אצבעות שחורות 10.1.14

פסקול קריאה: אקסום, יאיר, אל תמרח אותנו.

[poll id="118"]

חדשות די חדשות

גלגלי רכבו של מח"ט שומרון נוקבו כשהגיע לפגישה בהתנחלות יצהר.
אין סיבה להגן עליהם. שישבו שם בהתנחלויות לבד בחושך, וינקבו לעצמם את הצמיגים. אנחנו שומרים עליהם ומקבלים יריקה בפרצוף, אומרים החיילים. יאללה למרוד. שיגנו על עצמם, פורעי החוק החצופים האלו. נמאס נמאס נמאס.

בשער ידיעות "נפרדים מאריק". עוד צילום עם הכלב. בשישי שעבר הייתה הכותרת שם "מערכה אחרונה". מה כבר נשאר ליום שישי הבא?

ידיעות ממקסם את נוכחותו של כוכב העל בעיתון. בשער ידיעה על ששלמה ארצי ושלום חנוך יופיעו יחד בפארק הירקון בקיץ, במופע חד פעמי. הידיעה מופיעה בהרחבה, עם תמונות ענק של השניים בשער האחורי של העיתון. בפעם האחרונה הופיעו ביחד לפני תשע שנים.

חמש חקירות נגד רבנים בבתי דין רבניים נפתחו בשלוש השנים האחרונות.

הארץ גורס (בשער) שפרשייה חמורה מטלטלת את צמרת המשטרה.
תגובת המשטרה

…אין בכוונתנו להתייחס לתוכן פנייתך שכן התנהלות עיתון 'הארץ' אינה עומדת בסטנדרטים הבסיסיים של עיתונות מקצועית הוגנת ומתאפיינת בסיקור מגמתי מוטה וחד-צדדי. עיתון 'הארץ' בוחר להתעלם מעקרונות היסוד של סיקור הוגן, ומהוראות תקנון האתיקה של מועצת העיתונות בסעיפי 'בדיקת העובדות', 'אובייקטיביות', 'תיקון טעויות', 'התנצלות ותגובה' וכן 'פרטיות ושם טוב' ומתעלם מעקרון תום הלב שבחוק איסור לשון הרע…

עוד בשער הארץ: כהונת המפכ"ל יוחנן דנינו תוארך בשנה.
וריצ'רד סילברסטיין מדווח.
והדיווח מ-8 בחודש בנענע 10.
http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

גם באולפן שישי וגם בערוץ 10, שודרו כתבות על חייהם הקשים של החוזרים בשאלה.

חבצלת השרון

יוסי שריד על יחסיו עם שרון. מצליף, מצליף ובסוף מלטף.

מעריב ממחזר את הסיפור על אחותו המודחקת של אריק שרון, מלפני שמונה שנים. האחות הלכה לעולמה בשנה החולפת.

 7 ימים

7yamimshishabat10.1.14

ידיעות מזכיר שרק לו יש את הראיון הבלעדי עם לינור אברג'יל. איך הראיון (אתי אברמוב)? ראיון, כמו שקראנו בשנים האחרונות. רק שעכשיו היא נשואה בשנית ואם לשלושה.
מה שכן, הקטע של ישר"ה עם הכתבה על אברג'יל מלוכלך, ומייצר מצג שווא, כאילו התראיינה, בעוד שהכתבה כולה לקוחה מהסרט ומתוכניות עבר. הקורא הסביר לא יכול להבין את ההבדל בין שתי הכתבות. אין ספק שמטרת ישר"ה הייתה לגמרי להעניש את ידיעות.

לפני שלושה שבועות התפרסמה במעריב כתבה מוושינגטון פוסט, ביקור במחנה הפליטים זעתרי, בגבול ירדן סוריה, לשם הגיעו פליטים סורים, 120,000 במספר.  היום מתפרסמת כתבה של רונן ברגמן, שהיה שם גם הוא.

דניאלה ל"ד במדור מוצלח: "הכחשות קטנות": קרם לצוואר, משקל, משקפי קריאה, בצימר עם הבעל.

דני הוכשטיין, אופנוען וגם שוטר כתב מכתב מאוד יפה לעמית מכטינגר השתיינית. הבאסה: בסופו הוא מציע לה דייט.

הבטחתי להשתדל להביא פכים מטורו של שלמה ארצי, נכון? אז הנה.

אני חציתי בשנות השמונים רחוב בלונדון וננעלתי על הבחורה הכי יפה בעולם… מהצד השני של מעבר החצייה, ורק אוטובוס קומותיים ורמזור אדום הפרידו בינינו. כשהרמזור התחלף לירוק נותרתי קפוא ומבויש, והיא זזה ונעלמה… שלושה ימים חיפשתי אותה ברחבי לונדון… ייללתי לעצמי באקצנט ישראלי את השורה הנצחית… 'האם ראיתם את הבחורה הכי יפה בעולם?'…
בסוף השלמתי עם הצער עליה, כי אחרי 40 שנה היא כבר נראית היום בטח כמו כל הצרות שלנו.

ראשית, זה 30 שנה. ושנית, איך אתה נראה אחרי אותן 30 שנה? כמו הצרות של מי? כמה מיזוגני, אפילו מיזנתרופ אתה יכול להיות? ויותר חשוב: בשנות השמונים היית נשוי מאוד. שירי, בתך, מספרת על משפחה מאוד קרובה וכמה קשים היו לה הגירושים כשהייתה בת 27, כלומר ב-1999. בקיצור, גועל.

ידיעות ממשיך לקדם את גולסטאר (ADD, הוט), והיום ראיון עם שימי ריגר (איתי סגל). מתברר שהוא מאושפז ממושכות, באמת סיפור קשה, אבל למה יש לי תחושה שעושים בו שימוש ציני?

7 לילות

leilot10.1.13
אולי הגיבורים השחורים של השבוע הזכירו לידיעות את הגיבורות יוצאות אתיופיה המקומיות, וכך יש שני ראיונות עם כוכבות שחורות משלנו: מהרטה ברוך מתראיינת ב-7 ימים, ואסתר רדא על שער לילות.

בצירוף מקרים די צירופי, ביום בו מודיעים בעיתון על מופע משותף של ארצי וחנוך, מתראיינת גם בתו של שלום, מאיה המפורסמת.
היא כבר התראיינה ל-7 ימים ב-2009, גם לכבוד ספר שהוציאה.
אפשר להשוות בין שני הראיונות. טוב, מה הכי מעניין אותנו? השיר מאיה.
מה אמרה עליו ב-2009?

…את השיר 'מאיה' שמעתי בפעם הראשונה כשהייתי בהיריון. אז פתאום נפתחו אוזניי לשיר בפעם הראשונה והבנתי שהוא עליו ולא עליי, שהשיר הוא על העובדה שאתה יודע שחייך הולכים להשתנות לבלי היכר, שהולכת להיות פה מראה שתשקף לך – אם תרצה או לא תרצה – חלקים שלך לשארית חייך. והחיבור של המילים עם שיר ששמעתי כל כך הרבה פעמים…  ולפני שהבנתי מה קורה, יש לי ילד בן 14 ותוך שש שנים הוא יהיה בן עשרים, ולא יהיה לי דבר מעניין יותר מלשאול אותו עליי – ספר לי עליי, איך הייתי? מה השתנה בי? כשאבא שלי שר את המילים האלו, יש משהו שמבקש מאוד את האישור של הילד: איזה אבא אני? אני בסדר? איך הייתי?…

והיום

זה שיר עליו. אין לו קשר אליי. רק שהייתי בהריון ראשון הבנתי אותו לראשונה. תסתכל על המילים. הוא לא שר 'מאיה, איזה מהממת את, איזה מתוקה'. הוא שר 'מה היה בי, מה השתנה בי, מאיה גלי לי'. אני מאמינקה שלו, אבל הוא לא ידע עליי כלום אז, כי השיר נכתב לפני שנולדתי.

כמה מבאס לענות על אותה שאלה שוב.

כולם אנטישמים

מריל סטריפ אומרת שוולט דיסני היה אנטישמי.

דף שצורף למבחן באזרחות בבי"ס דתי במרכז הארץ.
"האמת היחידה בעולם נקבעת ע"פ תורתנו הקדושה".
raui

סטודנטית ישראלית לרפואת שיניים ברומניה ("דור רביעי למשפחת רופאים") מתלבטת בקול אם לחזור לישראל או לא, ומודיעה שכנראה לא תחזור.
טוב, אני לא זו שאחזיק אותך וארקע ברגליים, חזרי, חזרי, אבל מה בדיוק רצית לומר בדברייך? שמישהו ישכנע אותך לחזור?

טיול שבת לכלא חולות יוצא הבוקר, ב-9:30, מגינת לוינסקי.

מוספשבת

כמה מבקשי מקלט יש בישראל? כמה בקשות להכרה כפליטים בדקה המדינה? לא ברור.

מעניין מי יהיה הראשון שייתן למוטסים (או מועתסם במעריב, או מועתסים בידיעות) עלי קמפיין.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=7e5e845e08d73410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=c07e845e08d73410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

המוסף לשבת

גם פה אפשר למצוא את עלי בשער, במרכז, יחד עם שאר מנהיגי מבקשי המקלט.

hamusaf10.1

מוסף הארץ

תוס': מיקה אלמוג מתחרעת על ארץ נהדרת, שאימצה את פורמט הווטסאפ המשפחתי. מיקה, המשפחה שלך מצחיקה יותר מהמשפחה של קיציס. באמת.

איילת שני מראיינת את ראודור בנזימן, שמקדם את הסדרה תקוות גדולות (על חדשות ועל העיתונות). איך הראיון הזה מקדם את הסדרה אין לי מושג. בנזימן התפטר לפני יותר משנתיים מערוץ 10 בגלל ההתנצלות לשלדון אדלסון. מה הוא עשה מאז? מה הוא עושה היום? אין לי מושג. בראיון אין רמז לכך. ואם הוא לא עובד כבר שנתיים, לא ברור ממה הוא מתפרנס. ומה הקשר שלו לתקוות גדולות (חוץ מזה שרואיין בפרק הראשון, שכבר שודר?), שמוזכרת רק בכותרת המשנה? נו, אין לי מושג.
אה, מצאתי רמז לחלק מהשאלות שלי:

אני יכול להרים היום ערוץ חדשות ב-30 עד 40 מיליון שקל בשנה, כשפעם הייתי אומר שעל פחות ממאה אין על מה לדבר. אני יכול היום להרים ערוץ כלכלי ב-15 מיליון בשנה.

יאללה תרים.

מה חושבים ערביי ישראל על תוכנית חילופי השטחים (הילו גלזר). הם לא חושבים שום דבר טוב.
בדיוק כמו בכתבה של דני קושמרו שנסע לאום אל פאחם.

משתכשכים בביצה

נתי טוקר כותב שהמקרה של רני רהב חשף את ערוותו ואת זו של היחצ"נים באשר הם.

הם מושכים בחוטים, סוחרים במידע, מתחנפים, דוחקים, מפעילים לחצים ועושים מה שהם יכולים כדי לקדם מטרה אחת ברורה: לשמור על האינטרסים של בעלי ההון שמשלמים להם. באמצעות המידע שהם מחזיקים בידם והקשרים הענפים הם מצליחים להשפיע על הסיקור התקשורתי – איזו ידיעה מחמיאה תתפרסם (גם ללא חשיבות ציבורית), ואיזה תחקיר ייעלם או יתכווץ.

הבעיה היחידה בעיתון של טוקר היא שגם שם משתמשים, כשנוח, בשירותי אותם יחצ"נים מגעילים. הדוגמה הכי בולטת באחרונה היא הכתבה על עו"ד רווית צמח שטינפה חופשי על כל מה שהתאים לה. גם הקוראים עצמם, לא רק אני, תהו מה פשר הסיפור, על מה ולמה זכתה עו"דית זו, אחת מעשרות אלפים המקוששים פרנסתם בישראל, לכתבה כה מפרגנת ועצומה בהיקפה.
ועוד דבר: היחצ"נים לא יפתחו את הפה. יש להם לקוחות, והם זקוקים לתקשורת. מה יעשו בלעדיה? ולכן ייזהרו מאוד שלא לכתוב או לומר מילה רעה על עיתונאי. אבל לא מעט מהם מספרים על הודעות לעיתונות המתפרסמות כלשונן בתקשורת.
המצב בקרב קהילת העו"דים ויחצניהם חמור במיוחד: יחסי הקח תן עם התקשורת, סיפור תמורת אזכור של שמם, או קטעים שלמים שעו"דים מכתיבים לעיתונאים ואלו מפרסמים אותם מילה במילה, רבים יותר מכפי שתתחילו לדמיין.

צריך לומר שיפה מאוד האמירה של אלון עידן על "צריך לומר". באמת.

מאז שהתנתקתי מהטלוויזיה אני צופה בחדשות פה ושם דרך הרשת. בערוץ 10 צפיתי דרך נענע10 ובערוץ 2 דרך ישרמדיה.

בית מעריב יהפוך למגדל בן 55 קומות.
ואילו קבוצת עזריאלי תקים מגדל בן 60 קומות על שטח בית ידיעות (תזכורת).
וגם על בניין הארץ היו רינונים, לא?

גלריה

ספייק ג'ונז על הסרט החדש שלו, היא, כשהחיים שלנו מול המסך. ודי לחכימא.

יש עורכים בבית?

סול סלבה מולווט מאוסטרליה את הידיעה של הארץ על העטלפים הצונחים

בערך 100 אלף עטלפים נפלו מהשמיים ומתו בעקבות גל החום ששוטף את אוסטרליה ומותיר את אדמתה ואת עציה מנוקדים בגוויות. התופעה,… נצפתה בצפון-מערב מדינת קווינסלנד. העטלפים, רובם מזן "השועל המעופף", הם הנפגעים העיקריים מגל החום יוצא הדופן.
[Actually not north West but south East – north Queensland is tropical!].
"זה מזעזע, דרך אכזרית למות", אמר פועל אוסטרלי ל"קורייר מייל", עיתון מקומי בקווינסלנד. "בכל טמפרטורה מעל 43 מעלות…".
The Brisbane Courier mail is not a makomon, it is a major Australian newspaper, you may as well speak of the Los Angeles Times as a local California newspaper
And it was not a worker but the Bat Conservation and Rescue Queensland president Louise Saunders, and she's a female!
[…]
"אם מוצאים עטלף…", אמרה ראש מנהל הבריאות האוסטרלי, ג'ינט יאנג, לחברת התקשורת APN. "חלק מהעטלפים יכולים להראות מתים…", הוסיפה יאנג.
Dr Jeannette Young is the head of the Queensland, not Australian, Department of Health. I couldn't find her name anywhere on the APN website.
On the other hand you can find it all here:
בארגון הסביבתי RSPCA הפועל באוסטרליה טענו כי …, אמרה דוברת הארגון, מישל ביטי, לרשת הטלוויזיה ABC…
The RSPCA is not an environmental organisation but a much older animal protection organisation. Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animal. There is an SPCA in the US

——

שלושתן נשים, שלושתן משתתפות בארץ נהדרת (שחוזרת בקרוב לעונה חדשה, יום שישי, 21:00, קשת), ושלושתן הצטלמו יחד לשער היוקרתי שלנו… (את, פתיח הראיון עם עלמה זק, שני כהן וליאת הר-לב).

רק שהתוכנית חזרה כבר בשבוע שעבר. האם זה קרה בגלל שמעריב, כלומר "תכלת תקשורת", מתזתז את הדפסת המוספים כרצונו, בלו"ז בלתי רציף, למשל?

בלוגלנד/ רשת /פייסבוק/ TV

CICGC קומדיאנטים במכוניות שותים קפה, סיינפלד עם Patton Oswalt (השותף הננסי של אשטון קוצ'ר בשני גברים וחצי).

cicgc2
יגאל שתיים
צייר את אריאל שרון לפני כמה שנים לפי צילום של זיו קורן. וואוו.
יגאלשרון

תכירו את חסילון, הירחון היומי הראשון, מיזם הניו מדיה מבית ידיעות וקשת.
אלו העוסקים במלאכה. מהירות התפוצה היסטרית: מאז הבוקר הוכפל מספר המלייקקים. כל ידיעונות זוכה לעשרות רבות של לייקים.
דגימה איכותית:

ראש המחלקה הכירורגית, ד"ר חררדו הכהן, היה הראשון להעלות את הסברה: "האם כולנו אלה שבעצם חולמים, ושרון היחיד שער?" אמר המנתח, "או לחלופין, אולי כולנו דמויות בחלום של שרון, כמו בסרט ההוא עם די-קפריו? לפעמים אני תוהה אם אני אדם שחולם בלילה שהוא פרפר, או פרפר שחולם ביום שהוא אדם", סיכם.
ראש המחלקה הנוירולוגית, פרופסור יואל קפלינסקי, רצה ראשית להבין מה הוא ה"הוא" שנמצא לכאורה בקומה. "האם אריאל שרון הוא הגוף שלו? האם יש באמת אני קבוע, או שמא כולנו תופעה שעיקרה שינוי, כמו אדוות הגלים על פני המים?". שאל.
מחלוקת נרשמה בין אנשי המחלקה ההמטולוגית בבית החולים, כאשר סגן ראש המחלקה ד"ר עירית בן-לולו טענה שאי-אפשר לדון בעניין, כיוון שכשהיא חושבת על "תרדמת" אין לדעת איזה מושג רואים בדמיונם אחרים. ראש המחלקה, ד"ר מיכל הראבן, מלמלה שמדובר ב"ערעור יסודות השפה והמציאות" ושניות לאחר מכן איבדה את ההכרה. היא תשאר הלילה בבית החולים תחת השגחה.

למה נשים לא רצויות באינטרנט.

As a female journalist who writes about sex (among other things), none of this feedback was particularly out of the ordinary. But this guy took it to another level: “I am 36 years old, I did 12 years for ‘manslaughter’, I killed a woman, like you, who decided to make fun of guys cocks.” And then: “Happy to say we live in the same state. Im looking you up, and when I find you, im going to rape you and remove your head.” There was more, but the final tweet summed it up: “You are going to die and I am the one who is going to kill you. I promise you this.”

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

מצחיק/עצוב: נעצר כי הזמין את האקסית שלו לגוגל פלוס.
מצד שני לא נראה לי שגוגל+ גרם לי להזמין חברים ביוזמתו.

הסמארטפון כמרבץ לגניבות, תולעים, וריגול. נגדכם. כן. נגדכם.

הוראות והערכות לעורכי ארץ נהדרת (הפרקים המלאים. אמש היה פרק 2):
רובי ריבלין היה הכי מצחיק.
ג'ודי נמ"ש כאורנה בנאי מוכרת וחביבה. בואי כל שבוע.
אם נדמה לכם שילדת הצופים המטושטשת היא תחליף לליהיא האשטאג, טעיתם.
ודי לפרופ' ליבוביץ, וללהקת אבבא.

גלובוס הזהב

Only 4% of films currently slated for release in 2014 are being directed by women! And, if you tune into this Sunday's Golden Globes, you'll see further evidence of the lack of inclusiveness in the film industry.
Exactly zero women are nominated in the directing or writing categories for film this year. Only two of the ten best picture nominees have stories primarily about women. Furthermore, within all of the film acting categories, there is only one woman of color nominated for any award.
The Golden Globes matter. A single nomination can significantly raise the profile of a film or artist and increase the likelihood of future funding for similar projects and filmmakers. And, if we want more films featuring women – which we know the majority of the country does – then we must continue to challenge the industry.
This Sunday, while you watch the awards ceremony, use your voice to point out the lack of diversity and spread awareness of these issues. Tweet the stats above during the broadcast with #NotBuyingIt
(מיס רפרזנטיישן)

לידיעה: סרטים שבהם תפקידי נשים חזקים (או חזקות) עשו יותר כסף ב-2013 מאחרים.

תחקירי החומוס והקוליפורמים, שני מיליון!, עלו לרשת. שוקי גלילי מנתח.

קלגסית העברית

מונח חדש מאיים להשתלט על כתבות הפרופיל המתחכמות או טורי הדעה או הטורים האישיים, ובקיצור, על התקשורת.
וזה הולך ככה:
X עבר כך וכך וכך, וכעת הוא קיבל הזדמנות לחשב מסלול מחדש.
דוגמית יש בטור של חנוך דאום על נוחי דנקנר, וכבר ראיתי כותרת באחת המוספים השבוע, אבל חכו חכו. זוהי רק התחלה.

לפני פיזור

כפי שהחלטתי, בשיתופכם, שישי יהיה יום החופשה של הבלוג. זאת אומרת בערך. אעלה את שערי העיתונים, כדי שמי שחוכך בדעתו אם לקנות אחד מהם בדוכן יוכל לנסות להחליט על פי הפניות השער לגליון השבת.
אבל רק שלא תחמיצו את הרגע המכונן בו החלטתי לטבול קולמוסי בים השירה המקברית.

תודה רבה לתומכי הבלוג: א, ט, ש, מ, י, ע, ר, וו, י. ת. ר, ע, ח, ד, א, ס, ע, ד, א, א, מ, ר, ר, י, ש, פ, י, א, ל, י, ת, צ.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

67 תגובות על אצבעות שחורות 10.1.14

  1. ברטה הגיב:

    מיקה אלמוג (וואטסאפ) היא נכדתו של שמעון פרס ובתם של צביה וד"ר רפי וולדן.

    אהבתי

  2. אתליטיקו מדריד הקבוצה הכי שמחה בספרד נגד ברצלונה. כנראה משחק העונה, ממש עכשיו.

    אהבתי

  3. חיליק הגיב:

    סנהדרין עא, ב.

    אהבתי

  4. rni22 הגיב:

    עכשיו מתחיל פסטיבל הקלישאות וזה צפוי ולגיטימי. אבל לשמוע היום ברדיו את מנהל בית החולים שבו אושפז שרון אומר שהוא קיבל טיפול כמו לכולם זה כבר מעצבן. הוא חיכה במיון 6 שעות כדי שאיזה סטאז'ר שנה א' יתייחס אליו? הוא ישן במסדרון כי לא היתה אף מיטה פנויה? הוא התפתל בלילות מכאבים מבלי שאף אחות תיגש אליו? הוא חיכה שבועות וחודשים לתאריך פנוי לניתוח הדחוף? הוא הסתפק בביקורו של הרופא התורן ולא של הפרופסור המומחה? "טיפול כמו לכולם"…כן, בטח… 😯

    אהבתי

  5. ברטה הגיב:

    אריאל שרון, התקציר.

    אהבתי

  6. ברטה הגיב:

    עכשיו אפשר לבטל לפחות את ההפניה לשירה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה פתאום שאבטל את ההפניה? כי לא אהבת אותה?
      היא הייתה מדויקת לזמן בו נכתבה, ואני עומדת מאחוריה ואוהבת אותה.

      אהבתי

      • ברטה הגיב:

        היום כבר פחות מדויקת ולכן להפנות היום לשירה על תהליך גסיסה של אדם שנפטר לפני זמן קצר מיותר.

        אהבתי

        • anima הגיב:

          את טועה, ברטה.
          קישורים אינם תלויי זמן אלא הקשר.
          בעיני, השירה המקברית חזקה ונכונה יותר דווקא היום, לאחר מותו.

          אהבתי

          • ברטה הגיב:

            היה מקום לכתוב ביקורת על החזקתו המלאכותית בחיים. משמת, צריך לכבד את זכרו.

            אהבתי

            • anima הגיב:

              חוששני שפספסת את כוונת המשוררת ואת ההומור השחור בשירתה. ולווט קוננה על כך שהיא צריכה להסביר את השיר (שכבר נכתב והיה נכון לאז ולעכשיו). מקבריות מעולם לא הרגה אף אחד, במיוחד לא את מי שכבר ממילא מת.

              אהבתי

              • ברטה הגיב:

                אולי מפני שמולווט ציפיתי לקצת יותר רגישות, ואולי מפני שחיבבתי את האיש למרות ועל אף.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  אבל זו החיבה שלך. לא שלי.
                  הרגישות שלך מתייחסת אליו. אני לא שותפה לה.

                  לעומת זאת, היזכרי איך את מתייחסת לנתניהו, לרעייתו. אני לא מוצאת שמץ של רגישות שם, ואת מצדך תגידי, אבל זה מה שאני מרגישה כלפיו (שנאה עזה מאוד).

                  ה"שיר" היה ציטוט מתוך הידיעות באתרים באותו ערב. מילה במילה. כבר הסברתי את זה פעמיים.

                  אהבתי

                  • ברטה הגיב:

                    ראשית בני הזוג בחיים ועושים חייםעד כמה שאני יודעת. שנית, מי כמוך יודע שאפשר לחבר שירים וסיפורים מקטעי מילים כחומר בידי היוצר, אבל ברור לך שטענתי היתה שיכולת להוריד את ההפניה הנוספת לשירה שאת כה גאה בה כשהאיש מת. ושלישית -העוינות שלך. כנגד זה אין מה לעשות.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      העוינות שלי? כלפי מי הפעם?

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      דיברתי עלי.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      עוינות? כי אני חולקת על עמדתך בעניין אריק שרון?
                      אגב, אני מזכירה לך כמה רגישות גילית כשספי ריבלין הלך לעולמו. רק בגלל שהוא תרם את קולו לתשדירי הליכוד.

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      את פותחת עכשיו את הכספת? את יודעת שזה לא יגמר.

                      אהבתי

                    • anima הגיב:

                      ברטה, האיש מת כבר שמונה שנים.
                      לא כולם חולקים את החיבה והרגישות שלך כלפיו.
                      אם את רוצה להתאבל עליו תתאבלי בדלת אמותיך.
                      גם אני לא חיבבתיו מעולם והאדישות שלי למוות תקפה גם לגביו.
                      רק המחשבה על החגיגות על מותו (ולווט, היכוני) שמצפות לנו בימים הקרובים, עושה לי חשק להתנתק מהעולם לכמה ימים. לצערי זה בלתי אפשרי.

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      אנימה אני לא מתאבלת, זה יצא מכל פרופורציה. זה לא אריק זה השיר.

                      אהבתי

                    • anima הגיב:

                      מה יש לך נגד ה"שיר"?
                      (v, תודה על המרכאות, התקשיתי לקטלגו).
                      הוסבר לך מה שהיה מובן כמעט לכל.
                      ההפניה אליו שוות ערך לכל הפנייה לפוסטים קודמים, להקשרים רלוונטיים, לנושאים בעלי מכנה משותף וכו'. את מתקשה לקבל את ההפניה הנוספת אליו רק בגלל הרגישות שלך. זו את, לא ה"שיר".

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      "אחרי הכל את שיר"(ש.א.)

                      אהבתי

                    • JewBoy הגיב:

                      V חבל על הזמן כמו על המאמץ.

                      ברטה/ז'ורז'ט מאוד רגישה לעצמה ולרגשותיה.
                      צדקנות והתנשאות, לא מאפשרים ראייה אחרת

                      זו סמטה ללא מוצא
                      בסוף בסוף, או שלא הבנת, או שאת עוינת

                      אהבתי

                    • ברטה הגיב:

                      כבר ירדת מהגגות ג'ו בוי?

                      אהבתי

              • shttutit הגיב:

                דווקא לשרון היה חוש הומור ודומני שגם הוא לא היה מסכים,
                לו היה יודע, לכל החזקתו ותחזוקתו בחיים לא חיים שמונה שנים.

                בעצם חזרתי הביתה לפני זמן מה והייתי מנותקת מכל סוג של תקשורת
                וטוב שכך ורציתי לכתוב כאן
                הפעם זה סופי?
                YUP הפעם זה סופי.

                אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      קבלי את המנון שרון:
      רד אלינו אווירון
      קח אותנו ללבנון
      נילחם בשביל שרון
      ונחזור בתוך ארון…

      אהבתי

  7. לירון הגיב:

    אם כבר לקשר למהדורת יום השישי של ערוץ 10, אז הנה הכתבה של אלון בן דוד על המסתננים. לראות ולהתחלחל, איך עוקבים אחרי פעילה מהצד שכנגד, ומסמנים לה שדמה בראשה. ואיך מודיעים איפה ניתן לצלם, ואיך הישראלים במטה מעיפים את הצוות שלא יראו מי מנהל שם את העסק מאחורי הקלעים ומה נאמר.

    בבקשה:
    http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=1030124&sid=126

    אהבתי

  8. roni הגיב:

    14.30 ברוך דיין אמת. 😥

    אהבתי

  9. anima הגיב:

    בשער ידיעות “נפרדים מאריק”… בשישי שעבר… “מערכה אחרונה”.
    מה כבר נשאר ליום שישי הבא?

    אולי מחכים למשיח.
    גם אם יתמהמה בוא יבוא.

    אהבתי

  10. קטעים שמכתיבים לעיתונאים ואלו מפרסמים אותם מילה במילה, רבים יותר מכפי שתתחילו לדמיין

    לא צריך לדמיין. מכיר סדרת סיפורים מצוצים מהאצבע שפורסמו עבור 250 ש"ח באחד מתאומי המריבה. התשלום על רמת פיברוק הזויה במיוחד. גם ארגוני הזיוע משמנים צירים והכתבות שמייחסות את התארגנות המסתננים למנהיגים מהשטח התפרסמו במקריות מדהימה לאחר שהשיח הציבורי התמקד בארגונים שאוהבים שקיפות אך חוששים מאור השמש. ההגיון העיתונאי מדהים. הרי לכל אומלל יש 25,000 קונטקטס בסמארטפון ותקציב להעמיד אוטובוסים סדרנים ושילוט. הוי גידרלטר, חזרנו אלייך.

    קראתי לצערי את הארץ מזביר לאנשים חושבים כיצד יש לחשוב על 'ההצעה של ליברמן' (אמאל'ה ליברמן) ונעזר בסייד קישוע בטור רדוד ומרושע. ההגיון שהעדר פמפם במשך שנים כולל המנטרה שתי מדינות לשני עמים נעדרו מהשיח. הצביעות שבהדיפת הפלסטינים הישראלים את ההצעה לא מגיעה לבמה ולא היתרונות שמציע שלטון יהודי לעומת שלטון ערבי. זה לאנשים חושבים.

    כמובן שגם השפעת המסתננים על תעסוקת הפלסטינים מקבלת בעיתון את שיא ההגינות וההגיון.

    אהבתי

  11. בן הגיב:

    על תושבי יצהר את כותבת "שיגנו על עצמם, פורעי החוק החצופים האלו. נמאס נמאס נמאס". כבר קרה פעם או פעמיים שכוחות משטרה, מכבי אש ומגן דוד אדום הגיעו לטפל בתושבים באזורים ערבים וזכו למטר של אבנים. אני מבין שהממלצה שלך היא שהרשויות בישראל ימשכו את ידם גם מטיפול באוכלוסיה הזאת?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה יפה שאתה לא רואה שום הבדל, ומוצא תקרית מ-2006.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        זה יפה שאת מתחמקת בטענה ״תקרית מ-2006״ בשעה שמדובר במציאות יומיומית בחלקים נרחבים בארץ, לא בישוב אחד מוכה זעם.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני לא מתחמקת ואני לא מצדדת בשום אלימות, אתה יודע את זה.
          התנהגות המתנחלים במקרה זה עליו אנחנו מדברים, חלאתית.

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            התנהגות כמה צעירים פוחחים היא לא נושא הדיון כאן, אלא תגובות כגון זו שלך:

            אין סיבה להגן עליהם. שישבו שם בהתנחלויות לבד בחושך, וינקבו לעצמם את הצמיגים. אנחנו שומרים עליהם ומקבלים יריקה בפרצוף, אומרים החיילים. יאללה למרוד. שיגנו על עצמם, פורעי החוק החצופים האלו. נמאס נמאס נמאס.

            שכן, במידה ותשפטי ישוב שלם על סמך התנהגות שולי שוליו, תושבי מזרח ירושלים לא יקבלו שירותים בסיסיים וכך גם תושבי כמה כפרים בגליל ובגולן, שכונות מסויימות בלוד ורמלה, וחלקים נרחבים בנגב.

            הייתי ביצהר כמה פעמים, זו לא דרכו של הישוב.

            אהבתי

        • bokovsky הגיב:

          לאנשי הימין אין בעיה לתמוך בפורעי חוק.

          בעיני אנשי הימין החוק הוא מכשול, אבן-נגף שצריך לעקוף אותה, או להסיר אותה.

          העובדה שנוער הגבעות הם חבורת פורעי חוק איננה מזיזה לאנשי הימין.

          העובדה שנוער הגבעות הם כנופיית פרחחים שפוגעים בחפים מפשע לא מפריעה לאנשי הימין.

          כי ממתי לאנשי הימין אכפת ממוסר?

          ממתי לאנשי הימין אכפת מהחוק?

          הזילזול בחוק הוא חלק מהדי-אן-איי של הימין.

          זה לא מקרה שכל הצעות החוק להגבלת סמכויות בית המשפט הגבוה לצדק שהועלו בשנים האחרונות בכנסת באו כולן מספסלי הימין.

          אין זה מקרה שבג"ץ זוכה בפי אנשי הימין לתואר הגנאי "שמאלני" בשל דבקותו באכיפת החוק.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            מצד אחד אתה טוען:

            ממתי לאנשי הימין אכפת מהחוק?
            הזילזול בחוק הוא חלק מהדי-אן-איי של הימין.

            אך מצד שני, אתה טוען:

            זה לא מקרה שכל הצעות החוק להגבלת סמכויות בית המשפט הגבוה לצדק שהועלו בשנים האחרונות בכנסת באו כולן מספסלי הימין.

            מאחר שאתה גם טוען דבר והיפוכו וגם יוצא כנגד עמדת הימין אפשר לנהוג כמוך, ולעשות הכללה לא מוצדקת כדלקמן:
            הלוגיקה בעיני אנשי השמאל היא מכשול, אבן-נגף שצריך להסיר אותה.

            אהבתי

            • הכללה לא מוצדקת? תראה לי שמאלני שאפשר להפליג איתו בדיון הגיוני למחוז פרקטי. אני מדבר על השמאל כיום, בניגוד לאנשי השמאל הציוני שהתאדה מהעולם.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                לא ניתן להכליל, בין היתר, משום שאין אנו בטוחים שבוקובסקי הוא אכן שמאלני. מה שבטוח זה שהוא פורע חוק (חוק הסתירה).

                אהבתי

                • כשמדברים על מחנה אין ברירה אלא להכליל. אני עומד מאחורי כל טיעון מוסרי ויכול לרדת מרמת העקרון לרמת הביצוע. אגב הכללות שהעדר מצטיין בהם. אני מזוהה כימני רק בגלל האלרגיה מגיבובי השמאל. כידוע אם אתה לא סובל RC סימן שאתה חסיד של קולה.

                  אהבתי

                  • הינשוף של מינרווה הגיב:

                    למעשה, וזה קשור באופן מהותי במדור המפורסם "מדינת כל גזעניה", אין ברירה אלא להכליל משום שכך פועל השכל האנושי (שהוא דיסקורסיבי).
                    צריך רק להיזהר כאשר חורצים משפט לאור הכללות אלה, קרי – לזכור שהן הכללות בלבד.

                    כך, למשל, בוקובסקי המגיב חש עליונות אינטלקטואלית שאינה מוצדקת כלל; אדרבא. לגבי אחרים, לא יודע.

                    אהבתי

                    • אפשר להסיק בדרך השלילה. אף אחד מהמחנה (או בתקשורת), כולל אף אחד -לא טרח להתייחס לאבסורד שבסירוב הפלסטינים הישראלים לחיות בפלסטין של למעלה והעדפתם להמשיך ולסבול תחת השלטון הגזעני של היהודים.

                      מכאן, המחנה סובל מעצירות מנטלית ואו דו פרצופיות, ואו בחר בשתיקה כאסטרטגיה לשינוי חברתי רדיקלי אך בר קיימא. מכיוון שברור לעין שהמחנה אינו שותק לרגע וידוע על מספר חובבי אמת שסגורים במחנה נשארה האפשרות המשמחת. אני מזכיר לצופים שמדובר באותו מחנה שמילמל שר וזעק במשך עשורים את המנטרה שתי מדינות לשני עמים. אותו מחנה שמאשים אחרים בגזענות ומתריע שאם פתרון שתי מדינות לשני עמים לא יתממש במהרה נסבול מרוב ערבי בכנסת. אפשרות נוספת ומעציבה היא שהמחנה מבין מילולית את המנטרה שתי מדינות לשני עמים באופן שונה משאר דוברי השפה ולכן אינם מבחינים בפער שנוצר בין המשמעות שעולה מהמנטרה לאמירות המדוברות. יכול להיות שבעתיד יתגלה שבמשך שנים המחנה בעצם זעק להקמת שתי מדינות נפרדות עבור שני אנשים הנושאים את השם עמי. עמי אחד עשה מפקד לשלום בין העמים עם לאום אחד והעמי השני ניסה להעליב זוכה פרס נובל כשפירסם שלא יעניק לו תואר מאוניברסיטת חיפה. כמו בשיר:
                      ולפ עמים
                      החגיג הנגמרת
                      כיבוי אורותה
                      חצוצרה
                      אומרת שלום לכינו
                      רות

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      שוב אתה חי במציאות דמיונית שלא קשורה למה שקורה.
                      הנה כתבת ענק של הילו גלזר בהארץ מסופשבוע.
                      אייל לוי במעריב.
                      וגם פרס.
                      והמארקר.
                      ואת כל השאר תחפש לבד. איך אתה בורא לך מציאות שמתאימה לתפיסת עולמך ומתעלם ממה שקורה מסביב?

                      אהבתי

                    • את לא איתי. כתבתי שקראתי אבל-

                      אף אחד -לא טרח להתייחס לאבסורד

                      . כולל לא בקישורים שהבאת.
                      לא מעניינת אותי מה דעתו של X או מה הסיכוי או כמה ליברמן Y.
                      האבסורד כנקודת בסיס עיתונאית ביקורתית ששואלת כמוני לגבי ההיבט המוסרי-מדיני, על הכשל הלוגי, הצביעות האיומה, המצג השקרי.

                      האבסורד נעדר מהכתבות, הקורא אינו מקבל מבט על הפער בין הכרזות הפלסטינים הישראלים להעדפתם או על המנטרה הכוזבת של השמאל. אף אחד לא מעמת אף אחד. כאילו נגמר האפרטהייד. אף פלסטיני לא צריך מדינה כדי להיות אדם חופשי. מציאות דמיונית אינדיד.

                      אהבתי

  12. עו"ד הגיב:

    אז מה הבעיה המרכזית עם הקומיקאים שותים קפה? כמובן, מלבד הכשל הכל כך ברור שהתוכנית היתה יכולה להיות הרבה הרבה יותר משעשעת אם הם היו שותים ויסקי סקוטי במקום קופיקו (הבונוס היה יכול להיות מכתב מזועזע של ד. הוכשטיין לסיינפלד עם הצעה לסיבוב באופנוע בתנאי שיגיע באוטובוס)? ובכן, הבעיה שבולטת בכל פרקי הסדרה היא שהדמויות מבסוטיות מהבדיחות של עצמן יותר מהצופים. התופעה מכונה בלשון הפסיכיאטרים – "צחוקים בלתי תואמים". בדיחה בנונית גוררת צחוקים כאילו מדובר בבדיחה מדרג גבוה בהרבה. הצעת ייעול: או יצחקקו באופן תואם את רמת הבדיחה, או שיזניקו מעלה את משלב הבדיחה. אה, מיותר לומר שהגוועד כבר מזמן לא שותף של קוצ'ר.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא רואה טלוויזיה כבר זמן רב, ויש אנשים שלא רצו לעזור לי להמשיך לצפות.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אני הייתי תובע את אותם רשעים על פי חוק "לא תעמוד על דם רעך".
        סיסמת היום (היום היא ארוכה במיוחד): צריך איש קשר בארה"ב עם גישה לכל הערוצים והרבה זמן פנוי, ידע טכני ושרת פרטי, כך שהיא תואמת רק אדם אחד בגלקסיה.

        אהבתי

    • rni22 הגיב:

      כשקוראים לך לארי דיוויד, או ג'רי סיינפלד או לואי סי קיי אתה כבר לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. אנשים יצחקו גם אם הבדיחה לא מצחיקה, הם כבר הגיעו צוחקים מהבית.

      אהבתי

      • anima הגיב:

        שאננות יכולה להיות מאד הרסנית. דווקא הם צריכים להמציא את עצמם בכל פעם מחדש, כדי שהצחוקים לא יהיו מאולצים או מוקלטים מראש ולא בסינק.

        אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        הבהרה: לא אמרתי שהם לא מצחיקים. חו"ח. אמרתי שגם הערות מצחיקות פחות זוכות לפרצי צחוק עצמיים כמו המשעשעות יותר.

        אהבתי

        • אני אומר. סיינפילד לא מצחיק ומבירור שערכתי מעולם לא הצחיק רבים מחברי. במקסימום התקרב לגבול המשעשע. זה הטיפוס, חסר תשוקה ולהט, הכל יבש ותפל. לארי דיוויד העביר את ההומור בז'אנר מעבר למחוזות התוהה המגניב ליבשת התקפי הצחוק.

          אהבתי

  13. mehatsad הגיב:

    הביקורת משולחת הרסן של הוד מעלתו הפרופ' דן מירון, על הביוגרפיה של נתן אלתרמן שכתב הפרופ' דן לאור.
    http://www.haaretz.co.il/literature/poetry/.premium-1.2209568
    מומלץ להתחיל בקריאת התגובות.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    שיגנו על עצמם, פורעי החוק החצופים האלו. נמאס נמאס נמאס.

    דומני שמשפחות פרץ וקליין יתקשו במקצת לאמץ את המלצתך הנדיבה.

    אהבתי

  15. rni22 הגיב:

    העטלפים הצונחים מהשמיים מזכירים לי את סצנת הסיום ב"מגנוליה" סרטו המופתי של תומס פול אנדרסון – צפרדעים צונחים מהשמיים. האם אלה סימנים הרומזים לנו שסוף העולם קרב? נקווה שכן.

    אהבתי

  16. tc הגיב:

    צו איסור הפירסום הפך לאפלייה לרעה לכאלה שהאנגלית שלהם לא טובה.

    אהבתי

  17. אורן הגיב:

    וניתן להוסיף את הנאום של מריל סטריפ בנושא נשים בסרטים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      כן, זה אותו נאום המתייחס לאנטישמיות של וולט דיסני, אבל כל אחד וההדגשים שלו. ושוב תודה על השעה. מטומטם קופץ שלוש פעמים בראש.

      אהבתי

  18. אורן הגיב:

    התגובה של הקפטן על פרשת פינטו היא מהמעולות. השאלה איך זה יעבוד בלי מחשופי ה V עד הפופיק של איימי אדמס.
    וברכות על השעה הנוחה של הפוסט.

    אהבתי

    • anima הגיב:

      אחרי צפייה אמש ב- American Hustle (בריליאנט), רעיון גרוע.
      כריסטיאן בייל יתבזה, ופינטו לא שווה יותר מכתבת תחקיר באולפן שישי או בעובדה.

      אהבתי

כתיבת תגובה