רק מבזק

isra30.12.13yediot30.12.13

maariv30.12.13 maariv30.12.13
haaretz30.12.1329.12.13.indd


כותרות

נתניהו הזהיר מסיפוח הבקעה (הארץ). בליכוד התעלמו.
ידיעות בכותרת הראשית שהיא גם מאמר מערכת של נחום ברנע וגם כל הכפולה הפותחת: "זמן להכריע".
ישר"ה: חוק הבקעה: הצעה פופוליסטית שמכבידה על המו"מ.

מיכאל שומאכר נאבק על חייו.

אימפריית הרשע של עמוס שוקן:
ישראל היום
במתקפה על הארץ: פוסט ציונים, מנהלים קמפיין נגד צה"ל, מקדמים נרטיב רוויזיוניסטי ועוד מילים גסות.

וגם נגד עמוד הפייסבוק של ארץ נהדרת, בו הופיעה התמונה הזו של השר גדעון סער.
בניגוד לכתוב בידיעה, לא מדובר במספרי זהות שלהם, אלא במספרי אסיר.
שומר הסף האמיתי במדינה הוא דרור אידר. חבל שאתם לא מעריכים אותו מספיק:
ארץ נהדרת היא תוכניות אוטו-אנטישמית. כך ולא אחרת. בסוף דבריו קורא אידר לפרנס תקשורת כלשהו שייתן במה ללאטמה.

מספרים

משפחתו של עובד משרד הביטחון, שנהרג על הגדר בעזה, אבו לטיף, מאיימת לתבוע את ערוץ 2, על שנטען שם כי דודו של ההרוג קשור לחמאס. להד"ם, אומרת המשפחה.

מיילבק

כתב אתמול בבוקר האזרח ד':

ראיתי באמצעותך שידיעות הגדירו את הצעדה אמש "ההפגנה הגדולה ביותר של מבקשי המקלט".
למען הדיוק, הם היו צריכים לכתוב 'ההפגנה הגדולה ביותר של מבקשי המקלט שאנחנו מתייחסים אליה ומכניסים אותה לעיתון'.
בשבת שעברה הייתה הפגנה לא פחות גדולה ולמעשה יותר כועסת, יותר קולנית, יותר זועמת שאופיינה בכמעט שעתיים של ריצה ברחובות תל אביב וקריאות לחופש וחירות (לעומת הצעדה אתמול שנעה בין הליכה שקטה לצעדה עם קריאות דומות לאלו מהשבוע שעבר). רק שבשבוע שעבר בידיעות לא נכתבה עליה מילה אחת.

עיר ואם

פתח תקווה, לא סתם עיר:

הם מגויסים, בין השאר, בגלל הרקע הספציפי הזה. יתרונם הוא שליטה מוחלטת בשפה זרה (רחוקה מאוד מהאנגלית של בוגרי מערכת החינוך הישראלית המכונה "פּינגליש" – פתח תקוה אינגליש) וידע מפורט על שגרת חיים במדינה זרה.

פייסבוק/ בלוגלנד/ רשת

הבן של ישרי הלפרן בסרט התומך באבא.

בועז ארד הסתפר.

תוספת, 13:31

אבי צור: איזה מכבסה של מילים. בכפולה הפותחת של 24 שעות של ידיעות ישנו מדור חביב בו הם מפרסמים בכל יום תמונה עם קונוטציה היסטורית עם כיתוב קצר המתאר את אותו אירוע. היום ייחד איתן הבר את המדור ל'טבח בתי הזיקוק' שהתקיים ב-30 בדצמבר 1947 בחיפה. "בשעות הבוקר", מתאר הבר את השתלשלות העניינים, "פעלו לוחמי האצ"ל נגד קבוצה של פועלים ערבים שהמתינו בשער הכניסה. בפעולה נהרגו שישה פועלים ערבים ונפצעו למעלה מ-40. בתגובה הסתער המון ערבי נסער על הפועלים היהודים שנמצאו בשטח בתי הזיקוק, ותוך שימוש במקלות וסכינים הרגו 39 מהם ופצעו 49 אחרים. ארגון ההגנה ומסונפיו בפלמ"ח ביקשו לנקום את דמם של הנטבחים ושלחו את לוחמיהם לבלד א שייח' (תל חנן כיום) וחוואסה (שכונת בן דור) ואלה הרגו כ-60 איש, בהם גם הערבים שעבדו בבתי הזיקוק".
מבחינת הבר, לוחמי האצ"ל 'פעלו' נגד קבוצה של פועלים ערבים. לא רצחו בדם קר. עכשיו בואו ואתרגם לכם לעברית את השתלשלות העניינים לפני הכיבוס: קבוצת טרוריסטים שהשתייכו לארגון האצ"ל השליכו לעבר קבוצת פועלים ערבים קופסאות שימורים מלאות בחומר נפץ ורצחו בדם קר שישה פועלים ופצעו עשרות נוספים של חפים מפשע שבאו להרוויח את לחמם בבתי הזיקוק בחיפה"…
… בגלל 'המכבסה' הציונית, אני ובני דורי גדלנו והתחנכנו על ברכי האתוס הציוני לאומני. מבחינתי, עד לאחר השירות שלי בצה"ל, המשוואה במזרח התיכון היתה אחת: היהודים צדיקים, והערבים הם טרוריסטים שרוצים להשליך אותנו לים. לקח לי הרבה שנים להתפכח. כיום, אני לא מבדיל בין יהודים וערבים. לצערי אלה ראויים לאלה, ואלה ראויים לאלה.

לפני פיזור

המאבק בצינון נמשך, יחד עם עבודת עריכת מסיבית. אפצה אתכם בהמשך.

תודה רבה רבה לתומכי הבלוג.
baloons

פגישתנו הבאה והצנועה תהיה ב-31.12.13, 00:36. מי שיודע, יודע. מי שלא, מוזמן לעשות שיעורי בית.
בתפריט, כרגיל: תותים אורגניים, קצפת צמחית ומים מסוננים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על רק מבזק

  1. הזדנדברג שואפת לגדולות. על החוק לסיפוח הבקעה, מפייסבוקה:

    מי שחי פה יודע שאין מדינה פלסטינית בלי בקעת הירדן. זה מה שאתם רוצים? בבקשה. אנחנו לא נעזור לכם להציל את הפסאדה. אנחנו נחליף אתכם ונעשה כאן טוב יותר.

    היום עושים הכל עם באנג אחד גדול.

    אהבתי

  2. ziki הגיב:

    עושים אמבטיה משותפת?
    בשביל מה מים מסוננים?

    אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    כשאני שומעת את איתן הבר (ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה)אני לא רואה הבדל בינו לבין ליכודניק)

    אהבתי

  4. ארץ נהדרת מזמן לא מצחיקה ולציבור נמאס מהשבט האנטישמי והדגלים הכוזבים כמו חשיבות הסאטירה לתרבות הישראלית העכשווית. בשם חופש הביטוי אותו מעוז נאור סותם פיות ומרחיק בעלי דיעה שונה בכל מקום שכבש. בעיניהם זה לגיטימי, הרי האחר נחות ומוגבל (ערבי ליכודניק או חרדי) וצריך לקבוע עבורו כיצד לחשוב ועל מי מותר לצחוק ועל מי אסור. פשוט טרור מנטלי ומי שחושב אחרת פגום או נחות. לשביל הנכון והנעלה קוראים סוציאל-נאציונל וזה לא מצחיק.

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    אבי צור: איזה מכבסה של מילים. בכפולה הפותחת של 24 שעות…

    V, ברכותי, מצאת לך תשובה ציונית הולמת למוטי רענן. אין, אין כמו להכניס טוקבקים לפוסט.
    משווה ומעלה:

    אבי צור: אפשר למול אותו שוב? מצווה כפולה ואני אשמח לעשות אותה…

    סרסנוך יא מוחמד…

    אהבתי

    • עוד אחד שסובל ממינון גבוה של נראטיב פלסטיני. רוב הערבים שהצלחתי לדבר איתם בפתיחות על לאום ופוליטיקה טוענים שאין הבדל בין טרור פלסטיני לבין הרוגים מפעילות צה"ל לבין חיסול מבוקשים. הכוונה בעיניהם שולית ומכיוון שאינה ניתנת להוכחה שייכת לפרשנות סובייקטיבית. התפיסה הכללית היא שיש נפגעים ואלימות משני הצדדים וזה לא משנה אם אחד רוצח תינוקות בסכין והשני הורג בלתי מעורבים במעצר של חמוש. חוגגים את הפרטים ומתעלמים מהתמונה ומקומו של היוצא מהכלל.
      הלל כהן שכתב את תרפ"ט – שנת מפנה בסכסוך היהודי ערבי מוכיח שלא רק הדיוטות, גם חוקרים ישראלים מנסים לצייר את הסכסוך בעזרת אקסל ולוח שנה. המניעים והרקע התרבותי דתי שייכים למציאות אחרת.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      חז"ן בשירי פלמ"ח, ממש צו פיוס, מחמם את הלב.

      אהבתי

  6. לירון הגיב:

    ועוד, מילה לגביי התמונה של סער. ארץ נהדרת ראויה לתביעת דיבה ענקית שתפשוט את עורה.

    מה לגביי

    אהבתי

  7. לירון הגיב:

    תודות "למכבסה הציונית" אנחנו כאן.

    אמת, מדובר אמנם בפעולת טרור, שיש לשים אותה בקונטקסט של חודש לאחר תחילת מלחמת השחרור (כן השחרור, לאומן שכמותי), בה נעשו פעולות ערביות, ע"י כוחות לא מסודרים של היישוב הערבי ביישוב העברי. אז מה יכול לעשות יישוב לא מאורגן די הצורך, שסופג פגיעות בעורף ע"י כנופיות לא מזוהות (כולל צלפים, שנועדו לגרום לטרור בקרב היהודים), להחזיר באותו מטבע, רק ככה יכולה להיווצר הרתעה או מאזן כוחות.
    אני מבין שבקרב יפי הנפש, משכתבי ההיסטוריה, עדיף היה (תיאורטית, כמובן) שנלך כצאן לטבח. נראה אותם כשזה יגיע למפתן דלתם.
    להיות מוסרי, מבחינתי, זה קודם כל להגן על עצמי ועל היקר לי, זה ודאי לא מצדיק סתם כך רצח של של חפים מפשע, ואין לי מספיק ידע בשביל להגן או לבקר את הפעולה המדוברת (כמו גם למטיף, יש לשער), אבל פעולות התגמול הללו ככלל היו הכרחיות וחלק מהשלב הראשון של הלחימה במלחמת השחרור, ולכן היו פעולות לוחמתיות, ומצדיקות את התיאור כפעולות.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      חבל שלירון החליט לבחור לא לדעת. אפשר להיות ציוני בלי להיות בור. מבחינתו הכרחיות גם היו החטיפות ההדדיות בין ההגנה לאצ"ל העינויים ומותו של ידידיה סגל. הבעיה היא לא הדעות שלך, אלא רצח האופי שאת עושה לעמדה הציונית ככזו המחייבת בורות.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        בדיחה מהלכת.
        כשאני לא מכיר דברים לעומקם אני לא חייב להתיימר כאילו אני כן.
        מאחר ואתה כן, בוא ספר לכיתה מה היו האירועים בחודש שקדם לאותו אירוע שהוביל להשתלשלות המתוארת, תאר בבקשה גם את הלך הרוח ביישוב היהודי.
        אגב, לצטט מתוך ויקיפדיה גם אני יודע.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אני שמח שבדקת בויקפדיה את הפרטים שהוספתי. דעה אינה תחליף לידע. את הדעה שלך אני לא אשנה, אבל בסובלנות אמליץ לך להפוך את דעותיך כתמריץ לדעת יותר. לא התווכחתי איתך פוליטית, רק הדגמתי חשיבות פתיחות המחשבה, זה השעור.

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            אז בוא אענה לך ואחשוף את בורותי עוד יותר.
            על האירוע המדובר כלל לא שמעתי עד היום, וישבתי וקראתי גם את ויקיפדיה עוד לפני שהגבתי ומה שמצאתי היה אפס קצהו של מה שאני מגדיר כידיעה מספקת על מנת שאוכל להצדיק את האירוע הספציפי הזה, ודווקא העובדה שהיו חטיפות בין ההגנה לאצ"ל מוכיחות שזה היה אירוע שנוי במחלוקת עוד אז.

            התגובה שלי נועדה להראות שלא מדובר במכבסת מילים ציונית אלא בביטוי לגיטימי. האם הפעולה הזו הייתה מוצדקת פחות רלוונטי. עכשיו תקרא שוב ותנסה להבין.

            מעבר לזה, כפי שחשבתי, ידיעותיך מתמצות בחיפוש בגוגל וזה כמובן לא מפריע לך לנסות ולצייר את עצמך כידען גדול. אתה מתמצה בניסיונות השמצה פתטיים במעט שאתה נאחז בו, למרות שערוותך נחשפת ברבים פעם אחר פעם. לא נורא, בגלל זה אתה חיית מקלדת.

            תודה על השיעור.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              ידע מוביל לעוד ידע. ההגדרה ידע המספיק להצדקה היא רעה. היסטוריון לא מכריז שהוא יודע הכל, מבחינתו ידיעותיו רק הופכות את תהליך חיפוש המידע יעיל יותר.
              אין בושה בחיפוש בגוגל, ראוי לבדוק שמידע שאתה מוסר על בסיס ידע כללי הוא נכון ולא מטעה.
              מי שלא ביטל את השירשור הזה, כסתם תחרות חשיפת ערוות, הסתקרן וקרא על ידידיה סגל, הרוויח.

              אהבתי

              • לירון הגיב:

                אני לחלוטין לא מקבל את התפיסה שאי אפשר להגדיר מהו ידע מספק להתבטא בנושא בכלשהו.

                אהבתי

              • ברטה הגיב:

                אחד משלשת אנשי האצ"ל שזרקו פצצות והרגו 6 ערבים הוא מיודענו משה בודק הטוקבקיסט האובססיבי שהיה לפני עידן האינטרנט כותב אובססיבי של מכתבים למערכת ומוכר היטב לקוראי הארץ.

                אהבתי

                • ברטה הגיב:

                  טבח בתי הזיקוק[עריכת קוד מקור]
                  Postscript-viewer-shaded.png ערך מורחב – טבח בתי הזיקוק

                  ב-30 בדצמבר 1947 יצאו שלושה חברי אצ"ל (משה לוי, שמעון דמתי ומשה בודק) לפעולה כנגד ערבים בעיר התחתית של חיפה. לאחר שלא מצאו יעד לתקיפה, קיבלו השלושה אישור להעביר את הפעולה אל הכניסה לבתי הזיקוק במפרץ חיפה, שם היה ריכוז קבוע של פועלים ערביים שביקשו להתקבל לעבודות זמניות בבית הזיקוק. השלושה השליכו פצצה לעבר הפועלים הערבים, רצחו שישה מתוכם ופצעו עשרות. בעקבות פעולת האצ"ל החלו פועלים ערבים לטבוח בפועלים יהודים בבית הזיקוק, באירוע שכונה טבח בתי הזיקוק, ובו נרצחו 39 יהודים.

                  אהבתי

          • לירון הגיב:

            הנהגה נבחרת? עובדות? לארגון האצ"ל הייתה מדיניות ברורה, שאגב השתנתה בשנותיו הראשונות של בגין. שים לב לכרוז האחרון.

            http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%94%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%92%D7%94

            גם ההגנה עסקה בסוף47 תחילת48 בפעולות תגמול
            http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%91_%D7%A2%D7%9C_%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94

            אהבתי

            • ברטה הגיב:

              מאז ועד היום זו סיסמת הימין-

              דוד רזיאל, מפקד האצ"ל באותם ימים, טען כי התגובה האלימה תביא להפסקת הטרור הערבי, כי הערבים האויבים מבינים רק את שפת הכוח

              :

              אהבתי

    • roypeled הגיב:

      אתה מזכיר לי קטע גדול. ארגנתי פעם מחנות נוער ישראלי-פלסטיני. באחד הויכוחים על זה שפלסטינים הורגים חפים מפשע, נזעקה ילדה פלסטינית אחת בת 13-14 ואמרה "אם אנחנו לאיכולים להרוג חפים מפשע, את מי אנחנו יכולים להרוג?".
      לא אגיד איך היא נשמעה לי באותו רגע, אבל אתה נשמע לי אותו דבר. מה כבר יכול לעשות יישוב לא מאורגן, אם לא ליידות חומרי נפץ בפועלים חפים מפשע.

      אהבתי

      • לירון הגיב:

        עוד גאון.
        כתבתי שאת האירוע הזה אני לא מצדיק, ולו משום שאני לא יודע מספיק בשביל לחוות דעה.

        אני כן מצדיק את התפיסה שהובילה למדיניות של פעולות תגמול. רצח של חפים מפשע הוא דבר נורא, אבל יש מקרים שבהם דם אחד יקר מדם אחר.

        אהבתי

        • roypeled הגיב:

          "פעולות התגמול הללו ככלל היו הכרחיות".

          לא מצדיק, אבל קובע שזה הכרחי. אגב, גם ההיא אמרה שהיא לא מצדיקה, אבל אין להם ברירה. הוא שאמרתי, אותו הגיון.

          על החתום,
          עוד גאון

          אהבתי

          • לירון הגיב:

            עברית קשה שפה.

            את האירוע הספציפי לא מצדיק, את המדיניות כן.

            אני יודע דקויות, קשה.

            אהבתי

          • לירון הגיב:

            עוד משהו, הפעולות הללו היו במסגרת הגנתית על מנת ליצור הרתעה שבסופה יישפך פחות דם.

            אבל כמה קל לדבר 60 שנה אחרי, מעמדה של עליונות מוסרית, אחרי שכבר עשו בשבילך את העבודה המלוכלכת.

            אהבתי

            • roypeled הגיב:

              "פעולות התגמול *הללו*". כך כתבת. כמו פעולה זו.

              אני יודע, התנסחות, קשה (אבל התנשאות, קל).

              הלך טוב, העניין ההרתעתי הזה. מיד נפסקה הלחימה.

              אהבתי

              • נניח שהעניין לא הרתעתי. במקום להשאיר אותנו במתח, תעזור למצוא את הסיבה שבגינה יצאו יהודים לרצוח ערבים חפים מפשע.

                *שמח לדעת שהערבים עשו שלום עם היהודים בגלל חיבה ולא בגלל הרתעה צבאית, מעניין.

                אהבתי

                • roypeled הגיב:

                  אה, יש כמה אפשרויות:

                  1. העניין כן הרתעתי (לא אמרתי שהוא לא, קרא), הוא פשוט עניין כושל, לא מוסרי, לא אפקטיבי ומנותק מנסיון החיים, ההיסטוריה והמציאות.
                  2. הפחדה לשם גירוש.
                  3. נקמה.
                  4. רצחנות.
                  5. הכבדה על חיי המסחר והפעילות המשקית.
                  6. תפיסה גמולנית
                  איי קאן גו און אנד און

                  אהבתי

                  • 1- ההרתעה מוסרית כשהיא חוסכת בחיי אדם או נועדה להגן.
                    2- במלחמת השחרור היו תנאים שאיפשרו לגרש את כל הערבים. עובדה שלא ממש התאמצו. בחיפה אפילו התחננו שיישארו.
                    3- נקמה נועדה להרתעה. תחשוב על זה או שתחפש בדואי אינטלגנטי שיסביר לך.
                    4- רצחנות יהודית. רק בסעיף 4? פחחח.
                    5- טיעון הזוי. מי שרוצה לפגוע במסחר מרים גשרים,באוויר, מטביע אוניות ומפוצץ קווי רכבת.
                    6- נקמה היא הרתעה. דיברנו על זה.

                    עשית אורן ומנית סיבות תאורטיות במקום מספר מה לדעתך היא הסיבה העיקרית.
                    אז תגיד למה, למה יהודים יצאו לרצוח ערבים?

                    אהבתי

                    • roypeled הגיב:

                      הרצחנות בסעיף 4, היא לא יהודית. היא סתם רצחנות. הן כולן אותו דבר.

                      אני לא יודע מה הסיבה במקרה זה, כי אני לא מכיר את פרטי המקרה מספיק. זה אכן יכול להיות כל אחד מהדברים האלה ואחרים. זו יכולה להיות נקמה ללא קשר להרתעה, בניגוד למה שכותב חברך למטה, יש דבר כזה. וזה יכול להיות נסיון מפגר להרתיע, שאין לו שום סיכוי להצליח. אם הייתי חיב להמר, הייתי שם את רוב הכסף על שתי אלה.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מעניין שגם היונה וגם לירון מפגינים רתיעה מעובדות. הם מדברים על מדיניות ויהודים. את הפיגוע ביצע האצ"ל כמו פיגועי מטענים אחרים כלפי אוכלוסיה אזרחית בחיפה וירושלים. זה היה בניגוד לעמדת ההנהגה היהודית הנבחרת של הישוב.
                      ההנהגה רצתה לבנות בפועל, ולהוכיח לקהילה הבין לאומית, יכולת צבאית להגן על הישוב. פיגועים ספוראדים נגד אזרחים מעידים על חולשה. פיגועי מטענים הם כליו של החלש. זו לא שאלה של עליונות מוסרית בהכרח, ולראיה פעולת התגמול של ההגנה על הטבח בבתי הזיקוק. לראות בפיגוע של אצ"ל בפועלים חלק מהמדיניות הצבאית של המדינה בדרך זו טעות בעובדות ההיסטוריות.

                      אהבתי

                    • לא כולן אותו דבר. יש הבדל גדול בין רצחנות שצמחה מתפיסה גזענית שמתירה את דמו של היהודי החלש, השפל מוסרית וחסר זכויות לבין רצחנות שמטרתה הרתעה והגנה על החלש. לא תומך ברצח של חפים מפשע ועדיין רואה הבדל גדול.

                      במחנה שואפים להציג את האלימות כסימטרית, את ההיבט המוסרי כשטוח וההרג ההדדי כשיוויוני. לא מכיר אג'נדה יהודית נפוצה לרצוח ערבים אבל את המוסדות הערביים שתמכו ועדיין מקדמים טרור נגד אזרחים אפילו אתה מכיר.

                      אהבתי

              • לירון הגיב:

                אתה מתעקש לא להבין.

                "הללו", "ככלל" וכו' מביעות בדיוק את מה שאני רוצה לבטא. כמדיניות הן היו ראויות גם אם היו בהן שעברו את הגבול.
                גם אם היו עשרת אלפים משוריינים בצד הדרך היית מעקם את האף.

                אהבתי

                • roypeled הגיב:

                  ש: והפעולה הזו עברה את הגבול?
                  ת: אני לא יודע, אני לא מכיר את פרטי המקרה.
                  ש: אבל פעולה בה נרצחו שישה פועלים חפים מפשע, יכולות להיות נסיבות בהן היא מוצדקת או שבהכרח עברה את הגבול?
                  ת: ככלל פעולות התגמול הללו היו הכרחות.

                  מ.ש.ל.

                  אהבתי

                  • לירון הגיב:

                    אני תמה האם זו הלוגיקה שמכריעה אותך או העברית. לגביי העברית אני יכול לנסות לעזור, ככלל = באופן כללי, ולכן לא יכול להיות שהמשפט היה נגמר ככה.

                    לו הייתה זו תגובה ספורדית הייתי כבר אומר לך שמדובר ברצח מתועב, אלא שזו הייתה פעולה כחלק ממדיניות שמטרתה להרתיע (וזה לא אומר שזה מצדיק כל דבר, ומכאן גם שאמרתי שאני לא יכול להצדיק את הפעולה הזו סתם ככה). והנה קיבלת את התשובה: כחלק ממכלול של פעולות, פעולה כזו יכולה להיות לגיטימית.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      גם שמציגים לך עובדות הם לא נקלטות במוחך. הרי חטיפתם של אנשי האצ"ל המעורבים בפיגוע, מוכיחה שזו לא היתה מדיניות. אתה לא יכול להתייחס לפיגועי המטענים כחלק ממדיניות צבאית אחידה של הישוב.

                      אהבתי

            • חלק מהתפיסה הפוסט ציונית. כמו לדבר על הוראת השואה (כיום) כהנצחת ההתקרבנות ועידוד לאומנות חשוכה. הערבים מנסים לסלק את יהודים בטרור ממושך על רקע דתי וגזעני. זה הסיפור שלא נגמר של האדמה הזאת. כן, בתוכו יש פסקאות של טרור יהודי שניסה להרתיע את הערבים מלהמשיך בדרך האלימות. ההבדל הקטן הוא שהיהודים קיבלו את הערבים כאזרחים במדינתם והערבים עדיין כולל פלסטינים, סורים, לבנונים מצרים ירדנים- עדיין לא רוצים כאן יהודים.
              מי שמנסה ליצור סימטריה באלימות ובמתים מוזמן לספור נרצחים ואירועי טרור או להסביר את רצף האירועים שהביא להתאגדות שמירה יהודית מזויינת.

              אהבתי

  8. ברטה הגיב:

    בעברית שמו בנק אימון. קודמו לתפקיד זכה לכך שבתי קפה רבים ברחבי הארץ נקראים על שמו.

    אהבתי

  9. יובל הגיב:

    off topic
    האם מי מקוראי הבלוג האינטליגנטים/דוברי קוראנית, יודע להסביר לי מדוע כאשר כותבים או מדברים בתקשורת על באן קי מון, מזכ"ל האו"ם, מכנים אותו באן?
    האם באן הוא שמו הפרטי או שם המשפחה?

    אהבתי

    • nurit הגיב:

      Ban הוא שם משפחתו.

      This is a Korean name; the family name is Ban.
      Ban Ki-moon (Hangul: 반기문; Hanja: 潘基文; born 13 June 1944) is the eighth and current Secretary-General of the United Nations

      באדיבות ויקיפדיה.

      אהבתי

      • יובל הגיב:

        תודה רבה.
        נכנסתי כמובן לויקיפדיה קודם, אבל משום מה התעקשתי לא לראות את השורה שהיתה מול הפרצוף שלי:
        This is a Korean name; the family name is Ban

        מעט מדי קשרים תקינים במוח…

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      ש"מ. בקוריאנית אומרים את שם המשפחה קודם (החייל הזקן יכול להעיר לסופרי הצללים שלקוריאני הענק והמסוקס היה צריך לקרוא בעצם 'קים פטריק')

      אהבתי

כתיבת תגובה