פיגועי אווירה

haaretz24.12.13yediot24.12.13

maariv24.12.13isra24.12.13

23.12.13.indd

פסקול קריאה: אנדריוס פוג'ביס מליטא (ייצג אותה עם השיר באירויזיון 2013).
Andrius Pojavis – Something
שמעתי את השיר היפה הזה בקמפיין החדש והמוזר "אמנות זה גם אוכל" (לא הבנתי למה הכוונה).

 טרור

אחרי שאתמול דיווח יוסי יהושוע בידיעות  ש"במערכת הביטחון מדגישים שלא מדובר בפתיחתה של אינתיפאדה שלישית" (גם היום בישר"ה), ממשיך הבוקר אלכס פישמן במסכת ההרגעה, ועוד בשער ידיעות: "זו עדיין לא אינתיפאדה, זו אנרכיה".
ומה ההסבר? בישראל יש התרופפות בנושא הגדר, קו התפר ומספר השב"חים העולה ואילו הפלסטינים מתייחסים לשיחות עם ישראל כאל מו"מ שנכשל. הכותרת הראשית היא, למען הסר ספק, "הטרור מרים ראש".
עמיר רפפורט במעריב: המו"מ המדיני שלפי ההערכות לא מוביל לשום הסכם, הוא זה שמתסיס את האווירה ומדרבן גורמים שונים לבצע פיגועים. עמוס הראל בהארץ: פיגועי אווירה.

למי התקשר השוטר שנדקר, רמי רביד, לאחיו (ישר"ה) או לרעייתו (ידיעות)?
16 קטינים נחקרו בחשד למעורבות באונס בת ה-12 (מעריב)? או 15 (ידיעות)? או 13 (ישר"ה)?

כמה משונה, גם ישר"ה וגם מעריב מפרסמים את תמונת לע"מ: רה"מ עם אסתר פולארד. במעריב, למרבה הפלא, התמונה אפילו גדולה יותר. אולי בגלל שנראית בה אישה בלבוש צנוע (כלומר כזו השומרת על אורח חיים דתי)

ישוחרר פולארד!

טקסט לא ייאמן מטעם כותב הבית, גלעד שליט, מתפרסם בידיעות. לא ייאמן במובן של חסר מודעות עצמית, טיפשי ומתיילד.
בידיעות גאים בו מאוד והוא מתפרסם בעמוד הפייסבוק של העיתון.
gilad

כל מיני

מילון לאלימות מינית בישראל (צפי סער).

מלכת היופי של יפן, יקומי יושימטצ'ו נלחמת ביאקוזה.

בקרוב: וויסקי ישראלי (טלגרף).

עוגיית שבבי השוקולד הטובה בעולם (IO9)

לרגל (או ליד) גיל 60, קים בייסינגר מקבלת חוזה דוגמנות. זה לא שהיא תתחיל לדגמן. היא תחזור.

עובדי מקדונלדס מוזהרים מפני מזון החברה.

כל עוד לא אראה את עורלתו הכרותה של באגס באני, אני לא מקבלת את העובדה שהוא יהודי. מה ליהודים ולגזרים.

בעקבות פרשת אייל גולן, תלמידי תיכונים יעסקו בסכנות שבהערצה עיוורת (ידיעות).

מתקלקלים

כותרת שער ממון: "עובד בנמל מרוויח כפול מרופא מומחה". גד ליאור מביא כמה מספרים. אני מעגלת אותם כדי לא להסתבך בטעויות קטנות.
נתב בנמל חיפה: 80 א' ש'. קרדיולוג בכיר: 84 א'.
נשיא הטכניון: 70 א'. מנהל אגף בקרה ברשות שדות התעופה: 72.
סדרן עבודה ראשי בנמל חיפה: 69. מנכ"ל מכבי: 67.
פקח טיסה, מדען בויצמן: 59.
גזבר עיריית אום אל פאחם, מנכ"ל הדואר: 49.
מנהל יחידת כירורגיית כלי דם בסורוקה: 106. מנכ"ל רפאל: 105. קרדיולוג במאיר: 104. מנהל מח' כירורגיית חזה בסורוקה: 103. מנהל מרפאה בכללית 99. מנהל מח' גסטרו בבילינסון 98.
מנכ"ל חב' חשמל: 67. יו"ר רשות השידור: 40. מנכ"ל מפעל הפיס: 78.
שכר ממוצע של עובדי נמל חיפה: 29.
נשים במגזר הציבורי: 13. גברים: 17.
שכר הנשיא, רה"מ, שרים וח"כים יעלה.

מירב ארלוזורוב בודקת מה מקולקל במערכת השכר.

הלך לעולמו

מיכאיל קלצ'ניקוב, כן, הממציא של, והוא בן 94. זה קרה בהרי אוראל. בישר"ה הוא זכה להפניית שער.
קצת מבאס להיות מי שאחראי על רצח של מיליונים, לא? לא. הוא לא חש רגשות אשם. הפוליטיקאים הם האשמים, אמר.

צרות בכותרות

leoded ליקט בשקדנות:
כמו שאתם רואים, אלו תמיד תאומי המריבה.

havedA

בישר"ה לא רק שלא מתרגשים מהביקורת שלי על הכותרות שלהם, אלא גאים בהן גאווה אמיתית.

gaava

מנפלאות הערוץ הראשון

שלשום הראיתי לכם את מודעת האבל המשולשת, והיום, תחיית המתים. או המתות ליתר דיוק.

(ויה אורן כהן)

ערוץ1

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

צפריר רינת על מותם המוקדם של מוצרי חשמל (ואחרים). ויש גם סרט על קונספירציית נורת החשמל.
וזה גם מתכתב עם הסטטוס שלי על מוצרי החשמל הקשישים.

הבוקר נזכרתי בעצבים בוויכוח אווילי במיוחד עם אחד המגיבים, שהשתרע על פני מאות מילים, כמה וכמה תגובות ושעות לא מעטות, שהתעקש שאני מקבלת מהקוראים פה "תרומות". האמירה הפשוטה, "אי אפשר לתת תרומה למי שאינו מלכ"ר", לא הצליחה להיקלט במוחו הצנום. איזה ייאוש!
למה נזכרתי? כי נגמרו לי החומרים לחשוב עליהם בשעת בוקר מוקדמת.

מדינת כל גזעניה

אלי בר יהלום: גדעון לוי גזען.
יוסי גורביץ כותב לעמוס שוקן: גדעון לוי גזען:

לוי: הפעם לא מדובר בביטחון, פולחנה של המדינה. גם לא מדובר בסכנת שיטפון, הגבול נסגר. לכן ההסבר היחיד ליחס המחפיר נעוץ בתחום הנפש הלאומית. צבעם של המהגרים הוא הבעיה. מיליון מהגרים מרוסיה, כשליש מהם לא יהודים, שגם בדם של חלקם התגלתה מידה של אלכוהול ופשע, לא היוו בעיה. וכמה רבבות אפריקאים הם ה־סכנה.

גורביץ: אם מישהו היה כותב בעיתון שלך משפט נוסח "מיליון פלסטינים, שבדם של חלקם התגלתה מידה של אלכוהול ופשע…", יש להניח – כך, על כל פנים, אני רוצה להאמין – שהוא לא היה עובר עורך, ושתוך זמן קצר הייתם מפסיקים את ההתקשרות עם הכותב ושולחים אותו לנסות את מזלו אצל בן דרור ימיני. אז איך, לעזאזל, עבר המשפט הזה? האם אנחנו צריכים להודות למזלנו הטוב שלוי לא הוסיף הערה על מקצוען המועדף של מהגרות מחבר העמים?
…המשפט הזה של לוי חותר תחת כל שאר המאמר המוצדק מאד שלו, שבו הוא מייחס גזענות לחברה הישראלית; בתים מזכוכית, אבנים וכן הלאה; כמו גם לחוסר הקוהרנטיות של העמדה של לוי, שמצד אחד מקונן על רדיפת האפריקאים בישראל ומצד שני קרא לתושבי תל אביב לתמוך באחד מגדולי רודפיהם, רון חולדאי. אפילו לעיוורון ההיסטורי של לוי – אני זוכר היטב את שנות התשעים, ואני זוכר שלחלק ניכר מהישראלים היתה גם היתה בעיה עם המהגרים מרוסיה – לא אתייחס. יש לי רק שאלה אחת: האם "הארץ" עומד מאחורי המשפט הזה?

בר יהלום: יש טריק לשוני קטן המקל על לוי ושכמותו, ולצערי אני רואה טריק זה גם במאמריו של יוסי גורביץ. הטריק הוא לקרוא לישראלים שאינם ילידי הארץ "מהגרים". זו גם דרך טובה לקבל את הנראטיב של האומה האיסלמית (כי שלום זה חשוב), וגם, באמתלת 'אמת דיברתי', לשים סימן שיוויון בין אנשים שהסתננו מעבר לגבול באופן לא-חוקי (כולל, בוודאי, מקרים הומאניים של הצלת חיים!) – לבין הישראלים שהגיעו מארצות זרות שבהן נולדו – לארץ שתמיד נתפשה כמולדתם. לוי דיבר על "מהגרים" מרוסיה, גורביץ – על "מהגרים" מאתיופיה.

לפני פיזור

בגלל שהעליתי את הסקריר מאוחר אתמול, אני מעלה אותו שוב. בינתיים אני יכולה לראות שקוראי ולווט, או לפחות מגיבי הסקריר, מגלים תבונה יתרה, ברוך השם.
וצודק אלקנה שור בביקורת שלו על שר החינוך. לא שר כי אם מדריך בתנועה, הוא אומר.

[poll id="115"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

47 תגובות על פיגועי אווירה

  1. הצועד בנעליו הגיב:

    ישוחרר גלעד שליט!

    אהבתי

  2. האמיר הגיב:

    צפריר רינת על מותם המוקדם של מוצרי חשמל (ואחרים). ויש גם סרט על קונספירציית נורת החשמל.

    סליחה על הבוטות, אבל זה קשקוש.

    ראשית, דוגמת הנורה בת מאת השנים: הנורה הזו היא בסה"כ הקצה הרחוק של התפלגות מעריכית. אם תמצאו אלף נורות מאותה סדרת ייצור של הנורה ההיא במחסן נשכח, תגלו שרובן ישרדו הרבה פחות. בנוסף, הנורה הזו "מרמה": היא פועלת בהספק מאוד נמוך (4W) והרבה מתחת להספק אליו היא יועדה (60W), כלומר פולטת הרבה פחות חום מאשר היא תוכננה לפלוט – אחד מהגורמים העיקריים לכישלון נורות להט. קחו נורה מודרנית והפעילו אותה בהספק נמוך כ"כ וגם היא תשרוד הרבה יותר מאורך החיים המקובל לנורת להט. סיבה נוספת לאורך החיים הממושך של הנורה היא העובדה שכמעט ולא כיבו אותה – כשמדליקים נורה היא מקבלת מכה של מתח.

    ומהדוגמה הספציפית לתאוריית הקונספירציה הכללית: התאוריה הזו מטורללת לחלוטין. בניגוד לרו תאוריות הקונספירציה הרגילות, שבבהן בד"כ מעורבים מספר קטן יחסית של אנשים – לכל היותר כמה מאות – כאן מדובר על ההנהלה, המעצבים והמהנדסים של כל יצרני מוצרי הצריכה במשך עשרות שנים! כולם מעורבים בקנוניה וכולם שומרים על הסוד. זה מופרך.

    אז למה מוצרי צריכה ובמיוחד מכשירי חשמל שורדים היום פחות מכפי ששרדו פעם? אה, זה קל. משתי סיבות. ראשית, זה הצד האפל של תחרות בשוק חופשי. אחת מההנחות של שוק חופשי משוכלל היא שהמוכר והקונה חולקים פחות או יותר את אותו הידע, בפועל המוכר כמעט תמיד יודע יותר מהקונה על המוצר אותו הוא מוכר. הדבר היחיד שהקונה יכול לדעת בוודאות הוא שמוצר א עולה פחות ממוצר ב (וגם זה לא מדוייק כיוון שמדובר רק על מחיר הקניה כשבפועל מה שחשוב הוא ה- TCO, המחיר הכולל למשך חיי המוצר).

    למה מוצר א עולה פחות? האם זה בגלל שהיצרן מסתפק ברווח נמוך יותר, בגלל שהוא מצליח לצמצם את ההוצאות שלו או אולי בגלל שהוא משתמש ברכיבים נחותים? את זה רק מומחים בתחום יכולים לדעת וגם הם לא תמיד יצליחו.

    כשהלקוח מגיע לחנות ובוחן מכונות כביסה, למשל, הוא יכול לראות מיד שמכונה א זולה יותר ממכונה ב אבל הוא לא יכול לדעת שמכונה ב משתלמת יותר ממכונה א בגלל שהיא מחזיקה מעמד יותר שנים ומתקלקלת הרבה פחות. לכן מכונה א תימכר הרבה יותר ממכונה ב, מה שמוביל את יצרני מכונות הכביסה לתכנן מכונות כביסה זולות יותר על חשבון משך החיים שלהן.

    שנית, זה רק נדמה לכם :twisted:. לפחות חלק המתקצרות משך חיי המוצרים הוא אשליה בלבד. אנשים זוכרים את המוצרים ששרדו הרבה מאוד זמן אבל שוכחים את המוצרים שנקנו באותו הזמן ולא שרדו. מין סוג של הטיית אישור.

    אהבתי

  3. חייל זקן הגיב:

    בעקבות פרשת אייל גולן, תלמידי תיכונים יעסקו בסכנות שבהערצה עיוורת

    האם עלי לבוא עם הורי להופעה הבאה של פול אנקה?

    אהבתי

  4. Imanuel הגיב:

    ההערה על הקלאצ'ניקוב המת מיותרת –
    באותה מידה מצפונו של ממציא הסכין בוודאי ייסר אותו, ואף מילה על החבר'ה שהכניסו את המכוניות לשימוש המוני

    אהבתי

    • מימי הגיב:

      העגבניה יצאה מקווצצת לגמרי, כשהכנתי סלט עם הקלאצ' .

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא דומה בשיט.

      אהבתי

      • Imanuel הגיב:

        אה נכון,
        צודקת.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          רובה נועד לרצח בלבד.
          סכין נועד למטרות רבות.
          חבל שצריך להסביר לך כאלו דברים.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            רובה לא נועד לרצח. רובה נועד להרוג. רצח הוא הריגה לא מוצדקת. ניתן הרי לעשות בקלאצ' שימוש טוב, כגון: להרוג רוצחים שמבקשים לרצוח חפים מפשע בעזרת סכין/קלאצ'.
            בנוסף, הרבה לוחמי חירות ביקשו לקדם את מטרתם בעזרת הקלאצ'. זהו הוא הנשק המודרני היחיד שמופיע על דגלה של מדינה – מוזמביק – ושם הוא מסמל, כמובן, את מאבקה של אותה אומה לעצמאות.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              כן כן, שמענו עליכם. תהרגו כאוות נפשכם, רוצחים.
              זהירות, אתה על הקו האדום הדק.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                למה הכוונה במשפט שנוסף?

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  הקו בין רצח להריגה הוא לא מוחלט. רצח בעיני האחד הוא הריגה בעיני האחר.

                  אהבתי

                  • הינשוף של מינרווה הגיב:

                    התכוונתי לאזהרה שבמשפט השני, שהוספת בדיעבד (לאחר מחשבה). הפכתי למוטי רענן בלי משים?

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      לא, זה בדיוק מה שכתבתי: הקו בין רצח להריגה הוא לא נחרץ כמו שאתה מתאר אותו. זה הקו האדום הדק.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      דוגמה מהרגע:

                      צה"ל תקף ברצועת עזה בתגובה לירי; הפלסטינים: פעוטה ואמה נהרגו
                      סאלח אבו לטיף, בן 22 מרהט, נהרג בצהריים בעת שעסק בעבודות תשתית מנזקי הסופה; פלסטיני שהתקרב לגדר נורה בידי כוח צה"ל

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      תודה על ההבהרה.
                      אני מסיק מכך שאת מכירה בהבחנה שבין הרג ורצח, אך טוענת שקשה לערוך הבחנה אובייקטיבית ביניהם, אם בכלל. אם לא טעיתי, הרי שגם לדבריך ישנם מצבים שבהם ניתן לעשות שימוש מוצדק ברובה. מנקודת המבט שלך, כמובן. למשל, על הטרול שמציק לך.

                      אגב, אני סולד מרובים; לרובם אין התקן לשמאליים.

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      ביחס לדוגמא:
                      זה ודאי לא מוטעה לומר שאנשים אלו נהרגו. כשם שאין זה מוטעה לומר על מיצי שהיא בעל חיים. אולם, אם לדקדק: מיצי היא חתולה, שזה מין של הסוג "בעל-חיים". "רצח" זה המין של הסוג "הריגה".
                      מתי הריגה היא רצח? אני מניח שההכרעה אכן קשה; זו, לבטח, שאלה שהפרקליטות מתלבטת בה לא אחת.
                      אני לא בטוח שהחוק הפלילי ישים כאן, שכן מדובר במאבק מזוין בין שתי ישויות מדיניות, ולא בין אינדיבידואלים מאותה מסגרת מדינית.
                      לדעתי אפשר בהחלט להסתמך על ההגדרה שהביא בזמנו האמיר, במסגרת הדיון שניהל עם אורן על השאלה "מיהו טרוריסט?".

                      אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    במקרה של מוטי רענן, אם אשמיד אותו אראה בכך גאולה לעולם.
                    אמא שלו בטח תראה בכך רצח נפשע של בבת עינה התם והישר.

                    אהבתי

                    • JoeBlack הגיב:

                      לא יודע באיזה יקום מקביל את חיה, על כדור הארץ רובים וסכינים לא הורגים ולא רוצחים אף אחד, שניהם חפצים דוממים.
                      גם רובה וגם סכין משמשים להרג או רצח על ידי בני אדם.
                      במובן הזה המכונית היא כלי הרג הרבה יותר משוכלל שגבה יותר קורבנות מהרובה האקדח או הסכין.
                      צודק החבר קלאצ'ניקוב, האשמה מוטלת על כתפם של פוליטיקאים שלא השכילו למצוא פיתרון יותר טוב ממלחמה.

                      אהבתי

                  • חיליק הגיב:

                    הבוקר נזכרתי בעצבים בוויכוח אווילי במיוחד עם אחד המגיבים, שהתעקש שאני מקבלת מהקוראים פה “תרומות”. האמירה הפשוטה, “אי אפשר לתת תרומה למי שאינו מלכ”ר”, לא הצליחה להיקלט במוחו הצנום. איזה ייאוש!

                    ההבדלה בין 'רצח' 'והריגה', ברורה הרבה יותר, גם מבחינה חוקית וגם מבחינה המון העם.

                    אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            את לא רצינית, נכון?

            זה דיבור ממש יורופסקאי, הסגנון הזה.

            במו ידי אחזתי ברובים (גלילים ו-M16 למיניהם) במשך לא מעט שנים ששימשו להגנה על תושבי מדינת ישראל. את רומזת שהייתי רוצח בפוטנציה?

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              רובה הוא כלי רצח. נקודה.
              לא אמרתי לך לא לאחוז רובה, לא על זה היה הדיון.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                הוא שאמרתי – יורופסקיזם.

                במחי הקלדה ביטלת את המושג "הגנה עצמית" מפני הגדרה מילונאית יבשה.

                כל עוד אנשים יכולים להרוג אנשים אחרים (והם יכולים, ותמיד יוכלו), כלי נשק הם גם בבחינת אמצעי הגנה. שום התחכמות סמנטית לא תשנה את זה.

                אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    כל עוד לא אראה את עורלתו הכרותה של באגס באני, אני לא מקבלת את העובדה שהוא יהודי

    אכן הכותב התבלבל בין באגס באני לדונלד דאק. האחרון, בטרם ניסה להתבולל, נקרא בישראל קאצ'קע והוא אחראי להמצאת תחליף החמאה המהולל, שטעמו נעלם מחיכם של הצמחונים, הידוע בשמו העיברי "שמאלץ".

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      אם צפריר רינת (איכות הסביבה) משהה את התגובות לבלוג שלו (

      תודה,
      תגובתך התקבלה ותפורסם בקרוב, בהתאם לשיקולי המערכת

      גם את יכולה.

      .)

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        מה בין הבלוג של צפריר רינת באתר הארץ לבין הבלוג שלי?

        אהבתי

        • ברטה הגיב:

          השהיית תגובות נעשית כדי למנוע מתגובות לא ראויות להתפרסם. דרך אחת היא לדרב"ק ולמחוק, ודרך מקובלת ומסודרת שונה היא לנפות מראש. צפריר רינת מסקר תחום רחוק מתחום התעניינותם של טרולים ובחר בדרך השניה- לדעתי מיותר. עיתונאים כמו שחר אילן, ברק רביד ,טל שניידר ועוד ללא קשר למטריית הארץ זוכים להרבה נאצות ותגובות אד הומינם, ובצדק רב פועלים כפי שהחליטו. במה את שונה לדעתך?.טוב, הבנתי שדעתי לא פופולרית מצידך ומצד קוראיך הנכבדים. העם דורש העם מקבל.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אני רוצה להבין את ההצעה:
            1. שאשב כל היום ליד הבלוג ואסנן תגובות?
            2. שאעשה את זה פעם בשעה? שלוש פעמים ביום?
            3. שאשבית את חיי, אפסיק כל מה זמן את פעולותיי האחרות ואסנן ואאשר תגובות?
            איך בדיוק? איך ייווצר שיח?
            אני מחכה לתשובה הגיונית.
            "תני למישהו גישה לאדמין" זאת תשובה גרועה. כידוע, אין אנשים שיושבים ומחכים שאמצא להם פעילות יזומה. חוץ מהטרול.

            אהבתי

            • ברטה הגיב:

              גם לבדוק תיקים בכניסה לבתי עסק ושעשועים נראה בתחילה לא אפשרי. אנשים התרגלו. אני לא חושבת שכותבי הבלוגים האחרים משביתים את חייהם בגלל הבדיקות. הרי בין כה וכה את משביתה את פעולותיך האחרות כמה פעמים ביום לקריאת תגובות ודרבו"ק. אני משערת שתדרב"קי עלי עכשיו.

              אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      המבטא של באגס הוא לגמרי ברוקלין. אבל יש שם גם איטלקים שמדברים כך. מי שבאופן סיסטמטי מחמיץ את הפניה שמאלה באלברקי (כלומר אלבקויקי) עולה חשד כבד מאוד בדבר יהדותו. ויותר מכך: מי שסיסמתו היא THIS MEANS WAR גם הוא לא בדיוק ההיב הטיפוסי. פסקי: גוי גמור!

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מצד שני ייתכן שמדובר בתינוק שנשבה. תורתנו הקדושה מספרת על שפן הסופר שעיסוקו לא היה כתיבת סיפורים אלא ספירת זלוטס, עיסוק חביב במיוחד על קצוצי עורלה.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          אם כבר מישהו שם יהודי זה פוגהורן לגהורן

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            רבותינו הקדושים כבר התקוטטו עקב מחלוקת דומה לזו שהעלתה ולווט. בעוד הבבלי טוען ששמה של אשת תלמי, מלכה היווני של מצריים, היה ארנבת, טוען הירושלמי שארנבת הוא שמו של אביו של תלמי. מכל מקום, חז"ל החשיבו את הארנב כמעלה גירה מאחר והוא נוהג לאכול את הגללים של עצמו הישר מפי הטבעת, סימן זיהוי מובהק של יהודי שמאלני.

            אהבתי

            • anima הגיב:

              מוטב היה לו רבותיך הקדושים (שבוודאי מתהפכים כעת בקברם) היו מחנכים אותך לדרך ארץ וכבוד לזולת, במקום להתקוטט על שטויות. אתה דוחה.

              אהבתי

            • חיליק הגיב:

              א. אתה מתבלבל בין בין הארנב לארנבת.
              ב. בירושלמי לא נאמר שארנבת היה שם אביו של תלמי, אלא שם אמו.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                ישנן שתי גירסאות של הירושלמי על פי כתבי יד שונים (החרדים לא מכירים את הגירסאות השונות). לגירסת ארנבת האב יש סימוכין ממקורות אחרים שבהם אביו של תלמי נקרא LAGOS שהוא ארנבת על פי היוונית של אותה תקופה. עם השנים התגלגל לאגוס לבאגס.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  א. חיליק צודק, הבבלי והירושלמי טעו, לאגוס לא היה אשת או אם אלא סבו של תלמי השני, שיזם את תרגום השבעים.
                  ב. בויקרא מיוחס לארנבת והשפן העלאת גרה בטעות. לכן חכמינו תרצו זאת באכילת הגללים ( הנכון לארנבת כמו חיות אחרות), ומאחר ושפן הסלע לא עושה זאת, תרצו שמדובר למעשה בסוג אחר של ארנב.
                  ג. בני אדם טועים גם אם הם כותבים תורה או תלמוד. רק טוקבקיסטים לא טועים אף פעם.

                  אהבתי

                • חיליק הגיב:

                  א.

                  ישנן שתי גירסאות של הירושלמי על פי כתבי יד שונים (החרדים לא מכירים את הגירסאות השונות)".

                  משעשע, החרדים לא מכירים ולא לומדים ירושלמי, בורים ועמי-ארצות שכמותם.

                  בפועל, אין ירושלמי (לפי הידוע לי), שגורס שהיה זה שמו של אביו.
                  לעצם הסתירה מהידוע ממקומות אחרים שהיה זה שמו של אביו או סבו, כבר יישבו באופנים שונים, והדברים עתיקים.

                  ב. אורן, לכשיבא מה"מ, תביא חטאת שמנה על דבריך. בנוגע לעצם השאלה, גם בזה כבר דשו רבים, ואכמ"ל.

                  ג. אנשים כמוך וכמוני טועים. הרבה.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    הטענה כלפי החרדים היא שאינם מכירים גירסאות שונות של התלמוד מלבד מה שהתקבל כקנון. אבל עזוב את המחלוקות הקטנות וראה את הפלא שוולווט גורמת לו. אפילו גויים גמורים מתחילים (בעזרת גוגל) לעסוק בהוויות אביי ורבא.

                    אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                תלמוד בבלי מסכת מגילה דף ט עמוד ב
                מפני שאשתו של תלמי ארנבת שמה

                מדרש תנחומא (ורשא) פרשת שמות סימן כב
                לפי שאשתו של תלמי המלך ארנבת שמה שלא יאמר שחקו בי היהודים וכתבו לי שם אשתי בתורתם.

                ילקוט שמעוני תורה פרשת שמיני
                אמו של תלמי המלך ארנבת שמה

                אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    אמנות זה גם אוכל תרגום חפשי-
    – קמפיין של טבחים.
    – אמנים צריכים גם לאכול ולהתפרנס מעבודתם.

    אהבתי

  7. אחד שיודע הגיב:

    מדוע ריגלה ארה"ב אחרי המכון לפיזיקה באוניברסיטה העברית?
    ומיהו "סוחר הנשק האפור", שגם הוא היה יעד לציתות?

    ריצ'רד סילברסטיין מדווח.

    אהבתי

כתיבת תגובה