לואי ונוער הגבעות

isra8.1.14yediot8.1.14
maariv8.1.14haaretz8.1.14
hamvaser8.1.14

hok
(לחצו על התמונה כדי לקרוא את כל הקטע. הקוראים שי פירון ומיכל זולר מוזמנים לדלג).
לאור כל הכותרות שמייצר שר החינוך שי פירון, אפשר בלי זה ובלי זה ובלי זה, נראה לי שבכוונתו לייצר מרק רבנים, סליחה, מרק אבנים. אבל אתם יודעים את סיפור מרק האבנים (ואם לא, הואילו להיכנס לקישור), בסופו של דבר, לא רק אבנים יש בו. כך שחבל על הכותרות האוויליות שהשר הפתח תקוואי בנשמתו מייצר מדי יום כדי לעצבן אותי.
כבוגרת מערכת החינוך לפני עשרות שנים, וכמי שממש לא הייתה תלמידה טובה, אני לא יכולה לומר שלימדו את הדור שלי "כתוכי". זה פשוט לא נכון. וזה לא שלמדתי בבית ספר ייחודי או מה. המנטרה המעיקה והקלישאה המעצבנת הזו מקוממים במיוחד.

החוק הוא העניין הבעייתי ביותר בישראל. הנה אתמול, הייתה הכותרת בידיעות: "הסערה הבאה: חוק המו"מ על ירושלים"; בישר"ה הייתה הכותרת מפי השר גדעון סער: "באו שלא כחוק ומכפישים אותנו". והיום בישר"ה: "פורעי חוק". לא ייאמן מה שקורה במדינה הזאת. אריתריאים, מתנחלים, ח"כים, כולם עסוקים בהתגוששות עם החוק. בישר"ה בכלל טוענים שכל האירוע היה בכפר ג'אלוד, ולא בקוסרא, כבעיתונים האחרים.

נערי מאחז "אש קודש", שכבר מהשם שלו אפשר להבין את אופי המקום: בדם ואש נפדה את פלסטין, מעוררים גועל בצדקנות, בשקרנות, ובהיתממות. במעריב (ע' 2-3) מנסים לפייס ומביאים את דברי מושל קוצרא "גם המתנחלים הם בני אדם".
אראל סג"ל מתפתל ומצטדק, ובסוף מודה: "פעולת תג מחיר אינה רק חרב פיפיות אווילית אלא פעולה לא מוסרית שכל תכליתה הרס וחורבן חסרי אבחנה… חובה לעצור את הטירוף".
גם בידיעות ע' 2-3 עוסקים בפרשה, עם הכותרת הנחמדה "המארב הפרוע". בעוד שבמעריב הפולשים נקראים "מתנחלים" בידיעות עקיבא נוביק קורא להם "נוער הגבעות" (זה בא לרמז שמדובר בסתם ילדודס סתומים?). נוביק, שהיה שם, כך לפי הכתוב לפחות: "בסביבות השעה אחת בצהריים ראינו אותם בתוך אש קודש, מתארגנים ליציאה לכיוון הכפרים הפלסטינים הסמוכים קוסרא וג'אלוד… תלמידי ישיבות מירושלים, חלקם בני 14-15… בין הצעירים אפשר היה לזהות את מאיר אטינגר, כבן 21, נכדו של הרב מאיר כהנא…" לנוביק יש גם צילום של החבורה עושה דרכה מהמאחז לכפר. אולי אפילו ייקרא להעיד, אם יתנהלו הליכים משפטיים נגד המזוקנים הפנאטים הטוענים שזה היה "טיול נטו".

בישר"ה, שגם שם זו הידיעה בכפולה הפותחת, הכותרת הכי מטלטלת: "כמעט היו 10 גלעד שליט". לא נורא, היינו משחררים אותם בתום חמש שנים ומאה אלף אסירים.
הארץ, עמוס הראל: קשה לחוש סימפטיה לפעילי הימין המדממים. אומנם הפניית שער ותמונה מרכזית, אבל רק חצי מע' 6. אין היסטריה.

האונס של לינור אברג'יל

אברג'יל, שיצרה עם הבמאית ססיליה פק את הסרט על האונס שלה (שמונה שנות עבודה, תקציב של מיליון דולר שאברג'יל גייסה), מקדמת אותו כבר זמן מה, לקראת טקס האוסקר (כדי שיהיה מועמד בקטגוריית הסרט הזר). והנה עוד כתבה בהארץ מלפני חודשיים, והנה היא מספרת את הסיפור שלה בכנס לפני שלוש שנים, ולפני ארבע שנים סיפרה הבמאית מה הביא אותה לסרט, ולפני חמש שנים דיברו אברג'יל והוריה. אבל בידיעות כמו בידיעות, בשער העיתון "מיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל, מספרת על האונס שעברה – כפי שלא סיפרה אף פעם" (אתי אברמוב, ע' 12-13, כפולת האמצע עם תצלום ענק של אברג'יל, והראיון המלא ב-7 ימים). אף פעם? בטוח שאף פעם?
על פי הפרומו (לקראת הסרט שישודר בערוץ 2 ב-20 בינואר) לא נראה לי שיש שום דבר חדש בראיון הנוסף של אברג'יל על האונס ועל הסרט (אין לי התנגדות לראיון כמובן, אלא למכירת היתר המוגזמת שלו. וכן, אונס מוכר, אני יודעת. וכולם רוצים לקרוא "מה בדיוק היה שם").

הקשישים והקשישות

גפי אמיר במאמרון דעה בידיעות על הפליאה שמגלים בני 30 מכך שסינדי לאופר עודנה מופיעה, מכך שמדונה עודנה רוקדת ומכל שקליף ריצ'רד, בגיל 72, עדיין מרעים קולו.

המסתנפליטימהגרימבקשיעבודה

הבוקר עולים האורחים מאפריקה להפגין בירושלים. ידיעות ערך בדיקה, כך בשער (וע' 8-9), ומצא שהיחס למסתננים בישראל הוא מהטובים בעולם:
שישה מכתבי ידיעות בעולם השתתפו בתחקירון.
בריטניה: מהגרים רבים מורשים להיכנס למדינה ולעבוד בה, אך אינם זכאים לקבל קצבאות רווחה (ובישראל כן?)
ארה"ב: אובמה הביא לגירוש יותר ממיליון מהגרים לא חוקיים וחסם את הגבול הדרומי (נו ומה פה?)
אוסטרליה: מהגרים שנתפסים על סירות נשלחים חזרה לאינדונזיה, או נשלחים למתקן מעצר באיי חג המולד הנידחים (מישהו אמר חולות?)
ספרד: גדר הפרדה בגובה 6 מ' מצוידת בלהבי מתכת מפרידה בין ספרד למרוקו (תוס’: בטריטוריות הספרדיות סאוטה ומליה הנמצאות בצפון אפריקה).
גרמניה: כניסה לא חוקית למדינה ושהות בה הן עבירות פליליות, אך לא ננקטת כל ענישה.
איטליה: בפועל לרוב כמעט לא מגרשים מהגרים לא חוקיים, אך בתחילה הם נכלאים במחנות הסגר ו"באחרונה נחשף כי הם עוברים חיטוי באמצעות חומרי הדברה".
אז איך הגיע העיתון למסקנה שהמצב בישראל הכי טוב?

לעומת זאת, הארץ קובע בשער שמתוך 1,800 בקשות מקלט ישראל בדקה רק 250, ואף אחת לא אושרה:

עד לפני כשנה לא אפשרה ישראל לאזרחי אריתריאה וסודאן להגיש בקשות מקלט… מי שביקש להגיש בקשת מקלט נדחה. בשלהי 2012, לאחר כניסתו לתוקף של התיקון הקודם לחוק למניעת הסתננות וכליאתם של מהגרים רבים, החל המוקד לפליטים ומהגרים… להגיש בקשות מקלט בשם מאות כלואים, אף שהטפסים לא היו זמינים בבתי הסוהר. המדינה אף סירבה בתחילה לבחון את בקשות המקלט בטענה שלא הוגשו על פי ההנחיות.
התיקון הקודם לחוק למניעת הסתננות קבע כי על המדינה להתחיל בבחינת בקשת מקלט של אדם המוחזק במשמורת תוך שלושה חודשים ולהשיב לו תוך תשעה חודשים לכל היותר, אחרת קיימת עילה לשחררו. בסוף מאי 2013 החלה המדינה לדחות בקשות ראשונות של אזרחי אריתריאה, בחלוף תשעה חודשים ממועד הגשתן. המדינה נימקה בתשובותיה כי השתמטות או עריקה משירות צבאי אינן מספיקות לבדן לבסס טענה של רדיפה פוליטית.
ככל הידוע, לא השיבה המדינה עד כה לבקשות של אזרחי סודאן. כמה מהם אף שוחררו מהכלא משום שחלף המועד החוקי לבחינת בקשות המקלט שלהם. רק בחודשים האחרונים החלה המדינה לאפשר לאזרחי אריתריאה וסודאן שאינם מוחזקים במשמורת להגיש בקשות מקלט פרטניות. מעטים עשו זאת.

ישר"ה: ע' 9, המסתננים עולים להפגין בירושלים.
מעריב: "המחאה מגיעה לבירה: רבבות מבקשי מקלט עולים היום לכנסת".

רני רהב

גיא זהר מראיין את רני רהב ברדיו ללא הפסקה.
הוא לא נבהל: "…זכותה, שרון שפורר היא כותבת מסוכנת. היא עשתה דברים מאוד מאוד קשים במסווה של עיתונאית. אני מסייע לכל עיתונאי באשר הוא, אבל עיתונאי שמהלך אימה, זכותי…"
אני לא בטוחה שתשרדו את הכל, אבל השורה התחתונה היא שרהב לא חוזר בו מכלום, ומשוכנע באלף אחוזים בצדקתו.
הכתבה ממגזין המארקר.
ארגון העיתונאים קורא לכל עיתונאי שאיימו עליו לפרסם זאת.

ובינתיים במעריב

יותר משנה עברה מאז קריסתו של מעריב הישן ועדיין לא קיבלנו את הכסף שמגיע לנו. בעקבות מספר פניות שקיבלנו לאחרונה ובירורים שעשינו עם עורכי הדין הורנשטיין ועם הנאמנים אנחנו רוצים לעדכן אתכם לגבי ההתפתחויות האחרונות ומה שצפוי בזמן הקרוב.
המוסד לביטוח לאומי הודיע לעורכי הדין ש…תשלומים ישירים לחשבונות הבנק של העובדים אמורים להתבצע בהדרגה על פני כשבועיים-שלושה החל מתחילת פברואר … כזכור, מדובר ב…עד 110 אלף שקל לעובד שהביטוח הלאומי מחויב לשלם בעקבות צו הפירוק שניתן ל"מעריב הוצאת מודיעין".
יתכן שעבור חלק מהעובדים יהיו פערים בין סכום התביעה לבין התשלום שהתבצע בפועל. פערים כאלה יצביעו על כך שהנאמנים או הביטוח הלאומי דחו חלק מהתביעה שהוגשה…
מי שהנאמנים אישרו את כל התביעה שלו אבל שביטוח לאומי החליט לא לאשר את חלקה ימצא פער בין הסכום שתבע לבין הסכום שהועבר, ויוכל לראות בדף הפירוט מביטוח לאומי מה גרם לפער. או אז יצטרך העובד לפנות לעורכי הדין הורנשטיין בעצמו, והם יטפלו בעניין בפורום מרובע… על מנת שאפשר יהיה לנסות ולשנות את ההחלטה.
…השאיפה היא שהתשלום מהנאמנים יועבר כמה שיותר מהר, משום שרק לאחר החלק הזה נדע כמה חוב בדיוק עוד נותר לדרוש מדסק"ש ומהכשרת היישוב.
[…]
ועד הפעולה של עיתונאי מעריב

צרות בכותרות/ יש עורכים בבית?

"ארה"ב מתחת לאפס: אפשר למות תוך עשר דקות" (mako).
רבותיי, ירידת הטמפרטורה מתחת לאפס זה לא אירוע יוצא הדופן, אלא המהירות בה צנחו הטמפרטורות תוך יום, וגם, כמה מתחת לאפס.
גם הטענה של צח יוקד שבניו יורק נשבר שיא קור של 118 שנים (-15C) לא נכונה: הנה ממוצע הטמפרטורות בעיר לפי אתר מזג האוויר האמריקאי. והנה הטמפרטורה היום.

בצפת ייסגר מפעל נס קפה של עלית, ויאיר קראוס (ידיעה ראשונה מלפני חודשיים) כותב לו רקוויאם בהמגזין של מעריב. יופי. בכתבה מתראיינת תושבת האזור, מסודי דהן, ומספרת: "…הריח עושה לי כאבי ראש וחליתי בסוכרת…". מילא אומרת בכתבה, אז אומרת, אבל העורכים העלו את דבריה לליד, והאבחנה המשתמעת שלה היא שכאבי הראש והסוכרת הם בגלל ריח הקפה מהמפעל. בתי המגורים בשכונה, כך בכתבה, נבנו אחרי שהמפעל כבר פעל ולא ההפך. כך שהשאלה למי יש לבוא בטענות היא לא חד משמעית. כך או כך, המפעל ייסגר.

מלחמת כותרות הא ודא:
שלשום זכינו בשער ישר"ה ל"המחאה והמחלוקת" (על המסתנפליטימהגרימבקשיעבודה).
הבוקר מצ'פר ידיעות חלקית עם "הסערה והתגובה" (אחרי שניסה לייצר אתמול סערה עם חוק המו"מ על ירושלים, מתעקש ידיעות שהכנסת סערה בעקבות כך).
הנה תזכורות לכותרות עבר:
yediot31.12.13isra26.12.13havedA

מח' הגהה

כדאי שבמעריב יחליטו אם לכפר קוראים קוסרא, כמו בעיתון המודפס, או קוצרא, כמו באתר.

kuzra

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

lck
סופסוף עונה חדשה ל-CICGC: קומדיאנטים במכוניות שותים קפה (ועמוד הפייסבוק של התוכנית, אם תרצו להצטרף כמעריצים כמוני). והנה מפגש הפסגה שכולם חיכו לו: לואי סי קיי וסיינפלד. החידוש העונה: אפשר להפעיל כתוביות (באנגלית) כדי להבין טוב יותר מה נאמר. והיום, פיאט (600) ג'ולי המצחיקה היא הגיבורה הנוספת. גם היא ג'ינג'ית כמו לואי לואי לואי לואי. ויש גם יאכטה על ההאדסון, סיפור באנימציה (לואי: "כך נתקעה היאכטה בבוץ") והגיגים קיומיים. אבל אם העונה נפתחה בלואי, לאן אפשר להמשיך מכאן? והאם יהיו גם קומדיאנטיות? עד כה ראינו אחת בלבד, שרה סילברמן. בעונה הנוכחית תהיה גם טינה פיי. ו? רותה קופפר מנתחת בגלריה את הפרק, את סיינפלד ואת לואי, ומזכירה גם את הראיון עם סיינפלד (שיהיה באפריל בן 60), בגרדיאן של יום א'.

ואם כבר קומדיאנטים יהודים, מים ביאליק מבקרת את המשפחה בקיבוץ גזר.

לפני פיזור

איזה בלבלה. רני רהב, נערי הגבעות, מבקשי המקלט. ראשי סחרחר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

112 תגובות על לואי ונוער הגבעות

  1. למדת בריאלי ואתה לא מוצא הבדל בין מבחן לעבודת חקר.
    תרשה לי לנחש, נכון שהצבעת לזנדברג?

    אהבתי

    • anima הגיב:

      אל תעשה צחוק מעצמך.
      שחרר אותי, תיכף יבוא אורן ויסביר לך.
      כן, הצבעתי לזנדברג. ואני גאה בזה.

      אהבתי

      • דווקא אתה עושה אורן לא רע. התעלמת מהעיקר בקול דקיק וקבעת שהיונה לא הבין. פירון מחבק תלמידים נבונים כמוך ואתה מפנה כתף קרה- אין לך לב?

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אני לא אורן, אבל יש לי תשובה:

        עבודת מחקר מהווה שלב מתקדם בלימודים. השינון, לעומתו, הוא שלב בסיסי, שעליו, בין היתר, נבנה חוקר. כך ערוכים הלימודים הגבוהים:
        תואר ראשון לומדים באופן רחב על מגוון נושאים, אשר נבנים נדבך על גבי נדבך. ראשית קורסי ליבה (שנה א'), שהם בגדר חובה, אחריהם קורסי בחירה (שנה ב'), שהם העשרה בתחומים שבהם בוחר כל סטודנט להתמקד, ולבסוף – עבודות סמינר (שנה ג'), שבהן באמת מתחיל הסטודנט לבצע מחקר (בזעיר אנפין).
        ואז כמובן מגיעים תארי המחקר, שני (תזה), ושלישי (דוקטורט). אלו הם גם תלמידי המחקר.

        השינון הוא חוליה ראשונה, אך הכרחית, בדרך למחקר. תחילה יש להכיר את גוף הידע, ורק לאחר מכן אפשר להרחיב ולהעמיק אותו.

        אהבתי

        • אחלה, נעבור לאחד הסעיפים המהותיים בתכנית של פירון. אחרי שלמדו ביסודי איך דני הפך לדנה ולנתח טקסט בתיכון, האם תעדיף עבודת חקר (לא מחקר, חקר) בנושא שהתלמיד בחר בעצמו או מבחן שבלוני על תוכן שנקבע ע"י המערכת?

          רמז מקדם- סקרנות טבעית מובילה לגאונות.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            1. אתה מציג תמונה מעט מעוותת.
            זה לא חייב להיות האחד על חשבון השני. עם זאת, הדגש בבית הספר צריך להיות על שינון. מה שמוביל לנקודה הבאה.

            2. משום מה, לא ברור לי למה, אתה חושב ששינון מדכא סקרנות. אם בשינון כוונתך בחזרה סתמית על קריאה של אותו משפט שוב ושוב ושוב ושוב הרי שכן, זה לא מטפח כלום.
            אולם זה לא ה"שינון" שעושים בבית ספר. ה"שינון" שעליו אתה ופירון מדברים הוא קריאה ולימוד, על-ידי זיכרון, של תכנים. וזה שונה מאוד מחזרה מונוטונית על אותו הדבר.

            ה"שינון" הוא הדרך של התוכן להיכנס לתוך התודעה; ועכשיו, כשהוא שם, תתחיל לשחק איתו. זה, וזה בלבד, הוא ה"שינון" הכה-נוראי שאתה ופירון יוצאים נגדו.

            3. אתה עצמך משתמש כל הזמן בתגובות בידע רב ומגוון, ששאוב ממקורות שונים. ידע שאותו שיננת על-ידי קריאה.

            4. גאונים יש קומץ. הרוב אינם כאלה. ומאחר שאין תקציב להקצות צוות מורים אישי לכל תלמיד, עם תכנית לימודים מותאמת (בדומה למאמן כושר פרטי), החינוך צריך להתאים לרוב.
            אני מעריך שאינך עוסק בהוראה. אין דבר גרוע יותר מתלמיד שחושב שהוא גאון, ולאור זאת לא טורח ללמוד את הקודמים לו, שכן לדעתו עמדתם שקולה.

            5. גם בפיסיקה נוותר על שינון? למשל, במקום ללמוד נוסחאות, כגון אלו שמתארות נפילה חופשית של גופים, ינסה כל תלמיד בית ספר לחקור ולהמציא את הפיסיקה שלו.

            6. את הטענה העקרונית אני דוחה למחר, אם נושא זה יעלה. ראה הוזהרת.

            אהבתי

            • הוזהרתי לרוב, אני רגיל.

              1. אין לי בעיה עם שינון ומסכים עם חשיבותו. שכחת שהוכתרתי כאן כשמרן.
              2. שוב, לא הגדרתי מתי השינון חיובי ומתי לא. קפצת למסקנות. שינון של לוח הכפל ואותיות השפה בכיתות הראשונות לוקה בחסר בעיני.
              3. קריאת ספר או אירוע היסטורי לקראת מבחן אינה בהכרח שינון. מבחן בדקלום שירת דבורה הוא דוגמא טובה יותר לסוג השינון המאוס שהשנתונים הקדומים חוו כחלק מלימודי תנ"ך. גם נוסחאות במדעים מדוייקים אפשר להגדיר כשינון.
              4. תתרגל לרעיון שכל הילדים נולדים גאונים. ההנחה שחייבים צוות אישי לכל תלמיד כדי לטפח גאונות היא טעות. הסוד בשיטת הלימוד והכשרת מורים ייחודית. . שיעור בכיתה ז' ישאיר רבים עם פה פעור. סוגיה רגישה, אל תבקש כתובת, תאמין לי.
              5. הטענה העיקרית שהעליתי התייחסה להבדל בין התוצרים של למידה עצמית מתוך עניין ובחירה אישית לבין למידת חומר שנבחר מראש לצורך ומענה על שאלות שלאו דווקא מעניינות אותך.

              שישה אנשים סביבי פעלו בשנים האחרונות לקידום עבודות חקר על חשבון הוראה סטנדרטית. משרד החינוך מוקף ביונים, צירוף מקרים שכזה.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                אנחנו הרבה יותר קרובים אפוא משחשבתי מלכתחילה. זה אפוא שאלה של דגש. לטעמי, מניסיון בהוראה, השלב הראשוני, ואני כולל בו 12 שנות לימוד חובה ותואר ראשון, צריך להתמקד בשינון. מחקר עושים בתארים מתקדמים.

                האם אתה באמת סבור כי כל הילדים נולדים גאונים, שפירושו לא רק מנת משכל מעל לממוצע (מה שאינו אפשרי שכן הממוצע במקרה זה יהיה של גאונות), אלא גם יכולת מקורית שאינה ניתנת אלא לחיקוי (כדוגמת צייר)?
                מה אפוא, לדעתך, מבטל פוטנציאל זה? (חוץ מהקרן החדשה :D)

                אהבתי

                • כולם נולדו גאונים. המעטים ששרדו את החינוך הם ברי מזל שנולדו עם דחף צמיחה שהתגבר על הגיזום ההמוני. המערכת צריכה שורות של אנשים באותו גובה, אותם צרכים ואמונות ובמרווחים קבועים. הקרן השקיעה הון במערכת החינוך מאותה סיבה. להפוך ילדים לאדיוטים שימושיים שידקלמו את המנטרות הנכונות וישרתו את המטרות הנעלות. כמו הציונות, רק בכיוון ההפוך. למה לא שומעים על גאונים בשבטי מבודדים שילדיהם אינם הולכים למערכת החינוך?
                  א. לגאונות יש עוד ביטויים מעבר למחקר ואומנות. אדם מערבי, גם אם יתאמן במשך עשורים לא יצליח לדוג עם כידון בנהר עמוק ועכור, הוא לא יראה את הדגים כי לא אומן להפעיל את עיניו כראוי (או לבצע פעולות מסוימות מבלי לרסן את האגו).
                  ב. התנאים הדלים לא מאפשרים צמיחה מיטבית. העדר לימודי שפה והרגלי קריאה לדוגמא.

                  אהבתי

  2. anima הגיב:

    ממשרד החינוך נמסר כי עד שלא תפורסם הרפורמה באופן רשמי, כל הפרטים המתפרסמים הם בגדר השערה.

    במקום לקפץ כמו נער גבעות בהקפות שניות, בכל פעם שהוא מתעורר בבוקר עם "חזון", ולרוץ (כמו נער גבעות חרמן) לספר לתקשורת על הרעיונות הגאוניים שלו, כשהם רק בגדר השערה, שיבוא עם משנה סדורה ויגיש אותה לציבור המבולבל, כשהיא מאורגנת, מהודקת, סגורה.

    לדברי פירון, "מערכת החינוך הפכה ללא רלוונטית למאה ה־21. צריך לעבור משיטת שינון החומר כמו תוכי – להעמקה".

    קשקשן. אני דווקא למדתי בבית ספר ייחודי (הריאלי בחיפה), אבל מוכרת לי המנטרה הנבובה על שינון החומר כמו תוכי, שרצה עשרות שנים על מערכת החינוך. מה כל כך מעמיק ברפורמה שלו? אלו בסה"כ צעדים טכניים, שאין להם שום קשר ללימוד ושינון החומר.

    איזו צורה יש לו כשר החינוך לכנס מסיבת עיתונאים ולהפריח רעיונות באוויר, בזמן ששום דבר לא סגור עדיין. טוב, יש לו מורה פרטי מצוין.

    אהבתי

  3. anima הגיב:

    להביא את לפני החוק בהקשר של זיגזוגי שר החינוך, שחי כדי לעצבן אותך (צחקתי בקול), לא פחות מגאוני.

    שלפתי מהמדף את הכרך הישן נושן והמצהיב (הדפסה שלישית, 1966, הוצאת שוקן) של המשפט וקראתי את הפרק שבו הכומר מספר לק' את המשל, בניסיון להצדיק את התנהלותה של המערכת. ק', שלא משתכנע מהסבריו של הכומר, מסיים את המחלוקת ביניהם במשפט "השקר הופך לסדרו של העולם"‏.

    אולי כדאי שהקורא שי פירון יקרא בכל זאת.

    אהבתי

  4. ziki הגיב:

    כן אש קודש, לא אש קודש, כן חוקי, לא חוקי, כן פוגרום, לא פוגרום, כן יצאו לטייל, לא יצאו לטייל.

    איך שלא נסתכל על זה, כבר מזמן לא נהניתי כל כך כמו כשקראתי את הידיעה וראיתי את הפרצופים של היודונאצים הללו מוכים וחבולים.

    אהבתי

  5. ברטה הגיב:

    סיינפלד אומר שהיטלר היה אוהב את המכונית. תארו לעצמכם שקומיקאי ישראלי היה מכניס משפט זה.

    אהבתי

  6. כספית בעקבות ליברמן. גם הדוחים ביותר מפריחים מדי פעם אמיתות.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    הקומדיאנטים עושה ל"סיינפלד" בערך מה ש"יסמין הכחולה" לסרטים המוקדמים של וודי אלן. תחושת פיקפוק בדיעבד לא רציונלית. כמו מאחזים לא חוקיים לעומת ראשית הציונות.

    אהבתי

  8. מרווין הגיב:

    "ערוץ 7", המדווח על… אה… "תקרית חמורה בבנימין", מצליח, במאמציו לא לספק לנו הסבר כלשהו איך לעזאזל נקלעו החבר'ה הללו לתוך הכפר העוין, להגיע לשיא חדש של אי-תונאות.

    אהבתי

  9. עומר מן הגיב:

    כתבת:

    נערי מאחז “אש קודש”, שכבר מהשם שלו אפשר להבין את אופי המקום: בדם ואש נפדה את פלסטין

    מבלי להתייחס כלל לארוע, את טועה בפירוש השם.

    הרב קלונימוס שפירא, אדמו"ר מפולין, נהג לתת דרשות בעיצומה של השואה בגטו וורשה, וטמן את כתב היד בבקבוק באדמה. הרב נרצח במחנה טרבלינקה. לאחר השואה נתגלה כתב היד, ונדפס בספר "אש קודש".

    על שם ספר זה נקרא אש-קודש גילמור ז"ל, מאבטח שנרצח בפיגוע ב30.10.2000 בסניף הביטוח הלאומי בירושלים.

    על שמו של גילמור, ועל שם הספר נקרא המאחז "אש קודש".

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כלל לא התייחסתי לספר אלא ורבלית, לקונוטציה הלוחמנית העולה מהמילים. זהו מקום שמחרחר מלחמה, לא שלום.

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        יש להניח שכל בר דעת מבין שאופי המקום ותושביו הוא לוחמני וקיצוני. רציתי רק להבהיר את מקור השם האמיתי, שלא יצטייר מדברייך כאילו המקום נקרא על שם ובהקשר של "בדם ואש נפדה" וכו'.

        אהבתי

    • ברטה הגיב:

      האם לתושבי אש קודש יש זיקה לרבי מ פיאסצ'נה שכתב והטמין את הספר אש קודש, או ששם הספר משרת את מטרותיהם ומראה על כוונותיהם. מזכיר יותר סיסמא צבאית למלחמה הבאה.

      אהבתי

  10. כמו שאומר פיקה צביק: תג מחיר, וואו.
    איך חבורת גרפיטי של 16 ילדים שפעם בשנה גם מפנצ'רת רכב זכתה למטבע לשון משלה? אמנם מדובר בפשעי שנאה ובכל זאת תעלומה מטמטמת דעת. כל יום מאות ערבים בעשרות מוקדים מיידים סלעים על רכבים יהודים. פעילות שנאה עניפה בהרבה שגבתה חיים ונפגעים ואין לה שם או קיום בתקשורת הישראלית. פשוט התעלמות מוחלטת. מי קונה את השטויות האלה? הרי חצי מהאנשים (פה ממש) היו יוצאים ומרססים על עיוור את החבורות שזורקות על הנשים והילדים שלהם סלעים. פחח.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      חבל שאתה מתעלם ממה שקרה בשטח ומפנטז על גרפיטי וריסוסים.

      אהבתי

      • את מתעלמת מההתעלמות והתחושות של התושבים הנורמטיבים. כל יום מיידים סלעים ללא סיקור תקשורתי או עזרה מהצבא ומה שיוצא מכל התסכול שנמשך שנים הוא 14 בני 14 שבדרך כלל מרססים ולפעמים מפנצ'רים רכבים ואפילו, אפילו שרפו פעמיים מבנים. אף פעם ללא הרוגים או פצועים. אני עדיין טוען שמדובר במשהו שולי ומצומצם ולא מייצג, אבל את האג'נדה התקשורתית זה לא מעניין. יש הזדמנות להשחיר יהודים ולהלבין ערבים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יודע מה? חבל אם כך שצה"ל חילץ אותם. ממילא לא היה כלום, ממילא הם רק יצאו לטייל ולקטוף עשבים בדרך.
          חבל שלא השאירו אותם שם, התמימים.
          והתושבים? חיים במאחזים לא חוקיים שנכבשים על ידם שעל אחרי שעל.

          אהבתי

          • כשמדובר בטרור פלסטיני תמיד שומעים את אקיבוש שהביא לאלימות. נכון לא טיול, כנראה יצאו לזעום -עדיין מדובר בפעילות בנפח שולי והנזק קטן- בטח לאור הנזקים והיקף האלימות שמופנה אליהם מהצד השני. לנזק והנפח אין קשר לתהודה התקשורתית. זה הכל.
            לגבי החוקיות, מה את יודעת על מימדי הבניה הערבית הבלתי חוקית ביהודה ושומרון? יש מי שמחכה לאישורים מהציוניים?

            והכי חשוב-תפסיקי לקבל בהבנה ובסלחנות אירועי לינץ' שערבים מעוללים ליהודים. למיטב דעתי אין ערבי שמתהלך בין יהודים בכל מקום בעולם וחושש מלינץ'- מקסימום מדג מלוח. ואיך משפט כזה עובר לך בראש בלי נורות אזהרה, לא מובן. אפילו לצדקת מתחזקת כמוך.

            אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              הנזק לא קטן בכלל!

              אני שם בצד את העניין העקרוני אם זו ארץ אבותנו או לא, אם צריך להישאר שם או לא.

              ברמת האנשים שחיים בשטח – אין דבר גרוע יותר מבריונים בחסות החוק. פעם היו אלה אנשי ה"פולקשטרום" והיום אלה "נערי הגבעות". אתה לא רוצה ביקור בית לא של אלה ולא של אלה.

              אהבתי

              • אתה מדקלם לשווא. לא תשמע ממני הצדקה לנוער הגבעות ואני מנחש שלא שמעת אף מנהיג יהודי רב מעלה שמעודד אותם.
                שאלה ותענה בכנות: אם לנחמד כמוך היו רוגמים את הילדים והאישה על כביש הררי בלילה יותר מפעם אחת והצבא היה מתעלם- היית שומר על החוק?

                אהבתי

                • הומר J סימפסון הגיב:

                  הבעיה העיקרית במונח תג מחיר היא שמדובר במתן נסיבות מקלות למעשיהם.
                  צ"ל עבריינים וטרוריסטים, הא ותו לא.

                  אהבתי

                  • עבריינים בוודאי. טרוריסטים? בחייאת.
                    תראה לי טרוריסטים שקיבלו מכות מאזרחים מעוצבנים.
                    השאלה לקפטן מופנית גם אליך- אשמח לתשובה ישירה.

                    אהבתי

                    • הומר J סימפסון הגיב:

                      היו לא מעט טרוריסטים שקיבלו מכות מאזרחים מעוצבנים, לעיתים אגב זה גלש לירי (ע"ע נחום קורמן).
                      רק בשבוע שעבר פרסמו את דבריה של החרדיה שהגנה על ערבי בירושלים.
                      טרוריסט בהגדרה אינו חייב להיות אדם בעל כישורי הרג מפותחים בכדי להיחשב ככזה.
                      די שברצונו לפגוע באזרחים ללא הבחנה.

                      אהבתי

                    • ההגדרה שלי לטרור כוללת את מטרתו העיקרית- לזרוע פחד והלם. לכן לקרוא לנערים עם מרססי צבע טרוריסטים קצת מדגדג לי בציצית.

                      אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  אם במקום שבו אני גר – בגבולותיה המוכרים והלגיטימיים של ישראל – היה קורה דבר כזה ועוד באופן שיטתי, הייתי הופך עולמות בגבול החוק. ואם הייתי מתרשם שהחוק אינו מגן עלי, בהחלט הייתי בודק אופציות להגן על משפחתי בעצמי. חד וחלק.

                  אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  גם את הפולקשטורם לא עודדו. למעשה, האיש רם המעלה אפילו הוציא את מנהיגם להורג. זה לא עזר ליהודים שהמשיכו לקבל מכות.

                  אהבתי

                • bokovsky הגיב:

                  לאנשי הימין יש נטייה להצדיק הפרות חוק.
                  בעיניהם החוק הוא המצאה שמאלנית.
                  לטעמם בג"ץ הוא גוף שמאלני.

                  אהבתי

            • velvet הגיב:

              1. אני לא מקבלת בהבנה שום אירועי לינץ' הפוכים. אל תכניס לי תובנות שלא אמרתי ולא חשבתי.

              2. המילה "נורמטיבי" בוטלה. אין. מתה. היא מגוחכת. אל תשתמש בה יותר.

              3. איך חי אדם שלא מפקפק לשנייה בעצמו (אתה)? לשנייה לא מטיל ספק בכלום, משוכנע באלף אחוז שהאמת זורחת מהנחיר השמאלי שלו. איך ייתכן? עוד לא הבנת שה"אמת" שלך היא רק שלך?

              אהבתי

  11. ברטה הגיב:

    מים ביאליק מטורללת.

    אהבתי

  12. תומר הגיב:

    מתארגן ברשת (שבפרקטיקה זה אומר בעצם שמדברים על זה אבל כנראה לא ייצא מזה כלום) חרם על החברות הנעזרות בשירותיו הטובים של רני רהב

    מעניין איך איש יח"צ ותקשורת מנוסה כרהב לא מבין שאי-הישארותו מאחורי הקלעים היא פחות או יותר הבחירה הכי פחות מקצועית שהוא יכול היה לקבל.

    אהבתי

    • bazinga הגיב:

      ייתכן והוא עושה לעצמו מיתוג מחדש עבור מטרה ארוכת-טווח אחרת.
      קריירה מחוץ ליח"צ? פוליטיקה? אין לי מושג מכיוון שאני חשבתי עד היום
      שמיח"צ הוא מרוויח הרבה יותר.

      ודרך אגב – קראתי את הרשימה של הלקוחות שלו בקישורך – יש לך מושג כי הוא מייצג באותו משרד לקוחות מתחרים?
      היה פרק מצחיק של The crazy ones שעסק רק בזה שהרואה חשבון
      שלהם גילה שיש להם לקוחות מתחרים ואילץ את המנהל להיפטר מהלקוח
      הקטן יותר עקב ניגוד עניינים.

      אהבתי

  13. ירושלמית הגיב:

    שרון שפורר בכתבה כאורך הגלות על רני רהב עם המון פכים ואנקדוטות אבל בלי הדבר שכל הציבור רוצה לדעת. למה רני רהב מסתתר? אם הוא רוצה לשמור את זהותו המינית בסוד אז למה הוא לובש בגדים צעקניים ומוחצנים? האיש הזה הוא חידה בתוך חידה. גל אוחובסקי לימד אותנו שזהות מינית של איש ציבור היא כן מעניינו. אז יאללה עומרי חיון תרים את הכפפה.

    אתמול בפייסבוק עידן קפון מהישרדות סיפר שחבר אחר בתכנית גיא זילברמן סיפר לו… שחבר שלו… ורני רהב ואשתו… במועדון…

    אהבתי

  14. ירושלמית הגיב:

    המדינה הרסה מבנה לא חוקי וחבר׳ה מוסתים על ידי מחנכים ורבנים יוצאים לכלות את זעמם על ערבים. הפסיכולוגיה האדנותית והמתגרה הזאת לא ברורה לי. ההתנהגות הפושעת של השבט הזה הרבה יותר מסוכנת וחמורה ממשפחות הפשע הערסיות.

    אהבתי

  15. captain beefheart הגיב:

    ספרד / מרוקו / גדר ? פספסתי משהו בשיעורי גיאוגרפיה?

    אהבתי

  16. ברטה הגיב:

    תקשיבו למתנחל השקרן הנאלח בראיון בגל"צ הבוקר בנכון להבוקר– ניב רסקין דקה 7:38.
    מערכת שקרים משומנת בתיאום עם עיתון הימנים בהשתתפות שקרנים מדופלמים פורעי חוק אלימים.

    XXXXXX

    קפה עלית שותים רק היורדים בארה"ב יחד עם שקדי מרק אוסם.

    אהבתי

  17. ירושלמית הגיב:

    אם לינור אברג׳יל יושבת על ברכי גבר שזה עתה הכירה ומתחת למעיל לא לובשת דבר, אז האונס הוא דבר חמור וכו׳ אבל איכשהו לא משהו שאדם מן הישוב צריך להתרגש. לא ברור איך היא רוכבת על הסיפור הזה בלי שאף אחד בתקשורת הישראלית יעורר דיון.

    אהבתי

  18. leoded הגיב:

    הכותרת של ישרהל איום מקוממת, כרגיל.
    למי קראת "פורעי חוק"???
    סביר להניח, שהקורא ה"סביר" של המסיתון
    מבין, שפורעי החוק שהעורך מכוון אליהם אינם אלא תושבי הכפר ("המון זועם") ג'אלוד.

    כמו שV אומרת… בעעעעעעעעעע

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      סוף כל סוף העורך של ישראל היום יכול לטעון שהוא מכוון גבוה מדי.
      הקורא הסביר וגם שאינו סביר ברור לו שהיהודים (אם מותר לקרוא להם כך) הם פורעי החוק. הכתבה מפנה למאמרו של דן מרגלית על מנת למנוע צל של ספק.

      אהבתי

כתיבת תגובה