טפטופים

yediot31.12.13maariv31.12.13
haaretz31.12.13isra31.12.13

hamvaser31.12.13

הכותרות

רגע, אני רוצה להבין משהו: ישר"ה מגרש את ג'ון קרי? אומר לו "ולא להתראות"? זה מסר מרה"מ? זה בגלל הסינוסיטיס?
מה פשר הכותרת הזאת? מי אומר אותה ולמי?
ידיעות מזכיר מתחת לכותרת בע' 2-3, "החופש שלהם הכאב שלנו" שארגון אלמגור עתר לבג"ץ נגד השחרור ומחה על שברשימת המשוחררים יש אסירים ממזרח ירושלים, "בניגוד להבטחת רה"מ לקיים דיון מיוחד על שחרור אסירים אזרחי ישראל".
בישר"ה לא מוזכרת שום הבטחה.

למה ההתרגשות הגדולה ביותר היא מכך שהמדינה תממן הפלות? למשל, כותרת ראשית בהארץ? אני לא מבינה למה המדינה צריכה לממן הפלות, הרי האישה (והגבר) הם האחראים על כך שהאישה בהריון. הריון זו לא מחלה ולא גזירת גורל. זה חוסר אחריות של מי מהצדדים או של שניהם, כך שמה נהיה בדיוק (נו, אני לא מדברת על אונס חלילה או על הפלה מסיבה רפואית)? למה המדינה צריכה לקחת אחריות על מחדל אישי? מה הרעיון?
יוצא שבמובנים מסוימים דעתי קרובה לדעת אגודת אפרת. לא מאותן סיבות, כמובן. ועל מה מברכים ארגוני הנשים בדיוק?

נעימאוד, קפטן ג'ורג' הוא דורון זהבי. המחוזי בת"א התיר לפרסם את שמו.
רונן ברגמן מזכיר בידיעות (ע' 6) את הראיון שערך עמו בשדה התעופה לפני חמש שנים, ומציין שלפחות חלק מהטענות של זהבי על הנעשה ביחידה 504 ועל כך שזרקו אותו לכלבים, היו נכונות. כבר ביום שישי נחשף דבר החשיפה העתידית בידיעות, וגם שם, בלי אזכור לסיבה.
מה הסיבה להסרת הלוט? ראיון שערך עם עמרי אסנהיים לעובדה. על כך אפשר ללמוד ממעריב, אך לא מידיעות. בהארץ כתוב שבראיון לעובדה הוא מסביר למה החליט להיחשף, לא כפי שכתוב במעריב.

נוחי דנקנר

זה הולך ככה: במעריב, על פני יותר מעמוד, "פרשת הרצת המניות באיי.די.בי. "דיווחים: כתב אישום יוגש נגד נוחי דנקנר בגין עבירות מרמה בניירות ערך". הידיעה היא של חן מענית מגלובס, אבל מופיעה בעמודי החדשות של מעריב, ולא בגלובס הבוקר, החלק הכלכלי של מעריב הלקוח מגלובס, מטעמי לו"זי הדפסה כנראה. במארקר (עידו באום) יש הפניה קטנה בשער וידיעה בע' 8.
הידיעה שודרה אמש בחדשות 2 ובחדשות 10, כך מדווח במעריב ובישר"ה.
בידיעות אין על כך מילה. מה שכן, שם ממשיכים לפמפם נגד מוטי בן משה. ביום שישי דיווח צח שפיצן בעמודי החדשות על "השיחות שבן משה רוצה לשכוח": "עדות מהימנה (!!, V)שהגיעה לידיעות אחרונות בנוגע לחברה שהייתה בבעלותו בשת 2000 מספקת חלק מהתשובה: במשרדים בהמבורג ישבו בחורות בחדרונים קטנים וניהלו שיחות ארוטית בתשלום * עם זאת לא מדובר בעבירה על החוק"
והיום, במלוא המרץ, בשער ממון: "התצהיר המוזר נגד מוטי בן משה", של אותו כתב: "יומיים לפני ההחלטה הגורלית על העברת השליטיה באיי.די.בי, תצהיר שמידת אמינותו עדיין אינה ברורה הגיע לרשות ניירות ערך, ובו טענות כי איש העסקים הישראלי-גרמני (!!,V)מוטי בן משה מעורב לכאורה בניסיון להלבנת הון. בסביבתו של בן משה טוענים שאין שחר לטענות".
אני מקווה שדנקנר רושם הכל ושיצ'פר את החברים בידיעות במשהו. לפחות באיזו מסיבת סילבסטר מהסרטים בחווילה שאולי לא תהיה שלו בקרוב.

צרות בכותרות

זוכרים את כותרות ההא ודא של עודד?
havedA
ואת הכותרת הזו שנוספה כמה ימים לאחר מכן של ישר"ה? אז הנה ידיעות מצטרף הבוקר לרשימה המפוקפקת.
isra26.12.13yediot31.12.13
עד כה היו לנו השחרור והבנייה, השחרור והמחלוקת, והבוקר השחרור והמחאה.
הצעת הגשה לכותרות הבאות: השחרור ואני, השחרור והגבינה, השחרור והלהקה, השחרור ויוכבד, השחרור והאקזיסטנציאליזם, השחרור והעבדות, השחרור והשחורים.

מעריב מתחזק

יוזמה חדשה במעריב מגזינים, זה ששייך עכשיו למותג תכלת: מדי יום חמישי נערכת קבלת שבת בפקודה. הנוכחים צריכים להקשיב לסיפור פרשת השבוע ולהקשריה האקטואליים, כמקובל בפרשת השבוע, וכן להביא כיבוד מהבית. ההנהלה, שמתעקשת לחזק את עובדיה ולקרבם ליהדות, לא משנה מהם נטיותיהם בענייני דת ומסורת, תורמת את המשקאות הקלים (בטח מותגי בני ברק למשפחות ברוכות ילדים בשקל לליטר).
על פי המדווח לא נרשמה תרעומת גדולה מדי של הנוכחים.
אין לי מה להגיד יותר. אה, בעצם יש לי. לפני כמה ימים עברתי ליד בית מעריב בערב. הסתכלתי על הבניין החשוך לגמרי, וגל עצום של עצב תקף אותי. זה ממש כמו לראות גופה לפני הקבורה. למעשה, קצת אחרי הקבורה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

גמרתי עם פלאפון (אני, אני, אני היא הגומרת עם כל מה זז). סיפור שלא שמעתם מעולם.

צחוקים

ראו מה כתבתי ב-26 בנובמבר:

מנהל מחלקת הצילומים של לע״מ, משה מילנר,  יוצא לפנסיה.
מחליף אותו כצלם בלע״מ חיים צח, שעזב את ידיעות.
כן, שווה ראיון, יאללה, רוצו על זה, אבל דלגו על הידיעה הזו.

וראו מה אני רואה היום:
milner

לפני פיזור

אתמול בלילה, ב-00:36 ליתר דיוק, היא שעת הלידה של הבלוג לפני שמונה שנים, חגגנו מסיבת יומולדת צנועה ברוח התקופה. סיפרנו צ'יזבטים סביב המדורה במדרון יפו ונהנינו מהרוח הקפואה.
לקריאת הפוסט ולווט בת שמונה, לחצו על הקשרור, כמקובל.

[poll id="116"]

שנה טובה ונשיקות לכל.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

84 תגובות על טפטופים

  1. ברטה הגיב:

    אפשר להוסיף לביולוטין של ביבי שעבר היום בדיקת קולונוסקופיה, אם זה מעניין מישהו. למערות האף שלום.

    אהבתי

  2. ברטה הגיב:

    טמבל ,כרית לעצמך קבר.

    אהבתי

  3. ברטה הגיב:

    1.באברבנאל יש מחלקה סגורה לכאלה.
    2.אין טעם לסגור את התגובות.
    3.רזי היה שואל מי זה מנהל פרוקסי.

    אהבתי

  4. JoeBlack הגיב:

    V, לא מבין למה את מרשה לעצמך שיתעללו בך ככה. אני לא יודע מי החברה שנותנת לך שרותי איחסון ומי בנה לך את האתר, אבל היום כבר אפשר למנוע ממי שמשתמש בProxy לפרסם תגובות – התהליך אוטומטי. כל מה שאת צריכה לעשות זה להוסיף שתיים וחצי פרוצדורות.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    חוק היפוך השועלן: ככל שאני מגיב פחות, כך אני מאוזכר יותר ע"י אחרים.
    עכשיו רק עושים לזה מוניטיזציה.

    אהבתי

  6. עטל הגיב:

    יוווו… כמה גרפומנים/יות שיש פה…
    לבעלת הבית מותר – אבל אתם/ן?

    איזה זובור זה לגולל עד למטה: במקום דחר כושר… 😐

    אהבתי

  7. velvet הגיב:

    140 רק היום

    אהבתי

  8. חנךעחיענעחליתל הגיב:

    *********************

    שרשור מעיים דוחה, תתנדף.

    אהבתי

  9. ברטה הגיב:

    פרופיל של מופרע בעל לשון חלקלקה שמצליח לשכנע זרים גמורים להשאיל לו את בבת עינם.

    אהבתי

  10. ברטה הגיב:

    הטיפש בעל הסלולאר טוב הלב לא יודע שהשתמשו זה עתה במכשיר הפרטי שלו להטרדה.

    אהבתי

  11. JoeBlack הגיב:

    V, ראיתי קודם את ההודעות של מוטי.
    האמת ? כל הכבוד לך, אני מזמן הייתי דואג שיפרמטו לו את המחשב.
    את יודעת תמיד את יכולה לפרסם את הכתובת IP שלו ב pastebin וכאלה עם בקשה לעזרה, אני בטוח שיהיו כמה שיענו.

    מזל טוב לחגיגות השמונה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      יש לו הרבה כתובות IP, אבל כן, הנושא בטיפול.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        מ.ר. מן הסתם שולח מסלולאריים של אנשים אקראיים. אם יש בלש בקהל הוא יוכל לאתר ולתחקר את בעלי הIP השונים ולמצוא מכנה משותף. לא הייתי סומכת על המשטרה שתתאמץ ותערוך מסיבה עיתונאים במקרה זה.

        אהבתי

  12. אתיקה זה משחק וידאו הגיב:

    אגב בנק הפועלים, איך זה שאין בבלוג ידיעות שליליות על הבנק או הפרזנטור שלו לשעבר. אני רק תוהה.

    אהבתי

  13. עו"ד הגיב:

    רק אתה לבד מחזיק 80 אחוז מהכניסות שנרשמות לבלוג. אני במקומה הייתי מודה לך שאתה כל כך פעיל. אתה בטח חושב שזה מקרה שבנק הפועלים התחיל לפרסם כאן. זה אתה מוטי. (אחרי שימחקו התגובות שלך ההודעה הזו תשמיד את עצמה לבד).

    אהבתי

  14. שומאכר נאבק על חייו. נהג מבריק לפי הפרמטרים הבלתי תלויים של היונה: ידע למצוא אחיזה בגשם ולתת פייט ברכב נחות (בנטון והפרארי הראשונה שהתפרקה במירוצים). בפניות הקשות כשאחרים עמדו על הבלמים שומאכר כבר סחט את הגז. הכיר כל בורג במכונה וידע מה לבקש מהמהנדסים וכמובן הביצועים במונאקו. כל אלה הבדילו בינו לשאר הנהגים. אלוף האלופים זכה לסגידה ממושכת מצד עיתונאי הספורט ונתפס בציבור כסמל ספורטיבי. השתתף באירועי התרמה ופילנתרופיה וזקני השבט בוודאי זוכרים שבכה כמו תינוק כשסנה נהרג וזכה לטונות של סימפטיה. האמת לגבי שומאכר כספורטאי קצת שונה ואפילו מבישה. יזם תאונות, נתפס על שיפורים אסורים והשתמש בטקטיקת מירוץ מכוערת לצד בן זוגו בריקלו לאורך עונות. נכון, מדובר בנהג גדול אבל כספורטאי העדיף ניצחון על אתיקה בסיסית ורמיסת הספורט כסמל להוגנות. בגלל ספורטאים דמיקולו כמוהו, התחרותיות נתפסת כערך שחשוב להטמיעו כבר בגיל צעיר. הסיקור שלו כספורטאי כמובן מתעלם מהפאן המאוד הבעייתי ומציג תמונה פופוליסטית ולא מאוזנת על פועלו כספורטאי.

    מקווה שיחזור לאיתנו ובמהרה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אם מדברים על ספורט הרי סילבסטר ימ"ש הביא לנו שתי בשורות טובות:
      1. מתנת חג שקיבלנו מהפועל באר שבע
      2. מתנת חג שקיבלנו מהקרן החדשה שהגדירה את אוהדי מכבי כהכי פטריוטיים, אפילו יותר מאוהדי בית"ר.

      אהבתי

      • הקרן לישראל חדשה חוטפת בתגובות יותר מהפועל. שידוך בין אנלקה לבית"ר נראה טוב מתמיד.

        אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        משהו כאן נראה לי מאוד משונה: שלושה גופים יחדיו – הקרן החדשה ההתאחדות לכדורגל והאגף לביטחון פנים – יחד כוח כלכלי לא מבוטל, ולמרות איחוד הכוחות הם נותנים "אביזרי עידוד" (מה זה, זמבורות?) בשווי של, כולה, 6000 שקלים? זה מה שיגרום לאנשים להפסיק לנהום? אני מתפלא עליהם.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          מה שמשונה זה שההתאחדות יוצאת נגד אחד מעיקרי המשחק. היום הם אוסרים את איזכור עיסוקו המישני של טועמה ומחר יאסרו את איזכור עיסוקה של אם השופט. תנו לחיות לחיות…

          אהבתי

  15. נירית הגיב:

    אני חושבת שה"ולא להתראות" לא קשור לקרי, אלא מכוון ל"הפעימה השלישית- 26 מחבלים שוחררו"… עדיין כותרת מעוותת, אבל מכוונת למחבלים, בסגנון בתקווה שלא נפגוש את המשוחררים בשנית…

    אהבתי

  16. מממ הגיב:

    מוטי רענן בגימטריה = נשמה יהודיה/ מטופש/ נחש בלילה/ ענישה / פרובוקטיווי /גבי גזית/ הבולבול של ביבי/ ולא היה בינינו אלא זוהר / כבר איבדו עניין/ יהיו ילדים בקרוב / והמקסים מכולם – פוץ נהדר

    שנה טובה

    אהבתי

  17. מייט הגיב:

    "למה המדינה צריכה לקחת אחריות על מחדל אישי?" שאלה טובה. ביום שבו לא יממנו טיפולים לחולי סרטן ראות שעישנו ולא יטפלו עוד בחולה סוכרת שלא הקפיד על התזונה ומצבו הידרדר ולא יממנו טיפולי פוריות למאהבת של גבר נשוי מבלי ליידע את אשתו אז ב-א-מת לא תהיה סיבה לממן הפלות לאישה שלא השתמשה באמצעי מניעה.

    (ואפילו אז זה עדיין יהיה מוצדק באם המדינה לא תיתן גלולות בחינם..)

    אהבתי

  18. גברת, הקישור לחגיגות ה 8 שבור ואני עומד כאן מהבוקר עם פרחים ביד וכובע ליצן ואנשים מביטים. כבר אחה"צ, לא נעים.

    את הסיפור עם פלאפון אפשר לשכפל לכל העושקות. הקנסות שתאגידי התקשורת מקבלים נמוכים ממשכורת המנכ"ל. ככה זה שהמחאה מתמקדת בעקרונות נעלים. צריך להקליט כל שיחה עם הנוכלים ולשמור. יבוא יום (והוא תמיד מגיע) שיתברר שהחיוב אינו תואם את הנאמר. עדיף בטלפון כי הטיעון 'אבל חתמת' מתאייד.

    לוחמי ההפלות הם בני השבט שמקדם "לגליזציה למריחואנה" ועוד נפלאות מתחומים אחרים. הרווח הפוליטי מובטח. נצא נגד משהו שנתפס בציבור כרקוב אז "נקדם את זה" ואם צריך, עד לעזאזל. שאפו על האומץ להתייצב לצד אגודת אפרת. בסוף תהפכי ליונה, דיר בלק.

    הייתי שמח אם כל העסקים והרשויות במדינת היהודים יאמצו סקירה שבועית על פרשת השבוע כדי למגר בורות ולפזר את ההבל שעולה משיחות המסדרון על ריאליטי משמים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הקישור לא שבור. וגם אם היה שבור, יכולת ללכת מטר אחורה.
      תודה רבה בכל אופן על הפרחים. יום יבוא ואוכל שוב להריח.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      לוחמי ההפלות הם בני השבט שמקדם “לגליזציה למריחואנה” ועוד נפלאות מתחומים אחרים. הרווח הפוליטי מובטח. נצא נגד משהו שנתפס בציבור כרקוב אז “נקדם את זה” ואם צריך, עד לעזאזל.

      א. באשר לטענת הזהות שלך. התשובה הטובה ביותר לטענה שלך, שנסמכת על זיהוי מה שאינך מסכים לו עם דברים גרועים אחרים שגם עמם אינך מסכים, תהיה כדלקמן: "מתנגדי הלגליזציה הם מאלקעידה". ומאחר שאלקעידה יותר גרוע מלוחמי ההפלות (כי הם גם נגד הפלות וגם נגד בירה בעוד שמתנגדי ההפלות לעתים שותים בירה), הרי שהטיעון שלך נפסד.
      המכנה המשותף באמת בין מצדדי ההפלות למקדמי הלגליזציה הוא השקפה ליברלית, לפיה אין זה מתפקידה או סמכותה של המדינה להתערב בהחלטות מסוימות, שכפופות לשיקולו של כל אזרח. בהנחה שמריחואנה אינה מזיקה יותר מעישון סיגריות או שתיית קפה או אכילת שומן רווי, אל למדינה להתערב בענייניו של האזרח.
      אתה חולק על כך? הסבר מדוע אסור לעשות זאת. כך, בקלות, ניתן להסביר מדוע פדופיליה חייבת להישאר תחת איסור. כדי שהחוק יהיה מוצדק צריך לנמק אותו.

      ב. מהו הרווח הפוליטי בדיוק שצפוי למי שמצדד בעישון מריחואנה? שהרי עלה ירוק, מפלגה שחרטה על דגלה לגליזציה, לא עברה אפילו את אחוז החסימה. ומכאן שכמות המצדדים בעמדה זו היא זניחה. ועדיין, היה עדיף באמת לתמוך בכך, היות שכל קול חשוב, אלמלא כמות המתנגדים הייתה גדולה יותר. פוליטיקאי שמבקש לתמוך בלגליזציה רק מסכן את עצמו. תראה את יאיר לפיד השקרן.

      ג. אתה טועה מבחינה עקרונית. הציבור שמצדד בלגליזציה אינו סבור שהוא מקדם משהו רקוב. אדרבא: הוא סבור שזה רקוב לשלול זאת. הוא סבור שהגיע הזמן לשנות את החוק בנושא זה.

      ד. אני מבין שעזאזל, לדידך, הוא מדינה שבה מעשנים מריחואנה. אכן, גיהינום עלי אדמות. שהרי לשם בדיוק מבקשים מקדמי החוק להגיע.

      אהבתי

      • "ההנחה שמריחואנה אינה מזיקה יותר מעישון סיגריות או שתיית קפה או אכילת שומן רווי"

        הנחיה שגויה שמתועדת במחקרים לצד כאלה שמפקפקים במסקנות. נעזר בהגיון פשוט כי רוב המצדדים נוטים להשוות בין מריחואנה לרעות אחרות במקום להתייחס לתכונות וההשפעה של הדבר עצמו.

        מדובר בסם מאלחש, מדכא, פוגע בקורדינציה, באוריינטציה, בתקשורת המילולית גורם לאפטיות בלבול חושים והזיות. סימפטומים שכיחים בצריכה ממושכת לטווח ארוך: מחלות נפש כגון סכיזופרניה ופגיעות בתפקודי מוח ועצלנות כרונית. אני לא יודע לזהות הבדל בין משתמש אופיום למישהו שהוריד ראש באנג עם תפרחת סגלגלה רק יודע שאי אפשר לתקשר עם שניהם והם לא מסוגלים לזוז.

        לגבי כמה ואיך ותדירות השימוש ואופן הצריכה- כל אלה לא משנים את מהות החומר והשימוש- גם לא ההשוואה לאלכוהול, סיגריות או סוכר וקפאין או התקינות של משרד הבריאות ותאגידי התרופות. השוני היחידי הוא הסיבה- הקלה לסובלים ממחלות או עירפול חושים לצורך הנאה. ברמה העובדתית יש ליגליזציה לשימוש רפואי במריחואנה דרך משרד הבריאות. לא מדובר כתרופה שמרפאת (כפי שטוענים חלק מהמאמינים) אלא כתחליף למשככי כאבים ועידוד תיאבון לחולי סרטן בטיפול כימותרפי. מי שטוען אחרת משקר או לא מכיר את התהליך (ולא את הגופים הקיקיוניים שמגדלים ומשווקים את ה"תרופה" ללא בקרה מספקת). תחליט בעצמך מה מטרת השקר. רוב האנשים במעגלים סביבי צורכים ותומכים במריחואנה לכל ואפילו בסביבה של הדור הצעיר התחילו להעלות עשן ולצטט מאתר קנאביס בידענות מפליגה. לגבי צעירים ונוער שמעשן אני חייב להדגיש כדי שיהיה באופן ברור- יש כאלה שמתים מזה. אני יודע שהקשר נסיבתי ולא פופולארי במיוחד. לא פעם ההורים הליברלים שהלך להם הילד מעשנים עד היום בעצמם והודאה בחוסר האחריות תפרק להם את הצורה.

        הדיבורים על חופש הבחירה והתערבות ממשלתית ודאגה לסופניים לא מזיזים לי ולא לזנדברגים כשמדובר על סם שוליים כמו אופיום ואני לא רואה שום הבדל מלבד הון פוליטי.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          כאמור, אין הון פוליטי. להפך. ולכן כה קשה לשנות את החוק הזה. אם אכן היה טמון בכך הון פוליטי הרי שאופיר אקוניס, לדוגמא, היה דואג להצטלם עם צ'ילום.

          בוא, שוב, אסביר לך את ההגיון. הבה נניח שמריחואנה אכן מזיקה, כפי שאתה מציין. והיא לא, שהרי תמיד אעדיף את דעתה של המומחית הזו, רופאה מוערכת שזהו עיסוקה, על פני דעתך בנושא. מחקרים יש לכאן ולכאן. ומאחר שאני יודע שאתה קורא רוטר, ודאי שמת לב שמישהו שם דואג להפיץ מחקרים תומכים בנושא. אבל, כאמור, בוא נגיד שזה מזיק.
          הטענה היא שזו זכותי לבחור לעשות מה שאני רוצה. בנקודה זו בלבד אני עורך השוואה לסמים אחרים: אלכוהול מזיק לגוף, לא כמו מריחואנה – מעולם לא טענתי זאת, ולא מבחינה זו אני משווה ביניהם – אלא יותר. ועדיין, המדינה מכירה בכך שזו זכותי לשתות אלכוהול.

          אהבתי

          • נתחיל מהסוף. זכותי וזכותך לקפוץ מעזריאלי. אני מקווה שלא היית מצביע למישהו שהיה מציע חוק אווילי שכזה. הלאה, גם המלומדת המועדפים עליך אינם חלוקים לגבי השפעות המריחואנה לטווח קצר. אתה מספיק אינלטגנטי כדי למצוא מחקרים שמראים על נזק לטווח ארוך. נוותר על המחקר ונתמקד בשאלה רלוונטית לחייך: לטווח קצר בשימוש שאינו רפואי -ההשפעות מועילות בעיניך או מזיקות?

            לגבי ההשוואה בין מריחואנה ואלכוהול מצטער, לא רלוונטי. אם אתה חייב להשוות כדי לבסס טיעון, תשווה לאופיום שהשפעתו הכי קרובה להשפעת חשיש ומריחואנה. גם אופיום היה מותר לשימוש כמו רוב הסמים. תזכור שמתחת לכל מיול או טרקטורון הפוך יש ילד שקיבל מהמדינה היתר. ההיתרים והרשיונות לא הופכים את הדבר עצמו למועיל. החוק בסה"כ מגביל את השימוש והתפוצה. אם האכיפה על חוק האלכוהול לא ממש קיימת וילדים שיכורים תמצא בכל גן ציבורי תאר לך את המציאות אם החוק יעבור. לגבי ההון הפוליטי הטענה שלך מפתיעה לאור הטוקבקים הרבים והדיעות הברורות של המחנה ואפילו כאן.

            שכחת שיש עוד צמחים שגדלים בטבע הארצישראלי שיאפשרו לדפוק את הראש (ולדעתי הלא מחייבת) שאינם מופיעים בפקודת הסמים. הם עושים את זה העבודה כמו שצריך וביסודיות. מזל שאין חוק לאוסר על מכירתם- אחרת היו הופכים למצרך החודש ונתלשים בהמוניהם.

            הסבר יותר מעמיק לסיום כי אכפת לי. האלכוהול, אם נשתמש באנלוגיית האדון והכרכרה של גורדייף יכול לעשות שמח בכרכרה, להצחיק את העגלון או לשחרר את הסוסים לדהרה חסרת רסן. סמים משפיעים על האדון בכבודו ובעצמו. זה ההבדל עבורי בשיא התמצית.

            אהבתי

            • הינשוף של מינרווה הגיב:

              נתחיל מהסוף. זכותי וזכותך לקפוץ מעזריאלי. אני מקווה שלא היית מצביע למישהו שהיה מציע חוק אווילי שכזה.

              דומה שאתה מבלבל בין זכות לבין חובה. טעות נפוצה, אך בכל זאת טעות.
              הזכות לעשן מריחואנה במדינה אין פירושו החובה לעשות זאת. חוק שמאפשר לאנשים להתאבד אינו חוק שמחייב אנשים לעשות זאת.
              הדוגמא שהבאת, של צמחים שדופקים את הראש אך אינם בפקודת הסמים, רק מוכיחה את שאמרתי. העובדה שאין חוק שאוסר על כך אין פירושה שזו חובה.

              נוותר על המחקר ונתמקד בשאלה רלוונטית לחייך: לטווח קצר בשימוש שאינו רפואי -ההשפעות מועילות בעיניך או מזיקות?

              סליחה, אבל זה הקריטריון לשאלה למה אני או אחר בוחרים לשתות או לעשן. אנשים לא שותים בירה בחברה כי זה מועיל לבריאותם; הם עושים זאת למרות שזה לא בריא להם.
              כנ"ל לגבי צריכה של קנביס, או מזון מהיר, שגם בצדם נזק: יעשה כל אחד את השיקולים שלו. לא המדינה, הוא עצמו.
              אגב, ואם התשובה תהיה: אני אוכל מזון רווי שומן כי זה טעים לי (או צורך קנביס כי זה כיף לי), האם אתה יכול לפסול נימוק זה? לא. אתה יכול להצביע על הנזק, לדעתך, אבל מעבר לכך, השאר זאת לשיקול דעתו של האזרח.

              אשמח אם תוכל להבהיר את הדימוי של האדון והכרכרה, כי ברמת הפשט זה נראה לי שגוי.

              אהבתי

              • הקריטריון ההגיוני היחידי שאני רואה כאן הוא מה אני באמת יודע, מה אני צריך ומה הדבר הזה יעשה לי. החוק לא מלמד על תועלת. אתה זה שצריך להסביר לי מדוע זה יועיל לך וכיצד, אם בכלל.

                עזוב את משל האדון והכרכרה לא מתאים לכאן. בפשטות, האלכוהול מציף את הרגש לכיוון המוח. סמים כמו מריחואנה משנים אותו ומשפיעים על האפשרויות העתידיות של האדם.

                אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          האמן לי שאת הנימוקים של המתנגדים אני מכיר היטב. למצדדים יש תשובות ניצחות על כל טענה, אלא מה – הויכוח לגמרי מיותר. אחד הפוליטיקאים בקולרדו אמר לא מזמן: אנו יודעים שעיני כל המדינות בארה"ב נשואות אלינו עכשיו, אנו נעשה הכל כדי שזה יצליח. אם זה יתקבל שם היטב עוד מדינות בארה"ב ילכו בעקבותיהם, ואם הם אז גם יגיע תורה של ישראל. זה רק עניין של זמן שהרי באירופה זה כבר לגמרי עניין זוטר ברוב המדינות, וגם לכאן זה יגיע. עם רגולציה כבדה, עם מיסוי מטורף, כמו שנהוג אצלנו, אבל זה יהיה. וזה יקרה עוד בחייך.

          אהבתי

      • נתנאל הגיב:

        אתה מפגר?

        אהבתי

  19. עובר אורח הגיב:

    זה בנוגע "לא מבינה מדוע מדינה משלמת עבור הפלה". האמת?
    "לא מבין" אינו סיבה. למשל המדינה ז"א כל התושבים גם הזכרים אכן משלמים עבור הפלה אז "אני לא מבין" למה זכר שלעולם לא יעבור
    הפלה צריך לשלם עבור משהו שלעולם לא יקרה לו. כמו למשל
    חידוש רשיון נהיגה לאריאל שרון. או למשל כל מיני שיוויונות לזוגות
    חד מיניים שתי נשים יקבלו שני מענקי לידה ושני זכרים לעולם לא.
    כך זה בעולם המודרני כמעט כולם משלמים מיסים והכנסת מחליטה
    איך לחלק את הכסף מהמיסים. האמת? יש המון סעיפים בתקציב
    כאלו משונים למשל אדון X שמקבל גימלת נכה צה"ל, גימלת בוגר
    צה"ל, גימלת חבר כנסת, גימלת שר, גימלת ראש עיר, אולי גם
    גימלת מועצה דתית, ביטוח לאומי ובטח שכחתי איזה הכנסה צדדית
    זה הכל מהמיסים שלי, שלך ושלו. גם את זה אני לא מבין, אז מה?
    אשאר חסר הבנה גם בעניין זה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא מבינה במובן: לא מוצדק. אין סיבה בעולם שהמדינה תממן הפלות. אף לא אחת (למעט הסייגים שכתבתי).

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        צר לי, עובר אורח, המטורף חזר.
        עד שהמשטרה לא תסיים את החקירה, אני צריכה להדוף אותו לבד.

        אהבתי

        • nurit הגיב:

          לגבי ענין מימון ההפלות. מדוע המדינה לוקחת על עצמה לטפל בחולי איידס, הרי הם ניהלו יחסי מין בלי אמצעי מניעה (הגנה) (לא מדובר על אלו שקיבלו איידס שלא מקיום יחסי מין). מה לגבי המעשנים משני המינים, מדוע אני צריכה לממן להם תרופות נגד למשל סרטן הראות שהוכח שהוא נובע ישירות מעישון. מה לגבי כל חובבי הסוכר, הפחמימות ודומיהם אלו שאוכלים בלי הכרה וחוטפים על הדרך סכרת (ושוב לא מדובר בסכרת נעורים או סכרת שנובעת מסיבות אחרות). בקיצור, יש לא מעט בעיות רפואיות שאנחנו במו ידינו אחראים לכך והמדינה החליטה שהיא כן מממנת טיפול רפואי למרות שהרשלנות היא שלנו.

          אשה צעירה (דתית, ערביה, אתיופית ועניה) שאין לה אלפי שקלים לשלם לרופא נשים עבור הפלה תהפך, ברוב המקרים, לאשה עניה אולי אם חד-הורית, מטופלת בילד לא רצוי, שתקבל מביטוח לאומי כספים שערכם שווה יותר מתשלום עבור הפלה, אז מה עדיף למדינה in the long run?
          לדעתי, ואין לי שום דרך לוודא, היה פה שיקול כלכלי בעיקר ולא שיקול פמיניסטי שהיה אולי שיקול משני אבל החקיקה בארץ לגבי אחריותה של האשה לגופה כל כך איטית ומסורבלת שאני חושדת שהחישוב הכלכלי ניצח.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            בכללית מצטרף לנורית. אין טעם להצעיד את העליונות המוסרית שלך על גופן של נערות עניות.
            בכל מקרה האפשרות שההפלה תבוצע במוסד רפואי מסודר היא נימוק מספק בהחלט.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              כלל לא מדובר בנערות.
              נערות ממילא זכו לכך.

              אהבתי

              • קיצור תולדות הגאונות של ולווט הגיב:

                נערות במובן צעירות. שמרי את נשיקותיך ליון, אני חושש ששפתי פמל"שיות ידביקו אותי בהרפס רעיוני. חבקי את הטאבלט המיותר לכבוד שנת אחריות אישית חדשה.

                אהבתי

              • עו"ד הגיב:

                לפעמים אנו צודקים ולפעמים טועים. דוגמאות: זה מוצדק לגמרי לאחל לבלוג עוד שנים של פעילות ופרנסה נאה. לכן, מזל וברכה גם ממני. זה היה מוצדק לומר לסילברסטיין שתחת תנאים לא שווים – עיתון שכפוף לצו איסור פרסום ובלוג שצו כזה בלתי אכיף לגביו – זה יומרני לדרוש קרדיט על פרסום שם שמן הסתם היה ידוע גם להארץ אבל הוא היה מנוע מלפרסם, והפוסט האחרון היה באמת מיותר. ומאידך, זה לא היה מוצדק ולטעון "למה המדינה צריכה לממן הפלות, הרי האישה (והגבר) הם האחראים על כך שהאישה בהריון. הריון זו לא מחלה ולא גזירת גורל. זה חוסר אחריות של מי מהצדדים או של שניהם," הטיעון של מניעת עזרה מצד המדינה במקרה של רשלנות הרי לא עומד במבחן המציאות; המדינה ממנת הרבה סוגים של טיפולים שנובעים מחוסר אחריות מודע דוגמת עישון, המדינה משלמת קצבאות לאנשים שפעלו בחוסר אחריות ורשלנות וניזוקו בעבודה, מובטח גם כי אם המדינה לא תעמיד אלטרנטיבה, רופאים שיבצעו הפלה (מעבר לעניין הפלילי) ידרשו מחירים גבוהים בהרבה ממה שמקובל היום ומי יוותר לגורלו? נשים חסרות אמצעים, אלא מי. פורסם כבר שגידול ילד בישראל עד בגרות זה עניין פעוט של כמיליון שקל, וכמובן יש לכך היבטים רבים נוספים. גידול ילד שאינו רצוי על ידי אמו או הוריו זה תיק לכל החיים, ובעניינים שכאלה ראוי ודרוש לעזור למי שבלהט הרגע לא חשב מספיק. ומלבד זאת אם המדינה תפסיק את המימון, הרי מחמת הבעייתיות של הנושא יותר ויותר נשים יעדיפו לשקר ולהידחק בתוך סדקי הפטור הרפואי – לקחתי תרופה כזו וכזו בזמן ההיריון – וחיסכון כספי לא יהיה כאן שהרי לא נמנע הפלה מטעמים רפואיים (אפילו את טוענת שזה לא מוצדק), ובכלל להותיר אדם לגורלו בגלל רשלנותו זה כל כך ימין כלכלי שבא לשאול אם לקרוא מידי יום את דברי ההבל שלהם כאן זה לא משפיע על המוח.

                אהבתי

              • מימי הגיב:

                יש מקרים (מוכרים לי אישית) של נשים נשואות, אמהות לילדים קטנים ששלמו במיטב כספן על גלולות וטבעות ושאר אמצעי מניעה ונכנסו להריון. אותן נשים משלמות כמובן עבור ביטוח רפואי, ובכל זאת למרות שהועדה מאשרת במקרים כאלה הפלה בבית חולים ציבורי, האישה צריכה לממן את הפעולה הזו.
                וכמובן אף אחד לא מערער על הצורך של נשים לממן את הגלולות או כל אמצעי אחר נגד הריון

                אהבתי

            • הנשים שמגיעות לקליניקות בחצר האחורית לא יגיעו למרפאה ציבורית או בית חולים. ארגוני הנשים הרוויחו חשיפה על חשבון הנשים שחוששות לחייהם. נטיה מובנית בארגוני סיוע -להרוויח מסבל של אחרים, במקרה הזה אחרות.

              אהבתי

          • אכזריות מגדרית הגיב:

            ניצלתי את השועלן הפנימי שלי, ואכן דעות שמרניות בנושא ההפלות זה לא חדש בבלוג.
            למה ולווט שונאת נשים?

            אהבתי

      • לירון הגיב:

        כל הטיעונים שניתנו נגד הטענה של ולווט שונים מהותית מהמקרה של הפלה.
        כאשר משהו אוכל סוכרים או מעשן זה תהליך של עשרות שנים עד שאורח החיים ההרסני ישפיע וכן מעורבת פה המון גנטיקה ובסה"כ זה משהו הסתברותי שלא משפיע על כל אחד בהכרח, ולא מיידי כמו יחסי מין והיריון.

        באופן כללי, באמת רצוי להעלות משמעותית את המחירי הסיגריות והמתוקים בצורה של מיסוי כפרמיה ביטוחית על העלויות הגבוהות שהם משיתים בטווח הארוך. אם זה יצמצם את צריכתם מה טוב.

        אהבתי

  20. טל שניידר הגיב:

    מברוק על חגיגות השמונה! קראתי אותך כמעט מהרגע הראשון (חודש חודשיים אחרי שפתחת) ועזרת לי להבין מי נגד מי בתקשורת בישראל, בשנים שהייתי מנותקת מפה

    אהבתי

  21. אחד שיודע הגיב:

    ריצ'רד סילברסטיין מתרעם על כך שלא ניתן לו קרדיט על חשיפת שמו של קפטן ג'ורג' לפני 3 וחצי שנים (!) . לפחות בטוויטר היה מי שנתן לו קרדיט.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      קרדיט על מה? השם שלו היה אסור בפרסום, והיה ידוע לכל מי שעסקו בנושא.
      הרי רונן ברגמן, כפי שכתבתי, ראיין אותו לפני חמש שנים, רק בלי השם, כך שהטיעון מגוחך.

      אהבתי

כתיבת תגובה