זלעפות

yediot11.12.13haaretz11.12.13
isra11.12.13maariv11.12.13

10.12.13.indd

סערה, מנדלה, חורף, נובל, שלג, ירושלים, חרמון | הנושאים המרכזיים בעיתוני הבוקר | כל השאר בונוס


מצב המזג

אפילו על המעלות, גובה הגלים, טמפרטורת המים ושעת הזריחה והשקיעה לא יכולים להסכים בידיעות ובמעריב.
IMG_0001

מה עוד קורה

הפנסיה התקציבית שמקבלים פנסיונרים מהמדינה כוללת בגדי עבודה. כמה זה עולה? 87 מ' ש'.

הפתרון לחוסר השוויון בחלוקת מטלות הבית בין גברים לנשים: על הנשים להפסיק לנקות.

עד היום התייחס ידיעות לאירועי נוחי דנקנר האחרונים במוסף ממון בלבד (כולל הפניות בשער). הבוקר יש הפניה בעמודי העיתון (31) לכתבה בממון (שוב, רועי ברגמן, המסקר היחיד של אירועי הימים האחרונים), והיא נפתחת כך:

מאמציו של איש העסקים נוחי דנקנר לשמר את השליטה בקבוצת אי.די.בי קיבלו אמש זריקת עידוד באדיבות שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין. [השופט] הורה לאחד משני מתחריו של דנקנר, איש העסקים מוטי בן משה, להתייצב בביהמ"ש ביום ראשון הקרוב על מנת לבאר ולהסביר את מקורות כספו.

אבל כבר נכתב על בן משה לא מעט: "עסקי תקשורת ואנרגיה בגרמניה", ועוד, ועוד.
מאי.די.בי נמסר (כך בכתבה בע' 8 בממון): "הנסיונות השקופים של מוטי בן משה להסיט את הדיון הציבורי והמשפטי מהתעלומה המרכזית – מיהם בעלי המנויות שעומדים מאחוריו ומהם מקורות המימון שלו – לא יצלחו".
בגלובס יש כפולה (10-11, שוק ההון): 16 מנהלים באי.די.בי צברו יותר מחצי מיליארד שקל | הבנקים מבינים: את החובות הפרטיים של דנקנר כבר אי אפשר לסגור מאחורי הדלת | האם ביהמ"ש יאשר עברת שליטה באי.די.בי למשקיע שמקורות הונו לא ידועים.

מסיבמבה הייתה אתמול בוועדת הכספים, שפוזרה בגלל התכתשויות יש עתיד והבית היהודי.

יחודשו החיפושים אחר החייל גיא חבר, שנעלם ב-17 באוגוסט 1997. למה? מה נהיה?
אה: "הערכת מצב מחודשת וניתוח תיק החקירה".

פרקליט המדינה, משה לדור, ממליץ לערער על זיכוי ליברמן.

בקרוב: גם הולנד באנטישמים. חברה הולנדית מנתקת את הקשר עם מקורות.

הלוויית מנדלה

– נמצאה הסיבה האמיתית אמיתית באמת באמת למה הרה"מ לא טס לדרום אפריקה: כי ב-1990 מנדלה תמך באש"ף ובפלסטינים.
– למה ברק אובמה התבדח וצחקק בהלוויה של מנדלה? ככה מתנהגים? מתברר שנהג כאחד הליצים והצטלם עם רה"מ דנמרק, הלה ת'ורנינג-שמידט ועם דיוויד קמרון מקבילה הבריטי. מישל אובמה התעצבנה, ולבסוף הפרידה ביניהם. ועוד תמונה. ולמה האלמנה מתנשקת עם הארכיבישוף טוטו על השפתיים? לא שמעה על הרפס?
מה נאמר, לנתניהו זה לא היה קורה.
obamadenmark
michel

אלוף בן: משטר האפרטהייד בדרום אפריקה היה הלקוח הגדול והחשוב ביותר של התעשייה הביטחונית הישראלית, ומימן את הפרויקטים הגדולים והשאפתניים ביותר שלה. הדרום אפריקאים היו "לקוח שבוי": צבאם נהנה מתקציב ענק, אבל מעצמות המערב הטילו עליו סנקציות וסירבו לספק לו מערכות נשק מתקדמות. לישראל, שסבלה מבידוד בינלאומי חמור ורעבה למזומנים, לא היו עכבות ומגבלות כאלה.

מה אנחנו רוצים מנתניהו

אורי אליצור נגד מתקפת התקשורת על נתניהו. ביביפוביה הוא קורא לזה. מה אומר, אדוני, לך ולאנשי הרה"מון: לא הכל זה כסף. אוקיי? יש מקומות בהם לא מחשבנים. או שעושים את זה בתבונה. אבל כסף+תבונה+הנתניהוז לא הולך ביחד.

צבי בראל: עכשיו, אחרי שנהנינו להחמיא לצניעותנו, וסיימנו לדפוק את ראשינו בקיר על טיפשותנו, אפשר להתעסק בראש צלול בבזבוזים הגדולים באמת של ראש הממשלה. למשל, מה בדיוק קיבלנו תמורת 12 מיליארד השקלים שהוצאו להכנות למתקפה על איראן? כמה עולות לנו ההתנחלויות? מה יותר זול, לסלול כבישים ולפתוח בתי ספר ומרפאות בכפרים הלא מוכרים של הבדואים או לעקור אותם כדי להקים יישובים יהודיים? כמה פיצויים באמת קיבלו המפונים מרצועת עזה? כמה מיליארדים כמעט הפסדנו בפרויקט האירופי "הורייזון 2020" בגלל ההתנחלויות? האם חברות הגז ישתתפו במימון רכישת המשחתות הגרמניות שנועדו להגן על מתקניהן?

האלימות הטבעונית

על ההתפרצות של גרי יורופסקי ב-ynet, כשהתקשורת מואשמת בפרובוקציות. אני מבינה שאם הפרובוקציות היו מופנות לראשי ממשלה מסוימים או לאייל גולנים או לרני רהבים איש לא היה מתלונן. אבל עצה ליורופסקי: אם אתה לא יכול להתראיין או לשוחח עם אנשים כי דמך מתלהט או כי המראיינים שלך לא מבינים אותך והם אנשים מרושעים – אז אל תעשה זאת. תן את ההרצאה שלך, במקומות שירשו לך, ותמשיך הלאה.
הפרקים הקודמים.

הנובל

ישר"ה ממשיך לאזרח את זוכי הנובל בכימיה ולכנותם "ישראלים" בכותרת. בידיעות קוראים להם ישראלים בכותרת משנה ובכותרת גג.
בהארץ, חוקרים ישראלים שהיגרו לארה"ב – רק בידיעה עצמה.

נפתלי בנט מוולווט

נחתתי לפני מספר דקות מביקור עבודה באינדונזיה ובאוסטרליה. ואני רואה כותרת ראשית (!) בוואלה שם מספרים ש"בנט טייל בעולם על חשבון משלם המסים יותר מכל שר אחר". "השר המעופף". הם אפילו הכינו סרטון יפה כדי ללעוג לעבודתי. נכון. הגיוני. בשביל זה הלכתי לפוליטיקה. בשביל "לטייל בעולם על חשבונכם". כי חסר לי כסף לאחר מכירת החברה שלי ב-145 מיליון דולר, ולא יכולתי לממן זאת בעצמי. על כך כתב אריק איינשטיין את "עיתונאי קטן שלי". עורכי וואלה, בואו אספר לכם:
באינדונזיה (המדינה האיסלמית הגדולה בעולם, שם לא ביקר שר ישראלי מזה 13 שנה) פגשתי עשרות שרי מסחר וכלכלה מהעולם, במסגרת ה-WTO. קידמנו הסכמי סחר עם מדינות מפתיעות שאיני יכול עדיין לפרסם. קידמנו הסכמי שת"פ במחקר ופיתוח מול מדינות במזרח–כפי שהבטחתי. כדי שבעתיד לא נהיה תלויים באיחוד האירופי כ"כ. המאבטחים שלי כמעט קרסו מקצב הפגישות הרצחני, ואמרו לי שהם לא זוכרים ביקור אינטנסיבי כל-כך. ובסוף, גם נחתם הסכם הסחר ההיסטורי של הWTO (לא, לא בזכותנו, אך היינו גם מעורבים). נאמתי בפני 157 שרי כלכלה בעולם (!!), כולל מדינות ערביות שאין לנו קשרים דיפלומטיים עימם. ראו על מה דיברתי (רמז: לא על הסכסוך הישראלי-פלסטיני).
באוסטרליה (ישר משדה התעופה) פגשתי את ראש הממשלה טוני אבוט, שמדינתו יושבת במועצת הביטחון של האו"ם, ועומדת בראש וועדת הסנקציות מול איראן (!). זו היתה פגישה חשובה ביותר, מכיון שראש ממשלת אוסטרליה טרם פגש שר ישראלי כלשהו מאז היבחרו, ויש לאוסטרליה משקל גדול להמשך המערכה האיראנית, בעוד ששה חודשים כשתסתיים תקופת הסכם הביניים. המאמץ הזה היתוסף לבליץ הסברה שערכתי בנושא האיראני, דוגמא אחת היא הראיון ב-CNN עם המטבע מירושלים. (וואלה מצאו לנכון לפרסם שעברתי על חוק העתיקות). אחר כך פגשתי עשרות אנשי עסקים ומשקיעים אוסטרלים וחיברתי אותם לנספחת הכלכלית שלנו באוסטרליה, ופעלתי לשכנעם להשקיע בכלכלה הישראלית.
בשבת, ערכתי שש הרצאות שונות לקהילה היהודית במלבורן. בבתי הכנסת, בסניף בני-עקיבא ובכנסים שונים. לעניין זה, מותר "לעבוד" בשבת. כשר לענייני תפוצות אני אחראי לחזק את הקשר ביננו לבין קהילות יהודיות בעולם, ולשמור על יהדותם. כך גם היה בהודו ובסין. הגדרתי מטרה לאומית לפתוח את השוק מזרחה, וכך אני פועל. בכלל, יש מקומות יותר תיירותיים ממומביי ודלהי ואף בייג'ינג.
לסיכום, אחיי ואחיותי, אמשיך לעבוד מאד קשה בשבילכם, גם אם התקשורת תבקר אותי על "טיוליי" על חשבונכם. אינני נהנה במיוחד להיפרד ממשפחתי ולטוס למקומות נידחים בעולם (כיזם הייטק נאלצתי להיעדר עשרות פעמים בשנה, ושבעתי). אני גם לא מתלונן. זו משימתי, וזה תפקידי. אני מבטיח להמשיך לעשות מה שטוב לעם ישראל, ולא להיות מושפע מכותרות עיתונים. אם צריך לטוס, אטוס. כמה שצריך. לא אתן לעיתונאים קטנים לעצור אותי מלפעול למענכם.
[…]

משתכשכים בביצה

הודעה לעיתונות: עיתונאי הרדיו בקול ישראל בתל אביב ובירושלים לא ישתתפו היום בשידור התוכנית "הכל דיבורים" החל משעה 10:00, זאת בעקבות המשך הדרתם מהתוכנית.

מכתב לעובדי מעריב:
עובדים יקרים,
בחודשים האחרונים, גיבשה ההנהלה את תוכנית העבודה לקראת שנת 2014.
כידוע לכם, השנה האחרונה התאפיינה במאמצים לשימור מותגי הקבוצה השונים: מעריב, nrg, מקור ראשון וחברת המגזינים "תכלת". לשמחתי, הצלחנו יחד להגיע לאיזון תפעולי וכעת פנינו לקראת צמיחה חדשה.
בתוכנית העבודה לשנה הקרובה, יינתן מחד, דגש על הגברת הסינרגיה בין חלקי הקבוצה השונים ומאידך, יובלט ייחודו של כל מותג בפני עצמו.
ברמת התוכן, אבקש למנות מספר פרויקטים אשר מקודמים בימים אלו:
– התחלנו לפני מספר שבועות את הפצת מהדורת מעריב-ערב, מהלך המתקבל בברכה בקרב הקוראים והמפרסמים, מהלך זה יתרחב במהלך השנה הקרובה.
– ועידת מעורבים שתתקיים באילת בסוף השבוע הבא ותעסוק ביזמות וחזון בחברה הישראלית. בהזדמנות זו ברצוני להודות מקרב לב לכל הצוות, על ההשקעה הרבה והיצירתיות למען הצלחתה של הועידה.
התקדמות לקראת איחוד המעטפות בין העיתונים מעריב ומקור ראשון והגברת שיתוף הפעולה ברמה התוכנית. איחוד זה יתבצע תוך שמירה מרבית על ייחודו של כל עיתון בפני עצמו.
במסגרת שינויים אלו, ביקשה ההנהלה, מהמשנה למנכ"ל, אודי רגונס, למנכ"ל את פעילות העיתון מקור ראשון, בכלל זה את המערכת, הסחר, המנויים והתפעול של העיתון, החל מהיום.
אבקש לאחל לאודי הצלחה רבה בתפקידו החדש.
שלמה בן צבי, מו"ל העיתון

ההדגשות שלי.
לא, לא הבנתי מה זה "איחוד המעטפות" תוך "שמירה מרבית על ייחודו של כל עיתון".
ועוד יותר לא הבנתי מיהם המפרסמים והקוראים המקדמים בברכה את מהדורת הערב של העיתון.

 בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

מהו טרור ומיהו טרוריסט? הוויכוח האינטלקטואלי של הבלוג אתמול בלילה, בזמן שישנתם. אורן VS האמיר VS אורן.

[poll id="112"]

לתינוקי של גאולה וגידון קוראים דוד. ושמו לו גם כיפל'ה על הראש.
זה יפה, דוד ויונתן (של יוניתוש. איך קוראים לך? יונית. ואיך קוראים לבן שלך? יונתן. אה).

סערת סאדו מאזו בתוכנית הבוקר של קשת. יואב לימור מליט פניו, גלית גוטמן מתפרעת. ידיעות ו-ynet מיהו לדווח. טוב, גם הארץ.

שלוש בלוגריות אופנה מוציאות ספרים.

לפני פיזור

11.12.13
חייבת להתחתן היום.
שומע?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

50 תגובות על זלעפות

  1. שועלן הגיב:

    מצטער, לא הייתי זמין אתמול.
    היום זה מאוחר מדי?

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    כותב צבי בראל:

    למשל, מה בדיוק קיבלנו תמורת 12 מיליארד השקלים שהוצאו להכנות למתקפה על איראן?

    ראשית, מאיפה הסכום? רק לא מזמן דיבר ראה"מ לשעבר אולמרט על 11 מיליארד, עכשיו בראל מדבר על 12 מיליארד. אבל נאמר שזה נכון. מה קיבלנו? די הרבה.

    מטוסי תדלוק אווירי שימושיים גם במקרים אחרים שלא קשורים לאיראן. טייסי חיה"א מפציצים פה ושם מטרות מאוד מרוחקות משיראל כך שאימון בטיסות ארוכות טווח יהי שימושי גם שם. בונקרים מבוצרים בונים לא רק באיראן, אפשר יהיה להשתמש בפצצות חודרות בונקרים שיועדו לאיראן שם.

    בעצם, אפשר לקחת את האיגיון של בראל צעד אחד קדימה: תקציב הביטחון של ישראל הוא כ- 50 מיליארד ש"ח בשנה. כמה מלחמות היו לנו בשנה האחרונה, אפס? אז בזבזנו 50 מיליארד, רק בשנה אחת. אני מקווה מאוד שהפגם בטענה הזו ברור לכל.

    נאמר שבעוד חודשיים ישראל תתקוף את תוכנית הגרעין של איראן. אז בראל יהיה מרוצה שהכסף לא הוצא לשווא? משום מה יש לי רושם שזה לא יהיה מה שירצה אותו.

    אבל הנקודה החשובה היא שבראל בכלל לא מבין מדוע מתכוננים ולהתקפה באיראן. כל המומחים והפרשנים שמזהירים מפני התקפה ישראלית באיראן צודקים: זה מהלך מסוכן, יקר (בחיי אדם, בכסף ובאשראי פוליטי בינ"ל) ובכלל לא בטוח שישיג את מטרתו. למעשה, יש רק אופן פעולה אחד שגרוע יותר מתקיפה ישראלית באיראן: לתת לאיראן להשלים את פיתוחו של נשק גרעיני. אז מהו אופן הפעולה האידאלי לישראל? לתת למישהו אחר לעשות את העבודה כמובן. במו"מ, בסנקציות, בתקיפה צבאית, בהוקוס פוקוס, לא ממש משנה, העיקר שבתוצאה הסופית לא יהיה לאיראן נשק גרעיני.

    אלא מה, מישהו אחר לא ממש נלהב מהתפקיד שמייעדים לו. נכון, אף אחד בעולם המערבי לא חושב שנשק גרעיני באיראן הוא רעיון טוב (אף אחד שנחשב. יש כמה מטורללים בארץ שחושבים שזה מה שיביא סוף-סוף לשלום באזור ובכלל, אם לישראל יש, למה שלאיראן לא יהיה), אבל אף אחד גם לא מתכוון להתאמץ כדי למנוע את זה. ככה זה כשיש בעיה של כולם – כל אחד מחכה שמישהו אחר יטפל בה.

    רק שהאמריקאים ממש לא רוצים לראות התקפה ישראלית באיראן, זה לא משתלב בתוכניות שלהם לאזור. כך שאיום אמין בהתקפה ישראלית גורר אותם לכיוון הרצוי לנו. מה אתם חושבים, שאובמה, ששוב ושוב התנגד לסנקציות על איראן, שינה את דעתו בעקבות הנימוקים המשכנעים של נתניהו? וכדי שהאיום יהיה אמין, צריך באמת להתכונן למתקפה הזו במלוא הרצינות. סוג של si vis pacem, para bellum. יתרון נוסף של התכוננות למתקפה שכזו הוא שאם התוכנית לגרום לעולם לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית תיכשל, תהיה לנו plan b מוכנה באותו מחיר.

    כמה עולות לנו ההתנחלויות?

    אם אתה לא מתכוון למסור אותן למישהו אחר – לא הרבה. אני חושב שמוסכם גם על רוב השמאל שבהסדר קבע – שאיון שום סיכוי להגיע אליו בעתיד הנראה לעין לדעתי, אבל זה כבר נושא אחר – רוב ההתנחלויות ישארו על כנן, כך שבכל מקרה רוב ההשקעה לא תתבזבז.

    מה יותר זול, לסלול כבישים ולפתוח בתי ספר ומרפאות בכפרים הלא מוכרים של הבדואים או לעקור אותם כדי להקים יישובים יהודיים?

    יש משהו עוד יותר זול משתי החלופות האלו: להתנתק חד-צדדית מהנגב. שיסתדרו לבד, בלי ביטוח לאומי, בלי פרוטקשן, בלי גניבות מישובים יהודיים. אלא מה, כסף זה לא הכל בחיים.

    כמה פיצויים באמת קיבלו המפונים מרצועת עזה?

    אררר, בראל כותב על הבזבוזים של ראש הממשלה הנוכחי או על ראשי ממשלות ישראל בכלל? כי ההתנתקות היא הבייבי של אחד, אריאל שרון, לא של נתניהו. קל להבדיל ביניהם: שרון שמן יותר, זקן יותר, לא קם מהמיטה ולא מדיף ניחוך של נרות.

    בראל גם מנסה להחזיק כאן במקל שני קצותיו: גם מתלונן על העלות של אי פינוי ההתנחלויות וגם על העלות של פינוי התנחלויות. או, במילים אחרות, "למה אין לך כובע".

    כמה מיליארדים כמעט הפסדנו בפרויקט האירופי “הורייזון 2020″ בגלל ההתנחלויות?

    כאן הוא בכלל התפרע. עכשיו ביבי אשם גם במה שהיה עלול לקרות ולא רק במה שקרה? הרי חתמנו על השתתפות בפרוייקט הורייזן 2020 ובלי להסיר התנחלות אחת. אגב, זו שאלה שקל יחסת לענות עליה:

    ישראל תשקיע בפרוייקט 600 מיליון אירו. התחזית היא שהצעות מחקר ישראליות יזכו במימון של 900 מיליון אירו. כלומר לו לא היינו משתתפים בפרוייקט, התחזית היא שהיינו מפסידים 300 מיליון אירו, שהם כ- 1.5 מיליארד ש"ח. לא "מיליארדים", אבל בהחלט לא כסף קטן. רק שכאן בראל צריך לתת לממשלה קרדיט על שהצליחה לחתום על ההסכם להשתתפות בפרוייקט בלי להפר את החוק הישראלי, כפי שהיה עליה לעשות לו היתה נכנעת לדרישה האירופאית המקורית, כלומר על כך שכן הביאה למצב בו אנחנו צפויים להרוויח 1.5 מיליארד. אבל כשהמטרה היא להשמיץ, גם הצלחות אפשר להציג ככשלונות.

    האם חברות הגז ישתתפו במימון רכישת המשחתות הגרמניות שנועדו להגן על מתקניהן?

    בהחלט כן. מיסים הן ישלמו? תמלוגים הן ישלמו? בכל מקרה, חשבתי שהגז הזה "שלנו"…

    נאמר שמתקני הגז "שלהם" יפגעו. מה יקרה? לא ישאבו מהם גז. זוכרים מה קרה כשצינור הגז שסיפק גז ממצרים לישראל פוצץ? אם לא, אתם מוזמנים להביט בחשבון החשמל שלכם. אז לא נראה לכם שיש לנו אינטרס להגן על מתקני הגז האלו? שלא לדבר על הנזק לכלל המשק, שהולך ומוסף לגז ועל הפסד ההכנסות ממיסים ותמלוגים, שהרי לא משלמים על גז שלא נשאב בגלל שהמתקן נפגע בהתקפה.

    אבל כאמור כשרוצים להשמיץ, הכל כשר.

    אהבתי

  3. Mosh הגיב:

    אבי, עליו השלום, תמיד אמר שאלו שמרגישים ש"ראו את האור" ומשנים את אורחות חייהם ב180 מעלות, הם אלו המסוכנים ביותר (כמובן שיש יוצאים מהכלל)
    אם זה ביהדות, בתזונה ואפילו בתפיסה מדינית … יהיו את האנשים שחושבים שהם יודעים יותר מכולם ורק צריך להראות להם את מה שהם רואים כדי שיצטרפו לצד שלו.
    (כמובן שתמיד ישתמשו בציטוטים של מטריקס/עליסה כדי להקל על דברי התוכחה )

    גארי היה אדם פשוט עד שיום אחד ראה את הזוועות והחליט שמי שלא איתו הוא אוייבו, ווטרס היה מוזקאי (עם שריטה קלה) שעד לתקופה מסויימת מדינת ישראל לא עניינה אותו אפילו מבעד להופעה קצרה.

    כעת הם יודעים יותר מכל הכבשים שפשוט ניזונים מהטייקונים שמהפנטים אותנו, חסרי בינה מינימלית וכמובן צריכים לעבור "חינוך מחדש" .
    אני מבין את האמפתיה לבעלי החיים ומקבל את התפיסה שהם שווים לנו (כה אמר קהלת) אבל מפה ועד לבטל את הקיום של האחר בגלל שהוא לא מאמין לי ? כך הופכים לאותם חיות שעליהם מגינים – שמה לעשות, בעלי מוסר נמוך משלנו (לא חושב שאריה יהסס לתת ביס באדם שהרגע הפגין עבורו ) .

    ****
    כל הזמן עובר בראשי כמה לא ארצה להחליך את נתניהו אפילו יום אחד, בשל החשיבות וגם בשל הביקורת הפשוט עיוורת שמרחשת פה במדינה.

    אם היה טס לדרום אפריקה – יום לאחר מכן היינו מקבלים כתבות "חשיפה" על התקציב האסטרונומי של ה"טיול" ותגובות כמו "בטח היו סיילים ששרה אהבה שם" וכו'

    כאשר הוא לא טס – העיתונות מדברת על המחדל הדיפלומטי, שנתניהו בכלל לא רצה ללכת כי הוא פורסונה נון גרטה, כי מנדלה ביקר את הציונות ועוד ועוד

    עצתי היא … תתמקדו בסיבה אחת, אחרת סתם אתם יוצאים מקושקשים (כמו הביצים שנתניהו לא אכל בלילה כי לא היה בבית מישהו שיכין לו 😉 )

    אהבתי

  4. עו"ד הגיב:

    יורופצקי הוא טיפוס ענייני ושמרני. בטון נמוך ורגוע , כמעט ביישני, עם סימני פיסוק דידקטיים, הוא מסביר לקהל הישראלי שלא ראוי ולא נכון לפגוע ברגשותיהם של בעלי החיים. הוא מגיע לראיון, משחרר מעט את העניבה הלוחצת, מפלבל בעיניו, ומתריע במתינות על הנזק שנגרם לבעלי החיים ולנו. איש לא מקשיב לו, איש לא יודע שהוא כאן, במדינה אלימה, שאוכלוסייתה אלימה, שהאלימות היא לחם חוקה, מראש הפירמידה – אין עם מי לדבר, לנצח נחיה על החרב – ועד אחרון התומכים. הוא בא ושואל אותי, בעל משרד פרסום, מה קורה כאן? אני מביט אליו משועשע ומבקש ממנו להראות לי איזו מהפכה בהיסטוריה לא היתה מלווה באלימות. ראשית, תחליף את שמך ליורופסקי, אני מייעץ לו תמורת הצ'ק שהוא משאיר לי, ושנית, אל תתבייש, הימני ההוא שתמיד משדר כוחניות בטוריו, יודע היטב שמי שישלח את היד ראשון הוא התוקף כי אני חוזה שהוא יכתוב זאת במפורש בטור שלו. הוא יעשה הכל , אבל הכל כדי שזה יהיה אתה. לך עם זה קדימה זה האופי שלך, זרוק אותו על הרצפה, אל תפגע בו בצורה חמורה, ותן לו להתבכיין, כמו אחרון השמאלנים. אפילו החייל, אני אומר לו, אפילו הוא לא יאמין שזה קורה לאלוף נעוריו: הנהי, המשטרה, הוא נזרק על הרצפה. אוי. ואגב, אני מייעץ לו, אם יהיה לך זמן ורצון, הגיע הזמן להעמיד את התקשורת במבחן משפטי – מה דינו של פרסום צילום שנעשה כשאתה לא מודע לכך שאתה מצולם, לאחר ראיון פומבי, ועוד עם הכותרת שאתה משתולל, ששודר במטרה לבזות אותך, אבל העיקר, אני אומר לו, אל תתרגש, כולם מצקצקים בלשון, אבל שמת את העניין על השולחן. זה לא קנדה כאן.

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      יכול להיות שאתה כתבת את מסמך הרפז??

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מילא שאתם לא נותנים לנו לעקור זיתים של ערבים אבל גם את המנגל אתם רוצים לקחת לנו?

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        מי זה אתם? תבין, אני כותב תגובות בתוך 5 דקות מקסימום, זה כלל אצלי. לפעמים אני פוגע יותר ולפעמים פחות. כאן הרעיון היה – שלי זה נראה מגוחך שתושבי אחת המדינות האלימות ביותר בעולם פתאום מזדעזעים עד קצה נשמתם העדינה שמגיע אדם שמדבר בשפה שהם מבינים מצוין. מעבר לכך, עניינית הוא צודק.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אתה נמנה על מחבקי העצים? חסר רק שתספר לנו על אוסף הדיסקים של איה כורם שאתה מחזיק באוטו

          אהבתי

        • הומר J סימפסון הגיב:

          אם הוא צודק, אז דין רודף מרחף מעל ראשם של כל בעלי משחטות/שוחטים/אוכלי העופות/ דורכים על נמלים וכדו'.
          מי שחושב כך, אין לו זכות קיום במסגרת החברתית בעולם המודרני שכן הוא מגדיר את מרבית האוכלוסייה בעולם כרוצחים.

          אהבתי

          • anima הגיב:

            לא כל דרך חיים שונה משלך מחייבת מיד שימוש בדין רודף. הקיצוניות המחשבתית הזאת לא שונה בהרבה מההתנהלות האלימה של יורופסקי, שאתה יוצא נגדה. בעיני הוא צודק. הדרך שלו לשכנע אותך (אני מהמשוכנעים) להפסיק לאכול בשר לא נכונה. אתה, בעצם שלילת זכות הקיום של צמחונים/טבעונים, רק כי הם לא חושבים כמוך, זה שמוציא דין רודף ויוצר עוד מעגל של אלימות.

            אהבתי

            • הומר J סימפסון הגיב:

              אסביר. התכוונתי לאדם שחושב שאוכל בשר/ לובש מעיל עור ראוי למוות ושילדיו יאנסו ושאין הבדל בין מחנות ריכוז לשחיטת חיות.
              חלק מחברי הינם טבעונים והבעיה העיקרית שלי איתם היא שאין לי מושג מה להכין להם לארוחת ערב.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                הנה רעיון גאוני: אולי תשאל אותם?
                רעיון פחות גאוני: סלט, קטניות כלשהן, לחם ושות'

                אהבתי

                • anima הגיב:

                  רעיון מנצח: גוגל איט.
                  מתכונים טבעוניים
                  בלוג מצוין ואהוב עלי במיוחד: טבעוניות נהנות יותר.

                  אהבתי

                  • ברטה הגיב:

                    המון טירחה. ירקות אוכלים RAW אחרת מה הטעם. בשביל מה לרצוח קולרבי. תמונות מזעזעות שם בבלוג.

                    אהבתי

                    • shttutit הגיב:

                      שלא תחשבי שלחתוך ירקות זה לא רצח.
                      נשבעת לך שיש אנשים שסבורים שזה רצח
                      לא פחות מלשחוט חיות.

                      יש לי בת-דודה צמחונית מגיל 0 כמעט
                      ושנים שהיא מתלבטת בענין רצח הצומח

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      מי אמר שלירקות אין רגשות

                      אהבתי

                    • anima הגיב:

                      מה עכשיו, הפכת ליורופסקי של הקולורביז? ברור ש- raw food עדיף ומומלץ עד כמה שאפשר, אבל נראה אותך אוכלת חציל או דלורית נאים. אין לזה סוף, לכן נוטה להימנע מהצהרות וכותרות על צמחונות או טבעונות, ולהקפיד על תזונה אורגנית בריאה ומאוזנת, המבוססת על ירקות, פירות, דגנים (מסוימים, לא כולם), מוצרי סויה למיניהם, קטניות. את לא מתארת לעצמך איזה עושר של אפשרויות, שילובים וטעמים את יכולה להפיק מהם.

                      תמונות של אוכל לא עושות לי את זה. המתכונים בבלוג של אורי מגוונים (יש עוד בלוגים ואתרים מצוינים), די קלים להכנה ולרוב גם מאד מוצלחים.

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      אנימה, את מתפרצת לדלת פתוחה. אני צמחונית מימים ימימה ומזוני כולל את כל הדרוש- אבל שונאת לטרוח.

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      ציטוט מהטור של מאיר שלו היום במוסף שבת של ידיעות-
                      לא נגעתי </strong

                      >….ידוע לי שקוראים רבים לא מתרגשים מהתופעות האלה (פריחת כלניות טרם זמנן *ב.)אך בעיניהן ראויות לפרסום בעמוד הראשון ובראש המהדורה. הדבר מוכיח , למשל, שגם לצמחים יש רגשות ותחושות, וגם אם זעקתם לא נשמעת, הם יודעים דאגה ומצוקה, חרדה וכאב. את זאת אני אומר גם לכל הטבעונים הישנים והחדשים, הטובים והרעם, התמימים והמניפולטיביים, שנזכרים באחרונה בחדשות- יש צדק מסוים בדבריכם, אבל חשבו גם על הצמחים שאתם מתאכזרים אליהם, מבתרים עגבניות לסלט או דנים בצלים חיים למוות בתנור.

                      אהבתי

                • הומר J סימפסון הגיב:

                  שאלתי. הם דיברו על משהו שנקרא סייטן.

                  אהבתי

          • leoded הגיב:

            זה שהוא מגדיר את מרבית האוכלוסיה "רוצחים" זה לא שולל ממנו זכות קיום. לא הבנתי את ההגיון המבריק שלך.

            אהבתי

  5. leoded הגיב:

    ואני מוצא קשר בין טבעונות לבין וולווט, וביקורת התקשורת –
    בלי קשר לגארי, גורו התקיפה, שהתקשורת אורזת, ממצבת וממתגת כרגע (הכל לטובת לקוחותיה המפרסמים, וכתמיד על חשבון השוטים שצורכים אותה).
    אני מעז לקשור בין התסכול שגורם לגארי יורופסקי לאבד שליטה,
    לבין התסכול שלי (ואני מאמין של רבים פה) מההתנהלות של המדיה,
    המשטה ומזלזלת בהמונים, תוך עשיית שפטים במידע, בסיפורים ובעובדות.
    כל מי שקורא את דבורית, רואה את זה ברור, יום יום.

    אותו "מיינד קונטרול" נטול מעצורים, שמאפשר ל"ישראל היום" למרוח שער עם כותרת כמו "לא נסבול מהומות", http://prntscr.com/2abiig
    (לגיטמציה לאלימות וגזענות) מופעל בתחום הצרכנות,
    כך שמליוני אדם מאמינים, שניתן להפוך בעלי חיים לחקלאות תעשייתית.
    חקלאות החי. שתי מילים שלא מסתדרות לי,
    אבל מליונים חושבים שפרה עושה מווו ושמחה "לתת חלב".

    את התסכול על חוסר הראיה, ועל מכונת המידע שמתחזקת את עוורון ההמונים הזה,
    אני נהנה "לפרוק" (או לתחזק) כאן, בוולווט, כמעט כל יום.

    בלי קשר לנזק שנגרם פה, לכאורה, לסיכוי שאנשים בישראל יקשיבו לגארי יורפסקי,
    אני מזדהה עם הצורך להגיד מה אני באמת חושב על טון הדיבור והגשת התוכן הזלזלנית בעתונים ובערוצי הטלויזיה בישראל,
    וכמו עם מטומטמים ("היטלר היה צמחוני"), יש סיכוי לא רע לאבד כמה עשתונות.

    אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    רוגל בטור רוזנבלומי .

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    למעשה לא היה מדובר בהלוויה, אך עדיין העצמונית המשולשת מטופשת ככל עצמונית מסוגה. בעל הטמבלר "עצמונית בלוויות" מגיב על הארוע וקובר את בלוגו.

    אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    ממה שראיתי, יורופסקי נכנס לחוריעה אחרי שהסתיים – מבחינתו – הראיון. למרות שהוא עצמו הולך ומתגלה כפוסטם, נראה לי שהתקשורת המקומית כבר הוציאה עליו דין רודף.

    אהבתי

  9. ברטה הגיב:

    במעבר חד (טפו) ממודעה בהארץ למדתי היום שבתם של סוכנת שחקנים ושחקן , שנפטרה ממחלה לפני 4 שנים בדיוק ,קבורה בבית העלמין טרומפלדור. כלומר לא רק אריקאיינשטיינים וביאליקים.

    אהבתי

  10. ברטה הגיב:

    תינוק'ל עם כיפה טרם ראיתי. עם אבא כגדעון (חברון) סביר שנולד כשכיפה לראשו. אבל הוא חמוווד.

    אהבתי

  11. nurit הגיב:

    מדוע את חייבת להתחתן היום, אבקש הסבר. אם הוא לא שומע יש כנראה בעיה או שהוא חירש, או רחוק מדי או עסוק ואינו פנוי במקרה לגבש הסכם חוזי ביניכם. טוב יש לי עוד תרוצים אבל לא כאן המקום לפרט את המומחיות שלי.

    יש לאחי כבר 14 אלף לייקים, משהו משהו האיש הזה. עושה יום ולילה למעני ולמען אחי ואחיותי הנאנקים תחת הכלכלה הדורסנית של הממשלה הזו. שוין, כפי שנאמר בשיר "אין לי יותר מה לומר, מה שהיה כבר עבר….".

    אהבתי

  12. kilim הגיב:

    יש סמטוכה שלמה עם הסיפור של האפרטהייד, דבר שמשחק לשוטים מהסוג של אורן/ניצן הורוביץ. קשה לתמוך במשטר הדיכוי בסדר. אבל בשלב מסויים דרום אפריקה הציעה לשחורים זכויות מהסוג שישראל חתמה עם תכנית הפלשתינאים על האוטונומיה. המשטר הלבן הציע לשחורים ניהול עצמי, פרלמנט משלהם וכו׳. אבל השחורים הרדיקלים שמנדלה היה מנהיגם, בהשראה סובייטית, סירבו לפשרה וביקשו ״פיתרון של מדינה אחת״, ששם המשמעות שלו היתה ״אדם אחד קול אחד״. הלבנים התנגדו כי המשמעות הזאת היתה שהם יהיו במיעוט תחת שלטון שחור. אבל הלחץ של הפסבדו משכילים מהסוג של ניצן הורוביץ והעדר שלו היה מכריע. דרום אפריקה נכנעה ומסרה את המפתחות לשחורים. כיום דרום אפריקה היא בירת האיידס, הפשע והאונס. כל מי שיכול עוזב. נותרים העניים
    והעשירים ביותר. העשירים חיים מעבר לחומות אלקטרוניות אבל המחצבים פשע.

    אהבתי

    • kilim הגיב:

      צ״ל: ישראל חתמה עם הפלשתינאים על אוטונומיה.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אדם אחד קול אחד, ממש פתרון רדיקלי. נראה לי שכיום התמיכה באפרטהייד גבוהה יותר בישראל מאשר בקרב הלבנים בדרום אפריקה.

      אהבתי

      • kilim הגיב:

        אם אתה לא מבין את הקץ׳ בנוסחה הזאת, אז באמת יש לך בעיה. אין שום הבדל בין הנוסחה הזאת לבין פיתרון המדינה האחת, שפלשתינאים מתוחכמים וימנים הוזים ו/או פוסט ציונים נאיבים דורשים. בשניהם אתה מוסר את המפתחות לקבוצה היריבה שהמשמעות שלה היא הרס ובריחת המעמד הבינוני משלם המיסים.

        כבר בתקופת ״ברית שלום״ בשנות השלושים, היה ויכוח על המדינה הדו לאומית. טענת המתנגדים הייתה, ש״מה שיש לערבים להציע היהודים לא צריכים״. במדינה דו לאומית הערבים אכן יחיו ברווחה יותר מכל מקום אחר במזרח התיכון אבל היהודים בעיקר החילונים יברחו. אז למה מה כל הרעיון של הבית הלאומי. אפרטהייד באמת דומה לכיבוש, אבל הפיתרון הוא לא פשטני כמו שניצן הורוביצים חושבים.

        אהבתי

        • nurit הגיב:

          לא כאן המקום לויכוח על האידאולוגיה של "ברית שלום". אבל אני תוהה מנין שאבת את הענין ש"בעיקר היהודים החילוניים יברחו" אבל הנה יש לי קטע שאולי מסביר קצת את הגישה של הימין לעומת "ברית שלום" (יהודים חילוניים).

          "שנת 1925, שנת הגאות של העלייה הרביעית, הייתה לגורם מדרבן ומחריף את המאבק על דרכי בניינה הכלכלי-חברתי של ארץ-ישראל. העלייה ההמונית, שגשוגו של המעמד הבינוני ופועלו הכלכלי בארץ-ישראל, עוררו ביישוב ובתנועה הציונית מתקפה מצד חוגי היזמה הפרטית נגד מדיניות ההתיישבות של ההנהלה הציונית. אולם מעבר לשאלות הכלליות העלה שגשוגה של העלייה הרביעית גם שאלות עקרוניות פוליטיות, בדבר מטרתה העליונה של התנועה הציונית ובדבר דרכי התמודדותה עם האילוצים החיצוניים – במאבק שנזקקו לטענות החורגות הרחק מעבר לשאלות בניינה הכלכלי של הארץ – המפלגה הרוויזיוניסטית ואגודת "ברית שלום". אכן, אין לכלול את שתי אלה בקטגוריה אחת, לא מבחינת גודלן המספרי ומשקלן הציבורי והפוליטי, ולא במה שנוגע להגדרתן בחיים הפוליטיים זו מפלגה וזו אגודה. אף-על-פי-כן, יש קשר ומכנה משותף להקמתן של השתיים. שתיהן קמו במידה רבה כתגובה לאותם גורמי רקע של שגשוג כלכלי בארץ-ישראל, ושתיהן פיתחו קונצפציות מדיניות שהיו מענה לאותו אתגר עצמו. יתירה מזו, את הקמתה של "ברית שלום" יש להסביר במידה רבה כתגובה להתארגנותה של האופוזיציה הרוויזיוניסטית בציונות….הערעור שעלה מצד חוגי הימין הבורגני על מדיניות ההתיישבות הציונית בשם העלייה ההמונית והיזמה הפרטית, זכה אצל ציוני גרמניה לתגובת-נגד עקבית. ציוני גרמניה, האמונים על מסורת האסכולה הציונית הרדיקלית, היו בראשית שנות העשרים ממעצביה הראשיים של המדיניות הכלכלית הציונית. זו הייתה מושתת על מגמת ההתחדשות הכלכלית-חברתית של העם היהודי בארץ-ישראל ועל-כן הועידה תפקיד מרכזי לסקטור הציבורי-ציוני (באמצעות קרן-היסוד והקק"ל) כגורם מיישב, ולברית השותפות שבינו לבין תנועת-העבודה. לכן התייצבו ציוני גרמניה נגד הימין בטענה שדרישותיו משקפות מגמה להפוך את הציונות מתנועת התחדשות לאומית לתנועת הגירה גרידא, ולראות בעלייה ובהתיישבות המונית את חזות הכל. במסגרת זו הם כללו גם את הרוויזיוניסטים. מנקודת ראות זו שללו ציוני גרמניה גם את עמדתו המדינית של הרוויזיוניסטים".

          אהבתי

          • kilim הגיב:

            ארתור רופין, יו״ר ״ברית שלום״ על המשמעות של פרלמנט משותף ובמדינה שלוש רבעי מתושביה הם ערבים.

            נקודה אחרת, שבה חלקתי על שאר החברים, היתה עמדתם אל המועצה המחוקקת. בעיני האחרים היתה הדמוקראטיה עמוד התווך של מחשבתם המדינית. נבצר מהם להשתחרר מן התפיסה, שמוסדות דמוקראטיים רצויים בכל עת ובכל הארצות. זוהי תפיסתה של היהדות כולה למן אותו זמן, בו השיגו היהודים את שוויון הזכויות שלהם בעת החדשה, בהניפם ברמה את דגל הדמוקראטיה…

            אין לראות את הדמוקרטיה ואת טובת העם כמושגים זהים אין לראות את הדמוקרטיה ואת טובת העם כמושגים זהים. אכן, אפשר היה לטעון שהמועצה המחוקקת בארץ ישראל לא נועדה לשמש כפרלמנט המיוסד על זכות בחירה כללית, אלא כל עיקרה היה צעד ראשון לשיתוף העם בממשל. אמת ויציב. ברם, נשאלת השאלה אם צעד ראשון זה לא יביא בהכרח לצעדים נוספים לקראת כינון פרלמנט, ואם רשאים אנו לתמוך בצעדים אלה כשידוע לנו מראש בודאות גמורה, שהערבים ינצלו את המועצה המחוקקת, בכל הדרכים האפשריות, לשם מאבק נגד היהודים והציונות…

            מנהיגי הציונות בתקופת הישוב ראו לא אחת את הדימיון בין רודזיה הלבנה (כיום זימבאבואה), דרום אפריקה והישוב הציוני.

            אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לא הבנתי מהו "ציוני רדיקלי"? האם היקה הרדיקלי הוא התשובה שלך למזרחי הנורמטיבי של יקירתנו ברטה?

            אהבתי

כתיבת תגובה