העניין עם סין

isra19.12.13yediot19.12.13

haaretz19.12.13maariv19.12.13
18.12.13.inddmaariverev19.12.13

 פלסטיני, מחבל, מבוקש

הכותרת המפוצלת: "הימ"מ הרג פלסטיני בג'נין, צה"ל הרג מחבל" (ynet). זו הכותרת הראשית.
הכותרת לידיעה עצמה היא: "שני פלסטינים נהרגו בפעילות הימ"מ וצה"ל".
jenin

nrg: "תקרית נוספת הלילה: צה"ל ירה למוות במחבל" (ובהפניה: במבוקש). בעיתון המודפס הצליחו לדחוס ידיעונת בע' 4 והפניית סטריפ בשער.
הארץ: "פלסטיני נהרג מאש צה"ל בפעילות בקלקיליה".
ובהפניה הראשית:
haaretzHP19.12.13

בישר"ה, בכותרת הגג: "מארב בג'נין: אש לעבר כוח ימ"מ" | בידיעה עצמה: מחבל נהרג בקלקיליה, פלסטיני נהרג בג'נין.
לא הבנתי: אם זו פעילות יזומה של צה"ל, ככתוב בידיעה, אז איך "מארב בג'נין"?
וגם: "עימותים בג'נין בין כוח צה"ל לפלסטינים".

הרב אלון

במעריב יש תמונה מרכזית והפניה לשני מאמרים בשער, וההמשך בע' 8 ובמדור הדעות.
הכותרת מציינת ש"הורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין".

מיכל אהרוני בטור צודק על קלות הדעת של ההתייחסות לפגיעה בגברים. נורא חבל שקלקלו לה אותו בציטוט בשער.
naar

הכותרת הראשית של ישר"ה מאתמול, "איבד את השליטה", יכולה להתאים גם להיום, בהתייחס לרב מרדכי אלון, שזוכה גם הוא לכותרת מרכזית בשער.
בידיעות עונשו של הרב אלון מופיע רק בע' 8 עם הכותרת: "לא הודה, לא הביע חרטה, לא יישב בכלא".
בסוף כותרת המשנה ציטוט של השופטת: "פגיעה חמורה נגרמה למשפחתו".
בהארץ הידיעה מופיעה בחלק התחתון של השער, ובע' 8. תזכורת לעונש ולמעשה: "מעשים מגונים בכוח".

נוחי דנקנר

ידיעה מעניינת דווקא בידיעות (והנה ב-ynet ובכלכליסט, ובגלובס), שזוכה אפילו להפניית בשער, שרובו מוקדש להפניות סופהשבוע: ב-1 בספטמבר העביר דנקנר חצי מהווילה (1,000 מ"ר) שלו בהרצליה ע"ש אשתו אורלי. מה המשמעות? מתוך הידיעה של עופר פטרסבורג: "למנוע מהנושים לשים יד על הבית".
נראה לי שב-Marker אוכלים את הלב. איך זה שעוד לא העלו שם את הידיעה?

צביקה גוטליב, הפניה בראש עמוד הבית של הארץ: למה אנחנו שונאים את דנקנר.

אביגדור ליברמן

דן מרגלית בישר"ה מחבר בין שתי השמחות: השופטת שזיכתה את ליברמן הקלה עם אלון.
"תיק סגור", מדווח ידיעות בע' 10.

העציר X

מה עשה העציר X (טרוור בורמן, אוסטרליה).

מכת חשמל

דורון רובין, שכתב את הדו"ח נגד חברת חשמל ב-1992 אומר שהחברה כשלה גם הפעם, ושמסקנות הדו"ח שלו לא הופנמו (שרה ליבוביץ-דר, מעריב).
מנכ"ל חברת חשמל אמר בסופהשבוע, אני מזכירה, "מגיע לנו צל"ש".
מעריב מתמקד בכפולה הפותחת שלו בהמשך נזקי הסופה, אבל בצפת, לא בירושלים. "צפת נשארה בקטסטרופה". ראש העירייה אומר שהעיר נראית כאילו עברה צונאמי. ואכן, תוהים הצפתים, למה התקשורת התנפלה על ירושלים והתעלמה מאיתנו? דא, נו. איזו שאלה.
בירושלים לומדים כרגיל, בצפת חלקית.

סין, ישראל, רה"מ והטרור

אלו שיקולי העריכה המצודדים של מהדורת ישר"ה באייפון הבוקר: הידיעה הרביעית בחשיבותה – האירוע החגיגי לכבוד ביקורו של שר החוץ הסיני בישראל בו השתתפה גם הגברת מרים אדלסון ׁׁ(בע' 25).
על המפגש ההיסטורי והלוהט בין רה"מ לשר ועל המחויבות והידידות בין שתי המדינות אפשר לקרוא בכל עמוד 9.
אם תגגלו "ביקור שר החוץ הסיני" תגיעו לידיעות מלפני כמה שנים. עושה רושם שרק ישר"ה מדווח היום על הביקור. מדוע זה? שאר התקשורת לא מתעניינת בו?
זו כנראה התשובה של רה"מ ושל עיתונו לכותרת הראשית של ידיעות אתמול:
"היחידה הסודית שפעלה נגד הזרמת כסף לטרור והאיום של סין שגרם לראש הממשלה להתקפל"
אציין רק שאין שום תגובה של לשכת הרה"מ בכתבה של אתמול בידיעות.
הבוקר יש ידיעה נוספת בידיעות בנושא (ע' 12): המשפחות ממשיכות לזעום על נתניהו.

אתמהה על שזו לא כותרת ראשית בישר"ה הבוקר, מחד, מאידך, מה רוצה הרה"מ ועיתונו לספר? שהיחסים עם סין סבבה? כן, והסיבה לכך עולה מהכתבה של אתמול.

isra19.12.13iphone

בהארץ ובמארקר יש שתי ידיעות תמוהות על סין: 1. על בית הספר לשומרי ראש, שיש בו גם מאמנים ישראלים, איך לא 2. על הכשרת דוברי סינית כמורי דרך ע"י משרד החוץ.
ומשהו אחר לגמרי בעיתון הרביעי: בגדי ילדים מסין מכילים חומר רעיל (מעריב).
אז מה קורה פה? אם הידיעה של ידיעות, פולואו לתחילת הפרשה בקיץ היא כה דרמטית, איך זה ששאר העיתונים לא כותבים על כך מילה? מה, זה מאהבת נתניהו? ולמה הם לא כותבים על ביקור שר החוץ הסיני? ולמה רק ידיעות ביזאר?
מה אני לא מבינה?

מצוקת הדיור

פתרון נחמד: קיבוץ בבניין בן שמונה קומות (קשת רוזנבלום, גלריה).

מדינת כל גזעניה

אורי משגב: "מה פשר אגרוף הפלדה שבו היכתה מדינת היהודים 150 מבקשי מקלט תשושים ומורעבים שמאסו במחנה הריכוז שלהם".

רק אני רואה את הכותרת הזו: "לאשכנזים קל יותר לעשות כסף", ובא לי להפליק למי שנתנו אותה?

משתכשכים בביצה

פרס חיפה לתקשורת הוענק אתמול למו"ל כלכליסט, יואל אסתרון. זהו פרס מפעל חיים על "העצמת חופש הביטוי והכתיבה היוצרת למען החברה הישראלית".
(ידיעות, ע' 28+ תמונה).

פתאום נזכרתי: חצי שנה עברה מאז עזב דורון רוזנבלום את הארץ. איפה הוא? מצאתי טור שכתב לטיים אאוט בחודש שעבר על רוחות רפאים בתל-אביב.

דניאל מעוז קיבל אפשרות להתראיין לתקשורת. המשפחה זועמת. נראה מי יעז לראיין אותו.
מה שנורא זה שלא מדובר במישהו שיגיד חטאתי פשעתי, אני מצטער, אלא שכל הראיון, אם חלילה יקרה, ידבר על כך שהוא חף מפשע ושאחיו הוא הרוצח.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ:

א. הניו יורק טיימס בכתבה מושקעת בהמשכים על דסאני, ילדה חסרת בית מניו יורק.
זה החלק הראשון בעברית.
שניים מסגניו של ראש העיר בלומברג התלוננו בטור דעה בוולסטריט ז'ורנל על חוסר הוגנות ואי מתן אפשרות לתגובה.
העורכת הציבורית של הטיימס מגיבה. מצביעה נכון על ההבדל בין סיפור אישי לכתבה פוליטית.
ב. הכתבה פורסמה בעמודי החדשות (ובצורה מושקעת בדיגיטל). זה מחדד את הבעיה של המוסף השבועי של הטיימס ושל עיתונים יומיים בכלל. קאפיטל ניו יורק על העבר והעתיד של המגזין.
ג. דיון על המקורות ה"אנונימיים" בעיתונות.
ד. פוינטר בסיכום השנתי של טעויות מביכות ותיקונים משעשעים.

צהוV

הנסיכה שרלוט, המסרבת לשאת בתואר נסיכה, נכדתה של גרייס קלי, נישאה לפני חודשים ספורים במיוחד לגד אלמלח, הקומיקאי היהודי צרפתי, ועתה נולד להם בן, רפאל. נו.
הוא לא יהודי, אל תבנו על נסיך יהודי, אוקיי?
בידיעות לא אכפת לאיש, והכותרת הזהובה היא "הנסיך רפי".

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג ששכחתי להזכירם ימים ארוכים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

51 תגובות על העניין עם סין

  1. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אתה טיפש.

    אהבתי

  2. שכחו אותי בבלוג הגיב:

    ניימן מציג פרויקט הערכות על עתיד התקשורת.
    ובהתאם לכך, תהיה. האם יש מקום להמשיך לקרוא לביתך בלוג?
    בלוג הפך לדבר המתעדכן פעם בחודש, ובלוגר כבר לא צעיר ונועז כילד חדרתי השוחה בשלוליות החורף.
    טור המתעדכן מדי יום, ללא התחשבות בתשישות וברעב, הוא כבר דבר אחר.

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    אורי משגב: “מה פשר אגרוף הפלדה שבו היכתה מדינת היהודים 150 מבקשי מקלט תשושים ומורעבים שמאסו במחנה הריכוז שלהם”.

    משגב? זה לא העיתונאי שקרא, רק לפני אי אילו שנים,

    אולי מוטב להניח – מעט, לפעמים, פה ושם – לששת המיליונים ולחזור לנהל את מדיניות החוץ והביטחון שלנו עם יותר שיקול דעת רציונלי ופחות היסטריה מטעם ההיסטוריה.

    ומאז מפגין חוסר שיקול דעת והיסטריה כשהוא משווה את מה שלא מוצא חן בעיניו לנאציזם? האם אוצר ביטויי הגנאי שלו כל כך דל?

    אה, רגע, הפעם יש לנו גם "פאשיזם". לרגע דאגתי.

    ולעניין:

    תשושים? הם תשושים כי הם החליטו ללכת לירושלים ברגל, כלומר אלו מהם שלא נסעו באוטובוס.

    מורעבים? הם רעבים כי הם החליטו לשבות רעב.

    מחנה ריכוז? מה יש, "כלא" כבר לא מספיק טוב? אני מניח שלמחנה הסגור אליו אותם 150 איש הועברו משגב כבר יקרא "מחנה השמדה", הרי מה כבר יותר גרוע ממחנה ריכוז?

    מחנה ריכוז שרוב יושביו יכולים פשוט לקום ולצאת ממנו בהליכה. בלי לחפור מתחת לחומות, בלי לחתוך גדרות תיל, בלי לחשוש משומרים חמושים וכלבי שמירה תוקפניים, בלי תעודות מזוייפות ותחפושות אבל עם ליווי צמוד של תומכים ועיתונאים.

    לפחות הוא מספק את ההסבר להיסטריה שלו בעצמו:

    תסכול, מבוכה, פופוליזם, הסטה, השלכה, דיסוננס קוגניטיבי

    אהבתי

    • שכחו אותי בבלוג הגיב:

      מאחר ויש הסבר בטור, הביקורת שלך תמוהה, כנראה לא קראת את משגב. כל השאר זה הבדל בינכם בשאלת מעמד הפליטים.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        דוקא קראתי את גיבוב המילים חסר הפשר של משגב. אולי אתה לא טרחת?

        הסבר? הסבר למה? הוא מסביר מדוע הוא מציין את תשישותם ורעבם של האיקסים (לא, כפי שמשגב מציין, אתה לא יודע אם הם פליטים או לא), כשהם אלו שבכוונה תילה הביאו את עצמם למצב הזה?

        הוא מסביר מדוע מחנה פתוח, כפי שמוכך מהעובדה שכבר היום הראשון רוב יושביו פשוט קמו ועזבו אותו, משודרג אצלו מהתואר "כלא" עד כדי "מחנה ריכוז"?

        הוא מסביר מדוע הוא משקר בנוגע לסיבת העסקה עם סין?

        הוא מסביר מדוע הוא מכנה את מי שנכנסו למדינה בניגוד לחוק "מי שלא ביצעו עברה מוכחת"?

        הוא מסביר מדוע הוא טוען שהיחס כלפיהם נובע מחמת עורם הכהה, כשרק לפני כמה שנים שמענו את אותן תלונות על היחס למהגרי עבודה ממדינות המזרח הרחוק, שעורם בהיר בהרבה?

        האם הוא מסביר מדוע הוא חושב שעוצמת הכח שהופעל כנגד האיקסים שעזבו בניגוד לחוק את מחנה השהיה גבוהה יותר מזו שהופעלה בפיזור הפגנות לא חוקיות אחרות?

        הוא מסביר מדוע הוא לא רואה הבדל בין מי שנכנס למדינה כחוק, עובד בה מספר שנים בהתאם לאשרת השהיה שקיבל ואז חוזר לארצו עם הכסף שהרוויח למי שנכנס למדינה שלא כחוק ומתעקש שלא בא לחפש עבודה, אבל מתלונן אם אוסרים עליו להוציא כסף מהארץ בטרם יצא ממנה?

        הוא מסביר מדוע השוואת מדינה שמפתחת נשק להשמדה המוני ואמצעי שיגור לנשק זה ושהנהגתה חוזרת שוב ושוב על איומי השמדה כלפי מדינת ישראל לגרמניה הנאצית היא השוואה היסטרית, אבל ההשוואה של כל דבר שלא מוצא חן בעיניו לנאציזם ופאשיזם מעיד על רציונאליות?

        הוא מסביר איך המספט שסוגר את הקשקשת שלו,

        לאן נעלם ״מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, ואידך זיל גמור״

        מתקשר לביטויי החמדה שהוא משפריץ כלפי כל מי שמעיז שלא להסכים עימו?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          נו, עדין לא קראת, אתה עף על השאלות הרטורית שלך, ולא מפעיל קלט. תשישות מחשבתית ושנאה לאחר.

          אהבתי

        • anima הגיב:

          אתה (האמיר) וחבריך לתא הגזענים בבלוג חייבים להפסיק לנופף ב"מתקן שהייה פתוח". הם אמנם מורשים לצאת מהמתקן במהלך היום, אך מחויבים לחזור אליו עד השעה 22:00. מי שלא חוזר בזמן, נשלח בחזרה לכלא סהרונים.

          So much for Freedom

          אהבתי

  4. מקאו היום הגיב:

    בהתחשב בכך שהכנסות וינשיאן מקאו תלויות בהחלטות המשטר הסיני, אין להתפלא על כרכורי ישראל היום.
    על החלטות בנושא תביעת הבנק הסיני לא משפיע. כי יש לזכור שאנחנו ישראלים, ולא נציגים של איל הימורים מווגאס.

    אהבתי

  5. ziki הגיב:

    עד מתי יקראו לאלון הזה "רב"?
    מתי אנשים גומרים להיות רבנים?
    מה עוד צריך לקרות בכדי שכל מני מצגרים, אלונים ושאר בני מינם וסוגם יחדלו להקרא "רב"?

    אהבתי

  6. נירית הגיב:

    לאוהבי האתיקה בתקשורת מחוץ לביצתנו המקומית:

    The best and worst media errors and corrections in 2013

    על חלק מהתיקונים נקרעתי מצחוק 😆

    אהבתי

  7. roni הגיב:

    מי יראיין את דניאל מעוז? לדעתי, ידיעות אחרונות ימהר להציע לו במה, כנראה ביום ששי רב התפוצה. העתון הזה נותן במה אוהדת לכל עבריין מורשע.

    אהבתי

  8. Mosh הגיב:

    שאלה שעלתה לי בראש כרגע :

    אדם שחווה רדיפה, עמד בפני שחיטה במדינתו וניצל בעור שיניו … האם לא יקבל כל דבר שיציעו לו בשתי ידיו ויודה למארחיו על שהצילו אותו ממוות בטוח ?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      תנסה ותראה.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        לא חוויתי על בשרי… אבל שמעתי את חוויות הורי הוריי
        והם היו מוכנים לחיות באוהלים, באדמה צחיחה, עם אוכל בהקצבה ופדאיונים שעושים "ביקורי פתע".. הכל כדי לצאת ממדינות ערב שבהן יום אחד השכן הופך לאוייב.
        אז לא… לא חוויתי, אבל אני מאמין שאם הסבל של אותם" פליטים" היה אמיתי – אז הם לא היו מעלים דרישות ועולים לרגל תוך כדי שהם (ואני חייב להגיד שזה היה מראה כ"כ מבויים להחליא) מצליבים את ידיהם ותמונות אלו נשלחות לכל עבר.

        אז… רוצה לדבר על סבל?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מצטער, המבט הגזעני לא פועל אצלי, לכן רואה דברים אחרים.

          אהבתי

          • Mosh הגיב:

            למה כשעונים לאלו מהצד השני של הדעות הם עונים תשובה קצרה ומאשימה בגזענות/פאשיזם/נאציזם? מה היה גזעני בתשובה שלי?

            תענה פעם אחת תשובה אמיתית… האם לדעתך אדם שעבר כביכול סבל וסכנת חיים יכול לבוא בדרישות לאלו שמקבלים אותו? גם אם זה המינימום ההכרחי?

            ואולי אלו שמוחים אלו אנשים שחשבו שהמצב הכלכלי שלהם יכול להשתפר כשיגיעו לציון וגילו פתאום שלא מקבלים פה את אלו שנכנסו בדרך לא חוקית למדינה?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              תיקון לחוק כבוד האדם וחרותו, "אלא אם כן הוא סבל קודם, שיגיד תודה וישתוק".
              ההם שלך גזעני ומכוער, אני יודע שלא תבין את זה, כי אתה מניח שגזענות זו זכות יסוד.
              החירות של אחר, ראויה להגנה יותר מהגזענות שלך. כל אחד מהם אדם מלא, ולא יצוג של אפריקה.

              אהבתי

              • Mosh הגיב:

                ואוו….. אתה ממש ממש מסנן את כל התוכן כדי להוציא אותי חשוך, אה?
                כך בעצם אתה מבטל אותי ואת דעותיי כי אני בעצם גזען.

                רוצה שנלך מכיוון אחר, אין בעיה…
                אם אותם "פליטים" באמת נסו על חייהם, למה חלקם הגדול לא הגיש בקשה להכרה כפליטים ע"י המדינה?

                אני יודע שהדבר הראשון שאני הייתי עושה כאשר הייתי בורח ממדינה שמבקשת את רעתי, הייתי דואג להכרה והגנה של המדינה המארחת ולא מתחמק מהשלטון ומפגין נגדו… ולא, טיעון שהמדינה אשמה לא אוכל פה!
                ולא, אתה לא מוגדר פליט בגלל שאתה מגדיר עצמך כפליט אלא כי המדינה המארחת הגדירה אותך ככזה – וזה החוק!

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  למה חלקם הגדול לא הגיש בקשה להכרה כפליטים ע”י המדינה?

                  אז יש פה שני חלקים, ואתה מתיחס אליהם כגוף אחד, משמע גזענות.
                  חלק מדרישות הצועדים היו שידוני בבקשת הפליטות שלהם, משמע זכאים, ולא אמורה להיות לך בעיה.

                  אהבתי

                  • מי שארגן את המחאה והשילוט המרגש בכתב העגול מכיר בע"פ את ההסכמים והאמנות הבינלאומיות והטיעונים הנבובים ולא פחות חשוב- לגייס כסף. קיבלתם מהמדינה רשיון לייבוא צרות ובחרתם לצפצף על מגילת העצמאות כי שנינו יודעים שבלי מסתננים אין תרומות ומשכורות. הדמגוגיה על גזענות האחר או הבנת הנקרא ההיבט המשפטי, המוסרי מציבה אותך כאידיוט שימושי או אדם צבוע במיוחד.

                    אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            קח אפוא דוגמא אחרת, שתנטרל את האלמנט ה"גזעני" בתגובה של מוש:
            פליטים מסוריה, שנמלטו מאימת המלחמה (שבה כל הצדדים ערבים זה לזה), גרים בהמוניהם בטורקיה ובירדן. את התנאים שבהם הם חיים אתה ודאי מכיר.
            אני לא מצדיק את המלחמה, או את התנאים.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              לא מבין, למה אני צריך דוגמא שלא קשורה לדבר מובן. חברי התא הגזעני חושבים שאדם שניצל צריך לשלם על כך בחרותו ולהגיד תודה. אין מילים, אתה טיפש.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                באמת לא הבנת:
                פליטים מאזור מלחמה יש גם בסוריה. מצבם שם שונה. את התנאים שבהם הם חיים לא קבעה מדינת ישראל הגזענית. אני מניח, למרות התנאים הגרועים, שזה עדיין עדיף על פני מלחמה.

                אתה כנראה גם לא מבין מהי חירות, אם אתה סבור ששללו אותה. כבר שועלן והאמיר הצביעו עליה.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  מה קשור תנאי הפליטים בסוריה מלבד חוסר ההגיון הגזעני שלך. הרי הובהרו לך תנאי השהיה במתקן, והחובה להשאר בו, למה להתעקש להיות טיפש.

                  אהבתי

                  • הינשוף של מינרווה הגיב:

                    זה מה שאמר מוש:

                    לא חוויתי על בשרי… אבל שמעתי את חוויות הורי הוריי
                    והם היו מוכנים לחיות באוהלים, באדמה צחיחה, עם אוכל בהקצבה ופדאיונים שעושים “ביקורי פתע”.. הכל כדי לצאת ממדינות ערב שבהן יום אחד השכן הופך לאוייב.
                    אז לא… לא חוויתי, אבל אני מאמין שאם הסבל של אותם” פליטים” היה אמיתי – אז הם לא היו מעלים דרישות ועולים לרגל תוך כדי שהם (ואני חייב להגיד שזה היה מראה כ”כ מבויים להחליא) מצליבים את ידיהם ותמונות אלו נשלחות לכל עבר.

                    וזה מה שאתה ענית לו:

                    מצטער, המבט הגזעני לא פועל אצלי, לכן רואה דברים אחרים.

                    מסיבה זו, הדוגמא שלי הפריכה את הנימוק לאורו אתה פוסל את מה שמוש אומר.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אני מתקשה לעקוב אחר חוסר ההגיון. העולים הוחזקו במתקני כליאה? חברי התא הגזעני חושבים שהויכוח הוא על רמת התנאים החומריים שמקבלים הפליטים.

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      באתי לומר רק זאת:
                      1. לא מדובר בגזענות, שכן אין כאן אפליה על בסיס שלא ממין העניין (גזע/דת/צבע עור וכדומה). התנאים שבהם גרים הפליטים (נקבל, כאמור, את הטענה שהם פליטים) לא נובעים מצבע עור.
                      2. התנאים אינם כבכלא, או, גרוע – מחנה ריכוז. הדוגמא של הפליטים בסוריה וירדן באה להמחיש זאת. התנאים מספיק טובים כדי להרחיק מהפליטים את אימת המלחמה. אלא אם כן מדובר במהגרי עבודה, אין בכך בעיה.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      אתה לא צוחק, אתה עדין לא מבין. נושא הפליטים מביא לשיאי כסילות אצל הגזענים.

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      נדמה שאינך מבין את משמעותו של המונח גזענות, שבו אתה משתמש בחופשיות כה רבה. לדעתך פירושו "כל מי שלא חושב כמוני". זה לא מדויק: גזען הוא מי שמפלה אדם אחר על בסיס לא ענייני.
                      במוזיאון תל-אביב יש אפליה בין תושב העיר למי שאינו כזה: האחד זכאי להנחה והאחר לא. זו אינה גזענות. למנוע מאדם להיכנס למוזיאון בשל צבע עור – זו גזענות.
                      אני מקווה שעכשיו זה מובן יותר, ותחדל מלהאשים שלא בצדק אנשים בגזענות. שאחרת עוד ישתמע שאתה עצמך גזען, שכן נימוקים רציונליים לתמוך בטענות הגזענות אין לך.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      ולפי כך מי שגוזל את חרותו של אדם אחר על בסיס לאום, מונע ממנו מקבלת יחס כאדם פרטי אלא מתייחס אליו כסכנה כללית רק על בסיס הלאום. מי שחרד מבני לאום אחר עד כדי כליאתם לצורך למנוע "סכנה" כללית מהם. הוא בהחלט גזען. אתה חושב רק על אפליה על בסיס גזע, ומחליט שאם היפותטית תפלה בן גזע אחר אז אין גזענות. על כן הכסילות המגוחכת בהשוואה לפליט סוריה.
                      למה ההתעקשות המגוחכת להמנע מלעסוק מהגבלת החרות, ולחשוב כמו מוש שהפליטים מוחים על תנאים חומריים, ומכך לפתח דין עקר, מגוחך וחסר משמעות של השוואה לפליטים סורים או עולים.

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      1.

                      ולפי כך מי שגוזל את חרותו של אדם אחר על בסיס לאום, מונע ממנו מקבלת יחס כאדם פרטי אלא מתייחס אליו כסכנה כללית רק על בסיס הלאום. מי שחרד מבני לאום אחר עד כדי כליאתם לצורך למנוע “סכנה” כללית מהם. הוא בהחלט גזען.

                      להזכירך, ישנה אפליה שהיא מוצדקת. הדוגמא שאתה מעלה היא כזו: לכל מדינה זכות לקבוע מי רשאי להיכנס אליה ומי לא. זו אכן אפליה כנגד אזרחי יתר העולם, אולם אין היא בגדר גזענות. לכשתקום מדינת כל האנושות הטענה שלך תהיה מוצדקת.
                      2. אתה מסיט את הדיון. הנקודה המקורית של מוש הייתה שהתנאים שסיפקה המדינה אינם גרועים, וודאי שאינם נובעים מיחס גזעני. אני למד שעל הנקודה הזו אתה מסכים, שכן עברת לדבר על אפליה על רקע של לאום, שהיא סוגיה רחבה ביותר (שנוגעת גם ליחס ארה"ב למקסיקנים).

                      אהבתי

  9. velvet הגיב:

    תקשיב טוב חלאה.
    אם אתה לא מפסיק לאלתר אני הולכת למשטרה עוד היום.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      במשך שעה וחצי שיגר האפס 50 תגובות. חמישים.
      עדכון: 18:40-19:40 – עוד עשר.
      מה שמדהים זה שפעם, לא מאוד מזמן, הוא היה בקו השפיות.
      עדכון:
      19:30-20:30 – עוד 40 תגובות.
      אין פה אף אחד ממשפחת אלפרון? מישהו מכידון? מסתערב? קרקליסטית? טוב בסדר, שיהיה מג"בניק. נו, וקשה.

      אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    הנסיכה שרלוט, המסרבת לשאת בתואר נסיכה, נכדתה של גרייס קלי, נישאה לפני חודשים ספורים במיוחד לגד אלמלח, הקומיקאי היהודי צרפתי, ועתה נולד להם בן, רפאל. נו.

    V, זו אמירה אמיצה של הנסיכה לבנות ישראל המקפידות על מצוות "הנבעלת לערל". אפשר להסתדר עם סנטימטר פחות.

    אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    ומשהו אחר לגמרי בעיתון הרביעי: בגדי ילדים מסין מכילים חומר רעיל

    (מעריב).
    מוצרים שרכשתי לעצמי דרך אתר מכירות סיני הריחו ריח מוזר וחריף מסוג שמעולם לא הרחתי לפני כן, וקשה לתארו במילים.

    אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      יש משהו מוזר עם הידיעה הזאת –
      אני משתדל לקרוא את המקור כשמדובר על דיווח על דו"ח סנסציוני.
      אז כשפניתי לאתר של גרינפיס כדי למצוא את הדו"ח המדובר ומצאתי
      את הידיעה אודות הדו"ח באתר גרינפיס
      הקישור לדו"ח עצמו "שבור".
      יהיה מאוד משעשע אם יתגלה שדו"ח עצמו פוברק/לא עומד בקריטריונים מדעיים אבל גרינפיס קיבלו את הפרסום בחינם.

      אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    מנכ”ל חברת חשמל אמר בסופהשבוע, אני מזכירה, “מגיע לנו צל”ש”.

    הפעם הצדק עם המנכ"ל. חברת חשמל שבראשה עומד גנרל צהל"י ועדיין מצליחה לספק חשמל לחלק מלקוחותיה ראויה לצל"ש.

    אהבתי

כתיבת תגובה