דמנו הכחול

isra12.12.13maariv12.12.13
yediot12.12.13haaretz12.12.13

Þ


כותרות וכאלה

אנשי השנה של טיים לאורך השנים. וויי, כמה נשים!
האפיפיור הוא האיש השנה.
אין מי שלא שמע על המתרגם המזויף לשפת הסימנים, נכון?
לפי גלובס ג. יפית החליטה לא להתקדם בתהליך ההשקעה בערוץ 10. איזו הפתעה. מעניין למה.
בינתיים מדווח על שדח"זים (שידורים חוזרים) לתוכניתו של גיא פינס, לרווחת מסניפי הזוהר.

בעוד בישר"ה חוגגים את השלג בילדותיות משונה, במעריב הלך יובל גורן למתחם ארלוזורוב ובדק איך יושבי האוהלים מתכוננים לקור ולגשם. התמונה המרכזית של מעריב בשער היא לא של פתותי שלג מצוירים, כמו בישר"ה או בתאומו ידיעות, אלא של פעוט על תלת אופן חוצה את פסי הרכבת הקלה בירושלים (פלאש 90). לבד בגשם. תמונה לדוגמה שלא באה לתאר דווקא את החורף, למרות ש.

ואם להמשיך ולדבר על מזג האוויר, הרי שפערי טמפרטורות, זריחות ושקיעות עדיין קיימים בין הלוחות של ידיעות ומעריב. תחליטו לבד למי להאמין.

24 עמודי חדשות בידיעות (לרוב 36 או יותר). ממש כמו מעריב.

גם אמהות יחידניות וגם הומואים יוכלו להשתמש בשירותי פונדקאית, זו הרפורמה המתוכננת במשרד הבריאות.

שלי אפלברג, גרמניה, ל-Marker (עוד לא באתר):
"מוטי בן משה: לא העליתי בדעתי שיחברו אותי למאפיה"
moti

תרמית דם?

מי שמלהיט את הרוחות עם סערת תרומת הדם, כאילו לא מספיקה סערת השלג, הוא ידיעות. האירוע נחשף ב-ynet אתמול, והכותרת בשער העיתון היא כמנהג עדות ידיעות: "אני לא מספיק טובה לתרום דם | ל מ ה?"
הסיפור משתרע בהרחבה בכפולת 4-5, כולל טקסט שכתבה הח"כית פנינה תמנו-שטה
.
גם בישר"ה יש הפניה בשער, אך שם דחקו את הדרמה לע' 11. במעריב הלכו צעד אחד קדימה: הפניית השער אומרת "זעם בקהילה האתיופית: שיעור בני העדה שממשיכים לשירות קבע בצה"ל נמוך פי שתיים מיתר החיילים" (ע' 2).
הח"כית מנפקת ניסוחים שונים לשני העיתונים. במעריב עדכנו אותה ב"נתונים הקשים לגבי שירות יוצאי אתיופיה בצבא הקבע".
מה, מעריב ראה את סיפור הדמים, וחיפש מהר קטסטרופה אחרת עם גוון אתיופי, או שזה סתם צירופון מקרין?

יהונתן ליס בהארץ מספר למעשה מה היה (ובמילים אחרות חוזר על דברי דובר מד"א: מדובר בפרובוקציה. עוד הוא כותב שלא חשפה כלום, אלא הזכירה נוהל קיים. הארץ לא מזכיר את האירוע בשער, אלא רק בידיעה קצרה בע' 8).

תמנו שטה הגיעה אל עמדת ההתרמה בכנסת מלווה בצלמים וביקשה לתרום דם, אולם שני הנציגים במתחם סרבו לקבל את דמה והציגו בפניה את הנחיות משרד הבריאות האוסרות על התרמת דם מבני אדם שהגיעו לישראל ממדינות מרכז אפריקה.

פתאום כולם יודעים לנפנף בתקנות, כולל בתקנה הנפסדת שלא עודכנה כנראה משנות השמונים

לא ניתן להשתמש במנת הדם אם התורם נולד או גר מעל שנה בארץ שבה שכיחות האיידס גבוהה, מאז 1977, אפריקה (למעט דרום אפריקה ומדינות צפון אפריקה), דרום מזרח אסיה והאיים הקריביים.

הח"כית פנינה תמנו שטה, ילידת 1980, עלתה לישראל בגיל שלוש, שירתה בצבא (כלומר עברה אלף בדיקות דם), וילדה שני ילדים (כנ"ל). אז מנפנפים בתקנה שנולדה אחרי 1977? לא, באמת? אולי תשנו את התקנות המפגרות? ואני מתעלמת מכל ציטוטי הפוליטיקאים שקפצו על העגלה. נא לרענן תקנות. זהו.
בהקשר זה אני מוכנה לשמוע רק את דברי שרת הבריאות יעל גרמן.

זה אבסורד בלתי נסבל שבשנת 2013 במדינת ישראל בני העדה האתיופית, שהגיעו לפני יותר מ־25 שנה לארץ עדיין לא יכולים לתרום דם. אני מקיימת דיונים עם גורמי המקצוע כדי להביא לסיומו של האבסורד הזה. בכוונתי לערוך כנס פתוח לציבור שבמהלכו יוצגו גם עמדות מקצועיות מגורמים עולמיים, ובהתאם לשנות את הקריטריונים…

גם הטקסט של רן רזניק, השקול בדר"כ, מלא חורים:

שלוש הקבוצות העיקריות של האנשים מקרב 6,102 האנשים שנדבקו בישראל בנגיף ה־HIV ב־30 השנים האחרונות הם יוצאי אפריקה (2,371), הומואים (1,413) ומכורים לסמים (829). הבסיס לאיסורים האלה הוא תקופת הזמן בין מועד ההדבקה בנגיף ועד לזיהויו בבדיקות הדם במעבדה…

כלומר, יוצאי אפריקה הם בערך שליש, אוקיי? עכשיו, איך זה מתיישב עם מי שנולדה ב-1980 ועלתה לישראל בגיל שלוש? מה משך דגירת הנגיף הבלתי ניתן לזיהוי? 30 שנים?
שמעתי מהח"כית אמש עוד טענה: אמרו לה שיוצאי אתיופיה נוהגים לרוב לקיים יחסי מין עם יוצאי אתיופיה. ולכן החשש. זוהי טענה גזענית, אך מי יגיד אותה בקול?
אגב, אריה דרעי היה בכלא כמה שנים, אממ (20002002), ראיתי שהוא תרם דם אתמול. לא מסוכן? מה אומרות התקנות על יושבי הכלא? אבל בידיעות יש גם ציטוט ממנו: "גם אלף תרומות דם לא יספיקו לכסות את הדך שנשפך היום בכנסת".
במקרה זה, לא אקרא למעשה גזענות או שנאת זרים, כפי שמתעקשת מרב בטיטו בידיעות (הטור שלה מופיע ליד כל אסורי התרומה: הומואים, מי שעברו השתלת קרומי מוח או קרנית, או קיבלו טיפול בהורמון גדילה, או שהו בבריטניה, פורטוגל או אירלנד בשנים נתונות, חולים אלו ואחרים ומי שהזריקו תרופות ללא מרשם, השתמשו בסמים בהזרקה או קיימו יחסים בתשלום), אלא פשוט הוראה לא מעודכנת של משרד הבריאות. זה הכל.

אבל אומר דובר מד"א שמדובר בפרובוקציה של הח"כית, מאחר שהיא חברה בוועדה שאחראית לקביעת נהלים חדשים, ושהיא יודעת שעד שלא ישונו הנהלים אין על מה לדבר, אז למה היא מפרבקצת? פרופ' אילת שנער, מנהלת שירותי הדם של מד"א אמרה דברים דומים לידיעות.

אורחים

אף אחד לא משתין לכיוון, אבל נשיא גואטמלה, זה שבילה עם פרס החולה, עדיין בישראל. אוטו פרננדו פרז מולינה נטע עץ ביער האומות עם אפי שטנצלר יו"ר קק"ל (ידיעות, כיתמונה, ע' 16).
בשער האחורי של ידיעות מתפרסמת תמונה ששעררה את הרשת אתמול: דוגמנית העל הברזילאית ג'יזל בונדשן העלתה תמונה בה היא מניקה את בתה בת השנה בעודה עוברת טיפול יופי. לא התינוקת. היא.
gisele

חתונת השנה

כתבתי אתמול סטטוס בפייסבוק, וגם העתקתי לבלוג, שאני חייבת להתחתן, לאור התאריך. זכיתי ללייקוקים רבים, איתם כרגיל אלך לקנות במכולת (ליתר דיוק פתחו טיב טעם ליד הבית), ולא נורא שחלק לא הבינו את התבדחותי, אני כבר רגילה. מי שהיה צריך לקרוא התעלם, אבל הבוקר קראתי בידיעות על "הזוג שעשה הכל כדי לחגוג ביום בו המספרים יוצרים רצף שקורה רק פעם במאה שנה". הזוג המאושר הם רחלי גלאם ואייל זינו ממגדל העמק. החתונה המפוארת התקיימה באולם אצולת העמק אוורסט בעפולה. שם קצת אוקסימורוני.
מאחר שלא באצולה אני, וגם בעפולה לא ייצא לי להתחתן כבר אף שהיו לי כוונות בעבר, ואפילו לא במדרון יפו, אני יכולה רק לקנא בזוג הזה (יש תמונה, כנסו כנסו) שלקחו לי את הלפיד.

שמיכת הלייקים

אמממ, מזכיר משהו?

…השמועה שסתם כותבים טובים הם כבר לא סחורה פושטת במהירות. גם בעיתונים שואלים: מי עוד קונה עיתונים בגללם? לא רק שכתיבה טובה כבר לא חשובה, אומרים שם, אלא שגם הקוראים כבר לא משהו. הכותבים? הם אומרים, מי כבר ירגיש אם נחליף אותם? הם נפטרים מהם כמו שנפטרים ממטען עודף בספינה טובעת. זורקים לים טובים ויקרים, ובמקומם מביאים גרועים וזולים. אף אחד לא ירגיש בהבדל, אומר המומחה שלהם. מומחה? מומחה לעיתונות?[…]
חוק הספרים בולם כותבים והעיתונים כבר לא צריכים אותם. בלילות מרטיבות דמעותיהם את הכר… הם מוצאים נחמה בפייסבוק. שם יש פרסום ויותר מזה: אהבה. חוקי הפייסבוק מורכבים כמו טקס תה יפני, אבל הם לומדים אותם בשקידה. הם מעלים ציורי ילדות בדף שלהם ומקבלים בתמורה אהבה. מלה אחת של ביקורת הם לא יקבלו שם. הביקורת מתה ואת מקומה תופשת האהבה. הם צפים בתוך מוך חמים ורך של לייקים. זה מספק אותם (יוסי קליין, הארץ).

סיכום השנה

הפרטית שלי בפייסבוק. מיזם תמוה ושנה אקלקטית, אין מה לומר.

לפני פיזור

ראיתם את הדבר החמוד הזה?
וויז
(ענת גלילי-בלום).

ומשהו לא חמוד בכלל. בין המגיבים היותר מאותגרים רגשית יש חובבת סנאף (יחד עם עוד מופרעויות), אישה שעשרות פעמים ניסיתי לסלק מפה אך היא בשלה. האובססיה שלה היא להראות את גווייתה של תינוקת שנרצחה בפיגוע. למה פה? שתעלה בעמוד הפייסבוק שלה, שתתאבסס בכל מקום אחר עם הזוועה. למה אני צריכה להתמודד עם המפגעים הנפשיים האלו?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על דמנו הכחול

  1. מדא 10 הגיב:

    מדא 10

    אהבתי

  2. anima הגיב:

    כמומחית למדיצינה פספסת את העיקר.

    האם וולווט… עם גבר שלפני 30 שנה קינן בדמו נגיף האיידס

    .

    לפני 30 שנה. קינן. בדמו. נגיף האיידס.
    עכשיו תצחקי 😉

    אהבתי

  3. bokovsky הגיב:

    לוולווט, ככל הידוע לי, אין תואר במדיצינה.
    היא לא הוסמכה עדיין אפילו כפרמדיק/ית במד"א.
    ואת התזה שלה באפידמילוגיה היא עדיין לא כתבה.
    אז מדוע וולווט מביעה דעה כה נחרצת בנושא תרומות הדם שהיא לא ממש מבינה בו?
    מדוע וןולווט אינה מכבדת את דעתם של דוקטורים ופרופסורים שמבינים בנושא יותר ממנה?
    מדוע וולווט לא נותנת לאנשי המקצוע את הכבוד המגיע להם?
    מדוע היא לא נותנת קרדיט לאנשים שלמדו את הנושא באוניברסיטאות וחיים את הנושא בשטח?
    מדוע היא מתעלמת מחוות-דעתם של אנשים שקראו ספרות מקצועית בנושא?
    מדוע היא חושבת שהיא מבינה יותר ממומחים הבקיאים בסטטיסטיקות והסתברויות?
    ואני בכוונה נמנע מהשאלה האם וולווט היתה מוכנה לקיים יחסים אינטימיים עם גבר שלפני 30 שנה קינן בדמו נגיף האיידס – כי אני לא רוצה שהויכוח יהפוך לאישי – אבל שנינו יודעים את התשובה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      מאחר ואתה מוכשר כל כך, אתן לך (ולשאר חול הים) טיפ קטן. שאלה היפותטית אינה עובדה. נוסיף לכך מבחר בוריות. למשל, אנשים מקיימים יחסים אינטימים (או יחסי מין בעברית חדרתית), עם נשאי אידס.
      עכשי תשקול שנית אם אתה הוא הראוי לסנוט בכלה היפואית.
      יש את הנוהג הזה להניח שכל אחד חיב להחזיק בדעות הקדומות שלך. אחרת הוא פוליטקלי קורקט, יפה נפש ושאר מחמאות. לעתים יש אפשרות שמדובר פשוט באדם מעודכן יותר.

      אהבתי

    • ברטה הגיב:

      בוקובסקי לכל התהיות שלך יש תשובה אחת- כיסוי תחת.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הניתוק של התגובה המביכה שלך מהמציאות מתבטא במשפט הבא:

      ואני בכוונה נמנע מהשאלה האם וולווט היתה מוכנה לקיים יחסים אינטימיים עם גבר שלפני 30 שנה קינן בדמו נגיף האיידס – כי אני לא רוצה שהויכוח יהפוך לאישי – אבל שנינו יודעים את התשובה.

      1.מדובר באישה בת 33 שעלתה לישראל בגיל שלוש, ומאז עברה עשרות בדיקות ולא נמצאה נשאית. הנימוק לכך שלא לוקחים ממנה תרומת דם היא שנולדה באתיופיה. הבנת? כי זאת הפעם השישית שאני כותבת את זה. אבל אין סיכוי שתבין.
      2. והדבר השני, היותר חמור, חוצפתך הלא תשוער להעריך על סמך דעותיך הקדומות והגזעניות, מה אני עושה במיטה ועם מי.

      אהבתי

  4. עו"ד הגיב:

    זה היה בוקר קר במיוחד, וזה היה מזמן. הציעו לנו הצעה שלכאורה אפשר לסרב לה אם היינו אידיוטים – לתרום דם ועוד בחורף, בקור אימים. פעם הייתי פחדן, כמו כל החיילים במחלקה, ותרמתי. מאוד לא התחשק לי לתרום, מאוד לא. אם אני אז, במקום האתיופים היום, הייתי מבסוט עד הגג. לא רוצים את הדם שלי ורק רוצים לתת לי? אמריקה, בחיי. לא, אני לא רוצה להיות מופלה לרעה, זה נכון, אבל בתחום הדקירות והניסיונות העגמומיים לאתר וריד בזרוע? אה, לא ממש אכפת לי.

    אהבתי

  5. גוסטה הקטנה ז"ל הגיב:

    אנשים ממש מפגרים.
    כל תאריך בין שש ספרות חוזר "רק פעם במאה שנה".

    אהבתי

  6. roni הגיב:

    הפרשנים אוהבים מאד לפוצץ את ברית האחים בנט-לפיד. היום כותב מתי גולן מאמר ומסביר מדוע ברית האחים דווקא מחזיקה מעמד. מעניין מול החזית האחידה של הפרשנים:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000901079#fromelement=hp_deot

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    נסגור על 13/13/13 וזהו?

    אהבתי

  8. leoded הגיב:

    מדינת כל אתיופיה.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    V, ברשותך המלצה לחברת הכנסת מיכאלי ללמוד ספרדית

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    למה את לא מתקוממת גם כנגד אפליית ההומואים והמכורים לסמים (לשעבר)? זה בדיוק אותו דבר.

    אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    תמנו פוליטיקאית ומיצגת את האינטרסים של העדה האתיופית, וככזו היא לא תחמיץ הזדמנות פז להוכיח את הנקודה שלה. נציגים של מיעוטים נוקטים בפרובוקציות כדי למשוך התעניינות לבעיה העיקרית תוך שימוש באמצעים זולים. במובן זה תמנו מילאה את תפקידה. עובדה שהנושא עלה לכותרות.

    אהבתי

  12. raviv הגיב:

    אל פרשת תמנו-שטה צריך להתייחס בהקשר שלה: עוד ביטוי לברית הלא-קדושה בין יד"א ל"יש-עתיד". כל הפרובוקציה המבויימת הזאת (שהקורבנות שלה, משום מה, הם עובדים, או מתנדבים, של מד"א שמילאו הוראות, באמת נוח) היתה להערכתי מתקבלת בהרבה פחות טולרנטיות אם לא היה מדובר בח"כית ממוצא אתיופי.
    ה"מאמר" (מכתב? פמפלט?) של תמנו-שטה בידיעות הוא שיא השערורייה.
    תמנו-שטה מתגאה בו שכבר ב- 96' היא יצאה למחות נגד "אפליית האתיופים בתרומות דם". לטעמי היא טעתה אז וטועה גם היום (ובכל מקרה, זה ויכוח רפואי). ההבדל הוא שאז היה אפשר להאמין שתחושת העלבון והזעם היא אותנטית, בעיקר בגלל הסתרת המידע שהיתה חלק מהפרשה. היום כבר קשה הרבה יותר לקנות את הסחורה הזאת.

    ועוד משהו קטן – תמנו-שטה כותבת ביד"א שהיא יצאה למחות גם ב-2005, ומאז במשך שבע שנים לא חל שום שינוי. אין לי את הניסוח המדויק מולי, אבל מאז 2005 עברו כמעט 9 שנים. יכול להיות שזאת סתם טעות של הח"כית (וכאמור, לא הראשונה ולא החמורה ביותר). יכול להיות, מצד שני, שחברת הכנסת ממחזרת פה משהו שכבר כתבה בעבר, ואז זאת עוד עדות לציניות ולמניפולטיביות של הפעולות שלה.

    בכל מקרה, בלי קשר לשאלה אם צריך או לא צריך לקבל תרומות דם מיוצאי-אתיופיה, אפשר לתת גם לשירות-ציבורי פגום כמו שלנו את הקרדיט שאם כל המומחים לנושא (שהאינטרס של רובם, מתוקף תפקידם, הוא דווקא להגדיל את מספר תורמי הדם) לא מצליחים להגיע להחלטה כל-כך הרבה שנים, יש פה כנראה משהו שהוא מעבר ל"גזענות" נטו.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    “מוטי בן משה: לא העליתי בדעתי שיחברו אותי למאפיה”

    והנה עשית זאת.
    צריך דחוף איש יח"צ או לפחות יועץ תקשורת.

    אהבתי

  14. kilim הגיב:

    אין מי שלא שמע על המתרגם המזויף לשפת הסימנים, נכון?

    האיש עושה את זה כבר שנים. מי מינה אותו לתפקיד? לא צריך יותר מזה כדי להבין לאיזה פשיטת רגל הגיע השירות הציבורי בדרום אפריקה. כל דאלים גבר.

    אהבתי

  15. leoded הגיב:

    מחמאות למעריב על הכותרת היום. (בהנחה שהכותרת מבוססת על משהו מבוסס. ה"זעם האתיופי" הכל כך "ידיעותחרונותי" למטה, מקלקל כמובן. בכל זאת..

    אהבתי

  16. AlMuaddib הגיב:

    אני חושש שבנושא תרומות הדם, נפלת בפח.

    האיסור על תרומות דם במקרה זה, הוא בכל מדינות העולם המפותח, ובישראל – למען האמת – יותר ליברלים מאשר במדינות אחרות.

    התקנות לא מיושנות, והן מבוססות על נתונים אפידמיולוגיים רציניים.

    כדאי, לפני שמנפנפים בבורות בצורה בולטת, לבדוק את הנושא. התקנה לגבי אנשים שנולדו לאחר 1977 לא יחודית לישראל, אלא משותפת למדינות רבות, כולל ארה"ב, למשל.

    אה. ותמנו-שטה כבר זמן רב עמוק בתוך הנושא, והתקנות היו מוכרות לה היטב, כולל הסיבות. מעניין מדוע מישהו שחי באנגליה בין השנים 1980-1996 תקופה מצטברת של שישה חודשים, וגם הוא מנוע מלתרום דם, לא קופץ על כך שמפלים אותו בגלל שנאת אנגלים.

    http://www.mdais.org/364/

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה קופץ סתם? אמרתי משהו על ישראל? ומה אתה מביא לי קישור למה שציטטתי בעצמי? אתה באמת חושב ש-30 שנה אחרי שעלתה בגיל שלוש היא עוד חשודה? הרי אתה יודע שיש ועדה הבוחנת שוב את הקריטריונים. ואני עצמי אמרתי שהיא פרובוקטורית. ציטטתי את הארץ ליתר דיוק.

      אהבתי

      • AlMuaddib הגיב:

        אני חושש שלא הצלחתי להבהיר את כוונתי.

        כתבת למעלה כי "הח”כית פנינה תמנו שטה, ילידת 1980, עלתה לישראל בגיל שלוש, שירתה בצבא (כלומר עברה אלף בדיקות דם), וילדה שני ילדים (כנ”ל). אז מנפנפים בתקנה שנולדה אחרי 1977? לא, באמת? אולי תשנו את התקנות המפגרות? ואני מתעלמת מכל ציטוטי הפוליטיקאים שקפצו על העגלה. נא לרענן תקנות. זהו."

        התקנה לגבי מי שנולד וכו' לאחר שנת 1977, לא הומצאה בישראל. היא משותפת למשרדי בריאות וארגונים בינלאומיים רבים. את מנפנפת בביטול בכך שחלפו 30 שנה, בלי לדעת שיש תופעות ביולוגיות שנותרות קיימות גם לאחר שנים ארוכות. ניתן לתת מינימום של קרדיט למומחים באפידמיולוגיה שהם לא סתם מתקינים "תקנות מפגרות", את יודעת.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          בבקשה, תראה לי מראה מקום אחד. אחד בלבד, המראה שנשאות נגיף האיידס יכולה להתגלות אחרי 30 שנה (הרי זו הטענה, "נולדה באתיופיה"), לאחר שלא התגלתה בנניח עשר בדיקות קודמות במהלך החיים של אותו אדם, על פני אותן 30 שנה.

          אהבתי

          • AlMuaddib הגיב:

            אחד מעקרונות היסוד של בריאות הציבור, הוא עקרון הזהירות המונעת. כלומר, כל עוד אין מידע ברור שזה נטול סיכונים – לא יוצרים סיכון לציבור.
            ידע מחקרי על כך שנשאים של איידס ללא סימפטומים יכולים לחיות בלי שום סימפטום – ולפיכך בלי כל ידיעה שהם נשאים – גם מעל 10 שנים – יש.
            העובדה שרגישות הבדיקות לאיידס אינה מספיקה, לומר – יכולות להיות טעויות של False-Negative – אנשים שהם נשאים אך הבדיקה תצא שלילית, כאילו הם לא נשאים – היא גורם נוסף.

            הגורמים הללו מצטרפים, ומביאים לכך ששירותי דם בכל העולם המפותח לא מקבלים תרומות דם מאנשים שיש סיכון שהם נשאים. שירותים כאלו הם מנגנון להצלת חיים. אף אחד לא רוצה שיקרו אצלנו מקרים מהסוג שקרו במדינות בעולם בשנות השמונים, שאנשים קיבלו ערוי דם, ונדבקו מאיידס מהדם שבערוי.

            את לא משתכנעת שקיים סיכון, ויתכן שגם היית מוכנה שאת, או מי מהקרובים לך, יקבלו ערוי דם כזה. מי שבאחריותם לדאוג שרבים לא ידבקו – מחוייבים בזהירות רבה יותר.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אין גבול לקשקושציה, אה?
              אומרים לך 30 שנה!
              אני ממש מקווה שאתה נזהר כל חייך לא לשכב עם יוצא/ת אתיופיה (או עם מישהו ששכב עם מישהו וגו') או ללדת איתו/ה ילד. כי, you'll never know
              חבל"ז. הלכתי לדרב"ק.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                המגיב אמר דברי טעם.
                כמה קל לבטל דברי אחרים בשם הקורקטנס.
                מה לשיטתך? במשרד הבריאות סתם יושבים גזענים שלא אוהבים כהי עור?

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  לא אמרתי גזענים. חלילה.
                  הרי כבר בפוסט אמרתי שלא מדובר בגזענות אלא בסתם פיגור.
                  ואני ממש מקווה שגם רעייתך לא נולדה חלילה "שם", טפייי.

                  אהבתי

                • ברטה הגיב:

                  אותו משרד בריאות לא בדק לפני 10 שנים את מזון התינוקות רמדיה ואלמלא רופאה אחת היו עשרות ילדים שכיום בכיתה ה' משותקים במקרה הטוב. גיבורים על שחורי עור.

                  אהבתי

              • shaulch הגיב:

                התעלמת ממה שהוא כותב:

                התקנה לה את קוראית מפגרת היא תקנה מקובלת במשרדי בריאות וארגונים בינלאומיים רבים ולא ייחודית לישראל.

                ולכן זה לא נכון לבוא ולהגיד "בואו נשנה את התקנה המפגרת".אם כבר את יכולה לנסות ולשאול מתי היה הדיון האחרון בתקנה הזאת בעולם ולמה זה עדיין תקף. (או לחלופין לבקש ממנו להוכיח שאכן התקנה תקפה בעולם המערבי)

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  אני לא מאמינה שהתקנה מתייחסת למי שעלו לפני 30 שנה מאותה מדינה, ועברו באותן 30 שנה עשרות בדיקות.
                  (גיוס, הריון, לידה וגו').
                  ואם יש עוד מדינות עם תקנה מטופשת כמו ישראל, אז מה?
                  ודי, אני לא רוצה לחזור על עצמי. כבר כתבתי את זה (רק בתגובות) חמש פעמים. מה לא הבנתם?

                  אהבתי

                  • ברטה הגיב:

                    עדה שלימה סומנה ונפסלה בעוד חלקים אחרים באוכלוסיה נושאים מחוללי מחלה שלא תמיד מתגלים בבדיקות שנערכות לפני העברת העירוי.
                    בתרומות דם נהוג שלא לקחת דם מאנשים שיש סבירות גבוהה מהרגיל באוכלוסייה שהם נושאים בדמם גורמים מחוללי מחלה. סבירות גבוהה מהרגיל היא כוללנית ולמעשה לא מבטיחה שהציבור מחוסן מהידבקות. נשאלת השאלה כמה דורות קדימה תישא העדה האתיופית את אות קין הזה.

                    אהבתי

          • שועלן הגיב:

            אז מה את רוצה?
            שמי שבסיכון גבוה יציג בפני מד"א בדיקות עדכניות לאיידס?
            ואז את ופנינה לא תצעקו גזענות שרק מהם מבקשים?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              מה סיכון גבוה? שהיא נולדה לפני 33 שנים באתיופיה ועלתה לפני 30 שנה לארץ? דייי, תקשיב לעצמך.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                מה זה משנה כמה זמן היא בארץ?
                יש סיכוי לא מבוטל שהיא נדבקה בילדותה.
                לא כולם עוברים בדיקות אידס בחייהם.
                ומה את רוצה? שהיא תציג למד"א אישור עדכני שהיא לא נשאית?

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  אורן, לפני שאתה מתפרץ, וקשה.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    הכרחתני לענות כפייקאני. העובדה שתינוקות נדבקים באידס מובנת. לעומתם עולים מאתיופיה שהגיעו בגיל צעיר מאבדים עם הזמן את המאפיינים הפיזים. האם תדרוש מכל תורם אישור שלא עלה מאתיופיה.

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      א. מה זאת אומרת מאבדים את המאפיינים הפיזיים? מייקל ג'קסון סטייל?
                      ב. אתה אידיוט. לא קובעים מי גר שנה ומעלה במדינות הסיכון לפי צבע העור בדיוק כמו שלא קובעים מי הומו / מכור לסמים לפי מראה חיצוני. אתה אמור להצהיר על כך.
                      ג. אה, זה לא היה אורן, זה היה פייק.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      א. אני לא מאמין שטרחת להגיב.
                      ב. גם לאורן מזויף יש דם אמיתי.
                      ג. אתה מבצע "הליכת ירח" על הדם.

                      אהבתי

כתיבת תגובה