מערות האף

yediot29.12.13haaretz29.12.13

maariv29.12.13isra29.12.13

Þ


קצת כותרות

– "מוצ"ש שני של מחאה", כותרת בתחתית שער מעריב, המספרת על הפגנת אזרחי סודן ואריתריאה בכיכר רבין, בה קראו לממשלה להעניק להם זכויות ולאפשר להם לחיות מחוץ למתקני הכליאה.
– "צעדת האלפים" היא הכותרת בע' 16 של ידיעות, עם כותרת גג: "אמש: ההפגנה הגדולה ביותר של מבקשי המקלט".
באותו עמוד יש טקסט של "פליט  מאריתריאה | למה אנחנו מפגינים", זו כותרת הגג ל"תשמעו את הצעקה שלנו".
וכה כותב האיש

אני פליט. אין לי לאן לחזור כרגע. אני ניזון אך ורק מהלב הגדול והחם שלכם. אני לא מבקש מכם אזרחות וגם לא שוויון זכויות, אני כן מבקש קצת רוחב לב וחוסר אטימות. אין לי בעיה לעבוד ולשלם מסים, אין לי בעיה להידחס בדירה קטנה בדרום העיר, אבל אני רוצה לצאת לרחוב ולנשום. לא לפחד כל היום ממשטרת ההגירה…
הכותב, שביקש להזדהות רק בשמו הפרטי, הוא פליט מאריתריאה שמתגורר מזה 3 שנים בתל-אביב

אבל איפה השם הפרטי שלו?

– כיתוב תמונה בתחתית ע' 17 בישר"ה.
5000

– ובהארץ: ע' 6 וצילום מרכזי בשער.


על פי ידיעות (4), ובניגוד לדיווח אתמול בנענע10, הבית הלבן הבהיר שאין שום כוונה להעניק חנינה למרגל הישראלי.
גם בישר"ה הדברים די מוכחשים.

מערות האף

כמי שמתמודדת בימים אלו עם דלף קשה ממערות האף, אני חשה, כאמור, גורל משותף עם רה"מיהו.
ולכן הרשו לי שוב לצטט מהידיעה המתפרסמת הבוקר בידיעות, ע' 4, אף שכבר דשנו בכך אתמול:
1. נתניהו הגיע לביה"ח בעקבות הצטננות המלווה בכאבי ראש חזקים.
2. לאחר שעתיים בהן עבר סדרת בדיקות בחדר המיון שוחרר לביתו (דבר הכתבים).
3. דבר פרופ' מאיר אורן: "הוא הוכנס לחדר מיון ועבר טיפול כללי. לאחר שעתיים הוא הועבר לביתו במצב מצוין, כשהוא מרגיש טוב".
שאלות: איזה טיפול עבר? איך נעלמו כאבי הראש? אקמול? אדוויל? נוסידקס? האם הוא שוחרר במצב טוב או מצוין?
היזכו הפרמדיקים שהחליטו על חדר מיון בנזיפה או בצל"ש?
וכך מתועד האירוע בע' 2 של הרה"מון (גם בע' 17 במעריב הכותרת היא "הובהל").

daleket

מוספשבת

פרעות גביית האגרה ברשות השידור (קלמן ליבסקינד).
בידיעה המתפרסמת היום בע' 8 של מעריב כותבים ח"כים שיש לעשות סדר בברדק. שר התקשורת הציע להפסיק את השימוש בעורכי דין פרטיים לגביית חובות.

מוסף הארץ

zemah
"ראיון ראשון" עם עו"ד רוית צמח (שבינתיים טיפס לצמרת מצעד הכתבות הנקראות באתר בסו"ש) התפרסם במוסף. זה היה ראיון משונה: סופר-דופר מפרגן, עמוס בניים-דרופינג ובתובנות אינטלקטואליות ופילוסופיות על עולם המשפט עד שקשה היה להכיל יותר:

 הנשק הסודי של אהוד אולמרט | …שמה אינו מוכר לציבור הרחב אבל בקרב האליטה המשפטית היא האדם שאליו הרימו טלפון עורכי דין כמו רם כספי, יהודה וינשטיין, אלי זהר ואחרים כשהמצב הסתבך.

התקשרתי מיד לעו"ד הצמרת ותהיתי: הכצעקתה? באמת האליטה המשפטית סוגדת? באמת אתם מכירים אותה? שמעתם עליה? "אויש, די עם השטויות שלך, נזף בי העו"ד, שרוב הזמן סבור שאני לוקה בשכלי, האישה שילמה למשרד יח"צ, היח"צ הביא עבודה וכולם מאושרים. מה קרה לך? את יודעת כמה פעמים אנחנו מעבירים הודעות לעיתונות דרך המשרד והן מופיעות כלשונן, כאילו הכתבים כתבו אותן בעצמם, בלי להתבייש, בלי להתבלבל (ופה הוא נקב בשמות מגוונים של כתבים שלא הייתם מאמינים), כל יום, כמה פעמים ביום. אני מתפלא עליך. בעצם אני לא".

לימודי יהדות מתוגברים בבתי הספר היסודיים (נעמי דרום, אור קשתי). ההורים ההמומים לא ידעו.
עוד הזדמנות להתקוטטות מזרחים/ אשכנזים.
תגובת משרד החינוך.

תקנת הנדל החלה לפעול מאז שנת 2004 (תשס"ד), במטרה לתת מענה לצורך שעלה מצד מוסדות חינוך ממלכתיים רבים, אשר הביעו רצונם לתגבר ולהעשיר את לימודי היהדות, המורשת ותרבות ישראל בבית ספרם.
לימודי היהדות בבתי ספר הממלכתיים מתקיימים ברוח התואמת את תפיסת בית הספר – ברוח ליברלית, פלורליסטית והומנית (כולל בין היתר: חינוך אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו, לפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק ולתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים.
במהלך השנים גבר הצורך מצד בתי הספר הממלכתיים לקבל תוספת שעות מתקנה זו לצורך העשרה, אך בשל התבחינים המגבילים, לא ניתן היה לתת מענה לצרכים הרבים אשר עלו מהשטח. בעניין זה יצויין, כי התקנה נתנה תעדוף לבתי ספר ממלכתיים דתיים ומוכר שאינו רשמי. לנוכח זאת, שינה המשרד את המדיניות והתבחינים בתקנה במטרה להעניק שיוויון הזדמנויות לכלל בתי הספר.
משרד החינוך מיישם את דוח שנהר באמצעות המטה לתרבות ישראל. המטה מקדם בבתי הספר הממלכתיים את הוראת תרבות ישראל כתרבות לאומית, פלורליסטית, משתנה ומתהווה, ואת הכרת המפעל הציוני, המשקף את אחריותנו כעם למימוש התרבות היהודית וערכיה במדינת ישראל הריבונית.
החל משנת הלימודים תשע"א מוביל המטה לתרבות ישראל תהליך הטמעה של מקצוע חובה "תרבות ישראל ומורשתו" המיועד לכל תלמידי החינוך הממלכתי בכיתות ה'- ח'. לתוכנית המקצוע מוקצות שתי שעות שבועיות בכל שכבת גיל.
תכנית המקצוע מטמיעה למידה משמעותית של תכנים מהתרבות וההגות היהודית והציונית באמצעות למידה רלוונטית, דיאלוגית (חברותא), למידה בינתחומית ושילוב פעילויות מהתחום הבלתי פורמאלי ועוד.

קוראים לזה קיימוּת?

או: Sustainability.
לפני שבוע כיכבה נסטיה ליסנסקי בכתבה על גרושות צעירות שלא יודעות איך זה קרה להן.
בסו"ש כיכבה על שער גלריה כנערת האינסטגרם של ישראל. פה לפחות מוזכר בנזוגה אסף הראל, שנעדר מכתבת הגרושות המסכנות.
בשבוע הבא אני מציעה לשלב אותה בכתבה על אמהות צעירות מאוד שמגדלות לבד את הילדים.
אופס, כבר הייתה כתבה כזאת ולשם לקחו את מיכל טראוריג שאחרי חודש דילגה לכתבת הגרושות.
אז מה יהיה עם שבוע הבא? תנו לי לחשוב קצת.

המחקר היומי

"נשים מרגישות זקנות בימי רביעי ב-15:30" (ישר"ה).
הו, לא, ראו מה הכותרת במאמר המקורי:
"נשים נראות הכי מבוגרות בימי רביעי ב-15:30".
ויש גם בונוס קטן.
אנטי-סוכן.
antiagint

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ד"ר ירדן לוינסקי מלקט מאמרים על רפואה ועל רפואת הנפש ברשת.

לפני שלושה ימים כתבנו על זה

עודד ירון, הארץ: פייסבוק מדווחת על ירידה בעניין של בני נוער, והם אכן עוברים לאפליקציות אחרות כמו ווטסאפ וסנאפצ’ט, שלא ממוקדות בשיתוף עם כל העולם, ואפילו בטוויטר תוכלו למצוא עכשיו קינדרלעך. זה לא רק שם, אני מודה שלא ערכתי מחקר מדויק, אבל ביותר ויותר פרופילים של אנשים שבהם אני נתקל בפייסבוק, דואגים לסגור את הפרופיל שלהם לעיניים חטטניות (כן, כמו שלי למשל).

וזה מתכתב עם סטטוס שהעליתי השבוע, משפט ששמעתי בחוצות:
“פייסבוק זה לחלשים”
(בן 15 לאחותו, 13)

והנה הבוקר בממון
mamon29.12.13

לפני פיזור

שבוע טוב ויבש לכל הלוקים באפם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

33 תגובות על מערות האף

  1. אנלקה מרים לקרן חדשה לישראל לוולה ובמעוז הארגון שנאבק בגזענות במגרשיםשומרים על דממה. לשתוק נכון, זה כל העקרון.

    אהבתי

  2. הומר J סימפסון הגיב:

    הבעיה העיקרית בראיון עם עו"ד צמח (חוץ מהמאמץ הקיצוני להבהיר שהיא צריכה להחליף את גל גדות בתפקיד וונדרוומן) היא התעלמות מוחלטת מהבעיתיות בתיקים בהם היא ייצגה. כזכור אולמרט הורשע בפרשת מרכז ההשקעות ולו שמו היה דרעי ואפילו דנקנר כי אז הוא היה שם פעמיו לבית האסורים. הויתור השערורייתי על תיק המינויים הפוליטיים נגע להיבריס של הפרקליטות שהיתה בטוחה בהרשעה בשאר המקרים.
    פרשיית הולילנד על כל השקרים וחוסר האמינות של המנוח דכנר, התגלתה כהר שהוליד הר (גם אם אולמרט בעצמו לא יורשע בסופו של דבר באדיבותה של הגב' שולה זקן).

    אהבתי

  3. ziki הגיב:

    בקשר לעורכדינית
    בתמונה הראשונה חשבתי שזה בגלל שהיא כל כך יפה.
    בתמונה השניה שיניתי את דעתי
    אבל גם הסיבה שהבאת כאן לא מספקת אותי.
    אם באמת יכולים לקבל כמה עמודים במוסף מכובד לשעבר רק בגלל יחצנות אז מצבנו חמור משחשבנו.

    אהבתי

    • roni הגיב:

      זיקי, התשובה היא כן. היחצ"נות מכה קשות בתקשורת ואנחנו קוראים, שומעים ורואים בלי סוף, כתבות מוזמנות או ממומנות. המקרה של העורכדינית אינו יוצא דופן, לצערי.

      אהבתי

    • ברטה הגיב:

      נשאלת השאלה אם היא כל כך מוצלחת ומוערכת לשם מה היח"צ וההשקעה בצלם אופנה וסטיילינג ? (סחתין על המשקפיים הסגולים). באיפור מוקפד ותאורה מתאימה גם ציקי יצא יפה תואר . (אין בדברי פקפוק ביופיו הטבעי של צ.)

      אהבתי

  4. אורן הגיב:

    נושא הקיימות ביחד עם המחקר היומי הם שניהם שייכים לאות תחום של קידום רך. עטיפת יח"צנות בדמוי חומר מערכתי. כך מאקו מקדם תכנית חדשה ( שבעצמה תרבה בקידום רך במקרה הטוב), והחברה של אסף הראל הופכת למרואיינת (והיא בעצמה מקדמת מוצרים באינסטגרם). במקום סתם להודיע על מוצר חדש מוסיפים לו ספק מחקר שנוצר במיוחד לצורך הקידום.
    לתיקשורת רצינית יש כללי אתיקה מחמירים בקשר להיקף העבודה העיתונאית העצמאית ושימוש במרואיינים ניטרלים.
    למשל הכתבה על ניתוחי הנרתיק בגארדיאן, הזכורה בזכות איר השער, החלה מחשיפה לחומר יח"צני, והמשיכה בעבודה של הכתבת.
    לא ברור עם המוצר המקודם ע"י הזדקנות יום רביעי בכלל ישווק בישראל. העיתון שמח על האפשרות ל"תוכן" חינמי. מסכנית רק התמימים שילעסו את העובדה ה"מדעית" ברצינות גמורה בשיחות.

    אהבתי

  5. nurit הגיב:

    לגבי הידיעה המוזרה על ימי רביעי, אני אתנהג כמו בשיר הידוע על הזברה והפיז'מה – אני לא אצא מהבית בימי רביעי מחשש שאראה יותר מבוגרת מבשאר הימים. מישהו חטף את מחלת הטפשת בצורה קשה.

    קראתי את הכתבה על עו"ד צמח ונעזרתי באיש כדי לבדוק מה רצתה המשוררת כלומר ההיסטוריונית לומר. ה-namedropping והתאוריות הפילוסופיות שלה היו בעיקר "שופוני" וזה מבחינתי בסדר גמור. מה שלא בסדר זה העמדת כל אנשי הציבור שהואשמו בשחיתות כנרדפים ואמר זאת גדי וייץ הבוקר בהארץ בצורה יותר טובה ממני.

    מאחלת לך שתבריאי מהר ושמערות האף שלך יחזרו לתפקד.

    הכתבה של ליבסקינד על מח' הגביה של רשות השידור מזעזעת. תמהני אם מישהו בצמרת השלטונית יתעורר ויפעל לסגירת מח' הגביה האטומה והמושחתת.

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    הליבסקינד הזה נראה נשמע כמו מתנחל, נראה כמו מתנחל, מדבר כמו מתנחל ואולי אף מריח כמו מתנחל. ועוד עם כיפה. יש אפשרות שמוחו שטוף באג'נדות הפוכות לגמרי לאלו שלי.

    אך עבודתו העיתונאית הרצינית, המוקפדת והאחראית שמה אותו במקום ברור. עד להודעה חדשה אקרא אותו ברצינות גמורה, אתן לו קרדיט מלא על טענותיו והשגותיו ואסמוך על יושרתו. גם כאשר זה מתנגש עם תפישת עולמי.

    בכלל, הייתי שמח לראות יותר כותבים ועיתונאים מקצוענים בצד הימני של מפת התקשורת.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      ומה, טוקבקיסטים מקצועיים אתה לא סופר?

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      מזמן הגבתי פה שליבסקינד עיתונאי רציני, רבים וטובים בשמאל מכירים בכך ( תפיסה חד מימדית של התקשורת היא דלקת מערות אף כרונית). הוא לא מתנחל ( אלא אם הקפטן אנטי ציוני) רק התחיל את דרכו ממקור ראשון כולל תחקירים ביקורתיים פנימיים). הוא גם מביע דעות, ולכן אין צורך לנחש את עמדותיו. זה קשור יותר לבעיות הכלכליות של התקשורת.

      אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        ליבסקינד אינו מתנחל ומקורו, שומו שמיים, בהתיישבות העובדת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אכן, שומו שמיים, ההתיישבות העובדת יראת השמיים.
          כל העניין של המתנחל הוא מנהגו של הקפטן, כמו בנושא עדה יונת, להעניק לעצמו עיטורי גבורה על חשיבה סבירה והגיונית. אני מניח שחזהו עמוס כבר כגנרל סובייטי ותיק.
          במקרים שנותן את חלקו בהסעת המכונית המשפחתית הוא מקבל מחיאות כפיים על כל עצירה באדום, תרועות בקימה על כל איתות בעקיפה.
          בלי ציניות (אה…, טוב), זה התנהגות משפחתית ראויה.
          אצלנו כל מפגש הופך לאליפות סרקזם למרחקים קצרים.
          כל ההקדמה נועדה לצורך שאלה. יושב בקצה המוח, ואני לא מצליח להזכר, יש מערכון על משפחה בה מעניקים מחמאות וסופרלטיבים מוגזמים על כל פעולה טריוויאלית. הייתי שואל בפייס אבל כל החברים שלי משום מה נטשו.

          אהבתי

    • תודה על העיצה להזהר מאנשים שמוחם שטוף באג'נדות ודיעות קדומות ובמיוחד כשמדובר במתנחלים מסריחים. גם אני חושב שליבסקינד בסדר- משקיע בתחקירי עומק, הכתיבה קולחת והטענות ממוקדות. אפשר לתת לו עוד קצת זמן ומקסימום, תמיד אפשר לשלוח אותו ברכבת למקום ההוא. הארץ של היהודים.

      אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    חסרונו של יגאל מוסינזון מורגש יותר מתמיד.

    אהבתי

כתיבת תגובה