לא הכל שחור

haaretz6.1.14yediot6.1.14

isra6.1.14maariv6.1.14

05.01.14.indd

האורחים

הפגנת מבקשי המקלט או המסתננים או הפליטים מופיעה בכל השערים. על פי תשומת הלב בכל עיתון, ואופן הכיתור של הידיעות (זה לא פשוט, אני מודה), אפשר להבין את היחס הנתון באותו רגע של העיתון לנושא. עכשיו מה, העיתונים, שמתחבטים בינם לבין עצמם בהגדרת האורחים מהאפריקה, משנים את הניסוחים שלהם כמה פעמים במהלך גיליון אחד. יש יאמרו מגוונים. אלא שכל מילה בהתייחס לאורחים היא טעונה.

"20 אלף אפריקאים הפגינו בת"א נגד מדיניות הכליאה" (הארץ, כותרת מרכזית).
באופן חריג מנוהל חלוקת הידיעות בעמודי החדשות של הארץ, כפולת 4-5 היא קודש לאפריקאים, כולל הנאום המלא של סומאיה, 22, המהגרת מסודן שריגשה את העם.
"המסתננים כבשו את כיכר רבין" (ידיעות, כותרת במרכז השער. הטקסט המלווה אותה הוא של נח קליגר, שהוכתר כ"בעיה קיומית").
קצת פחות מחצי מכפולת 6-7 נותן ידיעות לסיקור ההפגנה. מצד אחד, כותבים שלושה מכתבי ידיעות "המחאה השקטה והמנומסת הייתה מפגן כוח מרשים במיוחד". מצד שני, באותם עמודים, הטקסט היחיד הוא של קליגר, האומר שהמסתננים שילכו ויתרבו מאיימים על קיום מדינת ישראל. זו בכלל לא בעיה של גזענות, הוא אומר.
"המחאה והמחלוקת" (ישר"ה, כותרת זעירה בתחתית השער. הכי זעירה משל שאר העיתונים. מצטרפת לסדרת כותרות ההא ודא).
"ההפגנות לא יעזרו" היא הכותרת המתייחסת לדברי נתניהו בכפולת 6-7 של ישר"ה. המסר ברור וחד.
"אם למישהו הייתה עד אתמול הפריבילגיה להתייחס לסוגיית המסתננים כאל בעיה נקודתית שמציקה לתושבי דרום תל אביב, באה עצרת הענק בכיכר רבין של כ-20,000 מבקשי מקלט והתייצבה מול פרצופה של מדינה שלמה" (מעריב מוותר על כותרת. תמונת ענק והפניות לשני טקסטים, זה של יובל גורן (ע' 12-13), ורק כותרת של יהודה יפרח, "לעצור את הסחף", מעמודי הדעות ["חייבים להדוף את הלחץ להעניק למסתננים מעמד של פליטים. המזימה היא להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה"], ויש גם טור הקורא להחזיר את המסתננים למקומם)
הכותרת הראשית מבלבלת: "קרי לוחץ על נתניהו להסכים על נוסח שיאפשר חזרת פליטים לתחומי ישראל". אז פה יש לנו מסתננים ולמעלה פליטים. מאוד מחוררת המדינה המתבדלת הזאת.

חבצלת השרון

אחרי ההכנות הגדולות למוות הסופי (כי יש גם את הלא סופי) של אריאל שרון, עברה התקשורת לשלב החזיונות והאפוקליפסה. עכשיו מדברים עם הרופאים על סיכויי ההישרדות שלו. זה יפה.
תיהנו. ועוד: אריק נלחם כאריה. בקרוב ספר הילדים: האריה שאהב תות ולא רצה למות. ופרק בסדרה דמדומים.
וגם "כנגד כל הסיכויים".

נוחי דנקנר

דרושה חקירה: מדוע כשלה אי.די.בי (ישר"ה)?
ישר"ה ממשיך להשתמש, כמעט יום אחרי יום, בצילום המצוין של אביטל דאיץ-ראובני של נוחי דנקנר על הספסל. אני מקווה שהיא (?) התעשרה ממנו.
הכפולה הפותחת של ישר"ה מוכתרת ב"לבד"

calcalist6.1.14mamon6.1.14
marker6.1.14globes6.1.14

אנטישמיות

חרדי מברוקלין נחטף. למחרת נמצאה גופתו.

ברית מילה

דרור אידר שובר שיאים:

האם מקרה הוא, שאלה המוכנים לבתר ולכרות ולחתוך בחדווה בבשרה החי של ארץ חיינו, דוחקים בנו לא לחתוך את עורלת הבשר, כלומר לא להשתתף בכריתת הברית העתיקה של עמנו?

ישמרנו האל.

יש עורכים בבית?

צנתור אינו ניתוח.
nituh

לפני פיזור

רצה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על לא הכל שחור

  1. nirit הגיב:

    עומרי חיון בפירוט ההון החודשי. אז למה גיוס תרומות, למה?!?

    אהבתי

  2. עופר הגיב:

    צנתור הוא אכן פרוצדורה פולשנית – אבל לגמרי לא הליך ניתוחי.
    "מי שמבצע צנתור לב הוא כירורג כלי דם ולא קרדיולוג"?? ממש ממש לא. צנתור לב מבוצע בידי קרדיולוג התערבותי – ולא בידי כירורג כלי דם". ר', למשל, כאן בעמוד של היחידה לקרדיולוגיה התערבותית של ביה"ח בני ציון. כך שם, וכך בכל הארץ ובכל העולם. צנתור לב עושה מצנתר (=קרדיולוג התערבותי) ולא מנתח (=כירורג כלי דם / כירורג לב-חזה).
    יש עוד כמה הבדלים בין צנתור לניתוח: צנתור נעשה בהכרה מלאה ואילו ניתוח בהרדמה כללית (בדר"כ); צנתור לא כולל ביצוע של חתך בגוף המטופל (אלא נקב בעורק באמצעות דקירה) ואילו בניתוח הכירורג חודר לגוף המטופל באמצעות חתך/כים ועושה מניפולציות (חיתוך, צריבה, שינוי צורה וכו') על איברים פנימיים (דבר שלא נעשה בצנתור – אין פעולה על האיברים עצמם); צנתור נעשה בחדר צנתורים וניתוח בחדר ניתוח; וכך הלאה.

    אהבתי

  3. hartabuna הגיב:

    הלו – יש עורכים בבית?

    צנתור זה דווקא כן הליך ניתוחי – דהיינו כל הליך רפואי הדורש התערבות פולשנית הכולל חיתוך רקמות.
    היות וכשמכניסים את הצנתר לעורק, גם רקמת השריר וגם דופן כלי הדם נחתכים, צינתור לב הוא ניתוח לכל דבר ומי שמבצע אותו הוא כירורג כלי דם ולא קרדיולוג.

    כמו ניתוח ארתרוסקופי, או ניתוח להסרת יבלת – לא כל ניתוח צריך לכלול בית חזה פתוח…..

    אהבתי

  4. roni הגיב:

    נפילת נוחי דנקנר היא תוצאת הקמפיין של דה מרקר. עתון גרם או תרם לנפילת טייקון, ששלט באימפריה כלכלית ענקית.
    אמצעי תקשורת אחרים לא מזכירים עובדה זאת.
    באתר לביקורת התקשורת צריך להעלות על נס את פעולתו של דה מרקר. הישג עתונאי בלתי רגיל ❗

    אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בויכוח על הכינוי ההולם למפגינים לא נשמע קולו של אריק קרטמן (שוודאי היה מתנגד נלהב של הקרן החדשה).

    אהבתי

  6. rni22 הגיב:

    מנחם בן ב"הארץ" אומר את האמת לגבי פסטיבל המוות של אריק שרון: היה צריך להניח לו למות לפני 8 שנים ולגאול אותו מיסוריו. בן סבור שמדובר בהתעללות ולא נולד אדם שהיה מסכים ל"חיים" כאלו.
    הוא מעלה עוד שאלה חשובה: למה המדינה נושאת בעלות המיליונים של הטיפול בו? הרי אם הבנים כל כך מתעקשים להשאירו ב"חיים" שהם ישאו בעלויות! הרי במדינתו חולים מתים במסדרון, תרופות מצילות חיים מוצאות מסל התרופות מטעמי עלות, הטיפול בחולים ה"לא מיוחסים" הוא רע ברוב המקרים. אז למה שהמדינה תשקיע מיליונים בהחזקת המת-חי הזה?
    והטוקביסטים העלו נקודה נוספת: רשמית הוא מוגדר כחי, מה שאומר שהפנסיה שלו (למעלה מ-50 אלף שקלים) נכנסת מדי חודש לבנק. אני לא אומר שזה היה השיקול להשאירו בחיים אבל חייבים לציין נקודה זאת כחלק מההוצאות שנגרמו למדינה עקב השארתו ב"חיים".

    אהבתי

  7. קרן שלום הגיב:

    חבל שעומר דוסטרי לא מבין מדוע צריך להוציא את הזנות מהחוק ונכון לממן הפלות לנשים.
    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2208417

    יש הטוענים כי לאחר פסק הדין "רו נגד וויד" (Roe v. Wade) (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A1%D7%A7_%D7%93%D7%99%D7%9F_%D7%A8%D7%95_%D7%A0%D7%92%D7%93_%D7%95%D7%99%D7%99%D7%93)
    חלה עליה בכמות ההפלות ובדיעבד לאחר שנים, עזרה לירידה ברמת הפשיעה.

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      את אומרת "חבל שהוא לא מבין", אבל לא מסבירה בעצמך או מתמודדת עם הטענות שלו. למה צריך להוציא את הזנות מהחוק? למה נכון לממן הפלות?

      בנוגע לטענה בקשר לפסק הדין, לא הבאת שום תימוכין, אבל גם אם נניח שיש בה משהו זה עדיין רחוק מאוד מהדיון הנוכחי. פסק הדין נגע להתרת הפלות, פה מדברים על מימונן.

      אהבתי

      • קרן שלום הגיב:

        כתבתי את דעתי. לא ראיתי צורך לנמק.
        דעות בעד ונגד יש למכביר.

        אם תעשי גוגל פשוט תמצאי סימוכין.

        ברגע שיש מימון הפלות, נשים שידן אינה משגת יעשו כן.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      את ההקשר בין חוקיות ההפלות לירידה בפשיעה שני עשורים מאוחר יותר עשה הכלכלן סטיבן לוויט. לא כולם מסכימים לניתוח, ובטח לא כנימוק לתמיכה. הפלות חוקיות הן שאלה של זכות אישית ולא של תועלת חברתית.

      אהבתי

  8. ברטה הגיב:

    1. יש יהודים שמצדיקים את הרפיוטיישן .
    2. לא אתפלא אם יתברר שמישהו לקח את בני השרון לשיחה ב6 עיניים והושגה הסכמה לסגור את השאלטר בהדרגה למראית עין של קריסת מערכות. באמצעים המלאכותיים שהוחזק היה יכול לקבור את כולנו.
    3. לכמה כינויים זכה ה"קטן"
    ומה היה אומר על זה גיא פינס.

    אהבתי

  9. אלא שכל מילה בהתייחס לאורחים היא טעונה.

    טעון ונפיץ נכון, אבל יש סטאטוס חוקי, ז'רגון מקצועי ושכיחות בקרב דוברי השפה. מבחינת החוק, הציבור ואנשי הממשל הביטוי מסתננים מגדיר נכון לעכשיו 95% מהאנשים שהגישו מועמדות לפליטות. היחידים שמתעקשים לקרוא להם אחרת הם אנשי תקשורת וארגוני הזיוע.

    סמנכ"ל ישרוטל מפגין תמיכה וניצני נאורות:

    הפתרון ההוא להכיר בהם כעובדים זרים. אין מנוס מהעסקת עובדים זרים במקצועות הניקיון באילת ובים המלח. הערים לא מסוגלות לספק לנו את העובדים במקצועות הללו. יש מעט מאוד שמוכנים. קשה מאוד לשכנע עובדים ישראלים לעבוד במקצועות הללו ובשום הצעת שכר הם לא מוכנים.

    ביייייייייייייפ! חשוב שחברי מהשמאל יזהו את האמירה השקרית שמיוחסת במקור למיסטר ברנז בכבודו ובעצמו. אני בטוח שאף גורם חסר אינטרסים בתעשיית התיירות המתחשבת לא ניסה להעסיק פועלי ניקיון ב-501 ש"ח לשעה וגם לא ב-100 ש"ח וגם לא ב 75 ש"ח. אה-בה צינגלה מה. שקרים של קפיטליסטים שמאלנים. כן כן, יש דבר כזה אל תתפלאו.

    Cause I Got High
    Cause I Got High
    Cause I Got High High

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אפרומן חמוד. ראיתי פעם הופעה שלו והוא היה הכל חוץ ממסטול

      אהבתי

    • anima הגיב:

      השקרים של הקפיטליסטים השמאלנים מחווירים לעומת השקרים ועיוות המציאות של הימין. לצורך הדיון נקרא להם "מסתננים", למרות שמרגע שנכנסו לתחומי ישראל, האחריות מוטלת על המדינה.

      חידון קצר:
      1. בתקופת כהונתם של איזה ר"מ (וממשלות) הסתננו ה"מסתננים"?
      2. מי פגש אותם לאורך הגבול? (רמז: ה— הכי חזק בעולם)
      3. מי חילק להם סנדלי פלסטיק, כמה גרושים, והעלה אותם לאוטובוסים שפרקו אותם בדרום ת"א?
      4. מי חותם להם מדי חודש בלשכות ההגירה והאוכלוסין על מסמך המקנה להם הגנה קבוצתית? (רמז: כנהוג עם פליטים)
      5. מי מספק להם אשרות שהייה ואישורי עבודה?
      6. מי התמהמה עם בניית הגדר?
      7. מי התעורר מאוחר מדי ומנסה עכשיו לכסת"ח?

      לפותרים נכונה הדוקים על ולווט.

      אהבתי

  10. הומר J סימפסון הגיב:

    זה רק אני או שפרופסור רוטשטיין נהנה מכל רגע?

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    הניו יורק פוסט לא מתחשב בפוליטיקלי קורקט, ומתאר את הנרצח, מנחם סטארק, במושגים של אנטישמיות ישנה.

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    אני מבין שלדרור אידר מאוד חשוב לתת פומבי למה שקורה אצלו בראש הפין. אז מתוך כבוד למסורת ומרצון להרבות אהבה בישראל אסייע לו קצת:

    כשהיה דרור אידר בן שמונה ימים הביאוהו הוריו לאדם שלקח סכין חדה וחתך לו את קצה השטרונגול. השפריץ דם, דרור הקטן צרח מכאבים, המוהל הכניס את הבולבול הזעיר לפי ומצץ עוד קצת והצופים אכלו בורקס והרימו כוס לחיים. למעלה בשמיים השקיף על העניין הקב"ה ואמר לעצמו: "כעת, משחתכו לדרור הקטן את קצה הזין, אני רואה בו חלק אינטגרלי מעם ישראל. כעת הוא לגמרי שותף בברית העתיקה של עמו איתי".

    מאז מסתובב דרור בעולם כאשר בתחתוניו יש שמוק קצוץ. היתה שם חתיכת עור כזו שעטפה את העטרה, אך איננה עוד. קצה זרגו של דרור אידר מעוצב בצורה אחרת מזו של רוב הגברים בעולם, וזאת משום שלהוריו היה חשוב לשייכו לעם היהודי בצורה זו.

    אשתו של דרור, שפגשה את היוחנן שלו מקרוב במספר הזדמנויות, יודעת שהקונפיגורציה של האיבר מעוצבת בצורה יהודית, לאחר שעברה התערבות סכינאית ע"י חתכן בולבולים מקצועי. גם היא, בבואה במגע עם אותו חלק בגוף האידרי, חשה שייכות מוחלטת לעם היהודי.

    אהבתי

  13. אורן הגיב:

    דרור אידר עושה רטרו לסטיות של פינגווינים.

    אהבתי

  14. leoded הגיב:

    המסתננים כבשו?????????

    אידיות אחרונוט כהעתק דהוי של ישרהל איום.
    גזענות חולנית, שהעורך משתמש בה כדי לשמח את הקורא שלו

    כמה חוצפה (הרבה) וכמה מודעות עצמית (מעט) נדרשות לכובש מנוסה ורב מעללים, כדי לתאר את ההפגנה הזו כפעולת כיבוש??

    אהבתי

    • anima הגיב:

      אתה מעוות בכוונה את הביטוי הנפוץ כדי לחזק את הטיעון שלך, שלא לצורך.
      הכותרת המדויקת: המסתננים כבשו את כיכר רבין. על משקל המפגינים כבשו את כיכר רבין, את רחובות תל אביב וכד'.
      בניסיון שלך להביע הזדהות עם מחאתם אתה מייצר דווקא פרובוקציה הפוכה.

      האורחים (ולווט) הגדרה טובה.

      העיתונים, שמתחבטים בינם לבין עצמם בהגדרת האורחים מהאפריקה, משנים את הניסוחים שלהם כמה פעמים… אלא שכל מילה בהתייחס לאורחים היא טעונה.

      כל כך צודקת. הסיבה שהעיתונים מתברברים עם ההגדרות, לדעתי, עוד יותר פשוטה: עד כה ממשלת ישראל לא עשתה דבר כדי להסדיר את מעמדם החוקי של האורחים, מלבד לזרוק אותם בתחנה המרכזית בת"א, להעביר אותם ממתקן למתקן ולעורר עליהם את זעמם של אזרחי ישראל. כשיואילו בטובם רה"מ ושר הפנים ההיסטרי שלו להתחיל לעשות סדר בכאוס שהם בעצמם הביאו עלינו, ויתייחסו אליהם בראש ובראשונה כאל בני אדם, אולי יתחיל לזוז כאן משהו.
      עד אז הם "יכבשו" את רחובות תל אביב ולאט לאט יזלגו לערים נוספות, כדי להשיג את מטרותיהם. גם המחאה שלהם לגיטימית.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      זה כלום לעומת הגזענים החולניים שכובשים חמוצים, או החלאות שכובשים את רחבת הריקודים.

      אהבתי

כתיבת תגובה