי בלילות: האם פרענק?! האם ווזווז?! מי יושיעני! למה אין טבלה?!

          אהבתי

          • דניאל סנדערסהן הגיב:

            השאלה שלי, אם כבר ב 63׳ ביכו על הלונטיניזציה, אז מתי ישראל הייתה אירופאית? כשמבכים על ארץ ישראל היפה, או הישנה והטובה, מתי ואיפה זה היה בדיוק? כי חנה ארנדט לא ראתה שום דבר אירופאי פה.

            אגב הסרט מציצים נראה לי לוונטיני לגמרי. לוונטיני ״צברי״ לא ״ערסי״. אבל עדיין וולגרי וצעקני.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              מציצים נראה לך לוונטיני כי הוא מצולם על רקע שכונת מנשיה, פחונים וכל לוקיישן תל-אביבי שמזכיר את פרברי ביירות וקהיר.

              אורי זוהר הוא בהחלט מאבות הערסים. וולגרי, אגרסיבי, צעקן ובהמי. ללמדך – ערס אינו שאלה של מוצא אתני.

              (אולי נשחרר כבר מאמנון-לויזציה של הבלוג?)

              אהבתי

              • דניאל סנדערסהן הגיב:

                זה לא רק בגלל מנשיה. ככה נראתה תל אביב בשנות השבעים והשמונים, עד עידן המגדלים.
                אל תהרוג את השירשור. מעניין אותי מה היה פה בשנת 1963. זה סותר את כל תיזת ישראל היפה שכיום שוב עולה.

                אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  ממש לא. ת"א אמנם היתה מסרוחה יחסית להיום, אך בהחלט לא נראתה כולה כשכונת הפחים. סרטיו של אורי זוהר מצולמים באופן קיצוני וכמעט מוחלט בלוקיישנים האלה. עד היום לא ברור לי למה.

                  ולגבי תזת "א"י היפה". מי סיפר לך שבשנות השישים היה פה גן של שושנים?

                  אהבתי

  4. חייל זקן הגיב:

    שיעור בחיילות מהצבא הבריטי. מותר לוודא הריגה אבל לא כדאי לצלם את זה… ירה בטרוריסט פצוע וקיבל מאסר עולם

    אהבתי

  5. captain beefheart הגיב:

    אני אוהב כשביטויים פתאום מאוד מתאימים לאנשים במציאות ואף מקבלים משנה תוקף אלגורי. "זו נבלה וזו טריפה" היא הכותרת שלי להתגוששות סג"ל ויורופסקי (כאשר ניתן להפוך את המשתנים במשוואה ועדיין להישאר עם אירוניה חביבה).

    כמובן שאינני קונה את התיאור של סג"ל כהאי לישנא. יותר מדי נראה כמו קוזק נגזל, פחות מדי תיאורים עובדתיים, המון חורים וסימני שאלה.

    למעלה מכל ספק שאם כך היו פני הדברים, תלונה במשטרה על תקיפה היא הכרחית ומוצדקת, ומן הסתם תוביל למעצרו המיידי של התוקף ותישאולו. אולי אף עיכוב יציאתו מהארץ. העובדה שלא הוגשה תלונה, וה"התלבטות" של סג"ל עם קוראיו אם להיגשה – מעידה כאלף עדים שהדברים לא היו כך.

    אני גם מטיל ספק בכך שרשת עשתה לסג"ל 'כיפה אדומה'. אם פורמט התוכנית הוא כפי שהם מציינים, אזי זימונו כפי שהוצג הוא בבחינת שקר ורמיה קיצוניים (שעיתונאי ממוצע לא היה משתף עימם פעולה). אם אמרו לו שייתעמת עם יורופסקי – הרי שהוא משקר במצח נחושה.

    בקיצור – כל העסק הזה מסריח כמו בשר פיגולים שנשכח במחסן לא מאוורר של בית מטבחיים פיראטי ברמת חובב.

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      ישנה אפשרות שאראל סגל מגזים/מעוות אלא שלבד משנאתך אליו, אין לכך כל ראיות.
      ראוי היה להמתין לתגובת חיימוביץ ורשת ורק אז להשמיץ את סגל.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מפיתום שונא את סג"ל? אני בכלל לא מכיר אותו אישית. גירסתו מאוד מוטלת בספק וזה הכל.

        וגם ציינתי במפורש: "אם פורמט התוכנית הוא כפי שהם מציינים, אזי זימונו כפי שהוצג הוא בבחינת שקר ורמיה קיצוניים". גם את רשת אני שונא?

        כאן זה בלוג ביקורת וזה מה שאני עושה.

        אהבתי

        • הומר J סימפסון הגיב:

          עד שאין תגובה נגדית מיידית כפי שאמורה היתה להיות מכיוון רשת, דבריו בחזקת אמת. בייחוד לאור העובדה שרוב הסיטואציה צולמה ואם הוא משקר, הוא ישרוף את עצמו מהר מאוד.
          אגב לא צריך להכיר אדם בכדי לשנוא אותו, מספיק שהוא משתייך למחנה השני.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            למה שעשית עכשיו קוראים בפשטות "השלכה" 🙂

            אהבתי

            • הומר J סימפסון הגיב:

              אכן השלכה.
              אני לא מאוהביו ולא משונאיו. לא מהימין ולא מהשמאל וגם לא מהמרכז.
              אני מנסה לשפוט כל דבר בצורה עניינית ולכן אני ממתין לתגובת "המערכת" בכדי לקבל תמונה מלאה יותר.
              בהיעדר תגובה,אני שוקל להאמין לסג"ל ובוודאי שלא לחשוד בו ללא בסיס.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                לאיזה תגובה מאיזה מערכת אתה ממתין?
                הרי בטקסט של אראל מופיעה תגובה, אם רק היית קורא:

                מ"רשת" נמסר בתגובה: "…בצילומים שנערכו בסוף השבוע התפתח המפגש למצב קיצוני מעבר לוויכוח מילולי בלבד. לא יכולנו לחזות את ההתפתחות הזאת ואנו מגנים אותה ומצרים עליה".

                אהבתי

                • הומר J סימפסון הגיב:

                  האם אראל סג"ל התגרה ביורופסקי? האם יורופסקי אכן תקף את סג"ל?
                  האם כולם ידעו על הגעתו של יורופסקי כולל אורי שביט למעט אראל סגל?
                  אם הצגת הנתונים מצידו של סג"ל נכונה אז חייבת להגיע התנצלות ובעניין זה אני מצטרף לקפטן שמדבר על שקר ורמיה קיצוניים.

                  אהבתי

    • leoded הגיב:

      בדיוק.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הגולנצ'יק אראל סגל כילד כאפות? אהבתי…

      אהבתי

      • דניאל סנדערסהן הגיב:

        חייל זקן, הנה לפניך שריונר ישראלי במיל., תמיר ורדי. מה אתה אומר על התופעה? איך חיילים כאלה יעמדו במלחמה? למה צה״ל לא מצליח להפוך ילדי כאפות מהסוג של החייל החטוף והענוג, הילד של כולנו, ללוחמים? איזה מין חיילים אלה? האם תמיד חיילי צה״ל היו רכיכות ענוגות כאלה?

        תמונות קשות

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      תלונה הוגשה. הרצאה בוטלה ועוד.

      אהבתי

כתיבת תגובה