נפתלי ויאיר כבר לא

yediot9.12.13haaretz9.12.13

isra9.12.13maariv9.12.13

08.12.13.indd

כותרות וכאלה

על שובה של תעלת הימים נכתב כבר בינואר 2012. אבל היום, מדווח נחום ברנע מוושינגטון (תוס': ידיעה זו מוגשת בחסות השר סילבן שלום), יחתמו ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית על הסכם הנחת צינור שיזרים מים לים המלח מים סוף. המפעל יושלם תוך ארבע חמש שנים מהיום (אם לא יהיו עיכובים). כנראה שיחד עם הרכבת הקלה בתל אביב.

"מלחמת אחים" (ידיעות), "אחים חורגים" (מעריב), וסתם "מתיחות מתוקשרת" (ישר"ה, ע' 11), או "לפיד: לקדם מו"מ מדיני – גם במחיר שינוי בקואליציה".

bider9.12

האיור הקריקטוריסטי (עמוס בידרמן, הארץ) הכי מחריד של לפיד, ever.
אבל מה, הוא מאמין שלא תהיה העלאת מסים ב-2015. מכירים עוד שר אוצר שידע לנבא מה יקרה יותר משנה מהיום? ובכן כיפאק.

רק בשבת תהיתי:

כל המנהיגים שיגיעו להלווית נלסון מנדלה. אבל מה עם שלנו? לא מוזכר.

והנה, מתברר שלא בכדי. בע' 8 בידיעות מדווחים ש"מאז מותו של מנדלה, התקשו להחליט בישראל מי ייצא מטעמה לחלוק לו כבוד אחרון", ואז מפורטת פארסת הנסיעה. 19:00, נתניהו מודיע שהוא ורעייתו יטוסו. 22:00, הוא מגלה שהעלות תהיה 7 מ' ש' ומוותר בשל כך. עלות הטסת פרס והפמליה זולה יותר, כי נוהלי האבטחה של נשיא פחות חמורים משל רה"מ, וכך תהיה העלות פחות ממחצית. ובסוף יש נזיפה: אם נתניהו היה מודיע על החלטתו לא לטוס כבר בסופהשבוע היה פרס יכול לטוס בטיסה מסחרית רגילה ולצמצם בעלויות עוד יותר.
בישר"ה יש על כך דיווחון, פסקה בתוך הידיעה על מנהיגי העולם העושים דרכם להלוויה (ע' 15).
לא נורא, פדיחה גדולה יותר הייתה לרה"מ צ'כיה, שלא בא לו לטוס. נו, ונאלץ להתנצל. המיקרופונים הפתוחים האלו, אני אומרת לכם.

נוחי דנקנר

mamon9.12.13calcalist9.12.13
marker9.12.13globes9.12

nohi

מי שהזדרז יותר מדי להוציא הודעה לעיתונות זה דווקא רהב. הרי הכותרות כבר כותרו. הרי ידעת שההצבעה תסתיים בתוך דקות. אז מה העניין?
רהב שלח את ההודעה ב-20:21. בינתיים הסתיימה ההצבעה.
שער מעריב: "המשקיעים הכריעו: נוחי דנקנר יאבד את אי.די.בי".
בן-דרור ימיני: "נוחי דנקנר מאבד שליטה וההפסד כולו שלנו".
אודה, לא הבנתי את מהלכיו של בנק לאומי (אפרת פרץ, גלובס).
מה יקרה עם החוב האישי של דנקנר לבנקים (כלכליסט)?
גולן חזני לא בטוח שזה הרגע לפרק את אי.די.בי.
ידיעות: "'לא' לדנקנר".
בישר"ה ובהארץ עלילות דנקנר בכותרת הראשית. בידיעות, אי אפשר להתעלם מכך, פרשת דנקנר תופסת את השטח הכי קטן בשער, ובמקום הכי נידח, ביחס לשאר העיתונים. השורה האחרונה של כותרת המשנה של ההפניה היא מפי הגבורה, רהב: "דנקנר: המילה האחרונה עוד לא נאמרה".
יחד עם זאת, שער ממון והכותרת הכי בוטים שאפשר (זו לא אמירה שלילית), אלא שהשער עומד בניגוד לפחות מכפולה שהוקדשה לעניין ׁ(חתום עליהם רועי ברגמן). "עד יום רביעי אפשר להגיש התנגדויות", מכריזה כותרת המשנה. "נוחי דנקנר ישן רק שלוש שעות בלילה, והוא משקיע את כל זמנו ומרצו באי.די.בי", נפתחת הבוקסית על דנקנר והפירמידה בע' 2.
רותם שטרקמן בהארץ: "כלל לא בטוח אם מי שעומד מאחורי השמדת ערך של עשרות מיליוני שקלים לעצמו, מאות מיליוני שקלים לשותפיו ומיליארדי שקלים לציבור – אכן ימצא עצמו מחוץ למערכת הפיננסית".
חזי שטרנליכט, ישר"ה (כל העמודים הפותחים, עד ע' 7ׂׂׂ) "אחד הטיפים המיתולוגיים המיוחסים לו [וורן באפט] מנוסח בשני כללים. "כלל מספר אחת: אל תפסיד כסף. כלל מספר שתיים: אל תשכח את כלל מספר אחת". כל הסיפור של אי.די.בי, של הפירמידה שניפח נוחי דנקנר עם שותפיו עד לגבהים לא ייאמנו, היה התעלמות מוחלטת מהכלל הזה".
מעניין שישר"ה השקיע כל כך הרבה עמודים בדנקנר. אולי כי אין לו מוסף כלכלי, ואולי כדי להסיט את האש מעלילות נתניהו.

משתכשכים בביצה

הודעה לעיתונות, ועד עובדי ערוץ 10 לעובדים:

…בפליאה רבה עלינו לציין, שכל בקשותינו להיפגש עם מר לאודר ולהשמיע בפניו את קולם האותנטי של העובדים, טרם נענו מצידו. תמיד העדפנו לחתור לפתרון שקט ומוסכם, אולם המגעים בין בעלי המניות אינם יכולים להחליף את דרכם המוכחת של עובדי ערוץ 10 ליטול ברגעי האמת אחריות מלאה על עתידם שלהם.
אנו מודיעים כי אם עד ליום רביעי הקרוב לא יושג הסדר מניח את הדעת בין בעלי המניות, ולחילופין לא תיענה בקשתנו להיפגש עם לאודר בדחיפות, ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ על כל המשתמע מכך. כצעד מקדים, יקיימו היום חברי ועד העובדים ישיבה בהולה בשעות הצהריים שעל תוצאותיה נעדכן בהמשך…

אחרי יומיים של התלבטות הגיש אראל סג"ל (וואוו, 500 תגובות) תלונה למשטרה נגד גארי יורופסקי.
מזכירה: אני נגד הלוחמנות של היורופסקים. אבל הנה, זה מה שכתב לי אתמול אחד הקנאים.
צפי סער אומרת שטבעונות זו פריווילגיה. לא ממש בטוח: לקנות למשפחה משקאות ממותקים, ממתקים, עוגות, בשר ומעדני חלב זה הרבה יותר יקר מסתם פירות, ירקות, קטניות ופחמימות, לא?

יש עורכים בבית?

baa

צרות בכותרות

maavar

נתי אורנן: אולי די כבר עם התואר "לאומי"?

gadla
אוףףף, מה אמרתי על "גדל/ה על"? מעצבן (המגזין, מעריב).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הבלוגרית הכי נקראת בסקנדינביה, קרולין ברג אריקסון, העלתה תמונה שלה, כפי שהיא נראית כמה ימים אחרי הלידה, ועוררה סערה בעולם.
אבל מה, הרי כבר הבנו שזוהי תכונה של סופרוומן: קייט מידלטון, רותם סלע, יונית לוי. כך שמה הפלא.

נמצאה הסיבה למגפת מות הסלבז.

יומולדת לגרייס הופר, מחלוצי המחשוב. לוגוגל:
grace-hoppers-107th-birthday-5447077240766464.2-hp

לפני פיזור

פוסט חדש על הסרט שלי: איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על נפתלי ויאיר כבר לא

  1. האמיר הגיב:

    בפליאה רבה עלינו לציין, שכל בקשותינו להיפגש עם מר לאודר ולהשמיע בפניו את קולם האותנטי של העובדים, טרם נענו מצידו. תמיד העדפנו לחתור לפתרון שקט ומוסכם, אולם המגעים בין בעלי המניות אינם יכולים להחליף את דרכם המוכחת של עובדי ערוץ 10 ליטול ברגעי האמת אחריות מלאה על עתידם שלהם.
    אנו מודיעים כי אם עד ליום רביעי הקרוב לא יושג הסדר מניח את הדעת בין בעלי המניות, ולחילופין לא תיענה בקשתנו להיפגש עם לאודר בדחיפות, ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ על כל המשתמע מכך.

    אני בטוח שלאודר משקשק. למה בדיוק הם מתכוונים כשהם כותבים "ניאלץ לפעול בעצמנו כדי להבטיח את עתיד הערוץ על כל המשתמע מכך"? האם הם מתכוונים להשקיע (ולהפסיד) את כספם בערוץ במקום לאודר? כן, ב-ט-ח.

    "קולם האותנטי של העובדים"? "פתרון שקט ומוסכם"? ככה אומרים בערוץ-עשרית "לא אכפת לנו שכבר הפסדת הון עתק עלינו ושאתה ממשיך להפסיד כל יום, סתום ת'פה ותשאיר לנו צ'ק פתוח"?

    "דרכם המוכחת של עובדי ערוץ 10 ליטול ברגעי האמת אחריות מלאה על עתידם שלהם"? בפעם הקודמת, "דרכם המוכחת" היתה התקפה בכל הכח על הממשלה, שרוצה לפגוע בדמוקרטיה ולסתום פיות. אבל אז זה היה כסף שהערוץ היה חייב לממשלה, הפעם זה כסף שהבעלים לא רוצה יותר להשקיע, אז מה תהיה דרכם המוכחת הפעם? התקפה על לאודר, שרוצה לפגוע בדמוקרטיה ולסתום פיות? קצת בעייתי, הרי הוא איש עסקים, המטרה שלו היא להרוויח כסף, כל דבר אחר הוא ערך מוסף. איך אפשר לדרוש ממנו להפסיד? ובכלל, נראה אותם תוקפים את מי שהשקיע בערוץ בסביבות המאה מיליון ש"ח.

    הממ. רגע, לאודר לא מקורב לביבי? בינגו! "דרכם המוכחת" הזו הצליחה בפעם שעברה, למה לא גם הפעם? הרי שידור חוזר זול יותר מתוכן חדש. לא שבאמת משנה הקרבה של לאודר לנתניהו, הוא הרי יכול היה להיות השונא הכי גדול שלו ועדיין אפשר לדרוש כסף מהמדינה "בשם הדמוקרטיה".

    פטריוטיות היא מפלטו האחרון של הנבל ושמירה על הדמוקרטיה היא מפלטו האחרון של איש התקשורת שדואג למשכורתו.

    אהבתי

  2. Mosh הגיב:


    סופית : ווטרס עבר לצד האפל של הירח

    השוואת המדינה לנאצית – צ'ק
    האשמת "הלובי היהודי" – צ'ק

    אהבתי

  3. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    לכתבה של אראל סג"ל במעריב יש (נכון לעכשיו) למעלה מ-1,050 תגובות ב-533 דיונים. כמו כן יש 249 תגובות פייסבוק. אכן וואוו.

    אהבתי

  4. ziki הגיב:

    אני אמנם בהחלט לא סובל את לפיד ורותח על כך שהוא העלה את הסטרוקים והסטרוקיות לשלטון אבל לא מגיע לו להיראות כמו ברז'נייב.

    בעניין סגל (ושמישו יסביר לי סופסוף למה הוא כותב סג"ל) ויורופסקי אני מהאום. מצידי הם יכולים להוסיף ולהכות זה את זה עד אחרית הימים.

    אהבתי

  5. מיכה הגיב:

    מעניין (אך לא מפתיע) המקום הנרחב שניתן לידיעה הדי-מינורית אודות הצינור שיזרים קצת מים לים המלח (שביעית ממה שנדרש כדי לעצור את ירידת המפלס, כותב צפריר רינת, ואני מקווה שגם הנזק שייגרם יהיה מצומצם בהתאם). הידיעה מדגישה מאד את תפקידו המרכזי של כבוד השר לפיתוח הנגב ולשת"פ איזורי בהסכם, וכרגיל עולה תהיית הביצה והתרנגולת: מה קדם למה – האמונה של המוזסים בכך שהנציג הגלוי של המשפחה בפוליטיקה עשוי לנצח את נתניהו יום אחד, ומכאן הנסיון המתמיד לרומם את האחד ולגמד את השני, או שמא האיבה לנתניהו היתה קודם ובלי תלות בסילבן שלום-ניר-מוזס והקמפיין המתמיד נגד נתניהו הביא לכך שמישהו שם חושב שלסילבן יש סיכוי?

    אהבתי

  6. roni הגיב:

    מה, את רני רהב? מה מיהרת עם הכותרת?
    מאז הקמת הממשלה הפרשנים מסבירים לנו בהתמדה, ש"יאיר ונפתלי כבר לא", ועד כה נתבדו.
    גם את תתבדי, כי ה"אחוקים" לא התחברו מחמת אהבה. הם התחברו מחמת אינטרסים. והאינטרסים שלהם עדיין לא תמו.
    נכון שיאיר לפיד דיבר. זאת לא פעם ראשונה שהוא מדבר. מדבר ולא מקיים.

    אהבתי

  7. JewBoy הגיב:

    עלות הטסת פרס והפמליה זולה יותר, כי נוהלי האבטחה של נשיא פחות חמורים משל רה”מ, וכך תהיה העלות פחות ממחצית. ובסוף יש נזיפה: אם נתניהו היה מודיע על החלטתו לא לטוס כבר בסופהשבוע היה פרס יכול לטוס בטיסה מסחרית רגילה ולצמצם בעלויות עוד יותר.

    ופרס הרי חסכן ידוע. רק מסיבה זו הוציא על קישקושי הקלינטון (באחד ממאות אירועי יום הולדתו) חצי מליון דולר

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    הבלוגרית הכי נקראת בסקנדינביה, קרולין ברג אריקסון, העלתה תמונה שלה, כפי שהיא נראית כמה ימים אחרי הלידה, ועוררה סערה בעולם.

    V, הסערה העולמית עוררה אצלי פרץ של נוסטלגיה. כשהייתי צעיר וטיפש (לא פחות מהיום) הלכתי להגשים בקיבוץ יחד עם עוד מספר אומללים בוגרי הצופים. למרבה הביזיון השוודיות ששוטטו במישעולי הקיבוץ לא ניצלו את ההזדמנות שנפלה לידיהן וכדי ללמדן לקח עזבתי את הקיבוץ והלכתי לנקות מחראות בסאנור. כן, כן, אלמלא קוצר ראותן של השוודיות הייתי היום קיבוצניק מופרט, המשחק מטקות עם מיקי בבריכה, במקום להיות טרול ולווטי.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      השמועות אומרות שאחת מהן, בגלל שברון הלב שגרמת לה, שינתה את מינה, למדה טבחות והלכה לעבוד בתיאטרון של קרמיט

      אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      סיפור נחמד. ק. היא נורווגית, היא בת 26 ויש לה בלוג מצליח בנורבגיה שבמה הוא עוסק? בזלילת סביח עם חומוס וקצת טחינה מעל? לא, בכושר גופני. נסכם: גנים מוצלחים, בת 26, פריקית של כושר. סגור סוגריים.

      אהבתי

  9. kilim הגיב:

    פדיחה גדולה יותר הייתה לרה”מ צ’כיה, שלא בא לו לטוס. נו, ונאלץ להתנצל. המיקרופונים הפתוחים

    אני תוהה כמה מנהיגים בעולם כנים בתמיכתם במאבקו של מנדלה. אנשי הגוש הסובייטיי והקומוניסטי היו לא פחות גזענים מהאנגלוסקסים והאפריקנרס הלבנים של דרום אפריקה והסיבה היחידה שהם תמכו במאבק השחורים היה בגלל המלחמה הקרה .מה באמת ההישג של מנדלה? נכון הוא הפך את המדינה לשחורה אבל החיים הם גיהנום של פשיעה ואונס

    אהבתי

  10. nurit הגיב:

    יש לי בעיה עם אנשים שנכנסים לצלחת לי. כאלו שדואגים "לטובתי",
    אם רזיתי שאשמין, אם השמנתי שארזה. נותני עצות למכביר, כולל הטפות. די כבר. אני רוצה לאכול מה שבא לי כי אלו החיים שלי, הגוף שלי, הבריאות שלי וכל עוד אני בהכרה (לא תמיד) לא אתן לאף אחד להכתיב לי, ובטח לא להתנהג באלימות פיזית או מילולית לגבי הבחירות שלי או של כל אדם אחר.
    כל הגורואים למיניהם, כל הכתות למיניהן דוחות אותי ויותר נכון מפחידות אותי. תנו לחיות לחיות? תנו לבני אדם לחיות.

    אהבתי

  11. captain beefheart הגיב:

    יש שיאמרו, בציניות, כי נתניהו לא נוסע ללוויית מנדלה משום שהוא יודע על כיכובו בצמרת רשימת ה"פרסונה נון גראטה" שם.

    יש שיאמרו כי בגלל שאינו רוצה להתפדח, המציא סכום דמיוני של 7 מיליון ש' כעלות נסיעה.

    יש שיאמרו כי נתניהו, שכבר אינו מבין עד כמה בלופיו שקופים, מנסה לגזור עוד קופון על הדרך, תוך שהוא מציג עצמו כחוסך סכום עתק לציבור (7 מיליון זה המון כסף ל"משלם המיסים").

    ואני מודיע לכם חד משמעית שהכל שקרים. נתניהו רצה מאוד להגיע לדרא"פ, אבל למרבה הצער הכלב שפך קפה על כרטיסי הטיסה, היה לו ערפל בקיטבג וסבתא שלו מתה.

    אהבתי

כתיבת תגובה